Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Ik heb van de week een mail gekregen dat het volgende week gaat gebeuren, dus nog geen uitstel mail gekregen. Ben je op dit moment in Nederland, zo niet kan dat een van de redenen zijn dat je uitstel hebt.BaseT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:48:
Vandaag ontving ik een melding dat de overzetting voor mij is uitgesteld.
Kan nu ook weer de oude app gebruiken dus voor mij helemaal prima.
Meer mensen een melding hierover ontvangen en misschien wel een reden van uitstel meegekregen?
Ik vind het best. Voor mij werkt het huidige netwerk met roamen op T-mobile prima wat betreft snelheden.
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
@BaseT, ik heb ook uitstel meegekregen..... Misschien toch issues met overzetten?BaseT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:48:
Meer mensen een melding hierover ontvangen en misschien wel een reden van uitstel meegekregen?
Geen nieuwe week / datum bekend.
[ Voor 3% gewijzigd door jamesbond007uk op 12-11-2020 15:18 ]
Jamesbond007uk
Ze hebben wel veel vertrouwen in die sjorband. Zo'n kast geeft een vervelende deuk als je hem op je motorkap krijgtPWA777 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:04:
Het Tele2 netwerk wordt nog volop afgebroken. Ik zag op KNP Gorinchem toevallig dit tafereel. Foto genomen door bijrijder.
[Afbeelding]
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Wel extreem naar dat Tele2 de opwaardeerfunctie via sms heeft gesloopt. Je zou toch verwachten dat met Moore’s law het dataverbruik verdubbelt en die eeuwige 5GB limiet nou eindelijk eens verhoogd wordt naar laten we zeggen 10GB per dag.
404 Signature not found
Ik heb onbeperkt data en dat moet ik wegens werkzaamheden aan de vaste internet lijn nu gebruiken.
Ik kreeg een sms zojuist:
De app heb ik niet dus ik heb de extra 1GB bundel via de website geactiveerd.Hoi! Je hebt 80% van je Unlimited dagbundel verbruikt.
Alvast een 1GB BundelBooster activeren?
Check de MijnTele2 app.
We houden contact.
Kreeg zojuist weer een sms dat het gelukt was het activeren van die 1GB extra bundel:
Oké dat is mooi en aardig en fijn... maar ik betaal al jaren voor Unlimited data en nu dat ik het wil gaan gebruiken voor het eerst krijg ik maar 1GB extra?Gelukt! Je BundelBooster van 1GB is nu actief!
Moet ik nu per GB naar de tele2 website gaan om extra data te krijgen of was dit het nu voor vandaag?
Snap er niets meer van
Na 5GB moet je steeds 1GB erbij doen om misbruik te voorkomentoro schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:37:toon volledige bericht
Hoe werkt dat nou dat onbeperkt data?
Ik heb onbeperkt data en dat moet ik wegens werkzaamheden aan de vaste internet lijn nu gebruiken.
[...]
De app heb ik niet dus ik heb de extra 1GB bundel via de website geactiveerd.
Kreeg zojuist weer een sms dat het gelukt was het activeren van die 1GB extra bundel:
[...]
Oké dat is mooi en aardig en fijn... maar ik betaal al jaren voor Unlimited data en nu dat ik het wil gaan gebruiken voor het eerst krijg ik maar 1GB extra?
Moet ik nu per GB naar de tele2 website gaan om extra data te krijgen of was dit het nu voor vandaag?
Snap er niets meer van
[ Voor 7% gewijzigd door Rub147 op 15-11-2020 10:42 ]
Bij alle providers heb je 5GB per dag. Na die 5GB moet je via de app of sms weer 1GB extra aanvragen. En als die 1GB op is weer 1GB aanvragen.toro schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:37:toon volledige bericht
Hoe werkt dat nou dat onbeperkt data?
[...]
De app heb ik niet dus ik heb de extra 1GB bundel via de website geactiveerd.
[...]
Oké dat is mooi en aardig en fijn... maar ik betaal al jaren voor Unlimited data en nu dat ik het wil gaan gebruiken voor het eerst krijg ik maar 1GB extra?
Snap er niets meer van
Dit om misbruik te voorkomen. Er zijn mensen die de boel automatiseren, en zo tientallen GB's per dag naar binnen trekken. Ja, het is onbeperkt, maar dan moet je extreem veel downloaden, wil je dat voor elkaar krijgen. En omdat er honderden gebruikers op een zendmast zitten, kun je die benadelen.
Zoals je merkt kwam je dus nooit door die 5GB per dag heen. Dat lukt mij ook eigenlijk niet, dan moet ik toevallig net een dikke download aan moeten zetten met een hotspot aan. Maar met YouTube/Spotify onderweg aan krijg ik die 5GB niet op.
Ik zit bij KPN voor unlimited maar daar zijn de regels hetzelfde als bij tele2

Vervelend dat er anders misbruik van gemaakt word maar ik snap het wel, bedankt voor de antwoorden!
Zoveel ga je de komende 2 jaar niet missen aan 5G, pas in dat jaar (2022) worden de echt frequenties geveild voor 5G. Enige waar je iets aan gaat hebben is nu de 700mhz voor grotere dekking. Als je huidige telefoon nog goed is zal ik die nog lekker houden, als je telefoon echt aan vervanging toe is en je vind het voor jouzelf super belangrijk dan zou ik wel een telefoon met 5G zoeken.babbi schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:53:
Wanneer komt Tele2 met 5G? Ik kan verlengen dus mijn voorkeur gaat naar een 5G toestel. 4G is ook goed en scheelt toch weer als je geen 5G telefoon neemt. Maar 2 jaar vooruit is het misschien toch verstandig om naar 5G te gaan wat telefoon betreft.
En een body met
1
| {"Bundles":[{"BuyingCode":"T2UNLBB1"}]} |
Je Auhorization (Bearer) token & de **** in de url zijn gebruiker specifiek, die zal je moeten sniffen als je een bundel aanvraagt. Voor android heb ik daar HttpCanary voor gebruikt en de headers gekopieerd.
