Safari 15 is blijkbaar nog niet klaar. Waarom nu uitbrengen? Had Safari 15 een eigen beta programma?
Ik draai pi-hole. Ik werd helemaal mal dat iedere keer ik naar NU.nl ging ik een balk kreeg van "this website takes too much resources and that affects the performance / battery)( of zoiets). Of dat ik op een link wilde klikken en dat voordat je klikt alle links een paar centimeters verschieten door een banner. En daardoor lees je niet leuk tech news leest, maar dat Patricia Paay haar hondje weer eens kwijt is.
bugs:
1. Ik klik in een tabblad. Maar het url invoeren wordt actief. Normaal gebeurt dat na een dubbelklik
2. Ik doe een nieuwe zoekopdracht in een nieuw tabblad. Het internet is een beetje traag. Ik terug naar een ander tabblad. Ga ik weer terug naar het zoek tabblad. Tekst weg en geen zoekopdrachten. Proces lijkt afgekapt.
3. Safari begint heel traag aan te voelen. istat geeft aan dat safari op 12GB zit (geen video of zware multimedia.) Als ik Activiteit monitor snap dan is het meeste virtueel. Maar dat doet macOS wel vaker. Maar geen rare vertraging.
4. Geenstijl.nl laat de hele kamer roze opgloeien 😅 (Maar t.net heeft geen rode balk)
Ik zal vanavond even de echte test doen. Muziek afspelen met ds-audio van Synology in een tab. Met de vorige safari stopte de muziek als het tabblad niet actief is. Waarschijnlijk stopt energiebeheer het. Met Chrome komt de volgende track wel.
Wat mis ik. Waarom niet alle tabbladen in de sidebar. Iedereen heeft tegenwoordig een widescreen scherm. Waarom verticale ruimte opofferen als wij veel horizontale ruimte hebben?
[EDIT]
En nu stopt CMD-L ook not eens met werken. Dat is in 15 jaar nog nooit gebeurt. Nieuw tabblad. OOk niet. Moest safari herstarten om CMD-l terug te krijgen.
Firefox my old friend. Come here
[
Voor 6% gewijzigd door
4POX op 21-09-2021 16:08
]