Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is precies de versie die (niet alleen bij mij) zich niet laat flashen.
Zowel als ota niet en ook niet via twrp.
Was hierdoor genoodzaakt om de vorige versie Android 10 te flashen en dat kon niet anders dan de data partitie te formatteren.
Ota verschijnt ook niet meer na die verse installatie van A10 na checken voor update.
Kostte mij 4 uur om alles weer terug te zetten en te configureren.
Nog steeds jammer dat je nandroid backups niet kunt terugzetten met de huidige twrp versies.

[ Voor 81% gewijzigd door snah001 op 08-12-2020 12:45 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 22:25
snah001 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:39:
Dat is precies de versie die (niet alleen bij mij) zich niet laat flashen.
Zowel als ota niet en ook niet via twrp.
Ah euhm misschien lukt het als je de PitchBlack recovery gebruikt.
Ik flash die recovery niet maar boot er enkel in dus "fastboot boot recoveryXXX.img"
Vervolgens is de bovenstaande android 11 rom gewoon te flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door mmhs op 08-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op XDA valt te lezen dat de EEA update door Xiaomi is teruggetrokken.
Blijkbaar toch te buggy en gezien het feit dat menigeen er een kleiner of erg groot probleem mee heeft een wijs besluit.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06 08:24
Dit is by far mijn rukste telefoon ooit... Snap dat ik een "budget" telefoon heb gekocht maar zelfs de rom van xiaomi is niet te doen. Development is helemaal zuur. Hoop dat het aantrekt anders ga ik echt overwegen weer een oneplus te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:03
RubenA schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:52:
Dit is by far mijn rukste telefoon ooit... Snap dat ik een "budget" telefoon heb gekocht maar zelfs de rom van xiaomi is niet te doen. Development is helemaal zuur. Hoop dat het aantrekt anders ga ik echt overwegen weer een oneplus te halen.
Dankje voor je klaagzang zonder voorbeelden, uitleg of onderbouwing. Dit draagt bijzonder veel bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenA
Renzzie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:16:
[...]

Dankje voor je klaagzang zonder voorbeelden, uitleg of onderbouwing. Dit draagt bijzonder veel bij!
Excuus, het was mijn frustratie die sprak :p

Bij de originele rom moet je blijkbaar veel van xiaomi gebruiken. Het ram management is zo slecht, dat de Google wekker eruit wordt gegooid (deze ezel stootte zich 2x aan de steen en was 2 keer te laat op zijn werk). En zoals ik het lees is er geen enkele rom zonder bugs, geknoei met recovery's, half gebakken howto's waar iedereen zijn eigen mening over heeft etc...

Draai inmiddels de EU rom, maar deze heeft dezelfde problemen als de stock rom. Wanneer je de apps van xiaomi gebruikt zal het prima zijn, maar dat vertik ik (helaas voor mezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esterado
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-05 19:42
Bij oneplus ontwerpen ze de rom zo dat je oneplus nord 5g gewoon een factory reset krijgt (spontaan. Gebruik zelf Google wekker agenda etc. Totaal geen problemen. Misschien reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 16:15

shicomm

<***>

Waar ik me wel over verbaas is dat het bij de F2 allemaal echt heel erg "krukkig" lijkt te zijn en dan vooral qua recoveries.
Dat is bij de F1 hele andere koek.

Hoe zou het nu kunnen dat er "ineens" zo'n enorme 'ommeslag' is gemaakt ?
Bij het K30 broertje zou ik er nog begrip voor hebben ( die MTK zooi wil je uberhaupt niet maar da's een andere discussie ) maar bij een regulier toestel als dit ?

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De "gewone" K30 heeft dezelfde SOC als de F2 Pro maar de K30 Pro heeft een MTK SOC en dat is echt andere koek.
Voor de F2 (en de K30) is lang niet zo'n belangstelling van dev's t.a.v. custom recoveries en custom rom's.
Wellicht niet in die aantallen verkocht dat er genoeg gebruikers zijn die graag een custom rom willen.
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
Heb nu 1 dag gebruik gemaakt van versie 12.2.1 en ik heb geen klachten.
Alles lijkt sneller te werken en bijvoorbeeld vinger unlock werkt iets rapper dan voorheen. Ook heb ik het idee dat het memory management wat verbeterd is.
De 2 probleempjes die ik tot nu toe heb gevonden zijn missende knop achtergrondjes in het power menu. Werkt verder nog wel dus is eigenlijk geen enkel probleem. en ik heb een probleem met een agenda widget die crasht als ik een nieuw item wil maken. Zeer waarschijnlijk op te lossen door her installatie of een alternatief te installeren.

Verder geen problemen kunnen ontdekken in mijn eerste 24 uur met deze nieuwe versie. Ook de batterij doet het zeer goed. 9% in 5 uur gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:36
mmhs schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:42:
Heb nu 1 dag gebruik gemaakt van versie 12.2.1 en ik heb geen klachten.
Alles lijkt sneller te werken en bijvoorbeeld vinger unlock werkt iets rapper dan voorheen. Ook heb ik het idee dat het memory management wat verbeterd is.
De 2 probleempjes die ik tot nu toe heb gevonden zijn missende knop achtergrondjes in het power menu. Werkt verder nog wel dus is eigenlijk geen enkel probleem. en ik heb een probleem met een agenda widget die crasht als ik een nieuw item wil maken. Zeer waarschijnlijk op te lossen door her installatie of een alternatief te installeren.

Verder geen problemen kunnen ontdekken in mijn eerste 24 uur met deze nieuwe versie. Ook de batterij doet het zeer goed. 9% in 5 uur gebruik.
Zelfde ervaringen hier, ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
En is dit dan icm root/magisk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ondanks de recovery ellende draait m'n crdroid install nog altijd zonder issues.
Magisk staat er nog niet op ( ben er een beetje huiverig voor om die te installen.. ) maar verder geen raar gedrag..
Als er een solide recovery uit komt ( of die chinese twrp moet echt te vertrouwen zijn.. ) denk ik dat het toch goed kan komen allemaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

De 'sprong' naar android 11 binnen miui was voor devvers blijkbaar ook een reden om een nieuwe build te maken.
Spotte zojuist een 11 aosp rom .. https://forum.xda-develop...-v8-0-unofficial.4200793/

