Ik kan nog wel 10 dingen noemen waar ik vind dat de overheid geen geld aan uit moet geven.President schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Toch heb je er een hele post van gemaakt :-P. Ik was er blijkbaar onterecht van uit gegaan dat alleen ouders die geen gebruik maakten van de opvang het terug zouden krijgen. Tijdens de eerste lockdown kon je leven dus gewoon doorgaan met werk en kind naar de opvang brengen en was die opvang ook nog eens gratis? Bijzonder dat je gratis opvang had (daarbij ga ik uit van reguliere opvang, als je extra opvang moet afnemen wegens bijvoorbeeld een dichte school vind ik het logisch... Al was er toen noodopvang op scholen).
Top dat er nu geen geld wordt uitgeven door de overheid aan mensen die er geen recht op hebben (immers, de teruggave is voor mensen die door verplichte sluiting geen opvang hebben gebruikt).
Het is juist een goede zaak dat de overheid geen 2-deling veroorzaakt in deze en ik heb geen idee waar jij vandaan haalt dat deze teruggave enkel voor die groep mensen is die noodopvang moeten gebruiken, dat heb je denk ik zelf bedacht? Want zowel voor de eerste lockdown als de tweede lockdown geldt dat de overheid alles tot de max uurprijs vergoed, opvang is dus nagenoeg gratis voor iedereen. Zie het maar als een bedankje richting deze mensen in de cruciale sectoren die gebruik moeten maken van de noodopvang.
Het is bijzonder belangrijk dat de kinderopvangorganisaties deze crisis overleven, je kan niet van ze verwachten dat ze maanden zonder inkomsten overleven. Het hele administratieve proces wie er wel en niet van de noodopvang gebruik hebben gemaakt is dermate ingewikkeld, tijdrovend, fraude en fout gevoelig en met name kostbaar dat het niet opweegt tegen gewoon iedereen op basis van bekende gegevens de vergoeding geven. Er wordt in deze crisis met miljarden gesmeten, die paar honderd miljoen naar ouders met KOT is een schijntje.
Overigens de bron dat iedereen alles vergoed krijgt en meer informatie hoe dat werkt:
https://www.svb.nl/nl/kinderopvang/met-toeslagVergoeding voor ouders die kinderopvangtoeslag krijgen
Vanwege het coronavirus was de kinderopvang in Nederland van 16 december 2020 tot en met 7 februari 2021 gesloten. De buitenschoolse opvang (BSO) is nog gesloten.
De overheid heeft ouders gevraagd tijdens de sluiting de kinderopvang door te betalen. Ook als ze er geen gebruik van maken.
Krijgt u kinderopvangtoeslag? Dan krijgt u een tegemoetkoming voor uw eigen bijdrage op basis van de ‘tijdelijke tegemoetkomingsregeling kinderopvang’ (TTKO).
Hoe hoog is de vergoeding
De hoogte van de vergoeding hangt af van het aantal kinderen, het aantal opvanguren en uw verzamelinkomen. De overheid vergoedt van uw eigen bijdrage het deel tot en met het maximumuurtarief dat geldt voor de soort opvang (dagopvang, buitenschoolse opvang, gastouderopvang). De vergoeding die u krijgt verschilt mogelijk van de precieze eigen bijdrage die u betaalt. Hiervoor vragen we uw begrip.
U hoeft de vergoeding niet zelf aan te vragen
U ontvangt rond 3 april 2021 vanzelf een brief van ons waarin staat hoeveel u krijgt. Rond 8 april 2021 krijgt u het bedrag op uw rekening gestort.
Binnenkort leest u op onze website uitgebreide informatie over de regeling en hoe het bedrag wordt berekend.
Het is nog niet bekend wanneer de buitenschoolse opvang weer open gaat. Is dat later dan 1 maart? Dan krijgt u onze brief en het bedrag op een later moment. Het maakt niet uit wat voor soort opvang u heeft.
[ Voor 31% gewijzigd door Drardollan op 22-02-2021 12:48 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !