Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik heb geen last van het niet tonen van notificaties en alles wat direct binnen moet komen kwa WA, FB of email komt direct binnen en wordt een notificatie getoond.
Geen klachten hieromtrent bij mij dus.

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 28-05-2021 10:22 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ben je niet al een heel stuk gelukkiger door gewoon Nova Launcher of zo te installeren :?
De enige reden dat ik nu een custom rom heb draaien is omdat ik niet, maar dan ook echt niet, aan dat verschrikkelijke MIUI kon wennen. Notificaties toonden niet, alles werd onderdrukt. 100x settings aanpassen, maar nog steeds geen meldingen voor de raarste dingen. Whatsapp of mail dat pas een uur na een bericht pas een signaal geeft.
Dat komt ook voor bij een OnePlus/Samsung/Huawei om maar wat te noemen en sinds de recente ontwikkelingen doe je er sowieso verstandig aan om die zooi z.s.m. te dumpen! :)
Voor mij nooit meer een telefoon met MIUI, dat moge duidelijk zijn.
Voor mij meer om deze reden : https://nl.hardware.info/...-jullie-vragen-aan-xiaomi

Waardeloze antwoorden die elk willekeurig Chinees bedrijf ook wel op zo'n manier kan beantwoorden! -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 16:15

shicomm

<***>

Renzzie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Of om af te komen van MIUI! :)
Dat dus..
Al die extra's in miui kunnen me gestolen worden , ik wil een juist zo kaal mogelijke rom hebben.
Daarom maakt het me ook niet zo heel veel uit om welke rom het gaat eigenlijk..

Ik blijf me verbazen dat er een veel sterkere community is voor de F1 en de F2 laat op gang kwam en nu ook langzaam in lijkt te zakken..
Beloofd weinig goeds voor de F3 imho.. :/

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de unlocked gebruikers: de update naar (als het goed is) naar Miui 12.5 is uit.

Link naar recovery rom versie: https://bigota.d.miui.com...KEUXM_29cdcfbe59_11.0.zip

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-04 03:11
Het is zover, de [ROM][OFFICIAL][R][OSS] LineageOS 18.1 for POCO F2 Pro/Redmi K30 Pro [lmi/lmipro] is uit, binnenkort maar eens even proberen te installeren :D

• flkrt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Dit hoort niet thuis op het forum, maar past beter in de V&A.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 25-11-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update voor de EEA versie is uit.
Rom versie:

POCO F2 Pro EEA Stable V12.5.4.0

Link:
Recovery ROM
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_9e4ff6f198_11.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In 15 min geflashed en weer geroot zonder problemen.
Security datum 01-11-2021

Nu LineageOs officieel uit is voor de F2 Pro heb ik zitten nadenken of ik die zal gaan flashen of niet.
Heb besloten dat (voorlopig) niet te doen omdat stock, gedebloated en alle "phone home" acties worden geblocked, hier prima werkt en waarom zou je dan anders willen.
Wellicht dat als Xiaomi besluit het toestel niet meer te ondersteunen ik toch over ga maar er is voor mij althans nu geen enkele noodzaak toe.

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06 08:24
Zit nu op MIUI 12.2.6, maar zie zelfs niet in waarom ik naar 12.5.x zou gaan. Volgens mij voegt het allemaal niet zo veel toe en kom ik weer in een rompslomp terecht waar ik niet op zit te wachten (backup, alles opnieuw installeren etc.) Ik wacht wel tot 13 uitkomt en kijk dan wel of ik wil upgraden.

Ben het telkens flashen eigenlijk wel zat. Als het werkt, werkt het :)
Updates van Xiaomi zijn, zonder enige gegevens en/of data te verliezen, binnen 15 min gepiept (zelf geflashed) dus niet via Ota.
Dus waarom moet jij alles opnieuw installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
Ook als ik van 12.2.6 naar 12.5 ga? En gaat dan mijn magisk+modules ook over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je dirty flashed dan gaan die modules mee over.
Alleen je moet de boot.img van de nieuwe rom dan wel mbv de Magisk app aanpassen en deze aangepaste versie met ADB apart flashen.
Daarna is weer alles als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

M'n crdroid 6 install heeft nu wel lang genoeg kunnen slapen imho ;)
Tijd voor de overstap dus..
Door naar 11 of toch maar naar 12 ?
Ben er een beetje "bang" voor dat als ik nu van 10 naar 11 ga dat ik vrij vlot weer tegen een 'dichte deur' aan loop omdat er geen updates meer komen.. :/

Ik kan nog altijd maar niet kiezen ; crdroid , arrow of toch lineage ?
Ik heb met arrow goeie ervaringen op m'n oneplus one maar of ie ook zo lekker op m'n f2 draait..
Idem voor lineage eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:03
crdroid loopt hier als een zonnetje. Geen idee van die anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

shicomm schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:56:
Ik kan nog altijd maar niet kiezen ; crdroid , arrow of toch lineage ?
Ik heb met arrow goeie ervaringen op m'n oneplus one maar of ie ook zo lekker op m'n f2 draait..
Idem voor lineage eigenlijk...
ArrowOS was een bekende goede Custom ROM voor mijn ZUK Z2 Pro destijds dus ik zou zeggen probeer het gewoon! :)

LineageOS heeft bij mij nog steeds een beetje een vies smaakje om de volgende redenen :
- Ze zijn echt idioot streng qua allerlei stomme regeltjes op hun website! :F
- Ik kwam op een gegeven moment erachter wat voor een vaag figuur de Mi 9T LineageOS versie heeft gemaakt en zogenaamd maintained... brr... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Geen reden om nu nog voor 11 te kiezen denk ik ;)
12 it is :)

Ik zal flink wat spul moeten flashen om 'm weer "bij" te krijgen.
Een nieuwe twrp, nieuwe firmware , nieuwe crdroid, nieuwe gapps en nieuwe magisk ( in die volgorde als ik het goed heb ;) )
Moet er alleen nog achter zien te komen hoe ik de nieuwe twrp naar m'n F2 krijg ( is echt te lang geleden dat ik heb geflashed... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt niet persé twrp op je toestel nodig want als je XiaomiADBFastbootTools gebruuikt kun je van daar uit naar twrp booten zonder dat die op het toestel staat.
Werkt vaak nog beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:34:
Je hebt niet persé twrp op je toestel nodig want als je XiaomiADBFastbootTools gebruuikt kun je van daar uit naar twrp booten zonder dat die op het toestel staat.
Werkt vaak nog beter ook.
Ik heb geen idee waarom dat beter zou werken, maar ik weet wel zeker dat je ook gewoon met de juiste Fastboot opdracht hetzelfde kan bereiken :)

Zoiets :
fastboot boot twrp.img

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XiaomiADBFastbootTools kan natuurlijk veel meer dan alleen fastboot commands.
De-bloaten is easy done o.a. en ook bijv. system of data eenvoudig wipen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

die xiaomi toolbox is wel grappig , op die manier was het een eitje om twrp er op te krijgen.
Ik wist gelukkig nog hoe ik 'm van chinees naar engels kreeg ;)
Om de een of andere reden lukt het alleen niet om de losse files ( firmware , crdroid , gapps en magisk ) met die tool te flashen.
De recovery mag een losse file zijn maar alle andere spullen niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet wat je precies met "losse files" bedoeld maar neem aan dat je in .zip formaat ingepakte files bedoeld.
Die kun je gewoon met twrp flashen (mits voor deze tel bedoeld).
Overigens kunnen de meeste twrp versies in twrp de data partitie niet decrypten.
Daar heb je 2 oplossingen voor:
1. alle vingerafdrukken en wachtwoorden verwijderen voordat je gaat flashen
2. Met XiaomiADBFastbootTools kun je ook een twrp file kiezen (OrangeFox beta bijv.) en dan niet twrp flashen maar alleen booten naar twrp (keuze kun je maken). Dan werkt decryptie wel en kun je alles zonder moeite flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Bij toeval schoot me te binnen dat flashen via de adb sideload functie ook nog kan ;)
( ooit eens als optie gebruikt in een oudere trwp )
Weinig issues en de install liep buitengewoon vlot.

Enige nadelen ; op de een of andere manier krijg ik geen sms'jes meer binnen ( nogal lastig met 2fa.. ) ook met een andere app ( google ) geen binnenkomende berichten..
Bellen had hetzelfde euvel maar liet zich met de google phone app wél fixen..

Beetje raar dat de navi balk onderin ondanks specifiek kiezen voor de oude stijl ( met 3 knoppen ) het nog altijd in de android 12 balk stijl blijft staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
shicomm schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:50:
Bij toeval schoot me te binnen dat flashen via de adb sideload functie ook nog kan ;)
( ooit eens als optie gebruikt in een oudere trwp )
Weinig issues en de install liep buitengewoon vlot.

Enige nadelen ; op de een of andere manier krijg ik geen sms'jes meer binnen ( nogal lastig met 2fa.. ) ook met een andere app ( google ) geen binnenkomende berichten..
Bellen had hetzelfde euvel maar liet zich met de google phone app wél fixen..

Beetje raar dat de navi balk onderin ondanks specifiek kiezen voor de oude stijl ( met 3 knoppen ) het nog altijd in de android 12 balk stijl blijft staan..
Welke ROM gebruik je momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

RubenA schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:53:
[...]
Welke ROM gebruik je momenteel?
Crdroid 8 ( android 12 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Na een korte ingreep ( dalvik en cache niet gewiped.. ) liep m'n F2 voor de zoveelste keer vandaag vast..
Tijd voor een andere aanpak...

Na een format van de data, dalvik en cache een gapps build van arrow ( wederom android 12 ) geinstalleerd.
Deze install verliep echt vele malen soepeler.. Dit maal wél netjes de vraag of ik een restore wilde uitvoeren.
Dit keer ook meteen met de klassieke navbar aan de onderkant van het scherm.

Eens kijken of dit goed blijft gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Korte update.
Het is een beetje jammer dat de ingebouwde ota functie niet werkt en er zitten nog een paar minimale glitches in het systeem maar verder blijft arrow ronduit keurig werken.
Happy ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:51:
Overigens kunnen de meeste twrp versies in twrp de data partitie niet decrypten.
Daar heeft men de afgelopen jaren juist hard aan gewerkt en ondertussen kan de officiële TWRP dat ook gewoon! :)

Ik heb dat namelijk meerdere keren op mijn Mi 9T gedaan! ;)
shicomm schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:43:
Na een format van de data, dalvik en cache
De boel wipen moet je altijd doen als je wilt dat alles goed gaat! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de un-lockers onder ons:
De POCO F2 Pro EEA Stable beta* V13.0.2.0 SJKEUXM is gisteren uitgebracht (Android 12).
Het betreft een Beta testers test release is wordt beschouwd als RTM versie:

Link:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_72ed17529f_12.0.zip

Edit: hij komt nu ook via officiële update binnen!

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 15-04-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De F2 Pro global EEA heeft op 16 maart nog de update naar Miui 14 gekregen.

Link naar full rom:
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_c924d9a77b_12.0.zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 10:16
Zijn er hier nog mensen die gebruik maken van hun F2 met custom ROM? De stock versie krijgt al een tijd geen updates meer en ik wil hierdoor uitwijken naar een custom ROM. Ik zit nu in de 7 dagen termijn voordat ik root toegang kan krijgen. Ik ben van plan om de laatste versie van crdroid te gaan flashen. Ik begreep dat je daarnaast nog open GAPPS zou moeten installeren en dat Magisk handig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die heb ik al een forse tijd niet meer.
Kijk ook eens bij xiaomi.eu, wellicht dat die deze ook nog ondersteund.
Magisk is handig omdat je dan je bank apps, Google Wallet en alles wat Play Integrity nodig heeft gewoon gebruiken kunt.

Pagina: 1 2 3 Laatste