Het grote Retro Handheld topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 20.616 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-02 19:28
Hallo allemaal.

Geen idee waar ik het moet zoeken in dit forum maar ben bezig met dit te bestellen.

https://retrododo.com/rg350m/

Het apparaat dient als handheld emulator waar ik zeker veel lol in heb namelijk.

Wie oh wie weet of er forum hier op tweakers van is en met ervaringen of soort gelijke apparaten.

Mocht er al topic zijn dan graag slotje op dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P18sNi_w5D1fEf5oVFvjh46EbNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7q2RUU0o9sJFfcq5WHLbccwT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-05 17:12
MKMosselman schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:52:
Hallo allemaal.

Geen idee waar ik het moet zoeken in dit forum maar ben bezig met dit te bestellen.

https://retrododo.com/rg350m/

Het apparaat dient als handheld emulator waar ik zeker veel lol in heb namelijk.

Wie oh wie weet of er forum hier op tweakers van is en met ervaringen of soort gelijke apparaten.

Mocht er al topic zijn dan graag slotje op dit topic.

[Afbeelding]
Erg leuk, zoek al even naar een kant en klare oplossing, vooral voor SNES, Megadrive en NeoGeo
Laat vooral weten wat je ervan vind als je hem straks binnen hebt aub, je hebt de M versie besteld neem ik aan ?

[ Voor 74% gewijzigd door PepieNL op 02-07-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKMosselman
PepieNL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Erg leuk, zoek al even naar een kant en klare oplossing, vooral voor SNES, Megadrive en NeoGeo
Laat vooral weten wat je ervan vind als je hem straks binnen hebt aub, je hebt de M versie besteld neem ik aan ?
Jazeker de M. Die heeft veel beter scherm. Ik volg het ook al tijdje en dit is nu echt een apparaat wat echt goed uit diverse reviews komt. Roms heb al in huis ... nu dat apparaat nog.

Hier leuke link waar ik mijn belangstelling ook vandaan heb.

YouTube: YouTube

En

YouTube: YouTube

Komt over een maand denk ik wel aan van uit China....

Er zal toch nog wel meer animo zijn of ergens een Tweaker met zelfde passie?

Wie oh wie.... we lezen graag mee....

[ Voor 26% gewijzigd door MKMosselman op 02-07-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb onlangs de pocketgo v2.1 (nieuwste versie) besteld. Hoop hem binnenkort binnen te krijgen. Heb de RG350 en RG350M overwogen, maar de RG350 viel af ivm de hoge analoge sticks en d-pad positie. De RG350m qua prijs. Daarnaast heb ik de RK2020 overwogen maar die ligt nogal onder vuur. De odroid go advance laat qua bouwkwaliteit te wensen over (en beschikbaarheid is erg slecht).

De eerdere pocketgo's v2 hadden ook nog wel wat q/a en firmware problemen, maar dat lijkt bij de 2.1 opgelost te zijn. Daarnaast is de hardware van de pocketgo V2.1 100% compatibel met de rg350. Ben heel benieuwd.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 15:21
I'm interested! Is hij ergens in Nederland te krijgen of moet je het doen met Ali/Banggood etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:31

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb sinds enkele weken de RG350 in mijn bezit, gekocht via Wish en middels enkele kortingsbonnen ontvangen voor circa 60 euro incl. free shipping en deze voorzien van een 64GB SDHC kaart met daarop enkele emulatoren.

Het grootste voordeel vind ik dat je ook OPK's kunt gebruiken die gecompileerd zijn voor de GCW Zero en dat - ondanks het ontbreken van ingebouwde WiFi - dat de RG350 meer geschikt is voor bijvoorbeeld PS1 spellen vanwege de extra controls.

Het enige additionele advies wat ik wil geven is om de Rogue CFW (versie 1.7.1.10 op het moment van schrijven) te installeren zodat je middels een USB-C to USB-A een WiFi adapter kunt aansluiten. Je krijgt hiermee de mogelijkheid voor het gebruik van een App-store en het eventueel uploaden van nieuwe applicaties gaat een stuk vlotter/makkelijker (de USB verbinding met je laptop icm WinSCP is gewoon erg sloom).

Wat betreft performance van dit apparaatje kan ik relatief simpel zijn: 8-bit en 16-bit consoles, arcade en homecomputer performance is verrassend goed; voor emulatie van homecomputers is een keyboard/muis geen overbodige luxe trouwens (maakt het wat makkelijker omdat het scherm te klein is icm een onboard keyboard en gebruik van de sticks als muis is niet om aan te bevelen). PS1 performance is verrassend goed op basis van MGS, GTA1 en GTA2 (enige games die ik bezit). N64 performance heb ik niet getest, maar wel vernomen dat dit nog ver onder de maat is.

Er is een levendige community dat je voorziet van diverse applicaties, ports en emulatoren. Al met al een grappig apparaat met behoorlijke goede batterijduur, goede bouwkwaliteit en daarbij niet duur.

Dat gezegd hebbende, de Powkiddy Q90 (Bittboy v1 clone) kun je voor rond de 20 euro kopen en biedt welliswaar slechte PS1 performance; maar is voor degene die alleen geïnteresseerd zijn in alleen emulatie van 8-bit en 16-bit systemen wellicht een betere keuze gezien de prijs/kwaliteit.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
nwagenaar schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:57:
Er is een levendige community dat je voorziet van diverse applicaties, ports en emulatoren. Al met al een grappig apparaat met behoorlijke goede batterijduur, goede bouwkwaliteit en daarbij niet duur.
Grappig, ik vind dat namelijk enorm tegenvallen. Ik heb vrijdag de pocketgo v2.1 binnengekregen. Hoewel de community op eerste oog enorm levendig lijkt, als je even iets dieper kijkt leeft het veel op emulators die 4-5 jaar geleden voor de GCW0 zijn geport. Veel ports zijn van 1 ontwikkelaar afhankelijk en daardoor al maanden zoniet jaren niet geupdate.

Om even een mini-review te geven van de pocketgo v2.1 na een weekendje stoeien, vanaf moment 1 de rogue firmware geinstalleerd, en al vrij snel SimpleMenu als game frontend:

Negatieve punten:
- De analoge stick is gewoon niet goed, hij voelt schrapend aan. gelukkig heb ik geen intentie om psx games er op te spelen
- Hij heeft last van coil whine. Het lijkt er op dat dat een nieuw probleem voor de v2.1 is, ben niet zeker of iedereen er last van heeft, of dat het gewoon veel voorkomt. Nog geen spelbreker voor mij aangezien ik hem niet in stille ruimtes zal gebruiken.
- Vanuit fabrikant 0 ondersteuning, zelfs de originele firmware is niet te vinden behalve in de community.
- Als hij uit staat, blijft er heel vaal een rood lampje branden. Hoewel ik geen merkbare batterydrain heb kunnen spotten, zal hij op een gegeven moment wel leeglopen. Toen ik hem kreeg was hij echter nog 65% opgeladen en wie weet hoe lang hij in opslag heeft gelegen. Echt een probleem lijkt het niet, maar netjes is anders. Reactie van de fabrikant is vaag, maar lijkt het niet als defect te zien.

Neutrale punten:
- Het scherm is 320x240, wat voor veel systemen prima is om pixelperfect te spelen. je hebt vaak iets van borders, maar die zijn meestal verwaarloosbaar genoeg. GBC en GB bijvoorbeeld zijn echter wel erg klein (net iets meer dan de helft van het scherm) echter de resolutie is te klein om hem op 2x resolutie te doen. Met 1,5 of 1,66x scaling wordt het echter enorm vaal. Verder is het scherm erg mooi. inkijkhoek is goed en kleuren zijn lekker verzadigd.
- Zeer hoog diy gehalte. Zeker niet geschikt als je niet bekend bent met editen van configfiles en linux filesystem.
- Hoewel er op veel emulators geen actieve ondersteuning is, werken ze eigenlijk allemaal goed. Echter consistentie(in interface/menuknoppen/functionaliteit) tussen emulators is vaak niet te vinden.

Positief:
- Alles 8 en 16 bit draait als een zonnetje, en dat is waar ik hem voor gekocht heb.
- Alle overige knoppen voelen zeer goed aan, alle buttonpresses registreren 100%. Misschien is de travel op de actieknoppen wat hoog, en de schouderbuttons wiebelen wat, maar tijdens gamen voelt het zeer goed aan.
- Batterijduur: Heb niet echt een timer bijgehouden, maar wisselend tussen verschillende 8 en 16 bits systemen lijkt 5 uur heel reeel.

Opvallend:
- De originele firmware wordt geleverd met een ogenschijnlijke random collectie ROMs (foei!), echter zitten daar ook PAL roms tussen, die dus veel te snel draaien in de emulator.
- Naamgeving wordt op diverse sites door elkaar gebruikt:
Oude variant: New Pocketgo, Pocketgo 2, Pocketgo v2.
Nieuwe variant: New New Pocketgo. New Pocketgo V2, (New) Pocketgo v2.1, (New) Pocketgo v 2.2, (New) Pocketgo 2V2.

[ Voor 27% gewijzigd door Magic op 13-07-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
@nwagenaar en @Magic de Pocket go v2 en/of genoemde Powkiddy. Zijn die ergens in NL verkrijgbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
RiCk schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:50:
@nwagenaar en @Magic de Pocket go v2 en/of genoemde Powkiddy. Zijn die ergens in NL verkrijgbaar?
Heel soms komen ze bij amazon.nl/amazon.de langs, ze worden dan uit de UK verzonden. Niet helemaal Nederlands, maar wel met een dag of 3-4 in huis. En je betaald wel een premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het probleem met eigenlijk al deze handhelds (ik heb meerdere getest een tijd terug) is dat het in mijn ogen eigenlijk altijd tegen valt; bouwkwaliteit ondermaats, de community lijkt veel actiever dan hij echt is, er wordt met heel oude software gewerkt, er werkt in elke release wel iets niet, wisselende en tegenvallende performance en schermen etc. De RG350M ken ik niet dus ik houdt het topic even in de gaten in de hoop dat deze beter is.

Een mogelijke optie is een PS Vita met Retroarch.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 13-07-2020 11:10 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Bor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:08:
Het probleem met eigenlijk al deze handhelds (ik heb meerdere getest een tijd terug) is dat het in mijn ogen eigenlijk altijd tegen valt; bouwkwaliteit ondermaats, de community lijkt veel actiever dan hij echt is, er wordt met heel oude software gewerkt, er werkt in elke release wel iets niet, wisselende en tegenvallende performance en schermen etc. De RG350M ken ik niet dus ik houdt het topic even in de gaten in de hoop dat deze beter is.
Dat is inderdaad ook precies hoe ik er naar kijk, echter heb ik wel het gevoel dat er nu pas devices zijn die echt potentie tonen. De pocketgo is gewoon OK, RG350M lijkt echt wel premium, en de odroid go advance heeft veel baat bij de hele pi/odroid community.

Daarnaast lijkt retrogamen sowieso een vlucht te hebben genomen de afgelopen jaren, wellicht dat het nu dan pas ook echt momentum begint op te pikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Magic schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:23:
[...]
Grappig, ik vind dat namelijk enorm tegenvallen. Ik heb vrijdag de pocketgo v2.1 binnengekregen. Hoewel de community op eerste oog enorm levendig lijkt, als je even iets dieper kijkt leeft het veel op emulators die 4-5 jaar geleden voor de GCW0 zijn geport. Veel ports zijn van 1 ontwikkelaar afhankelijk en daardoor al maanden zoniet jaren niet geupdate.
Dat apps en/of emulatoren niet (constant) worden geupdate, dat betekent niet altijd dat er issues zijn en daarbij zijn de ontwikkelaars/porters ook gewoon mensen die ook vrije tijd nodig hebben.

Daarbij zijn diverse emulatoren - die origineel voor de GCW0 zijn geport - final omdat de originele emulator al jaren/maanden niet meer is bijgewerkt bijvoorbeeld.

Ter indicatie: een paar emulatoren (of een onderdeel van de sources voor die emulatoren) die geschreven waren voor Linux/SDL zijn vervolgens zijn geport naar (onder andere) de GP2X, daarna naar de GCW0 (wat weer draait op de RG350) en zijn door yours truly ruim 8 jaar geleden voor het laatst door mij geupdate en vrijgegeven ;)
Bor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:08:
Zie hierboven wat betreft oude software; het is ook een vorm van nuance omdat enkele emulatoren gewoon niet meer worden geupdate omdat ze niet meer door de originele auteur meer worden bijgewerkt.

Wat betreft de bouwkwaliteit; ik vind de bouwkwaliteit van de RG350 behoorlijk goed (aanzienlijk beter dan de GP2X) en de RG350M is zo niet beter gezien de metalen shell.

De bouwkwaliteit van de oDroid Go Advance en de Bittboy varianten zijn... voor verbetering vatbaar. De RK2020 (oDroid Go Advance kloon) schijnt niet alleen goedkoper te zijn, maar ook de bouwkwaliteit lijkt beter te zijn.

Daarentegen vind ik de gemiddelde prijs van al deze zware varianten niet echt opwegen als je nagaat dat je voor 20~25 euro een handheld kan krijgen die in feite alle 8-bit en 16-bit systemen (nagenoeg) probleemloos kunt draaien.
Een mogelijke optie is een PS Vita met Retroarch.
Mijn PSP-1000 doet het goed als retro-handheld; zei het dat ik uiteraard wel gebruik maak van de Memory Stick Pro Duo adapters zodat ik daar SDHC kaarten in kan doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
nwagenaar schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Dat apps en/of emulatoren niet (constant) worden geupdate, dat betekent niet altijd dat er issues zijn en daarbij zijn de ontwikkelaars/porters ook gewoon mensen die ook vrije tijd nodig hebben.

Daarbij zijn diverse emulatoren - die origineel voor de GCW0 zijn geport - final omdat de originele emulator al jaren/maanden niet meer is bijgewerkt bijvoorbeeld.
Klopt inderdaad, ik geef het zelf ook al aan, echte problemen ben ik nog niet tegengekomen. Echter missen sommige emulators daardoor wel wat "moderne gemakken".

Goed voorbeeld vind ik de "stella" emulator voor atari 2600, welke een interface heeft die gemaakt is voor de muis (geemuleerd door de linker stick). Werkt op zich prima, maar alle andere emulators zijn gewoon prima met de vierpuntdruktoets te bedienen.

Andere emulators hebben hun eigen filebrowser, wat de consistentie breekt, en waardoor deze bijvoorbeeld weer niet werkt met simplemenu. Soms is dat op te lossen door de OPK file te unzippen, wat aanpassingen te doen en dan weer terug te stoppen met Open Package Creator.

Een ander puntje is de support voor de menutoets op de PG2, programma's die ervoor gemaakt zijn werken prima met de menutoets, maar apps die specifiek voor de PG350 zijn gemaakt snappen alleen de aan/uit toets.

Uiteindelijk werkt het allemaal goed, maar gebruiksvriendelijk is anders. Ik zou hem bijvoorbeeld niet aan een kind kunnen geven door deze inconsistenties. Gelukkig zijn dat voornamelijk issues waar je bij het instellen tegenaanloopt. Als je eenmaal een spel gestart hebt (en dat is natuurlijk uiteindelijk het doel) dan werkt het allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Voordat ik een smartphone had heb ik mij erg vermaakt met een dingoo A320. Tot aan de interface toe lijkt dit er sprekend op. Ik kon daarmee megadrive fullspeed spelen en de meeste GBA games met frameskip.

Weet iemand hoe een zo'n dedicated apparaatje zich tegenwoordig verhoud tot een klem voor je smartphone?

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/images/pdm-product-pic/Electronic/2019/02/25/source-img/20190225162355_25870.jpg_500x500.jpg
foto is een ipega 9083, ik heb geen idee of deze klem een goed voorbeeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
NESFreak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:59:
Voordat ik een smartphone had heb ik mij erg vermaakt met een dingoo A320. Tot aan de interface toe lijkt dit er sprekend op. Ik kon daarmee megadrive fullspeed spelen en de meeste GBA games met frameskip.

Weet iemand hoe een zo'n dedicated apparaatje zich tegenwoordig verhoud tot een klem voor je smartphone?

[Afbeelding]
Reken maar dat je smartphone vele malen krachtiger is dan wat voor retro handheld dan ook (of je moet de GDP modellen meerekenen). Als je een redelijke smartphone hebt dan is zo'n controller het overwegen waard.

Ikzelf vind het idee van een dedicated retro device echter prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

NESFreak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:59:

[Afbeelding]
Ik heb hier een Odroid Go Advance, een GPD Win 1 en een Android telefoon (Pocophone f1) met Saitake STK-7007F (zo'n controller"klem").

Qua ervaring is de Android-optie de beste: Veel emulatoren beschikbaar, mooie schermen en goede performance. Helaas is de controller die ik heb (en goed aangeschreven staat) niet de meest stabiele, waardoor er wat flex in zit, wat ik vervelend vind tijdens het spelen. Qua performance is op de Pocophone met wat getweak Dolphin (GC/Wii) prima speelbaar, en alles daaronder ook. PS1 gaat perfect, PSP ook, PS2 niet door het ontbreken van een fatsoenlijke emulator. Citra heb ik niet geprobeerd, maar schijnt na een significante update ook aardig te werken.

De Odroid is een goeie tweede, met een prettige compacte formfactor, mooi scherm en voldoende tweakbaarheid. PS1 draait redelijk, N64 is niet goed genoeg om echt prettig te werken, en alles daaronder draait buttery smooth.... En toch merk ik dat ie in de kast beland is. Zonde eigenlijk, maar toch merk ik dat ik er niet zo veel gebruik van maak als ik zou willen. Mocht ik een keer tegen iemand aanlopen die een Go Advance zoekt, denk ik dat deze mijn collectie weer verlaat.

De GPD Win is een klasse apart. Windows 10 op zo'n schermpje is behelpen, maar de power van het apparaatje zelf, en de mogelijkheid tot Steam draaien (en Steam In-Home Streaming voor de dingen waar de GPD niet sterk genoeg voor is) zijn echt heel tof. De controls zijn aardig, toetsenbordje is verschrikkelijk (zoals verwacht) en qua performance ben ik er nog niet echt aan toegekomen om hoger dan PS1/N64 te proberen.

Als je al een goeie android-telefoon hebt: zoek een goeie controller en je hebt een veel betere ervaring dan de emulator-handhelds ooit zullen bieden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Magic
Wat betreft uniformiteit in emulatoren; dat is - zeker gezien sinds de komst van RetroArch - altijd een punt van aandacht ongeacht het platform en is de onderliggende GUI aspecten afhankelijk van de libraries die men hier voor aan biedt.

Vanuit mijn verleden kan ik je eerlijk vertellen dat het maken van een GUI echt geen prioriteit had, mij ging het om de bugs als ik weer eens een bugreport kreeg dat een bepaalde game niet (meer) goed draaide :P

Maar gelukkig zijn projecten als EmulationStation en HyperSpin dan weer een leuke toevoeging om de uniformiteit aan de voorkant te realiseren.

