Wijziging voorwaarden V&A sinds 22 juli handhaving?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 23:12
Bart-Willem schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:58:
[...]

Ik val in herhaling: de paar veilingen met marge-artikelen zijn doorgaans de autoveilingen en de Domeinen-veilingen. Je hoeft me écht niet te vertellen hoe veilingen werken en hoe het met de regels daar zit. Dat er veilingen zijn met nieuwe harddisks/ssd's of ander ict-spul die onder de margeregeling vallen is gewoon onzin: die zijn er niet.
@Bart-Willem,

Welke vraag bedoel je precies? Ik heb de berichten van Ciris even bekeken, maar zie alleen het onderstaande:

De "Hoe controleert men dit?", is het die vraag? Maar die is toch meer aan iedereen / Tweakers gericht?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
beste killer ik denk dat u niet weet waarover u praat ik heb dan een webshop ook in marge producten en dergelijke ik koop gewoon in bij andere bedrijven en alleen op factuur zoals ik al zei ik heb een webshop en ja ik krijg wel een producten terug soms gelijk soms na een maand klanten maken altijd verpakkingen open
wat zou ik daar mee moeten doen Weg gooien? nee je probeert dit te verkopen tegen een iets lagere prijs beter een euro kwijt als 100 euro kwijt zeg ik doen tweakermedewerkers zelf ook Aantoonbaar). Maar waar het omdraait dat er regels zijn oke dat er problemen zijn kan en mag maar luister niet alleen naar de klagers maar hoor ons ook eens aan haal dat stuk beton weg . met praten kom je er wel uit .
daarom richt een werkgroep op tweakers mensen die tegen ons zijn en de handelaren . Het is geven en nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Operations schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:09:
[...]

@Bart-Willem,

Welke vraag bedoel je precies? Ik heb de berichten van Ciris even bekeken, maar zie alleen het onderstaande:

De "Hoe controleert men dit?", is het die vraag? Maar die is toch meer aan iedereen / Tweakers gericht?
Waar heb ik het over vragen? :P Heb je niet de verkeerde persoon getagged? :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 23:12
Bart-Willem schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Waar heb ik het over vragen? :P Heb je niet de verkeerde persoon getagged? :P
Ja sorry :)

@FirePuma142 Welke vraag heb je het over? De onderstaande vraag is toch meer aan iedereen / tweakers gericht?

Dit stukje:

De vraag van @ciris lijkt me heel terecht, en daar zie ik vooralsnog geen antwoord op. De conditie van het product is heel relevant voor de consument aan de ene kant, maar zeer zeker ook voor de verkoper

[ Voor 34% gewijzigd door Operations op 26-07-2020 19:18 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

cobesu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:09:
beste killer ik denk dat u niet weet waarover u praat ik heb dan een webshop ook in marge producten en dergelijke ik koop gewoon in bij andere bedrijven en alleen op factuur zoals ik al zei ik heb een webshop en ja ik krijg wel een producten terug soms gelijk soms na een maand klanten maken altijd verpakkingen open
wat zou ik daar mee moeten doen Weg gooien? nee je probeert dit te verkopen tegen een iets lagere prijs beter een euro kwijt als 100 euro kwijt zeg ik doen tweakermedewerkers zelf ook Aantoonbaar). Maar waar het omdraait dat er regels zijn oke dat er problemen zijn kan en mag maar luister niet alleen naar de klagers maar hoor ons ook eens aan haal dat stuk beton weg . met praten kom je er wel uit .
daarom richt een werkgroep op tweakers mensen die tegen ons zijn en de handelaren . Het is geven en nemen
Sorry, maar er is geen touw aan vast te knopen.
Operations schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Ja sorry :)

@FirePuma142 Welke vraag heb je het over?

Dit stukje:

De vraag van @ciris lijkt me heel terecht, en daar zie ik vooralsnog geen antwoord op. De conditie van het product is heel relevant voor de consument aan de ene kant, maar zeer zeker ook voor de verkoper
De vragen van @Anoniem: 93986 in de tweede alinea van de topicstart.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
dat begrip ik nederlands is moeilijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Topicstarter
cobesu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:09:
Mijn vraag is vrij duidelijk denk ik. Ik zie advertenties veranderen van handelaren. De staat van het product word simpelweg gewijzigd om aan de voorwaarden te voldoen. Dat lijkt mij misbruik maken van.
Grappen zoals deze bijvoorbeeld,

https://www.cobesu.nl/wdc...c510-sata-512-se-8tb.html
Nieuw, 200 euro en garantie

en dan zie je deze,

V&A aangeboden: HGST Ultrastar He10 (SATA 6Gbps, 512e ISE + Power Disable Pin...

Nieuwstaat, 200 euro en garantie. Advertentie vanochtend gewijzigd. Ik kan niet zien wat er gewijzigd is maar ik heb een vermoeden.

En dat is dus waar ik vragen over stel. Het is bijzonder dat een aantal handelaren de afgelopen jaren continue nieuwe producten in V&A aan het zetten waren en nu plotsklaps zijn die bij een aantal verdwenen. De advertentie zijn er niet minder om geworden in ieder geval.

Ik denk daar het mijne van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
ik wil zeggen ga eens in gesprek met elkaar en niet via hier maar ergens in een hotel zodat iedereen zijn mening kan zeggen en vandaar met een oplossing komen. Regels kan nooit opgesteld worden door een persoon of groep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
cobesu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:27:
ik wil zeggen ga eens in gesprek met elkaar en niet via hier maar ergens in een hotel zodat iedereen zijn mening kan zeggen en vandaar met een oplossing komen. Regels kan nooit opgesteld worden door een persoon of groep
Of houd je gewoon aan de voorwaarden en probeert niet telkens buiten de lijntjes te kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
chris je lult er om heen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat handelaren en zeker "kleinere" shops echt wel een aanvulling kunnen zijn op V&A maar sommigen mogen (of moeten, misschien) eens heel goed gaan nadenken over sommige advertenties die geplaatst zijn.

Observatie, zonder iemand specifiek aan te wijzen:
  • Bijna zonder uitzondering zijn de produkt-foto's gewoon van Google en laten niet de actuele staat zien waarin het produkt zich bevindt en hoe je het als koper kan verwachten. Als particulier probeer ik juist elk krasje en stofje op de foto te krijgen om een goede representatie te geven; een "goede shop" neemt die moeite dan ook om klanten (nog) beter voor te lichten.

• Produkten die technisch bijvoorbeeld 6 jaar oud zijn komen soms als "Nieuw" en "met garantie". Hoe dan; het gaat toch om gebruikte produkten? Ja, de definitie van nieuw is misschien smal maar ik verwacht "Nieuw" als dus nog geseald in doos/plastic. En dat kan dus onmogelijk "teruggestuurd" spul zijn.

• Produkten worden verkocht inclusief extra opties / garantie? Nee, dan is het in mijn ogen 100% commercieel verkopen/pushen van zoveel mogelijk opties. Zeker als dat dan ook nog eens geldt voor relatief exotische produkten die "top of the line" zijn van een fabrikant. Denk aan pro-sumer/enterprise spul; dat wordt (in mijn ogen) dus niet dagelijks teruggestuurd en als "tweedehands" gezien?

• En mijn laatste observatie; en allicht valt het samen met inventarisaties. Sommige handelaren bereiden 60 advertenties voor en drukken 60x op Submit. En "toevallig" zijn het 60 bijna dezelfde produkten / type produkten. Nee, dat klinkt (helaas) ook niet als "teruggestuurd en moet maar weer in de verkoop".
Ongetwijfeld zal een verkoper (met duizenden goede beoordelingen) hier alsnog de grammatica / voorbeelden uitspellen maar het gaat om het grote beeld. Ik observeer (zeker omdat ik al weken naar een laptop zoek) dat het soms meer lijkt alsof er een botje advertenties plaatst op basis van binnengekomen pallets i.p.v. "incidenteel" of "het is echt allemaal tweedehands".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

cobesu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:27:
Regels kan nooit opgesteld worden door een persoon of groep
Hier kan ik duidelijk zijn; de regels rond V&A worden natuurlijk enkel en alleen opgesteld door Tweakers.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
Dat bedoel betonen muur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Misschien dat ik je niet begrijp maar Tweakers (de website) is geen democratie he? Regels, zoals @Bor aangeeft, worden gemaakt en gehandhaafd door de eigenaren & medewerkers van de website. Dat dat soms klinkt of voelt als betonnen muur: vervelend maar die muur is wel redelijk onwrikbaar en niet onderhandelbaar.

