[macOS Big Sur] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43

4POX

Everybody is wired

THE_BASE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:01:
[...]

Een Container is dus gewoon een partitie? Lekker duidelijk allemaal. :)
Dit is Apple. Mijn mond viel enkele jaren geleden open toen ik realiseerde dat een App gewoon een folder was. Dat een cmd veel fijner is dan een ctrl omdat je alleen je duim hoeft te verplaatsen als je blind kan typen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
Grmbl. Zelfs met een aparte Container krijg ik de melding Incompatible Disk in Catalina, de installatie van macOS Big Sur Beta. Nja, zolang m'n iCloud en de rest nu wél goed blijft werken binnen Catalina neem ik dat maar even voor lief.

/edit; Lijkt 'm weer te zitten in de unmountable volume disk1s5 op die nieuwe partitie.

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/Screen-Shot-2020-06-25-10-17-41.95.png

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 25-06-2020 10:18 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MacOS Big Sur Beta 1 lijkt aardig goed te werken tot nu toe. Enige app waar ik problemen mee ondervind is VNC Viewer. Het scherm blijft gewoon zwart zodra ik naar een van mijn clients connect.

[ Voor 15% gewijzigd door Executor16 op 31-07-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:54

ChUcKiE

Dus........

Bij mij wil de installatie 50GB beschikbaar hebben.......is dat bij iedereen het geval? Wel vreemd om zo veel ruimte vrij zien te maken om deze update te draaien. Op mijn MBP is 23GB extra vereist (256GB SSD), op mijn MBA zakelijk zit maar 128GB dan lukt het me eigenlijk nooit om 50GB vrij te krijgen....

Iemand tips?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ChUcKiE lees even een paar berichten terug, zo groot is dit topic niet.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Greatsword schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:14:
@ChUcKiE lees even een paar berichten terug, zo groot is dit topic niet.
Sorry nu helemaal doorgelezen, had niet in e gaten dat dit al; voorbij gekomen was.
Over Catalina installeren werkt dus blijkbaar niet als ik het zo lees.

Zou het dan wel met een Timemachine backup, dan verse Big Sur install en dan backup terugzetten wel gaan werken? Niet dat ie begint te mekkeren over incompatibele Timemachine of iets dergelijks als ik zover ben.

Heb eigenlijk niet zoveel zin om twee installaties naast elkaar te draaien namelijk. Anders nog even wachten op public beta of zo, zodat een inplace upgrade wel gewoon kan.

[ Voor 13% gewijzigd door ChUcKiE op 25-06-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ChUcKiE Aan je hoofd installatie/partitie moet je gewoon helemaal niet zitten.

Zodoende heb je dus ook Time Machine backup niet nodig.

Lees even het verhaal van @Rivanov over hoe je het beste een instal kan doen, of doe het anders op een externe HDD of SSD, dan heb je sowieso geen gedoe.

Een beta blijft een beta met alle risico's van dien, dus als je geen zin in gedoe hebt kun je er beter helemaal niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Maar lees ik het goed dat @Rivanov dus ook een aparte installatie heeft. Ik zat meer met de (naïeve) gedachte dat ik gewoon een upgrade zou kunnen uitvoeren, alles door blijft lopen (indien compatible) en ik vervolgens Big Sur kan testen.

Ik vind het geen probleem als er iets niet zou werken., maar hoef daarvoor geen werkendeCatalina ernaast te draaien. dus gewoon zoals op mijn iPhone en iWatch, upgraden naar iOS 14 en door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ChUcKiE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:53:
Maar lees ik het goed dat @Rivanov dus ook een aparte installatie heeft. Ik zat meer met de (naïeve) gedachte dat ik gewoon een upgrade zou kunnen uitvoeren, alles door blijft lopen (indien compatible) en ik vervolgens Big Sur kan testen.

Ik vind het geen probleem als er iets niet zou werken., maar hoef daarvoor geen werkendeCatalina ernaast te draaien. dus gewoon zoals op mijn iPhone en iWatch, upgraden naar iOS 14 en door...
Dat lees jij goed. ;)
Heb een aparte partitie aangemaakt (container) zodat ik een dualboot heb met macOS Big Sur en Catalina. Zo doe ik dat altijd. Ook al is mijn MacBook Pro waar ik nu Big Sur op heb geïnstalleerd (dat is m'n iMac) .. ik hou m'n Catalina installatie liever zuiver tot de officiële release van Big Sur. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Rivanov schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:36:
[...]

Dat lees jij goed. ;)
Heb een aparte partitie aangemaakt (container) zodat ik een dualboot heb met macOS Big Sur en Catalina. Zo doe ik dat altijd. Ook al is mijn MacBook Pro waar ik nu Big Sur op heb geïnstalleerd (dat is m'n iMac) .. ik hou m'n Catalina installatie liever zuiver tot de officiële release van Big Sur. ;)
Ok, dus toch goed gelezen en toch anders dan ik het graag zou willen zien. Misschien toch maar fresh install en time machine terugzetten en zo zonder dual boot werken en maar 1 MacOS installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37
ik weet niet hoor, heb hem gewoon over de laatste versie van catalina heen gegooid, en van catalina had ik ook alle beta's, dus hij komt van verre zeg maar :)

ik heb geen issues. MacBook Pro (15-inch, 2017)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:00
Iemand die de tijd kan aanpassen in instellingen? Als ik naar menu bar Clock ga, kan ik slotje eraf halen, maar alles blijft grijs...

