404 Signature not found
Ja, het gekke is dat de upload zo rond de 40Mb/s. Niet het beste maar zeker ook niet slecht lijkt mij.SMSfreakie schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:15:
ik wel.. .alleen dan komt de speedcap om de hoek kijken..
ach tja dan heb je nog geluk..krakendmodem schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:42:
[...]
Ja, het gekke is dat de upload zo rond de 40Mb/s. Niet het beste maar zeker ook niet slecht lijkt mij.
speedcap ligt hier echt op 19.3mbit..
of ik nu B1/3/8/20 gebruik.. als enkele carrier of CA er bij doe.. het blijft af op 19.3
404 Signature not found
Hier even getest en moet je gelijk geven, het is hier nu ook 20mbit max upload.. Stond dit keer dichtbij de mast en haalde voorheen bijna snelheden van 50/60mbit upload waar het nu na 20mbit blijft ''haken'' (op verschillende locaties).SMSfreakie schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:47:
[...]
ach tja dan heb je nog geluk..
speedcap ligt hier echt op 19.3mbit..
of ik nu B1/3/8/20 gebruik.. als enkele carrier of CA er bij doe.. het blijft af op 19.3
Nog steeds wel genoeg voor dagelijks gebruik, maar het geeft wel het gevoel alsof T-Mobile Tele2 klanten weg wil hebben van Tele2 of wil laten overstappen naar T-Mobile zelf?
https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/internetsnelheiddutchnltweaker schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:24:
[...]
Hier even getest en moet je gelijk geven, het is hier nu ook 20mbit max upload.. Stond dit keer dichtbij de mast en haalde bijna snelheden van 50mbit upload waar het nu na 20mbit blijft ''haken'' (op verschillende locaties).
Nog steeds wel genoeg voor dagelijks gebruik, maar het geeft wel het gevoel alsof T-Mobile Tele2 klanten weg wil hebben van Tele2 of wil laten overstappen naar T-Mobile zelf?
75 is geen strakke knijp op 20mbitMaximale 4G-snelheid
De theoretische maximumsnelheid is de hoogste snelheid die je kan bereiken. Deze snelheid wordt gehaald onder ideale omstandigheden en met een geschikt 4G-toestel. De maximale snelheid die wij bieden is 225 Mbps download en tot 75 Mbps upload.
404 Signature not found
Nee klopt, ik vind het ook allemaal vreemd. Bijkomstigheid bij mij is dat volte en vowifi niet meer ondersteunt worden.. Vroeger had ik ook unlimited van Tele2 maar tegenwoordig heb ik aan 20gb zat, zeker met de corona tijden. Opties om over te stappen voor dezelfde prijs zijn erg laag helaas..SMSfreakie schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:29:
[...]
https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/internetsnelheid
[...]
75 is geen strakke knijp op 20mbit

waarom wordt VoLTE niet meer ondersteund dan?dutchnltweaker schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:41:
[...]
Nee klopt, ik vind het ook allemaal vreemd. Bijkomstigheid bij mij is dat volte en vowifi niet meer ondersteunt worden.. Vroeger had ik ook unlimited van Tele2 maar tegenwoordig heb ik aan 20gb zat, zeker met de corona tijden. Opties om over te stappen voor dezelfde prijs zijn erg laag helaas..
bij mij werkte dat na de overzetting ook niet.. nieuwe sim gehad etc.. oh bleek dat de APN verkeerd doorgevoerd was.. right
404 Signature not found
Hier ook nieuwe sim + APN aangepast maar niks, TD gesproken enzo nieuwe software (achterligende software bij Tele/T-Mobile) wordt door de fabrikant nu niet ondersteunt waardoor ik geen volte en vowifi meer kan krijgen..SMSfreakie schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:54:
[...]
waarom wordt VoLTE niet meer ondersteund dan?
bij mij werkte dat na de overzetting ook niet.. nieuwe sim gehad etc.. oh bleek dat de APN verkeerd doorgevoerd was.. right
Daar zit ik nu zelf achteraan als consument om het voor elkaar te krijgen dat er iets gebeurt, vreemd verhaal enzo.
Apart verhaal.. mijn S20 had toch echt wel prima ondersteuning.. maar bij mij bleven ze ook beweren dat het toch echt aan het toestel lag (en ligt met de 20mbit cap..) maar goed APN setting vinden heeft wel even geduurd destijds.. hoe dat strax weer bij Tmobile zelf verder gaat is ook weer afwachten.. want die waren nooit zo snel met VoLTE etcdutchnltweaker schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:01:
[...]
Hier ook nieuwe sim + APN aangepast maar niks, TD gesproken enzo nieuwe software (achterligende software bij Tele/T-Mobile) wordt door de fabrikant nu niet ondersteunt waardoor ik geen volte en vowifi meer kan krijgen..
Daar zit ik nu zelf achteraan als consument om het voor elkaar te krijgen dat er iets gebeurt, vreemd verhaal enzo.
404 Signature not found
Hier een Huawei, ook last van die 20mbit cap sinds de overstap in het nieuwe systeem. Je bent echt niet de enige dus.. Het lijkt dus wel alsof T-Mobile bewust dingen gaat inperken in Tele2, vind het wel schandalig maar het was een beetje te verwachten denk ik?SMSfreakie schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:29:
[...]
Apart verhaal.. mijn S20 had toch echt wel prima ondersteuning.. maar bij mij bleven ze ook beweren dat het toch echt aan het toestel lag (en ligt met de 20mbit cap..) maar goed APN setting vinden heeft wel even geduurd destijds.. hoe dat strax weer bij Tmobile zelf verder gaat is ook weer afwachten.. want die waren nooit zo snel met VoLTE etc
Volte wordt nu wel sneller ondersteunt volgens mij.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-12-2020 15:47 ]
Helaas is VoLTE niet meer mogelijk na de overzetting terwijl dit op het oude Tele2 netwerk prima werkte. Klantenservice wijst naar Huawei omdat deze een software update zouden moeten uitsturen. Onzin natuurlijk want het heeft prima gewerkt.
Ook de cap op de upload herken ik helaas. komt nooit meer boven 19 MBit.
Bellen en tegelijk datagebruik (Google maps etc.) gaat dus nu via 3G
Aan het einde van mijn contract dus weer weg bij Tele2/T-mobile.
Ik vind het echt bijzonder dat T-mobile dit niet voor elkaar heeft en toch klanten over zet. Zo raak je je klanten wel kwijt en die gaan dan echt niet kiezen voor een nieuw T-mobile abonnement.
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Helaas geen onzin. het toestel moet samenwerken met het IMS platform welke VoLTE verzorgd. Tele2 heeft een IMS platform van een andere leverancier dan T-Mobile. Dus de instellingen die in jouw firmware zitten werken wel met de Tele2 IMS maar niet met het T-Mobile IMS. VoLTE is helaas geen out of the box protocol zoals bellen op 3G of 2G dus dan krijg je dit soort problemen.BaseT schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:54:
.....
Helaas is VoLTE niet meer mogelijk na de overzetting terwijl dit op het oude Tele2 netwerk prima werkte. Klantenservice wijst naar Huawei omdat deze een software update zouden moeten uitsturen. Onzin natuurlijk want het heeft prima gewerkt.
.......
Antenne en masten malloot
is het dan voor Tmobile zo moeilijk/lastig om hun IMS "updaten" ? immers als er een nieuw toestel op de markt komt heb je toch ook dat die "niet" in de IMS zit?The_Wireless_Guy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:04:
[...]
Helaas geen onzin. het toestel moet samenwerken met het IMS platform welke VoLTE verzorgd. Tele2 heeft een IMS platform van een andere leverancier dan T-Mobile. Dus de instellingen die in jouw firmware zitten werken wel met de Tele2 IMS maar niet met het T-Mobile IMS. VoLTE is helaas geen out of the box protocol zoals bellen op 3G of 2G dus dan krijg je dit soort problemen.
404 Signature not found
Het toestel moet zich aanpassen aan de IMS (IP Multimedia Subsystem) van de operator, niet de IMS aan elk toestel.SMSfreakie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:24:
[...]
is het dan voor Tmobile zo moeilijk/lastig om hun IMS "updaten" ? immers als er een nieuw toestel op de markt komt heb je toch ook dat die "niet" in de IMS zit?
Antenne en masten malloot
Dus dan zou je in theorie als je weet welke eisen de IMS stelt...... En kundig genoeg bent het inweze fixen.?
404 Signature not found
:strip_exif()/f/image/jXS8PIsabQ9ArDselQr9qcnU.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/FwMELw1PACcjuIoCF8g4hgrw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dit was een meting in de namiddag (rond 17:30) en heb enkel getest op een locatie, (UMCG Groningen)
Ik ben benieuwd of iemand al met een Tele2 en T-Mobile abonnement heeft getest in dezelfde telefoon op dezelfde locatie om te zien of daar verschillen zitten in snelheid.
Voor mijzelf is deze upload meer dan voldoende, ik doe weinig met streaming etc, maar ben ook wel nieuwsgierig.
[ Voor 14% gewijzigd door Teckna op 01-01-2021 12:27 ]
404 Signature not found
Toevallig tijdje terug daar wat testen gedaan en deze testen zijn uitgevoerd op de sector die gericht staat op het UMCG.Teckna schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:15:
Ik heb eens een paar testjes gedaan met mijn telefoon een galaxy s10, via antennekaart.nl de dichtsbijzijnde zendmast opgezocht en buiten rondom de zendmast een aantal speedtests gedaan met een nieuw tele2 abonnement (dus geen migratiesim), dit waren de twee snelste speedtestjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit was een meting in de namiddag (rond 17:30) en heb enkel getest op een locatie, (UMCG Groningen)
Ik ben benieuwd of iemand al met een Tele2 en T-Mobile abonnement heeft getest in dezelfde telefoon op dezelfde locatie om te zien of daar verschillen zitten in snelheid.
Voor mijzelf is deze upload meer dan voldoende, ik doe weinig met streaming etc, maar ben ook wel nieuwsgierig.
Dit was 4CA met 4X4 MIMO op B3 vandaar de hoge snelheid op 2x2 MIMO tikte ik rond de 300:
:strip_exif()/f/image/anjLCuWKQXdXFX6AshSjAuBu.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was 5CA (B38) waarmee de telefoon blijft steken op 2x2 dit is limitatie van mijn Note 10+ met B7 in 5CA kan ik rustig wel 4x4 doen:
:strip_exif()/f/image/l9iTW2zfmlt4Hf59hNNMAYTa.jpg?f=fotoalbum_large)
@SMSfreakie Ben wel benieuwd of je met je S20 nog sneller kan halen op de plek en die mast.
Heb precies hetzelfde probleem en een Huawei, heb dit al aangekaart bij beide partijen. De klantenservice bij Huawei is echt vaag en ik vraag me af of het buitenlandse Callcenter is met Translate functie want ze snappen het daar niet echt goed volgens mij..BaseT schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:54:
Na mijn overzetting werkt de nieuwe app prima. Ophogen van data kan ik op ieder moment ook wanneer ik nog ruim meer dan 1GB over heb kan ik al een extra GB aanvragen en zie dan ook dagtegoed ophogen. Daar geen probleem dus.
Ook de cap op de upload herken ik helaas. komt nooit meer boven 19 MBit.
Bellen en tegelijk datagebruik (Google maps etc.) gaat dus nu via 3G
Aan het einde van mijn contract dus weer weg bij Tele2/T-mobile.
Ik vind het echt bijzonder dat T-mobile dit niet voor elkaar heeft en toch klanten over zet. Zo raak je je klanten wel kwijt en die gaan dan echt niet kiezen voor een nieuw T-mobile abonnement.
Antwoord die ik kreeg is dat met de emui update in maart er misschien nieuwe ondersteuning komt maar dat moet ik komende tijd maar afwachten.. Tele2 is er wel mee aan de slag gegaan maar mijn verwachtingen zijn niet hoog eerlijk gezegd.
Weet niet hoelang je moet maar je kan gewoon vragen of je contract wordt opgeheven dat hebben ze bij mij ook gedaan (optie gegeven maar ik heb al maandelijks opzegbaar..). Want de diensten die jij hebt afgesloten die je zou kunnen gebruiken werken nu niet meer.
nu met de Tele2 sim haal ik max 210~220 down en 19.3 mbit upTomSt schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:20:
[...]
Toevallig tijdje terug daar wat testen gedaan en deze testen zijn uitgevoerd op de sector die gericht staat op het UMCG.
