Inderdaad...
Ik kreeg een prijsalert voor een WD Red 4TB voor 75€ terwijl dit normaal rond de 125€ ligt. Vertrouwde het niet helemaal en dus even op die leveranciernaam gegooled. Kom ik hier uit.
Inderdaad verwacht je van Bol dat ze hun leveranciers screenen op betrouwbaarheid, maar kennelijk gebeurt dat niet. En om die reden zijn leveranciersbeoordelingen niet het eerste waar ik naar kijk.
Gelukkig heeft mijn 'too good to be true' detector wel zijn werk gedaan.
Inderdaad verwacht je van Bol dat ze hun leveranciers screenen op betrouwbaarheid, maar kennelijk gebeurt dat niet. En om die reden zijn leveranciersbeoordelingen niet het eerste waar ik naar kijk.
Gelukkig heeft mijn 'too good to be true' detector wel zijn werk gedaan.
Precies dit!BTFD schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:12:
[...]
Ben het met jou eens dat het bedrag waarvoor deze iPhone aangeboden wordt gewoon niet realistisch is en je dit had kunnen weten, maar bij het voorbeeld van enkele 10tjes goedkoper moeten er toch ook altijd mensen zijn die daar als eerste wat "kopen". Hoe kunnen deze mensen het dan weten? Je geeft aan via het KvK nummer, niet iedereen heeft daar weet van, laat staan dat ze weten wat het betekend..
Daarnaast vind ik het ook wel sneaky om die 5 sterren review van de telefoon zelf wel te laten zien en die van de verkoper niet, sommige zullen in een snelle blik denken dat deze bij de verkoper horen..
De klantenservice van BOL is in ieder geval heel meegaand...
De melding is in ieder geval al doorgezet, sluiting van deze winkel zal een dezer dagen wel gebeuren vermoed ik.
Daarnaast krijgt een verkoper niet per direct z'n geld, daar gaat tijd overheen. Wel tijd dat de klant zonder geld en zonder product zit uiteraard.
De melding is in ieder geval al doorgezet, sluiting van deze winkel zal een dezer dagen wel gebeuren vermoed ik.
Daarnaast krijgt een verkoper niet per direct z'n geld, daar gaat tijd overheen. Wel tijd dat de klant zonder geld en zonder product zit uiteraard.
Blijkbaar zijn er al meerdere klachten binnengekomen. Het is doorgezet naar het hoofdkantoor. Had net contact met de klantenservice
Bedankt mensen! Heb nu mooi 5 euro tegoedbon.
[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2020 11:24 ]
Heb ook een melding gedaan bij Bol.
Ook de PriceWatch moet wat mij betreft worden aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door JPS op 28-06-2020 11:23 ]
Kan volgens mij niet. Dat moet bol.com zelf doen.JPS schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:23:
Heb ook een melding gedaan bij Bol.
Kan 'ie z'n garagebox weer voor andere doeleinden gaan gebruikenhoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:22:
Blijkbaar zijn er al meerdere klachten binnengekomen. Het is doorgezet naar het hoofdkantoor. Had net contact met de klantenservice
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klinkt allemaal als een grote scam. Kreeg namelijk vandaag zelf price alert voor Samsung Tab S5e, €238 ipv €389.
Uiteindelijk krijg je van Bol.com gewoon je geld terug alleen zij moeten dit ook intern ook juridisch netjes afwikkelen door alle noodzakelijke stappen te doorlopen. Dit betekent dat je gewoon even geduld moet hebben.sypie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:20:
De klantenservice van BOL is in ieder geval heel meegaand...
Ik denk alleen wel dat deze toko vroeg of laat tegen de lamp loopt. Je laat namelijk altijd sporen achter. Het is alleen de vraag hoeveel tijd de politie erin kan en wil steken om ze daadwerkelijk op te sporen.
Ik heb dit ook vanochtend gezien. Heel skeptisch. Dit bedrijf lijkt niet erg betrouwbaar te zijn (zie foto). Hij staat in de KvK geregistreerd sinds april als bedrijf voor “ Reparatie van communicatieapparatuur”. De foto van het bedrijf ziet er ook niet veelbelovend uit.
:strip_exif()/f/image/rfGxxXD8MQ2FlvoLcYj7Apsm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Gronjos op 28-06-2020 11:46 . Reden: Meer info ]
Idem voor een Thrustmaster stuurtje. Baalde al en heb eraan gedacht mijn huidige stuur (á 395 euro) terug te sturen en deze voor 237 te kopen, maar toch eerst even gegoogled en recensies gelezen. No go.zeezuiper schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:26:
Klinkt allemaal als een grote scam. Kreeg namelijk vandaag zelf price alert voor Samsung Tab S5e, €238 ipv €389.
Dat soort dingen moet je gewoon tweedehands kopen. Dit soort "hebbedingetjes" liggen massaal te verstoffen. Je vindt altijd wel een goede aanbieding.ethereal81 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Idem voor een Thrustmaster stuurtje. Baalde al en heb eraan gedacht mijn huidige stuur (á 395 euro) terug te sturen en deze voor 237 te kopen, maar toch eerst even gegoogled en recensies gelezen. No go.
Je hebt als consument ook een 'onderzoeksplicht'.PietjeKlaassen schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:10:
[...]
Ja maar het verbaasd me dan dat bol.com dit aanbied. Bol.com staat voor uitstekende levering van hun producten. Mensen gaan dit toch massaal bestellen voor deze prijs en verwachten dat het product de volgende dag in huis is (levertijd is uiterlijk 6 juli, maar goed).
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Ja, dit zaakje stinkt.
Ook een router voor 26,- ipv ca.250.
Even melding gemaakt via chat bij bol. Com.
gevraagd om hem te blokkeren.
Ook een een of andere kaart voor pc voor ca. 300 ipv 550.
Je kan fluiten naar je geld.
Begrijp niet dat bol.com niet direct afsluit en beter onder oek doet naar dit soort bedrijven. Laat ze maar pas toelaten als bedrijf aan bepaalde regels voldoen. Denkaa: inschrijving kvk langer dan een jaar. Keurmerken of iets dergelijks. Wie zij. De eigenaren. Laten ze maar bewijs van goed gedrag laten aantonen.
Consumenten worden hier alleen maar de dupe van. Ik heb geen bezwaa als dit soort eisen gesteld wordt. Je gaat toch als bol. Com niet mee werken aan oplichting.
Begrijp niet dat bol.com niet direct afsluit en beter onder oek doet naar dit soort bedrijven. Laat ze maar pas toelaten als bedrijf aan bepaalde regels voldoen. Denkaa: inschrijving kvk langer dan een jaar. Keurmerken of iets dergelijks. Wie zij. De eigenaren. Laten ze maar bewijs van goed gedrag laten aantonen.
Consumenten worden hier alleen maar de dupe van. Ik heb geen bezwaa als dit soort eisen gesteld wordt. Je gaat toch als bol. Com niet mee werken aan oplichting.
Mja aan de andere kant heb je ook welwillende kleine webwinkeltjes die wel ter goede trouw handelen en gewoon zeer klein beginnen. Niet iedereen heeft een startkapitaal van enkele tonnen om een bedrijfspand te huren.Gronjos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:45:
Ik heb dit ook vanochtend gezien. Heel skeptisch. Dit bedrijf lijkt niet erg betrouwbaar te zijn (zie foto). Hij staat in de KvK geregistreerd sinds april als bedrijf voor “ Reparatie van communicatieapparatuur”. De foto van het bedrijf ziet er ook niet veelbelovend uit.
[Afbeelding]
Op het moment dat het de mooi is om waar te zijn is, zoals in dit geval een iPhone die ruim 44% goedkoper is. Ja dan moet je bullshit radar afgaan. Zeker als het ook om grote bedragen gaat.
Het is voor Bol en voor Tweakers trouwens ook een goede les dat geautomatiseerde prijs checkers ook hun beperkingen kennen.
Nee, je krijgt uiteindelijk je geld van Bol.com. Het duurt alleen even doordat zij het juridisch netjes moeten afwikkelen.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:02:
Ja, dit zaakje stinkt.
[ Voor 29% gewijzigd door Miki op 28-06-2020 12:10 ]
Als consument mag je verwachten dat als je iets bij bol koopt, dat het goed zit. Ik snap ook niet dat bol hier nog steeds niks aan heeft gedaan. Vanaf volgende maand mogen ze pas betalingen vasthouden van verkopers als er vermoede van fraude is (nieuwe av). Dit probleem loopt al langer dan een jaar, maar meestal op kleine schaal. Deze verkoper heeft duizenden producten, de (reputatie) schade voor bol zal dan ook ontzettend groot zijn. Aan het einde van de dag staat bol altijd garant voor je geld, maar ze doen zichzelf hierin wel ernstig tekort. Bij dit soort verkopers moeten toch alle alarmbellen meteen af gaan...
What you see is always what you get.
Want? Als morgen een miljardenbedrijf uit Duitsland opgericht in 1831 ofzo ook in NL een vestiging wil, zich inschrijft bij de KvK, zijn ze dan ineens minder betrouwbaar?Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:02:
Denkaa: inschrijving kvk langer dan een jaar.
Of als morgen Bol en Coolblue fuseren in een nieuwe BV en een KvK aanvragen, ga je daar dan ook het eerste jaar niet bestellen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ze zijn toch al een paar weken actief op bol.com. Dat bedrijf heeft al voor tienduizenden euro's, mensen opgelicht.
Wat ik vreemd vind, is dat het zo ontzettend duidelijke oplichting is, maar dat je tot op dit moment nog gewoon je aankopen kunt doen. Hier is de reactiesnelheid van Bol.com toch echt te laag!
Wat ik vreemd vind, is dat het zo ontzettend duidelijke oplichting is, maar dat je tot op dit moment nog gewoon je aankopen kunt doen. Hier is de reactiesnelheid van Bol.com toch echt te laag!
Inpex TP is zojuist verwijderd als verkoper op bol.com
https://www.bol.com/nl/v/...1001034073331138#overview
[ Voor 44% gewijzigd door hhaans op 28-06-2020 12:13 ]
Sommige mensen zijn ook gewoon te hebberig en te dom om te poepen.
Ik was enkele jaren geleden op een verjaardag en daar was iemand die trots aan het vertellen was dat zijn net nieuwe Samsung Note 400 euro op Marktplaats had gekost. We kregen bijna ruzie toen ik hem uitlegde dat dat niet kan. Weet niet meer precies wat zijn argumenten waren waarom het wel kon, maar hij was niet blij dat ik hem probeerde uit te leggen dat dat niet kan.
Zulke mensen zijn echt gouden business voor oplichters. Iemand die een iPhone wil hebben ziet dan die van 500 en rekent zich rijk.
Ik was enkele jaren geleden op een verjaardag en daar was iemand die trots aan het vertellen was dat zijn net nieuwe Samsung Note 400 euro op Marktplaats had gekost. We kregen bijna ruzie toen ik hem uitlegde dat dat niet kan. Weet niet meer precies wat zijn argumenten waren waarom het wel kon, maar hij was niet blij dat ik hem probeerde uit te leggen dat dat niet kan.
Zulke mensen zijn echt gouden business voor oplichters. Iemand die een iPhone wil hebben ziet dan die van 500 en rekent zich rijk.
Sorry?Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:13:
Is Belsimpel.nl eigenlijk even betrouwbaar als een coolblue ofz?
Het opzoeken van gegevens en reviews etc. wordt de hele ochtend al besproken maar zelf proberen / doen, is wat teveel gevraagd?
Geen idee; Belsimpel heeft zat geld om op ALLE commerciele zenders op TV te adverteren. Zijn ze dan betrouwbaar? Kunnen ook oplichters zijn die slim adverteren.
Eens dat de reactiesnelheid te traag is van Bol maar niemand is zijn geld kwijt hoor.Luckeh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:06:
Ze zijn toch al een paar weken actief op bol.com. Dat bedrijf heeft al voor tienduizenden euro's, mensen opgelicht.
Geld wordt pas aan het begin van elke nieuwe maand overgemaakt indien er geleverd is door de verkoper. Mocht iemand dus op 1 juni bestellen dan krijgt de verkoper pas rond 4 juli uitbetaald.
Ik las dat ze wel direct een track&trace versturen. Dat is het bewijs van verzending en een kwalijke zaak als er inderdaad niets verzonden wordt.
Bol werkt ook met een ratingsysteem. Je moet een bepaald percentage scoren want anders kom je op de strafbank te zitten en ben je niet meer zichtbaar voor een paar weken. Mocht het aanhouden dan wordt je account gesloten.
Dit gaat echter zo snel dat ze nog onder de radar blijven en het is goed dat iedereen het meldt.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Ik zie het. Dan weet Bol toch vlot te handelen zo op de zondag.hhaans schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:11:
Inpex TP is zojuist verwijderd als verkoper op bol.com
Ik heb er twee telefoons gekocht, m'n vader heeft er één gekocht en m'n moeder, zus en zusje ook. Tot het moment dat er niks aan de hand is een prima bedrijf.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:13:
Is Belsimpel.nl eigenlijk even betrouwbaar als een coolblue ofz?
Maar toen m'n camera wazige foto's maakte (probeer maar niet om met een telefoon in de stromende regen te fietsen) merkte ik een enorm verschil in contactmogelijkheden. Uiteindelijk moest ik het maar opsturen naar een geautomatiseerd servicepunt.
Als je een paar euro meer betaalt, heb je bij bol.com 24/7 support en kun je alles gewoon naar hen opsturen. Erg fijn voor een apparaat als een smartphone dat je heel de dag door nodig hebt. Coolblue heeft ook prima openingstijden. En heeft zelfs als voordeel dat ze winkels hebben. Voortaan is het eerste wat ik doe tijdens het betaalproces naar de klantenservice gaan om te kijken hoe ze te bereiken zijn en of ze ook fysieke winkels hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2020 12:22 ]
Verwijderd
*knip*
Dat is natuurlijk niet de bedoeling op GoT.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling op GoT.
[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 28-06-2020 14:04 ]
*knip*
Dat je niet zo tevreden bent over je eigen inzet en dan nog minder tevreden over de antwoorden die je krijgt; daar kan ik helaas niet erg veel aan veranderen. Maar volgens mij heb je https://tweakers.net/shopreview/ niet eens bezocht als eerste stap (is slechts 2x klikken van dit topic naar reviews voor Belsimpel).