En dat geldt niet alleen voor de advertenties plaatsen hoor; er zijn ook wel eens (heftige) discussies geweest over andere regels / onderwerpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hierbij de enige en laatste waarschuwing. Ik merk dat het topic weer dezelfde kant op gaat als het vorige topic over handelaren binnen V&A waarbij er verwijten en andere onvriendelijkheden over en weer worden geuit. Op de huidige voet doorgaan betekent op zijn minst een slotje helaas.
Nee het gaat gewoon om regels die we zo duidelijk mogelijk proberen te krijgen. Dit soort opmerkingen zijn niet constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
Oke dit is toch erg? Ik heb geen problemen mee met bepaalde regels hoor maar dit is extreem in mijn ogen mag dit ook niet volgens de wet maar wie ben ik?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bor

Bor

cobesu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:15:
Oke dit is toch erg? Ik heb geen problemen mee met bepaalde regels hoor maar dit is extreem in mijn ogen mag dit ook niet volgens de wet maar wie ben ik?
Wat is extreem en wat mag niet volgens de wet? Je maakt gebruik van ons platform wat een privilege is en geen recht. Dan heb je je ook aan onze regels te houden. Heel hard gezegd zijn wij op geen enkele wijze verplicht hier inspraak te verlenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

cobesu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:15:
Nofi, maar je posts zijn praktisch niet te volgen door de constante taalfouten erin. Kan je ze duidelijker maken? Dan weten we ten minste waar we het over hebben.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
Ik zei ook niet verplicht maar als mens dat bent u toch ik doe alles in overleg ook ik krijg niet altijd mijn zin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

cobesu schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:24:
Ik zei ook niet verplicht maar als mens dat bent u toch ik doe alles in overleg ook ik krijg niet altijd mijn zin
Even algemeen gezegd en ik ben zeker niet degene die hier de regels verzint.

Tweakers (de hele website) heeft dik 500.000 geregistreerde leden. Die zouden allemaal advertenties mogen zetten. Maar ja, 500.000 mensen is dus ook 500.000 meningen. Dat werkt niet. Niet op een site. Daarom zijn er wat (strakke) regels hoe je hier bent. Geen uitzondering, Geen overleg.

Tegelijkertijd: iedereen dezelfde regel. Wordt er ook niemand benadeeld ten opzichte van anderen. Is toch mooi. Al geregistreerd lid heb dus ook geen last als andere leden zich misdragen. Er wordt altijd op dezelfde manier ingegrepen.

Ik zie het probleem niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobesu
Luisteren naar elkaar altijd beter
Samen staan we sterk

Maar jullie willen niet dat zegt genoeg over die paar mensen

Ik ziu zeggen toon eens karakter

Ik ga stoppen heeft weinig zin om verder hierover te hebben ik weet dat ik alles correct doe soms niet maar dan wordt ik gecorrigeert en doe mijn best om dit niet meer te doen

Luister eens naar de medburger zou fijn zijn

Fijne avond

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:29

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Het is jammer dat de regels worden aangescherpt, maar ergens kan ik dit ook wel weer begrijpen. Het is in feite een vergelijkbare irritatie die je hebt als gebruiker wanneer je via Marktplaats.nl een tweedehands aankoop wil doen. Je bent opzoek naar een tweedehands product maar haast het enige wat er opstaat zijn nieuwe producten die door bedrijven worden aangeboden, dit vaak tegen hogere prijzen dan bijv. via de Tweakers pricewatch.

Juist om deze frustratie probeer ik, wanneer ik iets voor mezelf zoek, eerst rond te snuffelen op Tweakers. Niet alleen omdat er een groot aanbod is in tweedehands producten, maar ook omdat de gebruikers overwegend een andere mentaliteit hebben dan de gebruikers via Marktplaats. En fijn dat er dan een functie is om handelaren te verbergen zodat indien je dit wenst snel bij de tweedehands producten van particulieren kunt geraken.

Waarom zag ik dit aankomen? Het feit blijft dat Tweakers een commercieel bedrijf is, en Tweakers naast traffic die de handelaren genereren voor de rest geen commissie ontvangt over gemaakte transacties. Bedrijven die in de pricewatch adverteren leveren traffic op en een commissie per verkoop, ik zou niet verbaast zijn dat dit één van de meest belangrijke inkomstenbron is voor Tweakers. Daarbij hebben webshops geklaagd, wat ik me ergens ook wel kan voorstellen. Een grote shop draagt maandelijks al snel enkele duizenden euro's af aan Tweakers. Als partner van Tweakers zou ik dan ook gaan klagen als er bedrijven zijn die via V&A nieuwe producten verkopen met factuur en geen commissie hoeven te betalen. ( -> lees: oneerlijke concurrentie) Daarnaast moet de kwaliteit goed blijven. Als we alle handelaren van Marktplaats hier op Tweakers krijgen blijft er niets meer over van de kwaliteit die we gewend zijn. (-> lees: reputatie Tweakers)

Overigens ben ikzelf ook een handelaar hier op Tweakers. Mijn bedrijf(je) is ontstaan mede door V&A. Het geluk is dat ik enkel in gebruikte artikelen handel, waardoor ik mezelf "nog" geen zorgen hoef te maken. Toch? Overigens zou ik best bereid zijn een commissie te betalen aan Tweakers voor de sales die ik via Tweakers score. Als iemand of iets ervoor zorgt dat ik geld verdien betaal ik daar graag voor.

Eerlijk gezegd V&A op Tweakers.NET is geweldig. Duizenden klanten geen kosten. Het lijkt haast te mooi om waar te zijn, en zo zou je het als ondernemer ook moeten beschouwen, gelukkig zijn er genoeg alternatieven -> eBay alhoewel ik me kan voorstellen dat dit voor handelaren van nieuwe producten minder interessant is gezien de hoge fee's die eBay vraagt en de relatief lage marge die op nieuwe producten / open boxed producten zitten.

De discussie heeft vele kanten, en ik kan de me in de meeste argumenten van de partijen die hier tegenover elkaar staan wel vinden. Maar als Tweakers V&A een grote bron van inkomsten is voor je onderneming, dan zou ik onderzoeken hoe je ervoor kan zorgen dat je toch gebruik kan maken van de community maar niet afhankelijk bent van V&A. Dat moet voor sommige handelaren hier niet zo'n grote uitdaging zijn lijkt me?

Of misschien sla ik de plank mis, in ieder geval zo denk ik erover (als handelaar) :)

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:22
Beste handelaar. Als ik handel wil kopen, ga ik naar een (web)winkel. In V&A wil ik gewoon de oude videokaart van Pietje kopen voor de PC van mijn neefje.

Sommige hier zijn echt gek, gebruiken V&A als onderhoudloze gratis webwinkel en denken nog eisen te kunnen stellen ook. 8)7

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

chaoscontrol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:14:
Beste handelaar. Als ik handel wil kopen, ga ik naar een (web)winkel. In V&A wil ik gewoon de oude videokaart van Pietje kopen voor de PC van mijn neefje.

Sommige hier zijn echt gek, gebruiken V&A als onderhoudloze gratis webwinkel en denken nog eisen te kunnen stellen ook. 8)7
Meh, @Marchel stelt zich heel redelijk op. Ik denk dat 'ie de spijker op de kop slaat. Tweedehands spullen zijn prima; ook ik heb met veel plezier al meerdere laptops gekocht hier van iemand die daar toch duidelijk een handel in had. Maar dat waren tweedehands laptops die gewoon veel waar voor hun geld bieden. Daar heeft niemand last van.

Wat ik dan wél vervelend zou vinden is inderdaad als we hier marktplaats-achtige taferelen krijgen met tientallen pagina's aan identieke advertenties ( van nieuwe producten) van een paar partijen die het inderdaad gebruiken als gratis webshops. Die moeten gewoon in de pricewatch hun spullen aanbieden.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Helgie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Meh, @Marchel stelt zich heel redelijk op. Ik denk dat 'ie de spijker op de kop slaat. Tweedehands spullen zijn prima; ook ik heb met veel plezier al meerdere laptops gekocht hier van iemand die daar toch duidelijk een handel in had. Maar dat waren tweedehands laptops die gewoon veel waar voor hun geld bieden. Daar heeft niemand last van.

Wat ik dan wél vervelend zou vinden is inderdaad als we hier marktplaats-achtige taferelen krijgen met tientallen pagina's aan identieke advertenties ( van nieuwe producten) van een paar partijen die het inderdaad gebruiken als gratis webshops. Die moeten gewoon in de pricewatch hun spullen aanbieden.
Dat V&A voor sommige fungeert als een soort webwinkel is te danken aan het reglement dat Tweakers hanteert. Je kan handelaren niet beschuldigen van gebruik indien dit gewoon is toegestaan. Tweakers ondervindt nu de nadelen van bepaalde keuzes die zijn gemaakt, en corrigeert deze keuzes nu. Dat kunnen ze omdat V&A niet verbonden is met bijv. contracten die ze met partners hebben. Binnen het pricewatch model zijn deze er wel, en kunnen zaken niet zomaar worden gewijzigd, er hangt in ieder geval omzet aan vast waardoor wijzigingen consequenties kunnen hebben.

Waar het mij vooral omgaat is dat je niet afhankelijk moet zijn van iets waar je geen controle over hebt. Dit is naar mijn idee niet een al te best businessmodel, zeker als het platform gratis is. Dan zijn je rechten vaak erg beperkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Marchel op 27-07-2020 01:28 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Nogmaals: back on topic aub. Het gaat hier over het handhaven, niet over de de discussie of we wel of geen handelaren in V&A willen enz. Die discussie is reeds gevoerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 27-07-2020 06:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 20:50
Over handhaven gesproken... Is het een idee om een pop-upje te plaatsen in het scherm waar men een nieuwe advertentie kan plaatsen? Misschien voor zo lang de overgangsperiode duurt. Dan wordt iedereen de een adv plaatst geattendeerd op de nieuwe voorwaarden. Dat scheelt meldingen en maakt handhaven makkelijker.

