Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaring met klussers Werkspot.nl

Pagina: 1
Acties:

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:35
Hallo allemaal.

Wat is jullie ervaring met klussers op werkspot.nl? Als ik diverse topics zo lees, zijn de reacties veelal: een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.

Maar is dat ook echt zo? Het lijkt mij dat je nooit verlegen kan zitten om werk en er echt wel goede klussers tussen zitten?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:09
Het probleem:
een klusser moet het hebben van mond tot mond reclame.
op werkspot heb je dit minder hard nodig, maar daardoor is er minder "controle".
Ik zou zelf eerder iemand om hulp vragen die al eens bij vrienden / familie heeft geholpen, zelfs al is hij een paar euro duurder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:33
Werkspot heeft ook als probleem dat de negatieve ervaringen erg belicht worden, maar die 1000en positieve ervaringen hoor je niets over. Er zitten prima vakmensen, maar ook wat rotte appels natuurlijk.

Mond op mond is beter omdat je op die manier iig één betrouwbare review hebt - je kennis.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:01
Luchtbakker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:55:
Wat is jullie ervaring met klussers op werkspot.nl?
[...]
Maar is dat ook echt zo? Het lijkt mij dat je nooit verlegen kan zitten om werk en er echt wel goede klussers tussen zitten?
Oh, dat is echt zo. Wachttijden van maanden is nu niet ongewoon voor de vakmensen. Waarbij hun huidige werk van de grote projecten komt, welke veel vaster/zekerder van werk en inkomen zijn, dan een huis-tuin-en-keukenklusje is. Maar bel vooral wat mensen op, want ook de vakmensen die het nu druk hebben, kunnen nog wel eens een dagje over hebben die ze met liefde opvullen met jouw klusje.

En onze ervaring met werkspot (we hebben de badkamer renoveren, plaatsen keuken, cv-ketel vervangen en aanleggen vloerverwarming in deel huis via werkspot mensen gedaan): De kwaliteit van mensen is wisselend. :+

Reviews van werkspot zeggen niet alles, en het karakter van de mensen komt daar ook niet naar voren. Maar over het algemeen zijn wij meer tevreden over de vakmensen die we gevonden hebben buiten werkspot dan via werkspot. Let op: Dat is onze anekdotische ervaring met Werkspot. Neem het zoals je wilt.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:28
Erg wisselend, zelf doe ik er niet veel meer op. Mond op mond en anders kijk ik wel eens op https://keurmerkkwaliteitsvakman.nl/ dan kan je ook zien welke certificaten en verzekeringen er zijn.

[Voor 14% gewijzigd door twain4me op 29-06-2020 16:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 99ruud99
nooit geweten dat zelfs spoedeisende hulp mensen reclame gaven tijdens hun mond op mond beademing :)

voor rest: je kan het natuurlijk altijd proberen, zeker als het niet al te erg is als er iets mis gaat. Ik zou niet snel een heel huis door werkspot laten bouwen, maar een kamer schilderen oid kan perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:25
Hallo allemaal.

Wat is jullie ervaring met klussers op werkspot.nl? Als ik diverse topics zo lees, zijn de reacties veelal: een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.

10 jaar geleden toen er weinig werk was zaten de meeste bouwvakkers inderdaad verlegen om werk.
Nu is de vraag zeer groot en maak ik zelf het onderscheid dat als je nu als klusser moet adverteren voor klussen, dat je dan dus je werk niet goed genoeg doet voor mond-tot-mondreclame.

• Frank_P
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Gewoon recensies goed bekijken, daar zie je vanzelf aan of iemand wel of niet goed/kundig is.
Als men veel reviews heeft die overwegend positief zijn dan zegt dat wel wat.
Of het bij werkspot echter goedkoper is betwijfel ik.
Dat is het vaak alleen bij de beuners.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-07 22:45
Intelligo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:00:
maar die 1000en positieve ervaringen hoor je niets over
Bij deze: Onze werkspot 'stucadoor' had prutswerk geleverd en wilde dit niet verbeteren, zijn afval in de tuin laten liggen en was best onbeschoft in de afhandeling. De review was uiteraard negatief. Hun reactie: €500 retour geven als ik de review zou verwijderen. De review wilde ik wel verwijderen, als ik alle manuren terug zou krijgen (materiaal kosten mochten ze houden). Daar gingen ze niet mee akkoord en er werd mij toen medegedeeld dat men de review zou 'wegdrukken' aka zelf goede recenties plaatsen want 'zo'n review kost gewoon geld'. Deze werkspot klusser was uiteraard voorzien van een shitload aan goede recensies.

Een goede vakman kan gewoon werk krijgen in zijn eigen buurt en red het prima zonder werkspot. Mensen die het aan de lopende band verkloten gaan het niet redden met mond tot mond reclame en hebben platforms als werkspot nodig om opdrachten binnen te halen.

Heb je op werkspot alleen maar prutsers? Nee, ik denk wel dat de kans groter is daar een prutser te treffen dan wanneer je een als goed bekend staande vakman uit de eigen buurt inhuurt. Werkspot: Never again.

-edit
Zo te zien heeft het desbetreffende bedrijf een nieuwe Werkspot account gemaakt of men heeft als werkspot vakman controle over de recensies die er staan. Er staan er nu minder en die van mij is verdwenen. Hetgeen dat er staat heeft uiteraard allemaal 4.5 of 5 sterren. Momenteel staat er 1 eerlijke slechte recensie: Men heeft afval achter gelaten en het stucwerk flikkert naar beneden :P
Ook op Google recensies 5/5 sterren..

Recensies op werkspot zijn net als nieuws op Facebook: Komt meestal uit iemand zijn reet en heb je echt niks aan.

[Voor 17% gewijzigd door leecher op 29-06-2020 16:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-07 23:23

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb het een inmiddels een paar keer gedaan de laatste jaren. Daarbij zocht ik altijd de vakman met de meeste goede recenties uit. En dan het liefst met een foto erbij. Als ik dan een naam van het bedrijf had google ik nog even om te zien of er nog meer referenties waren en in veel gevallen kom je dan op een Facebook pagina uit ofzo. Daar kun je weer meer referenties lezen.

Tot nu toe zijn alle klussen perfect gedaan. Op één na, daar werd mijn klus doorverkocht aan een ander omdat de betreffende ondernemer een dubbele boeking had (lees: een beter betaalde opdracht voor die dag kon krijgen). De klus was laminaat leggen en de planning liet het niet toe om langer te wachten of een nieuwe zoekronde te doen. Het was niet heel slecht maar ik ben een perfectionist en probeer dan ook de beste vakman te vinden. Ik heb de oorspronkelijke vakman achteraf ook laten weten dat ik uiteindelijk niet tevreden was met die andere en hij zei me in de toekomst dan geen zaken meer met hen te gaan doen. Maar of dat zo is kan ik natuurlijk nooit na gaan.

Maar de andere klussen was ik echt super tevreden mee en heb ik mooie reviews met foto's achtergelaten. Als je dat op voorhand al meldt, dan heb ik de indruk dat ze extra hun best doen met de klus.

In de toekomst ga ik zeker vaker werkspot gebruiken als ik weer een klus heb.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat je bij mond tot mond reclame er sneller op kunt vertrouwen dat je een vakman krijgt. Als iemand prutswerk levert, zal je die immers niet aanraden bij vrienden/familie. Bij werkspot moet je wat meer ‘geluk’ hebben. Maar als een vakman daar veel goede reviews (en zeer weinig slechte) heeft, zal het ook wel geen prutser zijn.

Ik heb wel wat ervaringen met werkspot en allemaal waren ze positief.

Een van de ervaringen
Voor de verbouwing van ons huis was ik van plan zelf de regie te houden en de vakmannen aan te sturen. Ik plaatste een aantal losse klussen op werkspot, waaronder een voor het betegelen van onze badkamer (leidingwerk wilde ik zelf gaan doen). Daar reageerde iemand op die ik heb langs laten komen. Hij had goede reviews en 1 slechte. Daar heb ik nog naar gevraagd en hij liet me toen alle correspondente zien met deze opdrachtgever incl. dat het gefixt was maar de opdrachtgever weigerde de review bij te werken.

De opdrachtnemer bleek zelf overigens geen tegelzetter te zijn, maar elektricien en tevens aannemer met in zijn netwerk behoorlijk wat disciplines. Een ontzettend fijne kerel. Erg goede gesprekken over onze wensen gehad en uiteindelijk hem echt alles laten doen (stukadoren, leidingwerk, tegelen, installatie, etc.). Prijs was laag en kwaliteit goed (voor de prijs zou ik het werk zelfs erg goed noemen).

Deze aannemer was een Syriër die sinds een jaar of wat bezig was met het opbouwen van zijn eigen bedrijf hier in NL. Daarvoor was hij al aannemer en elektricien in het buitenland. Ik denk dat ik ook wel wat geluk heb gehad. De mond tot mond reclame was denk ik nog niet zo ver dat hij tot over zijn oren in het werk zat. En eerlijk gezegd denk ik dat, helaas, ook best wat mensen afschrikken doordat het geen “Hollandse jongen” is.

Verder is hij een keer, zonder kosten in rekening te brengen, om 7u in ochtend toen ik hem belde direct naar mij gereden om wat electriciteitswerkzaamheden in de keken te regelen. De keukenmonteurs wilden aan de slag en ik had me verkeken op de voorbereiding. Ook hadden we een probleem met het afschot van onze douchevloer. Hij is, zonder morren, snel langs gekomenen heeft de vloer uitgehakt en het afschot opnieuw en nu goed, gerealiseerd (moest hij natuurlijk een paar keer voor terugkomen en een tegelzetter meeneem).

Dus tja, van mij uit enkel positieve ervaringen ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:48
Dit soort reacties voegen niks toe muv de taalkennis. Hier is het dus overbodig

[Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2020 20:13]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:41
leecher schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Recensies op werkspot zijn net als nieuws op Facebook: Komt meestal uit iemand zijn reet en heb je echt niks aan.
Die kan zo op een tegeltje. Bedankt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
Droefsnoet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:12:
offtopic:
In het kader van d/dt/t - Zo moeilijk is het toch niet?
Als je iemand aanprijst bij een ander dan is dat mond tot mond
Als je iemand aan het beademen bent doe je dat mond op mond
offtopic:
Auw, dat deed pijn. Ik heb het snel aangepast.

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Tja, wisselende ervaringen hier. Van beun de haas tegelzetters tot vakmensen die echt hun vak verstaan.

Ik heb na het laten leggen van zonnepanelen wel eens een opdracht uitgezet om een paar (max. 10) dakpannen te vervangen die in slechte staat waren. Ik heb goede reservepannen en vroeg dus puur om iemand die ze vakkundig even voor me vervangt. Een echte vakman heeft één zo'n pan in een minuutje vervangen, waardoor 10 pannen binnen een kwartiertje gedaan zou moeten zijn. Ik kreeg alleen maar aanbiedingen van 500 euro, 700 euro, 800 euro. Mijn contactgegevens doorgegeven om die mensen eens op te bellen. En dan verontwaardigd en op het onbeschofte af zijn als ik ze beleefd vertel dat ik dat wel heel veel geld vind voor zo weinig werk 8)7

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Hallo allemaal.

Zo denk ik er ook over
Juridisch geschil met schilder - expertise nodig
Droefsnoet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:12:
offtopic:
In het kader van d/dt/t - Zo moeilijk is het toch niet?
Als je iemand aanprijst bij een ander, dan is dat mond tot mond
Als je iemand aan het beademen bent, doe je dat mond op mond
:P

[Voor 24% gewijzigd door Hackus op 29-06-2020 18:17]

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
DexterDee schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:51:
Tja, wisselende ervaringen hier. Van beun de haas tegelzetters tot vakmensen die echt hun vak verstaan.

Ik heb na het laten leggen van zonnepanelen wel eens een opdracht uitgezet om een paar (max. 10) dakpannen te vervangen die in slechte staat waren. Ik heb goede reservepannen en vroeg dus puur om iemand die ze vakkundig even voor me vervangt. Een echte vakman heeft één zo'n pan in een minuutje vervangen, waardoor 10 pannen binnen een kwartiertje gedaan zou moeten zijn. Ik kreeg alleen maar aanbiedingen van 500 euro, 700 euro, 800 euro. Mijn contactgegevens doorgegeven om die mensen eens op te bellen. En dan verontwaardigd en op het onbeschofte af zijn als ik ze beleefd vertel dat ik dat wel heel veel geld vind voor zo weinig werk 8)7
De vraag, of jouw verwachting moet denk ik zijn, wie is er bereid om voor een kwartier werk te komen voorrijden, alle materiaal klaar te zetten, zekeringen te regelen om vervolgens een kwartier werk (dat zeg je) af te mogen rekenen.

• Jopie035
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12-07 19:59
Fable schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:13:
[...]

10 jaar geleden toen er weinig werk was zaten de meeste bouwvakkers inderdaad verlegen om werk.
Nu is de vraag zeer groot en maak ik zelf het onderscheid dat als je nu als klusser moet adverteren voor klussen, dat je dan dus je werk niet goed genoeg doet voor mond-tot-mondreclame.
Een goede klusser die een woning in een nieuwbouwproject netjes heeft afgerond is vaak verzekerd van nog 5-10 klussen weet ik uit ervaring. Wie zeurt of slecht werk aflevert die kan het vergeten in die buurt.

De mensen en bedrijfjes gaat met naam en toenaam over de tong.

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Vinzz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:25:
De vraag, of jouw verwachting moet denk ik zijn, wie is er bereid om voor een kwartier werk te komen voorrijden, alle materiaal klaar te zetten, zekeringen te regelen om vervolgens een kwartier werk (dat zeg je) af te mogen rekenen.
Mijn verwachting was dat er vast wel een bedrijfje zou zijn die op de terugweg van een dagklus heel eventjes een kleine tussenstop kon maken om wat pannen te leggen en voor, zeg een uur, betaald te worden. Materiaal klaarzetten en zekeren was in dit geval niet nodig. Het betrof een 25º dak op mijn uitbouw, waar nog een overkapping aan vastzit. Er vanaf vallen is dus praktisch onmogelijk.

