Hier in Weteringbrug is de dagscore uiteindelijk 16.14 kwh / 1.6 Kwh/Kwp geworden.
Heel netjes, en als de bewolking er aan het begin van de middag niet was geweest was 20 kwh ook zeker mogelijk geweest.
Ook vanochtend was ik wat opbrengst kwijt! Toen de zon opkwam bekeek ik de eerste zonnestralen op de panelen even zelf visueel vanuit ons dakraam en tot mijn grote schrik waren onze prachtige "all black" panelen nu even "all white"

Een serieuze nachtvorst had deze panelen van kleur veranderd en het was volgens mij een klein uur voordat dit verdwenen was en dit heeft me zeker een paar Kwh gekost. Wat doe je hier aan?? Met een emmertje even het dak op om dit te verwijderen? Nee wacht dat is vast geen goed plan...

Dus ik vrees dat die ook in het rijtje "winter verlies problemen" gaat. Ik durf er bijna niet aan te denken wat sneeuw gaat doen. Okee, global warming, het is Nederland, het moet wel weer aardig tekeer gaan wil dat een probleem worden. En sneeuw is ook winterpret dus netto ook geen ramp denk ik.
Met een dag als vandaag ligt December in elk geval weer op target na afgelopen dagen maar we zullen maar even kijken wat "de donkere dagen voor kerst" gaan brengen.