Na 3 jaar al een diepe kuil in matras en topper

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:06
Hallo,

Ik open even een topic in een deel van GoT waar ik normaal nooit kom. Heb jullie hulp nodig.

12 januari 2017 heeft Winkel een bed geleverd, oorspronkelijk zou dat overigens 3 januari zijn wat best irritant was vanwege een verhuizing maar goed.

Een bed van 2 x 2 m waar we inclusief wat beddengoed, nachtkastjes en kunstleren ipv textiel buitenkant 1996 euro voor betaald hebben. Ik verwacht dat ik er dan voorlopig even onbezorgd comfortabel op kan liggen.
Een matras van normale hardheid voor mezelf (79 kg) en een extra harde voor mijn vriendin (49 kg) haar matras is nog prima maar de topper en mijn matras zijn volledig afgekeurd.

Ik had het niet eerder door maar pas toen ik steeds vaker een zere rug had kwam ik op het idee om eens te meten hoe diep de kuil in mijn matras is. Op de topper gemeten kwam ik 25 april 2020 op 45 mm, en vorige week mat ik zelfs 50 mm. (uiteraard was de matras en topper ondertussen op allerlei manieren gedraaid dus vandaar dat er enige variatie kan zijn).

De klacht dus ingediend op 25 april 2020 inclusief foto's van de meting en alles. Maar de servicemonteur kwam pas op 8 juni. (is 6 weken wachten op een servicemonteur normaal?)

Het gaat om deze producten:

1 490880 MATRAS PV MIODORMIO DELUXE II 100X200 ANTHRAZITE 67
STGR STATE
Type nr:BETD09417

1 494007 TOPPER MIODORMIO HR II 200X200
Type nr:01000036443
Montage

Hij mat de kuil alleen op het matras en kwam op 26.4 mm.
En omdat ik pas na 3 jaar aan de bel trek is de matras en topper volgens de servicemonteur van Winkel al voor 67% afgeschreven dus krijg ik nog maar 33% vergoed op een nieuwe matras en topper.

Mijn redenatie is:
26.4 mm kuil in 41 maanden.
Ik las ergens dat een matras al is afgekeurd bij een kuil van 15 mm.
Als de inzaksnelheid lineair is zal de kuil na 24 maanden ook al (26.4/41)*24=15.5 mm geweest zijn.
Dus als ik op de limiet van 2 jaar een klacht had ingediend had ik 100% van de matras en topper vergoed gekregen.
33% van de waarde van deze twee onderdelen is volgens de servicemonteur 69.96 en 26.40 euro.
Als ik op het juiste moment een klacht had ingediend had het me dus 193 euro minder gekost.
Morgen gaan we naar het filiaal van Winkel om te horen wat ze voorstellen maar ik dacht, misschien heeft een van jullie nog tips voor me.

Ik weet niet wat ze voorstellen maar zouden jullie akkoord gaan met 'coulance' van dat het matras en topper zijn afgeschreven voor 33% in plaats van 66%?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:25 . Reden: Gezien de naam van de winkel (nog) irrelevant is in de discussie, mag deze achterwege blijven. ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, je hebt een bed gekocht van €2000, maar de nieuwwaarde van je matras en topper samen is minder dan €300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@Sealnova
Ja LOL, als je een bed koopt bij Winkel kom je de prijs van de componenten niet te weten.
Dit was de luxere, betere en duurdere matras die bij dit bed past.
Er is overigens sprake van 2 matrassen en 1 topper. Dus dan kom ik achteraf op een nieuwwaarde van 500 euro. (1 matras is nog wel prima)
Ik wilde perse geen textiel aan de buitenkant van de boxspring, daar zal ook een deel van de kosten in zijn gaan zitten.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:26 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tja wettelijk gezien heb je recht op een conform product, maar wat een redelijke levensduur is van een matras in die prijsklasse durf ik niet te zeggen. Bovendien moet je dan ook nog eens zien om je gelijk te krijgen, wat waarschijnlijk meer kost dan het oplevert.
Persoonlijk zou ik gewoon mijn verlies nemen, proberen te onderhandelen bij de winkel voor iets meer coulance, en met dat geld een fatsoenlijk matras bij de IKEA kopen.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:03
Kan je niet gewoon het matras omdraaien? Dan heb je weer een goed matras en kan de andere kant uitdeuken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• busscherski
@sj0nsj44k

Ik heb netjes de voorschriften gevolgd en de matras minstens 1x per maand op allerlei manieren omgedraaid.
De kuil zit aan beide kanten, of het zijn er twee.
Ondertussen heb ik tijdelijk twee grote handdoeken in de kuil gelegd tussen de matras en de topper (ja zo groot is de kuil). Nu voelt het wat vlakker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Laatst online: 14:03
Dan heb ik niks gezegd. Dit is heel naar... vooral voor zo een prijs wil je gewoon lekker ongestoord kunnen slapen.
Als je geld terug kan krijgen ben je waarschijnlijk beter af met een IKEA sultan boxspring of iets in die zin, daar slaap ik al jaren lekker op. Anders zou je kunnen upgraden naar hogere kwaliteit maar dit soort midrange modellen lijken vaak slechter te zijn dan goedkope boxsprings qua prijs/kwaliteit, vooral gekeken naar het service aspect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik gooi mijn matras iedere twee jaar weg. Maar geef er ook niet meer dan 150 per matras uit. Na 2 jaar zit er zo veel vocht, bacteriën en kleine insecten in dat ik er van af wil.

Die rip van @sj0nsj44k is ook goud waard, zweer bij Ikea matrassen. Goedkoop dus iedere 2 jaar een nieuwe is ook niet zo bezwaarlijk.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

- dubbel -

[ Voor 96% gewijzigd door Wim-Bart op 12-06-2020 20:23 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

- dubbel -

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wim-Bart schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:22:
Ik gooi mijn matras iedere twee jaar weg. Maar geef er ook niet meer dan 150 per matras uit. Na 2 jaar zit er zo veel vocht, bacteriën en kleine insecten in dat ik er van af wil.

Die rip van @sj0nsj44k is ook goud waard, zweer bij Ikea matrassen. Goedkoop dus iedere 2 jaar een nieuwe is ook niet zo bezwaarlijk.
Kleine insecten? Geen idee wat jij doet met je matras, maar die gaan echt wel langer mee dan twee jaar.

Aan TS: heb je nog originele papieren van de winkel ? Hoeveel garantie geeft die club? 3 jaar is niet lang voor een goed matras.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:26 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@Jeroenneman

Ik zal nu even zoeken maar ik denk niet dat ik een briefje heb gekregen waarop staat hoe diep een kuil mag zijn en na hoeveel jaar je matras voor welk percentage is afgeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Jeroenneman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Kleine insecten? Geen idee wat jij doet met je matras, maar die gaan echt wel langer mee dan twee jaar.

Aan TS: heb je nog originele papieren van de winkel ? Hoeveel garantie geeft die club? 3 jaar is niet lang voor een goed matras.
Je wil niet weten wat er allemaal in je matras zit. Echt het is een complete Orgie van organismen. Van de onschudige mijt tot andere mini diertjes. En denk niet, bij mij niet, ook bij jou.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• busscherski
Wim-Bart schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:37:
[...]

Je wil niet weten wat er allemaal in je matras zit. Echt het is een complete Orgie van organismen. Van de onschudige mijt tot andere mini diertjes. En denk niet, bij mij niet, ook bij jou.
Ik ben zelf ook een beest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
@Wim-Bart zolang de beestjes kleiner zijn dan het monster onder mijn bed vind ik het prima :P
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb ooit een matras gekregen, en dat ligt HEERLIJK. Sinds toen aantal keer korte tijd op ander matras, maar niets ligt zo heerlijk als die ene. (Al is die ondertussen 20 jaar - hoeveel beestjes zitten er dan in? )

ps @busscherski volgens mij moet een matras voor licht persoon juist zachter zijn dan voor zwaar persoon, een zwaar persoon zakt automatisch al verder in.

[ Voor 19% gewijzigd door 99ruud99 op 12-06-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Bij een matras van ons eigen merk (vraag naar de selectie) met een garantieperiode van drie jaar geldt:
• Tot twee jaar na factuurdatum zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en
voorrijkosten,volledig voor rekening van Winkel.
• Twee jaar tot drie jaar na factuurdatum, is een derde deel van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip
van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Winkel.
Bij een matras van ons eigen merk (vraag naar de selectie) met een garantieperiode van vijf jaar geldt:
• Tot twee jaar na factuurdatum zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en
voorrijkosten, volledig voor rekening van Winkel.
• Twee jaar tot drie jaar na factuurdatum, is twee derde deel van de kosten van reparatie of vervanging,
met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Winkel.
• Drie jaar en tot vijf jaar na de factuurdatum is een derde gedeelte van de kosten van reparatie of vervanging,
Bij een matras van ons eigen merk (vraag naar de selectie) met een garantieperiode van tien jaar geldt:
voorrijkosten, volledig voor rekening van Winkel.
• Twee jaar tot vijf jaar na factuurdatum, is twee derde deel van de kosten van reparatie of vervanging,
• Vijf jaar en tot tien jaar na de factuurdatum is een derde gedeelte van de kosten van reparatie of vervanging,
Ik begrijp dat mijn middenklasse matras in de middenklasse zit qua garantie met 5 jaar. En bij Winkel is hij na 3 jaar al voor 67% afgeschreven blijkbaar. Dat laatste moet je in de kleine lettertjes lezen...

edit:
99ruud99 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:43:
ps @busscherski volgens mij moet een matras voor licht persoon juist zachter zijn dan voor zwaar persoon, een zwaar persoon zakt automatisch al verder in.
Ja klopt. Ik heb dan ook de matras die bij mijn gewicht past. Mijn vriendin dacht dat ze het beter wist en wilde een hardere. Het lijkt erop dat ze gelijk heeft want haar matras is nog goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Wat voor materiaal is je matras van ? traagschuim toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
99ruud99 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:51:
Wat voor materiaal is je matras van ? traagschuim toevallig?
Goede vraag. Ik heb er geen verstand van, het lijkt me dat ik 3 cm 2 x 3.5 cm groen schuim heb en 17 cm wit schuim In totaal is de matras 19 cm dik
Kun je het op de foto zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxLqalMniCfdUYG0YhuDdYOEfh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hk4iuWyjWEPUyOxJV1E3g4AM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEPlZLkOxkC5DBAp-S7exAkvECg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ybXeb5W2NIB2jEInbh9vwej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko1AYP8CdTEFi3SJ7Jr1MXaTu9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQO4sWzqPzj44OTnFgdCaQkT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 09:11
Ik meen dat de verwachte levensduur van een matras 10 jaar is. Daarmee zou je dus recht hebben op (10-3)/10=70% vergoeding van wat je er toen voor betaald hebt. Nu in je recht staan iets anders dan je recht krijgen, maar 33% vergoeding is wel bijzonder matig.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

busscherski schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:47:
[...]

[...]

Ik begrijp dat mijn middenklasse matras in de middenklasse zit qua garantie met 5 jaar. En bij Winkel is hij na 3 jaar al voor 67% afgeschreven blijkbaar. Dat laatste moet je in de kleine lettertjes lezen...

edit:

[...]

Ja klopt. Ik heb dan ook de matras die bij mijn gewicht past. Mijn vriendin dacht dat ze het beter wist en wilde een hardere. Het lijkt erop dat ze gelijk heeft want haar matras is nog goed.
Bijzondere redenering van Winkel. Op hun eigen website geven ze 8 jaar aan als termijn voor vervanging. Ook Swiss Sense en Auping geven 5-10 jaar aan voor een matras qua levensduur.

Een matras die binnen drie jaar kuilvorming vertoont is gewoon dikke prut en zeer slechte reclame voor de zaak. Berichtje naar Kassa?

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:28 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@Jeroenneman

Ja ik vind het ook dikke prut. En het is niet dat er een kleine kuil in zit. Topper en matras samen heb ik zelf 50 mm gemeten. En enkel de matras dus officieel gemeten op 26.4 mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@busscherski gehele bed voldoet niet aan conformiteitsvereiste. Je hebt recht op wettelijke garantie, en dat staat buiten fabrieks- of verkopersgarantie van welke termijn ook. Reparatie of vervangen, als dat niet kan de koop ontbinden en gehele aankoopsom retour. Geen gebruiksvergoeding voor onderdeel van bed, of mindering rechtvaardig van geheel

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 12-06-2020 21:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:35
Toevallig hier ook een Winkel matras. Traagschuim. Paar honderd euro betaald. Na vier jaar bij mij ook een kuil. Ik zit er niet echt mee, maar maak die fout niet nog eens. Heb nu meer marktonderzoek gedaan.
Week geleden de Emma One besteld. Is nu in de aanbieding met 33% korting.
Ravensberger had ik eerst ook op het oog. Beide goede Duitse merken.
Schijnt zo te zijn dat er steeds meer schuimtroep op de markt komt, vanuit China en dergelijke landen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 20:00
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:05:
[...]
Bijzondere redenering van Winkel. Op hun eigen website geven ze 8 jaar aan als termijn voor vervanging.
Is ook aardig misleidend in mijn niet-juridische ogen; 5 of 10 jaar "garantie" komt neer op 2 jaar garantie plus wat coulance...

Verdere ammunitie van hun website:
Wist je dat:
  • een topmatras extra comfort en opmaakgemak biedt, de levensduur van je matras verlengt en de eigenschappen van je matras versterkt?
  • je matras aan vervanging toe is als het niet meer meegeeft of als er een kuil zichtbaar is? Gemiddeld gaat een matras vijf tot tien jaar mee.
Dus je mag sowieso 5-10 jaar verwachten, maar volgens het 1e punt nog langer...

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Ik ga hulp nodig hebben om de matras weer terug in de hoes te krijgen.

Er staat opgeschreven

" Delux 100x200"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZuIV5Lt85VHwppHshuxD3J2QhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hf8bML2UT1Xwl6H6DU2gx1n1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aaEdvBTL1quA6wpAPxzn9k5PM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqhF7oMP5KZ9YEudDON7qIva.jpg?f=fotoalbum_large

Het steekt me vooral dat als ik door alle hoepels van Winkel gesprongen was, ik na 1 jaar en 11 maanden had moeten bellen en dan denk ik gewoon nieuw spul had gekregen.

De matras is ongeveer 19 cm dik waarvan 2 x 3.5 cm groen schuim

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:34
Die matrassen die standaard bij boxsprings zitten en andere setten zijn altijd extreem goedkoop. En meestal niet van de beste kwaliteit. En zorgen absoluut niet voor een onbezorgde nachtrust helaas. En kan dus ook prima dat ze zonder blikken of blozen een matras/topper combo van 300 euro op een 1700 euro set. Terwijl het eigenlijk andersom moet zijn. ik zou dan ook niet veel verwachten als ze gaan omruilen. En zou dan eerder voor deel ontbinding gaan. En voor een goed matras gaan(die kan bij hun maar ook bij de concurrent). Grote kans dat je meer voor elkaar krijgt als je bij hun koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier ook last van een kuil die al na enkele maanden begon. Volgens Winkel binnen de specs en ze gingen helemaal niets doen. Hier ook in de ochtend wakker worden met pijn in de onder rug. Blijkbaar heb ik er heel snel last van omdat ik op mijn rug slaap. Heb een oude deken gepakt en opgevouven zodat ie 1/3e van de lengte van de matras ie en over de hele breedte. Af en toe eens iets dikker of dunner vouwen en verplaasten. Nu 5 jaar verder nog steeds deze matras en geen last van de rug.

Niet echt de mooiste oplossing, maar voor mij een oplossing. Als ik het niet op deze manier zou doen zou ik ieder jaar een nieuwe matras moeten kopen. Op deze manier kan ie veel langer mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40
PilatuS schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:19:
Niet echt de mooiste oplossing, maar voor mij een oplossing. Als ik het niet op deze manier zou doen zou ik ieder jaar een nieuwe matras moeten kopen. Op deze manier kan ie veel langer mee.
Of gewoon niet bij Winkel schoppen en elk jaar een matig matras kopen, maar gewoon bij de fatsoenlijke speciaalzaken binnenlopen en een goed matras kopen.

Of het nu schoenen, sokken, onderzoek, bedden, jassen is. Je kan elk jaar goedkope meuk kopen en continue matig comfort hebben, of eens in de levensduur een beetje investeren en wel gewoon genieten.

Ons bed (2x matras en lattenbodem) heeft gekost wat de totaalprijs van TS was. Elke nacht is dat weer genieten en dat al vele jaren.
busscherski schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:39:
Een matras van normale hardheid voor mezelf (79 kg) en een extra harde voor mijn vriendin (49 kg) haar matras is nog prima maar de topper en mijn matras zijn volledig afgekeurd.
Volgens mij liggen jullie nu net verkeerd om :) Hoe zwaarder je bent hoe harder je matras moet zijn. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:30 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:26:
[...]
Je kan elk jaar goedkope meuk kopen en continue matig comfort hebben, of eens in de levensduur een beetje investeren en wel gewoon genieten.
Tenzij Winkel alleen maar troep verkoopt heb ik alles behalve goedkope meuk gekocht. Het was 1 van de duurste matrassen en het ding is zo zwaar dat ik het ding in mijn eentje bijna niet kan keren. Ik heb het niet over een matras van 200 of 300 euro, laat staan minder. Je neemt aan dat ik goedkope rommel heb gekocht en dat klopt niet. Alles wat ik koop, wat het ook is, koop ik goed spul.

Iedere matras zal na verloop van tijd een kuil krijgen, niet alleen goedkope troep en helaas ben ik gevoelig voor ook maar een kuil van 2cm.

Edit: Ik was voor het bed, matras en lattenbodem meer kwijt dan de TS.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Bedankt voor het advies allemaal. Ik ga de diverse tips als steekwoorden noteren.

Mijn vriendin stelde voor om de matrassen mee te nemen naar de winkel om te laten zien aan de verkopers en klanten.
Zou dat helpen? (Past wel in onze auto)

@CurlyMo
Ja ik heb het matras dat werd aangeraden bij mijn gewicht. Mijn vriendin wou gewoon een zo hard mogelijke. Had ik achteraf ook beter kunnen doen denk ik.

@PilatuS
Ik heb nu twee handdoeken in de kuil. Als de topper goed was had ik er nu denk ik een prima bed aan gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
busscherski schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:56:
@PilatuS
Ik heb nu twee handdoeken in de kuil. Als de topper goed was had ik er nu denk ik een prima bed aan gehad.
Het is natuurlijk een persoonlijk iets, maar voor mij was dit niet genoeg. Met wat ik er nu onder heb liggen komt de matras als je er naar kijkt zonder dat er iets aan gewicht op ligt een stukje hoger uit dan orgineel. Dus in plaats van vlak zit er een bolling in het midden. Er zit bij mij een goede 3 tot 5cm onder het midden van de matras en dit werkt voor mij goed.

Maar goed, binnen 3 maanden had ik er al last van met dus een dure matras en goede latten bodem. Ik lees wel vaker dat mensen die op hun run slapen wakker worden met pijn in de onder rug en waarbij dit de oplossing is. Volgens mij kan ik een matras van 4000 euro kopen en krijg ik er nog last van. Gelukkig is het nu een goede oplossing, ook voor langere tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
PilatuS schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:29:
[...]
Je neemt aan dat ik goedkope rommel heb gekocht en dat klopt niet. Alles wat ik koop, wat het ook is, koop ik goed spul.
Je komt zelf komt met de suggestie anders elk jaar een nieuw matras te moeten kopen. Ik vindt dat niet rijmen met altijd bewust voor kwaliteit gaan.

Verder heb ik zelf inderdaad geen hoge verwachtingen bij Winkel spul. Ik kom in dat soort grote ketens eigenlijk nooit.

@busscherski Kijk eens naar SwissFlex. Dat merk wordt juist aangeraden wanneer je rug of andere medische klachten hebt die het slapen vermoeilijkt. Ik zweer bij lattenbodems, dus er zullen vast ook wel andere merken met boxspring of spiraal bodems zijn die goed zijn bij medische klachten, maar die ken ik niet. Je bent dan alleen wel snel 4 tot 6k kwijt.

Idealiter slaap je op een matras dat past bij je gewicht. Niet een zo hard of zacht mogelijke.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik kom zelf ook nooit meer bij Winkel. Toen ik 7 jaar geleden op mezelf ging wonen, heb ik er een mooie boxspring gekocht (de bekende knip). Aangezien ik alleen ben, heb ik de matrassen om en om gebruikt, om na 5 jaar (dus 2,5 per matras) met rugklachten wakker te worden.

Nou heb ik er nooit bij nagedacht garantie te claimen, maar eigenlijk heb ik ook geen zin in gesteggel en dan opnieuw een matig matras er voor terug te krijgen, dus ben op zoek gegaan naar een matras elders en ben bij Ravensberger uitgekomen. De rugklachten waren binnen een week verleden tijd en het matras ligt heerlijk. Ik heb wel nog steeds de bedbodem van winkel in gebruik, aangezien daar geen slijtage aan zichtbaar was.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
LA-384 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:09:
En ben bij Ravensberger uitgekomen.
Die kende ik zelf ook niet :)

@busscherski je zou in de boxspring categorie ook eens bij Lavital kunnen kijken. Dat zijn NL handgemaakte boxsprings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
LA-384 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:09:
Ik kom zelf ook nooit meer bij Winkel. Toen ik 7 jaar geleden op mezelf ging wonen, heb ik er een mooie boxspring gekocht (de bekende nkip). Aangezien ik alleen ben, heb ik de matrassen om en om gebruikt, om na 5 jaar (dus 2,5 per matras) met rugklachten wakker te worden.

Nou heb ik er nooit bij nagedacht garantie te claimen, maar eigenlijk heb ik ook geen zin in gesteggel en dan opnieuw een matig matras er voor terug te krijgen, dus ben op zoek gegaan naar een matras elders en ben bij Ravensberger uitgekomen. De rugklachten waren binnen een week verleden tijd en het matras ligt heerlijk. Ik heb wel nog steeds de bedbodem van winkel in gebruik, aangezien daar geen slijtage aan zichtbaar was.
Hoe kwam je er achter wat voor matras je eigenlijk nodig had dan? Ik begin te denken dat ik ook rugpijn door mijn matras krijg. Er zit een kuil in de topper.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
BFmango schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Hoe kwam je er achter wat voor matras je eigenlijk nodig had dan? Ik begin te denken dat ik ook rugpijn door mijn matras krijg. Er zit een kuil in de topper.
Je kan eens vragen of een fysiotherapeut mee wil kijken naar je hoe je op je bed ligt. Dat zijn toch de mensen die gespecialiseerd zijn in houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
CurlyMo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:33:
[...]

Idealiter slaap je op een matras dat past bij je gewicht. Niet een zo hard of zacht mogelijke.
De hardheid hangt denk ik ook nogal af van de cultuur. Bijvoorbeeld in China slapen ze gemiddeld op veel hardere bedden dan in Nederland. Terwijl de mensen daar gemiddeld veel lichter zijn.

Zelf denk ik dat, als je er eenmaal aan bent gewend, harder beter is voor je rug en je gemiddeld gezien ook minder kuil vorming krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb niet alles gelezen, maar ook recent gekeken voor een bed. Bij Winkel viel het me op dat ze op de website vermelden hoe duur een matras per maand is, oftewel hoe lang hij mee hoort te gaan gedeeld door de prijs.

Zie website

Garantie is in NL gebaseerd op hoe lang iets mee hoort te gaan, niet op wat de verkoper zegt. Gelukkig. Daar zijn maatstaven voor, maar Winkel levert die gelukkig zelf aan. Een beter argument krijg je niet toch? Het matras uit mijn voorbeeld gaat 10 jaar mee geven ze aan, dus hij is volgens hunzelf nu 30% afgeschreven en niet 67%.

Overigens heb ik er gelukkig alleen een bed gekocht en niet die andere rotzooi van ze ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
BFmango schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat dat betreft wellicht wat lui aangelegd ben. Ik slaap 90% van de tijd op mijn zij, of half op mijn zij. Dat betekent dat mijn rug in zijligging aardig recht moet zijn. Ik heb een foto gemaakt van mijn zijligging op het oude matras en het viel me op dat mijn ruggengraat niet recht was, maar duidelijk inzakte in het midden.

Daarna ben ik wat gaan lezen op het internet en kwam tot de conclusie dat de hardheid van het matras in zijn geheel niet bijdraagt aan de juiste ondersteuning, maar wel de puntelasticiteit van het gebruikte materiaal en de diverse zones die het matras kent. Een goed matras is wat zachter bij de heupen en schouders dan bij je middel en benen. De puntelasticiteit bepaald mede hoever het matras inzakt op de zwaarste punten.

M'n Winkel boxspring had een latex topper, daar was ik qua temperatuurregulatie tevreden over, ook schijnt latex het meest hygiënisch te zijn (als ik het me goed herinner). Daarom wilde ik dat mijn nieuwe matras ook een latex-matras was. Traagschuim viel per definitie af, omdat ik vrij veel beweeg en dat niet makkelijk is wanneer het matras niet direct terugveert wanneer de belasting veranderd. Latex had verder de beste puntelasticiteit, wat belangrijk is wanneer je op je zij ligt (je wilt dat je schouder makkelijk in het matras zakt, zonder dat er bloedvaten/zenuwen beknelt raken).

Vervolgens kwam ik uit bij Ravensberger (via het matrassentopic hier op tweakers). Ik heb daar mijn wensen voorgelegd en zij kwamen met een advies. Ik ben uiteindelijk voor de ergo-natura gegaan en ben daar tevreden over. Een nadeel van het latex matras is dat het best ver inzakt (in zijn geheel), je ligt echt in het matras ipv op het matras. Dat maakt vrijelijk bewegen niet onmogelijk, maar hindert het wel een beetje. Ook het uitstappen kan wat lastig zijn wanneer je minder mobiel bent. Ik heb nu 1 matras gekocht en ga nog een 2e kopen (voor de andere kant), wellicht dat ik dan voor een hogere hardheid kies.

Er zijn vast matrassen die beter bij mijn wensen aansluiten, maar ik had geen zin naar een slaapcentrum te gaan. Mijn rugklachten zijn over en ik wordt uitgerust wakker, dat is het belangrijkste. Bovendien geldt bij online aankopen ook de wet koop op afstand en kun je het matras 30 dagen proberen. Dat zou voldoende moeten zijn om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 22:24
Hier helaas ook slechte ervaringen met Winkel. Zowel met het bed waar na een kleine maand planken vanaf vielen als het matras. Dat eerste zijn ze toen wel komen repareren bij mij thuis. Ik heb al redelijk snel een ander matras gekocht, na een jaar al gok ik, Winkel ding lag echt als een plank. En vlak daarvoor al andere lattenbodems gekocht, eigenlijk is alleen de ombouw nog van Winkel hier. Ik had dan wel het niet-deluxe (standaard?) matras van Winkel erbij gekocht. Maar als ik de foto's van TS zo zie is er zeer weinig verschil met hoe het schuim etc eruit ziet. Mijn matras had geen kuilen maar lag gewoon echt niet prettig. Ons logeerbed hier heeft ook een goedkoper standaard matras maar zelfs dat ligt veel beter, maar oogt ook degelijker als je de hoes open ritst. Hier komt niets van Winkel meer in ik vind de kwaliteit echt zo bedroevend.

Ik heb mijn Winkel matras destijds in stukken gesneden en de hond slaapt nu op een deel ervan. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@busscherski Toppers vervangen en jouw matras ook, evt met bijbetaling tov de harde van je vriendin(mocht daar prijsverschil in zitten)

leesvoer:
rechten mbt consumentenaankoop

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 13-06-2020 11:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het noemen van de naam van de winkel niet de bedoeling in Geschillentopics. Dit topic is geen uitzondering op dit beleid en ik heb daarom ook alle posts van de naam van de beddenwinkel ontdaan.

Tevens zie ik hier ook een hoop eigen ervaringen met eigen bedden langskomen. Deze mogen in Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings geplaatst worden, dan kan het hier weer over het probleem en de afhandeling van het probleem van TS gaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@Yorinn Wellicht dan ook nog even de naam van de boxspring uit mijn post verwijderen, anders is het alsnog makkelijk te herleiden over welke winkel het gaat.
LA-384 in "Na 3 jaar al een diepe kuil in matras en topper"

en de quote van dat bericht;
BFmango in "Na 3 jaar al een diepe kuil in matras en topper"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14
busscherski schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:16:
[...]

De hardheid hangt denk ik ook nogal af van de cultuur. Bijvoorbeeld in China slapen ze gemiddeld op veel hardere bedden dan in Nederland. Terwijl de mensen daar gemiddeld veel lichter zijn.

Zelf denk ik dat, als je er eenmaal aan bent gewend, harder beter is voor je rug en je gemiddeld gezien ook minder kuil vorming krijgt.
Het voordeel is nu dat je een hard matras kan proberen, die van jouw vriendin.
Dan weet je meteen of een hard matras iets voor je is of niet.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

LA-384 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:41:
@Yorinn Wellicht dan ook nog even de naam van de boxspring uit mijn post verwijderen, anders is het alsnog makkelijk te herleiden over welke winkel het gaat.
LA-384 in "Na 3 jaar al een diepe kuil in matras en topper"

en de quote van dat bericht;
BFmango in "Na 3 jaar al een diepe kuil in matras en topper"
Done. Dit kan je trouwens beter middels een Topic Report melden, de vogende keer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:21
busscherski schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:56:
@CurlyMo
Ja ik heb het matras dat werd aangeraden bij mijn gewicht. Mijn vriendin wou gewoon een zo hard mogelijke. Had ik achteraf ook beter kunnen doen denk ik..
Als je dat is aangeraden, heb je waarschijnlijk een hint in die richting gegeven.
Het is - zoals anderen al aangaven - ongebruikelijk, dus uit zichzelf zal de verkoper dat vast niet hebben aangedragen.

Mijn bed heb ik ook bij 'Winkel' vandaan. Toen we een jaar of 8 terug op zoek gingen naar nieuwe matrassen, liepen we hier een lokale 'Winkel' binnen en ik ben toen een kwartiertje later werkelijk ziedend de winkel uitgelopen. De verkoper probeerde mijn vrouw van alles en nog wat te verkopen en mijn vragen en opmerkingen werden totaal genegeerd.
Ik heb vervolgens bij een andere zaak (niet 'Winkel') twee matrassen gekocht waar ik vervolgens veel spijt van heb gehad. Jaar of vier geleden op aanraden van verschillende vrienden/collega's toch maar weer naar 'Winkel' gegaan. Maar wel een ander filiaal!
Daar prettig geholpen, antwoord gekregen op vragen. Een in mijn ogen goede prijs bedongen en een offerte voor matrassen, bodems en ombouw (plus 'gratis' kussens) meegekregen zodat we er nog een paar dagen over konden nadenken. Na twee dagen besteld en nu liggen we dus al bijna vier jaar op dat spul en het bevalt nog steeds goed. Beter zelfs dan verwacht. Dit filiaal van 'Winkel' stelde me niet teleur, maar het kan dus verkeren.

Wel heb ik nog steeds het gevoel dat de hele matrassenhandel een onzinnige en gehypte toestand is! Dat malle gedoe met die zones bijvoorbeeld... Alsof iedereen z'n schouders en heupen op dezelfde afstand van elkaar heeft... Dat kan toch alleen een marketingtruc zijn :9

Ik zou in jouw geval duidelijk aangeven dat het verschil tussen jouw matras en dat van je vrouw zo groot is na de relatief korte tijd dat er een duidelijk kwaliteitsprobleem is. Jouw gewicht zou niet deze gevolgen mogen hebben.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:59
Wij hebben exact hetzelfde geschil met winkel x. We hebben hetzelfde matras alleen 80x210 en dan 2x aangezien mijn vriend op een harder matras ligt en ik op de normale. Alleen die van ons kreeg geen kuil maar de buitenkanten gingen uitzakken, hierdoor passen de matrassen dus niet meer tegen elkaar aan en hebben we een gigantische spleet in het midden. matras in alle mogelijke vormen omgedraait etc etc maar gebeurde toch.

Wij waren binnen de 2 jaar garantie en er is een monteur die kwam vertellen dat dit inderdaad niet hoort en dat we dus recht hadden op garantie. Echter gaf hij ook aan: ja 2 matrassen van 80cm zijn ook eigenlijk niet breed genoeg vandaar dat hij uitzakt naar beneden. Dit had eigenlijk niet aangeraden mogen worden. en als je nieuwe matrassen hebt krijg je dit binnen 2 jaar weer...
Dus wij naar de winkel, aangegeven wat de monteur zei en dat we dus nu dan maar 1 matras van 160x210 wouden met de hardere hardheid (die van mijn vriend lag uiteindelijk ook beter, zou zomaar met kuilen te maken kunnen hebben) dus nou alles goed en aardig.

Toen Corona dus we moesten eventjes wachten voordat we een nieuw matras kregen. Vorige week mailtje: dan en dan komen ze het matras brengen en oude meenemen, of we nog eventjes 130 euro wouden bijbetalen want het dubbele matras was duurrder.

Ja hallo! meld dat even direct, en nu was het niet terug te draaien want ja het was al in bestelling blabla. Totaal niet geholpen konden niks voor ons doen en was onze eigen schuld... en nu weten we zelf ook niet zo goed wat we ermee moeten. Zeker nu ik lees dat jullie last hebben van kuilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ik ook eerder aangaf, mogen eigen ervaringen achterwege blijven. Deze helpen TS niet met zijn probleem en zijn dus ook offtopic en zullen verwijderd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
Dit topic heb ik geopend om goed voorbereid te zijn op het gesprek met de verkoper. We hadden denk ik nog niet echt een geschil. (Ik denk nog steeds niet) inmiddels wel een geschil sinds de prijs omhoog ging van 100 naar 300 euro

Zojuist bij de winkel geweest.
De verkoper erkende dat als ik na 1 jaar en 11 maanden aan de bel had getrokken de matras mogelijk gratis vervangen zou zijn.
Vanwege (26.4 mm / 41 maanden) * 24 maanden = meer dan 15 mm na 2 jaar gebruik.
Maar achteraf kon hij er niet in meegaan.

Onduidelijk of de topper na 2 jaar al kapot genoeg zou zijn geweest om in aanmerking te komen voor garantie.
De verkoper gaf aan dat een matras 10 jaar mee kan gaan als je er goed voor zorgt en dat deze matras wellicht een productiefout heeft.

Ik had begrepen van de service monteur en de algemene voorwaarden dat er nog 1/3 restwaarde over was.
Daarom begreep ik de verkoper eerst ook niet toen hij zei dat ik de restwaarde van 96 euro moest betalen voor een nieuwe matras van de harde variant en een nieuwe topper.
Ik heb geen zin om nog meer moeite te doen om de 96 euro verder omlaag te brengen.

Heb hem op papier laten zetten dat ik dus 96 euro kwijt ben voor een nieuwe matras en topper. Ben er wel tevreden mee omdat ik de eerste 3 jaar toch nog niet doorhad dat er een diepe kuil in zat.

Nu even afwachten tot het hoofdkantoor contact opneemt om het af te handelen.

[ Voor 3% gewijzigd door busscherski op 20-07-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

busscherski schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:14:
Dit topic heb ik geopend om goed voorbereid te zijn op het gesprek met de verkoper. We hadden denk ik nog niet echt een geschil. (Ik denk nog steeds niet)

Zojuist bij de winkel geweest.
De verkoper erkende dat als ik na 1 jaar en 11 maanden aan de bel had getrokken de matras mogelijk gratis vervangen zou zijn.
Vanwege (26.4 mm / 41 maanden) * 24 maanden = meer dan 15 mm na 2 jaar gebruik.
Maar achteraf kon hij er niet in meegaan.

Onduidelijk of de topper na 2 jaar al kapot genoeg zou zijn geweest om in aanmerking te komen voor garantie.
De verkoper gaf aan dat een matras 10 jaar mee kan gaan als je er goed voor zorgt en dat deze matras wellicht een productiefout heeft.

Ik had begrepen van de service monteur en de algemene voorwaarden dat er nog 1/3 restwaarde over was.
Daarom begreep ik de verkoper eerst ook niet toen hij zei dat ik de restwaarde van 96 euro moest betalen voor een nieuwe matras van de harde variant en een nieuwe topper.
Ik heb geen zin om nog meer moeite te doen om de 96 euro verder omlaag te brengen.

Heb hem op papier laten zetten dat ik dus 96 euro kwijt ben voor een nieuwe matras en topper. Ben er wel tevreden mee omdat ik de eerste 3 jaar toch nog niet doorhad dat er een diepe kuil in zat.

Nu even afwachten tot het hoofdkantoor contact opneemt om het af te handelen.
Conformiteit claimen, geen garantie(dacht dat dat ook al duidelijk was in mijn eerdere berichtgeving)
Dit kost je nu geld, maar had niets hoeven te kosten. verkoper zegt zelf al dat je mag verwachten dat het langer meegaat (aan voorwaarden van gebruik en slijtage). maar goed, als jij tevreden bent met de geboden oplossing, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GB2
  • Laatst online: 22-04 08:03

GB2

Gelijk hebben en krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

*knip* Zoals twee keer eerder gemeld is, zijn eigen ervaringen hier niet de bedoeling. Dit is geen ervaringentopic.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Laatst online: 22-04 08:03

GB2

*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
Hackus schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Conformiteit claimen, geen garantie(dacht dat dat ook al duidelijk was in mijn eerdere berichtgeving)
Dit kost je nu geld, maar had niets hoeven te kosten. verkoper zegt zelf al dat je mag verwachten dat het langer meegaat (aan voorwaarden van gebruik en slijtage). maar goed, als jij tevreden bent met de geboden oplossing, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan.
Je hebt gelijk hoor.
Ik had me dus een beetje vastgekletst door te vragen hoelang ik kan verwachten dat een matras meegaat. 10 jaar. En toen gezegd dat we nog maar op 1/3 van die levensduur zitten. En toen zei de verkoper dat we voor die 100 euro bij betalen ervan uitgaan dat de matras voor 1/3 is afgeschreven dus het leek me wel eerlijk.
Omdat ik uit de Winkel voorwaarden begreep dat ze er financieel vanuit gingen dat het al voor 2/3 was afgeschreven was ik al blij verrast.

100 euro is me te weinig geld om er nog meer moeite voor te doen. Dan had ik een aangetekende brief moeten sturen etc
Daarnaast wel blij dat ik nu de hardere variant krijg, ik denk dat die langer meegaat. Ik weet niet of dat was gelukt als ik was begonnen aan aangetekende brieven etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2020 20:29 . Reden: De naam van de winkel mag achterwege blijven, zoals eerder is gemeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
*knip* Eigen ervaringen delen is hier niet de bedoeling.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 14-06-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Wim-Bart schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:22:

Dan neem je toch een molten overtrek voor er over? Kost je een paar tientjes en kan je prima na x tijd even op 90 graden met wat dettol. Is het weer heerlijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Oke, nu zijn we ruim 10 weken verder sinds ik voor het eerst een klacht heb ingediend. En ruim 3 weken sinds ik bij de winkel was om garantie te claimen.
Ik vond het al lang duren en heb er ondertussen twee herinnerings telefoontjes aan gewaagd.

Vandaag werd ik eindelijk teruggebeld.
Het bleek dat er een foutje was gemaakt, de verkoper had de restwaarde berekend in plaats van het te betalen bedrag.

Ik moet niet de 100 euro betalen die afgesproken is maar 300 euro.
En 300 euro vond de verkoper zelf al coulant want de verkoopwaarde zou 400 euro zijn.
Kennelijk is het beleid dat een matras na 3 jaar al voor 2/3 is afgeschreven.
Dus nu heb ik na 10 weken alsnog een geschil want ik ben niet van plan om 300 euro te besteden aan matrassen van deze beddenzaak.

Een bevestigingsmail heb ik nooit gehad, alleen dit kladje heb ik ter plekke op papier laten zetten door de verkoper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soBjro0s3Dzauo9KTehCirf9ZL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywDC5WeqLIEwuyNfz5xw0DSZ.jpg?f=fotoalbum_large

De verkoper vertelde me telefonisch dat ik "vandaag of (letterlijk) morgen moest laten weten of ik akkoord ga met 300 euro, anders zal de garantieprocedure gestopt worden want de fabriek heeft het heel druk".
Terwijl de beddenzaak zelf al 10 weken tijd heeft gerekt. Ik vind het schandalig.

Ik tag even een paar mensen die de vorige keer advies gegeven hebben

De vorige posts lees ik nog even door en dan beraad ik me op mijn volgende actie.
@Sealnova @Jeroenneman @Hackus @Eddey @Aikon
Hackus schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:54:
@busscherski Toppers vervangen en jouw matras ook, evt met bijbetaling tov de harde van je vriendin(mocht daar prijsverschil in zitten)

leesvoer:
rechten mbt consumentenaankoop
Misschien kan ik deze weg proberen.

@Barcht
Ik zou in jouw geval duidelijk aangeven dat het verschil tussen jouw matras en dat van je vrouw zo groot is na de relatief korte tijd dat er een duidelijk kwaliteitsprobleem is. Jouw gewicht zou niet deze gevolgen mogen hebben.
Dit gaf de verkoper ook toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een goed wat niet conform is, mag men geen restwaarde aan hangen. Er mag dus geen bedrag in mindering worden gebracht voor de tijd dat jij een niet-conform goed hebt gebruikt. Het is ook niet zo dat op de dag van melden ineens kuilen ontstaan, dat is dus al langer aan de gang. Van het gekocht goed mag je veel meer verwachten dan dit binnen 3j. (meeste budget matrassen krijg je al meer dan 5j garantie)

zgn gebruikscompensatie kan voorkomen bij vervangen op langere termijn. zeg maar bij een gekocht goed wat al één jaar buiten de fabrieksgarantie valt (+-3j gebruikt) en waar de te verwachten gebruikstermijn ruim op 5j ligt.(laptop/tablet)

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 08-07-2020 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, mogen eigen ervaringen met matrassen achterwege blijven in dit topic. Daar is Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings voor bedoeld.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 09-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe.

[ Voor 64% gewijzigd door Yorinn op 09-07-2020 12:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:20
Misschien wat aan de late kant, maar ik wil toch graag even mijn kijk op deze situatie geven.
Even een kleine opsomming van de situatie tot dusver ik het begrepen heb.
  • Je hebt binnen ongeveer 3 jaar al bij de verkoper een klacht ingediend over het gebrekkige kwaliteit van het matras.
  • De verkoper is er mee eens dat het mogelijkerwijs om een productiefout gaat, maar wil niet over gaan tot actie omdat deze verwijst naar een zogenoemde 2 jaar garantie termijn.
  • Deze garantie termijn is iets waar binnen Nederland vaak nogal verwarring over is. Er is namelijk een verschil tussen "Garantie" (art. 7:6a BW) en "Wettelijke garantie" (art.7:17 BW). Men heeft recht op een conform product binnen de te verwachten gebruiksduur/levensduur. Voor een matras is dit veelal 5 a 10 jaar, afhankelijk van merk en aankoopwaarde.
  • Je geeft aan bij vervanging van het product liever een hardere topping te hebben. Dit zorgt eigenlijk voor een verandering van de koopovereenkomst.
  • Omdat het matras buiten de garantie valt, berekenen ze een restwaarde. In feite vragen ze hier een gebruiksvergoeding. Dit is enkel iets wat bij uitzondering zou moeten gebeuren. Immers de risico's van het product voor rekening van de verkoper [bij ontbinding] onder art. 7:10 lid 3 BW.
  • Uit "coulance" willen ze de afschrijving zetten op 33% ipv 66%.
  • Ze geven een extreem kort termijn (2 dagen) om tot een besluit te komen wat anders is dan de veronderstelde afspraak.
Mijn inziens zijn er voldoende gegronde redenen om juist over te gaan tot (gedeeltelijke) ontbinding van de koop. Hierbij wordt dan het gedeelte betreffende het niet conforme matras ontbonden. Dit betekent ook dat ze het gehele oorspronkelijke bedrag voor dit matras moeten terugbetalen.

Daarnaast wil ik nogmaals aanstippen dat ze geen restwaarde mogen vragen. Je hebt immers gewoon recht op een conform product, maar hebt dit niet gekregen omdat het matras sneller slijt dan verwacht mocht worden. Bij non-conformiteit heb je recht op een nieuw product indien reparatie niet mogelijk is. Daarnaast moet dit gratis gebeuren. Verder is de verkoper verplicht om dit binnen een redelijk termijn voor je op te lossen.

Eventuele bronnen die van pas kan komen:
https://www.consuwijzer.n...reden/anders-dan-verwacht
https://blog.iusmentis.co...rugsturen-defect-product/
https://www.tebiesebeek.n...%20het%20product%20sturen.
https://www.amsadvocaten....binding-koopovereenkomst/
https://blog.iusmentis.co...je-geven-bij-een-product/
https://blog.iusmentis.co...ke-garantie-conformiteit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@Sir_Lion

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik waardeer het zeer.
Niet te laat want ik laat me niet onder tijdsdruk zetten door deze keten.
Ik ga de links die je stuurt uitgebreid lezen en precies doen wat jij en @Hackus en anderen aanraden.

Ik heb weinig te verliezen want ik was totaal niet van plan om 300 euro over te maken naar deze toko. 100 euro was nog tot daaraantoe wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
busscherski schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:52:
@Sir_Lion

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik waardeer het zeer.
Niet te laat want ik laat me niet onder tijdsdruk zetten door deze keten.
Ik ga de links die je stuurt uitgebreid lezen en precies doen wat jij en @Hackus en anderen aanraden.

Ik heb weinig te verliezen want ik was totaal niet van plan om 300 euro over te maken naar deze toko. 100 euro was nog tot daaraantoe wat mij betreft.
Als ik jou was, zou ik ook zeker aangeven dat die €100,- die jij bereid was te betalen ook echt juist uit coulance was, omdat je weet dat je eigenlijk recht hebt op volledige kosteloze vervanging van het product. Maar doordat ze nu hierop terug komen (i.e. €300,- van maken) en er hierop een onredelijk kort tijdsbestek voor geven voor een antwoord dat je overgaat tot gedeeltelijke ontbinding van de koopovereenkomst en je geld terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Vandaag werd er een A4 envelop met een of twee grote plasticzakken bezorgd door Postnl, er zat een brief bij dat deze winkelketen binnenkort langskomt om de matrassen op te halen.
Of ik ze ivm corona zelf in de plastic zakken wil doen. (ik wil eerst mijn 400 euro terug of een nieuwe matras en topper voor niet meer dan 100 euro, maar goed)

Enkele uren later belde de verkoper die ik in het filiaal sprak toen ik garantie wilde claimen.
Hij vroeg of ik er al over had nagedacht.
Ik heb laten weten dat ik juridisch advies heb gevraagd (op dit forum maar goed) en verteld wat ik van plan ben "het pad ingaan van niet conform product en dat ik mijn 400 euro terug ga eisen". Heb wel laten weten dat ik eventueel alsnog akkoord wil gaan met levering van nieuwe matras en topper voor 100 euro maar dat ging volgens de verkoper niet gebeuren.

De verkoper zei nog dat ik getekend had voor 3 jaar garantie en dat het al coulant was dat het nu 5 jaar was. Maar goed, 5 jaar garantie betekend bij deze keten dat je na 3 jaar 2/3 moet bijbetalen als het kapot is. Ik snap niet hoe ze dat garantie noemen. Zeker in dit geval waar het me een fabrieksfout lijkt. De matras van mijn vriendin heeft immers nog totaal geen kuil.

Hij vertelde dat mijn verdere correspondentie naar het hoofdkantoor moet en niet naar hem. En of ik het spoedig wil doen.
Ik vroeg nog of dit geen kastje naar de muur situatie gaat worden maar volgens hem moest het echt op deze manier.

Ik heb hem vriendelijk te woord gestaan en hij was dat ook, ondanks dat we een geschil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Lijkt me straf dat verdere correspondentie met het hoofdkantoor moet. Immers is de overeenkomst gesloten tussen jou en de verkoper. Niet tussen jou en de hoofdkantoor van de verkoper. De verkoper blijft direct aansprakelijk en wettelijk verantwoordelijk. Het lijkt me beter als de correspondentie nog steeds direct gericht is op de verkoper.

Heel zeker ben ik hier niet over, want er valt eigenlijk wel iets te zeggen over de verwijzing naar het hoofdkantoor. Maar dat kan door andere zaken bepalend zijn.

Wel heb ik slechts 1 bron kunnen vinden: https://www.overeenkomste...aratie-van-product-eisen/

Misschien dat @Hackus of anderen hier iets over kunnen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
@Sir_Lion ik weet uit mijn recente koop overeenkomst dat alles via het hoofd kantoor gaat. Het aanpassen van je overeenkomst kunnen zij tot ik meem 7 dagen veranderen. Daarna kan alleen de klanten service het nog regelen voor je(ze belde wel netjes zelf met HK). En de bedrijfsleider is ook geen eigenaar van de zaak. Dus ik denk ook zeker dat HK de juiste weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15

Yucon

*broem*

Sir_Lion schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:29:
Lijkt me straf dat verdere correspondentie met het hoofdkantoor moet. Immers is de overeenkomst gesloten tussen jou en de verkoper. Niet tussen jou en de hoofdkantoor van de verkoper. De verkoper blijft direct aansprakelijk en wettelijk verantwoordelijk. Het lijkt me beter als de correspondentie nog steeds direct gericht is op de verkoper.

Heel zeker ben ik hier niet over, want er valt eigenlijk wel iets te zeggen over de verwijzing naar het hoofdkantoor. Maar dat kan door andere zaken bepalend zijn.

Wel heb ik slechts 1 bron kunnen vinden: https://www.overeenkomste...aratie-van-product-eisen/

Misschien dat @Hackus of anderen hier iets over kunnen zeggen.
De overeenkomst is gesloten tussen TS en het verkopende bedrijf. Niet met een individu.

edit: kleine nuance. Ik ging uit van een keten, maar in het geval van een franchise ligt dat anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 13-07-2020 11:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sir_Lion @busscherski Verkoper vertegenwoordigd het filiaal, wat onderdeel is van geheel.

Vergeet garantie, je moet je beroepen op een non-conform goed. Dat heeft niets te maken met evt. fabrieks- of verkopersgarantie. Laat dat woord garantie varen en richt je op conformiteit uit consumentenrecht.

Een gekocht goed beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van het gekochte en de mededelingen die de verkoper erover heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat het gekochte goed de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Je kunt zelf beoordelen of jouw matras voldoet of niet, en wat er allemaal is afgesproken, beloofd.
Dat je hebt een overeenkomst hebt getekend met het aanbod van 3j garantie, neemt niet weg dat de verkoper(bedrijf X) conformiteit moet nakomen. Het leveren van een deugdelijk goed. Het lijkt er op dat jouw matras dat niet is. (dacht ook gelezen te hebben dat de verkoper dat heeft bevestigd)

* vergeet garantie
* vergeet dagwaarde, waardevermindering

* Beroep je op conformiteit en de beloften en afspraken die zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
*knip* Vragen naar de naam van de winkel is niet de bedoeling.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
*knip* Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator toe. Overige feedback mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:06
Zou je verlies nemen en heel hard wegrennen daar. Kijken of je die restwaarde nog kan terugkrijgen en desnoods iets bij IKEA halen of beter nog een goede beddenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 979365

*knip* De naam van de winkel mag achterwege blijven zolang deze niet van belang is in de discussie.

[ Voor 70% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2020 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2020 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:54
jip_86 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:23:
Zou je verlies nemen en heel hard wegrennen daar. Kijken of je die restwaarde nog kan terugkrijgen en desnoods iets bij IKEA halen of beter nog een goede beddenzaak.
Dat is ook een manier, hiermee leer je wel de winkel dat je niet aan de wet of afspraken houden lonend is!

Wanneer een dergelijke kwestie je persoonlijk raakt, je emotioneel maakt, gespannen dan is jouw advies mogelijk een optie.

Maar ik moet complimenten maken voor TS hoe zakelijk en rustig hij dit aanpakt.Ik denk dat hij met de adviseren en links in dit topic een erg sterkte zaak heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sylvester79 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:58:
[...]

Dat is ook een manier, hiermee leer je wel de winkel dat je niet aan de wet of afspraken houden lonend is!

Wanneer een dergelijke kwestie je persoonlijk raakt, je emotioneel maakt, gespannen dan is jouw advies mogelijk een optie.

Maar ik moet complimenten maken voor TS hoe zakelijk en rustig hij dit aanpakt.Ik denk dat hij met de adviseren en links in dit topic een erg sterkte zaak heeft.
Pick your battles ;) Ik ga ook niet elk gevecht aan met elk kapot product (of andere situaties waar ik denk dat ik gelijk heb), maar voor een matras van een paar honderd euro daar zou ik wel wat moeite voor doen maar ik denk dat ik inmiddels wel ook al een matras bij de Ikea had gehaald.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Quote van de mail die ik gestuurd heb
Onderwerp: niet eens met bijbetalen

Geachte heer of mevrouw,

Op 20 november 2016 bestelde ik en 9 dagen later dan gepland op 12 januari werd geleverd een compleet bed met nachtkastjes voor 1996.60 euro. Het gaat om ordernummer 4427843. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.

Wat is het probleem?
U hebt aangeboden om een matras en topper te vervangen. Maar hiervoor moet ik bijna 300 euro bijbetalen. Met deze brief laat ik u weten dat ik het hier niet mee eens ben.
Het product is niet goed omdat mijn matras na 3 jaar en 5 maanden al een kuil had van 26.4 mm (gemeten door de servicemonteur). De gecombineerde kuil van matras en topper was zelfs 45
mm. Ik heb het matras normaal gebruikt, heb de matras en topper regelmatig op allerlei manieren gekeerd en gedraaid en ben niet heel zwaar met 77 kg. Mijn vriendin heeft de hardere variant en heeft totaal geen kuil in haar matras. Het is dus duidelijk een productiefout in de matras en als gevolg daarvan heeft de topper ook meer te lijden gehad waardoor die nu ook kapot is.
De verkoper van het filiaal is het er mee eens dat het mogelijkerwijs om een productiefout gaat, maar wil niet over gaan tot actie omdat deze verwijst naar een zogenoemde 2 jaar garantie termijn.
Deze garantie termijn is iets waar binnen Nederland vaak nogal verwarring over is. Er is namelijk een verschil tussen "Garantie" (art. 7:6a BW) en "Wettelijke garantie" (art.7:17 BW). Men heeft recht op een conform product binnen de te verwachten gebruiksduur/levensduur. Voor een matras is dit veelal 5 a 10 jaar, afhankelijk van merk en aankoopwaarde.
Daarom vind ik dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet u dit niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/garantie.

Wat verwacht ik van u?
Ik verwacht kostenloze levering van:
- Nieuwe 491403 matras (ditmaal de harde variant want daar heb ik meer vertrouwen in, de buitenste hoes van nepleer kan wel opnieuw gebruikt worden).
+
- Nieuwe 494007 topper
Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen 8 weken. Biedt u geen gratis vervanging binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht dat u mij het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk terugbetaalt.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vandaag kreeg ik reactie.
Beste heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw bericht.

Naar aanleiding van de beoordeling van uw slaapcombinatie is de door u gemelde klacht gegrond verklaard op de volgende artikelen:
1x 490880 MATRAS PV MIODORMIO DELUXE 100X200
1x 494007 TOPPER MIODORMIO HR II 200X200

Beide artikelen vallen onder de volgende garantiebepaling:
5 jaar garantie volgens winkel voorwaarden.

Uw aankoop bevind zich in de laatste termijn van onze voorwaarden.

Er is door onze medewerker een berekening gemaakt over de totale hoogte van uw restwaarde op de huidige artikelen.

U heeft de mogelijkheid gekregen voor dit bedrag een nieuwe keuze te maken.

Op het moment dat de nieuwe artikelen geleverd worden, zullen wij direct de huidige artikelen mee terugnemen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen? Kijk dan bij veel gestelde vragen op onze website of neem contact op met onze Customer Service. Wij zijn telefonisch bereikbaar via telefoonnummer xxxxxxxxxx op maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 & 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Customer Service
Betekend dit dat ze mijn e-mail verder negeren en blijven bij de keuze 300 euro bijbetalen of niets?

Vooral dit stukje is interessant
Er is door onze medewerker een berekening gemaakt over de totale hoogte van uw restwaarde op de huidige artikelen.

U heeft de mogelijkheid gekregen voor dit bedrag een nieuwe keuze te maken.
Die berekening kwam uit op 100 euro en daar ben ik mee akkoord gegaan (dit heb ik zwart op wit staan in de foto hierboven geplaatst).
Of staat er nu in de systemen van WINKEL dat ik akkoord ben gegaan met 300 euro?

Eerst vragen of ze mijn e-mail wel gelezen hebben of wat moet ik hiermee?

edit: @Hackus @Sir_Lion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat je zomaar recht hebt op de harde variant, tenzij die precies even duur is en het voor de verkoper verder niet uitmaakt.

Zoals ik hun bericht lees, willen ze alsnog een betaling van 200 euro. Ik zou daarom nog een mailtje sturen met het verzoek om binnen twee weken te bevestigen dat ze dit kosteloos gaan oplossen. Dan zeggen ze nee en kun je dagvaarden of alsnog 200 euro betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ze verklaren je klacht gegrond, wat al betekent dat er kosteloos gerepareerd of vervangen moet worden. Je hebt recht op een goed product. Immers is het defect van dusdanige aard dat er niet gesproken kan worden van normale slijtage bij normaal gebruik. Je hebt je daarom ook beroept op het non-conformiteit van het goed.

Ik sluit me dus volledig aan bij GlowMouse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hou het bij de oplossing, en nogmaals. ER MAG GEEN RESTWAARDE aan je matras worden gehecht. Reparatie of vervangen zoals ik al eerder heb gezegd.

* ik zou dit gescheiden houden van je wens op hardere matras eo topper.

Indien men niet wil/kan vervangen of repareren, kun je de overeenkomst ontbinden, en zal men het GEHELE aankoopbedrag aan je terug moeten betalen.

Wijs ze duidelijk hierop, en laat de optie voor hardere.... er buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
@GlowMouse @Sir_Lion @Hackus
Dankje, dat ga ik doen.
Zal niet weer over die hardere beginnen.
Wellicht is de normale variant tegenwoordig weer van redelijke kwaliteit, dan is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@busscherski wellicht even je volgende mail hier eerst laten doorlezen. Je haalt er zaken bij die niet toe doen (dat je nu een harde wil - daar heb je geen recht op), gebruikt erg veel woorden voor uitleg (nooit handig), en geeft ze een erg lange termijn (2 weken is prima, waarom 8?).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@LankHoar

Ja klopt zal ik doen.

Dat van die 8 weken was voor realisatie. Is ook ongeveer de levertijd van een nieuw bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
busscherski schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:23:
@LankHoar

Ja klopt zal ik doen.

Dat van die 8 weken was voor realisatie. Is ook ongeveer de levertijd van een nieuw bed.
Klopt. Maar je kan ook 2 weken de tijd geven om te bevestigen dat ze het kostenloos kan vervangen. Dan heb jij binnen 2 weken je antwoord zwart op wit. En kan je ze daarna nog best 8 weken geven om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Er is weer reactie...

Ik heb gestuurd.
Geachte heer of mevrouw,

Ordernummer 4427843

Kunt u bevestigen dat dit kosteloos wordt opgelost?
Er mag immers geen restwaarde aan het matras worden gehecht omdat de kwaliteit niet is wat ik had kunnen verwachten van een bed van 2000 euro.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per e-mail.

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groeten,
Reactie van WINKEL:
Hartelijk dank voor uw bericht.

Volgens voorwaarden is er een restwaarde berekend voor de artikelen.

U vind onze voorwaarden op de website

Kies hierbij voor:
Verkoopvoorwaarden WINKEL

Voor het maken van een nieuwe keuze bent u welkom in een van onze filialen.

Mocht uw keuze duurder zijn dan de restwaarde die aan u is doorgegeven dan dient u de meerprijs bij te betalen.

Wanneer u artikelen kiest die duurder zijn dient u de meerprijs bij te betalen.

Het is nog niet makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Tja dan is dagvaarden de enige optie. En dan zal een rechter kijken welke partij gelijk heeft. (Als het zo ver komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@loki504

Nu heb ik "voorbeeldbrief - Niet eens met bijbetalen voor repareren of vervangen product" gestuurd.

Is de andere voorbeeldbrief "Voorbeeldbrief - Ongedaan maken koopovereenkomst ondeugdelijk product" niet de volgende stap?

https://www.consuwijzer.n...opovereenkomst-beeindigen
Ik heb het product gekocht bij een gewone winkel
Hebt u het product gekocht bij een gewone winkel? En gaat het al snel kapot of is het anders dan u had afgesproken? Dan is er sprake van een ‘ondeugdelijk product’. In dat geval moet de verkoper u een nieuw product geven of het product repareren. Lost de verkoper het probleem niet op? Dan kunt u de koopovereenkomst soms beëindigen. Dit wordt ‘ontbinden’ genoemd. U moet het product dan teruggeven en u krijgt uw geld terug.

Wanneer kan ik de koopovereenkomst ontbinden?
U kunt een koopovereenkomst alleen ontbinden als er sprake is van een ondeugdelijk product en:

als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren of u een nieuw product te geven. En als het probleem daarna niet is opgelost.
als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
als de verkoper u vraagt om bij te betalen voor een reparatie of een nieuw product. En als u dat niet wilt.
als u het product een paar keer hebt laten repareren en het werkt nog steeds niet goed.
als het product een grote fout heeft en de verkoper het probleem niet oplost.
Hoe ontbind ik de koopovereenkomst?
Om de koopovereenkomst te ontbinden stuurt u een brief naar de verkoper. Daarin schrijft u dat u de overeenkomst wilt ontbinden en waarom. Gebruik een van onze voorbeeldbrieven:

Voorbeeldbrief - Ongedaan maken koopovereenkomst ondeugdelijk product
Voorbeeldbrief - Niet eens met bijbetalen voor repareren of vervangen product
Link naar deze website van @Sir_Lion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
de vraag is of je deel overeenkomst ontbinding wilt. er zal immers alleen jouw matras/topper ontbonden kunnen worden. de boxspring zelf is nog prima. (en is in jou geval het duurste) of dat je via de rechter een nieuw matras wil eisen.(er vanuit gaan dat ze nog leverbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@loki504
Zowel gedeeltelijke ontbinding (wat betreft 1 matras en topper) als kosteloze vervanging van matras en topper is voor mij oke.

Kosteloze vervanging lijkt me goedkoper voor WINKEL.

[ Voor 3% gewijzigd door busscherski op 10-08-2020 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
busscherski schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:54:
Er is weer reactie...

Ik heb gestuurd.

[...]

Reactie van WINKEL:

[...]

Het is nog niet makkelijk.
Hun er op wijzen dag dagwaarde niet van toepassing is in verband met ondeugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
@Sir_Lion

Misschien eerst iets sturen als:
Geachte heer of mevrouw,

De dagwaarde is niet van toepassing in verband met ondeugdelijk product.

Mvrg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sir_Lion schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Hun er op wijzen dag dagwaarde niet van toepassing is in verband met ondeugdelijk product.
Dat heeft hij al gedaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
@Marzman

Ja klopt maar dat was in een email van meer dan 10 regels tekst. Misschien te ingewikkeld voor WINKEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Vordering afgewezen, ze beroepen zich nog steeds op de voorwaarden.
Er is hier sprake van een misverstand. Wij hebben u bevestigd dat we uw klacht over de kuilvorming gegrond hebben verklaard en dat we met toepassing van de garantievoorwaarden u een oplossing willen bieden waarbij u recht heeft op de restwaarde van de producten.

Wanneer er kuilvorming ontstaat in het gebruik wil dat niet zeggen dat er sprake is van een productiefout. Dit zou alleen het geval zijn wanneer de kuilvorming al direct bij levering was geconstateerd. Hier is echter in het gebruik kuilvorming ontstaan. Wij vinden net als u dat dit binnen de garantietermijn niet op zou mogen treden en daarom bieden wij ook de garantie op deze matrassen. Hierop zijn echter wel de garantievoorwaarden van toepassing die u bij aankoop heeft ontvangen en waar u met de koopovereenkomst ook voor heeft getekend. Wij wijzen derhalve uw vordering af.

Heeft u nog vragen? Kijk dan bij veel gestelde vragen op onze website of neem contact op met onze Customer Service. Wij zijn telefonisch bereikbaar via telefoonnummer xxxxxxxxxx op maandag tot en met vrijdag tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@busscherski men erkend, en is het met je eens. Verschil is dat ze conformiteit niet begrijpen. Het voldoet niet aan de eisen, van wat je mag verwachten in deze tijd van gebruik. Ingebrekestelling gestuurd, met waarschuwing van ontbinden bij geen wenselijke oplossing ?
(geheel aankoopbedrag terug + evt juridische kosten bij dagvaarding.)

Het ontstaan van de kuil is al eerder gebeurt, maar jou niet eerder opgevallen.
kan over verloop van tijd slechter zijn geworden. De kwaliteit van gebruikt materiaal en samenstelling voldoen niet, dus waren bij aflevering ook niet conform. Door gebruik is het kenbaar geworden, je gaat als consument-koper geen matras testen, of het wel 3j of langer meegaat. Dat kun je niet, en is niet redelijk. (verval weer in mijn eerdere berichten hier)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
In welk geval zou ik @GlowMouse diens advies opvolgen en overgaan tot juridische stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Bedankt voor de reactie @Hackus en @Sir_Lion en anderen.

Vandaag vond ik ineens volledig onverwacht een mailtje van WINKEL in mijn ongewenste mail.
Ik heb geen idee wat ze komen doen, misschien komen ze de spullen brengen.
Gelukkig heb ik zwart op wit staan dat ik akkoord ben gegaan met 96.36 euro, en niet de 300 euro waar ze een paar weken na akkoord over begonnen.
Met die 96.36 euro ben ik nog steeds wel tevreden genoeg overigens, ook al heb ik denk ik inderdaad recht op gratis. En eens akkoord blijft akkoord, tenminste van mijn kant. Jammer dat WINKEL dat niet zo ziet...
Als ik een mail stuur om te vragen wat ze komen doen heb ik vast nog geen reactie voor vrijdag en als ik bel sta ik eerst een half uur in de wacht. Ik denk eraan om ze gewoon te ontvangen en kijken wat er gebeurt. Zolang ik niet meer dan 96.36 euro betaal kan er denk ik weinig fout gaan.
Iemand nog tips over wat wel of niet te doen?
Beste De heer xxx,

Binnenkort komen we naar u toe voor uw service afspraak.
Bezorging
Uw afspraakdatum:
vrijdag 04 september 2020.

Waarvoor komen wij bij u langs?
Wij hebben een productvraag van u ontvangen en willen een expert naar het product laten kijken of;
Wij willen een product bij u komen omruilen of;
Wij komen een product bij u leveren.
Hackus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:01:
@busscherski men erkend, en is het met je eens. Verschil is dat ze conformiteit niet begrijpen.
Ik was nog wat aan het twijfelen of ik moet proberen uit te leggen wat conformiteit is.
Maar dat zullen ze wel niet van mij willen geloven als ik de uitleg mail.
Of beginnen aan een dagvaardiging omdat ik al een ingebrekestelling heb gestuurd.
Het voldoet niet aan de eisen, van wat je mag verwachten in deze tijd van gebruik. Ingebrekestelling gestuurd, met waarschuwing van ontbinden bij geen wenselijke oplossing ?
(geheel aankoopbedrag terug + evt juridische kosten bij dagvaarding.)
Onderstaande heb ik gestuurd, als onderdeel van een standaardbrief.
Ik had alleen wellicht beter niet over de harde variant kunnen schrijven en de termijn was verkeerd.
Er stond niets in over juridische kosten in de standaardbrief, ik zou het nog eens kunnen proberen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet u dit niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/garantie.

Wat verwacht ik van u?
Ik verwacht kostenloze levering van:
- Nieuwe 491403 matras (ditmaal de harde variant want daar heb ik meer vertrouwen in, de buitenste hoes van nepleer kan wel opnieuw gebruikt worden).
+
- Nieuwe 494007 topper
Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen 8 weken. Biedt u geen gratis vervanging binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht dat u mij het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk terugbetaalt.
Het ontstaan van de kuil is al eerder gebeurt, maar jou niet eerder opgevallen.
kan over verloop van tijd slechter zijn geworden. De kwaliteit van gebruikt materiaal en samenstelling voldoen niet, dus waren bij aflevering ook niet conform. Door gebruik is het kenbaar geworden, je gaat als consument-koper geen matras testen, of het wel 3j of langer meegaat. Dat kun je niet, en is niet redelijk. (verval weer in mijn eerdere berichten hier)
Zal ik dit nog een keertje letterlijk mailen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, wacht maar even af tot na bezoek

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 30-08-2020 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• busscherski
Hackus schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:05:
Nee, wacht maar even af tot na bezoek
Winkel is net geweest, het bleek dat de originele opdracht (die ik gegeven had voor 96.36 euro) nooit gecancelled was.
Netjes de matras en topper op bed gedaan en toen kwam de rekening van 292 euro. (misschien had ik beter meteen over de rekening kunnen beginnen, dan had die matras niet uitgepakt hoeven worden)

Uitgelegd dat ik daar nooit mee akkoord ben gegaan, bezorger zijn baas gebeld en toen heb ik weer geholpen om de nieuwe matras en topper weer in te pakken en de oude terug te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55
busscherski schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:51:
[...]

Winkel is net geweest, het bleek dat de originele opdracht (die ik gegeven had voor 96.36 euro) nooit gecancelled was.
Netjes de matras en topper op bed gedaan en toen kwam de rekening van 292 euro. (misschien had ik beter meteen over de rekening kunnen beginnen, dan had die matras niet uitgepakt hoeven worden)

Uitgelegd dat ik daar nooit mee akkoord ben gegaan, bezorger zijn baas gebeld en toen heb ik weer geholpen om de nieuwe matras en topper weer in te pakken en de oude terug te plaatsen.
Je bent er maar druk mee. Heb je wel je uurloon gedeclareerd voor het helpen bij het inpakken van de matras?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit is geen matrassen-ervaringentopic. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.