Verkeerde verwachting gehad, zo bleek.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Halfkakkende
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11:53

Halfkakkende

Vandring

Mijn ervaring via Werkspot was erg slecht. Toegegeven, het was geen klusser, maar een tuinman, maar heeft wat mij betreft wel de toon gezet: nooit meer iemand via werkspot. Het verhaal:

Bij ons moest destijds de boel gesnoeid worden, een klimop verwijderd en daarnaast de boel afgevoerd. Geen wereldklus, maar gezien ons werk hadden wij er geen tijd voor, dus wij op zoek via Werkspot. Een aanbieding die wij kregen was van een tuinman met zeer goede reviews en een goede (dag!)prijs voor 1,5 á 2 dagen werk. Hij kwam notabene nog even kijken en zei dat het makkelijk ging lukken, dus wij akkoord. Toen begon de klus...

Er werden twee onderknuppels gestuurd (waarvan een zwaar geblesseerd en kon slechts 1 arm gebruiken) die meer interesse in de McDonalds hadden rond een uur of 2, dan het uitvoeren van het werk. Het werk is uiteindelijk in 4 dagen voor de helft gedaan en notabene in de gemeentetuin verderop gedumped. De werkdag was voor hen kennelijk van 10 tot 13 en van 14 tot 15:30. Uiteraard hebben we dit bij de tuinman gemeld, ook omdat het inhield dat ik thuis moest werken en, tsja, we hadde een afspraak voor max 2 dagen.

De rekening die wij kregen was echter voor de volle 2 dagen...plus nog 2 dagen, omdat het "meer werk was dan ingeschat"...Maarja als je iemand stuurt die half werk kan leveren, wat verwacht je dan??

Na enkele maanden heen en weer mailen en bellen zijn wij uiteindelijk akkoord gegaan met een derde van de totale factuur, ondanks het werk niet klaar was...Wij moesten uiteindelijk nog de rest zelf doen (voornamelijk het weghalen en afvoeren van de klimop - de "hoofdklus").

Uiteraard was onze fout dat wij niet van te voren een totaal prijs hebben afgesproken, maar een dagprijs... Maar ik ben wel van mening dat een - in dit geval - tuinman ook wel tijdig aan de bel mag trekken.

Wat mij betreft: eens maar nooit weer via Werkspot, ongeacht de expertise.

MUZIEK!

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:53
Wat te denken van je tuin opnieuw laten straten, verkeerde kant op laten afwateren, zodat en de deur niet meer open kon van de schuur en al het water van de tuin de schuur in liep.

Never again!

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Als dit een werkspot-rant-topic gaat worden, kan ik ook wel een duit in het zakje doen.

Bij ons nieuwe huis wilden we de badkamer laten verbouwen (direct na de sleuteloverdracht). Doel was dit te doen in de 4 wkn dat er overlap was met ons huurappartement. Zelf spullen bij elkaar gezocht en via werkspot een drietal mensen laten komen.

Uiteindelijk gekozen voor degene met de beste klik en niet eens de laagste prijs. Wel voor een vaste prijs. Het gedonder begon al na 2 dagen, waarbij hij de condensafvoer van de cv had laten lekken. Gezien het feit dat het vol op vroor, was de cv ook vol op bezig en dus veel condens. Na heb daar op aangesproken te hebben, viel hij uit en begon te tieren.

Nadat hij woest ons huis verlaten had. Besloten om mijn vriendin maar het woord met hem te laten doen en zelf niet meer in te mengen. Dat ging deels goed. Echter het werk schoot niet op. Van de nieuwe buren begrepen we al dat hij rond 10uur kwam en om 15uur alweer vertrok (hij was alleen bij ons thuis).

Hem een paar keer gesommeerd om het werk af te maken, met rechtsbijstand erbij. Hij bleef maar zeuren om meer geld (terwijl hij al 50% vooruit betaald had gekregen: stomme fout, nooit weer doen!).

Uiteindelijk in week 6 (van de geplande 4), waarbij mijn moeder als babysitter aanwezig was, biechtte hij op dat hij "bulten in z'n kop" had zitten. Dat dit z'n laatste kerst was geweest (was januari) en dat hij geen idee had hoe het verder ging. Op de laatste dag (waren we zelf ook thuis) wilde hij graag op tijd naar huis zodat hij een avond kon plannen met z'n kinderen. Wij hebben hem uiteindelijk maar laten gaan en zelf het plafond het toilet er maar in gezet. We waren al dolblij dat hij eindelijk uit ons huis was.

Andere punten
- elektra (vd-draden) los over het verlaagde plafond (zonder buis)
- verkeerde kleur, dus ventilator kon niet werken zoals bedoeld
- (volgens mij) geen aarding van de badkamer
- knikte cv-leiding in vloer gestort
- ik moest hem uitleggen hoe hij de douchestang moest inkorten (stond nota bene in de handleiding)
-.....

En dan heb ik waarschijnlijk nu nog niet eens al z'n capriolen verteld.

En wat betreft "de bulten in z'n kop" en "laatste kerst": even later had hij een nieuwe webshop. Voor zolang het duurde. En hij staat nog steeds ingeschreven bij de KvK, dus heeft ook nog niet het loodje gelegd.

Kortom, voor ons geen werkspot meer!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 03:05
Via werkspot iemand gevonden om gaten te boren voor aanleg airco en iemand om een (verrot) houten kozijn te vervangen. Beide prima uitgevoerd.

• Lanfear89
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12-07 21:39
robertwebbe schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:28:
Ik heb het een inmiddels een paar keer gedaan de laatste jaren. Daarbij zocht ik altijd de vakman met de meeste goede recenties uit. En dan het liefst met een foto erbij. Als ik dan een naam van het bedrijf had google ik nog even om te zien of er nog meer referenties waren en in veel gevallen kom je dan op een Facebook pagina uit ofzo. Daar kun je weer meer referenties lezen.
Ja, daar heb ik laatst toevallig een bijzonder simpele methode voor gezien. Het wordt hier prachtig uitgelegd:
YouTube: YouTube (met het antwoord op 1:45)

Simpel gezegd,door de reviewscore opnieuw te berekenen nadat je 2 denkbeeldige reviews (1 goede & 1 slechte) toe hebt gevoegd kan je je verwachte 'tevredenheid' het beste inschatten.

• DJ-Promo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:34
1x wat via werkspot laten doen aan wat houtwerk.
Prima ervaring mee! Zou het zo weer doen.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:50

IkWilbert

Het is mij!

Toevallig met een klus bezig welke ik op werkspot heb gezet. Gaat om het opdelen van ons slaapkamer in twee kamers (werkkamer ivm thuiswerken erbij). Ik heb de klus op werkspot gezet. Kreeg drie reacties, 1 van een steigerbouwer die alleen maar schreef dat ie voor 25 euro per uur wel wilde komen... Verder helemaal niets... Geen naam of wat dan ook. Die is het dus niet geworden :)

De andere twee zijn wezen kijken en opmeten. Beide aardige kerels.
Offerte één was 2000 euro, beetje duur.
Offerte twee was iets meer dan 700 euro.

We hebben voor nummer twee gekozen. Een jonge jongen die net vorig jaar voor zichzelf was begonnen. Hij is vanmiddag begonnen en maakt het woensdag af.

Tot nu toe super tevreden. Netjes is communicatie denkt ook goed mee.

Dit is de eerste keer dat ik werkspot gebruik maar zeker niet de laatste keer!

I intend to live forever. So far, so good.

• FreakNL
  • Laatst online: 11:20

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb hele goeie ervaringen;

Badkamer laten doen (zelf materiaal uitgekozen en opgehaald )
WC laten doen (zelf materiaal uitgekozen zelf en opgehaald)
Keuken achterwand laten betegelen (Zelf tegels gehaald)

Alledrie door dezelfde vakman

Overkapping met bitumen waterdicht laten maken
Lekkage op zolder verholpen
Tuin laten betegelen
Stronken uit tuin laten verwijderen

Maar nu moet ik zeggen;
Zorg dat er iemand bij is. Mijn vader is superhandig maar heeft gewoon in bepaalde zaken geen zin (meer). Soms is het ook te specialistisch. Bijvoorbeeld de overkapping heeft hij helemaal zelf gebouwd maar bitumen is wel een vak apart. Maar mijn vader is er ALTIJD bij. Dat voorkomt “dingetjes”. De man van de badkamer wilde bijvoorbeeld de wastafel op standaard hoogte ophangen maar ik ben 2m en mijn vriendin 1.88. Das dus niet handig, doe die maar een cm of 10 hoger. Als je er echter niet bijbent was je in dat geval te laat geweest... Hou dus altijd supervisie. Een groot deel van de dingen gaat fout vanwege miscommunicatie of omdat iets gewoonweg niet afgesproken is en de vakman een judgement call doet.

En reviews kijken helpt ook natuurlijk.

Ik ben er wel tevreden over, prima platform.

Persoonlijk zit ik nu in een spagaat, ik wil of verhuizen maar ik denk dat ik dat niet ga doen. Optie 2 is de boel hier aanpakken. Dus nieuwe CV (moet gebeuren), airco, zonnepanelen, dakkapel (of 2) en alles wat erbij komt kijken. Dit zijn zoveel losse opdrachten dat ik misschien een aannemer moet inhuren.

[Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 29-06-2020 19:51]

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Voor onze nieuwbouwwoning hebben we ook veel klussers en leveranciers over de vloer gehad. Meeste via via of via bv de vloerenleverancier.
Ik moet zeggen dat over het algemeen bijna niemand met de klus om ging alsof het zijn eigen huis was.. Behalve de schilder en de bestrater, maar dat werd gedaan door familie..

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
een vakman heeft méér dan genoeg werk zonder daarvoor op Werkspot te moeten adverteren.
Ligt aan het werk.

