Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ben alleen benieuwd wat er gebeurd met een familie365 account als 1 van de 6 wordt aangemerkt met overtreding.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thelion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 07:11
(jarig!)
Cyberpope schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:43:
Ben alleen benieuwd wat er gebeurd met een familie365 account als 1 van de 6 wordt aangemerkt met overtreding.
Goede vraag, mijn eigen account is nu geblokkeerd maar die van mijn dochter niet. Ik krijg ook elke week braaf een email met het activiteiten rapport van haar account (ik had een custom domain aan mijn account gekoppeld, dus ik gebruik nog steeds hetzelfde mailadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:35:
[...]

Zo werkt het bij zowat alle online accounts; als ze je account blokkeren/sluiten dan ben je je gekochte digitale goederen gekoppeld aan je account kwijt.
Waar ze zich achter schuilen is dat het account gratis was en dat zij daarvoor voorwaarden hebben opgesteld waarin zoal staat dat zij altijd het recht hebben jouw account te blokkeren of te sluiten.
De gekochte digitale goederen zijn - in principe - nog steeds geleverd of gekoppeld zoals jij dat wil - aan het account - dat Microsoft achteraf heeft geblokkeerd.
Omdat enkel het account geblokkeerd is maar de goederen nog zijn geleverd/gekoppeld zoals afgesproken geven deze partijen je eigenlijk nooit een refund.
En helaas heb ik ook nog nooit een rechter gezien die hier anders over oordeelde.
Heb je links naar uitspraken waar de rechter in die redenering meeging? Ik heb namelijk vooral geen weet van mensen die het gevecht voor de rechtbank aangegaan zijn (en ik kan er ook niet direct uitspraken of andere artikels over vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

thelion schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:35:
[...]

Goede vraag, mijn eigen account is nu geblokkeerd maar die van mijn dochter niet. Ik krijg ook elke week braaf een email met het activiteiten rapport van haar account (ik had een custom domain aan mijn account gekoppeld, dus ik gebruik nog steeds hetzelfde mailadres).
Dat is dus toch het antwoord. Dan worden ze niet alle 6 geblokkeerd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:57
indigo79 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:26:
[...]

Heb je links naar uitspraken waar de rechter in die redenering meeging? Ik heb namelijk vooral geen weet van mensen die het gevecht voor de rechtbank aangegaan zijn (en ik kan er ook niet direct uitspraken of andere artikels over vinden).
Zie deze post: sll in "Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd"

Maar in tot nu toe alle voorwaarden van online diensten / accounts, inclusief game accounts die ik heb gelezen staat dat je aankopen gedaan op dat account ook kwijt kunt raken ( of de toegang ertoe ) als ze jouw account blokkeren en je geen geld terug krijgt of in vergelijkbare strekking.
Daarnaast staat er altijd ergens nog wel een zinnetje waarin wordt benoemd dat jij als eindgebruiker altijd verantwoordelijk bent en blijft voor je account en wat er mee gebeurd of op afspeelt.
Als deze voorwaarden juridisch geen stand zouden houden, dan bestonden deze voorwaarden al lang niet meer mag ik toch aannemen.
De grote techreuzen - of eigenlijk iedereen die aankopen toelaat die worden toegevoegd aan een online gratis account - hebben zoals het ernaar uit ziet vrij spel wat betreft de toegang tot de door jou gekochte online goederen of diensten.

Het enige wat nog wel succes lijkt te hebben is in zo'n dergelijk geval op een of andere manier het geld wat je hebt betaald voor deze online diensten of goederen terug te vorderen, zoals via een chargeback van je CC maatschappij of claims via Paypal.
De bedrijven zelf lijken hier bij een succes van het terughalen van geld dan ook geen verdere ( juridische ) maatregelen tegen te nemen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

thelion schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:35:
[...]

Dit dus.... de Family settings kan je helaas niet meer aanpassen....
Ik had mijn zoon en dochter restricties gegeven (max aantal tijd op de xbox e.d.)..
Daar kan ik nu niet meer bij, dus in zekere zin worden mijn zoon en dochter ook nog eens getroffen door de blokkade

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:01

copykat

Good copy isn't bad

ik heb in ieder geval op elk account die we hebben onedrive uitgeschakeld en bij aanmelden niet syncen.of opstarten. niks uploaden dus niks scannen. mobiels backuppen naar google, tot op heden gaat dat goed.. :-x
weg met die troep. ik heb met family settings al genoeg open deuren naar ms.
(nu nog nodig om te zien hoeveel tijd er op gamingsites gezeten word voor een kleine sturing in dit zodra ze oud genoeg zijn gaat dat ook weer uit. terug naar losse account's zodat het elkaar niet beinvloed.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@copykat Zou Google niet hetzelfde of soortgelijke beleid hanteren?
Voor cloudopslag van foto's e.d. en automatisch synchroniseren ervan zou ik een account gebruiken waar niets waardevols opstaat (lees: enkel onedrive/cloudopslag) totdat er meer duidelijkheid is.

[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 15-11-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:01

copykat

Good copy isn't bad

@JohanNL
Zou kunnen, ik gebruik de 15gb vooral voor dingen die ik ergens anders ook heb. Tis meer een virtuele usbstick voor me.
Ok de mail zou een dingetje kunnen zijn.
Maar alles wat ik echt belangrijk vind is ook lokaal opgeslagen of doorgestuurd naar mn andere mail account.
De kinderen hebben mijn geboortedatum aan hun account en dat word goedgekeurd door google.
(ze had ooit haar eigen geboortedatum ingevuld en met een mailtje dat ik haar vader was en beheerder vh account werd het weer unlocked.)
Whatsapp backup is een aparte file en niet losse foto's.
(ik gooi zoizo regelmatig veel weg uit whatsappgroepen al die onzin en zo.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hier hetzelfde verhaal.
Na de mail van TransIP dat de gratis stack stopt een abbo afgesloten voor office365.
Alle inhoud van Stack via een usb Hdd overgezet naar Onedrive. Incl privé foto's en video's (met uiteraard foto's van de Kids. 1e keer in bad, op het strand, etc.) . Netjes gedeeld met vrouwlief zodat zij er ook bij kan. Binnen een dag werd mijn account vergrendeld.
En dan kom je er pas achter bij hoeveel instanties, webshops, etc je je email adres gebruikt.
Een nieuw Gmail adres aangemaakt en overal het email adres gewijzigd.
(en er zijn meerdere sites die doodleuk de bevestiging willen zien via je oude email...)
Maar goed, na wat uitzoekwerk gekozen om via HyperV op de thuis server met Windows 10 een Ubuntu server te gaan draaien met Nextcloud. Na wat gedoe draait dit nu en zitten alle bestanden in de private cloud. Mijn data, mijn regels.
Bye bye Onedrive.
Maar inderdaad: de 2 kinderen en vrouwlief kunnen nog wel op hun account, incl Onedrive. Gedeelde map is door Microsoft verwijderd. Ik als beheerder kan er niet meer bij, ook niet bij de instellingen. Geld voor het jaarabbo is leergeld en krijg je niet meer terug.
Dus Onedrive als online backup, een no-go.

[ Voor 14% gewijzigd door niekvanprooijen op 18-11-2020 07:48 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 23:39
Pfff blij dat ik dit op tijd lees. Waardeloos zo, die OneDrive. Afgang voor Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 17:33
Ik wordt hier wel bang van. Ik ben van plan alles van stack over te zetten naar onedrive. Als je een blokkade krijgt, kan je dan ook. helemaal niet meer bij dat e-mailadres? Met andere woorden voor de zekerheid beter om een nieuw microsoft account te maken?

• thelion
(jarig!)
ZakKa.dev schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:03:
Ik wordt hier wel bang van. Ik ben van plan alles van stack over te zetten naar onedrive. Als je een blokkade krijgt, kan je dan ook. helemaal niet meer bij dat e-mailadres? Met andere woorden voor de zekerheid beter om een nieuw microsoft account te maken?
Je aanname klopt: als je geblokkeerd bent kun je ook niet meer bij je email. En ook niet meer je gekoppelde Windows licentie activeren. En ook niet meer bij je XBox Games of apps gekocht in de Microsoft store.

Je kunt trouwens ook niet het emailadres opnieuw registeren omdat die al bezet is. Verder krijgen mensen die een email naar jouw emailadres sturen geen bounce o.i.d. dat het mailadres geblokkeerd is. Wat heel vervelend is met webshops die betalingsherinneringen enkel per mail sturen en meteen administratiekosten rekenen als de 3de herinnering via de post komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ergo 1 account waarop al je aankopen staan, maar waaraan je niets koppelt inzake mail / backup of ander ongein, zodat die altijd "veilig" is. (vergelijk het je admin-account.. daar werk ik ook niet onder).

Daarnaast maak je een ander account dat je feitelijk gebruikt.
En bij voorkeur een mailadres gekoppeld aan een domein, zodat je dit wel mee kunt nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 26-11-2020 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 17:33
thelion schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:06:
[...]

Je aanname klopt: als je geblokkeerd bent kun je ook niet meer bij je email. En ook niet meer je gekoppelde Windows licentie activeren. En ook niet meer bij je XBox Games of apps gekocht in de Microsoft store.

Je kunt trouwens ook niet het emailadres opnieuw registeren omdat die al bezet is. Verder krijgen mensen die een email naar jouw emailadres sturen geen bounce o.i.d. dat het mailadres geblokkeerd is. Wat heel vervelend is met webshops die betalingsherinneringen enkel per mail sturen en meteen administratiekosten rekenen als de 3de herinnering via de post komt.
Misschien heeft het zin als je zoiets doet? Hier belooft iemand van Microsoft via PM te reageren. Je verhaal op reddit plaatsen geeft negatieve publiciteit, misschien dat ze je dan wel willen helpen:
https://www.reddit.com/r/...ccount_for_absolutely_no/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex999
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-01-2021
Mijn account is voor een of andere reden vandaag gelockt. Heeft iemand advies?
Heb geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Alex999 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:55:
Heb geen idee waarom.
heb je het topic gelezen?
zoja, dan heb je gezien dat er weinig tegen gedaan kan worden.
ook een rechtszaak was niet suc6vol (maar misschien werden daar niet de goede redenen gebruikt)

ik vrees dat als je de rechtszaak kan niet wil op gaan, dat je er mee moet leven..
microsoft is niet verplicht jou een account te geven en te laten gebruiken als je iets tegen hun regels doet.
(en ja, ze geven geen rede waarom je een block hebt, of wat je zou misdaan hebben)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Alex999 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:55:
Heb geen idee waarom.
Tja, zonder verdere informatie weten wij het natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex999
Meer kan ik niet toevoegen. Wat wel zo is, ik heb thuis een volledige backup van mijn onedrive account. Als ik mijn pc opstart zonder internet zou ik nog bij mijn document kunnen komen toch?

Wel ziek dat ze het gewoon zo kunnen doen

[ Voor 44% gewijzigd door Alex999 op 06-01-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Alex999 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:12:
[Afbeelding]

Meer kan ik niet toevoegen. Wat wel zo is, ik heb thuis een volledige backup van mijn onedrive account. Als ik mijn pc opstart zonder internet zou ik nog bij mijn document kunnen komen toch?

Wel ziek dat ze het gewoon zo kunnen doen
Zou kunnen dat het iets te maken heeft met je pm.me domein en dat ze wat zaken willen verifiëren.
Er staat ook niet dat het een permanente blokkade is, maar dat ze willen dat je contact met ze opneemt om je account weer te ontgrendelen, dus dan doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex999
Ja je heb gelijk. Heb het aangevraagd. Wacht het nu af. Beetje gestres geregeerd, maar er staat veel foto's op. Wel gek dat mijn hotmail adres wat ook eraan gelinkt is, het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14

Yucon

*broem*

Alex999 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:12:
Als ik mijn pc opstart zonder internet zou ik nog bij mijn document kunnen komen toch?
Niet zondermeer. Dat zou je inderdaad wel zeggen maar computers downloaden in principe alleen de bestanden die ze nodig hebben. Het kan dus zijn dat ze wel in je lokale verkenner staan zonder dat ze op je computer staan.

Maar aangezien je zegt dat je een lokale backup hebt (je bedoelt een losse schijf?) zijn ze bij het kopiëren wel op je lokale schijf terechtgekomen. Zonder downloaden kun je ze immers niet naar een losse schijf kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 11:28
Als ik dit topic een beetje volg denk ik dat ik mijn Microsoft accounts moet gaan splitsen.. op dit moment gebruik ik op mijn pc's, OneDrive en Xbox overal hetzelfde account. Ik denk eraan om de pc en OneDrive op een ander account te zetten. Mensen hier ervaring mee? Lijkt me het risico dat m'n Xbox account vergrendeld word te verminderen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dibrain2000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 00:53
Heb ik gedaan. Xbox, mail en cloud zijn drie verschillende accounts. Gewoon voor de zekerheid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex999
Ik heb eindelijk een reactie gekregen van MS en je raad het al. Het was heel vaag. Dat er iets op mijn onedrive stond die niet in lijn was met hun Terms. Ik denk wat de fout "getriggerd" heeft is dat ik de backup ging dele met mijn vrouw (onderdeel van de family account) en in één van die mapjes stond fotos van onze dochter en haar geboorte en ik vermoed dat die fotos veroorzaakte dat ik geban was. Maar gelukkig onedrive zo ingesteld dat er altijd een backup op een losse schijf op mijn PC is. Dus PC opgestart zonder internet en nog een backup gemaakt van de backup:-).

Maar wat me nog dwars zit is dat de family account gewoon doorgaat. Ik was de beheerder dus ik kan het niet stopzetten en probeer maar contact op te nemen met MS hier over. Ze zijn gewoon niet te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dibrain2000 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:25:
Heb ik gedaan. Xbox, mail en cloud zijn drie verschillende accounts. Gewoon voor de zekerheid...
Ik heb nog alles op één account zitten. Kan je op de xbox one account een ander hotmail adres toevoegen en dan de primaire verwijderen om zo de account aan een ander adres te koppelen? Of moet het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 10:34
Alex999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:58:

Maar wat me nog dwars zit is dat de family account gewoon doorgaat. Ik was de beheerder dus ik kan het niet stopzetten en probeer maar contact op te nemen met MS hier over. Ze zijn gewoon niet te bereiken...
Hoe weet je dit? Betaalde je per maand en is er weer opnieuw afgeschreven?
Lijkt me stug dat ze je account suspenden en betaling gewoon door laten gaan 8)7

Ik zit er ook aan te denken om mijn microsoft accounts te splitten, en bijv. een family account te maken puur voor opslag.
Nu ik dit topic gelezen heb ik ben ik uiteraard wel bewust met uploaden, maar ik vraag me toch af wat er gebeurt als de beheerders account geblokkeerd wordt. Ik kan me haast niet voorstellen dat de betaling dan door zou lopen.

Evt. kan je altijd nog via je credit card iets regelen?
Al krijg je dan misschien weer gedoe als je andere transacties op de CC bij microsoft hebt... :|

Door al dit gedoe zou ik het liefst gewoon ergens anders zitten, maar zo'n family abbo is wel aantrekkelijk, ook omdat er office bij komt.
Gaat TransIP binnenkort de betaalde dienst gewoon openzetten?
Strato?

[ Voor 42% gewijzigd door DoubleYouPee op 09-01-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelion
(jarig!)
De betalingen gaan niet door, maar restricties die op andere accounts hebt gezet blijven wel actief. Ik denk dat het dat is wat @BounceMeister bedoelt.

Zo had ik op het account van mijn dochter ook een aantal restricties v.w.b. apps uit de Microsoft store aangezet. Die kan ik niet meer uitzetten omdat ik de beheerder was en niet meer bij mijn account kan.

Wat betreft TransIP: ik denk dat je hun stack dienst bedoelt? Die gebruik is zelf ook (betaald) en die blijft gewoon bestaan. Ze willen alleen met de gratis variant van die dienst stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 10:40
Pfoeh, wat een ellende allemaal. Ik gebruik OneDrive niet, maar ga zo maar eens dubbelchecken of het echt uitstaat. Heb ook twee Xbox accounts, die ik "veilig" wil stellen. Beide accounts zijn in eerste instantie aangemaakt met een Outlook account en een heb ik later aangepast naar Gmail. Vraag me af of die laatste al helemaal ontkoppeld is of op een of andere manier toch nog gelinkt is met het Outlook account waarmee het ooit aangemaakt is...

Verder ga ik ook even uitzoeken hoe Google en Apple dit doen, want ik krijg ook regelmatig foto's op Whatsapp doorgestuurd die ik helemaal niet wil of hoef te zien 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
BounceMeister schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb nog alles op één account zitten. Kan je op de xbox one account een ander hotmail adres toevoegen en dan de primaire verwijderen om zo de account aan een ander adres te koppelen? Of moet het op een andere manier?
je kan de gegevens van dat account over laten zetten naar je andere account. Maar dat kan je navragen bij het Xbox forum hier.

Ik heb mijn xbox account gehouden en de rest verplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Interessant topic dit. Ouders mogen dus geen foto’s van hun kinderen veilig stellen in Microsoft’s cloud. Wel grappig dat ze dan een Family-account aanbieden. Voor mensen met kinderen is Microsoft OneDrive dus ongeschikt.

Anyway, dit werd gelinkt op de frontage en zag dit voorbij komen:
Haribo112 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:35:
Zojuist meteen de OneDrive camera upload op mijn iPhone uitgezet, en ook in WhatsApp de functie 'Fotos opslaan op filmrol' uitgevinkt (aangezien whatsapp data sws op iCloud staat gebackupt; die kunnen natuurlijk ook accounts blokkeren)
Let op dat die functie geen invloed heeft op de back-up die WhatsApp zelf uitvoert naar iCloud... Dus als je die hebt draaien, dan upload WhatsApp gewoon alsnog je foto’s. Die functie heeft enkel invloed op de back-up van je volledige toestel, daarbij wordt je filmrol geupload. Maar... Ook je WhatsApp-data, incl media, wordt daarbij geupload; ook als je niet in filmrol opslaat. Dan zou je WhatsApp moeten uitschakelen in je iCloud back-up instellingen voor je toestel. ;) Dus wat je dan moet uitzetten zijn: sla op in filmrol. WhatsApp geen onderdeel van iCloud back-up laten uitmaken. WhatsApp’s eigen back-up uitschakelen en bestaande data vernietigen. Ik raad dit overigens niet aan tenzij je zelf lokale backups van deze data gaat maken, anders ben je alles kwijt bij een crash van WhatsApp of je toestel.