@Sorbo
Ik heb zeker wel interesse in de oDroid advance; ik vind dit soort dingen altijd leuk om in mijn collectie te hebben ;)

Dat gezegd hebbende is de CPU in de RG340/GCW0 natuurlijk al 10 jaar oud of iets dergelijks; ik verwacht dat de RK3326 op den duur de performance gaat krijgen zodat je ook wellicht Dreamcast op full speed zou kunnen spelen.

Maar ja, een Android device - met een goede controller - is natuurlijk de way to go; mits je daar ook de centen voor neer wilt leggen. IMHO vind ik max 70 euro voor een retro-handheld meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
nwagenaar schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:57:
Ik heb sinds enkele weken de RG350 in mijn bezit, gekocht via Wish en middels enkele kortingsbonnen ontvangen voor circa 60 euro incl. free shipping en deze voorzien van een 64GB SDHC kaart met daarop enkele emulatoren.

Het grootste voordeel vind ik dat je ook OPK's kunt gebruiken die gecompileerd zijn voor de GCW Zero en dat - ondanks het ontbreken van ingebouwde WiFi - dat de RG350 meer geschikt is voor bijvoorbeeld PS1 spellen vanwege de extra controls.

Het enige additionele advies wat ik wil geven is om de Rogue CFW (versie 1.7.1.10 op het moment van schrijven) te installeren zodat je middels een USB-C to USB-A een WiFi adapter kunt aansluiten. Je krijgt hiermee de mogelijkheid voor het gebruik van een App-store en het eventueel uploaden van nieuwe applicaties gaat een stuk vlotter/makkelijker (de USB verbinding met je laptop icm WinSCP is gewoon erg sloom).

Wat betreft performance van dit apparaatje kan ik relatief simpel zijn: 8-bit en 16-bit consoles, arcade en homecomputer performance is verrassend goed; voor emulatie van homecomputers is een keyboard/muis geen overbodige luxe trouwens (maakt het wat makkelijker omdat het scherm te klein is icm een onboard keyboard en gebruik van de sticks als muis is niet om aan te bevelen). PS1 performance is verrassend goed op basis van MGS, GTA1 en GTA2 (enige games die ik bezit). N64 performance heb ik niet getest, maar wel vernomen dat dit nog ver onder de maat is.

Dat gezegd hebbende, de Powkiddy Q90 (Bittboy v1 clone) kun je voor rond de 20 euro kopen en biedt welliswaar slechte PS1 performance; maar is voor degene die alleen geïnteresseerd zijn in alleen emulatie van 8-bit en 16-bit systemen wellicht een betere keuze gezien de prijs/kwaliteit.
Wat gaaf dat je de voorloper van mijn bestelling hebt aangekocht! Ik ben bezig om de Rg350m in huis te krijgen. Ik had goeie deal via Banggood. Hoe liep jou verzending? Ik wacht vanaf 27 juni maar vandaag stond ineens "aangekomen in bestemmingsland" maar dat was wel 6 juli al maar vandaag pas zichtbaar in de traceer op het net. De 350m heeft ook hogere resolutie dan jou apparaat. Bij binnenkomst Is het aan raden firmware te updaten las ik via reddit.com Hoop dat ik als beginner dat ga snappen. Ken je deze briljante site trouwens al? http://wagnerstechtalk.com/rg350tips/ Keep us posted omtrent je mooie ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

MKMosselman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:02:
[...]
Wat gaaf dat je de voorloper van mijn bestelling hebt aangekocht! Ik ben bezig om de Rg350m in huis te krijgen. Ik had goeie deal via Banggood. Hoe liep jou verzending? Ik wacht vanaf 27 juni maar vandaag stond ineens "aangekomen in bestemmingsland" maar dat was wel 6 juli al maar vandaag pas zichtbaar in de traceer op het net. De 350m heeft ook hogere resolutie dan jou apparaat. Bij binnenkomst Is het aan raden firmware te updaten las ik via reddit.com Hoop dat ik als beginner dat ga snappen. Ken je deze briljante site trouwens al? http://wagnerstechtalk.com/rg350tips/ Keep us posted omtrent je mooie ervaringen!
Ik had mijn bestelling - via Wish - binnen 2 werkweken in huis, werd netjes geleverd door DHL en zonder aanvullende kosten (Douane).

De RG350M heeft inderdaad een hogere resolutie, echter ik denk nog niet dat alle emulatoren hier al daadwerkelijk gebruik van gaan maken; dit vergt sowieso een aanpassing in de source. Dat gezegd hebbende zijn er - voor zover ik dit heb gelezen - geen problemen met de huidige emulatoren.

Zodra hij binnen is, check dan even de volgende links:

Rogue CFW voor de RG-350M (bevat ook een handleiding): https://github.com/Ninoh-...-CFW/releases/tag/1.7.10M
RG350(M) Software repo: https://github.com/SeongGino/RetroGame350-AppRepo
OpenDingux Software repo: https://github.com/retrogamehandheld/OpenDingux
RG350 LocalPack Software repo: https://rs97.bitgala.xyz/RG-350/localpack/
RG350 Reddit: https://www.reddit.com/r/RG350/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
nwagenaar schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Ik had mijn bestelling - via Wish - binnen 2 werkweken in huis, werd netjes geleverd door DHL en zonder aanvullende kosten (Douane).

De RG350M heeft inderdaad een hogere resolutie, echter ik denk nog niet dat alle emulatoren hier al daadwerkelijk gebruik van gaan maken; dit vergt sowieso een aanpassing in de source. Dat gezegd hebbende zijn er - voor zover ik dit heb gelezen - geen problemen met de huidige emulatoren.

Zodra hij binnen is, check dan even de volgende links:

Rogue CFW voor de RG-350M (bevat ook een handleiding): https://github.com/Ninoh-...-CFW/releases/tag/1.7.10M
RG350(M) Software repo: https://github.com/SeongGino/RetroGame350-AppRepo
OpenDingux Software repo: https://github.com/retrogamehandheld/OpenDingux
RG350 LocalPack Software repo: https://rs97.bitgala.xyz/RG-350/localpack/
RG350 Reddit: https://www.reddit.com/r/RG350/
Top zeg. Ja ik ga zeker update installeren. Ik zag in de bovenste link niet zo snel die handleiding.... Is het heel lastig de zogenoemde "Rogue CFW" te installeren?

Mijn pakketje stond ineens vanochtend in transit na 2 weken pre advised bij Post NL. Geen idee hoe lang ik nog moet wachten... maar ik kan niet veel langer wachten hoor na deze goede verhalen hier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@MKMosselman de installatie is relatief simpel en je kunt je systeem niet bricken omdat ie toch boot van de sdcard. Als je sdcard corrupt is of de image is incorrect, dan boot ie niet (lampje wordt niet groen).

Mijn avies: koop gewoon een extra SDcard en gebruik deze voor de Rogue CFW (bij de Action bijvoorbeeld, reden is mocht ie corrupt raken dan heb je alsnog een sdcard met een werkende image achter de hand), schrijf de sd_image.bin voor de RG350M weg middels Balena Etcher (https://www.balena.io/etcher/) naar deze SDCard en stop hem in je nieuwe RG350M; wees even geduldig omdat ie allerlei zaken gaat doen (extenden sdcard, swapfile aanmaken, etc).

De OPK's op de Rogue CFW Github hoef je niet te downloaden, die zijn al onderdeel van de image.

Nieuwe OPK's en eventuele roms (degene die jezelf in jouw bezit hebt dus) kun je op een additionele sdcard zetten (is mijn advies ook); deze sdcard mag geformateerd zijn als ex-fat (dus ook grotere sdcards boven de 64GB worden ondersteund) en zet de opk's gewoon in het (nieuw aan te maken) mapje apps en roms in het mapje roms. Zodra je de RG350M herstart dan komen ze automatisch in het goede menu gedeelte te staan.

[ Voor 10% gewijzigd door nwagenaar op 14-07-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
nwagenaar schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:57:
@MKMosselman de installatie is relatief simpel en je kunt je systeem niet bricken omdat ie toch boot van de sdcard. Als je sdcard corrupt is of de image is incorrect, dan boot ie niet (lampje wordt niet groen).

Mijn avies: koop gewoon een extra SDcard en gebruik deze voor de Rogue CFW (bij de Action bijvoorbeeld, reden is mocht ie corrupt raken dan heb je alsnog een sdcard met een werkende image achter de hand), schrijf de sd_image.bin voor de RG350M weg middels Balena Etcher (https://www.balena.io/etcher/) naar deze SDCard en stop hem in je nieuwe RG350M; wees even geduldig omdat ie allerlei zaken gaat doen (extenden sdcard, swapfile aanmaken, etc).

De OPK's op de Rogue CFW Github hoef je niet te downloaden, die zijn al onderdeel van de image.

Nieuwe OPK's en eventuele roms (degene die jezelf in jouw bezit hebt dus) kun je op een additionele sdcard zetten (is mijn advies ook); deze sdcard mag geformateerd zijn als ex-fat (dus ook grotere sdcards boven de 64GB worden ondersteund) en zet de opk's gewoon in het (nieuw aan te maken) mapje apps en roms in het mapje roms. Zodra je de RG350M herstart dan komen ze automatisch in het goede menu gedeelte te staan.
Top. Ik ga hier zeker mee aan de slag. Ben echt benieuwd. Dit gaat mijn eerste retro console worden dus ben gewoon heel nieuwsgierig. Ik heb het idee dat het nog wel paar dagen duurt voor ik het binnen heb met Post NL. Wel lucky met je DHL levering, juist die had ik wel verwacht invoerrechten te laten berekenen. Wat zijn tot op heden je favo games er op? Vind je dat positie van de sticks op jou versie niet wat vreemd? Dat was voor mij ook de reden om RG350M een kans te geven. Wel balen dat Dreamcast (vreemd genoeg eigenlijk) nog niet er op werkt. Dat zou voor mij helemaal het plaatje compleet maken. Je verhalen maken mij echt enthousiast en leuk om te lezen dat je vroeger nog hebt meegeholpen emulators te bouwen. Prachtig vind ik dat want ik zou dat echt nooit kunnen! Maar on topic... ik hoop echt dat nog meer mensen ervaringen gaan delen omtrent deze handhelds. Ik denk echt dat er meer Tweakers leden moeten zijn die dit leuk vinden namelijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Misschien een idee om de topictitel iets algemener te maken? Bijvoorbeeld "algemene retro-handheld consoles" of "Algemene handheld emulators" oid? Dat zou wellicht wat algemener publiek trekken. Meteen ff een topic warning erbij mbt roms :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Magic lijkt mij een strak plan en een Algemene retro-handheld Consoles topic dekt direct de hele lading.

@MKMosselman
De positie van de sticks vind ik an sich geen groot probleem eigenlijk, ik speel voornamelijk Arcade games (Neo Geo icm FBA) en dan is de positie icm de buttons ideaal.

Dat de Dreamcast (nog) niet geemuleerd kan worden is niet zo vreemd. Het is een zogenaamde 128-bit Console (32-bit MIPS als primaire CPU, 32-bit ARM7 als sound cpu en een 128-bit PowerVR GPU) waarbij de CPU van de RG350 (JZ4770, ook 32-Bit MIPS) simpelweg al ruim 8 jaar oud en daarbij een simpele 1Ghz DualCore is. Onderschat niet de overhead in een emulator om CPU en/of GPU calls om te zetten en dan heb ik het nog niet eens over eventuele additionele hardware zoals geluidchips en om content van CDROM images uit te lezen icm (hardwarematige) security routines.

Uiteraard zou je middels aangepaste edities en geoptimaliseerde versies voor de desbetreffende CPU kunnen maken, maar zodra er een nieuwere CPU in omloop is dan ben je weer afhankelijk van de beschikbaarheid van zo'n nieuwe device aan en de kennis van de ontwikkelaar; portabiliteit in code heeft simpelweg de voorkeur (mijn C/C++ emulatie-code icm SDL draait na ruim 10 jaar zonder al teveel patches nog steeds op hedendaagse handhelds en/of Linux distributies)

Zelfs nu nog heb je diverse oude consoles die zo complex zijn (*cough* Atari Jaguar *cough*) dat je nog steeds niet met de laatste Ryzen CPU een 100% performance kunt realiseren als je niet gebruik maakt van optimalisatie workarounds.

Virtual Jaguar GCC/SDL was in eerste instantie al een uitdaging omdat ik hardcoded X86 assembly om moest zetten naar C/C++ en DirectX verwijzingen moest ombouwen naar SDL; vervolgens bleek er zoveel bugs in de DSP en CPU code te zitten dat de 100% compatibiliteit een groot issue was en een issue gaf met geluid (ter indicatie: ik dacht dat het mijn conversie van assembly naar C/C++ was).

Tel daarbij op dat de hardware van origine ook gewoon bugs had en je hebt het plaatje compleet. Uiteindelijk bracht een Atari Jaguar developer unit ons extra inzicht en konden wij het gedrag na verloop van tijd grotendeels herleiden en (gedeeltelijk) fixen, maar dit resulteerde ook weer in minder performance.

Helaas snapten diverse gebruikers niet de complexiteit en na gemiddeld dagelijks 25 tot 50 berichten te hebben ontvangen over wat er allemaal mis was en dat ze dit zo snel opgelost wilden hebben - al dan niet vanwege een cease and desist brief van Nintendo vanwege mijn "contributies" aan Boycott Advance - heb ik indertijd de emulatie wereld gedag gezegd. Neemt niet weg dat ik het nog steeds erg tof vind als ik weer een port voorbij zie komen van een emulator waar ik in het verleden aan meegeholpen heb ;)

[ Voor 10% gewijzigd door nwagenaar op 14-07-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Magic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:34:
Misschien een idee om de topictitel iets algemener te maken? Bijvoorbeeld "algemene retro-handheld consoles" of "Algemene handheld emulators" oid? Dat zou wellicht wat algemener publiek trekken. Meteen ff een topic warning erbij mbt roms :)
Ja beter!!!

Geen idee hoe ik een topic titel kan laten aanpassen. Ik ben echt zo noob hier op Tweakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
MKMosselman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Ja beter!!!

Geen idee hoe ik een topic titel kan laten aanpassen. Ik ben echt zo noob hier op Tweakers....
Ik heb begrepen dat je het gewoon met het handje "topic rapporteren" bovenin kan doen. Als je dan in het report aangeeft wat de wens is dan zien de moderators het vanzelf in hun lijstje langskomen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MKMosselman
Ondertussen voor echte retrogamer... https://www.lego.com/nl-n...ntertainment-system-71374 Hoe vet is dat dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:07
Had em al voorbij zien komen :-)

Ik heb trouwens zelf een Revo K101 maar dat is gewoon een GBA hardware kloon die ook microSD slikt. Ik ben er wel tevreden over. Scherm is fijn helder, geen dode pixels en na pak em beet 6 jaar ofzo? Doet ie het nog prima :-)

Controls ervan zijn ook prettig.

Alhoewel ik nog wel een keer een emulation handheld zou willen die meerdere platformen kan draaien.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ambernic heeft een preview van de RG350P online gezet:

Als ik het zo zie, een goedkopere variant van de 350M met een pastic case (of de gewone 350 met de d-pad op de goede plek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Magic Volgens diverse bronnen is het inderdaad een RG350 met de button layout van de RG350M; dus zelfde specs alleen dus (aanzienlijk?) goedkoper dan de RG350M.

Aanvullende nieuwe varianten die wij kunnen zien is de nieuwe lichting van OGA kloons:

- Anbernic RG351P
- ZPG Pro
- Powkiddy RGB10 (waarschijnlijk rond de 70 euro)

Allemaal dezelfde specs als de OGA/RK2020 en ze draaien waarschijnlijk allemaal de OGA firmware out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

nwagenaar schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:37:
@Magic Volgens diverse bronnen is het inderdaad een RG350 met de button layout van de RG350M; dus zelfde specs alleen dus (aanzienlijk?) goedkoper dan de RG350M.

Aanvullende nieuwe varianten die wij kunnen zien is de nieuwe lichting van OGA kloons:

- Anbernic RG351P
- ZPG Pro
- Powkiddy RGB10 (waarschijnlijk rond de 70 euro)

Allemaal dezelfde specs als de OGA/RK2020 en ze draaien waarschijnlijk allemaal de OGA firmware out of the box.
klopt, de RG350P is de plastic variant van de 350M maar dan met de resolutie van de originele RG350.

Ik heb onlangs een periode de RK2020 in huis gehad. Deze voelde toch niet helemaal af en heb ik dus verkocht.

Gisteren de RG350M besteld. Vooral met de gedachte dat het mij vooral om snes, Megadrive, GBA, PS1 en Dos PC gaat en dat lijkt prima ondersteund door Dingux. Eindelijk een waardige opvolger voor mijn Dingoo A320 haha (die het overigens nog steeds doet en een batterylife heeft die ver boven mijn verwachting ligt).

De OGA-clones verwacht ik niet zoveel van. Mijn RK2020 leek snel warm te worden en ook qua batterij is het geen held.

We gaan wel de goede richting op. Ik denk dat we volgend jaar kunnen kiezen uit echt goede devices.

[webhero.nl]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MKMosselman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JX0-7YQ1xASGIXUjZqXpiR1kqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlQ6hJCPRxj5dwRZQIjog3Wg.jpg?f=fotoalbum_large Zo, in de pocket... De RG350M. Nu lekker aan de slag ermee. Uitgebreide review volgt later. Eerste indruk, prima apparaat en voelt ontzettend degelijk aan. Schouder knoppen zitten wel redelijk dicht bij elkaar wat misschien nog wel eens vervelend kan worden maar nu nog niet storend. Geluid echt goed. Hoge resolutie is wel echt fijn. Veel roms al gewoon aanwezig zonder extra geheugen te hoeven aan te spreken. Apparaat is trouwens kleiner dan gedacht maar daarom eigenlijk wel gewoon lekker in de hand houdend. Mensen die vragen hebben.... stel ze gerust. Ding kwam via gewone post gister aan via Banggood op 27 juni besteld. Geen invoerrechten zover ik kan zien of die moeten nog volgen maar dat lijkt mij niet achteraf via PostNL. Ik kom dus later met langere review.

[ Voor 13% gewijzigd door MKMosselman op 19-07-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:47
Enige retro handheld console dat ik heb is de PSVita. Ben aan overwegen om die om te bouwen en RetroArch erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:47
Vanmorgen retroarch geïnstalleerd op de psvita. Was eenvoudig.

Nu kan ik lekker verder achievements behalen op retroachievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Mosselman: heb je simple menu geïnstalleerd? Zo ja, hoe verliep dat?

[webhero.nl]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKMosselman
koekiemonster schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:20:
Mosselman: heb je simple menu geïnstalleerd? Zo ja, hoe verliep dat?
Ben ik eindelijk weer. Ik heb Roque update gedaan waar nwagenaar eeder in dit forum uitgeschreven mij op attendeerde. Dat werkt nu prima. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met simple menu.

Ik ben nog bezig leuke review van mijn Abernic RG350M te schrijven hier.

Ondertussen lees over nu al weer een mooie nieuwe handheld in de maak is via https://retrododo.com/rg351p/ (zoiezo leuke website) die dus Nintendo 64 en Dreamcast zou moeten kunnen afspelen.
Het zou een mooie opvolger zijn van de tot nu toe erg leuke Abernic RG350M die ik heb en algemeen tot de toppertjes behoord in dit segment.

Even highlight uit het artikel:

"We have inside knowledge that the RG351P will be releasing towards the end of August and can confirm it has the RK3326 chip allowing it to play N64, PSP and Dreamcast games"

Dat zou wel heel gaaf zijn... beetje jammer dat dat net weer in een nieuwe handheld moet zitten ;-)

Misschien dat ik dan later dit via dit forum voor fijn prijsje mijn RG350M kan slijten aan één van jullie en ik mijzelf die nieuwe handheld tracteer :-)

[ Voor 18% gewijzigd door MKMosselman op 04-08-2020 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiCk
Zojuist de Retroid Pocket 2 besteld! Levering gaat nog wel even duren.
Via https://www.goretroid.com/

Het is niet meest mooie apparaat, naar mijn mening, maar wel een van de best scorende op een aantal sites.
Zie https://retrododo.com/retroid-pocket-2/ en https://obscurehandhelds....new-and-retroid-pocket-2/

Specs
3.5″ IPS Display (640 x 480)
Quad Core Cortex-A7 1.5GHZ CPU
1GB RAM
ARM Mali-4000 GFX
4000MAH Battery
Wifi/Bluetooth 4.0
Android 6 Dual Boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
RiCk schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:18:
Zojuist de Retroid Pocket 2 besteld! Levering gaat nog wel even duren.
Via https://www.goretroid.com/

Het is niet meest mooie apparaat, naar mijn mening, maar wel een van de best scorende op een aantal sites.
Zie https://retrododo.com/retroid-pocket-2/ en https://obscurehandhelds....new-and-retroid-pocket-2/

Specs
3.5″ IPS Display (640 x 480)
Quad Core Cortex-A7 1.5GHZ CPU
1GB RAM
ARM Mali-4000 GFX
4000MAH Battery
Wifi/Bluetooth 4.0
Android 6 Dual Boot
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat je hem hebt. Zit erg te twijfelen om hem ook te bestellen, maar schijnt een enorme vertraging op de levering te zitten.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
daltona schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:25:
[...]

Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat je hem hebt. Zit erg te twijfelen om hem ook te bestellen, maar schijnt een enorme vertraging op de levering te zitten.
Klopt, las ik ook.
Ze liggen niet op de plank en dus sluit je aan in de rij.
Op Reddit is een draadje waar nog heeeeeeel veel mensen wachten.
Maar hoop dat het waard is. Dit is het eerste apparaat waar ik enthousiast van werd. Zij het dat de vormgeving iets minder is dan enkele andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:37
Zat te twijfelen om een RG350M aan te schaffen, maar vandaag uiteindelijk toch een Retroid Pocket 2 besteld gezien alle lovende reviews. Heb gekozen voor de Retro-look. Laten we hopen dat het het lange wachten waard is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 23:00
MKMosselman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Ben ik eindelijk weer. Ik heb Roque update gedaan waar nwagenaar eeder in dit forum uitgeschreven mij op attendeerde. Dat werkt nu prima. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met simple menu.

Ik ben nog bezig leuke review van mijn Abernic RG350M te schrijven hier.

Ondertussen lees over nu al weer een mooie nieuwe handheld in de maak is via https://retrododo.com/rg351p/ (zoiezo leuke website) die dus Nintendo 64 en Dreamcast zou moeten kunnen afspelen.
Het zou een mooie opvolger zijn van de tot nu toe erg leuke Abernic RG350M die ik heb en algemeen tot de toppertjes behoord in dit segment.

Even highlight uit het artikel:

"We have inside knowledge that the RG351P will be releasing towards the end of August and can confirm it has the RK3326 chip allowing it to play N64, PSP and Dreamcast games"

Dat zou wel heel gaaf zijn... beetje jammer dat dat net weer in een nieuwe handheld moet zitten ;-)

Misschien dat ik dan later dit via dit forum voor fijn prijsje mijn RG350M kan slijten aan één van jullie en ik mijzelf die nieuwe handheld tracteer :-)
Oef, ik wilde de Retroid Pocket 2 kopen maar dan wacht ik even die RG351 af!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:04
GBAtemp heeft de eerste foto's van de RG351P: https://gbatemp.net/threa...nic-rg351-console.573369/

Ik ben ook in de markt voor een retro handheld, maar nog niet de knoop doorgehakt of ik een Retroid Pocket 2 neem of toch wacht op iets met meer power. Ik zou graag Sega Saturn emuleren, maar als het om power gaat worden meestal alleen Dreamcast, PSP en N64 genoemd. Saturn schijnt moeilijker te emuleren zijn door de hardware. Heeft iemand ervaring met Saturn emulatie op een handheld?

• daltona
RG351P komt als het goed is 18 sept uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Leuk, dit topic! Vanwege de lovende reviews van de Retroid Pocket 2 wilde ik die eigenlijk bestellen, maar ik las dat er op dat apparaat (mede) vanwege het gebruik van Android wat input lag kan optreden. Sommige mensen merken er niets van, anderen wennen eraan en sommigen hebben ‘m vijf minuten gebruikt en meteen weer doorverkocht. Helaas ben ik daar zelf nogal gevoelig voor. Jammer, want ik vind ‘m er wél leuk uit zien.

Mijn RG351P is inmiddels onderweg. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
IndecentStapler schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:32:
Leuk, dit topic! Vanwege de lovende reviews van de Retroid Pocket 2 wilde ik die eigenlijk bestellen, maar ik las dat er op dat apparaat (mede) vanwege het gebruik van Android wat input lag kan optreden. Sommige mensen merken er niets van, anderen wennen eraan en sommigen hebben ‘m vijf minuten gebruikt en meteen weer doorverkocht. Helaas ben ik daar zelf nogal gevoelig voor. Jammer, want ik vind ‘m er wél leuk uit zien.

Mijn RG351P is inmiddels onderweg. Ik ben benieuwd!
toevallig al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:04
RetroDodo heeft een review geplaatst van de RG351P: https://retrododo.com/rg351p/ . Helaas valt emulatie van PSP, Dreamcast, Nintendo DS en Nintendo 64 wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-05 13:31
Heb net van mijn PS Vita voorzien van RetroArch, wat best redelijk te doen is.
Dit heb ik gedaan nadat ik toevallig de Retroid Pocket 2 online tegen kwam: dikke bak die oa Dreamcast redelijk kan emuleren (het is nogal een gedoe om hem aan de praat te krijgen).

Om toch een beetje onderweg te kunnen retrogamen (GBA, SNES & ouwe arcade moet wel lukken op een Vitta) heb ik voor nu mijn Vitta ingezet en vroeg mij af wat te bevindingen zijn van de Retroid Pocket 2.
Zijn er mensen die hem hebben? Werkt de Dreamcast pas na dikke modden? etc. etc.?

Misschien dat ik hem alsnog volgende maand bestel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
Nou, @ezra070 wacht maar eerst af hoe komende periode gaat met de bestelling van de RP2.
Het gaat nl. niet al te snel die leveringen vanwege processor tekort, tenminste dat is wat ze zeggen.

Goede bron van informatie is https://www.reddit.com/r/retroid/

Ik heb een RS2 besteld op 5 september.... Nog niet verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 23:00
Ik heb begin september een PowKiddy V90 besteld omdat ik zin had in GBA games, maar dat ding is ook nog niet binnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik heb de RP2 op 8 september besteld en uiteindelijk gisteren ontvangen. Als ik zo lees dus mazzel gehad of misschien kleurtje (retro) besteld dat iets beter leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:04
daltona schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:04:
RG351P komt als het goed is 18 sept uit.
Is dat een beetje te doen voor iemand die gewoon out of the box wil spelen? Gaat mij vooral om PS1/(S)NES/Gameboy games. Ik heb geen enkele kennis hierover, altijd alleen originele consoles gehad. Maar staan die games er dan gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Cyrax0508 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Is dat een beetje te doen voor iemand die gewoon out of the box wil spelen? Gaat mij vooral om PS1/(S)NES/Gameboy games. Ik heb geen enkele kennis hierover, altijd alleen originele consoles gehad. Maar staan die games er dan gewoon op?
Zover ik weet worden dit soort consoles standaard geleverd zonder game-roms, dus enkel met de emulators erop geïnstalleerd. Anders zouden partijen als Nintendo en Sega er natuurlijk gelijk een dozijn advocaten op af sturen.

Overigens denk het voor de gemiddelde tweaker met een beetje googelen en eventueel een online tutorial een fluitje van een cent is om zijn favoriete games aan de praat te krijgen, maar idd niet out of de box spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Cyrax0508 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Klopt helemaal. Spellen kan je er heel simpel op zetten. Denk dat jij al prima met de RG350 je doel bereikt. Word met 2500 spellen geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:04
daltona schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Klopt helemaal. Spellen kan je er heel simpel op zetten. Denk dat jij al prima met de RG350 je doel bereikt. Word met 2500 spellen geleverd.
Thnx, dan ga ik maar eens even op zoek naar de handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 10:39
Cyrax0508 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Thnx, dan ga ik maar eens even op zoek naar de handheld.

Laat je is weten waar je hem besteld ? Ik ben ook aan het overwegen om eentje te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-05 13:31
@RiCk, dank je voor de heads up!
Ik hou Reddit in de gaten.

@Sempy, jij hebt idd mazzel ;)
Hoe bevalt die?

[ Voor 3% gewijzigd door ezra070 op 25-10-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:35
RiCk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:06:
Nou, @ezra070 wacht maar eerst af hoe komende periode gaat met de bestelling van de RP2.
Het gaat nl. niet al te snel die leveringen vanwege processor tekort, tenminste dat is wat ze zeggen.

Goede bron van informatie is https://www.reddit.com/r/retroid/

Ik heb een RS2 besteld op 5 september.... Nog niet verzonden
Die van mij is ook onderweg. (16bit versie)
24 september besteld en op 10 november verstuurd met 4px.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
taz3d_nl schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:01:
[...]

Die van mij is ook onderweg. (16bit versie)
24 september besteld en op 10 november verstuurd met 4px.
Same! 8)
Eindelijk. Zit nu in het vliegtuig.

Edit: hij is binnen!

[ Voor 4% gewijzigd door RiCk op 19-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:35
RiCk schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:59:
[...]

Same! 8)
Eindelijk. Zit nu in het vliegtuig.

Edit: hij is binnen!
Hier nog steeds onderweg.
4 dagen in Luxemburg gelegen en sinds gisteren weer iets van activiteit.

Luxembourg D LOGISTICS, Departure from outward office of exchange 2020-11-20 00:00

Luxembourg D LOGISTICS, Entry into the postal netwerk 2020-11-16 00:00

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 08:08
Ik heb de RG351P via Aliexpress in Spanje besteld. Op 4 dagen geleverd (België).
Inclusief UBS-C adapter, Wifi Dongle en Case.

Zeer tevreden van, goede bouw kwaliteit en goed scherm.
Draai hem met ArkOS en 351ELEC, ben er nog niet uit wat voor mij de beste keuze is.

Zeker een aanrader wie graag retro games speelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEB8t-isfdl9wS7wmtLjpaas3I4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DkKT2nhdkx7WXeV54gMWYvc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpd1wTOEN0H38D8xaC6l5y3z1FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKSTV6jc2l09qk6DuqyGBflR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJTltdTKapo-9cIwfDsoF6jDL9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApKi0AIVLxUu0nidsFcidRhE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Jammer, wilde een Retroid Pocket 2 kopen... maar nergens te vinden. Overal uitverkocht en Chinees nieuwjaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
N1ckk schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:45:
Jammer, wilde een Retroid Pocket 2 kopen... maar nergens te vinden. Overal uitverkocht en Chinees nieuwjaar
https://www.goretroid.com...em?variant=36670989697184

https://www.goretroid.com...em?variant=36670989729952

Niet veel keuze meer, maar nog steeds wel 2 verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Nostalgie is niet altijd leuk. Ik heb met de Retroid Pocket 2 (heb m nu, thanks medetweaker) perongeluk mijn save state overschreven van Pokemon Ruby (GBA). Ik kan alleen nergens een oplossing vinden om dit terug te krijgen... Net als vroeger als je vergat te saven....

Iemand tips om het terug te krijgen of welke emulator je moet gebruiken om enigszins normaal te kunnen saven?

[ Voor 4% gewijzigd door N1ckk op 05-03-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:37
SsorcererR schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:07:
Ik heb de RG351P via Aliexpress in Spanje besteld. Op 4 dagen geleverd (België).
Inclusief UBS-C adapter, Wifi Dongle en Case.

Zeer tevreden van, goede bouw kwaliteit en goed scherm.
Draai hem met ArkOS en 351ELEC, ben er nog niet uit wat voor mij de beste keuze is.

Zeker een aanrader wie graag retro games speelt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
hey super bedankt voor je review. Hierdoor heb ik ook besloten om de RG351P te bestellen ipv te
wachten op een retroid pocket 2.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 11:45
Zijn er mensen die toevallig de Retroid Pocket 2+ hebben besteld?

Ik heb hem vandaag besteld gezien de reviews erg goed zijn en de prijs mij heel erg mee valt.
Ben erg benieuwd hoelang de levertijd zal zijn.

Is er iemand die hier al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 08:22
flyyy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:20:

Ik heb hem vandaag besteld gezien de reviews erg goed zijn en de prijs mij heel erg mee valt.

Aangezien er nog geen reacties zijn denk ik dat jij de eerste bent. En de Pocket 2+ staat ook hoog op mij keuze lijstje dus ik ben wel benieuwd naar jou ervaring.

Er is een zeer goede en uitgebreide setup geschreven over de Pocket 2+ :
https://retrogamecorps.co...d-pocket-2-starter-guide/

De reden dat ik hem niet gekocht heb is de 4:3 beeld verhouding. En aangezien Stadia en Xcloud voor mij 1 van de belangrijkste wensen zijn ga ik hem waarschijnlijk niet kopen.

Ik zelf ben erg benieuwd naar de Odin Lite. Daar zijn helaas nog geen goede reviews van omdat die nog niet geleverd is. De base en de pro worden iig erg goed ontvangen. Het is echt jammer dat er nog niet een goede vergelijking is. En ook helaas weinig info over de D900 soc + emulatie te vinden bij bijvoorbeeld telefoons.

Eigenlijk zoek ik een retroid pocket 2+ met een 16:9 beeldscherm met een prijs van 100 tot 150 euro. Dus de Odin Lite (200 euro) zou ruim voldoende moeten zijn. PS2 emulatie van de Pro zou echt mooi zijn, maar voor 300 euro schiet dat zijn doel voorbij. Geen idee hoe de Lite daar mee om gaat. Ik verwacht wel dat de Lite de Wii versie van New Mario Bros aan kan. Maar dat gokken voor 200 euro durf ik nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:39

Ik heb hem op 29 december besteld en had stille hoop dat hij wel iets sneller dan na 35 dagen geleverd zou worden. Inmiddels zijn we de 35 dagen al ruim voorbij, maar helaas nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-03 11:03
KlaasjeNL schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Ik heb hem op 29 december besteld en had stille hoop dat hij wel iets sneller dan na 35 dagen geleverd zou worden. Inmiddels zijn we de 35 dagen al ruim voorbij, maar helaas nog geen update.
Mag ik vragen wáár je hem besteld hebt? Ik wil hem ook, maar geen trek in 100 euro of meer kosten voor douane en belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeDutchShepherd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-03 11:03

Waar besteld? ( Ivm douane en belasting )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Mag ik vragen wáár je hem besteld hebt? Ik wil hem ook, maar geen trek in 100 euro of meer kosten voor douane en belasting
Ik heb hem gewoon op goretroid.com besteld. Nederlandse btw wordt dan direct bij het afrekenen berekend. Kwam inclusief shipping op +/- €125. Inklaringskosten zijn er bij mijn weten niet omdat het pakket een kleinere waarde dan €150 heeft. Dus die €100 extra maak ik mijn geen zorgen over.

Toen ik de RP2 een jaar eerder bestelde, werd btw nog niet automatisch berekend. Toen had ik ook de mazzel dat het pakket niet door de douane werd onderschept, dus dat scheelde wel behoorlijk in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
LeDutchShepherd schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Ook op goretroid.com

Zit ind btw etc allemaal bij in dus verwacht geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-05 11:44
Heb ook belangstelling in een Retro handheld. Heb zitten kijken naar de Retroid 2+. Odin Pro (duurder maar redelijk goede PS2 emulatie is wel cool). Echter komt eind van dit jaar mogelijk ook een Retroid 3. Benieuwd wat die gaat brengen.

• KlaasjeNL
Cloud_VII schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:34:
Heb ook belangstelling in een Retro handheld. Heb zitten kijken naar de Retroid 2+. Odin Pro (duurder maar redelijk goede PS2 emulatie is wel cool). Echter komt eind van dit jaar mogelijk ook een Retroid 3. Benieuwd wat die gaat brengen.
Vanaf eind 2020 zijn er volgens mij al geruchten over de RP3. Die geruchten werden steeds sterker tot er eind vorig jaar dan eindelijk een opvolger van de RP2 zou komen. En dat bleek uiteindelijk de RP2+ te zijn. Vervolgens lijkt er nu niets op te wijzen dat de RP3 op korte termijn (dit jaar) gaat volgen.

Ik denk dat je de RP2+ als een volwaardig opvolger van de RP2 moet zien. Weliswaar is de shell hetzelfde, maar de interne hardware, buttons en software zijn nieuw. Tegen de tijd dat er alsnog een RP3 komt, zullen er ook wel geruchten over een 3+ of 4 zijn.

Edit: via Reddit volgende overzichtje gevonden van besteldata, verzenddata en bezorgdata per land en per kleur. Om enigszins een indicatie te hebben van de levertijd van de RP2+:
https://docs.google.com/s...rP1iRbV2h8/htmlview#gid=0

[ Voor 13% gewijzigd door KlaasjeNL op 17-02-2022 10:11 ]

• Rincewind
  • Laatst online: 12-05 15:43

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik :) Ik gebruik hem al een aantal weken tot mijn grote plezier. Ik had eerst de RP2 en heb vervolgens de upgrade-kit zonder touchscreen besteld (misschien dat ik die er later nog eens bestel en inbouw). Na wat configureren (vooral RetroArch) werkt het nu naar volle tevredenheid. Er zijn meerdere goede reviews te vinden en ik heb heel veel gehad aan deze site

Ik heb trouwens ook nog een Miyoo Mini gekocht 'voor erbij'. Die is ook heel erg leuk vooral dankzij de grootte en de custom FW 'Onion OS'. Ook heel betaalbaar: rond de 50 euro.

Beide handhelds hebben hun voordelen: de Miyoo mini stop je even in je binnenzak (het heeft de maat van een pak kaarten) en de Retroid RP2+ voor de iets zwaardere games.

[ Voor 24% gewijzigd door Rincewind op 17-02-2022 16:26 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Rincewind schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Ik :) Ik gebruik hem al een aantal weken tot mijn grote plezier. Ik had eerst de RP2 en heb vervolgens de upgrade-kit zonder touchscreen besteld (misschien dat ik die er later nog eens bestel en inbouw). Na wat configureren (vooral RetroArch) werkt het nu naar volle tevredenheid. Er zijn meerdere goede reviews te vinden en ik heb heel veel gehad aan deze site

Ik heb trouwens ook nog een Miyoo Mini gekocht 'voor erbij'. Die is ook heel erg leuk vooral dankzij de grootte en de custom FW 'Onion OS'. Ook heel betaalbaar: rond de 50 euro.

Beide handhelds hebben hun voordelen: de Miyoo mini stop je even in je binnenzak (het heeft de maat van een pak kaarten) en de Retroid RP2+ voor de iets zwaardere games.
Waar heb je die Miyoo Mini vandaan? Vind dat ook een tof apparaatje, maar ben voor de RP2+ gegaan. Zolang die echter nog op zich laat wachten, overweeg ik om alsnog die Mini te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

KlaasjeNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:27:
[...]
Waar heb je die Miyoo Mini vandaan? Vind dat ook een tof apparaatje, maar ben voor de RP2+ gegaan. Zolang die echter nog op zich laat wachten, overweeg ik om alsnog die Mini te halen.
Ik heb hem hier vandaan maar zie nu dat ook hier er nu sprake is van een pre-order met levering uiterlijk eind Maart. Toen ik bestelde rond 20 januari was het nog op voorraad: die dingen zijn blijkbaar populair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Rincewind schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:14:
[...]
Ik heb hem hier vandaan maar zie nu dat ook hier er nu sprake is van een pre-order met levering uiterlijk eind Maart. Toen ik bestelde rond 20 januari was het nog op voorraad: die dingen zijn blijkbaar populair :)
Ik vermoed dat je net op een gunstig moment besteld hebt. Ze waren al een tijd slecht leverbaar en nu dus opnieuw. Zit al te kijken op Banggood en Ali, maar ook daar veel onduidelijkheid over verzenddata/levertijden/voorraad en klanten die vragen waar de bestelling blijft. Ik denk dat ik nog maar even op mijn RP2+ blijf wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

KlaasjeNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Ik vermoed dat je net op een gunstig moment besteld hebt. Ze waren al een tijd slecht leverbaar en nu dus opnieuw. Zit al te kijken op Banggood en Ali, maar ook daar veel onduidelijkheid over verzenddata/levertijden/voorraad en klanten die vragen waar de bestelling blijft. Ik denk dat ik nog maar even op mijn RP2+ blijf wachten.
Ik was inderdaad er redelijk snel bij toen de eerste reviews online kwamen en voor die 50 euro was het voor mij een no-brainer. Vlak voordat ik de Miyoo bestelde had ik mijn RP2+ omgebouwd en ben nu verlekkerd aan het kijken naar de Odin Pro. Maar daar heb ik nog geen budget/use-case voor dus vermaak ik me wel met mijn RP2+ en de Miyoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

KlaasjeNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Deze bij banggood wordt toch vandaag verzonden als ja vandaag besteld?
https://www.banggood.com/...ds=CategoryElectronicsPop

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
T-8one schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Deze bij banggood wordt toch vandaag verzonden als ja vandaag besteld?
https://www.banggood.com/...ds=CategoryElectronicsPop
Volgens mij heeft die verzenddatum meer te maken met de verzendwijze en de data waarop de verkoper normaal gesproken verstuurt, maar wordt weinig tot geen rekening gehouden met het eventueel niet op voorraad zijn. Althans, dat is wat ik lees in klachten bij andere sellers die ook direct zouden verschepen, maar dat ook al een week niet hebben gedaan.

Ik ga het gewoon eens proberen. Als hij na het weekend niet verzonden is, trek ik de betaling weer in. ☺️

Of toch maar niet... Het is wat vreemd om op 18 februari te lezen dat hij vóór 18 februari wordt verzonden. Terwijl er bij het bestellen ook nog staat dat het om een pre-order gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door KlaasjeNL op 18-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Vanmorgen was de chatfunctie beschikbaar op Goretroid, dus even naar de levertijden gevraagd. Ik kreeg vrij snel een (persoonlijke) reactie:
Hi, your order is expected to be shipped by the end of this month due to the production delay caused by the Chinese new year.
After the package is shipped, you will get a tracking number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
KlaasjeNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:21:
Vanmorgen was de chatfunctie beschikbaar op Goretroid, dus even naar de levertijden gevraagd. Ik kreeg vrij snel een (persoonlijke) reactie:

[...]
Wanneer heb jij deze besteld? Ik heb op 2 feb mijn order geplaatst.
Inderdaad ivm nieuwjaar wat vertraagd, maar heb geen duidelijke shipping info gekregen via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
flyyy schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Wanneer heb jij deze besteld? Ik heb op 2 feb mijn order geplaatst.
Inderdaad ivm nieuwjaar wat vertraagd, maar heb geen duidelijke shipping info gekregen via de chat.
Ik heb hem 29 december besteld, maar als ik dat overzichtje bekijk dat ik hierboven heb gedeeld, zegt de besteldatum niet alles. Het zou heel goed kunnen dat jouw RP2+ in dezelfde container zit als die van mij en alle andere bestellingen in NL/de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-05 11:44
Uiteindelijk gekozen voor een 2e hands RP2 om beetje kennis te maken. Werkt best aardig. Heb nu alles in Retroarch werkend. Van SNES tot PS1 en N64. Dat DIG werkt nog niet zo lekker. Ziet niet alle SNES games en veel games zijn dubbel. Ook binnen retroarch is niet alle coverart zichtbaar. Maar de games werken vlekkeloos. Nu zie ik steeds meer van de Odin Pro hoe goed PS2 games daarop draaien. Toch wel een heel mooi device. Alleen die prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Zojuist bericht ontvangen dat mijn RP2+ is verzonden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Cloud_VII schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:01:
Uiteindelijk gekozen voor een 2e hands RP2 om beetje kennis te maken. Werkt best aardig. Heb nu alles in Retroarch werkend. Van SNES tot PS1 en N64. Dat DIG werkt nog niet zo lekker. Ziet niet alle SNES games en veel games zijn dubbel. Ook binnen retroarch is niet alle coverart zichtbaar. Maar de games werken vlekkeloos. Nu zie ik steeds meer van de Odin Pro hoe goed PS2 games daarop draaien. Toch wel een heel mooi device. Alleen die prijs...
Tja, dat is precies waarom ik nog geen Odin Pro heb gekocht. De prijs. Ik heb nu een RP2+ en als de RP2 je al goed bevalt dan is de RP2+ een aanrader. Als DIG je niet ligt is er ook nog Pegasus als frontend te installeren zoals hier Het is wel wat meer werk maar ik vond het toen prettiger dan DIG.

Trouwens, ik verwacht het komend half jaar wel een flinke sprong in de retro handheld wereld. Odin Pro is er nu en een succes, Steamdeck komt eraan: dat wordt nog leuk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rincewind op 23-02-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Rincewind schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:08:
[...]
Tja, dat is precies waarom ik nog geen Odin Pro heb gekocht. De prijs. Ik heb nu een RP2+ en als de RP2 je al goed bevalt dan is de RP2+ een aanrader. Als DIG je niet ligt is er ook nog Pegasus als frontend te installeren zoals hier Het is wel wat meer werk maar ik vond het toen prettiger dan DIG.

Trouwens, ik verwacht het komend half jaar wel een flinke sprong in de retro handheld wereld. Odin Pro is er nu en een succes, Steamdeck komt eraan: dat wordt nog leuk :)
Die Odin Pro is zeker een mooi (en prijzig) apparaat. Maar als ik eerlijk ben (en je kan dit onzin vinden) heb ik de RP2(+) vooral ook gekozen om de vormfactor. Die Odin Pro is net een Switch Lite. De RP2(+) ademt juist echt retro en dat past veel beter bij de games die ik erop speel. Retrogames spelen is voor mij namelijk ook een stukje beleving.

Zo heb ik de NES Mini bijvoorbeeld ook meer gebruikt dan de Raspberry Pi met dezelfde en meer games, puur omdat de beleving anders is. Dat maakt dat de Miyoo Mini ook op mijn lijstje staat, en dan vooral de grijze versie. Puur omdat dat apparaatje ook aan de buitenkant retro ademt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

KlaasjeNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:14:
[...]

Die Odin Pro is zeker een mooi (en prijzig) apparaat. Maar als ik eerlijk ben (en je kan dit onzin vinden) heb ik de RP2(+) vooral ook gekozen om de vormfactor. Die Odin Pro is net een Switch Lite. De RP2(+) ademt juist echt retro en dat past veel beter bij de games die ik erop speel. Retrogames spelen is voor mij namelijk ook een stukje beleving.

Zo heb ik de NES Mini bijvoorbeeld ook meer gebruikt dan de Raspberry Pi met dezelfde en meer games, puur omdat de beleving anders is. Dat maakt dat de Miyoo Mini ook op mijn lijstje staat, en dan vooral de grijze versie. Puur omdat dat apparaatje ook aan de buitenkant retro ademt.
Ik vind de voorkeur voor de formfactor zeker geen onzin. Ik heb geen Switch en heb met die grootte geen ervaring maar ik deel je mening: retro-gaming moet je gewoon niet willen spelen op een te groot scherm. De RP2+ is heerlijk maar soms merk ik bij mezelf dat een iets groter scherm toch net wat makkelijk zou zijn. Niet meteen 7" maar 4.5" zou net wat leuker zijn. Zolang het in een jaszak past is mijn 'maatgeving' :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
KlaasjeNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:01:
Zojuist bericht ontvangen dat mijn RP2+ is verzonden. *O*
En zojuist ontvangen. Besteld op 29-12. Vanavond maar eens testen.