Graag een TR maken en dan niet reageren.
Dat je niet zo tevreden bent over je eigen inzet en dan nog minder tevreden over de antwoorden die je krijgt; daar kan ik helaas niet erg veel aan veranderen. Maar volgens mij heb je https://tweakers.net/shopreview/ niet eens bezocht als eerste stap (is slechts 2x klikken van dit topic naar reviews voor Belsimpel).
Graag een TR maken en dan niet reageren.
[ Voor 34% gewijzigd door Hoedje op 28-06-2020 14:05 ]
Tweedehands niet makkelijk in de buurt te vinden en allemaal voor de hoofdprijs. Daarnaast vind ik garantie ed wel prettig.hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Dat soort dingen moet je gewoon tweedehands kopen. Dit soort "hebbedingetjes" liggen massaal te verstoffen. Je vindt altijd wel een goede aanbieding.
Zelfde constructie als bij Amazon. Ook daar zitten oplichters tussen.MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:13:
[...]
Lees je wel eens? https://www.bol.com/nl/m/kopenbijandereverkopers/
Zonder direct Bol.com af te fakkelen; in nette bewoordingen staat daar vooralsnog nergens dat Bol.com aangesproken kan worden door je en ook niet de leverancier is van de produkten.
Elders zal je ongetwijfeld bij navragen een document kunnen vinden waarin staat dat Bol.com echt 0 verantwoording neemt (wettelijk) voor hun resellers / affiliates.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik kreeg ook een telefoontje van een vriendin van mij, de dochter had deze zien staan en gelukkig had ze even gebeld vooraleer deze aan te kopen. Algemene regel is toch "Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook zo". Pricewatch bij tweakers heeft nu nog wat redelijk wat items staan van dit malafide bedrijf, bv ook de iphone Se. Gelukkig heeft tweakers een sterke community om mensen op de gevaren te wijzen. Over het algemeen heb ik met bol.com sinds ze met externe partners werken niet zo'n goede ervaringen gehad en vermijd ik dit platform voorlopig.
Hoe dom kun je overigens als oplichter zijn om op een platform als bol.com af te komen met iPhones tegen dergelijke prijzen ? Dat gaat bij een hoop mensen onmiddellijk een hoop alarmen laten afgaan.
Ik kreeg vanmorgen ook een Pricewatch alarm voor een access point dat ineens 30% goedkoper was dan elders. Had wel direct gezien dat het niet door bol.com zelf verkocht werd, maar had voor de rest weinig wantrouwen, gezien het ook al een model van een paar jaar oud was en vorig jaar met Black Friday al eens behoorlijk goedkoper verkocht werd. Gelukkig ben ik nogal een trage en had nog niet besteld. Maar volgens mij ben je toch wel redelijk ingedekt door bol.com zelf. Ik lees hierboven van verschillende mensen dat je maar moet hopen dat je je geld nog terug krijgt, maar is dat op basis van feiten of gewoon van een zeker cynisme tegenover de slachtoffers ?
Zelf betaal ik meestal met Amex die ook een kopersbescherming heeft, maar ik ga er gewoon vanuit dat je dat bij bol.com zelfs niet eens nodig hebt en je via bol zelf voldoende garanties/bescherming krijgt. Anders had dit al lang in het lang en het breed in de mainstream pers gekomen, want bol.com is gewoon een enorme household name in Nederland en België.
Ik kreeg vanmorgen ook een Pricewatch alarm voor een access point dat ineens 30% goedkoper was dan elders. Had wel direct gezien dat het niet door bol.com zelf verkocht werd, maar had voor de rest weinig wantrouwen, gezien het ook al een model van een paar jaar oud was en vorig jaar met Black Friday al eens behoorlijk goedkoper verkocht werd. Gelukkig ben ik nogal een trage en had nog niet besteld. Maar volgens mij ben je toch wel redelijk ingedekt door bol.com zelf. Ik lees hierboven van verschillende mensen dat je maar moet hopen dat je je geld nog terug krijgt, maar is dat op basis van feiten of gewoon van een zeker cynisme tegenover de slachtoffers ?
Zelf betaal ik meestal met Amex die ook een kopersbescherming heeft, maar ik ga er gewoon vanuit dat je dat bij bol.com zelfs niet eens nodig hebt en je via bol zelf voldoende garanties/bescherming krijgt. Anders had dit al lang in het lang en het breed in de mainstream pers gekomen, want bol.com is gewoon een enorme household name in Nederland en België.
Het gaat niet alleen over geld terug krijgen (waar je al een effort voor moet doen), het gaat ook over producten die bv moeilijk verkrijgbaar zijn en die aangeboden worden, waarbij je dan maanden moet wachten om dan een alternatief voorgesteld te krijgen wat je niet wilt. Het gaat over aanbiedingen wat online als beschikbaar staat en wat ze toch niet in stock hebben. En in dit geval, dit had nooit online mogen staan, een minimale filter had deze leverancier al als onbetrouwbaar kunnen aanduiden.
ik had gisteren een gps-horloge besteld van garmin voor 287euro nu blijkt deze bestelling geannuleerd te zijn door bol.com omdat ze niet meer samenwerken met een partner. nu vind ik toch dat bol.com een tegemoetkoming moet geven. ik ga hier zeker werk van maken via testaankoop.
Ik snap niet dat mensen hier nog in trappen. Een iPhone 11 128Gb voor minder dan 500€ dan gaan alle alarm bellen toch rinkelen?
Zag de alert ook voorbij komen en na het zien dat je niet achteraf kunt betalen wist ik helemaal genoeg.
Bol mag veel beter screenen want dit zal ook voor Bol imagoschade opleveren.
Zag de alert ook voorbij komen en na het zien dat je niet achteraf kunt betalen wist ik helemaal genoeg.
Suck6crazyfoxx schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:01:
ik ga hier zeker werk van maken via testaankoop.
Dat kun jij vinden....Bol.com zal daar anders over denken. Man man...wat een mentaliteit.crazyfoxx schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:01:
ik had gisteren een gps-horloge besteld van garmin voor 287euro nu blijkt deze bestelling geannuleerd te zijn door bol.com omdat ze niet meer samenwerken met een partner. nu vind ik toch dat bol.com een tegemoetkoming moet geven. ik ga hier zeker werk van maken via testaankoop.
Want je was liever je geld kwijt geweest aan een oplichter? Volgens mij beschermt Bol.com je juist en zou je ze een taart moeten sturen als bedankje...crazyfoxx schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:01:
@truetactix Jij beseft dat, maar 80% denkt gewoon dat dat een promotie is. Ze denken bol.com betrouwbaar en weten gewoon niet dat daar andere bedrijfjes achter zitten, dus let's buy. In deze denk ik toch dat bol.com hun policy wat zal moeten aanpassen, of dit is het begin van erger.
Serieus?redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:26:
@plucky Nee bol.com is hier zwaar in de fout gegaan.
Je hebt een bestelling uitstaan bij een malafide bedrijf. Maar Bol.com (via hun is de bestelling gegaan) ziet dat, schakelt het malafide bedrijf uit, annuleert je bestelling en gaat (hopelijk) ook het geld terug halen voor je.
En dan zeg je dat Bol.com zwaar (???) de fout in is gegaan.
Ik ben een beetje zoekende wat jouw logica nu is; 2 pagina's lang allemaal "nieuwe Tweakers" die wel blij zijn dat Bol stappen onderneemt; jij vind het maar weer stom en fout. Wat wil je dan? Je 479.40 Euro wel kwijt zijn?
Hoe duur is dat horloge normaal gesproken? Daarnaast geeft bol.com duidelijk aan dat het door een externe verkoper gekocht wordt. Boven de knop om het in je digitale winkelwagen te plaatsen staat duidelijk wie het verkoopt... In dit geval heeft bol.com je juist gered van je eigen onvoorzichtigheid door de order te annuleren.redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:25:
@truetactix Jij beseft dat, maar 80% denkt gewoon dat dat een promotie is. Ze denken bol.com betrouwbaar en weten gewoon niet dat daar andere bedrijfjes achter zitten, dus let's buy. In deze denk ik toch dat bol.com hun policy wat zal moeten aanpassen, of dit is het begin van erger.
@max3400 Zwaar in de fout voor zichzelf. Als klant doe je dat 1 keer, misschien 2 en dan laat je die online shop links liggen. Zoals ik al zei, het gaat meer dan over terugbetaling. Het gaat over betrouwbaarheid en service bv.
Waarom is de service/betrouwbaarheid dan niet goed? Een externe partij probeert mensen op te lichten via Bol, dat is inderdaad niet netjes. Bol mist deze shop helaas in de screening dus er worden order geplaatst. Mensen melden dit bij Bol en zij halen op zondag de winkel offline. Orders worden geannuleerd en mensen krijgen hun geld terug.redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:33:
@max3400 Zwaar in de fout voor zichzelf. Als klant doe je dat 1 keer, misschien 2 en dan laat je die online shop links liggen. Zoals ik al zei, het gaat meer dan over terugbetaling. Het gaat over betrouwbaarheid en service bv.
Volgens mij heeft Bol, behalve de misser in de screening, prima gehandeld hier. Je krijgt inderdaad niet het artikel maar volgens mij kon je zelf ook wel bedenken dat in ieder geval de prijs van de iPhone veel te laag was. Daarnaast had de winkel uitsluitend negatieve beoordelingen waarbij het minimale cijfer gegeven werd én gemeld werd dat niets geleverd wordt... Wees blij dat je via Bol besteld hebt want nu zie je ten minste nog snel/zonder moeite je geld terug. Volgende keer beter opletten.
Wederom, en allicht moet je even teruglezen wat ik dus exact probeer te verwoorden al de hele dag: Bol.com beschermt "de simpele / boze / domme / onoplettende consument" nu. Dan vind ik het, persoonlijk, best een issue dat je Bol.com nu exact van het omgekeerde beschuldigd; dat zij fout zitten.redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:33:
Nee, dat kan je niet hard maken. Dat is net alsof je tegen Tweakers.net zegt dat hun Pricewatch doorverwijst naar andere sites. Daar was dan op siteX malware te vinden. En dus had Tweakers maar maatregelen moeten treffen? Of je bestelt bij siteX iets, betaalt en toevallig 8 uur later gaat de tent failliet; had Tweakers dat dan ook maar moeten voorspellen?
Lol, had gezegd dat tweakers juist sneller waarschuwt voor deze malafide praktijken vanwege de community, Pricewatch van tweakers was juist vervuild door de vele aanbiedingen uit zijn garage als 1 persoons bedrijf. Je mag bol.com verdedigen whatever, dat zal mij een zorg wezen. Ik geef alleen maar aan dat ze meer proactief moeten werken om geen klanten te verliezen.
Ik kreeg deze mogen van de beide Samsung USBsticks zo'n zelfde melding.
256GB voor 30€
Zelfde verkoper, Inpex Tp trade
Ik denk dat ze weer een 'inzamelings-campagne' gehouden hebben
256GB voor 30€
[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 28-06-2020 19:16 ]
Nja, had 34 inch ultrawide dell scherm besteld. Maar als het too good is to be true.
Dan betaal ik gewoon via MC kaart, en dan maakt het mij geen hol uit of Bol ook maar iets van verantwoordelijkheid heeft voor die partner.. of niet.
Want bij niet levering : Hallo Master Card ? Show me the money!
Hoefde dus niet want Bol annulleerde de zaak toen ze zagen dat het fout liep.
Ik begrijp niet hoe iemand ook maar kan zeiken dat bol.com de bestellingen annuleerde.
En nee, ze kunnen ook niet alle partners volledig gaan screenen, en zelfs na screening zullen er altijd malafide partijen zijn die tijdje zich gedragen en dan plots hun slag slaan.
Dan betaal ik gewoon via MC kaart, en dan maakt het mij geen hol uit of Bol ook maar iets van verantwoordelijkheid heeft voor die partner.. of niet.
Want bij niet levering : Hallo Master Card ? Show me the money!
Hoefde dus niet want Bol annulleerde de zaak toen ze zagen dat het fout liep.
Ik begrijp niet hoe iemand ook maar kan zeiken dat bol.com de bestellingen annuleerde.
En nee, ze kunnen ook niet alle partners volledig gaan screenen, en zelfs na screening zullen er altijd malafide partijen zijn die tijdje zich gedragen en dan plots hun slag slaan.
Onderzoeksplicht gaat hier niet over.Hackus schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:00:
[...]
Je hebt als consument ook een 'onderzoeksplicht'.
Je kan als klant niet verweten worden dat iemand frauduleuze aanbiedingen doet en jij het als klant "onvoldoende onderzocht hebt in kader van onderzoeksplicht" das gewoon onzin
https://www.dirkzwager.nl...20een%20gebrek%20vertoont.
"Indien een koper iets aanschaft en het product of de dienst blijkt gebrekkig te zijn, dan rust op de koper de plicht om de gekochte zaak op gebreken te onderzoeken en de verkoper zo snel mogelijk te waarschuwen indien de zaak een gebrek vertoont. De verkoper wordt hiermee beschermd tegen klachten die pas laat worden ingediend en waartegen hij zich, door het tijdsverloop, nog moeilijk kan verweren."
Onderzoeks plicht slaat dus op het ontvangen van bestelling, en onderzoeken dat het op moment van ontvangst in orde is...
@svandamme
Hoop gezeik hoor.
https://www.mastercard.nl...-nooit-is-aangekomen.html
Keer gehad met ICS. Dan kijk ik liever even goed naar de aanbieder.
Hoop gezeik hoor.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb niets dan lof voor MasterCard; al vaker met ze gesproken over ongeautoriseerde betalingen, terugvordering, verzekering (van aangekochte produkten). Geen greintje last gehad; netjes te woord gestaan (24/7 in het nederlands) en altijd in voordeel van klant (mij dus) geholpen.
Voor dat geld kun je elders toch zeker wel een 12TB USB stick vinden (op z'n minst)?FreshMaker schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:07:
Ik kreeg deze mogen van de beide Samsung USBsticks zo'n zelfde melding.
256GB voor 30€
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat is er gezeik.kraades schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:25:
@svandamme
Hoop gezeik hoor.
probeer eens wat volzinnen zodat het ook duidelijk is wat je nu wil zeggen en waarom.
100% succes met Mastercard betwistingen, is elke keer gewoon goed gekomen.
Doe je altijd zo op internet?svandamme schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:19:
[...]
Wat is er gezeik.
probeer eens wat volzinnen zodat het ook duidelijk is wat je nu wil zeggen en waarom.
100% succes met Mastercard betwistingen, is elke keer gewoon goed gekomen.
Gezeik als ik dat ik liever eerst even uit mijn doppen kijk voordat ik bestel i.p.v. een "show me the money" procedure bij de creditcard maatschappij opstart. Niet alles wordt vergoed en die terugbetaling moet ook ergens vandaan komen. Dat maakt mij wél een hol uit.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ok, wel nu weet ik tenminste waarop je reageert.kraades schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:31:
[...]
Doe je altijd zo op internet?
Gezeik als ik dat ik liever eerst even uit mijn doppen kijk voordat ik bestel i.p.v. een "show me the money" procedure bij de creditcard maatschappij opstart. Niet alles wordt vergoed en die terugbetaling moet ook ergens vandaan komen. Dat maakt mij wél een hol uit.
I spreek van bol.com, als ik daar iets bestel, dan ga ik er vanuit dat het veilig genoeg moet zijn.
En als er DAN nog iets gebeurt, heb ik Mastercard.
Ik heb nergens gezegd dat ik helemaal niet uit mijn doppen kijk.. dat verzin je er gewoon zelf bij hoor.
Mensen zijn hebberig. Zelfde als mensen die voor 2% rente meer hun hele vermogen bij IceSafe onder brachten, of mensen die leningen met woekerrente afsloten om hoog risico opties te kopen.TruetactiX schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:15:
Ik snap niet dat mensen hier nog in trappen. Een iPhone 11 128Gb voor minder dan 500€ dan gaan alle alarm bellen toch rinkelen?
Mensen worden blind en denken niet meer na.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Voordat je de betaling doet staat er toch heel duidelijk wie de leverancier is....ThaBEN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:26:
[...]
Ik had zojuist het PS4 spel DOOM Eternal besteld via bol.com en betaald via iDeal. Maar zag daarna ook pas dat dit de externe verkoper Inpex Tp trade betrof die zeer slechte reviews heeft. Ik heb mijn bestelling gelijk laten annuleren via bol.com medewerker op de chat.
Status is momenteel "Verzoek tot annulering, We proberen de verzending van het artikel tegen te houden. We mailen je zodra we meer weten."
Betekend dit dat ik mijn geld nog terugkrijg?
Heb nog geen track and trace of mail ontvangen dat er iets verstuurd is.
Overigens dacht ik dat de grote rode "Scherp Geprijsd" banners exclusief van toepassingen waren op producten die door bol.com zelf werden verstuurd, vandaar dat ik niet had opgemerkt dat dit een externe verkoper betrof en gelijk had besteld toen ik deze "actieprijs" voorbij zag komen.
[Afbeelding]
Waarom is even rustig lezen toch zo moeilijk? Bang dat je 'het voordeel' mist als je even 5 minuten neemt om te zien waar/wat je nu koopt?
en dan nog wat maakt het uit... Is er hier iemand die al ooit via bol.com,door een partner is geflessed met niet levering... en zijn geld vervolgens niet via bol.com terugkreeg?Edgarz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:06:
[...]
Voordat je de betaling doet staat er toch heel duidelijk wie de leverancier is....
Waarom is even rustig lezen toch zo moeilijk? Bang dat je 'het voordeel' mist als je even 5 minuten neemt om te zien waar/wat je nu koopt?
Want daarover gaat de discussie..
Nee, daar gaat het dus niet 'alleen' over.svandamme schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:23:
[...]
Onderzoeksplicht gaat hier niet over.
Je kan als klant niet verweten worden dat iemand frauduleuze aanbiedingen doet en jij het als klant "onvoldoende onderzocht hebt in kader van onderzoeksplicht" das gewoon onzin
"Indien een koper iets aanschaft en het product of de dienst blijkt gebrekkig te zijn, dan rust op de koper de plicht om de gekochte zaak op gebreken te onderzoeken en de verkoper zo snel mogelijk te waarschuwen indien de zaak een gebrek vertoont. De verkoper wordt hiermee beschermd tegen klachten die pas laat worden ingediend en waartegen hij zich, door het tijdsverloop, nog moeilijk kan verweren."
Onderzoeks plicht slaat dus op het ontvangen van bestelling, en onderzoeken dat het op moment van ontvangst in orde is...
Het gaat over oa onderzoek doen of het aangeboden goed wel kan kloppen tov andere aanbieders. Niet alleen of je je pakje in goede orde hebt ontvangen,en of het juiste goed in de verpakking zit. en de 'meldingsplicht' dit zsm te melden bij verkoper
(verder is het tegenwoordig slim om niet zomaar bij iedere goedkope verkoper te kopen, en toch iets verder te kijken dan je neus lang is)
[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 29-06-2020 09:33 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Koper is inmiddels verwijderd van Bol.com
Volgens de topic titel gaat het over een hele goedkope iPhone die via het platform van bol.com wordt aangeboden door een discutabele aanbieder.svandamme schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:17:
[...]
en dan nog wat maakt het uit... Is er hier iemand die al ooit via bol.com,door een partner is geflessed met niet levering... en zijn geld vervolgens niet via bol.com terugkreeg?
Bol.com is een platform waarop zij zelf maar ook via externe leveranciers producten verkopen. Dat is wellicht soms misleidend, maar een ding dat niet schimmig is, is of het een bol.com verkoop of externe leveranciersverkoop is. Dat staat, vooral sinds de discussie hierover tot bloei kwam door malafide aanbieders, wel steeds nadrukkelijker vermeld op de website van bol.com. Dus als je eens de moeite zou nemen om goed te kijken wat/hoe/waar je nu iets koopt (nog los van of iets "too good to be true is").
Een leverancier met een waardering van 1 (bij gebrek aan 0)...daar maak ik niet zo snel bijna €500 aan over.
Deze hoort eigenlijk thuis in SF, dus een schopje daar naartoe
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik snap je punt en je zegt niets dat verkeerd is. Tegelijkertijd zijn er mensen die niet vaak iets online bestellen bij bol.com (waaronder ik). En dan vergeet ik soms wel eens dat bol.com ook externe verkopers heeft, aangezien dit vroeger niet het geval was.Hackus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:57:
[...]
Nee, daar gaat het dus niet 'alleen' over.
Het gaat over oa onderzoek doen of het aangeboden goed wel kan kloppen tov andere aanbieders. Niet alleen of je je pakje in goede orde hebt ontvangen,en of het juiste goed in de verpakking zit. en de 'meldingsplicht' dit zsm te melden bij verkoper
(verder is het tegenwoordig slim om niet zomaar bij iedere goedkope verkoper te kopen, en toch iets verder te kijken dan je neus lang is)
Net zoals ik bij Mediamarkt of Coolblue niet hoef te dubbelchecken of het product wel echt door het bedrijf wordt geleverd van de website welke ik bezoek, kan ik mij goed voorstellen dat meerdere mensen dit bij bol.com ook over het hoofd zien.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Zie MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"ThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:30:
[...]