Dit was 4CA met 4X4 MIMO op B3 vandaar de hoge snelheid op 2x2 MIMO tikte ik rond de 300:
[Afbeelding]
Dit was 5CA (B38) waarmee de telefoon blijft steken op 2x2 dit is limitatie van mijn Note 10+ met B7 in 5CA kan ik rustig wel 4x4 doen:
[Afbeelding]
@SMSfreakie Ben wel benieuwd of je met je S20 nog sneller kan halen op de plek en die mast.

wil als de Tmobile sim actief is gerust eens kijken wat er dan mogelijk is.. (sowieso heb ik mn vaste lokaties waar ik makkelijk kan testen)
verder sta ik wel open voor als iemand een Tele2 sim heeft en ook eens testen wil..
en het niet tever uit mn standaard reisrichtingen ligt
404 Signature not found
Heb je ook al een keer getest op een B7 mast in Groningen? Die op het hoofdstation heeft B7 en op een hotel tegenover de Oosterpoort heeft ook B7 en op een sector ook B1 4x4 MIMO dus 3,7,1 4x4! Daarmee haal ik altijd 300+ en soms 400+. Ben dan benieuwd of hij dan ook blijft steken rond de 200.SMSfreakie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:35:
[...]
nu met de Tele2 sim haal ik max 210~220 down en 19.3 mbit upongeacht of het 3/4/5CA mogelijk is
wil als de Tmobile sim actief is gerust eens kijken wat er dan mogelijk is.. (sowieso heb ik mn vaste lokaties waar ik makkelijk kan testen)
verder sta ik wel open voor als iemand een Tele2 sim heeft en ook eens testen wil..
en het niet tever uit mn standaard reisrichtingen ligt
B7 testjes:
:strip_exif()/f/image/ljHjnpakF3ns0cStxMNL5pDB.jpg?f=fotoalbum_large)
404 Signature not found
Te ver rijden?
Mijn kantoor zit letterlijk naast de Oosterpoort, zal m'n collega met tele2 eens vragen om daar te testen.
KPN en Vodafone zitten op de Oosterpoort, dus daar zit ik 20m van de mast af. Alleen is de snelheid "maar" 200Mb/s
nee.. maar ik houd niet van de binnenstadkrakendmodem schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Te ver rijden?.
Mijn kantoor zit letterlijk naast de Oosterpoort, zal m'n collega met tele2 eens vragen om daar te testen.
KPN en Vodafone zitten op de Oosterpoort, dus daar zit ik 20m van de mast af. Alleen is de snelheid "maar" 200Mb/s
Tis de A7 volgen of A7/A28 (of omgekeerd) en soms een uitstapje naar t kattegat om de auto zn dorst te lessen
404 Signature not found
Binnenstad valt daar nog wel mee. Je kan letterlijk op de Trompsingel bij de Oosterpoort even stil staan/parkeren en een testje doen (bij café Aan de Amstel / Kimmie). Dan heb je al zicht op die mast. Of de auto bij Sontplein even parkeren en 5 minuutjes lopen. Je rijdt vanaf station richting het Sontplein zo weer de N7 op en ben je snel weer bij het Julianaplein.SMSfreakie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:07:
[...]
nee.. maar ik houd niet van de binnenstad
Tis de A7 volgen of A7/A28 (of omgekeerd) en soms een uitstapje naar t kattegat om de auto zn dorst te lessen(daar staat ook wel een goed opgetuigde (al is het nu de Tele2 antennes weg zijn) wel rustiger in die mast
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 01-01-2021 19:19 ]
Toch is het voor mij als klant dan vreemd dat Huawei dit voor een kleine partij als Tele2 wel op orde had maar voor T-mobile niet. Dat T-mobile dit afschuift naar de telefoon fabrikant vind ik echt heel raar. Dit lijkt erop alsof ze niet met elkaar willen samenwerken terwijl zit dit voor de netwerkapparatuur al wel doen.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:04:
[...]
Helaas geen onzin. het toestel moet samenwerken met het IMS platform welke VoLTE verzorgd. Tele2 heeft een IMS platform van een andere leverancier dan T-Mobile. Dus de instellingen die in jouw firmware zitten werken wel met de Tele2 IMS maar niet met het T-Mobile IMS. VoLTE is helaas geen out of the box protocol zoals bellen op 3G of 2G dus dan krijg je dit soort problemen.
Als klant heb ik dus gewoon pech door een omzetting die voor mij niet nodig was. Toch maar ontbinding van mijn contract aanvragen dan helaas.
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Tele2 wilde toentertijd van de belkosten af die Tele2 klanten maakten via roaming op het T-Mobile netwerk. Niet VoLTE geschikte toestellen zorgden voor een terugval van de verbinding naar 3g en 2g naar het T-Mobile netwerk. Tele2 had dus een groot belang om met toestelfabrikanten samen te werken om VoLTE ondersteund te krijgen op zoveel mogelijk toestellen. Dat is het verschil. Tele2 investeerde, omdat zij anders nooit voldoende winst konden gaan maken. Voor T-Mobile boeit dat niet. Alles gaat via hun eigen netwerk en over 2 jaar heb je vermoedelijk toch weer een ander toestel wat af fabriek al geschikt is gemaakt.BaseT schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:13:
[...]
Toch is het voor mij als klant dan vreemd dat Huawei dit voor een kleine partij als Tele2 wel op orde had maar voor T-mobile niet. Dat T-mobile dit afschuift naar de telefoon fabrikant vind ik echt heel raar. Dit lijkt erop alsof ze niet met elkaar willen samenwerken terwijl zit dit voor de netwerkapparatuur al wel doen.
Als klant heb ik dus gewoon pech door een omzetting die voor mij niet nodig was. Toch maar ontbinding van mijn contract aanvragen dan helaas.
Ter vergelijking: KPN en Vodafone lopen ook niet zo hard voor het toevoegen van ondersteuning. En juist Huawei is inmiddels bij de klanten en providers uit de gratie gevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 04-01-2021 16:46 ]
Het ''grappige'' is dat je als T-Mobile klant (Huawei toestel) met T-Mobile wel van Vowifi en Volte gebruik kan maken, maar als nieuwe Tele2/T-Mobile klant dus niet..BaseT schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:13:
[...]
Toch is het voor mij als klant dan vreemd dat Huawei dit voor een kleine partij als Tele2 wel op orde had maar voor T-mobile niet. Dat T-mobile dit afschuift naar de telefoon fabrikant vind ik echt heel raar. Dit lijkt erop alsof ze niet met elkaar willen samenwerken terwijl zit dit voor de netwerkapparatuur al wel doen.
