Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik had een prijsalert ingesteld voor de iphone 11 64 GB op 699 euro. Nu is deze gisteren gezakt naar 600 euro op bol.com. De leverancier is tp trade.

Nu ben ik vanwege deze harde prijsdaling enorm skeptisch, maar toch omdat het via bol.com wordt geleverd heb je toch gewoon recht op een nieuw en werkend toestel, inclusief garantie?

Het 64GB model is geprijsd op 600 euro en het 128GB model zelfs op 479,40 euro.

Link 128GB model:
https://www.bol.com/nl/p/...enNMZA.1_4.5.ProductTitle

Link 64GB model:
https://www.bol.com/nl/p/...aGVErw.1_4.5.ProductTitle

Maar zijn de toestellen dan refurbished vraag ik me af? Maar dit moet er dan toch verplicht bij staan?

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:15
Kijk maar naar de reviews van de leverancier op bol.com. De leverancier is Inpex Tp trade. Uit de reviews blijkt dat er niet geleverd wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
larsiey schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:08:
Kijk maar naar de reviews van de leverancier op bol.com. De leverancier is Inpex Tp trade. Uit de reviews blijkt dat er niet geleverd wordt.
Ja maar het verbaasd me dan dat bol.com dit aanbied. Bol.com staat voor uitstekende levering van hun producten. Mensen gaan dit toch massaal bestellen voor deze prijs en verwachten dat het product de volgende dag in huis is (levertijd is uiterlijk 6 juli, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53

Honesty

kattenneus!

Je gaat je afvragen of je wel een 0 kan geven bij bol.com als rating als je al die eentjes ziet.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
PietjeKlaassen schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Ja maar het verbaasd me dan dat bol.com dit aanbied. Bol.com staat voor uitstekende levering van hun producten. Mensen gaan dit toch massaal bestellen voor deze prijs en verwachten dat het product de volgende dag in huis is (levertijd is uiterlijk 6 juli, maar goed).
En daarbij, bol.com is toch verplicht een nieuwe iphone te leveren, of als zij deze niet leveren het geld te retourneren? Ik zou bijna denken gelijk bestellen omdat het via bol.com is. Je hebt toch niets te verliezen, je kan zelfs kiezen voor betalen achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PietjeKlaassen schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:12:
[...]

En daarbij, bol.com is toch verplicht een nieuwe iphone te leveren
Lees je wel eens? https://www.bol.com/nl/m/kopenbijandereverkopers/

Zonder direct Bol.com af te fakkelen; in nette bewoordingen staat daar vooralsnog nergens dat Bol.com aangesproken kan worden door je en ook niet de leverancier is van de produkten.

Elders zal je ongetwijfeld bij navragen een document kunnen vinden waarin staat dat Bol.com echt 0 verantwoording neemt (wettelijk) voor hun resellers / affiliates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Zou leuk zijn als ze het leveren voor deze prijs. Helaas kan je bij deze order (ook met bol select) niet achteraf betalen. Ik ga de gok daarom niet nemen.
Als je achteraf zou kunnen betalen heb je niet veel te verliezen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
Headshot_NL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:16:
Zou leuk zijn als ze het leveren voor deze prijs. Helaas kan je bij deze order (ook met bol select) niet achteraf betalen. Ik ga de gok daarom niet nemen.
Als je achteraf zou kunnen betalen heb je niet veel te verliezen.
Ik zie het nu ook inderdaad dat ik niet achteraf kan betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Zonder direct Bol.com af te fakkelen; in nette bewoordingen staat daar vooralsnog nergens dat Bol.com aangesproken kan worden door je en ook niet de leverancier is van de produkten.

Elders zal je ongetwijfeld bij navragen een document kunnen vinden waarin staat dat Bol.com echt 0 verantwoording neemt (wettelijk) voor hun resellers / affiliates.
Oké duidelijk... maar ik blijf het vreemd vinden dat bol.com dit niet direct verwijdert. Het is slecht voor hun imago. Mensen die zoeken naar een iphone 11 krijgen dit als eerste resultaat te zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Er wordt inderdaad niet geleverd door Inpex Trade TP. Ik heb er toevallig zelf iets kleins gekocht (minder dan €20 dus had weinig te verliezen) en ze moeten al 2 weken leveren terwijl je wel al direct een track en trace code krijgt. Dit laatste doen ze om de betaling van Bol.com te kunnen ontvangen.

Gisterenavond kreeg ik toevallig een mail of ik mijn pakketje retour wilde sturen ivm niet tevreden zijn. Ja lol, ik heb nog niks ontvangen dus hier zit ook weer een truuk achter. Bol.com is uiteraard al helemaal op de hoogte en zal vroeg of laat de toko gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PietjeKlaassen schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Oké duidelijk... maar ik blijf het vreemd vinden dat bol.com dit niet direct verwijdert. Het is slecht voor hun imago. Mensen die zoeken naar een iphone 11 krijgen dit als eerste resultaat te zien.
Mensen die een iPhone zoeken en tegen een behoorlijke prijs, zien het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsO7r6FcKJ__tNs0zXJjn9rJfQA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yCvNCN2OJTQjrrZ8v75rMFwE.jpg?f=user_large
Tenzij je echt niet wil lezen als consument en opgelicht wil worden, er staat toch duidelijk dat er nog 10 verkopers zijn en dat de snelste verkoper zegt dat je het apparaat dinsdag dus al in huis hebt?

Dat je er niet op klikt en spijkers op laag water zoekt want "laagste prijs alert!!11", tja, daar kan ik eerlijk gezegd niet veel mee; Bol is vrij expliciet in hun voorwaarden en als je mogelijk de wereld toch ietsjes beter maakt, kan je Bol ook even bellen / mailen met je bevindingen en misschien een linkje naar dit topic?

Allicht dat Inpex dan ineens geen verkoper meer is op hun site. Helaas is een KvK aanvraag zo geregeld dus dan kunnen ze volgende week onder een andere naam dezelfde produkten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-06-2020
Kun je de bestelling annuleren? Ik heb namelijk vlug bestelt, maar begon dan te kijken naar de reviews en heb dan maar geannuleerd... Krijg ik mijn geld dan nog terug of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:21:
Krijg ik mijn geld dan nog terug of niet?
Hoe heb je betaald; dat is namelijk de enige manier om te kunnen zeggen of je je geld terug kan halen, anders dan "hopen" dat de leverancier het terugbetaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:21:
Kun je de bestelling annuleren? Ik heb namelijk vlug bestelt, maar begon dan te kijken naar de reviews en heb dan maar geannuleerd... Krijg ik mijn geld dan nog terug of niet?
Je hebt het recht om te annuleren zonder opgave van reden aangezien het hier een online aankoop betreft. Hoe snel je je geld gaat terugzien is een andere vraag natuurlijk, maar dat hoor je wel degelijk terug te krijgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-07 01:03
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Mensen die een iPhone zoeken en tegen een behoorlijke prijs, zien het volgende:
[Afbeelding]
Tenzij je echt niet wil lezen als consument en opgelicht wil worden, er staat toch duidelijk dat er nog 10 verkopers zijn en dat de snelste verkoper zegt dat je het apparaat dinsdag dus al in huis hebt?

Dat je er niet op klikt en spijkers op laag water zoekt want "laagste prijs alert!!11", tja, daar kan ik eerlijk gezegd niet veel mee; Bol is vrij expliciet in hun voorwaarden en als je mogelijk de wereld toch ietsjes beter maakt, kan je Bol ook even bellen / mailen met je bevindingen en misschien een linkje naar dit topic?

Allicht dat Inpex dan ineens geen verkoper meer is op hun site. Helaas is een KvK aanvraag zo geregeld dus dan kunnen ze volgende week onder een andere naam dezelfde produkten aanbieden.
Ben het echt totaal niet met je eens. Heb de afgelopen dagen al meerdere prijs alerts ontvangen door die gasten. Neem het direct al niet serieus, maar zoveel mensen denken gewoon bij bol.com te kopen of een partner en zullen dat vertrouwen.

Vind het onbestaanbaar dat bol dit dagenlang laat gebeuren en ook heel slecht voor hun imago.

Snap je trouwens wel wat “spijkers op laag water zoeken” betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Hoe heb je betaald; dat is namelijk de enige manier om te kunnen zeggen of je je geld terug kan halen, anders dan "hopen" dat de leverancier het terugbetaalt.
Ik had zojuist het PS4 spel DOOM Eternal besteld via bol.com en betaald via iDeal. Maar zag daarna ook pas dat dit de externe verkoper Inpex Tp trade betrof die zeer slechte reviews heeft. Ik heb mijn bestelling gelijk laten annuleren via bol.com medewerker op de chat.

Status is momenteel "Verzoek tot annulering, We proberen de verzending van het artikel tegen te houden. We mailen je zodra we meer weten."

Betekend dit dat ik mijn geld nog terugkrijg?
Heb nog geen track and trace of mail ontvangen dat er iets verstuurd is.

Overigens dacht ik dat de grote rode "Scherp Geprijsd" banners exclusief van toepassingen waren op producten die door bol.com zelf werden verstuurd, vandaar dat ik niet had opgemerkt dat dit een externe verkoper betrof en gelijk had besteld toen ik deze "actieprijs" voorbij zag komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dk-ycpvCOzohZqeS_gxmwq0ktM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ARyB4IV2RNf4nLEnRT9O7krK.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door ThaBEN op 28-06-2020 10:40 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ziet er wel uit als een betrouwbaar bedrijfje, toch? Bestaat al zéker 2 maanden.

https://www.oozo.nl/bedri...er/1983533/inpex-tp-trade

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 28-06-2020 10:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
Ik krijg nu een mail dat ik mijn geld binnen 5 werkdagen zou terugkrijgen van Bol.com...
Is de kans dan klein dat dit degelijk gebeurt? Ik heb mijn mijn bankapp betaald... Wat kan ik nu het beste doen?+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Bedrijf bestaat ook nog maar goed een maand. Dat wordt dus zoveel mogelijk "verkopen" zonder leveren en dan maken dat je weg bent.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Ook hier een prijs alert ontvangen voor een Synology camera license.
Prijs 2 tientjes goedkoper dan normaal, dus bestelt via Bol.com.
Ook met de gedachte dat het wel goed zat via Bol.com.
Echter zag ik toen de beoordelingen van deze verkoper.....
Binnen de 3 minuten geannuleerd en 1 uur later al onderstaande mail van Bol.com ontvangen.
Aangezien Bol.com de betaling vasthoudt totdat de externe verkoper verzonden heeft, zit ik dus nog goed.
De betaling wordt dan ook gewoon gecrediteerd door Bol.
Was dus net optijd en een wijze les rijker voortaan.
Kortom kopen via Bol.com is zeer veilig, maar dat hoeft niet perse ook zo te zijn via hun externe verkopers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJ5J_ZoE-mhM0YjfKRHi8ZyjVPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoaQ7hPSMc5kHwa09EB2h0Oh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door mistervis007 op 28-06-2020 10:34 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
Ik heb ook deze mail ontvangen, betekend dit dan dat ik net optijd ben voor het terugkrijgen van mijn geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:35:
Ik heb ook deze mail ontvangen, betekend dit dan dat ik net optijd ben voor het terugkrijgen van mijn geld?
Yep, zie mijn aanvulling hierboven.
Geld is nog niet vrijgegeven aan de verkoper door Bol, dus Bol handelt dit verder met jouw af.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
als je bol.com al wat langer kent, weet je dat het dit bedrijf geen moet uitmaakt welke aanbieder gebruik maakt van hun site.

Er is 0,0 controle vanuit bol.com
Het voorbeeld van TS is er 1 uit velen, en al jaren.

Wat dat betreft begint bol.com langzaam aan de ''nieuwe Marktplaats'' te worden; Marktplaats, het afvoerputje van internet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tr4nnel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:26:
[...]

...maar zoveel mensen denken
...zullen dat vertrouwen.
Dat bedoel ik dus; als consument lekker niet verder kijken dan je neus lang is en zo snel mogelijk next next finish aanklikken. En het is ook nooit goed toch?

Is de prijs TE laag en wordt er niet geleverd? Boze (niet-geinformeerde) consumenten!
Is de prijs LAAG en wordt je opgelicht door niet te lezen? Boze (niet-geinformeerde) consumenten!
Gaat de prijs nooit OMLAAG van iets als een Apple-device? Boze (niet-geinformeerde) consumenten!

Ja, ik zit er even wat hard in maar als je dan OOK nog zo "onhandig" bent om niet te weten wat iDeal precies doet op internet en dus ook nog afrekent, is het dan heel raar dat er nog steeds een grote voedingsbodem van "boze (niet-geinformeerde) consumenten" bestaat waar oplichters hun geld aan verdienen?

iDeal is niets meer / minder dan een gecontroleerde en goedgekeurde manier om user-initiated (dus door de koper) geld te versturen. Die handeling is niet verzekerd door de bank (!!) en het siert in dit topic Bol.com dat ze blijkbaar wel garant staan en het geld terugstorten?

Wil je veilig(er) betalen op internet? Schaf een creditcard aan en (helaas) koop bij de duurdere aanbieders. Ben je van alle gedoe af; de gemiddelde CC-maatschappij geeft je minstens 6 en soms zelfs 24 maanden de tijd om het geld terug te vorderen bij een niet leverende verkoper. Plus nog heleboel extraatjes zoals transportschade, verzekeringen, annuleringen (vliegreizen), etc. etc. etc.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Dat bedoel ik dus; als consument lekker niet verder kijken dan je neus lang is en zo snel mogelijk next next finish aanklikken. En het is ook nooit goed toch?

Is de prijs TE laag en wordt er niet geleverd? Boze (niet-geinformeerde) consumenten!
Is de prijs LAAG en wordt je opgelicht door niet te lezen? Boze (niet-geinformeerde) consumenten!
Gaat de prijs nooit OMLAAG van iets als een Apple-device? Boze (niet-geinformeerde) consumenten!

Ja, ik zit er even wat hard in maar als je dan OOK nog zo "onhandig" bent om niet te weten wat iDeal precies doet op internet en dus ook nog afrekent, is het dan heel raar dat er nog steeds een grote voedingsbodem van "boze (niet-geinformeerde) consumenten" bestaat waar oplichters hun geld aan verdienen?

iDeal is niets meer / minder dan een gecontroleerde en goedgekeurde manier om user-initiated (dus door de koper) geld te versturen. Die handeling is niet verzekerd door de bank (!!) en het siert in dit topic Bol.com dat ze blijkbaar wel garant staan en het geld terugstorten?
toon volledige bericht
Ja klopt, maar ze werken ook onder andere namen en soms bij andere producten. Als een normaal product bijvoorbeeld 10 euro goedkoper is als een ander product is dit toch onmogelijk om te weten of dit nu scam is of niet... Bol.com moet hier aanwerken en alleen bepaalde betrouwde verkopers toelaten op hun platform...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Ja klopt, maar ze werken ook onder andere namen en soms bij andere producten. Als een normaal product bijvoorbeeld 10 euro goedkoper is als een ander product is dit toch onmogelijk om te weten of dit nu scam is of niet... Bol.com moet hier aanwerken en alleen bepaalde betrouwde verkopers toelaten op hun platform...
Zie MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"

Het produkt is 44% goedkoper / 370 Euro... Dat is een bijna onmogelijke prijs waarvoor een iPhone van dat type ooit nieuw in doos verkocht gaat worden. Waarom geloof je dan dat het wel een valide aanbieding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Zie MAX3400 in "Iphone 11 128GB voor maar 479,40 euro, hoe kan dit?"

Het produkt is 44% goedkoper / 370 Euro... Dat is een bijna onmogelijke prijs waarvoor een iPhone van dat type ooit nieuw in doos verkocht gaat worden. Waarom geloof je dan dat het wel een valide aanbieding is?
Ja, dit was al wat sketchy... Maar ik heb het over andere voorbeelden die maar 2 tientjes goedkoper zijn... Zo kan je onmogelijk bepalen of het nu scam is of niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bedrijf is sinds 10 juni actief op bol.com. KVK is sinds april 2020 actief, alleen maar negatieve reviews. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Als ik vervolgens het correspondentieadres door maps haal, blijkt dat dat gewoon een woonadres is. Op z'n best is dat een legitieme verkoper die het klein aanpakt. Ik zou daar nooit 500 euro uitgeven. Want wie garandeert mij dat ik er over 3 maanden nog garantie kan claimen en het bedrijf nog bestaat?

Oja, hoe komt een kleine verkoper zo goedkoop aan die iPhones? Dat een Coolblue nog een keer een dealtje maakt met Apple voor 5% korting of gewoon investeert in een eenmalige reclamestunt zou ik nog willen geloven. Maar kleinschalige verkopers kunnen dit echt niet.

[ Voor 23% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Ja, dit was al wat sketchy... Maar ik heb het over andere voorbeelden die maar 2 tientjes goedkoper zijn... Zo kan je onmogelijk bepalen of het nu scam is of niet...
Sorry, niet mee eens.

- de reviews van deze verkoper op Bol zijn gewoon 100% ruk en die had je met 2 klikken kunnen vinden.
- Inpex TP intikken op Google had je doorgestuurd naar hun zeer gebrekkige website en KvK-vermelding.

Onmogelijk? Nee, niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:58:
Bedrijf is sinds 10 juni actief op bol.com. KVK is sinds april 2020 actief, alleen maar negatieve reviews. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Als ik vervolgens het correspondentieadres door maps haal, blijkt dat dat gewoon een woonadres is. Op z'n best is dat een legitieme verkoper die het klein aanpakt. Ik zou daar nooit 500 euro uitgeven. Want wie garandeert mij dat ik er over 3 maanden nog garantie kan claimen en het bedrijf nog bestaat?
Ja, gelukkig was ik er optijd bij en is het geld nog niet vrijgegeven aan de verkoper en krijg ik mijn geld nog terug van bol.com zelf...
Ik was nooit eerder bekent dat scam zo makkelijk op sites als bol.com kan staan... In de toekomst zal ik al niet meer bestellen op sites met externe verkopers zoals amazon.de en bol.com ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Sorry, niet mee eens.

- de reviews van deze verkoper op Bol zijn gewoon 100% ruk en die had je met 2 klikken kunnen vinden.
- Inpex TP intikken op Google had je doorgestuurd naar hun zeer gebrekkige website en KvK-vermelding.

Onmogelijk? Nee, niet echt...
Niet iedereen is van de eerste keer als zo kritisch als jij... Er gaan heel veel mensen producten bestellen zonder naar de reviews te kijken... Het is gewoon schandalig dat dit ondertussen al een paar weken bezig is en dat bol er niets aandoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Grappig, diezelfde verkoper heeft de 64GB versie voor €600 te koop staan... Hoe betrouwbaar wil je dan nog overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Niet iedereen is van de eerste keer als zo kritisch als jij... Er gaan heel veel mensen producten bestellen zonder naar de reviews te kijken... Het is gewoon schandalig dat dit ondertussen al een paar weken bezig is en dat bol er niets aandoet...
Dus op internet spelen we inderdaad "boze / domme consument" maar in het echte leven niet?

In de winkelstraat koop je liever ook een iPhone voor 44% korting van iemand met een marktstand, aan de rand van de stad, in de schaduw van een steegje en een bestelbus zonder opschrift met een handgeschreven bonnetje zonder kleine letters? Of loop je in de stad wel de winkel van KPN of T-Mobile binnen voor meer geld?

Of geloof je ook dat de Rolexen op de stranden van Marmaris, die je worden aangeboden door verkopers op sandalen, werkelijk waar maar 50 Euro kosten en 100% echt?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2020 11:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Dat. De reviews mogen echt wat prominenter in beeld komen. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen duidelijk is dat je op de verkoper kunt klikken voor reviews.

Maar het is inderdaad een nieuwe mode. Marktplaats ondersteunt ook de oplichters. Ze introduceren allerlei features die oplichters helpen hun ware aard te verbergen en mooi voor de dag te komen en als je eens iets verdachts meldt, krijg je 0 respons en blijft de advertentie gewoon staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvh98
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05-2022
Tuurlijk kun je beter opletten, maar ook ik ben er ingetrapt omdat het mij niet helder was dat het door een partner aangeboden kon worden.. stom?! Ja ontzettend stom van mezelf! Maar stommer vind ik het Bol.com, zij doen helemaal niks en zegt dat ze de partners 1x per maand beoordelen en dan pas actie ondernemen, heel raar! Ook ik heb mijn bestelling geannuleerd binnen 5 minuten via chat en via de site maar helaas geen bevestiging binnen.. wel via creditcard betaald dus hoop dat het goed komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-07 06:46
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Sorry, niet mee eens.

Ben het met jou eens dat het bedrag waarvoor deze iPhone aangeboden wordt gewoon niet realistisch is en je dit had kunnen weten, maar bij het voorbeeld van enkele 10tjes goedkoper moeten er toch ook altijd mensen zijn die daar als eerste wat "kopen". Hoe kunnen deze mensen het dan weten? Je geeft aan via het KvK nummer, niet iedereen heeft daar weet van, laat staan dat ze weten wat het betekend..

Daarnaast vind ik het ook wel sneaky om die 5 sterren review van de telefoon zelf wel te laten zien en die van de verkoper niet, sommige zullen in een snelle blik denken dat deze bij de verkoper horen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
Inderdaad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik kreeg een prijsalert voor een WD Red 4TB voor 75€ terwijl dit normaal rond de 125€ ligt. Vertrouwde het niet helemaal en dus even op die leveranciernaam gegooled. Kom ik hier uit.

Inderdaad verwacht je van Bol dat ze hun leveranciers screenen op betrouwbaarheid, maar kennelijk gebeurt dat niet. En om die reden zijn leveranciersbeoordelingen niet het eerste waar ik naar kijk.

Gelukkig heeft mijn 'too good to be true' detector wel zijn werk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvh98
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05-2022
BTFD schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Ben het met jou eens dat het bedrag waarvoor deze iPhone aangeboden wordt gewoon niet realistisch is en je dit had kunnen weten, maar bij het voorbeeld van enkele 10tjes goedkoper moeten er toch ook altijd mensen zijn die daar als eerste wat "kopen". Hoe kunnen deze mensen het dan weten? Je geeft aan via het KvK nummer, niet iedereen heeft daar weet van, laat staan dat ze weten wat het betekend..

Daarnaast vind ik het ook wel sneaky om die 5 sterren review van de telefoon zelf wel te laten zien en die van de verkoper niet, sommige zullen in een snelle blik denken dat deze bij de verkoper horen..
Precies dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
Inderdaad, wat ik al zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De klantenservice van BOL is in ieder geval heel meegaand...

De melding is in ieder geval al doorgezet, sluiting van deze winkel zal een dezer dagen wel gebeuren vermoed ik.

Daarnaast krijgt een verkoper niet per direct z'n geld, daar gaat tijd overheen. Wel tijd dat de klant zonder geld en zonder product zit uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Blijkbaar zijn er al meerdere klachten binnengekomen. Het is doorgezet naar het hoofdkantoor. Had net contact met de klantenservice

Bedankt mensen! Heb nu mooi 5 euro tegoedbon.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Heb ook een melding gedaan bij Bol.
Ook de PriceWatch moet wat mij betreft worden aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door JPS op 28-06-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
JPS schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:23:
Heb ook een melding gedaan bij Bol.
Ook de PriceWatch moet wat mij betreft worden aangepast.
Kan volgens mij niet. Dat moet bol.com zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:22:
Blijkbaar zijn er al meerdere klachten binnengekomen. Het is doorgezet naar het hoofdkantoor. Had net contact met de klantenservice

Bedankt mensen! Heb nu mooi 5 euro tegoedbon.
Kan 'ie z'n garagebox weer voor andere doeleinden gaan gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Klinkt allemaal als een grote scam. Kreeg namelijk vandaag zelf price alert voor Samsung Tab S5e, €238 ipv €389.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
sypie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:20:
De klantenservice van BOL is in ieder geval heel meegaand...

De melding is in ieder geval al doorgezet, sluiting van deze winkel zal een dezer dagen wel gebeuren vermoed ik.

Daarnaast krijgt een verkoper niet per direct z'n geld, daar gaat tijd overheen. Wel tijd dat de klant zonder geld en zonder product zit uiteraard.
Uiteindelijk krijg je van Bol.com gewoon je geld terug alleen zij moeten dit ook intern ook juridisch netjes afwikkelen door alle noodzakelijke stappen te doorlopen. Dit betekent dat je gewoon even geduld moet hebben.

Ik denk alleen wel dat deze toko vroeg of laat tegen de lamp loopt. Je laat namelijk altijd sporen achter. Het is alleen de vraag hoeveel tijd de politie erin kan en wil steken om ze daadwerkelijk op te sporen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
Voor mensen die hun geld niet terug krijgen: bol.com heeft geclaimd dit wel te doen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dq_RoEbWnh0912kkyxZBX__x0dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljaZNatGJKOeAjjyUy7mSBnG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gronjos
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-12-2021
Ik heb dit ook vanochtend gezien. Heel skeptisch. Dit bedrijf lijkt niet erg betrouwbaar te zijn (zie foto). Hij staat in de KvK geregistreerd sinds april als bedrijf voor “ Reparatie van communicatieapparatuur”. De foto van het bedrijf ziet er ook niet veelbelovend uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khsvXpXU0GbA-_yGN1C2iqjKAlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfGxxXD8MQ2FlvoLcYj7Apsm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Gronjos op 28-06-2020 11:46 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 16:51
zeezuiper schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:26:
Klinkt allemaal als een grote scam. Kreeg namelijk vandaag zelf price alert voor Samsung Tab S5e, €238 ipv €389.
Idem voor een Thrustmaster stuurtje. Baalde al en heb eraan gedacht mijn huidige stuur (á 395 euro) terug te sturen en deze voor 237 te kopen, maar toch eerst even gegoogled en recensies gelezen. No go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ethereal81 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Idem voor een Thrustmaster stuurtje. Baalde al en heb eraan gedacht mijn huidige stuur (á 395 euro) terug te sturen en deze voor 237 te kopen, maar toch eerst even gegoogled en recensies gelezen. No go.
Dat soort dingen moet je gewoon tweedehands kopen. Dit soort "hebbedingetjes" liggen massaal te verstoffen. Je vindt altijd wel een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PietjeKlaassen schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Je hebt als consument ook een 'onderzoeksplicht'.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartencr
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2020
Ja, dit zaakje stinkt.
Ook een router voor 26,- ipv ca.250.
Even melding gemaakt via chat bij bol. Com.
gevraagd om hem te blokkeren.
Ook een een of andere kaart voor pc voor ca. 300 ipv 550.
Je kan fluiten naar je geld.
Begrijp niet dat bol.com niet direct afsluit en beter onder oek doet naar dit soort bedrijven. Laat ze maar pas toelaten als bedrijf aan bepaalde regels voldoen. Denkaa: inschrijving kvk langer dan een jaar. Keurmerken of iets dergelijks. Wie zij. De eigenaren. Laten ze maar bewijs van goed gedrag laten aantonen.
Consumenten worden hier alleen maar de dupe van. Ik heb geen bezwaa als dit soort eisen gesteld wordt. Je gaat toch als bol. Com niet mee werken aan oplichting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Gronjos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:45:
Ik heb dit ook vanochtend gezien. Heel skeptisch. Dit bedrijf lijkt niet erg betrouwbaar te zijn (zie foto). Hij staat in de KvK geregistreerd sinds april als bedrijf voor “ Reparatie van communicatieapparatuur”. De foto van het bedrijf ziet er ook niet veelbelovend uit.

[Afbeelding]
Mja aan de andere kant heb je ook welwillende kleine webwinkeltjes die wel ter goede trouw handelen en gewoon zeer klein beginnen. Niet iedereen heeft een startkapitaal van enkele tonnen om een bedrijfspand te huren.

Op het moment dat het de mooi is om waar te zijn is, zoals in dit geval een iPhone die ruim 44% goedkoper is. Ja dan moet je bullshit radar afgaan. Zeker als het ook om grote bedragen gaat.

Het is voor Bol en voor Tweakers trouwens ook een goede les dat geautomatiseerde prijs checkers ook hun beperkingen kennen.
Maartencr schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:02:
Ja, dit zaakje stinkt.
Ook een router voor 26,- ipv ca.250.
Even melding gemaakt via chat bij bol. Com.
gevraagd om hem te blokkeren.
Ook een een of andere kaart voor pc voor ca. 300 ipv 550.
Je kan fluiten naar je geld.
Begrijp niet dat bol.com niet direct afsluit en beter onder oek doet naar dit soort bedrijven. Laat ze maar pas toelaten als bedrijf aan bepaalde regels voldoen. Denkaa: inschrijving kvk langer dan een jaar. Keurmerken of iets dergelijks. Wie zij. De eigenaren. Laten ze maar bewijs van goed gedrag laten aantonen.
Consumenten worden hier alleen maar de dupe van. Ik heb geen bezwaa als dit soort eisen gesteld wordt. Je gaat toch als bol. Com niet mee werken aan oplichting.
Nee, je krijgt uiteindelijk je geld van Bol.com. Het duurt alleen even doordat zij het juridisch netjes moeten afwikkelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Miki op 28-06-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 11:39

ITsEZ

parttime all-rounder

Als consument mag je verwachten dat als je iets bij bol koopt, dat het goed zit. Ik snap ook niet dat bol hier nog steeds niks aan heeft gedaan. Vanaf volgende maand mogen ze pas betalingen vasthouden van verkopers als er vermoede van fraude is (nieuwe av). Dit probleem loopt al langer dan een jaar, maar meestal op kleine schaal. Deze verkoper heeft duizenden producten, de (reputatie) schade voor bol zal dan ook ontzettend groot zijn. Aan het einde van de dag staat bol altijd garant voor je geld, maar ze doen zichzelf hierin wel ernstig tekort. Bij dit soort verkopers moeten toch alle alarmbellen meteen af gaan...

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Maartencr schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:02:
Denkaa: inschrijving kvk langer dan een jaar.
Want? Als morgen een miljardenbedrijf uit Duitsland opgericht in 1831 ofzo ook in NL een vestiging wil, zich inschrijft bij de KvK, zijn ze dan ineens minder betrouwbaar?

Of als morgen Bol en Coolblue fuseren in een nieuwe BV en een KvK aanvragen, ga je daar dan ook het eerste jaar niet bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ze zijn toch al een paar weken actief op bol.com. Dat bedrijf heeft al voor tienduizenden euro's, mensen opgelicht.

Wat ik vreemd vind, is dat het zo ontzettend duidelijke oplichting is, maar dat je tot op dit moment nog gewoon je aankopen kunt doen. Hier is de reactiesnelheid van Bol.com toch echt te laag!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hhaans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-05 00:47
Inpex TP is zojuist verwijderd als verkoper op bol.com

https://www.bol.com/nl/v/...1001034073331138#overview

[ Voor 44% gewijzigd door hhaans op 28-06-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Sommige mensen zijn ook gewoon te hebberig en te dom om te poepen.

Ik was enkele jaren geleden op een verjaardag en daar was iemand die trots aan het vertellen was dat zijn net nieuwe Samsung Note 400 euro op Marktplaats had gekost. We kregen bijna ruzie toen ik hem uitlegde dat dat niet kan. Weet niet meer precies wat zijn argumenten waren waarom het wel kon, maar hij was niet blij dat ik hem probeerde uit te leggen dat dat niet kan.

Zulke mensen zijn echt gouden business voor oplichters. Iemand die een iPhone wil hebben ziet dan die van 500 en rekent zich rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
Is Belsimpel.nl eigenlijk even betrouwbaar als een coolblue ofz?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:13:
Sorry?

Het opzoeken van gegevens en reviews etc. wordt de hele ochtend al besproken maar zelf proberen / doen, is wat teveel gevraagd?

Geen idee; Belsimpel heeft zat geld om op ALLE commerciele zenders op TV te adverteren. Zijn ze dan betrouwbaar? Kunnen ook oplichters zijn die slim adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Luckeh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:06:
Ze zijn toch al een paar weken actief op bol.com. Dat bedrijf heeft al voor tienduizenden euro's, mensen opgelicht.

Wat ik vreemd vind, is dat het zo ontzettend duidelijke oplichting is, maar dat je tot op dit moment nog gewoon je aankopen kunt doen. Hier is de reactiesnelheid van Bol.com toch echt te laag!
Eens dat de reactiesnelheid te traag is van Bol maar niemand is zijn geld kwijt hoor.

Geld wordt pas aan het begin van elke nieuwe maand overgemaakt indien er geleverd is door de verkoper. Mocht iemand dus op 1 juni bestellen dan krijgt de verkoper pas rond 4 juli uitbetaald.

Ik las dat ze wel direct een track&trace versturen. Dat is het bewijs van verzending en een kwalijke zaak als er inderdaad niets verzonden wordt.

Bol werkt ook met een ratingsysteem. Je moet een bepaald percentage scoren want anders kom je op de strafbank te zitten en ben je niet meer zichtbaar voor een paar weken. Mocht het aanhouden dan wordt je account gesloten.

Dit gaat echter zo snel dat ze nog onder de radar blijven en het is goed dat iedereen het meldt.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik zie het. Dan weet Bol toch vlot te handelen zo op de zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Elian Evenepoel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:13:
Ik heb er twee telefoons gekocht, m'n vader heeft er één gekocht en m'n moeder, zus en zusje ook. Tot het moment dat er niks aan de hand is een prima bedrijf.

Maar toen m'n camera wazige foto's maakte (probeer maar niet om met een telefoon in de stromende regen te fietsen) merkte ik een enorm verschil in contactmogelijkheden. Uiteindelijk moest ik het maar opsturen naar een geautomatiseerd servicepunt.

Als je een paar euro meer betaalt, heb je bij bol.com 24/7 support en kun je alles gewoon naar hen opsturen. Erg fijn voor een apparaat als een smartphone dat je heel de dag door nodig hebt. Coolblue heeft ook prima openingstijden. En heeft zelfs als voordeel dat ze winkels hebben. Voortaan is het eerste wat ik doe tijdens het betaalproces naar de klantenservice gaan om te kijken hoe ze te bereiken zijn en of ze ook fysieke winkels hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
*knip*

Dat is natuurlijk niet de bedoeling op GoT.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 28-06-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

*knip*

Dat je niet zo tevreden bent over je eigen inzet en dan nog minder tevreden over de antwoorden die je krijgt; daar kan ik helaas niet erg veel aan veranderen. Maar volgens mij heb je https://tweakers.net/shopreview/ niet eens bezocht als eerste stap (is slechts 2x klikken van dit topic naar reviews voor Belsimpel).

Graag een TR maken en dan niet reageren.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoedje op 28-06-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elian Evenepoel
Dat is genoeg.

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 28-06-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 16:51
hoi1234 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Dat soort dingen moet je gewoon tweedehands kopen. Dit soort "hebbedingetjes" liggen massaal te verstoffen. Je vindt altijd wel een goede aanbieding.
Tweedehands niet makkelijk in de buurt te vinden en allemaal voor de hoofdprijs. Daarnaast vind ik garantie ed wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:57
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Zelfde constructie als bij Amazon. Ook daar zitten oplichters tussen.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daviddutch
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-06-2020
Ze kunnen echt wel snel zijn :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyaFE1MGR5866IbZkEnxmzSQr6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7iDlCFaAoBecv6l61EamJtgM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door Daviddutch op 28-06-2020 13:00 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzebrax
  • Laatst online: 19-06 00:45
Ik kreeg ook een telefoontje van een vriendin van mij, de dochter had deze zien staan en gelukkig had ze even gebeld vooraleer deze aan te kopen. Algemene regel is toch "Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook zo". Pricewatch bij tweakers heeft nu nog wat redelijk wat items staan van dit malafide bedrijf, bv ook de iphone Se. Gelukkig heeft tweakers een sterke community om mensen op de gevaren te wijzen. Over het algemeen heb ik met bol.com sinds ze met externe partners werken niet zo'n goede ervaringen gehad en vermijd ik dit platform voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 13:01
Hoe dom kun je overigens als oplichter zijn om op een platform als bol.com af te komen met iPhones tegen dergelijke prijzen ? Dat gaat bij een hoop mensen onmiddellijk een hoop alarmen laten afgaan.

Ik kreeg vanmorgen ook een Pricewatch alarm voor een access point dat ineens 30% goedkoper was dan elders. Had wel direct gezien dat het niet door bol.com zelf verkocht werd, maar had voor de rest weinig wantrouwen, gezien het ook al een model van een paar jaar oud was en vorig jaar met Black Friday al eens behoorlijk goedkoper verkocht werd. Gelukkig ben ik nogal een trage en had nog niet besteld. Maar volgens mij ben je toch wel redelijk ingedekt door bol.com zelf. Ik lees hierboven van verschillende mensen dat je maar moet hopen dat je je geld nog terug krijgt, maar is dat op basis van feiten of gewoon van een zeker cynisme tegenover de slachtoffers ?

Zelf betaal ik meestal met Amex die ook een kopersbescherming heeft, maar ik ga er gewoon vanuit dat je dat bij bol.com zelfs niet eens nodig hebt en je via bol zelf voldoende garanties/bescherming krijgt. Anders had dit al lang in het lang en het breed in de mainstream pers gekomen, want bol.com is gewoon een enorme household name in Nederland en België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redzebrax
Het gaat niet alleen over geld terug krijgen (waar je al een effort voor moet doen), het gaat ook over producten die bv moeilijk verkrijgbaar zijn en die aangeboden worden, waarbij je dan maanden moet wachten om dan een alternatief voorgesteld te krijgen wat je niet wilt. Het gaat over aanbiedingen wat online als beschikbaar staat en wat ze toch niet in stock hebben. En in dit geval, dit had nooit online mogen staan, een minimale filter had deze leverancier al als onbetrouwbaar kunnen aanduiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfoxx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-08-2020
ik had gisteren een gps-horloge besteld van garmin voor 287euro nu blijkt deze bestelling geannuleerd te zijn door bol.com omdat ze niet meer samenwerken met een partner. nu vind ik toch dat bol.com een tegemoetkoming moet geven. ik ga hier zeker werk van maken via testaankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TruetactiX
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-06 10:36
Ik snap niet dat mensen hier nog in trappen. Een iPhone 11 128Gb voor minder dan 500€ dan gaan alle alarm bellen toch rinkelen?

Zag de alert ook voorbij komen en na het zien dat je niet achteraf kunt betalen wist ik helemaal genoeg.