Aardpen slaan: Werkspot, prima gedaan.
Vloer schuren: Werkspot, prima gedaan.
(Dezelfde mensen die bij de buren de vloer hadden gedaan)
Plafond gipsplaten: Werkspot, prima gedaan, was een 'tussenklus' doen normaal kantoorpanden e.d.

Het voordeel van werkspot is dat werklui de klus kunnen aannemen die ze bevalt.
Ik ken electriciens die echt geen zin hebben in kap- & breekwerk. Dus 10 stopcontacten verlagen gaan ze niet doen of erg duur.

Daarnaast kost werkspot ~€25 per klus/adres uitwisselen. Als je veel kleinere klussen doet kun je ze mooi achter elkaar zetten. Niet voor elke klus hoef je langs om te komen praten.
(Mond tot mond betekent vaak even langs, bakje koffie en geen garantie dat de klus ook zinnig is à €35+/uur + reiskosten)

Overigens doe ik niet aan aanbetalen. Als het een langdurige klus is kun je deelfacturen afspreken. Maar als een vakman nog niet eens het materiaal kan halen, dan klopt er iets niet.
(Een ZZP-er betaalt BTW & belasting zoveel later dat hij/zij eigenlijk altijd duizenden euro's in het bedrijf heeft zitten en materiaal kun je vaak op rekening kopen)

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Mijn vrouw wil het vaak zelf laten doen en kwam zo op de website uwrechterhand.nl wat eigenlijk meer een linkerhand was.
Werkspot hebben we wel een kitter laten komen, was wel een goede en de goedkoopste en die hebben we ook laten komen via zijn eigen website, vond het zelf geen probleem dat we het voor de werkspot prijs deden, hij heeft gewoon de werkspotprijs in zijn zak gestopt. En zijn telefoonnummer voor over een paar jaar.

festina lente

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

bonzz.netninja

business analist

Wisselende ervaringen. Enorme flapdrop over de vloer gehad om een houtenvloer te leggen...maar ook echt een tophovenier pas om een heg eruit te trekken.

dus eigenlijk net als met alles online :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• edsandje
  • Laatst online: 12:47
Er zullen goede en slechte ¨klussers¨ tussen zitten, in alle branches heb je dat.
Werkspot heb ik mij ooit wel eens bij ingeschreven , dan moet je betalen om te kunnen reageren op klussen.
Ik ga niet betalen om werk te krijgen, voor anderen kan het zijn om loze uren te vullen of tussen 2 werken in.
Mijn ervaring is dat tevreden klanten zorgen voor nieuwe klanten, de buren, een familielid, een collega enz.
TheGhostInc schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Overigens doe ik niet aan aanbetalen. Als het een langdurige klus is kun je deelfacturen afspreken. Maar als een vakman nog niet eens het materiaal kan halen, dan klopt er iets niet.
(Een ZZP-er betaalt BTW & belasting zoveel later dat hij/zij eigenlijk altijd duizenden euro's in het bedrijf heeft zitten en materiaal kun je vaak op rekening kopen)
Dus jij vindt dat een zzp-er dan maar alles moet voor financieren?
Bij grote opdrachten stuur ik ook eerst een factuur, dat bespreek ik van te voren, wil de klant dat niet? Dan moeten ze op zoek naar een ander. Als het wantrouwen begint voor de klus begint ga ik wel naar de volgende.

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
edsandje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:40:
Dus jij vindt dat een zzp-er dan maar alles moet voor financieren?
Bij grote opdrachten stuur ik ook eerst een factuur, dat bespreek ik van te voren, wil de klant dat niet? Dan moeten ze op zoek naar een ander. Als het wantrouwen begint voor de klus begint ga ik wel naar de volgende.
Ik ben ook ZZP-er en ik hoef echt niet aan te kloppen bij mijn opdrachtgever voor geld vooraf. En dat is per maand achteraf met 30+ dagen betalingstermijn.... dat is dus 60 dagen geen geld.

Het is geen wantrouwen, maar gewoon betalen voor wat je krijgt.
Het verandert natuurlijk wel als er dingen bij een fabriek moeten worden besteld. Maar dan wil ik ook gewoon (mede) opdrachtgever zijn.
Stel dat er iets misgaat, dan kan de fabriek gewoon leveren en kan ik de spullen laten plaatsen, bijvoorbeeld ramen, door een ander.

Helemaal als je bedenkt dat praktisch alle groothandels op rekening leveren en je dan keurig digitale facturen e.d. hebt, dan vraag ik me af wat er dan aanbetaald moet worden.

• JtjeWtje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 12-07 13:12
3 jaar terug een stratenmaker de achtertuin laten leggen (100x50 keramische tegels).

Kwam eerst langs om te kijken. Voor 600 (voor die prijs kon het destijds nog, 30m2) had hij er twee dagen werk mee. Hij zou daarnaast de afwatering leggen en het mooi met bandjes afwerken. Op de vraag of 600 het aantal uren rectificeerde antwoorde hij ‘als het mijn kant opvalt valt het mijn kant op, als het jouw kant opvalt‘.. je vat hem.

Ze zijn gedurende vier dagen slechts 2 uur per dag geweest. Drainage had ik zelf al gelegd dus dat hoefde niet meer. Toen waren ze er klaar mee. Waar mijn bandjes dan waren? Ja dat ging die niet meer doen. Mijn tegels hadden hem al een diamantschijf gekost. Op de verontwaardiging dat hij slechts 8 uur bezig was geweest en mij 16 verkocht had werd hij razend (het blijft een slag volk).

Uiteindelijk maar betaald en een gematigde review gestuurd (3 sterren). Kwaliteit was namelijk wel prima maar onderaan de streep dus duurder dan voorgespiegeld. Gaat die tokkie daar een portie los op whatsapp! En ik kom bij je langs, en je bent niet goed! Ik maak je kapot!

Gelukkig hebben we inmiddels via via echt prima adressen gekregen voor vanalles en nog wat dus voor ons nooit meer werkspot. Wat een gajes.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Wij laten onze badkamer verbouwen door iemand die we via Werkspot hebben gevonden. Wij willen dit ook bewust niet laten doen door familie of (vage) kennissen. Uiteraard is er een risico dat er slecht werk geleverd wordt. Was ook wel enige tijdsdruk bij ons.

De positieve signalen voor ons:
- Jonge knul, communiceert zeer netjes, representatief, komt afspraken na
- Wilde langskomen om alles door te spreken en nam hier ruim de tijd voor (anderhalf uur gezeten)
- Wilde per se mee naar de nieuwe woning om het daar ook nog eens te bekijken met ons
- Foto’s van de projecten waar hij aan had gewerkt of nu mee bezig was zagen er goed uit
- Social media, KvK, enz. geven geen ‘red flags’
- Reviews heeft hij nauwelijks. Hij is slechts een aantal jaar bezig en heeft Werkspot nooit nodig gehad zegt hij, aangezien er altijd wel projecten e.d. waren bij vrienden, familie en via mond tot mond reclame.

We hebben een goed gevoel bij hem. Op alle vragen reageert hij zeer snel en adequaat, wij houden van mensen die op tijd komen en hun afspraken nakomen en hij lijkt hier in ieder geval aan te voldoen. Maakt ook een Whatsapp groep met ons aan om straks elke dag de vorderingen te delen en vast te leggen, ook prettig.

Kortom: wij zijn af gegaan op de goede communicatie, het gevoel en vertrouwen tijdens de gesprekken. Foto’s kunnen ook nep zijn, maar zagen er goed uit. We laten het ook gewoon volledig in het wit doen overigens. Op de offerte staat precies wat hij gaat doen aan werkzaamheden, 25% betalen wij na de eerste paar dagen en het restant pas wanneer alles helemaal af is. Dat vinden we zeker acceptabel.
Blijft een beetje een gok en een beetje spannend, maar hadden ook niemand in onze omgeving die net de badkamer had gedaan en een goede aannemer kon aandragen die ook nog eens beschikbaar was in de maand september...

[Voor 7% gewijzigd door remzor op 29-06-2020 23:30]

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:07

Zebby

Gamed

Heb al 3 weken mijn opdracht erop staan, niemand hapt :( Dus in die zin, niet positief.

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-07 21:02
https://klussersvinden.nl/huisregels/ vooral die laatste is een leuke huisregel.
of het ook werkt en beter is dan werkspot geen idee. ik ben monteur geweest.
meestal waren het gewoon de mensen die het bedrijf kennen belden voor een nieuwe klus.
iedereen maakt weleens een fout en moet weleens terug is dat erg ?
ja uiteindelijk kost het je wel wat klanten. ondanks dat je de boel verhelpt en er wel uitkomt (of niet)
linksom verlies je klanten en rechtsom komen ze er weer bij. neem geen prjecten aan welke je niet kan uitvoeren. neem geen projecten aan groter dan je schoenmaat is. somige dingen zijn afhankelijk van de omstandigheden. nieuwe radiator welke niet werkt omdat hij te ver weg zit. nee er zat achteraf vuil in de slangen. (ja die klant waren we kwijt) hij zat evengoed nog wel tever weg om normaal te kunnen fuctioneren.

reden van de edit. ik had een veel te lang verhaal getypt. korte samenvating maar waar het vooral misgaat zijn nieuwbouwprojecten dan wel grotere projecten. uiteindelijk wordt ook dat opgelost, het zij met de nodige reparaties/oplossingen. tijdelijke oplosingen etc. kleine dingen gaan altijd wel goed. een badkmer kan je er altijd weer uitslopen en een huis kan je altijd weer verven. iets met pwm en de verschriklijke ververs. ;)
het is wel zo dat fouten groter worden uitgeligt.

[Voor 93% gewijzigd door miciel op 30-06-2020 03:18]

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Over goede klussers gesproken. Ik had al een aantal jaar wat vochtige plekken op zolder, lekte ergens bij de schoorsteen. Uiteindelijk hier een bedrijf in de buurt gevonden, die kwamen kijken en stuurden een factuur van rond de 1400 euro. Allerlei zaken nieuw voegen, impregneren, nieuw lood, noem het maar op. Okay, hoop geld, maar een rot dak is ook zoiets, dus ga je gang. Maar dat verliep niet echt zoals gewenst - de vochtproblemen werden alleen maar erger :? toen een opdracht geplaatst op WS voor een second opinion. Hoop dingen waren niet goed gerepareerd door dat bedrijf dat hier uit de buurt kwam. Ze zijn hier een halve dag op het dak bezig geweest met allerlei reparaties en dat kostte 300 euro, maar sindsdien zijn de problemen wel opgelost.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:35
Widow schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:16:
Over goede klussers gesproken. Ik had al een aantal jaar wat vochtige plekken op zolder, lekte ergens bij de schoorsteen. Uiteindelijk hier een bedrijf in de buurt gevonden, die kwamen kijken en stuurden een factuur van rond de 1400 euro. Allerlei zaken nieuw voegen, impregneren, nieuw lood, noem het maar op. Okay, hoop geld, maar een rot dak is ook zoiets, dus ga je gang. Maar dat verliep niet echt zoals gewenst - de vochtproblemen werden alleen maar erger :? toen een opdracht geplaatst op WS voor een second opinion. Hoop dingen waren niet goed gerepareerd door dat bedrijf dat hier uit de buurt kwam. Ze zijn hier een halve dag op het dak bezig geweest met allerlei reparaties en dat kostte 300 euro, maar sindsdien zijn de problemen wel opgelost.
Voor 1400 euro heb je bijna een nieuw dak :/ (bitumen)

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou nou voor 1400 heb je volgens mij niet eens een nieuw dak op je schuur. Laat staan je huis.
edit: volgens mij stond er net geen bitumen toen ik ging typen :p.

Hier best goede ervaringen met werkspot. Badkamer laten betegelen door een griek en zijn broer en dat ziet er echt top uit. Mannen hebben echt prima werk geleverd. Zijn zelfs nog een paar keer terug geweest om wat andere zaken af te kitten (toilet en vensterbanken). Kostte me niks 8)7. Airco laten bijvullen via werkspot, was ook prima (de STEK monteur die alles had dichtgelast had geen R32). Verder nog een keer op zoek geweest naar een monteur om hier de rookgasafvoer van de CV te fiksen. Die lekte water en dat ging met bij een gerenommeerd bedrijf hier uit regio Amsterdam dik 1200 euro kosten. Echt belachelijk. Uiteindelijk een ZZPer gevonden die het voor (geloof) 150 deed :p

Heb wel meer slechte ervaringen met bedrijven: hier is een loodgietersbedrijf geweest die we al jaren kennen. Hebben het leidingwerk voor een douche WTW aangelegd. Daarvoor zijn ze al met al anderhalve dag bezig geweest met 2 man en dat kostte ook rond de 1200. Vervolgens aan hen gevraagd of ze hier in de badkamer vloerverwarming aan konden leggen (badkamer was nog volledig kaal). Geen probleem, kostte 1500 euro. Ik kan niet inschatten hoeveel werk dat precies is dus vond het wel prima. Komen hier 2 mannen en die waren met 2 uur weer weg 8)7. Die hebben een rooster neergelegd, leidingen eraan verbonden en een simpel thermostaatje eraan gemaakt en toen was het klaar.

Na flink geklaag heb ik uiteindelijk de rekening kunnen reduceren naar iets van 800.

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:16
Het is in mijn ogen net als met 'echte' bedrijven. Er zitten goede, matige en slechte tussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:17

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb net offerte laten opnemen door een grotere aannemer, die toevallig ook was ingehuurd door de keukenboer om mijn keuken te laten monteren. Laat een hoop gebeuren: muren stucen+sauzen (200m2+, was al bijna 10k...23e stucen, 18e sauzen p/m2) , alles verven, nieuwe deuren, radiator weg, leidingen omleggen, plafond witten, nieuwe wc ruimte enzo enzo.

Komt dan uit op zo'n 25.000 euro. Als ik alles los via werkspotters laat doen vraag ik me af of de enkele duizenden euro's die het me ongetwijfeld bespaart de extra stress van het inplannen, het hopen dat je geen beunhazen treft e.d. niet gewoon waard is.

Hij vertelde dat zijn werknemers 45e per uur krijgen als uurloon en moest gniffelen bij werkspot. "Ik krijg altijd meerdere herstelverzoeken elke week voor werkspotwerk".

Dit dus.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True