Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

vriendin mee laten betalen aan keuken van mijn koopwoning?

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views

• Yordi1980
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19-06-2020
hoe kan ik aantonen of mijn vriendin laten begrijpen dat het normaal is dat ze voor de helft meebetaald aan de keuken en onderhoud van mijn toekomstige koopwoning waar we allebei gebruik van gaan maken?
de koopwoning heb ik geheel zelf volledig betaald voor alle duidelijkheid.
want mijn vriendin wil dat niet omdat bijvoorbeeld een keuken en de staat van de woning waardeverhogend is voor de woningwaarde wat aan mij ten goede komt als ik deze ooit zou verkopen.
ik hoop dat jullie tips voor mij hebben want ik zou het niet eerlijk vinden dat ik dat allemaal ook betaal terwijl ze er ook gebruik van maakt en ook meebesliste bij de aankoop van de keuken?
alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:47

Snake

Los Angeles, CA, USA

Allebij moet je water bij de wijn doen.

JIJ bent eigenaar van de woning, dus als je SAMEN investeert in de keuken en dan uit elkaar gaat, dan heb alleen JIJ de waardeverhoging.

Logisch toch dat zij niet mee wil betalen?

Oplossing:
1) zelf betalen
2) haar x % contractueel toewijzen bij uiteengaan / verkopen huis.

Maar ik zou 2) niet doen voordat je een samenwoningscontract hebt ofzo.

[Voor 13% gewijzigd door Snake op 19-06-2020 17:16]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:23
Yordi1980 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:13:
toekomstige koopwoning waar we allebei gebruik van gaan maken?
Toekomstig, ik - volledig betaald. Hier zou ik graag wat duiding in zien,

Het huis moet nog worden gekocht, waar is het deel inbreng van je vriendin ?

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:27
want mijn vriendin wil dat niet omdat bijvoorbeeld een keuken en de staat van de woning waardeverhogend is voor de woningwaarde wat aan mij ten goede komt als ik deze ooit zou verkopen.
En daar heeft ze volledig gelijk in. De juiste manier is dan ook om zoiets vast te leggen bij een notaris (in een samenlevingscontract bijvoorbeeld). Als jullie dan over een tijdje weer uit elkaar gaan, heb je in ieder geval zwart op wit staan wie wat heeft ingelegd. Wel zo eerlijk.

https://www.socialcooling.com/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:29

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zou het ook liever helemaal zelf betalen. Als je dan ooit uit elkaar gaat, dan heb je niet het gezeik achteraf.
Het zou anders zijn als jullie beide de kosten al hadden gedeeld maar dat is nu niet het geval.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:35
Je zult ergens iets vast moeten leggen. (notaris)

Óf ze betaalt mee aan de keuken en heeft dan ook recht op waardevermeerdering.
Óf ze betaalt niet mee en krijgt ook de waardevermindering niet.

Wat is precies het probleem? Dat ze niet mee wil betalen, of dat ze er wel komt wonen/mee heeft besloten?\

Edit: ik zie nu ook je eerdere topics.. Klinkt alsof dit een vervolg erop is? Met alle respect, maar zoek iemand als een (financieel) adviseur die je hiermee kan helpen. Blijkbaar kunnen jullie samen niet goed over financien praten.

[Voor 27% gewijzigd door --WaaZaa-- op 19-06-2020 17:23]

prutsert

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:04
hoe kan ik aantonen of mijn vriendin laten begrijpen dat het normaal is dat ze voor de helft meebetaald
Hoezo is dat normaal?

Als jullie een langdurige serieuze relatie hebben, en jullie zijn van plan lange tijd hier te blijven wonen etc etc: waarom dan niet het huis op twee namen zetten? Naar rato verdeeld? Eventueel geef je een deel van de overwaarde door de keuken toe (maarja hoe doe je dat bij waardedaling, dat lijkt me in deze markt een relevante vraag).

Bij een kortdurige relatie snap zou ik ook geen trek hebben in een paar duizend euro uitgeven en daar niks voor terug krijgen, behalve wat kookgenot voor zolang de relatie duurt :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:57
hoe kan ik aantonen of mijn vriendin laten begrijpen dat het normaal is dat ze voor de helft meebetaald aan de keuken en onderhoud van mijn toekomstige koopwoning waar we allebei gebruik van gaan maken?
ik hoop dat jullie tips voor mij hebben want ik zou het niet eerlijk vinden dat ik dat allemaal ook betaal terwijl ze er ook gebruik van maakt en ook meebesliste bij de aankoop van de keuken?
alvast bedankt voor reacties.
Ze heeft volledig gelijk. Jouw huis, jouw kosten.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:50
Zelf betalen, heb je bij een breuk geen gezeur en hoef je ook niks vast te leggen. Kan zij in de tussentijd vast sparen voor haar eigen keuken. :+ Zo gek is het overigens niet, want ik zou ook niet mee willen betalen aan een woning die niet (deels) op mijn naam staat.

[Voor 65% gewijzigd door NotSoSteady op 19-06-2020 17:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je vriendin heeft gelijk. Je zult het zelf moeten betalen of anders moeten regelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-06 16:36

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou dit gescheiden houden, of vastleggen in een contract wat ze bij verkoop nog verwacht terug te krijgen. (en dat zou per jaar omlaag gaan, omdat de waarde van de keuken vermindert)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zoals al gezegd, het is vrij normaal dat jij dat in principe zelf betaald, want het huis, en dus de keuken is straks ook voor jou.

Wat wel realistisch is, is dat je vriendin een vorm van huur betaald voor het kunnen wonen. Kijk wat een vergelijkbaar huis huren kost, ga daar een stuk onder zitten, en deel het door twee.

Je zou er dan bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen dat je voor de helft van de waarde van de keuken een lening bij je vriendin afsluit, die over tijd minder wordt, door fictieve huur te rekenen.

[Voor 23% gewijzigd door Woy op 19-06-2020 17:26]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:42
Zekerheid geven dat ik haar niet direct uit mijn huis zet?

Hoe een huis kopen bij financieel ongelijke relatie?

Financiële verhouding als één v.d ouders 1 dag minder werkt?

Misschien eens met je vriendin om tafel gaan zitten om eens te kijken hoe jullie over financiële zaken in het algemeen denken? Eventueel met andere mensen erbij die al een langdurige relatie hebben?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

President schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:26:

Misschien eens met je vriendin om tafel gaan zitten om eens te kijken hoe jullie over financiële zaken in het algemeen denken? Eventueel met andere mensen erbij die al een langdurige relatie hebben?
Ja dat viel me ook net op. Alle posts van deze TS gaan over hetzelfde probleem.

Lijkt me dat jullie wat te bespreken hebben inderdaad. En dat dan vast laten leggen bij een notaris.

[Voor 7% gewijzigd door Marzman op 19-06-2020 17:28]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:23
Dit zal wel niet in dank worden afgenomen, maar vrouwen kosten geld. Is dat je een keuken waard :P

MENTAL REBOOT

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Ah, dat lijkt inderdaad wel een patroon ja. Het is belangrijk dat je inderdaad eerst eens een duidelijk beeld krijgt hoe je financieel in het leven staat. Als je een duurzame relatie aangaat dan moet je niet alles exact gelijk meer willen verdelen. Je bouwt met z'n tweeën een leven op, dus daar zul je ook de inkomsten samen moeten verdelen. Natuurlijk kun je nadenken over hoe je dingen verdeelt als het mis gaat ( Daar heb je een samenlevingscontract voor ), maar IMHO is het logisch dat je binnen de relatie gewoon gelijkwaardig bent, en dus gewoon je financiën deelt, dat betekend dan inderdaad ook dat de meest verdienende dus meer bijdraagt aan de uitgaven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:57

Wow, wat een lijst met pareltjes. Ik denk dat het verstandig is als de TS eens goed in de spiegel kijkt.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Rukapul

Moderator General Chat
Dit topic gaat echt niet helpen om (financieel of relationeel) wereldwijzer te worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True