Toon posts:

Wijziging voorwaarden V&A sinds 22 juli handhaving?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.764 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:43:
Is het anders geen idee om "refurbished" als staat toe te voegen aan het V&A? Dat haalt dat als mogelijke verwarring in ieder geval weg.
Het verzoek om Refurbished en Recertified toe te voegen is reeds uitgezet intern.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:43:
Is het anders geen idee om "refurbished" als staat toe te voegen aan het V&A? Dat haalt dat als mogelijke verwarring in ieder geval weg.
Nog een staat toevoegen heeft geen zin natuurlijk. Dat is symptoonbestrijding.

Ik kan zo nog een paar advertenties tevoorschijn halen waarin staat dat ze refurbished zijn terwijl die producten op hun eigen site gewoon als nieuw te koop staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
Microkid schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Het verzoek om Refurbished en Recertified toe te voegen is reeds uitgezet intern.
Het verzoek staat ook extern. Tof dat dit wordt opgepakt :*)
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:39:
@Bor
Het is mij wat onduidelijk wanneer een advertentie er nu dus niet in hoort. De een met de status nieuw word verwijderd en de ander blijft gewoon staan.
Soms is een onduidelijk antwoord het beste antwoord dat je krijgt. Ik denk dat er een beroep wordt gedaan op iedereens geweten em boerenverstand. Dat was bij de oude regels zo en dat is nu nog steeds.
Aangezien er dan ook geen verdere uitleg aan word gegeven in de melding die ik krijg als er iets is "afgehandeld" komt het op mij dus over als willekeur.
Wil je uitleg of wil je verantwoording? Beter dan dit gaat het niet worden. Hoe de handelingen van de crew overkomen op iemand, hmm. Biedt het gegeven dat de crew zich niet hoeft (en ook niet gaat...) te verantwoorden genoeg perspectief om niet uit te gaan van willekeur maar van beleid?
De status die word ingevuld lijkt dus niet iets waar jullie naar kijken.
Ik denk dat de mods naar de advertenties als geheel kijken. Wie de adv post, handelaar of niet, concurrerend met prijswatch of niet en misschien nog een aantal factoren waar wij klootjesvolk niet van weten. Ignorance is bliss! :P

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

@5pë©ïàál_Tèkén legt het prima uit. Wij verwerken de meldpunten. Vroeger deden we dat zonder terugkoppeling. Dat vonden jullie niet tof, dus sturen we nu een automatische terugkoppeling. Nu komt het verzoek ook nog om een beargumentatie te schrijven waarom we iets hebben gedaan. Sorry hoor. Dat hebben we nooit gedaan, dat doen we niet en zullen dat ook nooit gaan doen. Daar hebben we simpelweg de tijd niet voor. Het is al eerder aangeven: Tweakers is geen verklaring of uitleg verschuldigd waarom wij bepaalde dingen doen op de manier waarop we doen. We pakken de meldpunten dus op, we verwerken ze. Klaar. Als we dus een advertentie late staan kan dat een hele valide reden hebben. Wellicht was de melding niet juist, of doen we nader onderzoek, of hebben we de adverteerder gevraagd iets aan te passen. Er kan van alles spelen wat jullie echter niet zien. Je moet ons daar dus maar in vertrouwen, het is niet anders.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Ik denk dat de mods naar de advertenties als geheel kijken. Wie de adv post, handelaar of niet, concurrerend met prijswatch of niet en misschien nog een aantal factoren waar wij klootjesvolk niet van weten. Ignorance is bliss! :P
Joh, je mag best je eigen draai er aan geven. Mij best.

Maar op het moment dat er nul feedback komt waarom iets niet aangepast of afgehandeld word verlies je op den duur de medewerking van de community. Het boeit mij niet hoe men het een en ander controleert maar iets van feedback zodat je weet dat je de juiste zaken meld lijkt mij toch het minste om te zorgen dat er in ieder geval iets gemeld word.

Ik hoef geen uitleg hoe maar als ik wel een waarom krijg dan weet ik of een melding doen de volgende keer wel of geen zin heeft.

Dat ik het dan misschien niet altijd eens ben met het waarom is weer een hele andere discussie waar het mij nu niet echt om draait.

@Microkid Sorry maar een melding die niets zegt is net zoveel waard als geen melding. Zoals je het nu brengt kan ik het niet anders lezen als "om van het gezeur af te zijn krijg je een afgehandeld melding maar dat is het dan ook". Mijn vraag was gebaseerd op een wijziging in de voorwaarden.

Als ik dan kijk hoe de diverse handelaren inmiddels omgaan met die wijziging is enige verduidelijking naar de community die T.net van content voorziet en maakt helemaal niet zo vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Dat zal. Maar dan neem ik aan dat tot die tijd die advertenties geweerd worden? Anders heb ik nog wel een voorbeeld waarbij advertenties verwijderd worden omdat er bijvoorbeeld een categorie niet in de pricewatch staat maar wel in behandeling is om toegevoegd te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Microkid schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:28:
@5pë©ïàál_Tèkén legt het prima uit. Wij verwerken de meldpunten. Vroeger deden we dat zonder terugkoppeling. Dat vonden jullie niet tof, dus sturen we nu een automatische terugkoppeling. Nu komt het verzoek ook nog om een beargumentatie te schrijven waarom we iets hebben gedaan. Sorry hoor. Dat hebben we nooit gedaan, dat doen we niet en zullen dat ook nooit gaan doen. Daar hebben we simpelweg de tijd niet voor. Het is al eerder aangeven: Tweakers is geen verklaring of uitleg verschuldigd waarom wij bepaalde dingen doen op de manier waarop we doen. We pakken de meldpunten dus op, we verwerken ze. Klaar. Als we dus een advertentie late staan kan dat een hele valide reden hebben. Wellicht was de melding niet juist, of doen we nader onderzoek, of hebben we de adverteerder gevraagd iets aan te passen. Er kan van alles spelen wat jullie echter niet zien. Je moet ons daar dus maar in vertrouwen, het is niet anders.
Ik heb in een ander topic al een keer aangegeven dat er best een flink gebied zit tussen een standaardmelding en het schrijven van een argumentatie. Een dropdown met het afhandelen die een paar opties geeft en dan een pre-formatted melding retour stuurt is hartstikke eenvoudig. Simpelweg kun je zeggen: Binnen de lijntjes, buiten de lijntjes, aanpassing verzocht, in onderzoek. Klaar. Nette feedbackloop.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
FirePuma142 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:17:
[...]

Ik heb in een ander topic al een keer aangegeven dat er best een flink gebied zit tussen een standaardmelding en het schrijven van een argumentatie. Een dropdown met het afhandelen die een paar opties geeft en dan een pre-formatted melding retour stuurt is hartstikke eenvoudig. Simpelweg kun je zeggen: Binnen de lijntjes, buiten de lijntjes, aanpassing verzocht, in onderzoek. Klaar. Nette feedbackloop.
Daar heeft de crew geen zin in omdat ze, denk ik, graag wat ruimte reserveren voor zichzelf en dus niet alles gaan dicht timmeren qua regels/richtlijnen. Deze ruimte/wazigheid/discretionaire ruimte maakt dat ongewenste content nooit kan terugvallen op een regel die door de crew is gemaakt. Jep, er is in de regelgeving een grijs gebied waar advertenties volledig zijn overgeleverd aan de goede wil van de crew. Dat was met de oude regels zo en dat is nog steeds zo.
spoiler:
Dat zal ook wel zo blijven gok ik.

Als het binnen de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er geen actie.
Als het buiten de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er actie.
Als het in onderzoek is duurt het even voor je bedankt wordt voor je melding en volgt er misschien actie. d:)b

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Daar heeft de crew geen zin in omdat ze, denk ik, graag wat ruimte reserveren voor zichzelf en dus niet alles gaan dicht timmeren qua regels/richtlijnen. Deze ruimte/wazigheid/discretionaire ruimte maakt dat ongewenste content nooit kan terugvallen op een regel die door de crew is gemaakt. Jep, er is in de regelgeving een grijs gebied waar advertenties volledig zijn overgeleverd aan de goede wil van de crew. Dat was met de oude regels zo en dat is nog steeds zo.
spoiler:
Dat zal ook wel zo blijven gok ik.

Als het binnen de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er geen actie.
Als het buiten de lijntjes is wordt je bedankt voor de melding en volgt er actie.
Als het in onderzoek is duurt het even voor je bedankt wordt voor je melding en volgt er misschien actie. d:)b
Je punt is duidelijk. Blijven herhalen heeft niet zoveel zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Je punt is duidelijk. Blijven herhalen heeft niet zoveel zin.
Volgens mij is jouw vraag ook beantwoord. Vervolgvragen hebben ook niet meer zoveel zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mobby1971 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Volgens mij is jouw vraag ook beantwoord. Vervolgvragen hebben ook niet meer zoveel zin.
Dat zijn ze niet. Lees gerust het topic nog eens op je gemak door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 04:09
poNgz0r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Omdat tweakers gewoon de pricewatch wil en eigenlijk helemaal geen handelaren in de V&A. Voor de pricewatch krijgen ze geld en voor de handelaren in de V&A niet. Misschien een optie om gewoon niet zo moeilijk te doen en handelaren ook een bedrag per maand te laten betalen? Kan je al die regels over nieuw, nieuwstaat en de hele meuk ongedaan maken

[...]
Je stelling is incorrect.

Ik weet niet of je alle voorgaande discussies hebt gevolgd over handelaren in V&A maar als je die erop naleest wordt het toch vrij duidelijk dat het initiatief tot beperking van handel door handelaren absoluut niet is geinitieerd door de T.net crew maar door de gebruikers van T.net.

Dit is iets waar de gebruikers (misschien wel tot vervelends aan toe) bijzonder lang mee bezig zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
jbhc schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:49:
[...]

Je stelling is incorrect.

Ik weet niet of je alle voorgaande discussies hebt gevolgd over handelaren in V&A maar als je die erop naleest wordt het toch vrij duidelijk dat het initiatief tot beperking van handel door handelaren absoluut niet is geinitieerd door de T.net crew maar door de gebruikers van T.net.

Dit is iets waar de gebruikers (misschien wel tot vervelends aan toe) bijzonder lang mee bezig zijn geweest.
Maar daar is al gehoor aangegeven. Je kan namelijk advertenties filteren op wel of niet zakelijk. Van mij part zetten ze standaard particulier aan als filteroptie. Dan ben je er toch? Waarom het nog moeilijker maken. Aangezien ze het toch al zo druk hebben niet kunnen handhaven.

Het is zeker wel een geld kwestie, dat is het namelijk in vrijwel alle gevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door poNgz0r op 30-07-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
poNgz0r schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Maar daar is al gehoor aangegeven. Je kan namelijk advertenties filteren op wel of niet zakelijk. Van mij part zetten ze standaard particulier aan als filteroptie. Dan ben je er toch? Waarom het nog moeilijker maken. Aangezien ze het toch al zo druk hebben niet kunnen handhaven.

Het is zeker wel een geld kwestie, dat is het namelijk in vrijwel alle gevallen.
Die discussie is al elders gevoerd. Zullen we die niet nog eens overdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
@poNgz0r
Misschien moet je dit topic eens nalezen:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik ken het topic, vandaar ook mijn reactie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Daar zijn de voorwaarden heel duidelijk in: ongebruikte producten mogen niet aangeboden worden door handelaren. Even een nieuw product uit de doos halen is nog steeds ongebruikt. De seal van een disk openmaken is nog steeds ongebruikt. Creatieve oplossingen als "ik sluit het even aan, dan is het gebruikt" zullen we niet accepteren. Iedereen weet prima wat er met nieuw en ongebruikt wordt bedoelt. Ik hoop dus, net zoals @Bor aangeeft, dat men dat naleeft en niet willens en wetens de grenzen van het toelaatbare gaat opzoeken, want dan kan het wel eens heel snel afgelopen zijn.
Bor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Bij een ongeopende doos gaat het doorgaans niet om gebruikte producten. Ik zie ook handelaren die de regels denken te omzeilen door de verpakking zelf open te maken onder het mom van "slechts 1x getest". Wederom; als we er achter komen dat mensen de regels proberen te buigen kan er actie worden ondernomen. De kans op nog strengere regels neemt dan behoorlijk toe. Ook kunnen we bij twijfel vragen om bewijs van herkomst etc. Het gebruik van V&A is een privilege en geen recht. Iedereen die zich netjes aan de regels houdt is welkom.
Alleen gebruikt voor testen
V&A aangeboden: Silicon Power P34A80 256GB

V&A aangeboden: WD Gold (WD141KRYZ), 14TB(refurbisht)
Gewoon nieuw met grote letters op zijn site.
https://www.cobesu.nl/out...nterne-hardeschijven.html

V&A aangeboden: HGST Ultrastar He10 (SATA 6Gbps, 512e ISE + Power Disable Pin...
Gewoon nieuw met grote letters op de site.
https://www.cobesu.nl/out...nterne-hardeschijven.html

Samen met jullie bovenstaande teksten is dit gewoon niet te verkopen. Op deze manier heeft de wijziging in de voorwaarden geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En dan nog te bedenken dat het "nieuwe" producten zijn maar wel met margefactuur. Of nieuw klopt niet, óf de margeregeling klopt niet. :P Valt trouwens wel op dat het aanbod van Cobesu en JCCP nagenoeg gelijk is (al dan niet met vertraging). :+

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoewel ik nog vakantie heb wil ik hier toch even reageren; informatie rond aanbod wat niet klopt of bijvoorbeeld elders als nieuw / ongebruikt wordt aangeboden is waardevol maar hoort wel gewoon via het meldpunt te worden ingediend. Mede gezien de ervaringen met het vorige handelaren topic waken wij er voor dat ook dit topic uit de hand gaat lopen of verzand in "naming and shaming".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:45:
Hoewel ik nog vakantie heb wil ik hier toch even reageren; informatie rond aanbod wat niet klopt of bijvoorbeeld elders als nieuw / ongebruikt wordt aangeboden is waardevol maar hoort wel gewoon via het meldpunt te worden ingediend. Mede gezien de ervaringen met het vorige handelaren topic waken wij er voor dat ook dit topic uit de hand gaat lopen of verzand in "naming and shaming".
En dat gebeurt ook. Reeds meerdere malen gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 10:50

JJCP Trading

JJCP Trading

Bart-Willem schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:26:
En dan nog te bedenken dat het "nieuwe" producten zijn maar wel met margefactuur. Of nieuw klopt niet, óf de margeregeling klopt niet. :P Valt trouwens wel op dat het aanbod van Cobesu en JCCP nagenoeg gelijk is (al dan niet met vertraging). :+
Deze is grappig. Aanbod nagenoeg gelijk? Ik heb circa 120 advertenties en Cobesu circa 20. Ik denk dat iemand iets niet helemaal goed ziet!

Als je dan een statement maakt, maak dan wel een onderbouwd en kloppend statement. Dit raakt kant noch wal natuurlijk.

JJCP Trading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Bor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:45:
Beste Bor, naming and shaming gebeurd al volop in dit topic helaas. Ingrijpen word op prijs gesteld.

JJCP Trading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:51:
[...]

En dat gebeurt ook. Reeds meerdere malen gemeld.
En dan nog eens dunnetjes overgedaan in dit topic.....

Ik denk dat de boodschap van Bor 100% helder is toch?

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JJCP Trading schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Beste Bor, naming and shaming gebeurd al volop in dit topic helaas. Ingrijpen word op prijs gesteld.
Voor de duidelijkheid, ik zet simpelweg het filter zakelijk en het filter nieuw aan. Wat daar uitkomt meld ik ongeacht wie het is.

Dat daar dan vrij regelmatig ook jouw naam in tevoorschijn komt.........
JJCP Trading schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:37:
[...]

En dan nog eens dunnetjes overgedaan in dit topic.....

Ik denk dat de boodschap van Bor 100% helder is toch?
Niet dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
Het zou prettig zijn als mensen het hele topic zouden lezen en zich eens redelijk zouden houden aan wat de moderators vragen;

- Volgens mij staat er in dit topic vrij duidelijk beschreven dat er een overgangsperiode van 2 weken geldt.

- Volgens mij wordt er meerdere malen aangegeven dat meldigen weldegelijk serieus genomen worden en er vaak achterliggende redenen zijn dat advertenties niet altijd direct verwijderd worden.

- Volgens mij wordt er niet alleen in dit topic gevraagd om te stoppen met naming en shaming.

Geef de mods nou niet wederom een excuus om een topic dicht te gooien.

@Microkid @Bor en overige mods

Ik denk dat het prettig zou zijn als jullie mensen die de spelregels maar niet willen begrijpen gewoon persoonlijk aanpakken. Het al jaren lang sluiten van topics over handelaren in v&a omdat mensen zich niet kunnen gedragen zorgt voor een in mijn ogen belachelijke versplintering van dit onderwerp op het forum.

De vragen in dit topic hadden prima gepast in het vorige topic maar nu is er wederom een apart topic omdat het vorige topic uit de hand liep en er wederom algemeen ingegrepen wordt in plaats van persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Modbreak:Nog 1 laatste waarschuwing dan: dit topic gaat over handhaving. Niet over handelaren, de geplaatste advertenties, de manier waarop Tweakers e.e.a. aanpakt of over naming and shaming. Wie zich daar niet aan houdt mag 24 uur afkoelen.
We zijn momenteel aan het kijken naar een aantal excessen in V&A. Meer kan ik daar op dit moment niet over melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik zet simpelweg het filter zakelijk en het filter nieuw aan. Wat daar uitkomt meld ik ongeacht wie het is.

Dat daar dan vrij regelmatig ook jouw naam in tevoorschijn komt.........

[...]

Niet dus.
En wederom ga je (Ciris) in de persoonlijke aanval.... Ooit gehoord van de twee weken overgang regeling, meneer Ciris? Alles goed gelezen? Mensen hebben ook tijd nodig om zich aan te passen aan de nieuwe regels. Gelukkig waren de moderatoren wel zo wijs om een overgangs regeling van twee weken te geven. Dat geeft aan dat zij dat wel goed over nagedacht hebben (Hulde). Maar dat doordrammen hebben we eerder waargenomen in het "vorige" topic. Het leek er toen ook al op dat de zin van meneer Ciris vooral doorgedrukt moest en zou worden. Ook toen werd daar gelukkig door de moderatoren ingegrepen. Hopelijk nu ook weer want dit loopt gierend uit de bocht zo.

Bor, waar ben je, grijp aub in, want dit heerschap wil klaarblijkelijk zijn stokpaardje berijden. Hij gaat maar door met zijn gedram. En o.a. ik ben lijdend voorwerp, waarschijnlijk omdat ik in de discussie meedoe en ook vanuit een ander gezichtspunt reageer als handelaar. Het begint nu echter door te slaan helaas.

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Bart-Willem schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:26:
Beste Bart-Willem,

Ik verzeker je dat er nieuwe en refurbischte en recertifiede producten worden verkocht onder de marge regeling. ik ga niet prijsgeven waar dat te koop is, dat is natuurlijk bedrijfsgeheim, en de basis van mijn bedrijf.

Verdere ongegronde aantijgingen aan mijn adres zullen vanaf nu worden beschouwd als smaad, en zullen potentiele juridische consequenties hebben. Ik ben het nu beu.

Ik word hier neergezet als een belastingfraudeur door je,wat ik absoluut niet ben, dat verzeker ik je. Ik heb mijn bedrijfsadministratie perfect in orde, en betaal keurig mijn belastingen. Ook mijn klantervaringen zijn zeer positief gelukkig. Daar doe ik dan ook zeer veel voor om dat te bereiken hier op tweakers. Dat stapje extra, de moeite om net voor 17.00 te posten, etc. etc.

Moderatoren, grijp a.u.b. in bij verdere ongegronde en ongefundeerde aantijgingen aan mijn adres. Dit is nu echt over de grens van het acceptabele gegaan helaas.

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

JJCP Trading schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:37:
[...]

Beste Bart-Willem,

Ik verzeker je dat er nieuwe en refurbischte en recertifiede producten worden verkocht onder de marge regeling. ik ga niet prijsgeven waar dat te koop is, dat is natuurlijk bedrijfsgeheim, en de basis van mijn bedrijf.

Verdere ongegronde aantijgingen aan mijn adres zullen vanaf nu worden beschouwd als smaad, en zullen potentiele juridische consequenties hebben. Ik ben het nu beu.

Ik word hier neergezet als een belastingfraudeur door je,wat ik absoluut niet ben, dat verzeker ik je. Ik heb mijn bedrijfsadministratie perfect in orde, en betaal keurig mijn belastingen. Ook mijn klantervaringen zijn zeer positief gelukkig. Daar doe ik dan ook zeer veel voor om dat te bereiken hier op tweakers. Dat stapje extra, de moeite om net voor 17.00 te posten, etc. etc.

Moderatoren, grijp a.u.b. in bij verdere ongegronde en ongefundeerde aantijgingen aan mijn adres. Dit is nu echt over de grens van het acceptabele gegaan helaas.
Er is niemand hier die je verplicht te vertellen wat de herkomst is van jouw spullen. Behalve wellicht de moderators dan achter de schermen.

Geef toe: het is toch moeilijk te begrijpen voor de gewone tweaker hoe je zó veel typisch zakelijke apparatuur en onderdelen zoals enterprise HDD's en SSD's maar ook vele consumenten SSD's bijvoorbeeld gloednieuw, maar toch met 0% BTW kunt aanbieden? Als je dat aan de gewone tweaker uit kunt leggen dan zal dat meer uithalen dan oproepen tot handhaving. Maar ja: wie ben ik, ik ben een simpele ziel die het niet begrijpt. :P Het is dan ook niet als smaad bedoeld (ik stel gewoon vragen wat mogelijk mijn eigen onbenul of onwetendheid is, zodat ik en een andere gewone tweaker het misschien wel begrijpt), ook niet om je neer te zetten als "belastingfraudeur" (ik noem je dat ook nergens, dus leg die woorden dan ook niet in de mond), maar het geeft wel vraagtekens over de status (nieuw, of nieuwstaat, geopend, retourartikel of refurbished of wat dan ook). Maar daar is de discussie in dit topic ook mee begonnen. :+

Maar goed: het is aan de moderators / Tweakers hoe ze omgaan met de status nieuw/gebruikt etc. Persoonlijk denk ik dat de nieuwe voorwaarden prima zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 31-07-2020 01:17 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Beste Bart-Willem, Lees je eigen reacties nog eens goed door. Hoe zouden ze op jouw overkomen?

1) Ik bied ook vele producten aan met BTW. Overigens ook veel gebruikte producten die ik zelf ooit heb gekocht en gebruikt en vervolgens gebruikt verkoop.
2) Om een tipje van de sluier op te lichten, bij o.a. Used products koop je producten in met factuur onder de marge regeling. Ook dat zijn soms nieuwe producten, of producten die 0 draaiuren hebben maar uit seal zijn.

De manier waarop mijn bedrijf hier word aangevallen door Ciris en jou is niet passend bij de goodwill die ik hier op tweakers heb opgebouwd bij vele tevreden kopers. Ook niet passend bij mijn absoluut keurige stijl van zaken doen en ook niet passend op de manier waarop mijn aanbod word vergeleken met dat van Cobesu (die bijna 200 Km bij mij vandaan woont!), en waarop op zijn minst de indruk word gewekt dat mijn antwoorden niet zouden kloppen. Ik houd ook pertinent vol dat ik ook bij o.a. BVA auctions goederen heb gekocht in het verleden in de marge regeling. Ik heb de bewijzen daarvan in mijn boekhouding, en dat zul je dan op basis van mijn reputatie hier maar aan moeten nemen, en als je dat niet doet, dan is dat jouw probleem.

Ik hoop dat deze kruistocht tegen mijn bedrijf en activiteit op tweakers nu stopt (En dat geld ook voor Ciris) want dit is uit de hand gelopen. Kritisch zijn mag, maar mensen die te goeder trouw en netjes werken zo aanvallen is ongepast. Mijns inziens is een excuus van beide heren hier op zijn plaats.

Ik heb getracht in dit topic, en in het vorige topic een positieve bijdrage te leveren vanuit het oogpunt van een handelaar. dat word door sommigen duidelijk niet gewaardeerd, wat jammer is. Want de zaak kan alleen goed bekeken en gevalideerd worden als het vanuit elk oogpunt word bekeken, en niet alleen uit het oogpunt van stokpaardjes berijders.

[ Voor 14% gewijzigd door JJCP Trading op 31-07-2020 01:37 ]

JJCP Trading

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het gaat in dit topic over het handhaven, niet over de de discussie of we wel of geen handelaren in V&A willen enz. Die discussie is reeds gevoerd.