En mijn mail.app wil niet tevoorschijn komen, ook niet na geforceerd sluiten :+

[ Voor 24% gewijzigd door carpebios op 25-06-2020 21:15 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

carpebios schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:12:
Iemand die de tijd kan aanpassen in instellingen? Als ik naar menu bar Clock ga, kan ik slotje eraf halen, maar alles blijft grijs...
Nope, maar dit soort dingen zijn te verwachten in een Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Greatsword schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Nope, maar dit soort dingen zijn te verwachten in een Beta.
Joh, de paus is katholiek. Natuurlijk is dit een beta en is dit verwachten, maar als je niks te melden hebt qua oplossing behalve open deuren zoals in de sociale psychologie, dan kun je beter niets zeggen, anders vervuilt dat het topic lijkt mij alleen maar?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
carpebios schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:12:

En mijn mail.app wil niet tevoorschijn komen, ook niet na geforceerd sluiten :+
vinkje bij 'set time automagically' weg gehaald?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hetzelfde probleem blijft dan, het 3e tabblad is niet in te vullen behalve het vinkje, zeg hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zit nog op Mojave en heb Catalina overgeslagen. De redenen zijn eigenlijk makkelijk, door de 64-bit only vallen games en Aperture buiten de boot. Wel, qua games is het alleen civilization 5/6 en daar valt overheen te komen. Het verhaal van Aperture is eigenlijk wel wat aandacht vroeg, maar ik heb mijn foto's (en workflow) weten te migreerden naar Photo's en kan nu via de cloud ook op de toon/iPad de foto's organiseren en beheren. En het werkt voor mij nog verrassend goed.

Gaat de Big Sur nog veel veranderingen/verbeteringen voor het programma photo's geven? Al recensies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
carpebios schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:38:
Hetzelfde probleem blijft dan, het 3e tabblad is niet in te vullen behalve het vinkje, zeg hoe laat het is.
hrmz, nee, dat doet het allemaal bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Vreemd, een fresh Install gedaan. Bedankt voor het checken! Heb het doorgegeven via de FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb ik voor toekomstige updates van macOS Big Sur Beta's het Beta Profile nodig in Big Sur zelf? Of detecteert Software Update vanzelf de toekomstige Beta Updates? Heb namelijk de volgende melding:

Updates for this Mac are managed by "swscan.apple.com"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A0OGunn.png

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 26-06-2020 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
heb je geen invite gehad voor de Big Sur seed en die geaccepteerd? Anders ga je geen beta's krijgen. Die swscan.apple.com heb ik ook staan, en ik krijg de beta's gewoon binnen. Is Apple's distributiepunt cname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bockelaar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:00:
heb je geen invite gehad voor de Big Sur seed en die geaccepteerd? Anders ga je geen beta's krijgen. Die swscan.apple.com heb ik ook staan, en ik krijg de beta's gewoon binnen. Is Apple's distributiepunt cname
Ik draai de Big Sur beta al hé. ;)
Maar ik vroeg me af of ik in de beta versie ook het profiel moet installeren dat ik in Catalina heb gebruikt om Big Sur te kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:51
Nadat ik Big Sur wilde verwijderen, problemen. SSD gewist en geprobeerd Catalina via internet te installeren, geen kans knalt er telkens uit met een -1008F fout. Bootable usb gemaakt , ook geen kans. Mac Mini maar weg gebracht... Mis hem nu al, nu ik op een windows bak tik

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist de harde schijf volledig gewist, Catalina is nu aan het installeren. Daarna Time Machine erover. Benieuwd hoe dat werkt, nooit gedaan.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

bing69 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:36:
Nadat ik Big Sur wilde verwijderen, problemen. SSD gewist en geprobeerd Catalina via internet te installeren, geen kans knalt er telkens uit met een -1008F fout. Bootable usb gemaakt , ook geen kans. Mac Mini maar weg gebracht... Mis hem nu al, nu ik op een windows bak tik
Bootable USB van Big Sur of Catalina?

Dus voor de goede orde, je hebt ook geboot vanaf de externe USB, daar geprobeerd de hele SSD te wissen, zonder succes?

Waar is je Mini nu naar toe dan?

Zoals je ziet heeft @THE_BASE het net ook gedaan, dus vreemd dat je foutmelding blijft aanhouden.

@THE_BASE in principe gaat hij gewoon alles weer terugzetten zoals het was.

Gebruik zelf al jaren geen TimeMachine meer omdat ik een NAS heb, alles staat dus in iCloud en mijn eigen Cloud.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 26-06-2020 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels klaar. Mijn stappen waren:

- CMD+Option+R voor Recovery
- Schijfhulpprogramma en schijf wissen (dus niet partitie of volume)
- Installeer macOS opnieuw
- Bij opstarten aangeven dat je een backup Time Machine terug wilt zetten

Inmiddels alles weer zoals het twee uur geleden was, alleen de Big Sur-volume is verdwenen en heb 7GB terug verdiend. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Greatsword schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Bootable USB van Big Sur of Catalina?

Dus voor de goede orde, je hebt ook geboot vanaf de externe USB, daar geprobeerd de hele SSD te wissen, zonder succes?

Waar is je Mini nu naar toe dan?

Zoals je ziet heeft @THE_BASE het net ook gedaan, dus vreemd dat je foutmelding blijft aanhouden.

@THE_BASE in principe gaat hij gewoon alles weer terugzetten zoals het was.

Gebruik zelf al jaren geen TimeMachine meer omdat ik een NAS heb, alles staat dus in iCloud en mijn eigen Cloud.
Ik wilde terug naar Catalina inderdaad, hij is terug naar Amac

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
THE_BASE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:05:

- Bij opstarten aangeven dat je een backup Time Machine terug wilt zetten

Inmiddels alles weer zoals het twee uur geleden was, alleen de Big Sur-volume is verdwenen en heb 7GB terug verdiend. :)
Zo werkte het voor mij wel om Big Sur er op te krijgen, daarna toen ik terug wilde niet meer....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bing69 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 06:36:
[...]

Zo werkte het voor mij wel om Big Sur er op te krijgen, daarna toen ik terug wilde niet meer....
Inmiddels weer werkend? Hier flipte alleen schijfhulpprogramma toen ik de hoofdschijf wilde wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
THE_BASE schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Inmiddels weer werkend? Hier flipte alleen schijfhulpprogramma toen ik de hoofdschijf wilde wissen.
Kan anderhalve week duren :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:33
Hebben jullie allemaal een developers account of is de publieke versie al werkend?
Zou graag de beta op een externe harde schijf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@AppleFan2007 lees de topic waarschuwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:33
het kon zijn dat de publieke versie onlangs uitgekomen is en dat de waarschuwing nog niet was aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:19:
[...]

het kon zijn dat de publieke versie onlangs uitgekomen is en dat de waarschuwing nog niet was aangepast.
De 'publieke versie' is dus het Apple Beta Software Program uit de topicwaarschuwing: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/

Die is nog niet beschikbaar, komt meestal na ongeveer een maand. Je kan op die link checken of het het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 27-06-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ondertussen heb ik Big Sur kunnen installeren op mijn MBP, daar heb ik voldoende vrije ruimte op kunnen krijgen (50GB). Helaas lukt dat me nog niet zo gemakkelijk op mijn zakelijke MBA, waar maar 128GB schijf in zit.

Eerste indruk is dat er wel wat leuke dingen bij zitten (logischer/mooier Launchpad, leuke geluidjes, strakkere icoontjes) maar ik heb er maar even achter gezeten, dus kan er verder nog weinig over melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Riwe89 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Zet de beta-updates aan. Little Snitch is vaak erg snel met hun "nightly"-updates voor nieuwe macOS versies. Afgelopen 3/4 jaar ook meegemaakt en binnen enkele dagen had ik Little Snitch weer draaiend en wel :)
Zojuist een mail gekregen ;)

"as of today Little Snitch 5 is available as a Technology Preview for a limited number of testers.
Since you have submitted a support request for running Little Snitch on macOS Big Sur Beta,
we would like to invite you to join this group of testers of our Tech Preview version of Little Snitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Mijn grootste probleem met MacOS X nu is de batterijduur. Ik vind zo vaak een process van Apple in mijn Activity monitor die veel CPU tijd vraagt. Een aantal versies geleden verkondigde Apple nog trots dat ze meer prestaties en minder geheugengebruik hadden bereikt.

Ik hoop dat de move naar ARM ze nogmaals aanspoort om de efficiëntie van hun software onder de loep te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

THE_BASE schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:05:

Kreeg jij tijdens dit proces ook de nieuwe interface?

Afbeeldingslocatie: https://wikikeep.com/wp-content/uploads/2020/06/macOS-Big-Sur-2020-06-27-06-17-27.png

Afbeeldingslocatie: https://wikikeep.com/wp-content/uploads/2020/06/macOS-Big-Sur-2020-06-27-06-17-48.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Kreeg jij tijdens dit proces ook de nieuwe interface?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, maar ik installeerde Catalina en niet Big Sur. Neem aan dat je Catalina weer installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-06 15:05
Is er iemand al in geslaagd om de klok aan te passen naar een 24-uurs notatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadi
Nogne schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:07:
[...]

Bedankt, dat wilde ik even weten inderdaad voordat ik nog wat uren ga zoeken en het toch nog niet beschikbaar is voor mij.
Zelfs als niet betalend apple developer zijn er manier om Big Sur geïnstalleerd te krijgen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

wadi schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Zelfs als niet betalend apple developer zijn er manier om Big Sur geïnstalleerd te krijgen hoor
Maar dat gaan we hier niet bediscussiëren .

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowfall
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-04 22:32
Daedalus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Maar dat gaan we hier niet bediscussiëren .
Niet gelijk denken dat t weer illegaal is. . Jij kan gewoon met een gratis Developers account Big Sur installeren en is niks illegaals aan. Gewoon inloggen op https://developer.apple.com, je klikt op Beta software, je download een Beta certificaat, installeer die en Bam Beta update verschijnt.

Beetje vreemd dat we dat hier niet mogen bespreken.

[ Voor 35% gewijzigd door Snowfall op 30-06-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Snowfall schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Niet gelijk denken dat t weer illegaal is. . Jij kan gewoon met een gratis Developers account Big Sur installeren en is niks illegaals aan. Gewoon inloggen op https://developer.apple.com, je klikt op Beta software, je download een Beta certificaat, installeer die en Bam Beta update verschijnt.
V.z.i.w. moet je je inschrijven voor het developer program voor 99 USD per jaar om toegang te krijgen tot macOS betas. Met een gratis developer account krijg je alleen toegang tot tools (zoals XCode 12). Zie ook Membership Details.
Beetje vreemd dat we dat hier niet mogen bespreken.
Officiële wegen mogen uiteraard worden besproken.

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2020 15:43 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowfall
Vreemd. Ik heb geen betaald membership en ik kon alle developers bèta’s gewoon downloaden hoor. Laatste x dat mijn membership actief was was in 2014 en ik kan sinds die verlopen is gewoon bèta’s downloaden en installeren.

Edit :

Voor er beweerd word dat ik lieg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/685MOTd9ZslCPWD4CMDik5E0fHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EZM87GClPF4KbZXpiC9LOKWR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZzqxDfOWryC9pSkP-4Erg5Zi2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/36jIgPPmzN0YlldvCPWj02dn.png?f=fotoalbum_large

Zolang je met de developers voorwaarde instemt (dus nog niet betaald) Dan heb je gewoon toegang tot alle developers Beta. Zelfs nog de Catelina Beta.

[ Voor 68% gewijzigd door Snowfall op 30-06-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Snowfall schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:28:
Zolang je met de developers voorwaarde instemt (dus nog niet betaald) Dan heb je gewoon toegang tot alle developers Beta. Zelfs nog de Catelina Beta.
Dan zal daar het verschil in zitten. Ik krijg dat nl. niet te zien met een gratis developer account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49

Reneger

Wie? IK?

wadi schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:44:
In de clock settings uit en aan vinken. Did for me the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadi
*snip* doe het dan ook niet

[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Reneger schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:59:
[...]

In de clock settings uit en aan vinken. Did for me the trick.
Bij mij blijft alles grijs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tghaztzDWRy-YF9Erzeh5X8gQ54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fMDYESTNmfGzLZyOnLLvxWbn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
wadi schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:44:
Nu is het mij wel gelukt, bij Taal en regio (in instellingen) heb je ook een vakje met tijdsnotatie, daar even dat vinkje weghalen en terugzetten en de tijd is in 24 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Draait wel goed op mijn 2017 MacBook Pro, jammer dat mijn late 2013 iMac dit niet krijgt hopende dat misschien bij andere beta's dit alsnog gebeurt.

Anders jammer draait er niet minder op, Final Cut Pro X draait beter op mijn iMac dan op mijn MBP 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:15

amphora

Websites & Fotografie

Iemand toevallig World Of Warcraft al geprobeerd met de beta?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 22:23
Ik zat te denken om een dualboot te installeren, hoe is de performance en battery life met Big Sur?

Edit: Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, en yikes.... ik heb het gevoel dat mijn MacBook Pro 15" 2018 te 'outdated' is voor Big Sur...

Vind tevens de nieuwe Finder wel een stuk verbeterd en gelikt uitzien.

[ Voor 54% gewijzigd door kevinkrs op 01-07-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

kevinkrs schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:27:
Ik zat te denken om een dualboot te installeren, hoe is de performance en battery life met Big Sur?

Edit: Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, en yikes.... ik heb het gevoel dat mijn MacBook Pro 15" 2018 te 'outdated' is voor Big Sur...

...beta. Het is een beta. Je gaat deze beta draaien om te zien of de apps die je eventueel schijft werken. Of de hardware die je produceert functioneert.

Je kan nu de feedback app opstarten en Apple vertellen dat jouw machine niet fijn draait.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
kevinkrs schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:27:

ik ben nog geen battery drains tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 17:16

epo

amphora schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:56:
Iemand toevallig World Of Warcraft al geprobeerd met de beta?
Geen idee maar zo lezen zijn ze al wel bezig met een ARM versie 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Een fout in een fout, error inception 8)7

Vond hem wel even grappig om te delen sinds ik de 'ability' heb om dingen gemakkelijk te breken.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5efcf40da8492/5efcf40da3690-Schermafbeelding_2020-07-01_om_22.35.11.png

[ Voor 11% gewijzigd door kevinkrs op 01-07-2020 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:49:
[...]
...beta. Het is een beta. Je gaat deze beta draaien om te zien of de apps die je eventueel schijft werken. Of de hardware die je produceert functioneert.

Je kan nu de feedback app opstarten en Apple vertellen dat jouw machine niet fijn draait.
Ook niet onbelangrijk om te vermelden: Beta builds zijn over het algemeen groter. Extra logging, symbols er nog in enz. Wellicht draaien er zelfs profiling tools op de achtergrond om het gebruik van de systeembronnen in de gaten te houden.

Want inderdaad, het is een beta en je bent proefkonijn, daar kies je zelf voor (y)

Edit: @kevinkrs inderdaad, ik heb daar zelf testmachines voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 01-07-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
GekkePrutser schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:50:
[...]

Ook niet onbelangrijk om te vermelden: Beta builds zijn over het algemeen groter. Extra logging, symbols er nog in enz. Wellicht draaien er zelfs profiling tools op de achtergrond om het gebruik van de systeembronnen in de gaten te houden.

Want inderdaad, het is een beta en je bent proefkonijn, daar kies je zelf voor (y)
Daarom installeren mensen hem vaak ook als dualboot tot een later tijdstip waar het OS een stuk stabieler is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:52
Nu ben ik van plan om ook de Big Sur beta op een aparte partitie te installeren vooral rondom alle reeds genoemde issues te voorkomen. Normaal draai ik alleen de iOS/ tvOS beta en niet de MacOS dus dit zal voor mij de eerste keer worden.

Ik ben van plan de beta dus op een aparte partitie te draaien zodat ik kan terug vallen op Catalina als iets niet helemaal werkt. Maar het echte plan is om vanuit Big Sur eigenlijk alles uit de partitie van Catalina te trekken en zo langzaam maar zeker geheel over te gaan op Big Sur. Maar werkt dat ook zo of zijn er dingen waar ik niet bij kan vanuit Big Sur in Catalina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@WayLikeMark Ligt er aan wat, muziek, foto's, documenten etc kan je gewoon slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
@Greatsword Zulke dingen bedoelde ik inderdaad ook. Eigenlijk alles behalve programma's want deze moeten natuurlijk geïnstalleerd worden.

Zijn er nog files of iets dergelijks waar ik rekening mee moet houden?

Thanks voor je super snelle reactie btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@WayLikeMark Niet dat ik weet, maar zorg altijd voor een backup voordat je met dit soort dingen begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
Heeft er al iemand geprobeerd om Big Sur op een unsupported device te krijgen?
Zie ook https://parrotgeek.com/bigsur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riwe89
  • Laatst online: 07-03 10:38
pacificocean schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:01:
Heeft er al iemand geprobeerd om Big Sur op een unsupported device te krijgen?
Zie ook https://parrotgeek.com/bigsur/
Daar hebben we DosDude1 voor! :)
https://forums.macrumors....rted-macs-thread.2242172/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowfall
kevinkrs schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:39:
Een fout in een fout, error inception 8)7

Vond hem wel even grappig om te delen sinds ik de 'ability' heb om dingen gemakkelijk te breken.

[Afbeelding]
Haha ik kwam deze vannacht tegen in Xcode 12 Beta. Was idd erg grappig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
Ik heb Catalina en Big Sur beiden op een andere partitie staan maar het lukt me maar niet om Catalina minder ruimte te geven en Big Sur meer.

Als ik in schijfhulpprogramma zit kan ik Catalina wel minder geheugen geven maar dan komt er domweg een extra partitie bij. Big Sur vergroten lukt op de een of andere manier niet. Iemand tips of lopen er hier nog meer mensen tegenaan?

[ Voor 190% gewijzigd door WayLikeMark op 03-07-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
En als ik dan straks de productie versie gepatched installeer, weet iemand hoe het dan zit met nieuwe updates van Big Sur? Moet ik die dan ook weer gepatched installeren of gaat dat dan gewoon via de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riwe89
  • Laatst online: 07-03 10:38
pacificocean schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:55:
[...]

En als ik dan straks de productie versie gepatched installeer, weet iemand hoe het dan zit met nieuwe updates van Big Sur? Moet ik die dan ook weer gepatched installeren of gaat dat dan gewoon via de updates?
Pin me hier niet op vast omdat ik nooit met zijn patcher actief heb hoeven te werken, maar volgens mij kan je via zijn utility updaten. Kijk anders even op het MacRumors forum naar de High Sierra, Mojave en Catalina patchers, daar staat het dacht ik wel bij hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Nadat mijn Mac mini een week in reparatie was, moederbord vervangen, via time machine alles terug gezet. Me voorgenomen om bij Catalina te blijven, kwamen een paar updates voor en deze geïnstalleerd. Perfect. Toen de laatste update, en ja per ongeluk toch weer Big Sur....... Maar alles incl. paralels draait uit de kunst. Ook het probleem met het slotje is verdwenen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadi
carpebios schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:57:
[...]

Nu is het mij wel gelukt, bij Taal en regio (in instellingen) heb je ook een vakje met tijdsnotatie, daar even dat vinkje weghalen en terugzetten en de tijd is in 24 uur :)
Zelf met het aan-/uitvinken van de 24 uurnotatie in Taal en Regio, krijg ik die niet te zien... En dat scherm in Date & Time voor Menu bar clock blijft volledig uitgegrijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
wadi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Zelf met het aan-/uitvinken van de 24 uurnotatie in Taal en Regio, krijg ik die niet te zien... En dat scherm in Date & Time voor Menu bar clock blijft volledig uitgegrijst...
Dat laatste blijft inderdaad, maar die 24 uur notificatie veranderde wel bij mij rechtsbovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I30d6v5SOX6VNCuX9G3Q0BYvXlE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cCdDa7MTkpkd7l4y8oCugNae.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 15:03
Over het algemeen, mijn indruk na 5 minuten, vind ik alles best mooi.. Maar ik stoor mij flink aan in ieder geval één dingetje.

In Catalina en daarvoor was Safari, zeker zonder extra tabs geopend, een zeer smalle (hoogte) browser. Waar deze maar 40 pixels hoog was in Catalina, neemt Safari in Big Sur 55px in beslag. Bijna de helft meer.

Ik snap dat het consistenter is met de rest van de apps, maar vind de balk best prominent aanwezig..

- -

Ander puntje: Als ik Mission Expose open/gebruik (overzicht van alle vensters), dan kan ik deze niet meer sluiten met de escape toets. Is dit een bekende bug of een feature die uit te schakelen is?

[ Voor 18% gewijzigd door Sjeefr op 07-07-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sjeefr schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:14:

Ander puntje: Als ik Mission Expose open/gebruik (overzicht van alle vensters), dan kan ik deze niet meer sluiten met de escape toets. Is dit een bekende bug of een feature die uit te schakelen is?
Je haalt 2 dingen door elkaar, je hebt Mission Control (Launch overzicht van al je applicaties) en App Expose (overzicht van al je vensters binnen dezelfde applicatie ;)

Bij beide werkt ESC bij mij in ieder geval.

@wadi 24 uurs notatie werkt nu eindelijk, maar het veld onder Menu Bar Clock blijft nog steeds greyed out.

Ik merk zelf dat ik moeite heb om te wennen aan de nieuwe geluiden, had liever gezien dat je een keuze had tussen nieuw en oud.

Verder heb ik nu ineens een rare bug in Catalina, als ik daar Schijfhulpprogramma open, crashed deze direct. (Terwijl Big Sur op een andere partitie staat)

[ Voor 27% gewijzigd door Greatsword op 08-07-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De vraag der vragen.

Kan je in Big Sur nu wel de gezichten op alfabet sorteren?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:20
4POX schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 06:59:
De vraag der vragen.

Nope. Volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-09-2024
4POX schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 06:59:
De vraag der vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMaA6GXtHm96FmyA-8AfXwWrJpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nMGSPi6cHvk4lYo06z4DGMIL.png?f=fotoalbum_large
Hahaha het kan inderdaad niet, wat bijzonder xD Waarom ook als enige optie "oldest first" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik gebruik AnyDesk om remote op m'n Mac Mini in te loggen. Dat geeft momenteel een crash op Big Sur. Teamviewer idem: het draait maar zodra je daadwerkelijk de machine remotely benaderd: crash. Iemand dit ook tegengekomen?

Edit: er is een nieuwe versie beschikbaar van AnyDesk.

[ Voor 12% gewijzigd door TucanoItaly op 10-08-2020 08:58 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 11:47

fjs

PSN: ftltc

Is eindelijk de bug eruit dat de mail app op de voorgrond komt?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Laatst online: 16-06 07:00
4POX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:34:
[...]

Ik ga nadenken.

Mijn scherm van mijn late 2013 is stuk. Vervangen gaat me 230 euro kosten voor een tweedehands scherm. Of ga ik voor een 2015 model met een 14nm vijfde generatie cpu en 16GB ram voor 700 euro, tweedehands.

.
Past een 15" scherm van een early 2011 macbook erop. Heb hier nog een kapotte mac liggen waarvan het scherm het nog prima doet... mag je wat mij betreft zo hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

swiebert schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:07:
[...]

Past een 15" scherm van een early 2011 macbook erop. Heb hier nog een kapotte mac liggen waarvan het scherm het nog prima doet... mag je wat mij betreft zo hebben :-)
Gaat denk ik helaas niet passen. Late 2013 a1502 is retina. Zelfs de a1502 2015 schermen past niet.

Ik heb me de helemaal de rondte gezocht. Of ik betaal meer dan 400 euro voor een nieuw scherm. of ik betaal 250 euro voor een lcd replacement. Maar het schijnt dat Apple die panelen niet levert. Dus er is overal krapte.

Ook was mijn oude macbook niet stabiel te krijgen. Kreeg zoveel kernelpanics dat mijn vrouw aanrade om maar een nieuwe machine te halen. Dat maar gedaan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick01
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-07-2020
Hoi,

Ik ben sinds kort beta tester bij apple, ik heb intussen iOS 14 al geïnstalleerd, werkt naar behoren.
Nu wou ik hetzelfde doen met mijn 13" macbook pro late 2015. heb alle stappen gevolgd zoals aangegeven, maar als ik op het punt kom om de update te zoeken na de installatie van het betaprofiel krijg ik elke keer de foutmelding "Update niet gevonden" de gevraagde versie van macos is niet beschikbaar. Ik heb alles al geprobeerd, volledige clean install (na backup) het beta profiel eraf gehaald, weer erop gezet, eerdere versie van mac os erop gezet en zo proberen updaten via betaprofiel, niks helpt. heeft nog iemand hetzelfde probleem of kan iemand me helpen? Dank bij voorbaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GQbruSWPR-I5iKesUAeI6rjFd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jkqT8VPHVMzZhInHKLa97hqB.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCFLdR1R5S0y4MvzydwStrGmVxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/go7UEhwmkrGAOwrqMt5zEAID.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Yannick01 op 24-07-2020 02:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Yannick01 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:37:
Hoi,

Ik ben sinds kort beta tester bij apple, ik heb intussen iOS 14 al geïnstalleerd, werkt naar behoren.
Nu wou ik hetzelfde doen met mijn 13" macbook pro late 2015. heb alle stappen gevolgd zoals aangegeven, maar als ik op het punt kom om de update te zoeken na de installatie van het betaprofiel krijg ik elke keer de foutmelding "Update niet gevonden" de gevraagde versie van macos is niet beschikbaar. Ik heb alles al geprobeerd, volledige clean install (na backup) het beta profiel eraf gehaald, weer erop gezet, eerdere versie van mac os erop gezet en zo proberen updaten via betaprofiel, niks helpt. heeft nog iemand hetzelfde probleem of kan iemand me helpen? Dank bij voorbaat

[Afbeelding][Afbeelding]
Gok dat je bent aangemeld voor de public beta en die is er nog niet uit voor Big Sur als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
Ik heb gisteren de update gestart naar Beta 3 middels meer info om zo de incremental update te installeren. Heb de Macbook aan de stekker gedaan om 22.10 en ben weggegaan. Toen ik om 00.20 thuis kwam was deze nog altijd bezig en heb ik de Macbook uitgezet en opnieuw opgestart. Eigenlijk werkt alles maar nu kan ik niet updaten naar Beta 3. Als ik de volledige update wil uitvoeren na deze gedownload te hebben start de Installer niet, icoon verschijnt in het Dock maar reageert niet. Als ik de incremental update wil uitvoeren zie ik alleen de blauwe download bar en deze blijft op z'n 10% staan en er is ook geen voortgang zichtbaar (xxx MB van de xxx MB - XX tijd resterend is dus NIET te zien). Ook het creëren van een USB is niet mogelijk, terminal zegt steeds command not found, na wat zoeken blijkt dit aan te geven dat de Installer er niet is?

Heb de Installer al zeker 4x (poging 5 is op het moment aan het downloaden) opnieuw gedownload maar wil niet helpen, ook niet vanuit veiligopstarten. De incremental update kan ik nergens vinden dus kan dit ook niet verwijderen om deze opnieuw te downloaden. Overigens heb ik een clean Install gedaan bij beta 1.

EDIT: het lijkt erop dat de download nu wel goed is verlopen. De Installer start nog altijd niet op maar in terminal werkt het command om een Bootable USB te maken. Helaas hangt deze al 20 minuten op "copying to disc 0%"

Heeft er iemand nog tips?

[ Voor 8% gewijzigd door WayLikeMark op 26-07-2020 17:06 . Reden: Command createinstallmedia start ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
fjs schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:52:
Is eindelijk de bug eruit dat de mail app op de voorgrond komt?
Dit is een bug dat (blijkbaar) wordt veroorzaakt door gmail en Google Calendar. Ik herken je beschrijving onmiddellijk, en ik geef toe dat dit een zeer irritante issue is. Je moet de mail app minimaliseren om te zorgen dat hij niet vanzelf random open springt.

Ik zag dat er wat oplossingen beschikbaar waren door de Google Calendar meldingen te wijzigen, echter heeft dit voor mij niet voor een oplossing gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 11:47

fjs

PSN: ftltc

kevinkrs schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Dit is een bug dat (blijkbaar) wordt veroorzaakt door gmail en Google Calendar. Ik herken je beschrijving onmiddellijk, en ik geef toe dat dit een zeer irritante issue is. Je moet de mail app minimaliseren om te zorgen dat hij niet vanzelf random open springt.

Ik zag dat er wat oplossingen beschikbaar waren door de Google Calendar meldingen te wijzigen, echter heeft dit voor mij niet voor een oplossing gezorgd.
Zelf minimaliseren had ik nog niet uitgeprobeerd. Kijken of dat helpt. Is idd heel irritant. Hoop dat het in Big Sur eruit is.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
fjs schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Zelf minimaliseren had ik nog niet uitgeprobeerd. Kijken of dat helpt. Is idd heel irritant. Hoop dat het in Big Sur eruit is.
Deze bug zat er toch al sinds 3 releases geleden MacOS ook al? Ik acht de kans als dat zo was in dat geval best klein.

Tevens, wat vinden jullie van de brightness en keyboard sliders in de MacOS Big Sur control center op een laptop? Weet iemand of je dat überhaupt kunt verbergen? Vind het meer op een iPad lijken dan voor een laptop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:34
Ik moet zeggen dat Beta 3 (op mijn Hackintosh) heerlijk draait. Ik ben zelf nog geen problemen tegengekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKx-UKKOcFdMIet3dasXD9-hKhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYSqjedvEtti3BWyptAagXRy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door joostiphone op 30-07-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
joostiphone schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:31:
Ik moet zeggen dat Beta 3 (op mijn Hackintosh) heerlijk draait. Ik ben zelf nog geen problemen tegengekomen.

[Afbeelding]
Ik ook niet echt echter krijg hem op de Mac Mini (beta 2) niet geïnstalleerd. Na installatie vraagt ie weer om beta 3 te installeren. Op de Macbook Air draait gewoon wel....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
bing69 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Ik ook niet echt echter krijg hem op de Mac Mini (beta 2) niet geïnstalleerd. Na installatie vraagt ie weer om beta 3 te installeren. Op de Macbook Air draait gewoon wel....
Heb je de Mac Mini 2012 versie? Zo ja, die wordt formeel met Big Sur niet meer ondersteund en krijg je zonder 'hackintosh' praktijken dus niet meer aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb vandaag ook maar Big Sur geïnstalleerd op mijn MacBook en tot nu toe bevalt het me prima. In Safari zie ik wel tijdens het browsen af en toe dat delen van verschillende webpagina's een fractie van een seconde groen worden. Verder vind ik het lastig dat het volume niet meer te regelen is als er een AirPlay-speaker wordt gebruikt. In de Muziek-app is het wel te regelen.

Dit bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwA62vs_8FMp4ZHY8hcrN9rt2cU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G5nOSNemVSfUCcvPcLsW43lA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door syltheboy op 31-07-2020 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

syltheboy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:08:
Ik heb vandaag ook maar Big Sur geïnstalleerd op mijn MacBook en tot nu toe bevalt het me prima. In Safari zie ik wel tijdens het browsen af en toe dat delen van verschillende webpagina's een fractie van een seconde groen worden. Verder vind ik het lastig dat het volume niet meer te regelen is als er een AirPlay-speaker wordt gebruikt. In de Muziek-app is het wel te regelen.

Dit bedoel ik dus:
[Afbeelding]
Je kan de toetsencombinatie command-spacebar doen. Je typt in feedback assistant.

Dit geeft je de mogelijkheid om de gevonden bugs te rapporteren bij Apple.

Helaas doen ze er niet zoveel mee. Ik zie in de app bugs die ik twee jaar geleden heb gemeld nog steeds zie verschijnen in Catalina.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
joostiphone schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Heb je de Mac Mini 2012 versie? Zo ja, die wordt formeel met Big Sur niet meer ondersteund en krijg je zonder 'hackintosh' praktijken dus niet meer aan de praat.
Nee ik heb de een na laatste, de 2018 versie

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
bing69 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:27:
[...]

Ik probeer me voor te stellen waarom het niet lukt. Kan je misschien wat screenshots met ons delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09

De Nelis

en anders maar niet...

bing69 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:27:
[...]

Blijkbaar hebben meer mensen last met het installeren van Beta 3 op een 2018 mac mini.
Hieronder een mogelijke oplossing.

https://forums.macrumors....ini.2247148/post-28705791

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:05
Vraag:
Heeft een van jullie Big Sur al draaien op een IMAC 2014: intel I7 zo ja wat zijn je bevindingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:05
4POX schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 05:04:
[...]

Je kan de toetsencombinatie command-spacebar doen. Je typt in feedback assistant.

Dit geeft je de mogelijkheid om de gevonden bugs te rapporteren bij Apple.

Helaas doen ze er niet zoveel mee. Ik zie in de app bugs die ik twee jaar geleden heb gemeld nog steeds zie verschijnen in Catalina.
Niet altijd. Zo werd mijn bug met de luidspreker in iOS 13 opgelost. En met Big Sur werd het probleem met Xcode 11 opgelost. Het probleem was dat de certificaten niet werden goedgekeurd in Big Sur. In Beta 3 werd dat opgelost.

Feedback sturen helpt dus echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dennisweb schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:51:
[...]

Niet altijd. Zo werd mijn bug met de luidspreker in iOS 13 opgelost. En met Big Sur werd het probleem met Xcode 11 opgelost. Het probleem was dat de certificaten niet werden goedgekeurd in Big Sur. In Beta 3 werd dat opgelost.

Feedback sturen helpt dus echt.
Dan hoop ik maar dat in Big Sur het probleem is verholpen met raw foto's die in de verkeerde oriëntatie worden getoond in apple photos is verholpen.

VRAAG

Kan ik in Big Sur Photos app videos roteren? Of moet ik daarvoor nog steeds een iPhone pakken?

[ Voor 9% gewijzigd door 4POX op 03-08-2020 06:04 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
4POX schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 04:43:
[...]

Dan hoop ik maar dat in Big Sur het probleem is verholpen met raw foto's die in de verkeerde oriëntatie worden getoond in apple photos is verholpen.

VRAAG

Kan ik in Big Sur Photos app videos roteren? Of moet ik daarvoor nog steeds een iPhone pakken?
Ja dat kan, zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40G_56UtkMm_VKRkjCvIm7bTB-I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TKa5ZFSBlV5lVyeICe8zACPE.png?f=user_large
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
macOS Big Sur bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, AppleSeed, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan bèta's kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook Licentie- of copyrightschendingen.