Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Ik vraag mij af, of dit de juiste topic plek is, of dat het bij het themaforum voor Corona thuis hoort. Maar aangezien het specifiek over het financiële aspect gaat, plaats ik het toch maar hier in PFSL.

Waarschijnlijk hebben jullie, net als ik, een brief van het SVB ontvangen m.b.t. de compensatie van de kinderopvang gedurende de sluiting van 16 maart tot en met 7 juni.
Fijn dat de brief er is en dat het geld 8 juli overgemaakt zal worden :)

Maar nu viel mij op, dat ik te veel compensatie ontvang en dat ik nergens kan corrigeren.
Wat is het geval? Ik geef altijd meer inkomen (+/- 25k meer inkomen) op, dan dat wij krijgen. Dit om te voorkomen, dat we een deel terug moeten betalen achteraf. Wij hebben liever een meevaller, dan een tegenvaller ;)

Onder aan de berekening bij het SVB staat o.a. het volgende:
Wat als andere gegevens niet kloppen?
De regeling vergoeding eigen bijdrage kinderopvangtoeslag gaat uit van de gegevens die op 6 april bij de Belastingdienst/Toeslagen verwerkt waren. Is het toetsingsinkomen, het aantal opvanguren of soort opvang na 6 april gewijzigd? Dan wordt uw vergoeding niet opnieuw berekend.
Ook als ik bij de vragen kijk, kom ik deze (veel gestelde) vraag tegen:
U heeft voor de kinderopvangtoeslag een hoger inkomen doorgegeven, zodat u later niks terug hoeft te betalen. Uw vergoeding is te hoog.
U hoeft niets te doen. De vergoeding is berekend op basis van de gegevens die op 6 april 2020 verwerkt waren bij de Belastingdienst/Toeslagen. Daardoor krijgen sommige mensen te veel vergoeding en anderen te weinig. Wij vragen hiervoor uw begrip.

In uw situatie krijgt u te veel vergoeding. Want bij een hoger inkomen hoort een lagere toeslag en dus een hogere eigen bijdrage. Voor de eigen bijdrage krijgt u de vergoeding. U hoeft deze vergoeding niet terug te betalen.
En ergens anders vond ik vragen met
Wat als u het niet eens bent met de vergoeding.
Het toetsinkomen waarmee de vergoeding is berekend klopt volgens u niet
De regeling vergoeding eigen bijdrage kinderopvang is een eenmalige regeling. De vergoeding is een tegemoetkoming in de kosten en is berekend met de gegevens die op 6 april 2020 verwerkt waren door de Belastingdienst/Toeslagen. Daarom wijkt de vergoeding mogelijk af van het precieze bedrag dat u heeft betaald voor de eigen bijdrage kinderopvang.

Het is mogelijk dat het toetsingsinkomen in Mijn SVB afwijkt van uw werkelijke inkomen.

Wijziging van het toetsingsinkomen is in de regelgeving geen reden voor herberekening van de vergoeding, dat is wettelijk zo geregeld. Een bezwaar gemaakt tegen deze situatie wordt afgewezen door Belastingdienst/Toeslagen.

Wilt u bezwaar maken? Zorg dan dat de Belastingdienst/Toeslagen uw bezwaar heeft ontvangen vóór 12 augustus 2020.

Download het formulier en vul de vragen in. Daarna print en ondertekent u het formulier.
Met andere woorden: Ik heb kennelijk dus een "mazzeltje" doordat wij een te hoog toetsinkomen hebben doorgegeven. Maar als je dus te weinig (of gewoon je daadwerkelijke) toetsinkomen had staan op 6 maart, dan krijg je dus minder geld terug (dan waar je recht op zou hebben), maar wordt dat ook niet mee gecompenseerd. Ik vind het een beetje bijzondere regeling...

Of zou het te maken hebben, dat de tijd die het kost om dit "goed" uit te zoeken meer kost, dan dat het oplevert? Ik bedoel, als je bezwaar maakt, zal iemand er naar moeten kijken en eventueel een correctie uitvoeren. Dat kost een hoop centen (voor de belastingbetaler). En waarschijnlijk zouden met name de mensen die te weinig terugkrijgen bezwaar maken en degene die te veel krijgen, hun mondje houden (het kost dus geld, maar levert niks op).

Maar hoe fraudegevoelig is dit systeem nou? De toeslagen affaire speelt nog steeds, er zijn ook wat andere "akkefietjes" binnen de afdeling daar gaande, gaat dit straks een nieuwe beerput worden? Ik zal namelijk vast niet de enige zijn, die een wat hoger inkomen heeft doorgegeven...

Ik denk dat ik het geld, wat ik te veel ga ontvangen, maar aan een goed doel ga schenken. Komt het wellicht toch nog op een plek terecht, waar men het goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:40
Ik heb als zzp-er ook mijn/ons inkomen hoger ingeschat. Wij krijgen altijd een paar 100 terug.

Je zou denken dat de BD prima kan nacalculeren wat de feitelijk compensatie was met de definitieve berekening over 2020 ergens mei/juni volgend jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik vind het ook bijzonder dat ze dit niet corrigeren met de definitieve berekening.

Overigens kwam ik los van het inkomen op een tekort (totaal betaald per maand * aandeel onder rijksnorm - kot ontvangen per maand - totale vergoeding / 2.75 >> 0). Moet nog inloggen op de site hoe men tot dit bedrag is gekomen. Mogelijk dat dat tekort nog verder oploopt door niet doorgegeven loonstijgingen.

Titel aangepast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Ik vind het met name bijzonder dat het wettelijk zo geregeld is...

Dus als je voor 6 maart 230 uur opvang (het maximum aantal uur per maand dat in aanmerking komt voor KOT) had doorgegeven en dat je 2 ton verdient, dan had je nu "straffeloos" een leuke tegemoetkoming kunnen ontvangen 8)7

En bij wet is het dus geregeld, dat je dit niet hoeft terug te betalen...

Hmm, misschien straks toch eens inloggen bij toeslagen.nl en de gegevens aanpassen en hopen op een 2e golf in augustus / september :+ (JOKE: Natuurlijk hoop ik niet dat het virus weer oplaait en er een 2e golf komt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25

3raser

⚜️ Premium member

BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:42:
Maar nu viel mij op, dat ik te veel compensatie ontvang en dat ik nergens kan corrigeren.
Misschien kun jij mij compenseren aangezien ik helemaal geen compensatie ontvang. ;) Dat heb je blijkbaar als je geen kinderopvangtoeslag krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@3raser dan heb je waarschijnlijk ook geen kinderen op de opvang ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:42
Bij ons was het ook een meevaller ten opzichte van wat we zouden verwachten. Terwijl wij het salaris niet hoger hebben ingesteld :).

Dat is dus een bijna gratis zomervakantie naar Zuid-Frankrijk over 3wk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Road-runner83 vertel... hoezo een meevaller?
of meer in algemene zin, dat de compensatie al redelijk snel wordt uitbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Normaal gesproken wordt een jaar later de definitieve berekening gemaakt (zojuist die van 2019 ontvangen), met de inkomstengegevens die je hebt ingevuld bij de aangifte inkomstenbelasting. Begrijp ik je nu goed dat ze daarbij niet naar deze eenmalige regeling/compensatie meer kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:42
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:28:
@Road-runner83 vertel... hoezo een meevaller?
of meer in algemene zin, dat de compensatie al redelijk snel wordt uitbetaald?
Als ik bekijk wat we nu netto per maand betalen en terug krijgen dan is dat meer dan de periode dat ze niet geweest zijn....en dan bedoel ik wat we terug krijgen van SVB + kinderopvang zelf (ivm hoger uurtarief). Maargoed al met al een leuke meevaller dus begin juli en dan komt het ook nog eens zo goed als tegelijk met de kinderbijslag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:14:
Ik vind het met name bijzonder dat het wettelijk zo geregeld is...

Dus als je voor 6 maart 230 uur opvang (het maximum aantal uur per maand dat in aanmerking komt voor KOT) had doorgegeven en dat je 2 ton verdient, dan had je nu "straffeloos" een leuke tegemoetkoming kunnen ontvangen 8)7

En bij wet is het dus geregeld, dat je dit niet hoeft terug te betalen...

Hmm, misschien straks toch eens inloggen bij toeslagen.nl en de gegevens aanpassen en hopen op een 2e golf in augustus / september :+ (JOKE: Natuurlijk hoop ik niet dat het virus weer oplaait en er een 2e golf komt!)
Klopt, en als je deze situatie zag aankomen was je ook zonder de Belastingdienst nu miljoenen rijker geweest... Het is geen fraude als de regeling over het verleden gaat.

Voor mij kan het ook wel eens positief uitvallen gezien ik ook ZZP’er ben, maar de inkomsten door Corona ook tegen gaan vallen dit jaar. Na de IB aangifte kan ik het eens narekenen, maar dan zijn we al weer een jaar verder.

Het kromme aan deze regeling blijft dat het geld vooral naar de mensen gaat die het niet nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
Is er nu wel echt een probleem?

Normale situatie (zonder corona):
  • Je hebt een hoger inkomen opgegeven
  • Je krijgt daardoor minder toeslag
  • Je wil zo voorkomen dat je volgend jaar geld terug moet betalen
Dus stel (hypothetische uurbedragen), je opvang kost 10 euro, en je toeslag is 5 euro. Je betaalt zelf dus nog 5 euro.
Maar, met je werkelijke inkomen, zou je 6 euro toeslag krijgen, en dus nog 4 euro zelf betalen.

Die 5 euro die je zelf moet betalen, krijg je nu terug. Per saldo betaal je dus 0 euro.
Als je je werkelijke salaris had opgegeven, kreeg je 4 euro terug. Per saldo zou je dan dus 0 euro betalen.

Lijkt me geen verschil uitmaken.

Wel moet de belastingdienst dan dus met hun berekening van de werkelijke toeslag even rekening houden met deze periode waarin de opvang gesloten was. Maar dat is iets voor volgend jaar ;-)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:42:
Wat is het geval? Ik geef altijd meer inkomen (+/- 25k meer inkomen) op, dan dat wij krijgen. Dit om te voorkomen, dat we een deel terug moeten betalen achteraf. Wij hebben liever een meevaller, dan een tegenvaller ;)
Kan aan mij liggen, maar wij vullen altijd een lager jaarsalaris in en ontvangen het jaar erop altijd nog een teruggave... Juist om niet terug te hoeven betalen.

Als je een hoger salaris opgeeft dan krijg je toch juist minder terug?

Edit: even https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/ ingevuld met 2 kinderen en salaris. Als ik met 2 kinderen (100 uur, 8 euro per uur) 30.000 invul dan krijg ik 1.496,00 per maand en met het dubbele salaris van 60.000 krijg ik 1.360,00

Oftewel: een hoger salaris invullen zorgt voor een lagere teruggave?

[ Voor 22% gewijzigd door President op 29-06-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:15
President schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Kan aan mij liggen, maar wij vullen altijd een lager jaarsalaris in en ontvangen het jaar erop altijd nog een teruggave... Juist om niet terug te hoeven betalen.

Dat is bij inkomstenbelasting, dit gaat om toeslagen. Als je inkomen laag is krijg je meer toeslagen, maar als je dan toch meer verdient moet je terug betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Nu online
sjaakwortel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Dat is bij inkomstenbelasting, dit gaat om toeslagen. Als je inkomen laag is krijg je meer toeslagen, maar als je dan toch meer verdient moet je terug betalen.
O ja, je hebt gelijk. Ik vul inderdaad altijd een iets hoger jaarsalaris in 8)7

Maar goed; uit bovenstaand voorbeeld scheelt het dus maar erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
President schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Edit: even https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/ ingevuld met 2 kinderen en salaris. Als ik met 2 kinderen (100 uur, 8 euro per uur) 30.000 invul dan krijg ik 1.496,00 per maand en met het dubbele salaris van 60.000 krijg ik 1.360,00

Oftewel: een hoger salaris invullen zorgt voor een lagere teruggave?
Het is toch logisch dat je minder toeslag krijgt bij een hoger inkomen? Dan kun je de kosten immers al beter zelf dragen.
Je krijgt vanaf een bepaald inkomen toch ook geen huur- en zorgtoeslag meer?

Oeps, spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:15
TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:47:
[...]

Het is toch logisch dat je minder toeslag krijgt bij een hoger inkomen? Dan kun je de kosten immers al beter zelf dragen.
Je krijgt vanaf een bepaald inkomen toch ook geen huur- en zorgtoeslag meer?

Oeps, spuit11
Ik zat vorig jaar ook op de grens, en moet zeggen dat het toch vervelender is om een jaar toeslag terug te betalen, dan het vanaf het begin niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Het zal er dus vanaf hangen of de belastingdienst komend jaar bij de definitieve berekening over 2020 rekening houdt met het ontvangen bedrag van de SVB. Als hier geen rekening mee gehouden wordt, is dit dus een meevaller voor de mensen die een te hoog inkomen opgegeven hebben. Hierdoor betaal je namelijk meer eigen bijdrage, want je krijgt minder kinderopvangtoeslag. Die eigen bijdrage krijg je nu terug, berekend aan de hand van de situatie op 6 april

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@MrCostanzo volgens mij (maar correct me if I am wrong) staat dit dus los van de kinderopvang toeslag. Je krijgt deze compensatie uitbetaald via het SVB (en niet via de toeslagen van de belastingdienst). Dus eind van het jaar zal er alleen over de toeslag zelf worden gecorrigeerd en niet over de compensatie van het SVB.

@Road-runner83 die check heb ik (nog) niet gedaan. Maar heb wel de berekening van het SVB nagerekend en krijg dus meer terug, dan waar ik recht op zou hebben...

@TheFes Ik zie het zelf niet als een probleem, maar dat komt omdat ik méér terug krijg dan waar ik recht op heb en dit volgens het SVB mag houden.
Maar je redenatie klopt niet helemaal. Als de opvang 10 euro kost en je krijgt 5 euro toeslag (normaal gesproken) dan heb je een eigen bijdrage van 5 euro. Nu heb ik een hoger inkomen opgegeven, en krijg ik 4 euro toeslag op het moment (dat is dus 1 euro minder). Hierdoor is mijn eigen bijdrage 6 euro. Deze 6 euro krijg ik nu vergoed van het SVB. Ik krijg dus 6 euro gestort, en eind van het jaar geef ik mijn juiste inkomen door aan de Toeslagen afdeling. Dan doen zij een verrekening en krijg ik (met terugwerkende kracht) alsnog 5 euro toeslag uitgekeerd (minus het reeds ontvangen bedrag). Ik krijg dus 1 euro van de afdeling Toeslagen (5 euro waar ik volgens mijn inkomen recht op heb minus de 4 euro die ik al maandelijks kreeg).
Uiteindelijk heb ik dus 6 euro tegemoetkoming van het SVB ontvangen + 5 euro Toeslagen = 11 euro. Terwijl ik maar 10 euro heb uitgegeven...

@President Als je een lager inkomen invult bij Toeslagen, krijg je maandelijks een hoger bedrag uitgekeerd als voorschot, zie site van Rijksoverheid. Bij 20.000 euro / jaar krijg je 96,0% toeslag en bij 60.000 euro krijg je 79.0% (17,0% minder) toeslag.
Wel is het zo, dat het toetsinkomen niet gelijk staat aan het fiscaal inkomen. Het toetsinkomen is fiscaal inkomen minus allerlei aftrekposten (HRA, combinatiekorting, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:51:
@MrCostanzo volgens mij (maar correct me if I am wrong) staat dit dus los van de kinderopvang toeslag. Je krijgt deze compensatie uitbetaald via het SVB (en niet via de toeslagen van de belastingdienst). Dus eind van het jaar zal er alleen over de toeslag zelf worden gecorrigeerd en niet over de compensatie van het SVB.
Volgens mij heb je hier gelijk hoor, maar de toeslag speelt hier een rol, omdat die invloed heeft op het gedeelte dat je eigen bijdrage is, want: factuur kinderopvang - toeslag = eigen bijdrage. Heb je misschien een link voor mij waar je de informatie tot nu toe gevonden hebt? Ik ben wel benieuwd en wil de boel wel eens lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:51:
@TheFes Ik zie het zelf niet als een probleem, maar dat komt omdat ik méér terug krijg dan waar ik recht op heb en dit volgens het SVB mag houden.
Maar je redenatie klopt niet helemaal. Als de opvang 10 euro kost en je krijgt 5 euro toeslag (normaal gesproken) dan heb je een eigen bijdrage van 5 euro. Nu heb ik een hoger inkomen opgegeven, en krijg ik 4 euro toeslag op het moment (dat is dus 1 euro minder). Hierdoor is mijn eigen bijdrage 6 euro. Deze 6 euro krijg ik nu vergoed van het SVB. Ik krijg dus 6 euro gestort, en eind van het jaar geef ik mijn juiste inkomen door aan de Toeslagen afdeling. Dan doen zij een verrekening en krijg ik (met terugwerkende kracht) alsnog 5 euro toeslag uitgekeerd (minus het reeds ontvangen bedrag). Ik krijg dus 1 euro van de afdeling Toeslagen (5 euro waar ik volgens mijn inkomen recht op heb minus de 4 euro die ik al maandelijks kreeg).
Uiteindelijk heb ik dus 6 euro tegemoetkoming van het SVB ontvangen + 5 euro Toeslagen = 11 euro. Terwijl ik maar 10 euro heb uitgegeven...
Niet als het SVB rekening houdt met deze periode waarin de opvang gesloten was in hun berekening van de definitieve toeslag, en er dus vanuit gaat dat alles voor die weken dus al verrekend is.

Maakt de berekening dan wel complexer, maar maakt het nu makkelijker. Vooral ook omdat nu je salaris over 2020 nog niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Niet als het SVB rekening houdt met deze periode waarin de opvang gesloten was in hun berekening van de definitieve toeslag, en er dus vanuit gaat dat alles voor die weken dus al verrekend is.

Maakt de berekening dan wel complexer, maar maakt het nu makkelijker. Vooral ook omdat nu je salaris over 2020 nog niet bekend is.
Het lijkt er dus op dat het SVB nergens rekening mee houdt en alleen naar de gegevens op 6 april kijkt en daarop de vergoeding baseert.

Overigens is het niet de SVB die de toeslag uiteindelijk definitief berekend komend jaar, dat doet de belastingdienst/toeslagen. Ik vraag me af of zij rekening gaan houden met de periode dat de opvang 'gesloten' was. Het SVB zegt in ieder geval dat je het bedrag dat je 8 juli krijgt ter compensatie, niet hoeft op te geven bij de belastingdienst. https://www.svb.nl/nl/ver...pvang/veelgestelde-vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@MrCostanzo voor algemene info klik hier.
En hier staat dat ze uitgaan van de gegevens op 6 april bij de Belastingdienst / Toeslagen.

@TheFes De vergoeding van het SVB staat los van de toeslag zelf. Dit rekent de belastingdienst (Toeslagen) achteraf zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoezo krijg je teveel? Normaal krijg je op basis van staffels X% terug van KOT. Stel dit is 50%. Nu heb je meer inkomen opgegeven dan je werkelijk krijgt, dan krijg je nu 40% ipv 50%. Nu wordt door de COVID regeling iedereen aangevuld tot 100%. Dat is dus 60% in bovenstaand voorbeeld. Dan krijg je toch net zoveel als je normaal 50% krijgt en 50% extra COVID vergoeding krijgt? Of krijg je straks die 10% bij de nacalculatie er nog bij eind van het jaar? In dat geval is het voor de SVB toch heel makkelijk om geen nacalculatie te doen over de 2 COVID maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik ben hartstikke blij voor de mensen hierboven die lekker gratis op vakantie kunnen, maar het lijkt erop dat ik die met mijn dubbele voorzichtigheid voor jullie heb betaald. Een te hoog verwacht jaarinkomen opgeven doe ik ook altijd. Vanwege het variabele werkrooster van mijn vrouw heb ik echter ook het aantal uren opvang per maand expres op een lage 8 per maand ingesteld. Na ontvangst van de factuur stel ik dat bij naar het daadwerkelijk aantal afgenomen uren. De kinderopvang heeft ons een rekening gestuurd voor de uren die we in de planning hadden staan (veel), waardoor we nu veel te weinig terug hebben gekregen.

Iemand die hier iets over kan vinden? Ik zie wel iets over “extra” uren, maar ik mijn ogen zijn deze uren niet “extra”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrCostanzo
Z___Z schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:09:
hoezo krijg je teveel? Normaal krijg je op basis van staffels X% terug van KOT. Stel dit is 50%. Nu heb je meer inkomen opgegeven dan je werkelijk krijgt, dan krijg je nu 40% ipv 50%. Nu wordt door de COVID regeling iedereen aangevuld tot 100%. Dat is dus 60% in bovenstaand voorbeeld. Dan krijg je toch net zoveel als je normaal 50% krijgt en 50% extra COVID vergoeding krijgt? Of krijg je straks die 10% bij de nacalculatie er nog bij eind van het jaar? In dat geval is het voor de SVB toch heel makkelijk om geen nacalculatie te doen over de 2 COVID maanden?
Als je een te hoog inkomen hebt opgegeven, wordt je eigen bijdrage groter. Die eigen bijdrage krijg je nu eenmalig van het SVB terug, zonder correctie. Komend jaar wordt je eigen bijdrage via de inkomstenaangifte gecorrigeerd, waardoor je een correctie op de ontvangen toeslag krijgt en dus meer toeslag ontvangt, als SVB niet (mee)corrigeert, krijg je dus te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
@MrCostanzo @BastaRhymez
Het maakt op zich niet uit wie op welk moment wat uitrekent (het SVB of de Belastingdienst).
Als (zoals @Z___Z inmiddels ook opmerkt terwijl ik deze reactie aan het typen was) er bij de nacalculatie van de toeslag rekening gehouden wordt met de periode dat de opvang dicht was, en iedereen die de toeslag krijgt al 100% vergoed heeft gekregen, dan is daar toch makkelijk rekening mee te houden.

Het is logisch dat je niet hoeft door te geven wat je van het SVB krijgt op 8 juli, aangezien dat in combinatie met je toeslag voor een terugbetaling van 100% zorgt (van de uurtarief wat de belastingdienst als maximum aanhoudt).
Als je een te hoog inkomen hebt opgegeven, wordt je eigen bijdrage groter. Die eigen bijdrage krijg je nu eenmalig van het SVB terug, zonder correctie. Komend jaar wordt je eigen bijdrage via de inkomstenaangifte gecorrigeerd, waardoor je een correctie op de ontvangen toeslag krijgt en dus meer toeslag ontvangt, als SVB niet (mee)corrigeert, krijg je dus te veel.
Hoe weet je zo zeker dat er geen correctie plaats vindt voor deze periode waarin iedereen 100% van de kosten vergoed heeft gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Z___Z Het is precies zoals je het zelf al aangeeft. Ik krijg (maandelijks) een lager voorschot kinderopvangtoeslag, maar daar kijkt het SVB dus niet naar... Het SVB geeft zelf aan, dat als het toetsinkomen niet juist is, dit niet wordt gecorrigeerd. Als je te veel krijgt, mag je het verschil houden...
Nacalculatie kan wel, maar zal vermoedelijk meer geld kosten dan dat het wat oplevert...

@IndecentStapler Ik vrees dat jij dus het tegenovergestelde hebt...
Quote van SVB:
Uw kind heeft meer uren opvang dan in uw contract van 6 april 2020 staat
U krijgt geen vergoeding eigen bijdrage kinderopvang voor extra contracturen die ingaan na 6 april 2020. Gaat het om extra uren vanwege noodopvang? Voor noodopvang hoeft u niet te betalen.
@TheFes Omdat het letterlijk bij het SVB staat:
U heeft voor de kinderopvangtoeslag een hoger inkomen doorgegeven, zodat u later niks terug hoeft te betalen. Uw vergoeding is te hoog.
U hoeft niets te doen. De vergoeding is berekend op basis van de gegevens die op 6 april 2020 verwerkt waren bij de Belastingdienst/Toeslagen. Daardoor krijgen sommige mensen te veel vergoeding en anderen te weinig. Wij vragen hiervoor uw begrip.

In uw situatie krijgt u te veel vergoeding. Want bij een hoger inkomen hoort een lagere toeslag en dus een hogere eigen bijdrage. Voor de eigen bijdrage krijgt u de vergoeding. U hoeft deze vergoeding niet terug te betalen.

[ Voor 30% gewijzigd door BastaRhymez op 29-06-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:15:
@MrCostanzo @BastaRhymez
Het maakt op zich niet uit wie op welk moment wat uitrekent (het SVB of de Belastingdienst).
Als (zoals @Z___Z inmiddels ook opmerkt terwijl ik deze reactie aan het typen was) er bij de nacalculatie van de toeslag rekening gehouden wordt met de periode dat de opvang dicht was, en iedereen die de toeslag krijgt al 100% vergoed heeft gekregen, dan is daar toch makkelijk rekening mee te houden.

Het is logisch dat je niet hoeft door te geven wat je van het SVB krijgt op 8 juli, aangezien dat in combinatie met je toeslag voor een terugbetaling van 100% zorgt (van de uurtarief wat de belastingdienst als maximum aanhoudt).

[...]

Hoe weet je zo zeker dat er geen correctie plaats vindt voor deze periode waarin iedereen 100% van de kosten vergoed heeft gekregen?
Ik bedoel dat het SVB geen correctie uitvoert, dat geven ze zelf op de site aan. Als je je toetsingsinkomen aanpast wordt dat in je bezwaar afgewezen, zeggen ze zelf op de site. Net als dat er op hun site staat dat als je te veel ontvangt, je dit niet hoeft terug te betalen.

Hoe zullen ze rekening moeten houden met de periode dat de opvang dicht was en mensen die eventueel te veel van het SVB hebben ontvangen? Voor die periode geen correctie uitvoeren op de kinderopvangtoeslag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
MrCostanzo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:18:
[...]
Hoe zullen ze rekening moeten houden met de periode dat de opvang dicht was en mensen die eventueel te veel van het SVB hebben ontvangen? Voor die periode geen correctie uitvoeren op de kinderopvangtoeslag?
Ja, iedereen heeft die periode volledig gecompenseerd gekregen. Dus die periode hoef je niet meer te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Het zal wel te moeilijk zijn om dit systematisch uit te rekenen. Maar als je alles in Excel inlaad en een controller 1 week erop zet, heb je het ook met de hand uitgerekend. Vervolgens geef je die Excel sheet aan controller 2, die valideert of het correct is, haalt de systematisch berekende getallen voor compensatieverschil uit het IT systeem, voegt de extra compensatieverschil toe zoals de eenmalige COVID toeslag en klaar is kees. Beetje management erbij, totale kosten 160 manuur. Maar ja overheid is niet zo hands-on verwacht ik. Alleen het vergaderen hierover zal al meer dan die 160 manuur kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Als jij in 160 uur voor heel Nederland de kinderopvangtoeslag gegevens kan controleren, mag je mij nu direct een PB sturen voor een baan! Noem je salariswensen, secundaire voorwaarden, etc. en we komen er wel uit!

Natuurlijk kan je dit niet in 160 uur uur doen... iemand zal je de gegevens aan moeten leveren (komt niet vanzelf), zal ze moeten versturen, openen, bewerken, nog eens bewerken, etc etc.

Ja, je zou het kunnen berekenen / controleren, maar denk dat je je flink vergist in de hoeveelheid tijd (en dus geld!) dat dit kost. Het gaat niet om een tien, honderd of duizendtal gezinnen, maar om vele tienduizenden, zo niet honderdduizenden! Die data controleren op juistheid en volledigheid zal toch wel ietsje meer kosten dan 160 uur....

Maar eens, ik ben het met je eens dat het zeer opmerkelijk is dat ze uitgaan van een "random" datum en dat voor iedereen als uitgangspunt hanteren! Klinkt mij toch redelijk "fraudegevoelig". Zoals in mijn OT ook staat, ik zou het best willen laten corrigeren (in mijn eigen nadeel), maar dat schijnt niet mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Ja, iedereen heeft die periode volledig gecompenseerd gekregen. Dus die periode hoef je niet meer te corrigeren.
Houd je dan niet het probleem met mensen die een te hoog inkomen hebben opgegeven? Je corrigeert de toeslag niet voor de periode waar we het over hebben, maar van het SVB heb je alsnog te veel geld ontvangen lijkt mij, omdat het SVB van verkeerde gegevens uitging.

Vooral ook voor mezelf, ik probeer het te begrijpen :), stel bij vier maanden dat je opvang 10 euro per maand kost, door het te hoog opgeven van je inkomen krijg je 3 euro toeslag, maar dit hoort 6 euro te zijn.

maand 1 - opvang 10 - toeslag 3 - EB 7
maand 2 - opvang 10 - toeslag 3 - EB 7
maand 3 - opvang 10 - toeslag 3 - EB 7
maand 4 - opvang 10 - toeslag 3 - EB 7

Nu wordt je door het SVB voor maand 2 en 3 gecompenseerd op basis van bovenstaande gegevens, je krijg dan dus 14 euro terug. Dan gaat de belastingdienst/toeslagen komend jaar corrigeren, stel dat ze maand 2 en 3 uitsluiten, dan krijg je:

maand 1 - opvang 10 - toeslag 6 - EB 4
maand 4 - opvang 10 - toeslag 6 - EB 4

Dit betekent dat je van de belastingdienst nog 6 euro extra krijgt (verschil toeslag maand 1 en 4). Je hebt nu in totaal 20 euro gekregen, 6 correctie op de toeslag en 14 SVB compensatie.

Als de SVB ook een correctie zou uitvoeren zou je van de SVB 6 van de 14 euro terug moeten betalen en zou je van de belastingdienst 12 euro krijgen, als ze maand 2 en 3 dan ook corrigeren. Dan kom je in totaal op 12 en 6, is 18 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@MrCostanzo Maand 2 en 3 worden door de Belastingdienst / Toeslagen ook uitgerekend eind van het jaar, die worden niet "bevroren" zoals je hierboven schetst.

opvang 10
voorlopige toeslag 3
eigen bijdrage 7 (SVB)
toeslag conform toetsinkomen 3
Totaal betaald 10, totaal ontvangen 13 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:36:
@MrCostanzo Maand 2 en 3 worden door de Belastingdienst / Toeslagen ook uitgerekend eind van het jaar, die worden niet "bevroren" zoals je hierboven schetst.

opvang 10
voorlopige toeslag 3
eigen bijdrage 7 (SVB)
toeslag conform toetsinkomen 3
Totaal betaald 10, totaal ontvangen 13 8)7
Dat weet ik, maar ik ging in op @TheFes die stelde dat het niks uit zou maken als de belastingdienst niks meer doet met de maanden waarin we al 'gecompenseerd' zijn door het SVB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Ah excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dacht dat je voor jezelf het wilde verduidelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:25:
@3raser dan heb je waarschijnlijk ook geen kinderen op de opvang ;-)
Niet noodzakelijkerwijs.
Ik heb ook een kind (1 dag in de week) in de opvang, maar geen recht op kinderopvangtoeslag.

Dan wordt je dus niet meegenomen met deze ronde.

Overigens is er wel beloofd om ook voor deze (veel kleinere) groep te compenseren.
Boink is hiervoor ook de aangewezen belangenbehartiger.

Maargoed, ik laat dit dus nog even op zijn beloop en kijk of er iets uitkomt.
Mocht er niets uitkomen kan ik altijd nog het kinderdagverblijf in gebreke stellen omdat we de dienst niet konder afnemen waarvoor zei wel gefactureerd hebben.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:28:
Als jij in 160 uur voor heel Nederland de kinderopvangtoeslag gegevens kan controleren, mag je mij nu direct een PB sturen voor een baan! Noem je salariswensen, secundaire voorwaarden, etc. en we komen er wel uit!

Natuurlijk kan je dit niet in 160 uur uur doen... iemand zal je de gegevens aan moeten leveren (komt niet vanzelf), zal ze moeten versturen, openen, bewerken, nog eens bewerken, etc etc.

Ja, je zou het kunnen berekenen / controleren, maar denk dat je je flink vergist in de hoeveelheid tijd (en dus geld!) dat dit kost. Het gaat niet om een tien, honderd of duizendtal gezinnen, maar om vele tienduizenden, zo niet honderdduizenden! Die data controleren op juistheid en volledigheid zal toch wel ietsje meer kosten dan 160 uur....

Maar eens, ik ben het met je eens dat het zeer opmerkelijk is dat ze uitgaan van een "random" datum en dat voor iedereen als uitgangspunt hanteren! Klinkt mij toch redelijk "fraudegevoelig". Zoals in mijn OT ook staat, ik zou het best willen laten corrigeren (in mijn eigen nadeel), maar dat schijnt niet mogelijk te zijn.
Deze gegevens staan al in een database waar het systeem de correcties op baseert. Je hoeft dus alleen in Excel de 2 maanden COVID correctie eruit te halen. Voor de meeste mensen is het al correct. Ik krijg zelf bijvoorbeeld nooit een correctie op KOT, terwijl ik altijd m'n salaris van vorig jaar opgeef.

Je hoeft ook helemaal niks handmatig te controleren, want de SVB systemen doen die controle al. Je hoeft alleen handmatig de correctie uit te voeren. Dit is voor iedereen die het hele jaar dezelfde opvang heeft gehad identiek. Je hoeft dus alleen handmatig de mensen te controleren die gedurende het jaar geschoven zijn in opvang uren of opvang locatie.

Als je vanaf 0 moet beginnen is het inderdaad veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ik had in 2019 een topjaar met veel extra vergoedingen.. Dat is natuurlijk lekker, maar ik had op mijn jaaropgave al gezien dat ik het inkomen over 2019 te laag had inschat en dat we dus teveel opvangtoeslag hadden gekregen.. Ik heb de afrekening over 2019 nog niet gehad maar ik verwacht dat we 400 a 500 euro moet terug betalen...

"Dat overkomt me niet nog eens", dacht ik begin dit jaar. Dus ik heb ons gezinsinkomen over de 100.000 gezet.. Daar komen we niet aan, zeker niet nu Corona zorgt voor een daling in mijn inkomsten...

Dus nu een geluk bij een ongeluk... Kunnen we het teveel verkregen van vorig jaar van betalen en dan hebben we nog een beetje over ;)

Ik vind het trouwens wel krom, alles op de grote hoop en sommigen hebben geluk en anderen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
qadn schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Niet noodzakelijkerwijs.
Ik heb ook een kind (1 dag in de week) in de opvang, maar geen recht op kinderopvangtoeslag.

Dan wordt je dus niet meegenomen met deze ronde.

Overigens is er wel beloofd om ook voor deze (veel kleinere) groep te compenseren.
Boink is hiervoor ook de aangewezen belangenbehartiger.

Maargoed, ik laat dit dus nog even op zijn beloop en kijk of er iets uitkomt.
Mocht er niets uitkomen kan ik altijd nog het kinderdagverblijf in gebreke stellen omdat we de dienst niet konder afnemen waarvoor zei wel gefactureerd hebben.
Als je geen toeslag krijgt, betekent het dus dat je partner niet werkt of studeert, maar wel een partner hebt. Dan gaat je kind dus naar de opvang voor sociale ontwikkeling?

Persoonlijk had voor mij de overheid dit helemaal niet hoeven doen. Ze hebben het alleen gedaan omdat er een groep ouders waren die de KDV wou dagvaarden hiervoor. Voor mij is het een kwestie van solidariteit. Je was het geld anders toch ook kwijt aan KDV. Zolang je salaris nog betaald wordt zal je het geld niet missen. Als je door COVID werkloos bent geworden, was je er met de KDV ook wel uit gekomen. Helaas is solidariteit bij sommige mensen ver te vinden (de ouders die de KDV wilden dagvaarden voor de KDV kosten :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:58
Nu snap ik waarom we 18 euro teveel KOT hadden gekregen en dat moesten terugbetalen... Jaarlijkse loonverhoging nooit doorgegeven.

Vast ook iets te weinig gekregen dan. Tis een klein bedrag, kan het makkelijk missen, juist nu. Dus prima dat het wat meer naar ZZP'ers gaat die hun bedrag veel te hoog hebben gezet ;-).
Ik houd nu juist méér over dan voorheen. Rijkosten worden gewoon doorbetaald, maar ik rijd niet :+

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 29-06-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Z___Z We gaan wat off topic, maar vind het wel een interessante.

Je gaat er dan wel van uit, dat de gegevens bij de Toeslagen / Belastingdienst overeen komen met de werkelijkheid. Geloof me: Dat zijn ze (bijna) niet!
Om dus een goede controle te doen, zou je alle kinderdagverblijven, gastouders, bso's, etc. moeten vragen om hun administratie aan te leveren, zodat deze vergeleken kan worden met hetgeen bij Toeslagen / Belastingdienst bekend is qua aantal uren.
Zeker met de flexibele opvang is dat nogal wat werk. Voor mensen, waaronder ikzelf, die een vast contract met vaste dagen / uren hebben, is het niet zo'n probleem. Alleen de extra uren, etc. wel. Zo werkt mijn vrouw dus in een "cruciaal beroep". De extra opvang zou dus ook gecompenseerd worden (is nog niet het geval bedenk ik mij nu).
Binnen 160 uur kan je dit dus niet "controleren". Ja, je zou een steekproef kunnen doen, maar dat wordt nu natuurlijk ook "gewoon" gedaan.

Ook zijn er (met name) ZZP'ers die in deze periode minder omzet hebben gedraaid en dus recht zouden hebben op meer toeslagen (lagere eigen bijdrage), maar dat wordt buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Oh btw, de overheid had het voor mij ook niet hoeven doen.. Maar symboolpolitiek scoort. Net als die zorgbonus.. En dan nog even erbij zeggen dat het nog netto is ook! Wat een heroïsch gebaar! Beter geef je die complete sector een rehaul, er kunnen zo 2 management lagen uit en dat geld kan dan structureel naar de werkvloer ipv een eenmalig symbolisch bedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 29-06-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:59:
@Z___Z We gaan wat off topic, maar vind het wel een interessante.

Je gaat er dan wel van uit, dat de gegevens bij de Toeslagen / Belastingdienst overeen komen met de werkelijkheid. Geloof me: Dat zijn ze (bijna) niet!
Om dus een goede controle te doen, zou je alle kinderdagverblijven, gastouders, bso's, etc. moeten vragen om hun administratie aan te leveren, zodat deze vergeleken kan worden met hetgeen bij Toeslagen / Belastingdienst bekend is qua aantal uren.
Zeker met de flexibele opvang is dat nogal wat werk. Voor mensen, waaronder ikzelf, die een vast contract met vaste dagen / uren hebben, is het niet zo'n probleem. Alleen de extra uren, etc. wel. Zo werkt mijn vrouw dus in een "cruciaal beroep". De extra opvang zou dus ook gecompenseerd worden (is nog niet het geval bedenk ik mij nu).
Binnen 160 uur kan je dit dus niet "controleren". Ja, je zou een steekproef kunnen doen, maar dat wordt nu natuurlijk ook "gewoon" gedaan.

Ook zijn er (met name) ZZP'ers die in deze periode minder omzet hebben gedraaid en dus recht zouden hebben op meer toeslagen (lagere eigen bijdrage), maar dat wordt buiten beschouwing gelaten.
Ik ga uit van het huidige systeem en nacalculatie. Als dit niet klopt, dan klopt de hercalculatie natuurlijk ook niet. Maar dan is het niet minder fout dan de initiele systematische hercalculatie.

Ja flexibele opvang is inderdaad het lastigste om te hercalculeren. Want dan zijn ook de opvanguren nog variabel. Dus als je flexibele uren hebt en bij je initiele aanvraag KOT dagen in de week had aangevraagd, met aanname dat je dit aan het eind van het jaar toch kan verrekenen naar de werkelijke uren, ben je nu spekloper :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
MrCostanzo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Houd je dan niet het probleem met mensen die een te hoog inkomen hebben opgegeven? Je corrigeert de toeslag niet voor de periode waar we het over hebben, maar van het SVB heb je alsnog te veel geld ontvangen lijkt mij, omdat het SVB van verkeerde gegevens uitging.

Vooral ook voor mezelf, ik probeer het te begrijpen :), stel bij vier maanden dat je opvang 10 euro per maand kost, door het te hoog opgeven van je inkomen krijg je 3 euro toeslag, maar dit hoort 6 euro te zijn.

maand 1 - opvang 10 - toeslag 3 - EB 7
maand 4 - opvang 10 - toeslag 3 - EB 7

Nu wordt je door het SVB voor maand 2 en 3 gecompenseerd op basis van bovenstaande gegevens, je krijg dan dus 14 euro terug. Dan gaat de belastingdienst/toeslagen komend jaar corrigeren, stel dat ze maand 2 en 3 uitsluiten, dan krijg je:

maand 1 - opvang 10 - toeslag 6 - EB 4
maand 4 - opvang 10 - toeslag 6 - EB 4

Dit betekent dat je van de belastingdienst nog 6 euro extra krijgt (verschil toeslag maand 1 en 4). Je hebt nu in totaal 20 euro gekregen, 6 correctie op de toeslag en 14 SVB compensatie.

Als de SVB ook een correctie zou uitvoeren zou je van de SVB 6 van de 14 euro terug moeten betalen en zou je van de belastingdienst 12 euro krijgen, als ze maand 2 en 3 dan ook corrigeren. Dan kom je in totaal op 12 en 6, is 18 euro uit.
Ik heb even het equivalent van een bierviltje-berekening gedaan in een Google Sheet
https://docs.google.com/s...IiPhXhXg/edit?usp=sharing
(hier stond eerst een foutje link naar een kopie voor mezelf, link is nu gecorrigeerd)

Gele cellen kun je naar wens aanpassen.

Als de periode waarin de opvang dicht is geweest gewoon niet meegenomen wordt in de berekening, is het netto resultaat gelijk bij situaties waarbij correctie nodig is, en wanneer dat niet het geval is).

Ik heb daarbij wel wat aannames gemaakt, maar dat hoeft op zich de berekening niet heel veel moeilijker te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 07-07-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:03:
Oh btw, de overheid had het voor mij ook niet hoeven doen.. Maar symboolpolitiek scoort. Net als die zorgbonus.. En dan nog even erbij zeggen dat het nog netto is ook! Wat een heroïsch gebaar! Beter geef je die complete sector een rehaul, er kunnen zo 2 management lagen uit en dat geld kan dan structureel naar de werkvloer ipv een eenmalig symbolisch bedrag.
offtopic:
Is wel beetje populistisch om te zeggen dat er te veel zorgmanagement is. Er kan ongetwijfeld in gesneden worden, maar ik denk niet dat de zorg fatsoenlijk kan draaien zonder management. Maar verder ben ik het wel met je eens hoor, dat het vooral symboolpolitiek is.

Ik ben in ieder geval blij dat door deze regeling de KDV sector overeind is gebleven en niet aan nutteloze dure dagvaardingen vast zit. Want die hele advocatuur kunnen ook wel wat lagen uit ter besparing van geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb even het equivalent van een bierviltje-berekening gedaan in een Google Sheet
https://docs.google.com/s...uP3wm2nw/edit?usp=sharing

Als de periode waarin de opvang dicht is geweest gewoon niet meegenomen wordt in de berekening, is het netto resultaat gelijk bij situaties waarbij correctie nodig is, en wanneer dat niet het geval is).

Ik heb daarbij wel wat aannames gemaakt, maar dat hoeft op zich de berekening niet heel veel moeilijker te maken.
Dit lijkt mij inderdaad te kloppen, dan moet de belastingdienst dus wel bij de berekening rekening houden met de periode waarover het SVB nu de eigen bijdrage betaald heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Z___Z schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Als je geen toeslag krijgt, betekent het dus dat je partner niet werkt of studeert, maar wel een partner hebt. Dan gaat je kind dus naar de opvang voor sociale ontwikkeling?
Nee, mijn vrouw ligt al enige tijd (spreekwoordelijk) in de kreukels, maar dit volgens op het opnieuw volgen van een studie, en dan ben je in Nederland verneukt.
Z___Z schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:58:
Persoonlijk had voor mij de overheid dit helemaal niet hoeven doen. Ze hebben het alleen gedaan omdat er een groep ouders waren die de KDV wou dagvaarden hiervoor. Voor mij is het een kwestie van solidariteit. Je was het geld anders toch ook kwijt aan KDV. Zolang je salaris nog betaald wordt zal je het geld niet missen. Als je door COVID werkloos bent geworden, was je er met de KDV ook wel uit gekomen. Helaas is solidariteit bij sommige mensen ver te vinden (de ouders die de KDV wilden dagvaarden voor de KDV kosten :().
Ik ben anders zeer expliciet opgeroepen door de overheid om te blijven betalen, omdat ik het geld wel terug zou krijgen. Dan moet dat ook gebeuren.
Ik was niet zover gegaan om mijn geld terug te vorderen (bij het begin van de lockdown), maar ik zou dan wel de betaling hebben stopgezet. (Beetje raar om uit liefdadigheid te betalen aan een commerciele! organisatie).

Anyway, ik ga ervan uit dat er een oplossing komt, en ik volg daarin de lijn van Boink.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:09
Naar mijn mening is het erg prettig dat:
  • De kinderopvang niet failliet is gegaan
  • Personeel aldaar baanbehoud heeft
  • De overheid überhaupt de eigen bijdrage overneemt
  • De KDV's het deel bovenop het wettelijk maximum tarief vergoeden
En dat ongeacht gebruik van noodopvang ja/nee. Ze hadden meerdere mogelijkheden voor informatieuitvraag, soms met ongewenste privacy aspecten inzake inkomen. Nu blijft alles binnen de overheidsinstanties, hoeven KDV's geen inkomensgegevens te verzamelen én wordt het op een nette termijn allemaal afgerond.
Ik denk dat de kosten die bespaard zijn door "eenvoudig" te rekenen wel opwegen tegen de "te hoge uitbetalingen". En ja, als je te laag uitkomt... balen, zou ik ook niet leuk vinden. Maar ik snap het wel.

Wat mij betreft een voorbeeld voor vele situaties qua overheid.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:35
Ik ben blij met de tegemoetkoming, maar ik heb ook niet zo goed begrepen waarom dit met zoveel spoed uitbetaald moet worden. Ze hadden dit toch prima kunnen meenemen met de definitieve aanslag toeslagen volgend jaar? Dan zijn alle gegevens tenslotte bekend, zoveel moeite is dat niet. Ook dat de SVB hier ineens voor moeten ingeschakeld is mij een raadsel.

De mensen die graag nu een voorschot willen had je het kunnen laten aanvragen, al vraag ik mij af waarom je dat zou willen. Zonder Corona had je de kosten ook gehad en het is niet zo dat als je nu werkloos bent geworden dat dit je maanden vooruit gaat helpen. Wellicht dat 2% van de mensen het voorschot had aangevraagd, had je stuk minder werk aan gehad.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:00
Ik vind de regeling ook gewoon krom, voor mensen die op 6 april geen toeslag kregen is er nml helemaal geen compensatie en of die er gaat komen is onbekend.
Wij hadden tot 7 april geen recht op toeslag dus ook geen compensatie. Voor 7 april mochten wij 100% zelf betalen en werd vooral op het hart gedrukt dat we moesten blijven betalen, ook al kregen we er niks voor.

Gelukkig is onze "schade" niet heel groot, we hadden per eind maart de opvang naar 1 dag gezet (in februari ingediend omdat we het financieel niet trokken, toeval dus), daarnaast krijgen we vanaf 7 april 32 van de 45,5 uur vergoed. Die kreeg ik vorige week met terugwerkende kracht gestort, dus het negatieve gevoel is er wel af nu.

Mocht er voor ons nog compensatie komen, zal dat ook gewoon niet kloppen: of er komt een regeling voor mensen die geen toeslag ontvangen, krijgen wij teveel gecompenseerd omdat we na peildatum wel toeslag krijgen, of er komt compensatie in oktober omdat we inmiddels wel toeslag ontvangen, maar waarschijnlijk te weinig.

Edit: kan natuurlijk ook van compensatie afzien en kdv organisatie vragen om de gemiste niet vergoede uren op een strippenkaart te zetten, maken we die komende zomer op voor zover dat past in de planning.

[ Voor 9% gewijzigd door _JGC_ op 29-06-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:48
Ik zit in hetzelfde schuitje als @IndecentStapler, mijn vrouw is de laatste maanden niet echt honkvast qua werkgever. Om te voorkomen dat we aan het eind van het jaar een groot bedrag terug moesten betalen heb ik voor beide kinderen KOT opgegeven voor circa 50% van de contracturen. Ik krijg nu een schamele tegemoetkoming terwijl de daadwerkelijke kosten veel hoger zijn.
Nu is het niet zo dat ik het geld niet kan missen, maar het neemt toch een aardige hap uit het vakantiebudget.
In mijn ogen was het beter geweest om het te berekenen met de definitieve gegevens over 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik dacht in eerste instantie dat er een fout was gemaakt, maar men krijgt geld terug tot 7 juni, terwijl de kinderen 11 mei al naar de kdv zijn gegaan.
Heeft volgens mij te maken met de datum dat de basisscholen weer open zijn.

Vind het mooi meegenomen, maar van mij had de periode ook best de werkelijke periode mogen zijn en iets meer naar de verpleegkundigen.

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 21:48 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Sport_Life het klopt inderdaad, dat ze de datum hebben aangehouden dat de basisscholen weer (volledig) open gingen. Tot die tijd was ook het advies om alleen gebruik te maken van het KDV als je zelf niets anders kon regelen (bij ons althans) of in ene cruciaal beroep werkzaam was.

Ik begrijp aan de ene kant wel, dat ze redelijk snel willen uitkeren. Door de corona crisis, hebben best veel mensen een flinke (financiële) klap gekregen. Voor degene die in loondienst werken, valt het allicht mee omdat die gewoon salaris doorbetaald hebben gekregen. Maar er is ook een grote groep, waar dat niet het geval was. Dan is de tegemoetkoming nu een welkome aanvulling.
Als ik even voor mijzelf spreek, ik krijg een kleine 2.000 euro terug! Voor sommigen is dat toch een bedrag waar ze een maand van kunnen rondkomen, dus een welkome aanvulling in deze zware tijd. Van mijzelf had het ook allemaal niet gehoeven (de compensatie), maar omdat de overheid zelf heeft opgeroepen om te blijven betalen, vind ik het wel netjes dat ze het ook op korte termijn recht trekken en dat ze het niet pas volgend jaar met de verrekening van de definitieve toeslag meenemen.
En ja, dan zal je soms de keuze moeten maken, wanneer en welke peildatum gehanteerd wordt als uitgangspunt. Ook wel (imho) goed, dat ze die datum op een gegeven moment met terugwerkende kracht hebben vastgesteld, dit heeft voorkomen dat iedereen nog van alles is gaan aanpassen bij Toeslagen.nl en daar een hele administratieve last wordt neergelegd (wijzigingen doorvoeren duurt normaal gesproken al een eeuwigheid, stel je voor als iedereen dat in een keer zou doen).

Echter blijf ik het wel bijzonder vinden, dat als het uitgangspunt / peildatum niet klopt, het bij wet is geregeld dat dit niet aangepast wordt. Als jij echt hard kan maken, dat je i.p.v 1 dag opvang 3 dagen opvang hebt genoten, dan zou ik het wel net zo eerlijk vinden dat je ook die 3 dagen terug kan krijgen. Maar dat werkt ook weer fraude in de hand. Mensen die "zogenaamd" ineens 5 dagen opvang hebben afgenomen en de "winst" met het KDV delen / zelf in hun zak steken. Het mes snijdt aan twee kanten... En helaas hebben we genoeg "profiteurs" in dit mooie landje, die overal misbruik van willen maken.

@_JGC_ kan jij geen bezwaar aantekenen bij het SVB? Met als motivatie gewoon het contract dat je vanaf 7 april in zou gaan? En had je al wel op Toeslagen.nl aangegeven (voor Corona) dat er op 7 april een wijziging zou zijn? Wellicht dat je dan nog in oktober wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@BastaRhymez Wij hadden geen recht op toeslagen omdat mijn vriendin niet werkte, dus hebben wij nooit toeslagen aangevraagd. Haar contract bij de werkgever heeft als startdatum 7 april, dus die heb ik ook opgegeven bij de toeslagen.
Wat betreft bezwaar bij SVB: er is geen beslissing van SVB over onze situatie, want wij zijn niet meegenomen in het verhaal. Op 6 april bestonden wij niet voor de toeslagen.

We moeten dus afwachten tot september wat de belastingdienst gaat beslissen.

Overigens net even uitgerekend: als ik alle dagen optel die we wel hebben betaald en niet hebben kunnen afnemen, hetzij omdat de opvang gesloten was, hetzij omdat hij niet welkom was met een snotneus, kom ik op 12 dagen uit. Als ik daar de KOT vanaf 7 april aftrek zit ik op 74,3 uur, is zo'n 607 euro die we betaald hebben zonder er iets voor te krijgen.

Overigens is het laatste nieuws dat de overheid wel aan het kijken is naar gezinnen die geen recht hebben op KOT, maar dat ze nog niet weten waar ze het geld vandaan moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wij krijgen te weinig terug. Gister ons inkomen voor dit jaar gewijzigd (10k meer). Dus helaas een grotere eigen bijdrage vanaf nu, en minder geld terugkrijgen als compensatie.

Het werkt twee kanten op :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
@Drardollan Ik kreeg gister een mailtje van onze KDV dat met ingang van 2021 de KDV op maandelijkse basis de gegevens (afgenomen uren) moeten rapporten. Dit om beter en sneller te kunnen controleren of de KOT niet teveel afwijkt.

Daaruit concludeer ik, dat de Belastingdienst dus niet exact kan reconstrueren (als er wijzigingen op een contract hebben plaatsgevonden) hoeveel recht op toeslag/compensatie er was tijdens de lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:56:
@Drardollan Ik kreeg gister een mailtje van onze KDV dat met ingang van 2021 de KDV op maandelijkse basis de gegevens (afgenomen uren) moeten rapporten. Dit om beter en sneller te kunnen controleren of de KOT niet teveel afwijkt.

Daaruit concludeer ik, dat de Belastingdienst dus niet exact kan reconstrueren (als er wijzigingen op een contract hebben plaatsgevonden) hoeveel recht op toeslag/compensatie er was tijdens de lockdown.
Ik heb geen idee waarom je die conclusie trekt, want mijn inziens is dat niet zo. Het verschil is dat ze het nu per jaar doorgeven aan de belastingdienst. Per jaar rapporteren ze de afgenomen uren per maand van het voorgaande jaar. Die gegevens zijn prima bruikbaar voor een betere berekening van de tegemoetkoming.

Ik heb er niets van gehoord, wellicht dat het per opvangorganisatie anders is hoor, maar ik kan mijn voorstellen dat met een maandelijkse rapportage de belastingdienst beter de vinger aan de pols kan houden omdat ze het sneller weten. Maar in feite maakt het niets uit of het per maand of per jaar wordt gerapporteerd aan de belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@BiLLY_daKid Eigenlijk is het ook niet meer dan logisch, dat het KDV de uren zou doorgeven aan Toeslagen.nl. Geef de KDV's, BSO's en gastouders een toegang tot de portal, waar ze kunnen inloggen en de gegevens in kunnen laden. Maak die portal compatibel met de meest gebruikte apps, etc. zodat de partijen gewoon hun administratie zo kunnen inladen.

Ouders willen (uitzonderingen daargelaten) toch wel de toeslag. Scheelt weer dat zij dan verantwoordelijk zijn om alle wijzigingen / mutaties in uren door te geven. Zeker bij flexibele contracten is het handig, zodat je net een overschot van voorlopige toeslag ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
@Drardollan Ik vroeg mij af of er nu een totaalsom aan uren wordt gerapporteerd of per maand op jaarbasis (straks maandelijks). Wat ik kan terugvinden, is een handleiding van een KDV applicatie dat jaarlijks een bestand genereerd met 12 onderliggende files.

Dus de belastingdienst/uwv heeft de gegevens om voor alle ouders de compensatie te kunnen narekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Dit draadje is wel mooi voorbeeld van hoe het toeslagensysteem in Nederland een moeras van complexiteit is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:10:
@Drardollan Ik vroeg mij af of er nu een totaalsom aan uren wordt gerapporteerd of per maand op jaarbasis (straks maandelijks). Wat ik kan terugvinden, is een handleiding van een KDV applicatie dat jaarlijks een bestand genereerd met 12 onderliggende files.
Ik heb al wat jaren ervaring met het KDV/de BSO. Elk jaar krijg ik netjes een PDF met de uren en kosten per maand, een jaaroverzicht. Het lijkt mij dat ze eenzelfde overzicht naar de Belastingdienst sturen. En daarmee kunnen ze achteraf alles tot op de cent nauwkeurig berekenen zoals je zegt.
Dus de belastingdienst/uwv heeft de gegevens om voor alle ouders de compensatie te kunnen narekeken.
Het UWV is hierin geen partij, je bedoeld de SVB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Hielko schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:20:
Dit draadje is wel mooi voorbeeld van hoe het toeslagensysteem in Nederland een moeras van complexiteit is geworden.
Het is ook een goed voorbeeld waarbij de Belastingdienst Toeslagen probeert in een goed blaadje te komen bij het grote publiek. Al jaren horen we van misstanden en nu willen ze het allemaal zo snel mogelijk regelen om er mooi op te komen staan. Dat mislukt natuurlijk volledig op deze manier, want ze kunnen wel hard roepen dat ze achteraf niet corrigeren... dat gaan ze echt niet winnen in een rechtszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Heb even je post waar je naar linkt gelezen, maar aangezien de toeslag in alle gevallen naar 100% van het maximumuurtarief aangevuld is, is dit toch ook al definitief nu?

Het enige wat ze moeten doen bij de definitieve berekening over 2020 die ze volgend jaar gaan doen, is de uren die nu dus al 100% vergoed zijn niet meenemen in de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Het is ook een goed voorbeeld waarbij de Belastingdienst Toeslagen probeert in een goed blaadje te komen bij het grote publiek. Al jaren horen we van misstanden en nu willen ze het allemaal zo snel mogelijk regelen om er mooi op te komen staan. Dat mislukt natuurlijk volledig op deze manier, want ze kunnen wel hard roepen dat ze achteraf niet corrigeren... dat gaan ze echt niet winnen in een rechtszaak.
Volgens het SVB schijnt het dus bij wet geregeld te zijn...
Denk dat ze de rechtszaak wel winnen... Tenzij het natuurlijk bluf is, om dat op de site te zetten, maar daar zal een SVB hun vingers niet aan branden gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BastaRhymez schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Volgens het SVB schijnt het dus bij wet geregeld te zijn...
Denk dat ze de rechtszaak wel winnen... Tenzij het natuurlijk bluf is, om dat op de site te zetten, maar daar zal een SVB hun vingers niet aan branden gok ik
Ik kan mij niet voorstellen dat ze in de afgelopen paar weken zomaar een wet hebben gemaakt, maar ze zullen het vast ergens aan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Ik heb ook een brief gekregen. Helaas krijg ik ook te weinig terug. Dit niet omdat het inkomen niet klopt maar omdat de uren waarover wij toeslagen krijgen lager stond dan de afgenomen uren.
Wij rekenen altijd de gemiddelde uren per maand uit. De factuur die we van de kinderopvang gekregen hebben was hoger omdat in de coronatijd de geplande uren betaald moesten worden. Omdat we onze kinderen meestal later brengen en eerder ophalen was het helaas zo dat we veel meer uren moesten betalen.

We hebben een bezwaar ingediend maar ik denk niet dat deze gehonoreerd zal worden. Dus dan maar verhalen bij de opvang.

Onze opvang moest natuurlijk voort blijven bestaan, dat snap ik. Maar als je 1 dag na het uitbreken van de corona tijd 3 flexibele mensen naar huis stuurt. Ja dan vraag je er ook om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

TheFes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Heb even je post waar je naar linkt gelezen, maar aangezien de toeslag in alle gevallen naar 100% van het maximumuurtarief aangevuld is, is dit toch ook al definitief nu?

Het enige wat ze moeten doen bij de definitieve berekening over 2020 die ze volgend jaar gaan doen, is de uren die nu dus al 100% vergoed zijn niet meenemen in de correctie.
Klopt. Maar mijn post was uit april, toen zou het wellicht nog anders gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 15-05 18:33
Even een stukje info wat vandaag vanuit onze kinderopvang is geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GlPHDMB.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
maxkoe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:57:
Ik heb ook een brief gekregen. Helaas krijg ik ook te weinig terug. Dit niet omdat het inkomen niet klopt maar omdat de uren waarover wij toeslagen krijgen lager stond dan de afgenomen uren.
Wij rekenen altijd de gemiddelde uren per maand uit. De factuur die we van de kinderopvang gekregen hebben was hoger omdat in de coronatijd de geplande uren betaald moesten worden. Omdat we onze kinderen meestal later brengen en eerder ophalen was het helaas zo dat we veel meer uren moesten betalen.

We hebben een bezwaar ingediend maar ik denk niet dat deze gehonoreerd zal worden. Dus dan maar verhalen bij de opvang.

Onze opvang moest natuurlijk voort blijven bestaan, dat snap ik. Maar als je 1 dag na het uitbreken van de corona tijd 3 flexibele mensen naar huis stuurt. Ja dan vraag je er ook om.
Jouw KDV is dan wel erg voordelig als ze je alleen de uren factureren dat je kind er daadwerkelijk is ipv de volledige openingstijd van de dagen dat je kind komt.

Sowieso zal het met 1 kind niet veel schelen lijkt me en met meerdere kinderen krijg je voor alle kinderen na je 1e in bijna alle inkomens 90%+ toeslag. Dan zou de Corona toeslag alleen de resterende 10% zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
JvdW schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:47:

[Afbeelding]
Wat een slechte info / mailing van het KDV :o
Ik moest de brief even twee keer lezen, omdat ik 'm verkeerd had geïnterpreteerd.

De tegemoetkoming van het SVB zou best wel eens 1/3 kunnen zijn, omdat tot 76k euro toetsinkomen je een toeslag krijgt van 67,6% (voor het 1e kind). Ik denk dat het SVB het wellicht wat ongelukkig heeft geformuleerd.

Als dat niet zo is, dan is de reactie van het SVB een "gevaarlijke uitspraak", aangezien deze helemaal niet waar is. Het SVB compenseert namelijk tot het maximum te vergoeden uurtarief (8,17 euro voor de dagopvang, 7,02 euro voor de bso en 6,27 euro voor gastouders) minus de voorlopige kinderopvangtoeslag die je als ouder al hebt ontvangen. Dat is ook één van de redenen, dat ze als peildatum 6 april hebben aangehouden, daarmee konden ze de reeds uitbetaalde voorlopige kinderopvangtoeslag als uitgangspunt hanteren en aftrekken van het maximum te vergoeden uurtarief.
Het verzoek is daarnaast aan de eigenaren van kinderdagverblijven (e.a.) om de bedragen boven het max te vergoeden uurtarief te compenseren. Dit zijn ze echter niet verplicht om te doen, maar volgens mij doen de meeste dit wel netjes compenseren aangezien ze veel minder kosten hebben gemaakt (en onder aan de streep waarschijnlijk nog flink wat geld overhouden, zonder daar iets voor gedaan te hebben).

Ik denk dat veel ouders verwacht hadden, dat ze de volledige rekening van het KDV vergoed zouden krijgen. Maar dat ze "eventjes" voor het gemak zijn vergeten, dat ze ook al een voorlopige toeslag hebben gehad. Als het goed is, heeft iedereen -conform de uitgangspunten die bij Toeslagen bekend is- alles vergoed gekregen voor die uren. Dit bestaat namelijk uit drie delen:
1. Voorlopige toeslag (conform wat je normaliter ook altijd krijgt)
2. De tegemoetkoming van het SVB tot het max uurtarief minus de voorlopige toeslag
3. De tegemoetkoming van het KDV boven het max uurtarief

De crux zit 'm alleen in het feit, dat bij veel mensen (waaronder mijzelf), de gegevens bij Toeslagen niet actueel zijn. Zo geven ouders te veel of te weinig uren op per maand of een te hoog of laag inkomen.
Te veel uren geven maar weinig mensen op (omdat ze anders terug moeten betalen), te weinig uren geven mensen wél wat vaker op, zodat bij een wijziging niet direct iets "fout" gaat.
Een te laag inkomen kan voorkomen, omdat men vergeet om loonsverhogingen door te geven (of eenmalige bonussen / uitkeringen). Een te hoog inkomen (waaronder ikzelf) word ook opgeven, om achteraf bijbetalen te voorkomen, voor het geval er "onverwachts" een bonus / loonsverhoging tussentijds wordt doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
maxkoe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:57:

Dit kom je niet vaak meer tegen, dat je alleen de daadwerkelijk afgenomen uren in rekening krijgt. De meeste werken met blokken, dagdelen of complete dagen, ongeacht hoe laat je ze brengt of haalt.
Dit is natuurlijk voor het kinderdagverblijf "makkelijk" verdienen, want niemand komt stipt aan het begin en stipt op het eind zijn kind brengen / halen.

Via onze kinderopvang app, kon ik zien hoeveel uur we daadwerkelijk hadden afgenomen versus wat we in rekening kregen (ze melden namelijk de kinderen aan als ze binnenkomen en worden ook weer afgemeld als ze gaan). Ik geloof dat we ongeveer 68% van de uren daadwerkelijk afnamen...
Maargoed, dat wisten we wel enigszins van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@BastaRhymez Wat betreft die uren die je afneemt, op contract neem je de feestdagen en bijzondere dagen waarop ze gesloten zijn ook gewoon af. Berekening is gewoon 10,5 uur * aantal dagen per week * 52 / 12 = aantal uren per maand.
Als je dan nog extra uren afneemt buiten je contract betaal je ook gewoon per dagdeel (5,25 uur) en tegen een hoger tarief.

Denk dat ik voortaan ook maar per dagdeel ga factureren, denk alleen niet dat ik dan nog klanten overhoud (alhoewel, ooit consultant van Exact over de vloer gehad bij een klant, die rekende voor 9:00 tot 12:30 2 hele dagdelen :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
JvdW schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:47:

[Afbeelding]
Ik heb even naar mijn persoonlijke situatie gekeken.

Afname: 20 uur/week
Uurtarief: 8.28
Maximumuurtarief: 8.17

Periode compensatie: 16 maart - 7 juni 11 mei
Afgenomen uren in periode: 8 weken * 20 uur = 160 uur
Betaald aan KDV voor deze uren: 160 * 8.28 = 1324.8
Ontvangen KOT: 235 / 4.33 * 8 = 434.18
Te ontvangen van SVB: 846
Creditering vanuit KDV: 17.54

Totaal: 1324.80 - 434.18 - 846 - 17.54 = 30.08

Lijkt inderdaad nog iets te missen. Echter lijkt in mijn geval 2/3e vergoed te zijn, en mis ik dus 1/3e
Correctie, ik had met 12 weken gerekend, maar de KDV was natuurlijk al weer op 11 mei open. Dat is maar 8 weken. Met 8 weken klopt het vrij aardig.

Naar aanleiding van de voorbeeldberekening hier onder, blijk ik toch met 12 werken te moeten rekenen.
Dan kom ik wel wat tekort.

Zal later nog eens goed naar de voorbeeldberekening kijken. Echter vind ik het zelf wel prima zo, ik hoef geen compensatie na 11 mei, toen kon mijn zoontje al weer gewoon naar de opvang.
_JGC_ schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:20:
@BastaRhymez Wat betreft die uren die je afneemt, op contract neem je de feestdagen en bijzondere dagen waarop ze gesloten zijn ook gewoon af. Berekening is gewoon 10,5 uur * aantal dagen per week * 52 / 12 = aantal uren per maand.
Bij ons KDV krijg je dan gewoon een ruildag.

[ Voor 62% gewijzigd door TheFes op 01-07-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
_JGC_ schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:20:
Als je dan nog extra uren afneemt buiten je contract betaal je ook gewoon per dagdeel (5,25 uur) en tegen een hoger tarief.

Denk dat ik voortaan ook maar per dagdeel ga factureren, denk alleen niet dat ik dan nog klanten overhoud (alhoewel, ooit consultant van Exact over de vloer gehad bij een klant, die rekende voor 9:00 tot 12:30 2 hele dagdelen :X).
Sorry hoor, maar KDV vergelijken met ZZP consultancy slaat nergens op 8)7 . KDV heeft vooral vaste lasten, terwijl je als ZZP consulting "gewoon" een urenfabriek bent, met behalve kosten aan jezelf bijna geen vaste kosten hebt.

De KDV is gewoon beschikbaar op alle uren die je afneemt, en moet daarvoor mensen beschikbaar stellen, ook als je er niet bent. Het gebouw moet ook gewoon betaald worden.

Daarom heeft gastouderopvang ook een lager maximum tarief, want die is vergelijkbaar met jou als ZZP'er. De opvang is gewoon bij hun thuis, en de gastouder heeft buiten haar zelf, vrijwel geen extra vaste kosten om haar beroep uit te voeren. Daarmee is een gastouder ook een urenfabriek en niet zozeer een zakelijke dienstverlening zoals de KDV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 13:03

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb een zo'n 10% hogere salaris ingevoerd voor de KOT, want mijn salaris kan sterk variëren.
Leuk dat ik dan wat extra's krijg.

Echter, ben ik onlangs vader geworden van een 2de, welke per 11 mei gebruik maakt van het KDV.. Alleen over zijn uren heb ik géén vergoeding gekregen. Dit heb ik ook veel later ingediend, want dat contract is ook pas medio mei 2020 getekend.

Iemand die in het zelfde schuitje zit? Zou "bezwaar" maken helpen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 17:34
Hier staat met een voorbeeld exact uitgelegd hoe het compensatie bedrag berekend is:

https://www.svb.nl/nl/ver...ng/voorbeelden-vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
AMDFreak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:43:
Ik heb een zo'n 10% hogere salaris ingevoerd voor de KOT, want mijn salaris kan sterk variëren.

Echter, ben ik onlangs vader geworden van een 2de, welke per 11 mei gebruik maakt van het KDV.. Alleen over zijn uren heb ik géén vergoeding gekregen. Dit heb ik ook veel later ingediend, want dat contract is ook pas medio mei 2020 getekend.

Je noemt alleen 11 mei in de reactie. Toen was het KDV al weer open. Als je medio mei pas het contract getekend hebt, neem ik aan dat je voor de 2e ook geen uren voor 11 mei hebt afgenomen.

Waar wil je dan precies compensatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

TheFes schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:11:
[...]

Je noemt alleen 11 mei in de reactie. Toen was het KDV al weer open. Als je medio mei pas het contract getekend hebt, neem ik aan dat je voor de 2e ook geen uren voor 11 mei hebt afgenomen.

Waar wil je dan precies compensatie voor?
de 2de is idd per 11 mei begonnen..
Echter de regeling gaat door t/m 7 juni.. Dus eigenlijk een compensatie voor de periode 11 mei - 7 juni..

Verder vind ik het erg bijzonder dat die regeling verlengd is tot 7 juni ipv tot 11 mei toen de KVD's weer open gingen, maar dat ter zijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
AMDFreak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Echter de regeling gaat door t/m 7 juni.. Dus eigenlijk een compensatie voor de periode 11 mei - 7 juni..

Verder vind ik het erg bijzonder dat die regeling verlengd is tot 7 juni ipv tot 11 mei toen de KVD's weer open gingen, maar dat ter zijde.
Ja, dat vind ik ook bijzonder.
Maar wil je hier dan werkelijk bezwaar tegen gaan maken? Je kind kon gewoon naar de opvang. Deze hele crisis kost de maatschappij al miljarden, wil je dan per se gecompenseerd worden voor iets waar je helemaal geen last van hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik vind het sowieso gek dat KDV organisaties contracten in laten gaan tijdens de sluiting. Die contracten hadden gewoon uitgesteld moeten worden tot nadat de KDV weer open mocht. Dit had imho onderdeel van de regeling moeten zijn. Deze hele regeling is er alleen om de KDV sector te redden. Dan hadden ze op dit punt toch echt ook zelf dit moeten bedenken.

Overigens heb ik zelf niet voor 7 juni gebruik gemaakt van KDV, net als heel veel ouders denk ik. Ik denk dat de regeling tot 7 juni doorliep om daarover geen gezeik te krijgen. Want je kon hoogstens een halve week KDV krijgen. Je hebt dan vast ouders die de KDV gaan dagvaarden voor de andere helft van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
TheFes schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Ik heb even naar mijn persoonlijke situatie gekeken.

Afname: 20 uur/week
Uurtarief: 8.28
Maximumuurtarief: 8.17

Periode compensatie: 16 maart - 7 juni 11 mei
Afgenomen uren in periode: 8 weken * 20 uur = 160 uur
Betaald aan KDV voor deze uren: 160 * 8.28 = 1324.8
Ontvangen KOT: 235 / 4.33 *12 = 434.18
Te ontvangen van SVB: 846
Creditering vanuit KDV: 17.54

Totaal: 1324.80 - 651.27- 846 - 17.54 = 30.08

Lijkt inderdaad nog iets te missen. Echter lijkt in mijn geval 2/3e vergoed te zijn, en mis ik dus 1/3e
Correctie, ik had met 12 weken gerekend, maar de KDV was natuurlijk al weer op 11 mei open. Dat is maar 8 weken. Met 8 weken klopt het vrij aardig.

Naar aanleiding van de voorbeeldberekening hier onder, blijk ik toch met 12 werken te moeten rekenen.
Dan kom ik wel wat tekort.

Zal later nog eens goed naar de voorbeeldberekening kijken. Echter vind ik het zelf wel prima zo, ik hoef geen compensatie na 11 mei, toen kon mijn zoontje al weer gewoon naar de opvang.

[...]

Bij ons KDV krijg je dan gewoon een ruildag.
Ik kan je berekening niet echt volgen...
Waarom ontvangen KOT 235 / 4,33 * 12? Wat bereken je hier? Je krijgt toch gewoon X bedrag aan voorschot? Waarom delen door 4,33 * 12?
En later trek je het e.e.a. van elkaar af, maar trek je ook ineens 651.27 er vanaf die niet in je berekening staat.

Overigens wel netjes, dat je op een feestdag een ruildag aangeboden krijgt! Hier is een feestdag de opvang gesloten en krijg je niks terug.
AMDFreak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:43:

Denk niet dat bezwaar maken je zal helpen... Overigens zal je ook maar een paar euro terug krijgen van het SVB als je al in het gelijk wordt gesteld. De (voorlopige) toeslag over een 2e is ruim 90%. Dus je zou hooguit 10% (minus het bedrag boven het max uurtarief) terug krijgen. Denk niet dat het de moeite zal zijn voor een bezwaar...
En daarnaast geven ze ook duidelijk aan, dat ze uitgaan van de datum van 6 april. Alle wijzigingen daarna zijn en worden niet meegenomen (vraag is natuurlijk alleen: stond de 2e al wel bij Toeslagen aangemeld voor opvang? Dan had je imho wel recht op de compensatie voor die periode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:26:
Ik vind het sowieso gek dat KDV organisaties contracten in laten gaan tijdens de sluiting. Die contracten hadden gewoon uitgesteld moeten worden tot nadat de KDV weer open mocht. Dit had imho onderdeel van de regeling moeten zijn. Deze hele regeling is er alleen om de KDV sector te redden. Dan hadden ze op dit punt toch echt ook zelf dit moeten bedenken.

Overigens heb ik zelf niet voor 7 juni gebruik gemaakt van KDV, net als heel veel ouders denk ik. Ik denk dat de regeling tot 7 juni doorliep om daarover geen gezeik te krijgen. Want je kon hoogstens een halve week KDV krijgen. Je hebt dan vast ouders die de KDV gaan dagvaarden voor de andere helft van de week.
Ik vind het niet heel gek hoor dat de contracten gewoon doorgaan...
Ondanks dat ik zelf niet in een cruciale sector werkzaam ben (mijn partner wel), heb ik alleen de 1e week thuisgewerkt. De weken daarna ben ik zo'n 4 dagen in de week fysiek naar locatie gegaan omdat het werk wel gewoon door ging. Zou toch wat zijn als dan de opvang zegt dat ik mijn kinderen niet mag brengen... Zie je het al voor je, drie kinderen tussen de 2 en 6 jaar mee op de bouwplaats :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

BastaRhymez schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:08:

Denk niet dat bezwaar maken je zal helpen... Overigens zal je ook maar een paar euro terug krijgen van het SVB als je al in het gelijk wordt gesteld. De (voorlopige) toeslag over een 2e is ruim 90%. Dus je zou hooguit 10% (minus het bedrag boven het max uurtarief) terug krijgen. Denk niet dat het de moeite zal zijn voor een bezwaar...
En daarnaast geven ze ook duidelijk aan, dat ze uitgaan van de datum van 6 april. Alle wijzigingen daarna zijn en worden niet meegenomen (vraag is natuurlijk alleen: stond de 2e al wel bij Toeslagen aangemeld voor opvang? Dan had je imho wel recht op de compensatie voor die periode).
Nee, ik heb de 2de pas aangemeld nadat ik de factuur van mei zag..
Het klopt inderdaad de toeslag voor een 2de vrij hoog is.. (90% zou goed kunnen).
Alleen gaan ze per 11 mei 2 dagen per week ipv 1 dag per week..

