Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 18:12
Mede-auteur:
  • dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34

dutchnltweaker

Tele2 biedt sinds 2001 mobiele diensten aan via een zogenaamde MVNO-constructie (Mobile Virtual Network Operator). Tele2 was de eerste MVNO in Nederland en werkte eerst samen met Telfort (later werd dit KPN). Sinds september 2009 maakt Tele2 gebruik van het mobiele netwerk van T-Mobile.
Vanaf 2013 begon Tele2 met een eigen opzet van een 4G netwerk van de verkregen licenties eerder dat jaar. In 2018 is het overgenomen door T-Mobile Nederland en vanaf medio 2020 is Tele2 weer een MVNO geworden op het T-Mobile netwerk en kan er gebruik gemaakt worden van de 2G/3G/4G netwerken van T-Mobile.

Terug naar Inhoudsopgave

Op dit moment biedt Tele2 2 soorten abonnementen (Diensten) aan.
Tele2 diensten

Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van Tele2.

Tele2 biedt 3 sim only contracten aan, maandelijks opzegbaar, 1 jarig en 2 jarig.

Reguliere prijs (22-04-2021)
Prijs maandelijks opzegbaarPrijs 1 jaarPrijs 2 jaarDataBelminuten/SMSBelminuten/SMS Onbeperkt*5G**
€11,-€10,-€9,-1GB200+€3,-+€2,-
€11,-€10,-€9,-2GB200+€3,-+€2,-
€15,-€14,-€13,-5GB200+€3,-+€2,-
€15,-€14,-€13,-10GB200+€3,-+€2,-
€19,-€18,-€17,-20GB200+€3,-+€2,-
€27,-€26,-€25,-OnbeperktOnbeperkt+€2,-

Tele2 klantenvoordeel prijs (22-04-2021)
Prijs maandelijks opzegbaarPrijs 1 jaarPrijs 2 jaarDataBelminuten/SMSBelminuten/SMS Onbeperkt*5G**
€11,-€10,-€9,-2GB200+€3,-+€2,-
€11,-€10,-€9,-3GB200+€3,-+€2,-
€15,-€14,-€13,-8GB200+€3,-+€2,-
€15,-€14,-€13,-15GB200+€3,-+€2,-
€19,-€18,-€17,-25GB200+€3,-+€2,-
€27,-€26,-€25,-OnbeperktOnbeperkt+€2,-

*Kies je voor onbeperkt bellen/sms i.p.v. 200 belminuten/sms komt er €3,- boven op.
**Indien je 5G wil, kost dit maandelijks €2,- meer op je abonnement.

Wil je de actuele prijzen van Sim only hebben, ga naar Tele2 sim only.

Als je meerdere abonnementen onder hetzelfde dak hebt, kun je ze aanmelden voor extra Klantvoordeel. Combineer je mobiele Tele2 abonnement met T-Mobile Thuis en profiteer van €5,- extra korting. Daarnaast ontvang je tot 5GB extra data op je mobiele Tele2 abonnement, ook als je meerdere mobiele Tele2 abonnementen combineert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR8PWdVnbTj-tKrM08ILfMazVSo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jFAWBLDwgv7cOZKNyirhCiWF.png?f=user_large

Wil je meer informatie over Tele2 Klantenvoordeel ga naar Tele2 Klantenvoordeel.

Alle klanten kunnen vanaf eind 2020 gebruik maken van 4G in de EU omdat gebruik word gemaakt van T-Mobile haar afspraken. Tot en met de 10GB bundel kan de gehele bundel gebruiken, bij 20GB max 16GB en bij unlimited 18GB in de EU.

Voor meer informatie over de EU ga naar de website van Tele2.

T-Mobile heeft laten weten dat vanaf 14 januari klanten van Tele2 gebruik kunnen maken van 5G voor een meerprijs van 2 euro in de maand. Op dit moment wordt nog alleen de 700 MHz frequentie gebruikt voor 5G.
Hier een kleine overzicht:
5G
Band28
Frequentie700 Mhz

Voor meer algemene informatie over frequenties ga naar de website van antennekaart.nl.

Voorheen had Tele2 haar eigen 4G netwerk met de 800 MHz en 2600 MHz frequentie. Vanaf medio 2020 wordt er gebruik gemaakt van het T-Mobile netwerk voor 2G/3G/4G.

T-Mobile heeft nu nog een 2G-netwerk op voornamelijk band 8(900 MHz) met op een beperkt aantal masten band 3(1800 MHz), juni 2021 wordt 2G uitgezet.

Op het 3G netwerk zet T-Mobile voornamelijk in op band 1(2100 MHz) en op een klein aantal masten ook nog op band 8(900 MHz). Na het uitzetten van 2G eind 2020 zal 3G op band 8 weer worden toegevoegd.

4G (LTE) zet T-Mobile in op de band 8(900 MHz), band 3(1800 MHz), band 1(2100 MHz) en band 38(2600 MHz TDD). De 800 MHz van Tele2 wordt in stapsgewijs de komende tijd bij toegevoegd zodat er straks met 4G een nog betere indoor dekking ontstaat (800+900+1800+2100+2600 TDD en evt ook nog de 2600 MHz FDD(band 7) van Tele2.

Hierbij is 4CA en 5CA mogelijk waarbij een theoretische snelheden van 500 Mbit/s te behalen valt.

Standaard heeft het 800MHz/900MHz band het beste bereik, terwijl de 1400MHz, 1800 MHz, 2100 MHz en 2600 MHz band zorgt voor de extra snelheid (capaciteit).

Hier een kleine overzicht:
2G3G4G
Band8 / 38 / 120 / 8 / 32 / 3 / 1 / 7
Frequentie900 / 1800 Mhz900 / 2100 Mhz800 / 900 / 1400 / 1800 / 2100 / 2600 Mhz

Voor meer algemene informatie over frequenties ga naar de website van antennekaart.nl.

Terug naar Inhoudsopgave

Sinds eind 2017 is Tele2 begonnen met het aanbieden van Voice over LTE voor haar klanten, ook wel VoLTE genoemd wat niks minder betekend dan bellen over het 4G netwerk van Tele2.

Sinds 2018 ondersteunt Tele2 VoWIFI (bellen over Wi-Fi), mobiel via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd.

Met 4G bellen schakelt je toestel niet meer terug naar 3G(CSFB- Circuit Switch FallBack) om te kunnen bellen, maar blijft op het 4G netwerk, mocht tijdens een gesprek er geen of te slecht 4G zijn valt het toestel middels SRVCC(Single Radio Voice Call Continuity) terug naar 3G.

Mobiel via WiFi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en sms'en ook al heb je geen mobiele (4G) dekking. Het toestel schakelt automatisch over naar Wi-Fi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is. Is er geen Wi-Fi meer beschikbaar dan val je terug op 4G. Is er geen 4G dan zal gesprek in zijn geheel wegvallen. Er is geen mogelijkheid om van Wi-Fi direct terug te vallen op 3G.

Let op! 4G bellen via VoLTE is sinds juni 2023 beschikbaar in steeds meer landen. Maar er zijn dus landen en netwerken waar bellen over 4g nog niet worden ondersteund. Als je toestel kan terugvallen naar 2g of 3g zal je dan daaroverheen bellen. Kan dit niet, dan kan je niet bellen op die netwerken! Ook als je toestel geen VoLTE ondersteunt moet je naar 2g of 3g terug kunnen vallen als dat nog beschikbaar is bij het buitenlandse netwerk. Steeds meer providers zetten 2g en of 3g namelijk uit om meer ruimte voor 4g en 5g te kunnen bieden..

Wil je meer informatie over VoLTE en VoWIFI, ga dan naar de website van Tele2.

Terug naar Inhoudsopgave

Tele2 dekking

Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van Tele2/T-Mobile.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor mij niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen, als er iets verandert wordt er geprobeerd dit zo snel mogelijk te veranderen (datum van de laatst gecheckt prijs staat vermeld). Voor de meest actuele prijs raadpleeg altijd even op de website van Tele2. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een naar dutchnltweaker een DM of ucsdcom een DM

VersieDatumAanpassingen
V1.028-07-2020Nieuwe OP
V1.128-07-2020OP info bijgewerkt, toevoeging frequentie+banden tabel
V1.214-01-2021OP info bijgewerkt, toevoeging 5G info
V1.320-04-2021OP info bijgewerkt, toevoeging klantenvoordeel en EU info bijgewerkt
V1.422-04-2021Tele2 2G/3G/4G en 5G (frequenties) aangepast, Prijzen toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 238% gewijzigd door ucsdcom op 25-08-2023 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bij deze samen in overleg met @ucsdcom het vervolg op het [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie topic.

Mochten jullie nog suggesties hebben horen wij het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:39:
Bij deze samen in overleg met @ucsdcom het vervolg op het [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie topic.

Mochten jullie nog suggesties hebben horen wij het graag!
@dutchnltweaker Thanks, dit is een sterk verbeterde OP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ja daar zijn we al weer snel met een OP update:

Met dank aan input van @The_Wireless_Guy de Tele2 en 4G (frequenties) onderdeel aangepast en Tele2 VoLTE/VoWIFI onderdeel met ander/nieuwe informatie.
Toevoeging in het Tele2 en 4G (frequenties) onderdeel een tabel met de overzicht van de frequenties+banden die gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nu is het wachten op 2 dingen:

Wanneer zijn de Tele2 masten die nog aan staan omgebouwd naar T-Mobile en wanneer gaat Tele2 ook 5g bieden aan zijn klanten via het T-Mobile 5g netwerk. Wat verwachten jullie? Ik vrees dat het pas aan gaat zodra T-Mobile landelijke 5g dekking aanbiedt.

Onderstaand de huidige dekkingskaart met de nog actieve masten uit het vorige topic op: https://mim.tele2.com/MIM...iewType=1&initalMapSize=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxZxfGFsDVSqTzVqzmpCbInSNRM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/twQ4A1o6OnKw7zmprUrRSqEw.jpg?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door ucsdcom op 03-08-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:29
Tele2 gaat op hun abonnementen geen 5G aanbieden. Ze maken er ook totaal geen aankondigingen over met 5G ready toestellen etc. op de website. Klanten schijnen wel gemigreerd te gaan worden naar een nieuw (T-mobile) systeem. Daarmee krijgen ze 4G roaming in het buitenland. Mooie stap! De klanten die echt op 5G wachten zullen gewoon een T-Mobile abonnement moeten nemen, daar is het bij unlimited standaard en bij kleinere abonnementen tegen een meerprijs al verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
bartvries schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:29:
Tele2 gaat op hun abonnementen geen 5G aanbieden. Ze maken er ook totaal geen aankondigingen over met 5G ready toestellen etc. op de website. Klanten schijnen wel gemigreerd te gaan worden naar een nieuw (T-mobile) systeem. Daarmee krijgen ze 4G roaming in het buitenland. Mooie stap! De klanten die echt op 5G wachten zullen gewoon een T-Mobile abonnement moeten nemen, daar is het bij unlimited standaard en bij kleinere abonnementen tegen een meerprijs al verkrijgbaar.
Dat is best opvallend: vorige week werd er op de Tele2 homepage nog geadverteerd met dik “5g ready” bij verschillende toestellen. Nu zie je het nog terug bij de specs maar nietop de homepage.

Anderzijds hoorde een gezamenlijk 5g netwerk wel bij de fusiebeloften van Tele2. Daarbij kan ik mij dus niet voorstellen dat 5g niet komt. Juist ook, omdat het een efficientere netwerktechniek is. Of kan je straks als klant van Tele2 binnen je contract Misschien over naar een soortgelijk T-Mobile abonnement?

Tele2 zal geen haast maken, maar helemaal geen 5g (ook niet tegen een eventuele geringe bijbetaling) lijkt mij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bartvries schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:29:
Dat over de 4G Roaming staat ook in de OP, dat klopt. Maar ik vraag me af hoe dat jij weet dat tele2 überhaupt geen 5G gaat aanbieden, ze hebben nergens beweerd dat ze dat niet gaan doen. In de beloftes staat dat ze gezamenlijk met T-mobile het 5G netwerk opzetten, kan dus zijn dat ze het wat later dit jaar krijgen. Maar zeker weten we het nu niet natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:11
Tele2 heeft weer een update geplaatst in het Antenneregister. Er zijn 827 locaties verdwenen, en er blijven nog 60 actief.

https://antennekaart.nl/k...2.14191683&lng=4.97131348

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
jk-5 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:38:
Tele2 heeft weer een update geplaatst in het Antenneregister. Er zijn 827 locaties verdwenen, en er blijven nog 60 actief.

https://antennekaart.nl/k...2.14191683&lng=4.97131348
Zo met die icoontjes ziet het er uit als een enorm slagveld in masten. Nou ja, er zijn er natuurlijk ook heel veel ontmanteld nu. Wel ben ik blij dat T-Mobile de kans grijpt om op sommige locaties van het eigen netwerk dekking te verbeteren of zelfs dekking te creëren vanaf de ex-Tele2 mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Ze lijken sinds vanmorgen toch nog weer flink wat overgebleven masten uitgezet te hebben in de regio zuid-gelderland, utrecht en noord-noord-brabant.

https://mim.tele2.com/MIM...iewType=1&initalMapSize=1

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 16:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jk-5 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:56:
Ze lijken sinds vanmorgen toch nog weer flink wat overgebleven masten uitgezet te hebben in de regio zuid-gelderland, utrecht en noord-noord-brabant.

Nope, dit waren allemaal administratieve fouten.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jk-5 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:56:

Ja zag het ook al, gisteren was er nog niks veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-08-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:47
Ik moet zeggen , dat het bereik toch verschrikkelijk slecht is geworden na de uitschakeling van de Tele2 mast
in de parkeer garage op Anklaar Apeldoorn (7323TL) , Tele2 had hier als enige via de 800 band dekking.

Nu deze uitstaat connect me telefoon alleen nog maat met de 1800 band van TMNL wat om te huilen is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

chris-drielsma schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:58:
Ik moet zeggen , dat het bereik toch verschrikkelijk slecht is geworden na de uitschakeling van de Tele2 mast
in de parkeer garage op Anklaar Apeldoorn (7323TL) , Tele2 had hier als enige via de 800 band dekking.

