Het grote Retro Handheld topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 20.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:43

Rincewind

Take me in your arms tonight

KlaasjeNL schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Met een gezin met jonge kinderen heb ik de RP2+ toch nog regelmatig kunnen (lees: moeten) wegleggen, maar het blijft een geweldig leuk apparaatje.

Ik ben alleen wel tegen wat rare problemen aangelopen. Om te beginnen heb ik de RP2+ ingesteld volgens de tutorial van Retro Game Corps, maar die leggen de focus op de eigen front end van Retroid en die mist nogal wat emulators. Dus na het instellen van o.a. Retroarch ben ik Dig gaan gebruiken en gebruik ik een aantal cores uit Retroarch, zoals die voor de SNES, NES, Sega Mastersystem, Mega Drive, Atari Lynx, Gameboy en de GameGear. Voor de Dreamcast gebruik ik Redream.
Sinds een paar dagen is de nieuwe 1.0.0.8. update uit. Di voegt heel veel nieuwe opties en emulators toe en maakt de RP2+ nog beter blijkbaar. Taki Udon heeft hier die voor het overgrote deel ook een 'New User Guide' omvat gebaseerd op de nieuwe versie. Die kun je ook nog eens doorkijken en (deels) overnemen. Ik heb de update gisteren geinstalleerd en moet nog door de nieuwe features heenlopen maar het lijkt erop dat de RP2+ nog beter is geworden.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 18:51
Rincewind schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:24:
[...]
Sinds een paar dagen is de nieuwe 1.0.0.8. update uit. Di voegt heel veel nieuwe opties en emulators toe en maakt de RP2+ nog beter blijkbaar. Taki Udon heeft hier die voor het overgrote deel ook een 'New User Guide' omvat gebaseerd op de nieuwe versie. Die kun je ook nog eens doorkijken en (deels) overnemen. Ik heb de update gisteren geinstalleerd en moet nog door de nieuwe features heenlopen maar het lijkt erop dat de RP2+ nog beter is geworden.
Ik heb gisteren inderdaad ook due video van Taki Udon gezien. Het lijkt erop dat de grootste verandering een vereenvoudigde initiële setup is en dat er systemen zijn toegevoegd aan de front end, waaronder de Master System en Megadrive/Genesis.

Ik moet de update zelf nog binnenhalen, maar betwijfel of en in hoeverre dit iets toevoegt als je de RP2+ al volledig hebt ingesteld en zelf de cores in Retroarch hebt gedownload.

Dig werkt hier nu ook weer prima, dus ik moet nog even zien wat ik doe. Die front end van Retroid zelf is wel aardig, maar Dig biedt wel meer opties mbt themes.

Wel goed om te zien dat de RP2+ actieve support krijgt en ze nu relatief snel met de beloofde update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:43

Rincewind

Take me in your arms tonight

KlaasjeNL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:21:
[...]

Ik heb gisteren inderdaad ook due video van Taki Udon gezien. Het lijkt erop dat de grootste verandering een vereenvoudigde initiële setup is en dat er systemen zijn toegevoegd aan de front end, waaronder de Master System en Megadrive/Genesis.
En niet te vergeten wat extra's zoals OpenLara en een verbeterde Dolphin-versie. Voorals die laatste ga ik mee aan de slag en ik zag al een verbetering in 'Luigi's Mansion' tijdens mijn snelle test gisteren. Straks even 'Beyond Good & Evil' van de GameCube testen.
Ik moet de update zelf nog binnenhalen, maar betwijfel of en in hoeverre dit iets toevoegt als je de RP2+ al volledig hebt ingesteld en zelf de cores in Retroarch hebt gedownload.

Dig werkt hier nu ook weer prima, dus ik moet nog even zien wat ik doe. Die front end van Retroid zelf is wel aardig, maar Dig biedt wel meer opties mbt themes.

Wel goed om te zien dat de RP2+ actieve support krijgt en ze nu relatief snel met de beloofde update komen.
Er is ook een behoorlijk actieve 'Retro Handhelds'-community op Discord waar ik al regelmatig geode tips heb gekregen. Taki heeft ook een eigen Discord-server btw.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Rincewind schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:40:
[...]
En niet te vergeten wat extra's zoals OpenLara en een verbeterde Dolphin-versie. Voorals die laatste ga ik mee aan de slag en ik zag al een verbetering in 'Luigi's Mansion' tijdens mijn snelle test gisteren. Straks even 'Beyond Good & Evil' van de GameCube testen.
Persoonlijk vind ik ondersteuning van OpenLara en GameCube niet zo interessant. Dan zit je naar mijn idee toch flink de limiet van de RP2+ op te zoeken, waardoor games nog net "acceptabel" draaien. Terwijl ik acceptabel zelf niet genoeg vind en games wil spelen zoals ze op de oorspronkelijke consoles ook draaiden, of beter dan dat. Niet dat ik GameCube- of PS2-spellen draai met framedrops en een teruggeschroefd detailniveau.

Ik ben dan denk ik meer een gamer dan een tweakers. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:05
Toch is kijken voor een RP2+.

Is het beste om te bestellen op de officiële site of externe site wegens eventueel import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35
Zojuist een Miyoo mini ontvangen en ik moet eerlijk zeggen dat het echt een leuk en geinig apparaatje is voor on the go.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMNxlcRdf9dDMTQ_B_QhRSW8wW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4oO3KTV4CqHlvqzrUhnicrFp.jpg?f=user_large
Een oude banaan voor de schaal :+

Inmiddels de firmware upgrade naar gedaan naar April en vervolgens Onion Os erop geïnstalleerd. Draait als een tierelier maar nu komt het moeilijkste gedeelte. Een mooie set roms voor de consoles uitzoeken die ik de komende tijd wil spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 08:22
Er is eindelijk een goede review van de Odin Lite. Toen ik 3 maanden geleden voor de Lite koos was cloud gaming (Stadia, Xcloud) de belangrijkste usercase. Goede emulatie tot aan PSP had ik wel verwacht. Maar de resultaten van PS2 over treffen absoluut mijn verwachting. Echt bij dat ik voor de Lite heb gekozen IPV Base/Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:45
grolle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:03:
Er is eindelijk een goede review van de Odin Lite. Toen ik 3 maanden geleden voor de Lite koos was cloud gaming (Stadia, Xcloud) de belangrijkste usercase. Goede emulatie tot aan PSP had ik wel verwacht. Maar de resultaten van PS2 over treffen absoluut mijn verwachting. Echt bij dat ik voor de Lite heb gekozen IPV Base/Pro

[YouTube]
Eindelijk, ik zat al te wachten op een review van de Lite! Taki Udon kennende zal het wel weer een zeer goede review zijn. Vanavond maar is kijken dus. Heb dit apparaat al een tijdje op het oog vanwege dezelfde redenen, emulatie + streamen. Over dat laatste gesproken, kun je met de thumbsticks ook ‘klikken’? Als dat niet kan heeft PS en Xbox streamen niet zoveel zin :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:12:
[...]

Taki Udon kennende zal het wel weer een zeer goede review zijn.

(...)

Over dat laatste gesproken, kun je met de thumbsticks ook ‘klikken’? Als dat niet kan heeft PS en Xbox streamen niet zoveel zin :P
De video is precies zoals je hem verwacht van Taki Udon, zeer precies, compleet, uitgebreid en zonder nutteloze poespas.

Dat is een goede vraag over L3 en R3. Ik was er om eerlijk zijn vanuit gegaan dat ze dat kunnen, maar zeker weten doe ik het eigenlijk niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:18:
[...]

De video is precies zoals je hem verwacht van Taki Udon, zeer precies, compleet, uitgebreid en zonder nutteloze poespas.

