Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

basdej

OutSystems Consultant

The_Wireless_Guy schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:12:
[...]

Als jouw sim 4g.tele2.se nog als default setting heeft lijkt me dat er iets niet goed is gegaan.

Ik weet niet of je nog bij de SimTooKit(Tele2 menu) kan, zo ja dan kan je proberen 'm daar op "Handmatige sim selectie" en dan op "In Nederland" te zetten.
Ik heb helaas de sim toolkit niet erop staan :(

Update:

Als ik handmatig netwerken zoek zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzmIGEKeW_eQH69KGlVyTySqaNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iy9bziE5W7ziJDd0pyMJJsyb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door basdej op 24-08-2020 11:29 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ik lees veel berichten over een overgang van Tele2 naar T-Mobile ik ben momenteel nog Tele2 klant maar wordt ik zelf door hen gecontact hierover? Of gebeurd dit automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:19

IkWilbert

Het is mij!

michaeltjeh1 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:28:
Ik lees veel berichten over een overgang van Tele2 naar T-Mobile ik ben momenteel nog Tele2 klant maar wordt ik zelf door hen gecontact hierover? Of gebeurd dit automatisch?
Je krijgt vanzelf bericht.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

basdej

OutSystems Consultant

basdej schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Ik heb helaas de sim toolkit niet erop staan :(

Update:

Als ik handmatig netwerken zoek zie ik het volgende:

[Afbeelding]
Update:

Het aanvragen (en via de klantenservice) activeren van mijn nieuwe simkaart heeft geholpen. Alles werkt weer. Nu maar duimen dat dat ook zo is als ik weer naar het buitenland ga.

Hoi.

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-06 09:37
Kreeg gister een mail dat ik afgelopen nacht zou worden overgezet, krijg ik vandaag een mail dat het wordt uitgesteld :/

Kan niet wachten op 4G in het buitenland omdat ik er nu net een tijdje zit.

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 16:35
Het is voor mij geen verbetering. Inmiddels kan ik wel bellen. Echter zeer slechte dekking. Bijzonder. Ja want ik zit al maanden op de zelfde mast.

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
Ik lees her en der wisselende verhalen over de bundelbooster (sms 1280) voor klanten die zijn omgezet naar het T-Mobile systeem of nieuwe klanten na 6 mei.

Werkt de bundelbooster via sms nog in de nieuwe situatie? Krijg je er direct 1 GB bij? Of kan het nu pas bij ‘xxx MB over’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagschroef
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-12-2020
WiseDise schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:57:
Ik lees her en der wisselende verhalen over de bundelbooster (sms 1280) voor klanten die zijn omgezet naar het T-Mobile systeem of nieuwe klanten na 6 mei.

Werkt de bundelbooster via sms nog in de nieuwe situatie? Krijg je er direct 1 GB bij? Of kan het nu pas bij ‘xxx MB over’?
Ik ben over naar het nieuwe systeem, de oude situatie was dat je een sms kreeg wanneer je nog 500mb over had en via de app of via sms kon boosten.

Nieuwe situatie voor mij is dat je bij 200mb resterend pas een sms krijgt en via de app moet boosten (inloggen, resterende mb's klikken, en daarna door twee bevestigingsmenu's klikken).

App geeft aan dat je wanneer je onder de 500mb zit kunt boosten, echter is het bij mij zelfs met 50 mb resterend 9 van de 10 keer niet mogelijk om te boosten, krijg gewoon de melding pas boosten onder de 500mb terwijl ik daar ruim onder zit.

Vaak kan ik pas boosten als ik de sms krijg dat ik 100% door mijn data heen ben, en soms dan 5 minuten nog niet eens. De helft van de tijd moet ik dan tevens opnieuw aanmelden op het tele2 netwerk.

Ik had wel verwacht dat er wat veranderingen zouden komen na de switch naar T-mobile maar het hele internetgebruik boven 5gb dagelijks wordt gewoon gefrustreerd, de nieuwe situatie is echt waardeloos bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-07 13:41
Bij T-Mobile is dat inderdaad net zo irritant traag. En als je niet je bundel kan boosten, dan heb je geen internet.

Wat ik mij bedacht: als er een 20 GB abonnement is, waarom mogen de unlimited klanten in hun initiele bundel dan niet ook 20 GB zonder beperking of het moeten kopen van aanvullers gebruiken. De 20GB bundel gebruikers mogen deze ook binnen een uurtje verstoken.

Ik bedoel dus: bij unlimited zou de initiele bundel ook minstens 20GB moeten zijn.

Het irriteert mij enorm dat je bij T-Mobile moet wachten tot je alsjeblieft een bundel mag aanvullen. Soms een kwartier tot 20 minuten geen data omdat de site of app zegt dat je nog zat data hebt. Laat staan straks bij 5g. Dit is voor Tele2 klanten een enorme achteruitgang. Hopelijk weet Tele2 wat druk uit te oefenen bij T-Mobile om het systeem real time te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
Slagschroef schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Ik ben over naar het nieuwe systeem, de oude situatie was dat je een sms kreeg wanneer je nog 500mb over had en via de app of via sms kon boosten.

Nieuwe situatie voor mij is dat je bij 200mb resterend pas een sms krijgt en via de app moet boosten (inloggen, resterende mb's klikken, en daarna door twee bevestigingsmenu's klikken).

App geeft aan dat je wanneer je onder de 500mb zit kunt boosten, echter is het bij mij zelfs met 50 mb resterend 9 van de 10 keer niet mogelijk om te boosten, krijg gewoon de melding pas boosten onder de 500mb terwijl ik daar ruim onder zit.

Vaak kan ik pas boosten als ik de sms krijg dat ik 100% door mijn data heen ben, en soms dan 5 minuten nog niet eens. De helft van de tijd moet ik dan tevens opnieuw aanmelden op het tele2 netwerk.

Ik had wel verwacht dat er wat veranderingen zouden komen na de switch naar T-mobile maar het hele internetgebruik boven 5gb dagelijks wordt gewoon gefrustreerd, de nieuwe situatie is echt waardeloos bij mij.
Dit is precies wat ik dacht / bang voor was. Klinkt inderdaad niet als een verbetering van de situatie t.o.v. het originele Tele2 netwerk. Dank voor het uitgebreid delen van je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je moet persee via de app? kan dat ook niet via de website dan :?
dan valt er misschien nog wat te scripten..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagschroef
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-12-2020
SMSfreakie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:03:
je moet persee via de app? kan dat ook niet via de website dan :?
dan valt er misschien nog wat te scripten..
In de sms die ik krijg wanneer ik nog 200mb heb stond alleen een verwijzing naar de app, heb net even op de website gekeken en de optie om te boosten staat daar ook, misschien valt er idd iets te scripten.

Belangrijker voor mezelf op dit moment is dat ik gewoon met 300mb over kan boosten zodat m'n 4g niet helemaal plat ligt.
Wanneer dat in orde is zou een script wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Slagschroef schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

In de sms die ik krijg wanneer ik nog 200mb heb stond alleen een verwijzing naar de app, heb net even op de website gekeken en de optie om te boosten staat daar ook, misschien valt er idd iets te scripten.

Belangrijker voor mezelf op dit moment is dat ik gewoon met 300mb over kan boosten zodat m'n 4g niet helemaal plat ligt.
Wanneer dat in orde is zou een script wel handig zijn.
nouja mogelijk dat het systeem nog niet feilloos werkt :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 16:16
De notificatie is niet realtime en zo'n sms kan ook wel eens vertraagd zijn. T-Mobile zat al strak in de FUP, net zoals KPN en Voda. Die hebben eerst de kat uit de boom gekeken en het abonnement laten gebruiken waar het voor bedoeld is, een smartphone. 5Gb per dag is al heel wat, de slimmeriken hebben de vage implementatie bij Tele2 gebruikt om met scripts de opwaarderingen tot tientallen per dag uit te voeren. Dat kon/kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn geweest. Door de overgang naar het nieuwe netwerk roeien ze dit nu gewoon uit. En ze voldoen nog steeds aan de belofte. Als de 5Gb op is mag je weer een gratis Gb bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
enige fout die bij Tele2 was eigenlijk dat je zonder dat je bundel al "op" (lees minder dan 500MB) was zo er 10GB bij kon SMSen..

als je dat bij 500 (of op mijn part 250MB) pas kon doen, en dan 1GB er bij tot je weer op 500 zit en dan pas weer 1GB kunnen..

[ Voor 33% gewijzigd door SMSfreakie op 29-08-2020 18:01 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ucsdcom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:33:

Wat ik mij bedacht: als er een 20 GB abonnement is, waarom mogen de unlimited klanten in hun initiele bundel dan niet ook 20 GB zonder beperking of het moeten kopen van aanvullers gebruiken. De 20GB bundel gebruikers mogen deze ook binnen een uurtje verstoken.

Ik bedoel dus: bij unlimited zou de initiele bundel ook minstens 20GB moeten zijn.
Maar die klant met de 20gb bundel is na 20gb klaar en kan dan niks dan alleen weer betalen voor meer gb (bundel bij kopen).
Unlimited klant kan na die 5gb die elke dag opnieuw geldt op die 5gb meer GB aanvullen als deze op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Ik heb een vriend die tele2 unlimited (Nederlands nummer) gebruikt in Oostenrijk. Hij heeft sinds de 4G netwerk update problemen met uitgaande telefoonoproepen, hij heeft 4G internet en kan oproepen ontvangen, sms'jes ontvangen en beantwoorden.

Enige probleem is dat hij geen uitgaande oproepen kan doen. Volte in of uitschakelen met opnieuw opstarten maakt geen verschil.

Zijn telefoon is een xiaomi note 8. Is dit een bekend probleem? Wat zou hij nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
@n0elite Lijkt me sowieso handig om dit bij Tele2 te melden. Dan kunnen zij er wat aan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, nog net even mijn abo verlengd. Zelfde abo is bij Tmobile 1,5 keer zo duur. En ook iPhone met 100 euro korting nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Get!em schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:08:
Zo, nog net even mijn abo verlengd. Zelfde abo is bij Tmobile 1,5 keer zo duur. En ook iPhone met 100 euro korting nu.
Nou het zelfde niet hoor. Tele2 is nu een soort simpel. Je bent geen A user meer maar een B of zelfs C user. T-Mobile gaat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vertel, welke dingen zijn er structureel anders?
Behalve de aanloop en transitie problemen die ik hier tot nog toe lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Get!em schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:29:
Vertel, welke dingen zijn er structureel anders?
Behalve de aanloop en transitie problemen die ik hier tot nog toe lees.
4g snelheid is ernstig gethrotteld. Qos tbhv de echte T-Mobile gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:52
Darkz0rs schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

4g snelheid is ernstig gethrotteld. Qos tbhv de echte T-Mobile gebruikers.
Hoe kom je tot deze conclusie? Ik zie hier in de history wel wat lagere speedtests, maar die zijn er voor T-Mobile klanten ook. Pas als we zoiets meermaals hebben kunnen bevestigen met 2 simkaarten in dezelfde telefoon op dezelfde plek, verdeeld over verschillende momenten en locaties kun je zulke conclusies trekken. Er zijn enorm veel factoren waar de snelheid van afhangt die allemaal onzichtbaar voor ons als gebruikers zijn dat je puur op basis van een paar tegenvallende speedtests niet zulke conclusies kan en mag trekken.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkz0rs
jk-5 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

Hoe kom je tot deze conclusie? Ik zie hier in de history wel wat lagere speedtests, maar die zijn er voor T-Mobile klanten ook. Pas als we zoiets meermaals hebben kunnen bevestigen met 2 simkaarten in dezelfde telefoon op dezelfde plek, verdeeld over verschillende momenten en locaties kun je zulke conclusies trekken. Er zijn enorm veel factoren waar de snelheid van afhangt die allemaal onzichtbaar voor ons als gebruikers zijn dat je puur op basis van een paar tegenvallende speedtests niet zulke conclusies kan en mag trekken.
Hou op met me. Ik heb al jaren Tele2. Rete stabiel. Nu 2 weken gemigreerd en bagger snelheden. Voorheen nooit ellende. Ik heb alle bewijs overhandigd aan Tele2 en die bevestigen het geen ik zeg. Ik kan me voorstellen dat jij er geen last van ervaart. Rustige wijk, meer capaciteit etc etc. Dat maakt wat ik zeg niet minder waar. Ik zeg niet zomaar iets. Bovendien is Tele2 wel de boel aan het uitzoeken en werken goed mee aan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Darkz0rs schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:24:
[...]

Hou op met me. Ik heb al jaren Tele2. Rete stabiel. Nu 2 weken gemigreerd en bagger snelheden. Voorheen nooit ellende. Ik heb alle bewijs overhandigd aan Tele2 en die bevestigen het geen ik zeg. Ik kan me voorstellen dat jij er geen last van ervaart. Rustige wijk, meer capaciteit etc etc. Dat maakt wat ik zeg niet minder waar. Ik zeg niet zomaar iets. Bovendien is Tele2 wel de boel aan het uitzoeken en werken goed mee aan de oplossing.
Dat kan prima kloppen dat je tot voor kort via het eigen Tele2 netwerk hele andere snelheden op een locatie had dan je nu op dezelfde locatie hebt via de zendmasten van T-Mobile, die kunnen net op een andere plek staan, of anders gericht, etc, etc...

Zeker als je in landelijk gebied woont kan/kon het per netwerk verschillen of je wel of geen goed bereik hebt in je eigen dorp. Ze zijn nog bezig met het nieuwe netwerk, dus dat kan inderdaad nog verbeteren.

Waar ik nog geen bewijs van heb gezien is dat T-Mobile Tele2 klanten bewust throttled op haar netwerk tegenover T-mobile klanten, en daar ben ik wel nieuwsgierig naar, of dat gebeurd.

Bij mij, in Groningen, heb ik eigenlijk weinig verschil gemerkt in snelheid (ik zit aan het randje van de binnenstad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Teckna schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:21:
[...]

Dat kan prima kloppen dat je tot voor kort via het eigen Tele2 netwerk hele andere snelheden op een locatie had dan je nu op dezelfde locatie hebt via de zendmasten van T-Mobile, die kunnen net op een andere plek staan, of anders gericht, etc, etc...

Zeker als je in landelijk gebied woont kan/kon het per netwerk verschillen of je wel of geen goed bereik hebt in je eigen dorp. Ze zijn nog bezig met het nieuwe netwerk, dus dat kan inderdaad nog verbeteren.

Waar ik nog geen bewijs van heb gezien is dat T-Mobile Tele2 klanten bewust throttled op haar netwerk tegenover T-mobile klanten, en daar ben ik wel nieuwsgierig naar, of dat gebeurd.

Bij mij, in Groningen, heb ik eigenlijk weinig verschil gemerkt in snelheid (ik zit aan het randje van de binnenstad).
Nee de Tele2 mast staat hier al maanden uit. Was gewoon prima daarna.

Tele2 heeft bevestigd dat T-Mobile voorrang heeft op eigen netwerk. Ik heb daar geen bewijs voor.
Het echt locatie. Op het werk is het uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
.

[ Voor 99% gewijzigd door Darkz0rs op 31-08-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
QoS zal voornamelijk op de drukkere sites zijn.. maar goed hier gooien ze mij nu altijd meer op B20 (+3+3+1) ipv 8+3+3+1 en lijkt weinig te doen verder kwa snelheids

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nwzLhzs/Screenshot-20200907-160339-Messages.jpg

Kreeg ik vandaag zomaar ineens... Ook de config instellingen (die ik eerst kreeg zonder aankondiging) dus Niet geaccepteerd heb...

Internetten gaat prima.... Dus k snap 't niet helemaal?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
SMSfreakie schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:05:
[Afbeelding]

Kreeg ik vandaag zomaar ineens... Ook de config instellingen (die ik eerst kreeg zonder aankondiging) dus Niet geaccepteerd heb...

Heeft dat niet iets te maken met de migratie naar de T-Mobile systemen? Daarvoor heb je dan dus nieuwe APN settings nodig.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
SMSfreakie schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:05:
[Afbeelding]

Die melding kreeg ik een week of 3 ook , zonder configuratiebericht dan. Deze dus ook genegeerd. Dit waren de berichten die je ontving toen je net klant was. Heb ook geen idee waarom deze nu weer verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:18:
[...]

Heeft dat niet iets te maken met de migratie naar de T-Mobile systemen? Daarvoor heb je dan dus nieuwe APN settings nodig.
Dan had ik toch wel al meer informatie verwacht..

En de "oude" tele2 app werkt nog prima...

En als ik nou internet.tele2.nl of internet als APN heb beide keren werkt 't gewoon

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 17:06

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jk-5 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:18:
[...]

Dat hele process speelt zich in de nacht af en daar zie je afgezien van de communicatie sms'jes en mailtjes niets van. De zg OTA sms is een silent sms.

Dit is een APN config melding afkomstig vanaf 401. Normaal trigger je die door zelf sms internet ergens heen te sms'en of iemand bij Tele2 kan het ook. Werkt alleen op toestellen die dat ondersteunen voornamelijk Samsungs.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
The_Wireless_Guy schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:55:
[...]

Dat hele process speelt zich in de nacht af en daar zie je afgezien van de communicatie sms'jes en mailtjes niets van. De zg OTA sms is een silent sms.

Dit is een APN config melding afkomstig vanaf 401. Normaal trigger je die door zelf sms internet ergens heen te sms'en of iemand bij Tele2 kan het ook. Werkt alleen op toestellen die dat ondersteunen voornamelijk Samsungs.
Betekent dat dan ook dat je bent overgezet naar de T-Mobile systemen als je deze sms berichten binnen hebt gekregen? Een email daarvoor ontving ik niet, deze berichten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja misschien even een glitch in de systemen ofzo..

ik heb verder namelijk 0,0 aan mail / sms / verzin het gehad mbt migratie naar t tmobile platform
alleen dus vanmiddag die SMSjes van 401 en een configuratie.. die ik dus geweigerd heb..

weet ik veel wat ze tegenwoordig al niet kunnen met spoofing en phishing... en better safe than sorry toch? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Nou ik ben er klaar mee, de zoveelste ik bel u zo terug die weer niet nagekomen word. Heel jammer. @The_Wireless_Guy je heb jaren terug je stinkkende best gedaan (met succes) maar helaas laten je collega's nu afweten. Ik geef het op, bij dezen de handdoek officieel in de ring.
Trekken aan een dood paard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:12:
[...]

Betekent dat dan ook dat je bent overgezet naar de T-Mobile systemen als je deze sms berichten binnen hebt gekregen? Een email daarvoor ontving ik niet, deze berichten wel.
Nee deze berichten krijg je niet n.a.v. het omzetten. Dit is puur instellen van APN op daarvoor geschikte toestellen. geen idee wat het bij jou getriggert heeft. Kan van alles zijn misschien wel een opschoonactie van Tele2 in een database Lekker negeren zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgos
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-06 19:30
Ben sinds 20 augustus ook over. Sindsdien niet goed mobiel bereikbaar. (Uitbellen en data gaat OK).

Als ik Netwerkinstellingen herstel of simkaart er even uithaal en weer indoe, ben ik 1 telefoontje bereikbaar. Daarna niks meer. ("De persoon die u probeert te bellen is onbereikbaar")

Workaround blijkt te zijn om Wifi uit te zetten. Dan ben ik bereikbaar. Vreemd, en niet echt handig thuis.

Herkent iemand dit en is er een betere oplossing/instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
rgos schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:41:
Ben sinds 20 augustus ook over. Sindsdien niet goed mobiel bereikbaar. (Uitbellen en data gaat OK).

Als ik Netwerkinstellingen herstel of simkaart er even uithaal en weer indoe, ben ik 1 telefoontje bereikbaar. Daarna niks meer. ("De persoon die u probeert te bellen is onbereikbaar")

Workaround blijkt te zijn om Wifi uit te zetten. Dan ben ik bereikbaar. Vreemd, en niet echt handig thuis.

Welkom in de hell... Nog 2 en we kunnen klaverjassen 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lekker rustig hier in t bos.... zelfs geen 2g ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Umf7pO6GxITix-rEyR4TzDSqsQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wwavBaDtiathpFrCCJqZMDq3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-06 23:42

Dit klinkt als een issue met WiFi bellen; werkt het wel als je dat uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgos
PWA777 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:34:
[...]

Dit klinkt als een issue met WiFi bellen; werkt het wel als je dat uit zet?
Instelling "Bellen via wifi" aan of uit maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier nog steeds geen spoor van migratie te ontdekken.. en geen enkel probleem met de snelheid.. als de site rustig is (en voldoende banden ondersteund..) maait mn S20 hem zo naar de 280mbit down en 90mbit up :9

maar goed mocht het tzt wel drama worden.. dan switch ik als nog wel. mijn contract eindigt toch begin 2021 :P

[ Voor 21% gewijzigd door SMSfreakie op 14-09-2020 19:01 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13

Felyrion

goodgoan!

Ik ben net voor mijn vakantie omgezet en opzich is het 4g hier in het buitenland wel prettig.
Nu kan ik echter niet meer inloggen op mijn-tele2 of in de app (zowel oud als aangegeven nieuw). Iedere keer een "probeer het later nog eens" melding.

Hoe ging dat bij anderen die al omgezet zijn?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Felyrion schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:40:
Ik ben net voor mijn vakantie omgezet en opzich is het 4g hier in het buitenland wel prettig.
Nu kan ik echter niet meer inloggen op mijn-tele2 of in de app (zowel oud als aangegeven nieuw). Iedere keer een "probeer het later nog eens" melding.

Nog zelf niet meegemaakt (ben nog niet omgezet) maar heb er al wel van gehoord, intern ergens een foutje denk ik zo. Had je het al aangegeven bij Tele2 zelf?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13

Felyrion

goodgoan!

dutchnltweaker schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:40:
[...]

Nog zelf niet meegemaakt (ben nog niet omgezet) maar heb er al wel van gehoord, intern ergens een foutje denk ik zo. Had je het al aangegeven bij Tele2 zelf?
Nee, ga er na mijn vakantie wel even achteraan. Gelukkig lijkt er verder niks mis te zijn.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• rgos
Felyrion schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:40:

Ja, zelfde probleem hier na migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:13
Is er een richt tijd wanneer klanten worden gemigreerd naar 't mobile netwerk? Of kan dit geforceerd worden? Ik zou graag binnenkort in Duitsland 4G willen gebruiken namelijk, ipv 2G / geen bereik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2Swift schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:35:
Is er een richt tijd wanneer klanten worden gemigreerd naar 't mobile netwerk? Of kan dit geforceerd worden? Ik zou graag binnenkort in Duitsland 4G willen gebruiken namelijk, ipv 2G / geen bereik...
Gebeurt in batches, dus x aantal per keer. Wanneer je aan de beurt bent is niet bekend maar voor het einde van dit jaar moet zoals ik vernomen heb iedereen over zijn. Forceren kan je proberen maar heb het een tijd geleden gevraagd aan Tele2, was niet mogelijk.

Update bericht van vandaag:
https://www.nu.nl/tech/60...daar-recht-op-hebben.html

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-09-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hier de mail gehad.. Volgende week gaan we het beleven

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Zucht sinds ik verhuisd ben alles klote en dan met name thuis.

Onbegrijpelijk aangezien ik wel al maanden op dezelfde masten zit. Puur administratieve wijziging en het is ruk. En oplossen hooomaarrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Darkz0rs schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:11:
Zucht sinds ik verhuisd ben alles klote en dan met name thuis.

Onbegrijpelijk aangezien ik wel al maanden op dezelfde masten zit. Puur administratieve wijziging en het is ruk. En oplossen hooomaarrrr
Is wel begrijpelijk. De frequentie die binnenshuis de beste dekking geeft (800 MHz) wordt niet meer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
makreel schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:52:
[...]

Is wel begrijpelijk. De frequentie die binnenshuis de beste dekking geeft (800 MHz) wordt niet meer gebruikt.
T-Mobile heeft deze frequentie nu al aanstaan op ongeveer de helft van zijn eigen zendmasten. De andere helft worden omgebouwd om deze te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verschil voor mij is dat we van 1 tele2 mast met b20 en B7 naar 3 tmobile masten zijn gegaan... Met B1/3/3/8/20/38... Duidelijk beter indoor bereik.. Maar goed vowifi bied nog altijd de be te thuis dekking

B7 nog niet gezien.. Maar goed dat kan nog komen

edit:

en de mijn Tele2 app zegt al sinds donderdag dat ik vanaf morgen de nieuwe app moet.. :')

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 20-09-2020 18:13 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
makreel schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:52:
[...]

Ik snap je niet, het werkte maanden (nadat de Tele2 mast uitging) prima. Nu een administratieve wijziging is het ruk.

Dat heeft toch niks met de 800mhz te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:34:
[...]

Ik snap je niet, het werkte maanden (nadat de Tele2 mast uitging) prima. Nu een administratieve wijziging is het ruk.

Dat heeft toch niks met de 800mhz te maken?
Alleen binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Alleen in en om mijn woning / buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Darkz0rs schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:14:
[...]

Alleen in en om mijn woning / buurt
Een gat in de dekking of een stoorzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
makreel schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:04:
[...]

Een gat in de dekking of een stoorzender.
zomaar, uit het niets.... nee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgos

Opgelost met nieuwe simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
rgos schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:07:
[...]

Opgelost met nieuwe simkaart.
Krijgen nieuwe Tele2 klanten inmiddels een naar Tele2 omgekatte T-Mobile simkaart? Als het toch weer een Tele2 sim zou zijn: hoe wordt deze oplossing dan verklaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:50:
[...]

Krijgen nieuwe Tele2 klanten inmiddels een naar Tele2 omgekatte T-Mobile simkaart? Als het toch weer een Tele2 sim zou zijn: hoe wordt deze oplossing dan verklaard?
Nieuwe Tele2 klanten krijgen een met Tele2 bedrukte T-Mobile sim uit een voor Tele2 gereserveerde reeks.
Niks omgekat, alleen anders bedrukt.

Simkaarten van bestaande klanten worden tijdens migratie omgekat. De simkaart word op afstand van een IMSI voorzien uit de voor Tele2 gereserveerde reeks.