Nu deze uitstaat connect me telefoon alleen nog maat met de 1800 band van TMNL wat om te huilen is daar.
Dat was een gedeelde site met T-Mobile die inmiddels ook al weer 800 doet zelfs met iets meer vermogen dan Tele2 deed. Dus dat kan niet slechter zijn geworden. Wellicht word je hier wat sneller naar band 3 gedrukt om daar meer capaciteit zit maar je moet je niet blind staren op je signaalsterkte indicator. Vaak is 2 streepjes op 1800 beter dan volle bak 800 qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:47
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Dat was een gedeelde site met T-Mobile die inmiddels ook al weer 800 doet zelfs met iets meer vermogen dan Tele2 deed. Dus dat kan niet slechter zijn geworden. Wellicht word je hier wat sneller naar band 3 gedrukt om daar meer capaciteit zit maar je moet je niet blind staren op je signaalsterkte indicator. Vaak is 2 streepjes op 1800 beter dan volle bak 800 qua snelheid.
Ik keek op dat moment ook niet echt na de sterkte , maar was aan het bellen en het was echt niet te doen.
heb later terug gebeld toen ik uit de garage was.

Het gekke dan is dat ik maar blijf hangen op band 3 (1800) nergens zie ik band 20 (800) terug , het is 1x voorgekomen dat ik zag dat hij connecte met de 900 mhz (band ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

chris-drielsma schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Ik keek op dat moment ook niet echt na de sterkte , maar was aan het bellen en het was echt niet te doen.
heb later terug gebeld toen ik uit de garage was.

Het gekke dan is dat ik maar blijf hangen op band 3 (1800) nergens zie ik band 20 (800) terug , het is 1x voorgekomen dat ik zag dat hij connecte met de 900 mhz (band ?).
Die ervaring kan met Tele2 niet anders zijn geweest als je in de garage was. Zo nabij de mast kan je niet zulke verschillen krijgen. Geluidskwaliteit is niet alleen afhankelijk van je bereik. Ik durf met VoLTE zelfs te beweren dat als je audio problemen hebt dat die vaak elders in netwerk worden veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
@chris-drielsma Band 8 is 900 MHz
@The_Wireless_Guy je moet heel heel veel moeite doen om op B20-only te komen bij T-Mobile.

De signaal sterktes moeten inderdaad zo laag zijn, dat B8? en B3 niet meer lukken.
Maar op dat moment is het B20 signaal ook al super minimaal.

En de switch maken tijdens een actieve data sessie of gesprek lukt niet altijd even soepel.
Als T-Mobile B20 altijd actief in zou zetten, dan zou dit mogelijk beter gaan.

Ik heb nog geen enkele CA combo met B20 gezien op mijn S10.

Misschien na afgelopen profiel update dat B38 ook met 5CA werkt, kunnen we nog een update verwachten dat B20 als CA erbij komt en wat eerder de hoofdband wordt?
Of mogelijk kan dit al, maar is dit een site afstelling, dat weet jij misschien.

Het lijkt dus dat B20 nog niet optimaal wordt ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Mijn ervaring in de landelijke gebieden is juist dat je vrij snel naar b20-only wordt geschoven op plekken waar b3 onder de -100 tot -110dBm uitkomt (RSRP). En dat heeft in die gebieden een erg groot voordeel voor dekking, maar ook om nog een capabele snelheid te halen, juist doordat ze de band zoveel vrijhouden.

Als je concrete voorbeelden hebt van droppende gesprekken door overschakeling van b8 naar b20 zou je dat in een dekkingsklacht kunnen vermelden. Zoiets hoeft namelijk niet te gebeuren. Als je daarin je locatie en het exacte tijdstip vermeld kunnen ze hier wel wat mee. Ik heb vernomen dat ze nog aan het optimaliseren zijn met deze integratie, dus die informatie is erg waardevol voor ze (vooral icm het exacte tijdstip). Ik heb zelf ook al een aantal van deze meldingen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
B20 lijkt nog niet actief in de CA gegooit te worden op diverse lokaties.

Hier hangt m'n lte router op B20 nu.. (omdat b3 (20mhz ff niet lukt) maar op B20 haalt die nog 20mbit.. Terwijl er op B3 er slechts een fractie meer uit komt... Terwijl er wel een keer zo veel ruimte is op b3

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:05
jk-5 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:35:
Mijn ervaring in de landelijke gebieden is juist dat je vrij snel naar b20-only wordt geschoven op plekken waar b3 onder de -100 tot -110dBm uitkomt (RSRP). En dat heeft in die gebieden een erg groot voordeel voor dekking, maar ook om nog een capabele snelheid te halen, juist doordat ze de band zoveel vrijhouden.

Als je concrete voorbeelden hebt van droppende gesprekken door overschakeling van b8 naar b20 zou je dat in een dekkingsklacht kunnen vermelden. Zoiets hoeft namelijk niet te gebeuren. Als je daarin je locatie en het exacte tijdstip vermeld kunnen ze hier wel wat mee. Ik heb vernomen dat ze nog aan het optimaliseren zijn met deze integratie, dus die informatie is erg waardevol voor ze (vooral icm het exacte tijdstip). Ik heb zelf ook al een aantal van deze meldingen gemaakt.
Dat is mijn ervaring ook. Als je op een B20 Capable mast zit wordt je redelijk vlot naar B20 gezet. Ik hoef er geen bijzondere moeite voor te doen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
Jassy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Dat is mijn ervaring ook. Als je op een B20 Capable mast zit wordt je redelijk vlot naar B20 gezet. Ik hoef er geen bijzondere moeite voor te doen.
Heb jij dan een Tele2 sim, of een T-Mobile sim? Misschien maken ze daar nog onderscheid met steering om de load te verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
bartvries schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Heb jij dan een Tele2 sim, of een T-Mobile sim? Misschien maken ze daar nog onderscheid met steering om de load te verdelen.
Ik heb een T-Mobile SIM en zie hetzelfde gedrag bij een Ben SIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:01
bartvries schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad het geval is. Met een Tele2 sim is CA mogelijk met 800. Bijvoorbeeld B20+B3+B3, maar met een T-Mobile sim blijft hij op B3+B3 steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
vandeven66 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad het geval is. Met een Tele2 sim is CA mogelijk met 800. Bijvoorbeeld B20+B3+B3, maar met een T-Mobile sim blijft hij op B3+B3 steken.
Dit klink achteraf heel logisch.
B20 inzetten voor Tele2 klanten voorlopig. Vooral met voorrang.
En B20-only als het echt niet anders kan voor T-Mobile klanten.

Later alles samenvoegen met 5G en ons 'nieuwe' bandje 38 die weer terug is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
neeecht schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:44:
[...]

Dit klink achteraf heel logisch.
B20 inzetten voor Tele2 klanten voorlopig. Vooral met voorrang.
En B20-only als het echt niet anders kan voor T-Mobile klanten.