[ Voor 10% gewijzigd door lalilaloe op 15-11-2020 20:22 ]
T-Mobile heeft voor de merken Ben en Tele2 nog geen uitspraken gedaan voor 5G. Zal uiteindelijk wel komen, maar voorlopig dus alleen het T-Mobile merk waar je of inbegrepen (bij unlimited) of met bijbetaling 5G kunt activeren.babbi schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:53:
Wanneer komt Tele2 met 5G? Ik kan verlengen dus mijn voorkeur gaat naar een 5G toestel. 4G is ook goed en scheelt toch weer als je geen 5G telefoon neemt. Maar 2 jaar vooruit is het misschien toch verstandig om naar 5G te gaan wat telefoon betreft.
Hier hetzelfde, zou vorige week overgezet worden maar uiteindelijk uitgesteld.BaseT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:48:
[ Voor 3% gewijzigd door toon700 op 18-11-2020 17:34 ]
Dus ik heb de flow die ik gebruik voor T-mobile even veranderd naar de api & clientid van tele2, dit werkt helaas wel alleen voor de mensen die gebruik kunnen maken van de nieuwe tele2 app (MijnTele2 Nederland)
De flow: https://llamalab.com/automate/community/flows/37682
Automate voor android: https://play.google.com/s...alab.automate&hl=en&gl=US
-> Installeer automate
-> importeer de flow
-> Pas de eerste twee blokjes aan met de gebruikersnaam en wachtwoord die je ook in de app https://play.google.com/s...id=nl.tele2.mytele2&hl=nl gebruikt.
-> start de flow
Ik heb btw de flow zelf niet getest omdat ik niet bij tele2 zit meer dus als hij niet werkt stuur even een PM dan pas ik hem aan heb namelijk een id weggelaten waarvan ik niet zeker wist wat het was.
Credits naar @lalilaloe voor de buy code.
--- disclaimer: gebruik maken van de flow is voor eigen risico
[ Voor 29% gewijzigd door ThaGuus op 26-11-2020 00:57 ]
404 Signature not found
Zit er dan een upload cap bij Tele2? haalde laatst namelijk via speedtest bijna 50mbps upload bij Tele2.SMSfreakie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Ik zit er zwaar aan te denken om toch weer terug te gaan naar Tmobile.. Upload cap is me ruk2
Vraag me af of je nou veel meer upload krijgt bij andere providers, bij T-Mobile haal ik ook gewoon rond de 40mbps upload op de meeste plekken (wat in principe gewoon genoeg moet zijn...)SMSfreakie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Ik zit er zwaar aan te denken om toch weer terug te gaan naar Tmobile.. Upload cap is me ruk2
dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:33:
[...]
Zit er dan een upload cap bij Tele2? haalde laatst namelijk via speedtest bijna 50mbps upload bij Tele2.
wordt nu strak op 19.3mbit afgetopt..ThaGuus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:04:
[...]
Vraag me af of je nou veel meer upload krijgt bij andere providers, bij T-Mobile haal ik ook gewoon rond de 40mbps upload op de meeste plekken (wat in principe gewoon genoeg moet zijn...)
404 Signature not found
https://forum.tele2.nl/mo...?postid=492063#post492063
Erg vervelend, want ik kan niet constant mijn werk onderbreken om maar weer een gb'tje aan te vragen (ik gebruik regelmatig de hotspot, dus het gaat redelijk hard).
[ Voor 32% gewijzigd door TheVivaldi op 26-11-2020 13:56 ]
Ik vind nog steeds dat ze dan maar de capaciteit moeten uitbreiden. Op vast internet is er toch ook niet zo'n cap? (althans, niet in Nederland)krakendmodem schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:11:
[...]
Bij alle providers heb je 5GB per dag. Na die 5GB moet je via de app of sms weer 1GB extra aanvragen. En als die 1GB op is weer 1GB aanvragen.
Dit om misbruik te voorkomen. Er zijn mensen die de boel automatiseren, en zo tientallen GB's per dag naar binnen trekken. Ja, het is onbeperkt, maar dan moet je extreem veel downloaden, wil je dat voor elkaar krijgen. En omdat er honderden gebruikers op een zendmast zitten, kun je die benadelen.
Zoals je merkt kwam je dus nooit door die 5GB per dag heen. Dat lukt mij ook eigenlijk niet, dan moet ik toevallig net een dikke download aan moeten zetten met een hotspot aan. Maar met YouTube/Spotify onderweg aan krijg ik die 5GB niet op.
Ik zit bij KPN voor unlimited maar daar zijn de regels hetzelfde als bij tele2
Inderdaad, vanaf de antenne is mobiel ook gewoon vast internet.TheVivaldi schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:41:
Helaas kun je nu geen bundelboosters meer vooruitbestellen
https://forum.tele2.nl/mo...?postid=492063#post492063
Erg vervelend, want ik kan niet constant mijn werk onderbreken om maar weer een gb'tje aan te vragen (ik gebruik regelmatig de hotspot, dus het gaat redelijk hard).
3 jaar geleden ben ik eens 2 maanden overgestapt geweest van T-Mobile naar Tele2 (maandelijk opzegbaar abo gelukkig maar), maar had ik in huis slechts 2g, terwijl ik via T-Mobile 4g binnenkreeg op hoge snelheden (120Mbit down was geen uitzondering).
Hierna uiteindelijk verhuisd naar Vodafone waar ik nog steeds zit, maar Tele2 heeft interessante aanbiedingen
Dus stel ik neem nu Tele2, dan krijg ik nu wel netjes 4g in huis?
Als ik daar nu zeker van kan zijn, stap ik naar Tele2
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 26-11-2020 19:14 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Haal voor jezelf even een T-Mobile prepaid simkaartje. Die geven ook 4g toegang en dan weet je het.GAIAjohan schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:10:
Zit Tele2 tegenwoordig écht volledig op het T-Mobile netwerk?
3 jaar geleden ben ik eens 2 maanden overgestapt geweest van T-Mobile naar Tele2 (maandelijk opzegbaar abo gelukkig maar), maar had ik in huis slechts 2g, terwijl ik via T-Mobile 4g binnenkreeg op hoge snelheden (120Mbit down was geen uitzondering).
Hierna uiteindelijk verhuisd naar Vodafone waar ik nog steeds zit, maar Tele2 heeft interessante aanbiedingen
Dus stel ik neem nu Tele2, dan krijg ik nu wel netjes 4g in huis?
Als ik daar nu zeker van kan zijn, stap ik naar Tele2.Maar nu is dat direct 2 jaar ipv maandelijks opzegbaar. dat maakt t wat eng na mijn vorige ervaring
Tele2 zit inderdaad volledig op het T-Mobile netwerk. Alleen heb je geen 5g bij Tele2. T-Mobile unlimited klanten kunnen daar wel op.
En als je een aanbieding met de Samsung S20FE koopt: zowel Tele2 als T-Mobile verkopen alleen de 4g versie met de wat minder populaire Samsung chip in plaats van de 5g versie met eindelijk een Qualcomm chipset.
Ik denk dat T-Mobile wel goed zit, gezien ik daar 3 jaar geleden gewoon volle bak haalde (misschien zelfs 4 jaar..)ucsdcom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:10:
[...]
Haal voor jezelf even een T-Mobile prepaid simkaartje. Die geven ook 4g toegang en dan weet je het.
Tele2 zit inderdaad volledig op het T-Mobile netwerk. Alleen heb je geen 5g bij Tele2. T-Mobile unlimited klanten kunnen daar wel op.
En als je een aanbieding met de Samsung S20FE koopt: zowel Tele2 als T-Mobile verkopen alleen de 4g versie met de wat minder populaire Samsung chip in plaats van de 5g versie met eindelijk een Qualcomm chipset.
T-Mobile en Tele2 geven nu iig eenzelfde (goede) dekking bij mij thuis aan. Dus gezien mijn ervaring met T-Mobile lijkt het goed te zijn. Let wel, ik wás serieus enorm tevreden over T-Mobile, maar niet over hun prijsbeleid destijds
Ik zat zelf te kijken naar een iPhone 11 128GB. Heb nu een Galaxy S9, hiervoor een S7. Maar bij mobiel.nl zitten nu wel lekkere aanbiedingen. Alhoewel de Vodafone aanbieding ook helemaal niet gek is daar. €488 bij een 20=40GB abonnement van 21euro (ivm Ziggo combi)
Bij Tele2 is de 20GB abo 17euro p/m en kost de telefoon €519..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Nice! Dan is Tele2 nu op gelijke hoogte met T-Mobile. Allebei 18 GB in de EU, tenzij T-Mobile nog gaat verhogen.Roy Tollenaar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:56:
Tele2 Unlimited klanten hebben nu 18GB in de EU.[Afbeelding]
1 januari moet de limet sowieso weer omhoog De door de EU gereguleerde maximum wholesaleprijs gaat weer € 0,50 /GB naar beneden en komt nu op max 3,00/GB. Benieuwd waar de limieten op uit gaan komen.Al zal het niet meer zo spectculair gaan stijgen denk ik. 20 GB misschien?WiseDise schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:31:
[...]
Nice! Dan is Tele2 nu op gelijke hoogte met T-Mobile. Allebei 18 GB in de EU, tenzij T-Mobile nog gaat verhogen.
Antenne en masten malloot
maar das denk ik een energie instelling op mijn foon
404 Signature not found
toon700 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:59:
Ik ben blij dat de sms NOG 1GB nog steeds werkt. Anders was het helemaal drama. Heeft iemand nog een flow voor automate voor gebruikers die overgezet zijn op het T-Mobile netwerk. Ik kom er niet uit met automate :-)
/f/image/2VbZZoZpyjSjE2aPyHq3b5Iw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qEZueaS13l2BsDWWQ1LldoPh.png?f=fotoalbum_large)
Je krijgt bij 80% verbruik een sms, daarna moet je pas een bundelbooster bestellen.toon700 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:54:
[Afbeelding] Maar hoe kan het dat als je nog meer dan 4GB over hebt en je activeert een 1GB aanvuller dat je zonder internet komt te zitten. (of je moet vliegtuigmodus aan en uit zetten of je tel) Het zou toch gewoon moeten werken als bij T-Mobile. Dit is gewoon kansloos.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-12-2020 12:14 ]
ik kan toch echt pas een nieuwe scoren bij 100% verbruikbartvries schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:29:
[...]
Je krijgt bij 80% verbruik een sms, daarna moet je pas een bundelbooster bestellen.
404 Signature not found
Vorige week overgestapt van onbeperkt naar 20gb. Omdat ik de komende maanden in het buitenland zitdutchnltweaker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:14:
Als je een 20gb abbo hebt kun je daarvan 16gb gebruiken in de EU ipv 15gb. Dus 1gb omhoog gegaan.
Ik kan 18gb gebruiken van de 20gb. Blijft krom waarom het niet gewoon 20 van 20 is. Vodafone heeft dit wel. En 2 jaar geleden had Tele2 dit ook en tot vorig jaar kon ik elke maand 20 GB van de 20 gebruiken.
Jij kan 18 van de 20gb gebruiken in de EU? Ben wel benieuwd hoe dat kan als tele2 dit nu maximaal maar 16gb toelaat. Bij Tele2 kon je nooit 20 van de 20gb gebruiken vol in de EU. dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie" 3 jaar geleden kon je max 6gb roamen, 2 jaar geleden 8gb dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie", begin 2019 werd de limiet verhoogd naar 12gbmathy_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:47:
[...]
Vorige week overgestapt van onbeperkt naar 20gb. Omdat ik de komende maanden in het buitenland zit
Ik kan 18gb gebruiken van de 20gb. Blijft krom waarom het niet gewoon 20 van 20 is. Vodafone heeft dit wel. En 2 jaar geleden had Tele2 dit ook en tot vorig jaar kon ik elke maand 20 GB van de 20 gebruiken.
dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie" en eind vorig jaar december 2019 werd het verhoogd naar 15gb voor de 20gb abbo en unlimited dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie"
Dus hoe jij aan die 20gb verbruiken komt van de 20gb bij Tele2 is mij een raadsel.
Voor de rest klopt het dat je bij de Vodafone abbo van 40gb 20gb in de EU kan gebruiken, dit komt ook omdat het wholesale tarief van Vodafone in theorie veel hoger ligt dan Tele2. Maar omdat er met "kortingen" gewerkt wordt en de berekeningen hoeveel gb je mag roamen wordt gedaan doormiddel van de tarief per gb en deze binnen je abbo prijs wordt vermenigvuldigd komt de hoeveelheid gb hoger uit.
[ Voor 99% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-12-2020 23:07 ]
refresh token en access token verschijnen maar 'your api url' blijft leeg. (null) gevolgd door deze error 'android.system.GaiException: android_getaddrinfo failed: EAI_NODATA (No address associated with hostname)' (logisch bij geen apiurl)ThaGuus schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:25:toon volledige bericht
Ik heb zelf geen Tele2 meer (overgestapt naar T-mobile vorig jaar), maar ik keek net en wat blijkt dat de nieuwe app werkt de nieuwe app via dezelfde api als T-Mobile.
Dus ik heb de flow die ik gebruik voor T-mobile even veranderd naar de api & clientid van tele2, dit werkt helaas wel alleen voor de mensen die gebruik kunnen maken van de nieuwe tele2 app (MijnTele2 Nederland)
De flow: https://llamalab.com/automate/community/flows/37682
Automate voor android: https://play.google.com/s...alab.automate&hl=en&gl=US
-> Installeer automate
-> importeer de flow
-> Pas de eerste twee blokjes aan met de gebruikersnaam en wachtwoord die je ook in de app https://play.google.com/s...id=nl.tele2.mytele2&hl=nl gebruikt.
-> start de flow
Ik heb btw de flow zelf niet getest omdat ik niet bij tele2 zit meer dus als hij niet werkt stuur even een PM dan pas ik hem aan heb namelijk een id weggelaten waarvan ik niet zeker wist wat het was.
Credits naar @lalilaloe voor de buy code.
--- disclaimer: gebruik maken van de flow is voor eigen risico
wat een ellende sinds vorige maand, 2 weken lang geen internet rondom huis (pas een straat of 4-5 verder) upload caps, geen multi 1gb sms en nu als klap op de vuurpijl dat nieuwe bundels aanvragen vaak een 5-30min geen verbinding tot gevolg heeft. Plus, ik moet internet hebben om de bundel aan te vragen.. Welke logica hebben ze daar? Heel die nieuwe tele2 app stopt met werken als mijn bundel op is.. Gelukkig werkte het smsje nog..
Ps. Mijn mobiele telefoon rapporteert overigens veel minder data verbruik, tegen de tijd dat mijn mobiel zegt 3gb zegt tele2 al 100% op, ik zie dat hier niemand anders over klaagt dus ik zal het eens beter onderzoeken
[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-12-2020 05:55 ]
Wacht effe, dus als je geen internet hebt kan je niet aanvullen? Dus als je ergens buiten bent en je wilt aanvullen, geen wifi beschikbaar, dan kan je dus niet aanvullen?TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 04:39:
[...]
Plus, ik moet internet hebben om de bundel aan te vragen.. Welke logica hebben ze daar? Heel die nieuwe tele2 app stopt met werken als mijn bundel op is.. Gelukkig werkte het smsje nog..
Dat is wel een beetje vreemd dan. De app kan toch gewoon op een whitelist geplaatst worden, dan kan je ten alle tijden aanvullen, ook als de bundel op is.
Wat ook niet meer dan logisch zou zijn, bij een unlimited abbo.
wordt jou upload ook gecapped? op hoeveel mbit top jij af?
404 Signature not found
Bij mij ook...SMSfreakie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:17:
[...]
Download is 178mbps
Upload is 19.4mbps
Ik woon in Amsterdam
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:05:
[...]
Jij kan 18 van de 20gb gebruiken in de EU? Ben wel benieuwd hoe dat kan als tele2 dit nu maximaal maar 16gb toelaat. Bij Tele2 kon je nooit 20 van de 20gb gebruiken vol in de EU. dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie" 3 jaar geleden kon je max 6gb roamen, 2 jaar geleden 8gb dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie", begin 2019 werd de limiet verhoogd naar 12gb
dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie" en eind vorig jaar december 2019 werd het verhoogd naar 15gb voor de 20gb abbo en unlimited dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie"
Dus hoe jij aan die 20gb verbruiken komt van de 20gb bij Tele2 is mij een raadsel.
Voor de rest klopt het dat je bij de Vodafone abbo van 40gb 20gb in de EU kan gebruiken, dit komt ook omdat het wholesale tarief van Vodafone in theorie veel hoger ligt dan Tele2. Maar omdat er met "kortingen" gewerkt wordt en de berekeningen hoeveel gb je mag roamen wordt gedaan doormiddel van de tarief per gb en deze binnen je abbo prijs wordt vermenigvuldigd komt de hoeveelheid gb hoger uit.
:strip_exif()/f/image/BUDc0tP8iMhY9qLlEJhlQTyu.jpg?f=fotoalbum_large)
En bij bij Vodafone gaat het om een 10gb met Ziggo Abo verdubbellaar naar 20gb.
En zoals in zei,2 jaar gelden was het 20 van 20gb.
Dit weet ik zeker, net zoals ik nu 18 heb.
20SMSfreakie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:17:
[...]
Normaal gesproken is dat het geval bij elke provider zo ook bij de voormalige tele2 vziw, helaas niet bij deze prutsers/oplichters (het is 1 van de 2 of beiden). Ik ga er van uit dat ze dat nog wel herstellen.. Bij mij werkt het smsje nog wel, bij sommige nieuwere en de huidige nieuwe klanten niet.fl2001 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:28:
[...]
Wacht effe, dus als je geen internet hebt kan je niet aanvullen? Dus als je ergens buiten bent en je wilt aanvullen, geen wifi beschikbaar, dan kan je dus niet aanvullen?
Dat is wel een beetje vreemd dan. De app kan toch gewoon op een whitelist geplaatst worden, dan kan je ten alle tijden aanvullen, ook als de bundel op is.
Wat ook niet meer dan logisch zou zijn, bij een unlimited abbo.
[ Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-12-2020 23:13 ]
Vreemd, of de website klopt dus niet. Ik kan het helaas niet nu checken, dan zou ik de grens over moeten.mathy_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:57:
[...]
[Afbeelding]
En bij bij Vodafone gaat het om een 10gb met Ziggo Abo verdubbellaar naar 20gb.
En zoals in zei,2 jaar gelden was het 20 van 20gb.
Dit weet ik zeker, net zoals ik nu 18 heb.
Volgens mij ben je ook een nieuwe of overgezette klant als ik het zo aan die app zie?
Ik heb nog altijd 15GB, ik ben een overgezette unlimited klant van 2016, ik heb geen mail brief of telefoontje gehad over het overzetten (kan er geen vinden iig). Mathy is een 20gb klant, kan daar aan liggendutchnltweaker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:13:
[...]
Vreemd, of de website klopt dus niet. Ik kan het helaas niet nu checken, dan zou ik de grens over moeten.
Volgens mij ben je ook een nieuwe of overgezette klant als ik het zo aan die app zie?
[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-12-2020 23:15 ]
Dan zou jij als unlimited klant juist meer moeten krijgen in theorie.TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:15:
[...]
Ik heb nog altijd 15GB, ik ben een overgezette unlimited klant van 2016, ik heb geen mail brief of telefoontje gehad over het overzetten (kan er geen vinden iig). Mathy is een 20gb klant, kan daar aan liggen
Nu wel weer ja, ik ben vaker lagere tijd buiten NL en schakel dan naar 20gb. Ik kreeg tot vorig jaar dan ook 20gb. Nu sinds een jaar weer buiten NL en nu blijft het hangen op 18.TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:15:
[...]
Ik heb nog altijd 15GB, ik ben een overgezette unlimited klant van 2016, ik heb geen mail brief of telefoontje gehad over het overzetten (kan er geen vinden iig). Mathy is een 20gb klant, kan daar aan liggen
Maar het is zeker vreemd dat je met unlimited maar 15 GB krijgt. Je betaald toch een stukje meer dan de 20gb klanten.
Ja klopt ik ben maandje of 2 geleden overgezet. Wel een verademing normaal 4g in het buitenland.dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:13:
[...]
Vreemd, of de website klopt dus niet. Ik kan het helaas niet nu checken, dan zou ik de grens over moeten.
Mooi dan ga ik Tele2 weer eens lastig vallen dat ze toch cappen want eerder beweerden ze van niet2Swift schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:36:
[...]
Bij mij ook...
Download is 178mbps
Upload is 19.4mbps
Ik woon in Amsterdam

404 Signature not found
Je korting zal naar verwachting bij Tele2 vervallen, hoewel dit bij moederbedrijf T-Mobile niet meer gebeurt.jurianv schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:37:
In december 2018 heb ik een tweejarig abonnement afgesloten met 10 GB data en 100 bel/sms met een kortingscode van iBood. Normaal 15 p.m. maar met 5 euro p.m. korting een fantastische deal leek mij destijds. Deze maand loopt helaas dat abonnement af en ik vrees dan dat de korting komt te vervallen. Heeft iemand hier ervaring mee of de korting? Helaas heb ik nergens op het forum hier iets over gevonden en de website van Tele2 heeft helaas aan dat de korting dan ook standaard vervalt
Wat je kan doen is een andere aanbieding bij een concurrent zoeken en daarmee de klantenservice lijn voor opzeggingen bellen. Ik kreeg bij het verlengen via de afdeling opzeggingen wel wat extra korting, die ik bij online verlengen niet kreeg. Reken daarbij niet op goeden bergen aan korting trouwens, maar 2 tot 5 euro kan misschien wel lukken.
[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 05-12-2020 18:10 ]
Pijnlijk gesprek als er veel meer aan de hand is dan een korting die gaat vervallen, ik betaal nog liever 5 euro per maand extra voor de situatie zoals die was de afgelopen 4 jaar excl tmobile naaierij + 4G in buitenland, ik ben eens het tele2 forum opgedoken om te zien of er meer mensen last hebben en zie ontzettend veel gezwets over een FUP van 5GB die helemaal niet bestaat. Ja er is een FUP, maar nee die heeft niks te maken met die 5GB, het ging altijd over 5GB + zoveel extra GB's als je wilt, maar binnen enige redelijkheid, en gezien het verbruik van nederlanders in die 4 jaar bijna vertienvoudigd is kan redelijk 'fair' ook nooit het zelfde zijn gebleven. Al die reclames over niet omdat het moet maar omdat het kan, reclame over VR game streaming (microsoft xcloud kost me 1-2gb per uur bijv op mijn mobiele telefoon, stadia en geforce now niet getest mobiel tot nu toe). Het is inderdaad niet fair om elke maand 1000+ GB te verstoken, maar het moet wel kunnen die ene maand als je overige maanden 50-150gb verbruikt anno 2020, net zoals elke dag 0-5gb en dan 4 dagen in de maand 50gb ook geen probleem hoort te zijn, misschien omdat het moet, maar ook omdat het kan. T-Mobile is nu duidelijk bezig aan een queste om die 'maar omdat het kan', en de mogelijkheid van het kunnen zwaar te sabboteren en heel de herinnering aan de uitingen en hoe tele2 dit product in de markt heeft gezet te vernietigen terwijl de wereld die tele2 5 jaar geleden voorstelde nu werkelijkheid is. Ik verbruikte de meeste maanden maar zo'n 10-20GB, een op zijn hoogst twintig uitschieters per jaar dat ik een dag wel 20-50gb stookte omdat ik dat die dagen nodig had, het idee dat dat geen probleem was en 'dat het gewoon kan' was me veel waard.ucsdcom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:09:
[...]