Aan de andere kant, ik heb wel gewoon gebruik gemaakt van het KDV in die periode, als die regeling er niet was geweest, had ik het ook gewoon moeten betalen.

Hoopte eigenlijk dat er meerdere mensen in deze situatie zitten.. of ervaringen hebben met het bezwaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
BastaRhymez schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Ik kan je berekening niet echt volgen...
Waarom ontvangen KOT 235 / 4,33 * 12? Wat bereken je hier? Je krijgt toch gewoon X bedrag aan voorschot? Waarom delen door 4,33 * 12?
En later trek je het e.e.a. van elkaar af, maar trek je ook ineens 651.27 er vanaf die niet in je berekening staat.

Overigens wel netjes, dat je op een feestdag een ruildag aangeboden krijgt! Hier is een feestdag de opvang gesloten en krijg je niks terug.

[...]

Ik heb het van 12 weken naar 8 weken gewijzigd, maar vergeten dat overal te doen. Achteraf bleek ik toch met 12 weken te moeten rekenen.
Zometeen zou alles moeten kloppen voor 8 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
AMDFreak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:24:
[...]

Nee, ik heb de 2de pas aangemeld nadat ik de factuur van mei zag..
Het klopt inderdaad de toeslag voor een 2de vrij hoog is.. (90% zou goed kunnen).
Alleen gaan ze per 11 mei 2 dagen per week ipv 1 dag per week..

Aan de andere kant, ik heb wel gewoon gebruik gemaakt van het KDV in die periode, als die regeling er niet was geweest, had ik het ook gewoon moeten betalen.

Hoopte eigenlijk dat er meerdere mensen in deze situatie zitten.. of ervaringen hebben met het bezwaar..
Om het te relativeren voor je, je bent ongeveer 55 euro misgelopen. Is dat nog bezwaar-waardig?

2 dagen / week = 8 dagen opvang a 10 uur per dag (aanname) = 80 uur opvang
max uurtarief (voor KDV toeslag en compensatie, rest wordt door KDV terug betaald) = 8,17 euro / uur
kinderopvangtoeslag = 91,7% (aanname dat je tussen de 69.759 en 72.887 euro toetsinkomen zit) = 8,17 euro * 91,7% = 7,49 euro / uur toeslag. 80 uur * 7,49 = 599,35 euro toeslag
rekening KDV = 80 * 8,17 (daarboven krijg je niet terug van SVB) = 653,6 euro

Van het SVB had je dus 653,60 - 599,35 = 54,25 euro terug gekregen als je de kleine wel was in aanraking was gekomen voor de tegemoetkoming.

Alles wat je boven de 8,17 euro / uur zit, krijg je volgens mij wel gewoon terug van het KDV (ongeacht of je wel / geen compensatie en toeslag krijgt).

Wat je dus "mis" bent gelopen, valt onder aan de streep reuze mee voor die 2 dagen in de week dat de kleine spruit naar de opvang is gegaan.

54,25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BastaRhymez schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Ik vind het niet heel gek hoor dat de contracten gewoon doorgaan...
Ondanks dat ik zelf niet in een cruciale sector werkzaam ben (mijn partner wel), heb ik alleen de 1e week thuisgewerkt. De weken daarna ben ik zo'n 4 dagen in de week fysiek naar locatie gegaan omdat het werk wel gewoon door ging. Zou toch wat zijn als dan de opvang zegt dat ik mijn kinderen niet mag brengen... Zie je het al voor je, drie kinderen tussen de 2 en 6 jaar mee op de bouwplaats :X
Ik bedoel natuurlijk voor de mensen die dit niet willen. Niet voor de mensen die wel opvang willen. Het ging me om de kleine groep die wel facturen kreeg voor KDV terwijl ze nog nooit hun kind naar de opvang hebben gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik had eerder in dit topic al een Google Sheet gemaakt waarin ik een berekening maakte met het effect van het opgeven van een te hoog salaris.
Daarna had ik een nogal waardeloze berekening gemaakt van mijn eigen situatie.

Ik heb even beide gecombineerd in een nieuwe Google Sheet
https://docs.google.com/s...j7znB3EJSLO6ns/edit#gid=0

Het wijzigen van het opgegeven toetsingsinkomen heeft een heel klein effect op het netto betaalde bedrag aan opvang wanneer er voor de compensatie niet met de coronaperiode gerekend wordt (dus wanneer deze uren niet gecompenseerd worden). Wanneer dat niet gedaan wordt, kan het wel een positief netto effect hebben op het bedrag wat je uiteindelijk netto betaald in 2020.

[ Voor 33% gewijzigd door TheFes op 02-07-2020 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:52
AMDFreak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Jep ik zit in precies hetzelfde schuitje: voor mij is het eigenlijk heel simpel: elke euro die ik krijg in deze crisis is mooi meegenomen, want mijn vrouw en ik zijn allebei in vaste loondienst en nog geen roggel er op achteruit gegaan. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het geld voor nummer 2 tussen 11 mei en 7 juni op te gaan halen, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:44

Grannd

da Granndest

Nou om al het geklaag maar even in perspectief te trekken.. Ik krijg een kleine 900 euro terug terwijl dat eigenlijk een heel stuk minder had moeten zijn.

Mijn vrouw is een paar weken na het ingaan van de lockdown min of meer vrijwillig gestopt met werken per 1 april, de kinderopvang voor onze 2 kids (3 dagen kinderopvang voor onze 3-jarige en 3 dagen BSO voor de 8-jarige) was dus per 1 mei opgezegd en de toeslagen zijn nu inmiddels ook weer rechtgetrokken vanwege het lagere verzamlinkomen waar we in 2020 op uit komen.
Omdat ze echter van 6 april uit gaan, was de beschikking op dat moment opgemaakt die waarbij we de rest van het jaar opvang hadden én ons gezamelijke inkomen 60k+ was.

Nu krijgen we dus een kleine 900 euro terug, en hoeven we er niets aan te doen terwijl we eigenlijk veel minder terug hadden moeten krijgen volgens mij.
Niet helemaal fair als ik hier lees dat velen er juist een groot nadeel van hebben, maar voor ons is het dus een lekkere meevaller, en als ik het goed begrijp gaan ze het niet meer corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sammy_tukker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Jep ik zit in precies hetzelfde schuitje: voor mij is het eigenlijk heel simpel: elke euro die ik krijg in deze crisis is mooi meegenomen, want mijn vrouw en ik zijn allebei in vaste loondienst en nog geen roggel er op achteruit gegaan. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het geld voor nummer 2 tussen 11 mei en 7 juni op te gaan halen, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.....
(y)

Wij krijgen totaal 2.700 euro terug (3 dagen opvang 2 kinderen), terwijl onze kosten ook nihil waren. Alleen wat vrije dagen voor mijn vrouw - ik had net een nieuwe functie dus wilde geen vrij nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 02-07-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

BastaRhymez schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:57:
@Sport_Life het klopt inderdaad, dat ze de datum hebben aangehouden dat de basisscholen weer (volledig) open gingen. Tot die tijd was ook het advies om alleen gebruik te maken van het KDV als je zelf niets anders kon regelen (bij ons althans) of in ene cruciaal beroep werkzaam was.
Bij ons ging de kdv weer volledig open. Zo te lezen ook in veel andere gevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 02-07-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:05:
[...]

https://docs.google.com/s...IiPhXhXg/edit?usp=sharing
(hier stond eerst een foutje link naar een kopie voor mezelf, link is nu gecorrigeerd)

Ik had in eerste instantie naar de kopie voor mezelf gelinkt, nu staat de correcte link er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Morgen pay day _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Yup, de NOS had het er ook al over.
Met was verontrustende taal vanuit de staatssecretaris:
"Momenteel wordt bezien of voor deze groep een vorm van tegemoetkoming wenselijk en mogelijk is"
(verwijzend naar de groep die geen recht had op of gebruik maakte van kinderopvangtoeslag).

Ik vind het vrij frustrerend dat er vanalles beloofd wordt, maar dat er nu dus duidelijk gekeken wordt of we onder de bus gegooid kunnen worden (met de resulterende conflicten met de KDV's ten gevolge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
qadn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:44:
Yup, de NOS had het er ook al over.
Met was verontrustende taal vanuit de staatssecretaris:
"Momenteel wordt bezien of voor deze groep een vorm van tegemoetkoming wenselijk en mogelijk is"
(verwijzend naar de groep die geen recht had op of gebruik maakte van kinderopvangtoeslag).

Ik vind het vrij frustrerend dat er vanalles beloofd wordt, maar dat er nu dus duidelijk gekeken wordt of we onder de bus gegooid kunnen worden (met de resulterende conflicten met de KDV's ten gevolge).
Wat vooral frustrerend is, is dat iedereen gemaand is vooral maar door te blijven betalen. Er zou compensatie voor de eigen bijdrage komen, maar nu blijkt dat ze alleen de ouders compenseren die voor het grootste deel al gecompenseerd werden.

Had dan helemaal niks geregeld en had dan gewoon iedereen in de stront laten zakken. Ook het "of het wenselijk is" stukje... hoezo niet wenselijk?

Edit: zojuist KDV organisatie gemaild met eigen compensatievoorstel. Wij hebben 74,3 uren zelf moeten betalen en hebben hier geen vergoeding voor ontvangen, of het mogelijk is om hier 14 dagdelen op strippenkaart te krijgen. Regels van die strippenkaart is dat deze alleen besteed mogen worden als er ruimte is, dus voor de organisatie kost dit compensatievoorstel in principe niks. In ons geval kunnen we onze kleine 7 dagen extra brengen zonder dat dit ons wat kost.

[ Voor 19% gewijzigd door _JGC_ op 08-07-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier ook :P
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 08-07-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:24:
[...]

(y)

Wij krijgen totaal 2.700 euro terug (3 dagen opvang 2 kinderen), terwijl onze kosten ook nihil waren. Alleen wat vrije dagen voor mijn vrouw - ik had net een nieuwe functie dus wilde geen vrij nemen.
Hier 1540 terug met 2 kinderen naar het kinderdagverblijf voor 3 dagen per week!

We betalen iets van 2280 per maand en krijgen normaal 1750 terug van de belastingdienst.
Pagina: 1 2 3 Laatste