[T-Mobile TV] - Ervaringen en discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.727 views

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 18:48

Overige topics

Algemene informatie

T-Mobile TV is onze nieuwe Interactieve TV dienst. Verrassend persoonlijk TV-kijken, waar en wanneer jij wilt! Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGbqp342Yi7dz2eBw_1xen-rbB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4oVBktdifKeMIfaJmW4648b.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe klant

Alle klanten die vanaf 14 juli een nieuw abonnement aanvragen, ontvangen het vernieuwde T-Mobile TV! Bestaande klanten worden automatisch overgezet. Allereerst zijn de DSL-klanten aan de beurt met de Aria box, vervolgens de glasvezel klanten en als laatste de overige tv-ontvangers.

Wat is er nieuw aan T-Mobile TV?

• Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • 7 dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box
  • Gratis Films en Series; honderden gratis films, afleveringen en series On Demand
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English

TV Anywhere

T-Mobile levert op dit moment de online tv-dienst TV Anywhere zonder extra kosten bij het tv-abonnement dat optioneel bij vaste dienst T-Mobile Thuis gekocht kan worden. Het zenderaanbod is op dit moment echter beperkt tot enkele tientallen zenders. Maar daar komt in de komende weken verandering in. Het zenderaanbod van TV Anywhere wordt namelijk tot ruim boven de honderd zenders uitgebreid. Wat wel hetzelfde blijft, is dat TV Anywhere zonder extra kosten – gratis dus – bij het abonnement T-Mobile TV – geleverd wordt. Met de uitbreiding van TV Anywhere waardeert T-Mobile het zenderaanbod op naar dat van concurrenten Ziggo en KPN die ook meer dan honderd zenders via respectievelijk de online tv-diensten Ziggo GO en KPN Interactieve TV App leveren.

De verwachting is dat het nieuwe TV Anywhere in de loop van de maand augustus voor alle T-Mobile TV-abonnees beschikbaar is. De aanbieder gaat ervan uit dat ruim 115 zenders met de vernieuwde online tv-dienst bekeken kunnen worden. Daarmee treedt het in de voetsporen van concurrenten Ziggo en KPN die al langere tijd een dergelijk aanbod met hun online tv-diensten leveren. Het daadwerkelijk aantal zenders dat bekeken kan worden, hangt wel af van eventuele aanvullende tv-abonnementen dat wordt verkocht. T-Mobile stelt dat in ieder geval vrijwel alle zenders van het basispakket na de update van TV Anywhere met deze tv-dienst te bekijken zijn.

TV Anywhere is beschikbaar voor tablets en smartphones die functioneren op iOS en iPadOS van Apple alsmede het besturingssysteem Android. Ook heeft T-Mobile een app van TV Anywhere voor online mediaspeler Apple TV, die alleen gebruikt kan worden vanaf de vierde generatie van deze online mediaspeler. KPN biedt in het geheel geen apps voor online mediaspelers maar heeft wel KPN Interactieve TV apps voor de Smart TV-internettelevisies van LG en Samsung. Ziggo biedt dan weer geen apps van Ziggo GO voor Smart TV maar wel voor de online mediaspelers Apple TV (vanaf vierde generatie), Android TV OS en Amazon Fire TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU5ud7y9G7vXzn6vAQfMTGLXE1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GjooHXmJlNeVW8Bu2ULfUbWe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 20-07-2020 19:55 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mooi complete topic start. Maak zelf sinds eind 2019 gebruik van de T-Mobile diensten via glasvezel. Komende vanaf de Ziggo Next box was het even wennen. Zowel de interactieve tv-dienst als TV Anywhere zijn op zijn best mwah. Een flinke make-over is dus meer dan welkom. Hopelijk komen ze ook op niet al te lange termijn met een Android TV app. Casten is mogelijk maar volledig overstappen naar mijn Shield TV zou pas echt een uitkomst zijn.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

S1NN3D schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:32:
Mooi complete topic start. Maak zelf sinds eind 2019 gebruik van de T-Mobile diensten via glasvezel. Komende vanaf de Ziggo Next box was het even wennen. Zowel de interactieve tv-dienst als TV Anywhere zijn op zijn best mwah. Een flinke make-over is dus meer dan welkom. Hopelijk komen ze ook op niet al te lange termijn met een Android TV app. Casten is mogelijk maar volledig overstappen naar mijn Shield TV zou pas echt een uitkomst zijn.
Het ontbreken van een (fatsoenlijke) AndroidTV app is (voor mij) al een reden om nu niet voor bepaalde glasvezelaanbieders te kiezen. Voor mijn oudste dochter, die vanaf december een verplichte overstap moet maken naar glasvezel (leest wat raar, ik weet het, maar er ligt geen antenne kabel in het "gemoderniseerde" gebouw), zou een glasprovider met een AndroidTV app een aantrekkelijke optie kunnen zijn. Omdat zij sinds kort via één (goedkoop) apparaat alles kan streamen wat haar hartje begeerd, wil ze dit in de toekomst (vanaf december dus), niet anders blijven doen. Voor haar zal het nu Internet-only gaan worden icm NLZiet, en dat kan eigenlijk ook prima (voor haar).

Ik had de vraag elders ook al gesteld, en heb daar als antwoord gekregen dat er niets te melden valt over een mogelijke ATV app. Ik neem aan dat iemand hier daar geen ander antwoord op kan geven?

Testing, one, two ...

• robcoenen
Ik ben bang dat marktonderzoek van de verschillende providers uitwijst dat het marktaandeel aan tvOS en Android TV apparaten relatief laag is en dus het de energie / kosten niet waard is. Gelukkig springen diensten zoals NLZIET hier wel op in door een Apple TV en Android TV app te bieden.

Stiekem hoop ik dat de vernieuwde Chromecast, op basis van Android 11, relatief scherp geprijst op de markt gezet gaat worden zodat de stap voor mensen om kennis te maken met Android TV kleiner gemaakt wordt en het platform zo kan groeien (en hierdoor dus ook de behoefte naar apps groeit). Immers is de reguliere Chromecast mateloos populair naar mijn idee.

tvOS van Apple is (ook) een volwassen platform met kwaliteitseisen voor de aangeboden apps en een integratie met de grootste diensten. Echter denk ik dat er maar weinig mensen aan een dergelijke box willen voor de adviesprijs van €199,-. Een vernieuwde Apple TV box met tvOS14 en een lager prijskaartje zie ik helaas niet gebeuren.

Helaas kan ik ook nergens officiële meldingen vinden over de ontwikkeling van een dergelijke Android TV applicatie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat de providers je vooral tv-boxen willen verhuren als onderdeel van hun verdienmodel. Als er een AndroidTV app zou zijn van T-Mobile zou ik mijn beide boxen direct afkoppelen. En daarin sta ik ongetwijfeld niet alleen. Maar wie weet... na jaren beloven, is er een release gekomen van Ziggo. Hopelijk volgt T-Mobile deze ontwikkeling.

• robcoenen
S1NN3D schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:25:
Ik denk dat de providers je vooral tv-boxen willen verhuren als onderdeel van hun verdienmodel. Als er een AndroidTV app zou zijn van T-Mobile zou ik mijn beide boxen direct afkoppelen.
Dat zal inderdaad ook zeker meespelen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat de providers je vooral tv-boxen willen verhuren als onderdeel van hun verdienmodel. Als er een AndroidTV app zou zijn van T-Mobile zou ik mijn beide boxen direct afkoppelen. En daarin sta ik ongetwijfeld niet alleen. Maar wie weet... na jaren beloven, is er een release gekomen van Ziggo. Hopelijk volgt T-Mobile deze ontwikkeling.
Ik zie in de Play Store dat de app er wel is voor Tsjechië? Misschien is er eenzelfde handige Harrie die hem, net als bij de Ziggo app enige tijd geleden, aan de praat kan krijgen voor Nederland :+

Testing, one, two ...

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-10 11:46
je kunt gewoon casten vanuit de t-mobile app op je telefoon. Opnemen werkt vziw niet

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als beeldkwaliteit niet belangrijk is dan zou dat een optie kunnen zijn ja. Om een of andere reden schijnen mensen te denken dat ze dezelfde streams krijgen op de app (ook op 'de community').
Nou schijnt de bitrate van de vernieuwde app iets hoger te liggen maar ik heb net met de oude maar eens een vergelijk gedaan. Nu is 'Munich' op Spike te zien en de stream in de app is verhoudingsgewijs een dvd te noemen tov een bluray (via de stb). De scherpte is nog best okee maar de kleuren lijken uit de jaren 80 te komen (zelfde met 'Op 1' op NPO1), met uiteraard dezelfde beeldinstelling.
Wat nog enigszins meeviel was de vertraging: tov de stb slechts een seconde of 15 ... (had eerder iets van 30 verwacht)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 28-07-2020 23:06 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 00:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zet deze even preventief op slot.. waarom? VOlgens mij is er nogal wat overlapping met o.a.

[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie en [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie :)

Wellicht even overleggen met de topicstarter daar om te kijken wat wel/niet kan overlappen? Informeer mij even wat daar uit is gekomen. Dan kan deze eventueel weer gewoon open! Ik kom namelijk ook uit bij deze dienst via de links in de andere topics als ik even een paar keer klik.. daarnaast is de 'app' in feite een dienst, waardoor deze niet direct in [MSH] thuishoort, tenzij er een afsplitsing is specifiek voor appgebruik, welke dan evt. weer overlapt met diverse 'casting' producten.. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Michael Knight op 01-08-2020 21:16 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.