In de tussentijd heb ik mij overigens ook laten verleiden tot de aanschaf van een Miyoo Mini, gewoon omdat het zo'n leuk, handzaam apparaatje is dat waarschijnlijk standaard in de binnenzak van m'n jas gaat vertoeven.

[ Voor 31% gewijzigd door KlaasjeNL op 03-03-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
KlaasjeNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:21:
[...]

In de tussentijd heb ik mij overigens ook laten verleiden tot de aanschaf van een Miyoo Mini, gewoon omdat het zo'n leuk, handzaam apparaatje is dat waarschijnlijk standaard in de binnenzak van m'n jas gaat vertoeven.
Zozo... dat was even wachten zeg.
Graag horen we je verhalen. Ook al heb ik al RG350M waar ik ooit hier topic mee begon maar ik wil nog stapje verder en dan is dit best leuk speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

KlaasjeNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Ik heb deze 2 videos gevolgd om mijn RP2+ goed in te stellen: hier deel 1 en hier is deel 2. Uitstekende instructievideo's naar mijn bescheiden mening.
Nog een tip: installeer Onion OS op de Miyoo Mini. Dan is het echt een ideaal zakretrohandhelddevice (leuk woord :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Toen ik begon met retro-handhelds was mijn eerste poging om op een 'verbeterde' PS Vita met RetroArch aan de slag te gaan. Nou, dat was geen succes en kostte mij heel wat bloed zweet en tranen (vooral zweet) om dat een beetje aan de gang te krijgen. Sinds ik de RP2 heb (en nu dus de RP2+) zijn er duidelijkere manuals en YT-filmpjes te vinden die op RA gericht zijn maar geen generieke.

Nu dus wel: deze YT-film neemt je mee in de configuratie van RA. Systeemonafhankelijk voor zover mogelijk. Doe er je voordeel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
MKMosselman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Zozo... dat was even wachten zeg.
Graag horen we je verhalen. Ook al heb ik al RG350M waar ik ooit hier topic mee begon maar ik wil nog stapje verder en dan is dit best leuk speelgoed.
Levering heeft een tijd stilgelegen door het Chinese Nieuwjaar, midden in de periode waarin levering en productie plaatsvonden. Lijkt erop dat er nu weer grote aantallen verzonden worden.

Ik moet overigens wachten tot zaterdag tot ik hem kan testen. Mijn vrouw vond de zoveelste gadget onzin en heeft hem "in beslag genomen". Zondag op m'n verjaarsdag ga ik hem uitpakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Rincewind schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:35:
Toen ik begon met retro-handhelds was mijn eerste poging om op een 'verbeterde' PS Vita met RetroArch aan de slag te gaan. Nou, dat was geen succes en kostte mij heel wat bloed zweet en tranen (vooral zweet) om dat een beetje aan de gang te krijgen. Sinds ik de RP2 heb (en nu dus de RP2+) zijn er duidelijkere manuals en YT-filmpjes te vinden die op RA gericht zijn maar geen generieke.

Nu dus wel: deze YT-film neemt je mee in de configuratie van RA. Systeemonafhankelijk voor zover mogelijk. Doe er je voordeel mee ;)
Kijk, dat is een mooie tip. Dankjewel!

Een paar jaar terug begon ik met een Raspberry Pi met Retropie, allemaal wat bewerkelijk, maar naar flink wat pielen had ik hem fatsoenlijk aan de praat, met mooie front end enz. Maar het was nog steeds geen plug&play zoals een oude console. Naar mijn smaak nog te veel menuutjes en instellingen, waardoor de retro-ervaring toch wat ondermijnd werd.

Daarna een RP2 gekocht die na wat tweaken voldeed, maar na nog meer tweaken onbruikbaar werd. 8)7 Nog geen zin/tijd om hem opnieuw in te stellen, vooral ook omdat het zonder touchscreen een crime is.

En dan nu de RP2+ en Miyoo Mini. Ik vind het allereerst ook heel toffe apparaatjes om te zien. Ik heb ook wel gekeken naar de Evercade, maar vind dat een gedrocht om te zien, evenals de meeste andere retro handhelds.

Plan is nu om zo min mogelijk te tweaken en de focus te leggen op een zo overzichtelijk en snel mogelijke interface. Dus eens zien hoe ver ik kom. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unimatrix05
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-12-2023
Heb ook een retroid2 plus besteld,

kom van een rk2020, dus zal wel een upgrade zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

KlaasjeNL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:17:
[...]
Daarna een RP2 gekocht die na wat tweaken voldeed, maar na nog meer tweaken onbruikbaar werd. 8)7 Nog geen zin/tijd om hem opnieuw in te stellen, vooral ook omdat het zonder touchscreen een crime is.
Nou ben ik trouwens wel nieuwsgierig wat je dan gedaan hebt qua tweaken zodat de RP2 onbruikbaar werd.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Rincewind schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Nou ben ik trouwens wel nieuwsgierig wat je dan gedaan hebt qua tweaken zodat de RP2 onbruikbaar werd.... :)
Ik weet het niet meer precies, maar op een gegeven moment teveel zitten pielen in Retroarch om wat problemen te herstellen, daarna een complete reset omdat de problemen alleen maar toenamen, en toen geen zin meer om alles opnieuw in te stellen, zonder touchscreen. Want die cursor werkte echt niet. Daarom keek ik ook zo uit naar de RP2+, die ik as we speak midden in de nacht aan het installeren ben om morgen mee te nemen naar een weekendje CenterParcs. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

KlaasjeNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 01:46:
[...]

Ik weet het niet meer precies, maar op een gegeven moment teveel zitten pielen in Retroarch om wat problemen te herstellen, daarna een complete reset omdat de problemen alleen maar toenamen, en toen geen zin meer om alles opnieuw in te stellen, zonder touchscreen. Want die cursor werkte echt niet. Daarom keek ik ook zo uit naar de RP2+, die ik as we speak midden in de nacht aan het installeren ben om morgen mee te nemen naar een weekendje CenterParcs. 😅
Leuk speelgoed he 😉? Mocht je ooit dat oude PCB weg doen dan hou ik me aanbevolen om te kunnen kijken of ik het wel tot leven kan wekken. Veel plezier bij CenterParcs en probeer de RP2+ maar eens weg te leggen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Net ook op Youtube gezien wat betreft de RP2+, kort gezegd: een krachtig retro handheld tegen een interessante prijs, de Odroid is nog krachtiger maar ook een heel stuk duurder.

Ook de Miyoo Mini vind ik een leuk compact retro handheld.

Wat ik jammer vind van de bovenstaande prducten is dat je het buiten de EU moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Rincewind schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:17:
[...]
Leuk speelgoed he 😉? Mocht je ooit dat oude PCB weg doen dan hou ik me aanbevolen om te kunnen kijken of ik het wel tot leven kan wekken. Veel plezier bij CenterParcs en probeer de RP2+ maar eens weg te leggen 😆
Met een gezin met jonge kinderen heb ik de RP2+ toch nog regelmatig kunnen (lees: moeten) wegleggen, maar het blijft een geweldig leuk apparaatje.

Ik ben alleen wel tegen wat rare problemen aangelopen. Om te beginnen heb ik de RP2+ ingesteld volgens de tutorial van Retro Game Corps, maar die leggen de focus op de eigen front end van Retroid en die mist nogal wat emulators. Dus na het instellen van o.a. Retroarch ben ik Dig gaan gebruiken en gebruik ik een aantal cores uit Retroarch, zoals die voor de SNES, NES, Sega Mastersystem, Mega Drive, Atari Lynx, Gameboy en de GameGear. Voor de Dreamcast gebruik ik Redream.

Nou werkte alles prima, leg ik eergisteren de RP2+ op mijn nachtkastje en is het gisterochtend opeens een puinhoop. Redream loopt de hele tijd vast bij het opstarten. Direct een zwart scherm bij het laden van een rom vanuit Dig, maar ook bij het direct opstarten van Redream loopt hij direct vast. Cache van Redream verwijderd, zonder resultaat. Opgeslagen gegevens van Redream verwijderd en opnieuw geen resultaat. Redream verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en vervolgens start hij weer op, maar loopt hij binnen Redream vast.

Ik besloot daarop maar een poging te doen om DC vanuit Retroarch te emuleren, maar toen bleek Retroarch ook vreemd te doen. In het menu met de core downloader bleef de tekst van het voorgaande menu staan, waarna het nieuwe menu er doorheen liep. Na een paar keer proberen deed hij dat niet meer, maar kon hij geen cores vinden.

Na 1 a 2 uur aankloten, herstarten, opnieuw installeren enz. enz. heb ik de RP2+ maar aan de kant gelegd, gewoon in de slaapstand zonder af te sluiten of wat dan ook. Nu pak ik de RP2+ net weer op en werkt alles opeens als een zonnetje. Retroarch werkt zonder problemen, Redream start direct op.

Ik snap er helemaal niks van... 8)7 Je zou zeggen: als het werkt blijft het wel werken als je niets wijzigt en als het niet werkt, gaat het niet vanzelf weer werken als je niets wijzigt. Maar beide is hier dus niet het geval.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het delen van (links) naar illegale ROMS is net zoals op de rest van Tweakers ook hier verboden.