Nee, niet voorgeschreven door een constructeur, zie ook niet in wat dit constructief doet.
Geheel is 22cm dik, folie, 12cm eps, 3cm hunebedjes, wapening 8mm en vvw, bovenkant vvw ligt dus 4,6 in't beton, 3,8cm waar het over de las van de wapening gaat.
De gang van zaken bij de gemeente is gebruikelijk overigens. Je krijgt eerst een vergunning om te gaan bouwen, op basis van je ontwerptekeningen. Constructieve detailgegevens en berekeningen mogen dan later worden toegevoegd maar moeten wel een x aantal weken voor begin bij de gemeente liggen. Dat voorbehoud staat als het goed is bij je vergunning (maar kennelijk niet duidelijk genoeg...).
Klopt, weet ik nu ook, maar was me niet duidelijk genoeg blijkbaar
Wat had je in eerste instantie allemaal ingediend? Had je überhaupt constructieve gegevens meegestuurd? Want de meeste gemeentes vragen tegenwoordig steeds meer constructieve gegevens bij de eerste indiening.
De (nieuwe) situatie schets, en de blauwdruk van de fundering zoals op pagina 1 staat. En we hebben een autocad tekening laten maken van de nieuwe situatie (dakkapel) met maatvoering/gebruik van materialen e.d.
Zes weken levertijd voor een constructeur is ook niet gek. Constructeurs zijn eigenlijk nog te lief wat dat betreft. Ze hebben het stervensdruk net als iedereen in de bouw dus dan is zes weken niet zoveel

Klopt, is ook niet erg, baal alleen van het feit dat ik achter de feiten aan loop en ik die periode niet heb. Het is natuurlijk ook geen naïviteit, maar ik wist het gewoon niet, inmiddels wel een constructeur gevonden, was ook stervensdruk maar snapt mijn probleem en wil me wel uit de brand helpen, en doet dit even tussendoor

Ps.
Wel een flinke klus overigens

Het moet eerst erger worden voordat het beter wordt

pietje63 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:32:
Respect voor de verbouwingen, maar persoonlijk ben ik wel blij dat de gemeente de berekeningen vraagt / eist.
Jelte,89 in "Verbouwing complete woning" ; ik zou liever hebben dat mijn buurman (of verkoper van mijn aangekochte woning) eea goed laat uitrekenen. Heb er zelf niet veel verstand van, daarom blij met toezicht
En ja, heb ook wel eens aanvaring met gemeente gehad.. fietsen overkapping die te groot was, baalde enorm maar begreep toen ook dat ze normen hebben
Helemaal mee eens, maar dat wat ik nu weet, had ik graag 6 weken eerder willen weten, dus dat er een soort van checklistje was, dit is stap a, dit b en dit c en dan mag je bouwen..
Ik heb al die tijd 'vergunning' verkeerd geïnterpreteerd, mag geen excuus zijn, maar gelukkig weet ik wat ik doe

en ja, ik begrijp ook dat dat onvoldoende is, zie mijn stukje over het asbestrapport
(stukje offtopic, gemeente is ook geen makkelijk apparaat om mee te praten, ik heb een vriend wat voor de gemeente werkt, moest een carport afkeuren ivm 2 cm te hoog, die man had dat stiekem gedaan ivm zijn camper wat er dan onder paste, diezelfde vriend keurt ook een bouwproject af ivm ondeugdelijkheden, notabene constructief, en wordt op zijn vingers getikt, want het project moest doorgaan want bood genoeg werkgelegenheid/aanzien voor die gemeente. (heeft zich daarna ziek gemeld, om het project over te kunnen dragen) andere situatie: bij ons op de hoek zijn nieuwe appartementen gerealiseerd, ex rabobank kantoor, die zijn daar vertrokken want ze wilden uitbreiden door een extra laag toe te voegen, mocht niet want het stond midden in een woonwijk en dan werd het te hoog, het is pas verkocht, woonlaag toegevoegd om 3 extra app. te kunnen bouwen, de reactie op waarom het toen niet mocht en nu wel was: "toen was het bestemming industrie, nu is het bestemmingsplan aangepast naar wonen" en mag het wel... ik bedoel... wat heeft hoogte qua bestemming te maken)
Feit is, wil je iets wat de gemeente wat oplevert, kan alles, wil je zelf iets gaat het ambtelijk apparaat rollen
[
Voor 14% gewijzigd door
Jelte,89 op 05-02-2022 22:31
]