Koper is inmiddels verwijderd van Bol.com
Volgens de topic titel gaat het over een hele goedkope iPhone die via het platform van bol.com wordt aangeboden door een discutabele aanbieder.svandamme schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:17:
[...]
en dan nog wat maakt het uit... Is er hier iemand die al ooit via bol.com,door een partner is geflessed met niet levering... en zijn geld vervolgens niet via bol.com terugkreeg?
Want daarover gaat de discussie..
Bol.com is een platform waarop zij zelf maar ook via externe leveranciers producten verkopen. Dat is wellicht soms misleidend, maar een ding dat niet schimmig is, is of het een bol.com verkoop of externe leveranciersverkoop is. Dat staat, vooral sinds de discussie hierover tot bloei kwam door malafide aanbieders, wel steeds nadrukkelijker vermeld op de website van bol.com. Dus als je eens de moeite zou nemen om goed te kijken wat/hoe/waar je nu iets koopt (nog los van of iets "too good to be true is").
Een leverancier met een waardering van 1 (bij gebrek aan 0)...daar maak ik niet zo snel bijna €500 aan over.
Deze hoort eigenlijk thuis in SF, dus een schopje daar naartoe
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik snap je punt en je zegt niets dat verkeerd is. Tegelijkertijd zijn er mensen die niet vaak iets online bestellen bij bol.com (waaronder ik). En dan vergeet ik soms wel eens dat bol.com ook externe verkopers heeft, aangezien dit vroeger niet het geval was.Hackus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:57:
[...]
Nee, daar gaat het dus niet 'alleen' over.
Het gaat over oa onderzoek doen of het aangeboden goed wel kan kloppen tov andere aanbieders. Niet alleen of je je pakje in goede orde hebt ontvangen,en of het juiste goed in de verpakking zit. en de 'meldingsplicht' dit zsm te melden bij verkoper
(verder is het tegenwoordig slim om niet zomaar bij iedere goedkope verkoper te kopen, en toch iets verder te kijken dan je neus lang is)
Net zoals ik bij Mediamarkt of Coolblue niet hoef te dubbelchecken of het product wel echt door het bedrijf wordt geleverd van de website welke ik bezoek, kan ik mij goed voorstellen dat meerdere mensen dit bij bol.com ook over het hoofd zien.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Zie MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"ThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:30:
[...]
...kan ik mij goed voorstellen dat meerdere mensen dit bij bol.com ook over het hoofd zien.
Er staat letterlijk: Verkoop door partner...
Ik kan me voorstellen dat je verblind bent door de prijs & kleur...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als je naar het aantal reviews kijkt zijn er blijkbaar toch genoeg mensen die het niet op tijd hebben gezien.MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:34:
[...]
Zie MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"
Er staat letterlijk: Verkoop door partner...
Ik kan me voorstellen dat je verblind bent door de prijs & kleur...
Nu ging het bij mij niet om een bestelling van deze iPhone maar om een PS4 spelletje voor €27,- welke normaliter €40 kost. Hierdoor gingen er bij mij niet direct alarmbellen rinkelen dat deze prijs "to good to be true" was en heb ik niet zozeer verder gekeken wie de aanbieder was..
Maar zelfs dan nog vind ik het kwalijk bol.com je zo goed als volledig aan je lot overlaat bij issues met externe leveranciers die via hun website producten verkopen.
Als je bijvoorbeeld bij Amazon iets besteld en er niet wordt geleverd dan krijg je vaak al direct je geld teruggeboekt vanuit Amazon zonder dat je ook maar 1 x contact met de verkoper zelf hoeft op te nemen. Ik denk dat die een beter systeem gebruiken waarmee de klant beschermt wordt, omdat Amazon begrijpt dat zij erop zullen worden aangekeken indien een bestelling verkeerd gaat, ook indien het een externe verkoper betreft.
Bij bol.com kom je vaak niet verder dan de mededeling dat je het zelf moet regelen met de verkopende partij. En uiteindelijk is bol.com ook het gezicht van de externe verkopers (gezien dit via het platform van bol gebeurd), waardoor het imago van Bol.com schade oploopt i.p.v. de externe verkoper.
Dus daar valt nog wel winst te behalen voor bol.com als je het mij vraagt.
Ik heb het geprobeerd te verwoorden maar je klikt dus op "IN WINKELWAGEN" terwijl er letterlijk 20 pixels boven staat "Verkoop via partner". Let wel: tussen de prijs die jij ziet en de knop winkelwagen, staat dat Bol het dus niet zelf verkooptThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:58:
[...]
...Als je naar het aantal reviews kijkt zijn er blijkbaar toch genoeg mensen die het niet op tijd hebben gezien.
...en heb ik niet zozeer verder gekeken wie de aanbieder was..
En toch hou je vol; nee, dit kan je de consument niet kwalijk nemen. Ik klik maar wat aan. Wil nu een spelletje / smartphone / produkt voor die prijs. Bol is stom / boos en niet goed bezig want
Geen idee of je het topic gelezen hebt? Bol heeft gisteren dus alsnog direct en acuut de betreffende verkoper uit het systeem gegooid en orders / geld teruggedraaid.Dus daar valt nog wel winst te behalen voor bol.com als je het mij vraagt.
[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2020 14:05 ]
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je zo fel moet reageren...MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:04:
[...]
Ik heb het geprobeerd te verwoorden maar je klikt dus op "IN WINKELWAGEN" terwijl er letterlijk 20 pixels boven staat "Verkoop via partner". Let wel: tussen de prijs die jij ziet en de knop winkelwagen, staat dat Bol het dus niet zelf verkoopt
En toch hou je vol; nee, dit kan je de consument niet kwalijk nemen. Ik klik maar wat aan. Wil nu een spelletje / smartphone / produkt voor die prijs. Bol is stom / boos en niet goed bezig want
[...]
Geen idee of je het topic gelezen hebt? Bol heeft gisteren dus alsnog direct en acuut de betreffende verkoper uit het systeem gegooid en orders / geld teruggedraaid.
Fijn dat mensen hun geld terughebben

[ Voor 27% gewijzigd door ThaBEN op 29-06-2020 14:39 ]
Misschien een andere smartphone-resolutie aanschaffen?ThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:35:
[...]
Maar wat jij zegt is misschien waar voor de webbrowser, maar in de bol.com app moet je heel sneaky eerst naar beneden scrollen voordat je die info te zien krijgt. Zie onderstaand voorbeeld.
:strip_exif()/f/image/dIKcWGkLq5druNaxIRf9xlEF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoef niet te scrollen en er staat (en daar geef ik je dan wel nu gedeeltelijk gelijk in) ONDER "In winkelwagentje" welke verkoper het is.
En nu even expres een "niet gesized" single screenshot van mijn OP7 Pro gepost om dus aan te geven dat "sneaky scrollen" dus weer afhankelijk is van je device en niet specifiek van de app / lengte?
@Anoniem: 336165 naar aanleiding van dit (ietwat chaotische) topic, een idee om toch nog eens een nieuwsbrief over "derde partijen" eruit te sturen? Of in de app & browser de plaats van de verkoper eens te heroverwegen / of font-diktes?
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2020 14:47 ]
Oh als je het topic had doorgelezen is dit geen nieuwsBrilsmurfffje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:06:
Het grote verschil tussen die twee is, dat Amazon wèl de verantwoordelijkheid neemt als de marketplace verkoper het laat afweten!Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:00:
[...]
Ja, gelukkig was ik er optijd bij en is het geld nog niet vrijgegeven aan de verkoper en krijg ik mijn geld nog terug van bol.com zelf...
Ik was nooit eerder bekent dat scam zo makkelijk op sites als bol.com kan staan... In de toekomst zal ik al niet meer bestellen op sites met externe verkopers zoals amazon.de en bol.com ...
Nu zal dat nog steeds meer gedoe geven dan bij Amazon rechtstreeks bestellen, maar als er niet geleverd wordt, krijg je gewoon je geld terug.bron
Sollten Unstimmigkeiten zwischen Ihnen und dem Verkäufer aufgetreten sein und Sie können zu keiner Einigung kommen, steht Ihnen unsere Amazon.de A-bis-z Garantie zur Verfügung. Weitere Informationen finden Sie unter Die Amazon.de A-bis-z-Garantie.
Idem met een Ubiquiti switch hier. Nadien verkoopsvoorwaarden gelezen: https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-kopenbijandereverkopers. De essentie is dat je NIET een koopovereenkomst afsluit met bol.com, maar met de derde partij.
Artikel 4 - Aanbod derde partijen:
- De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.
Bol mag dat wel zo leuk opschrijven in de kleine letters, maar ze hebben toch echt een verantwoordelijkheid als ze een oplichter via hun portaal klanten laten benadelen. Dan kunnen ze niet op dit artikel terugvallen, dat zou te makkelijk zijn.cwegh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:45:
Idem met een Ubiquiti switch hier. Nadien verkoopsvoorwaarden gelezen: https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-kopenbijandereverkopers. De essentie is dat je NIET een koopovereenkomst afsluit met bol.com, maar met de derde partij.
- De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.
De reviews bij het product zijn reviews over het product en geen reviews van dit product van specifiek deze verkoper. Of bedoelde je iets anders?ThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:58:
[...]
Als je naar het aantal reviews kijkt zijn er blijkbaar toch genoeg mensen die het niet op tijd hebben gezien.
Tuurlijk wel. Een digitale koopovereenkomst is hetzelfde als een koopovereenkomst op papier met een handtekening op.JPS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:48:
[...]
Bol mag dat wel zo leuk opschrijven in de kleine letters, maar ze hebben toch echt een verantwoordelijkheid als ze een oplichter via hun portaal klanten laten benadelen. Dan kunnen ze niet op dit artikel terugvallen, dat zou te makkelijk zijn.
Als je bestelt krijg je dit te zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/O0FnEisUpYaUI8hYQ4ha7m3O.png?f=user_large)
Als je op "Bestelling afronden" klikt, zet je jouw virtuele handtekening onder de koop en ga je dus akkoord met de koop en de voorwaarden die onder die koop vallen - derde partij in dit geval. Als je op "toepasselijke voorwaarde" klikt krijg je dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GQrO5DmiJTqnVuUMFJVMV3Tx.jpg?f=user_large)
Waar je hier komt: https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden en vervolgens https://www.bol.com/nl/m/...ndereverkopers/#artikel-4
Zoals eerder gemeld is het enige wat je kan Bol kan verwijten is een slechte leverancier-intake. Maar ze hebben zich ingedekt met de koopvoorwaarden.
Je kan dat niet leuk vinden, maar ik neem het wel mee als lessons learned bij aanbiedingen via bol.com.
[ Voor 3% gewijzigd door cwegh op 29-06-2020 17:07 ]
Ik bedoelde de shopreviews van de externe verkoper (toen die nog op bol.com actief was). Daar waren 2 dagen terug 13 shopreviews te vinden die allemaal een 1 gaven omdat de verkoper de bestelde producten nooit heeft geleverd.Jimster schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:51:
[...]
De reviews bij het product zijn reviews over het product en geen reviews van dit product van specifiek deze verkoper. Of bedoelde je iets anders?
Ik wou daarmee aanduiden dat al deze klanten dus ook niet was opgevallen dat deze verkoper geen goede reputatie had op moment dat deze hun bestelling hadden geplaatst.
Wellicht kan een gemiddeld cijfer + totaal aantal beoordelingen bij de naam van de verkoper (gelijk zoals op eBay) voor meer duidelijkheid zorgen en deze misverstanden voorkomen.
Ik zal in elk geval niet snel hier nogmaals intrappen.
Dan zou ik maar beter opletten. oa V&D en Blokker doen het ook alThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:30:
[...]
Ik snap je punt en je zegt niets dat verkeerd is. Tegelijkertijd zijn er mensen die niet vaak iets online bestellen bij bol.com (waaronder ik). En dan vergeet ik soms wel eens dat bol.com ook externe verkopers heeft, aangezien dit vroeger niet het geval was.
Net zoals ik bij Mediamarkt of Coolblue niet hoef te dubbelchecken of het product wel echt door het bedrijf wordt geleverd van de website welke ik bezoek, kan ik mij goed voorstellen dat meerdere mensen dit bij bol.com ook over het hoofd zien.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Tuurlijk niet, nogmaals, het gaat om de situatie dat Bol via haar platform een oplichter faciliteert, niet de bonafide transacties.cwegh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:05:
[...]
Tuurlijk wel. Een digitale koopovereenkomst is hetzelfde als een koopovereenkomst op papier met een handtekening op.
<KNIP>
De consument mag hier betrouwbaarheid verwachten itt bijv marktplaats. Een rechter zal met het consumentenrecht in de hand hier hoogstwaarschijnlijk de consument in het gelijk stellen. Nog los van het feit dat Bol het niet zover zal laten komen (als ze slim zijn) en hun naam hoog willen houden.
ik bestel toch liever bij amazon vaak veel goedkoper, en amazon neemt tenminste zijn verantwoordelijkheid
Precies, had net ook iets gekocht bij plaza en door de slechte reviews toch maar geannuleerd maar anuleren ging heel snel en de medewerker overtuigde me dat ook bij louche aanbieders via hun krijg je gewoon je geld terug, natuurlijk kan dit even duren maar ze zeggen dat ze garant staan.svandamme schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:17:
[...]
en dan nog wat maakt het uit... Is er hier iemand die al ooit via bol.com,door een partner is geflessed met niet levering... en zijn geld vervolgens niet via bol.com terugkreeg?
Want daarover gaat de discussie..
Nu was ik natuurlijk snel met anuleren en heb mijn geld alweer terug, las net ook verder net van hetzelfde bedrijf dat ze vaker minder goede producten weer opnieuw proberen te verkopen, dus kijk nu wel verder naar een echte verkoper.
[ Voor 15% gewijzigd door Honesty op 29-06-2020 19:24 ]
Festina lente
Ok.. waar is je wettekst die de onderzoeks plicht van consumenten, op het moment van aankopen beschrijft??Hackus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:57:
[...]
Nee, daar gaat het dus niet 'alleen' over.
Het gaat over oa onderzoek doen of het aangeboden goed wel kan kloppen tov andere aanbieders. Niet alleen of je je pakje in goede orde hebt ontvangen,en of het juiste goed in de verpakking zit. en de 'meldingsplicht' dit zsm te melden bij verkoper
(verder is het tegenwoordig slim om niet zomaar bij iedere goedkope verkoper te kopen, en toch iets verder te kijken dan je neus lang is)
Beoordeling kennelijke vergissingsvandamme schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:53:
[...]
Ok.. waar is je wettekst die de onderzoeks plicht van consumenten, op het moment van aankopen beschrijft??
Bij de beantwoording van de vraag of er sprake is van evt. kennelijke vergissing, moet uitgegaan worden van een gemiddelde consument, dat wil zeggen een gemiddeld geïnformeerde consument. Van een consument, die van plan is om een product te kopen, mag namelijk worden verwacht dat deze zich van tevoren globaal heeft georiënteerd op de prijzen van een product (gerechtshof s'-Hertogenbosch (LJN: BC2420). Hierbij is belangrijk dat de consument rekening houdt met onder andere het merk en andere specifieke eigenschappen van het product.
meer leesvoer
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het zal allemaal wel, en ja, er staat dat het via een externe partij gaat.
Maar veel mensen zien bol.com als een betrouwbare site, en gaan er vanuit dat de mensen waar bol.com mee samenwerkt automatisch ook te vertrouwen zijn.
Kun je wat van vinden, zo werkt dat nou eenmaal voor veel mensen.
Dit soort zaken gaat bol.com heel wat klanten kosten.. en terecht.
Als site/bedrijf wil je toch je naam hoog houden wat je in al die jaren hebt opgebouwd? Moet ik nu op een betrouwbare site gaan zoeken naar wat betrouwbaar is of niet.. geen zin in.. genoeg sites waar dat niet hoeft.
Ik krijg steeds meer een aversie door dit soort zaken en mijdt @Anoniem: 336165 tegenwoordig.
Maar veel mensen zien bol.com als een betrouwbare site, en gaan er vanuit dat de mensen waar bol.com mee samenwerkt automatisch ook te vertrouwen zijn.
Kun je wat van vinden, zo werkt dat nou eenmaal voor veel mensen.
Dit soort zaken gaat bol.com heel wat klanten kosten.. en terecht.
Als site/bedrijf wil je toch je naam hoog houden wat je in al die jaren hebt opgebouwd? Moet ik nu op een betrouwbare site gaan zoeken naar wat betrouwbaar is of niet.. geen zin in.. genoeg sites waar dat niet hoeft.
Ik krijg steeds meer een aversie door dit soort zaken en mijdt @Anoniem: 336165 tegenwoordig.
Nou nou, Bol.com zelf is toch prima, alleen die externe verkopers verpesten het.
Mocht je toch met een externe verkoper te maken hebben dan is het verstandig om altijd voor achteraf betalen te kiezen of desnoods Creditcard.
Maar daarnaast mocht je niets geleverd krijgen dan krijg je vrijwel altijd wel je geld terug zonder dat ze moeilijk doen.
Oh en als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Vooral dan ook met Apple producten oppassen.
Gewoon niet bestellen in zo'n dergelijke situatie
Mocht je toch met een externe verkoper te maken hebben dan is het verstandig om altijd voor achteraf betalen te kiezen of desnoods Creditcard.
Maar daarnaast mocht je niets geleverd krijgen dan krijg je vrijwel altijd wel je geld terug zonder dat ze moeilijk doen.
Oh en als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Vooral dan ook met Apple producten oppassen.
Gewoon niet bestellen in zo'n dergelijke situatie
In vino veritas, in aqua sanitas
Inmiddels heeft Bol.com mijn bestelling definitief afgesloten en wordt mijn geld binnen enkele werkdagen teruggestort. Al met al prima werk van Bol.com al hadden ze iets alerter en adequater mogen reageren bij de eerste signalen.
Nee hoor https://www.bol.com/nl/p/...VFBG2w.1_4.6.ProductImageBrilsmurfffje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:06:
Andere verkoper. Dit heeft er toch niets mee te maken of...?
👉🏻 Blog 👈🏻
Het is een misplaatste grap > belletje rinkelenkraades schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:26:
[...]
Andere verkoper. Dit heeft er toch niets mee te maken of...?
In coronatijd wilde ik een tondeuse kopen. Overal uitverkocht en niet leverbaar natuurlijk. Maar bol had er nog wel een aantal. Allemaal stock van louche verkopers, of een veelvoud van de normaal prijs of 'leverproblemen'. Verder zit bol bommetje vol met dropshippers die via Ali leveren. De betrouwbaarheid van vroeger is loooong gone
Niet bij de externe verkopers bestellen maar enkel van Bol.com zelf? Dan is er toch niets aan de hand?Gerwin486741 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:33:
In coronatijd wilde ik een tondeuse kopen. Overal uitverkocht en niet leverbaar natuurlijk. Maar bol had er nog wel een aantal. Allemaal stock van louche verkopers, of een veelvoud van de normaal prijs of 'leverproblemen'. Verder zit bol bommetje vol met dropshippers die via Ali leveren. De betrouwbaarheid van vroeger is loooong gone
In vino veritas, in aqua sanitas
Jep klopt, maar een foutje is zo gemaakt dus sindsdien kijk ik bij de buren, dan hoef ik nooit op externe leveranciers te letten.JohanNL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:11:
[...]
Niet bij de externe verkopers bestellen maar enkel van Bol.com zelf? Dan is er toch niets aan de hand?
Het is natuurlijk ook óntzettend moeilijk voor Bol om even een systeem te maken waarbij een aantal Rules deze problemen zouden voorkomen:
IF Seller registration date <6 months THEN no ads discounts >40%.
En zo kun je nog tiental regels toevoegen om te zorgen dat nieuwe verkopers niet lukraak allerlei obvious scams kunnen regelen via Bol.
Bol is een gigantisch bedrijf, men kan echt wel iets beter opletten bij verkopers met een kvk van luttele maandjes oud die opeens iPhones voor de helft van de prijs gaan aanbieden. Bizar hoe sommige mensen zo gemakkelijk denken over dat Bol hierin een zielig slachtofffertje is. Dit heeft gewoon te maken met luiheid en commercie. Deze vorm van oplichting bestaat al sinds jaar en dag met externe verkopers, en Bol holt er pas bij diverse meldingen achteraan. De hele Setup is zo ontzettend lui georganiseerd en het interesseert ze amper.
Ze verkochten ook jarenlang illegale software producten via derden, was al heel lang bekend bij ze maar ze deden er gewoon niets aan want het bracht veel geld op. Tot het online een groter issue werd en men er op social media en fora over begon te praten en het meer aandacht ontving, toen moesten ze er wel mee kappen. Geen goed woord voor over.
En zo kun je nog tiental regels toevoegen om te zorgen dat nieuwe verkopers niet lukraak allerlei obvious scams kunnen regelen via Bol.
Bol is een gigantisch bedrijf, men kan echt wel iets beter opletten bij verkopers met een kvk van luttele maandjes oud die opeens iPhones voor de helft van de prijs gaan aanbieden. Bizar hoe sommige mensen zo gemakkelijk denken over dat Bol hierin een zielig slachtofffertje is. Dit heeft gewoon te maken met luiheid en commercie. Deze vorm van oplichting bestaat al sinds jaar en dag met externe verkopers, en Bol holt er pas bij diverse meldingen achteraan. De hele Setup is zo ontzettend lui georganiseerd en het interesseert ze amper.
Ze verkochten ook jarenlang illegale software producten via derden, was al heel lang bekend bij ze maar ze deden er gewoon niets aan want het bracht veel geld op. Tot het online een groter issue werd en men er op social media en fora over begon te praten en het meer aandacht ontving, toen moesten ze er wel mee kappen. Geen goed woord voor over.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"Royeboi schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:28:
Want voor een miljardenbedrijf zijn daar natuurlijk geen uitzonderingen voor? Er bestaat zoiets als Account managers in het bedrijfsleven.
Nogmaals, het is pure luiheid en winstbejag. Ze willen er gewoon geen energie in steken en vinden het wel prima zo, terwijl deze shop bovenaan de PW met tientallen onterechte afprijzingen terecht komt.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Daar staat niets in dat je verplicht om onderzoek te doen naar de aanbieder.Hackus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:46:
[...]
Beoordeling kennelijke vergissing
Bij de beantwoording van de vraag of er sprake is van evt. kennelijke vergissing, moet uitgegaan worden van een gemiddelde consument, dat wil zeggen een gemiddeld geïnformeerde consument. Van een consument, die van plan is om een product te kopen, mag namelijk worden verwacht dat deze zich van tevoren globaal heeft georiënteerd op de prijzen van een product (gerechtshof s'-Hertogenbosch (LJN: BC2420). Hierbij is belangrijk dat de consument rekening houdt met onder andere het merk en andere specifieke eigenschappen van het product.
meer leesvoer
Dat gaat over het product dat je koopt.. dat je moet onderzoeken of het wel de juiste specs heeft voor je verwachtingen.
Iets wat bij online verkoop al helemaal gedekt is door de verplichte koop op afstand 14 dagen retour garantie.
wat je hier zeiOnderzoeks plicht slaat dus op het ontvangen van bestelling, en onderzoeken dat het op moment van ontvangst in orde is...svandamme schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:24:
[...]
Daar staat niets in dat je verplicht om onderzoek te doen naar de aanbieder.
Dat gaat over het product dat je koopt.. dat je moet onderzoeken of het wel de juiste specs heeft voor je verwachtingen.
Iets wat bij online verkoop al helemaal gedekt is door de verplichte koop op afstand 14 dagen retour garantie.
En of de prijs wel correct is die wordt aangeboden. [art. 3:11 BW] daar gaat dit topic over. als er twijfel is, kan het makkelijk oplichting zijn.
* Klinkt een aanbod te mooi om waar te zijn, is dat vaak ook zo !
maar het heeft weinig nut om na 3 weken er weer over te beginnen
[ Voor 58% gewijzigd door Hackus op 23-07-2020 09:45 ]