Ik wacht nog even af hoe deze zich houd maar het is erg prettig om te zien dat er dus ook nieuwe roms worden gemaakt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
@shicomm hier draait cdroid helaas niet stabiel. Vaak valt zomaar een app uit en dan moet ik deze weer opnieuw starten. Ook is flitsmeister totaal niet betrouwbaar. De ene keer krijg ik wel een geluidje van trajectcontrole, de andere keer niet. Ik ga nog 2 weken zuchten en dan hopen dat er een stabiele Android 11 versie is. Cdroid is voor mij toch net te instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Gaat het dan echt puur om apps die niet lekker samen willen met deze crdroid build ?
Volgens de devver zit er ook een update in de pijp voor de huidige crdroid 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Apps sluiten gewoon regelmatig af. Of het nu een spelletje, qmusic, chrome of wat dan ook is. Hij sluit gewoon af en gaat terug naar de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
Renzzie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:09:
Apps sluiten gewoon regelmatig af. Of het nu een spelletje, qmusic, chrome of wat dan ook is. Hij sluit gewoon af en gaat terug naar de achtergrond.
Ervaar precies hetzelfde op de stock rom. Vooral lastig met Google maps... Denk dat dat het agressieve ram management is ofzo. Hopen dat android 11 wat goeds brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, heb dat geen last van met Andr10.
Heb dan ook 8GB werkgeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik herken de problemen helemaal niet maar ik maak dan ook driftig gebruik van greenify om achtergrondspul de nek om te draaien als ik m'n scherm uitzet..
Mogelijk dat daar iets in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmhs schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:45:
[...]

Ah euhm misschien lukt het als je de PitchBlack recovery gebruikt.
Ik flash die recovery niet maar boot er enkel in dus "fastboot boot recoveryXXX.img"
Vervolgens is de bovenstaande android 11 rom gewoon te flashen.
Vandaag de tijd genomen om e.e.a. goed uit te zoeken.
Eerst alle fingerprints en login verwijderd.
Alles weer geback-upped en jouw tip met de PitchBlack recovery gebruikt door direct naar die recovery te booten m.b.v. de xiaomiadb/fastboot tool.
Nu lukte de update wel en boot ook goed.
Echter wil alleen magisk wel flashen maar daarna niet meer naar system booten.
Dus nog effe verder zoeken waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
snah001 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:57:
[...]

Vandaag de tijd genomen om e.e.a. goed uit te zoeken.
Eerst alle fingerprints en login verwijderd.
Alles weer geback-upped en jouw tip met de PitchBlack recovery gebruikt door direct naar die recovery te booten m.b.v. de xiaomiadb/fastboot tool.
Nu lukte de update wel en boot ook goed.
Echter wil alleen magisk wel flashen maar daarna niet meer naar system booten.
Dus nog effe verder zoeken waarom.
Ja zelfde hier, ik heb gewoon weer geboot via pitchblack en vervolgens opnieuw de installatie gedaan waarna het weer werkt. Dus even geen magisk voor mij. Wacht zelf wel even af tot er een goede custom rom van OneOs of dergelijke is op android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En heb root via Magisk aan het werk gekregen.
Eerst de speciale Canary build gedownload, link:

https://raw.githubusercon...iles/canary/app-debug.apk

Daarna deze installeren zoals andere apk's die je separaat download.
Open de app en kies bij instellingen bij het update kanaal canary.
Kopieer daarna de img.boot uit de Android 11 Rom zip naar een folder op je pc/laptop.
Patch daarna via manager de boot.img:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxz7zPqQF-yBYEy6lo4DEEwedXc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gtyVvdntJPdKsvggQnQhpslK.jpg?f=user_large

Sla de patched boot file op je pc op.
Gebruik daarna de xiaomi ADB/Fastboot tool om deze bootfile te flashen vanuit fastboot.
Reboot daarna naar system en voila, je bent geroot op Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Had al eerder iets opgevangen over dat de canary wél zou werken , mooi om te zien dat dit goed gaat :)

Inmiddels is er een beta uit van cdroid 7 en ook anderen lijken nu langzaam aan 11 builds te doen , mooie ontwikkeling ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1 dag geroot op Andr11.
Geen problemen tegengekomen (gewoon als update geflashed) m.a.w. alles werkt als voorheen.
Zie zo 1,2,3 geen duidelijke verschillen met Andr10 maar wellicht maak ik net geen gebruik van die apps die daar wel gebruik van maken en daarnaast gebruik ik Nova Launcher Prime en die blijft gewoon hetzelfde doen en ziet ook hetzelfde uit als onder Andr10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Andr 11 update is nog voorzien van het test-keys kenmerk dus is eigenlijk nog geen echte stable version:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99JQ_Sd3dbhoOBA35slB4EV_UCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqroxebLKTEv2pvaXbH7vmGT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Update gedaan van CRdroid 612>6.13 . Via de updater wilde dit niet op de manier zoals ik op m'n F1 gewend was ( update via updater binnenhalen , install klikken en dan reboot ie zelf naar twrp om daar de update te doen )
Tot m'n verbazing lijkt m'n recovery probleem nu verholpen !
Mauro's twrp start nu gewoon :)

Uit nieuwsgierigheid een paar testjes gedaan om te zien of het niet om een fluke ging maar hij blijft gewoon netjes draaien.
Geeft weer hoop !
Vooralsnog geen " noodzaak" om de overstap naar 11 te maken maar blijf nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Hier kwam de update wel binnen, maar er gebeurde niets toen ik op installeren drukte. Volgende week vakantie en dan maar een 11 versie proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Global EEA V12.2.3.0.RJKEUXM is beschikbaar!

Link voor TWRP flash (niet vergeten fingerprint en wachtwoord/pin te verwijderen alvorens te flashen):

https://bigota.d.miui.com...KEUXM_d42ecbfe01_11.0.zip

[ Voor 18% gewijzigd door snah001 op 25-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update via Pitch Black twrp is gelukt, weliswaar nog steeds test-keys dus eerst maar eens zien of deze stabiel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faJ3HDPfQ6RBMWIp0rlVRB1MfLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhRFiImRx55TG0FMRcWfhcfC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edit: met Nova Launcher Prime werkt de "recente apps" functie niet meer.
Met de standaard launcher wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Indmiddels 3 andere launchers gestest en ook bij die werkt de "recent apps" button niet.
Geeft een foutmelding dat Poco Launcher is vastgelopen.
Oudere Poco Launcher geprobeerd en hetzelfde probleem.
Met Poco Launcher als standaard launcher zijn er geen problemen.
Dus maar weer lekker veel werk op de hals gehaald en de boel "gewiped" en vorige Andr11 rom erop gezet en die werkt wel goed met andere launchers.
Dus een echte "bug" en moet dus bij de vorige Andr11 versie blijven totdat er een versie komt waar dit in opgelost is want de Poco launcher is het voor mij niet buiten het feit dat je er geen backup van kunt maken en in de door jouw gewenste cloud locatie kunt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 11:56
Ik ben aan het bekijken of we een redactioneel artikel kunnen maken over het installeren van een custom rom op een smartphone. Het zou een nieuw soort how to-artikel moeten worden. De Poco F2 Pro lijkt me een interessant toestel om als voorbeeld te nemen, omdat hij een goede prijsspecificatieverhouding heeft en veel mensen geïnteresseerd zijn om de software te vervangen. Kunnen jullie me misschien vertellen welke rom op dit moment het meeste aan de praat heeft en daarmee het meest geschikt is voor dagelijks gebruik voor de meeste mensen? Of is het überhaupt beter om nog even te wachten met custom roms voor de Poco F2 Pro als daily driver?

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
Ik denk dat crdroid een goeie rom is! Heb deze al een tijdje in de smiezen, maar als je een toestel zoekt waarmee het makkelijk gaat... Sla de Poco F2 pro over!

Heb al mijn toestellen geroot (zijn er nogal wat) en de Poco F2 slaat alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle rom's die ik nu gezien hebt hebben allemaal nog bugs, de ene minder dan de andere en sommigen veel en sommigen waar delen van bijvoorbeeld camera of andere zaken (die bij een officiële rom, wel werken) niet werken.
Daarom zijn dat allemaal ONOFFICIËLE versies.
Alleen bij een goedgekeurde LineageOs rom werkt alles waarbij je dan aanvullende apps kunt gebruiken om die te optimaliseren door bijvoorbeeld een aangepaste Gcam versie te gebruiken.

• Andrasman
Bedankt voor het advies! Ik denk dat de tijd dan misschien nog niet helemaal rijp is voor een custom rom voor dagelijks gebruik inderdaad. Bij crdroid zag ik 'official' staan, maar ook daarbij wordt vermeld dat er nog veel bugs in zitten.

Waarom is het rooten van de Poco F2 Pro zo lastig? Maakt Xiaomi het bewust lastig, of is het meer dat de tools vanuit de community nog niet zo goed zijn voor de Poco F2 Pro?

Andrasman

Rooten is helemaal niet lastig en gebeurt al jaren zo.
Het is zelfs iets gemakkelijker geworden door de komst van Magisk.
Waar je vroeger Busybox en rooting trucs bij nodig had is dat nu sterk vereenvoudigd.
Alleen de wachttijd voor het unlocken bij Xiaomi is te lang (3 weken) naar mijn mening en weet ook de beweegredenen daarachter niet voor.

• Andrasman
RubenA schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:40:

Heb al mijn toestellen geroot (zijn er nogal wat) en de Poco F2 slaat alles!
Ah ik had hieruit begrepen dat het rooten zelf ook ingewikkeld was. Duidelijk, ik ga eerst even kijken of dit lukt. Misschien kan ik dan wat sneller wat gaan proberen alsnog. Ik ben van plan Magisk mee te nemen in het eventuele artikel. Benieuwd hoe dat precies werkt.

Andrasman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenA
Andrasman schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:47:
[...]

Ah ik had hieruit begrepen dat het rooten zelf ook ingewikkeld was. Duidelijk, ik ga eerst even kijken of dit lukt. Misschien kan ik dan wat sneller wat gaan proberen alsnog. Ik ben van plan Magisk mee te nemen in het eventuele artikel. Benieuwd hoe dat precies werkt.
Bootloader unlocken en rooten is niet zo moeilijk inderdaad, maar de recovery's en roms zitten vol met bugs. Het "even wat flashen" is er niet bij voor dit toestel. Vaak moet je beginnen met een bepaalde officiële xiaomi rom en in een exacte volgorde flashen met een aangewezen recovery. 1 recovery voor alles is er niet en 1 rom zonder bugs ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is ook wat ik al eerder aangegeven heb.
Geef je daar niks om en is het aan jezelf goed besteed om alles op eenvolgend (vaak al eerst een Chinese rom) en dan rest zoals vendor etc er achteraan en dan pas de custom rom dan zie ik er geen probleem in.
Wel heb ik een probleem met de toch vrij grote aantallen bugs in standaard Android features die gewoon moeten werken.
Daarom ben ik bij de Global EEA gebleven, heb die fors gedebloated, Blokada erop met (eigen) geschikte hostfiles, geroot met Magisk en voila, alles werkt gewoon zonder invloed op prestaties of gebruiksduur van de accu.
En als een rom zoals bijvoorbeeld CRdroid zelf official heet dan heeft dat geen enkele betekenis want als ik een rom zou bouwen, kan ik wel maar doe ik echt niet meer, dan is dat ook een officiéle rom van mij......
Daarom heeft LineagOS ook zo'n strenge goedkeuringseisen want daar moet eerst de rom op zich bugfree zijn.

Voor extra beveiliging heb ik op mijn homerouter voor WiFi een speciale VPN client opgezet die de boel ook nog eens dichtgespijkerd heeft d.m.v. het terminal programma Diversion dat je via SSH kunt installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 02-01-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andrasman schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:15:
Ik ben aan het bekijken of we een redactioneel artikel kunnen maken over het installeren van een custom rom op een smartphone. Het zou een nieuw soort how to-artikel moeten worden. De Poco F2 Pro lijkt me een interessant toestel om als voorbeeld te nemen, omdat hij een goede prijsspecificatieverhouding heeft en veel mensen geïnteresseerd zijn om de software te vervangen. Kunnen jullie me misschien vertellen welke rom op dit moment het meeste aan de praat heeft en daarmee het meest geschikt is voor dagelijks gebruik voor de meeste mensen? Of is het überhaupt beter om nog even te wachten met custom roms voor de Poco F2 Pro als daily driver?
Hoi Chris,

Een goed idee want zo heel eenvoudig is het niet.
Unlocken is, na even wachten, geen thema maar dan komt de rest.
Iedere custom rom stelt weer andere voorwaarden om die te kunnen flashen en helaas hebben die zo goed als allemaal bugs in het Android gedeelte wat eigenlijk altijd goed moet werken gerelateerd aan de Xiaomi Android stock software.
Ook om te rooten op de laatste stable beta versie is er een speciale installatie methode van Magisk noodzakelijk en die zal zeker niet gemakkelijk zijn voor "noobs".

Overige extra's (mogelijkheden en instellingen) die de reden waren om vroeger voor een custom rom te kiezen zie ik bijna niet of geheel niet dus ik vraag mij dan ook af waarom zou je een custom rom kiezen?
Om de ad's en "phone home" acties van Xiaomi te voorkomen? Kun je ook goed op de stock rom.
Debloaten werkt heel erg goed in i.c.m. Blokada hou je net zoveel tegen als dat je met een custom rom zou doen en je wordt niet geplaagd door bugs tenzij je je laat verleiden voor een via Ota uitgerolde stable Beta build die duidelijk "Test-Keys" build info mee krijgt.

Altijd wachten tot een echte stable Version die "Release-Keys" mee krijgt bij de build maar helaas is dat bij een Ota niet direct te ontdekken, minpunt voor Xiaomi.

En is een custom rom een goede vervanger voor een stock build?
Ja als tenminste alle normale Androidfuncties van unlocken via FPR tot camera functies gewoon goed werken.
Heb je er geen problemen mee dat sommige stock Android zaken niet werken dan is dat je eigen keuze maar dan ook niet zeuren want ligt niet aan het toestel.

[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 02-01-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Wow bedankt, goede info en niet alleen voor mij denk ik. Dit verduidelijkt het een en ander voor mij. Ik het zojuist Blokada even geïnstalleerd. Eens kijken hoe dat werkt. Wat is de reden voor jou om te rooten? Om meer te kunnen aanpassen? En wat gebruik je verder om te debloaten?

Zelf heb ik de Global (12.2.1.0) draaien en hoewel veel dingen prima werken, zitten er toch wat gekke foutjes in. Zo kloppen de Whatsapp-meldingen vaak niet, waarbij een nieuwe melding de 'kop' meekrijgt van de melding ervoor. Dus dan lijkt het alsof persoon x iets zegt, terwijl dat persoon y is. Overschakelen naar standaard Android-meldingen ipv MIUI-stijl helpt daarbij niet.

Daarnaast heb ik sinds de Android 11-update problemen met Gcam. Als ik een foto maak, kan ik die niet direct raadplegen, maar pas na een seconde of 10 ongeveer. Ook bij het verwijderen van foto's in Google Foto's bevriest de app een tijdje. Best irritant.

Verder gaat de automatische helderheid soms niet lekker. Dan zit ik in een redelijk verlichte ruimte en wordt het scherm op minimale helderheid gezet.

Ik geloof dat die EEA-rom dat soort punten niet verbetert, toch? Ik hoop voor mijn persoonlijke Poco F2 Pro (los van het artikel dus) iig dat er een officiële Lineage OS zal zijn over een jaartje ofzo.

Het is me in elk geval duidelijk dat een custom rom installeren op de Poco F2 Pro voor heel weinig mensen interessant is.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-06 18:27
Andrasman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:47:
Wow bedankt, goede info en niet alleen voor mij denk ik. Dit verduidelijkt het een en ander voor mij. Ik het zojuist Blokada even geïnstalleerd. Eens kijken hoe dat werkt. Wat is de reden voor jou om te rooten? Om meer te kunnen aanpassen? En wat gebruik je verder om te debloaten?

Zelf heb ik de Global (12.2.1.0) draaien en hoewel veel dingen prima werken, zitten er toch wat gekke foutjes in. Zo kloppen de Whatsapp-meldingen vaak niet, waarbij een nieuwe melding de 'kop' meekrijgt van de melding ervoor. Dus dan lijkt het alsof persoon x iets zegt, terwijl dat persoon y is. Overschakelen naar standaard Android-meldingen ipv MIUI-stijl helpt daarbij niet.

Daarnaast heb ik sinds de Android 11-update problemen met Gcam. Als ik een foto maak, kan ik die niet direct raadplegen, maar pas na een seconde of 10 ongeveer. Ook bij het verwijderen van foto's in Google Foto's bevriest de app een tijdje. Best irritant.

Verder gaat de automatische helderheid soms niet lekker. Dan zit ik in een redelijk verlichte ruimte en wordt het scherm op minimale helderheid gezet.

Ik geloof dat die EEA-rom dat soort punten niet verbetert, toch? Ik hoop voor mijn persoonlijke Poco F2 Pro (los van het artikel dus) iig dat er een officiële Lineage OS zal zijn over een jaartje ofzo.

Het is me in elk geval duidelijk dat een custom rom installeren op de Poco F2 Pro voor heel weinig mensen interessant is.
Ik heb echt exact dezelfde problemen. En ook soms een animatieloop als je naar het 'recente apps' scherm gaat. Ook aanpassen en versturen van screenshots lukt vaak niet, of het delen of openen van bepaalde afbeeldingen/links. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van die vreemde WA meldingen heb ik geen last.
Gcam geeft idd vertraging bij opslaan en voor mij voldoet echter de stock camera app prima.
Soms niet goed werkende automatische helderheid is ook zo'n ding maar niet echt storend.
Ik root omdat ik dan m.b.v. Titanium Backup van alle gebruikers apps en data een backup kan maken (héél belangrijk voor gamers want die zijn met een beetje pech alle opgeslagen speldata na een wel of niet gedwongen factory reset gewoon kwijt).
Google of welke fabrikant van Android devices dan ook biedt die mogelijkheid niet aan (dát is nog eens een artikel waard waarom dat nog steeds niet aangeboden wordt).
Nu kun je wel bij Xiaomi in hun cloud een soort van backup automatisch laten maken maar weet niet of dat volledig is zoals met Titanium Backup en dan is er nog de vraag of ik die daar wel wil hebben staan om verschillende bekende redenen.
De keuze voor een eigen cloud backup voor echte backup van apps en hun data (eventueel encrypted) zou een grote voorkeur hebben maar die biedt ook niemand aan.
En ik hoop ook dat LineageOS over een tijdje met een officiële versie komt voor de F2 Pro maar dan nog moet je dus unlocked zijn en zit je nog steeds met je app/data backup probleem.
Debloaten doe ik m.b.v. de XiaomiADBFastboot tools, fluitje van een cent waar je kunt kiezen apps tijdelijk uit te schakelen, te de-installeren of te her-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA

De EEA rom doet inderdaad niets anders. Ook heb ik het probleem dat scrollen een enorme lag heeft na het net unlocken van het toestel, ook een bekend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
De EEA rom doet inderdaad niets anders. Ook heb ik het probleem dat scrollen een enorme lag heeft na het net unlocken van het toestel, ook een bekend probleem...
Dat is ook niet echt lekker. Gaat wel over uiteindelijk dus?

@snah001
Wat betreft die backups: dat is inderdaad onhandig voor gamers. Misschien vinden fabrikanten de doelgroep te beperkt oid, zodat ze er te weinig aan verdienen..?

Het gekke is dat ik geen last van de vertraging met Gcam/Google Foto's had bij Android 10. Maar even kijken of een nieuwe versie van Gcam helpt, maar vrees van niet.

ls je trouwens Lineage hebt draaien, kun je wel gewoon de reguliere Google-backup draaien neem ik aan?

Andrasman

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, zolang LineageOS geen officiële versie heeft blijf ik er van weg.
De stock rom, debloated met blokada, voldoet gewoon prima en de Google backup werkt ook gewoon echter helaas zonder de data.
Daarnaast heb ik als launcher Nova Prime draaien waarmee je een backup kunt maken naar eigen cloud van de setup van je schermen. Dan heb je na een factory reset erg snel je apps weer (handmatig) geïnstalleerd zonder dat je er 1 vergeet en de data die belangrijk is via Titanium weer teruggezet.
Zoals gezegd hebben voor mij custom rom's geen enkel voordeel of leveren die extra's op die nuttig kunnen zijn.
Was in de vroegere rom-dev tijd met vooral HTC toestellen wel wat anders want toen konden wij (was lid van team Viper) zoveel extra mogelijkheden (instellingen en customizing) toevoegen dat zelfs nu nog fabrikanten die ideeën overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
snah001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:52:
Was in de vroegere rom-dev tijd met vooral HTC toestellen wel wat anders want toen konden wij (was lid van team Viper) zoveel extra mogelijkheden (instellingen en customizing) toevoegen dat zelfs nu nog fabrikanten die ideeën overnemen.
<Off Topic>

Ja, in de begintijd kon je samen met anderen prachtige dingen op je scherm maken. Voor mij was de toptijd toen ene XT het programma TodaysXtra maakte. Kon je werkelijk alles op je beginscherm maken wat je zelf leuk vond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klMk1XBRzv7YV1W1XC53O8Z3mCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/btCdEZp9iWDgIaka83lYi7fs.gif?f=user_large

<Off Topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha leuk, WindowsCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
Viper op mijn One X, dat waren tijden zeg! Ik had het idee dat ik alles met m'n toestel kon wat ik wilde. Dat idee heb ik met de Poco F2 niet helaas. Misschien komt het nog, maar het gaat heel gestaag. Wat me echt nog tegenhoudt is de camera. Volgens mij is er nog geen 1 gcam die alle functies van de camera's ondersteunen (alle lenzen, slowmo etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Viper hadden we heel veel extra instellingen van de Sense-UI mogelijk gemaakt en veel van die mogelijkheden zie je nu wel vaak terug bij de huidige toestellen, ook bij Xiaomi.
Wat Gcam betreft heeft dev Urnyx een F2 Pro kunnen aanschaffen via donaties van F2 Pro bezitters maar ook met zijn builds zijn er nog steeds problemen.
Denk dat dat voornamelijk te maken heeft omdat hij in 20 sloten (lees toestellen) tegelijk loopt en onvoldoende aandacht geeft aan een Gcam versie voor de F2 Pro.
De huidige Poco camera app voldoet voor mij prima en maakt uitstekende plaatjes.
Wil ik nóg betere foto's dan neem ik wel mijn dslr of mijn compact camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Vraagje: Heb de global rom draaien (QJKMIXM), zie nu dat er een android 11 upgrade beschikbaar is, maar wil eigenlijk wel overstappen naar de EU global rom (RJKEUXM), kan ik deze over elkaar heen installeren (dirty flash via update app op de telefoon)? of heb ik een factory reset nodig + een installatie via de recovery?

Nog iets, wanneer ik een schone installatie wil doen met een nieuwe (recovery) ROM en geen custom recovery draai, kan dat dan met de stock recovery of heb ik een tool nodig. Normaal gesproken pak ik dan een fastboot ROM, maar die is er nog niet voor een android 11 ROM. BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een voorwaarde voor dit alles is dat je unlocked moet zijn.
De twrp versies die er nu zijn geven problemen met het flashen van een Android 11 versie.
Oplossing is de PitchBlack Recovery te gebruiken en niet door die naar het toestel te flashen (werkt niet) maar met behulp van de XiaomiAdbFastboot tools te booten naar die recovery.
Heb ik ergens hierboven beschreven hoe dat moet.
Alvorens te gaan flashen moet je je pin en fingerprints verwijderen anders kan de recovery niet bij de data partitie.
Daarna is het wijs om de system en data partitie te formatten via genoemde recovery.
Wat je dan het beste kunt doen is de fastboot versie van de Android 10 versie V12.0.3.0.QJKEUXM flashen m.b.v. genoemde tool (*.tgz downloaden van deze versie en uitpakken naar je pc/laptop en vanuit die map flashen).
Na die geflashed te hebben kun je dan deze Android 11 versie (niet de laatste) V12.2.1.0.RJKEUXM zip via genoemde wijze met de PitchBlack Recovery flashen.
Zo zou het moeten werken.
Nieuwere versie van de EEA Android 11 rom hebben de bug dat met andere launchers de recent apps button niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Kijk dat zijn nuttige tips. Maar als ik niet unlocked ben, dan kan ik toch ook relatief makkelijk de Android 10 fastboot ROM flashen en vervolgende de nieuwste QJKEUXM rom flashen met de updater app? Of mis ik hier iets?

De QJKEUXM rom over de global ROM heen flashen met de updater app lukt overigens niet, heb ik geprobeerd. Hij geeft aan dat het om een andere versie gaat en dat hij niet wil flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je niet unlocked bent kun je niet naar een andere versie switchen.
Je zou het kunnen proberen met de fastboot rom maar betwijfel of die dan die switch toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de update naar 12.2.4.0 uitgevoerd en de nieuwe Poco launcher installed.
De boel weer geroot met Magisk Canary en is weer certified en recent button werkt met andere launchers.
Maarrrrrr nu doet Wifi het helemaal niet, krijg het ook niet ingeschakeld.
Opnieuw rom geflashed maar ook dat brengt geen soelaas.
Altijd wat sinds de Andr11 rom's uit zijn.
Nu uitzoeken waarom. Damned.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Probleem gevonden waarom geen Wifi.
Had het eigenlijk moeten weten met zoveel jaar ervaring.
Bleek dat bij het patchen van de boot.img ik daarna de verkeerde boot.img flashte.
Eigen schuld dus en had uit ervaring moeten weten dat bijna altijd een Wifi probleem met de boot.img te maken heeft......(les uit de tijd van custom rom's voor HTC toestellen).
Intussen wel een geheel clean install uitgevoerd met de fastboot versie van de laatste EEA rom versie.
Gestures aan het werk gekregen met de FNG app.
Alles werkt zover ik kan zien.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 21-02-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Ik was even benieuwd of iemand weet hoe t zit met bv Netflix en bank apps op Lineage Os. Ik had zelf een andere ROM op de LG G6 gezet, maar had daar wel issues met bv bank apps en zit (helaas) niet meer zo diep in de custom roms wereld.

na de laatste officiele Xiaomi update is de beleving wel een stuk minder. (oa de recent apps werkt niet, ook de oplossing die was aangeraden werkte niet bij mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Praetextatus op 22-02-2021 10:47 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Praetextatus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:46:
Ik was even benieuwd of iemand weet hoe t zit met bv Netflix en bank apps op Lineage Os. Ik had zelf een andere ROM op de LG G6 gezet, maar had daar wel issues met bv bank apps en zit (helaas) niet meer zo diep in de custom roms wereld.

na de laatste officiele Xiaomi update is de beleving wel een stuk minder. (oa de recent apps werkt niet, ook de oplossing die was aangeraden werkte niet bij mij.
Hier staat hoe je de recent-apps-knop weer aan de praat kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 18:30
Edit: verplaatst naar juiste topic!

[ Voor 90% gewijzigd door Lakota op 22-02-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Timmy_01 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Hier staat hoe je de recent-apps-knop weer aan de praat kunt krijgen.
Yes dank! Ik had idd de andere apk nog niet gedownload. Daarna lijkt het idd wel goed te gaan.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LineageOS heeft een nieuwe versie uitgebracht V18.1 gebaseerd op Android 11.
Helaas helaas staat de F2 Pro er weer niet bij want het zou een waardige custom rom zijn geweest.
Er moet dus net een dev zijn die dit hiervoor wil oppakken en zijn build wil laten certificeren door LineageOS.
Link naar LineageOS:

https://lineageos.org/Changelog-25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een interessante nieuwe custom rom opgedoken "OneOS".
Deze is gebaseerd op de Global EEA versie en is er voor meerdere modellen van Xiaomi/Poco/Redmi en o.a. dus voor de F2 Pro/K30 Pro.
Gebruikt o.a. de Xiaomi dialer dus gesprekken opnemen is dan mogelijk.
Meer details hier:

https://telegra.ph/About-the-New-OneOS-versions-04-08

en hier:

https://forum.xda-developers.com/t/shared-rom-oneos.4191247/

[ Voor 21% gewijzigd door snah001 op 02-05-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
De hele reden om een custom ROM te installeren is juist om van dat verschrikkelijke MIUI af te zijn. Voor mij dus totaal niet interessant, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijke meningen kunnen verschillen over Miui.
Echter zover ik het kan overzien heeft deze custom rom vanaf 1 mei weekly updates over ota en heeft dus altijd de nieuwste security updates.
Verder, omdat het gebaseerd is op o.a. de EEA rom, Global rom en Canadese dev rom, wel de stock camera die nog steeds beter is dan alle custom camera apps omdat hiermee alles werkt en verdere verbeteringen t.o.v. de stock rom.
Wellicht ga ik het deze week eens proberen maar zie er altijd tegenop omdat je dan weer de hele handel opnieuw moet instellen wat weer uren kost en als je weer terug wilt naar stock idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Ik krijg een beetje het idee dat de "rek" er een beetje uit is bij de custom roms voor de F2.. :(
Ik zit nog op de 10 build van crdroid en afgezien van een paar kleine missers draait ie verder heel aardig..
Er lijken echter geen updates meer voor uit te komen ( al een tijd niet meer ) dus ben ik aan het rondstruinen op zoek naar een andere.

Tot nu toe zie ik weinig hoopgevends voorbij komen.
Lineage is nog altijd niet officieel ( erg jammer , de unofficial heeft nog wat nukken helaas ) maar ook anderen als derp en arrow hebben ook nog wat missers.

Iemand tips voor een goeie dailly met goed werkende FOD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, dat is het risico van het gebruiken van Custom Roms want nergens wordt een bepaalde tijd gedefinieerd dat de dev "zijn" versie zal ondersteunen.
Gaat de dev over naar een ander toestel of verliest deze zijn interesse dan is het over en uit voor updates en bug oplossingen en meestal gebeurt dat al na redelijk korte tijd.
Dat is altijd al het geval geweest met Custom Roms sinds 2006 en daarom moet iedereen goed bij zichzelf afwegen of het de moeite waard is of niet.
"Vroegah" waren standaard roms bijna altijd karig in mogelijkheden en speciale functies en door het kiezen van een goede Custom Rom kon je veel extra functies en instellingen verkrijgen zoals destijds bij het Viper project voor HTC toestellen waar ik deel van het dev team uitmaakte.
Tegenwoordig vind je veel van die extra mogelijkheden en nog wel meer al terug in standaard roms, zijn enorm snel en wordt je daarmee gewoon goed bediend.
Enige reden om naar een custom rom over te stappen kan zijn dat men minder "bloatware" wil en indien van toepassing af wil van ads en door het noodzakelijke unlocken zijn dan wel deugdelijke backup mogelijkheden beschikbaar voor app data.
Echter steeds meer ondervinden gebruikers last van bijvoorbeeld een slechte camera app in een custom rom en het niet geheel compatibel zijn met standaard functies.
Dus gaan mensen, die bijvoorbeeld wel graag deugdelijke app data backups wil maken met bijvoorbeeld Titanium backup, wel nog over tot het unlocken van hun toestel maar blijven wel werken met hun stock rom.
Ook bloatware verwijderen is dan zo gepiept en je toestel blijft het doen zoals je gewend was en met behulp van extra apps zoals Blokada gooi je je toestel wel deugdelijk op slot voor ongewenste "phone home" acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
snah001 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:10:
Enige reden om naar een custom rom over te stappen kan zijn dat men minder "bloatware" wil en indien van toepassing af wil van ads en door het noodzakelijke unlocken zijn dan wel deugdelijke backup mogelijkheden beschikbaar voor app data.
Of om af te komen van MIUI! :)

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Vroeger hier ook een HTC gehad en een ROM had zwaar toegevoegde waarde. Tegenwoordig is een custom rom eigenlijk niet echt meer nodig.
De enige reden dat ik nu een custom rom heb draaien is omdat ik niet, maar dan ook echt niet, aan dat verschrikkelijke MIUI kon wennen. Notificaties toonden niet, alles werd onderdrukt. 100x settings aanpassen, maar nog steeds geen meldingen voor de raarste dingen. Whatsapp of mail dat pas een uur na een bericht pas een signaal geeft. Voor mij nooit meer een telefoon met MIUI, dat moge duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik heb geen last van het niet tonen van notificaties en alles wat direct binnen moet komen kwa WA, FB of email komt direct binnen en wordt een notificatie getoond.
Geen klachten hieromtrent bij mij dus.

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 28-05-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ben je niet al een heel stuk gelukkiger door gewoon Nova Launcher of zo te installeren :?
De enige reden dat ik nu een custom rom heb draaien is omdat ik niet, maar dan ook echt niet, aan dat verschrikkelijke MIUI kon wennen. Notificaties toonden niet, alles werd onderdrukt. 100x settings aanpassen, maar nog steeds geen meldingen voor de raarste dingen. Whatsapp of mail dat pas een uur na een bericht pas een signaal geeft.
Dat komt ook voor bij een OnePlus/Samsung/Huawei om maar wat te noemen en sinds de recente ontwikkelingen doe je er sowieso verstandig aan om die zooi z.s.m. te dumpen! :)
Voor mij nooit meer een telefoon met MIUI, dat moge duidelijk zijn.
Voor mij meer om deze reden : https://nl.hardware.info/...-jullie-vragen-aan-xiaomi

Waardeloze antwoorden die elk willekeurig Chinees bedrijf ook wel op zo'n manier kan beantwoorden! -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Renzzie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Of om af te komen van MIUI! :)
Dat dus..
Al die extra's in miui kunnen me gestolen worden , ik wil een juist zo kaal mogelijke rom hebben.
Daarom maakt het me ook niet zo heel veel uit om welke rom het gaat eigenlijk..

Ik blijf me verbazen dat er een veel sterkere community is voor de F1 en de F2 laat op gang kwam en nu ook langzaam in lijkt te zakken..
Beloofd weinig goeds voor de F3 imho.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de unlocked gebruikers: de update naar (als het goed is) naar Miui 12.5 is uit.

Link naar recovery rom versie: https://bigota.d.miui.com...KEUXM_29cdcfbe59_11.0.zip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-04 03:11
Het is zover, de [ROM][OFFICIAL][R][OSS] LineageOS 18.1 for POCO F2 Pro/Redmi K30 Pro [lmi/lmipro] is uit, binnenkort maar eens even proberen te installeren :D

• flkrt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Dit hoort niet thuis op het forum, maar past beter in de V&A.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 25-11-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update voor de EEA versie is uit.
Rom versie:

POCO F2 Pro EEA Stable V12.5.4.0

Link:
Recovery ROM
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_9e4ff6f198_11.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In 15 min geflashed en weer geroot zonder problemen.
Security datum 01-11-2021

Nu LineageOs officieel uit is voor de F2 Pro heb ik zitten nadenken of ik die zal gaan flashen of niet.
Heb besloten dat (voorlopig) niet te doen omdat stock, gedebloated en alle "phone home" acties worden geblocked, hier prima werkt en waarom zou je dan anders willen.
Wellicht dat als Xiaomi besluit het toestel niet meer te ondersteunen ik toch over ga maar er is voor mij althans nu geen enkele noodzaak toe.

• RubenA
Zit nu op MIUI 12.2.6, maar zie zelfs niet in waarom ik naar 12.5.x zou gaan. Volgens mij voegt het allemaal niet zo veel toe en kom ik weer in een rompslomp terecht waar ik niet op zit te wachten (backup, alles opnieuw installeren etc.) Ik wacht wel tot 13 uitkomt en kijk dan wel of ik wil upgraden.

Ben het telkens flashen eigenlijk wel zat. Als het werkt, werkt het :)
Updates van Xiaomi zijn, zonder enige gegevens en/of data te verliezen, binnen 15 min gepiept (zelf geflashed) dus niet via Ota.
Dus waarom moet jij alles opnieuw installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
Ook als ik van 12.2.6 naar 12.5 ga? En gaat dan mijn magisk+modules ook over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je dirty flashed dan gaan die modules mee over.
Alleen je moet de boot.img van de nieuwe rom dan wel mbv de Magisk app aanpassen en deze aangepaste versie met ADB apart flashen.
Daarna is weer alles als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

M'n crdroid 6 install heeft nu wel lang genoeg kunnen slapen imho ;)
Tijd voor de overstap dus..
Door naar 11 of toch maar naar 12 ?
Ben er een beetje "bang" voor dat als ik nu van 10 naar 11 ga dat ik vrij vlot weer tegen een 'dichte deur' aan loop omdat er geen updates meer komen.. :/

Ik kan nog altijd maar niet kiezen ; crdroid , arrow of toch lineage ?
Ik heb met arrow goeie ervaringen op m'n oneplus one maar of ie ook zo lekker op m'n f2 draait..
Idem voor lineage eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
crdroid loopt hier als een zonnetje. Geen idee van die anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

shicomm schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:56:
Ik kan nog altijd maar niet kiezen ; crdroid , arrow of toch lineage ?
Ik heb met arrow goeie ervaringen op m'n oneplus one maar of ie ook zo lekker op m'n f2 draait..
Idem voor lineage eigenlijk...
ArrowOS was een bekende goede Custom ROM voor mijn ZUK Z2 Pro destijds dus ik zou zeggen probeer het gewoon! :)

LineageOS heeft bij mij nog steeds een beetje een vies smaakje om de volgende redenen :
- Ze zijn echt idioot streng qua allerlei stomme regeltjes op hun website! :F
- Ik kwam op een gegeven moment erachter wat voor een vaag figuur de Mi 9T LineageOS versie heeft gemaakt en zogenaamd maintained... brr... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Geen reden om nu nog voor 11 te kiezen denk ik ;)
12 it is :)

Ik zal flink wat spul moeten flashen om 'm weer "bij" te krijgen.
Een nieuwe twrp, nieuwe firmware , nieuwe crdroid, nieuwe gapps en nieuwe magisk ( in die volgorde als ik het goed heb ;) )
Moet er alleen nog achter zien te komen hoe ik de nieuwe twrp naar m'n F2 krijg ( is echt te lang geleden dat ik heb geflashed... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt niet persé twrp op je toestel nodig want als je XiaomiADBFastbootTools gebruuikt kun je van daar uit naar twrp booten zonder dat die op het toestel staat.
Werkt vaak nog beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:34:
Je hebt niet persé twrp op je toestel nodig want als je XiaomiADBFastbootTools gebruuikt kun je van daar uit naar twrp booten zonder dat die op het toestel staat.
Werkt vaak nog beter ook.
Ik heb geen idee waarom dat beter zou werken, maar ik weet wel zeker dat je ook gewoon met de juiste Fastboot opdracht hetzelfde kan bereiken :)

Zoiets :
fastboot boot twrp.img

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XiaomiADBFastbootTools kan natuurlijk veel meer dan alleen fastboot commands.
De-bloaten is easy done o.a. en ook bijv. system of data eenvoudig wipen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

die xiaomi toolbox is wel grappig , op die manier was het een eitje om twrp er op te krijgen.
Ik wist gelukkig nog hoe ik 'm van chinees naar engels kreeg ;)
Om de een of andere reden lukt het alleen niet om de losse files ( firmware , crdroid , gapps en magisk ) met die tool te flashen.
De recovery mag een losse file zijn maar alle andere spullen niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet wat je precies met "losse files" bedoeld maar neem aan dat je in .zip formaat ingepakte files bedoeld.
Die kun je gewoon met twrp flashen (mits voor deze tel bedoeld).
Overigens kunnen de meeste twrp versies in twrp de data partitie niet decrypten.
Daar heb je 2 oplossingen voor:
1. alle vingerafdrukken en wachtwoorden verwijderen voordat je gaat flashen
2. Met XiaomiADBFastbootTools kun je ook een twrp file kiezen (OrangeFox beta bijv.) en dan niet twrp flashen maar alleen booten naar twrp (keuze kun je maken). Dan werkt decryptie wel en kun je alles zonder moeite flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Bij toeval schoot me te binnen dat flashen via de adb sideload functie ook nog kan ;)
( ooit eens als optie gebruikt in een oudere trwp )
Weinig issues en de install liep buitengewoon vlot.

Enige nadelen ; op de een of andere manier krijg ik geen sms'jes meer binnen ( nogal lastig met 2fa.. ) ook met een andere app ( google ) geen binnenkomende berichten..
Bellen had hetzelfde euvel maar liet zich met de google phone app wél fixen..

Beetje raar dat de navi balk onderin ondanks specifiek kiezen voor de oude stijl ( met 3 knoppen ) het nog altijd in de android 12 balk stijl blijft staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
shicomm schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:50:
Bij toeval schoot me te binnen dat flashen via de adb sideload functie ook nog kan ;)
( ooit eens als optie gebruikt in een oudere trwp )
Weinig issues en de install liep buitengewoon vlot.

Enige nadelen ; op de een of andere manier krijg ik geen sms'jes meer binnen ( nogal lastig met 2fa.. ) ook met een andere app ( google ) geen binnenkomende berichten..
Bellen had hetzelfde euvel maar liet zich met de google phone app wél fixen..

Beetje raar dat de navi balk onderin ondanks specifiek kiezen voor de oude stijl ( met 3 knoppen ) het nog altijd in de android 12 balk stijl blijft staan..
Welke ROM gebruik je momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

RubenA schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:53:
[...]
Welke ROM gebruik je momenteel?
Crdroid 8 ( android 12 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Na een korte ingreep ( dalvik en cache niet gewiped.. ) liep m'n F2 voor de zoveelste keer vandaag vast..
Tijd voor een andere aanpak...

Na een format van de data, dalvik en cache een gapps build van arrow ( wederom android 12 ) geinstalleerd.
Deze install verliep echt vele malen soepeler.. Dit maal wél netjes de vraag of ik een restore wilde uitvoeren.
Dit keer ook meteen met de klassieke navbar aan de onderkant van het scherm.

Eens kijken of dit goed blijft gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Korte update.
Het is een beetje jammer dat de ingebouwde ota functie niet werkt en er zitten nog een paar minimale glitches in het systeem maar verder blijft arrow ronduit keurig werken.
Happy ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:51:
Overigens kunnen de meeste twrp versies in twrp de data partitie niet decrypten.
Daar heeft men de afgelopen jaren juist hard aan gewerkt en ondertussen kan de officiële TWRP dat ook gewoon! :)

Ik heb dat namelijk meerdere keren op mijn Mi 9T gedaan! ;)
shicomm schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:43:
Na een format van de data, dalvik en cache
De boel wipen moet je altijd doen als je wilt dat alles goed gaat! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de un-lockers onder ons:
De POCO F2 Pro EEA Stable beta* V13.0.2.0 SJKEUXM is gisteren uitgebracht (Android 12).
Het betreft een Beta testers test release is wordt beschouwd als RTM versie:

Link:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_72ed17529f_12.0.zip

Edit: hij komt nu ook via officiële update binnen!

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 15-04-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De F2 Pro global EEA heeft op 16 maart nog de update naar Miui 14 gekregen.

Link naar full rom:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_c924d9a77b_12.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 10:16
Zijn er hier nog mensen die gebruik maken van hun F2 met custom ROM? De stock versie krijgt al een tijd geen updates meer en ik wil hierdoor uitwijken naar een custom ROM. Ik zit nu in de 7 dagen termijn voordat ik root toegang kan krijgen. Ik ben van plan om de laatste versie van crdroid te gaan flashen. Ik begreep dat je daarnaast nog open GAPPS zou moeten installeren en dat Magisk handig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die heb ik al een forse tijd niet meer.
Kijk ook eens bij xiaomi.eu, wellicht dat die deze ook nog ondersteund.
Magisk is handig omdat je dan je bank apps, Google Wallet en alles wat Play Integrity nodig heeft gewoon gebruiken kunt.

Pagina: 1 2 3 Laatste