[V&A] nieuwe status voor product - Recertified

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 20:50
L.S.,

Is het een idee om nieuwe status mogelijkheden toe te voegen wanneer je een advertentie plaatst?
Gezien de nieuwe visie omtrent advertenties kan dat mogelijk een mooie aanvulling zijn.
Tweakers en handelaren moeten nu kiezen tussen nieuw (wat niet helemaal soort van de bedoeling is altijd) en nieuwstaat. Mogelijk dat de staat 'recertified' of 'refurbished' wat meer ruimte biedt voor vooral handelaren om hun product te categoriseren. Deze staat geeft aan dat het product niet helemaal 100% nieuw is en dat de koper niet de eerste eigenaar zal zijn (zoals bij nieuwstaat). Het verschil zit hem in de garantie - bij 'recertified'/'refurbished' zit er wel garantie op, bij nieuwstaat niet. Bron 1 en 2.

Ter verduidelijking - deze vraag is er niet om het beleid in de V&A aan de kaak te stellen(!). Enkel de vraag of de tijd rijp is voor een verdere onderverdeling voor verkoopstaat van een product. O-) :>

Groeten Kuus oOo

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Daar is de pricewatch voor. Die hebben een onderdeel refurbished.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Handelaren dienen op 2ehands producten ook garantie te leveren, conform wetgeving.

Voegt in die zin dus niets toe. Is gewoon 2ehands met een poetsbeurt. Recertified is het zeker niet want wie certificeert er nou 2ehands spul voor op Tweakers v&a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:39:
Handelaren dienen op 2ehands producten ook garantie te leveren, conform wetgeving.

Voegt in die zin dus niets toe. Is gewoon 2ehands met een poetsbeurt. Recertified is het zeker niet want wie certificeert er nou 2ehands spul voor op Tweakers v&a
Het zal je verbazen hoeveel dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:42:
[...]

Het zal je verbazen hoeveel dat gebeurt.
Je zal iets specifieker moeten zijn. Hoevaak wat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dat is recertified door WD. Zo verkopen ze die schijven. Is nog met garantie ook dus daar gaat adverteerder al de fout in.

Ik bedoelde recertified als in, handelaar koopt een laptop, poetst hem op en schone install en verklaard hem zelf "recertified". Dat is hij natuurlijk niet. Refurbished niet eens, maar dat gaan ze dan ineens wel allemaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:50:
[...]

Dat is recertified door WD. Zo verkopen ze die schijven. Is nog met garantie ook dus daar gaat adverteerder al de fout in.

Ik bedoelde recertified als in, handelaar koopt een laptop, poetst hem op en schone install en verklaard hem zelf "recertified". Dat is hij natuurlijk niet. Refurbished niet eens, maar dat gaan ze dan ineens wel allemaal gebruiken.
Klopt, zie ook hier,

Wijziging voorwaarden V&A sinds 22 juli handhaving?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

Recertified is in wezen exact hetzelfde als refurbished, zie ook PcDealer in "Refurbished artikelen in V&A" en met name het tweede deel in PcDealer in "Ruimere openstelling V&A" Immers, wie kunnen een hdd recertifieën? De fabrikant toch alleen :?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 20:50

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nu ben ik er geen voorstander van maar goed, van mij mag het ook dicht. Maar als je goed kijkt heeft het .plan niets met jouw idee van doen.

Dat geld namelijk alleen voor de pricewatch en niet voor V&A.

En ik verwijs nog maar eens naar @PcDealer
PcDealer in "Refurbished artikelen in V&A"
Pagina: 1