Ik kan het bijna niet geloven maar het lijkt alsof niet iedereen eerst de FAQ en voorwaarden leest bij het plaatsen van een adv.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:14:
Over handhaven gesproken... Is het een idee om een pop-upje te plaatsen in het scherm waar men een nieuwe advertentie kan plaatsen? Misschien voor zo lang de overgangsperiode duurt. Dan wordt iedereen de een adv plaatst geattendeerd op de nieuwe voorwaarden. Dat scheelt meldingen en maakt handhaven makkelijker.

Ik kan het bijna niet geloven maar het lijkt alsof niet iedereen eerst de FAQ en voorwaarden leest bij het plaatsen van een adv.
Zou het niet zo zijn dat de meeste van de Tweakers die middels de nieuwe voorwaarden worden aangesproken reeds zijn bericht? Alle Tweakers die 50 ad's of meer hebben geplaatst binnen de afgelopen 12 maanden hebben een push-bericht gehad. Daarnaast is de overgangsperiode slechts nog een ruime week.

Ik denk niet dat het niet de bedoeling is dat er verspreid over de website van Tweakers shotcuts moeten worden geplaatst om Tweakers te informeren over wat wel en niet mag, daarvoor zijn nou juist bepaalde pagina's in het leven geroepen om inzicht te bieden in de voorwaarden. Als Tweakers iets doen wat tegen de voorwaarden is dan worden ze hierop aangesproken, dat lijkt mij veel effectiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb ook al drie keer een report gedaan voor onderstaande Nest-aanbieder, die worden ook bij vraag om uitleg afgehandeld maar de boel blijft staan zonder enige communicatie:

V&A aangeboden: Nest Secure

Het betreft nieuwe, geïmporteerde spullen die niet op de NL markt verkrijgbaar zijn. Op verzoek zijn er meerdere items leverbaar. Maar blijkbaar is dit geen handel. Zeker niet als je bedenkt dat er vanaf september al een reeks advertenties aan ten grondslag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 19:43

JJCP Trading

JJCP Trading

Als ik op de link hierboven klik is de advertentie weg.Moderatoren zijn ook maar mensen (en vrijwilligers) dus soms kosten zaken wellicht even tijd voor hen. Enig begrip daarvoor is natuurlijk op zijn plaats.

JJCP Trading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:31:
Ik heb ook al drie keer een report gedaan voor onderstaande Nest-aanbieder, die worden ook bij vraag om uitleg afgehandeld maar de boel blijft staan zonder enige communicatie:

V&A aangeboden: Nest Secure

Het betreft nieuwe, geïmporteerde spullen die niet op de NL markt verkrijgbaar zijn. Op verzoek zijn er meerdere items leverbaar. Maar blijkbaar is dit geen handel. Zeker niet als je bedenkt dat er vanaf september al een reeks advertenties aan ten grondslag ligt.
Het is mij een raadsel waar naar word gekeken.
V&A aangeboden: WD Ultrastar DC HC510 (SATA, 4KN), 10TB
Deze staat ook in de topicstart, meerdere malen gemeld en word niets mee gedaan.

En zo zijn er wel meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Recertified is dan ook niet nieuw natuurlijk. Hte is mij een raadsel waarom sommigen dat niet begrijpen. Het is mij een nog groter raadsel waarom sommige mensen zich daar allemaal zo druk over maken.

JJCP Trading

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Het is mij een raadsel waar naar word gekeken.
V&A aangeboden: WD Ultrastar DC HC510 (SATA, 4KN), 10TB
Deze staat ook in de topicstart, meerdere malen gemeld en word niets mee gedaan.

En zo zijn er wel meer.
Daar snap ik wel meer niet aan, zoals hoe je recertified als nieuw kunt aanbieden. WD zegt er hier het volgende over:
Recertified Products

WD recertified products may consist of customer return units and may be repaired. All products are tested and determined to meet WD's stringent quality standards before they are sold as recertified. Please note that some recertified items may have marks, scratches, or other slight signs of wear.
Dat is in de verste verte niet nieuw te noemen.

@JJCP Trading Waarom bied je die disk dan te koop aan met staat "Nieuw" als je zelf ook vindt dat hij dat niet is?

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 28-07-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

The killer begrijpt het, bedankt.

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:59:
[...]

@JJCP Trading Waarom bied je die disk dan te koop aan met staat "Nieuw" als je zelf ook vindt dat hij dat niet is?
Dat dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Korte samenvatting van de wijziging van de V&A.

Status: Nieuw mag niet meer voor producten, want dan concurreer je met de pricewatch.
Gevolg: Iedereen die die status gebruikte veranderd de Status: Nieuw in Nieuwstaat. Past 2 regels tekst aan en klaar.

Handelaren die build to order verkopen (lege kasten) die besluiten of om tweakers te verlaten of om in ieder geval te stoppen met het aanbieden van "lege kasten". Dikke plus (ik verkoop namelijk ook GamePC's en ik bouw ze WEL altijd voordat ik ze verkoop, anders had ik ook 200 advertenties gemaakt met elke mogelijke lege kast die er bestaat om zo zieltjes te winnen)

Nu de status Nieuw verbannen is, misschien deze ook weghalen als keuze uit de dropdown? Overigens is het alleen maar een textuele wijziging he, Nieuw > Nieuwstaat. De handelaren blijven het toch aanbieden dus in feite win je er helemaal niks mee (tenzij jullie om werk verlegen zitten, want nu moet je dit natuurlijk wel gaan handhaven).

[ Voor 4% gewijzigd door poNgz0r op 28-07-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:07:

Gevolg: Iedereen die die status gebruikte veranderd de Status: Nieuw in Nieuwstaat. Past 2 regels tekst aan en klaar....
Dan is de handhaving toch makkelijk: overleg de vorige orderbon maar en de retourbon van de vorige eigenaar. Of, zoals @FirePuma142 illustreert, het bonnetje van WDC dat het spul inderdaad "retour & certified" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Status: Nieuw mag niet meer voor producten, want dan concurreer je met de pricewatch.
Gevolg: Iedereen die die status gebruikte veranderd de Status: Nieuw in Nieuwstaat. Past 2 regels tekst aan en klaar.

Handelaren die build to order verkopen (lege kasten) die besluiten of om tweakers te verlaten of om in ieder geval te stoppen met het aanbieden van "lege kasten". Dikke plus (ik verkoop namelijk ook GamePC's en ik bouw ze WEL altijd voordat ik ze verkoop, anders had ik ook 200 advertenties gemaakt met elke mogelijke lege kast die er bestaat om zo zieltjes te winnen)

Nu de status Nieuw verbannen is, misschien deze ook weghalen als keuze uit de dropdown? Overigens is het alleen maar een textuele wijziging he, Nieuw > Nieuwstaat. De handelaren blijven het toch aanbieden dus in feite win je er helemaal niks mee.
En laat dat nou net een punt zijn van wat ik aanhaal in de topicstart. Maar goed, Bor is op vakantie dus voor een wat uitgebreider antwoord zullen we nog even geduld moeten hebben.

Of toch niet. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nu de status Nieuw verbannen is, misschien deze ook weghalen als keuze uit de dropdown? Overigens is het alleen maar een textuele wijziging he, Nieuw > Nieuwstaat. De handelaren blijven het toch aanbieden dus in feite win je er helemaal niks mee (tenzij jullie om werk verlegen zitten, want nu moet je dit natuurlijk wel gaan handhaven).
Nieuwstaat is niet hetzelfde als nieuw. Wanneer we zien dat handelaren de gekozen route kiezen door nieuwe spullen aan te bieden via "nieuwstaat" wordt er actie ondernomen waarbij ik uitsluiting van V&A niet uitsluit. Het moedwillig proberen te omzeilen van de voorwaarden (tot zelfs liegen over het aanbod) wordt niet gewaardeerd. Men gooit met dit soort acties de eigen glazen in.

Wil je (als handelaar) nieuwe producten aanbieden, dan is de pricewatch daar de aangewezen plek voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 28-07-2020 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poNgz0r
Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Nieuwstaat is niet hetzelfde als nieuw. Wanneer we zien dat handelaren de gekozen route kiezen door nieuwe spullen aan te bieden via "nieuwstaat" wordt er actie ondernomen waarbij ik uitsluiting van V&A niet uitsluit. Het moedwillig proberen te omzeilen van de voorwaarden (tot zelfs liegen over het aanbod) wordt niet gewaardeerd.
Ik weet niet wanneer je denkt op vakantie te gaan, maar ik zou het dan even uitstellen. Dit is namelijk exact wat er nu al gebeurd is en in de toekomst gaat gebeuren.

Nieuw in seal wordt > nieuwstaat in ongeopende doos.

Hoe gaan jullie dit handhaven dan?
MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:11:
[...]

Dan is de handhaving toch makkelijk: overleg de vorige orderbon maar en de retourbon van de vorige eigenaar. Of, zoals @FirePuma142 illustreert, het bonnetje van WDC dat het spul inderdaad "retour & certified" is?
Handhaven is niet moeiljk. Handhaven kost tijd. En aangezien het tijd kost gaat het niet gebeuren, anders kregen we niet zo'n beroerde oplossing aangereikt, maar hadden we een mooi extra tabje tussen de Pricewatch en de V&A in met Margegoederen (of iets in die trend)

Overigens mag je niet de orderbon van de vorige eigenaar overleggen (AVG)

[ Voor 31% gewijzigd door poNgz0r op 30-07-2020 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Omdat ik een mens ben en ook wel eens een aanvinkfoutje kan maken. En ik dat corrigeer (is al gebeurd).

Wil je mijn vragen ook beantwoorden? Dat zou ik op prijs stellen.

JJCP Trading

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Ik weet niet wanneer je denkt op vakantie te gaan, maar ik zou het dan even uitstellen. Dit is namelijk exact wat er nu al gebeurd is en in de toekomst gaat gebeuren.

Nieuw in seal wordt > nieuwstaat in ongeopende doos.

Hoe gaan jullie dit handhaven dan?
Bij een ongeopende doos gaat het doorgaans niet om gebruikte producten. Ik zie ook handelaren die de regels denken te omzeilen door de verpakking zelf open te maken onder het mom van "slechts 1x getest". Wederom; als we er achter komen dat mensen de regels proberen te buigen kan er actie worden ondernomen. De kans op nog strengere regels neemt dan behoorlijk toe. Ook kunnen we bij twijfel vragen om bewijs van herkomst etc. Het gebruik van V&A is een privilege en geen recht. Iedereen die zich netjes aan de regels houdt is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Bij een ongeopende doos gaat het doorgaans niet om gebruikte producten. Ik zie ook handelaren die de regels denken te omzeilen door de verpakking zelf open te maken onder het mom van "slechts 1x getest". Wederom; als we er achter komen dat mensen de regels proberen te buigen kan er actie worden ondernomen. De kans op nog strengere regels neemt dan behoorlijk toe. Ook kunnen we bij twijfel vragen om bewijs van herkomst etc. Het gebruik van V&A is een privilege en geen recht. Iedereen die zich netjes aan de regels houdt is welkom.
Maar hoe wil je daar ooit achterkomen? Ik ben jullie echt helemaal nergens toe verplicht om de herkomst van mijn producten prijs te geven. Dat staat bijvoorbeeld niet in jullie algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:08:
[...]

Maar hoe wil je daar ooit achterkomen? Ik ben jullie echt helemaal nergens toe verplicht om de herkomst van mijn producten prijs te geven. Dat staat bijvoorbeeld niet in jullie algemene voorwaarden.
Je snapt wel dat je niet T.net maar je klant beduvelt op deze manier he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
418O2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:09:
[...]

Je snapt wel dat je niet T.net maar je klant beduvelt op deze manier he?
Laten we voorop stellen dat ik niemand beduvel. Ik stel kritische vragen. Er zijn namelijk handelaren die precies het voorbeeld van @Bor gaan doen en er is in principe niks dat je er tegen kan doen. Je kan iemand op tweakers helemaal niet dwingen om zijn inkoop prijs te geven of te forceren om de herkomst te laten zien.

Er staat nergens in jullie algemene voorwaarden dat ik verplicht ben dat te laten zien als jullie mij daarom vragen en er staat ook niet in welke sancties er opgelegd worden als ik dit niet doe

[ Voor 20% gewijzigd door poNgz0r op 28-07-2020 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Laten we voorop stellen dat ik niemand beduvel. Ik stel kritische vragen. Er zijn namelijk handelaren die precies het voorbeeld van @Bor gaan doen en er is in principe niks dat je er tegen kan doen. Je kan iemand op tweakers helemaal niet dwingen om zijn inkoop prijs te geven.
Een bewijs van herkomst is niet hetzelfde als een inkoopprijs.

En wat betreft er iets tegen kunnen doen, zie privilege vs recht.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 28-07-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
FirePuma142 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Een bewijs van herkomst is niet hetzelfde als een inkoopprijs.

En wat betreft er iets tegen kunnen doen, zie privilege vs recht.
Dan moet dit wel kenbaar gemaakt worden als ze speciale privileges krijgen. En tot op heden is dat niet kenbaar gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door poNgz0r op 28-07-2020 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Laten we voorop stellen dat ik niemand beduvel. Ik stel kritische vragen. Er zijn namelijk handelaren die precies het voorbeeld van @Bor gaan doen en er is in principe niks dat je er tegen kan doen.
Wanneer we er achter komen dat mensen de boel beduvelen of moedwillig creatief met de voorwaarden omgaan is het snel afgelopen vermoed ik. Daarbij verwacht ik van een handelaar die gewoon netjes werkt medewerking in het geval er twijfel ontstaat over het aanbod. Wij zijn op geen enkele manier verplicht advertentieruimte binnen V&A te bieden. Ik hoop echter dat het zo ver niet komt en dat mensen gewoon een net spel spelen.

Mede door aangehaald gedrag gooien sommige handelaren hun eigen glazen (en die van een ander) in met klachten en ontevreden mensen als gevolg. Laten we V&A vooral een leuke plek houden vrij van misbruik waar dat kan.
poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:12:
[...]
Dan moet dit wel kenbaar gemaakt worden als ze speciale privileges krijgen. En tot op heden is dat niet kenbaar gemaakt.
Ik vermoed dat hier wordt gedoeld op "V&A gebruik is een privilege en geen recht", met andere woorden; bij misbruik kunnen we ook gewoon mensen de deur wijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 28-07-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Wanneer we er achter komen dat mensen de boel beduvelen of moedwillig creatief met de voorwaarden omgaan is het snel afgelopen vermoed ik. Daarbij verwacht ik van een handelaar die gewoon netjes werkt medewerking in het geval er twijfel ontstaat over het aanbod. Wij zijn op geen enkele manier verplicht advertentieruimte binnen V&A te bieden. Ik hoop echter dat het zo ver niet komt en dat mensen gewoon een net spel spelen.

Mede door aangehaald gedrag gooien sommige handelaren hun eigen glazen (en die van een ander) in met klachten en ontevreden mensen als gevolg. Laten we V&A vooral een leuke plek houden vrij van misbruik waar dat kan.

[...]

Ik vermoed dat hier wordt gedoeld op "V&A gebruik is een privilege en geen recht", met andere woorden; bij misbruik kunnen we ook gewoon mensen de deur wijzen.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik krijg nog steeds niks concreets van je. Je zegt steeds als we het vermoeden hebben, of als we constateren dat. Hoe ga je dat meetbaar maken dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar ik krijg nog steeds niks concreets van je. Je zegt steeds als we het vermoeden hebben, of als we constateren dat. Hoe ga je dat meetbaar maken dan?
Je zal waarschijnlijk begrijpen dat we niet alle mogelijkheden om fraude te detecteren uit de doeken doen. Het is in mijn ogen ook niet relevant om hier op deze plek verder op in te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 28-07-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Je zal waarschijnlijk begrijpen dat we niet alle mogelijkheden om fraude te detecteren uit de doeken doen.
Nee dat begrijp ik niet, want fraude in de zin van oplichting waar bank zaken etc aan te pas komen is iets heel anders dan fraude in de zin van, ik maak mijn verpakking expres open zodat ik kan zeggen dat het nieuwstaat is en niet nieuw. Daar kun je volgens mij gewoon transparant over zijn, daar is behoefte aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Nee dat begrijp ik niet, want fraude in de zin van oplichting waar bank zaken etc aan te pas komen is iets heel anders dan fraude in de zin van, ik maak mijn verpakking expres open zodat ik kan zeggen dat het nieuwstaat is en niet nieuw. Daar kun je volgens mij gewoon transparant over zijn, daar is behoefte aan
Waarom is daar behoefte aan als ik vragen mag? Relevant lijkt mij dat we het creatief om de voorwaarden proberen heen te gaan niet wordt gewaardeerd. Dat is volgens mij de kern van het verhaal in deze. Ik hoop, zoals aangegeven, dat iedereen gewoon netjes speelt. Daarbij; de voorwaarden hebben het over het aanbieden van gebruikte producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Waarom is daar behoefte aan als ik vragen mag? Relevant lijkt mij dat we het creatief om de voorwaarden proberen heen te gaan niet wordt gewaardeerd. Dat is volgens mij de kern van het verhaal in deze. Ik hoop, zoals aangegeven, dat iedereen gewoon netjes speelt. Daarbij; de voorwaarden hebben het over het aanbieden van gebruikte producten.
Omdat er nu al creatief om heen gewerkt wordt? Vanaf het moment dat jullie met die aankondiging kwamen zie ik meerdere advertenties die van Nieuw naar nieuwstaat veranderen. Van nieuw in seal naar nieuw in geopende verpakking. De advertenties zijn helemaal niet verdwenen, het zijn gewoon dezelfde artikelen maar dan met een andere tekst erbij.

Ik ben gewoon heel benieuwd naar hoe jullie in godsnaam kunnen gaan meten of ik zelf de seal eraf gehaald heb of dat het er al af was. Kijk bij sommige hardware zoals schijven is het te meten. Een SSD / HDD nieuw in seal heeft 0 draaiuren. Dus stel ik trek mijn seal eraf en verkoop het als nieuwstaat dan zou je hem aan de PC kunnen doen en zeggen ja maar 0 draaien dus = nieuw. Maar zelfs dan heb je nog geen zekerheid. Het kan ook gewoon zijn dat de verpakking beschadigd is en ik het daarom niet zo wil verkopen (met een gare verpakking) en dat ik het er daarom maar aftrek, omdat een kapotte verpakking immers ook geen waarde heeft.

Gaan jullie dan steekproef gewijs spullen kopen van handelaren om te kijken of ze integer handelen? Lijkt mij een prima optie hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:23:
[...]
... ik maak mijn verpakking expres open zodat ik kan zeggen dat het nieuwstaat is en niet nieuw.
Daar zijn de voorwaarden heel duidelijk in: ongebruikte producten mogen niet aangeboden worden door handelaren. Even een nieuw product uit de doos halen is nog steeds ongebruikt. De seal van een disk openmaken is nog steeds ongebruikt. Creatieve oplossingen als "ik sluit het even aan, dan is het gebruikt" zullen we niet accepteren. Iedereen weet prima wat er met nieuw en ongebruikt wordt bedoelt. Ik hoop dus, net zoals @Bor aangeeft, dat men dat naleeft en niet willens en wetens de grenzen van het toelaatbare gaat opzoeken, want dan kan het wel eens heel snel afgelopen zijn.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Microkid schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Daar zijn de voorwaarden heel duidelijk in: ongebruikte producten mogen niet aangeboden worden door handelaren. Even een nieuw product uit de doos halen is nog steeds ongebruikt. De seal van een disk openmaken is nog steeds ongebruikt. Creatieve oplossingen als "ik sluit het even aan, dan is het gebruikt" zullen we niet accepteren. Iedereen weet prima wat er met nieuw en ongebruikt wordt bedoelt. Ik hoop dus, net zoals @Bor aangeeft, dat men dat naleeft en niet willens en wetens de grenzen van het toelaatbare gaat opzoeken, want dan kan het wel eens heel snel afgelopen zijn.
Oke, maar wanneer is een SSD/ HDD dan niet meer nieuw? Want als ik kwaad zou willen hang ik hem toch gewoon een dagje aan de PC. Heeft ie 10-24 draaiuren. Zo niet meer nieuw en nu?

Ik ben echt heel blij met het "verbod-op-de-lege-kasten-ik-doe-net-of-ik-alles-heb" regel, maar nieuw en nieuwstaat, ik denk persoonlijk dat je je heel veel op de hals haalt. En ook omdat jij zegt "ik hoop dus". Dat is voor mij al een indicatie dat jullie helemaal niet gaan handhaven, maar hopen dat iedereen opeens netjes aan de regels houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:40:
[...]

Oke, maar wanneer is een SSD/ HDD dan niet meer nieuw? Want als ik kwaad zou willen hang ik hem toch gewoon een dagje aan de PC. Heeft ie 10-24 draaiuren. Zo niet meer nieuw en nu?
Met al dit soort voorbeelden benadeel je vooral / ook jouw klanten. Wil je echt zo te werk gaan en bekend staan als handelaar?
Dat is voor mij al een indicatie dat jullie helemaal niet gaan handhaven, maar hopen dat iedereen opeens netjes aan de regels houd
Als je denkt dat we niet handhaven heb je het mis. Volgens mij is dat nu inmiddels wel duidelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 28-07-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:35:
[...]

Omdat er nu al creatief om heen gewerkt wordt? Vanaf het moment dat jullie met die aankondiging kwamen zie ik meerdere advertenties die van Nieuw naar nieuwstaat veranderen. Van nieuw in seal naar nieuw in geopende verpakking. De advertenties zijn helemaal niet verdwenen, het zijn gewoon dezelfde artikelen maar dan met een andere tekst erbij.

Ik ben gewoon heel benieuwd naar hoe jullie in godsnaam kunnen gaan meten of ik zelf de seal eraf gehaald heb of dat het er al af was. Kijk bij sommige hardware zoals schijven is het te meten. Een SSD / HDD nieuw in seal heeft 0 draaiuren. Dus stel ik trek mijn seal eraf en verkoop het als nieuwstaat dan zou je hem aan de PC kunnen doen en zeggen ja maar 0 draaien dus = nieuw. Maar zelfs dan heb je nog geen zekerheid. Het kan ook gewoon zijn dat de verpakking beschadigd is en ik het daarom niet zo wil verkopen (met een gare verpakking) en dat ik het er daarom maar aftrek, omdat een kapotte verpakking immers ook geen waarde heeft.

Gaan jullie dan steekproef gewijs spullen kopen van handelaren om te kijken of ze integer handelen? Lijkt mij een prima optie hoor
Het zal ook om hoeveelheid gaan, denk ik? Kijk, je kan eens een keer iets verkeerd bestellen. Of aan een leuke partij gebruikte laptops komen via je werk, zoiets.

Maar er is niemand die per ongeluk 50 nieuwe HDD's verkeerd bestelt, dan geen moeite doet om ze te retourneren en ze vervolgens onder de nieuwprijs hier gaat verkopen. Dan ben je dus een handelaar.

Het lijkt me in de praktijk bepaald niet onmogelijk om via de geschiedenis van een verkoper erachter te komen of het om een handelaar gaat.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:41:
[...]

Met al dit soort voorbeelden benadeel je vooral / ook jouw klanten. Wil je echt zo te werk gaan en bekend staan als handelaar?

[...]

Als je denkt dat we niet handhaven heb je het mis. Volgens mij is dat nu inmiddels wel duidelijk?
Zoals ik al zei, ik doe dit soort dingen niet en als een klant dat wil zien kan ik dat bewijzen ook, maar er zijn zat handelaren die het wel gaan doen, of sterker nog die het al jaren doen. Malafide handelaren zal het echt een worst zijn of ze hun klant benadelen, daarvoor zijn ze tenslotte ook geen malafide handelaar. Het gaat mij erom dat je het gewoon niet meetbaar kan maken of iets nieuw of in nieuwstaat is en als het niet meetbaar is kan je ook niet handhaven.
Helgie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Het zal ook om hoeveelheid gaan, denk ik? Kijk, je kan eens een keer iets verkeerd bestellen. Of aan een leuke partij gebruikte laptops komen via je werk, zoiets.

Maar er is niemand die per ongeluk 50 nieuwe HDD's verkeerd bestelt, dan geen moeite doet om ze te retourneren en ze vervolgens onder de nieuwprijs hier gaat verkopen. Dan ben je dus een handelaar.

Het lijkt me in de praktijk bepaald niet onmogelijk om via de geschiedenis van een verkoper erachter te komen of het om een handelaar gaat.
Nou zeker geen onderscheid, want dan krijg je te horen straks dat iemand het perongeluk verkeerd besteld heeft. Gewoon vlakke hand 1 lijn. Want straks mag de ene handelaar het 10 keer "perongeluk" bestellen en een andere handelaar waar ze toch al de pik op hebben nog niet eens 1 keer en die krijgt meteen een ban.

Daarnaast weet je niet of iemand 50 HDD's heeft? Je kan er toch gewoon 1 adverteren en 50 keer verkopen? Lang niet iedereen schrijft een review en tweakers mag ook niet zomaar je berichten doorlezen zonder je daar van op de hoogte te stellen (over privileges gesproken)

[ Voor 43% gewijzigd door poNgz0r op 28-07-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Helgie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Hierover zeggen de voorwaarden ook iets:
Voor gebruikers die niet handelen in de uitoefening van beroep of bedrijf is het bij uitzondering toegestaan om incidenteel en in beperkte mate ongebruikte producten aan te bieden. In dit geval dient dit in de advertentie duidelijk te worden vermeld. Het aanbieden van ongebruikte producten is in geen geval toegestaan voor gebruikers die handelen in de uitoefening van beroep of bedrijf.
Kortom, incidenteel en in beperkte mate waarbij dit niet geldt voor mensen die handelen in de uitoefening van beroep of bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Nou zeker geen onderscheid, want dan krijg je te horen straks dat iemand het perongeluk verkeerd besteld heeft. Gewoon vlakke hand 1 lijn. Want straks mag de ene handelaar het 10 keer "perongeluk" bestellen en een andere handelaar waar ze toch al de pik op hebben nog niet eens 1 keer en die krijgt meteen een ban.
Waarom zouden ze de pik hebben op een handelaar? Goede handelaren voegen toch waarde toe aan de site?
Daarnaast weet je niet of iemand 50 HDD's heeft? Je kan er toch gewoon 1 adverteren en 50 keer verkopen? Lang niet iedereen schrijft een review en tweakers mag ook niet zomaar je berichten doorlezen zonder je daar van op de hoogte te stellen (over privileges gesproken)
Dat mag wel, en dat gebeurt ook.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Helgie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Waarom zouden ze de pik hebben op een handelaar? Goede handelaren voegen toch waarde toe aan de site?

[...]

Dat mag wel, en dat gebeurt ook.
Omdat tweakers gewoon de pricewatch wil en eigenlijk helemaal geen handelaren in de V&A. Voor de pricewatch krijgen ze geld en voor de handelaren in de V&A niet. Misschien een optie om gewoon niet zo moeilijk te doen en handelaren ook een bedrag per maand te laten betalen? Kan je al die regels over nieuw, nieuwstaat en de hele meuk ongedaan maken

Ik weet het, maar dat is een hele andere discussie. Door een regeltje onderaan de berichten te zetten betekent het nog niet dat ze een vrijbrief hebben om DM's te lezen. De politie mag ook niet zomaar je telefoon afpakken en je berichten lezen zonder dat ze daar een geldige reden voor hebben.

En zelfs met geldige reden mag het nog niet zonder het kenbaar te maken. Laten we het zo zeggen, mocht ik er ooit achterkomen dat mijn DM's gelezen worden zonder dat ze het mij kenbaar maken of zonder dat ik ze verzoek het te lezen en ik kan er bewijs voor verzamelen dan krijgen ze gewoon een privacy claim aan hun broek hoor.

Omdat je zelf op je site zegt dat je DM's mag inlezen betekent het niet dat het voor de wet ook mag.

[ Voor 15% gewijzigd door poNgz0r op 28-07-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Als laatste wil ik er vandaag nog over zeggen, dan zijn jullie even van mij af:

En hoe zit het dat als handelaren bundels van dingen, of totaalproducten verkopen, met een mix van gebruikt en nieuw?

Denk aan:

- Refurbished laptop, maar met een nieuwe SSD.
- Game PC met deels nieuwe en deels gebruikte onderdelen
- Gebruikte NAS met nieuwe schijven, of nieuwe NAS met gebruikte schijven
- Upgradeset met gebruikt moederbord en RAM, maar nieuwe CPU

Etcetera, etcetera

Ikzelf en met mij erg veel anderen op V&A verkoop bijvoorbeeld kant en klare Game PC's met vrijwel uitsluitend een mengsel van nieuw en gebruikt door elkaar heen. Hoe zit het daar dan mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 20:17
Ik moet eerlijk zeggen dat het (mede door de reacties van de crew) weer een draak van een topic geworden is. Je hebt er geen moer aan en het wekt aan alle kanten enkel irritaties op. Terwijl het de meerderheid geen biet interesseert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mobby1971 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:45:
Ik moet eerlijk zeggen dat het (mede door de reacties van de crew) weer een draak van een topic geworden is. Je hebt er geen moer aan en het wekt aan alle kanten enkel irritaties op. Terwijl het de meerderheid geen biet interesseert.
Ik zie dit als een uitgelezen mogelijkheid om voordat de meerderheid het wel een biet interesseert al paal en perk te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

mobby1971 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:45:
Bedankt voor deze bijdrage. Als je denkt dat de crew niet constructief reageert kan je mij een DM sturen. Voor de rest houden we het graag ontopic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:35:
[...]
*knip*

Ik ben gewoon heel benieuwd naar hoe jullie in godsnaam kunnen gaan meten of ik zelf de seal eraf gehaald heb of dat het er al af was. *knip*
de crew gaat, denk ik, niet verder concretiseren hoe zij gaan handhaven. De malafide handelaren lezen namelijk ook mee. De crew is jou en mij geen enkele toelichting of verantwoording schuldig. De reageermogelijkheid bij dit topic is al meer dan ze zouden moeten. Immers, we zijn op het platform van Tweakers em daar gelden hun regels, hun interpretatie van regels, hun uitleg van regels en hun terughoudendheid qua uitleg van regels.

Als iemand dat niet leuk/eerlijk/acceptabel vindt kun die een klacht indienen, naar het hoofdkwartier van Tweakers/TPG gaan of aangifte doen. Ik vrees alleen dat dat niet veel oplevert want Tweakers mag redelijkerwijs zelf bepalen hoe ze haar diensten aanbied.

Soms is een wazig antwoord het beste antwoord dat je krijgt. Ik denk dat er een beroep wordt gedaan op iedereens geweten em boerenverstand. Dat was bij de oude regels zo en dat is nu nog steeds.

[ Voor 9% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 28-07-2020 18:26 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
@Bor
Het is mij wat onduidelijk wanneer een advertentie er nu dus niet in hoort. De een met de status nieuw word verwijderd en de ander blijft gewoon staan. Aangezien er dan ook geen verdere uitleg aan word gegeven in de melding die ik krijg als er iets is "afgehandeld" komt het op mij dus over als willekeur.

De status die word ingevuld lijkt dus niet iets waar jullie naar kijken.

Onderstaand de drie advertenties,
V&A aangeboden: HGST Ultrastar 7K3000 (MTBF 2 miljoen uur), 3TB
V&A aangeboden: Seagate Desktop HDD, 500GB
V&A aangeboden: WD Se, 4TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:39:
@Bor
Het is mij wat onduidelijk wanneer een advertentie er nu dus niet in hoort. De een met de status nieuw word verwijderd en de ander blijft gewoon staan. Aangezien er dan ook geen verdere uitleg aan word gegeven in de melding die ik krijg als er iets is "afgehandeld" komt het op mij dus over als willekeur.

Onderstaand de drie advertenties,
V&A aangeboden: HGST Ultrastar 7K3000 (MTBF 2 miljoen uur), 3TB
V&A aangeboden: Seagate Desktop HDD, 500GB
Wat een pareltje weer.

"1 gerefurbishte nieuwe schijf nieuw in seal met 2 jaar garantie" Ehh, wat?

Als dat geen moedwillig onduidelijkheid veroorzaken is dan weet ik het ook niet meer. Waar zit het handhaaf-knopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 733707

Is het anders geen idee om "refurbished" als staat toe te voegen aan het V&A? Dat haalt dat als mogelijke verwarring in ieder geval weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Anoniem: 733707 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:43:
Is het anders geen idee om "refurbished" als staat toe te voegen aan het V&A? Dat haalt dat als mogelijke verwarring in ieder geval weg.
Het verzoek om Refurbished en Recertified toe te voegen is reeds uitgezet intern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 733707 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:43:
Nog een staat toevoegen heeft geen zin natuurlijk. Dat is symptoonbestrijding.

Ik kan zo nog een paar advertenties tevoorschijn halen waarin staat dat ze refurbished zijn terwijl die producten op hun eigen site gewoon als nieuw te koop staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 29-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Microkid schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Het verzoek om Refurbished en Recertified toe te voegen is reeds uitgezet intern.
Het verzoek staat ook extern. Tof dat dit wordt opgepakt :*)
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:39:
@Bor
Het is mij wat onduidelijk wanneer een advertentie er nu dus niet in hoort. De een met de status nieuw word verwijderd en de ander blijft gewoon staan.
Soms is een onduidelijk antwoord het beste antwoord dat je krijgt. Ik denk dat er een beroep wordt gedaan op iedereens geweten em boerenverstand. Dat was bij de oude regels zo en dat is nu nog steeds.
Aangezien er dan ook geen verdere uitleg aan word gegeven in de melding die ik krijg als er iets is "afgehandeld" komt het op mij dus over als willekeur.
Wil je uitleg of wil je verantwoording? Beter dan dit gaat het niet worden. Hoe de handelingen van de crew overkomen op iemand, hmm. Biedt het gegeven dat de crew zich niet hoeft (en ook niet gaat...) te verantwoorden genoeg perspectief om niet uit te gaan van willekeur maar van beleid?
Ik denk dat de mods naar de advertenties als geheel kijken. Wie de adv post, handelaar of niet, concurrerend met prijswatch of niet en misschien nog een aantal factoren waar wij klootjesvolk niet van weten. Ignorance is bliss! :P

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

@5pë©ïàál_Tèkén legt het prima uit. Wij verwerken de meldpunten. Vroeger deden we dat zonder terugkoppeling. Dat vonden jullie niet tof, dus sturen we nu een automatische terugkoppeling. Nu komt het verzoek ook nog om een beargumentatie te schrijven waarom we iets hebben gedaan. Sorry hoor. Dat hebben we nooit gedaan, dat doen we niet en zullen dat ook nooit gaan doen. Daar hebben we simpelweg de tijd niet voor. Het is al eerder aangeven: Tweakers is geen verklaring of uitleg verschuldigd waarom wij bepaalde dingen doen op de manier waarop we doen. We pakken de meldpunten dus op, we verwerken ze. Klaar. Als we dus een advertentie late staan kan dat een hele valide reden hebben. Wellicht was de melding niet juist, of doen we nader onderzoek, of hebben we de adverteerder gevraagd iets aan te passen. Er kan van alles spelen wat jullie echter niet zien. Je moet ons daar dus maar in vertrouwen, het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Ik denk dat de mods naar de advertenties als geheel kijken. Wie de adv post, handelaar of niet, concurrerend met prijswatch of niet en misschien nog een aantal factoren waar wij klootjesvolk niet van weten. Ignorance is bliss! :P
Joh, je mag best je eigen draai er aan geven. Mij best.

Maar op het moment dat er nul feedback komt waarom iets niet aangepast of afgehandeld word verlies je op den duur de medewerking van de community. Het boeit mij niet hoe men het een en ander controleert maar iets van feedback zodat je weet dat je de juiste zaken meld lijkt mij toch het minste om te zorgen dat er in ieder geval iets gemeld word.

Ik hoef geen uitleg hoe maar als ik wel een waarom krijg dan weet ik of een melding doen de volgende keer wel of geen zin heeft.

Dat ik het dan misschien niet altijd eens ben met het waarom is weer een hele andere discussie waar het mij nu niet echt om draait.

@Microkid Sorry maar een melding die niets zegt is net zoveel waard als geen melding. Zoals je het nu brengt kan ik het niet anders lezen als "om van het gezeur af te zijn krijg je een afgehandeld melding maar dat is het dan ook". Mijn vraag was gebaseerd op een wijziging in de voorwaarden.

Als ik dan kijk hoe de diverse handelaren inmiddels omgaan met die wijziging is enige verduidelijking naar de community die T.net van content voorziet en maakt helemaal niet zo vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 29-07-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Dat zal. Maar dan neem ik aan dat tot die tijd die advertenties geweerd worden? Anders heb ik nog wel een voorbeeld waarbij advertenties verwijderd worden omdat er bijvoorbeeld een categorie niet in de pricewatch staat maar wel in behandeling is om toegevoegd te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Microkid schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:28:
@5pë©ïàál_Tèkén legt het prima uit. Wij verwerken de meldpunten. Vroeger deden we dat zonder terugkoppeling. Dat vonden jullie niet tof, dus sturen we nu een automatische terugkoppeling. Nu komt het verzoek ook nog om een beargumentatie te schrijven waarom we iets hebben gedaan. Sorry hoor. Dat hebben we nooit gedaan, dat doen we niet en zullen dat ook nooit gaan doen. Daar hebben we simpelweg de tijd niet voor. Het is al eerder aangeven: Tweakers is geen verklaring of uitleg verschuldigd waarom wij bepaalde dingen doen op de manier waarop we doen. We pakken de meldpunten dus op, we verwerken ze. Klaar. Als we dus een advertentie late staan kan dat een hele valide reden hebben. Wellicht was de melding niet juist, of doen we nader onderzoek, of hebben we de adverteerder gevraagd iets aan te passen. Er kan van alles spelen wat jullie echter niet zien. Je moet ons daar dus maar in vertrouwen, het is niet anders.
Ik heb in een ander topic al een keer aangegeven dat er best een flink gebied zit tussen een standaardmelding en het schrijven van een argumentatie. Een dropdown met het afhandelen die een paar opties geeft en dan een pre-formatted melding retour stuurt is hartstikke eenvoudig. Simpelweg kun je zeggen: Binnen de lijntjes, buiten de lijntjes, aanpassing verzocht, in onderzoek. Klaar. Nette feedbackloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
FirePuma142 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:17:
[...]

Ik heb in een ander topic al een keer aangegeven dat er best een flink gebied zit tussen een standaardmelding en het schrijven van een argumentatie. Een dropdown met het afhandelen die een paar opties geeft en dan een pre-formatted melding retour stuurt is hartstikke eenvoudig. Simpelweg kun je zeggen: Binnen de lijntjes, buiten de lijntjes, aanpassing verzocht, in onderzoek. Klaar. Nette feedbackloop.
Daar heeft de crew geen zin in omdat ze, denk ik, graag wat ruimte reserveren voor zichzelf en dus niet alles gaan dicht timmeren qua regels/richtlijnen. Deze ruimte/wazigheid/discretionaire ruimte maakt dat ongewenste content nooit kan terugvallen op een regel die door de crew is gemaakt. Jep, er is in de regelgeving een grijs gebied waar advertenties volledig zijn overgeleverd aan de goede wil van de crew. Dat was met de oude regels zo en dat is nog steeds zo.
spoiler:
Dat zal ook wel zo blijven gok ik.

Als het binnen de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er geen actie.
Als het buiten de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er actie.
Als het in onderzoek is duurt het even voor je bedankt wordt voor je melding en volgt er misschien actie. d:)b

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Daar heeft de crew geen zin in omdat ze, denk ik, graag wat ruimte reserveren voor zichzelf en dus niet alles gaan dicht timmeren qua regels/richtlijnen. Deze ruimte/wazigheid/discretionaire ruimte maakt dat ongewenste content nooit kan terugvallen op een regel die door de crew is gemaakt. Jep, er is in de regelgeving een grijs gebied waar advertenties volledig zijn overgeleverd aan de goede wil van de crew. Dat was met de oude regels zo en dat is nog steeds zo.
spoiler:
Dat zal ook wel zo blijven gok ik.

Als het binnen de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er geen actie.
Als het buiten de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er actie.
Als het in onderzoek is duurt het even voor je bedankt wordt voor je melding en volgt er misschien actie. d:)b
Je punt is duidelijk. Blijven herhalen heeft niet zoveel zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 20:17
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Je punt is duidelijk. Blijven herhalen heeft niet zoveel zin.
Volgens mij is jouw vraag ook beantwoord. Vervolgvragen hebben ook niet meer zoveel zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
mobby1971 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Volgens mij is jouw vraag ook beantwoord. Vervolgvragen hebben ook niet meer zoveel zin.
Dat zijn ze niet. Lees gerust het topic nog eens op je gemak door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 19:25
poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Omdat tweakers gewoon de pricewatch wil en eigenlijk helemaal geen handelaren in de V&A. Voor de pricewatch krijgen ze geld en voor de handelaren in de V&A niet. Misschien een optie om gewoon niet zo moeilijk te doen en handelaren ook een bedrag per maand te laten betalen? Kan je al die regels over nieuw, nieuwstaat en de hele meuk ongedaan maken

[...]
Je stelling is incorrect.

Ik weet niet of je alle voorgaande discussies hebt gevolgd over handelaren in V&A maar als je die erop naleest wordt het toch vrij duidelijk dat het initiatief tot beperking van handel door handelaren absoluut niet is geinitieerd door de T.net crew maar door de gebruikers van T.net.

Dit is iets waar de gebruikers (misschien wel tot vervelends aan toe) bijzonder lang mee bezig zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
jbhc schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:49:
[...]

Je stelling is incorrect.

Ik weet niet of je alle voorgaande discussies hebt gevolgd over handelaren in V&A maar als je die erop naleest wordt het toch vrij duidelijk dat het initiatief tot beperking van handel door handelaren absoluut niet is geinitieerd door de T.net crew maar door de gebruikers van T.net.

Dit is iets waar de gebruikers (misschien wel tot vervelends aan toe) bijzonder lang mee bezig zijn geweest.
Maar daar is al gehoor aangegeven. Je kan namelijk advertenties filteren op wel of niet zakelijk. Van mij part zetten ze standaard particulier aan als filteroptie. Dan ben je er toch? Waarom het nog moeilijker maken. Aangezien ze het toch al zo druk hebben niet kunnen handhaven.

Het is zeker wel een geld kwestie, dat is het namelijk in vrijwel alle gevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door poNgz0r op 30-07-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
poNgz0r schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Maar daar is al gehoor aangegeven. Je kan namelijk advertenties filteren op wel of niet zakelijk. Van mij part zetten ze standaard particulier aan als filteroptie. Dan ben je er toch? Waarom het nog moeilijker maken. Aangezien ze het toch al zo druk hebben niet kunnen handhaven.

Het is zeker wel een geld kwestie, dat is het namelijk in vrijwel alle gevallen.
Die discussie is al elders gevoerd. Zullen we die niet nog eens overdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
@poNgz0r
Misschien moet je dit topic eens nalezen:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik ken het topic, vandaar ook mijn reactie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Alleen gebruikt voor testen
V&A aangeboden: Silicon Power P34A80 256GB

V&A aangeboden: WD Gold (WD141KRYZ), 14TB(refurbisht)
Gewoon nieuw met grote letters op zijn site.
https://www.cobesu.nl/out...nterne-hardeschijven.html

V&A aangeboden: HGST Ultrastar He10 (SATA 6Gbps, 512e ISE + Power Disable Pin...
Gewoon nieuw met grote letters op de site.
https://www.cobesu.nl/out...nterne-hardeschijven.html

Samen met jullie bovenstaande teksten is dit gewoon niet te verkopen. Op deze manier heeft de wijziging in de voorwaarden geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En dan nog te bedenken dat het "nieuwe" producten zijn maar wel met margefactuur. Of nieuw klopt niet, óf de margeregeling klopt niet. :P Valt trouwens wel op dat het aanbod van Cobesu en JCCP nagenoeg gelijk is (al dan niet met vertraging). :+

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoewel ik nog vakantie heb wil ik hier toch even reageren; informatie rond aanbod wat niet klopt of bijvoorbeeld elders als nieuw / ongebruikt wordt aangeboden is waardevol maar hoort wel gewoon via het meldpunt te worden ingediend. Mede gezien de ervaringen met het vorige handelaren topic waken wij er voor dat ook dit topic uit de hand gaat lopen of verzand in "naming and shaming".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:45:
Hoewel ik nog vakantie heb wil ik hier toch even reageren; informatie rond aanbod wat niet klopt of bijvoorbeeld elders als nieuw / ongebruikt wordt aangeboden is waardevol maar hoort wel gewoon via het meldpunt te worden ingediend. Mede gezien de ervaringen met het vorige handelaren topic waken wij er voor dat ook dit topic uit de hand gaat lopen of verzand in "naming and shaming".
En dat gebeurt ook. Reeds meerdere malen gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Bart-Willem schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:26:
En dan nog te bedenken dat het "nieuwe" producten zijn maar wel met margefactuur. Of nieuw klopt niet, óf de margeregeling klopt niet. :P Valt trouwens wel op dat het aanbod van Cobesu en JCCP nagenoeg gelijk is (al dan niet met vertraging). :+
Deze is grappig. Aanbod nagenoeg gelijk? Ik heb circa 120 advertenties en Cobesu circa 20. Ik denk dat iemand iets niet helemaal goed ziet!

Als je dan een statement maakt, maak dan wel een onderbouwd en kloppend statement. Dit raakt kant noch wal natuurlijk.

JJCP Trading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Bor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:45:
Beste Bor, naming and shaming gebeurd al volop in dit topic helaas. Ingrijpen word op prijs gesteld.

JJCP Trading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Anoniem: 93986 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:51:
[...]

En dat gebeurt ook. Reeds meerdere malen gemeld.
En dan nog eens dunnetjes overgedaan in dit topic.....

Ik denk dat de boodschap van Bor 100% helder is toch?

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JJCP Trading schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Beste Bor, naming and shaming gebeurd al volop in dit topic helaas. Ingrijpen word op prijs gesteld.
Voor de duidelijkheid, ik zet simpelweg het filter zakelijk en het filter nieuw aan. Wat daar uitkomt meld ik ongeacht wie het is.

Dat daar dan vrij regelmatig ook jouw naam in tevoorschijn komt.........
JJCP Trading schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:37:
[...]

En dan nog eens dunnetjes overgedaan in dit topic.....

Ik denk dat de boodschap van Bor 100% helder is toch?
Niet dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
Het zou prettig zijn als mensen het hele topic zouden lezen en zich eens redelijk zouden houden aan wat de moderators vragen;

- Volgens mij staat er in dit topic vrij duidelijk beschreven dat er een overgangsperiode van 2 weken geldt.

- Volgens mij wordt er meerdere malen aangegeven dat meldigen weldegelijk serieus genomen worden en er vaak achterliggende redenen zijn dat advertenties niet altijd direct verwijderd worden.

- Volgens mij wordt er niet alleen in dit topic gevraagd om te stoppen met naming en shaming.

Geef de mods nou niet wederom een excuus om een topic dicht te gooien.

@Microkid @Bor en overige mods

Ik denk dat het prettig zou zijn als jullie mensen die de spelregels maar niet willen begrijpen gewoon persoonlijk aanpakken. Het al jaren lang sluiten van topics over handelaren in v&a omdat mensen zich niet kunnen gedragen zorgt voor een in mijn ogen belachelijke versplintering van dit onderwerp op het forum.

De vragen in dit topic hadden prima gepast in het vorige topic maar nu is er wederom een apart topic omdat het vorige topic uit de hand liep en er wederom algemeen ingegrepen wordt in plaats van persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Modbreak:Nog 1 laatste waarschuwing dan: dit topic gaat over handhaving. Niet over handelaren, de geplaatste advertenties, de manier waarop Tweakers e.e.a. aanpakt of over naming and shaming. Wie zich daar niet aan houdt mag 24 uur afkoelen.
We zijn momenteel aan het kijken naar een aantal excessen in V&A. Meer kan ik daar op dit moment niet over melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Anoniem: 93986 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik zet simpelweg het filter zakelijk en het filter nieuw aan. Wat daar uitkomt meld ik ongeacht wie het is.

Dat daar dan vrij regelmatig ook jouw naam in tevoorschijn komt.........

[...]

Niet dus.
En wederom ga je (Ciris) in de persoonlijke aanval.... Ooit gehoord van de twee weken overgang regeling, meneer Ciris? Alles goed gelezen? Mensen hebben ook tijd nodig om zich aan te passen aan de nieuwe regels. Gelukkig waren de moderatoren wel zo wijs om een overgangs regeling van twee weken te geven. Dat geeft aan dat zij dat wel goed over nagedacht hebben (Hulde). Maar dat doordrammen hebben we eerder waargenomen in het "vorige" topic. Het leek er toen ook al op dat de zin van meneer Ciris vooral doorgedrukt moest en zou worden. Ook toen werd daar gelukkig door de moderatoren ingegrepen. Hopelijk nu ook weer want dit loopt gierend uit de bocht zo.

Bor, waar ben je, grijp aub in, want dit heerschap wil klaarblijkelijk zijn stokpaardje berijden. Hij gaat maar door met zijn gedram. En o.a. ik ben lijdend voorwerp, waarschijnlijk omdat ik in de discussie meedoe en ook vanuit een ander gezichtspunt reageer als handelaar. Het begint nu echter door te slaan helaas.

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Bart-Willem schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:26:
Beste Bart-Willem,

Ik verzeker je dat er nieuwe en refurbischte en recertifiede producten worden verkocht onder de marge regeling. ik ga niet prijsgeven waar dat te koop is, dat is natuurlijk bedrijfsgeheim, en de basis van mijn bedrijf.

Verdere ongegronde aantijgingen aan mijn adres zullen vanaf nu worden beschouwd als smaad, en zullen potentiele juridische consequenties hebben. Ik ben het nu beu.

Ik word hier neergezet als een belastingfraudeur door je,wat ik absoluut niet ben, dat verzeker ik je. Ik heb mijn bedrijfsadministratie perfect in orde, en betaal keurig mijn belastingen. Ook mijn klantervaringen zijn zeer positief gelukkig. Daar doe ik dan ook zeer veel voor om dat te bereiken hier op tweakers. Dat stapje extra, de moeite om net voor 17.00 te posten, etc. etc.

Moderatoren, grijp a.u.b. in bij verdere ongegronde en ongefundeerde aantijgingen aan mijn adres. Dit is nu echt over de grens van het acceptabele gegaan helaas.

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

JJCP Trading schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:37:
[...]

Beste Bart-Willem,

Ik verzeker je dat er nieuwe en refurbischte en recertifiede producten worden verkocht onder de marge regeling. ik ga niet prijsgeven waar dat te koop is, dat is natuurlijk bedrijfsgeheim, en de basis van mijn bedrijf.

Verdere ongegronde aantijgingen aan mijn adres zullen vanaf nu worden beschouwd als smaad, en zullen potentiele juridische consequenties hebben. Ik ben het nu beu.

Ik word hier neergezet als een belastingfraudeur door je,wat ik absoluut niet ben, dat verzeker ik je. Ik heb mijn bedrijfsadministratie perfect in orde, en betaal keurig mijn belastingen. Ook mijn klantervaringen zijn zeer positief gelukkig. Daar doe ik dan ook zeer veel voor om dat te bereiken hier op tweakers. Dat stapje extra, de moeite om net voor 17.00 te posten, etc. etc.

Moderatoren, grijp a.u.b. in bij verdere ongegronde en ongefundeerde aantijgingen aan mijn adres. Dit is nu echt over de grens van het acceptabele gegaan helaas.
Er is niemand hier die je verplicht te vertellen wat de herkomst is van jouw spullen. Behalve wellicht de moderators dan achter de schermen.

Geef toe: het is toch moeilijk te begrijpen voor de gewone tweaker hoe je zó veel typisch zakelijke apparatuur en onderdelen zoals enterprise HDD's en SSD's maar ook vele consumenten SSD's bijvoorbeeld gloednieuw, maar toch met 0% BTW kunt aanbieden? Als je dat aan de gewone tweaker uit kunt leggen dan zal dat meer uithalen dan oproepen tot handhaving. Maar ja: wie ben ik, ik ben een simpele ziel die het niet begrijpt. :P Het is dan ook niet als smaad bedoeld (ik stel gewoon vragen wat mogelijk mijn eigen onbenul of onwetendheid is, zodat ik en een andere gewone tweaker het misschien wel begrijpt), ook niet om je neer te zetten als "belastingfraudeur" (ik noem je dat ook nergens, dus leg die woorden dan ook niet in de mond), maar het geeft wel vraagtekens over de status (nieuw, of nieuwstaat, geopend, retourartikel of refurbished of wat dan ook). Maar daar is de discussie in dit topic ook mee begonnen. :+

Maar goed: het is aan de moderators / Tweakers hoe ze omgaan met de status nieuw/gebruikt etc. Persoonlijk denk ik dat de nieuwe voorwaarden prima zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 31-07-2020 01:17 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Beste Bart-Willem, Lees je eigen reacties nog eens goed door. Hoe zouden ze op jouw overkomen?

1) Ik bied ook vele producten aan met BTW. Overigens ook veel gebruikte producten die ik zelf ooit heb gekocht en gebruikt en vervolgens gebruikt verkoop.
2) Om een tipje van de sluier op te lichten, bij o.a. Used products koop je producten in met factuur onder de marge regeling. Ook dat zijn soms nieuwe producten, of producten die 0 draaiuren hebben maar uit seal zijn.

De manier waarop mijn bedrijf hier word aangevallen door Ciris en jou is niet passend bij de goodwill die ik hier op tweakers heb opgebouwd bij vele tevreden kopers. Ook niet passend bij mijn absoluut keurige stijl van zaken doen en ook niet passend op de manier waarop mijn aanbod word vergeleken met dat van Cobesu (die bijna 200 Km bij mij vandaan woont!), en waarop op zijn minst de indruk word gewekt dat mijn antwoorden niet zouden kloppen. Ik houd ook pertinent vol dat ik ook bij o.a. BVA auctions goederen heb gekocht in het verleden in de marge regeling. Ik heb de bewijzen daarvan in mijn boekhouding, en dat zul je dan op basis van mijn reputatie hier maar aan moeten nemen, en als je dat niet doet, dan is dat jouw probleem.

Ik hoop dat deze kruistocht tegen mijn bedrijf en activiteit op tweakers nu stopt (En dat geld ook voor Ciris) want dit is uit de hand gelopen. Kritisch zijn mag, maar mensen die te goeder trouw en netjes werken zo aanvallen is ongepast. Mijns inziens is een excuus van beide heren hier op zijn plaats.

Ik heb getracht in dit topic, en in het vorige topic een positieve bijdrage te leveren vanuit het oogpunt van een handelaar. dat word door sommigen duidelijk niet gewaardeerd, wat jammer is. Want de zaak kan alleen goed bekeken en gevalideerd worden als het vanuit elk oogpunt word bekeken, en niet alleen uit het oogpunt van stokpaardjes berijders.

[ Voor 14% gewijzigd door JJCP Trading op 31-07-2020 01:37 ]

JJCP Trading

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het gaat in dit topic over het handhaven, niet over de de discussie of we wel of geen handelaren in V&A willen enz. Die discussie is reeds gevoerd.