Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Juridisch geschil met schilder - expertise nodig

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Wij hebben ons huis buiten laten schilderen door een bedrijf. Een helaas heel lang verhaal kort: Het is verschrikkelijk slecht gedaan. Echt beneden elke standaard.

De tijden van oplossen zijn achter de rug en inmiddels heeft onze jurist hem aansprakelijk gesteld voor de schade + herstelkosten. Er zij nu 2 punten waar ik hulp nodig heb en hier zitten vast kenners:

Ik heb een extern en onafhankelijk adviesbureau nodig wat mijn schilderwerk komt controleren en een oordeel geeft. Hierbij gaat het om het schilderwerk zowel optisch alswel de techniek en verfdikte. Ik heb wel 3 schilders laten kijken als second opinion (die hadden nog nooit zoiets gezien), maar mochten we voor de rechter komen, heb ik een onafhankelijk rapport nodig. Heeft iemand ervaring met een partij? Ik vind wel het e.e.a, maar die richten zich eigenlijk altijd op bedrijven en VVE's.

Nu gaan we in CSI Mode: Rondom het hele huis liggen verfspetters. Alsof het verf geregend heeft. Nu claimt de schilder dat dat er al lag van de vorige schilderbeurt (10 jaar geleden). Echt een onzinnig verhaal. Maar het is dan zijn woord tegen het mijne. Nu zat ik te denken: Het moet toch aan te tonen zijn door een lab test dat dezelfde verf die op de grond ligt de verf is die zij hebben gebruikt om te schilderen?

Nu, met zonder ondertitel

• Super_ik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:53

Super_ik

haklust!

Misschien kan je via eigen huis iemand vinden mbt officieel schilderwerk keuren?

Super_ik wijzigde deze reactie 19-11-2017 10:50 (14%)
Reden: Typo

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:47
Heb je rechtsbijstand? Deze kunnen je helpen om in contact te komen met een onafhankelijk adviesbureau. Ook de kosten voor het maken van dit rapport nemen zij vaak op zich.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb rechtsbijstand, DAS om precies te zijn. Die zijn wel voor en met mij bezig, maar konden mij helaas niet helpen met een keuringsinstantie.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:00
quote:
PWM schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:43:
Ik heb wel 3 schilders laten kijken als second opinion (die hadden nog nooit zoiets gezien), maar mochten we voor de rechter komen, heb ik een onafhankelijk rapport nodig. Heeft iemand ervaring met een partij? Ik vind wel het e.e.a, maar die richten zich eigenlijk altijd op bedrijven en VVE's.
Toch ff een belletje aan wagen maandag
quote:
Nu gaan we in CSI Mode: Rondom het hele huis liggen verfspetters. Alsof het verf geregend heeft. Nu claimt de schilder dat dat er al lag van de vorige schilderbeurt (10 jaar geleden). Echt een onzinnig verhaal. Maar het is dan zijn woord tegen het mijne. Nu zat ik te denken: Het moet toch aan te tonen zijn door een lab test dat dezelfde verf die op de grond ligt de verf is die zij hebben gebruikt om te schilderen?
Een oude foto van lijkt me makkelijker bewijs :? Sowieso zou ik maar eerst eens goed uitzoeken of je de kosten van zon onderzoek wel vergoed gaat krijgen ook al word je in het gelijk gesteld.

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:47
quote:
PWM schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:56:
Ik heb rechtsbijstand, DAS om precies te zijn. Die zijn wel voor en met mij bezig, maar konden mij helaas niet helpen met een keuringsinstantie.
Oh, bizar. Een half jaar geleden heb ik in een soortgelijke situatie gezeten (ook bij DAS) en deze hebben toen een onafhankelijk adviesbureau verzorgt. Misschien toch nog een keertje vragen?

In mijn geval kwamen ze met: https://www.ced.group/
Misschien dat ze jou ook kunnen helpen, veel succes in ieder geval.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Fijn, dat is alvast punt 1 :) Weet je nog wat de kosten (ongeveer) waren?
quote:
Rmg schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:56:
[...]

Een oude foto van lijkt me makkelijker bewijs :? Sowieso zou ik maar eerst eens goed uitzoeken of je de kosten van zon onderzoek wel vergoed gaat krijgen ook al word je in het gelijk gesteld.
We hebben bruine tegels. Helaas is op foto's op afstand niet te zien of er wel of geen groene verf spatters zitten.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:49

Yucon

*broem*

quote:
PWM schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:05:
Fijn, dat is alvast punt 1 :) Weet je nog wat de kosten (ongeveer) waren?

[...]

We hebben bruine tegels. Helaas is op foto's op afstand niet te zien of er wel of geen groene verf spatters zitten.
Het is niet je vraag, maar over het algemeen hecht verf niet zo op tegels omdat er al aanslag op zit. Heb je al bekeken of het er makkelijk af gaat? Een rondje met een hogedrukspuit doet wonderen en anders verdwijnt het meestal vanzelf wel binnen een jaar.

• Seor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-05 23:48

Seor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Je kan ook de fabrikant van de verf om een schildersadvies vragen. Daarbij kunnen zij ook aangeven of het juiste product is gebruikt en of het goed is aangebracht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
quote:
Yucon schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:13:
[...]

Het is niet je vraag, maar over het algemeen hecht verf niet zo op tegels omdat er al aanslag op zit. Heb je al bekeken of het er makkelijk af gaat? Een rondje met een hogedrukspuit doet wonderen en anders verdwijnt het meestal vanzelf wel binnen een jaar.
Hoewel je voor goed schilderwerk de ondergrond uiterst zorgvuldig moet voorbereiden met reinigen en schuren en weet ik veel wat omdat de verf anders niet blijft zitten is het mijn ervaring dat gemorste verf echt overal goed op hecht.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:53
quote:
Super_ik schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:49:
Misschien kan je via eigen huis iemand vinden mbt officieel schilderwerk keuren?
Als je lid bent van VEH dan zou ik zeker even contact opnemen ja. :)

Als je gebruik maakt van hun collectieve inkoop schilderwerk dan laten ze achteraf ook iemand komen om het schilderwerk te inspecteren, dus blijkbaar hebben ze daar mensen voor in huis. Rest alleen nog de vraag of die ook in andere gevallen langs willen komen. ;)

Daarnaast gok ik dat iedere partij die bouwkundige keuringen uitvoert wel iets voor je kan betekenen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Smirnoff
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-03 13:35
www.verfadviescentrum.nl of www.overvoordevantilborg.nl
Ik denk dat je zomaar tussen de 300-500 euro kwijt bent.

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:16
Voor onze VVE hebben wij deze partij gebruikt: http://claasencoatings.nl

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Voor de liefhebber, dit is een vers geschilderd kozijn:

Verf valt er gewoon af

Seor Sjon wijzigde deze reactie 23-11-2017 09:41 (47%)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-05 22:47

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

8)7 dit is recent geschilderd?
Jemig, dat is wel heel extreem. Ook nog verkeerde verf gebruikt neem ik aan?

Without data you are just another person with an opinion.

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:40
Hebben ze eigenlijk wel ook maar iets voorbereid/schoon gemaakt/geschuurd of zijn ze langs gekomen met pot verf en meteen beginnen met kliederen?

Dat is wel echt heel erg, idd wel heel erg beneden elke standaard. Dat mensen zoiets durven af te leveren. :/

Specs, X360, PS3

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-05 16:38

garriej

Ik last ondertieten.

Ik ben geen expert, maar ik denk niet dat je die wel nodig heb. Dit ziet er ECHT niet uit.

2 Hours of Watkins Glen Project Cars - 12-3-2017 13:15

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Dit is 1-2 maanden oud. Bijna alle kozijnen zijn zo. Degene die er van afstand redelijk uit zien, hebben dit in de hoeken:

Daar zit waarschijnlijk zo'n enorme laag op, dat de stukken er in de winter pas afvliegen.

Maar hoe dik een laag ook is, het komt er wel door:

Andere pareltjes:
En dit is niet zoeken he. Loop naar een willekeurig kozijn en die zie je.

En dan is dit slechts het topje van de ijsberg. Elke rechte lijn langs een kozijn bij de randen (waar wit in groen over gaat) is scheef. Overal.

Op alle grote vlakken zit zand, schuursel en vuil omdat ze er direct overheen gingen. Ik heb nog wel 100 foto's die je niet gelooft.

EDIT:

Oh, en dit is het niet grootste probleem. Hier zit verf. Er zijn hele delen (randen, groeven) die de kwasten niet hebben geraakt. Daar zit nu gewoon hout. Alle kozijnen zijn wel geschuurd aan de onderkant, maar er is geen verf op gedaan (dat zit je toch niet zullen ze wel gedacht hebben). Als het regent word het water gewoon opgezogen door dat hout.

PWM wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:15 (41%)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Wat vind de schilder zelf van de kwaliteit van het schilderwerk? Gezien de foto's moet zo iemand toch enige beroepseer hebben en dit niet acceptabel vinden?

Gunner wijzigde deze reactie 22-11-2017 14:21 (41%)

Ezechil 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Gunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:19:
Wat vind de schilder zelf van de kwaliteit van het schilderwerk? Gezien de foto's moet zo iemand toch enige beroepseer hebben en dit niet acceptabel vinden?
quote:
De schilderbeurt die we aan jullie huis hebben uitgevoerd is ruimschoots volgens de normen geweest, en we hebben hieraan zelfs meer aandacht besteed als in de offerte omschreven.
EDIT:

Laatste, want ik zit mij nu weer op te winden :+

Ik kwam dit tegen:

Er mist hier een kitrand, hier loopt het water in weg. Zijn reactie:
quote:
Wij hebben geen kit verwijderd en niet opgevuld, als wij kit verwijderen dan brengen wij na het schuren direct nieuwe kit aan, zodat deze kan drogen voordat we verf aan brengen, dit is onze werkwijze.
A. Er zat wel een kitrand. Dit raam had het anders geen winter overleefd
B. Al zat er geen kitrand, dan plaats je die toch 8)7

PWM wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:15 (48%)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

quote:
PWM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:24:
Laatste, want ik zit mij nu weer op te winden :+
Ik snap het ;)
Maar dan is het toch simpel? Een foto sturen (zal je vast al wel gedaan hebben) met de vraag of ze dit onder de noemer 'extra aandacht' scharen. En dan voor de rest aan je rechtsbijstand overlaten.

Gunner wijzigde deze reactie 22-11-2017 14:34 (7%)

Ezechil 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Lijkt wel of er niet geschuurd is .. en een hele klodder verf op gesmeerd is??

Als de kozijnen/verf er nog goed uitzien... dan is het even lichtjes schuren. (eventueel oneffenheden uithalen)
en dan volstaat 1 laagje verf wel ....

Zo heb ik het gedaan met mijn huis .
Dat van jou ziet er echt niet uit :O

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-05 18:32
Puur uit interesse, hoe ben je aan deze prutsers gekomen?

Die foto's.. de manier van communicatie over de kit, wow.

Google eens op 'onafhankelijk advies schilderwerk' en mail 3-4 van die toko's met een kort verhaal en 2-3 duidelijke foto's. Je zal vast ergens wel goed advies krijgen hoe dit het beste voort te zetten zonder dat het je zelf geld gaat kosten (althans, niet veel).

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 22-11-2017 14:45 (53%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
De grootste fout van mijn leven. Ik had alles goed voor elkaar na onze verbouwing en verhuizing. Alleen het buiten schilderwerk nog. Het was lekker weer, de zon scheen en ik dacht: How hard can it be.

www.werkspot.nl

Gemiddeld een 9.1. Dan weet je meteen wat dat waard is.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:55
Ah weer iemand die de dupe is geworden door een malloot van werkspot..

Verschrikkelijk wat een treurnis nu ook weer
Maar toch zou ik snel zelf wat doen aan de kitranden en openliggende stukken hout, ik snap dat je dit bij de schilder wil neerleggen, maar je wil ook geen (nog ergere) verrotte kozijnen

• nare man
  • Laatst online: 19-05 21:59
Als jij drie andere schildersbedrijven schriftelijk hebt laten bevestigen dat het werk niet goed is gedaan, dan zou dat wel voldoende bewijs moeten zijn dat de oorspronkelijke schilder tekort is geschoten.

nare man wijzigde deze reactie 22-11-2017 14:50 (5%)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
De foto's in combinatie met schildersbedrijven die even een rapportje optekenen zou toch voldoende moeten zijn. Dit lijkt me in de buitencategorie te vallen qua broddelwerk.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Bij het huis van mijn moeder een gelijkaardig probleem, maar dan met isolatie en een kolderbedrijf.

Daar heeft de rechtsbijstand de expert verzorgd - en dat zou jou rechtsbijstand OOK moeten doen.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:04
Wow, dat je dit kunt opleveren, zelfs een beunhaas zou zich schamen.

Note 2 myself: mocht ik ooit werkloos raken, kan ik op werkspot als schilder aan de slag, dit zou ik namelijk beter gedaan hebben dan deze malloot.

Martinusz wijzigde deze reactie 22-11-2017 14:55 (3%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• nare man
Van een 'onafhankelijk' expert is alleen sprake als de rechtbank een gerechtelijk deskundige zou benoemen en dat komt maar heel zelden voor (voornamelijk letselschade of andere heel complexe zaken).

In dit geval is echt wel voldoende als jij een ander schildersbedrijf de situatie hebt laten bekijken en zij hebben gemotiveerd op schrift gezet wat er allemaal niet klopt aan het werk. Rapportje laten opstellen, foto's erbij, klaar. Niet te moeilijk doen.

nare man wijzigde deze reactie 22-11-2017 14:54 (16%)

• Peetman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:28

Peetman

Tjah....

M'n zoontje van drie zal nog beter werk afleveren dan dit. Dit is duidelijk een beun met internettoegang en een klantenkaart van de plaatselijke bouwmarkt.

Voor een rechter lijken me de foto's ook wel afdoende. Maar Vereniging Eigen huis of een dergelijke partij moet hier ook wel een expert voor kunnen leveren indien nodig.

Peetman wijzigde deze reactie 22-11-2017 14:56 (37%)

• mkleinman
  • Laatst online: 19-05 22:15

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

quote:
:F is de enige smiley die hier past. Wat een bizarre foto, geen en/of beschadigde kitrand, rotzooi in de verf waarmee geverfd is, rotzooi OP de verf, wat lijkt op haren in de verf, bobbels in de verf, plekken waar bubbels gezeten hebben in de verf waar die geklapt is.

Iedere weldenkende amateur had beter kunnen schilderen dan dit prutswerk.

Mag ik vragen wat het gekost heeft?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
4000,-

En nu he, nu ik die Werkspot reviews teruglees, zie ik opeens wat ik had moeten zien. Veel te gelikte reviews met te mooie volzinnen en teveel superlatieven. Dom dom dom

• nare man
Ik heb ook ooit eens zo'n harrie aan het werk gehad. Eens maar nooit weer.

Hier moet je verder niet teveel tijd aan vuil maken. Laat DAS gewoon een simpele dagvaarding opstellen, rapportje van die drie andere schilders erbij die verklaren dat het kutwerk is, en opsturen aan die harries met de mededeling dat als ze binnen n week niet het volledige bedrag restitueren plus rente die dagvaarding zal worden uitgebracht en de zaak maar door de rechter zal moeten worden beslist.

(Wel even een waarschuwing: druk DAS echt op het hart dat ze alle correspondentie, stukken etc. met de wederpartij eerst in concept aan jou voorleggen, want DAS is ongeveer het juridische equivalent van die schilders die jouw kozijnen hebben verneukt.)

nare man wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:02 (20%)

• Peetman

Peetman

Tjah....

Pfff, wij waren afgelopen zomer 1000 euro kwijt voor het buitenschilderwerk over 2 verdiepingen (tussenwoning). Schilder die zelf in de wijk woont en hier veel doet in de buurt. Konden dus gewoon een paar blokken verder rustig de boel eens bekijken om te zien hoe hij z'n werk deed.

Maar plaats in ieder geval ook een review en stel Werkspot op de hoogte. Misbruik van hun platform doen ze neem ik aan wat aan, anders is het snel afgelopen.

Peetman wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:05 (22%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Plottwist die ik hier nog niet gemeld had: ik heb nog 0,- betaald.

Hij wil volgende week een dagje langskomen om een dagje alles te fixen (andere schilders adviseren 3 weken). DAS heeft aangegeven dat toe te laten, waarna hij de klus "af" kan verklaren.

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:17

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:
PWM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:08:

Hij wil volgende week een dagje langskomen om een dagje alles te fixen (andere schilders adviseren 3 weken). DAS heeft aangegeven dat toe te laten, waarna hij de klus "af" kan verklaren.
Meneer "vriendelijk" verzoeken zijn gezicht nooit meer te laten zien en een gerenommeerd bedrijf het werk laten opknappen? Zijn centen kan hij uiteraard vergeten..

Gekkenhuis wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:12 (3%)

 rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Gekkenhuis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:12:
[...]

Meneer "vriendelijk" verzoeken zijn gezicht nooit meer te laten zien en een gerenommeerd bedrijf het werk laten opknappen? Zijn centen kan hij uiteraard vergeten..
Dat was mijn idee. Echter, dan pleeg ik contractbreuk en zal hij melden dat hij alles wilde oplossen.

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-05 17:06
quote:

Lekker houden zo. Afspraak met meneer afzeggen. En die dag gebruiken om andere schildersbedrijven te ontvangen die een offerte voor de herstel werkzaamheden kunnen uitbrengen.

Reactie gekruist: aangeven dat die klus niet in een dag te repareren valt?

Defector wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:15 (6%)

• Martinusz
quote:

Snap ik wel vanuit DAS, want als hij de klus als 'af' verklaard, kunnen ze hem waarschijnlijk makkelijker aanpakken als het nog steeds zo dramatisch is. De kans om te fixen is dan geweest.

• Peetman

Peetman

Tjah....

quote:

Knappe schilder, lijkt mij dat je opnieuw moet beginnen, zeer grondig schuren of zelfs afbranden en dan weer opbouwen. Je kan er nog 6 keer overheen schilderen, maar als de laag eronder loslaat ben je klaar. En met al die troep, bubbels, lucht en weet ik wat er nog meer inzit is dat zo gebeurd.

En in 1 dag kan hij moeilijk kitten, het laten drogen en het weer overschilderen.

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-05 16:51
quote:
PWM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:13:
[...]

Dat was mijn idee. Echter, dan pleeg ik contractbreuk en zal hij melden dat hij alles wilde oplossen.
Exact. Je moet hem de kans geven om de boel te herstellen.

Ik snap overigens dat je daar geen vertrouwen in hebt.

• Gekkenhuis

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:
PWM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:13:
[...]

Hij heeft toch al aangegeven alles conform afspraken uitgevoerd te hebben en zelfs extra-werk te hebben gedaan? Je hebt hem dus al in gebreke gesteld. Hij heeft zijn kans gehad om dit recht te zetten.

• nare man
Een ingebrekestelling is de mededeling dat de prestatie niet aan de eisen voldoet, dat je de schuldenaar daarvoor aansprakelijk houdt en dat je aanspraak maakt op alsnog nakoming. Je moet de schilder dus de kans geven om te herstellen (ik dacht dat dat al was gedaan maar dat is blijkbaar nog niet zo).

nare man wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:29 (9%)

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-05 16:24

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

quote:
Gekkenhuis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:12:
[...]

Nadeel is dat herstellen van deze zooi meer werk oplevert dan de initile klus...

De originele klus kon wellicht afgerond worden met schoonmaken, schuren, kitten en reinigen. Nu moet misschien eerst alle zooi afgebrand worden, en eerst twee lagen grondverf geplaatst worden.

Dat is wel flink meer werk, en dus veel duurder...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
nare man schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:28:
Een ingebrekestelling is de mededeling dat de prestatie niet aan de eisen voldoet, dat je de schuldenaar daarvoor aansprakelijk houdt en dat je aanspraak maakt op alsnog nakoming. Je moet de schilder dus de kans geven om te herstellen (ik dacht dat dat al was gedaan maar dat is blijkbaar nog niet zo).
Dat was al gedaan, met een periode van 2 weken. Hij reageerde na 13 dagen... Wellicht anders moeten formuleren, maar goed, hij wil nu dus 1 dag langskomen.

• Gekkenhuis

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:
Question Mark schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:28:
[...]

Nadeel is dat herstellen van deze zooi meer werk oplevert dan de initile klus...

De originele klus kon wellicht afgerond worden met schoonmaken, schuren, kitten en reinigen. Nu moet misschien eerst alle zooi afgebrand worden, en eerst twee lagen grondverf geplaatst worden.

Dat is wel flink meer werk, en dus veel duurder...
Het zal ongetwijfeld duurder uitvallen, hele zure maar wijze les. Zou jij die gast dan nog vertouwen rond je huis om het te herstellen?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-05 23:45
quote:
PWM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:45:
De grootste fout van mijn leven. Ik had alles goed voor elkaar na onze verbouwing en verhuizing. Alleen het buiten schilderwerk nog. Het was lekker weer, de zon scheen en ik dacht: How hard can it be.

www.werkspot.nl

Gemiddeld een 9.1. Dan weet je meteen wat dat waard is.
Bedrijven die het werk van werkspot moeten hebben zijn sowieso niet erg goed. De goede bedrijven krijgen via via werk genoeg aangeboden.

• nare man
quote:
PWM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:31:
[...]

Dat was al gedaan, met een periode van 2 weken. Hij reageerde na 13 dagen... Wellicht anders moeten formuleren, maar goed, hij wil nu dus 1 dag langskomen.
Als je nu toch al weet dat hij het nooit in n dag kan fiksen, dan laat je hem toch lekker langskomen? Bij voorkeur regel je een vriendje dat hem een beetje in de gaten houdt en een soort 'notulen' maakt van zijn bezoek. Vervolgens stuur je hem een briefje met de mededeling dat het werk nog steeds niet goed is gedaan en dat je daarom de overeenkomst ontbindt en aanspraak maakt op vervangende schadevergoeding. En dan doe je wat ik eerder schreef (vervelend briefje met concept dagvaarding en aanspraak op schade + rente + kosten).

nare man wijzigde deze reactie 22-11-2017 15:37 (8%)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

quote:
Gekkenhuis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:31:
[...]

Het zal ongetwijfeld duurder uitvallen, hele zure maar wijze les.
Waarom? Gevolgschade die een ander aan een huis veroorzaakt, mag diegene ook gaan vergoeden. Het juridisch traject loopt toch al.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:37
Ik zie het nu al voor me: we smeren er nog een extra extra dikke laag overheen zodat het mooi egaal wordt. Beetje extra in de hoekjes fungeert prima als kit.

• mkleinman

mkleinman

Daar ben ik inderdaad ook bang voor wat er gaat gebeuren. Het enige wat nu nog de boel goed kan maken is eerst alles afbranden, primer, grondverf en kitten en dan aflakken.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
For the record: Ik heb even de foto's weggehaald aangezien daar iets teveel metadata in stond :) Ben nu op vliegveld, zal ze nog even vervangen later.

• Gekkenhuis

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:
Question Mark schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:37:
[...]

Waarom? Gevolgschade die een ander aan een huis veroorzaakt, mag diegene ook gaan vergoeden. Het juridisch traject loopt toch al.
Omdat (ik vermoed dat) de tijd en moeite die erin gestoken moet worden om die vergoeding te krijgen het mij niet waard is en ik mijn verlies neem.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

Dat kan, en is vaak ook het verstandigste. In dit geval loopt het juridische traject toch al, de rechtsbijstand is al bezig... Neem het dan gewoon mee.

In het rapport wat opgesteld gaat worden door de deskundigen kunnen gewoon herstelkosten opgenomen worden. Dan is het aan de rechtbank om daar vervolgens wat van te vinden.

• Alfalva
quote:
Gekkenhuis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:12:
[...]

Omdat (ik vermoed dat) de tijd en moeite die erin gestoken moet worden om die vergoeding te krijgen het mij niet waard is en ik mijn verlies neem.
Je kan niet zomaar onder een overeenkomst uit, ook niet (meteen) als de tegenpartij zijn deel van de overeenkomst niet goed nakomt. "Je verlies" zal in dat geval zijn het volledige bedrag van de schilderbeurt, zonder recht op schadevergoeding. Lijkt me niet wenselijk.

• Gekkenhuis

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:
Alfalva schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:29:
[...]

Je kan niet zomaar onder een overeenkomst uit, ook niet (meteen) als de tegenpartij zijn deel van de overeenkomst niet goed nakomt. "Je verlies" zal in dat geval zijn het volledige bedrag van de schilderbeurt, zonder recht op schadevergoeding. Lijkt me niet wenselijk.
@PWM gaf aan dat hij nog geen cent heeft betaald. Dat zal hij van mij ook echt niet krijgen. Mr. de schilder mag het dan lekker voor laten komen om zijn geld te eisen. Ik wens hem veel succes daarmee.

Gekkenhuis wijzigde deze reactie 22-11-2017 16:33 (3%)

• Alfalva
quote:
Gekkenhuis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:32:
[...]

@PWM heeft nog geen cent betaald gaf hij aan, dat zal hij van mij ook echt niet krijgen. Mr. de schilder mag het dan lekker voor laten komen om zijn geld te eisen. Ik wens hem veel succes daarmee.
Dat is gewoon een slecht advies. Dat succes gaat de schilder immers krijgen van de rechter..

Ik snap dat jij dat zo voelt, alleen is de juridische werkelijkheid anders. En aangezien je voor een juridisch geschil aanklopt bij de rechter, en niet voor een bevestiging van jouw gevoel, raad ik jouw "advies' van harte af.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:09
Je kan niet anders dan hem nog die dag gunnen.
Maak nog eens foto's voor en na, en als je nog altijd niet tevreden zijn, dan betaal je niet. Dan heb je nog 2 keuzes:

- hij laat de zaak zo, en jij laat het door een ander laten oplossen die jij betaalt
- hij spant een rechtszaak aan om betaald te worden, en dan zal jij met expertises moeten aantonen dat het niet volgens de regels van de kunst is
- hij laat de zaak zo, en jij spant een zaak aan om alles te herstellen op zijn kosten, en dan betaal jij wat er op zijn offerte stond.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:55
Heb je ook nog foto's voordat de schilder kwam?
En heb je zwart op wit staan wat er allemaal moest gebeuren?

En nogmaals, ik zou zo snel mogelijk wat aan die kitranden en blote plekken doen, vooral gezien het feit dat het de komende dagen weer slechter weer wordt

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-05 18:32
Als ik de foto's moet geloven moet de schilder nog langskomen en heeft de schilder nog niks gedaan.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Klote man, zie net je foto. Dat ziet er niet uit !

Heb je er al een derde partij naar laten kijken ?

Volgens het voedingscentrum ben ik Obese, maar mijn vetpercentage is lager dan het landelijk gemiddelde.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10:54
Werkspot daar lopen de prusters rond die via andere kanalen geen werk krijgen omdat het om te janken is.

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-05 15:15

Perkouw

Moderator General Chat
Zie nog maar n foto staan, maar man wat heftig. De rest hoef je eigenlijk al niet meer te zien.
Zul je net zien nu de bouw zo aantrekt. De toppers hebben minder en minder tijd en dit soort rand gevallen pakken nog wat klusjes weg op werkspot.

Als hij nog een dag langs komt zorgen dat je, zoals hierboven al wordt aangegeven, heel goed documenteert hoe alles er bij stond voor en na.

Balen voor je hoor. Dit gezeik zit je niet op te wachten. Herstellen zal ook een leuke klus worden.

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:57

ardana

DT Doktersteam

Army of undead unicorns

Altijd klote als je zo'n vent de kans moet geven om het te herstellen. Je wt dat het er niet beter op gaat worden, enkel slechter, en toch moet je dat juridisch gezien doen.

Ik vraag me wel af of je tijdens zo'n dag mag ingrijpen als hij cht dingen wil gaan doen waarvan je weet dat het slechter wordt.

Bijv. nog 3 lagen er over heen smeren.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m 750 all in

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-05 00:41
Heel vreemd dat iedereen en bij voorbaat van uitgaat dat de schilder iets verkeerd heeft gedaan, zelfs PWM weet niet of dit waar is (er zijn zoveel redenen waarom schilderwerk kan misgaan, misschien was er iets mis met de verf, lmao). Nee natuurlijk is het kut schilderwerk maar ga dat maar eens juridische aantonen.

Waarom zou de schilder kit verwijderen, als hier geen afspraken over zijn gemaakt ?

Waarom zou de schilder de grond gaan afdekken bij buitenschilderwerk, als hier geen afspraken over zijn gemaakt ?

En wat andere schilders van de werkzaamheden vinden doet er al helemaal niet toe, het is echt niet zo een normale schilder genoeg verstand heeft om verftechnische advies te geven, daar is echt specialistische kennis voor nodig. Zowel grote als kleine schildersbedrijven schakelen een verftechnische adviseur in via de groothandel waar ze hun materiaal bij inkopen als ze deze kennis niet in huis hebben. Vooral advies van buitenschilderwerk kan complex zijn .

PWM moet gewoon met DAS bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn en welke stappen er moeten worden doorlopen, daar is je rechtsbijstandverzekering namelijk voor, een forum is niet geschikt voor dat soort juridische advies. Verwacht niet teveel van DAS, ze wipelen 90% van hun klanten af anders zouden ze falliet gaan.

eerste google: https://www.consuwijzer.n...et-tevreden-met-resultaat

tweede google: https://www.das.nl/~/medi...igen%20bijdrage%20350.pdf

https://www.das.nl/~/medi...ne%20polisvoorwaarden.pdf

Wat geeft het schildersbedrijf aan dat waarschijnlijk mis is gegaan ?
http://www.sikkens-consum...-deuren-buiten-schilderen

Verfproducten hebben altijd een technische documentatieblad met het verfsysteem van de fabrikant dat schilders moeten volgens, bijvoorbeeld:
http://www.sikkens-consum...detail/rubbol_satura_plus heeft:
http://assets.an-platform...s%20_10-10-2012-v010_.pdf

Laat het bedrijf maar lekker alles op papier zetten wat hij de vorige keer heeft gedaan en wat vermoedelijk mis is gegaan en hoe hij dit gaat herstellen zodat jullie beide iets op paper hebben staan als er juridische vervolgstappen moeten worden ondernomen.

Nodig het bedrijf maar uit om de schilder werkzaamheden te komen bekijken en dan een stappenplan te maken, zorg ervoor dat je niet alleen thuis bent en ondersteuning hebt van iemand met logische verstand. Bij voorkeur een man tussen de 40-70 en al helemaal niet je vrouw/vriendin). Misschien wil het schildersbedrijf wel zelf zover gaan om een onafhankelijk verftechnische adviseur in te schakelen, de groothandel helpt je hier graag mee, het kost natuurlijk wel 150-200 euro, misschien dat je die kosten kan delen.

http://www.sikkens-consum...verf_laat_los_hoe_kan_dit

p.s. mijn tip is, neem je pech, probeer met het schildersbedrijf te schikken dat je niks hoeft te betalen voor de geleverde werkzaamheden en vraag een kleine vergoeding (100-300) voor de herstelwerkzaamheden (wel schriftelijk natuurlijk) en laat de volgende keer een echt schildersbedrijf je schilderswerk doen of collectief via vereniging eigen huis ofzo. En natuurlijk een nood reparatie voor die openstaande voeg zonder kit kan een schildersbedrijf meteen het werk opnemen (wat ik overigens pas zou laten uitvoeren in april/mei, ik kan me niet voorstellen dat het hout nu droog genoeg is om te herstellen (kan een schildersbedrijf heel makkelijk meten met een vochtmeter).

• The Killer
  • Niet online
quote:
P.A.T.R.I.C.K schreef op donderdag 23 november 2017 @ 05:01:
p.s. mijn tip is, neem je pech, probeer met het schildersbedrijf te schikken dat je niks hoeft te betalen voor de geleverde werkzaamheden en vraag een kleine vergoeding (100-300) voor de herstelwerkzaamheden (wel schriftelijk natuurlijk) en laat de volgende keer een echt schildersbedrijf je schilderswerk doen of collectief via vereniging eigen huis ofzo. En natuurlijk een nood reparatie voor die openstaande voeg zonder kit kan een schildersbedrijf meteen het werk opnemen (wat ik overigens pas zou laten uitvoeren in april/mei, ik kan me niet voorstellen dat het hout nu droog genoeg is om te herstellen (kan een schildersbedrijf heel makkelijk meten met een vochtmeter).
Slechtste-tip-aller-tijden-award, van harte. Het volledige schilderwerk moet opnieuw, dat zal minstens de door deze nepschilder gefactureerde 4000 zijn, maar waarschijnlijk meer gezien het geleverde broddelwerk en bijkomend herstel. Toch adviseer je genoegen te nemen met een bedragje van 100 a 300? Lijkt me geen goed idee.

• Roenie
  • Niet online
quote:
PWM schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:31:
[...]Dat was al gedaan, met een periode van 2 weken. Hij reageerde na 13 dagen... Wellicht anders moeten formuleren, maar goed, hij wil nu dus 1 dag langskomen.
Iedereen snapt dat een dag te weinig is in dit geval.

Als je denkt dat hij geen zin in meerdere dagen werk heeft: druk hem op het hart dat het goed moet gebeuren: dus verf afhalen en opnieuw schilderen. Dat je iets anders niet accepteert. Kans is misschien aanwezig dat hij dan liever niet komt en jij naar een ander kunt (waarbij hij uiteraard moet betalen voor het verwijderen van de verf).

Als je denkt dat hem die dagen niet uit maakt, dan lekker laten aanmodderen die ene dag. Het werk zal er niet beter van worden en je hebt hem hiermee de kans gegeven het te herstellen. Als dat dan niet gebeurt dan kun je eenvoudiger ontbinden.
quote:
The Killer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:40:
[...]Slechtste-tip-aller-tijden-award, van harte. Het volledige schilderwerk moet opnieuw, dat zal minstens de door deze nepschilder gefactureerde 4000 zijn, maar waarschijnlijk meer gezien het geleverde broddelwerk en bijkomend herstel. Toch adviseer je genoegen te nemen met een bedragje van 100 a 300? Lijkt me geen goed idee.
Als je voor 300 euro (wel krap) de kozijnen in de staat van voor het schilderen kunt krijgen is dat toch niet eens een verkeerde insteek? Je bent dan wel van het gezeik af. Die 4000 euro kan de TS dan uitgeven aan een echte schilder.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:43
quote:
The Killer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:40:
Slechtste-tip-aller-tijden-award, van harte.
...nou... in een ander topic hier zag ik onlangs de tip om bij autopech op de snelweg, in je auto op de vluchtstrook te blijven zitten (in plaats van achter de vangrail te gaan staan). Die tip zou het nog kunnen winnen van deze...
quote:
Het volledige schilderwerk moet opnieuw, dat zal minstens de door deze nepschilder gefactureerde 4000 zijn, maar waarschijnlijk meer gezien het geleverde broddelwerk en bijkomend herstel. Toch adviseer je genoegen te nemen met een bedragje van 100 a 300? Lijkt me geen goed idee.
Die 4000 heeft TS nog niet betaald, dus speelt hier geen rol. Wellicht dat een goede schilder 5000 vraagt, maar dat is wellicht gewoon de reeele prijs voor dit werk (excl. herstelwerk); dan 100-300 als deel van de herstelkosten.

En wellicht dat je 1000 moet rekenen als echte additionele herstelkosten en komt de beun er zo goed mee weg, maar je moet ook afwegen hoeveel meer tijd en frustratie het gaat kosten om de laatste cent er uit te persen. Uiteindelijk wil je dit ook redelijk snel achter je kunnen laten i.p.v. een jaar procederen en advocaten rijk te maken.

• The Killer
  • Niet online
quote:
Roenie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:42:
[...]

Als je voor 300 euro (wel krap) de kozijnen in de staat van voor het schilderen kunt krijgen is dat toch niet eens een verkeerde insteek? Je bent dan wel van het gezeik af. Die 4000 euro kan de TS dan uitgeven aan een echte schilder.
Heb je de foto's gezien voor ze werden verwijderd? Ik ben bang dat herstellen naar de staat voor het schilderen verfkwakken zo maar 50% meerwerk betekent. Laat staan de schade aan de bestaande betegeling of eventuele gevolgschade. Ook kan het zomaar zo zijn dat een echte schilder voor hetzelfde werk (dus zonder herstel) 1000 meer vraagt, ook die kosten behoren niet aan PWM toe.

• Martinusz
quote:
P.A.T.R.I.C.K schreef op donderdag 23 november 2017 @ 05:01:
Heel vreemd dat iedereen en bij voorbaat van uitgaat dat de schilder iets verkeerd heeft gedaan, zelfs PWM weet niet of dit waar is (er zijn zoveel redenen waarom schilderwerk kan misgaan, misschien was er iets mis met de verf, lmao). Nee natuurlijk is het kut schilderwerk maar ga dat maar eens juridische aantonen.
_O- _O- jij hebt zeker niet meer al die foto's gezien, omdat ze verwijderd zijn?
Je hoeft geen schilder te zijn om te zien dat dit dramatisch schilderwerk was, daar heb je geen expert, productadvies of iets dergelijks voor nodig. De foto's zeggen genoeg, elke rechter zal zien dat het prutswerk is, daar heb je geen schildermansoog voor nodig ;)

• Roenie
  • Niet online
quote:
The Killer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:07:
[...]

Heb je de foto's gezien voor ze werden verwijderd? Ik ben bang dat herstellen naar de staat voor het schilderen verfkwakken zo maar 50% meerwerk betekent. Laat staan de schade aan de bestaande betegeling of eventuele gevolgschade. Ook kan het zomaar zo zijn dat een echte schilder voor hetzelfde werk (dus zonder herstel) 1000 meer vraagt, ook die kosten behoren niet aan PWM toe.
Nope, alleen die ene die er nu nog staat :)

• Seor Sjon

Seor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die ene zegt mij genoeg. De 'nieuwe' laag heeft nooit gehecht op de ondergrond. Het leek wel op het schilderwerk zoals ik dat in mijn vorige woning had. Voordeel is vaak wel dat door de slechte hechting het er ook zo weer af is. Mijn inschatting is dat ie max 1 schuurpapiertje voor de woning heeft gebruikt en 1 doekje ontvetter.

@P.A.T.R.I.C.K Het lijkt me niet de bedoeling dat je nog eens los uit moet leggen dat ze niet je straatwerk ondersmeren ipv de kozijnen. De foto's spraken boekdelen, maar ik begrijp dat die nog terugkomen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zal de foto's zo nog even plaatsen. Slecht wifi in hotel.

PWM wijzigde deze reactie 23-11-2017 09:31 (4%)

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:10
Pwm is op vakantie gegaan omdat hij dit schilderwerk niet meer aan kon zien. Volledig te begrijpen.

Ik heb de foto's gisteren nog gezien. Wat een drama. Als ik de kwast tussen mn billen vasthoudt kan ik mooier resultaat leveren. Nu ben ik altijd van het of een goede schilder of zelf doen. Zo lang ik het kan betalen heb ik n schilderbedrijfje waar ik zaken mee doe. Zij hebben scherpe uurtarieven maar maken vooraf enkel een inschatting en maken geen aanbiedingen.

Dit schilderwerk is echt beneden alle standaarden. Iedereen zegt dat er te weinig is geschuurd. Nu leek het wel alsof de ondergrond niet schoon was maar schuren is zeker buiten met alkyd(is het alkyd?) verf amper nodig. De nieuwe verf lost de oude op en dat zorgt voor de hechting.

Volgens mij is hier of helemaal niet schoon gemaakt. Of een verfsysteem gebruikt dat het ander aantast. Als je echt voor duurzaamheid gaat kun je het beste n soort verfsysteem blijven gebruiken. Alhoewel een watergedragen grondlaag eigenlijk nooit kwaad doet.

Anyways ik krijg de neiging om deze schilder op z'n minst een vuist in zijn gezicht te verkopen. Aangezien ik nooit agressief ben wil ik niet weten hoe PWM zich nu voelt.

Ik hoop in elk geval dat je niet hoeft te betalen. Je moet die man waarschijnlijk wel een mogelijkheid geven om het te herstellen zoals al besproken.

Weet je wat voor soort verf hij gebruikt heeft en wat er op de kozijnen was aangebracht voordat hij kwam?

Always look on the bright side of life.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Tjah... zonder de overige foto's te hebben gezien geloof ik PWM op zijn woord dat het schilderwerk (ver) beneden peil is dat het in ieder geval niet aan de verwachtingen voldoet. Hoe hard je ook gaat bewijzen dat het schilderwerk niet goed is uitgevoerd, je bent voorlopig nog niet af van de schilder in kwestie. Aangezien je een geschil hebt en er onderling niet uit komt met de uitvoerende partij dien je de zaak voor te leggen aan een onafhankelijke partij. In dat geval, particulier vs. schildersbedrijf, dien je je te wenden tot de geschillencommissie. Zij zijn de aangewezen partij om te bemiddelen bij geschillen tussen bedrijven en consumenten en ook bindende uitspraken hierover te doen: https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/

De schilder in deze kwestie zal altijd in de gelegenheid moeten worden gesteld om eventuele gebreken dan wel tekortkomingen in de uitgevoerde werkzaamheden te herstellen, daar kom je bijna nooit onderuit.
Daarnaast heeft het opmaken van rapporten door derden geen zin. Mocht het daadwerkelijk tot 'zaak' komen bij de geschillencommissie dan zal deze zelf een onafhankelijke partij aanwijzen voor het opmaken van een rapportage.

Het niet betalen van de gehele factuur is niet echt handig en draagt niet bij tot een eventuele onderlinge oplossing. Al hoe wel ik het helemaal kan begrijpen zorgt zoiets alleen maar voor diepere hakken in het zand bij het schildersbedrijf. Daarom is het zaak om zo snel mogelijk de zaak onder te brengen bij de geschillencommissie. Bij deze partij kun je het bedrag ten hoogte van de factuur deponeren. Hiermee los je het probleem voor wat betreft de betaling op en heeft het schildersbedrijf geen reden tot overgaan incasso.Daarnaast beoordeeld de geschillencommissie ook of de uitgevoerde werkzaamheden in verhouding staan tot het gefactureerde bedrag. Bij een eventuele conclusie tot over-facturering zal op basis van de rapportage door de aangewezen onafhankelijke partij.

n.b. wellicht mosterd na de maaltijd; neem altijd een schilder die is aangesloten bij een branchevereniging. Dat maakt de lijnen bij een eventueel geschil korter en ben je uiteindelijk altijd verzekerd van een vakkundig eindresultaat.

Han wijzigde deze reactie 23-11-2017 10:25 (5%)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Dit is mijn huis tuin en keuken expertise:

Ik denk dat je ten 1e zsm een verftechnisch rapport moet opvragen en aan de hand daarvan verder gaan.
Ik denk zelf niet dat je dit in 1 dag kan herstellen, het lijkt me meer verkeerde verf op verkeerde grondlak.
Ik zou de schilder geen dag de kans geven maar het zsm herstellen. ik denk dat alles er af moet en weer schuren, gronden en aflakken. Maar nu netjes met de juiste middelen.

Denk nu ook aan de weersomstandigheden.
Je zult sterker staan met een deskundig rapport als je een zaak gaat maken tegen de (klusser).
Iedereen kan zien dat dit niet goed is gegaan, maar afdoen met dagje de tijd om te herstellen ?
Het is je eigen woning en je wilt strak werk en geen gepruts om de winter door te komen of dergelijk.

Ik heb wel vaker gehoord dat een watergedragen lak niet op alkyd lak houd of anders om.
Lijkt me in die geest fout te zijn gegaan. Je weet ook niet of de lak die je hebt staan wel overeenkomt met wat op het etiket staat (bij lak van de 'klusser' ) dat kan gemengd zijn etc etc.

Dit is mijn gedachte hier over.

Volgens het voedingscentrum ben ik Obese, maar mijn vetpercentage is lager dan het landelijk gemiddelde.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Dit zijn de foto's. En voor de goede orde: Dit zijn dus niet DE problemen. Dit is een snapshot van 100 foto's. Het hele huis en AL het hout ziet er zo uit.

https://tweakers.net/ext/f/raDSPk43ARMmGYyIuxotXEY7/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/GUS4YUcIv5QfCBrpW8rpgEIJ/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/w6uwLv0gTmhScG8hCIXfesAE/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/wluT8QB5kHTR8hxEXlcOVFJL/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Jc91vh9U8QRkny9DiGoU7tfG/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/WqkeYIPCSiHuRQP4cOTcJjcS/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/LcvuGwJ7gSH33k0B6HN0Knmj/thumb.jpg

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:38
Allejeetje zeg. Zeker geen tekenles gehad op de middelbare school? Daar leer je nog netter schilderen dan hier is gebeurd.

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:07

GS88

π raat

Toen ik de titel zag moest ik aan bovenstaand filmpje denken :9

Maar gezien de foto's: moet je je niet afvragen of deze schilder aan kinderarbeid doet..? :/
De enige logische verklaring lijkt me dat een kind van 4 verantwoordelijk is voor dit "schilder"werk..

GS88 wijzigde deze reactie 23-11-2017 10:36 (18%)

Rotterdam

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:52

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

quote:
Han schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:19:
Tjah... zonder de overige foto's te hebben gezien geloof ik PWM op zijn woord dat het schilderwerk (ver) beneden peil is dat het in ieder geval niet aan de verwachtingen voldoet. Hoe hard je ook gaat bewijzen dat het schilderwerk niet goed is uitgevoerd, je bent voorlopig nog niet af van de schilder in kwestie. Aangezien je een geschil hebt en er onderling niet uit komt met de uitvoerende partij dien je de zaak voor te leggen aan een onafhankelijke partij. In dat geval, particulier vs. schildersbedrijf, dien je je te wenden tot de geschillencommissie. Zij zijn de aangewezen partij om te bemiddelen bij geschillen tussen bedrijven en consumenten en ook bindende uitspraken hierover te doen: https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/

De schilder in deze kwestie zal altijd in de gelegenheid moeten worden gesteld om eventuele gebreken dan wel tekortkomingen in de uitgevoerde werkzaamheden te herstellen, daar kom je bijna nooit onderuit.
Daarnaast heeft het opmaken van rapporten door derden geen zin. Mocht het daadwerkelijk tot 'zaak' komen bij de geschillencommissie dan zal deze zelf een onafhankelijke partij aanwijzen voor het opmaken van een rapportage.

Het niet betalen van de gehele factuur is niet echt handig en draagt niet bij tot een eventuele onderlinge oplossing. Al hoe wel ik het helemaal kan begrijpen zorgt zoiets alleen maar voor diepere hakken in het zand bij het schildersbedrijf. Daarom is het zaak om zo snel mogelijk de zaak onder te brengen bij de geschillencommissie. Bij deze partij kun je het bedrag ten hoogte van de factuur deponeren. Hiermee los je het probleem voor wat betreft de betaling op en heeft het schildersbedrijf geen reden tot overgaan incasso.Daarnaast beoordeeld de geschillencommissie ook of de uitgevoerde werkzaamheden in verhouding staan tot het gefactureerde bedrag. Bij een eventuele conclusie tot over-facturering zal op basis van de rapportage door de aangewezen onafhankelijke partij.
Onzin ;w

Je kunt een zaak alleen aan een geschillencommissie voorleggen als de ondernemer bij zo'n geschillencommissie is aangesloten. En dan nog ben je niet zonder meer verplicht om te kiezen voor de geschillencommissie ipv de "gewone" rechter.

Rapporten door derden hebben wl zin. Juist nu er een geschil is, is het zaak om de situatie zsm "vast te leggen". Ook met het oog op de herstelmogelijkheid die je de "schilder" moet bieden, als vast ligt wat er niet klopt ligt ook vast wat hij moet doen om dat te herstellen. En dus ook dat hij de herstelmogelijkheid niet heeft benut als hij niet al die punten heeft opgelost.

Het niet betalen van de factuur "niet handig"? OMG |:(
Betalen is nu wel het stomste dat je kan doen. Dan ben je het geld kwijt en zie het dan maar eens terug te krijgen. Je kunt onder deze omstandigheden beter hebben dat die schilder de hakken in het zand zet, dan ben je des te sneller van die vent af. Laat hm maar tegenwerken, want "nakoming" die die vent is wel het laatste wat je wil.

Mooi fout is niet lelijk

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Zo te zien zit er een urethaanverf op , dat is tenminste een geluk bij een ongeluk. Kwalitatief de beste verf die ook bijna overal op hecht. Het houtwerk is beschermd voorlopig.

Wil je het echt gaan herstellen moet het eerst uitharden en dat duurt de hele winter.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-05 22:20
Ik ben zelf ook schilder en als ik de foto’s bekijk zie ik toch dingen waar wij dagelijks tegenaan lopen. Gewoon een prutser geweest en geloof me in ons vak lopen er heel veel van rond, die knakkers zijn bij meerdere bedrijven weggetrapt, worden dan zzp omdat ze nergens meer aan de gang kunnen en verkopen zich als schilder, zonder papieren ervaring of enige vakkennis.
Werkspot moet je al helemaal niet wezen een beetje vakman komt daar niet.
Heb niet alles gelezen maar waren het wel nederlanders?
Overigens zijn prijsvechters 100% kneuzen die geen werk vinden dus kijk daar mee uit.

Welke verf is gebruikt? De leveransier kan je van een technisch advies voorzien.

Sucsess en voor een ieder die mee lees. Pak een bekende zzp, of bedrijf

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:05

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

quote:
PWM schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:25:
Dit zijn de foto's. En voor de goede orde: Dit zijn dus niet DE problemen. Dit is een snapshot van 100 foto's. Het hele huis en AL het hout ziet er zo uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Sjemig, had 'ie zijn witte stok met rode strepen in de bus laten liggen? Wat een prutswerk...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

quote:
Han schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:19:
Het niet betalen van de gehele factuur is niet echt handig en draagt niet bij tot een eventuele onderlinge oplossing. Al hoe wel ik het helemaal kan begrijpen zorgt zoiets alleen maar voor diepere hakken in het zand bij het schildersbedrijf.
Dat is een prima advies als het werk voor een erg groot deel wl fatsoenlijk was uitgevoerd. In dit geval lijkt er helemaal niets normaal opgeleverd te zijn dus is er geen enkele aanleiding om een deel te betalen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Nog even posten hoe de kozijnen er bij liggen, was die foto vergeten te herplaatsen:

https://tweakers.net/ext/f/U5N3cOBUwI4z79KKR3WYazs2/thumb.png

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-05 14:33
quote:
mikerosauer schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:59:
Werkspot daar lopen de prusters rond die via andere kanalen geen werk krijgen omdat het om te janken is.
Heb afgelopen jaren diverse aannemers/schilders/stucadoors via Werkspot geregeld en heb absoluut niets te klagen.
Had een klein foutje ontdekt in het stuc werk en ze kwammen gewoon op eigen kosten(/tijd) alles goed maken (nadat ik de factuur al had voldaan, dus ze hadden niet terug hoeven komen).
Misschien heb ik alleen goede ervaringen maar daarmee ben ik het dus niet eens met jouw opmerking.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

:o wat een broddelwerk zeg. Dat noemt zich schilder???

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:57

ardana

DT Doktersteam

Army of undead unicorns

Eigenlijk moet je bewondering voor deze schilder hebben. Het is gewoon echt knap hoe hij dit zo heeft weten te verprutsen.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m 750 all in

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:23

McGryphon

Moderator General Chat

Flevoland delenda est

quote:
DonJunior schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:41:
[...]

Heb afgelopen jaren diverse aannemers/schilders/stucadoors via Werkspot geregeld en heb absoluut niets te klagen.
Had een klein foutje ontdekt in het stuc werk en ze kwammen gewoon op eigen kosten(/tijd) alles goed maken (nadat ik de factuur al had voldaan, dus ze hadden niet terug hoeven komen).
Misschien heb ik alleen goede ervaringen maar daarmee ben ik het dus niet eens met jouw opmerking.
Nou, hij heeft geen ongelijk. De prutsers die nergens anders meer aan werk kunnen komen lopen op Werkspot rond.

Maar dat wil niet zeggen dat iedereen op Werkspot ook een uitgerangeerde prutser is.

Dit is in principe waarom mijn ouders alle grote klussen die ik niet kan of wil doen door bedrijven uit de regio laten doen die al langere tijd bestaan en waar onze directe omgeving ervaring mee heeft. Ze hebben geen zin om de gok te wagen dat iemand die via een site als bv. Werkspot alles veel goedkoper aanbiedt vervolgens de klus verneukt, en er is altijd de kans dat je iemand verkeerd inschat als deze wel een vlotte babbel heeft en lijkt te weten waar hij het over heeft.

De pest met het inhuren van ZZP'ers is dat je soms lastig het onderscheid maakt tussen degenen die ZZP'er zijn geworden omdat ze zich door een werkgever beperkt voelen of die meer controle wilden over wat ze precies doen omdat ze toch alles kunnen doen, en degenen die bij elke baas op straat zijn komen te staan vanwege onkunde maar wel hetzelfde werk willen blijven doen.

WOEF, WOEF, WOEF WOEF WOEF
WOEF WOEFWOEFWOEF WOEFWOEFWOEF WOEF WOEF
WOEF WOEF WOEF, WOEFWOEF WOEF WOEF
WOEF WOEF WOEFWOEF WOEFWOEFWOEF WOEF WOEF

• Seor Sjon

Seor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Sjees, sommige foto's lijken wel stucen met verf.

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-05 21:17
Spuit 11 natuurlijk, maar wat een bende..
Welke verf heeft ie gebruikt?
Lijkt me willekeurig of te dik, of te dun...of een verkeerd verfsysteem gebruikt voor de verf die er al op zat.

Afgelopen zomer m’n eigen woning gedaan, voor t eerst, dat ziet er zelfs beter uit...vrij strak zelfs ;)

Niks betalen voordat t 100% is opgelost, en dat gaat ie niet redden in 1 dag.
Zelfde gehad met bestrating, polymeer-voegzand op de bestrating.
Geeft hardnekkige vlekken, bestrating verpest.
Niks betaald voordat t opgelost zo zijn, was niet op te lossen (moet slijten) dus overeen gekomen het laatste termijn niet te betalen.

Sterkte!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@PWM Wat ga je nu doen ?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Wachten. Hij heeft de mail gehad dat hij inderdaad welkom is om het te fixen (zijn genoemde 1 dag). Nog niets gehoord...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
PWM schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:20:
Wachten. Hij heeft de mail gehad dat hij inderdaad welkom is om het te fixen (zijn genoemde 1 dag). Nog niets gehoord...
Heb je het al door 3e partij laten beoordelen ?
(deskundig rapport op laten maken) http://www.verfadviescentrum.nl/content.php?p=10

Hackus wijzigde deze reactie 23-11-2017 22:53 (7%)

• mkleinman

mkleinman

@PWM Hoeveel schilderwerk was je huis eigenlijk? Ik heb namelijk mijn huis recent laten schilderen voor veel minder dan de helft door een gerenomeerd bedrijf. Wij waren voor de begane grond/1e verdieping + zolderraam aan voor en achterzijde net 1600,- euro kwijt.

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-05 00:41
quote:
PWM schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:20:
Jammer dat niet alle fotos er opstaan, liefs ook een paar zonder zoom :)

Aangezien andere schildersbedrijven langs zijn geweest, wat zeggen die over de kosten van het afkrabben/fohnen/schuren ? Een normale woning kost hiervoor al snel 550-800 (aan alleen uurloon)12-16 uur. x 45-50)

Meerdere dagen vrij nemen om te babysitten op een slechte klusjesman alleen al kost veel meer, plus alle stress die je hiervan krijgt, plus lijkt het mij vrij duidelijk dat hij sowieso geen normaal schilderwerk kan opleveren, dus heel veel tijdverspilling, plus hij gaat je kraambeglazing bekrassen en het kozijnhout vernielen, dan is je schade nog vele malen groter.

Niet iedereen heeft mijn insteek begrepen zie ik, maar ik blijf bij mijn advies, probeer te schikken, geen betaling van de reeds gemaakte kosten en een kleine symbolische vergoeding voor de herstelwerkzaamheden (hiermee erkent hij schuld, en ben je definitief van hem af). Vraag je voor de volledige herstelkosten, zal hij het wel zelf willen gaan herstellen.

Alternatieve oplossing is een beraming van de specifieke herstelwerkzaamheden, dus offerte van een echt schildersbedrijf, en hiervoor proberen te schikken, vallen de kosten hoger uit en heb je reeds geschikt en heb je natuurlijk juridische nergens aanspraak meer op.

En als je er voor kiest om hem weer aan je woning te laten kloten, dan ben je knettergek :X gebruik aub je gezond verstand O-) Ik hoop dat hij niet met een brander met open vuur aan de gang gaat als jouw kinderen of die van de buren liggen te slapen :9

p.s. Zodra je wat dan ook besluit, voordat je tot actie over gaat: bel DAS en vraag eens wat ze vinden van jouw keuze...
p.s.s. Wat had je eigenlijk afgesproken dat het ging kosten :?

P.A.T.R.I.C.K wijzigde deze reactie 24-11-2017 00:24 (5%)

• sjaak86
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:43
Als er niet zoveel onafhankelijke experts zijn, wees dan voorzichtig. Als je nu eentje inschakelt, kan die later niet opnieuw door de rechter als deskundige worden benoemd

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@PWM Is er nog iets nieuws te melden ?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Na 8 weken geen reactie van de schilder, is er besloten een expert langs te sturen. Hopelijk is die er volgende week. Duur allemaal heel lang :(

Nog veel vervelender is dat nu de schilder doorheeft dat er wel degelijk doorgepakt gaat worden, hij ons berichten aan het sturen is, ondanks nadrukkelijk verzoek van ons en de jurist om al het contact via hem te laten verlopen.

Kort gezegd meldt hij nu dat hij snel langs wil komen, omdat hij bang is dat het resterend schilderwerk slechter geworden is met het weer van de laatste weken. Indekken dus.

Pagina: 1 2 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*