Dat is een goede vraag over L3 en R3. Ik was er om eerlijk zijn vanuit gegaan dat ze dat kunnen, maar zeker weten doe ik het eigenlijk niet ...
Jammer, had gehoopt dat het in de review terug kwam. Ik kan namelijk nergens vinden dat ie ook L3 en R3 heeft.
Wanneer krijg je ‘m binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14 na even Googlen heb ik gevonden dat ze WEL L3/R3 functionaliteit hebben.
( https://retrododo.com/ayn-odin-handheld/ ergens onderaan de pagina)

Wanneer ik hem krijg is nog niet helemaal duidelijk. A.s. dinsdag gaan ze de eerste 100 Lite's produceren. Ik denk dat ik tussen de 200 en 300ste Backer ben voor de Lite. Dus het einde komt in zicht

[ Voor 11% gewijzigd door grolle op 21-05-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:26:
@Tux3.14 na even Googlen heb ik gevonden dat ze WEL L3/R3 functionaliteit hebben.
( https://retrododo.com/ayn-odin-handheld/ ergens onderaan de pagina)

Wanneer ik hem krijg is nog niet helemaal duidelijk. A.s. dinsdag gaan ze de eerste 100 Lite's produceren. Ik denk dat ik tussen de 200 en 300ste Backer ben voor de Lite. Dus het einde komt in zicht
Thnx! Dat is dus goed nieuws.
Waarschijnlijk krijg ik ‘m over een jaar pas als ik nu bestel. Wel vreemd dat als je naar de bestel pagina gaat men nog steeds spreekt over ‘jan 2022 delivery’ -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14 het is idd een beetje slordig als je naar dat overzicht kijkt. Op de indiegogo pagina wordt wekelijks een uitgebreide update/status geplaatst. Er zijn wat tegenslagen geweest, Corona heeft niet geholpen, maar voor een eerste project op indiegogo van een daarvoor niet bestaand bedrijf is er eigenlijk niets dan lof.

Ik denk dat de indiegogo binnenkort gesloten gaat wordt. Er zijn al wat bestel opties weg gehaald. En de eigen website en store is inmiddels online. En de prijzen daar zijn, 3x raden, juist, dik in de tientjes duurder.

Als je trouwens nu besteld dan denk ik dat het wel sneller gaat hoor. Op dit moment produceren ze rond de 200 Odin's per dag. Ze proberen zo veel mogelijk de zelfde modellen/kleuren/geheugen grotes op 1 dag te doen. De Lite is duidelijk minder populair met maar rond de 5 a 600 backers. A.s dinsdag starten ze met de eerste serie van 100. Als daar geen bijzonderheden ontstaan kunnen ze de onderdelen voor de volgende 500 stuks bestellen

Ik zelf ben nog aan het overwegen om een 2e Lite te bestellen voor de kids. Maar ondanks alle lof over de Pro (en vandaag ook de Lite) wil ik hem toch eigenlijk eerst in hand hebben

[ Voor 23% gewijzigd door grolle op 21-05-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:31:
@Tux3.14 het is idd een beetje slordig als je naar dat overzicht kijkt. Op de indiegogo pagina wordt wekelijks een uitgebreide update/status geplaatst. Er zijn wat tegenslagen geweest, Corona heeft niet geholpen, maar voor een eerste project op indiegogo van een daarvoor niet bestaand bedrijf is er eigenlijk niets dan lof.

Ik denk dat de indiegogo binnenkort gesloten gaat wordt. Er zijn al wat bestel opties weg gehaald. En de eigen website en store is inmiddels online. En de prijzen daar zijn, 3x raden, juist, dik in de tientjes duurder.

Als je trouwens nu besteld dan denk ik dat het wel sneller gaat hoor. Op dit moment produceren ze rond de 200 Odin's per dag. Ze proberen zo veel mogelijk de zelfde modellen/kleuren/geheugen grotes op 1 dag te doen. De Lite is duidelijk minder populair met maar rond de 5 a 600 backers. A.s dinsdag starten ze met de eerste serie van 100. Als daar geen bijzonderheden ontstaan kunnen ze de onderdelen voor de volgende 500 stuks bestellen

Ik zelf ben nog aan het overwegen om een 2e Lite te bestellen voor de kids. Maar ondanks alle lof over de Pro (en vandaag ook de Lite) wil ik hem toch eigenlijk eerst in hand hebben
Waar is de officiële online store? Want als ik er naar zoek kom ik elke keer bij IndieGoGo uit :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14
https://www.ayntec.com/ voor de officiële store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Thanks! Helaas is de Lite versie ‘sold out’.
Anyway, wacht het allemaal wel af. Ben benieuwd wanneer jij ‘m hebt en wat je ervaringen zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 07:59:
[...]

Thanks! Helaas is de Lite versie ‘sold out’.
Anyway, wacht het allemaal wel af. Ben benieuwd wanneer jij ‘m hebt en wat je ervaringen zijn!
Via indiegogo is de Lite nog wel te bestellen, en daar is die ook goedkoper.

Eigenlijk vind ik het wel raar die status "sold out". De Base/Pro zijn te pre-orderen. Dan ga ik denken, gaan ze stoppen met de Lite? Dat zou ik jammer vinden want hij blijkt boven verwachting goed te zijn. En voor mijn wensen lijstje is hij zelfs beter omdat ik er vooral via Stadia een Xcloud wil gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Via indiegogo is de Lite nog wel te bestellen, en daar is die ook goedkoper.

Eigenlijk vind ik het wel raar die status "sold out". De Base/Pro zijn te pre-orderen. Dan ga ik denken, gaan ze stoppen met de Lite? Dat zou ik jammer vinden want hij blijkt boven verwachting goed te zijn. En voor mijn wensen lijstje is hij zelfs beter omdat ik er vooral via Stadia een Xcloud wil gamen
Hoop toch niet dat ze gaan stoppen met de Lite. Jij hebt ‘m gewoon besteld bij Indiegogo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Ja ik heb hem begin februari besteld. Met shipping en wat accessoires zoals hardcase, tasje was ik 220euro kwijt. De Base en de Pro zijn op indiegogo alleen nog als super pack te bestellen. De Lite nog los, maar voor hoelang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mharnk.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 23:03
Ik heb ook een Ayn Odin Lite besteld begin April via Indiegogo. Ik ben erg benieuwd, hopelijk komt ie snel. Mijn idee was om de Lite voornamelijk voor Xbox cloud gaming te gebruiken, de emulatie en android native games zijn mooi meegenomen :)

Gamertag WalnutCartoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-05 23:07
Hoi hoi, zit even beetje mee te spieken in dit topic. Momenteel gebruik ik een psp om (s)nes games op te spelen, maar dos games is niet mogelijk. Ik zoek daarom een handheld om dos games op te spelen zoals doom, quake, duke nukem, need for speed, mortal kombat, stunts 4d, gta etc. Welke handheld is hiervoor geschikt?

[ Voor 4% gewijzigd door roy.van.geel op 12-06-2022 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:06:
Ja ik heb hem begin februari besteld. Met shipping en wat accessoires zoals hardcase, tasje was ik 220euro kwijt. De Base en de Pro zijn op indiegogo alleen nog als super pack te bestellen. De Lite nog los, maar voor hoelang?
Uit nieuwsgierigheid, heb je ‘m al binnen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, heb je ‘m al binnen? :)
Nee nog niet. Er is nog geen enkele Odin Lite verzonden. Er zijn geregeld updates en ondanks dat het langer duurt dan dat ik verwacht/gehoopt had ben ik nog steeds blij dat ik in februari mijn bestelling heb geplaatst.

Dit is de update van AYN van vandaag :
1. Odin Lite

(1) Both performance mode and high performance mode were finalized this week, and both CPU frequency and GPU frequency were locked to its highest frequency point to maximize gaming performance for high performance mode. D900 gives us a big surprise for how good the power efficiency is with the help of TSMC low power 6nm process, it performs like a graphical beast , even all cpu/gpu cores were fixed at their maximum available frequency points with fan off, it is still impossible to get the body temperature of D900 higher than 75 celsius.

(2) Rev1.0 stock firmware was fully checked and released for Odin Lite, we are finally able to start device assembling for the first 50pcs device units next Monday, and they will get shipped after aging test and quality check next week.

(3) The SMT factory of Odin Lite will get ready for 2000pcs SMT from next weekend, and as what I promised before, all Odin Lite orders we got from IGG before 2021/10/4 will be shipped out around 6/30.
Ik zal dus helaas nog wat langer moeten wachten want mijn bestelling is van februari. Maar mijn geduld wordt bijna beloond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 11:45

zAo

GPLv2 Fanboy

Kan iemand een fijne console adviseren die compact/portable is? Ik wil iig GBA goed kunnen spelen.

Mijn conclusie na wat onderzoek was dat de Miyoo Mini de juiste keuze was, maar IJ heb 2x een cancel gekregen op mijn bestellingen van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
zAo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:07:
Kan iemand een fijne console adviseren die compact/portable is? Ik wil iig GBA goed kunnen spelen.

Mijn conclusie na wat onderzoek was dat de Miyoo Mini de juiste keuze was, maar IJ heb 2x een cancel gekregen op mijn bestellingen van het apparaat.
Als je dit topic doorleest zijn er genoeg voorbeelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garciake
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 13:11
Ik wil een Retroid Pocket 2 Plus kopen.
Via welke site kan ik deze het best kopen?

- https://www.amazon.nl/Han...x=%2Caps%2C86&sr=8-1&th=1
- https://www.kibotek.com/e...e-retro-portable-android/

Via amazon komt hij op 182€ en via kibotek op 168€

Of zijn er nog andere sites waar ik deze kan kopen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
garciake schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:44:

Bij de fabrikant zelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:30

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

zAo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:07:

ambernic RG353P.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:02
Is het toevallig ook mogelijk om Multiplayer te spelen met de Emulator Handhelds? (Nes/Snes/GB(C/A) en eventueel DS games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235883

Psyonara schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:06:
Is het toevallig ook mogelijk om Multiplayer te spelen met de Emulator Handhelds? (Nes/Snes/GB(C/A) en eventueel DS games.
Liggend aan of er connectivity options in de handheld zitten en welke emulator erop (kunnen) draaien is dit eventueel mogelijk. Bijvoorbeeld My Boy! voor Android support dit voor GBA games en staat in de Google Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janitor82
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-07-2022
garciake schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:44:

Na wat wikken en wegen en vergelijken van verzendtijd en kosten heb ik die van mij besteld bij droix.net. Verstuurd uit Londen, was er binnen 4 dagen. Onder de 150 euro, dus geen inklaringskosten. Buiten de EU tegenwoordig, dus er zou wel btw overheen komen, maar dat is niet gebeurd..? En er zat eem gratis stevige case bij.

Ik lees ook goede dingen over het bestellen bij de fabrikant zelf als het gaat om contact, garantie of vervangende onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Taki Udon heeft een review gepost van de Odin Lite:

Heeft iemand 'm hier ondertussen al ontvangen?

En dan nog wat interresants. Er zijn eerste afbeeldingen / leaks verschenen van de Retroid Pocket 3 op het internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7g6efIbt0R5DbrTu4mNgCv0R6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cUDyGBChDLpMWoem2y20WZO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iPSu5s-GgROxW-1JL0Iarxv7Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RUvWzc1nnQOLJjZVRkQZ8Cw.jpg?f=fotoalbum_large

Taki Udon heeft zelfs een video van de boot screen op Youtube gepost:

Lijkt op een Switch Lite achtig device te gaan lijken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:26:

Heeft iemand 'm hier ondertussen al ontvangen?
Nope
Aan de ene kant frustreert dat een beetje. Aan de andere kant vind ik het ook leuk om de wekelijkse updates te lezen en met spanning af te wachten of ik eindelijk een verzend bevestiging krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Nope
Aan de ene kant frustreert dat een beetje. Aan de andere kant vind ik het ook leuk om de wekelijkse updates te lezen en met spanning af te wachten of ik eindelijk een verzend bevestiging krijg.
Jammer, ik twijfel nog enorm. Jammer dat ie ook niet ergens ‘in het echt’ te bewonderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14 ik heb eigenlijk nog geen slechte review gezien. En users als Taki en Retro gaming corps zijn best kritisch. Ik denk dat het op dit moment de beste retro handheld is. En daarnaast ook erg geschikt voor cloud gaming.
Maar om eerlijk te zijn ben ik ook een klein beetje bang dat het toch tegen valt...
Ik zal een unboxing video maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:27:
@Tux3.14 ik heb eigenlijk nog geen slechte review gezien. En users als Taki en Retro gaming corps zijn best kritisch. Ik denk dat het op dit moment de beste retro handheld is. En daarnaast ook erg geschikt voor cloud gaming.
Maar om eerlijk te zijn ben ik ook een klein beetje bang dat het toch tegen valt...
Ik zal een unboxing video maken
True, dat is ook waar. Wat ook zeer positief is dat Odin de feedback van Taki zeer serieus hebben genomen en echt het meerendeel ook hebben doorgevoerd. Doen de makers van Retroid trouwens ook.

Als je nu denkt dat het tegen gaan vallen kan het uiteindelijk alleen maar meevallen :P
Ik ben erg benieuwd. Naar mijn weten zijn ze een start-up, en voor de prijs hebben ze echt super mooie specs. Je gaat je toch afvragen waar ze dan op hebben bezuinigd.. of misschien hebben ze dat gewoon niet. Het zal vast geen fancy verpakkingen hebben, dat heeft de Retroid ook nooit gehad. Dat is ergens alleen maar positief want dat scheelt weer om de kosten te drukken. Doosje, apparaat met een zakje er om heen en een oplaad kabeltje, that's it. Maargoed, afwachten.

Nu ben ik trouwens ook wel benieuwd wat voor apparaat de Retroid Pocket 3 word. Maarja.. als ik daar op ga wachten duurt het alleen nog maar langer allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14 wat is overigens jou doel/wens mbt een handheld?

Ik speelde veel Stadia op de telefoon (xbox one controller met telefoon klem) en zocht dus met name voor cloud gaming een dedicated handheld. Ondersteuning voor de Stadia en Xbox app staan met stip op nr 1 van mijn wensen lijst. Eenmaal aan het zoeken en vergelijken kwam daar een 16:9 scherm en ingebouwde WiFi bij. Een steamdeck vond ik zware overkil en daardoor ook veel te duur.
In mijn jeugd speelde ik op de atari 2600, de NES en de SNES. Daarna heb ik eigenlijk alles overgeslagen tot aan de PS3. En PS3 emulatie zal nog wel een paar jaartjes gaan duren. Alle handhelds welke geschikt zijn voor cloud gaming kunnen de SNES en ouder met twee vingers in de neus aan. Er is welgeteld 1 PS2 game (SSX Tricky) waar ik goede herinneringen aan had. Dat heeft mij even aan het twijfelen gemaakt tussen de veel duurdere Odin Pro en de goedkopere Odin Lite. Van de Pro waren al meerdere reviews online en deze zou waarschijnlijk mijn enige PS2 game wel goed afspelen. De Lite daarintegen was nog niets bekend, hij was ook simpel weg niet klaar. Na wat wikken en wegen besloten het er op te gokken dat de Lite ook PS2 games zou kunnen doen maar mocht dat niet het geval blijken te zijn dan zou ik er geen 80 euro prijs verschil voor over hebben.
Uit eindelijk dus daarin wel goed gegokt, want maanden later blijkt de Lite ook prima PS2 te kunnen emuleren. En ookal was dat niet primair waarvoor ik zocht is dat wel mooi mee genomen. Ik heb zelfs al een mapje met 64GB aan roms klaar staan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vrijdag 2x een Retroid Pocket 2+ mogen ontvangen uit China. Dat was er binnen een week. :D lekker vlot. Van het weekend ingericht en het apparaat doet wat het moet doen. Is weer iets anders dan een Miyoo Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35
Heeft iemand ervaringen met de Anbernic 353p? Ik heb nu Miyoo Mini waar ik veel plezier aan beleef maar ik merk dat ik nu wat meer behoefte heb aan comfort voor langere speel momentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40

netblade

Sunrise

Miki schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:41:
Heeft iemand ervaringen met de Anbernic 353p? Ik heb nu Miyoo Mini waar ik veel plezier aan beleef maar ik merk dat ik nu wat meer behoefte heb aan comfort voor langere speel momentjes.
Sinds vorige week dat apparaatje binnen, ik was direct verliefd op het design.
Qua comfort nagenoeg gelijk aan een oude snes controller dus hier kun je wel een uurtje of wat mee spelen.
Ben met JelOS ook positief verrast, DC en N64 draait op enkele games prima, en PSP doet het ook uitstekend.
Al met al een prima aankoop vind in zelf, en een prima vervanging voor mijn Retroflag DMG case met Pi Zero 2.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:41:
@Tux3.14 wat is overigens jou doel/wens mbt een handheld?

Ik speelde veel Stadia op de telefoon (xbox one controller met telefoon klem) en zocht dus met name voor cloud gaming een dedicated handheld. Ondersteuning voor de Stadia en Xbox app staan met stip op nr 1 van mijn wensen lijst. Eenmaal aan het zoeken en vergelijken kwam daar een 16:9 scherm en ingebouwde WiFi bij. Een steamdeck vond ik zware overkil en daardoor ook veel te duur.
In mijn jeugd speelde ik op de atari 2600, de NES en de SNES. Daarna heb ik eigenlijk alles overgeslagen tot aan de PS3. En PS3 emulatie zal nog wel een paar jaartjes gaan duren. Alle handhelds welke geschikt zijn voor cloud gaming kunnen de SNES en ouder met twee vingers in de neus aan. Er is welgeteld 1 PS2 game (SSX Tricky) waar ik goede herinneringen aan had. Dat heeft mij even aan het twijfelen gemaakt tussen de veel duurdere Odin Pro en de goedkopere Odin Lite. Van de Pro waren al meerdere reviews online en deze zou waarschijnlijk mijn enige PS2 game wel goed afspelen. De Lite daarintegen was nog niets bekend, hij was ook simpel weg niet klaar. Na wat wikken en wegen besloten het er op te gokken dat de Lite ook PS2 games zou kunnen doen maar mocht dat niet het geval blijken te zijn dan zou ik er geen 80 euro prijs verschil voor over hebben.
Uit eindelijk dus daarin wel goed gegokt, want maanden later blijkt de Lite ook prima PS2 te kunnen emuleren. En ookal was dat niet primair waarvoor ik zocht is dat wel mooi mee genomen. Ik heb zelfs al een mapje met 64GB aan roms klaar staan ;-)
Mijn doel is vooral het streamen vanaf mijn Xbox Series X. Maar ook alle Nintendo Emulatoren van de NES tot aan de GC/Wii, GB tot GBA, Dreamcast en PSP. Ik zie in diverse video's dat dit eigenlijk perfect werkt.
Ik ben min of meer eigenlijk wel om nu :P
Op de website van AYN is ie 'sold out'. Maar op Indigogo nog wel te bestellen, alhoewel geen voorraad. Ik twijfel of dat wel verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tux3.14 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Mijn doel is vooral het streamen vanaf mijn Xbox Series X. Maar ook alle Nintendo Emulatoren van de NES tot aan de GC/Wii, GB tot GBA, Dreamcast en PSP. Ik zie in diverse video's dat dit eigenlijk perfect werkt.
Ik ben min of meer eigenlijk wel om nu :P
Op de website van AYN is ie 'sold out'. Maar op Indigogo nog wel te bestellen, alhoewel geen voorraad. Ik twijfel of dat wel verstandig is.
Succes met de AYN voorraden. Een batch is 13 stuks verspreid over alle kleurtjes heen. Je komt echt in een queue terecht van hier tot aan Mars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Ik heb de knoop doorgehakt en een order voor een Odin Lite geplaatst via Indiegogo. *O*

Wel zo stom dat ik een typo heb gemaakt bij het invullen van mijn mail adres tijdens het bestellen :( Daar kwam ik pas achter nadat ik de 'thnx for your order, mail has send to xxxxxx@mail.com' melding zag. Ik kon daarna niets meer aanpassen oid.
Een bericht gestuurd naar Indiegogo en de mail adres waar mijn bevestiging vermoedelijk heen is gestuurd.
Hopelijk komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:52:...
Wel zo stom dat ik een typo heb gemaakt bij het invullen van mijn mail adres tijdens het bestellen :( Daar kwam ik pas achter nadat ik de 'thnx for your order, mail has send to xxxxxx@mail.com' melding zag.
Is het gelukt om je mail adres aan te passen @Tux3.14 ??

Er is namelijk vandaag een onverwachte en belangrijke email verzonden naar alle Lite backers:
Dear All,

With the coming of Odin shipment, it is a pity to inform all 4+64GB Lite backers that QA is a little more difficult to do on the 4+64 parts. After a serious discussion, we offer three options for 4+64 Lite backers:

1. Pay extra USD$30 to upgrade to 6+128GB. People will get a USD$5 coupon. So the total you need to pay is USD$25.
2. Cancel the order and get a refund. We will handle the cancellation within 3 working days.
3. Have some extra delay due to QA checks on 4+64GB. The waiting time is unclear yet.

Please tell us the option you choose ASAP and it will be better to reply to us within one week as the 6+128GB shipment will start soon then we have the time to calculate and prepare the increased 6+128GB orders.

Sincerely and apologetically,
Nicole
Zoals gezegd, deze zag ik niet echt aankomen en directe benadering via de mail had ik nog niet eerder mee gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Uiteindelijk wel gefixt, soort van. Order gecanceld en een nieuwe geplaatst. Gelijk maar voor de Odin Lite 6GB Ram + 128GB opslag gegaan.
Vanaf augustus leverbaar… zegt men. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Ik zag vanochtend idd dat ze de igg pagina hadden aangepast en alleen nog de Lite met 6 en 128GB hadden. Er waren er nog maar 6 besteld en nu zijn het er 11 :-)

Ik heb net ook mijn bestelling aangepast en betaald. Ik wacht sinds februari en nu is het einde in zicht. Ik ben echt erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:23:
Ik zag vanochtend idd dat ze de igg pagina hadden aangepast en alleen nog de Lite met 6 en 128GB hadden. Er waren er nog maar 6 besteld en nu zijn het er 11 :-)

Ik heb net ook mijn bestelling aangepast en betaald. Ik wacht sinds februari en nu is het einde in zicht. Ik ben echt erg benieuwd
Heb je een nieuwe order geplaatst of je bestaande aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Heb je een nieuwe order geplaatst of je bestaande aangepast?
Ik krijg uit eindelijk een algemene link waar ik een prijscorrectie per $1 kon selecteren. En dan zelf handmatig bij opmerkingen je backer-id en emailadres invullen. En dan daarna weer de bevestiging uit de aankoop id retour gemaild. Zoals gezegd, ben blij dat ik daar de administratie niet hoef te doen 8)7

In de meest recente werkelijkse update wordt gezegd dat ze vanaf maandag 3 tot 500 schermen per dag ontvangen. Als het ze ook gaat lukken om die aantallen dagelijks te verzenden dan komt eindelijk het eind echt in zicht *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:26:
[...]

Ik krijg uit eindelijk een algemene link waar ik een prijscorrectie per $1 kon selecteren. En dan zelf handmatig bij opmerkingen je backer-id en emailadres invullen. En dan daarna weer de bevestiging uit de aankoop id retour gemaild. Zoals gezegd, ben blij dat ik daar de administratie niet hoef te doen 8)7

In de meest recente werkelijkse update wordt gezegd dat ze vanaf maandag 3 tot 500 schermen per dag ontvangen. Als het ze ook gaat lukken om die aantallen dagelijks te verzenden dan komt eindelijk het eind echt in zicht *O*
Die update zag ik ook voorbij komen. Das wel goed nieuws. Ook fijn dat ze zo transparant zijn.
Wel bizar dat ze vandaag maarliefst 39 Odin Pro's hebben kunnen assembleren.. van de hoeveel duizenden/tienduizenden orders? :+
Ze mogen nog wel flink aan de bak. Zeker om hun investering er uit te krijgen, maar ook op de lange termijn een goede supply chain op te zetten. Zeker met de hoeveelheid modellen en opties die ze nu al hebben. Neem aan dat ze op ten duur wel jaarlijks of 2 jaarlijks een nieuw product op de markt willen brengen, en tegelijkertijd hun bestaande modellen blijven supporten.
Today we get 39 pcs Odin pro assembled and tonight 356 pcs new screens arrived, and we are expected to get 300~500pcs new screens per day from next Monday. Since we fell behind the promised shipping date again, I have pushed the boss of the assembling factory to work on the coming 2 extra days so that we can make as many device units as possible during this weekend and make sure that ordinary shipping happens from next Monday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Ja inderdaad, ik hou mijn hart vast voor de 5 Loki modellen, die vaak ook nog een Intel en AMD versie hebben. En dan nog een beetje verschillende kleurtjes en geheugen grotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:05:
Ja inderdaad, ik hou mijn hart vast voor de 5 Loki modellen, die vaak ook nog een Intel en AMD versie hebben. En dan nog een beetje verschillende kleurtjes en geheugen grotes.
True that. Snap trouwens ook niet helemaal waarom er een Intel versie verschijnt. Voor wie doen ze dat? Zelfs de grotere namen zoals Valve bieden die optie niet aan. Als je perse x86 wil in een handheld dan is AMD de meest verstandige keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
AetherSX2 (Playstation2 emulator) heeft recent een update uitgebracht wat PS2 emulatie een flinke optimalisatie boost heeft gegeven op Android devices. Vooral de Odin Lite profiteert daarvan en kan zelfs een aantal games op 2x scaling renderen.
Enkele video’s van AYN zelf:

En uiteraard kan Taki Udon niet ontbreken. Ergens halverwege de video behandelt hij de update ook op de Odin Lite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
De Retroid Pocket 3 is dan officieel.
https://www.goretroid.com...dheld-retro-gaming-system

Retroid Pocket 3 Features:
  • 1*A75/3*A55 CPU; 2-3x performance gain from RP2
  • Support Android 11, 20%-30% performance gain from Android 9
  • Support 4.7 inch touch screen (16:9), 750x1334@60fps
  • Support 720p HDMI
  • Support 2GB+32GB/ 3GB+32GB eMCP
  • Improved controlls with clickable analog sticks with L3/R3 enabled
  • Alternative dome switch or conductive rubber for DPAD and face button
  • Better build quality and better heat dessipation (Metal frame inside)
  • Built-in 4000mAh battery
  • Built-in newest official game launcher and emulator frontend
  • Built-in official OTA support for incremental software upgrade
Lijkt er op dat ie dezelfde SOC heeft van de RP2+. Later vandaag kun je een pre-order plaatsen.
Een enorm nadeel is dat de start, select en home knop aan de zijkant zit. Vooral bij de startknop is dat niet handig, aangezien je in veel games daarin een menu oproept. Toch iets wat je veel doet in bijvoorbeeld de Pokemon games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnYQo5EWTWHCtM1cZ7PU0OEzX5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzsmjgwxAQO5hdhuEL5Br9sm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4HB43OoDL1C0owslmkHNzZM_Ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xThudYjhnTRrlSe5MMaGwqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZPkEfSAL6Q1HjkT4F-s5Xf8h4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CERhlroDMMZ0dLZjl7f8oJkx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Tux3.14 op 04-08-2022 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tux3.14 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:17:
Een enorm nadeel is dat de start, select en home knop aan de zijkant zit. Vooral bij de startknop is dat niet handig, aangezien je in veel games daarin een menu oproept. Toch iets wat je veel doet in bijvoorbeeld de Pokemon games.
Nou, dat is inderdaad wel een dealbreaker, soms vraag ik me wel eens af of er ergens een regel is dat een retro handheld altijd 1 enorme flaw moet hebben.

Daarnaast vraag ik me af waarom er voor een 16:9 scherm is gekozen, dat is met retro games helemaal niet praktisch. Ik heb het vermoeden dat deze zich meer richt op android games, maar vrees dat die dan toch wel een beetje underpowered is.

[ Voor 19% gewijzigd door Magic op 04-08-2022 22:51 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Magic schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:47:
[...]
Daarnaast vraag ik me af waarom er voor een 16:9 scherm is gekozen, dat is met retro games helemaal niet praktisch. Ik heb het vermoeden dat deze zich meer richt op android games, maar vrees dat die dan toch wel een beetje underpowered is.
Ik denk dat Stadia, Xcloud, Moonlight enz het prima kunnen doen op deze lichtere hardware. Ik mis alleen alle informatie of en welke WiFi er aan boord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
grolle schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 03:24:
[...]

Ik denk dat Stadia, Xcloud, Moonlight enz het prima kunnen doen op deze lichtere hardware. Ik mis alleen alle informatie of en welke WiFi er aan boord is.
Dat zou inderdaad ook kunnen, maar dan zit je toch weer met de start en select knop op de verkeerde plek. Android games hebben die vaak niet nodig omdat ze on-screen al knoppen daarvoor hebben.

edit: ik zie op de officiële pagina ook eigenlijk geen directe mention van emulatie qua mogelijkheden. enkel dat er een nieuwe interface is. De afbeeldingen sturen inderdaad op android spellen en streaming. Wifi is 802AC 2.4 en 5ghz.

met een powervr 8300 op 800mhz geklokt, lastig om reviews van te vinden, want normaal wordt die op 633mhz geklokt, maar 't is zeker geen hardloper, samen met een CPU die ook niet supersnel is met slechts 1 BIG core en 2 of 3 GB geheugen lijkt dit dus ook weer een apparaat dat de plank compleet mis slaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Magic op 05-08-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Tux3.14 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:17:
De Retroid Pocket 3 is dan officieel.
https://www.goretroid.com...dheld-retro-gaming-system

Retroid Pocket 3 Features:
  • 1*A75/3*A55 CPU; 2-3x performance gain from RP2
  • Support Android 11, 20%-30% performance gain from Android 9
  • Support 4.7 inch touch screen (16:9), 750x1334@60fps
  • Support 720p HDMI
  • Support 2GB+32GB/ 3GB+32GB eMCP
  • Improved controlls with clickable analog sticks with L3/R3 enabled
  • Alternative dome switch or conductive rubber for DPAD and face button
  • Better build quality and better heat dessipation (Metal frame inside)
  • Built-in 4000mAh battery
  • Built-in newest official game launcher and emulator frontend
  • Built-in official OTA support for incremental software upgrade
Lijkt er op dat ie dezelfde SOC heeft van de RP2+. Later vandaag kun je een pre-order plaatsen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de form factor meh... De RP2(+) was juist lekker onderscheidend qua ontwerp. Het ademde retro, maar dit is weer zo'n eenheidsworst. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Magic schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:39:
[...]

Dat zou inderdaad ook kunnen, maar dan zit je toch weer met de start en select knop op de verkeerde plek. Android games hebben die vaak niet nodig omdat ze on-screen al knoppen daarvoor hebben.

edit: ik zie op de officiële pagina ook eigenlijk geen directe mention van emulatie qua mogelijkheden. enkel dat er een nieuwe interface is. De afbeeldingen sturen inderdaad op android spellen en streaming. Wifi is 802AC 2.4 en 5ghz.

met een powervr 8300 op 800mhz geklokt, lastig om reviews van te vinden, want normaal wordt die op 633mhz geklokt, maar 't is zeker geen hardloper, samen met een CPU die ook niet supersnel is met slechts 1 BIG core en 2 of 3 GB geheugen lijkt dit dus ook weer een apparaat dat de plank compleet mis slaat.
Of het de plank misslaat weet ik niet. Je kunt 'm ook niet echt vergelijken met bijvoorbeeld de Odin Lite. Vergeet niet dat de prijs 'maar' 119 dollar is. Even simpel gezegd krijg je wel veel waar voor je geld. De SOC is identiek van de RP2+, wat geen krachtpatser is, maar heeft wel bewezen prima Dreamcast games en alle consoles 'daaronder' te emuleren. Zelfs Gamecube ging vrijwel altijd prima.
Het scherm lijkt identiek aan de iPhone 6/7/8/SE modellen. Zelfde formaat (4,7 inch), IPS en zelfde hoeveelheid pixels. In het verleden had ik een iPhone 6S welke ik had ik voorzien van een jailbreak. Een GBA emulator werkte eigenlijk prima op het scherm, de zwarte balken links/rechts waren niet storend.
Ik denk dat je het anders moet zien; het scherm van de RP2+ is eigenlijk breder gemaakt en voorzien van wat meer pixels. Dus GBA games (als voorbeeld) zijn nog steeds minstens zo groot afgebeeld, alleen met zwarte balken links/rechts (tenzij je widescreen hacks toepast).
Waar ze de plank dan wel enorm misslaan zijn gewoon de home/select/start knoppen, ook al had dat ging een Snapdragon 845 en een Full HD scherm, ik zou 'm nog niet kopen voor 119 dollar. Ik zou me er enorm aan gaan storen. Ik vraag me ook af wat de design lui / engineers daar ook denkende zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
KlaasjeNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Ik vind de form factor meh... De RP2(+) was juist lekker onderscheidend qua ontwerp. Het ademde retro, maar dit is weer zo'n eenheidsworst. Jammer.
Er zijn ook Retro body's beschikbaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Voor de Odin Lite backers, een nieuwe update betreft leveringen:
Week 46 Update
Happy Saturday.

1. Odin Lite will start mass production and shipping next week
We have finished software modifications to make it compatible with old/new screens, and shipping will start from next Tuesday or Wednesday.

2. What is planned next?
As what listed on our shipping dashboard, we shipped more than 200pcs on this Thursday and Friday, so I think we get the possibility to move to retail phase for Odin Lite in September. We are planning software improvements for Odin especially for helping people to handle external gamepad easier when Odin is docked, and the game launcher is also undergoing, and I think the new OTA will be available in the end of this September.

Hope everything is going on well with everyone! Have a nice weekend!
Een whopping 200 exemplaren verscheept afgelopen week. Nou, pfoe hey, dat schiet op. Wederom weer een update dat ze volgende week verwachten vol gas gaan. Dat neem ik ondertussen wel met een dikke korrel zout. 8)7
Heb het idee dat het wel een wat slappe management is daar bij AYN. Woorden als 'we think' en 'we believe' creëert wel een stuk onzekerheid en is niet bepaald professioneel. Volgens mij zijn het niet de type mensen die met een vuist op tafel durven te slaan naar hun toeleveranciers 'hey, we hebben x aantal schermen geordered, volgens contract zouden ze vandaag er zijn, graag escaleren of anders boete clausule oid'.
Ik wacht rustig af. In augustus/september heb ik toch amper tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14 Sinds 1 augustus hebben ze er exact 720 verzonden. Hoofdrekenend heb ik ze op geteld, dus als een purist het wil corrigeren kan die het na rekenen 7(8)7

Ik vermaak me al vanaf februari met deze wekelijkse updates. Ik denk dat ik ongeveer de 1200ste Lite krijg, en lang niet iedereen zal voor de upgrade betaald hebben. Dus met een beetje geluk deze maand nog verzonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Tux3.14 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

Of het de plank misslaat weet ik niet. Je kunt 'm ook niet echt vergelijken met bijvoorbeeld de Odin Lite. Vergeet niet dat de prijs 'maar' 119 dollar is. Even simpel gezegd krijg je wel veel waar voor je geld. De SOC is identiek van de RP2+, wat geen krachtpatser is, maar heeft wel bewezen prima Dreamcast games en alle consoles 'daaronder' te emuleren. Zelfs Gamecube ging vrijwel altijd prima.
Het scherm lijkt identiek aan de iPhone 6/7/8/SE modellen. Zelfde formaat (4,7 inch), IPS en zelfde hoeveelheid pixels. In het verleden had ik een iPhone 6S welke ik had ik voorzien van een jailbreak. Een GBA emulator werkte eigenlijk prima op het scherm, de zwarte balken links/rechts waren niet storend.
Ik denk dat je het anders moet zien; het scherm van de RP2+ is eigenlijk breder gemaakt en voorzien van wat meer pixels. Dus GBA games (als voorbeeld) zijn nog steeds minstens zo groot afgebeeld, alleen met zwarte balken links/rechts (tenzij je widescreen hacks toepast).
Waar ze de plank dan wel enorm misslaan zijn gewoon de home/select/start knoppen, ook al had dat ging een Snapdragon 845 en een Full HD scherm, ik zou 'm nog niet kopen voor 119 dollar. Ik zou me er enorm aan gaan storen. Ik vraag me ook af wat de design lui / engineers daar ook denkende zijn...
Eens hoor, qua prijsstelling kun je natuurlijk geen krachtpatser verwachten, maar zoals je zelf ook aangeeft de start en select knoppen is een groot issue, en als de CPU verder niets nieuws te bieden heeft, dan is de RP2+ imho een veel interessanter apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
De ontwikkelingen bij de handhelds waarbij de focus vooral op emulatoren ligt gaat wel erg hard.
De Ayaneo Air kan praktisch alle consoles/handhelds emulatoren tot aan met de PS3, Xbox 360 en Wii U consoles. Bij de PS3 en Xbox 360 crashen sommige games nog wel, maar dat lijkt meer aan de emulator zelf te liggen. Ik vind het toch wel bizar dat zo'n klein apparaat vandaag de dag een enorm complex systeem zoals de Cell CPU in de PS3 kan emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Dacht ook te wachten op de RP3, maar ga dan toch voor de RP2+ denk ik. Heb momenteel nog de vierkante LDK Game, maar wil vooral meer PS1 kunnen spelen. Vandaar de interesse in de 2+.

Of… ik probeer nog wat met de Vita OG die ik nog heb liggen…

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:00:
Dacht ook te wachten op de RP3, maar ga dan toch voor de RP2+ denk ik. Heb momenteel nog de vierkante LDK Game, maar wil vooral meer PS1 kunnen spelen. Vandaar de interesse in de 2+.

Of… ik probeer nog wat met de Vita OG die ik nog heb liggen…
Maar de Vita heeft weer een 16:9 scherm. Als je voor een 2+ gaat heb je een 4:3 scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Tux3.14 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Maar de Vita heeft weer een 16:9 scherm. Als je voor een 2+ gaat heb je een 4:3 scherm :P
Dat klopt helemaal 😛 Vind hem nog wel redelijk aan de prijs. Gok dat je hier in NL rond de €160 uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Peter_Aragorn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Dat klopt helemaal 😛 Vind hem nog wel redelijk aan de prijs. Gok dat je hier in NL rond de €160 uit komt?
Vorig jaar december aangeschaft. Ik was er 134,31 USD voor kwijt, inclusief shipping, tax etc. Met de koers destijds was dat 123,79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Tux3.14 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Vorig jaar december aangeschaft. Ik was er 134,31 USD voor kwijt, inclusief shipping, tax etc. Met de koers destijds was dat 123,79 euro.
Gewoon bij hen zelf?! Geen gedoe met import ofzo gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Peter_Aragorn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:32:
[...]

Gewoon bij hen zelf?! Geen gedoe met import ofzo gehad?
Rechtstreeks bij Retroid zelf. Nergens geen gedoe gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Tux3.14 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Rechtstreeks bij Retroid zelf. Nergens geen gedoe gehad.
Hmmm. Best een optie…

GameCube doetie ook goed zie ik 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Peter_Aragorn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:07:
[...]

Hmmm. Best een optie…

GameCube doetie ook goed zie ik 😎
Klopt. Dreamcast doet ie ook goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Tux3.14 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Klopt. Dreamcast doet ie ook goed :)
Nice :-) 4PX gedaan toen?

[ Voor 4% gewijzigd door Peter_Aragorn op 10-08-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Klopt, die hebben het in mijn geval in NL weer overgedragen aan PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Alhoewel ik de transparantie van AYN over de dagelijkse leveringen kan waarderen, vraag ik mij wel af hoe een bedrijf dit op lange termijn kan volhouden. Je gaat mij niet wijsmaken dat je hiermee de toko overeind kan houden met pak 'm beet 80 a 100 modellen per dag die de deur uit gaan. De winstmarges zijn al zo laag. Er is nog veel werk aan de winkel daar.
Hopelijk gaat het beter worden, want potentie heeft het wel en de Odin Lite schijnt voor veel mensen toch wel de keuze te worden als ik op diverse fora rondneus.
Aug 13th:

Odin (4+64GB) Black—5pcs (174xx-178xx)

Odin (8+128GB) Black—20pcs (178xx-179xx)

Odin (8+256GB) Black—15pcs (156xx-157xx)

Odin (8+256GB) Transparent Purple— 5pcs (171xx-174xx)

Lite (6+128GB, US standard) Transparent Black— 14pcs (140xx-204xx)

Lite (6+128GB, US standard) White— 7pcs (206xx-211xx)

Lite (6+128GB, EU standard) White— 12pcs (53xx-112xx)

Lite (6+128GB, EU standard) Transparent Black— 6pcs (158XX-192xx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:45Je gaat mij niet wijsmaken dat je hiermee de toko overeind kan houden met pak 'm beet 80 a 100 modellen per dag die de deur uit gaan. De winstmarges zijn al zo laag. Er is nog veel werk aan de winkel daar.
Hopelijk gaat het beter worden, want potentie heeft het wel en de Odin Lite schijnt voor veel mensen toch wel de keuze te worden als ik op diverse fora rondneus.
Het ligt er een beetje aan wat het doel is. Als je met deze aantallen 5 gezinnen kan onderhouden met een huis, een balkon en een 2e hands hatchback. En 1 "baas" met een vrijstaande woning, een tuin en een riante wagen is het toch dikke prima. Weinig marge in Euro's kan nog steeds voldoende zijn in ... Chinese whatever munt :-)

Er gaat iets niet helemaal goed met de nummers van de shipping.

12 augustus:
Lite (6+128GB, EU standard) White— 6pcs (52xx-129xx)

13 augustus

Mijn backing nummer is 12038, dus ik had op 12 augustus al mail moeten krijgen. Maar op 13 augustus zou ik nog even geduld moeten hebben.
Vandaag hou ik met spanning mijn mailbox in de gaten. Maar ik had ook gelezen dat ze zouden beginnen met de uitlevering van de lite met 8gb aan ram. Tja, daar zitten ook mensen bij die al weer maanden langer dan mij wachten. Dus misschien zit ik net aan de verkeerde kant van de "knip"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat het doel is. Als je met deze aantallen 5 gezinnen kan onderhouden met een huis, een balkon en een 2e hands hatchback. En 1 "baas" met een vrijstaande woning, een tuin en een riante wagen is het toch dikke prima. Weinig marge in Euro's kan nog steeds voldoende zijn in ... Chinese whatever munt :-)

Er gaat iets niet helemaal goed met de nummers van de shipping.

12 augustus:
Lite (6+128GB, EU standard) White— 6pcs (52xx-129xx)

13 augustus

Mijn backing nummer is 12038, dus ik had op 12 augustus al mail moeten krijgen. Maar op 13 augustus zou ik nog even geduld moeten hebben.
Vandaag hou ik met spanning mijn mailbox in de gaten. Maar ik had ook gelezen dat ze zouden beginnen met de uitlevering van de lite met 8gb aan ram. Tja, daar zitten ook mensen bij die al weer maanden langer dan mij wachten. Dus misschien zit ik net aan de verkeerde kant van de "knip"...
Ben nieuwsgierig wanneer jij 'm krijgt. Ik ben een backer met nummer 23xxx, dus het gaat nog wel even duren. Al staat er wel 'Estimated September'. Maargoed, dat hebben we vaker gezien bij AYN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Retroid heeft een video van de Retroid Pocket 3 op Youtube geplaatst, waarin ze Kirby 64 demonstreren.
Ziet er wel goed uit, alleen het blijft echt enorm zonde dat ze de start en select knoppen op zo'n debiele plek hebben geplaatst :F

En ze hebben zojuist ook een video met Dreamcast emulatie gepost:

[ Voor 18% gewijzigd door Tux3.14 op 15-08-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Best interessant die RP 3, al ben ik meer benieuwd naar cloud gaming.

En helaas zoals ik al verwacht had zit ik net aan de verkeerde kant van de knip kwa Odin Lite. Ze hebben vandaag alleen Pro's geproduceerd. Zo rond de 250 stuks. En ik gok dat ze dat de hele week nog wel zullen doen omdat de Pro veel populairder was dan de Lite. Met een beetje geluk gaan ze 5 dagen Pro's produceren en dan op zaterdag de Lite. Dan wordt die van mij deze week verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:22:
Best interessant die RP 3, al ben ik meer benieuwd naar cloud gaming.

En helaas zoals ik al verwacht had zit ik net aan de verkeerde kant van de knip kwa Odin Lite. Ze hebben vandaag alleen Pro's geproduceerd. Zo rond de 250 stuks. En ik gok dat ze dat de hele week nog wel zullen doen omdat de Pro veel populairder was dan de Lite. Met een beetje geluk gaan ze 5 dagen Pro's produceren en dan op zaterdag de Lite. Dan wordt die van mij deze week verzonden
Ik heb alles bij elkaar op zitten tellen en het is net onder de 400. Dat zijn al betere cijfers :)
Snap ik voor de mensen die de pro hebben besteld, maar ik heb liever dat ze morgen vol gas met de Lite uitvoeringen gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 11:36
Zijn er hier mensen die mijn Gameboy games kunnen/willen het batterijtje vervangen?

Of gewoon de nodige Gamebit willen lenen aan mij zodat ik het zelf kan doen?

Heb al gezocht op Fiverr maar lijkt me een meer internationaal publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Ik kreeg vandaag een Track and Trace code in mijn mailbox. Ik had al wel uitgerekend dat ik bij de volgende lichting Lite's zou zitten, maar ik had rekening gehouden met 1 a 2 weken.

Verwachte levering volgende week (24e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14
Nog voordat DHL het pakketje in het sorteercentrum heeft, heb ik de rekening voor de invoer belasting al in de mail.
Wat een gemis, de spanning van het wel of niet invoer rechten betalen zoals dat vroeger ging.

De "schade" voor mijn Lite, tasje, hardcase en screenprotector, zijn de invoer rechten (afgerond) 53 euro, en de administratie kosten naar DHL 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:57:
@Tux3.14
Nog voordat DHL het pakketje in het sorteercentrum heeft, heb ik de rekening voor de invoer belasting al in de mail.
Wat een gemis, de spanning van het wel of niet invoer rechten betalen zoals dat vroeger ging.

De "schade" voor mijn Lite, tasje, hardcase en screenprotector, zijn de invoer rechten (afgerond) 53 euro, en de administratie kosten naar DHL 17.
En zo word ie dus 70€ duurder :P achja, mooi dat je nu aan de beurt ben. Ben benieuwd wanneer je ‘m volgende week binnen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Ben nieuwsgierig wanneer jij 'm krijgt. Ik ben een backer met nummer 23xxx, dus het gaat nog wel even duren. Al staat er wel 'Estimated September'. Maargoed, dat hebben we vaker gezien bij AYN :P
Ik weet niet welke kleur je hebt gekozen, maar je zou vandaag al mail kunnen hebben. En anders komen ze rap dichterbij:

Lite (8+128GB, EU standard) Transparent White— 5pcs (209xx-232xx)

Lite (8+128GB, EU standard) White— 10pcs (112xx-162xx)

Lite (6+128GB, EU standard) Transparent Black— 1pcs (233xx-233xx)

• Tux3.14
grolle schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Ik weet niet welke kleur je hebt gekozen, maar je zou vandaag al mail kunnen hebben. En anders komen ze rap dichterbij:

Lite (8+128GB, EU standard) Transparent White— 5pcs (209xx-232xx)

Lite (8+128GB, EU standard) White— 10pcs (112xx-162xx)

Lite (6+128GB, EU standard) Transparent Black— 1pcs (233xx-233xx)
Ik heb white 6+128. Ik verwacht ‘m ergens wel de komende dagen ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Gisteren eindelijk mijn Odin Lite binnen gekregen.

Om te beginnen het gevoel van wat je in je handen hebt. Gewoon dikke prima, je hebt zeker niet het gevoel alsof je goedkope Chinese rommel vast hebt, in tegen deel. Het is wel allemaal hard glad plastic. Dus het is ook weer niet het topmodel van Apple. Voldoet ruim aan de verwachting.

Kwa software is het vooral een kale Android. Vond er wel 2 kleine schoonheidsfoutjes in zitten. Het lukte in de initiële setup niet om de tijdzone aan te passen. Alsof de opslaan knop vergeten was en bij gebrek aan volgende klik je op vorige. En dan werd de keuze niet meegenomen. Das geen lekker begin als je je nieuwe aanschaf net 1 minuut hebt aan staan.
Een 2e ergernis is dat er 2 screenrecorders zijn geïnstalleerd. Maar bij 1 van de 2 is de opname niet te stoppen. Na een reboot is er wel een video bestand, maar deze is niet af te spelen.

Beide "problemen" zijn makkelijk op te lossen. Tijdzone is wel onder de normale systeeminstellingen te wijzigen. En er staan 2 screenrecorders geïnstalleerd, dus kwestie van de goede pakken.

Kleine schoonheidsfoutjes dus. Gelukkig heeft AYN al meerdere updates uitgebracht, dus misschien (waarschijnlijk/hopenlijk) worden deze ook gefixt.

Heb eigenlijk nog maar 2 emulatoren getest. PS2 emulatie ging uitstekend, en dat zelfs met de cpu op de langzame instelingen en de ventilator uit.
Citra voor 3DS moet ik me nog wat meer in verdiepen. New Mario (die 2D versie) had geregeld hickups, en was eigenlijk niet speelbaar. Daarintegen was Mario 3D World ruim voldoende speelbaar. En ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bekend ben met Citra, dus sommige van mijn veranderingen waren meer gokken dan wijsheid...

Dedicated handheld voor Stadia was mijn eerste doelstelling. Vandaag dus meteen mee naar de zwemles van mijn dochter. WiFi hotspot van mijn mobiel aangezet. Dit betreft een T-Mobile 4G verbinding. Ik heb 45 minuten probleem vrij kunnen gamen. Cpu op laag, ventilator uit, screenrecorder aan. En echt werkelijk waar geen enkele verkeerde pixel op het scherm. En ondanks de eerder genoemde foutjes was deze game sessie voor mij de 100% bevestiging dat ik blij ben met de aanschaf van de Odin Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:05:
Gisteren eindelijk mijn Odin Lite binnen gekregen.

Om te beginnen het gevoel van wat je in je handen hebt. Gewoon dikke prima, je hebt zeker niet het gevoel alsof je goedkope Chinese rommel vast hebt, in tegen deel. Het is wel allemaal hard glad plastic. Dus het is ook weer niet het topmodel van Apple. Voldoet ruim aan de verwachting.

Kwa software is het vooral een kale Android. Vond er wel 2 kleine schoonheidsfoutjes in zitten. Het lukte in de initiële setup niet om de tijdzone aan te passen. Alsof de opslaan knop vergeten was en bij gebrek aan volgende klik je op vorige. En dan werd de keuze niet meegenomen. Das geen lekker begin als je je nieuwe aanschaf net 1 minuut hebt aan staan.
Een 2e ergernis is dat er 2 screenrecorders zijn geïnstalleerd. Maar bij 1 van de 2 is de opname niet te stoppen. Na een reboot is er wel een video bestand, maar deze is niet af te spelen.

Beide "problemen" zijn makkelijk op te lossen. Tijdzone is wel onder de normale systeeminstellingen te wijzigen. En er staan 2 screenrecorders geïnstalleerd, dus kwestie van de goede pakken.

Kleine schoonheidsfoutjes dus. Gelukkig heeft AYN al meerdere updates uitgebracht, dus misschien (waarschijnlijk/hopenlijk) worden deze ook gefixt.

Heb eigenlijk nog maar 2 emulatoren getest. PS2 emulatie ging uitstekend, en dat zelfs met de cpu op de langzame instelingen en de ventilator uit.
Citra voor 3DS moet ik me nog wat meer in verdiepen. New Mario (die 2D versie) had geregeld hickups, en was eigenlijk niet speelbaar. Daarintegen was Mario 3D World ruim voldoende speelbaar. En ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bekend ben met Citra, dus sommige van mijn veranderingen waren meer gokken dan wijsheid...

Dedicated handheld voor Stadia was mijn eerste doelstelling. Vandaag dus meteen mee naar de zwemles van mijn dochter. WiFi hotspot van mijn mobiel aangezet. Dit betreft een T-Mobile 4G verbinding. Ik heb 45 minuten probleem vrij kunnen gamen. Cpu op laag, ventilator uit, screenrecorder aan. En echt werkelijk waar geen enkele verkeerde pixel op het scherm. En ondanks de eerder genoemde foutjes was deze game sessie voor mij de 100% bevestiging dat ik blij ben met de aanschaf van de Odin Lite.
Nice! Ook vrij snel bezorgd.
Heb je xCloud of streamen vanaf een Xbox ook kunnen testen? Of heb je geen Xbox of xCloud abbo?
Heb je die foutjes ook gerapporteerd aan AYN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 06:58:
[...]

Nice! Ook vrij snel bezorgd.
Heb je xCloud of streamen vanaf een Xbox ook kunnen testen? Of heb je geen Xbox of xCloud abbo?
Heb je die foutjes ook gerapporteerd aan AYN?
Was inderdaad veel sneller bezorgd dan verwacht. Binnen 48 uur zelfs. Dus die "vervelende" belasting mail zsm afhandelen.

Ik heb al een kleine vergelijking gemaakt tussen Stadia en Xcloud. En daarbij was Stadia overduidelijk de winnaar. Ik was van plan hier een video vergelijking van te maken. De game Wreckfest heb ik op beide platformen. Dus ik had om en om wat rondjes gereden. Daarbij had viel duidelijk op dat Stadia een veel beter en scherper beeld had. Bijvoorbeeld wel reflectie in een verchroomde bumper. En de Xcloud stream had artifacts en soms een horizontale verversingslijn die echt stoorbaar van boven naar beneden kwam.
Echter, zoals boven al genoemd, gaat er wel eens iets niet goed met de screenrecorder... Misschien vind ik van de week tijd voor poging 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:04:
[...]

Was inderdaad veel sneller bezorgd dan verwacht. Binnen 48 uur zelfs. Dus die "vervelende" belasting mail zsm afhandelen.

Ik heb al een kleine vergelijking gemaakt tussen Stadia en Xcloud. En daarbij was Stadia overduidelijk de winnaar. Ik was van plan hier een video vergelijking van te maken. De game Wreckfest heb ik op beide platformen. Dus ik had om en om wat rondjes gereden. Daarbij had viel duidelijk op dat Stadia een veel beter en scherper beeld had. Bijvoorbeeld wel reflectie in een verchroomde bumper. En de Xcloud stream had artifacts en soms een horizontale verversingslijn die echt stoorbaar van boven naar beneden kwam.
Echter, zoals boven al genoemd, gaat er wel eens iets niet goed met de screenrecorder... Misschien vind ik van de week tijd voor poging 2
Gebruikte je xCloud op dat moment met 4G? Of een 5Ghz Wifi verbinding thuis? Ben ook wel benieuwd naar de prestaties van Wi-Fi (afstand tot AP, snelheden en dergelijke). Dat heb ik nog niet echt in reviews terug kunnen vinden.
Mijn doel is voornamelijk emulators, maar ook Xbox streaming. Maar dan vooral vanaf mijn eigen Xbox Series X, scheelt toch weer latency vergeleken met xCloud omdat het dan lokaal gaat :)
Welke kleur heb je nu trouwens, de witte?

Ik begin wel erg nieuwschierig te worden naar die van mij. Aan de ene kant hoop ik 'm zo snel mogelijk te krijgen, aan de andere kant heb ik eigenlijk tot midden oktober amper tijd i.v.m. een verbouwing :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tux3.14 op 21-08-2022 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
@Tux3.14 beide. Zowel op 4G via de Wifi hotspot op de telefoon en via een 5Ghz WiFi punt op een KPN 100mbit lijn. Moet ik wel bij zeggen dat ik op het zolder slaap en de KPN WiFi via het goedkoopste TPlink meshnetwerk naar boven komt. De eerste 2 hups bedraad, de laatste hup draadloos.

In beide gevallen is Stadia duidelijk zichtbaar beter. Maar ik was vergeten dat ik ook rechtstreeks vanaf de lokale Xbox kan streamen. Ik heb een One X, maar die draaid al een jaar in Developer mode voor emulatie. (Dat kan volgens mij tegenwoordig ook in retail)
Zal dat ook eens testen. Net als streamen vanaf de PC. Dat is geen hoogvlieger, maar emulatie van WiiU kan die makkelijk aan. Weet eigenlijk niet of het ook met PS3 lukt.

Maar voorlopig heb ik nog 6 spellen in de stadia backlog staan welke ik eerst wil afvinken.
Immortals Fenix (nu mee begonnen)
CP 2077
RDR2
En 3x Tomb Raider.

Daarna wil ik de God of War (Psp, Ps2, PS3)serie gaan emuleren. Dus tegen de tijd dat ik 2022 versie vanaf de pc naar de Odin ga streamen is het waarschijnlijk al ruim 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:20:
@Tux3.14 beide. Zowel op 4G via de Wifi hotspot op de telefoon en via een 5Ghz WiFi punt op een KPN 100mbit lijn. Moet ik wel bij zeggen dat ik op het zolder slaap en de KPN WiFi via het goedkoopste TPlink meshnetwerk naar boven komt. De eerste 2 hups bedraad, de laatste hup draadloos.

In beide gevallen is Stadia duidelijk zichtbaar beter. Maar ik was vergeten dat ik ook rechtstreeks vanaf de lokale Xbox kan streamen. Ik heb een One X, maar die draaid al een jaar in Developer mode voor emulatie. (Dat kan volgens mij tegenwoordig ook in retail)
Zal dat ook eens testen. Net als streamen vanaf de PC. Dat is geen hoogvlieger, maar emulatie van WiiU kan die makkelijk aan. Weet eigenlijk niet of het ook met PS3 lukt.

Maar voorlopig heb ik nog 6 spellen in de stadia backlog staan welke ik eerst wil afvinken.
Immortals Fenix (nu mee begonnen)
CP 2077
RDR2
En 3x Tomb Raider.

Daarna wil ik de God of War (Psp, Ps2, PS3)serie gaan emuleren. Dus tegen de tijd dat ik 2022 versie vanaf de pc naar de Odin ga streamen is het waarschijnlijk al ruim 2023
Welke games heb je met de WiiU emulatie kunnen spelen? Werkte dat gewoon via Dolphin? Dat zou ik erg indrukwekkend vinden.
De PS3 emulatie verwacht ik eigenlijk niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Zover ik weet is er geen WiiU emulator voor Android. Ik heb in het verleden wel eens WiiU met Moonlight naar mijn telefoon gestreamd. In het filmpje zie ik ook Switch emulatie. Heb me er nog niet in verdiept, maar PS3 en Xbox360 moet ook wel lukken. (Denk ik)

linkje naar het goede hoofdstuk )

[ Voor 18% gewijzigd door grolle op 21-08-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
grolle schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:39:
Zover ik weet is er geen WiiU emulator voor Android. Ik heb in het verleden wel eens WiiU met Moonlight naar mijn telefoon gestreamd. In het filmpje zie ik ook Switch emulatie. Heb me er nog niet in verdiept, maar PS3 en Xbox360 moet ook wel lukken. (Denk ik)

linkje naar het goede hoofdstuk )
Oh, ik dacht te lezen dat jezelf WiiU games had getest. Zou het bijzonder vinden als ie dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Tux3.14 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

Oh, ik dacht te lezen dat jezelf WiiU games had getest. Zou het bijzonder vinden als ie dat kan.
Ah ik snap de verwarring, ik verwees naar mijn PC en niet naar de Odin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Ik heb een bericht gekregen met de suggestie om dit topic af te sluiten/samen te voegen met
Het grote open-source handheld topic

Ik heb even snel terug gelezen en gezien de overlap van van de onderwerpen lijkt me dit een goed idee. Maar mochten er mensen bezwaar hebben dan hoor ik het graag. Ik hou 48 uur aan voor feedback.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het delen van (links) naar illegale ROMS is net zoals op de rest van Tweakers ook hier verboden.