...kan ik mij goed voorstellen dat meerdere mensen dit bij bol.com ook over het hoofd zien.
Er staat letterlijk: Verkoop door partner...
Ik kan me voorstellen dat je verblind bent door de prijs & kleur...
Als je naar het aantal reviews kijkt zijn er blijkbaar toch genoeg mensen die het niet op tijd hebben gezien.MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:34:
[...]
Zie MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"
Er staat letterlijk: Verkoop door partner...
Ik kan me voorstellen dat je verblind bent door de prijs & kleur...
Nu ging het bij mij niet om een bestelling van deze iPhone maar om een PS4 spelletje voor €27,- welke normaliter €40 kost. Hierdoor gingen er bij mij niet direct alarmbellen rinkelen dat deze prijs "to good to be true" was en heb ik niet zozeer verder gekeken wie de aanbieder was..
Maar zelfs dan nog vind ik het kwalijk bol.com je zo goed als volledig aan je lot overlaat bij issues met externe leveranciers die via hun website producten verkopen.
Als je bijvoorbeeld bij Amazon iets besteld en er niet wordt geleverd dan krijg je vaak al direct je geld teruggeboekt vanuit Amazon zonder dat je ook maar 1 x contact met de verkoper zelf hoeft op te nemen. Ik denk dat die een beter systeem gebruiken waarmee de klant beschermt wordt, omdat Amazon begrijpt dat zij erop zullen worden aangekeken indien een bestelling verkeerd gaat, ook indien het een externe verkoper betreft.
Bij bol.com kom je vaak niet verder dan de mededeling dat je het zelf moet regelen met de verkopende partij. En uiteindelijk is bol.com ook het gezicht van de externe verkopers (gezien dit via het platform van bol gebeurd), waardoor het imago van Bol.com schade oploopt i.p.v. de externe verkoper.
Dus daar valt nog wel winst te behalen voor bol.com als je het mij vraagt.
Ik heb het geprobeerd te verwoorden maar je klikt dus op "IN WINKELWAGEN" terwijl er letterlijk 20 pixels boven staat "Verkoop via partner". Let wel: tussen de prijs die jij ziet en de knop winkelwagen, staat dat Bol het dus niet zelf verkooptThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:58:
[...]
...Als je naar het aantal reviews kijkt zijn er blijkbaar toch genoeg mensen die het niet op tijd hebben gezien.
...en heb ik niet zozeer verder gekeken wie de aanbieder was..
En toch hou je vol; nee, dit kan je de consument niet kwalijk nemen. Ik klik maar wat aan. Wil nu een spelletje / smartphone / produkt voor die prijs. Bol is stom / boos en niet goed bezig want
Geen idee of je het topic gelezen hebt? Bol heeft gisteren dus alsnog direct en acuut de betreffende verkoper uit het systeem gegooid en orders / geld teruggedraaid.Dus daar valt nog wel winst te behalen voor bol.com als je het mij vraagt.
[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2020 14:05 ]
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je zo fel moet reageren...MAX3400 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:04:
[...]
Ik heb het geprobeerd te verwoorden maar je klikt dus op "IN WINKELWAGEN" terwijl er letterlijk 20 pixels boven staat "Verkoop via partner". Let wel: tussen de prijs die jij ziet en de knop winkelwagen, staat dat Bol het dus niet zelf verkoopt
En toch hou je vol; nee, dit kan je de consument niet kwalijk nemen. Ik klik maar wat aan. Wil nu een spelletje / smartphone / produkt voor die prijs. Bol is stom / boos en niet goed bezig want
[...]
Geen idee of je het topic gelezen hebt? Bol heeft gisteren dus alsnog direct en acuut de betreffende verkoper uit het systeem gegooid en orders / geld teruggedraaid.
Fijn dat mensen hun geld terughebben

[ Voor 27% gewijzigd door ThaBEN op 29-06-2020 14:39 ]
Misschien een andere smartphone-resolutie aanschaffen?ThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:35:
[...]
Maar wat jij zegt is misschien waar voor de webbrowser, maar in de bol.com app moet je heel sneaky eerst naar beneden scrollen voordat je die info te zien krijgt. Zie onderstaand voorbeeld.
:strip_exif()/f/image/dIKcWGkLq5druNaxIRf9xlEF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoef niet te scrollen en er staat (en daar geef ik je dan wel nu gedeeltelijk gelijk in) ONDER "In winkelwagentje" welke verkoper het is.
En nu even expres een "niet gesized" single screenshot van mijn OP7 Pro gepost om dus aan te geven dat "sneaky scrollen" dus weer afhankelijk is van je device en niet specifiek van de app / lengte?
@Verwijderd naar aanleiding van dit (ietwat chaotische) topic, een idee om toch nog eens een nieuwsbrief over "derde partijen" eruit te sturen? Of in de app & browser de plaats van de verkoper eens te heroverwegen / of font-diktes?
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2020 14:47 ]
Oh als je het topic had doorgelezen is dit geen nieuwsBrilsmurfffje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:06:
Het grote verschil tussen die twee is, dat Amazon wèl de verantwoordelijkheid neemt als de marketplace verkoper het laat afweten!Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:00:
[...]
Ja, gelukkig was ik er optijd bij en is het geld nog niet vrijgegeven aan de verkoper en krijg ik mijn geld nog terug van bol.com zelf...
Ik was nooit eerder bekent dat scam zo makkelijk op sites als bol.com kan staan... In de toekomst zal ik al niet meer bestellen op sites met externe verkopers zoals amazon.de en bol.com ...
Nu zal dat nog steeds meer gedoe geven dan bij Amazon rechtstreeks bestellen, maar als er niet geleverd wordt, krijg je gewoon je geld terug.bron
Sollten Unstimmigkeiten zwischen Ihnen und dem Verkäufer aufgetreten sein und Sie können zu keiner Einigung kommen, steht Ihnen unsere Amazon.de A-bis-z Garantie zur Verfügung. Weitere Informationen finden Sie unter Die Amazon.de A-bis-z-Garantie.
Idem met een Ubiquiti switch hier. Nadien verkoopsvoorwaarden gelezen: https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-kopenbijandereverkopers. De essentie is dat je NIET een koopovereenkomst afsluit met bol.com, maar met de derde partij.
Artikel 4 - Aanbod derde partijen:
- De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.
Bol mag dat wel zo leuk opschrijven in de kleine letters, maar ze hebben toch echt een verantwoordelijkheid als ze een oplichter via hun portaal klanten laten benadelen. Dan kunnen ze niet op dit artikel terugvallen, dat zou te makkelijk zijn.cwegh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:45:
Idem met een Ubiquiti switch hier. Nadien verkoopsvoorwaarden gelezen: https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-kopenbijandereverkopers. De essentie is dat je NIET een koopovereenkomst afsluit met bol.com, maar met de derde partij.
- De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.
De reviews bij het product zijn reviews over het product en geen reviews van dit product van specifiek deze verkoper. Of bedoelde je iets anders?ThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:58:
[...]
Als je naar het aantal reviews kijkt zijn er blijkbaar toch genoeg mensen die het niet op tijd hebben gezien.
Tuurlijk wel. Een digitale koopovereenkomst is hetzelfde als een koopovereenkomst op papier met een handtekening op.JPS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:48:
[...]
Bol mag dat wel zo leuk opschrijven in de kleine letters, maar ze hebben toch echt een verantwoordelijkheid als ze een oplichter via hun portaal klanten laten benadelen. Dan kunnen ze niet op dit artikel terugvallen, dat zou te makkelijk zijn.
Als je bestelt krijg je dit te zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/O0FnEisUpYaUI8hYQ4ha7m3O.png?f=user_large)
Als je op "Bestelling afronden" klikt, zet je jouw virtuele handtekening onder de koop en ga je dus akkoord met de koop en de voorwaarden die onder die koop vallen - derde partij in dit geval. Als je op "toepasselijke voorwaarde" klikt krijg je dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GQrO5DmiJTqnVuUMFJVMV3Tx.jpg?f=user_large)
Waar je hier komt: https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden en vervolgens https://www.bol.com/nl/m/...ndereverkopers/#artikel-4
Zoals eerder gemeld is het enige wat je kan Bol kan verwijten is een slechte leverancier-intake. Maar ze hebben zich ingedekt met de koopvoorwaarden.
Je kan dat niet leuk vinden, maar ik neem het wel mee als lessons learned bij aanbiedingen via bol.com.
[ Voor 3% gewijzigd door cwegh op 29-06-2020 17:07 ]
Ik bedoelde de shopreviews van de externe verkoper (toen die nog op bol.com actief was). Daar waren 2 dagen terug 13 shopreviews te vinden die allemaal een 1 gaven omdat de verkoper de bestelde producten nooit heeft geleverd.Jimster schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:51:
[...]
De reviews bij het product zijn reviews over het product en geen reviews van dit product van specifiek deze verkoper. Of bedoelde je iets anders?
Ik wou daarmee aanduiden dat al deze klanten dus ook niet was opgevallen dat deze verkoper geen goede reputatie had op moment dat deze hun bestelling hadden geplaatst.
Wellicht kan een gemiddeld cijfer + totaal aantal beoordelingen bij de naam van de verkoper (gelijk zoals op eBay) voor meer duidelijkheid zorgen en deze misverstanden voorkomen.
Ik zal in elk geval niet snel hier nogmaals intrappen.
Dan zou ik maar beter opletten. oa V&D en Blokker doen het ook alThaBEN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:30:
[...]
Ik snap je punt en je zegt niets dat verkeerd is. Tegelijkertijd zijn er mensen die niet vaak iets online bestellen bij bol.com (waaronder ik). En dan vergeet ik soms wel eens dat bol.com ook externe verkopers heeft, aangezien dit vroeger niet het geval was.
Net zoals ik bij Mediamarkt of Coolblue niet hoef te dubbelchecken of het product wel echt door het bedrijf wordt geleverd van de website welke ik bezoek, kan ik mij goed voorstellen dat meerdere mensen dit bij bol.com ook over het hoofd zien.
Tuurlijk niet, nogmaals, het gaat om de situatie dat Bol via haar platform een oplichter faciliteert, niet de bonafide transacties.cwegh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:05:
[...]
Tuurlijk wel. Een digitale koopovereenkomst is hetzelfde als een koopovereenkomst op papier met een handtekening op.
<KNIP>
De consument mag hier betrouwbaarheid verwachten itt bijv marktplaats. Een rechter zal met het consumentenrecht in de hand hier hoogstwaarschijnlijk de consument in het gelijk stellen. Nog los van het feit dat Bol het niet zover zal laten komen (als ze slim zijn) en hun naam hoog willen houden.
ik bestel toch liever bij amazon vaak veel goedkoper, en amazon neemt tenminste zijn verantwoordelijkheid
Precies, had net ook iets gekocht bij plaza en door de slechte reviews toch maar geannuleerd maar anuleren ging heel snel en de medewerker overtuigde me dat ook bij louche aanbieders via hun krijg je gewoon je geld terug, natuurlijk kan dit even duren maar ze zeggen dat ze garant staan.svandamme schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:17:
[...]
en dan nog wat maakt het uit... Is er hier iemand die al ooit via bol.com,door een partner is geflessed met niet levering... en zijn geld vervolgens niet via bol.com terugkreeg?
Nu was ik natuurlijk snel met anuleren en heb mijn geld alweer terug, las net ook verder net van hetzelfde bedrijf dat ze vaker minder goede producten weer opnieuw proberen te verkopen, dus kijk nu wel verder naar een echte verkoper.
[ Voor 15% gewijzigd door Honesty op 29-06-2020 19:24 ]
Festina lente
Ok.. waar is je wettekst die de onderzoeks plicht van consumenten, op het moment van aankopen beschrijft??Hackus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:57:
[...]
Nee, daar gaat het dus niet 'alleen' over.
Beoordeling kennelijke vergissingsvandamme schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:53:
[...]
Ok.. waar is je wettekst die de onderzoeks plicht van consumenten, op het moment van aankopen beschrijft??
Bij de beantwoording van de vraag of er sprake is van evt. kennelijke vergissing, moet uitgegaan worden van een gemiddelde consument, dat wil zeggen een gemiddeld geïnformeerde consument. Van een consument, die van plan is om een product te kopen, mag namelijk worden verwacht dat deze zich van tevoren globaal heeft georiënteerd op de prijzen van een product (gerechtshof s'-Hertogenbosch (LJN: BC2420). Hierbij is belangrijk dat de consument rekening houdt met onder andere het merk en andere specifieke eigenschappen van het product.
meer leesvoer
Het zal allemaal wel, en ja, er staat dat het via een externe partij gaat.
Maar veel mensen zien bol.com als een betrouwbare site, en gaan er vanuit dat de mensen waar bol.com mee samenwerkt automatisch ook te vertrouwen zijn.
Kun je wat van vinden, zo werkt dat nou eenmaal voor veel mensen.
Dit soort zaken gaat bol.com heel wat klanten kosten.. en terecht.
Als site/bedrijf wil je toch je naam hoog houden wat je in al die jaren hebt opgebouwd? Moet ik nu op een betrouwbare site gaan zoeken naar wat betrouwbaar is of niet.. geen zin in.. genoeg sites waar dat niet hoeft.
Ik krijg steeds meer een aversie door dit soort zaken en mijdt @Verwijderd tegenwoordig.
Maar veel mensen zien bol.com als een betrouwbare site, en gaan er vanuit dat de mensen waar bol.com mee samenwerkt automatisch ook te vertrouwen zijn.
Kun je wat van vinden, zo werkt dat nou eenmaal voor veel mensen.
Dit soort zaken gaat bol.com heel wat klanten kosten.. en terecht.
Als site/bedrijf wil je toch je naam hoog houden wat je in al die jaren hebt opgebouwd? Moet ik nu op een betrouwbare site gaan zoeken naar wat betrouwbaar is of niet.. geen zin in.. genoeg sites waar dat niet hoeft.
Ik krijg steeds meer een aversie door dit soort zaken en mijdt @Verwijderd tegenwoordig.
Nou nou, Bol.com zelf is toch prima, alleen die externe verkopers verpesten het.
Mocht je toch met een externe verkoper te maken hebben dan is het verstandig om altijd voor achteraf betalen te kiezen of desnoods Creditcard.
Maar daarnaast mocht je niets geleverd krijgen dan krijg je vrijwel altijd wel je geld terug zonder dat ze moeilijk doen.
Oh en als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Vooral dan ook met Apple producten oppassen.
Gewoon niet bestellen in zo'n dergelijke situatie
Mocht je toch met een externe verkoper te maken hebben dan is het verstandig om altijd voor achteraf betalen te kiezen of desnoods Creditcard.
Maar daarnaast mocht je niets geleverd krijgen dan krijg je vrijwel altijd wel je geld terug zonder dat ze moeilijk doen.
Oh en als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Vooral dan ook met Apple producten oppassen.
Gewoon niet bestellen in zo'n dergelijke situatie
In vino veritas, in aqua sanitas
Inmiddels heeft Bol.com mijn bestelling definitief afgesloten en wordt mijn geld binnen enkele werkdagen teruggestort. Al met al prima werk van Bol.com al hadden ze iets alerter en adequater mogen reageren bij de eerste signalen.
Nee hoor https://www.bol.com/nl/p/...VFBG2w.1_4.6.ProductImageBrilsmurfffje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:06:
Andere verkoper. Dit heeft er toch niets mee te maken of...?
👉🏻 Blog 👈🏻
Het is een misplaatste grap > belletje rinkelenkraades schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:26:
[...]
Andere verkoper. Dit heeft er toch niets mee te maken of...?
In coronatijd wilde ik een tondeuse kopen. Overal uitverkocht en niet leverbaar natuurlijk. Maar bol had er nog wel een aantal. Allemaal stock van louche verkopers, of een veelvoud van de normaal prijs of 'leverproblemen'. Verder zit bol bommetje vol met dropshippers die via Ali leveren. De betrouwbaarheid van vroeger is loooong gone
Niet bij de externe verkopers bestellen maar enkel van Bol.com zelf? Dan is er toch niets aan de hand?Gerwin486741 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:33:
In coronatijd wilde ik een tondeuse kopen. Overal uitverkocht en niet leverbaar natuurlijk. Maar bol had er nog wel een aantal. Allemaal stock van louche verkopers, of een veelvoud van de normaal prijs of 'leverproblemen'. Verder zit bol bommetje vol met dropshippers die via Ali leveren. De betrouwbaarheid van vroeger is loooong gone
In vino veritas, in aqua sanitas
Jep klopt, maar een foutje is zo gemaakt dus sindsdien kijk ik bij de buren, dan hoef ik nooit op externe leveranciers te letten.JohanNL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:11:
[...]
Niet bij de externe verkopers bestellen maar enkel van Bol.com zelf? Dan is er toch niets aan de hand?
Het is natuurlijk ook óntzettend moeilijk voor Bol om even een systeem te maken waarbij een aantal Rules deze problemen zouden voorkomen:
IF Seller registration date <6 months THEN no ads discounts >40%.
En zo kun je nog tiental regels toevoegen om te zorgen dat nieuwe verkopers niet lukraak allerlei obvious scams kunnen regelen via Bol.
Bol is een gigantisch bedrijf, men kan echt wel iets beter opletten bij verkopers met een kvk van luttele maandjes oud die opeens iPhones voor de helft van de prijs gaan aanbieden. Bizar hoe sommige mensen zo gemakkelijk denken over dat Bol hierin een zielig slachtofffertje is. Dit heeft gewoon te maken met luiheid en commercie. Deze vorm van oplichting bestaat al sinds jaar en dag met externe verkopers, en Bol holt er pas bij diverse meldingen achteraan. De hele Setup is zo ontzettend lui georganiseerd en het interesseert ze amper.
Ze verkochten ook jarenlang illegale software producten via derden, was al heel lang bekend bij ze maar ze deden er gewoon niets aan want het bracht veel geld op. Tot het online een groter issue werd en men er op social media en fora over begon te praten en het meer aandacht ontving, toen moesten ze er wel mee kappen. Geen goed woord voor over.
En zo kun je nog tiental regels toevoegen om te zorgen dat nieuwe verkopers niet lukraak allerlei obvious scams kunnen regelen via Bol.
Bol is een gigantisch bedrijf, men kan echt wel iets beter opletten bij verkopers met een kvk van luttele maandjes oud die opeens iPhones voor de helft van de prijs gaan aanbieden. Bizar hoe sommige mensen zo gemakkelijk denken over dat Bol hierin een zielig slachtofffertje is. Dit heeft gewoon te maken met luiheid en commercie. Deze vorm van oplichting bestaat al sinds jaar en dag met externe verkopers, en Bol holt er pas bij diverse meldingen achteraan. De hele Setup is zo ontzettend lui georganiseerd en het interesseert ze amper.
Ze verkochten ook jarenlang illegale software producten via derden, was al heel lang bekend bij ze maar ze deden er gewoon niets aan want het bracht veel geld op. Tot het online een groter issue werd en men er op social media en fora over begon te praten en het meer aandacht ontving, toen moesten ze er wel mee kappen. Geen goed woord voor over.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"Royeboi schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:28:
Want voor een miljardenbedrijf zijn daar natuurlijk geen uitzonderingen voor? Er bestaat zoiets als Account managers in het bedrijfsleven.
Nogmaals, het is pure luiheid en winstbejag. Ze willen er gewoon geen energie in steken en vinden het wel prima zo, terwijl deze shop bovenaan de PW met tientallen onterechte afprijzingen terecht komt.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Daar staat niets in dat je verplicht om onderzoek te doen naar de aanbieder.Hackus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:46:
[...]
Beoordeling kennelijke vergissing
Bij de beantwoording van de vraag of er sprake is van evt. kennelijke vergissing, moet uitgegaan worden van een gemiddelde consument, dat wil zeggen een gemiddeld geïnformeerde consument. Van een consument, die van plan is om een product te kopen, mag namelijk worden verwacht dat deze zich van tevoren globaal heeft georiënteerd op de prijzen van een product (gerechtshof s'-Hertogenbosch (LJN: BC2420). Hierbij is belangrijk dat de consument rekening houdt met onder andere het merk en andere specifieke eigenschappen van het product.
meer leesvoer
Dat gaat over het product dat je koopt.. dat je moet onderzoeken of het wel de juiste specs heeft voor je verwachtingen.
Iets wat bij online verkoop al helemaal gedekt is door de verplichte koop op afstand 14 dagen retour garantie.
wat je hier zeiOnderzoeks plicht slaat dus op het ontvangen van bestelling, en onderzoeken dat het op moment van ontvangst in orde is...svandamme schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:24:
[...]
Daar staat niets in dat je verplicht om onderzoek te doen naar de aanbieder.
Dat gaat over het product dat je koopt.. dat je moet onderzoeken of het wel de juiste specs heeft voor je verwachtingen.
Iets wat bij online verkoop al helemaal gedekt is door de verplichte koop op afstand 14 dagen retour garantie.
En of de prijs wel correct is die wordt aangeboden. [art. 3:11 BW] daar gaat dit topic over. als er twijfel is, kan het makkelijk oplichting zijn.
* Klinkt een aanbod te mooi om waar te zijn, is dat vaak ook zo !
maar het heeft weinig nut om na 3 weken er weer over te beginnen
[ Voor 58% gewijzigd door Hackus op 23-07-2020 09:45 ]