Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

President schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Hier 1540 terug met 2 kinderen naar het kinderdagverblijf voor 3 dagen per week!

We betalen iets van 2280 per maand en krijgen normaal 1750 terug van de belastingdienst.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:26
Wij betalen gelukkig niet zoveel. Ons kleine gaat naar de Peuterspeelzaal.

Echter, heb ik KOT niet aangevraagd, ik dacht dat doe ik achteraf wel. Maar nu blijkt dat er wordt gekeken of je op 6 april KOT ontving (er wordt dus niet gekeken of je er recht op had, dat hadden wij wel, alleen niet aangevraagd).

Hier dus niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

c-nan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:22:

Echter, heb ik KOT niet aangevraagd, ik dacht dat doe ik achteraf wel. Maar nu blijkt dat er wordt gekeken of je op 6 april KOT ontving (er wordt dus niet gekeken of je er recht op had, dat hadden wij wel, alleen niet aangevraagd).

Hier dus niks ontvangen.
Mocht je het niet weten: je moet KOVT sowieso aanvragen binnen 3 maanden nadat de opvang start. Als je te lang wacht, krijg je niet alles meer terug. Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Anoniem: 677216 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Mocht je het niet weten: je moet KOVT sowieso aanvragen binnen 3 maanden nadat de opvang start. Als je te lang wacht, krijg je niet alles meer terug. Linkje
Thanks, daar was ik inderdaad al achtergekomen en loop dus ook geld mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparxy86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:57
c-nan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:22:

Hier dus niks ontvangen.
SVB geeft op hun site aan dat er nog een betaalronde komt voor iedereen die nog geen KOT had aangevraagd, maar wel recht op had.

https://www.svb.nl/nl/ver...wie-krijgt-een-vergoeding

Dus het kan zo zijn dat je alsnog een vergoeding ontvangt. Ik heb zelf een kleine die rond die tijd voor het eerst naar KDV is gegaan, dus ben benieuwd of ik er net in of buiten ga vallen. Mooi meegenomen als het zo is en anders jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Ik wil toch even onze situatie delen;

Ik ben afgestudeerd arts en ben naar 55k per jaar gegaan vanaf april. Ik heb het inkomen gewijzigd van 5000 euro per jaar van mijn toenmalige bijbaan naar 55k per jaar. Mijn vriendin heeft toevallig in die tijd ook een andere baan gekregen en is van 24k naar 36k gegaan op jaarbasis. Samen dus 91k.

Ik kreeg 1223 euro vergoed van 1260 euro kindopvang. Ons kindje is vanaf 1 maart naar de kinderopvang gegaan.

Ik heb vervolgens forse aanslagen gekregen voor kindgebonden budget, huurtoeslag en zorgtoeslag. Allemaal geen recht meer op, moest terugbetaald worden. Dit begrijp ik en is terecht, dit heb ik gedaan.

Vervolgens wordt de kindopvangtoeslag ook gekort, 715 per maand ipv 1223. Ook terecht.

En nu komt de aap uit de mouw.. ik heb 140 euro terug gehad aan eigen bijdrage mbt de corona crises totaal. Mijn uiteindelijke kosten eigen bijdrage uitgesmeerd over het jaar en dan die 2.5-3 maand waarvoor ik teveel toeslag heb gehad bedragen 580x3=1740 euro. Ik heb 1600 euro te weinig teruggave gekregen omdat "peildatum 5 april" is gebruikt.

Dit is echt niet fair! Geen herbereking over het definitieve inkomen mbt de vergoeding maar wel lekker betalen als je inkomen wijzigt. Wij hebben dus eigenlijk een hele kleine fractie terug gekregen. (140 euro)

Dit is niet ok. De belastingdienst berekend alles met definitieve inkomens maar als het hun uitkomt nu even niet en moet ik begrip opbrengen voor 1600 euro te weinig teruggave. En bezwaar heeft geen zin hebben ze me al telefonisch verteld.

Ik moet nu dus enorm veel kindopvangtoeslag terug betalen en krijg geen herberekening compensatie. Ik heb dus niks vrijwel niets vergoed gekregen.

Ik ben echt enorm aangeslagen hierdoor. Dat dit kan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Opzouten De regeling is gewoon slecht en inelkaar geprutst in een zo snel mogelijk tempo. Ik krijg helemaal niks omdat ik 100% zelf betaalde op de peildatum.
Er schijnt iets te komen, maar de kamer is op vakantie en na de vakantie wordt er een andere minister opgezet, dus het gaat zeker nog maanden duren voor er duidelijkheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
@_JGC_ dit kan toch inderdaad niet zo eindigen. Ik heb mijn ongenoegen geuit aan de belastingtelefoon, echter de beste man zei dat ik niet de enige was maar helaas het is niet anders, basically deal with it....

Ik hoop maar dat er wat gaat gebeuren, want definitieve berekeningen wel doorzetten en terugbetalingen ook, maar je uiteindelijke recht op de teruggave negeren ze gewoon, dat heet in mijn ogen diefstal.

Edit: dat het maanden duurt maakt me niet eens uit. Het gaat erom dat je niet krijgt waar je recht op hebt. Als je de belastingdienst maar 1 dag te laat betaald komt er direct een boete. Maar dit mogen ze schijnbaar ongestraft zo doen. Het is gewoon niet rechtvaardig.

[ Voor 24% gewijzigd door Opzouten op 19-07-2020 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:24
Maar: het is gratis geld... Het zou zelfs logisch zijn geweest als er helemaal niks terug hadden gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Opzouten schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:48:
Ik wil toch even onze situatie delen;

Ik ben afgestudeerd arts..
Ik snap je gevoel van oneerlijkheid, maar die duizend euro die je nu "misloopt" is een fractie van wat jij straks ieder jaar meer aan belasting gaat betalen t.o.v. iemand met modaal inkomen die ook nog allerlei toeslagen ontvangt. Overigens heb jij jarenlang een studie mogen volgen die ook grotendeels gesubsidieerd is, daar klagen bouwvakkers ook niet over.

Zou er niet te lang bij stilstaan en je verlies nemen ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 19-07-2020 09:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Laatst online: 15-03 09:14
Opzouten schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:48:
Ik ben echt enorm aangeslagen hierdoor. Dat dit kan in Nederland.
Opzouten schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:04:
@_JGC_ Het is gewoon niet rechtvaardig.
Ik snap dat het niet eerlijk overkomt, maar ben je nu niet een klein beetje overdramatisch aan het doen? Ik neem aan dat als de crisis er niet was, je die opvangkosten nog steeds had gehad toch? En je hebt nu geen extra kosten gehad aan opvang, want je zat of thuis, of je kreeg alsnog opvang omdat je in een vitale sector werkt. Heel veel mensen hebben iets in moeten leveren door de crisis, sommigen hebben 25 uur per week onbetaald extra gewerkt (veel van jouw collega's...) en hun gezin daarbij nauwelijks gezien in die periode, anderen zijn weer hun baan of bedrijf kwijtgeraakt of moeten interen op zuurverdiende reserves. Enorm aangeslagen zijn omdat je een extraatje niet hebt gekregen is dan wel een beetje apart. Zeker als je een gezinsinkomen van 91K hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:41
Ook hier een lager bedrag terug gekregen (250-300 euro), vanwege het feit dat de werkelijke uren hoger zijn dan de opgegeven uren. Dit eigenlijk puur voor onszelf op die manier gedaan om ervoor te zorgen dat je ‘veilig’ zit met eventuele naheffingen.
Van de ene kant zuur, van de andere kant acceptabel als je het voor jezelf plaatst in deze vreemde tijden. Enige wat ik onbegrijpelijk vind is dat er niet een ‘eind afrekening’ plaats gaat vinden bij de definitieve aanslagen. Dat zou een, wat mij betreft, eerlijke en makkelijke oplossing moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:25
Het valt mij ook wel wat tegen, gaat om een flink lager bedrag dan sommigen hier. Onze kinderen gaan 1x per week naar de BSO en ik betaal ongeveer 60 euro uit eigen zak per maand en de rest wordt vergoed via toeslagen. Ik had verwacht over +- 3 maand dan ook iets van € 180,- te krijgen. Dat blijkt een € 54,- te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Het doet er niet toe wat mijn baan is, of mijn werk. Ik draag enorm veel af elke maand aan allerlei dingen waardoor ik echt niet rijk ben.

Het is een principe kwestie, je kan het niet afdoen met het feit dat ik een hoog inkomen heb en dat het dan prima is. Het gaat om rechtvaardigheid, het gaat om eerlijke afrekeningen wat hier niet gebeurt klaarblijkelijk.

Ik vind het nogal stuitend dat jij voor mij bepaald dat ik het wel kan missen en dat het feit dat ik nu een hoog jaarinkomen heb ik niet mag zeuren. De regering belooft iets en het gebeurt gewoon niet.

Edit: en wat denk je dat ik gedaan heb in die tijd als arts? Ik heb geleefd van bed naar bed en ook alleen maar gewerkt.

De regering moet dit gewoon oplossen mijns inziens.

[ Voor 9% gewijzigd door Opzouten op 19-07-2020 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Het leven is soms niet eerlijk. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Opzouten schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:55:
Het doet er niet toe wat mijn baan is, of mijn werk. Ik draag enorm veel af elke maand aan allerlei dingen waardoor ik echt niet rijk ben.

Het is een principe kwestie, je kan het niet afdoen met het feit dat ik een hoog inkomen heb en dat het dan prima is. Het gaat om rechtvaardigheid, het gaat om eerlijke afrekeningen wat hier niet gebeurt klaarblijkelijk.

Ik vind het nogal stuitend dat jij voor mij bepaald dat ik het wel kan missen en dat het feit dat ik nu een hoog jaarinkomen heb ik niet mag zeuren. De regering belooft iets en het gebeurt gewoon niet.

Edit: en wat denk je dat ik gedaan heb in die tijd als arts? Ik heb geleefd van bed naar bed en ook alleen maar gewerkt.

Wat moeten al die flexwerkers denken dan en al die lager geschoolden die een modaal salaris ontvangen? Die betaalden allemaal mee aan jouw dure opleiding. Het duurt nog zeker 10 jaar voordat je die hebt terug betaald aan belastingen.

Het is een cadeautje van de overheid om de KDV sector niet om te laten vallen, niet zozeer een compensatie voor de ouders.

Als je pas dit jaar een fatsoenlijk salaris bent gaan verdienen kan je toch onmogelijk een bedrag van minder dan 2k missen?

Jammer dat je niet wat solidariteit kan opbrengen voor de mensen die deze bijdrage echt nodig hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
President schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:28:
Maar: het is gratis geld... Het zou zelfs logisch zijn geweest als er helemaal niks terug hadden gekregen?
Dan hadden ze dat direct moeten communiceren. "Betaal je factuur, je krijgt het gecompenseerd."
Je betaalt braaf je factuur voor iets wat je niet krijgt en die compensatie is prutswerk of bestaat helemaal niet.

Probleem is dat het hele systeem met toeslagen en gemeente subsidies zo ingewikkeld is dat niemand overzicht heeft. Om zo snel mogelijk een compensatieregeling op te zetten is gewoon gerekend met data die op 1 dag bekend was.
Ze hadden ook voor iedereen afzonderlijk kunnen uitrekenen met de echte cijfers, maar dat betekent dat compensatie pas volgend jaar juni gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

President schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:28:
Als dat van te voren was gecommuniceerd.
Dat zou wel het moment zijn dat 40-60% van de mensen het KDV per direct had opgezegt.

Hell, ik ben een van de ouders die geen recht heeft op kinderopvangtoeslag, dus ik zou het volle mep terug moeten krijgen (was beloofd). En nu worden er geluiden gemaakt in Den Haag of dat nog wel wenselijk is ...

Vooralsnog trekt Boink hiervoor samen op met de vereniging van kinderopvanglocaties, dus ik kijk het nog even aan. Maar op een gegeven moment kan je alleen nog maar het terugvorderen vanwege niet geleverde diensten.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Laatst online: 15-03 09:14

Ervan uitgaande dat je op mij reageert, misschien dat ik niet duidelijk was, maar ik reageerde niet op het principe maar op de manier hoe je reageert. Laat ik het zo zeggen, als je "echt enorm aangeslagen" bent omdat je een extraatje niet hebt gekregen (want netto ben je er helemaal niet op achteruit gegaan als het goed is), dan moet het je tot zover wel enorm voor de wind zijn gegaan, en dat is je gegund. Ik hoop oprecht voor je dat je leven je zo toe blijft lachen. Maar ik hoop wel dat je je realiseert dat enige mate van oneerlijkheid voor veruit de meeste mensen gewoon bij het leven hoort en dat die oneerlijkheid toch in vrijwel de meeste gevallen een stuk ernstiger is dan het niet krijgen van een extraatje. De meeste mensen balen even en gaan dan weer door met hun leven.

Offtopic: ik hoop dat eventuele extra diensten die je hebt gedraaid gecompenseerd worden in tijd of geld. Het is not done om arts-assistenten niet te compenseren voor extra diensten, als dat zo is dan zou ik dat toch zeker aankaarten, desnoods via de LAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
qadn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Als dat van te voren was gecommuniceerd.
Dat zou wel het moment zijn dat 40-60% van de mensen het KDV per direct had opgezegt.
En dan? Dan moet je nu weet werken, waar laat je dan je kind? Het kdv zou dan nu gewoon de tarieven omhoog gooien of zou misschien dan gewoon een contract met je weigeren omdat er geen plaats is.

Het is een contract waarvoor je hebt getekend met de daarbij horende kosten. Door overmacht konden ze niet leveren, zo simpel is dat. Het is/was een unieke situatie, ik zou toch echt het contract niet ontbonden hebben en ik zou wel de laatste geweest zijn om geld 'terug te eisen'.
En nee, ben geen miljonair en verdien modaal... Gaat geen een euro naar het goede doel, naar de horeca of sauna... Ik hou dus ook van mijn centen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Opzouten Ik zou persoonlijk eens een berichtje doen richting Omzigt, die wil ze tanden hier vast wel even inzetten ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-05 17:01
@Opzouten Met 91k een sociale huurwoning bezet houden is pas rechtvaardig

Bij wijziging van inkomen is het hele toeslagensysteem sowieso onredelijk omdat het naar jaarinkomen kijkt ipv maand. Marja. Wees blij dat je er vanaf bent

[ Voor 51% gewijzigd door Anatidae op 19-07-2020 11:19 ]

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als je met 55k al vindt dat je veel belasting betaalt, staat je nog een hoop ellende te wachten zodra je echt serieus geld gaat verdienen.

En als het naar je kinderen gaat wordt er weer 20% afgesnoept.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 19-07-2020 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opzouten
@Anatidae dat klopt. Echter woon ik hier 6 jaar omdat beide ouders overleden zijn op vroege leeftijd. Ben jong zelfstandig, altijd gewerkt naast de studie, alles zelf betaald.

We hebben net een winnend bod op een mooi koophuis, en dat geregeld binnen 3 maanden nadat ik ben afgestudeerd. Mij kun je er dus echt niet van beschuldigen om een sociale huurwoning vast te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

President schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Het is een contract waarvoor je hebt getekend met de daarbij horende kosten. Door overmacht konden ze niet leveren, zo simpel is dat. Het is/was een unieke situatie, ik zou toch echt het contract niet ontbonden hebben en ik zou wel de laatste geweest zijn om geld 'terug te eisen'.
Wel betalen voor iets wat niet geleverd gaat worden is van de gekken.
De hele reden dat veel mensen het door lieten lopen is omdat er HEEL duidelijk werd gezegd dat iedereen zijn geld volledig terug zou krijgen.

Maar, blijkt dat nu niet zo te zijn moet je het OK vinden om duizenden euro's weg te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Is er al iets bekend over de 2e ronde wat in oktober zou volgen? Ik kan er vrij weinig over vinden. In juli hebben wij niets ontvangen.

/edit
Ouders die per 6 april nog geen kinderopvangtoeslag hadden aangevraagd voor één of meerdere kinderen maar daar wel recht op hebben én de kinderopvang hebben betaald over de periode 16 maart tot en met 7 juni, dienen zo snel mogelijk de kinderopvangtoeslag aan te vragen bij de Belastingdienst/Toeslagen. Deze ouders ontvangen dan in oktober de vergoeding voor eigen bijdrage van de SVB. Als een ouder inlogt op Mijn SVB (vanaf 20 juni), dan ziet hij het bedrag van de vergoeding en de gegevens waarmee het bedrag van de vergoeding is berekend.
https://www.veranderingen...8-juli-op-rekening-ouders

Ik zie helemaal geen vergoeding als ik inlog :(

Nog meer mensen die in hetzelfde bootje zitten?