Als een Tele2 klant met een omgekatte simkaart dus een nieuwe sim besteld krijgt ie de met Tele2 bedrukte T-Mobile simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
* SMSfreakie wacht nog steeds met smart..
vandaag alweer 2 mailtjes.. 1tje met dat het volgende week zou gebeuren... en later nog 1tje dat het toch deze week al wordt..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
SMSfreakie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:37:
* SMSfreakie wacht nog steeds met smart..
vandaag alweer 2 mailtjes.. 1tje met dat het volgende week zou gebeuren... en later nog 1tje dat het toch deze week al wordt..
Volgens mij durven ze steeds grotere groepen klanten tegelijk om te zetten. Het scheelt daarbij ook dat de grote stroom vakantiegangers nu weer onder het Nederlandse netwerk terug is. Die hebben dan nog 1 zomer voordelig voor Tele2 van buitenlandse 3g mogen "genieten". in plaats van 4g.

Pas als alle klanten zijn omgezet zal Tele2 de route naar 5g activatie op gaan is mijn verwachting. Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat Tele2 daar veel haast mee gaat maken. Toegang tot 5g eind 2020 uit de beloften zal vast niet zoveel eerder gaan gebeuren. En toegang blijft nog steeds iets wat heel ruim uitgelegd kan worden. Bij T-Mobile hebben ook alle klanten toegang tot 5g, alleen de unlimited klanten hebben 5g inbegrepen en de overige klanten moeten daarvoor 2,- per maand betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 22-09-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en de belofte voor landelijk 5G kan je ruim nemen he.. immers hebben ze nooit gezegd WIE er 5G gaat bieden.. in dit geval uiteraard T-Mobile.. dus als Tele2 klant kan het best zijn dat we moeten wachten tot 2021 :P

404 Signature not found

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 12:14
Vandaag ook overgezet, voicemails die ik in de uren voor de sms met "welkom op ons nieuwe netwerk" kreeg zijn in een zwart gat verdwenen. Dat is wel erg schandelijk voor iets dat gewoon goed zou moeten gaan.

Snelheid is wel iets verbeterd, ik had thuis rond de 70 Mb, nu haal ik boven de 80.

• SMSfreakie
  • Niet online
Ze hebben mij ook over gezet... Merk er nog niks van eigenlijk.. Snelheid en dekking zijn nog gewoon 't zelfde....

Maar goed de tijd zal't leren verder deze week

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:21:
en de belofte voor landelijk 5G kan je ruim nemen he.. immers hebben ze nooit gezegd WIE er 5G gaat bieden.. in dit geval uiteraard T-Mobile.. dus als Tele2 klant kan het best zijn dat we moeten wachten tot 2021 :P
Rare is nu wel dat als je naar de site gaat: https://www.tele2.nl/beloftes/ hij opeens niet meer bestaat..

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:08:
[...]

Rare is nu wel dat als je naar de site gaat: https://www.tele2.nl/beloftes/ hij opeens niet meer bestaat..
Klopt...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YtGPy29/Screenshot-20200924-094102-My-Tele2.jpg

De chatbot zegt 't wel... Deels

404 Signature not found

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:19

IkWilbert

Het is mij!

Ik ga dit topic verlaten, ben sinds een paar minuten over naar vodafone. De overzetting naar t-mobile was niet echt positief voor mij... lage snelheden thuis.... Haalde maar 3 a 4 mbps up en down.

Nu bij vodafone haal ik op 75mbps.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:33

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... bellen naar een vast nummer en voicemail (stond opeens aan na overzetting vandaag) worden gewoon buiten m'n bundel gerekend :? Ik zou verwachten dat dit binnen m'n 200 minuten zou vallen... (die nog onaangebroken zijn. hekjeBelNooit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uKrPR3NHTiJUcghMCxt75fAUGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qrn02LmnZ2xEQfRcKmiasa1Z.png?f=user_large

ook mooi dat het tekstje "uur" niet klopt.

Vermoed dat ze nog wat werk te verrichten hebben.

Als ik geen nieuwe tele2-applicatie hoefde te installeren was me dit ook niet eens opgevallen trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 24-09-2020 12:04 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ok vowifi is dus niet meer mogelijk... Lekker is dat.

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

steveman schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:00:
Hmm... bellen naar een vast nummer en voicemail (stond opeens aan na overzetting vandaag) worden gewoon buiten m'n bundel gerekend :? Ik zou verwachten dat dit binnen m'n 200 minuten zou vallen... (die nog onaangebroken zijn. hekjeBelNooit)

[Afbeelding]

Als ik geen nieuwe tele2-applicatie hoefde te installeren was me dit ook niet eens opgevallen trouwens.
Dat lijkt me een foutje, er mag niets veranderen aan je contract. Als dit voor de omzetting in de bundel zat dan moet dat na de omzetting ook zijn.

• ucsdcom
_js_ schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:59:
Vandaag ook overgezet, voicemails die ik in de uren voor de sms met "welkom op ons nieuwe netwerk" kreeg zijn in een zwart gat verdwenen. Dat is wel erg schandelijk voor iets dat gewoon goed zou moeten gaan.

Snelheid is wel iets verbeterd, ik had thuis rond de 70 Mb, nu haal ik boven de 80.
Je hebt nu een nieuwe voicemailbox bij T-Mobile. In de Faq staat genoemd dat je vanaf het nieuwe netwerk toch nog bij je oude voicemails kan door te bellen naar 0640192939 Dit is het nummer om via het Tele2 netwerk je voicemail in het buitenland af te kunnen luisteren. Werkt dat bij jou niet?

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 24-09-2020 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LQWqFfb/Screenshot-20200924-161205-Chrome.jpg

Hmm... :p

404 Signature not found

• jk-5
Wauw! Weet je welke mast dit was? Dat moet 4x4 zijn op veel banden.

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:01:
[...]

Wauw! Weet je welke mast dit was? Dat moet 4x4 zijn op veel banden.
1tje langs de a7 tussen hoogkerk en drachten... (rijdende)

Maar ik gok eerder op een dikke meetfout..

Verder jammer dat je alleen de eerste keer bij 80% al een gigje er bij kan doen.. Daarna pas bij 100%...

Nouja ook dat wil gelukkig nog per SMS...

Enige issue lijkt vowifi te zijn.

Edit: VoLTE werkt dus ook niet.. Inmiddels al even een ticket bij Tele2 ingeschoten...
want bellen via 3G schijnt ook niet we lukken.. hij valt direct op 2G

[ Voor 13% gewijzigd door SMSfreakie op 24-09-2020 21:52 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 16:22
The_Wireless_Guy schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:25:
[...]

Als een Tele2 klant met een omgekatte simkaart dus een nieuwe sim besteld krijgt ie de met Tele2 bedrukte T-Mobile simkaart.
Was al even in de veronderstelling dat je ging zeggen dat een nieuwe SIM-kaart meteen een T-mobile sim zou opleveren (voor iemand die nog niet omgezet is) :P Maar helaas.

----

Vraag me trouwens af hoe de volgorde van overgang wordt bepaalt. At random of zit er een gedachte achter?

[ Voor 3% gewijzigd door snaggyheadshot op 25-09-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:09
Ik zou op 25-8 overgezet worden naar het nieuwe netwerk. Op 26-8 kreeg ik een e-mail dat het overzetten niet is gelukt. Sindsdien geen update meer ontvangen. Ik ga maar eens contact opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk at random? Maar goed inmiddels wel weer 3G voor 't bellen.. Ipv 2G only

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246108

Is de "Nog 1GB" werking bij jullie ook veranderd. Voorheen kon je meerdere berichten sturen om bijvoorbeeld 5GB extra te krijgen. Nu krijg je de melding dat je de bundel niet meer kan activeren na één bericht. Idem dito voor extra 1GB-bundels in de nieuwe Tele2 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:41

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Anoniem: 1246108 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:34:
Is de "Nog 1GB" werking bij jullie ook veranderd. Voorheen kon je meerdere berichten sturen om bijvoorbeeld 5GB extra te krijgen. Nu krijg je de melding dat je de bundel niet meer kan activeren na één bericht. Idem dito voor extra 1GB-bundels in de nieuwe Tele2 app.
Bij mij werkt het. Kan zonder problemen 1GBs aanvullen. Ben trouwens nog niet overgezet.

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 1246108 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:34:
Ja en kan pas als die helemaal op is... Dat is wel minder eigenlijk..

Ze kunnen je wel een sms sturen bij 80% maar daar heb je dus niks aan.... Je kan pas bij 100% verbruik hem aanvullen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246108

jamesbond007uk schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:00:
[...]

Bij mij werkt het. Kan zonder problemen 1GBs aanvullen. Ben trouwens nog niet overgezet.
Excuus, dit had ik er natúúrlijk bij moeten vertellen: dit gaat over nadat je overgezet bent. ;)
SMSfreakie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:42:
[...]

Ja en kan pas als die helemaal op is... Dat is wel minder eigenlijk..

Ze kunnen je wel een sms sturen bij 80% maar daar heb je dus niks aan.... Je kan pas bij 100% verbruik hem aanvullen...
Zeker zeer nadelig.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 1246108 op 27-09-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Al moet ik wel bekennen dat het best goed werkt nog...

Netflix liep gewoon door... Dus voor de buffer op was kon die alweer door... Kan erger lijkt me

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:41

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Anoniem: 1246108 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:25:
[...]

Excuus, dit had ik er natúúrlijk bij moeten vertellen: dit gaat over nadat je overgezet bent. ;)

[...]

Zeker zeer nadelig.
Ik ben er niet blij mee als dat zo is.... Wordt dan waarschijnlijk Vodafone. Icm Ziggo en abbo delen met thuis family, 200GB is dan voldoende.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 16:16
SMSfreakie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:04:
Denk at random? Maar goed inmiddels wel weer 3G voor 't bellen.. Ipv 2G only
Welk toestel gebruik je? Op de Tele2 imsi zijn meer toestellen gecertificeerd dan op T-Mobile imsi wat je feitelijk krijgt na de overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bartvries schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:52:
[...]

Welk toestel gebruik je? Op de Tele2 imsi zijn meer toestellen gecertificeerd dan op T-Mobile imsi wat je feitelijk krijgt na de overgang.
S20 5G..

maar ook als ik mn sim in een S10e druk werkt t niet meer :(
allebij toch geen "exotische" toestellen dacht ik :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Mijn partner zat eerst bij T-Mobile.
Nu sinds 2 maanden bij Tele2.
Ik zat eerst bij KPN en sinds 3 maanden bij Tele2.
Maar allebei merken dat we regelmatig slecht of geen bereik hebben.
Tot nu toe nog niet zo tevreden over Tele2, behalve de prijs.
Maar ik dacht dat Tele2 en T-Mobile dezelfde dekking hebben, maar toch ervaart mijn partner veel slechter bereik dan bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
SMSfreakie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:13:
[...]

1tje langs de a7 tussen hoogkerk en drachten... (rijdende)

Maar ik gok eerder op een dikke meetfout..

Verder jammer dat je alleen de eerste keer bij 80% al een gigje er bij kan doen.. Daarna pas bij 100%...

Nouja ook dat wil gelukkig nog per SMS...

Enige issue lijkt vowifi te zijn.

Edit: VoLTE werkt dus ook niet.. Inmiddels al even een ticket bij Tele2 ingeschoten...
want bellen via 3G schijnt ook niet we lukken.. hij valt direct op 2G
Allemaal shit waar ik al 1,5 mnd mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmm, hier nu ook de masten van tele2 uit. Ben nog niet overgezet qua abo, maar bereik is flink minder geworden. In de woonkamer nu meest "geen service" en als er al verbinding is, dan is het 1 streepje "E" edge.

Heb nu echt mijn Wifi nodig om nog te kunnen bellen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:47
Get!em schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:13:
Hmm, hier nu ook de masten van tele2 uit. Ben nog niet overgezet qua abo, maar bereik is flink minder geworden. In de woonkamer nu meest "geen service" en als er al verbinding is, dan is het 1 streepje "E" edge.

Sinds wanneer is dit? De masten van Tele2 staan al heel wat weken uit inmiddels.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Get!em schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:13:

Waar zit je ongeveer? Ze nemen de Tele2 masten over op een aantal plekken waar T-Mobile een dekkingsgat heeft, maar als je het hier nu zelfs met edge moet doen is er wel wat geks aan de hand. Ik neem aan dat je wel al een dekkingsklacht hebt gedaan, als dat niet zo is is dat zeker de moeite waard, die pakken ze meestal vrij serieus op. Als er geen verbetering in zicht is kun je dan ook voortijdig je abonnement opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zit Rotterdam noord, Lansingerland. Daar stond tot nog toe nog 1 mast aan als ik de kaarten zo zag. Die is nu uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqttPPrKPMUCmkUt20lTRpUvkOk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G7I2U3cnCImRsyyrP376RFvf.jpg?f=user_large
Dit is een screenshot van nu, ik zit tegen het raam aan van de schuifpui.

Of hij probeert nog hardnekkig naar die ene te verbinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaHHNKS_mDG-pxQGIWYBD5kJKwM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GLVFyw175p804ICv0pN1fa41.png?f=user_large

[ Voor 79% gewijzigd door Get!em op 28-09-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Get!em schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:24:
Zit Rotterdam noord, Lansingerland. Daar stond tot nog toe nog 1 mast aan als ik de kaarten zo zag. Die is nu uit.[Afbeelding]
Dit is een screenshot van nu, ik zit tegen het raam aan van de schuifpui.

Of hij probeert nog hardnekkig naar die ene te verbinden.

[Afbeelding]
Heb je hem in dat geval al geprobeerd te forceren op T-Mobile? Je kunt op een iPhone volgens mij ergens in de instellingen de automatische netwerkkeuze uitzetten en handmatig een netwerk kiezen. Die 7-20 zendmast die je daar ziet staat in de praktijk alleen nog maar aan op 2600MHz, en dat komt amper binnen huis. De kans is dus groot dat hij hard probeert te verbinden met die mast.

Lijkt me voor een regio als Rotterdam niet dat er dekkingsgaten zijn waar je alleen Edge haalt. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik kan t-mobile niet eens kiezen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_fw0oRQGYK0G0O1m8J846Mjw7k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p6GJnHk5tdOMEVrtWMkYQhNM.jpg?f=user_large

En nee, restart phone is niet een oplossing.

Vermoed dat ik maar eens moet bellen voor een nieuwe Sim. Zit al te lang bij Tele2... 😶

[ Voor 21% gewijzigd door Get!em op 28-09-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Niet schieten is altijd mis hm natuurlijk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:26:
[...]

Waar zit je ongeveer? Ze nemen de Tele2 masten over op een aantal plekken waar T-Mobile een dekkingsgat heeft, maar als je het hier nu zelfs met edge moet doen is er wel wat geks aan de hand. Ik neem aan dat je wel al een dekkingsklacht hebt gedaan, als dat niet zo is is dat zeker de moeite waard, die pakken ze meestal vrij serieus op. Als er geen verbetering in zicht is kun je dan ook voortijdig je abonnement opzeggen
Hier ook, in het gebied waar ik slechte dekking ervaar is mij gezegd dat ik de optie krijg om zo contract vrij weg te gaan. Best balen, met de Tele2 mast had ik wel super bereik en geen problemen. Dit pakken ze wel serieus op ja, maar je krijgt ook snel uitleg dat er niks gaat gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-09-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Get!em schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:55:
Ik kan t-mobile niet eens kiezen....

[Afbeelding]

En nee, restart phone is niet een oplossing.

Vermoed dat ik maar eens moet bellen voor een nieuwe Sim. Zit al te lang bij Tele2... 😶
Dat Tele2 dat je bij netwerkselectie ziet is T-Mobile. De simkaart overschrijft T-Mobile met Tele2. Als Tele2 er nog zou zijn zie je altijd 2 x Tele2 staan.
In dat gebied maakte Tele2 bijna uitsluitend gebruik van de T-Mobile masten en T-Mobile heeft er zelfs meer als het aantal dat Tele2 mede gebruikte.

Wat me wel zo snel opvalt dat band 20 nog weinig in gebruik is in die regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:33

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:00:

[Afbeelding]

Staat momenteel keurig dat alles in m'n bundel zit :) Gefixt dus!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7