Mogelijk weer stapje verder.
PC op zolder: Geen harde-resets meer, wel driver crash/black screen of green screen bij 3DMark en soms bij gamen.
PC in de woonkamer: 3DMark net 2x 20 stress test laten lopen en niets aan de hand.
Mijn eerste idee is dan temperatuur, omdat het op zolder een stuk warmer is. Alleen laten de sensoren geen extreme dingen zien voor zover ik weet? En als ik in OCCT maximale belasting test wordt alles heter dan bij 3DMark maar is er geen crash.
Vind overigens wel dat de RX5700 maar weinig ruimte heeft om koele lucht aan te zuigen. Er zit 1 slot onder vrij in de Cooler Master NR400 case. En dan kan hij toch ook warme exhaust lucht van buiten de case weer in zuigen via die vrije slot?
Ik twijfel nog wel over deze optie want ik zou denken dat bij oververhitting de CPU/GPU gewoon gaan down-throttlen ipv crashen? Of het is niet de CPU/GPU die oververhit raakt maar het moederbord.
Optie twee: gare aarde/elektra op zolder. Er zat een verlengkabel tussen de PC en de wandcontactdoos (en nog een gare splitter...). Zowel die verlengkabel als de kabel in de wandcontactdoos zagen er niet helemaal fris meer uit bij nadere inspectie. Beneden meteen in de wandcontactdoos gedrukt.
Bij deze optie denk ik dan weer: Waarom zou hij dan bijna elke keer op hetzelfde moment crashen in 3DMark? Dat is bij (te) hoge temperatuur makkelijker voor te stellen.
[
Voor 4% gewijzigd door
MailMan op 10-08-2020 10:17
]