Rincewind schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:17:
[...]
Leuk speelgoed he ๐? Mocht je ooit dat oude PCB weg doen dan hou ik me aanbevolen om te kunnen kijken of ik het wel tot leven kan wekken. Veel plezier bij CenterParcs en probeer de RP2+ maar eens weg te leggen ๐
Met een gezin met jonge kinderen heb ik de RP2+ toch nog regelmatig kunnen (lees: moeten) wegleggen, maar het blijft een geweldig leuk apparaatje.
Ik ben alleen wel tegen wat rare problemen aangelopen. Om te beginnen heb ik de RP2+ ingesteld volgens de tutorial van Retro Game Corps, maar die leggen de focus op de eigen front end van Retroid en die mist nogal wat emulators. Dus na het instellen van o.a. Retroarch ben ik Dig gaan gebruiken en gebruik ik een aantal cores uit Retroarch, zoals die voor de SNES, NES, Sega Mastersystem, Mega Drive, Atari Lynx, Gameboy en de GameGear. Voor de Dreamcast gebruik ik Redream.
Nou werkte alles prima, leg ik eergisteren de RP2+ op mijn nachtkastje en is het gisterochtend opeens een puinhoop. Redream loopt de hele tijd vast bij het opstarten. Direct een zwart scherm bij het laden van een rom vanuit Dig, maar ook bij het direct opstarten van Redream loopt hij direct vast. Cache van Redream verwijderd, zonder resultaat. Opgeslagen gegevens van Redream verwijderd en opnieuw geen resultaat. Redream verwijderd en opnieuw geรฏnstalleerd en vervolgens start hij weer op, maar loopt hij binnen Redream vast.
Ik besloot daarop maar een poging te doen om DC vanuit Retroarch te emuleren, maar toen bleek Retroarch ook vreemd te doen. In het menu met de core downloader bleef de tekst van het voorgaande menu staan, waarna het nieuwe menu er doorheen liep. Na een paar keer proberen deed hij dat niet meer, maar kon hij geen cores vinden.
Na 1 a 2 uur aankloten, herstarten, opnieuw installeren enz. enz. heb ik de RP2+ maar aan de kant gelegd, gewoon in de slaapstand zonder af te sluiten of wat dan ook. Nu pak ik de RP2+ net weer op en werkt alles opeens als een zonnetje. Retroarch werkt zonder problemen, Redream start direct op.
Ik snap er helemaal niks van...

Je zou zeggen: als het werkt blijft het wel werken als je niets wijzigt en als het niet werkt, gaat het niet vanzelf weer werken als je niets wijzigt. Maar beide is hier dus niet het geval.