Overigens: in tegenstelling tot Microsoft is Apple heel erg makkelijk bereikbaar per chat, e-mail en telefonisch en ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord dat iemand zomaar geblokkeerd werd; maar dat is n=1. Apple scant je backups ook niet, zeggen ze. (Foto library sync naar iCloud is mogelijk weer een heel ander verhaal.)

Ik denk dat je er genoeg aan had om die OneDrive upload uit te zetten. Ik kan er persoonlijk trouwens niet bij waarom mensen überhaupt zulke privé foto’s op iemand anders computer (OneDrive, GDrive, iCloud, etc.) willen opslaan zonder encryptie (en met encryptie kunnen ze je foto’s ook niet scannen en onterecht blokkeren vanwege foto’s van je opgroeiende kindje), maarja; dat moet ieder voor zich bepalen. Een lokale back-up oplossing (eg: NAS, kan je ook gewoon albums mee delen) met daarnaast een evt versleutelde back-up naar een willekeurige clouddienst of eigen servertje is een stuk veiliger en veelal betrouwbaarder; doch minder gebruiksvriendelijk, that’s for sure - gat in de markt misschien. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 07-02-2021 14:51 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 21:36
Op basis van deze horror verhalen maar geupgrade van free naar O365 Personal zodat ik een custom domain kan gebruiken (alias) (https://www.reddit.com/r/..._with_outlook_and_office/). Als ik nu mij account kwijtraak kan ik m'n email address verwijzen naar andere email hosting. Wel zo fijn om zelf volledige controle te hebben over je email address, als er later een betere mail service komt is wisselen ook een stuk makkelijker.

Nu alleen nog het email address aanpassen op alle sites |:(

[ Voor 16% gewijzigd door seapip op 07-02-2021 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
seapip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:20:
Op basis van deze horror verhalen maar geupgrade van free naar O365 Personal zodat ik een custom domain kan gebruiken (alias) (https://www.reddit.com/r/..._with_outlook_and_office/). Als ik nu mij account kwijtraak kan ik m'n email address verwijzen naar andere email hosting. Wel zo fijn om zelf volledige controle te hebben over je email address, als er later een betere mail service komt is wisselen ook een stuk makkelijker.

Nu alleen nog het email address aanpassen op alle sites |:(
Een nieuw Microsoft account aanmaken die je enkel gebruikt voor Onedrive had het ook gedaan.
Heb dat hier nu zo ingesteld en dat werkt prima.
Desondanks zit het mij allemaal niet zo lekker en is Onedrive voor mij nu enkel nog als extraatje *erbij*, dus ik doe weer regelmatig ordinaire offline cold storage backups.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 10:20
Ik zou met een advocaat uitrekenen hoeveel schade je hierdoor hebt geleden en ze voor de rechter slepen. En het vooral enorm bekend maken via mediaandacht. Er zal vast een advocaat zijn die hier geld in ziet en je voor de kosten een goed regeling wilt treffen.

Zeker omdat we straks veel meer naar globale cloud oplossingen gaan / afhankelijk zijn. Moeten zulke situaties goed onder het vergrootglas gelegd worden. Anders houden we alleen elites over die burgers heel makkelijk kunnen discrimineren.

[ Voor 31% gewijzigd door Mic2000 op 07-02-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 21:36
JohanNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Een nieuw Microsoft account aanmaken die je enkel gebruikt voor Onedrive had het ook gedaan.
Heb dat hier nu zo ingesteld en dat werkt prima.
Desondanks zit het mij allemaal niet zo lekker en is Onedrive voor mij nu enkel nog als extraatje *erbij*, dus ik doe weer regelmatig ordinaire offline cold storage backups.
Voor deze specifieke situatie inderdaad, maar ja ik wilde ook niet meer afhankelijk zijn van een partij voor mijn email. Ik wil net als mijn 06 nummer gewoon kunnen verhuizen tussen providers. Is ook handig als ik later ooit email wil gebruiken van een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mic2000 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:37:
Ik zou met een advocaat uitrekenen hoeveel schade je hierdoor hebt geleden en ze voor de rechter slepen. En het vooral enorm bekend maken via mediaandacht. Er zal vast een advocaat zijn die hier geld in ziet en je voor de kosten een goed regeling wilt treffen.

Zeker omdat we straks veel meer naar globale cloud oplossingen gaan / afhankelijk zijn. Moeten zulke situaties goed onder het vergrootglas gelegd worden. Anders houden we alleen elites over die burgers heel makkelijk kunnen discrimineren.
Heb ik gedaan, die geven me weinig kans. Tis heel lastig vechten vanuit Nederland tegen beleid wat in de US gemaakt wordt. Bedoel wat zijn de verliezen die ik heb gemaakt.

Heb echt voor iedereen het advies om Onedrive niet te gebruiken op een account wat je ook gebruikt voor andere MS diensten.

In het geval van Onedrive bij Office 365, 5 users, pak gewoon een user die niet belangrijk is, draai daar je Onedrive foto back-up op. Zodat je "Hoofd-account" van deze ellende bespaart blijft.

Tis waardeloos, met name omdat de dienst best goed is...

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 07-02-2021 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@seapip Dit is een aardige overzicht wat mogelijke email alternatieven zijn
https://www.safetydetectives.com/blog/email-comparison/
Er is een overzicht in csv format.

Ik gebruik oa disroot.org meer en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mic2000 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:37:
Concreet aan welke wetsartikelen, jurisprudentie-/verwijzingen, artikelen in de AV denk je dan?

En hoe toon je de (grove?) schuld aan? En hoe toon je aan dat er zoveel schade is maar het toch niet redelijk zou zijn om backups te hebben?

Dit zuigt zwaar voor de mensen die het meemaken. Maar ik denk dat je niet zo makkelijk ‘advocaat’ roepen, behalve als je concrete onderbouwde ideeen hebt. Is anders m.I. kostbaar voor juist de slachtoffers van deze werkwijze...
offtopic:
Als je daar bang voor bent, gebruik niet de diensten van de grote jongens maar draai je open source software op een zelf beheerde server.

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2021 19:35 . Reden: Iets ingekort ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 10:20
Als The Lion belangrijke zaken heeft lopen via zijn e-mail adres... zoals hij eerder aangaf, en deze zaken nu niet kan afhandelen... zou dat enige schade kunnen veroorzaken voor The Lion. Net als met de kindertoeslagaffaire... worden mensen onterecht gekort met allerlei gevolgen van dien. Gelukkig voor The Lion niet zo zwaar/heftig als bij de toeslagenaffaire... Ik heb geen concrete wetsartikelen... maar The Lion vroeg om advies, dus mijn advies is ga met een advocaat praten of er hier iets uit te halen valt, die weet welke wetsartikelen toepasbaar zijn en welke niet...
Als je daar bang voor bent, gebruik niet de diensten van de grote jongens maar draai je open source software op een zelf beheerde server.
Het gaat niet om bang zijn, het gaat om dat de kans er is dat die situaties zich gaan voordoen. En niet alles kan je maar zelf gaan draaien en denken dat daarmee je toekomst gered is. Je gaat toch ook niet je eigen OS schrijven? Wat als over een tijd Windows alleen nog maar draait met een geldig microsoft account? Die kans lijkt misschien met onze huidige normen en waarden klein, maar kijk waar we vandaan komen... dan is het niet gek om te beseffen dat er een kans is dat we daar heen gaan. Daarom vind ik het belangrijk dat situaties als deze uiteindelijk een keer goed in de media komen... zodat we veel beter onszelf en onze medeburgers voor zulke zaken beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
Wat zijn de ervaringen met www.boxcryptor.com in combinatie met Onedrive? Of zijn er betere alternatieven om je data (ook voor Microsoft) versleuteld op te slaan in de cloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@wout Je kunt ze ook lokaal zippen met je eigen sterkte wachtwoord en dan uploaden... Het is mss iets lastiger... maar ja... je hebt wel alles zelf in de hand.... Het open/uitpakken kan met vrijwel elk unzip programma gedaan worden je hebt niet van Boxcryptor afhankelijk.
En dat lastiger valt nog nog wel mee.. .als je de online drive lokaal mount (wat met een aantal van dei cloud services al standaard ingesteld kan worden.

Tja .. of je toch eigen NAS cloud maken... dan kun je het helemaal zelf doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 21:56
@WhatsappHack bedankt voor de verwijzing op de FP naar dit topic hier op GoT. Ik gebruikte onedrive al niet maar ik heb nu toch ook maar even een lokale backup methode ingesteld voor mijn Gdrive. De telefoon backupped nog wel naar gdrive maar die wordt dan ook weer lokaal en gecomprimeerd naar een HD gebackupped. Beetje een omweg maar zo raak ik mijn data niet kwijt als het goed is. Tenzij de HD faalt natuurlijk.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Heb ook meteen alle banden met onedrive afgesloten, maar ik baal als een stekker want mijn zoontje die heeft een account waar de leeftijd door mij verkeerd is opgegeven, ik hou namelijk zelf wel toezicht, daar heb ik geen grote broer voor nodig.

Bijzonder zorgwekkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14

Yucon

*broem*

wout schreef op maandag 8 februari 2021 @ 06:54:
Wat zijn de ervaringen met www.boxcryptor.com in combinatie met Onedrive? Of zijn er betere alternatieven om je data (ook voor Microsoft) versleuteld op te slaan in de cloud?
Mag dit eigenlijk wel? Als je account op slot gaat omdat je er encrypte dingen op zet ben je evengoed de aap gelogeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superschaapie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 04:57
Yucon schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:09:
[...]

Mag dit eigenlijk wel? Als je account op slot gaat omdat je er encrypte dingen op zet ben je evengoed de aap gelogeerd.
Natuurlijk mag dat. Microsoft biedt het zelf ook aan in de vorm van een Personal Vault en BitLocker encryptie. Gebruik maken van third-party encryptiesoftware kan natuurlijk ook.

Deels meer informatie:
How OneDrive safeguards your data in the cloud - OneDrive (home or personal)
https://docs.microsoft.co...ption?view=o365-worldwide
https://blogs.microsoft.c...from-government-snooping/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik moet zeggen dat ik toch ook wel geschrokken ben, 'alles' hangt aan mijn Microsoft account (Xbox; koop al mijn games digitaal en heb nog een jaar of 2 GamePass erop staan, Microsoft 365 voor Office, mijn email en dan mijn OneDrive waar toch ook ruim 425GB aan data op staat inmiddels, Foto's vanaf mobiel automatisch uploaden.....)

Ben inmiddels mijn OneDrive voor de zekerheid toch maar aan het migreren naar NextCloud. Echt zo'n dingetje wat ik al jaren op de todo lijst heb staan...

Op het eerste gezicht ziet NextCloud er overigens echt goed uit, OneDrive file migratie is gewoon ingebakken (via een App):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UpDbVXLWFQLuFFB9Dn7Epg-qPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOzYncRb94DR56DNxwYgtjsd.png?f=user_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Houd er wel rekening mee dat NextCloud in de eigen kelder dan weer geen maatregel is tegen brand, water, inbraak, etc. Regel alsnog backups!

En v.w.b. elke door anderen beheerde cloud dienst: zorg dat je niet de Whatsapp, Telegram, whatever foto's automatisch synct naar je fotoalbum en zo naar de cloud. De grappenmaker-vriend met al te foute plaatjes kan het dan goed voor je verpesten.

En eigen babyfoto's blijft een risico. Of foto's van Vlad als het een Russische dienst is, Winnie de Pooh als het een Chinese is, of warez anywhere...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

F_J_K schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:18:
offtopic:
Houd er wel rekening mee dat NextCloud in de eigen kelder dan weer geen maatregel is tegen brand, water, inbraak, etc. Regel alsnog backups!
Heel terechte opmerking inderdaad!

Overigens wel wat vroeg gejuicht, na 2,5GB is de transfer afgebroken :/

[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 09-02-2021 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 18:44
Ik heb dit vaker gehoord, al een paar jaar geleden, van iemand die zijn Windows-telefoon zodanig ingesteld had dat alle foto's automatisch naar Onedrive werden geupload. En dat vervolgens zijn account geblokkeerd werd, zonder opgave van reden. Maar alle kans dat het om een foto gaat die door een algoritme gemarkeerd wordt. De persoon in kwestie kon vervolgens ook z'n PC niet meer gebruiken, want die stond ook ingelogd op datzelfde account.

Wat eigenlijk te idioot voor woorden is. Wat heeft Microsoft te maken met bestanden die je op je persoonlijke Onedrive hebt staan? Zolang het niet gebruikt wordt om illegale afbeeldingen te verspreiden hoeven ze daar helemaal niet naar te kijken. En zelfs al vinden ze dat je een foto hebt die niet kan, dan kunnen ze die foto toch wissen en je dat netjes mededelen? Waarom moet een heel account meteen geblokkeerd worden?

Door dit soort verhalen geloof ik dus niet meer in cloud-opslag. Leuk en aardig allemaal, maar volstrekt onbetrouwbaar. Bedrijven kunnen op elk moment hun voorwaarden aanpassen en/of beslissen dat jouw materiaal in strijd met de voorwaarden is.

Lekker al je Microsoftproducten wegdoen en je data weer lokaal opslaan, lijkt me de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PhilipsFan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:57:
...Wat eigenlijk te idioot voor woorden is. Wat heeft Microsoft te maken met bestanden die je op je persoonlijke Onedrive hebt staan?...
Als ze alleen op je persoonlijk onedrive hebt staan, grijpt microsoft ook niet in. Pas als je iets shared, worden de zaken die je shared aan een controle onderworpen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Als ze alleen op je persoonlijk onedrive hebt staan, grijpt microsoft ook niet in. Pas als je iets shared, worden de zaken die je shared aan een controle onderworpen
Euh, ik heb niets gedeeld, en toch dacht MS mijn account te kunnen blokkeren.
Nogmaals, het enige wat bij mij gebeurd is, een foto-backup van af Whatsapp (voedbalteam humor) wat er voor gezorgd heeft dat mijn account volledig geblokkeerd is.

Mijn kinderen, met hun family settings, zijn overigens onlangs wel op een automatische manier vrij gekomen en heb ik kunnen toe voegen onder mijn nieuwe MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bullet NL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Euh, ik heb niets gedeeld, en toch dacht MS mijn account te kunnen blokkeren.
Nogmaals, het enige wat bij mij gebeurd is, een foto-backup van af Whatsapp (voedbalteam humor) wat er voor gezorgd heeft dat mijn account volledig geblokkeerd is.

Mijn kinderen, met hun family settings, zijn overigens onlangs wel op een automatische manier vrij gekomen en heb ik kunnen toe voegen onder mijn nieuwe MS account.
euh, ja, dat "sharen" moet je ruim zien: als whatsapp toegang heeft tot jouw onedrive, dan heb je 'm dus geshared, met je eigen whatsapp account

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:32:
[...]

euh, ja, dat "sharen" moet je ruim zien: als whatsapp toegang heeft tot jouw onedrive, dan heb je 'm dus geshared, met je eigen whatsapp account
Hoe koppel je je whatsapp aan je OneDrive? Ik kan alleen Google Drive kiezen.
Je kan uiteraard wel je Whatsapp Images uploaden met Camera Upload, maar dan heeft Whatsapp geen toegang tot je OneDrive, maar dat is gewoon de OneDrive app die bepaalde mappen op je telefoon scant en uploadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pHennyWise
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-07 18:46
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Ik ben wel even benieuwd of je dit kunt steunen met een bron vermelding, want dit is voor het eerst dat ik dit hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
Tomba schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:08:
Ik moet zeggen dat ik toch ook wel geschrokken ben, 'alles' hangt aan mijn Microsoft account
Had hetzelfde en dat gesplitst. Heb office 365 family dus kan dat aan mijn andere accounts geven. Nu is xbox, mail en storage verdeeld.

Gaat ook nog een kopie naar Google. Heb nog lokale opslag en een externe HD. Die laatste leg ik in een ander huis, maar door Corona maatregelen lukt dat de laatste tijd minder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DoubleYouPee schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Hoe koppel je je whatsapp aan je OneDrive? Ik kan alleen Google Drive kiezen.
Je kan uiteraard wel je Whatsapp Images uploaden met Camera Upload, maar dan heeft Whatsapp geen toegang tot je OneDrive, maar dat is gewoon de OneDrive app die bepaalde mappen op je telefoon scant en uploadt.
Whatsapp op je telefoon, Onedrive app op je telefoon ====> Onedrive maakt een automatische back-up van al je media bestanden, dus incl. je Whatsapp foto's die je vrienden je toe sturen.

Als je pech hebt, wat ik dus had.... Ik had in Whatsapp aanstaan dat hij de foto's standaard mag downloaden, de Onedrive app had de foto's al ge-backupt naar Onedrive voor dat ik foto's überhaupt gezien had op mijn telefoon.

In mijn geval zorgde een voetbal whatsapp groep er dus voor, dat de foto's die daar in rond gestuurd werden met schaars of niet geklede dames, dat mijn account door een BOT bij MS geblokkeerd werd. Ik was in overtreding van de gebruiksvoorwaarden, zonder dat ik zelf foto's had gezien.

Wat voor mij nog steeds niet helder is, op moment dat Onedrive een foto back-up doet, ik daarna foto's in een groeps app zie en hem dan verwijder, zijn mijn foto's dan ook door Onedrive uit de back-up gehaald?

Zo niet, dan kunnen groeps whatsapps er dus voor zorgen dat mensen met een Onedrive account worden geblokkeerd van MS diensten...

En even voor de duidelijkheid. Dit was het zogenaamde voetbalhumor spul, blote vrouwen e.d. geen strafbaar materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja, ik bedoel alleen dat dat geen sharen is. WhatApp heeft geen toegang tot mijn OneDrive. OneDrive heeft toegang tot de mappen/bestanden op mijn telefoon.
Overigens kan ik op android in OneDrive gewoon aanvinken welke mappen ik synchroniseer.