Bol mag veel beter screenen want dit zal ook voor Bol imagoschade opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
crazyfoxx schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:01:
ik ga hier zeker werk van maken via testaankoop.
Suck6

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 15:53
ik had gisteren een gps-horloge besteld van garmin voor 287euro nu blijkt deze bestelling geannuleerd te zijn door bol.com omdat ze niet meer samenwerken met een partner. nu vind ik toch dat bol.com een tegemoetkoming moet geven. ik ga hier zeker werk van maken via testaankoop.
Dat kun jij vinden....Bol.com zal daar anders over denken. Man man...wat een mentaliteit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Want je was liever je geld kwijt geweest aan een oplichter? Volgens mij beschermt Bol.com je juist en zou je ze een taart moeten sturen als bedankje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redzebrax
@truetactix Jij beseft dat, maar 80% denkt gewoon dat dat een promotie is. Ze denken bol.com betrouwbaar en weten gewoon niet dat daar andere bedrijfjes achter zitten, dus let's buy. In deze denk ik toch dat bol.com hun policy wat zal moeten aanpassen, of dit is het begin van erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redzebrax
@plucky Nee bol.com is hier zwaar in de fout gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:26:
@plucky Nee bol.com is hier zwaar in de fout gegaan.
Serieus?

Je hebt een bestelling uitstaan bij een malafide bedrijf. Maar Bol.com (via hun is de bestelling gegaan) ziet dat, schakelt het malafide bedrijf uit, annuleert je bestelling en gaat (hopelijk) ook het geld terug halen voor je.

En dan zeg je dat Bol.com zwaar (???) de fout in is gegaan.

Ik ben een beetje zoekende wat jouw logica nu is; 2 pagina's lang allemaal "nieuwe Tweakers" die wel blij zijn dat Bol stappen onderneemt; jij vind het maar weer stom en fout. Wat wil je dan? Je 479.40 Euro wel kwijt zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:25:
@truetactix Jij beseft dat, maar 80% denkt gewoon dat dat een promotie is. Ze denken bol.com betrouwbaar en weten gewoon niet dat daar andere bedrijfjes achter zitten, dus let's buy. In deze denk ik toch dat bol.com hun policy wat zal moeten aanpassen, of dit is het begin van erger.
Hoe duur is dat horloge normaal gesproken? Daarnaast geeft bol.com duidelijk aan dat het door een externe verkoper gekocht wordt. Boven de knop om het in je digitale winkelwagen te plaatsen staat duidelijk wie het verkoopt... In dit geval heeft bol.com je juist gered van je eigen onvoorzichtigheid door de order te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzebrax
@max3400 Zwaar in de fout voor zichzelf. Als klant doe je dat 1 keer, misschien 2 en dan laat je die online shop links liggen. Zoals ik al zei, het gaat meer dan over terugbetaling. Het gaat over betrouwbaarheid en service bv.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:33:
@max3400 Zwaar in de fout voor zichzelf. Als klant doe je dat 1 keer, misschien 2 en dan laat je die online shop links liggen. Zoals ik al zei, het gaat meer dan over terugbetaling. Het gaat over betrouwbaarheid en service bv.
Waarom is de service/betrouwbaarheid dan niet goed? Een externe partij probeert mensen op te lichten via Bol, dat is inderdaad niet netjes. Bol mist deze shop helaas in de screening dus er worden order geplaatst. Mensen melden dit bij Bol en zij halen op zondag de winkel offline. Orders worden geannuleerd en mensen krijgen hun geld terug.

Volgens mij heeft Bol, behalve de misser in de screening, prima gehandeld hier. Je krijgt inderdaad niet het artikel maar volgens mij kon je zelf ook wel bedenken dat in ieder geval de prijs van de iPhone veel te laag was. Daarnaast had de winkel uitsluitend negatieve beoordelingen waarbij het minimale cijfer gegeven werd én gemeld werd dat niets geleverd wordt... Wees blij dat je via Bol besteld hebt want nu zie je ten minste nog snel/zonder moeite je geld terug. Volgende keer beter opletten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

redzebrax schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:33:
Wederom, en allicht moet je even teruglezen wat ik dus exact probeer te verwoorden al de hele dag: Bol.com beschermt "de simpele / boze / domme / onoplettende consument" nu. Dan vind ik het, persoonlijk, best een issue dat je Bol.com nu exact van het omgekeerde beschuldigd; dat zij fout zitten.

Nee, dat kan je niet hard maken. Dat is net alsof je tegen Tweakers.net zegt dat hun Pricewatch doorverwijst naar andere sites. Daar was dan op siteX malware te vinden. En dus had Tweakers maar maatregelen moeten treffen? Of je bestelt bij siteX iets, betaalt en toevallig 8 uur later gaat de tent failliet; had Tweakers dat dan ook maar moeten voorspellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redzebrax
Lol, had gezegd dat tweakers juist sneller waarschuwt voor deze malafide praktijken vanwege de community, Pricewatch van tweakers was juist vervuild door de vele aanbiedingen uit zijn garage als 1 persoons bedrijf. Je mag bol.com verdedigen whatever, dat zal mij een zorg wezen. Ik geef alleen maar aan dat ze meer proactief moeten werken om geen klanten te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kreeg deze mogen van de beide Samsung USBsticks zo'n zelfde melding.
256GB voor 30€

Zelfde verkoper, Inpex Tp trade

Ik denk dat ze weer een 'inzamelings-campagne' gehouden hebben

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 28-06-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svandamme
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-05 16:11
Nja, had 34 inch ultrawide dell scherm besteld. Maar als het too good is to be true.
Dan betaal ik gewoon via MC kaart, en dan maakt het mij geen hol uit of Bol ook maar iets van verantwoordelijkheid heeft voor die partner.. of niet.

Want bij niet levering : Hallo Master Card ? Show me the money!

Hoefde dus niet want Bol annulleerde de zaak toen ze zagen dat het fout liep.

Ik begrijp niet hoe iemand ook maar kan zeiken dat bol.com de bestellingen annuleerde.
En nee, ze kunnen ook niet alle partners volledig gaan screenen, en zelfs na screening zullen er altijd malafide partijen zijn die tijdje zich gedragen en dan plots hun slag slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svandamme
Hackus schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Je hebt als consument ook een 'onderzoeksplicht'.
Onderzoeksplicht gaat hier niet over.
Je kan als klant niet verweten worden dat iemand frauduleuze aanbiedingen doet en jij het als klant "onvoldoende onderzocht hebt in kader van onderzoeksplicht" das gewoon onzin

https://www.dirkzwager.nl...20een%20gebrek%20vertoont.

"Indien een koper iets aanschaft en het product of de dienst blijkt gebrekkig te zijn, dan rust op de koper de plicht om de gekochte zaak op gebreken te onderzoeken en de verkoper zo snel mogelijk te waarschuwen indien de zaak een gebrek vertoont. De verkoper wordt hiermee beschermd tegen klachten die pas laat worden ingediend en waartegen hij zich, door het tijdsverloop, nog moeilijk kan verweren."

Onderzoeks plicht slaat dus op het ontvangen van bestelling, en onderzoeken dat het op moment van ontvangst in orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
@svandamme
Hoop gezeik hoor.
https://www.mastercard.nl...-nooit-is-aangekomen.html
Keer gehad met ICS. Dan kijk ik liever even goed naar de aanbieder.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik heb niets dan lof voor MasterCard; al vaker met ze gesproken over ongeautoriseerde betalingen, terugvordering, verzekering (van aangekochte produkten). Geen greintje last gehad; netjes te woord gestaan (24/7 in het nederlands) en altijd in voordeel van klant (mij dus) geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FreshMaker schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:07:
Ik kreeg deze mogen van de beide Samsung USBsticks zo'n zelfde melding.
256GB voor 30€

Zelfde verkoper, Inpex Tp trade

Ik denk dat ze weer een 'inzamelings-campagne' gehouden hebben
Voor dat geld kun je elders toch zeker wel een 12TB USB stick vinden (op z'n minst)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svandamme
kraades schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:25:
@svandamme
Hoop gezeik hoor.
https://www.mastercard.nl...-nooit-is-aangekomen.html
Keer gehad met ICS. Dan kijk ik liever even goed naar de aanbieder.
Wat is er gezeik.
probeer eens wat volzinnen zodat het ook duidelijk is wat je nu wil zeggen en waarom.

100% succes met Mastercard betwistingen, is elke keer gewoon goed gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
svandamme schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Wat is er gezeik.
probeer eens wat volzinnen zodat het ook duidelijk is wat je nu wil zeggen en waarom.

100% succes met Mastercard betwistingen, is elke keer gewoon goed gekomen.
Doe je altijd zo op internet?

Gezeik als ik dat ik liever eerst even uit mijn doppen kijk voordat ik bestel i.p.v. een "show me the money" procedure bij de creditcard maatschappij opstart. Niet alles wordt vergoed en die terugbetaling moet ook ergens vandaan komen. Dat maakt mij wél een hol uit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svandamme
kraades schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Doe je altijd zo op internet?

Gezeik als ik dat ik liever eerst even uit mijn doppen kijk voordat ik bestel i.p.v. een "show me the money" procedure bij de creditcard maatschappij opstart. Niet alles wordt vergoed en die terugbetaling moet ook ergens vandaan komen. Dat maakt mij wél een hol uit.
Ok, wel nu weet ik tenminste waarop je reageert.

I spreek van bol.com, als ik daar iets bestel, dan ga ik er vanuit dat het veilig genoeg moet zijn.
En als er DAN nog iets gebeurt, heb ik Mastercard.

Ik heb nergens gezegd dat ik helemaal niet uit mijn doppen kijk.. dat verzin je er gewoon zelf bij hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TruetactiX schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:15:
Ik snap niet dat mensen hier nog in trappen. Een iPhone 11 128Gb voor minder dan 500€ dan gaan alle alarm bellen toch rinkelen?

Zag de alert ook voorbij komen en na het zien dat je niet achteraf kunt betalen wist ik helemaal genoeg.

Bol mag veel beter screenen want dit zal ook voor Bol imagoschade opleveren.
Mensen zijn hebberig. Zelfde als mensen die voor 2% rente meer hun hele vermogen bij IceSafe onder brachten, of mensen die leningen met woekerrente afsloten om hoog risico opties te kopen.

Mensen worden blind en denken niet meer na.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

ThaBEN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Ik had zojuist het PS4 spel DOOM Eternal besteld via bol.com en betaald via iDeal. Maar zag daarna ook pas dat dit de externe verkoper Inpex Tp trade betrof die zeer slechte reviews heeft. Ik heb mijn bestelling gelijk laten annuleren via bol.com medewerker op de chat.

Status is momenteel "Verzoek tot annulering, We proberen de verzending van het artikel tegen te houden. We mailen je zodra we meer weten."

Betekend dit dat ik mijn geld nog terugkrijg?
Heb nog geen track and trace of mail ontvangen dat er iets verstuurd is.

Overigens dacht ik dat de grote rode "Scherp Geprijsd" banners exclusief van toepassingen waren op producten die door bol.com zelf werden verstuurd, vandaar dat ik niet had opgemerkt dat dit een externe verkoper betrof en gelijk had besteld toen ik deze "actieprijs" voorbij zag komen.

[Afbeelding]
Voordat je de betaling doet staat er toch heel duidelijk wie de leverancier is....
Waarom is even rustig lezen toch zo moeilijk? Bang dat je 'het voordeel' mist als je even 5 minuten neemt om te zien waar/wat je nu koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svandamme
Edgarz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:06:
[...]

Voordat je de betaling doet staat er toch heel duidelijk wie de leverancier is....
Waarom is even rustig lezen toch zo moeilijk? Bang dat je 'het voordeel' mist als je even 5 minuten neemt om te zien waar/wat je nu koopt?
en dan nog wat maakt het uit... Is er hier iemand die al ooit via bol.com,door een partner is geflessed met niet levering... en zijn geld vervolgens niet via bol.com terugkreeg?

Want daarover gaat de discussie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

svandamme schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Onderzoeksplicht gaat hier niet over.
Je kan als klant niet verweten worden dat iemand frauduleuze aanbiedingen doet en jij het als klant "onvoldoende onderzocht hebt in kader van onderzoeksplicht" das gewoon onzin

"Indien een koper iets aanschaft en het product of de dienst blijkt gebrekkig te zijn, dan rust op de koper de plicht om de gekochte zaak op gebreken te onderzoeken en de verkoper zo snel mogelijk te waarschuwen indien de zaak een gebrek vertoont. De verkoper wordt hiermee beschermd tegen klachten die pas laat worden ingediend en waartegen hij zich, door het tijdsverloop, nog moeilijk kan verweren."

Onderzoeks plicht slaat dus op het ontvangen van bestelling, en onderzoeken dat het op moment van ontvangst in orde is...
Nee, daar gaat het dus niet 'alleen' over.

Het gaat over oa onderzoek doen of het aangeboden goed wel kan kloppen tov andere aanbieders. Niet alleen of je je pakje in goede orde hebt ontvangen,en of het juiste goed in de verpakking zit. en de 'meldingsplicht' dit zsm te melden bij verkoper
(verder is het tegenwoordig slim om niet zomaar bij iedere goedkope verkoper te kopen, en toch iets verder te kijken dan je neus lang is)

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 29-06-2020 09:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 2 Laatste