Later alles samenvoegen met 5G en ons 'nieuwe' bandje 38 die weer terug is. :)
Zou je dat wat willen toelichten? Bedoel je dat je voor Tele2 klanten nu even pushed op dekking en niet op snelheid door B20 te pakken voor deze klanten, of zie je het eerder als tijdelijk mechanisme om 2 klanten groepen te scheiden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
ucsdcom schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Zou je dat wat willen toelichten? Bedoel je dat je voor Tele2 klanten nu even pushed op dekking en niet op snelheid door B20 te pakken voor deze klanten, of zie je het eerder als tijdelijk mechanisme om 2 klanten groepen te scheiden?
Nee en ja.
Tele2 doet blijkbaar B20 + B3 + B3 bijvoorbeeld.
T-Mobile doet dan zijn eigen banden, zonder B20.

Alleen als je bij T-Mobile slecht(er) bereik hebt, kom je blijkbaar op B20.
Dus indirect wordt het T-Mobile netwerk zo minder belast door een gedeelte meer op B20 te doen met Tele2 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:01
neeecht schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Nee en ja.

Dus indirect wordt het T-Mobile netwerk zo minder belast door een gedeelte meer op B20 te doen met Tele2 klanten.
Hierbij nog het screenshotje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eMrYyQapc8FIjlY7y_a_u25N0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yx5L0SQ9qA6yxHprzs3C1btG.png?f=user_large
Toen ik op de Tele2 dekkingskaart ineens het gebied waarin m'n vriendin woont niet meer dekte, appte ik haar gelijk om NetMonster te installeren. 8) Ik heb zelf geen Tele2 sim hier liggen helaas.

Helaas kan ik op mijn Oppo Find X2 Pro geen Network Signal Guru installeren want de bootloader is niet te ontgrendelen. Hoop dat dit nog wel kan in de toekomst, maar de Oppo was een veel betere deal dan de OnePlus dat ik koos om dat maar in te leveren.
Wel jammer, want NetMonster is niet heel accuraat. Ws het meest accuraat dat het kan zijn zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Nee en ja.

Ik zie vaak B3+B3 voorbijkomen met een Tele2 zakelijk simmetje in een Samsung met een snelheid die niet boven de 50Mbit uitkomt. Da's wel erg matig moet ik zeggen, zeker voor een Note 10.

Ik loop namelijk al een tijdje te prutsen met een Huawei B593-S22 LTE router. Met een Vodafone en KPN sim trek ik +-100Mb/s uit de router. (LAN poorten doen maximaal 100Mb/s).

Met een Tele2 sim haal ik vrijwel nooit hoger dan 25Mb/s up en down. Echter kan ik nergens in het modem uitlezen welke band ik op verbonden ben. Vreemde is dat ik met Tele2/T-Mobile volle bak ontvangst heb en "maar" 20Mb/s haal; terwijl ik met 1 "streepje" via Vodafone tegen de 100 aanzit.

Zal een een T-Mobile kaartje fixen en kijken die router dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PtLkAsjnXFDuVCd-4FHetmGAWw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SCxnZ6KKNyqmY6kmI8xsMw72.jpg?f=user_large
Opeens deze combi, de mast zelf doet nog 900+1800+1800+2100+2600. Locatie is te ver om de 2100 en de 2600 te ontvangen. Maar 800+1800+1800 kreeg ik dus net wel te zien toen ik er even mee verbonden was. Vliegtuigmodus aan en uit en toen weer met een mast verbonden die wat dichterbij zit en weer de 900+1800+2100+2600 combi.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-08-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:33
Betekent de uitschakeling van het Tele2 netwerk dat iedereen nu is over gezet naar het 'nieuwe netwerk' en we eindelijk eens 4G in het buitenland hebben? Of is er nog steeds een splitsing binnen het T-mobile netwerk?

Edit:

Uit de ervaringen hierboven blijkt van niet. Vervelend :( Zakelijk was het geen enkel probleem om de Tele2 contracten te eindigen in ruil voor vergelijkbare T-mobile contracten. Naast dat ik denk dat ze particulier niet zo meegaand zijn, heeft het voor mij geeneens zin omdat ik het unlimited abbo van T-mobile te duur vind en 10GB te weinig is. Vervelende situatie zo. De 3G netwerken van de Duitse providers worden met de dag trager en kariger.

[ Voor 54% gewijzigd door snaggyheadshot op 10-08-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
snaggyheadshot schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:04:
Betekent de uitschakeling van het Tele2 netwerk dat iedereen nu is over gezet naar het 'nieuwe netwerk' en we eindelijk eens 4G in het buitenland hebben? Of is er nog steeds een splitsing binnen het T-mobile netwerk?

Edit:

Uit de ervaringen hierboven blijkt van niet. Vervelend :( Zakelijk was het geen enkel probleem om de Tele2 contracten te eindigen in ruil voor vergelijkbare T-mobile contracten. Naast dat ik denk dat ze particulier niet zo meegaand zijn, heeft het voor mij geeneens zin omdat ik het unlimited abbo van T-mobile te duur vind en 10GB te weinig is. Vervelende situatie zo. De 3G netwerken van de Duitse providers worden met de dag trager en kariger.
Dit soort zaken die roaming geld kosten worden normaalgesproken over de zomer en bouwvak vakantie heen getrokken. En de toezichthouder lijkt dat te accepteren met uitzicht op verandering.

Mijn Tele2 abonnement zou ik nu trouwens ook liever naar T-Mobile overzetten. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Edit:

Je haalt 2 dingen door elkaar.

Je hebt de netwerk uitschakeling, Tele2 gebruikers roamen nu (vrijwel) volledig op het T-Mobile netwerk, 2G, 3G en 4G. Ze worden nog steeds door Tele2 systemen ondersteund met alles zoals het bij Tele2 is geregeld dus inclusief internationale roaming via Tele2 en dus vrijwel nergens 4G roaming.

Daarnaast heb je de klant migratie waarbij consumenten aansluitingen batchgewijs overgezet worden van de Tele2 systemen naar de T-Mobile systemen. Pas als je over bent gezet dan kan je gebruik maken van T-Mobile internationale roaming.

Voor zakelijke klanten is een andere werkwijze gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Edit:

Staat in de OP:
Op dit moment zijn er 2 type klanten, nieuwe klanten van na 6 mei en klanten van voor 6 mei.
De nieuwe klanten van na 6 mei kunnen gebruik maken van 4G in de EU omdat deze al in het nieuwe T-Mobile systeem staan. Oudere klanten hebben nog max 3G in het buitenland en kunnen nog niet gebruik maken van 4G tot de tijd dat ze in het nieuwe systeem staan.
Zodra alles naar 1 systeem is wordt dit aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Staat in de OP:

Op dit moment zijn er 2 type klanten, nieuwe klanten van na 6 mei en klanten van voor 6 mei.
De nieuwe klanten van na 6 mei kunnen gebruik maken van 4G in de EU omdat deze al in het nieuwe T-Mobile systeem staan. Oudere klanten hebben nog max 3G in het buitenland en kunnen nog niet gebruik maken van 4G tot de tijd dat ze in het nieuwe systeem staan.
In feite zijn er 3 typen klanten:
  1. Nieuwe Tele2 klanten van na 6 mei: met een Tele2 branded maar in feite T-Mobile simkaart
  2. Gemigreerde Tele2 klanten: klanten met een "omgekatte" originele Tele2 simkaart
  3. Oude Tele2 klanten: met een niet omgekatte Tele2 simkaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:08
Yee, de 14e wordt ik overgezet naar het "nieuwe" netwerk. ze zijn erg cryptisch in de communicatie ermee http://tele2.nl/bijnazover maar het is dus over naar de T-Mobile. Ik hoop dat mijn bereik er binnen een stuk op vooruit gaat. Dat is hier om te huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nixo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:50:
Yee, de 14e wordt ik overgezet naar het "nieuwe" netwerk. ze zijn erg cryptisch in de communicatie ermee http://tele2.nl/bijnazover maar het is dus over naar de T-Mobile. Ik hoop dat mijn bereik er binnen een stuk op vooruit gaat. Dat is hier om te huilen...
Hoe zou dat beter moeten worden? Je zit al het T-Mobile netwerk, je zit na de 14e niet ineens op een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:08
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Hoe zou dat beter moeten worden? Je zit al het T-Mobile netwerk, je zit na de 14e niet ineens op een ander netwerk.
:'( Ik dacht nu op het tele2 netwerk (masten) te zitten en dat dat over gaat naar T-Mobile. Maar er verandert daar dus niets aan. thats a bummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Voornaamste verbetering is EU 4G roaming zodra je bent overgezet. Het Nederlands netwerk is hetzelfde afaik.
[...]

Nee en ja.

Al weet ik niet in hoeverre bovenstaande dan ook van invloed is als je overgezet bent, waarschijnlijk weet jij daar meer vanaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Nixo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

:'( Ik dacht nu op het tele2 netwerk (masten) te zitten en dat dat over gaat naar T-Mobile. Maar er verandert daar dus niets aan. thats a bummer...
Ja klopt. Het Tele2 netwerk staat al een aantal weken uit in het hele land, op een paar kleine uitzonderingen na (stuk of 60 in het hele land). Op alle andere plekken verbind je dus met het T-Mobile netwerk als volwaardige T-Mobile klant. Het zou kunnen dat je in de buurt van een van deze 50 Tele2-masten woont en net op het randje van de dekking hangt waardoor je snelheid laag is, maar die kans schat ik heel klein.

Hier kun je zien welke Tele2 masten nog aanstaan:
https://antennekaart.nl/k...07&zoom=8&providers=tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Teckna schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

Al weet ik niet in hoeverre bovenstaande dan ook van invloed is als je overgezet bent, waarschijnlijk weet jij daar meer vanaf?
Eerlijk gezegd geen idee. Het lijkt er nu op dat Tele2 gebruikers eerder op B20 komen dan T-Mobile gebruikers. Dat voordeel valt weg want eenmaal gemigreerd naar T-Mobile back-end systemen heb je ook een T-Mobile IMSI. Zal wel in een reeks zijn die specifiek voor Tele2 is gereserveerd dus dan kunnen ze nog steeds een Tele2 gebruiker eerder naar B20 schuiven. Maar als alles is omgezet wil je dat iedereen er gebruik van kan maken. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tele2 sim (s20 5g) band 1 3 3 8...
Tmobile data sim zelfde toestel.. Ruikt b8 in voor b20

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:57

basdej

OutSystems Consultant

Nixo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:50:
20 augustus word ik overgezet. Gek dat ze inderdaad het woord T-Mobile nergens noemen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:43

IkWilbert

Het is mij!

De mail, ik ga 20 augustus over.
Beste IkWilbert

We werken voortdurend aan ons netwerk én aan onze service. Daarom zetten we je op 20 augustus over op een beter 4G-netwerk. Je krijgt ook meteen een update van MijnTele2 en je voicemail. We laten je stap voor stap weten wat er gaat gebeuren!

Beter: 4G-netwerk
Je gaat over op een ander 4G-netwerk. Dat is op veel manieren stukken beter:
Grotere 4G-dekking in Nederland. In gebieden waar je verbinding minder was, verbetert je bereik. Dit merk je bijvoorbeeld onderweg in de trein of auto.
In de EU zit je straks op 4G. Dit was vaak nog 3G. Dus als je op vakantie gaat, heb je met dit netwerk veel beter bereik.

Nieuw: MijnTele2 en voicemail
Samen met een beter netwerk, krijg je gelijk ook een update van onze systemen. Zo is de MijnTele2 omgeving vernieuwd. En je krijgt een nieuwe MijnTele2 app die de huidige app vervangt. Gebruik je voicemail? Die hebben we ook vernieuwd.

Yep: we houden je op de hoogte
Je hoeft nu niks te doen. We geven je een seintje, vlak voor we je overzetten naar het betere netwerk. Die nacht hoef je alleen je telefoon aan te laten staan. En als je over bent, laten je dat natuurlijk ook even weten. Dan kun je de nieuwe app downloaden.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ben wel benieuwd wat er verder nog meer veranderd..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:19:
Ben wel benieuwd wat er verder nog meer veranderd..
Niks, behalve dat T-mobile masten geupgrade worden en dat je als tele2 klant 4g kan roamen in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:22:
[...]

Niks, behalve dat T-mobile masten geupgrade worden en dat je als tele2 klant 4g kan roamen in de EU.
Nouja zolang de aanvullers nog maar via SMS blijven kunnen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
SMSfreakie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Dat is een goede vraag! Laat maar eens weten als je bent gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
SMSfreakie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Als het via de app zou moeten, dan was dat op zich niet erg geweest. Afgelopen week bij T-Mobile door het 5g testen diverse aanvullers gebruikt. De irritatie blijft dat je internet volledig geblokkeerd wordt (op de aanvul pagina na). En dan kom je op de aan op de aanvul pagina, stast daar dat je nog 4gb over hebt en niet kan aanvullen. Kijk dan begin je al snel te verlangen naar sms aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
helaas hebben ze mij nog geen informatie gegeven over de migratie..

dus denk dat het weer in delen gedaan wordt?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 01-06 19:30
Weet iemand hier wanneer de inflatiecorrectie is toegevoegd.

In alle jaren tele2 nog nooit gehad. Nu ineens wel. Iets wat volgens mij voor mijn contract nog niet mag. Maar het is dan wel handig om te weten wanneer ze hiermee begonnen zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:14:
Weet iemand hier wanneer de inflatiecorrectie is toegevoegd.

In alle jaren tele2 nog nooit gehad. Nu ineens wel. Iets wat volgens mij voor mijn contract nog niet mag. Maar het is dan wel handig om te weten wanneer ze hiermee begonnen zijn.
Ik had hem ook, tis maar 65 cent.. maar een nieuwe klant betaalt geen 25,65 voor unlimited maar gewoon nog steeds 25,- :?

en dat is per 1 Juli dit jaar.. terwijl mijn contract in per 1-3-2019 in gegaan is...

en tja de inflatie correctie valt volgens mij buiten de belofte van Tele2/TMobile mbt prijs verhogingen :?

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 17-08-2020 19:38 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
SMSfreakie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Ik had hem ook, tis maar 65 cent.. maar een nieuwe klant betaalt geen 25,65 voor unlimited maar gewoon nog steeds 25,- :?

en tja de inflatie correctie valt volgens mij buiten de belofte van Tele2/TMobile mbt prijs verhogingen :?
Ik heb mijn voorwaarde opgezocht en het stond er niet in. Wel in die van 2020 dus ik denk dat dat iets nieuws is. Heb dus ook maar meteen gevraagd om dat terug te betalen.

Als je elk jaar verlengt betaal je niks extra inderdaad alleen bij twee jaar betaal je dat. Echt heel vreemd en dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Ik heb mijn voorwaarde opgezocht en het stond er niet in. Wel in die van 2020 dus ik denk dat dat iets nieuws is. Heb dus ook maar meteen gevraagd om dat terug te betalen.

Als je elk jaar verlengt betaal je niks extra inderdaad alleen bij twee jaar betaal je dat. Echt heel vreemd en dom.
maar bij een 1 jarig betaal je sowieso een euro meer per maand.. dus het is me nu nog steeds goedkoper dan met een 1 jarige.

maar waarneer is jou contract dan ingegaan ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
SMSfreakie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

maar bij een 1 jarig betaal je sowieso een euro meer per maand.. dus het is me nu nog steeds goedkoper dan met een 1 jarige.

maar waarneer is jou contract dan ingegaan ?
7 maart 2019. Met algemene voorwaarde van 2016:

https://cdn.tele2.nl/wp-c...n-Tele2-november-2016.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik zat al te zoeken in de mijn tele2... maar kan het zo 1/2/3 niet vinden welke voorwaardenset er bij mijn abbo zou horen :S

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
SMSfreakie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

ik zat al te zoeken in de mijn tele2... maar kan het zo 1/2/3 niet vinden welke voorwaardenset er bij mijn abbo zou horen :S
staat er ook niet ;-). Ik heb dit uit mijn bevestigingsmail gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

staat er ook niet ;-). Ik heb dit uit mijn bevestigingsmail gehaald.
Ah.. nou die heb ik denk ik niet meer :')

maar es kijken of Tele2 dat mij kan vertellen O-)

[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 17-08-2020 20:24 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Kijk onder punt 7.4 van het contract (in ieder geval hierboven van 2016) betreft inflatie correctie per 1 juli elk jaar.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Kevinp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Niet helemaal tho, als je abonnement maandelijks opzegbaar is, betaal je 2 euro meer, jaarlijks opzegbaar 1 euro meer (Het verschilt uiteraard als je net contractsvrij bent). Je hebt dus in principe een korting van 48 euro over twee jaar met een twee jaar abonnement, of 12 euro over een jaar.

Dit jaar was inflatiecorrectie 2.6% voor contracten afgesloten voor 7 januari, 0.65 cent dus op het duurste abonnement dat Tele2 verkoopt, een unlimited contract van 25 euro. Betaal je nog steeds 1.35 minder dan een maandelijks opzegbaar abonnement na het 1e jaar en in het 2e jaar kun je weer verlengen naar het abonnement van 25 euro. Het is dus zelfs met inflatiecorrectie nog steeds voordeliger om voor twee jaar te gaan. (al wordt het verschil wel kleiner).

Met een 1 jarig abonnement kan je inderdaad na 1 jaar weer verlengen om zo de inflatiecorrectie te ontlopen, maar heb je in plaats van 48 euro korting over 2 jaar 12 euro korting over 1 jaar om 3,90 tot 15.72 te besparen in 2 jaar tijd (afhankelijk van 6-18 maanden in de inflatieperiode).

In het beste geval is de daadwerkelijke korting over een twee jaar contract dan 44.10 of slechtste geval 32.28 euro als je twee keer de (2.6%) inflatie met je unlimited abonnement meepakt. Maar nog steeds goedkoper dan een 1 jaar contract om zo te verlengen voor de inflatiecorrectie. De verschillen worden helemaal klein als je het goedkoopste abonnement hebt van 8 euro per maand.

Ik heb in deze berekening alleen even rekening gehouden met de huidige prijzen en niet met eventuele acties die vast ook nog plaatsvinden. Zeker bij de goedkopere abonnementen loont het helemaal om gewoon voor twee jaar vast te zetten.

Laat me weten als mn rekensommetjes niet kloppen tho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik kijk in november wel even hoe dan de vork in de steel zit, want dan gaan we als het voor nieuwe klanten nog steeds voor €25 kan wel even aan de bel trekken :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kreeg vanochtend een mailtje dat m'n telefoon vannacht aan moet staan vanwege het nieuwe netwerk. Echter zet ik m'n telefoon 's nachts altijd in vliegtuig mode.

Iemand een idee waarom de telefoon per se aan moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
SMSfreakie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:59:
ik kijk in november wel even hoe dan de vork in de steel zit, want dan gaan we als het voor nieuwe klanten nog steeds voor €25 kan wel even aan de bel trekken :D
Als je met 2 jaar verlengt krijg je soms nog een aanbieding. Ik weet niet of ze dat bij unlimited nu nog doen. T-Mobile geeft daar geen extra korting meer op. Maar bij mijn Tele2 verlenging kreeg ik deze na lang heen en weer pingelen uiteindelijk voor 22,- per maand voor 24 maanden. Dan is de inflatiecorrectie dus totaal geen punt meer. Het kan nu best zijn dat de T-Mobile politiek daar nu op zit en je geen korting meer krijgt als je verlengt met unlimited.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
RekZ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:24:
Ik kreeg vanochtend een mailtje dat m'n telefoon vannacht aan moet staan vanwege het nieuwe netwerk. Echter zet ik m'n telefoon 's nachts altijd in vliegtuig mode.

Als je telefoon niet bereikbaar is kan de SIM niet op afstand worden geupdate en jou naar de T-Mobile systemen overzetten, en zul je morgen geen service meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Jassy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:27:
[...]

Als je telefoon niet bereikbaar is kan de SIM niet op afstand worden geupdate en jou naar de T-Mobile systemen overzetten, en zul je morgen geen service meer hebben.
Je hebt morgen nog zeker wel service, als de sim niet geupdate kan worden dan stopt het proces. Maar ze kondigen het niet voor niets aan. Laat hem op normale modus stil en zet het geluid uit. Dan ga je slapen als Tele2 en wordt je wakker met een T-Mobile sim met 4G roaming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ben wel benieuwd eigenlijk of ze ook nog een SMS ofzo droppen ter bevestiging :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
Nou ik weet dat ik over ben gegaan en we zitten nu officieel in de T-Mobile b of c segment van qos deel. Voorheen en dan doel ik op Tele2 haalde ik echt zeer mooie 4g snelheden. 150+. Nu T-Mobile... Max 40... Dit is echt beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Darkz0rs schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:15:
Nou ik weet dat ik over ben gegaan en we zitten nu officieel in de T-Mobile b of c segment van qos deel. Voorheen en dan doel ik op Tele2 haalde ik echt zeer mooie 4g snelheden. 150+. Nu T-Mobile... Max 40... Dit is echt beroerd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er verschil zit tussen een T-Mobile en een (gemigreerde) Tele2 simkaart. Als iemand toevallig bij beide providers een abonnement heeft en het kan testen met hetzelfde toestel op dezelfde locatie om te zien of er wezenlijk verschil zit in snelheden zou het een leuk experiment zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Mijn over buurvrouw heeft T-Mobile. Ik zal morgen eens synchroon testen. Echter niet in de zelfde phone.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Blijkbaar loopt het overzetten uit? Geen bericht gehad en inloggen lukt ook nog niet op tele2 en de app.
Heb wel gewoon netwerk en 4g.