Naar mijn ervaring stond Vodafone wel open voor verzoeken voor VoLTE als dit gevraagd werd, KPN durf ik niet te zeggen.ucsdcom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:44:
[...]
Ter vergelijking: KPN en Vodafone lopen ook niet zo hard voor het toevoegen van ondersteuning. En juist Huawei is inmiddels bij de klanten en providers uit de gratie gevallen.
Het blijft een software issue van het toestel. Providers grijpen nog steeds af fabriek in op toestel software. Op te lossen door Huawei en de provider. Is het toestel wat wel werkt toevallig een door T-Mobile geleverd toestel/Nederlands toestel en het andere toestel importtoestel zoals bijvoorbeeld Belsimpel levert? Met een bij Vodafone gekochte Samsung had ik eerder geen VoLTE op T-Mobile of KPN. Niets aan te doen was het antwoord vanwege de software versie die onder beheer van Vodafone stond ondanks dat het op papier en in de menu’s geen “branded” toestel leek.dutchnltweaker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:03:
[...]
Het ''grappige'' is dat je als T-Mobile klant (Huawei toestel) met T-Mobile wel van Vowifi en Volte gebruik kan maken, maar als nieuwe Tele2/T-Mobile klant dus niet..
Tele2 leverde dacht ik unbranded software, maar dan zou T-Mobile daarbij zo langzamerhand na enkele softwareversies ook wel moeten werken.
[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 04-01-2021 18:30 ]
Nope gewoon een Nederlandse Huawei (stond zelfs vermeld) toestel via mobiel.nl gekocht icm vodafone in 2019. Dit hier heeft altijd volte en vowifi op gewerkt, daarna overgetapt op Tele2 en tot de overstap binnen het systeem tmobile geen problemen gehad. Kon toen ook meedoen met de acties, dit konden importjes niet.ucsdcom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:28:
[...]
Het blijft een software issue van het toestel. Providers grijpen nog steeds af fabriek in op toestel software. Op te lossen door Huawei en de provider. Is het toestel wat wel werkt toevallig een door T-Mobile geleverd toestel/Nederlands toestel en het andere toestel importtoestel zoals bijvoorbeeld Belsimpel levert? Met een bij Vodafone gekochte Samsung had ik eerder geen VoLTE op T-Mobile of KPN. Niets aan te doen was het antwoord vanwege de software versie die onder beheer van Vodafone stond ondanks dat het op papier en in de menu’s geen “branded” toestel leek.
Tele2 leverde dacht ik unbranded software, maar dan zou T-Mobile daarbij zo langzamerhand na enkele softwareversies ook wel moeten werken.
En beiden apps werken voor mij ook niet. De oude zegt 'Deze app werkt niet meer' en de nieuwe zegt dat die app nog niet voor mij is. Hoe kan ik nu extra MB's krijgen?makreel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:
Vandaag werkt nog 1b smsen niet meer
nouja met de Samsung telefoons heb je wel idd wel diverse builds van de rom etc. PHN (generieke NL build?)dutchnltweaker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:40:
[...]
Nope gewoon een Nederlandse Huawei (stond zelfs vermeld) toestel via mobiel.nl gekocht icm vodafone in 2019. Dit hier heeft altijd volte en vowifi op gewerkt, daarna overgetapt op Tele2 en tot de overstap binnen het systeem tmobile geen problemen gehad. Kon toen ook meedoen met de acties, dit konden importjes niet.
BNL (Ben build) TNL (Tmobile Build) en VDF (Vodafone build?)
Mogelijk dat ook daar nog weer verschillen in zitten al met al?
tis dat ik geen zin heb om te gaan testen met mn S20 5G (PHN build)
[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 08-01-2021 18:01 ]
404 Signature not found
Sinds de migratie van Tele2 op het t-mobile netwerk ontstaan er voor sommige mensen problemen waar een aantal van hen al maanden last van heeft.
Uit verschillende topics lijkt Tele2 er een potje van te maken:
https://forum.tele2.nl/mo...?postid=491546#post491546
Nope, Huawei heeft geen branded toestellen. Zijn alle markt gericht, dus Duitse markt, Nederlandse markt etc etc. Hier gewoon een voor de Nederlandse markt.SMSfreakie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:59:
[...]
nouja met de Samsung telefoons heb je wel idd wel diverse builds van de rom etc. PHN (generieke NL build?)
Misschien dat er ook via de capi.tele2.nl nog iets te fixen is... Maar daar heb ik de ballen verstand van..
al zal ik dat wel moeten uitzoeken voor Tmobile straks...
404 Signature not found
Ik vond die BNL code altijd wel apart. Bestaat die in de praktijk ook daadwerkelijk? Ben is toch gewoon een merk van T-Mobile?SMSfreakie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:59:
[...]
nouja met de Samsung telefoons heb je wel idd wel diverse builds van de rom etc. PHN (generieke NL build?)
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
https://capi.tele2.nl/doc...urces/linkedaccountstatusSMSfreakie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:39:
Apart.. De website vertelt nog altijd dat 't per SMS kan...
Misschien dat er ook via de capi.tele2.nl nog iets te fixen is... Maar daar heb ik de ballen verstand van..
al zal ik dat wel moeten uitzoeken voor Tmobile straks...
er zijn iig wel samsung roms met die code.. :o! maar wat t verschil is tov bv de TNL ? geen ideeLrrr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:39:
[...]
Ik vond die BNL code altijd wel apart. Bestaat die in de praktijk ook daadwerkelijk? Ben is toch gewoon een merk van T-Mobile?
404 Signature not found
mn macro had vanacht om 0:01 een automatische gedaan.. bevestiging kwam pas om 3:21!makreel schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:52:
Nog 1gb doet het weer eens.
later vandaag nog eens geprobeerd.. SMS om 13:59 verzonden.. om 17:32 een bevestiging..
lijkt er bijna op dat het systeem het erg "vertraagd" verwerkt!
al krijg ik wel snel een SMS dat de 80/100% van de 1GB / 5GB dagbundel er door is.
ook via de app (en Tele2 website al is nog steeds langzamer dan 14k4 inbellen voor je er bent...) krijg ik wel direct een SMS ter bevestiging
404 Signature not found
Hier hetzelfde bij T-Mobile zowel mijn 80% sms als bevestiging aanvuller kreeg ik gisteren helemaal niet meer, vandaag zit er een mindere vertraging in maar nogsteeds niet acceptabel.SMSfreakie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:05:
[...]
mn macro had vanacht om 0:01 een automatische gedaan.. bevestiging kwam pas om 3:21!
later vandaag nog eens geprobeerd.. SMS om 13:59 verzonden.. om 17:32 een bevestiging..
lijkt er bijna op dat het systeem het erg "vertraagd" verwerkt!
al krijg ik wel snel een SMS dat de 80/100% van de 1GB / 5GB dagbundel er door is.
ook via de app (en Tele2 website al is nog steeds langzamer dan 14k4 inbellen voor je er bent...) krijg ik wel direct een SMS ter bevestiging
Edit: net weer geprobeerd en nu inderdaad ook instant SMS
[ Voor 3% gewijzigd door TomSt op 09-01-2021 18:52 ]
Heel apart dit
404 Signature not found
2 euro korting op alleen de 20gb bundel.
[ Voor 25% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-01-2021 08:59 ]
Huawei gaat hun P30 toestellen en daar onder niet meer updaten voor het nieuwe systeem, Dus er komt geen VoLTE en VoWIFI meer voor de Huawei P30 serie en de oudere series. Dit komt door het nieuwe systeem van Tele2/T-mobile, het oude kon dat wel.
T-Mobile, KPN en Vodafone ondersteunen nog wel Volte en Vowifi.
Vandaag was opwaarderen tot laat in de avond zowel via sms als de app niet mogelijk.
Vandaag om 0.00 uur viel internet weg en moest de telefoon worden herstart om online te komen. Die had ik nog niet meegemaakt.
De combinaties van storingen zijn werkelijk oneindig bij tele2.
Edit: via sms en app nog altijd de standaard Helaas op dit moment niet-melding
[ Voor 9% gewijzigd door prole op 13-01-2021 15:06 ]
Dit is toch totaal niet handig? Zet dan gewoon even op lage snelheid zodat je die bundel kan aanvragen of laat het te net zoals tmobile dat je alleen de Tele2 omgeving kan bereiken zoals de app om de bundel aan te vragen.makreel schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:51:
Het systeem is veranderd. Nu wordt eerst de 5gb opgebruikt in plaats van de 1gb opwaardering. Als er nog 500mb over is mag je pas nog 1gb opwaarderen.[Afbeelding]
Waar kan je korting krijgen op alle bundels? Ik zie helaas alleen korting op de 20GB.dutchnltweaker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:08:
Het zijn weer de ik wil het weken.
2 euro korting op alle bundels met uitzondering van de unlimited.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Aangepast, is alleen de 20gb bundel.Lrrr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:56:
[...]
Waar kan je korting krijgen op alle bundels? Ik zie helaas alleen korting op de 20GB.
Zo werkt het ook. Dus als je internet niet meer op kunt zijn de IP adressen van de portal en de app nog wel bereikbaar. Alleen halen ze ook die snelheid eruit, dus het meest werkbare is dan de app (minimale hoeveelheid data transport) of natuurlijk de sms.dutchnltweaker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:55:
[...]
Dit is toch totaal niet handig? Zet dan gewoon even op lage snelheid zodat je die bundel kan aanvragen of laat het te net zoals tmobile dat je alleen de Tele2 omgeving kan bereiken zoals de app om de bundel aan te vragen.
Zou het kunnen dat die 500 MB telt van de dagbundel (90% verbruikt) en dat bij de bundelbooster het dan ook 90% (100 m over) is? Ik dacht ooit iets over 80% gelezen te hebben. Dan zou je bundelbooster nog 200 Mb moeten hebben.makreel schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:11:
Nog 270 MB over maar bundel boosters mogen nog niet.
Nou loopt zo'n weergave van het verbruik nooit realtime met het echt verbruik. Er zit altijd een verwerkingstijd tussen. Dus in werkelijkheid heb je dan waarschijnlijk minder dan 270Mb over.
[ Voor 19% gewijzigd door bartvries op 13-01-2021 17:12 ]
Klopt, je kan na de 200mb 80% melding nog 1gb sms'en. Bij mij valt dan de verbinding onmiddellijk weg. Na airplane mode aan en uitzetten heb ik weer verbinding. Bij Android is de hotspot dan uitgetoggled en moet weer aangeklikt worden.bartvries schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:11:
[...]
Zou het kunnen dat die 500 MB telt van de dagbundel (90% verbruikt) en dat bij de bundelbooster het dan ook 90% (100 m over) is? Ik dacht ooit iets over 80% gelezen te hebben. Dan zou je bundelbooster nog 200 Mb moeten hebben.
Nou loopt zo'n weergave van het verbruik nooit realtime met het echt verbruik. Er zit altijd een verwerkingstijd tussen. Dus in werkelijkheid heb je dan waarschijnlijk minder dan 270Mb over.
De app interface klopt niet want er staat dat je 270mb saldo hebt vervolgens klik je op bundel kopen en dan krijg je de melding dat je dat pas kan als je onder de 500mb komt.
/f/image/S5L2pUoyn4cRxnvqD4EVCwJG.png?f=fotoalbum_large)

404 Signature not found
:fill(white):strip_exif()/f/image/lA4T9kwfkesQGdUOZgJ5MzRg.png?f=user_large)
404 Signature not found
Automatiseer ze de moederSMSfreakie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:31:
ze zouden zich een hoop ellende kunnen besparen...
https://llamalab.com/auto...plane_mode_set_state.html
https://llamalab.com/auto...ck/wifi_ap_set_state.html
Wellicht dat nu men de tent wil verkopen er weer een tijdelijke opleving in de klantvriendelijkheid plaatsvindt.
nieuws: Financieele Dagblad: Deutsche Telekom bereidt verkoop T-Mobile Nederl...
Ook voor bestaande klanten.Roy Tollenaar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:24:
5G bij Tele2 is nu beschikbaar. [Afbeelding]
/f/image/C8bOeQKh1ITmn2y9mlPSPiUi.png?f=fotoalbum_large)
En al getest of het jouw iphone 5G ondersteunt?Roy Tollenaar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:24:
5G bij Tele2 is nu beschikbaar. [Afbeelding]
Heb zelf T-mobile unlimited 5G met een iphone Xr dus geen 5G voor mij. Mijn vader heeft Tele2 Unlimited met ee iphone 6S dus ook geen 5G ondersteuning.dutchnltweaker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:46:
[...]
En al getest of het jouw iphone 5G ondersteunt?
Ook ontvangt mijn 5g toestel nog geen 5g via de Tele2 sim in slot 1. Bij een T-Mobile sim in slot 1 heb ik meteen 5g. Afwachten dus.
Verder zie ik in het abonnement wijzigen menu een post met de titel "migratie korting wijzigen". Ik weet niet wat daar wordt weergegeven?
Ook ik heb mijn abonnement opgezegd en een overstap naar T-Mobile aangevraagd. Bij de einddatum van mijn abonnement staat nu "korting 6 maanden na -einddatum--". Ook daarvan weet ik niet wat het betekent. Iemand anders daar toevallig ervaringen mee?
[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 14-01-2021 11:36 ]
Paniek reactie: Zo te lezen zijn de pagina's te vroeg openbaar toegankelijk geworden. Maar het kan nooit heel lang meer duren als alle pagina's al kant en klaar gereed zijn.king006 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:58:
Iemand roept hier (https://forum.tele2.nl/mo...0/5g-info-op-pagina-81836) dat het om een fout gaat.
Ook staat er in de screenshots de bevestiging dat 5g voor unlimited abonnementen standaard al inclusief is. Alleen de lagere bundels moeten bijbetalen.
Klopt, nu is deze pagina ook al beschikbaar geworden:ucsdcom schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:56:
[...]
Paniek reactie: Zo te lezen zijn de pagina's te vroeg openbaar toegankelijk geworden. Maar het kan nooit heel lang meer duren als alle pagina's al kant en klaar gereed zijn.
Ook staat er in de screenshots de bevestiging dat 5g voor unlimited abonnementen standaard al inclusief is. Alleen de lagere bundels moeten bijbetalen.
https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/5g en https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/dekking-5g waren eerst niet toegankelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-01-2021 14:00 ]
https://newsroom.t-mobile...u-ook-voor-tele2-klanten/
https://forum.tele2.nl/ac...nieuws-5g-van-tele2-81830
[ Voor 25% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-01-2021 14:10 ]
Ook voor unlimited klanten 2 euro extra. Ook geven ze aan dat het niet sneller is maar wel stabieler. Wat ever that means.dutchnltweaker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:18:
Update OP:
5G info toegevoegd, 5G is vanaf heden beschikbaar bij Tele2 voor een meerprijs van 2 euro extra.
De echte 5G moet er de aankomende jaar/ in 2022 komen als de veilingen voor de hoge frequenties komen.bartvries schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Ook voor unlimited klanten 2 euro extra. Ook geven ze aan dat het niet sneller is maar wel stabieler. Wat ever that means.
Nu draait het 5G van T-Mobile/Tele2 nog op de lage 700mhz frequentie, goed voor de dekking maar de snelheid is inderdaad nog lager dan 4G+.
De snelheid van 5G op dit moment bij welke provider je ook zit zullen pas echt hun potentie bereiken als rond 2022 de nieuwe frequenties gebruikt worden. 5G is inderdaad stabieler al zal de gemiddelde gebruiker daar weinig verschil in merken verwacht ik.bartvries schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Ook voor unlimited klanten 2 euro extra. Ook geven ze aan dat het niet sneller is maar wel stabieler. Wat ever that means.
Lol ben spuit elf, net niet snel genoeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Teckna op 14-01-2021 14:31 ]
Op T-Mobile wel 5g, op een Tele2 sim helaas niet. Ik ben erg benieuwd of het in het netwerk systeem via Tele2 toch gewoon nog niet actief is of dat toch het Tele2 5g profielin het toestel toch ontbreekt. De Oneplus 8T en 8 Pro worden door Tele2 verkocht en ondersteund.
In de beginfase was het inderdaad trager, maar tegenwoordig moet je op alle telefoons op 5G zeker zo'n 50Mbps tot 100Mbps winst moeten kunnen hebben ten opzichte van 4Gdutchnltweaker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:29:
[...]
De echte 5G moet er de aankomende jaar/ in 2022 komen als de veilingen voor de hoge frequenties komen.
Nu draait het 5G van T-Mobile/Tele2 nog op de lage 700mhz frequentie, goed voor de dekking maar de snelheid is inderdaad nog lager dan 4G+.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Met de One Plus 8 nog steeds geen 5g op een Tele2 sim, terwijl op een T-Mobile sim wel meteen 5g beschikbaar is. De band settings bij een Tele2 sim blijven ook op maximaal 4g staan, terwijl er bij een T-Mobile sim meteen 5g bij komt in de band keuze.ucsdcom schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:45:
Voor de test maar even 5g geactiveerd in de app. Sim in een Oneplus 8. Na de bevestiging het toestel opnieuw opgestart in de single sim modus voor simslot 1 (het simslot met de beste "echte" ondersteuning van 5G).
Op T-Mobile wel 5g, op een Tele2 sim helaas niet. Ik ben erg benieuwd of het in het netwerk systeem via Tele2 toch gewoon nog niet actief is of dat toch het Tele2 5g profielin het toestel toch ontbreekt. De Oneplus 8T en 8 Pro worden door Tele2 verkocht en ondersteund.
Om te checken of het bij Op of bij Tele2 ligt heb ik de Tele2 sim vervolgens in een S20 FE-5g gedaan en daarop verscheen wel 5g. Ik moet daarbij wel opmerken dat Samsung gisteren een software update heeft gepushed. Misschien zaten de Tele2 5g settings daar wel al in.
Het ligt dus aan de ONe Plus toestelsettings/certificering voot Tele2 5g. Bijzonder, omdat je nu op het T-Mobile netwerk zit met een Tele2 branded T-Mobile simkaart. Voor het toestel wat al de juiste settings voor T-Mobile heeft wordt Tele2 als een ander netwerk gezien, wat niet gecertificeerd is.
Het werkt dus nu tegen meerprijs van 2.- euro per maand ook al voor bestaande klanten die het in de Tele2 app activeren. Of het zin heeft om 5g te activeren? Nee, denk ik.
Op mijn werk is het zelfs zo dat ik 50 mbp/s haal op 5g via T-Mobile en nu ongeveer dezelfde snelheid bij Tele2. Als ik het toestel terug zet naar 4g, dan haal ik een dikke 150 mbp/s.