Je korting zal naar verwachting bij Tele2 vervallen, hoewel dit bij moederbedrijf T-Mobile niet meer gebeurt.
Wat je kan doen is een andere aanbieding bij een concurrent zoeken en daarmee de klantenservice lijn voor opzeggingen bellen. Ik kreeg bij het verlengen via de afdeling opzeggingen wel wat extra korting, die ik bij online verlengen niet kreeg. Reken daarbij niet op goeden bergen aan korting trouwens, maar 2 tot 5 euro kan misschien wel lukken.
FUP? Niks fair aan wat er aan de gang is bij t-mobile.
404 Signature not found
Welke upload cap dan? heb je daar nog last van dan?SMSfreakie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:53:
En weer nutteloze antwoorden vanuit tele2 mbt de upload speed cap... Denk dat ik me toch maar eens ga verdiepen in hoe het tegenwoordig met de aanvullers werkt bij Tmobile en of dat te automatiseren is op een normale manier..
Vreemd hier weer eens getest maar een upload cap is nergens te bekennen.
Die ik wel ervaar.. Inmiddels het halve land door geweest honderdtal testen verder... Ook met uitmuntende signaalwaarden.. Download keurig rond de 220mbit (ze adverteren met 225 dus dat zit wel ok) maar de upload blijft elke keer op Max 19.3mbit steken... Terwijl ze adverteren met 75 en ze een gemiddelde van 40 durven te zeggen..dutchnltweaker schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:06:
[...]
Welke upload cap dan? heb je daar nog last van dan?
Heel apart.. Maar goed ik ga er geen energie meer insteken en ga wel terug naar Tmobile...
Het was leuk de afgelopen 2 jaar.. Maar sinds de volledige migratie is het om te janken
404 Signature not found
Voorheen kon je de op elk moment via sms opwaarderen.
Met Automate en een Nog 1gb sms om 00.01u kun je overigens eea automatiseren. Lukt meestal maar niet 100% van de tijd.
Zit je al op tmobile dan?dutchnltweaker schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:06:
[...]
Welke upload cap dan? heb je daar nog last van dan?
https://forum.tele2.nl/mo...it-lost-het-snel-op-81270prole schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:00:
Het opwaarderen is knudde sinds de omschakeling naar het t-mobile netwerk. Bij de melding 80% bundelbooster verbruikt sms je Nog 1gb naar 1280 en krijg je de bevestiging Gelukt! bundelbooster nu actief. Maar ik blijf offline. Moet dan de telefoon opnieuw opstarten om die 1Gb daadwerkelijk te activeren.
Voorheen kon je de op elk moment via sms opwaarderen.
Met Automate en een Nog 1gb sms om 00.01u kun je overigens eea automatiseren. Lukt meestal maar niet 100% van de tijd.
Dit is een probleem waar veel mensen last van hebben, er is zelfs een 'oplossing' sticky gemaakt, maar dan lees je even verder :
https://forum.tele2.nl/mo...-gb-werkt-niet-goed-81436
Wow, wat een prutsers, die cas is een medewerker.. Just wow
[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 06-12-2020 10:44 ]
Kom ik ook bij Tele2 terug op het punt dat je unlimited klanten best een 20 GB initiele bundel kan geven. Dan is er veel opgelost. Als abonnees met een 20GB bundel dit in een pasr minuten er door mogen jagen, waarom wordt een unlimited klant dan nog beperkt tot een 5GB bundel?
Wellicht verschilt het per persoon, maar ik kan vroeg in de ochtend nog 1gb doen, heb dan 6gb en gedurende de dag als de sms komt dat de 1gb op is kan ik weer nog 1gb doen. En dat vele malen. Aan het eind van de dag zit ik dan op zo'n 4,5 gb saldo.ucsdcom schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:58:
Bij T-Mobile lukte het de laatste tijd ook al traag om je bundel te verlengen via de app. pas als je verbinding 5 tot 10 minuten stil lag kwam de aanvuller in beeld in de app. Zeer irritant. Als je snel de 80% bereikt, dan gaat de data teller bij T-Mobile niet snel genoeg mee. T-Mobile heeft nu klanten van de beide unlimited netwerken op 1 netwerk. Allerlei frequenties worden nu omgezet om capaciteit te genereren. Ik heb sterk het idee dat T-Mobile nu even niet zo hard loopt om de inlimited klanten van Tele2 en T-Mobile snel de data upgrade te geven. Uiteindelijk komt het voort uit de sanenvoeging dat het nu stroef loopt zonder oplossingen.
Kom ik ook bij Tele2 terug op het punt dat je unlimited klanten best een 20 GB initiele bundel kan geven. Dan is er veel opgelost. Als abonnees met een 20GB bundel dit in een pasr minuten er door mogen jagen, waarom wordt een unlimited klant dan nog beperkt tot een 5GB bundel?
Om 00.00 of om 00.01? Zal het eens proberenmakreel schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:36:
[...]
Wellicht verschilt het per persoon, maar ik kan vroeg in de ochtend nog 1gb doen, heb dan 6gb en gedurende de dag als de sms komt dat de 1gb op is kan ik weer nog 1gb doen. En dat vele malen. Aan het eind van de dag zit ik dan op zo'n 4,5 gb saldo.
om 0:01 heb ik hem..TWeaKLeGeND schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:37:
[...]
Om 00.00 of om 00.01? Zal het eens proberen
404 Signature not found
Nog niet over op het nieuwe systeem. Dus officieel nog Tele2.
Alle problemen die wij ervaren zitten bij tmobile, het staat je dus nog te wachten.dutchnltweaker schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:20:
[...]
Nog niet over op het nieuwe systeem. Dus officieel nog Tele2.
Tele2 is dan wel de goedkoopste met unlinited (met redelijke snelheid) maar ook het meeste ellende imo.
Gelukkig hoef ik nog maar minder dan 3 maanden..
Komende week maar eens kijken waar de beste unlinited ervaring te halen valt..
Kwa prijs lig 't 't toch allemaal behoorlijk dicht bij elkaar tegenwoordig
404 Signature not found
Maar die kunnen dat maar 1 keer per maand doen...ucsdcom schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:58:
Als je met unlimited 20GB als dag bundel zou krijgen, dan zou het zomaar is veel meer als vervanging voor vast internet thuis gebruikt kunnen gaan worden, en dat is nou juist wat ze niet willen.
Al ben ik het er wel mee eens dat de 5GB dag bundel wel wat verder opgerekt mag worden, net als de aanvullers, die kunnen best naar 2GB.
Ik bedoel de 20 GB dan ook als initiele bundel. Waarom kan de ene klant meteen 20 GB verstoken en blijft een unlimited klant beperkt tot 5GB als initiele bundel. Wees eerlijk, de meeste unlimited klanten blijven ver weg van de 20GB. Zelfs weg van de 5GB per maand, laat staan per dag verwacht ik. Dat je een keer iets meer dan 5GB gaat nodig hebben komt wel dichter bij. Dan wil je dat ook wel kunnen. Laatst wilde ik door een app crash in the middle of nowhere mijn offline navigatie opnieuw downloaden. Iets meer dan 6GB en dat ging niet doordat mijn verbinding na 6 GB afbrak. Dan vraag je je af, waarom je bijbetaalt voor het”veilige gevoel” unlimited te hebben.fl2001 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:08:
[...]
Maar die kunnen dat maar 1 keer per maand doen...
Als je met unlimited 20GB als dag bundel zou krijgen, dan zou het zomaar is veel meer als vervanging voor vast internet thuis gebruikt kunnen gaan worden, en dat is nou juist wat ze niet willen.
Al ben ik het er wel mee eens dat de 5GB dag bundel wel wat verder opgerekt mag worden, net als de aanvullers, die kunnen best naar 2GB.
20GB initieel en dan 3 tot 5GB als upgrade lijkt veel realistischer met het huidige mobiele gebruik. Of zelfs 10GB als initiele bundel zou al flink helpen. Al was het maar om het bijboek systeem van de GB’s te ontlasten. En dan nog voorkom je dat het de vaste lijn vervangt.
[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 07-12-2020 12:33 ]
https://proviced.com/unli...83070000603-f068286b-2528
404 Signature not found
Dat ik nu met mijn Pixel 3A VoLTE heb en Bellen over Wi-Fi. Met het oude netwerk nooit gehad. Hopelijk nu ook op plekken waar van nature het 3G signaal niet toereikend was, dat ik nu ook knap kan bellen.
En er staat geen LTE meer boven in de balk, maar 4G. Al betekent dat aan het einde van de dag exact hetzeflde, vond het wel interessant om te melden.
Voor de rest gaan we het ervaren welke verbeteringen er zijn of verslechteringen. Al ben ik nog klant tot ergens zomer 2022.
Tele2 weet mij nu nog wel een SMSje te sturen dat ik 80% verbrast heb.. maar de 100% komt nooit..
ook op geen enkele manier een aanvuller te scoren..
praktisch als je door je data heen bent
404 Signature not found
Hier hetzelfde probleem.SMSfreakie schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:22:
schiet mijn maar lek.
Tele2 weet mij nu nog wel een SMSje te sturen dat ik 80% verbrast heb.. maar de 100% komt nooit..
ook op geen enkele manier een aanvuller te scoren..SMSjes krijgen geen reactie (ook niet een dat de het niet mogelijk is..) de app doet niks.. en ook de webpagina van Tele2 wordt niet geladen..
praktisch als je door je data heen bentmoet je dus verplicht via een andere "verbinding" een aanvuller scoren..
404 Signature not found
Wordt kennelijk aan gewerktSMSfreakie schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:27:
Nouja nog even afzien... Per 1-3 ben ik klant af
https://forum.tele2.nl/ac...et-de-bundelbooster-81606
Oplossing kan heel simpel zijn.. ipv de boel compleet te knijpen.. gewoon op 128/128kbit zetten.. kan je iig nog de app openen of naar de Tele2 website kruipen om het te fixenmakreel schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:48:
[...]
Wordt kennelijk aan gewerkt
https://forum.tele2.nl/ac...et-de-bundelbooster-81606
404 Signature not found
Zeker naar T-Mobile toe of toch een totaal andere provider voor unlimited?SMSfreakie schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:27:
Nouja nog even afzien... Per 1-3 ben ik klant af
Bij mij andersom, geen VoLTE en geen Bellen over Wifi meer. Gaat er blijkbaar ook niet meer komen, ben tevreden qua prijs en hoeveelheid dat ik heb maar dit zet mij toch aan het denken verder te kijken.. Helaas is er geen echt alternatief, of ik betaal meer voor hetzelfde wat ik heb of ik betaal minder maar heb dan ook minder GB.KingHorse schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:20:
Vandaag ook overgezet, maar iets wat ik niet had verwacht, maar wel een leuke bijkomstigheid is:
Dat ik nu met mijn Pixel 3A VoLTE heb en Bellen over Wi-Fi. Met het oude netwerk nooit gehad. Hopelijk nu ook op plekken waar van nature het 3G signaal niet toereikend was, dat ik nu ook knap kan bellen.
En er staat geen LTE meer boven in de balk, maar 4G. Al betekent dat aan het einde van de dag exact hetzeflde, vond het wel interessant om te melden.
Voor de rest gaan we het ervaren welke verbeteringen er zijn of verslechteringen. Al ben ik nog klant tot ergens zomer 2022.
terug naar Tmodutchnltweaker schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:58:
[...]
Zeker naar T-Mobile toe of toch een totaal andere provider voor unlimited?
404 Signature not found
M'n vader wil een nieuwe sim-only met een beetje internet. Belangrijk is dat het bellen een goede dekkingsgraad heeft. Momenteel heeft ie Ben en daar is ie niet tevreden mee. Blijkbaar heeft ie op bepaalde afgelegen gebieden (in NL in de buurt van Duitsland) bijna geen bereik.
