Te langzaam.LewisVries schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:36:
[...]
Of je gaat gewoon naar linksboven, Apple icoon, en klikt op vergrendel scherm
Gebruik jij voor copy-paste ook de muis?
Te langzaam.LewisVries schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:36:
[...]
Ik denk dat er een grote kans is dat ze 'm op 17 november met de nieuwe arm Macs gaan lanceren. De hele planning is een beetje anders dan normaal.LewisVries schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:35:
Ben benieuwd wanneer Big Sur wordt vrijgegeven. Kan mij niet herinneren dat de laatste jaren er meer dan 1 maand tussen iOS release en macOS release zat.
Ik teken nergens meer voor
En waarom ga ik niet meteen naar Tweakers voor info ipv eerst zelf tientallen sites met tips proberen??
Dat zijn meerdere aanvullende stappen. Het drukken op je power button om je mac te vergrendelen maakt het leven een stuk makkelijk. Zeker wanneer je elke keer als je wegloopt je Mac wilt vergrendelen, voor mij is het zeker een grote toegevoegde waardeLewisVries schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:36:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door kevinkrs op 18-10-2020 15:21 ]
Tenzij, zoals bij de iMac, de powerbutton aan de achterkant zit...kevinkrs schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:21:
Het drukken op je power button om je mac te vergrendelen maakt het leven een stuk makkelijk.
Ik geloof als je een Apple Magic Keyboard hebt, je daar ook een eject/power button hebt. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dit hetzelfde doet als op een MacBook Pro en hiermee ook je iMac vergrendeld zal worden.Marco schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:18:
[...]
Tenzij, zoals bij de iMac, de powerbutton aan de achterkant zit...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
GM en dus release zal niet lang meer duren, verwacht voor het einde van de maand eerlijk gezegd..THE_BASE schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:15:
Hoe goed is de beta inmiddels? Zijn we inmiddels al zo ver dat het goed werkt en op een Mac geïnstalleerd kan worden voor dagelijks gebruik?
Het blijft een beta, maar we zijn natuurlijk wel al bij beta 10, meen ik?
Thanks ga ik dat doen. Wil toch een Clean Install, dus dan beter wachten op de final.Kek schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
GM en dus release zal niet lang meer duren, verwacht voor het einde van de maand eerlijk gezegd..
persoonlijk zou ik nu niet meer instappen en wachten tot release.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Bron: https://bombich.com/kb/ccc5/working-apfs-volume-groupsThe partitioning scheme encompasses the entire physical disk. Within the partitioning scheme you can create one or more APFS containers, and within each container, you can create one or more APFS volumes. Unlike partitioning in the past, all of the volumes within the container share the space that is allocated to the container. In the example above, the three gray helper partitions, the System and Data volumes, and the "Other Volume" all have access to that 700GB chunk of storage. "Other Volume B" is in a separate container, though, and does not share space with the volumes in container "A".
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ik wissel nog wel eens om tussen Catalina en Big Sur. Ik heb beide geïnstalleerd als dualboot. Ik moet zeggen dat ik weinig issues heb met Big Sur. Voornamelijk het nieuwe ontwerp van de standaard mail-app vind ik een stuk fijner en schoner ogen. Ik vind beta 10 goed genoeg voor een daily driver. Ook de performance voelt goed aan, misschien zelfs iets vloeiender dan Catalina.THE_BASE schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:15:
Hoe goed is de beta inmiddels? Zijn we inmiddels al zo ver dat het goed werkt en op een Mac geïnstalleerd kan worden voor dagelijks gebruik?
Het blijft een beta, maar we zijn natuurlijk wel al bij beta 10, meen ik?
Je kunt de update draaien en vervolgens met cmd + r weer een mooie schone installatie uitvoerenTHE_BASE schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Thanks ga ik dat doen. Wil toch een Clean Install, dus dan beter wachten op de final.
Dank voor je antwoord. Ik kijk het nog even een paar dagen aan. Als GM komt ga ik die installeren, dat is voor mij voldoende final. Dit weekend toch geen tijd voor, eerst spelen met iPhone 12 Pro.kevinkrs schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
Ik wissel nog wel eens om tussen Catalina en Big Sur. Ik heb beide geïnstalleerd als dualboot. Ik moet zeggen dat ik weinig issues heb met Big Sur. Voornamelijk het nieuwe ontwerp van de standaard mail-app vind ik een stuk fijner en schoner ogen. Ik vind beta 10 goed genoeg voor een daily driver. Ook de performance voelt goed aan, misschien zelfs iets vloeiender dan Catalina.
Ik verwacht volgende week toch wel ergens een GM. Als je stiekem toch een kijkje wilt nemen kun je ook een dualboot installeren. Als je het niets vind, kun je deze net zo gemakkelijk weer verwijderen.
[...]
Je kunt de update draaien en vervolgens met cmd + r weer een mooie schone installatie uitvoeren
Lekker!
Ik heb hetzelfde scherm, maar dan met een MacBook Pro 2016 13" (4 port, 8 GB). Helaas hebben ze het daar niet voor gefixedNapsju schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:41:
Ik heb Big Sur al een tijdje op mijn 2017 MacBook 12" staan ivm support voor de pricewatch: Dell UltraSharp U4919DW Zilver, Zwart. De resolutie van 5120*1440 werkt dan uitstekend.
Echter, wie afhankelijk is van de Brother P-Touch software kan beter nog even wachten. Werkt niet op Big Sur. Als workaround heb ik 'm nu maar op een Windows VM gezet.
[ Voor 5% gewijzigd door Beerkeeper op 26-10-2020 13:06 ]
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
[ Voor 26% gewijzigd door RoRoNL op 26-10-2020 20:49 ]
Haha ja, maar ik wil niet dat ie mijn berichten weggooit, ik wil dat ie ze in de cloud bewaart. Ik heb niet voor niets 2TB iCloud ruimte...RoRoNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:48:
@posttoast Een tip; open de app Berichten (of iMessage) op je Mac. Open voorkeuren > Algemeen.> En kies daar dan voor Bewaar berichten: (bv) 1 jaar. / of 30 dagen.
Dat ruimt op!
Ah, ik wist niet dat dat het geval was. Als dat inderdaad zo is, dan is er niet zoveel aan de hand.RoRoNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:58:
Maar zijn wel gelabeld als: "Mag weg als de SSD vol loopt bij zoveel %".
Haha nou een "Windows man" ben ik al een jaar of 10 niet meerRoRoNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:00:
Dit doet Apple wel bij meer caches in het besturingssysteem, ik ga er gemakshalve vanuit dat dit onveranderd zal zijn in MacOS 11. Het is vergelijkbaar met hoe ze kijken naar het beschikbare RAM-geheugen: gewoon zoveel mogelijk van volgooien. Windows lui schrikken daarvan.
[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 26-10-2020 21:13 ]
Als deze data je lief is zou ik een betere backup suggestie willen voorstellen.posttoast schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:43:
Op MacOS Catalina neemt mijn attachments folder (~/Library/Messages/Attachments) echter dik 50GB in beslag.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Euh, ik wil gewoon geen oude berichten weggooien. Da’s toch niet zo gek? Ik gooi ook al een jaar of 15 geen e-mails meer weg. Het is 2020, ruimte genoeg toch?Greatsword schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
Als deze data je lief is zou ik een betere backup suggestie willen voorstellen.
Dit is toch ook totaal niet makkelijk zoeken zo naar een foto/video etc.
ja dat vindt ik gek, foto's bewaar je wel (=herinneringen) email bewaar ik dus nooit. lezen, ter kennisgeving aangenomen en actie op ondernomen en weg ermeeposttoast schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:53:
[...]
Euh, ik wil gewoon geen oude berichten weggooien. Da’s toch niet zo gek? Ik gooi ook al een jaar of 15 geen e-mails meer weg. Het is 2020, ruimte genoeg toch?
Dat heeft met backups weinig te maken toch? Die heb ik van mijn foto’s en video’s ook gewoon
A wise man's life is based around fuck you
Ok, dit wordt behoorlijk off-topic inmiddels maar: ik vind het héél handig dat ik een paar jaar na dato nog terug kan vinden wat ik naar bijvoorbeeld een aannemer heb gestuurd. Of die ene conversatie met de Hypotheker. Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen. Ik weet nog steeds niet of het attachment-beheer in Big Sur nu anders gaat werken of nietZwelgje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
ja dat vindt ik gek, foto's bewaar je wel (=herinneringen) email bewaar ik dus nooit. lezen, ter kennisgeving aangenomen en actie op ondernomen en weg ermee
mailbox is dan ook nog geen 100kb op dit moment
[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 27-10-2020 20:34 ]
Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat níet het geval is! Ik zou ook graag hebben dat het zo werkt. Mijn Messages nemen een gb of 30 in. En zodra pycharm dik zn caches aan het gebruiken is en naast zn 32gb ram ook z’n virtual memory aan het volstampen is loopt de disk vol met uiteindelijk 0 disk space als gevolg. Wat in zeer sporadische gevallen voor bizarre taferelen zorgt.RoRoNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:58:
Maar zijn wel gelabeld als: "Mag weg als de SSD vol loopt bij zoveel %". Dus ze worden pas opgeruimd als MacOS die ruimte nodig heeft. Dus beter op orde; het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Het is nog geen 19:00 h dus het kan nog.kevinkrs schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:31:
Hmm ik had vandaag toch eigenlijk wel een Beta 11 of GM verwacht.. Helaas.
Hoort het niet om 18:00 te zijn? Vanwege wintertijd inplaats zomertijd?
Gisterenavond waren er releases en nieuwsberichten rond 22 uur.Tinxian schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
Hoort het niet om 18:00 te zijn? Vanwege wintertijd inplaats zomertijd?
Ik weet niet of dit zo lijkt maar ik vind 11.0.1 eigenlijk nog een beetje scherp aan de randen aanvoelen. Ik merkte overal wel performance issues. Zo was safari ontzettend traag in zowel het laden van websites, als het inzoomen, scrollen etc.Quakie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:15:
Zoals paar pagina's geleden gezegd, ik zie het echt gebeuren dat het pas gereleased wordt na aankondiging nieuwe Macs. Zeker nu er een 11.0.1 beta gereleased is denk ik echt dat we nog paar weken mogen wachten. Apple heeft ook uitnodigingen uitgestuurd naar ontwikkelaars om hun apples goed te laten werken op mac silicion..
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Uit nieuwsgierigheid, specifieke reden waarom je Catalina overgeslagen hebt? Of gewoon nooit die behoefte gehad?Quakie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:13:
Hopelijk kunnen we allemaal over as dinsdag. Ik kom zelf van mojave en ik ben er nog uit of ik wacht tot 11.0.2.
[ Voor 3% gewijzigd door kevinkrs op 06-11-2020 11:42 ]
Ik wou dat ik ook Catalina over had geslaan, wat een ramp van een OS was me dat voor mij seg. Zeker tegenover Mojave.kevinkrs schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, specifieke reden waarom je Catalina overgeslagen hebt? Of gewoon nooit die behoefte gehad?
Ik draai Capture One op de beta. Geen enkel probleem.kdbruin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:34:
Hier eerst maar eens wachten tot de meest gebruikte applicaties ook geschikt zijn voor Big Sur voordat ik de overstap maak. Vooral Capture One is voor mij wel belangrijk en die nemen vaak behoorlijk de tijd.
[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 08-11-2020 10:52 ]
Dat gaat echt al 15 jaar niet meer opRoRoNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:00:
Het is vergelijkbaar met hoe ze kijken naar het beschikbare RAM-geheugen: gewoon zoveel mogelijk van volgooien. Windows lui schrikken daarvan.
[ Voor 40% gewijzigd door THE_BASE op 09-11-2020 10:07 ]
Als ik lang op die knop druk krijg ik opties de Mac uit te schakelen of te herstarten, bij kort drukken gebeurd er niets. Is het afhankelijk van welke Mac?kevinkrs schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:20:
MacOS Beta 10 is uit voor de geïnteresseerde. Zit een nieuwe leuke feature in. Je kunt nu op de power button drukken om je Macbook te vergrendelen. Vroeger moest je dit via control + cmd + q doen. En als je nog vensters open had staan en je drukte per ongeluk de control toets niet goed ingedrukt sloot je venster af ook
[ Voor 3% gewijzigd door THE_BASE op 08-11-2020 23:12 ]
Lyca schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:39:
[...]
Ik wou dat ik ook Catalina over had geslaan, wat een ramp van een OS was me dat voor mij seg. Zeker tegenover Mojave.
Ik hoop echt op beterschap in Big Sur.
Nu moet ik toegeven dat ik hetzelfde voel als jullie. Helaas kan ik geen versie terug. Ik heb een 16" 2019 MBP en daarop is Catalina de laagste versie die je kunt installeren.Quakie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:58:
@kevinkrs Bij Catalina was het mijn eerste keer dat ik wachtte op de.1 release. Ik bleef maar negatieve berichten lezen, zag weinig verbetteringen en huidige installatie draait gewoon soepel dat noodzaak steeds minder werd. Na .3 ben ik gestopt met het volgen en heb ik besloten om Catalina helemaal over te slaan.
Ik vind het zelf wel leuk dat big sur ook weer iets anders uit ziet waardoor ik vermoedelijk eerder zal overstappen... (misschien moet ik wel als ik "val" voor mac silicon release aankomende di)
Dt zou heel goed kunnen, ik heb alleen een MacBook Pro met TouchID. Als je daar heel kort op de power button drukt gaat hij netjes in stand-by. Ik had wel verwacht, en het zou netjes zijn als Apple dit voor alle MacBooks zou uitbrengen, het is immers een zeer handige feature als je vaak van je laptop wegloopt.THE_BASE schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:10:
[...]
Als ik lang op die knop druk krijg ik opties de Mac uit te schakelen of te herstarten, bij kort drukken gebeurd er niets. Is het afhankelijk van welke Mac?
Edit: TouchID-enabled Macs dus.
Ik heb MacOS Big Sur als dualboot. Ook de RC versie, sommige onderdelen draaien enorm soepel maar sommige zie ik nog wel wat lag. Bijvoorbeeld als je de notificatie opent, als deze gegroepeerd zijn en je opent een groep en je scrolt gaat het met 15 frames per secondenTHE_BASE schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:42:
Inmiddels macOS Big Sur geïnstalleerd op MacBook 12" (2016). Werkt verrassend goed. Hier en daar merk je nog wel 'lags', beetje traag, maar kan ook komen doordat Spotlight nog aan het indexeren is.
Een site gevonden waar alle icoontjes netjes vierkant zijn gemaakt, daar wordt mijn OCD wel blij van.
https://macosicons.com
Edit: Mail start niet op, dus toch nog niet helemaal feilloos deze versie. Hopelijk komt Apple dus nog met een andere versie volgende week, er zijn veel gebruikers die dit probleem hebben, helaas geen oplossing kunnen vinden. Overigens heeft het een paar uur prima gewerkt.
Edit 2: Mail startte prima op, venster was ergens waar ik het niet kon vinden. Opstarten met Shift + Mail-icoon om te openen lost het probleem op.
[ Voor 41% gewijzigd door kevinkrs op 09-11-2020 15:29 ]
[ Voor 4% gewijzigd door LewisVries op 09-11-2020 21:38 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| If you want to download and install macOS 11 when it becomes publicly available later this year, you're going to want to make sure your Mac is actually able to run it. And, unfortunately macOS system requirements have gone up. We went ahead and listed the macOS Big Sur-compatible Mac systems down below. 12-inch MacBook (2015 and later) MacBook Air (2013 and later) MacBook Pro (Late 2013 and later) Mac mini (2014 and later) iMac (2014 and later) iMac Pro (all models) Mac Pro (2013 and later) |
[ Voor 11% gewijzigd door Lyca op 10-11-2020 10:32 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Beter lezen voordat je iemand anders beticht van fouten.Lyca schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:27:
Ben je nu gewoon aan het ranten? Of stel je effectief een vraag?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 If you want to download and install macOS 11 when it becomes publicly available later this year, you're going to want to make sure your Mac is actually able to run it. And, unfortunately macOS system requirements have gone up. We went ahead and listed the macOS Big Sur-compatible Mac systems down below. 12-inch MacBook (2015 and later) MacBook Air (2013 and later) MacBook Pro (Late 2013 and later) Mac mini (2014 and later) iMac (2014 and later) iMac Pro (all models) Mac Pro (2013 and later)
Dit is de lijst zoals we hem nu kennen, je iMac is 2014 en dus supported voor Big Sur.
Er zijn echt wel wat fouten in je statement hoor, Macs zijn helemaal niet de Androids van de computer wereld. Alles tot 2014 is supported, dat is 6 jaar terug gaan. Dat haal je op Android niet zonder zelf te gaan modden.
Een planned obsolescence op 6 jaar is nu niet het einde van de wereld hoor, een laptop na 6 jaar gebruik zal al wel wat hebben gehad.
Ik haalde nog geen 2-3 jaar met vroegere Asus, MSI merken van laptops, zeker niet met intensief gebruik.
Is het zo erg dat je niet meer het nieuwste OS kan draaien? Ik had tot vorige maand nog een Mac mini uit 2011 in gebruik. Deze mocht mee doen tot high sierra uit 2017 en kreeg nog altijd beveiligingsupdates.LewisVries schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:21:
[...]
Beter lezen voordat je iemand anders beticht van fouten.
1. Ik weet dat de iMac 2014 nu nog meedoet, ik zeg dan ook VOLGEND JAAR.
2. Windows 10 draait op computers die 12 jaar oud zijn (of zelfs ouder). Vergeleken met maar 6 jaar voor computers die gemiddeld ook nog eens veel prijziger zijn is dat toch echt wel een issue, en vandaar de vergelijking met andere sectoren waarin zo'n verschil zit (in dit geval Android vs iOS, waarbij iOS vaak 2x zo lang als Android wordt support, ironisch genoeg ook van Apple).
3. 6 jaar is voor een computer tegenwoordig heel normaal. Computers zijn zo uitontwikkeld en de prestatiesprongen zo marginaal dat een destijds high-end computer van zelfs 10 jaar oud nog prima meekan. En gezien de hoge prijzen die Apple rekent voor hun spullen is het al helemaal belachelijk dat het al zo snel gebeurt. We hebben het hier niet over apparaten van €300.
4. Wie heeft het over laptops? De cut-off is ook gewoon voor desktops, die dus geen accu hebben of verplaatst worden.
5. Er is geen hardware-matige reden gevonden voor de cut-off, kortom planned obselence. Dat maakt hun continue claims over dat het milieu hun zo aan het hart gaat extreem hypocriet (in combinatie met non0user replacable RAM, niet of extreem duur repareren waardoor nieuwe kopen beter is, zogenaamd voor het milieu geen oplader meeleveren maar wel de prijs verhogen etc.).
Zoals wel vaker gebeurt is dit gewoon een gevalletje van goed proberen te praten wat niet goed valt te praten.
En even voor de goede orde, dit zeg ik als Apple-gebruiker van het eerste uur, voordat weer het standaard 'ga je toch lekker verder met Windows/Android' non-argument komt.
De Mini's uit 2011 zijn destijds gedropt ivm ondersteuning metal die nodig was bij Mojave. Echter... De Radeon 6630M-versie van de mini ondersteunt dit wel. Ik vond het al erg jammer dat Apple die ook gewoon heeft laten vallen. Laat dit nu net degene zijn die ik had. Hij draait nu als ESXi server.Psycho_Mantis schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:33:
[...]Is het zo erg dat je niet meer het nieuwste OS kan draaien? Ik had tot vorige maand nog een Mac mini uit 2011 in gebruik. Deze mocht mee doen tot high sierra uit 2017 en kreeg nog altijd beveiligingsupdates.
Nu in 2020 kreeg ik pas meldingen dat app's niet meer compatible waren met de Mac mini. Dus pages, imovie etc konden daardoor ook niet meer samenwerken met iOS. Dat was voor mij pas het punt dat ik hem vervangen heb voor een iMac 2020.
Dus 9 jaar is echt wel een dikke prima. Het is niet zoals bij iOS dat je gelijk niet meer mee mag doen.
Nee, de 6630 ondersteund juist geen metal. De versie met intergrated graphics wel.GekkePrutser schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:58:
[...]
De Mini's uit 2011 zijn destijds gedropt ivm ondersteuning metal die nodig was bij Mojave. Echter... De Radeon 6630M-versie van de mini ondersteunt dit wel. Ik vond het al erg jammer dat Apple die ook gewoon heeft laten vallen. Laat dit nu net degene zijn die ik had. Hij draait nu als ESXi server.
Known issues:
• AMD Radeon HD 5xxx/6xxx series GPU acceleration: Currently, it is not possible to get full graphics acceleration when running Mojave on a system with a Radeon HD 5xxx or 6xxx series GPU. Mojave will be almost UNUSABLE without graphics acceleration. This includes the 15" and 17" MacBook Pro systems (MacBookPro8,2 and 8,3). If you want to enable GPU acceleration on these machines, you'll need to disable the AMD GPU (This will work on MacBook Pro 8,2 and 8,3 systems ONLY. You CANNOT disable the AMD GPU in an iMac.) Weird colors will also be produced when running Mojave with one of these video cards installed/enabled. To disable the AMD GPU on a 2011 MacBook Pro 8,2 or 8,3, follow the guide found here.
Bron: http://dosdude1.com/mojave/
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 11-11-2020 20:25 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Napsju schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:41:
Ik heb Big Sur al een tijdje op mijn 2017 MacBook 12" staan ivm support voor de pricewatch: Dell UltraSharp U4919DW Zilver, Zwart. De resolutie van 5120*1440 werkt dan uitstekend.
Echter, wie afhankelijk is van de Brother P-Touch software kan beter nog even wachten. Werkt niet op Big Sur. Als workaround heb ik 'm nu maar op een Windows VM gezet.
Lekker!
Oeps vergeten de spec's erbij te zetten...Napsju schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:55:
@JoepW Is die MacBook van 2017 of later? Grote kans dat het werkt met Big Sur. Mijn Dell U4919DW werkt prima op die resolutie.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 11-11-2020 20:26 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja, er zit geen emulator in Big Sur dus dan moet het native draaien. Dat native kan dus alleen met de ARM Macs.Donstil schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:37:
iOS apps op macOS. Komt dat nou alleen naar de ARM Macs?
Aan balen, thanksppl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:39:
[...]
Ja, er zit geen emulator in Big Sur dus dan moet het native draaien. Dat native kan dus alleen met de ARM Macs.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans