LewisVries schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:21:
[...]
Beter lezen voordat je iemand anders beticht van fouten.
1. Ik weet dat de iMac 2014 nu nog meedoet, ik zeg dan ook VOLGEND JAAR.
2. Windows 10 draait op computers die 12 jaar oud zijn (of zelfs ouder). Vergeleken met maar 6 jaar voor computers die gemiddeld ook nog eens veel prijziger zijn is dat toch echt wel een issue, en vandaar de vergelijking met andere sectoren waarin zo'n verschil zit (in dit geval Android vs iOS, waarbij iOS vaak 2x zo lang als Android wordt support, ironisch genoeg ook van Apple).
3. 6 jaar is voor een computer tegenwoordig heel normaal. Computers zijn zo uitontwikkeld en de prestatiesprongen zo marginaal dat een destijds high-end computer van zelfs 10 jaar oud nog prima meekan. En gezien de hoge prijzen die Apple rekent voor hun spullen is het al helemaal belachelijk dat het al zo snel gebeurt. We hebben het hier niet over apparaten van €300.
4. Wie heeft het over laptops? De cut-off is ook gewoon voor desktops, die dus geen accu hebben of verplaatst worden.
5. Er is geen hardware-matige reden gevonden voor de cut-off, kortom planned obselence. Dat maakt hun continue claims over dat het milieu hun zo aan het hart gaat extreem hypocriet (in combinatie met non0user replacable RAM, niet of extreem duur repareren waardoor nieuwe kopen beter is, zogenaamd voor het milieu geen oplader meeleveren maar wel de prijs verhogen etc.).
Zoals wel vaker gebeurt is dit gewoon een gevalletje van goed proberen te praten wat niet goed valt te praten.
En even voor de goede orde, dit zeg ik als Apple-gebruiker van het eerste uur, voordat weer het standaard 'ga je toch lekker verder met Windows/Android' non-argument komt.
Ik snap je hele klacht niet? Apple geeft een computers die 6 jaar oud zijn een vers OS. Gratis.
Computers zijn helemaal niet uit-ontwikkeld? Dat hangt gewoon altijd af van hoe jij jouw computer gebruikt. Iemand die niets verbruikt gaat het verschil niet voelen neen, iemand die het wel verbruikt gaat het wel voelen. Wat maakt het uit dan voor iemand die alleen maar surft en mails stuurt, security updates blijven nog langer komen dan 6 jaar.
Weeral die discussie over: Apple rekent torenhoge prijzen aan, dat gaat nergens naartoe. In beide de Mac Pro en iMac pro was de "Apple tax" ongeveer 200-300 dollar. In een iMac kan je nog steeds je geheugen zelf upgraden, zelfde voor de iMac Pro de Mac Pro. In de laptops is alles vast gesoldeerd, jup, dus je moet kiezen bij aankoop. Apple is daar niet de enige meer in hoor, dat kan je even goed van andere fabrikanten ook gaan ranten.
Een Macbook houdt ook gewoon beter zijn waarde, als ik morgen een Asus laptop koop waar ik in kan sleutelen en upgraden, krijg ik nauwelijks 50% van zijn waarde volgend naar als ik hem verkoop. Mijn 15 inch Macbook pro is verkocht voor 75% van zijn waarde toen ik een andere wou kopen.
De reden waarom veel mensen een Macbook verkiezen is puur voor MacOS, dat of je bouwt een hackintosh, veel van die builds hebben vaak issues dus mensen kiezen zekerheid als het gaat om machines die ze gebruiken in productie.
Kom je nu helemaal naar het Apple stukje van het forum om te ranten over zaken die je kan lezen bij elk stukje nieuws dat Tweakers released bij Apple. Granted zijn er zeker zaken die kritiek verdienen, maar als je niet meer happy bent met je product, niemand houdt je op gunpoint hier bij Apple. Verkoop hem en koop iets anders. Je bent niet de enige hoor die elke keer opnieuw weer komt janken over, mijn SSD zit vast of mijn geheugen zit vast, er zijn genoeg fabrikanten waar je uw geld kwijt kunt die het niet doen.
Ik verlang naar een tijd waar mensen zich niet meer hoeven te verantwoorden voor wat ze kopen, want X is slecht en Y is slecht.
Ah welk device gebruik je? Ik gebruik een Macbook: Oei ja, ik wil geen laptop waar alles is vast gesoldeerd hoor en dat je nieren kost voor aan te kopen. Letterlijk elke keer
[
Voor 3% gewijzigd door
Lyca op 13-11-2020 16:37
]