Ik zie hier redelijk veel negatieve opmerkingen over Tele2 maar vooral om het datalimiet. Hoe zit het met bereik zelf? Ervaringen?
[ Voor 16% gewijzigd door Soulful op 22-12-2020 23:34 ]
Hier ook van Tele2 (5 jaar klant geweest) naar T-Mobile per vandaag. Om 8.30 zouden beide nummers (van mijn vrouw en die van mij) overgezet moeten worden naar T-Mobile, kon een uurtje duren stond in de SMS, is nog niks gebeurd
Ben benieuwd wat voor problemen dit uiteindelijk gaat opleveren
Ik ben vooral benieuwd wat voor fijns het weer oplevert! voor de overname / overzetting was ik echt wel tevreden met Tele2.. maar nu..BlazeMuis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:04:
[...]
Hier ook van Tele2 (5 jaar klant geweest) naar T-Mobile per vandaag. Om 8.30 zouden beide nummers (van mijn vrouw en die van mij) overgezet moeten worden naar T-Mobile, kon een uurtje duren stond in de SMS, is nog niks gebeurd![]()
Ben benieuwd wat voor problemen dit uiteindelijk gaat opleveren
met de netwerk dekking ben ik ook prima tevreden.. en met de overgang ook gewoon 5G...
buiten dat ik verder naast mijn Ziggo aansluiting helemaal nooit niks meer met Vodafone te maken wil hebben.. wat een balletent.. en KPN moet eerst hun vaste verbindingen hier maar eens upgraden..
[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 23-12-2020 11:52 ]
404 Signature not found
Nummer portering gaat niet helemaal lekker.. Net de klantenservice van T-Mobile gebeld en die gaan nu (voor het nummer van mijn vrouw en het nummer van mij) een ticket bij de technische dienst openen. Beide nummers staan nog als actief bij Tele2 volgens de medewerker.SMSfreakie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:51:
[...]
Ik ben vooral benieuwd wat voor fijns het weer oplevert! voor de overname / overzetting was ik echt wel tevreden met Tele2.. maar nu..
met de netwerk dekking ben ik ook prima tevreden.. en met de overgang ook gewoon 5G...
buiten dat ik verder naast mijn Ziggo aansluiting helemaal nooit niks meer met Vodafone te maken wil hebben.. wat een balletent.. en KPN moet eerst hun vaste verbindingen hier maar eens upgraden..
Ben benieuwd, vandaag is de einddatum van het contract bij Tele2

en waar mogelijk nog zoveel mogelijk DATA verbrassen
404 Signature not found
Straks wordt het intern netwerktechnisch gezien als portering van T-Mobile naar T-Mobile. Ieks!BlazeMuis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:36:
[...]
Nummer portering gaat niet helemaal lekker.. Net de klantenservice van T-Mobile gebeld en die gaan nu (voor het nummer van mijn vrouw en het nummer van mij) een ticket bij de technische dienst openen. Beide nummers staan nog als actief bij Tele2 volgens de medewerker.
Ben benieuwd, vandaag is de einddatum van het contract bij Tele2
want?ucsdcom schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:01:
[...]
Straks wordt het intern netwerktechnisch gezien als portering van T-Mobile naar T-Mobile. Ieks!
404 Signature not found
En we zijn over naar T-Mobile. Iets met dat Tele2 het nummer nog handmatig moest vrijgeven, was een technisch verhaal, maar uiteindelijk dus gelukt.SMSfreakie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:38:
haha lekker.. nouja ik zal het per 1-3 pas wetennog even afzien
en waar mogelijk nog zoveel mogelijk DATA verbrassen![]()
en wat voor voor/nadelen merk je al meteen ?BlazeMuis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:01:
[...]
En we zijn over naar T-Mobile. Iets met dat Tele2 het nummer nog handmatig moest vrijgeven, was een technisch verhaal, maar uiteindelijk dus gelukt.
404 Signature not found
Wat voor toestel gebruikt je vader? Als hij voornamelijk belt maar nog geen VOLTE toestel heeft, dan blijf je terugvallen op 3G bij T-Mobile (en KPN). Bij Vodafone wordt het zelfs alleen maar 2G omdat die 3G al hebben uitgezet. Alle providers zijn met name bezig 4G te versterken, dus een toestel moet ook wel meegroeien met de techniekSoulful schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:33:
Hey allemaal,
M'n vader wil een nieuwe sim-only met een beetje internet. Belangrijk is dat het bellen een goede dekkingsgraad heeft. Momenteel heeft ie Ben en daar is ie niet tevreden mee. Blijkbaar heeft ie op bepaalde afgelegen gebieden (in NL in de buurt van Duitsland) bijna geen bereik.
Ik zie hier redelijk veel negatieve opmerkingen over Tele2 maar vooral om het datalimiet. Hoe zit het met bereik zelf? Ervaringen?
Weinig, behalve dat de klantenservice iets beter is, en natuurlijk het prijsverschil, toch weer €0.50/maand goedkoper (nu ik geen unlimited nodig heb in deze tijd)SMSfreakie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:13:
[...]
en wat voor voor/nadelen merk je al meteen ?
Het valt mij wel op dat ik binnenshuis nu beter bereik heb, waar ik dat bij Tele2 niet had (2 streepjes vs 4 nu), heel vaag.. Aangezien het van dezelfde mast af komt.
mogelijk andere bandsturingBlazeMuis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:24:
[...]
Weinig, behalve dat de klantenservice iets beter is, en natuurlijk het prijsverschil, toch weer €0.50/maand goedkoper (nu ik geen unlimited nodig heb in deze tijd)![]()
Het valt mij wel op dat ik binnenshuis nu beter bereik heb, waar ik dat bij Tele2 niet had (2 streepjes vs 4 nu), heel vaag.. Aangezien het van dezelfde mast af komt.
hier zet Tele2 mij ook het liefste op B1.. terwijl B20 en B8 gewoon sterker zijn.. (en mn foon ook minder hard hoeft terug te zenden
404 Signature not found
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7