[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 16-01-2021 16:59 ]
[ Voor 106% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-01-2021 19:48 . Reden: verkeerde topic ]
Speedtest (Pixel 5) geeft 120 download met 17 upload (LTE).
Het is dat Tele2 relatief goedkoop is (en dat zie ik ook terug), maar misschien eens tijd om toch naar een andere provider te kijken.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik ben ook overgezet en met de overgang naar het nieuwe netwerk hebben ze inderdaad wat puntjes op de I gezet. Facturen meesturen in de email is inderdaad niet meer van deze tijd. Gewoon uit je beveiligde "mijn.tele2.nl" halen. Let ook op dat je een nieuwe app nodig hebt, ik moest even opnieuw de registratie doorlopen op de website en daarna was alles prima in orde. Omdat je nu niet meer in de oude netwerk omgeving kan zal de klantenservice nog een keer eventueel oude facturen kunnen sturen. Maar die waren dus al per email gestuurd in het verleden?True schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:24:
Ook hier overgegaan op het nieuwe netwerk. De app werkte in het najaar voor geen ene meter. Nu ook geen facturen als PDF meer in de bijlage v.d. mail. Die moet ik handmatig gaan downloaden i.v.m. veiligheidsmaatregelen (lol). En de factuur van okt. is niet te downloaden en geeft een foutmelding. Klantenservice is vriendelijk, maar kom ik ook niet verder mee.
Speedtest (Pixel 5) geeft 120 download met 17 upload (LTE).
Het is dat Tele2 relatief goedkoop is (en dat zie ik ook terug), maar misschien eens tijd om toch naar een andere provider te kijken.
Dan verschillen onze meningen, ik heb meer vertrouwen in mail (mits TLS of zelfs S/MIME of PGP goed geïmplementeerd is) dan in een of ander klantportaal. Vroegâh kregen we de facturen gewoon per post dat dat niet meer van deze tijd is snap ik, maar waarom ik dan maandelijks bij 30 aanbieders moet in loggen om mijn facturen veilig te stellen is weer wat anders.bartvries schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Ik ben ook overgezet en met de overgang naar het nieuwe netwerk hebben ze inderdaad wat puntjes op de I gezet. Facturen meesturen in de email is inderdaad niet meer van deze tijd. Gewoon uit je beveiligde "mijn.tele2.nl" halen. Let ook op dat je een nieuwe app nodig hebt, ik moest even opnieuw de registratie doorlopen op de website en daarna was alles prima in orde. Omdat je nu niet meer in de oude netwerk omgeving kan zal de klantenservice nog een keer eventueel oude facturen kunnen sturen. Maar die waren dus al per email gestuurd in het verleden?
De nieuwe app heb ik, die was niet vooruit te branden afgelopen najaar. Nu werkt die beter, maar ieder bedrijf heeft weer een app die ik moet gebruiken

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ook ik heb een cap van 20 Mbps upload en downloads blijven nu steken rond de 60 a 70 Mbps.
Dit was voor de overgang vele malen sneller, vooral de download snelheid.
Weet iemand of dit tijdelijk is?
Is Tele2 nu een budget provider geworden zoals Telfort is van KPN?
Misschien na jaren Tele2 nu eens kijken wat de andere providers te bieden hebben, want; Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Tele2 is één van de merken van T-Mobile, net zoals Ben, Simpel en T-Mobile zelf.toro schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:56:
Telfort is inmiddels door KPN opgedoekt. Die hebben nu alleen nog het merk XS4all naast hun eigen merk.
Merken als Simyo en Youfone zijn zelfstandig, maar maken wel gebruik van het netwerk van KPN.
speedcaps en de slappe klantenservice antwoorden er op (want volgens hun is er nog altijd geen cap? op de Upload..) ben ik straks gewoon weer Tmobile klant.. over de dekking heb ik eigenlijk geen klachten..toro schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:56:
Ik heb er niet zo stil bijgestaan maar de snelheid is eruit sinds de overgang naar het T-mobile netwerk.
Ook ik heb een cap van 20 Mbps upload en downloads blijven nu steken rond de 60 a 70 Mbps.
Dit was voor de overgang vele malen sneller, vooral de download snelheid.
Weet iemand of dit tijdelijk is?
Misschien na jaren Tele2 nu eens kijken wat de andere providers te bieden hebben, want; Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
en bij KPN en VF is unlimited ook niet echt goedkoper..
en gezien Tmobile als enige 2G uitgaat gooien.. ipv 3G zo als KPN (jan 2022) en VF doet al geen 3G meer.. en internetten via 2G is gewoon ondoenlijk!
404 Signature not found
Als ik morgen tijd heb zou ik eens gaan kijken of ik op een locatie waar ik meestal (Zelfs destijds met mijn Microsoft Lumia 650 150 / 50 haaldeSMSfreakie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:32:
[...]
speedcaps en de slappe klantenservice antwoorden er op (want volgens hun is er nog altijd geen cap? op de Upload..) ben ik straks gewoon weer Tmobile klant.. over de dekking heb ik eigenlijk geen klachten..
en bij KPN en VF is unlimited ook niet echt goedkoper..
en gezien Tmobile als enige 2G uitgaat gooien.. ipv 3G zo als KPN (jan 2022) en VF doet al geen 3G meer.. en internetten via 2G is gewoon ondoenlijk!
In huis ben ik ieder geval op vooruit gegaan. Dat was om te huilen in de woonkamer. Soms maar enkele mbits down, geen upload en een ping van 900ms.

Nu ieder geval met T-Mobile netwerk 60 / 20.
Al lijkt het erop als ik zo mijn verleden speedtest bekijk, dat alles inderdaad 20, 22 tops is.
[ Voor 5% gewijzigd door KingHorse op 20-01-2021 20:27 ]
Prima.. die 225 is vaak rond de 200.. maar die 75 waar ze een gemiddelde van 25 uit halen.. maar dat die bij mij strak op 19.3 gecapped word.. is dan toch wel heel vreemdPraktische snelheid
De gemiddelde download- of uploadsnelheid die we op ons netwerk meten met de Ookla Speedtest, noemen we de praktische snelheid. Dit cijfer geeft je een indruk van de snelheid die je in de praktijk zal ervaren. In de praktijk ervaar je een gemiddelde downloadsnelheid van 40 Mbps en een gemiddelde uploadsnelheid van 25 Mbps.
404 Signature not found
Het is maar waar je belang aan hecht.SMSfreakie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:32:
[...]
Ik zou verwachten dat de dekking van 3G/4G niet zoveel verschilt, dus dat als 3G weggaat je die nauwelijks mist.
2G geeft wel meer dekking leek mij. En voor spraak is dat prima.
Zelf heb ik liever 3G eruit dan 2G, al is het maar voor noodgevallen op de hei...
Nu heb ik een mini-steekproef gedaan met de dekkingskaart van T-Mobile. Die bevestigt mijn beeld over 2G, Maar het nihil verschil dat ik verwachtte tussen 3G/4G blijkt juist vaak in het voordeel van 4G uit te pakken.
Voor mij des te meer reden om liever 2G te houden dan 3G...
En tja b8 en b20 zitten respectievelijk op 900 en 800 MHz dus dat is wel wat appels met peren vergelijken
404 Signature not found
Als fallback voor spraak heb je zeker een punt. Het 2g signaal is minder complex en bij slechte dekking vooral binnenshuis nog bruikbaar voor spraak (lees in kelders en historische binnensteden etc.).Titusvh schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Het is maar waar je belang aan hecht.
Ik zou verwachten dat de dekking van 3G/4G niet zoveel verschilt, dus dat als 3G weggaat je die nauwelijks mist.
2G geeft wel meer dekking leek mij. En voor spraak is dat prima.
Zelf heb ik liever 3G eruit dan 2G, al is het maar voor noodgevallen op de hei...
Nu heb ik een mini-steekproef gedaan met de dekkingskaart van T-Mobile. Die bevestigt mijn beeld over 2G, Maar het nihil verschil dat ik verwachtte tussen 3G/4G blijkt juist vaak in het voordeel van 4G uit te pakken.
Voor mij des te meer reden om liever 2G te houden dan 3G...
Data via 2g loopt inmiddels al een tijd via EDGE wat er voor zorgt dat je meestal nog best wel wat data hebt lopen. Maar de applicaties die wij het meeste gebruiken zijn zo data hongerig dat ze ook bij deze flow er vanuit gaan dat je internet is weggevallen als je op 2g komt.Om nog maar te zwijgen als iedereen op 2g aangewezen is in de grensgebieden van natuurgebieden etc.
En daar bovenop wordt er nog capaciteit geclaimd op 2g: Veel mobiele pin apparaten, energiemeters, frisdrank en snoepautomaten en volgens mij ook de OV chip opladers buiten het OV gebruiken nog 2g. Het werkt wel, maar een mobiel toestel krijgt duidelijk geen voorrang boven een snoep automaat met 2g. Maar dat is weer een andere discussie niet voor hier.
[ Voor 27% gewijzigd door ucsdcom op 21-01-2021 13:44 ]
4g =116mb download
5g = 38mb download
Telefoon?Inhumanous schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:35:
Ik heb net 5G aangezet bij Tele2 hoe kan het dat mijn 4G 5x sneller is als 5 G?
4g =116mb download
5g = 38mb download
Site? Zie hier: https://antennekaart.nl/kaart/4g
Kan zoveel redenen hebben.
Edit.. Via de website kon 't wel..
Helaas indoor eigenlijk geen 5G.. Slechts 1 test kunnen doen...
4G +- 60/6
5G +- 140/7
Maar goed 1 test is alles behalve een goed beeld
[ Voor 36% gewijzigd door SMSfreakie op 28-01-2021 21:20 ]
404 Signature not found
100%, ze proberen het niet eens meer te verbergen. Maar het werkt, ben sinds gisteren overgestapt naar T-Mobile, deze knalt je verbinding er iig niet uit als je helemaal leeg bent, maar verlaagt de snelheid alleen extreem.prole schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:26:
Na de daglimiet wordt hier ook de bundelbooster beperkt. Niet 1 gb, maar slechts 720 mb geeft tele2. Sms naar 1280, vliegtuig-toggle en dan weer even online. Zes keer geprobeerd een bestand van 850 mb te downloaden, zes keer valt de verbinding rond de 720 mb uit. Bij de zevende keer zelfs bij 400 mb. Dit is geen nudging meer Tele2, dit is wegpesten naar T-mobile.
Wat wel werkte bij Tele2 was om te wachten tot je booster 100% leeg was en dan pas een nieuwe aan te vragen 8/10 keer bleef die dan wel de verbinding vasthouden. Maar werkt stuk minder fijn dan voorheen.
Trouwens als je je bundelbooster bij 200mb vernieuwt, dan reset die naar 1gb en die 200mb die overblijft verdwijnt dan.
zodra de 100% verbruik SMS er is krijgt Tele2 direct een SMS van mij terug... maar voor ze de bundel activeren zit er soms minder dan 1 minuut tussen en soms wel 10! minuten
of hij activeert hem wel maar is er nog geen data mogelijk.. en moet ik eerst even naar vliegtuigstand voor het weer werkt..
afijn nog een 2 weken en dan ben ik er toch weg :-)
404 Signature not found
Waar is je keuze op gevallen. Ik moet ook wat anders maar kan het allemaal niet zo vinden 🧐SMSfreakie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:37:
afijn nog een 2 weken en dan ben ik er toch weg :-)
Kwa dekking zit ik prima dus gewoon nar Tmobile zelf terug..Darkz0rs schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:41:
[...]
Waar is je keuze op gevallen. Ik moet ook wat anders maar kan het allemaal niet zo vinden 🧐
KPN was dekkingtechnisch een leuke 2de (vooral gebrek aan 5g nog in deze hoek..) en prijstechnisch maakte 't geen ook eigenlijk niet uit..
en verder is het de glasvezel uitrol afwachten hier voor de mooie deals....
En met Vodafone wil ik om persoonlijke redenen geen klant zijn al kreeg ik geld toe..
404 Signature not found
Echt, wie nog Unlimited overweegt die checkt even de ervaringen aldaar, wat een ellende.
Edit: waarom ik bij Tele2 blijf? Ik vond de prijsverhoging van 18 euro naar 28 euro/per maand voor een basisabonnement bij Online dsl niet acceptabel. 216 euro per jaar of 340 euro is gewoon een te groot verchil. Vervangen door Tele2 Unlimited. Yep, vaste lijn eruit. De 4G werkte gewoon, heel zelden een storing en handig voor thuis en onderweg. Snelheid boeit me niet, een betaalbare internetverbinding wel.
[ Voor 41% gewijzigd door prole op 13-02-2021 18:59 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7