[ Voor 12% gewijzigd door IkWilbert op 20-08-2020 08:36 ]

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:36
RekZ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:24:

Ik heb geen e-mail er van ontvangen en het lijk bij mij dat het ook gebeurd is. Heb nu geen data verbinding meer :(
Zet de telefoon ook altijd op vliegtuig mode in de nacht.
Dit ga ik na vragen.

Edit:
Is opgelost. Mijn telefoon is ineens over gegaan naar Sim2 en wilde de APN voor tele2 gebruiken want dat is de enigste optie. Want die wil ik niet gebruiken voor data.

[ Voor 14% gewijzigd door Calamor op 20-08-2020 12:03 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Hier geen verschil... Maar ook nog geen mail of niks gehad dus..

404 Signature not found

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:56:
Hier geen verschil... Maar ook nog geen mail of niks gehad dus..
Same, alles werkt, maar of het op het nieuwe of oude netwerk is weet ik niet.

• bartvries
kijk een naar de apn in je telefoon. staat daar internet.tele2.nl of een t-mobile variant

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

bartvries schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:33:
kijk een naar de apn in je telefoon. staat daar internet.tele2.nl of een t-mobile variant
Bij mij staat nog internet.tele2.nl

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:36
Bij mij staat ook nog tele2.
Heb een a50, en op de website van tele2 staat wel een andere screenshot bij Gegevensgebruik. Ik mis bij Sim1 de optie "Mobiele gegevens". Bij Sim2 heb ik die wel. Heb bij het forum van de a50 voor de zekerheid gevraagd of dit normaal is. Misschien is die sreenshot is van Android 9, en is het veranderd in 10.

• SMSfreakie
  • Niet online
Nou weet ik dus niet of er voormij al iets anders is...

Maar ik roam nog altijd.. (andere home pln dan de registeren pln)

Ook is het nog steeds internet.tele2.nl

Edit... Op internet.tele2.nl blijven we steken op een 150/50mbit (5CA)

Switch ik naar internet zonder verder iets.. Schieten we meteen naar 250/60mbit..

Meerdere keren getest..

[ Voor 35% gewijzigd door SMSfreakie op 20-08-2020 12:47 ]

404 Signature not found

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Half uurtje geleden als test de speedtest app mijn mobiel gestart, toen nog verbonden met tele2.
Start de app nu weer op en nu staat er T-Mobile.

Merk geen verschil in snelheid verder maar het lijkt erop dat ik dus ben overgezet zojuist.
Apn is ook aangepast van internet.tele2 naar smartsites.t-mobile.

update: nu ook een bevestigings sms ontvangen van t-mobile/tele2.

[ Voor 10% gewijzigd door IkWilbert op 20-08-2020 14:27 ]

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Na aankondiging per mail en sms dat ik 20 aug overgezet zou worden, net de bevestiging (per mail) dat het gebeurd is. In de nieuwe Tele2 app zie ik dat m'n maandbundel weer op 20GB staat, dat is wel lekker. APN staat op T-Mobile, speedtest laat geen schokkende verschillen zien overigens.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• bartvries
Als dat na een restart ook nog is en je 4G werkt nog, dan zit je nog op Tele2.

• SMSfreakie
  • Niet online
en we wachten hier nog geduldig af :P

404 Signature not found

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
De sms code voor 1 extra GB als je bundel op is (voor een unlimited abonnement) "Nog 1GB" naar telefoonnummer 1280 werkt bij mij niet meer. Weet iemand of er een nieuwe code is?

[ Voor 7% gewijzigd door kippengaas op 20-08-2020 18:56 ]

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

kippengaas schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:53:
De sms code voor 1 extra GB als je bundel op is (voor een unlimited abonnement) "Nog 1GB" naar telefoonnummer 1280 werkt bij mij niet meer. Weet iemand of er een nieuwe code is?
Bij werkt het ook niet meer. Ben nog niet omgezet

Jamesbond007uk

• SMSfreakie
  • Niet online
werkt hier met "vertraging" tenminste de bevestigings SMS komt niet direct..

Wel is het in de Tele2 app (oud om het zo maar te zeggen) wel direct te zien

404 Signature not found

• Darkz0rs
Hier is het officiël ruk. Continue in ene server niet bereikbaar in gesprekken. 4g is Uber traag. Bahh.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
jamesbond007uk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:49:
[...]

Bij werkt het ook niet meer. Ben nog niet omgezet
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. De SMS code zou nog moeten werken, maar er zit nog een vertraging in zoals je aangeeft.

Het lijkt erop dat je alleen als je de extra GB aan kan vragen als je onder de 500 (of 1GB ?) zit. Voorheen kon ik een X smsjes sturen en kreeg ik meteen ook X GB erbij. Maar dat lijkt niet meer te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
kippengaas schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:53:
Heb je NOG 1GB met alle hoofdletters gedaan? Hier net getest en krijg gewoon 1GB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3RM3wkC/Screenshot-20200821-095046-Messages.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KGLms9c/Screenshot-20200821-095056-Mijn-Tele2.jpg

Laatste bevestiging laat weer op zich wachten.. Maar is wel al mee geteld in de App....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Heb je NOG 1GB met alle hoofdletters gedaan? Hier net getest en krijg gewoon 1GB extra.
Ik ook, zojuist nog even getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 22:27
Tele2 in de Belgische Ardennen tijdens onze vakantie :/

Net over de grens bij Limburg vlakbij Aubel zaten we in Voeren.

Omdat het Wifi in ons vakantie huis niet de hele woning dekte pakte ik telkens maar de mobiele verbinding.

In het huisje was zeer slechte dekking. Daarbuiten was het wat beter maar ik kreeg alleen verbinding via de provider Orange en dan alleen ook maar via 3G.

Als ik mijn iPhone 7 op netwerk liet zoeken kwamen er paar naar voren maar alleen op Orange kon ik verbinding maken en dan niet sneller dan 3G.

Overal waar we kwamen in de Ardennen alleen maar 3G, hoe ik de instellingen ook zette en alleen maar Orange.

"Stay Safe Orange b" stond er in de display.

Tijdens wandelingen was het ook erg slecht, jaja, de Ardennen zijn niet plat zoals Nederland is. Dat is wat ik dacht en ik liet het er maar bij.

De voor laatste dag van onze vakantie kwam een Belgische vriend langs om te wandelen. Die had op alle plekken waar ik slecht bereik had perfect ontvangst en zelfs 4G. Maar ja, die zat via Proximus die ik ook zag op mijn iPhone 7 als ik hem liet zoeken op netwerken maar niet op kon connecten.

Van hem begrepen dat Orange zo'n beetje de cheapste en slechtste provider van België is.

Blijkbaar heeft Tele2 daar in België alleen een contract met Orange en daar baal ik wel van ergens.

In Nederland 4G en daar buiten niet?

Misschien dat er ergens anders in andere landen en plekken buiten Nederland wel 4G te krijgen is met Tele2, maar niet in het deel waar wij waren en op de heen en terug weg van/naar Nederland.

Ik heb eerder in de Ardennen met KPN wel 4G gehad maar die heeft dus vast andere contracten met andere partijen.

Erg jammer. Vraag mij af of dit beter of hetzelfde blijft als het allemaal T-mobile word. Ik ben niet vaak in het buitenland, alleen tijdens vakanties of als ik vrienden bezoek in België. Maar het was wel leuk geweest om ook daar 4G te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
toro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:21:

Omdat het Wifi in ons vakantie huis niet de hele woning dekte pakte ik telkens maar de mobiele verbinding.

In het huisje was zeer slechte dekking. Daarbuiten was het wat beter maar ik kreeg alleen verbinding via de provider Orange en dan alleen ook maar via 3G.

Als ik mijn iPhone 7 op netwerk liet zoeken kwamen er paar naar voren maar alleen op Orange kon ik verbinding maken en dan niet sneller dan 3G.

Overal waar we kwamen in de Ardennen alleen maar 3G, hoe ik de instellingen ook zette en alleen maar Orange.

Tijdens wandelingen was het ook erg slecht, jaja, de Ardennen zijn niet plat zoals Nederland is. Dat is wat ik dacht en ik liet het er maar bij.

De voor laatste dag van onze vakantie kwam een Belgische vriend langs om te wandelen. Die had op alle plekken waar ik slecht bereik had perfect ontvangst en zelfs 4G. Maar ja, die zat via Proximus die ik ook zag op mijn iPhone 7 als ik hem liet zoeken op netwerken maar niet op kon connecten.

Van hem begrepen dat Orange zo'n beetje de cheapste en slechtste provider van België is.

Blijkbaar heeft Tele2 daar in België alleen een contract met Orange en daar baal ik wel van ergens.

Misschien dat er ergens anders in andere landen en plekken buiten Nederland wel 4G te krijgen is met Tele2, maar niet in het deel waar wij waren en op de heen en terug weg van/naar Nederland.

Ik heb eerder in de Ardennen met KPN wel 4G gehad maar die heeft dus vast andere contracten met andere partijen.

Erg jammer. Vraag mij af of dit beter of hetzelfde blijft als het allemaal T-mobile word. Ik ben niet vaak in het buitenland, alleen tijdens vakanties of als ik vrienden bezoek in België. Maar het was wel leuk geweest om ook daar 4G te hebben.
In de OP heb ik hier een stuk over geschreven :
En straks heb je meer mogelijkheden dan alleen Orange in België, maar daar heb je nu niks aan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:36
toro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:21:

Uit ervaring (heb tmobile en kom regelmatig in Voeren) moet het veranderen. Ik heb er altijd 4g en met prima ontvangst via Orange en Base. In de Ardennen zelfde verhaal. Op 95% van de plekken 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Mja ik heb zelfs een prepaid simkaart van een andere provider in mn sim 2 slot zitten en die kan ik gebruiken voor die enkele keer dat ik de grens over ga naar Duitsland of België. Vooral in Duitsland is het 3G ontvangst echt dramatisch slecht. Met het andere simkaartje kan ik een 4G bundel kopen.

Als straks m'n nummer is overgezet hoef ik dat in ieder geval ook niet meer te doen, scheelt weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamster
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
Denk, zal mijn bevindingen ook even laten weten mbt data in buitenland.
Ik ben op dit moment en ten tijde van overzetten in Polen! (Had al wat gelezen over data in het buitenland, gewoon de gok genomen)
Ben de 19e overgezet van Youfone naar Tele2. Enkel 2 smsjes gehad vantevoren (waarin..nummerbehoud goedgekeurd, morgen overgezet naar Tele2,dit zou van 08.30-17.00 zijn).
Op dag zelf... geen ontvangst meer van oude sim, nieuwe sim Tele2 erin gestoken, telefoon even opgestart.. Bellen... nog geen data! (Dit waarschijnlijk omdat ik in het buitenland verblijf, kan dan de instellingen niet ontvangen?) Heb even gezocht en handmatig de instellingen erin gezet.
Ok.... Dissapointment.... Pffff....getoond word een H+ op het T-Mobile netwerk.
Kut... Had zoooo gehoopt.
Na een klein uurtje..yippieeee.... 4G+ (t-mobile poland).
Mag zeggen dat ik redelijk tevreden ben over de snelheid(niet gemeten), af en toe hapert het laden van pagina's wat, maar youtube/newpipe kijken gaat vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaarWaarom
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-05 14:04
Ik ben een week geleden klant bij Tele2, alleen ik heb vermoeden dat ik nog niet ben overgezet naar T-Mobile. Ik heb nog steeds internet.tele2.nl als APN en op speedtest.net zie ik ook Tele2 staan. Ik gebruik wel de nieuwe Tele2 Nederland App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
MaarWaarom schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:22:
Ik ben een week geleden klant bij Tele2, alleen ik heb vermoeden dat ik nog niet ben overgezet naar T-Mobile. Ik heb nog steeds internet.tele2.nl als APN en op speedtest.net zie ik ook Tele2 staan. Ik gebruik wel de nieuwe Tele2 Nederland App.
Als je de nieuwste Tele2 App gebruikt (de T-mobile versie) dan zit je in het nieuwe systeem. In de OP staat ook dat klanten na 6 mei in het nieuwe systeem staan. Snelle test is als je de grens overgaat en 4G ziet dan weet je het echt zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Bij mij werkt Nog 1GB ook weer :).

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamster
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik ben de 19e overgegaan, heb handmatig ook internet.tele2.nl als APN ingevoerd. Zit in Polen op het T-mobile netwerk met 4g+. Zit dus ook in het nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:57

basdej

OutSystems Consultant

Ik ben sinds een week over naar het "nieuwe netwerk". Alles werkte totdat ik dit weekend naar België ging. Wel bereik maar internet was onmogelijk.

Alles geprobeerd en de apn settings veranderd naar wat er volgens Tele2 op de website stond. Maar toen kreeg ik een foutmelding: SIM not provisioned.

Nu werkt niets meer, geen bereik, geen sms, bellen of internet meer mogelijk.

Als ik nu ook een apn probeer in te stellen verdwijnt deze gewoon na het invullen van alle gegevens.

Ook de default setting van de sim, 4g.tele2.se levert niets op.

Ik heb een OnePlus 7t. Iemand nog enige suggestie om te proberen?

Ik heb inmiddels wel al via mijn Tele2 een nieuwe sim aangevraagd

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

basdej schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:10:
Ik ben sinds een week over naar het "nieuwe netwerk". Alles werkte totdat ik dit weekend naar België ging. Wel bereik maar internet was onmogelijk.

Alles geprobeerd en de apn settings veranderd naar wat er volgens Tele2 op de website stond. Maar toen kreeg ik een foutmelding: SIM not provisioned.

Nu werkt niets meer, geen bereik, geen sms, bellen of internet meer mogelijk.

Als ik nu ook een apn probeer in te stellen verdwijnt deze gewoon na het invullen van alle gegevens.

Ook de default setting van de sim, 4g.tele2.se levert niets op.

Ik heb een OnePlus 7t. Iemand nog enige suggestie om te proberen?

Ik heb inmiddels wel al via mijn Tele2 een nieuwe sim aangevraagd
Als jouw sim 4g.tele2.se nog als default setting heeft lijkt me dat er iets niet goed is gegaan.

Ik weet niet of je nog bij de SimTooKit(Tele2 menu) kan, zo ja dan kan je proberen 'm daar op "Handmatige sim selectie" en dan op "In Nederland" te zetten.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7