[ Voor 75% gewijzigd door c-nan op 01-10-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik zie wel vergoeding. Vanaf 7 april recht op gedeeltelijk toeslag en daarvoor 100% zelf betaald en sinds recht op toeslag zijn de uren waar ik recht op heb opgegeven.
700 euro betaald en niks voor gekregen, 33 euro vergoeding.

Ik ga iig proberen meer vergoeding te krijgen voor de periode waarin ik geen recht op toeslagen had. Dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparxy86
  • Laatst online: 17:57
Ik zat niet bij de eerste batch, want kleine ging in die periode pas voor het eerst naar de opvang. Vandaag ingelogd bij SVB en krijg dus wel een klein bedrag terug. Had nergens op gerekend, dus dit is mooi meegenomen.

Verder geen bericht vanuit SVB ontvangen ofzo, dus denk je alsnog recht erop te hebben moet je even inloggen om te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 16:16

Nhz

Deventer

Bij ons wordt de kot altijd aan het eind van het jaar verrekend met de jaarlijkse aangifte (want zzp). Hebben ook geen melding gehad over een toeslag, ook bij de SVB staat hier niks over.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:29

3raser

⚜️ Premium member

Is er iemand in dit topic die geen toeslag ontvangt maar al wel een vergoeding heeft ontvangen? In september is voor deze mensen extra geld vrijgemaakt maar ik heb zelf tot op heden niets van de overheid vernomen. Ik sta wel ingeschreven bij BOinK.

Tijdens deze nieuwe lockdown heeft de overheid direct aangegeven ook ouders die geen toeslag krijgen te zullen compenseren. Maar als de vorige periode die ondertussen al een half jaar geleden is nog steeds niet is afgerond dan vraag ik me af hoe lang dit alles nog gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
3raser schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:23:
Is er iemand in dit topic die geen toeslag ontvangt maar al wel een vergoeding heeft ontvangen? In september is voor deze mensen extra geld vrijgemaakt maar ik heb zelf tot op heden niets van de overheid vernomen. Ik sta wel ingeschreven bij BOinK.

Tijdens deze nieuwe lockdown heeft de overheid direct aangegeven ook ouders die geen toeslag krijgen te zullen compenseren. Maar als de vorige periode die ondertussen al een half jaar geleden is nog steeds niet is afgerond dan vraag ik me af hoe lang dit alles nog gaat duren.
Half december wist boink te melden dat SVB begin januari de inventarisatie zou doen. Hoe en wat precies komt op de site van SVB.

Hoe ze dit gaan doen, geen idee. Juiste data hebben ze inmiddels wel gok ik, KDV organisaties zijn sinds vorig jaar verplicht om maandelijks de uren te rapporteren. 90% van de organisaties doet dit ook. Voorheen was jaarlijks rapporteren voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

3raser schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:23:

Het ligt nu (deze maand) voor toetsing bij het SVB.
Ik verwacht dat we in februari weer eens wat horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Overigens lekker geregeld bij de overheid. Wel verwachten dat we deze keer weer doorbetalen, maar duidelijkheid over de compensatie van de vorige lockdown is er niet. Ik heb dat bij de KDV organisatie destijds ook laten vallen, die zijn er nog achteraan geweest hoe en wat. Voor nu de factuur van december maar wel betaald, maar als blijkt dat we alsnog genaaid worden weet ik niet of ik die van februari ga betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:51
_JGC_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:17:
Overigens lekker geregeld bij de overheid. Wel verwachten dat we deze keer weer doorbetalen, maar duidelijkheid over de compensatie van de vorige lockdown is er niet. Ik heb dat bij de KDV organisatie destijds ook laten vallen, die zijn er nog achteraan geweest hoe en wat. Voor nu de factuur van december maar wel betaald, maar als blijkt dat we alsnog genaaid worden weet ik niet of ik die van februari ga betalen.
Je zou natuurlijk ook even op de site van het SVB kunnen kijken, het staat nog net niet frontpage: https://www.svb.nl/nl/ver...uws/sluiting-kinderopvang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:11
_JGC_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:17:
Misschien moet je je onderbuikgevoelens even uitzetten, kalmeren en de overheid raadplegen. Er is allang gezegd dat er ook nu weer compensatie komt, net als de vorige keer.

Maar stel dat het niet zo was en iedereen denkt zoals jij, waar ga je je kind dan straks onderbrengen als alle organisaties failliet en opgeheven zijn? Dat is toch ook geen optie?

Edit: mosterd na de maaltijd, @Sammy_tukker was mij voor _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 12-01-2021 10:51 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Volgens mij doelt hij op de vorige compensatie , blijkbaar heeft nog niet iedereen dat ontvangen.
Waarbij ik me kan voorstellen dat dat enigszins vervelend is als je net tussen wal en schip raakt en daardoor geen duidelijkheid hebt mbt compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sport_Life schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:58:
Volgens mij doelt hij op de vorige compensatie , blijkbaar heeft nog niet iedereen dat ontvangen.
Waarbij ik me kan voorstellen dat dat enigszins vervelend is als je net tussen wal en schip raakt en daardoor geen duidelijkheid hebt mbt compensatie.
Dat kan goed, nu ik het nogmaals lees. We wachten even op meer uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

_JGC_ schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:26:
@BastaRhymez Wij hadden geen recht op toeslagen omdat mijn vriendin niet werkte, dus hebben wij nooit toeslagen aangevraagd. Haar contract bij de werkgever heeft als startdatum 7 april, dus die heb ik ook opgegeven bij de toeslagen.
Wat betreft bezwaar bij SVB: er is geen beslissing van SVB over onze situatie, want wij zijn niet meegenomen in het verhaal. Op 6 april bestonden wij niet voor de toeslagen.

We moeten dus afwachten tot september wat de belastingdienst gaat beslissen.

Overigens net even uitgerekend: als ik alle dagen optel die we wel hebben betaald en niet hebben kunnen afnemen, hetzij omdat de opvang gesloten was, hetzij omdat hij niet welkom was met een snotneus, kom ik op 12 dagen uit. Als ik daar de KOT vanaf 7 april aftrek zit ik op 74,3 uur, is zo'n 607 euro die we betaald hebben zonder er iets voor te krijgen.

Overigens is het laatste nieuws dat de overheid wel aan het kijken is naar gezinnen die geen recht hebben op KOT, maar dat ze nog niet weten waar ze het geld vandaan moeten halen.
Je hebt inmiddels wel toeslag aangevraagd voor 2021 hoop ik ? ;) :D (iets met een ezel & steen :P).

Zo ja, dan kun je beter maar gewoon betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Sport_Life schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:58:
Precies, ik heb het geld ook nog niet gekregen van begin 2020.
Maargoed, gezien er budget voor is uitgetrokken maak ik me er geen zorgen meer over.
(er was wel een punt dat de staatssecretaris geluiden maakte of dit wel wenselijk was, dat was wel een ding).

Maargoed, deze ronde heb ik gewoon kinderopvangtoeslag, dus zal het wel soepeler gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Sport_Life schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Je hebt inmiddels wel toeslag aangevraagd voor 2021 hoop ik ? ;) :D (iets met een ezel & steen :P).

Zo ja, dan kun je beter maar gewoon betalen..
Die heb ik vanaf 7 april. Echter krijg ik daar amper toeslag voor, de rekening voor KDV/POV/BSO is vele malen hoger omdat we maar beperkt recht hebben op toeslag.

De compensatie die nu in gang wordt gezet is ook voor ouders die een deel zelf betalen. Blijkbaar is dat veranderd, want toen het werd aangekondigd stond dat er niet bij.

Wat betreft niet betalen: ik heb de KDV organisatie in december te kennen gegeven dat ik het deel waar ik geen toeslagen over ontvang in principe niet wens te betalen als de overheid ons weer naait.

[ Voor 14% gewijzigd door _JGC_ op 12-01-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Sammy_tukker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Je zou natuurlijk ook even op de site van het SVB kunnen kijken, het staat nog net niet frontpage: https://www.svb.nl/nl/ver...uws/sluiting-kinderopvang 8)7
De SVB is niet duidelijk. Die zegt dus gewoon "krijgt u geen toeslag, dan ...", die krijg ik deels, dus volgens de omschrijving van de SVB zou ik geen recht op compensatie hebben. Verder is er nog vrij weinig bekend over wanneer, hoeveel, etc.

Boink schrijft wel met enige regelmaat over compensatie voor ouders die maar voor een deel toeslagen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
_JGC_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:30:
Boink schrijft wel met enige regelmaat over compensatie voor ouders die maar voor een deel toeslagen krijgen.
Huh? Da's toch bijna iedereen die werkt? De een moet meer zelf betalen dan de ander, maar om 100% vergoed te krijgen moet je wel heel weinig verdienen volgens mij.

Voor de situatie begin 2020, wij betalen grofweg de helft zelf, en de rest is toeslag. Het deel dat we zelf betaalden hebben we netjes teruggekregen van het SVB, ergens in juli geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Wilke schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Huh? Da's toch bijna iedereen die werkt? De een moet meer zelf betalen dan de ander, maar om 100% vergoed te krijgen moet je wel heel weinig verdienen volgens mij.

Voor de situatie begin 2020, wij betalen grofweg de helft zelf, en de rest is toeslag. Het deel dat we zelf betaalden hebben we netjes teruggekregen van het SVB, ergens in juli geloof ik.
Mijn vriendin werkt een paar uurtjes per week, voor die uren krijgen we toeslag. De rest betalen we zelf. 32 uur toeslag en 91 uur opvang. Van die 32 uur betalen we een paar cent per uur zelf en daar hebben we compensatie voor gekregen. Die andere 59 uur konden we naar fluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:18

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is ook wel een uitzondering, de meeste mensen nemen NIET meer opvang af dan waarop ze toeslagrecht hebben.

Maar in jouw geval snap ik het sowieso niet helemaal;

Jij neemt 91 uur opvang af (dat zal rond de 900 per maand liggen), maar je krijgt maar toeslag over 32 uur (dat zal rond de 150/200 euro liggen (bierviltje, geen idee van jullie salaris). Laten we 200 pakken.

Dus dan heb je een eigen bijdrage van 900-200 = 700 euro.

En je kreeg JUIST je eigen bijdrage terug.... Of krijg je alleen je eigen bijdrage terug over het deel waar je ook toeslagrecht op hebt? Dat vind ik wel apart dan...

Sowieso een aparte constructie dat je van die 32 uur maar een "paar cent" zelf betaald... Ik zou eerder zeggen dat alles gewoon op de grote hoop gaat;

Jij sluit een contract af met KDV en betaald daar 900 euro voor. Qua toeslag krijg je 200 euro.. Dan is je eigen bijdrage toch gewoon 700 euro? Of anders gezegd, 700/91 = 7,60 per uur... Geen idee waarom dat uitgesplits zou moeten zijn.. En WIE splits dat uit? Niet de KDV organisatie, die stuurt gewoon een bruto factuur die je zelf voldoet? Heeft de belastingdienst dan "iets" gedaan?

Eigenlijk was het heel simpel bij de vorige lockdown:

Wat betaal je aan de KDV
Wat is je toeslag (en dat is een schatting, sommige mensen (waaronder ik) waren spekkoper omdat ze de toeslag laag hadden gezet)

Je EB = Wat je betaald - toeslag en dat kreeg je over periode X terug.. Ik zou niet weten waarom dat in jouw geval anders zou moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 12-01-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
FreakNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:13:
Dat is ook wel een uitzondering, de meeste mensen nemen NIET meer opvang af dan waarop ze toeslagrecht hebben.

Maar in jouw geval snap ik het sowieso niet helemaal;

Jij neemt 91 uur opvang af (dat zal rond de 900 per maand liggen), maar je krijgt maar toeslag over 32 uur (dat zal rond de 150/200 euro liggen (bierviltje, geen idee van jullie salaris). Laten we 200 pakken.

Dus dan heb je een eigen bijdrage van 900-200 = 700 euro.

En je kreeg JUIST je eigen bijdrage terug.... Of krijg je alleen je eigen bijdrage terug over het deel waar je ook toeslagrecht op hebt? Dat vind ik wel apart dan...

Sowieso een aparte constructie dat je van die 32 uur maar een "paar cent" zelf betaald... Ik zou eerder zeggen dat alles gewoon op de grote hoop gaat;

Jij sluit een contract af met KDV en betaald daar 900 euro voor. Qua toeslag krijg je 200 euro.. Dan is je eigen bijdrage toch gewoon 700 euro? Of anders gezegd, 700/91 = 7,60 per uur... Geen idee waarom dat uitgesplits zou moeten zijn..
Nee, zo rekent de belastingdienst niet. Je vraagt toeslag aan voor 32 uur, want dat is waar je recht op hebt. Je krijgt toeslag voor 32 uur, en de compensatie is berekend op de eigen bijdrage van die 32 uur. Ik heb ook daadwerkelijk compensatie gekregen: 30 euro.

Die 59 overige uren zijn niet bekend in de gegevens die gebruikt zijn voor de compensatie, want dat zijn uren waarvoor je geen toeslag mag aanvragen.

Overigens had ik pas halverwege de lockdown recht op toeslagen, mijn vriendin is pas sinds 7 april gaan werken.

Volgens Boink kan ik voor die 59 overige uren nog compensatie krijgen, volgens SVB is het "voor ouders zonder toeslag". We gaan zien wat er gecompenseerd gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik snap dat je toeslag aanvraag voor 32 uur.. Maar hoe kan je eigen bijdrage dan zo weinig zijn? Dat is toch minimaal 1/3e van de uurprijs?

Zelfs als we die 59 uur even vergeten en uitgaan van 32 uur;

Stel je KDV kost 8,46 euro per uur en je krijgt 3 euro toeslag per uur (dan moet je al flink verdienen), dan is je eigen bijdrage toch 3 euro per uur = 3*91 = 273 per maand? En je kreeg geloof ik maanden terug (of zelfs iets meer)... Hoe komen ze dan op 30 euro???? Laat het een maand zijn (je vriendin ging pas begin april werken), dan is het nog VEEL te weinig...

/edit
Heb je toevallig de aanvraag voor toeslag na 6 april gedaan? Ze gingen namelijk bij de compensatie uit van de gegevens die VOOR 6 april zijn aangeleverd op mijnToeslagen/mijnBelastingdienst

/ontopic
Ik vind overigens nog steeds dat ze deze compensatie (en die van de 1e lockdown) veel beter op een later moment hadden kunnen uitkeren. Ik ben spekkoper omdat ik een (veel) te hoog inkomen heb opgegeven begin 2020. Daardoor was mijn eigen bijdrage (te) hoog en je kreeg de eigen bijdrage terug. Dat heeft zelfs letterlijk op de site van de SVB gestaan:
U heeft voor de kinderopvangtoeslag een hoger inkomen doorgegeven, zodat u later niks terug hoeft te betalen. Uw vergoeding is te hoog.
U hoeft niets te doen. De vergoeding is berekend op basis van de gegevens die op 6 april 2020 verwerkt waren bij de Belastingdienst/Toeslagen. Daardoor krijgen sommige mensen te veel vergoeding en anderen te weinig. Wij vragen hiervoor uw begrip.

In uw situatie krijgt u te veel vergoeding. Want bij een hoger inkomen hoort een lagere toeslag en dus een hogere eigen bijdrage. Voor de eigen bijdrage krijgt u de vergoeding. U hoeft deze vergoeding niet terug te betalen.
en toen kwam er nog een brainfart achteraan van de Raad van State overheen:

https://www.rd.nl/artikel...gcompensatie-terugbetalen

Lekker hoor, al die ambtenaren die elkaar bezighouden.. Ik snap wel dat ze allemaal baanzekerheid hebben op deze manier.. We hadden toch gewoon die compensatie achteraf kunnen doen als alle gegevens bekend waren (lees: na belasting-aangifte)... Ik snap de symboolpolitiek niet zo.. Ik heb dat bedrag allang ingecalculeerd en als ik (of partner) mijn baan verloren had had ik het contract van de opvang wel stopgezet.. Ik zat totaal niet te wachten op die compensatie. That being said; Ik heb hem ook niet teruggestort :+

[ Voor 85% gewijzigd door FreakNL op 12-01-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
FreakNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:23:
Ik snap dat je toeslag aanvraag voor 32 uur.. Maar hoe kan je eigen bijdrage dan zo weinig zijn? Dat is toch minimaal 1/3e van de uurprijs?

Zelfs als we die 59 uur even vergeten en uitgaan van 32 uur;

Stel je KDV kost 9 euro per uur en je krijgt 3 euro toeslag per uur (dan moet je al flink verdienen), dan is je eigen bijdrage toch 3 euro per uur = 3*91 = 273 per maand? En je kreeg geloof ik maanden terug (of zelfs iets meer)... Hoe komen ze dan op 30 euro???? Laat het een maand zijn (je vriendin ging pas begin april werken), dan is het nog VEEL te weinig...

/edit
Heb je toevallig de aanvraag voor toeslag na 6 april gedaan? Ze gingen namelijk bij de compensatie uit van de gegevens die VOOR 6 april zijn aangeleverd op mijnToeslagen/mijnBelastingdienst
De compensatie is voor het maximale bedrag waar je toeslagen voor krijgt. Als ik met de data van nu reken:
31 uur 8,17 KDV = 253,27
16 uur 7,70 BSO = 123,2
Totaal: 376,47
Toeslag per maand: 350

Mijn eigen bijdrage voor een maand BSO+KDV is dus 26,47. Die ga ik ook gewoon terugkrijgen, maar die andere uren is dus een andere regeling die nog van de grond moet komen.

De compensatie van afgelopen jaar is op basis van gegevens van 6 april gedaan, maar ergens in oktober is er nog een slag met compensaties gedaan en is een datum in september gepakt (om die data vervolgens te extrapoleren over de hele termijn voor ouders die met data van 6 april nog niks hadden gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Da's een hoop toeslag op basis van 32 uur waarover je sprak... Dat is 350 / 32 = ruim 10 euro per uur toeslag..

Zelfs al neem je 47 uur (31 + 16) is het veel; 350/47 = 7,44... Je krijgt bijna alles terug en je eigen bijdrage is dus nihil, vandaar dat je compensatie ook nihil is..

Dat je er vervolgens voor kiest om ook nog een deel opvang af te nemen waar je geen toeslag voor krijgt is een keuze die nu even vervelend uitpakt.. Ik vind overigens wel dat je ook op dat gedeelte ook compensatie hoort te krijgen. Want je EB is 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Laatst online: 02-04 13:14
Ik heb ook zojuist de zaken nagelopen op basis van deze topic. Doordat ik in 2018 een huis heb gekocht en de nodige aftrekposten heb gehad is mijn toetsinginkomen flink gedaald. Aangezien de verwerking van het geregistreerd inkomen en vermogen voor 2019 pas in juni van 2020 heeft plaatsgevonden, dus na 6 april hebben zij de gegevens van 2018 gebruikt. In andere woorden, dat heeft mij wel wat aardig wat geld gekost.

Ik snap dat men snel moest acteren om er voor te zorgen dat de mensen de facturen van de kinderopvang gingen doorbetalen, echter wat ik niet begrijp is dat men niet naderhand de definitieve compensatie berekent, net zoals wat nu gebeurt met de kinderopvangtoeslag. Het vormt voor mij niet een incentive om de kinderopvang door te betalen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Omdat de compensatie door het SVB wordt uitgekeerd. Dat is een hele andere organisatie.

Ik vind het ook krom hoor, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
FreakNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:29:
Omdat de compensatie door het SVB wordt uitgekeerd. Dat is een hele andere organisatie.

Ik vind het ook krom hoor, daar niet van.
SVB regelt een heleboel compensaties of tegemoetkomingen. Is eigenlijk best logisch om dat door SVB te laten doen. Als je dat door de dienst toeslagen laat doen gaat het hele systeem in het honderd en is ineens iedereen fraudeur.

Ze moeten alleen wel even de juiste data in het excelletje knippen en plakken, anders is het bij de SVB ook een puinhoop (geen idee of het zo bij SVB gaat, maar bij CJIB op afdeling zorgpremies zitten er mensen de hele dag naar Excel sheets te staren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndosH
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-05 16:38
Sjhtutman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:02:
echter wat ik niet begrijp is dat men niet naderhand de definitieve compensatie berekent, net zoals wat nu gebeurt met de kinderopvangtoeslag.
Ja, dit begrijp ik ook niet. Kinderopvangtoeslag wordt over het hele jaar berekend en herrekend maar de compensatie is eenmalig en daar valt niets aan te doen. Ik heb ook nog bezwaar geprobeerd, maar ze blijven van mening dat het twee losse regelingen zijn en dat de logica van de kinderopvangtoeslag niet hoeft te gelden voor de kinderopvangtoeslag-compensatie.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

qadn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Het ligt nu (deze maand) voor toetsing bij het SVB.
Ik verwacht dat we in februari weer eens wat horen.
En er is nieuws! Het lijkt erop dat ouders die geen kinderopvangtoeslag krijgen vanaf 1 mei hun vergoeding kunnen aanvragen (bron bij BOinK). Hoe vlot er dan uitgekeerd wordt staat er helaas niet bij.
Quote van de website:
Eindelijk is er duidelijkheid voor ouders die geen kinderopvangtoeslag ontvangen: zij kunnen vanaf 1 mei de compensatie voor zowel de eerste als de tweede sluitingsperiode aanvragen.

De uitbetaling aan ouders die wel kinderopvangtoeslag ontvangen voor de tweede sluitingsperiode is gepland medio april. De regeling voor deze ouders zal op dezelfde manier worden vormgegeven als in het voorjaar. De peildatum voor de bepaling van de hoogte van de compensatie is nog niet bekend.

• _JGC_
  • Nu online
Ben benieuwd of dit ook geld voor ouders die meer uren afnemen dan waar ze toeslagrecht op hebben. Volgens Boink en onze kinderopvang vallen wij wel onder deze regeling, volgens de quotes wordt er alleen gesproken over als je helemaal geen toeslagen krijgt.
Per 1 mei dus facturen indienen en kijken wat ervan komt.

Overigens kan het nog wel langer duren, afhankelijk van hoe lang de lockdown voor de BSO nog duurt of als er nogmaals een lockdown komt. Er is wel dikke haast om alle ouders te compenseren die 1-2 euro per uur zelf moeten betalen, maar totaal geen haast om ouders te compenseren die de volle 8 euro per uur zelf betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe het gaat met de compensatie straks.

Dat van de SVB komt wel goed (voor degene die al een toeslag hadden lopen en geen extra uren nodig hadden).

Het enige dat is gewijzigd, is de compensatie vanuit het KDV zelf.
Bij de eerste lockdown, werden de bedragen boven het maximum te vergoeden uurtarief terugbetaald, waardoor je effectief € 0,00 aan kosten had (ongeacht of je wel of geen gebruik maakte van de noodopvang).

Nu hebben wij afgelopen weekend een schrijven gehad, dat ze het bij deze tweede lockdown anders gaan doen.
Zoals te verwachten was, waren er gedurende de tweede lockdown meer kinderen aanwezig (regels waren minder scherp, men wilde "gewoon" weer terug naar het "oude normaal"). Aangezien ze nu dus meer kinderen hadden (tot vier groepen per dag t.o.v. een halve groep bij de eerste lockdown), krijgen alleen ouders compensatie die géén (nood)opvang hebben afgenomen.
Als er wel gebruik is gemaakt van de noodvang, krijg je dus niks terug.

An sich ook wel logisch natuurlijk. Je neemt de opvang af en zij maken kosten (personeel, afschrijving, luiers, eten, etc.), maar ik vind het raar dat ze nu achteraf komen dat ze niks vergoeden. In eerste instantie werd gezegd dat ze hetzelfde zouden doen, wat dus nu niet het geval blijkt te zijn.

Ja, ik ben inderdaad een van de ouders die hun kind wél gewoon naar de (nood)opvang heeft gestuurd. Vrouwlief zit in de cruciale sector en dus hebben we er recht op. Ook mijn werk is doorgegaan en met een kind de bouwplaats op is geen goed idee :+
Mij gaat het absoluut niet om de centen, maar ik vind het wel raar dat ze achteraf even de regels in hun eigen voordeel ombuigen.
Maar zoals gezegd, we hebben een dienst afgenomen en daarvan weten wij ook dat die niet gratis is. Ik zal er dus verder ook niks over zeggen of een punt van maken. Maar ik vermoed dat andere ouders misschien wat minder welwillend zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Bij ons werd dat stukje boven de maximale vergoeding vorig jaar enkel de eerste paar weken vergoed, daarna niet meer. Ik heb geen idee hoe en waarom en als ik heel eerlijk ben boeit het mij ook niet. Ging vorige keer om 2 tientjes geloof ik, die mogen ze houden. Als dat mijn bijdrage is voor alle inspanning en risico's die de dames en heren van de opvang hebben gelopen dan heb ik dat er met liefde voor over.

Ik vind een scheiding overigens wel vreemd, maar ik begrijp niet zo goed waarom je moeilijk zou gaan doen voor een paar tientjes. Er zijn mensen die er veel erger aan toe zijn en je moet blij zijn dat je kind nog terecht kan toch?
Blij dat jij niet moeilijk gaat doen, hopelijk de rest van de ouders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
BastaRhymez schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:38:
Ik zal er dus verder ook niks over zeggen of een punt van maken. Maar ik vermoed dat andere ouders misschien wat minder welwillend zullen zijn.
Toch heb je er een hele post van gemaakt :-P. Ik was er blijkbaar onterecht van uit gegaan dat alleen ouders die geen gebruik maakten van de opvang het terug zouden krijgen. Tijdens de eerste lockdown kon je leven dus gewoon doorgaan met werk en kind naar de opvang brengen en was die opvang ook nog eens gratis? Bijzonder dat je gratis opvang had (daarbij ga ik uit van reguliere opvang, als je extra opvang moet afnemen wegens bijvoorbeeld een dichte school vind ik het logisch... Al was er toen noodopvang op scholen).

Top dat er nu geen geld wordt uitgeven door de overheid aan mensen die er geen recht op hebben (immers, de teruggave is voor mensen die door verplichte sluiting geen opvang hebben gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

President schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Toch heb je er een hele post van gemaakt :-P. Ik was er blijkbaar onterecht van uit gegaan dat alleen ouders die geen gebruik maakten van de opvang het terug zouden krijgen. Tijdens de eerste lockdown kon je leven dus gewoon doorgaan met werk en kind naar de opvang brengen en was die opvang ook nog eens gratis? Bijzonder dat je gratis opvang had (daarbij ga ik uit van reguliere opvang, als je extra opvang moet afnemen wegens bijvoorbeeld een dichte school vind ik het logisch... Al was er toen noodopvang op scholen).

Top dat er nu geen geld wordt uitgeven door de overheid aan mensen die er geen recht op hebben (immers, de teruggave is voor mensen die door verplichte sluiting geen opvang hebben gebruikt).
Nee, svb vergoed wel, maar de kdv niet meer (verschil wettelijk maximum en de werkelijke uurprijs). Dat was bij ons vorige lockdown een paar tientjes bij elkaar .. (net 2 stuks fruit per dag).

Van mij had die hele vergoeding niet gehoeven, geef het geld aan de kappers en kleine horeca zaken of zzp'ers die net buiten de boot vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 16:49
BastaRhymez schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:38:
Nu hebben wij afgelopen weekend een schrijven gehad, dat ze het bij deze tweede lockdown anders gaan doen.
Zoals te verwachten was, waren er gedurende de tweede lockdown meer kinderen aanwezig (regels waren minder scherp, men wilde "gewoon" weer terug naar het "oude normaal"). Aangezien ze nu dus meer kinderen hadden (tot vier groepen per dag t.o.v. een halve groep bij de eerste lockdown), krijgen alleen ouders compensatie die géén (nood)opvang hebben afgenomen.
Als er wel gebruik is gemaakt van de noodvang, krijg je dus niks terug.
Dat is wel kort door de bocht als dat zo is. Hier tijdelijk noodopvang gebruikt ivm eerste graads familielid die met corona in een ziekenhuis 200 kilometer verderop lag. Normaal gesproken hebben we drie dagen die we afnemen met KDV en BSO, maar nu dus maar een fractie opgenomen met de noodopvang. Voorderest de kinderen thuis gehouden i.c.m. thuiswerken om voor ons gevoel geen misbruik te maken van de noodopvang, maar daar hebben we dus uiteindelijk ons zelf mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:36
BaseLine schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Dat is wel kort door de bocht als dat zo is. Hier tijdelijk noodopvang gebruikt ivm eerste graads familielid die met corona in een ziekenhuis 200 kilometer verderop lag. Normaal gesproken hebben we drie dagen die we afnemen met KDV en BSO, maar nu dus maar een fractie opgenomen met de noodopvang. Voorderest de kinderen thuis gehouden i.c.m. thuiswerken om voor ons gevoel geen misbruik te maken van de noodopvang, maar daar hebben we dus uiteindelijk ons zelf mee gehad.
Het ligt wel heel erg aan je tarieven en hoeveel noodopvang je hebt gebruikt voordat je 'jezelf ermee hebt gehad'.

Wij gebruiken ook drie dagen KDV voor 2 personen. Geen gebruik van de noodopvang gemaakt, dus wij krijgen €0,14 per uur terug. Dat levert dus in totaal voor 8 weken 3*2*11*8*0,14 = €73,92 op. Niet heel veel dus.

Voor dat bedrag had ik heel graag 1 of 2 keer gebruik willen maken van de noodopvang.

En inderdaad, als je tarief richting de 10 euro gaat en je hebt veel kinderen, dan is het wel een significant bedrag. Maar zelfs dan vind ik het lastig stellen dat je jezelf ermee hebt gehad, want je hebt ook gebruik gemaakt van noodopvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
.

[ Voor 99% gewijzigd door BaseLine op 22-02-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:36
Zoals ik het begrijp krijg je alleen je eigen bijdrage boven het uurtarief niet terug. Bij jou gaat dat dan om 163 uur BSO a €0,68 per uur en 264 uur KDV a €0,55 per uur. Totaal dus €110,84 + €145,20 = €256,04.

Dus voor een paar keer noodopvang €256 betalen lijkt me prima.

[ Voor 32% gewijzigd door Sovieto op 22-02-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
Klopt inderdaad, misvatting aan mijn kant. Ging uit van het verschil tussen bruto en netto kinderopvang. Heb mijn post maar weggehaald :)

256 euro is inderdaad een prima bedrag om uit de brand geholpen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
President schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Ik kan nog wel 10 dingen noemen waar ik vind dat de overheid geen geld aan uit moet geven.

Het is juist een goede zaak dat de overheid geen 2-deling veroorzaakt in deze en ik heb geen idee waar jij vandaan haalt dat deze teruggave enkel voor die groep mensen is die noodopvang moeten gebruiken, dat heb je denk ik zelf bedacht? Want zowel voor de eerste lockdown als de tweede lockdown geldt dat de overheid alles tot de max uurprijs vergoed, opvang is dus nagenoeg gratis voor iedereen. Zie het maar als een bedankje richting deze mensen in de cruciale sectoren die gebruik moeten maken van de noodopvang.

Het is bijzonder belangrijk dat de kinderopvangorganisaties deze crisis overleven, je kan niet van ze verwachten dat ze maanden zonder inkomsten overleven. Het hele administratieve proces wie er wel en niet van de noodopvang gebruik hebben gemaakt is dermate ingewikkeld, tijdrovend, fraude en fout gevoelig en met name kostbaar dat het niet opweegt tegen gewoon iedereen op basis van bekende gegevens de vergoeding geven. Er wordt in deze crisis met miljarden gesmeten, die paar honderd miljoen naar ouders met KOT is een schijntje.

Overigens de bron dat iedereen alles vergoed krijgt en meer informatie hoe dat werkt:
Vergoeding voor ouders die kinderopvangtoeslag krijgen

Vanwege het coronavirus was de kinderopvang in Nederland van 16 december 2020 tot en met 7 februari 2021 gesloten. De buitenschoolse opvang (BSO) is nog gesloten.

De overheid heeft ouders gevraagd tijdens de sluiting de kinderopvang door te betalen. Ook als ze er geen gebruik van maken.

Krijgt u kinderopvangtoeslag? Dan krijgt u een tegemoetkoming voor uw eigen bijdrage op basis van de ‘tijdelijke tegemoetkomingsregeling kinderopvang’ (TTKO).
Hoe hoog is de vergoeding

De hoogte van de vergoeding hangt af van het aantal kinderen, het aantal opvanguren en uw verzamelinkomen. De overheid vergoedt van uw eigen bijdrage het deel tot en met het maximumuurtarief dat geldt voor de soort opvang (dagopvang, buitenschoolse opvang, gastouderopvang). De vergoeding die u krijgt verschilt mogelijk van de precieze eigen bijdrage die u betaalt. Hiervoor vragen we uw begrip.

U hoeft de vergoeding niet zelf aan te vragen

U ontvangt rond 3 april 2021 vanzelf een brief van ons waarin staat hoeveel u krijgt. Rond 8 april 2021 krijgt u het bedrag op uw rekening gestort.

Binnenkort leest u op onze website uitgebreide informatie over de regeling en hoe het bedrag wordt berekend.

Het is nog niet bekend wanneer de buitenschoolse opvang weer open gaat. Is dat later dan 1 maart? Dan krijgt u onze brief en het bedrag op een later moment. Het maakt niet uit wat voor soort opvang u heeft.
https://www.svb.nl/nl/kinderopvang/met-toeslag

[ Voor 31% gewijzigd door Drardollan op 22-02-2021 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Drardollan Bij de eerste lockdown ging het bij ons om iets van 300 euro (aan eigen bijdrage). Bij deze lockdown verwacht ik een soortgelijk bedrag, daar de uurtarieven van het KDV nog wat meer zijn gestegen in 2021. Maar eens, geef dat liever aan degene die het wel nodig hebben omdat zij het water aan hun lippen hebben staan.

@President Hier kan ik het natuurlijk wel even van mij "afschrijven", zonder het KDV ermee lastig te vallen.
Ook bij de eerste lockdown maakten wij gebruik van de noodopvang. En ja, het ging alleen om reguliere opvang (3 dagen / week).
Overigens krijg ik van de overheid (SVB) wél "gewoon" geld terug (€ 8,46 / uur). Ik krijg alleen het deel boven de € 8,46 / uur nu niet terug betaald (door het KDV).
Dat is ook waarom ik er "geen punt" van ga maken, aangezien het nu alsnog absurd lage kosten waren voor de opvang (voor mij dan), welke ik wél gewoon heb afgenomen. Ook de compensatie van de SVB had wat mij betreft niet gehoeven mits dit van te voren ook zo gecommuniceerd zou worden.

@Sport_Life Eens! Wat mij betreft gaat het geld naar de ondernemers die het water aan de lippen staat. En dan bedoel ik niet de "zielige" ondernemers die geen omzet kunnen draaien en een groot deel via de NOW regelingen vergoed krijgen, maar dat het naar de ondernemers gaat die het echt nodig hebben. Ken helaas schrijnende gevallen van mensen die met pensioen zouden gaan en leegverkoop hadden gepland. Die zitten nu nog met veel spullen (geen online winkel waar men kon bestellen) en met een enorme "inkomstenterugval" omdat de feestdagen over het algemeen wel de beste periode van het jaar zou zijn. Deze mensen hebben nu al een flinke hap uit hun (eigen gespaarde) pensioenvoorziening moeten nemen.

@BaseLine Ik begrijp niet zo goed waar je op doelde (met je eerste reactie). Geval (bij ons) is dat je wél de compensatie van het SVB krijgt (over je contract uren), maar geen compensatie van het KDV zelf (boven het max uurtarief van de overheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:00
Iemand al bericht gehad? Hier nog niets gehoord..

Edit: zie nu dat de data 3 april en 8 april gewijzigd zijn in “u ontvangt vanzelf een brief”

[ Voor 50% gewijzigd door DCNY op 06-04-2021 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:45
DCNY schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:45:
Iemand al bericht gehad? Hier nog niets gehoord..

Edit: zie nu dat de data 3 april en 8 april gewijzigd zijn in “u ontvangt vanzelf een brief”
website van svb
U hoeft de vergoeding niet zelf aan te vragen
U ontvangt vanzelf een brief van ons waarin staat hoeveel u krijgt. In die brief leest u dan ook wanneer u het bedrag op uw rekening krijgt. Helaas is het niet mogelijk om het bedrag in april te betalen, zoals eerder op onze website stond. Zolang de BSO gesloten blijft, schuift de betaaldatum ook op. Dit geldt zowel voor de kinderopvang als voor de BSO.

Zodra wij meer weten, leest u dat op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:00
Zag t, zie ook mijn edit. Eerst stond er

“ U hoeft de vergoeding niet zelf aan te vragen

U ontvangt rond 3 april 2021 vanzelf een brief van ons waarin staat hoeveel u krijgt. Rond 8 april 2021 krijgt u het bedrag op uw rekening gestort. ”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 19:22
Het is nog niet duidelijk wanneer een tegemoetkoming wordt betaald, omdat het wordt gekoppeld aan de sluiting van de BSO. BOINK dringt er bij het ministerie op aan om de sluiting van de BSO los te koppelen van de kinderopvang. Zie onderstaande quote en link naar het artikel dat geregeld wordt geüpdatet door BOINK.

BOINK: Coronavirus en kinderopvang info en nieuws
Update 2 april: nu de bso nog gesloten is hebben we er bij het ministerie van SZW en de SVB op aangedrongen dat er snel duidelijkheid moet komen over de uitbetaling van de compensatie. Wij zijn er voorstander van de regelingen uit elkaar te trekken: ouders die geen kinderopvangtoeslag ontvangen wachten al bijna een jaar op hun compensatie. Ook voor ouders met een kind op de dagopvang is er geen reden om de compensatieregeling uit te stellen.

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:40
Blijft toch vreemd dat er eerst data worden genoemd en dan als het zover is dan wordt het weer uitgesteld. Krijgen we nu ook rente voor de tijd die het langer duurt dan 8 april? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:19
Highfive95 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:22:
Blijft toch vreemd dat er eerst data worden genoemd en dan als het zover is dan wordt het weer uitgesteld. Krijgen we nu ook rente voor de tijd die het langer duurt dan 8 april? :+
Ja, die is namelijk 0% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die is zelfs negatief, dus hoe langer de overheid wacht met het lenen van het geld voor deze compensatie, hoe meer inkomen de overheid misloopt. Dus elke uitstel zouden ze moeten aftrekken van de compensatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreutel
Gisteren zijn mogelijk versoepelingen aangekondigd vanaf 21 april 'als de cijfers het toelaten'. Daarin wordt ook gesproken over het openen van de BSO.
Als dat allemaal doorgaat, dan mogelijk datum bekend van compensatie eigen bijdrage kinderopvang.

Hoop mitsen en maren, even geduld denk ik er lijkt duidelijkheid te komen ;)

https://nos.nl/artikel/23...cijfers-het-toelaten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Negatief zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreutel
Aankondiging dat maandag 19 april de BSO weer opengaat.
Dan kan daarna de compensatie kinderopvang ook worden uitbetaald.

https://nos.nl/artikel/23...r-open-vanaf-maandag.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreutel
Update: SVB heeft gecommuniceerd dat je begin juni een brief ontvangt met de hoogte van de tegemoetkoming. In juni wordt dan uitbetaald, dit geldt voor de kinderopvang en de BSO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:40
@Kreutel
Er is niks zo veranderlijk als de overheid. Dus eerst zien dan geloven. Wat in het vat zit verzuurd gelukkig niet.

Ik moet wel zeggen dat de opvang hier erg netjes omgaat met extra bedrag boven maximum tarief. Dit is netjes verrekend in de afgelopen facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Highfive95 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:51:
Ik moet wel zeggen dat de opvang hier erg netjes omgaat met extra bedrag boven maximum tarief. Dit is netjes verrekend in de afgelopen facturen.
Hier ook op die manier geregeld, al krijgen wij dat (terecht) niet omdat we noodopvang gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kreutel schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:44:
Update: SVB heeft gecommuniceerd dat je begin juni een brief ontvangt met de hoogte van de tegemoetkoming. In juni wordt dan uitbetaald, dit geldt voor de kinderopvang en de BSO.

Mooi, dan is dat ook binnenkort afgehandeld. Vorige keer hebben ze dat ook in een dergelijke termijn geregeld als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Hier wordt ook gewoon maandelijks het te hoge bedrag gecompenseerd, gaat overigens maar om 19 euro per maand voor 2 dagen BSO per week.

Ben benieuwd hoe de SVB regeling voor ouders zonder toeslag eruit gaat zien en of ze die ook open stellen voor mensen die maar deels toeslag krijgen omdat de partner maar een paar uur per week kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Zijn hier meer mensen die nooit bericht van het SVB hebben ontvangen? We maken wel gebruik van de BSO dus ik vind het wel een beetje raar.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:48:
Zijn hier meer mensen die nooit bericht van het SVB hebben ontvangen? We maken wel gebruik van de BSO dus ik vind het wel een beetje raar.
Maak je gebruik van KOT? Zo ja, dan stort de SVB de compensatie op hetzelfde rekeningnummer als waarop de KOT binnenkomt. Vorig jaar ook. Berichten staan in je Berichtenbox op MijnOverheid.

[ Voor 6% gewijzigd door redfoxert op 16-04-2021 08:52 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja dat wel. Al deden wij vorig jaar nog niet mee dus ik heb dat vergelijkingsmateriaal niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

redfoxert schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:50:
[...]

Berichten staan in je Berichtenbox op MijnOverheid.
Ja hier dus niet. Alleen aangifte berichten en gemeentebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:54:
Ja dat wel. Al deden wij vorig jaar nog niet mee dus ik heb dat vergelijkingsmateriaal niet.
Voor zover ik weet is er nog geen bericht geweest over de BSO. Mensen die Kinderopvang hebben (kinderen jonger dan 4 jaar) waarschijnlijk wel.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Ik heb nog geen bericht gehad van de SVB, wel een update vanuit de kinderopvang zelf waarin vermeld wordt dat de uitbetaling in juni zal zijn.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheFes schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:59:
Ik heb nog geen bericht gehad van de SVB, wel een update vanuit de kinderopvang zelf waarin vermeld wordt dat de uitbetaling in juni zal zijn.
Ik heb het geld al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:33
@Drardollan Ik denk dat @TheFes bedoeld dat hij een bericht heeft gehad van de kinderopvang over uitbetaling van de SVB en niet van de kinderopvang ;).

Van de kinderopvang heb ik ook al binnen maar SVB keert in juni uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Road-runner83 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:19:
@Drardollan Ik denk dat @TheFes bedoeld dat hij een bericht heeft gehad van de kinderopvang over uitbetaling van de SVB en niet van de kinderopvang ;).

Dat ja!

De kinderopvang heeft het op de maandfacturen van de betreffende periodes al meteen gecorrigeerd.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

TheFes schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:20:
[...]

Dat ja!

De kinderopvang heeft het op de maandfacturen van de betreffende periodes al meteen gecorrigeerd.
Klopt dat was bij ons ook, dat zal dat bedrag zijn wat boven de maximale vergoeding uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Road-runner83 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:19:

Ik snap wel wat hij bedoeld, maar hij doet voorkomen alsof de SVB al berichten heeft uitgestuurd terwijl @Kreutel hier net boven in post Kreutel in "Compensatie kinderopvang tijdens Corona" al aangeeft dat ze begin juni brieven gaan sturen.

Niemand kan er dus al bericht hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Voor de ouders die ook geen kinderopvangtoeslag krijgen is er nieuws. Vanaf 15 mei kun je een vergoeding aanvragen voor de gemiste kinderopvang. Lees alles op de website van het SVB.
Vanaf 15 mei tot en met 15 juli 2021 kunt u de vergoeding aanvragen. Log in op Mijn SVB en vul uw aanvraag in.

Let op. U kunt maar 1 keer aanvragen. Heeft u meerdere kinderen en/of contracten waarvoor u de vergoeding wilt aanvragen? Vraag dan alles in 1 keer aan.

Heeft u in Mijn SVB voor 1 kind of contract de aanvraag afgemaakt? En wilt u bijvoorbeeld voor nog een kind aanvragen? Dan kan dat niet meer.
Let dus goed op dat je de aanvraag in 1 keer goed doet, want de toon is gezet. Als je aanvraag niet in 1 keer goed is kun je fluiten naar je centen. Lekker vriendelijk allemaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
We gaan zien hoe en wat... volgens de voorwaarden mag ik blij zijn met mijn 32 euro van de eerste periode. Tweede periode zal ook zoiets zijn.

Voorwaarde is nml dat je geen TTKO hebt gehad, dat was die 32 euro. Dat ik daardoor honderden euro's TTKZO misloop hebben ze blijkbaar geen boodschap aan. Aan de andere kant heb je dan wel bij kopje gemeentesubsidie dat je TTKZO kunt aanvragen voor uren waar je geen subsidie voor hebt gekregen...

Maargoed, we gaan het zien over enkele weken, desnoods de TTKO vraag met NEE beantwoorden, de aanvraag moet toch door een persoon beoordeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Van het KDV zelf krijgen wij van de 2e lockdown niets terug. Het KDV heeft een bericht uitgestuurd (toen het KDV weer open ging) dat er bij de 2e lockdown veel meer kinderen waren en ze dus geen compensatie naar ouders zullen doen. Hun lasten liepen immers "gewoon" door en door de vele kinderen voelen zij zich niet geroepen om ouders te compenseren. Dit gaat dus over het tarief boven de vergoeding vanuit de overheid.

Persoonlijk vind ik het niet erg, aangezien mijn kind gebruik heeft gemaakt van de opvang (weliswaar niet alle dagen dat ze mocht). De kosten had ik anders ook gehad. Maar voor ouders die hun kind(eren) bewust thuis hebben gehouden, vind ik het niet echt netjes van het KDV. Vermoed dat dit nog wel een staartje zal krijgen.

Voor de BSO hebben we ook een brief gehad. Bij de 1e lockdown zaten mijn kinderen nog bij een andere BSO, dus het was even "nieuw" hoe deze BSO er mee om gaat. Zij betalen dus ook geen compensatie uit naar ouders.

Ach ja, onder aan de streep zal het om tientjes werk gaan, dus ik lig er niet wakker van. Het enige dat mij stoort, is dat ze dit pas achteraf communiceren. Maargoed, so be it! Liever zo, dan dat ze straks bij bosjes omvallen en er geen KDV / BSO meer bestaat.

Vanuit het SVB nog geen bericht gehad, maar ook daar wacht ik geduldig op. Komt het niet, dan is het prima en anders is het mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Zo, het is definitief: wij krijgen niks terug, zojuist de nieuwsbrief van Boink gehad. Wij krijgen weer enkele tientjes vanwege TTKO vanwege beperkt aantal uren toeslagrecht vanwege partner die niet meer kan werken en daarmee is het klaar. Dat we 2/3 van de factuur zelf betalen boeit de overheid geen zak.

Zojuist het formulier voor spreekuur ingevuld zoals gevraagd in de nieuwsbrief, verder de financiële afdeling van de KDV organisatie gemaild, want die hebben mij bij aanvang van de sluiting verzekerd dat alles gecompenseerd zou worden en dat ik vooral 100% van de factuur moest doorbetalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Voor wie het al wil weten, als je inlogt bij de SVB kan je al zien wat je terug gaat krijgen in juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreutel
Top, bedankt ik kan het inzien inderdaad. Mooi bedrag dat we terugkrijgen, dat is fijn!
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:42:
Voor wie het al wil weten, als je inlogt bij de SVB kan je al zien wat je terug gaat krijgen in juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:20
Drardollan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:42:
Ah thanks. Ik dacht dat het ongeveer gelijk zou zijn als vorige keer maar het is “maar” ~60% van het bedrag van vorige keer.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Zo, wel 46,67...
ik ga de KDV in gebreke stellen voor niet geleverde uren. Omdat de overheid ouders met toeslag die meer opvang afnemen dan recht op is via toeslagen niet wenst te compenseren is er ook geen grondslag voor de facturen. Dit heb ik bij de eerste factuur al aangegeven, maar ben toen verzekerd door de KDV dat het wel gecompenseerd zou worden.
Pagina: 1 2 3 Laatste