Ik heb los van OneDrive al jaren een .nomedia bestand in alle Whatsapp mappen want ik wil al die voetbalhumor plaatjes en andere troep sowieso niet in mijn gallery zien.
Door die .nomedia wordt ie ook niet gezien door OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

DoubleYouPee schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:51:
Ja, ik bedoel alleen dat dat geen sharen is. WhatApp heeft geen toegang tot mijn OneDrive. OneDrive heeft toegang tot de mappen/bestanden op mijn telefoon.
Overigens kan ik op android in OneDrive gewoon aanvinken welke mappen ik synchroniseer.

Ik heb los van OneDrive al jaren een .nomedia bestand in alle Whatsapp mappen want ik wil al die voetbalhumor plaatjes en andere troep sowieso niet in mijn gallery zien.
Door die .nomedia wordt ie ook niet gezien door OneDrive.
Whatsapp op iPhone dondert de foto’s can Whatsapp (standaard?) in je normale foto stream dus daar valt weinig te kiezen.
Mijn OneDrive data is bijna binnen, binnenkort eens helemaal leeggooien mits NextCloud goed blijkt te werken (wat daadwerkelijk zo lijkt te zijn ;) ), wel jammer dat de OneDrive import stokt na 1 folder dus moet t nu eerst downloaden naar mijn PC en dan uploaden.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 00:52
Recent (30 dec 2020) heeft iemand een kort geding gewonnen tegen Microsoft wegens het blokkeren van een account.

TL;DR: het lijkt erop dat microsoft het account afgesloten had wegens het delen van een map op onedrive waarin erotische selfies van de vriendin van de eiser stonden. Eiser heeft dat aannemelijk kunnen maken dat de dame 18+ op moment van fotograferen was en heeft daarmee het kort geding gewonnen.
4De beslissing
De voorzieningenrechter

4.1.
veroordeelt Microsoft om binnen zeven dagen na de datum van dit vonnis de blokkade van het Microsoft-account [eiser] @hotmail.com op te heffen en daarmee [eiser] weer toegang te verschaffen tot zijn e-mailaccount, OneDrive-account met Office Family 365 en Xbox-account,

4.2.
veroordeelt Microsoft de geldigheid van de Ultimate Game Pass van [eiser] te verlengen met het aantal dagen berekend vanaf 15 april 2020 tot de dag waarop Microsoft [eiser] weer toegang verschaft tot zijn Xbox-account,

4.3.
veroordeelt Microsoft om aan [eiser] een dwangsom te betalen van € 5.000,00 voor iedere dag of gedeelte daarvan dat zij niet aan de in 4.1. en/of 4.2. uitgesproken hoofdveroordeling voldoet, tot een maximum van € 50.000,00 is bereikt,

4.4.
verbiedt Microsoft handelingen te verrichten die de strekking hebben de bestanden en inhoud van het Microsoft-account van [eiser] te verwijderen en/of te vernietigen,

4.5.
veroordeelt Microsoft om aan [eiser] een dwangsom te betalen van € 5.000,00 per keer dat zij zich niet aan het in 4.4. uitgesproken verbod houdt, tot een maximum van

€ 50.000,00 is bereikt,

4.6.
veroordeelt Microsoft in de proceskosten, aan de zijde van [eiser] tot op heden begroot op € 1.384,89, te voldoen binnen 14 dagen na de datum van dit vonnis, bij gebreke waarvan voormeld bedrag wordt vermeerderd met de wettelijke rente als bedoeld in artikel 6:119 BW vanaf de vijftiende dag na de datum van dit vonnis tot de dag van volledige betaling,

4.7.
veroordeelt Microsoft, als zij niet binnen 14 dagen na aanschrijving door [eiser] volledig aan dit vonnis voldoet, in de na dit vonnis ontstane kosten, begroot op:- € 157,00 aan salaris advocaat, vermeerderd met de wettelijke rente als bedoeld in artikel 6:119 BW met ingang van de vijftiende dag na aanschrijving,- te vermeerderen, indienbetekening van het vonnis heeft plaatsgevonden, met een bedrag van € 82,00 aan salaris advocaat en de explootkosten van betekening van het vonnis, vermeerderd met de wettelijke rente als bedoeld in artikel 6:119 BW met ingang van de vijftiende dag na betekening,
toon volledige bericht
uitspraak https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBMNE:2020:5773

[ Voor 5% gewijzigd door burnedhardware op 12-02-2021 10:15 . Reden: beetje opschonen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

burnedhardware schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:10:
Recent (30 dec 2020) heeft iemand een kort geding gewonnen tegen Microsoft wegens het blokkeren van een account.

TL;DR: het lijkt erop dat microsoft het account afgesloten had wegens het delen van een map op onedrive waarin erotische selfies van de vriendin van de eiser stonden. Eiser heeft dat aannemelijk kunnen maken dat de dame 18+ op moment van fotograferen was en heeft daarmee het kort geding gewonnen.

[...]

Nice find! Vermeld de historie ook of MS daadwerkelijk voldaan heeft aan deze uitspraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Dat schept iig jurisprudentie.. 8) maar ik ben meer een voorstander ervan om dit te vermijden... bij via een eigen NAS/cloud. Dan heb je iig geen gedoe met de games e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Voor mij reden om alleen te betalen voor games die DRM-vrij zijn en zonder servers kunnen, maar dat terzijde.

Belangrijk punt:
Microsoft stelt dat via een zorgvuldige procedure is vastgesteld dat [eiser] op of voor 15 april 2020 een op zijn OneDrive opgeslagen afbeelding heeft gedeeld, die ongepast, uitbuitend en schadelijk is voor kinderen. Dit delen houdt in dat [eiser] de afbeelding actief heeft verstuurd aan een of meer andere personen of beschikbaar heeft gesteld via een gedeelde map, die toegankelijk is voor anderen.
In ieder geval daar dus expliciet gedeeld, niet slechts opgeslagen met toegang voor zichzelf. Al stelt de eiser dat dit niet is gedeeld. Blijft dus onduidelijk.. (Mijn wilde gok over die gedachtengang: het betreft Office 365 Family en 'dus' toegang door anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

F_J_K schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:48:
offtopic:
Voor mij reden om alleen te betalen voor games die DRM-vrij zijn en zonder servers kunnen, maar dat terzijde.

Belangrijk punt:

[...]

In ieder geval daar dus expliciet gedeeld, niet slechts opgeslagen met toegang voor zichzelf. Al stelt de eiser dat dit niet is gedeeld. Blijft dus onduidelijk.. (Mijn wilde gok over die gedachtengang: het betreft Office 365 Family en 'dus' toegang door anderen).
Ja ik vermoed dat ie het deelde met zijn vriendin ofzo, dan deel je het natuurlijk al. Overigens april tot december dus geen toegang; lange adem gehad dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 06-07 14:19
Tomba schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:08:
Ik moet zeggen dat ik toch ook wel geschrokken ben, 'alles' hangt aan mijn Microsoft account (Xbox; koop al mijn games digitaal en heb nog een jaar of 2 GamePass erop staan, Microsoft 365 voor Office, mijn email en dan mijn OneDrive waar toch ook ruim 425GB aan data op staat inmiddels, Foto's vanaf mobiel automatisch uploaden.....)

Ben inmiddels mijn OneDrive voor de zekerheid toch maar aan het migreren naar NextCloud. Echt zo'n dingetje wat ik al jaren op de todo lijst heb staan...

Op het eerste gezicht ziet NextCloud er overigens echt goed uit, OneDrive file migratie is gewoon ingebakken (via een App):
[Afbeelding]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want ik krijg telkens een unauthorized_client melding zodra ik onedrive wil koppelen. Heb wel een app registration gedaan, met de juiste rechten.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Krypt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want ik krijg telkens een unauthorized_client melding zodra ik onedrive wil koppelen. Heb wel een app registration gedaan, met de juiste rechten.
Door als admin een app aan te maken op Azure die toegang krijgt tot OneDrive ;) Helaas mislukt de sync (zonder een foutmelding :P) dus ik heb het uiteindelijk handmatig gedaan (OneDrive sync naar local disk en dan weer uploaden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:58
Op Reddit is Microsoft Support actief. Misschien dat dit voor sommigen kan helpen: https://www.reddit.com/r/...e_to_suspicious_activity/

Wel enorm balen en je schrikt er wel van en denk wel even na of je wel verder wil gaan met Onedrive etc.

Het locken is een automatisch proces: https://www.reddit.com/r/...ccount_for_absolutely_no/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan

[...]

Mijn god, moet je nagaan. Als dus je account geblokkeerd wordt moet je aan je ex gaan vragen of ze voor een rechter wil verklaren dat ze die foto's vrijwillig heeft gemaakt en verstuurd en dat ze toen meerderjarig was. En de rechtbank een kopie van je paspoort wil geven plus wat extra foto's zodat de rechtbank kan bepalen of je inderdaad dezelfde persoon bent.

Nu was deze ex blijkbaar erotisch model, maar een normale vrouw van 19 zal hier toch enige moeite mee hebben denk ik zo...

En dan moet je maar hopen dat dit inderdaad de reden is dat het account geblokkeerd is, want dat wil Microsoft niet zeggen. Stel je voor dat je van meerdere exen dergelijke foto's hebt, volledig legaal. Ga je ze dan allemaal benaderen voor een verklaring, omdat Microsoft niet wil zeggen om welke afbeelding het gaat? Definitely nooit meer Microsoft accounts voor mij, althans, niet voor cruciale zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

PhilipsFan schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Mijn god, moet je nagaan. Als dus je account geblokkeerd wordt moet je aan je ex gaan vragen of ze voor een rechter wil verklaren dat ze die foto's vrijwillig heeft gemaakt en verstuurd en dat ze toen meerderjarig was. En de rechtbank een kopie van je paspoort wil geven plus wat extra foto's zodat de rechtbank kan bepalen of je inderdaad dezelfde persoon bent.

Nu was deze ex blijkbaar erotisch model, maar een normale vrouw van 19 zal hier toch enige moeite mee hebben denk ik zo...

En dan moet je maar hopen dat dit inderdaad de reden is dat het account geblokkeerd is, want dat wil Microsoft niet zeggen. Stel je voor dat je van meerdere exen dergelijke foto's hebt, volledig legaal. Ga je ze dan allemaal benaderen voor een verklaring, omdat Microsoft niet wil zeggen om welke afbeelding het gaat? Definitely nooit meer Microsoft accounts voor mij, althans, niet voor cruciale zaken...
Dat geldt voor alles dat je ooit van iemand anders kreeg... Beweert je stroomleverancier dat je nooit betaalde: naar de rechter. Beweert je mailprovider dat je dagelijks spamt: naar de rechter. Beweert je huisbaas dat je zwaar overlast veroorzaakt: naar de rechter. Beweert je overheid dat je een boef bent: naar de rechter. Etc. Da’s toch niet heel raar en heeft niet per de van doen met MS?

(Dat je van alles bij any cloud dienst zelf backups moet hebben, dat klopt. Van any dienst die je zelf draait trouwens ook en dan nog ben je afhankelijk van derden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
F_J_K schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:33:
[...]

Dat geldt voor alles dat je ooit van iemand anders kreeg... Beweert je stroomleverancier dat je nooit betaalde: naar de rechter. Beweert je mailprovider dat je dagelijks spamt: naar de rechter. Beweert je huisbaas dat je zwaar overlast veroorzaakt: naar de rechter. Beweert je overheid dat je een boef bent: naar de rechter. Etc. Da’s toch niet heel raar en heeft niet per de van doen met MS?

(Dat je van alles bij any cloud dienst zelf backups moet hebben, dat klopt. Van any dienst die je zelf draait trouwens ook en dan nog ben je afhankelijk van derden).
Ik bedoel alleen dat Microsoft zich niet zou mogen bemoeien met de inhoud van je bestanden. Dat is een kwestie van vertrouwen. Kennelijk scant Microsoft mijn bestanden in m'n OneDrive. Maar daar hebben ze helemaal niks te zoeken.

Ik snap wel dat ze willen voorkomen dat dergelijke afbeeldingen verspreid worden. Het zal best voorkomen dat er daadwerkelijk wraakporno of zoiets wordt gedeeld. Maar waarom moeten ze dan meteen je account sluiten, ook nog zonder te melden waarom of om welk bestand het gaat? Blijkbaar gebruiken ze algoritmes om te bepalen welke bestanden kwaad kunnen. Dan kunnen ze de betreffende bestanden toch gewoon blokkeren op OneDrive? Met een markering voor de eigenaar dat het bestand niet voldoet aan de voorwaarden en dat het daarom niet gedeeld kan worden. Dan zit de eigenaar niet meteen met een onbruikbaar emailadres, gekochte games die niet meer speelbaar zijn etc.

Want ik denk dat verreweg de meeste van deze gevallen toch goedwillende mensen zijn die gewoon wat naaktfoto's van zichzelf of hun partner bewaren, daar is meestal niks mis mee. Totdat het algoritme van Microsoft erover struikelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

F_J_K schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:33:
[...]

Wat je nu opsomt is guilty until proven innocent.

Na het lezen van dit topic zal ik in ieder geval dus nooit een online account gaan gebruiken voor Windows 10. Dat OneDrive laat ik lekker ook links liggen.

Het gevaar met al die cloud dientsen is dat het lekker makkelijk is dat alles aan elkaar gekoppeld is. Het hoeft maar een keer fout te gaan (terrecht of onterrecht) en je kan nergens meer bij (of vrij lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

@thelion wellicht biedt dit voor jou nog aanknopingspunten om je account heropend te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thelion
(jarig!)
@Tomba thanks voor de heads-up. Ik zit in een WhatsApp met veel meer 'gedupeerden', waaronder ook de persoon die de betreffende rechtszaak heeft gewonnen. Wat voor mij een heikel punt is, is het feit dat ik geen rechtsbijstandsverzekering heb. Dus dat betekent dat ik in principe alle juridische kosten zelf moet betalen. Maar het is wel een goed idee om eens te inventariseren wat voor prijskaartje daar dan aan hangt.

Daarnaast heb je natuurlijk nog het issue dat Microsoft zich achter Iers rechts verschuilt. Zo kreeg ik afgelopen week een brief van de Autoriteit Persoonsgegevens waarin min of meer staat dat zijn mijn klacht niet in behandeling kunnen nemen omdat het om een internationale verwerking van persoonsgegevens gaat. Concreet betekent het dat mijn klacht overgedragen is aan de Ierse toezichthouder (de DPC), maar daarvan is al bekend dat zijn wat milder zijn in hun uitspraken t.o.v. de big tech. Rara waarom zouden ze toch in Ierland zitten :(

Het lastige bij dit soort zaken is natuurlijk ook dat de rechter alleen naar het individuele geval kijkt. Ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet waarom ik ben geblokkeerd. Mijn aanname is dus een foto van 1 van mijn kinderen in bad, maar misschien had ik er ook wel 1 of andere tool op staan die Microsoft niet aanstaat. Het is gewoon heel moeilijk verdedigen op deze manier, en de enige manier om achter de reden van blokkeren te komen lijkt tot nu toe een rechtszaak te zijn.

Wat voor mij persoonlijk misschien nog wel zwaar kan wegen is dat mijn bedrijfsadministratie op mijn OneDrive stond. Daar kan ik niet meer bij, want Windows heeft zo'n prachtige nieuwe feature gekregen waarbij bestanden die niet vaak geopend worden alleen online beschikbaar worden en waarbij het lokale bestand van de schijf verwijderd wordt. Gezien de belastingdienst een juridische bewaartermijn stelt voor dit soort administraties heb ik daar wellicht een zwaarwegende reden om mijn account terug te krijgen. Helaas blijkt wel dat zaken die alleen emotionele waarde hebben zoals familiefoto's e.d. niet zwaarwegend zijn voor een rechter.

Ik zie hier ook velen suggereren om vooral de media op te zoeken. Een logische gedachtegang, maar zoals bijv. bij de persoon in de eerder genoemde rechtszaak kan dat best lastig zijn. Want zolang de zaak loopt mag je niet teveel publiekelijk delen en dat is het dus het grote Microsoft die beweert dat jij als individu kinderporno aan het verspreiden bent. Helaas krijg je bij zo'n beschuldiging vaak gelijk een facebook leger over je heen die daar wel even een opmerking over willen plaatsen op je social media accounts, wat natuurlijk niet handig is als je bijv. ondernemer bent (en ook privé wil je dat natuurlijk niet).

Voor wat betreft het sharen van je OneDrive: wat achteraf gezien wel opvallend is, is dat mijn account geblokkeerd is kort nadat ik overschakelt was naar een Family abonnement. Oftewel, daarmee werd mijn OneDrive automatisch gedeeld met mijn vrouw en werd prompt mijn account geblokkeerd. Dus denk 3x na over wat er op je OneDrive staat voordat je een Family abbo neemt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@thelion geld is geld. En uitgeven wanneer het niet nodig was is zonde.
Maar is het voor jou niet gewoon een bedrijfuitgifte?

Ik neem aan dat de gevolgen voor het niet hebben van je administratie groter zijn dan bv 3k aan advocaat rekeningen.

Even een advocaat rondje doen, met de bovenstaande uitspraak op zak.
Misschien het Whatsapp groepje bewegen in een gezamenlijke actie. Dus 1 advocaat voor bv 10 man

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
thelion schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:06:
Voor wat betreft het sharen van je OneDrive: wat achteraf gezien wel opvallend is, is dat mijn account geblokkeerd is kort nadat ik overschakelt was naar een Family abonnement. Oftewel, daarmee werd mijn OneDrive automatisch gedeeld met mijn vrouw en werd prompt mijn account geblokkeerd. Dus denk 3x na over wat er op je OneDrive staat voordat je een Family abbo neemt...
Hoe dan?
Ik heb ben laatst ook overgestapt naar Family. Maar de accounts zijn toch echt wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@DoubleYouPee Maar wel onder 1 family abonnement met 1 verantwoordelijke persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
route99 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:08:
@DoubleYouPee Maar wel onder 1 family abonnement met 1 verantwoordelijke persoon?
Wat bedoel je precies?
Ik heb Family gekocht op mijn account.
Je kunt dan bij je account settings het abonnement delen met andere mensen via een link of email invite. Dat heb ik gedaan.

Ik denk dat OP echt een family gecreëerd heeft in z'n account. Dat staat in principe los van een family abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-02-2021 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thelion
(jarig!)
Ik heb inderdaad echt mijn familieleden expliciet als family toegevoegd aan mijn Family abbo, zodat zij gebruik kunnen maken van de 5 Office licenties en voor het delen van OneDrive content. Dat moet je dus wel handmatig doen, want Microsoft weet natuurlijk niet wie er onderdeel is van jouw familie.

[ Voor 21% gewijzigd door thelion op 19-02-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@DoubleYouPee Beiden gevallen is er sprake van 1 verantwoordelijke persoon en hoe de accounts verdeeld/aangemaakt/geshared zijn is imho ondergeschikt/ van semantische aard.
Zodra er bij beiden iets gebeurd wat MS NOK vindt volgens hun voorwaarden kan er een slot op gaan. Zie daar het probleem...
Althans zo komt eea bij mij binnen. Maar eigenlijk wil je toch helemaal niet het risico lopen dat dit met je data overkomt zoals het helaas de TS overkomen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07 20:47
Kwam via de comments hier en dit is wss het laatste zetje wat ik nodig had om afscheid te nemen van zowel MS als Google. Ik heb iig direct gedouble checek of onedrive app niet synct op m'n telefoon, pffff gelukkig

Heb een prive account en een semi zakelijk account (van een stichting) bij MS, maar daar gaat helemaal niks meer bij komen. M'n Medion NAS met die fijne flash software kon ik na half januari nog net redden met een oude versie van Firefox waar ik (ook een oude versie van) flash nog net op kom draaien. Dom genoeg stond m'n digitale (familie)foto verleden op die NAS. Gelukkig gered (portable SSD) en ik dacht in al mijn wijsheid om dit naar Onedrive te brengen. Egnie, G-drive heb ik ook bijna 15 GB staan, da's ook een kwestie van tijd tot die iets gaan verzinnen.

In 2018 FB & Insta eruit gegooid, whatsapp lukt nog niet, vanwege zakelijke reden. Nu dual sim telefoon met zakelijk nummer en prive Whatsapp heb ik er 8 febr. eruit gegooid. Volgende stappen: mail zelf hosten en toch maar nieuwe NAS (en backup). Bedankt voor de tip @route99 ik ga me inlezen.

Helemaal weg bij Google gaat nog wel een dingetje worden, kan wel, maar een hoop werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:45
We moeten ook niet panisch reageren. Hoeveel gebruikers heeft Microsoft? En hoeveel hebben er hier een probleem? Waarvan het ook nog onduidelijk is waardoor ze precies geblokkeerd zijn. Voor hetzelfde geld had de TS er wel een lading foto's opstaan wat niet door de beugel kon. Wij weten het niet, het is op dit moment gissen wat er aan de hand is.

Wat wel kwalijk is dat hier moeilijk contact over te krijgen is met Microsoft, maar dat is niet uniek voor grote bedrijven. Het zou mij niks verbazen als dit ook bij Google gebeuren kan. Hell, ik heb een geblokkeerd Tinder account wat ik niet gedeblokkeerd krijg, waarvan ze niet willen zeggen waarom het geblokkeerd is en ik alleen te horen krijg dat ik de voorwaarden geschonden heb. Ik kan mij echt niet voorstellen wat ik in vredesnaam fout gedaan heb. Gelukkig heb ik geen Tinder meer nodig, maar als ik ooit vrijgezel word....

Ik heb verder ook OneDrive, ik heb er ook wel wat foto's uit de privesfeer tussen staan, dit is al jaren zo en er word geen "algoritme" getriggered.

Heb wel een sync aanstaan met mijn NAS. Mocht ik mijn OneDrive kwijtraken dan ben ik belangrijke files/foto's niet kwijt. Maar het is dan ook geen backup als je het niet op 2 plekken hebt staan toch?

Voorlopig heb ik mijn data liever bij Microsoft staan, via een betaald O365 abonnement, dan "gratis" bij Google.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Frenz64 Ik denk dat een gelocked account meer pijn doet en meer werk is.
Die pijn zit helaas nu bij degenen die dit al overkomen is.

Ben zelf altijd zeer terughoudend geweest met online data plaatsen bij MS et al. Soms hooguit tijdelijk maar dan altijd nog met lokale backup op onze 2 NASsen (sinds 2011) . wat tijdelijk was vnl om zaken te sharen met anderen... een share maken op onze NAS voor anderen.. noway... never. Je weet maar nooit.

Imho is dit het failliet van online data opslag iig bij MS. Je moet nog wel heel graag willen om door een Russisch roulette, bijv agv bestanden die anderen sturen.... getroffen te worden met een gelockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Devian 2 onafhankelijke backups is wel het beste.

En het mag dan op het totale aantal MS accounts niet zoveel zijn, maar het zal je als een Russische roulette maar treffen zoals de TS.
Met data (incl foto's)... wil je dat risico lopen... ?
Maw als je dus 1x MS Onedrive hebt... .en je hebt 1x NAS.... heb je eigenlijk maar 1 data centrum die zeker is...want die NAs beheer je zelf.... Lees dit topics eens dan zie je dat het la in de 2e Kamer geweest is, de Consumentenbond is er mee bezig... tja wat moet er nog meer gebeuren als je er geen rekening mee houdt dat de Russische roulette ook jou kan treffen...
Met belangrijke data zou ik zeker als niet alleen privé maar bijv ook als ZZP-er geen rust hebben als ik dit een maal zou weten....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Devian schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:20:
We moeten ook niet panisch reageren. Hoeveel gebruikers heeft Microsoft? En hoeveel hebben er hier een probleem? Waarvan het ook nog onduidelijk is waardoor ze precies geblokkeerd zijn. Voor hetzelfde geld had de TS er wel een lading foto's opstaan wat niet door de beugel kon. Wij weten het niet, het is op dit moment gissen wat er aan de hand is.
Ik vraag mij eerder af: Hoeveel mensen met dit probleem komen daadwerkelijk naar dit topic? Een groot deel zit waarschijnlijk geeneens op Tweakers. Laat staan een topic zoals dit wat redelijk diep verstopt zit.
Met bovenstaande in gedachte vind ik het juist opvallend hoeveel mensen hier al dit probleem hebben gehad. En dit is dus alleen in Nederland met mensen die dit topic vinden. Het daadwerkelijk aantal wereldwijd is waarschijnlijk veel en veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07 20:47
Sorry, maar ga je nou suggereren 'guilty untill proven innocent' hier?
Wat wel kwalijk is dat hier moeilijk contact over te krijgen is met Microsoft, maar dat is niet uniek voor grote bedrijven. Het zou mij niks verbazen als dit ook bij Google gebeuren kan. Hell, ik heb een geblokkeerd Tinder account wat ik niet gedeblokkeerd krijg, waarvan ze niet willen zeggen waarom het geblokkeerd is en ik alleen te horen krijg dat ik de voorwaarden geschonden heb. Ik kan mij echt niet voorstellen wat ik in vredesnaam fout gedaan heb. Gelukkig heb ik geen Tinder meer nodig, maar als ik ooit vrijgezel word....
Het echt kwalijke zit daarvoor: MS bepaalt dat er iets mis is met jouw data en je hebt geen poot om op te staan, lees anders ff terug. Dat ze vrijwel onmogelijk te pakken te krijgen zijn maakt het erger, maar da's niet het kwalijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

DoubleYouPee schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:28:[...]Ik vraag mij eerder af: Hoeveel mensen met dit probleem komen daadwerkelijk naar dit topic? Een groot deel zit waarschijnlijk geeneens op Tweakers. Laat staan een topic zoals dit wat redelijk diep verstopt zit.
Met bovenstaande in gedachte vind ik het juist opvallend hoeveel mensen hier al dit probleem hebben gehad. En dit is dus alleen in Nederland met mensen die dit topic vinden. Het daadwerkelijk aantal wereldwijd is waarschijnlijk veel en veel groter.
Kijk zelf eens verder om je heen... bij de CB is het al een aantal keren voorbij gekomen en die hebben aardig wat leden...
https://www.consumentenbo...osoft-blokkeert-account#:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Beter een beetje te panisch dan achteraf tegen verassingen aanlopen.

Email accounts, data opslag, accounts voor gamers ( Xbox ), voor sommigen zit hier zo ontzettend veel data op en zijn die zo afhankelijk van de dienstverlening ervan, dat een eventuele opschorting van deze accounts kan leiden tot een enorme sabotage.
Ik zelf heb ook nog nooit, in de 15 jaar dat ik Microsoft accounts gebruik een probleem ondervonden waarbij de toegang tot mijn accounts zijn ontnomen.
Maar het kan dus wel degelijk en het lijkt mij alleen maar verstandig voor diegene die hun Microsoft accounts als waardevol beschouwen, om preventief maatregelen te ondernemen.
Het blijkt dus namelijk dat we onze accounts niet alleen moeten beschermen tegen kwaadwillende hackers die proberen in te breken in onze accounts en deze willen overnemen, maar ook tegen Microsoft zelf, die blijkbaar een of andere AI systeem heeft ontwikkeld waarmee zij o.b.v. die informatie besluiten of een account gesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 08:33

nexhil

BAM!

@Bullet NL Volgens mij zie/zag ik jou regelmatig in het xbox topic langskomen (?) kan het misschien zijn dat er iets teveel in het buitenland is aangeschaft via VPN'etjes enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:45
Frenz64 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Sorry, maar ga je nou suggereren 'guilty untill proven innocent' hier?

[...]

Het echt kwalijke zit daarvoor: MS bepaalt dat er iets mis is met jouw data en je hebt geen poot om op te staan, lees anders ff terug. Dat ze vrijwel onmogelijk te pakken te krijgen zijn maakt het erger, maar da's niet het kwalijke.
Maar het is niet alleen met MS, ook bij Google kan het gebeuren:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Of bij DropBox:
https://www.google.com/se...aQKHQf2CeQQ4dUDCA0&uact=5

Staat vol met voorbeelden waarbij men geblokkeerd word, en niet kunnen deblokkeren.

Dat praat het natuurlijk niet goed, maar geeft aan dit dit probleem met elke dienst spelen kan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Devian schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Of bij DropBox:

Staat vol met voorbeelden waarbij men geblokkeerd word, en niet kunnen deblokkeren.

Dat praat het natuurlijk niet goed, maar geeft aan dit dit probleem met elke dienst spelen kan.
Ja, en dat is toch ongelofelijk waardeloos? Het segmenteren van je opslag, accounts etc. lijkt hard nodig te zijn, voor je het weet kom je op een blokkade waarvan je gewoon nooit meer (of te lang in ieder geval) terug komt bij je account.

Het hele probleem is dat de partijen gewoon niet te benaderen zijn, je krijgt alleen een standaard antwoord terug en verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

Of bij DropBox:

Ik raad ook iedereen aan google producten zoveel mogelijk te scheiden; ik ben daar zelf nu mee bezig. Het is niet dat alleen MS fout zit. Daar gaat dit topic wel over.
Voor cloud opslag kan je genoeg andere providers gelukkig vinden. Misschien niet met hetzelfde gemak, maar ik heb liever iets veilig dan onveilig. Met veilig als ineens je data kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Precies, probeer zoveel mogelijk services te scheiden en tegelijkertijd kunnen deze bedrijven dan veel minder goed een gepersonaliseerd ID van je maken.

Ander alternatief is natuurlijk om zelf van deze services op te zetten, dus een eigen mailserver, cloudopslag etc.
Maar voor de meesten is dit toch wel onbegonnen werk, kan hier wel een aardig kostenplaatje aan vast zitten en bieden de online services van Microsoft, Google etc. toch ook wel wat voordelen.
Het is daarnaast ook wel ontzettend lastig al dan niet onmogelijk om al deze diensten te vermijden, tenminste als je wat meer wilt doen dan enkel wat browsen op het internet op je '' saaie '', niet meer ondersteunde Windows 7 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
route99 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:32:
[...]
Kijk zelf eens verder om je heen... bij de CB is het al een aantal keren voorbij gekomen en die hebben aardig wat leden...
https://www.consumentenbo...osoft-blokkeert-account#:
Ja, dat versterkt mijn punt toch, dat het niet een uniek geval is en had daadwerkelijk een realistisch probleem/risico is.
[...]

Klopt, zeer recentelijk zelfs nog met een relatief bekende naam, de maker van Terraria
nieuws: Ontwikkelaar Terraria annuleert Stadia-versie na afsluiting Google-ac...

[ Voor 45% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-02-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

nexhil schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:43:
@Bullet NL Volgens mij zie/zag ik jou regelmatig in het xbox topic langskomen (?) kan het misschien zijn dat er iets teveel in het buitenland is aangeschaft via VPN'etjes enzo?
Nee, dat staat hier helemaal los van.
De blokkade heeft oorzaak in Onedrive content, het vervelende is alleen, de accountblokkade treft ook alles buiten Onedrive om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo_Manders
  • Laatst online: 29-11-2024
dit is dus de reden waarom ik veel services zelf host

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 23:12
Ik heb OneDrive voor business en met Synology cloud sync pas ik cliënt side encryption toe. Als mijn bestanden zijn dus encrypted bij MS. Mocht er dus ooit een foto oid op komen die niet mag dan is hij iig encrypted opgeslagen dus niet 1.2.3 te zien door MS.
Bij het sluiten staat alles nog op mijn NAS en bij het overlijden van mijn schijven staat het nog op OneDrive..
Zover ik kan zien 1 van de veiligere wegen als je niet teveel van stal wil halen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ID-College schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:28:
Ik heb OneDrive voor business en met Synology cloud sync pas ik cliënt side encryption toe. Als mijn bestanden zijn dus encrypted bij MS. Mocht er dus ooit een foto oid op komen die niet mag dan is hij iig encrypted opgeslagen dus niet 1.2.3 te zien door MS.
Bij het sluiten staat alles nog op mijn NAS en bij het overlijden van mijn schijven staat het nog op OneDrive..
Zover ik kan zien 1 van de veiligere wegen als je niet teveel van stal wil halen..
Tja, qua back-up heb ik het inmiddels anders geregeld, Ik heb hier lokaal een NAS draaien, deze draaid in mirror via een VPN naar een zelfde NAS welke op 120km verderop bij familie in het land staat.

Dat moet veilig genoeg zijn, de kans dat ze beide op het zelfde moment gaan lijkt mij niet zo groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:33

Ik heb verder ook OneDrive, ik heb er ook wel wat foto's uit de privesfeer tussen staan, dit is al jaren zo en er word geen "algoritme" getriggered.

Heb wel een sync aanstaan met mijn NAS. Mocht ik mijn OneDrive kwijtraken dan ben ik belangrijke files/foto's niet kwijt. Maar het is dan ook geen backup als je het niet op 2 plekken hebt staan toch?

Voorlopig heb ik mijn data liever bij Microsoft staan, via een betaald O365 abonnement, dan "gratis" bij Google.
toon volledige bericht
Mijn foto's en andere data waren wel opeens kwijt, bij dat gratis google geen probleem.
Je bent wel erg aan het bagatelliseren vind ik.
Het is toch ... als ineens zonder waarschuwing alles niet meer bereikbaar is en zelfs inloggen op je pc een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Mijn hotmail account die ik al 20 jaar in gebruik had is vorige week 17-03-2021 ook permanent geblokkeerd. Ook door het uploaden van alle foto's en video's van de WhatsApp groepen waarin ik zit naar Onedrive. Veel expliciet materiaal maar niets wat illegaal is in Nederland in ieder geval. Sowieso had ik hier nooit een back-up van willen maken dat terzijde.

Ik heb inmiddels veel weten om te zetten, maar een paar duizend euro in crypto is nog maar de vraag of ik dat kan terugkrijgen. En dan zullen er nog genoeg dingen zijn die de komende tijd wel naar boven komen waar ik nu nog niet aan gedacht heb.

Het is gewoon te triest voor woorden dat meteen alles wordt geblokkeerd en dat je primaire email bijna een primaire levensbehoefte is geworden in deze digitale wereld. Ook geen waarschuwing niets, ze mogen van mij zelfs gewoon mijn Onedrive verwijderen als ik maar mijn hotmail weer kan gebruiken. Het is gewoon te bizar voor woorden dat dit zo eenvoudig kan, één ******* klik op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Thalent schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:42:
Mijn hotmail account die ik al 20 jaar in gebruik had is vorige week 17-03-2021 ook permanent geblokkeerd. Ook door het uploaden van alle foto's en video's van de WhatsApp groepen waarin ik zit naar Onedrive. Veel expliciet materiaal maar niets wat illegaal is in Nederland in ieder geval. Sowieso had ik hier nooit een back-up van willen maken dat terzijde.

Ik heb inmiddels veel weten om te zetten, maar een paar duizend euro in crypto is nog maar de vraag of ik dat kan terugkrijgen. En dan zullen er nog genoeg dingen zijn die de komende tijd wel naar boven komen waar ik nu nog niet aan gedacht heb.

Het is gewoon te triest voor woorden dat meteen alles wordt geblokkeerd en dat je primaire email bijna een primaire levensbehoefte is geworden in deze digitale wereld. Ook geen waarschuwing niets, ze mogen van mij zelfs gewoon mijn Onedrive verwijderen als ik maar mijn hotmail weer kan gebruiken. Het is gewoon te bizar voor woorden dat dit zo eenvoudig kan, één ******* klik op je telefoon.
Jezus echt verschrikkelijk... Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Er is namelijk inmiddels jurisprudentie ... Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Tomba schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Jezus echt verschrikkelijk... Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Er is namelijk inmiddels jurisprudentie ... Sterkte!
Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en daar komt bij dat ik geen poot heb om op te staan omdat ik nu eenmaal dat materiaal heb geupload en hun gebruikersvoorwaarden heb geschonden. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

[ Voor 4% gewijzigd door Thalent op 24-03-2021 10:28 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste