Ervaring met klussers Werkspot.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 15:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Wat is jullie ervaring met klussers op werkspot.nl? Als ik diverse topics zo lees, zijn de reacties veelal: een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.

Maar is dat ook echt zo? Het lijkt mij dat je nooit verlegen kan zitten om werk en er echt wel goede klussers tussen zitten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:24
Het probleem:
een klusser moet het hebben van mond tot mond reclame.
op werkspot heb je dit minder hard nodig, maar daardoor is er minder "controle".
Ik zou zelf eerder iemand om hulp vragen die al eens bij vrienden / familie heeft geholpen, zelfs al is hij een paar euro duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Werkspot heeft ook als probleem dat de negatieve ervaringen erg belicht worden, maar die 1000en positieve ervaringen hoor je niets over. Er zitten prima vakmensen, maar ook wat rotte appels natuurlijk.

Mond op mond is beter omdat je op die manier iig één betrouwbare review hebt - je kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

Luchtbakker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:55:
Wat is jullie ervaring met klussers op werkspot.nl?
[...]
Maar is dat ook echt zo? Het lijkt mij dat je nooit verlegen kan zitten om werk en er echt wel goede klussers tussen zitten?
Oh, dat is echt zo. Wachttijden van maanden is nu niet ongewoon voor de vakmensen. Waarbij hun huidige werk van de grote projecten komt, welke veel vaster/zekerder van werk en inkomen zijn, dan een huis-tuin-en-keukenklusje is. Maar bel vooral wat mensen op, want ook de vakmensen die het nu druk hebben, kunnen nog wel eens een dagje over hebben die ze met liefde opvullen met jouw klusje.

En onze ervaring met werkspot (we hebben de badkamer renoveren, plaatsen keuken, cv-ketel vervangen en aanleggen vloerverwarming in deel huis via werkspot mensen gedaan): De kwaliteit van mensen is wisselend. :+

Reviews van werkspot zeggen niet alles, en het karakter van de mensen komt daar ook niet naar voren. Maar over het algemeen zijn wij meer tevreden over de vakmensen die we gevonden hebben buiten werkspot dan via werkspot. Let op: Dat is onze anekdotische ervaring met Werkspot. Neem het zoals je wilt.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:33

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Erg wisselend, zelf doe ik er niet veel meer op. Mond op mond en anders kijk ik wel eens op https://keurmerkkwaliteitsvakman.nl/ dan kan je ook zien welke certificaten en verzekeringen er zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 29-06-2020 16:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Laatst online: 07:24
nooit geweten dat zelfs spoedeisende hulp mensen reclame gaven tijdens hun mond op mond beademing :)

voor rest: je kan het natuurlijk altijd proberen, zeker als het niet al te erg is als er iets mis gaat. Ik zou niet snel een heel huis door werkspot laten bouwen, maar een kamer schilderen oid kan perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo allemaal.

Wat is jullie ervaring met klussers op werkspot.nl? Als ik diverse topics zo lees, zijn de reacties veelal: een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.

10 jaar geleden toen er weinig werk was zaten de meeste bouwvakkers inderdaad verlegen om werk.
Nu is de vraag zeer groot en maak ik zelf het onderscheid dat als je nu als klusser moet adverteren voor klussen, dat je dan dus je werk niet goed genoeg doet voor mond-tot-mondreclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:14
Gewoon recensies goed bekijken, daar zie je vanzelf aan of iemand wel of niet goed/kundig is.
Als men veel reviews heeft die overwegend positief zijn dan zegt dat wel wat.
Of het bij werkspot echter goedkoper is betwijfel ik.
Dat is het vaak alleen bij de beuners.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Anoniem: 472287 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:00:
maar die 1000en positieve ervaringen hoor je niets over
Bij deze: Onze werkspot 'stucadoor' had prutswerk geleverd en wilde dit niet verbeteren, zijn afval in de tuin laten liggen en was best onbeschoft in de afhandeling. De review was uiteraard negatief. Hun reactie: €500 retour geven als ik de review zou verwijderen. De review wilde ik wel verwijderen, als ik alle manuren terug zou krijgen (materiaal kosten mochten ze houden). Daar gingen ze niet mee akkoord en er werd mij toen medegedeeld dat men de review zou 'wegdrukken' aka zelf goede recenties plaatsen want 'zo'n review kost gewoon geld'. Deze werkspot klusser was uiteraard voorzien van een shitload aan goede recensies.

Een goede vakman kan gewoon werk krijgen in zijn eigen buurt en red het prima zonder werkspot. Mensen die het aan de lopende band verkloten gaan het niet redden met mond tot mond reclame en hebben platforms als werkspot nodig om opdrachten binnen te halen.

Heb je op werkspot alleen maar prutsers? Nee, ik denk wel dat de kans groter is daar een prutser te treffen dan wanneer je een als goed bekend staande vakman uit de eigen buurt inhuurt. Werkspot: Never again.

-edit
Zo te zien heeft het desbetreffende bedrijf een nieuwe Werkspot account gemaakt of men heeft als werkspot vakman controle over de recensies die er staan. Er staan er nu minder en die van mij is verdwenen. Hetgeen dat er staat heeft uiteraard allemaal 4.5 of 5 sterren. Momenteel staat er 1 eerlijke slechte recensie: Men heeft afval achter gelaten en het stucwerk flikkert naar beneden :P
Ook op Google recensies 5/5 sterren..

Recensies op werkspot zijn net als nieuws op Facebook: Komt meestal uit iemand zijn reet en heb je echt niks aan.

[ Voor 17% gewijzigd door leecher op 29-06-2020 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 22:15

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb het een inmiddels een paar keer gedaan de laatste jaren. Daarbij zocht ik altijd de vakman met de meeste goede recenties uit. En dan het liefst met een foto erbij. Als ik dan een naam van het bedrijf had google ik nog even om te zien of er nog meer referenties waren en in veel gevallen kom je dan op een Facebook pagina uit ofzo. Daar kun je weer meer referenties lezen.

Tot nu toe zijn alle klussen perfect gedaan. Op één na, daar werd mijn klus doorverkocht aan een ander omdat de betreffende ondernemer een dubbele boeking had (lees: een beter betaalde opdracht voor die dag kon krijgen). De klus was laminaat leggen en de planning liet het niet toe om langer te wachten of een nieuwe zoekronde te doen. Het was niet heel slecht maar ik ben een perfectionist en probeer dan ook de beste vakman te vinden. Ik heb de oorspronkelijke vakman achteraf ook laten weten dat ik uiteindelijk niet tevreden was met die andere en hij zei me in de toekomst dan geen zaken meer met hen te gaan doen. Maar of dat zo is kan ik natuurlijk nooit na gaan.

Maar de andere klussen was ik echt super tevreden mee en heb ik mooie reviews met foto's achtergelaten. Als je dat op voorhand al meldt, dan heb ik de indruk dat ze extra hun best doen met de klus.

In de toekomst ga ik zeker vaker werkspot gebruiken als ik weer een klus heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03
Over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat je bij mond tot mond reclame er sneller op kunt vertrouwen dat je een vakman krijgt. Als iemand prutswerk levert, zal je die immers niet aanraden bij vrienden/familie. Bij werkspot moet je wat meer ‘geluk’ hebben. Maar als een vakman daar veel goede reviews (en zeer weinig slechte) heeft, zal het ook wel geen prutser zijn.

Ik heb wel wat ervaringen met werkspot en allemaal waren ze positief.

Een van de ervaringen
Voor de verbouwing van ons huis was ik van plan zelf de regie te houden en de vakmannen aan te sturen. Ik plaatste een aantal losse klussen op werkspot, waaronder een voor het betegelen van onze badkamer (leidingwerk wilde ik zelf gaan doen). Daar reageerde iemand op die ik heb langs laten komen. Hij had goede reviews en 1 slechte. Daar heb ik nog naar gevraagd en hij liet me toen alle correspondente zien met deze opdrachtgever incl. dat het gefixt was maar de opdrachtgever weigerde de review bij te werken.

De opdrachtnemer bleek zelf overigens geen tegelzetter te zijn, maar elektricien en tevens aannemer met in zijn netwerk behoorlijk wat disciplines. Een ontzettend fijne kerel. Erg goede gesprekken over onze wensen gehad en uiteindelijk hem echt alles laten doen (stukadoren, leidingwerk, tegelen, installatie, etc.). Prijs was laag en kwaliteit goed (voor de prijs zou ik het werk zelfs erg goed noemen).

Deze aannemer was een Syriër die sinds een jaar of wat bezig was met het opbouwen van zijn eigen bedrijf hier in NL. Daarvoor was hij al aannemer en elektricien in het buitenland. Ik denk dat ik ook wel wat geluk heb gehad. De mond tot mond reclame was denk ik nog niet zo ver dat hij tot over zijn oren in het werk zat. En eerlijk gezegd denk ik dat, helaas, ook best wat mensen afschrikken doordat het geen “Hollandse jongen” is.

Verder is hij een keer, zonder kosten in rekening te brengen, om 7u in ochtend toen ik hem belde direct naar mij gereden om wat electriciteitswerkzaamheden in de keken te regelen. De keukenmonteurs wilden aan de slag en ik had me verkeken op de voorbereiding. Ook hadden we een probleem met het afschot van onze douchevloer. Hij is, zonder morren, snel langs gekomenen heeft de vloer uitgehakt en het afschot opnieuw en nu goed, gerealiseerd (moest hij natuurlijk een paar keer voor terugkomen en een tegelzetter meeneem).

Dus tja, van mij uit enkel positieve ervaringen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Dit soort reacties voegen niks toe muv de taalkennis. Hier is het dus overbodig

[ Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2020 20:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 06:45
leecher schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Recensies op werkspot zijn net als nieuws op Facebook: Komt meestal uit iemand zijn reet en heb je echt niks aan.
Die kan zo op een tegeltje. Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 09:03
Droefsnoet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:12:
offtopic:
In het kader van d/dt/t - Zo moeilijk is het toch niet?
Als je iemand aanprijst bij een ander dan is dat mond tot mond
Als je iemand aan het beademen bent doe je dat mond op mond
offtopic:
Auw, dat deed pijn. Ik heb het snel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:30

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Tja, wisselende ervaringen hier. Van beun de haas tegelzetters tot vakmensen die echt hun vak verstaan.

Ik heb na het laten leggen van zonnepanelen wel eens een opdracht uitgezet om een paar (max. 10) dakpannen te vervangen die in slechte staat waren. Ik heb goede reservepannen en vroeg dus puur om iemand die ze vakkundig even voor me vervangt. Een echte vakman heeft één zo'n pan in een minuutje vervangen, waardoor 10 pannen binnen een kwartiertje gedaan zou moeten zijn. Ik kreeg alleen maar aanbiedingen van 500 euro, 700 euro, 800 euro. Mijn contactgegevens doorgegeven om die mensen eens op te bellen. En dan verontwaardigd en op het onbeschofte af zijn als ik ze beleefd vertel dat ik dat wel heel veel geld vind voor zo weinig werk 8)7

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hallo allemaal.

Zo denk ik er ook over
Juridisch geschil met schilder - expertise nodig
Droefsnoet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:12:
offtopic:
In het kader van d/dt/t - Zo moeilijk is het toch niet?
Als je iemand aanprijst bij een ander, dan is dat mond tot mond
Als je iemand aan het beademen bent, doe je dat mond op mond
:P

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 29-06-2020 18:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 22:00
DexterDee schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:51:
Tja, wisselende ervaringen hier. Van beun de haas tegelzetters tot vakmensen die echt hun vak verstaan.

Ik heb na het laten leggen van zonnepanelen wel eens een opdracht uitgezet om een paar (max. 10) dakpannen te vervangen die in slechte staat waren. Ik heb goede reservepannen en vroeg dus puur om iemand die ze vakkundig even voor me vervangt. Een echte vakman heeft één zo'n pan in een minuutje vervangen, waardoor 10 pannen binnen een kwartiertje gedaan zou moeten zijn. Ik kreeg alleen maar aanbiedingen van 500 euro, 700 euro, 800 euro. Mijn contactgegevens doorgegeven om die mensen eens op te bellen. En dan verontwaardigd en op het onbeschofte af zijn als ik ze beleefd vertel dat ik dat wel heel veel geld vind voor zo weinig werk 8)7
De vraag, of jouw verwachting moet denk ik zijn, wie is er bereid om voor een kwartier werk te komen voorrijden, alle materiaal klaar te zetten, zekeringen te regelen om vervolgens een kwartier werk (dat zeg je) af te mogen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-06 07:23
Ernemmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:13:
[...]

10 jaar geleden toen er weinig werk was zaten de meeste bouwvakkers inderdaad verlegen om werk.
Nu is de vraag zeer groot en maak ik zelf het onderscheid dat als je nu als klusser moet adverteren voor klussen, dat je dan dus je werk niet goed genoeg doet voor mond-tot-mondreclame.
Een goede klusser die een woning in een nieuwbouwproject netjes heeft afgerond is vaak verzekerd van nog 5-10 klussen weet ik uit ervaring. Wie zeurt of slecht werk aflevert die kan het vergeten in die buurt.

De mensen en bedrijfjes gaat met naam en toenaam over de tong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:30

DexterDee

I doubt, therefore I might be

pennywiser schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:25:
De vraag, of jouw verwachting moet denk ik zijn, wie is er bereid om voor een kwartier werk te komen voorrijden, alle materiaal klaar te zetten, zekeringen te regelen om vervolgens een kwartier werk (dat zeg je) af te mogen rekenen.
Mijn verwachting was dat er vast wel een bedrijfje zou zijn die op de terugweg van een dagklus heel eventjes een kleine tussenstop kon maken om wat pannen te leggen en voor, zeg een uur, betaald te worden. Materiaal klaarzetten en zekeren was in dit geval niet nodig. Het betrof een 25º dak op mijn uitbouw, waar nog een overkapping aan vastzit. Er vanaf vallen is dus praktisch onmogelijk.

Verkeerde verwachting gehad, zo bleek.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:31

Halfkakkende

Vandring

Mijn ervaring via Werkspot was erg slecht. Toegegeven, het was geen klusser, maar een tuinman, maar heeft wat mij betreft wel de toon gezet: nooit meer iemand via werkspot. Het verhaal:

Bij ons moest destijds de boel gesnoeid worden, een klimop verwijderd en daarnaast de boel afgevoerd. Geen wereldklus, maar gezien ons werk hadden wij er geen tijd voor, dus wij op zoek via Werkspot. Een aanbieding die wij kregen was van een tuinman met zeer goede reviews en een goede (dag!)prijs voor 1,5 á 2 dagen werk. Hij kwam notabene nog even kijken en zei dat het makkelijk ging lukken, dus wij akkoord. Toen begon de klus...

Er werden twee onderknuppels gestuurd (waarvan een zwaar geblesseerd en kon slechts 1 arm gebruiken) die meer interesse in de McDonalds hadden rond een uur of 2, dan het uitvoeren van het werk. Het werk is uiteindelijk in 4 dagen voor de helft gedaan en notabene in de gemeentetuin verderop gedumped. De werkdag was voor hen kennelijk van 10 tot 13 en van 14 tot 15:30. Uiteraard hebben we dit bij de tuinman gemeld, ook omdat het inhield dat ik thuis moest werken en, tsja, we hadde een afspraak voor max 2 dagen.

De rekening die wij kregen was echter voor de volle 2 dagen...plus nog 2 dagen, omdat het "meer werk was dan ingeschat"...Maarja als je iemand stuurt die half werk kan leveren, wat verwacht je dan??

Na enkele maanden heen en weer mailen en bellen zijn wij uiteindelijk akkoord gegaan met een derde van de totale factuur, ondanks het werk niet klaar was...Wij moesten uiteindelijk nog de rest zelf doen (voornamelijk het weghalen en afvoeren van de klimop - de "hoofdklus").

Uiteraard was onze fout dat wij niet van te voren een totaal prijs hebben afgesproken, maar een dagprijs... Maar ik ben wel van mening dat een - in dit geval - tuinman ook wel tijdig aan de bel mag trekken.

Wat mij betreft: eens maar nooit weer via Werkspot, ongeacht de expertise.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Wat te denken van je tuin opnieuw laten straten, verkeerde kant op laten afwateren, zodat en de deur niet meer open kon van de schuur en al het water van de tuin de schuur in liep.

Never again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als dit een werkspot-rant-topic gaat worden, kan ik ook wel een duit in het zakje doen.

Bij ons nieuwe huis wilden we de badkamer laten verbouwen (direct na de sleuteloverdracht). Doel was dit te doen in de 4 wkn dat er overlap was met ons huurappartement. Zelf spullen bij elkaar gezocht en via werkspot een drietal mensen laten komen.

Uiteindelijk gekozen voor degene met de beste klik en niet eens de laagste prijs. Wel voor een vaste prijs. Het gedonder begon al na 2 dagen, waarbij hij de condensafvoer van de cv had laten lekken. Gezien het feit dat het vol op vroor, was de cv ook vol op bezig en dus veel condens. Na heb daar op aangesproken te hebben, viel hij uit en begon te tieren.

Nadat hij woest ons huis verlaten had. Besloten om mijn vriendin maar het woord met hem te laten doen en zelf niet meer in te mengen. Dat ging deels goed. Echter het werk schoot niet op. Van de nieuwe buren begrepen we al dat hij rond 10uur kwam en om 15uur alweer vertrok (hij was alleen bij ons thuis).

Hem een paar keer gesommeerd om het werk af te maken, met rechtsbijstand erbij. Hij bleef maar zeuren om meer geld (terwijl hij al 50% vooruit betaald had gekregen: stomme fout, nooit weer doen!).

Uiteindelijk in week 6 (van de geplande 4), waarbij mijn moeder als babysitter aanwezig was, biechtte hij op dat hij "bulten in z'n kop" had zitten. Dat dit z'n laatste kerst was geweest (was januari) en dat hij geen idee had hoe het verder ging. Op de laatste dag (waren we zelf ook thuis) wilde hij graag op tijd naar huis zodat hij een avond kon plannen met z'n kinderen. Wij hebben hem uiteindelijk maar laten gaan en zelf het plafond het toilet er maar in gezet. We waren al dolblij dat hij eindelijk uit ons huis was.

Andere punten
- elektra (vd-draden) los over het verlaagde plafond (zonder buis)
- verkeerde kleur, dus ventilator kon niet werken zoals bedoeld
- (volgens mij) geen aarding van de badkamer
- knikte cv-leiding in vloer gestort
- ik moest hem uitleggen hoe hij de douchestang moest inkorten (stond nota bene in de handleiding)
-.....

En dan heb ik waarschijnlijk nu nog niet eens al z'n capriolen verteld.

En wat betreft "de bulten in z'n kop" en "laatste kerst": even later had hij een nieuwe webshop. Voor zolang het duurde. En hij staat nog steeds ingeschreven bij de KvK, dus heeft ook nog niet het loodje gelegd.

Kortom, voor ons geen werkspot meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 02:17
Via werkspot iemand gevonden om gaten te boren voor aanleg airco en iemand om een (verrot) houten kozijn te vervangen. Beide prima uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:28:
Ik heb het een inmiddels een paar keer gedaan de laatste jaren. Daarbij zocht ik altijd de vakman met de meeste goede recenties uit. En dan het liefst met een foto erbij. Als ik dan een naam van het bedrijf had google ik nog even om te zien of er nog meer referenties waren en in veel gevallen kom je dan op een Facebook pagina uit ofzo. Daar kun je weer meer referenties lezen.
Ja, daar heb ik laatst toevallig een bijzonder simpele methode voor gezien. Het wordt hier prachtig uitgelegd:
YouTube: YouTube (met het antwoord op 1:45)

Simpel gezegd,door de reviewscore opnieuw te berekenen nadat je 2 denkbeeldige reviews (1 goede & 1 slechte) toe hebt gevoegd kan je je verwachte 'tevredenheid' het beste inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 09:13
1x wat via werkspot laten doen aan wat houtwerk.
Prima ervaring mee! Zou het zo weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Toevallig met een klus bezig welke ik op werkspot heb gezet. Gaat om het opdelen van ons slaapkamer in twee kamers (werkkamer ivm thuiswerken erbij). Ik heb de klus op werkspot gezet. Kreeg drie reacties, 1 van een steigerbouwer die alleen maar schreef dat ie voor 25 euro per uur wel wilde komen... Verder helemaal niets... Geen naam of wat dan ook. Die is het dus niet geworden :)

De andere twee zijn wezen kijken en opmeten. Beide aardige kerels.
Offerte één was 2000 euro, beetje duur.
Offerte twee was iets meer dan 700 euro.

We hebben voor nummer twee gekozen. Een jonge jongen die net vorig jaar voor zichzelf was begonnen. Hij is vanmiddag begonnen en maakt het woensdag af.

Tot nu toe super tevreden. Netjes is communicatie denkt ook goed mee.

Dit is de eerste keer dat ik werkspot gebruik maar zeker niet de laatste keer!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb hele goeie ervaringen;

Badkamer laten doen (zelf materiaal uitgekozen en opgehaald )
WC laten doen (zelf materiaal uitgekozen zelf en opgehaald)
Keuken achterwand laten betegelen (Zelf tegels gehaald)

Alledrie door dezelfde vakman

Overkapping met bitumen waterdicht laten maken
Lekkage op zolder verholpen
Tuin laten betegelen
Stronken uit tuin laten verwijderen

Maar nu moet ik zeggen;
Zorg dat er iemand bij is. Mijn vader is superhandig maar heeft gewoon in bepaalde zaken geen zin (meer). Soms is het ook te specialistisch. Bijvoorbeeld de overkapping heeft hij helemaal zelf gebouwd maar bitumen is wel een vak apart. Maar mijn vader is er ALTIJD bij. Dat voorkomt “dingetjes”. De man van de badkamer wilde bijvoorbeeld de wastafel op standaard hoogte ophangen maar ik ben 2m en mijn vriendin 1.88. Das dus niet handig, doe die maar een cm of 10 hoger. Als je er echter niet bijbent was je in dat geval te laat geweest... Hou dus altijd supervisie. Een groot deel van de dingen gaat fout vanwege miscommunicatie of omdat iets gewoonweg niet afgesproken is en de vakman een judgement call doet.

En reviews kijken helpt ook natuurlijk.

Ik ben er wel tevreden over, prima platform.

Persoonlijk zit ik nu in een spagaat, ik wil of verhuizen maar ik denk dat ik dat niet ga doen. Optie 2 is de boel hier aanpakken. Dus nieuwe CV (moet gebeuren), airco, zonnepanelen, dakkapel (of 2) en alles wat erbij komt kijken. Dit zijn zoveel losse opdrachten dat ik misschien een aannemer moet inhuren.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 29-06-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Voor onze nieuwbouwwoning hebben we ook veel klussers en leveranciers over de vloer gehad. Meeste via via of via bv de vloerenleverancier.
Ik moet zeggen dat over het algemeen bijna niemand met de klus om ging alsof het zijn eigen huis was.. Behalve de schilder en de bestrater, maar dat werd gedaan door familie..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.
Ligt aan het werk.

Aardpen slaan: Werkspot, prima gedaan.
Vloer schuren: Werkspot, prima gedaan.
(Dezelfde mensen die bij de buren de vloer hadden gedaan)
Plafond gipsplaten: Werkspot, prima gedaan, was een 'tussenklus' doen normaal kantoorpanden e.d.

Het voordeel van werkspot is dat werklui de klus kunnen aannemen die ze bevalt.
Ik ken electriciens die echt geen zin hebben in kap- & breekwerk. Dus 10 stopcontacten verlagen gaan ze niet doen of erg duur.

Daarnaast kost werkspot ~€25 per klus/adres uitwisselen. Als je veel kleinere klussen doet kun je ze mooi achter elkaar zetten. Niet voor elke klus hoef je langs om te komen praten.
(Mond tot mond betekent vaak even langs, bakje koffie en geen garantie dat de klus ook zinnig is à €35+/uur + reiskosten)

Overigens doe ik niet aan aanbetalen. Als het een langdurige klus is kun je deelfacturen afspreken. Maar als een vakman nog niet eens het materiaal kan halen, dan klopt er iets niet.
(Een ZZP-er betaalt BTW & belasting zoveel later dat hij/zij eigenlijk altijd duizenden euro's in het bedrijf heeft zitten en materiaal kun je vaak op rekening kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41

Honesty

kattenneus!

Mijn vrouw wil het vaak zelf laten doen en kwam zo op de website uwrechterhand.nl wat eigenlijk meer een linkerhand was.
Werkspot hebben we wel een kitter laten komen, was wel een goede en de goedkoopste en die hebben we ook laten komen via zijn eigen website, vond het zelf geen probleem dat we het voor de werkspot prijs deden, hij heeft gewoon de werkspotprijs in zijn zak gestopt. En zijn telefoonnummer voor over een paar jaar.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 20:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Wisselende ervaringen. Enorme flapdrop over de vloer gehad om een houtenvloer te leggen...maar ook echt een tophovenier pas om een heg eruit te trekken.

dus eigenlijk net als met alles online :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Er zullen goede en slechte ¨klussers¨ tussen zitten, in alle branches heb je dat.
Werkspot heb ik mij ooit wel eens bij ingeschreven , dan moet je betalen om te kunnen reageren op klussen.
Ik ga niet betalen om werk te krijgen, voor anderen kan het zijn om loze uren te vullen of tussen 2 werken in.
Mijn ervaring is dat tevreden klanten zorgen voor nieuwe klanten, de buren, een familielid, een collega enz.
TheGhostInc schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Overigens doe ik niet aan aanbetalen. Als het een langdurige klus is kun je deelfacturen afspreken. Maar als een vakman nog niet eens het materiaal kan halen, dan klopt er iets niet.
(Een ZZP-er betaalt BTW & belasting zoveel later dat hij/zij eigenlijk altijd duizenden euro's in het bedrijf heeft zitten en materiaal kun je vaak op rekening kopen)
Dus jij vindt dat een zzp-er dan maar alles moet voor financieren?
Bij grote opdrachten stuur ik ook eerst een factuur, dat bespreek ik van te voren, wil de klant dat niet? Dan moeten ze op zoek naar een ander. Als het wantrouwen begint voor de klus begint ga ik wel naar de volgende.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
edsandje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:40:
Dus jij vindt dat een zzp-er dan maar alles moet voor financieren?
Bij grote opdrachten stuur ik ook eerst een factuur, dat bespreek ik van te voren, wil de klant dat niet? Dan moeten ze op zoek naar een ander. Als het wantrouwen begint voor de klus begint ga ik wel naar de volgende.
Ik ben ook ZZP-er en ik hoef echt niet aan te kloppen bij mijn opdrachtgever voor geld vooraf. En dat is per maand achteraf met 30+ dagen betalingstermijn.... dat is dus 60 dagen geen geld.

Het is geen wantrouwen, maar gewoon betalen voor wat je krijgt.
Het verandert natuurlijk wel als er dingen bij een fabriek moeten worden besteld. Maar dan wil ik ook gewoon (mede) opdrachtgever zijn.
Stel dat er iets misgaat, dan kan de fabriek gewoon leveren en kan ik de spullen laten plaatsen, bijvoorbeeld ramen, door een ander.

Helemaal als je bedenkt dat praktisch alle groothandels op rekening leveren en je dan keurig digitale facturen e.d. hebt, dan vraag ik me af wat er dan aanbetaald moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-06 22:41
3 jaar terug een stratenmaker de achtertuin laten leggen (100x50 keramische tegels).

Kwam eerst langs om te kijken. Voor 600 (voor die prijs kon het destijds nog, 30m2) had hij er twee dagen werk mee. Hij zou daarnaast de afwatering leggen en het mooi met bandjes afwerken. Op de vraag of 600 het aantal uren rectificeerde antwoorde hij ‘als het mijn kant opvalt valt het mijn kant op, als het jouw kant opvalt‘.. je vat hem.

Ze zijn gedurende vier dagen slechts 2 uur per dag geweest. Drainage had ik zelf al gelegd dus dat hoefde niet meer. Toen waren ze er klaar mee. Waar mijn bandjes dan waren? Ja dat ging die niet meer doen. Mijn tegels hadden hem al een diamantschijf gekost. Op de verontwaardiging dat hij slechts 8 uur bezig was geweest en mij 16 verkocht had werd hij razend (het blijft een slag volk).

Uiteindelijk maar betaald en een gematigde review gestuurd (3 sterren). Kwaliteit was namelijk wel prima maar onderaan de streep dus duurder dan voorgespiegeld. Gaat die tokkie daar een portie los op whatsapp! En ik kom bij je langs, en je bent niet goed! Ik maak je kapot!

Gelukkig hebben we inmiddels via via echt prima adressen gekregen voor vanalles en nog wat dus voor ons nooit meer werkspot. Wat een gajes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:07
Wij laten onze badkamer verbouwen door iemand die we via Werkspot hebben gevonden. Wij willen dit ook bewust niet laten doen door familie of (vage) kennissen. Uiteraard is er een risico dat er slecht werk geleverd wordt. Was ook wel enige tijdsdruk bij ons.

De positieve signalen voor ons:
- Jonge knul, communiceert zeer netjes, representatief, komt afspraken na
- Wilde langskomen om alles door te spreken en nam hier ruim de tijd voor (anderhalf uur gezeten)
- Wilde per se mee naar de nieuwe woning om het daar ook nog eens te bekijken met ons
- Foto’s van de projecten waar hij aan had gewerkt of nu mee bezig was zagen er goed uit
- Social media, KvK, enz. geven geen ‘red flags’
- Reviews heeft hij nauwelijks. Hij is slechts een aantal jaar bezig en heeft Werkspot nooit nodig gehad zegt hij, aangezien er altijd wel projecten e.d. waren bij vrienden, familie en via mond tot mond reclame.

We hebben een goed gevoel bij hem. Op alle vragen reageert hij zeer snel en adequaat, wij houden van mensen die op tijd komen en hun afspraken nakomen en hij lijkt hier in ieder geval aan te voldoen. Maakt ook een Whatsapp groep met ons aan om straks elke dag de vorderingen te delen en vast te leggen, ook prettig.

Kortom: wij zijn af gegaan op de goede communicatie, het gevoel en vertrouwen tijdens de gesprekken. Foto’s kunnen ook nep zijn, maar zagen er goed uit. We laten het ook gewoon volledig in het wit doen overigens. Op de offerte staat precies wat hij gaat doen aan werkzaamheden, 25% betalen wij na de eerste paar dagen en het restant pas wanneer alles helemaal af is. Dat vinden we zeker acceptabel.
Blijft een beetje een gok en een beetje spannend, maar hadden ook niemand in onze omgeving die net de badkamer had gedaan en een goede aannemer kon aandragen die ook nog eens beschikbaar was in de maand september...

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 29-06-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
Heb al 3 weken mijn opdracht erop staan, niemand hapt :( Dus in die zin, niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-06 04:52
https://klussersvinden.nl/huisregels/ vooral die laatste is een leuke huisregel.
of het ook werkt en beter is dan werkspot geen idee. ik ben monteur geweest.
meestal waren het gewoon de mensen die het bedrijf kennen belden voor een nieuwe klus.
iedereen maakt weleens een fout en moet weleens terug is dat erg ?
ja uiteindelijk kost het je wel wat klanten. ondanks dat je de boel verhelpt en er wel uitkomt (of niet)
linksom verlies je klanten en rechtsom komen ze er weer bij. neem geen prjecten aan welke je niet kan uitvoeren. neem geen projecten aan groter dan je schoenmaat is. somige dingen zijn afhankelijk van de omstandigheden. nieuwe radiator welke niet werkt omdat hij te ver weg zit. nee er zat achteraf vuil in de slangen. (ja die klant waren we kwijt) hij zat evengoed nog wel tever weg om normaal te kunnen fuctioneren.

reden van de edit. ik had een veel te lang verhaal getypt. korte samenvating maar waar het vooral misgaat zijn nieuwbouwprojecten dan wel grotere projecten. uiteindelijk wordt ook dat opgelost, het zij met de nodige reparaties/oplossingen. tijdelijke oplosingen etc. kleine dingen gaan altijd wel goed. een badkmer kan je er altijd weer uitslopen en een huis kan je altijd weer verven. iets met pwm en de verschriklijke ververs. ;)
het is wel zo dat fouten groter worden uitgeligt.

[ Voor 93% gewijzigd door miciel op 30-06-2020 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Over goede klussers gesproken. Ik had al een aantal jaar wat vochtige plekken op zolder, lekte ergens bij de schoorsteen. Uiteindelijk hier een bedrijf in de buurt gevonden, die kwamen kijken en stuurden een factuur van rond de 1400 euro. Allerlei zaken nieuw voegen, impregneren, nieuw lood, noem het maar op. Okay, hoop geld, maar een rot dak is ook zoiets, dus ga je gang. Maar dat verliep niet echt zoals gewenst - de vochtproblemen werden alleen maar erger :? toen een opdracht geplaatst op WS voor een second opinion. Hoop dingen waren niet goed gerepareerd door dat bedrijf dat hier uit de buurt kwam. Ze zijn hier een halve dag op het dak bezig geweest met allerlei reparaties en dat kostte 300 euro, maar sindsdien zijn de problemen wel opgelost.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Widow schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:16:
Over goede klussers gesproken. Ik had al een aantal jaar wat vochtige plekken op zolder, lekte ergens bij de schoorsteen. Uiteindelijk hier een bedrijf in de buurt gevonden, die kwamen kijken en stuurden een factuur van rond de 1400 euro. Allerlei zaken nieuw voegen, impregneren, nieuw lood, noem het maar op. Okay, hoop geld, maar een rot dak is ook zoiets, dus ga je gang. Maar dat verliep niet echt zoals gewenst - de vochtproblemen werden alleen maar erger :? toen een opdracht geplaatst op WS voor een second opinion. Hoop dingen waren niet goed gerepareerd door dat bedrijf dat hier uit de buurt kwam. Ze zijn hier een halve dag op het dak bezig geweest met allerlei reparaties en dat kostte 300 euro, maar sindsdien zijn de problemen wel opgelost.
Voor 1400 euro heb je bijna een nieuw dak :/ (bitumen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou nou voor 1400 heb je volgens mij niet eens een nieuw dak op je schuur. Laat staan je huis.
edit: volgens mij stond er net geen bitumen toen ik ging typen :p.

Hier best goede ervaringen met werkspot. Badkamer laten betegelen door een griek en zijn broer en dat ziet er echt top uit. Mannen hebben echt prima werk geleverd. Zijn zelfs nog een paar keer terug geweest om wat andere zaken af te kitten (toilet en vensterbanken). Kostte me niks 8)7. Airco laten bijvullen via werkspot, was ook prima (de STEK monteur die alles had dichtgelast had geen R32). Verder nog een keer op zoek geweest naar een monteur om hier de rookgasafvoer van de CV te fiksen. Die lekte water en dat ging met bij een gerenommeerd bedrijf hier uit regio Amsterdam dik 1200 euro kosten. Echt belachelijk. Uiteindelijk een ZZPer gevonden die het voor (geloof) 150 deed :p

Heb wel meer slechte ervaringen met bedrijven: hier is een loodgietersbedrijf geweest die we al jaren kennen. Hebben het leidingwerk voor een douche WTW aangelegd. Daarvoor zijn ze al met al anderhalve dag bezig geweest met 2 man en dat kostte ook rond de 1200. Vervolgens aan hen gevraagd of ze hier in de badkamer vloerverwarming aan konden leggen (badkamer was nog volledig kaal). Geen probleem, kostte 1500 euro. Ik kan niet inschatten hoeveel werk dat precies is dus vond het wel prima. Komen hier 2 mannen en die waren met 2 uur weer weg 8)7. Die hebben een rooster neergelegd, leidingen eraan verbonden en een simpel thermostaatje eraan gemaakt en toen was het klaar.

Na flink geklaag heb ik uiteindelijk de rekening kunnen reduceren naar iets van 800.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:53
Het is in mijn ogen net als met 'echte' bedrijven. Er zitten goede, matige en slechte tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 18:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb net offerte laten opnemen door een grotere aannemer, die toevallig ook was ingehuurd door de keukenboer om mijn keuken te laten monteren. Laat een hoop gebeuren: muren stucen+sauzen (200m2+, was al bijna 10k...23e stucen, 18e sauzen p/m2) , alles verven, nieuwe deuren, radiator weg, leidingen omleggen, plafond witten, nieuwe wc ruimte enzo enzo.

Komt dan uit op zo'n 25.000 euro. Als ik alles los via werkspotters laat doen vraag ik me af of de enkele duizenden euro's die het me ongetwijfeld bespaart de extra stress van het inplannen, het hopen dat je geen beunhazen treft e.d. niet gewoon waard is.

Hij vertelde dat zijn werknemers 45e per uur krijgen als uurloon en moest gniffelen bij werkspot. "Ik krijg altijd meerdere herstelverzoeken elke week voor werkspotwerk".

Dit dus.

• Krokodil1988
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-03-2021
FunkyTrip schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:46:
Laat een hoop gebeuren: muren stucen+sauzen (200m2+, was al bijna 10k...23e stucen, 18e sauzen p/m2)
€43,- p/m2 stucen en sauzen? 7(8)7 _O- _O- :N

Geen wonder dat je aannemer aan het gniffelen was...hahaha. En ik maar denken dat mijn stukadoor aan de prijs was. :D

https://www.wandgrimeurs.nl/stucverf

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06 19:21
Wij hadden nog twee oude boxspringbedden staan die weg moesten. Zelf geen aanhanger dus via werkspot gekeken. Iemand had wel interesse om het op te halen en af te voeren, alleen vroeg hij hier 250 EUR voor..

Dit hebben we natuurlijk niet geaccepteerd, maar toen zei hij dat we wel even 18 EUR moesten betalen, omdat we hebben gereageerd en hij dat nu aan werkspot moet betalen.

We hebben dat niet betaald en nooit meer reactie gehad, gelukkig.

Geen goede eerste ervaring dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Twee keer iets via werkspot gedaan, de eerste was een enorm goede ervaring.
De tweede een stuk minder, afspraken niet nakomen, op komen dagen met de verkeerde instructies, slecht bereikbaar. Al met al 2 weken vertraging opgelopen door deze flapdrol. Z'n cijfer op werkspot was erg goed 8.5 dacht ik ofzo.

Dus wat mensen hier ook al zeggen, probeer in je vriendenkring tips te krijgen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:50
pLabel schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:53:
Wij hadden nog twee oude boxspringbedden staan die weg moesten. Zelf geen aanhanger dus via werkspot gekeken. Iemand had wel interesse om het op te halen en af te voeren, alleen vroeg hij hier 250 EUR voor..

Dit hebben we natuurlijk niet geaccepteerd, maar toen zei hij dat we wel even 18 EUR moesten betalen, omdat we hebben gereageerd en hij dat nu aan werkspot moet betalen.

We hebben dat niet betaald en nooit meer reactie gehad, gelukkig.

Geen goede eerste ervaring dus.
Laatst nog een keer eentje hier gehad voor een offerte van het schilderen van 2 binnen deuren, prijs kwam uit op €1400 exclusief materiaal en btw. Dat is mij een beetje te gek, dat heb ik hem ook goed laten weten. Toen begon hij mij te bedreigen dat ik de kosten voor zijn advies moest betalen (€95.00 ex btw) en de kosten voor werkspot (€32.00 ex btw).

Ook deze persoon had een redelijk goed cijfer. Ik heb hem de deur gewezen, maar hij wilde dat ik eerst contant de boel af ging rekenen. Daarna gezegd dat als hij nu niet vertrekt ik de politie zou bellen. Toen nam hij heel snel de benen.

Ik denk dat het gewoon een soort van oplichting is, zullen vast wel mensen intrappen. Hoge offertes doorgeven waarmee mensen uiteraard niet mee akkoord gaat maar wel de “advies” kosten laten betalen op een hele dreigende manier. Makkelijk geld verdienen als je dat 2-3 keer per dag voor elkaar krijgt.

Daarnaast heb ik ook wel 1 goede ervaring met een elektricien van werkspot, gratis advies, en uiteindelijk een groep laten aanleggen, kabels laten trekken naar buiten toe en een contactdoos laten monteren op de buitenmuur voor €130 inclusief btw en materiaal. Niet de goedkoopste van alle offertes (tientjes verschil) maar wel de vriendelijkste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Hier één ervaring, en dat is een goede.
Moest een vierkant gat in een betonnen wand gezaagd worden. Afgesproken dat ik zelf de vloer zou afplakken
Eenmaal ter plaatse had hij geen vertrouwen in mijn kunst en vliegwerk en heeft het zelf alsnog goed afgeplakt met dikker plastic en beter tape om schade te voorkomen.
Hij was zeker niet de goedkoopste, maar ik selecteerde hem op zijn reviews en indruk.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 12-09-2020 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Krokodil1988 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:46:
[...]

Geen wonder dat je aannemer aan het gniffelen was...hahaha. En ik maar denken dat mijn stukadoor aan de prijs was. :D

Heb andere grotere aannemers gecheckt en die zitten allemaal aan die prijs. Uiteindelijk voor 25 /14 laten doen en dat werd gedaan door Indiërs.

Opmerking van de man die de vloer kwam leggen:
"Wow, wat is dit prachtig gestuct zeg! Zelfs de onderkant is onwijs strak! Meestal nemen mensen hoge plinten omdat het stucwerk aan de onderkant een beetje brak is"

Opmerking van de man die de keuken kwam monteren:
"Wow, wat een strak stucwerk zeg!"

Ikzelf:
"Snotver, je ziet letterlijk elke aanraking op dat spul. En als ik het schoonveeg zie je dat weer, Volgende keer laat ik het lekker spuiten!" :')

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Krokodil1988 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:46:
[...]

En het zijn ook altijd dat soort gasten die dan op voorhand het werk van anderen afkraken wat zij dan zogenaamd hebben moeten herstellen _O-

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FunkyTrip schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:11:
[...]

Heb andere grotere aannemers gecheckt en die zitten allemaal aan die prijs. Uiteindelijk voor 25 /14 laten doen en dat werd gedaan door Indiërs.

Opmerking van de man die de vloer kwam leggen:
"Wow, wat is dit prachtig gestuct zeg! Zelfs de onderkant is onwijs strak! Meestal nemen mensen hoge plinten omdat het stucwerk aan de onderkant een beetje brak is"

Opmerking van de man die de keuken kwam monteren:
"Wow, wat een strak stucwerk zeg!"

Ikzelf:
"Snotver, je ziet letterlijk elke aanraking op dat spul. En als ik het schoonveeg zie je dat weer, Volgende keer laat ik het lekker spuiten!" :')
Dat je elke aanraking ziet is verre van normaal overigens.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

FirePuma142 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:02:
[...]

Dat je elke aanraking ziet is verre van normaal overigens.
Waar ligt dat dan aan? Als ik met mijn vinger een lijn trek over de muur dan zie ik een soort vetrand. Als ik dat er met water water af probeer te wrijven en droogveeg, zie ik die vegen ook.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Kleine 2 maand geleden een hele positieve eerste ervaring gehad met het zoeken van een stukadoor op Werkspot.

Ik renoveer m'n eigen huis, jaren 30 woning. Twee weken vakantie genomen met m'n pa om alle klussen te doen waarbij een extra paar handen nodig was. Alle kamers tot de houten balken (jaren 30 huis) gestript. Isolatie tussen de vloeren, houten raamwerk maken en gipsplaten tegen het plafond.

Globale schatting van werkzaamheden en wat foto's gemaakt. In eerste instantie wou ik alleen alle plafonds doen. Van alle biedingen er een paar uitgezocht. Kreeg contact met een eenman's klusbedrijf (omgeving Twente). Hij was van origine uit Syrië en nu een paar jaar in NL. Kon helaas nog heel slecht Nederlands en zijn vrouw deed de voornaamste communicatie.

De andere bedrijven waren al vrij volgeboekt en dan zou het na mijn vakantie gebeuren. Reden dat ze de klus kregen was omdat ze per opdracht werkten. Eenmaal een opdracht bijna af gingen ze op zoek naar de volgende. Ze konden twee dagen later al beginnen. Perfect. Alle plafonds van het huis inclusief een gortdroge binnenmuur die na het verwijderen van de ruwe stuc flink begin af te brokkelen.

De eerste dag begonnen ze wat later, de andere klus liep uit. Maar de volgende dag voor het einde was hij eigenlijk al klaar. Hij was ook flink aan het buffelen. Al dat stucwerk naar het plafond brengen is geen makkelijk klusje. That said, we hadden alle voorbereidingen al gedaan dus er hoefde alleen gesmeerd te worden. Het is een oud huis dus ik verwachtte niet op alle punten perfectie. Maar op een klein stukje achter de bestaande verwarmingsleidingen waar het wat ruw is eigenlijk perfect (komt toch gordijn voor en zelfs nu zie je het niet).

In eerste instantie nog gedacht om het stuccen van de muren zelf te doen. Maar no way dat ik als onervaren persoon het ook maar enigzins zo strak had gekregen. Wil graag alle dingen zelf kunnen, maar soms moet je het uit handen gegeven. Zo nu met de natte vinger, uitgerekend zo'n 17/18 euro p/m betaald voor een heel strak eindresultaat. En een contact opgedaan voor mogelijk toekomstige klusjes natuurlijk.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Tsja je hebt ongetwijfeld er goede tussen zitten, maar bij mij had men elektra certificeringen, maar kregen het toch voor elkaar om de verkeerde kleuren voor een schakelpunt te gebruiken (nul en zwart ipv bruin en zwart). Tevens hadden ze een 5 cm te korte buis om in de muur weg te werken, dus ach laten we de draden dat laatste stukje maar weg stucen :(

Hadden in de vloer ook totaal geen gebruik gemaakt van leidingen, maar gewoon alles draden los kriskras met lasdoppen aan elkaar verbonden. Stucwerk was ook brak en niet strak. Zolder isolatie die ze zouden doen kwam volgens hun neer op alleen de zolderkamer. De overloop hoorde er niet bij? Schilderwerk van de kozijnen: waarom moeten we de dorpels meenemen? Dat zie je van buiten toch niet??
Het is inmiddels wel ruim 10 jaar geleden, maar nee werkspot doe ik niet meer.
Heb het merendeel zelf maar opnieuw gedaan. Bleek ik toch handiger dan ik dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:38
Ik heb echt 1 grote prutser gehad maar voor de rest best prima gasten (stuk of 15 in mijn verbouwing). Probleem is wel dr prijs.. je kan lastig inschatten wanneer je nu een goede prijs betaalt en wanneer niet.

Daarom doe ik het nu vooral zelf of besteed ik het de volgende keer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-06 22:26

MLLL

Palm Treo 650

De dag dat ik via Werkspot aan mijn werk moet komen is gelijk de dag dat ik mij uitschrijf bij de Kamer van Koophandel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MLLL schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:57:
De dag dat ik via Werkspot aan mijn werk moet komen is gelijk de dag dat ik mij uitschrijf bij de Kamer van Koophandel.
Werk aanbieden op een platform waar je ook direct beoordeeld wordt is ook heel vervelend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Glashelder schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:09:
[...]

Werk aanbieden op een platform waar je ook direct beoordeeld wordt is ook heel vervelend :p
Ik denk dat meer de gedachtegang is dat mensen die goed zijn vanzelf wel werk krijgen. Het is in deze tijd denk ik ook erg zeldzaam als bouwman om zonder werk te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Glashelder schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:09:
[...]

Denk dat ze voor mij 6 sterren moeten gaan aanmaken O-)

In mindere tijden gaan Werkspotters zo laag met hun prijzen zitten dat je beter gewoon thuis kunt blijven.
Als het goed is bouw je binnen afzienbare tijd connecties op waar je mee verder kunt, mits je knap werk aflevert, daar heb je geen Werkspot voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04:50
Wat ik vreemd vind dat iedereen die reageer en nummer krijg een deel moet betalen (leads) en zelfs zonder dat er enig contact was met diegene.

Er zijn toch wel betere opties voor een vakman of kleine aannemers ?
Wat ik vooral deed is naar kleine bouwbedrijven bellen of er nog mooie projecten aankwamen .
Dan nam ik de bouw (metalstud) compleet aan incl materiaal en zo zoek je x aantal bouwbedrijven, waardoor je vanzelf snel groter kan worden.
Niet iedereen wil dat, maar als je een vakman bent dan ben je echt heel hard nodig in de bouw.

Er is zoveel vraag naar goede mensen, maar dan heb je geen “eigen “ klus .
Dan word je gewoon ingehuurd (wat overigens prima is hoor).
Wel lekker zonder risico werken.

Ps. Misschien optie van tweakers.Net
Om klussers te vinden voor je klussen aan huis?
:o

[ Voor 9% gewijzigd door fevo-1190 op 14-09-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MLLL schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:30:
[...]

In mindere tijden gaan Werkspotters zo laag met hun prijzen zitten dat je beter gewoon thuis kunt blijven.
Als het goed is bouw je binnen afzienbare tijd connecties op waar je mee verder kunt, mits je knap werk aflevert, daar heb je geen Werkspot voor nodig.
Misschien is dat juist wel het grote probleem met de bouw en de grote kracht van werkspot. Als ik klussen heb dan zijn het vaak gerichte klussen (tegelen, iets met de CV oid) en daar zitten mensen zoals jij niet op te wachten. Jullie doen liever hele projecten en dat is allemaal prima, maar dan verdien je aan mij niks O-)

Vergeet niet trouwens dat die grote opdrachtgevers de eerste zijn die je laten zitten zodra het weer wat minder goed gaat in de bouw. Hebben we bij de vorige crisis veel van gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 14-09-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Glashelder schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:46:
[...]

Misschien is dat juist wel het grote probleem met de bouw en de grote kracht van werkspot. Als ik klussen heb dan zijn het vaak gerichte klussen (tegelen, iets met de CV oid) en daar zitten mensen zoals jij niet op te wachten. Jullie doen liever hele projecten en dat is allemaal prima, maar dan verdien je aan mij niks O-)

Vergeet niet trouwens dat die grote opdrachtgevers de eerste zijn die je laten zitten zodra het weer wat minder goed gaat in de bouw. Hebben we bij de vorige crisis veel van gezien.
Grote opdrachtgevers zijn in crisistijden ook hard opzoek naar vakmannen hoor.
Zonder echte vakmannen verdienen hun niks.

Hun hebben over algemeen goede monteurs nodig om zorgeloos te kunnen bouwen is mijn ervaring.
Kleine aannemers zitten sneller zonder werk en hebben vaak geen werken waar ze mensen tijdelijk kunnen plaatsen om ze te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 21-05 10:23
MLLL schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:30:
[...]

Voor 50% mee eens, de andere 50% is gewoon het feit dat particuliere klanten over het algemeen gewoon kut niet fijn zijn om voor te werken.

- Totaal niet realistisch over het te verwachten resultaat.
- Constant de eis dat zij het materiaal leveren (lees: goedkoopste rommel die je op internet kan vinden).
- Zuinig tot op het bot (achteraf zeiken om de prijs van aangenomen werk want “duurde niet zo lang als we hadden verwacht”) en prijzen knijpen want “andere offerte van iemand anders en die is véél lager”.
- Achteraf de oom van de buurvrouw van de kapster die tijdens de wederopbouw twee maanden in de bouw heeft gewerkt en die het achteraf allemaal beter weet.
- Planning en afstemming van voorgaande en opvolgende werkzaamheden doorgaans een drama en vervolgens verwachten dat je maar komt opdraven wanneer je nodig bent. Verliesuren in rekening brengen is altijd een hoop gezeik.

Ik deed wel eens klussen naast mijn reguliere werk (freelance projectleider in de bouw) gewoon omdat ik het leuk vind om zelf ook wat te maken, daar ben ik mee gestopt met name om bovenstaande reden. Het is gewoon niet leuk dat centenschrapende gejank (en ik doe het niet eens voor het geld) en vervolgens de ellende te moeten oplossen van hun onvermogen om de bende te regelen.

En dan was het niet eens via Werkspot.

[ Voor 4% gewijzigd door De Rikster op 14-09-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
.

[ Voor 99% gewijzigd door De Rikster op 14-09-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:18
De Rikster schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:20:
[...]

Voor 50% mee eens, de andere 50% is gewoon het feit dat particuliere klanten over het algemeen gewoon kut niet fijn zijn om voor te werken.

- Totaal niet realistisch over het te verwachten resultaat.
- Constant de eis dat zij het materiaal leveren (lees: goedkoopste rommel die je op internet kan vinden).
- Zuinig tot op het bot (achteraf zeiken om de prijs van aangenomen werk want “duurde niet zo lang als we hadden verwacht”) en prijzen knijpen want “andere offerte van iemand anders en die is véél lager”.
- Achteraf de oom van de buurvrouw van de kapster die tijdens de wederopbouw twee maanden in de bouw heeft gewerkt en die het achteraf allemaal beter weet.
- Planning en afstemming van voorgaande en opvolgende werkzaamheden doorgaans een drama en vervolgens verwachten dat je maar komt opdraven wanneer je nodig bent. Verliesuren in rekening brengen is altijd een hoop gezeik.

Ik deed wel eens klussen naast mijn reguliere werk (freelance projectleider in de bouw) gewoon omdat ik het leuk vind om zelf ook wat te maken, daar ben ik mee gestopt met name om bovenstaande reden. Het is gewoon niet leuk dat centenschrapende gejank (en ik doe het niet eens voor het geld) en vervolgens de ellende moet oplossen van hun onvermogen om de bende te regelen.
toon volledige bericht
Dan moet je misschien anders met je klanten om gaan, ik werk bijna alleen voor particulieren klanten en heb dit gezeik maar heel zelden.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Makrolon schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:43:
[...]
Dan moet je misschien anders met je klanten om gaan, ik werk bijna alleen voor particulieren klanten en heb dit gezeik maar heel zelden.
Dan zit je waarschijnlijk in een ander segment/netwerk of je bent een stuk flexibeler/minder rechtlijnig. Met professionele opdrachtgevers is gewoon veel beter samen te werken (vanuit mijn positie) dan met particulieren waarbij afspraak=afspraak veelal slechts één kant op lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

De Rikster schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:20:
[...]

.
- Zuinig tot op het bot (achteraf zeiken om de prijs van aangenomen werk want “duurde niet zo lang als we hadden verwacht”)
Dit is inderdaad een mooie, als tegenantwoord vraag ik dan of ze dan ook meer zouden betalen als ik er langer over zou doen dan begroot.

Daarom zet tegenwoordig ook zo min mogelijk gespecificeerde bedragen in de begroting.
Subtotalen per groep. Dat kan mooi en snel gemaakt worden in het softwareprogramma dat ik gebruik, kost geen extra tijd en ik weet zelf hoeveel uur wat iets staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:25
Diverse klussen via Werkspot laten doen:
  • Twee kamers laten stuccen, broddelwerk dat we jaren later toch maar over hebben laten doen. Met broddelwerk bedoel ik dat de muren hol liepen en er talloze halen van gereedschap te zien waren. En dat moest sausklaar voorstellen. Gezien de tijdsdruk laten zitten en doorgegaan.
  • Badkamer laten aanleggen, door iemand die zich vakkundig noemde. Wij hadden de kranen en bad en tegels al en hij zou het in orde maken. Het tempo lag niet heel hoog, maar dat was voor ons niet het belangrijkste: moest goed gebeuren. Hij kreeg de inbouwkranen niet goed ingebouwd (zou aan de kranen liggen, right, gewoon de handleidingen niet gevolgd en de verkeerde inbouwdiepte aangehouden), kreeg de V&B Subway closetpot niet drupvrij gemonteerd, daarbij diverse krassen in het keramiek makend door het onachtzaam op de niet schone vloer te laten slingeren en te verkondigen "dat was al zo". Tegelzetter waarmee hij op de proppen kwam kon niet tegelen dus dat moest over, en uiteindelijk wilde hij niet meer komen. Snap ik wel als je er zo'n bende van maakt, ben altijd hoffelijk en constructief naar hem geweest maar hij zag het zelf blijkbaar niet meer goedkomen...
  • Aanbouw laten aanleggen van 46 vierkante meter met erker, en binnenshuis twee muren doorbreken en de houten vloeren vervangen door beton. Fantastische aannemer getroffen die kundig was en gewoon meedacht. Resultaat was boven verwachting en voor een nette prijs.
  • Tuinaanleg (basis excl beplanting) geprobeerd: 3 hoveniers reageerden met alle drie giga-offertes. Uiteindelijk bij een grondverzet/bestratingsbedrijf geslaagd en voor minder dan de helft dan de goedkoopste hovenier geslaagd.
Kortom: wisselende ervaringen maar onder de streep tevreden. Mijn advies / mening: doe je huiswerk als je een klus plaatst. Weet wat je wilt, dan kun je altijd nog de discussie met een aannemer aangaan als die met een alternatief komt. Maar hoe duidelijker je de opdracht omschrijft, des te minder ruimte voor discussie achteraf over "ja maar dat is meerwerk".

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
MLLL schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:56:
[...]

Dit is inderdaad een mooie, als tegenantwoord vraag ik dan of ze dan ook meer zouden betalen als ik er langer over zou doen dan begroot.

Daarom zet tegenwoordig ook zo min mogelijk gespecificeerde bedragen in de begroting.
Subtotalen per groep. Dat kan mooi en snel gemaakt worden in het softwareprogramma dat ik gebruik, kost geen extra tijd en ik weet zelf hoeveel uur wat iets staat.
Ben ik toch wel erg benieuwd wat voor software jij gebruik :9~
Ik weet gewoon wat ik per eenheid wil en als ik zie wat en hoeveel m2 er in een verbouwing zit dan kan ik toch wel een vaste prijs maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

fevo-1190 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 06:38:
[...]

Ben ik toch wel erg benieuwd wat voor software jij gebruik :9~
Ik weet gewoon wat ik per eenheid wil en als ik zie wat en hoeveel m2 er in een verbouwing zit dan kan ik toch wel een vaste prijs maken.
Vakware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-06 20:57
Zelf een paar goed en slechte ervaringen.

Voornamelijk met zaken waar ik snel niet zelf het werk kan uitvoeren (boomtop snoeien, krachtstroom aanleggen enz) variëren de prijzen nogal fors.

Als voorbeeld het trimmen van twee bomen.
Kerel 1 rekent 300+ euro per boom en kwam kijken met een kleine stok zaag voor twee grote eiken.
Kerel 2 rekent 350 voor beide en gebruikte klim gear en hand kettingzagen.

Denk dat Werkspot zelf net zo veel controle doet over de "professionals" als dat Marktplaats dat doet.
Het is aan ons als de klant om zelf te bepalen met wie je in zee gaat.
Zou wel prettig zijn als werkspot gevolgen zou koppelen aan de diverse prutsers op werkspot wanneer ze slecht werk leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Desmoos op 15-09-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Wij hebben een huis gekocht en willen aardig wat verbouwen. Een uitbouw van de woonkamer met open keuken. Nieuwe badkamertegels. Wat stroompunten wegwerken en loodgiet werk. Nu hebben we via een werkspot een aannemer laten komen. Wat oudere ervaren aannemer die zelf vooral de boel regisseert en zijn mannetjes inzet. We vroegen hem om een indicatie van de kosten en kregen een zeer beknopte offerte. Met wat steekwoorden vermeld naast de punten: uitbouw 20k, de 5k, weghalen oude schoorsteen 5k incl stroom en leidingwerk. We vonden de prijs wel goed alleen vroegen we ons af wat nou een offerte moet bevatten? Ik kan me voorstellen dat het een weektaak is om alles te berekenen vooraf voor een offerte. Het voelt als natte vingerwerk. De man kon heel goed uitleggen hoe en wat wel en wat niet mogelijk was. Hij heeft 1 review en wat fotos op zn werkspot staan. We willen hem nogmaals spreken en vragen of we kunnen kijken bij referenties als dat niet teveel gevraagd is. Hopelijk kan dat. We hebben meer aannemers lopen maar willen hem niet uitsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:48
Slechte ervaring mee, ook al was het maar 1 keer. Moest een stopcontact laten verplaatsen in de keuken (nieuwbouw). Jonge gast zou het voor 250 euro komen doen. (Maand of 2 van te voren geregeld) Best veel geld voor een kleine klus. We wilde dit gedaan hebben 3 dagen na de oplevering van het huis. Aangezien de keuken ook nog geplaatst moest worden en de muren afgewerkt zouden worden.

Meneer kwam iedere dag met een andere smoes (waarschijnlijk betere en langere klus) en uiteindelijk heb ik heb zelf maar gedaan. Stelde ook niet gek veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De vakmensen die ik ken, staan niet op werkspot od. Heel veel gaat op mond op mond reclame (ook handig dat je een groot netwerk hebt) Op sites als WS komen veel zgn 'Marktplaats Figuren'. Daar is TS in middels ook achter gekomen Ruzie met aannemer verbouwing, wat zijn mijn rechten?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:33:
De vakmensen die ik ken, staan niet op werkspot od. Heel veel gaat op mond op mond reclame (ook handig dat je een groot netwerk hebt) Op sites als WS komen veel zgn 'Marktplaats Figuren'. Daar is TS in middels ook achter gekomen Ruzie met aannemer verbouwing, wat zijn mijn rechten?
Deze aannemer kwam niet van werkstof of marktplaats. Hij staat daar ook niet. Hij heeft voldoende aan mond tot mond reclame.

Edit; Ik moet juist zeggen dat ik sinds kort klusjesmannen via Facebook en marktplaats benader, en die doen hun werk echt meer dan perfect voor een betaalbare prijs. (of course wel zwart en garantie tot de deur).

[ Voor 16% gewijzigd door Luchtbakker op 02-01-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 22:45

FFW

Ik heb een paar keer werkspot ingeschakeld en de ervaringen zijn erg wisselend. Er zijn heel goede en heel slechte. Hier de slechtste :

De slechtste ervaring was met een daklegger die een avonturier bleek te zijn , we betaalden de vraagprijs (8000,-)zonder onderhandelen. Dag 1 stond hij te zingen, Dag 2 stond hij te vloeken. en dag 3 begon hij ruzie te zoeken. Daarna heeft hij 3 keer heeft moeten terugkomen voor een zwaar lekkend dak. Omdat het hier een onverzekerde kale kip betrof heb ik het uiteindelijk door een capabele partij moeten laten repareren.

De andere ervaring was een kneus die werkspot had betaald voor mijn contactgegevens en daarom belde om te zeggen dat hij de volgende dag kon beginnen. Toen ik hem de opdracht weigerde schold hij me de huid vol en dreigde langs te komen.

Normaal neem je een aannemer aan die een tussenpersoon is tussen klusser en klant. Zo krijg je geen geruzie met korte lontjes als je opmerkingen hebt over hun geleverde werk. Door met werkspot te werken heb je geen tussenpersoon en sta je dus in direct contact met klussers die OF voor zichzelf konden beginnen omdat ze er geschikt voor zijn , OF die voor zichzelf zijn begonnen omdat ze bv ontslagen zijn.

Ik heb nu ook wat opdrachten uit staan om het huis aan te pakken, maar ben wel terughoudend geworden wat betreft uitnodigen van klussers en ga zeker niet meer voor de laagste prijs. Vooruit betalen doe ik ook niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door FFW op 03-01-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan Wit
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-02-2021
Goedenavond

Ik zit als vakman op Werkspot.

Het format is sinds een paar maanden aangepast.

De prijzen aan leadkosten die je als vakman betaald rijzen echt de pan uit.
Je kan geen voorstel meer schrijven, zoals in het oude format wel het geval was.

25-30 euro aan leadkosten voor 1 groepenkast vernieuwen is heel normaal.

De klant weet niet dat je daar zoveel geld aan betaal.

De rewiews die bij mij staan kloppen wel, dat zijn allemaal klanten.

Gr Jan Wit
Elektro Support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-06 12:50
Ondanks dat het topic al iets ouder is voelde ik 'drang' om te reageren.

Ik ken wel binnen mijn netwerk een elektricien die ook via advertenties op werkspot werk aantrok en ook voor iedere reactie moest betalen, of hij het werk kreeg of niet. Dat lijkt mij best frustrerend!

Hij klaagde ook over de discussies telkens opnieuw, minder goed schakelmateriaal wat dan weer meer tijd kost om het te installeren en dan achteraf gewoon gedonder gaf bij het afrekenen.

Wat inderdaad opvalt is dat de trend van 'zelf materiaal bezorgen en de monteur laten installeren' standaard is geworden binnen de particuliere markt.

Intussen stel ikzelf vast dat ook de (kleinere) zakelijke klanten toch vaker al materiaal online hebben aangekocht en dat geïnstalleerd willen hebben. Ik ga daar zelf wel in mee, ik ben beslist niet de snelste MAAR werk het altijd netjes af als het hoort.

Eigen materiaal voor bijvoorbeeld electro, netwerk kabels etc etc. is dat niet zo erg. Maar als ik no-name Airconditioners zou moet plaatsen (ja ik heb F-Gassen cat.1 en binnenkort ook de BRL100) dan twijfel ik heel erg omdat de vinger bij een slecht werkende installatie eerst naar de F-Gassen monteur gaan.

De kwaliteit van mijn werkzaamheden is gewoon goed als ik dat mag meten aan de terugkoppeling van de klanten. Klanten waar de kwaliteit meer voorop staat dan een lage prijs.

Ik heb geen werkspot in gebruik en heb het inderdaad van mond tot mond reclame, maar voordat je een specifiek netwerk hebt opgebouwd ben je ook echt wel een hele tijd verder.

17.550Wp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | 90kWh LFP | 3 fase setup Victron MP2 8000VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Ersus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:13:
Ondanks dat het topic al iets ouder is voelde ik 'drang' om te reageren.

Ik ken wel binnen mijn netwerk een elektricien die ook via advertenties op werkspot werk aantrok en ook voor iedere reactie moest betalen, of hij het werk kreeg of niet. Dat lijkt mij best frustrerend!

Hij klaagde ook over de discussies telkens opnieuw, minder goed schakelmateriaal wat dan weer meer tijd kost om het te installeren en dan achteraf gewoon gedonder gaf bij het afrekenen.

Wat inderdaad opvalt is dat de trend van 'zelf materiaal bezorgen en de monteur laten installeren' standaard is geworden binnen de particuliere markt.

Intussen stel ikzelf vast dat ook de (kleinere) zakelijke klanten toch vaker al materiaal online hebben aangekocht en dat geïnstalleerd willen hebben. Ik ga daar zelf wel in mee, ik ben beslist niet de snelste MAAR werk het altijd netjes af als het hoort.

Eigen materiaal voor bijvoorbeeld electro, netwerk kabels etc etc. is dat niet zo erg. Maar als ik no-name Airconditioners zou moet plaatsen (ja ik heb F-Gassen cat.1 en binnenkort ook de BRL100) dan twijfel ik heel erg omdat de vinger bij een slecht werkende installatie eerst naar de F-Gassen monteur gaan.

De kwaliteit van mijn werkzaamheden is gewoon goed als ik dat mag meten aan de terugkoppeling van de klanten. Klanten waar de kwaliteit meer voorop staat dan een lage prijs.

Ik heb geen werkspot in gebruik en heb het inderdaad van mond tot mond reclame, maar voordat je een specifiek netwerk hebt opgebouwd ben je ook echt wel een hele tijd verder.
toon volledige bericht
Hoe doe jij het eigenlijk met garanties van door de klant aangeleverd materiaal?

Ik kan mij voorstellen dat je het niet altijd eens bent met de kwaliteit van wat de klant ingekocht heeft, en je daar ook later geen discussie over wilt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
Ik snap het eigenlijk van de klant wel. De klusser pakt vaak een deftige premium over de materialen, terwijl de klant veel meer inzicht heeft als zij zelf alles inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Dabbel schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:04:
[...]

Ik snap het eigenlijk van de klant wel. De klusser pakt vaak een deftige premium over de materialen, terwijl de klant veel meer inzicht heeft als zij zelf alles inkopen.
Ik snap de klant alleen uit financieel oogpunt. Maar een klusser kiest niet voor niets premium materialen. Op sommige zaken, zoals bijvoorbeeld een meterkast moet je gewoon niet willen bezuinigen. Als het fout gaat kost het je veel meer dan die paar honderd euro dat je extra betaald voor A kwaliteit.

Niks geeft garanties uiteraard, maar goedkoop is vaak wel duurkoop waar de klusser uiteindelijk op wordt aangekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
Luchtbakker schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:07:
[...]

Ik snap de klant alleen uit financieel oogpunt. Maar een klusser kiest niet voor niets premium materialen. Op sommige zaken, zoals bijvoorbeeld een meterkast moet je gewoon niet willen bezuinigen. Als het fout gaat kost het je veel meer dan die paar honderd euro dat je extra betaald voor A kwaliteit.

Niks geeft garanties uiteraard, maar goedkoop is vaak wel duurkoop waar de klusser uiteindelijk op wordt aangekeken.
Jouw verhaal snap ik ook volkomen. Maar het probleem ontstaat, als de klusser een deftige premium pakt op de premium materialen. De klant ziet dat natuurlijk ook. Als de klant goedkoper spullen koopt, dan zegt de klusser altijd dat zijn spullen beter zijn. Maar als de kwaliteit gelijk is, of de kwaliteit maakt niet uit. Dan is de klusser vaak duurder uit. Het verhaal heeft altijd 2 kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:14
[...]

Het gaat niet om de materiaalkeuze, maar de prijs die er voor gerekend wordt. Als ik een elektricien laat komen en die rekent 90 euro voor een dimmer die ik zelf via internet voor 65 euro bestel dan hebben we het dus over honderden euro's die ik extra betaal als ik heel mijn huis laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 16-06 11:45

Prx

[...]

ALS de klusser dat al kiest ja. Hier ook een klaploper via werkspot gehad met goede reviews die slecht spul gebruikte. Uiteindelijk na 75% van de klus er tussenuit gepeerd en zijn zaak laten klappen. Ander 06-nummertje en KVKtje en een maandje later kwamen we hem weer tegen op werkspot.

Eens maar nooit meer.

En bij simpele klussen waar ik zelf niet handig genoeg voor ben, daar haal ik zelf het premium spul dan wel voor in huis. Inderdaad alleen iemand nog om het dan te doen. En nee, dat geldt natuurlijk niet voor specialistische activiteiten. Maar schakelmateriaal kan ik echt zelf wel uitzoeken en regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:36
Ervaringen hier zijn wisselend maar niet echt slechte gehad.

Een ervaren man gehad voor het storten van twee dekvloeren, die werkte zonder waterpas.Vloer was compleet waterpas toen we die erop zette, 35 jaar ervaring helpt wel verteld hij :).

Voor een andere kamer iemand anders moeten laten komen (kon geen contact krijgen met de andere), strakke vloer maar liet mij wel zitten met de rekening voor het zand (prijs was inclusief materiaal).

De slechtste die we gehad hebben was iemand die we via iemand aanbevolen kregen, dat heeft ons dus echt wat geld gekost. Compleet dak vervangen, bij de eerste regenbui liep het water binnen. Ze waren het plaklood vergeten (dakpannen te kort hadden afgezaagd waardoor het water via de platen naar binnen kwam).

Zelf op dat moment met een stok stukken plastic ertussen gewrut waardoor het minder lekte. Na drie keer terug te zijn geweest hebben we iemand anders gevonden die alle fouten hersteld heeft (die was ingehuurd door het bedrijf wat onze dakkappellen heeft vervangen). Die was wel erg goed en heeft alle daken bij ons vervangen (de vier daken die nog moesten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ersus
Luchtbakker schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:43:
[...]

Hoe doe jij het eigenlijk met garanties van door de klant aangeleverd materiaal?

Ik kan mij voorstellen dat je het niet altijd eens bent met de kwaliteit van wat de klant ingekocht heeft, en je daar ook later geen discussie over wilt .
Heel transparant en eerlijk zijn en duidelijk aangegeven dat de materialen garantie niet bij mijn garantie behoort tenzij ondeugdelijk geïnstalleerd.

En daarom ben ik niet de snelste maar installeer wel met de nodige zorg en documentatie, zo kan ik de gedane handelingen altijd verantwoorden. Maar ik overleg en betrek de klant ook altijd bij het werk.

Leuker kunnen we het niet maken maar wel makkelijker ;-) en dat voor beide.

Ik draai er gewoon niet omheen en zeg soms zelf al tegen de klant dat ze waarschijnlijk de spullen goedkoper online kunnen krijgen, en dat ik het dan niet allemaal hoef uit te zoeken. Soms gaat het ook wel eens mis, dan kan het werk niet voltooid worden door missende delen of toch niet combineerbare delen. En dan krijg je wel, zonder boze gezichten, de tijd verantwoord terwijl dit niet zo zijn wanneer ik de bestelfout zou hebben gemaakt.

Mijn elektro groothandel is veelal ietsje duurder dan de bouwmarkt, en dan heb ik er nog niets bovenop geteld. Soms laat ik de klant de groothandel prijs zien en zelf het besluit nemen, ja of nee.

Blijf eerlijk en denk met een langetermijnvisie.

17.550Wp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | 90kWh LFP | 3 fase setup Victron MP2 8000VA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ersus
Prx schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:50:
[...]

ALS de klusser dat al kiest ja. Hier ook een klaploper via werkspot gehad met goede reviews die slecht spul gebruikte. Uiteindelijk na 75% van de klus er tussenuit gepeerd en zijn zaak laten klappen. Ander 06-nummertje en KVKtje en een maandje later kwamen we hem weer tegen op werkspot.

Eens maar nooit meer.

En bij simpele klussen waar ik zelf niet handig genoeg voor ben, daar haal ik zelf het premium spul dan wel voor in huis. Inderdaad alleen iemand nog om het dan te doen. En nee, dat geldt natuurlijk niet voor specialistische activiteiten. Maar schakelmateriaal kan ik echt zelf wel uitzoeken en regelen. :)
Precies, dat is het ook, bouwmarkt bezoek op een fijne zaterdag. Schakelmateriaal uitzoeken en dan laten installeren. Prima toch, spaart mij de tijd om de handel bij elkaar te krijgen, exact zo leg ik het ook de klant transparant voor.

Zo geef je veelal de klant de controle, en uiteindelijk gaat het erom dat de klant zich goed voelt, en dat ook nog bij iedere keer dat een schakelaar of wat dan ook bedient wordt.

De klant doet er toe, niet ik of mijn mening. Wel mijn kunde de materialen goed te verwerken, dat is mijn taak en verantwoordelijkheid. En die kunde boek je tenslotte toch ook. Anders had je het ook zelf kunnen doen. Stelt mijn kunde vast dat het niet veilig te gebruiken is, dan demonstreer ik dit, documenteer het en laat de klant beslissen. Tenslotte draagt de fabrikant ook nog een deugdelijkheids verantwoordelijkheid. CE en KEMA keurmerk en zo.

Het plezier dat ik met installeren ervaar probeer ik uiteindelijk met een werkende installatie over te brengen naar de klant tijdens het gebruik ervan.

Ik wil goed slapen en jij wilt met een gerust hart slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:48
Ondanks dat het een oud topic is ben ik zelf nu ook aan het kijken naar wat klusjes via werkspot. Al contact gehad met een aantal bedrijven voor wat klussen aan de buitenkant van het huis, nog geen offerte gehad maar ze komen eerst langs uiteraard.

Ik laat voor iedere klus twee mensen komen om te kijken en hun offertes te vergelijken. Eerste indruk (telefonisch) is prima.

Ik heb laatst een andere kamer in mijn huis laten verbouwen en dat heb ik via een partij gedaan waar ik ook alle spullen / materialen gekocht heb (ze werken vaak samen) wat echt prima werkte. Voor andere klussen kan ik wel de bevriende aannemer / bouwbedrijf laten komen, maar die zijn vrij prijzig en privé niet interessant. Om die reden nu eens aan het kijken hoe het via werkspot gaat.

Zucht...

Pagina: 1