Random crashes nieuwe build. Hulp met diagnosticeren.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 22:50
DutchCrownNL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:17:
Voeding? Je temps zijn in orde zo te zien
Splinternieuwe Corsair voeding. Maar het kan natuurlijk altijd.

Alleen is het soort crash anders dan eerst. De DOCP crashes waren alsof iemand stroom eraf schakelde en nu is het soms een zwart scherm, soms een crash naar desktop van Heaven.

Ik downgrade even GPU drivers.

Stuur denk ik de hele PC op naar een bedrijf over een maand. Want dit is echt vermoeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Downgrade hielp niet.

Wat wel lijkt te helpen is Undervolten / Max GPU Fan speed.

Ik vind het maar bizar. Je koopt gewoon een product dat op default settings dus niet stabiel is?

Nou, zelfs Undervolten helpt niet 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 04-08-2020 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:59
Als je je bios reset en daarna in windows /sfc scannow draait, vind het dan fouten?
Heb zo'n idee dat door al die crashes iets in je installatie corrupt is geraakt.

Hoop dat je toevallig ergens een nvidia kaart vandaan kan toveren om in ieder geval je gpu uit te sluiten. Of anders een andere gpu (niet de 5700 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mrFoce schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 04:32:
Als je je bios reset en daarna in windows /sfc scannow draait, vind het dan fouten?
Heb zo'n idee dat door al die crashes iets in je installatie corrupt is geraakt.

Hoop dat je toevallig ergens een nvidia kaart vandaan kan toveren om in ieder geval je gpu uit te sluiten. Of anders een andere gpu (niet de 5700 serie).
Gisteren toevallig al uitgevoerd omdat ik hetzelfde dacht, maar geen fouten gevonden.

Helaas geen andere onderdelen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Het gebeurt gek genoeg niet in Furmark, terwijl je zou denken dat die net zo belastend is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@MailMan
Furmark = zoals ze in het Engels zeggen een Power Virus. Onrealistische belasting om maximale stroom te trekken en hitte te creëren. Is dus puur GPU belasting.

Heaven is een DirectX 11 demo/benchmark dat ook zo goed als alleen puur GPU belasting is, maar dan in een realistische belasting.

Spellen zoals PubG is veel meer belasting van je CPU ervan uitgaande dat je 1920x1080 speelt. Zoalng je GPU nog adem heeft kan de CPU al dan niet samenwerking met snellere RAM settings nog extra frames pushen naar de GPU om te renderen. Vooral de laag percentage frames zullen iets opgekrikt zijn.

Dan heb je ook nog spellen die, hoe mild ook, AVX instructies verwerken zoals Battlefield 5. Dit spel vraagt veel van alles. CPU, RAM en GPU. Op Full HD that is.

Bij intense games waarbij het hele systeem hard aan het werk moet wordt tegelijk ook het hele systeem warm. En niet één onderdeel. Als alles warm wordt wordt elk onderdeel óók nog eens warmer dan dat je het afzonderlijk getest hebt omdat er nu omgevingswarmte bij komt kijken.

Je kunt eventueel Asus RealBench eens een aantal uur draaien: https://www.techspot.com/downloads/7050-asus-realbench.html

Op een gegeven moment moet je stoppen en een knoop doorhakken. Ik weet niet wat ik zou doen als ik jou was, maar ik neig naar een RMA van CPU vanwege twijfels aan de memory controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Hier systeem nu stabiel op 3200mhz inmiddels al 2 intensieve dagen iets wat nog nooit gelukt is.....

Nieuwe setje ram wat in de lijst staat van Asus en dan bios een versie omlaag en geen problemen meer.... nieuwe bios versie wel crashes.

Zijn trouwens nieuwe amd drivers zag ik.

[ Voor 8% gewijzigd door JWFpeters op 05-08-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Mozes kriebel zeg.

ASUS komt uit met nieuwe BIOS. Installeer nieuwe BIOS. Alles naar stock/default gezet (CMOS reset)

3DMark crash na 5 min (werkte tot gisteren nog prima)
Heaven Benchmark crasht na 2 min

Dan maar weer BIOS downgraden. Melding: "selected file is not a proper bios"

Kan dus niet Downgraden nu. Lekker hoor. Wat een gezeur met ASUS.

Ja ik ben van plan de pc op te sturen om te laten checken, maar ik had de hoop dat een BIOS upgrade voor stability zou zorgen. Helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door MailMan op 07-08-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 23:31
MailMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:15:
Mozes kriebel zeg.

ASUS komt uit met nieuwe BIOS. Installeer nieuwe BIOS. Alles naar stock/default gezet (CMOS reset)

Ja ik ben van plan de pc op te sturen om te laten checken, maar ik had de hoop dat een BIOS upgrade voor stability zou zorgen. Helaas.
Heb je het BIOS bestand laten hernoemen via de tool? Misschien is dat de reden waarom hij niet wilt downgraden?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik heb nooit een Tool daarvoor gebruikt, ookal stond in de Manual dat je hem moest renamen. Ging voorheen altijd goed en kon daarmee ook downgraden.

Maar wel of niet renamen maakt niet uit.

USB al opnieuw geformat en BIOS ook opnieuw gedownload. Geen verschil.

3DMark doet de run nu wel goed nadat ik de PC van zolder naar beneden heb gehaald. Misschien toch wat te heet daar ondanks dat de temps van de sensor niet erg hoog lijken te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
MailMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:43:
Ik heb nooit een Tool daarvoor gebruikt, ookal stond in de Manual dat je hem moest renamen. Ging voorheen altijd goed en kon daarmee ook downgraden.

Maar wel of niet renamen maakt niet uit.

USB al opnieuw geformat en BIOS ook opnieuw gedownload. Geen verschil.

3DMark doet de run nu wel goed nadat ik de PC van zolder naar beneden heb gehaald. Misschien toch wat te heet daar ondanks dat de temps van de sensor niet erg hoog lijken te zijn.
Ja temperatuur kan wel een dingetje zijn nu, weet niet hoe warm het bij jou in huis (zolder) is, maar bij mij is het inmiddels 31 graden in huis, en merk (lees=hoor) dat mijn fans al sneller draaien dan normaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
DutchCrownNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:46:
[...]

Ja temperatuur kan wel een dingetje zijn nu, weet niet hoe warm het bij jou in huis (zolder) is, maar bij mij is het inmiddels 31 graden in huis, en merk (lees=hoor) dat mijn fans al sneller draaien dan normaal :+
Zou me niet verbazen als het 35-40 graden is :P

Dus, hitte zou een ding kunnen zijn die in ieder geval de 3DMark crashes veroorzaken.

Dat wordt betere fans uitzoeken denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
MailMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:15:
Mozes kriebel zeg.

Zulk soort BIOS's kan je dan alleen met een BIOS flashback doen. Zit dat op jouw mobo? Een usb stick erin met je hernoemde BIOS bestand en dan het knopje achter op je I/O shield indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Staan de fans goed ingesteld in de bios?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
bierschuit schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:12:
[...]

Zulk soort BIOS's kan je dan alleen met een BIOS flashback doen. Zit dat op jouw mobo? Een usb stick erin met je hernoemde BIOS bestand en dan het knopje achter op je I/O shield indrukken.
Nee heeft geen Flashback knop... Maar bij de vorige BIOS'n kreeg ik die melding niet.
Quacka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:13:
Staan de fans goed ingesteld in de bios?
Wat is goed? De 2 front fans zijn niet regelbaar en staan op full speed. De CPU en rear fan heb ik handmatig op max ingesteld om te kijken of het uitmaakt.

De GPU had ik -5% power gedaan en 100% fan speed. Maar dat maakte allemaal niet uit.

Misschien dat er toch 1 component op het moederbord te heet wordt waar onvoldoende ventilatie is? Duurdere moederbord hebben natuurlijk betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Heb nog 2 extra case fans bijbesteld zodat er voorin over de hele hoogte fans zitten en er bovenop ook nog 1 als exhaust bij kan.

De crashes die ik de laatste tijd ervaar zijn dus ook anders dan in het begin. Niet meer die harde-reset en automatische reboot. Maar een groen scherm en soms alleen eruit knallen van de display driver. Dat lijkt meer AMD 5700XT kwaaltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
Weet niet ik herken er niets van.
Het kan echt van alles zijn.
Ergens in je hardware iets wat niet goed werkt.
De voeding zit ik ook aan te denken. N

In theorie is het prima pc, dus er moet iets zijn wat niet helemaal draait zoals het moet. Een defectje ergens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
MailMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:40:
Heb nog 2 extra case fans bijbesteld zodat er voorin over de hele hoogte fans zitten en er bovenop ook nog 1 als exhaust bij kan.

De crashes die ik de laatste tijd ervaar zijn dus ook anders dan in het begin. Niet meer die harde-reset en automatische reboot. Maar een groen scherm en soms alleen eruit knallen van de display driver. Dat lijkt meer AMD 5700XT kwaaltje.
Ik weet van mijn oude (overleden) R9 380 kaartje dat die ook spontaan het beeld liet bevriezen, weliswaar geen groen scherm maar beeld bleef staan, geluid liep net als het systeem vast.
Van alles geprobeerd niets hielp, uiteindelijk vervangen door een andere kaart en probleem nooit meer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
De harde resets lijken echt verleden tijd. Zit nu nog met crashend Adrenalin Software en zwarte schermen tijdens benchmarks b.v. dus ben wat met drivers aan het experimenteren.

Wat ik mij afvroeg. Asus heeft bij Drivers -> VGA: AMD Graphics Drivers staan

https://www.asus.com/us/M...-WI-FI/HelpDesk_Download/

Wat zijn dit voor drivers? Ik dacht dat dit AMD Adrenalin drivers waren voor m'n 5700XT, maar de driver versie is voor mij onbekend (27.20.1001.15001) en als de installatie afgelopen is is de videokaart ook nog niet goed geïnstalleerd (nog steeds default windows display driver).

Toen bedacht ik me ook dat het nergens op slaat dat Asus VGA drivers levert, want hoe weten zij nou welke GPU de gebruiker heeft?

Dus is mijn vraag. Wat zijn dit voor (APU) drivers en moet ik deze wel of niet installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:28
MailMan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:07:
De harde resets lijken echt verleden tijd. Zit nu nog met crashend Adrenalin Software en zwarte schermen tijdens benchmarks b.v. dus ben wat met drivers aan het experimenteren.

Wat ik mij afvroeg. Asus heeft bij Drivers -> VGA: AMD Graphics Drivers staan

https://www.asus.com/us/M...-WI-FI/HelpDesk_Download/

Wat zijn dit voor drivers? Ik dacht dat dit AMD Adrenalin drivers waren voor m'n 5700XT, maar de driver versie is voor mij onbekend (27.20.1001.15001) en als de installatie afgelopen is is de videokaart ook nog niet goed geïnstalleerd (nog steeds default windows display driver).

Toen bedacht ik me ook dat het nergens op slaat dat Asus VGA drivers levert, want hoe weten zij nou welke GPU de gebruiker heeft?

Dus is mijn vraag. Wat zijn dit voor (APU) drivers en moet ik deze wel of niet installeren?
Die drivers zijn voor systemen met een AMD APU, dus een Ryzen xxxxG. Aangezien jij die niet hebt moet je deze drivers dus niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Mogelijk weer stapje verder.

PC op zolder: Geen harde-resets meer, wel driver crash/black screen of green screen bij 3DMark en soms bij gamen.

PC in de woonkamer: 3DMark net 2x 20 stress test laten lopen en niets aan de hand.

Mijn eerste idee is dan temperatuur, omdat het op zolder een stuk warmer is. Alleen laten de sensoren geen extreme dingen zien voor zover ik weet? En als ik in OCCT maximale belasting test wordt alles heter dan bij 3DMark maar is er geen crash.

Vind overigens wel dat de RX5700 maar weinig ruimte heeft om koele lucht aan te zuigen. Er zit 1 slot onder vrij in de Cooler Master NR400 case. En dan kan hij toch ook warme exhaust lucht van buiten de case weer in zuigen via die vrije slot?
Ik twijfel nog wel over deze optie want ik zou denken dat bij oververhitting de CPU/GPU gewoon gaan down-throttlen ipv crashen? Of het is niet de CPU/GPU die oververhit raakt maar het moederbord.

Optie twee: gare aarde/elektra op zolder. Er zat een verlengkabel tussen de PC en de wandcontactdoos (en nog een gare splitter...). Zowel die verlengkabel als de kabel in de wandcontactdoos zagen er niet helemaal fris meer uit bij nadere inspectie. Beneden meteen in de wandcontactdoos gedrukt.

Bij deze optie denk ik dan weer: Waarom zou hij dan bijna elke keer op hetzelfde moment crashen in 3DMark? Dat is bij (te) hoge temperatuur makkelijker voor te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 10-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Hmm nu toch crashes zowel op begane grond als op zolder.

Wat opvalt is dat de PC alleen crasht bij Time Spy Graphics Test 2. De andere Time Spy testen kan ik dus prima loopen zonder een crash. Ook op zolder in de hitte.

Maar 1 of 2x Graphics Test 2 en boem groen scherm. Net als bij Unigine Heaven overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Heb je een vloer/bureau ventilator binnen handbereik?
Zet die eens naast je kast gericht op de GPU (wel kast open doen uiteraard :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
DutchCrownNL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:40:
Heb je een vloer/bureau ventilator binnen handbereik?
Zet die eens naast je kast gericht op de GPU (wel kast open doen uiteraard :+ )
Zojuist na een complete fresh install TimeSpy gedraaid met een sterke ventilator op de case gericht (op een hoek). Misschien dat hij een paar minuten langer goed draaide, maar alsnog een groen scherm.

Apart hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Lijkt me dan wel echt iets met de GPU te maken te hebben.
Heb je ergens een ander (Nvidia) kaartje (te leen) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
DutchCrownNL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:47:
Lijkt me dan wel echt iets met de GPU te maken te hebben.
Heb je ergens een ander (Nvidia) kaartje (te leen) ?
Ik zelf niet. Probeer met iemand af te spreken in de buurt om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Time Spy test 2 is vooral GDDR. Dus GPU Memory intensief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
bierschuit schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:01:
Time Spy test 2 is vooral GDDR. Dus GPU Memory intensief.
Bingo!

Net via OCCT de MEMtest voor GPU gedraaid en hij crasht na een paar minuten. Kan dat ook herhalen.

Wordt een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR0dSfj-BwQCBCxwBEHbm4tgnsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eATSrOB2nq87PsMo2WZ2ucwl.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een lijdensweg was dit zeg. Hahaha

Toch zeker 20-30 uur ingestopt doordat het twee verschillende issues waren (vermoed ik). Eerst het DOCP gedoe en toen nog dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Trouwens, kan ik er wel vanuit gaan dat GPU memory errors echt komen door een defecte GPU, en niet door b.v. het moederbord of de CPU die gekke dingen doen?

Of is dat gevalletje van: Theoretisch gezien kan het aan wat anders liggen dan de GPU maar 95% kans dat het de GPU is? :)

[ Voor 28% gewijzigd door MailMan op 10-08-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
MailMan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:06:
Trouwens, kan ik er wel vanuit gaan dat GPU memory errors echt komen door een defecte GPU, en niet door b.v. het moederbord of de CPU die gekke dingen doen?

Of is dat gevalletje van: Theoretisch gezien kan het aan wat anders liggen dan de GPU maar 95% kans dat het de GPU is? :)
Ik denk dat je met het laatste goed zit, om dat zeker te weten zou je een ander kaartje erin moeten stoppen en dezelfde test herhalen. Als die doorloopt zonder enige fout weet je het probleem :)

En inderdaad, heeft ff wat tijd gekost maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
DutchCrownNL schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Ik denk dat je met het laatste goed zit, om dat zeker te weten zou je een ander kaartje erin moeten stoppen en dezelfde test herhalen. Als die doorloopt zonder enige fout weet je het probleem :)

En inderdaad, heeft ff wat tijd gekost maar dan heb je ook wat.
Als het goed is vanavond een GTX 1080 te leen om mee te proberen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MailMan
Net een uur lang 3DMark Graphics Test 2 laten lopen zonder crash met de GTX 1080 :)

Lijkt me duidelijke uitkomst.

Overigens voelde de GTX 1080 gek genoeg soepeler in PUBG dan de 5700XT. Terwijl de framerate iets lager is. Alsof v-sync aanstond terwijl dat niet zo was. Monitor support ook geen GSync of Freesync trouwens.

Kan een illusie zijn natuurlijk, of de memory errors speelden toch ook een rol daarin. Of NVidia doet iets met de drivers.

De 1080 is ook een stuk stiller. Heb hem nog niet boven de case fans horen uitkomen en dat was met de 5700XT wel anders.

Wel benieuwd hoe dat voor een nieuwe goed werkend 5700XT is.

[ Voor 76% gewijzigd door MailMan op 11-08-2020 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Gelukkig heb je nu antwoord, laat je weten hoe het afloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:12
Voor de grap ook DOCP geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
.

verkeerde topic! :X

[ Voor 99% gewijzigd door MonkeyJohn op 11-08-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
paragon schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:21:
Voor de grap ook DOCP geprobeerd?
DOCP doet het nu prima :) volgens mij was dat een ongerelateerde issue en is het met een BIOS update gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Opgestuurd naar leverancier

Daar crasht hij niet....

Hoe is dat nou mogelijk? Hier draait alles nu prima met een 1080 GTX erin. Lees op internet ook mensen met zelfde soort symptomen en daar was de VRM kapot.

Er zijn ook zat builds te vinden met dezelfde Mobo, Kaart en CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
MailMan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:55:
Opgestuurd naar leverancier

Daar crasht hij niet....

Hoe is dat nou mogelijk? Hier draait alles nu prima met een 1080 GTX erin. Lees op internet ook mensen met zelfde soort symptomen en daar was de VRM kapot.

Er zijn ook zat builds te vinden met dezelfde Mobo, Kaart en CPU?
Misschien testen ze met andere hardware waardoor het probleem niet aanwezig is?
Mijn PRIME X470-Pro die terug was gekomen heeft ook even goed gewerkt na de firmware update, maar heeft nu toch weer issues (extreem lange bios boot-tijd), dus die gaat ook weer retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
DutchCrownNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Misschien testen ze met andere hardware waardoor het probleem niet aanwezig is?
Mijn PRIME X470-Pro die terug was gekomen heeft ook even goed gewerkt na de firmware update, maar heeft nu toch weer issues (extreem lange bios boot-tijd), dus die gaat ook weer retour.
Het is zeker niet identieke hardware waarmee ze getest hebben (B450 bordje denk ik), maar ik zie op internet genoeg mensen met een Asus Prime B550, Ryzen 5 3600 en Sapphire 5700XT build.

Wat kan nou voor GPU Ram errors zorgen als het niet de videokaart is...? Kan de voeding dat nog zijn of toch eerder Mobo/GPU?

En wel apart dat het met een GTX1080 prima gaat?

[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 14-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Hoe lang testen ze daar?
Bij jou deed de videokaart het ook, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Langer dan ik.

Wat bedoel je met deed het?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MailMan
Waarschijnlijk toch GPU!!

Ben naar leverancier gereden en daar oude 5700XT en een nieuwe in het systeem gehad. Oude crashte snel in die van mij en een nieuwe niet. De nieuwe had ook veel minder fan noise (lagere snelheid), dus er was hardwarematig toch echt een verschil.

Reden dat mijn oude niet crashte in hun pc was mogelijk combi van grote case maar vooral slome cpu die GPU bottleneckt en daardoor niet resulteerde in memory errors/crashes :)

Ga thuis nog langer testen maar m’n gevoel zegt dat het nu goed is...! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
Wel de meest efficiënte manier van testen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
@MailMan Gelukkig dat je dan erheen bent geweest. De meeste mensen kunnen dat niet. Het is wel zorgelijk dat ze de GPU niet volledig belast hebben tijdens de tests die zij hanteren.

Heb je goed gedaan! Hopelijk doen ze wat met dat puntje van aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Bij deze even nog een definitieve afsluiting:

Alles is stabiel :) Nieuwe GPU was de oplossing.

Draai nu 4.3/4.25Ghz @ 1.3V (per CCX overclock) op Ryzen 5 3600
DDR4 op 3600CL16
GPU op 2050mhz @ 1085mv en 1800mhz VRAM

9700 3DMark TimeSpy score, dus ik ben tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
MailMan schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:26:
Bij deze even nog een definitieve afsluiting:

Alles is stabiel :) Nieuwe GPU was de oplossing.

Draai nu 4.3/4.25Ghz @ 1.3V (per CCX overclock) op Ryzen 5 3600
DDR4 op 3600CL16
GPU op 2050mhz @ 1085mv en 1800mhz VRAM

9700 3DMark TimeSpy score, dus ik ben tevreden!
Fijn om te horen! Hier ook alles stabiel met een B550 Tomahawk bordje (oude X470 was dood).
Lichte undervolt op de R5 3600, verder nog weinig mee gedaan :D

Pagina: 1 2 3 Laatste