Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 12:44
Largamelion schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:15:
[...]
Dat wordt een avontuur :). Ik zou zeggen, deel je ervaring in het (X)C40 topic of wordt het een Polestar? Bij mij volgt de eerste grote test deze zomer, 1800km naar Spanje. Er is wel een laadpaal in het afgelegen dorp nabij van toch wel 7kW :*).
Het wordt een Polestar. Misschien deel ik mijn ervaring in het topic over ervaringen met lange ritten in Europa, of in het Polestar topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 11:21
Dit weekend kwam ik er achter dat wanneer je de Volvo/Polestar locatie in Beesd voorbij rijdt (of rechtsaf het terrein af) je bij Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt uit komt. Kun je leuk eten en wandelen. Kijk uit voor de EVBox lader, bij mij ging ie niet los

Ik was er voor het wandelen en realiseerde me bij wegrijden dat dit de beroemde locatie Beesd is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Babtvt schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:35:
Haha staat onder andere in het excelbestand en in mijn voetnoot ;)

https://docs.google.com/s...bF2nAaEha7ogdc/edit#gid=0

Maar, bij deze 19-09-2022 besteld
Volvo C40 Recharge Single motor Plus, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.
ook de excel ingevuld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:03
Net een mailtje:

We hebben het plezier u te melden dat de boorddocumenten en de nummerplaten voor uw nieuwe bedrijfswagen vandaag verstuurd werden naar de garage.

XC40 Ultimate Thunder Grey besteld door fleet manager op 04/08/22, bestelling bevestigd door leasemaatschappij op 23/08/22. Ging in productie op 27/04/23 en handover zou 2e helft van mei zijn omdat de dealer nog naar de keuring moet voor de trekhaak. Als het goed is staat hij nu al bij de dealer. _/-\o_

Levering was dus 8-9 maand.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lars4
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-04-2024
Vandaag bericht gehad van de leasemaatschappij dat mijn bestelde XC40 (Sage green, Plus, 20'') op 24 mei zal worden afgeleverd. (Besteld 01-09-2022)

[ Voor 10% gewijzigd door Lars4 op 12-05-2023 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:57
Gister bericht gekregen dat mijn XC40 P6 Plus komende dinsdag wordt afgeleverd bij de dealer. Dan nog trekhaak eronder en wordt er in de kofferbak een 12v aansluiting gemaakt (als het goed is). Volgende week wordt ik gebeld voor een afleverafspraak.
Besteld begin september 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
RickKoets schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:01:
Gister bericht gekregen dat mijn XC40 P6 Plus komende dinsdag wordt afgeleverd bij de dealer. Dan nog trekhaak eronder en wordt er in de kofferbak een 12v aansluiting gemaakt (als het goed is). Volgende week wordt ik gebeld voor een afleverafspraak.
Besteld begin september 2022
Ah jij hebt geluk dan. De mijne is vorige week geleverd bij de dealer mét trekhaak uit de fabriek en dan zitten er geen kabels klaar voor de 12V in de koffer. Die kan ik dus vergeten ;w.

Hij waarschuwde mij ook om een koelbox aan te sluiten omdat de 12V-sigarettenaansteker samen zit met de USB-poorten en gezekerd is op 10A (x12V = 120W). Op zich wel voldoende want m'n koelbox trekt maar 48W, gisteren nagekeken. Ik kan dus ook nog wat GSM's opladen tegelijkertijd als het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartMe
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 11:30
De productiestop tussen my23 en my24 zou blijkbaar 4 weken minder lang duren dan eerder gepland. Dit zou willen zeggen dat my24 al vanaf juni kan uitgeleverd worden. Heeft iemand hier toevallig via een andere bron bevestiging van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
BartMe schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:45:
De productiestop tussen my23 en my24 zou blijkbaar 4 weken minder lang duren dan eerder gepland. Dit zou willen zeggen dat my24 al vanaf juni kan uitgeleverd worden. Heeft iemand hier toevallig via een andere bron bevestiging van?
Dat zou goed nieuws zijn! De dealers krijgen de MY24 eind juni/begin juli geleverd, daarna zijn de consumenten aan de beurt (tenminste, dat zei mijn dealer zo'n 3 weken geleden). Mijn bestelde XC40 heeft toen een productie plek gekregen, helaas pas levering in september. Besteld op 29-11-2022. Dus laten we hopen dat de auto 4 weken eerder geleverd gaat worden! _/-\o_

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:26
Begin april een MY24 C40 Ultimate Sage Green besteld. De dealer gaf aan dat rond december de auto geleverd zou worden, maar dat ik binnen een maand daar meer over zou horen.

Nu 1,5 maand later en wat belletjes naar dealer, kunnen ze nog niets zeggen over de levertijd. Word ik aan het lijntje gehouden, of klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:47
FraXon schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:12:
Begin april een MY24 C40 Ultimate Sage Green besteld. De dealer gaf aan dat rond december de auto geleverd zou worden, maar dat ik binnen een maand daar meer over zou horen.

Nu 1,5 maand later en wat belletjes naar dealer, kunnen ze nog niets zeggen over de levertijd. Word ik aan het lijntje gehouden, of klopt dit?
Dat klopt. Zolang die niet geproduceerd is kan de datum heen en weer schuiven.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

KabalA!

[ No-Life ]

BartMe schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:45:
Hoe dat zit met die productiestop kan ik je niet zeggen... maar ik heb afgelopen vrijdag contact gehad met mijn dealer voor een update en die gaf ook aan dat het laatste nieuws is dat de eerste my24 in juni gemaakt gaan worden.

Die van mij duurt helaas wel nog even, want de voorlopige productieweek staat op 45, maar zolang de order niet bevroren is door de fabriek (dat gebeurt in oktober) kan het nog alle kanten op.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 10:28
Harvem schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:44:
[...]

Bij mij ging het uiteindelijk heel snel, vandaag een telefoontje gekregen dat ik hem 11 mei kan gaan ophalen! :D *O*
En weekje later meteen mee op reis naar Kroatië. Eerste keer met een elektrische auto, dus dat wordt wel even spannend :P
Prima route om te rijden, wij hebben dit avontuur vorig jaar zomer gedaan. :9~
Maar geen reden tot zorgen, voldoende laad mogelijkheden onderweg.
Wij zijn voornamelijk voor het Fastned (NL/DE) en Ionity (overige laden) netwerk gegaan qua laden.

Prima te doen. Veel plezier.

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herah
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-11-2024
Sinds vandaag heb ik een VIN nummer. Iemand een idee hoe lang het dan ongeveer nog duurt tot de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Herah schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:07:
Sinds vandaag heb ik een VIN nummer. Iemand een idee hoe lang het dan ongeveer nog duurt tot de levering?
Als je 'n VIN nummer hebt kun je normaal al inloggen in de Volvo app. Dacht ooit eens gelezen te hebben dat je daar dan updates kreeg over de status van jouw wagen, maar heb het zelf nooit kunnen verifiëren omdat de leasing er tussen zat en ik dus nooit een VIN heb gekregen.

Mijn XC40 zit nu in zijn 2e week bij de dealer, wachten op nummerplaten en keuring trekhaak. De nummerplaten zijn vrijdag 05/05 verzonden dus die zouden er intussen al moeten zijn. Die keuring kon nog wat langer duren ...

Maar any time now :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roek
  • Laatst online: 18-03 16:44
Vandaag mijn Polestar gaan ophalen in Zellik (Brussel)! Handover was goed georganiseerd, uitgebreide uitleg en een uurtje later kon ik op de baan.

Hierbij kort samengevat hoe mijn bestelling verlopen is:
- Bestelling geplaatst: 25/10/2022
- VIN nummer gekregen: 16/02/2023
- Auto aangekomen in Zeebrugge: 18/04/2023
- Auto aangekomen bij dealer: 27/04/2023
- Handover: 15/05/2023

Ondertussen al een aantal tientallen kilometers gereden, en nog geen moment spijt. Geweldige auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 13:11
Largamelion schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:02:
[...]
Als je 'n VIN nummer hebt kun je normaal al inloggen in de Volvo app. Dacht ooit eens gelezen te hebben dat je daar dan updates kreeg over de status van jouw wagen, maar heb het zelf nooit kunnen verifiëren omdat de leasing er tussen zat en ik dus nooit een VIN heb gekregen.

Mijn XC40 zit nu in zijn 2e week bij de dealer, wachten op nummerplaten en keuring trekhaak. De nummerplaten zijn vrijdag 05/05 verzonden dus die zouden er intussen al moeten zijn. Die keuring kon nog wat langer duren ...

Maar any time now :D
Ook met VIN heb je er geen zak aan, het actief volgen van je bestelling kan alleen als je de auto leased/koopt via Care by Volvo ofzoiets en het dan expliciet online hebt besteld en afgehandeld werd mij verteld door de Volvo dealer.

Wel gek dat je je VIN niet krijgt omdat er een leasemaatschappij tussen zit? Ik kreeg mijn VIN gewoon via de leasemaatschappij en via een mail vanuit de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RickKoets
Auto is inmiddels binnen bij de dealer en wordt nu verder klaar gemaakt. Nog even geduld, ergens volgende week ophalen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykxBPio3ejlQbzSAwztDQ_ZKXo0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2U3LModuXidoR7oYlpvwDk6M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFMaAT8kQ_Y2aXHhNak3IBvyx1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6rRnOyIUmI5FbsJZlAR4KiE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_pUFuEa-AReNbH_7cV__dGUe6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dowC8baPTJJHkuPkd1laa4QT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
A.s woensdag ook mijn XC40 Ultimate Single ophalen! Besteld eind aug 2022.

Het achteraf leder inbouwen laat nog 4 weken op zich wachten, issues met de levering van het leer. Wordt dus afgeleverd met de standaard bekleding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Laatst online: 02-08 13:27
Vandaag een mailtje gehad dat mijn Polestar 2 LRSM, het nieuwe RWD model, in productie is gegaan!

Kan echt niet wachten tot hij in september bij mij op de stoep staat... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 12:44
eniesten schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Prima route om te rijden, wij hebben dit avontuur vorig jaar zomer gedaan. :9~
Maar geen reden tot zorgen, voldoende laad mogelijkheden onderweg.
Wij zijn voornamelijk voor het Fastned (NL/DE) en Ionity (overige laden) netwerk gegaan qua laden.

Prima te doen. Veel plezier.
Ondertussen kan ik dit bevestigen. Inderdaad genoeg laadmogelijkheden onderweg en we zijn zonder enig probleem tot in Kroatië geraakt *O*
Heerlijke auto trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• solot
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 10:29
Volvo c40 - besteld februari, levering (wordt nu aangegeven) oktober 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lars4
  • Laatst online: 04-04-2024
Vandaag mogen ophalen. Xc40, Plus, sage green, 20”. Ramen worden volgende week nog getint. Eerste indruk is erg goed, heerlijke wagen!

Besteld: 01-09-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cbjdd_gqmGieG73-yipH5N3C6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4ieGxOPXhiVOCIR2o4QRezL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
Gister ook mijn auto mogen ophalen. Besteld 5-9.
P6 Plus/Nubuck bekleding/Trekhaak/Getinte ramen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFiyGotl8JfmSVD8xXdhEQEjz10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Y8daUQQruschI79JpYFpPLQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_EWrXKjt8FIu80SGoI7uJ_QgT0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cq37vW7WwSG29r811I4SNCmc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDq-hsxpiXexv_XfCXUnIFih9MQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMDwoV8siouesZrvbadQ4s1Y.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:41

Jebus4life

BE User

solot schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:17:
Volvo c40 - besteld februari, levering (wordt nu aangegeven) oktober 2023
Dan toch eens een mailtje naar m'n dealer sturen, besteld in oktober en leverdatum in augustus, misschien komt ie zowaar wat vroeger... O-)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Laatst online: 15-09 07:50
Jebus4life schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:05:
[...]

Dan toch eens een mailtje naar m'n dealer sturen, besteld in oktober en leverdatum in augustus, misschien komt ie zowaar wat vroeger... O-)
Ik dacht net hetzelfde maar de verkoper bij wie ik bestelde is afwezig tot eind juni en het contact voor leveringen in zijn out of office voor onbepaalde duur... 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaJoBe
Antwoord van de dealer:

Bij deze wagen is inderdaad de productielijn 2024 opgestart.
Ik kan momenteel nog geen exacte datum zeggen wanneer deze wagen gaat toekomen.
Er staat momenteel ASAP bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herah
Ik kreeg zojuist een mail dat mijn Polestar op de boot is gezet 😃😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
Herah schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:29:
Ik kreeg zojuist een mail dat mijn Polestar op de boot is gezet 😃😃
Ik kreeg vamiddag dezelfde melding, maar ik weet nu niet helemaal op welke boot hij dan staat. Volgens de website van Wallenius is er namelijk alleen een die op 23 mei en eentje op 11 juni vertrekt.

Mijn leverdatum staat ook nog op Augustus, dus ben heel benieuwd of ik hem nu begin augustus al in ontvangst mag nemen of zelfs al eerder! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herah
Limit-NL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:50:
[...]

Ik kreeg vamiddag dezelfde melding, maar ik weet nu niet helemaal op welke boot hij dan staat. Volgens de website van Wallenius is er namelijk alleen een die op 23 mei en eentje op 11 juni vertrekt.

Mijn leverdatum staat ook nog op Augustus, dus ben heel benieuwd of ik hem nu begin augustus al in ontvangst mag nemen of zelfs al eerder! :D
Misschien is er nog een andere vervoerder dan Wallenius? En anders zijn ze al een poosje onderweg….wie weet komt hij dan inderdaad eerder dan begin augustus. Ik hoop het stiekem wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-08 12:20
Vorig jaar september heb ik een X40 recharge plus online besteld door Care by Volvo. Twee week geleden is de auto afgeleverd bij de lokale dealer: Van Roosmalen Volvo Den Bosch. Afspraak gemaakt met de dealer om de auto op te halen op zaterdag 3 juni. Toen begon het de verkeerde kant op te gaan.

Twee uur voor de afspraak werd ik gebeld door de dealer, omdat het LCD-scherm van de auto kapot was. Hierdoor kon de auto niet afgeleverd worden. Het was een totale verrassing voor mij. De dealer had meer dan 10 dagen de tijd om de auto te controleren, maar ik werd pas twee uur voor het ophalen op de hoogte gebracht van het probleem. Op zaterdag ben ik alsnog naar hun showroom gekomen om de situatie te bekijken. Ik ben zelf de auto gaan controleren. Ik zag inderdaad witte verticale lijnen op het scherm. Voor zover ik weet, is het LCD scherm of de kabel binnenin verbroken. Een medewerker van de dealer heeft beloofd dat er zo snel mogelijk een nieuw LCD scherm besteld en vervangen zal worden. Ik zou tot maandag moeten wachten, want maandag zou een andere collega van hem terug zijn om alles te regelen.

Maandag om 14.00 uur heb ik nog steeds niets gehoord van de dealer. Dus belde ik de dealer en kreeg nog een verrassing: er was nog niets geregeld, want de medewerker kwam net terug van vakantie. Ik werd boos dus ik ben weer naar hun showroom gegaan. Toen kreeg ik te horen dat de monteur het probleem had opgelost door het LCD scherm te resetten.

Inmiddels heb ik direct emails gestuurd naar de manager van de lokale dealer. Nu via de manager hoor ik de derde versie van het verhaal: "Echter op de aansturing in de auto zat storing. We hebben zeker ook de auto uitgelezen en controle uitgevoerd op werking van alle modules. Scherm is / was niet stuk. De aansturing naar het scherm was de boosdoener."

Morgen ga ik de auto ophalen. Hopelijk eindigt het drama hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
ijspanda schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:14:
Vorig jaar september heb ik een X40 recharge plus online besteld door Care by Volvo. Twee week geleden is de auto afgeleverd bij de lokale dealer: Van Roosmalen Volvo Den Bosch. Afspraak gemaakt met de dealer om de auto op te halen op zaterdag 3 juni. Toen begon het de verkeerde kant op te gaan.

Twee uur voor de afspraak werd ik gebeld door de dealer, omdat het LCD-scherm van de auto kapot was. Hierdoor kon de auto niet afgeleverd worden. Het was een totale verrassing voor mij. De dealer had meer dan 10 dagen de tijd om de auto te controleren, maar ik werd pas twee uur voor het ophalen op de hoogte gebracht van het probleem. Op zaterdag ben ik alsnog naar hun showroom gekomen om de situatie te bekijken. Ik ben zelf de auto gaan controleren. Ik zag inderdaad witte verticale lijnen op het scherm. Voor zover ik weet, is het LCD scherm of de kabel binnenin verbroken. Een medewerker van de dealer heeft beloofd dat er zo snel mogelijk een nieuw LCD scherm besteld en vervangen zal worden. Ik zou tot maandag moeten wachten, want maandag zou een andere collega van hem terug zijn om alles te regelen.

Maandag om 14.00 uur heb ik nog steeds niets gehoord van de dealer. Dus belde ik de dealer en kreeg nog een verrassing: er was nog niets geregeld, want de medewerker kwam net terug van vakantie. Ik werd boos dus ik ben weer naar hun showroom gegaan. Toen kreeg ik te horen dat de monteur het probleem had opgelost door het LCD scherm te resetten.

Inmiddels heb ik direct emails gestuurd naar de manager van de lokale dealer. Nu via de manager hoor ik de derde versie van het verhaal: "Echter op de aansturing in de auto zat storing. We hebben zeker ook de auto uitgelezen en controle uitgevoerd op werking van alle modules. Scherm is / was niet stuk. De aansturing naar het scherm was de boosdoener."

Morgen ga ik de auto ophalen. Hopelijk eindigt het drama hier.
Dat is een tegenvaller, ik duim voor jou dat morgen alles in orde is.

Ik heb mijn XC40 Ultimate vrijdag opgehaald en alles ging vlot, op en al een uurtje bezig geweest om alles te configureren en de uitleg te krijgen. Ik kreeg er zelfs een fles witte wijn bij verpakt in een Volvo doosje :). Wagen was eind augustus '22 besteld door de leasemaatschappij en stond al een goeie 2 weken bij de dealer vooraleer ik hem ophaalde.

Tot nu toe zeer tevreden met mijn keuze al had ik het rijbereik graag wat hoger gezien. Zit nu tussen de 200-300km (in de zomer!) dus 300-400km zoals de ID4 die ik eerst wou bestellen had me toch wat meer gemoedsrust gegeven, maar goed, dat went wel. Verder is het een heerlijke wagen om mee te rijden, voelt zeer luxueus aan voor mij (komende van Renault).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
De leveringtermijnen volgens de vrienden van KBC autolease
Bestelling: 24/01/2023
Eerste leverdatum: 01/04/2023
2e leverdatum: 15/06/2023
3e leverdatum 30/09/2023

Dat laatste lijkt me realistisch al is het nog even koffiedik kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:18
Van de week gesproken met de dealer, mijn XC40 (Core + warmtepomp) MY24, staat gepland voor levering tussen 23 september en 3 oktober 😊.

Besteld begin januari. Was oorspronkelijk eind augustus/begin september, fingers crossed dat het niet* nog later wordt..

[ Voor 2% gewijzigd door nautaonline op 19-06-2023 00:54 . Reden: Typo, thx @largamelion ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
nautaonline schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:18:
Van de week gesproken met de dealer, mijn XC40 (Core + warmtepomp) MY24, staat gepland voor levering tussen 23 september en 3 oktober 😊.

Besteld begin januari. Was oorspronkelijk eind augustus/begin september, fingers crossed dat het nog later wordt..
Ik denk dat je het woordje 'niet' bent vergeten in jouw laatste zin 🙂.

Bij mij was het oorspronkelijk ook 8 maanden levertijd en uiteindelijk 9. Lang wachten maar toen ik vorige zomer ging bestellen was enkel VW sneller, de rest ging meer naar het dubbele van wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
  • Laatst online: 01-10 18:30
XC40 besteld half oktober... Ze weten eindelijk een datum... December.
Niet normaal, die zijn ze vergeten bestellen zeker???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herah
honda4life schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:24:
Ooo, dat is echt lang!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnallertjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 18:58
13 juni mijn Volvo XC40 Ultimate recharge mogen ophalen. Medio oktober 22 besteld.
Levering zou eerst 2e helft mei zijn, maar werd dus 1e helft juni. Met alle nare verhalen die ik hier lees, heeft mijn dealer (Broekhuis Utrecht) toch helder gecommuniceerd.
Afgelopen weekend 2 wat langere ritten gemaakt: 240 km retour, gestart met 89% accu, bij thuiskomst nog 10%. Op de heenweg continue 120 gereden, op de terugweg eerste helft 105, daarna ook weer cruisecontrol op 120 gezet.

Overigens vooralsnog mijn grootste irritatiepuntje, die automatische afstandscontrole bij cc. Zit je een paar honderd meter achter iemand, gaat de auto al snelheid verminderen. Ik voorspel dat ik hierdoor een notoire onnodig linksrijder wordt.... Hoewel het ook wel te doen is met gas bijgeven totdat je in gaat halen.

Dan nog de schimmige wirwar van laadpaal aanbieders, laadpassen, wel/ geen abonnement. DAar moet ik toch ook zeker aan wennen. Heb zelf een Shell Advanced paal. Gek dat je voor minimale service ('hij doet het niet/ ik krijg de stekker er niet uit') en garantie verplicht bent een abonnement af te sluiten van bijna 5 euro per maand. Of zie ik het verkeerd?

Over de Volvo zelf, zeer tevrede vooralsnog, rijdt heerlijk !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
qnallertjuh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:40:
Overigens vooralsnog mijn grootste irritatiepuntje, die automatische afstandscontrole bij cc. Zit je een paar honderd meter achter iemand, gaat de auto al snelheid verminderen. Ik voorspel dat ik hierdoor een notoire onnodig linksrijder wordt.... Hoewel het ook wel te doen is met gas bijgeven totdat je in gaat halen.
Klopt, ik vind het ook een irritant systeem, maar die afstanden zouden wettelijk vastliggen. Je leert om den duur anticiperen en zelf het gas in te drukken ofwel start je bij weinig verkeer vroeger aan het inhaalmanoeuvre, maar het zorgt idd voor onnodig linksrijden. Een voordeel bij Volvo is dat het remmen stopt eens je begint te pinken en zacht naar links stuurt, bij m'n Opel Grandland hiervoor was dat niet het geval en dat is nog vele malen irritanter.

De levering was bij mij ook van 8 maand naar 9 maand gegaan, ze hebben een maand achterstand door problemen met levering van de halfgeleiders (dat was mijn dealer zijn uitleg toch).

Maar toch vooral genieten om met deze wagen te rijden, dat doe ik toch elke dag opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 15:58
honda4life schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:24:
Specifieke optie erbij besteld? Pixel leds ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 12:39

ReLight

echo("What Now ? !")

C40 ultimate besteld op 3 januari, initiële indicatie Feb '24 😢.
En nog geen eerdere indicatie of informatie van de dealer (Oosterhout)

Jeeej. Indicatie door de dealer geupdate na navraag, einde oktober, begin november levering. 🎉

[ Voor 27% gewijzigd door ReLight op 10-07-2023 19:58 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herah
Handover datum is gepland voor mijn P2 my24. Nog even geduld tot eind augustus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMe
Hier een update:
- xc40 twin ultimate besteld in mei 2022
- voor bestellen was de prognose "levering voor het einde van het jaar (2022)", na bestellen werd dat eind februari 2023
- last minute door Volvo omgezet naar my24, zou een van de eerste my24 geproduceerd worden
- nieuwe productiedatum voorzien voor 20 juli
- vanwege een achterstand bij de dealer (100+ auto's staan te wachten om rijklaar gemaakt te worden) zou de uitlevering pas eind augustus zijn

Als ik de spreadsheet bekijk, dan lijk ik voorlopig recordhouder te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaJoBe
Welke dealer ? Ik hoop dat ik niet dezelfde heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
BartMe schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:15:
- vanwege een achterstand bij de dealer (100+ auto's staan te wachten om rijklaar gemaakt te worden) zou de uitlevering pas eind augustus zijn
Dat moet een dealer met een groot parkeerterrein zijn dan 😱

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Laatst online: 02-10 09:27
Deze week een polestar 2 besteld via leaseplan. het 2024 model long range.
Nu hopen dat deze binnen niet al te lange tijd binnen is.

Ik zie weinig mensen die het 2024 model hebben gekozen, iemand al enig idee wat de levertijden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herah
hendrilankamp schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:32:

Ik zie weinig mensen die het 2024 model hebben gekozen, iemand al enig idee wat de levertijden zijn?
Die van mij heb ik half maart besteld en wordt eind augustus geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Zojuist bericht vanuit de LM dat de afgelopen maart bestelde XC40 Plus SM ER een latere aflevermoment zal krijgen. Vertraging 1 maand en staat nu eind december 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• altijdbezig
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-09 22:03
Onze eind 2022 bestelde XC40 Plus SM ER zou in augustus worden afgeleverd, is nu verzet naar laatste week oktober.

Tussen bestelling en levering zou in de nieuwe situatie zo'n 11 maanden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
Ik heb besloten dat ik hem wel zie komen en er niet meer achter ga vragen. Mag nog met mijn skoda superb iV blijven rijden tot de volvo geleverd is en die heeft een (veel) grotere bagageruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Mijn C40 zou ergens in augustus klaar staan voor mij. Geen idee of dat nog zo is (moet misschien eens naar de dealer bellen).

Lees ik vandaag over de Fremantle Highway waar een brandende electrische auto het schip (en vermoedelijk enkele duizenden auto's) doet uitbranden. Ik heb zo plots het idee dat ik misschien nog een jaartje langer ga moeten wachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 10:32
Dat schip was op weg van de Bremerhaven naar Egypte. Dus ik vermoed dat jouw auto er niet op staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
hendrilankamp schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:32:

Heb zojuist een voorlopige datum ontvangen, eerste week van November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
2 mei een XC40 Recharge besteld, zojuist gehoord dat levering niet eind december, maar eind maart wordt. En dat terwijl bijvoorbeeld Toyota vandaag meldt dat de chiptekorten voorbij zijn en ze productie weer gaan opschalen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 16:46

timhtc

Home Energy Management

hendrilankamp schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Wanneer besteld? Hier begin maart besteld, verwachtte levering eind november. XC40 SMER Ultimate.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
hendrilankamp schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Heb 27/07 een 2024 LRSM Polestar 2 besteld. Even getwijfeld aan een 2023 LRDM die nu met korting worden aangeboden, maar liever de extra range. Wel niet zo gecharmeerd door de nieuwe neus ... Momenteel staat er op de bestelling nog het default november/december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrilankamp
Rakthi schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Heb 27/07 een 2024 LRSM Polestar 2 besteld. Even getwijfeld aan een 2023 LRDM die nu met korting worden aangeboden, maar liever de extra range. Wel niet zo gecharmeerd door de nieuwe neus ... Momenteel staat er op de bestelling nog het default november/december.
Heb alweer een update gehad, staat nu op oktober:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
hendrilankamp schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Heb alweer een update gehad, staat nu op oktober:)
Zou leuk zijn als het hier ook zo gaat! Nog even afwachten tot ze de bestelling verwerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
millerman_sf schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:
2 mei een XC40 Recharge besteld, zojuist gehoord dat levering niet eind december, maar eind maart wordt. En dat terwijl bijvoorbeeld Toyota vandaag meldt dat de chiptekorten voorbij zijn en ze productie weer gaan opschalen. Jammer.
Kleine update: vertraging zou komen door het panoramadak, wat dus betekent dat alle Ultimate-uitvoeringen langer op zich laten wachten. De mijne is een XC40 SMER Ultimate.

Maar er was ook een annulering vandaag binnengekomen, zodat de mijne alsnog dat slot krijgt en verwacht wordt in december. Kon ik dan wel weer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonzo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-02 17:51
Op 16/4/2023 een Volvo Xc ER Ultimate besteld. Eerste melding was maakdatum 16/12, levering 3/1/2024. Nu verplaatst naar maakdatum 3/1/2024, levering aan dealer op 11/1/2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMe
BartMe schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:15:
Hier een update:
- xc40 twin ultimate besteld in mei 2022
- voor bestellen was de prognose "levering voor het einde van het jaar (2022)", na bestellen werd dat eind februari 2023
- last minute door Volvo omgezet naar my24, zou een van de eerste my24 geproduceerd worden
- nieuwe productiedatum voorzien voor 20 juli

Als ik de spreadsheet bekijk, dan lijk ik voorlopig recordhouder te zijn.
Ondertussen blijkt de wagen geleverd te zijn bij de dealer en daar effectief al 2 weken op de parking te staan wachten om rijklaar gemaakt te worden. De administratie wordt pas nadien opgestart :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MayoNeighs
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb op 31/03/23 een Polestar 2 MY2024 LRSM met Pilot pack in kleur Jupiter besteld.
Geschatte leverdatum eerst september '23, dan heel kort oktober en nadien veranderd naar augustus.
De site van Leaseplan (firmawagen) gaf een hele tijd 8 augustus aan als vermoedelijke leverdatum. Dit is sinds vandaag gewijzigd naar 'Afleverdatum 15 augustus'.
De garage bevestigde eergisteren dat de wagen eerstdaags bij hen zal aankomen (dit zal dan gebeurd zijn ondertussen) en dat zij hem klaarmaken voor aflevering. Met wat geluk mag ik me dus over 2 weken eigenaar noemen van het nieuw model!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Limit-NL
Mijn MY24 Polestar 2 LRSM wordt aankomende vrijdag afgeleverd! Ik denk dat ik een van de eerste ben :*)

Na m'n eerste ritjes zal ik ook foto's en wat eerste indrukken achterlaten. M'n broer heeft een oudere P2 LRSM, dus ik kan ook heel makkelijk de vergelijking maken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herah
Limit-NL schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:54:
Mijn MY24 Polestar 2 LRSM wordt aankomende vrijdag afgeleverd! Ik denk dat ik een van de eerste ben :*)
Dat denk ik ook! Ik krijg de mijne de 18e, eerst nog vakantie vieren 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

XC40 SMER Ultimate 8/3/23 besteld, levertijd vertraagd van 20/11/23 naar 11/03/24

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
timhtc schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:30:
XC40 SMER Ultimate 8/3/23 besteld, levertijd vertraagd van 20/11/23 naar 11/03/24
Holy crap, da's bijna 4 maanden later! Zou dat komen door bestellingen van MY23 die omgezet zijn naar MY24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

DPPSchoenmaker schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:13:
[...]

Holy crap, da's bijna 4 maanden later! Zou dat komen door bestellingen van MY23 die omgezet zijn naar MY24?
Als je hetzelfde model nu op de Volvo site besteld is de verwachtte aflevering ook maximaal maart 2024 of nog beter beter dan mijn huidige verwachtte levering terwijl er inmiddels vijf maanden verstreken zijn.

Dealer kon aan de telefoon niet veel toelichting geven. Morgen een een mailtje sturen.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrilankamp
kleine update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s79F7hlzoFkzgx-cd3_-_pDG0Q4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aJLP1zKIh3L5QG3PslPSy491.png?f=fotoalbum_large

Lijkt aardig snel te gaan, iemand enig idee hoelang het normaal duurt om te verschepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herah
hendrilankamp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:46:
kleine update

[Afbeelding]

Lijkt aardig snel te gaan, iemand enig idee hoelang het normaal duurt om te verschepen?
Die van mij werd op 31 mei op de boot gezet, en ik krijg hem uitgeleverd op 18 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
timhtc schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:24:
[...]

Als je hetzelfde model nu op de Volvo site besteld is de verwachtte aflevering ook maximaal maart 2024 of nog beter beter dan mijn huidige verwachtte levering terwijl er inmiddels vijf maanden verstreken zijn.

Dealer kon aan de telefoon niet veel toelichting geven. Morgen een een mailtje sturen.
Vandaag mijn dealer gesproken, komt inderdaad vooral door de vele omzettingen van MY23 naar MY24, maar ook omdat er gewoonweg veel verkocht is...

Ook nieuwste update van levering: tussen 14 en 24 september bij de dealer, in ergste geval dus pas 1 oktober rijden 😬

[ Voor 9% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 08-08-2023 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Vandaag een update van de leasemaatschappij binnen. De verwachte leverdatum is naar achteren verzet. Ipv 3 januari wordt het nu... 4 januari!

Heftig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
hendrilankamp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:46:
kleine update

[Afbeelding]

China -> Zeebrugge duurt ongeveer 6 weken give or take.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MayoNeighs
  • Laatst online: 30-04-2024

Na m'n eerste ritjes zal ik ook foto's en wat eerste indrukken achterlaten. M'n broer heeft een oudere P2 LRSM, dus ik kan ook heel makkelijk de vergelijking maken. ;)
Spannend! Mijn LRSM mag ik ophalen 22 augustus. Ik ben benieuwd naar de eerste indrukken!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

Net dealer gesproken. Geeft aan dat Ultimate versies leverproblemen hebben en verder naar achteren zijn geplaatst in productie. Op mijn vraag waarom volvocars.com levertijden beter zijn geeft men aan dat er voor private lease door volvo productieslots zijn gereserveerd waardoor die momenten van levering soms gunstiger zijn.

XC40 SMER Ultimate besteld 8/3/23 verwachtte levering 10/3/24

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik heb net via de verzekeraar mijn papieren binnen gekregen voor mijn C40. Gezien ik sinds mijn bestelling niets meer van mijn dealer had gehoord deze dus maar even gebeld.

Auto is er, ze zijn enkel nog op wat administratie aan het wachten, ik gok dat dat in de vakantieperiode allemaal net iets trager gaat. Maar normaal gezien bellen ze me volgende week om de levering te plannen. *O*

C40 Recharge Twin Plus
Even de offerte erbij gepakt en de opties opgelijst (niet dat ze zo spectaculair zijn, eerder omdat ik lees dat sommige opties de levertijd stevig impacteren, dat is deze opties dus niet het geval)
  • Metaalkleur Silver Dawn (735)
  • Comfortzetels (Charcoal Connect-kunstnubuck/Microtech in Charcoal interieur)
  • Plus Pure electric (whatever dat ook betekend)
  • Winter Pack (Verwarmbare voorzetels, Verwarmbaar stuurwiel, Warmtepomp)
  • Donkergetinte achterruiten
Besteld: 25/10/22
Eerste gecommuniceerde leverdatum: 14-08-2023

Die 14e augustus gaan ze dus nét niet halen, maar hun schatting was absoluut niet slecht.

• hendrilankamp

Heel veel plezier gewenst morgen! hoor graag wat je ervaringen zijn. voornamelijk de range :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limit-NL
hendrilankamp schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Heel veel plezier gewenst morgen! hoor graag wat je ervaringen zijn. voornamelijk de range :)
Kijk maar even in het andere PS2 topic! ;)
Limit-NL schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:41:
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn Polestar 2 SMLR MY24 Space Black in ontvangst mogen nemen. Echt enorm blij mee, zeker ook met het lichte interieur erbij is hij helemaal af! 8)

Tot dusver heb ik hem tot 83% leeg kunnen rijden na wat kleine ritjes (met veel optrekken en een goeie mix aan wegen met One Pedal Driving uit) en staat er nog steeds 450 km als resterende range. Dit is nadat ik de meer realistische range-indicatie heb ingesteld in de app.

In de praktijk is 550 km op een lading mijns inziens dus zeker mogelijk, enkel in stadsverkeer kan ook de 600 km aangetipt worden (al moet ik zeggen dat de condities dit weekend perfect waren).

Je voelt zeker dat dit een achterwielaandrijver is, maar dat maakt van dit apparaat nog geen stuurwonder. Op de 19" velgen is het een vrij comfortabele auto. Mijn plan is om hem op termijn op de nieuwe Performance velgen te zetten met Heico verlagingskit. Ik ben wel wat gewend, dus ik ben heel benieuwd of dit het rijgedrag en ook de range kan beinvloeden.

Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan hoor ik het graag. Zal jullie op de hoogte houden! :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaJoBe
Auto eind januari besteld, vandaag van een Core single engine naar een Plus single engine extended range gegaan met de connect charcoal bekleding.
Prijsverschil van 8000 euro incl. btw maar het lease bedrag was omhoog gegaan dus kon er nog wat extra af :)
Levering oktober- november.

[ Voor 5% gewijzigd door MaJoBe op 17-08-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
Gisteren mailtje van Alphabet: dealer heeft de verwachte levering bijgesteld naar de week van 16 oktober.. Core Single Motor Extended Range

Besteld begin Januari.. ik ben benieuwd. Als ie dit jaar maar op kenteken komt😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

nautaonline schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:55:
Gisteren mailtje van Alphabet: dealer heeft de verwachte levering bijgesteld naar de week van 16 oktober.. Core Single Motor Extended Range

Besteld begin Januari.. ik ben benieuwd. Als ie dit jaar maar op kenteken komt😊
Wat maakt de datum van tennaamstelling uit? Fiscale regels zijn 2024 gelijk aan 2023 toch?

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jebus4life schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:30:
Ik heb net via de verzekeraar mijn papieren binnen gekregen voor mijn C40. Gezien ik sinds mijn bestelling niets meer van mijn dealer had gehoord deze dus maar even gebeld.

Auto is er, ze zijn enkel nog op wat administratie aan het wachten, ik gok dat dat in de vakantieperiode allemaal net iets trager gaat. Maar normaal gezien bellen ze me volgende week om de levering te plannen. *O*

C40 Recharge Twin Plus
Even de offerte erbij gepakt en de opties opgelijst (niet dat ze zo spectaculair zijn, eerder omdat ik lees dat sommige opties de levertijd stevig impacteren, dat is deze opties dus niet het geval)
  • Metaalkleur Silver Dawn (735)
  • Comfortzetels (Charcoal Connect-kunstnubuck/Microtech in Charcoal interieur)
  • Plus Pure electric (whatever dat ook betekend)
  • Winter Pack (Verwarmbare voorzetels, Verwarmbaar stuurwiel, Warmtepomp)
  • Donkergetinte achterruiten
Besteld: 25/10/22
Eerste gecommuniceerde leverdatum: 14-08-2023

Die 14e augustus gaan ze dus nét niet halen, maar hun schatting was absoluut niet slecht.
Kwestie om even te updaten:
Gisteren nieuw telefoontje gehad van de dealer, alles is klaar. Afspraak over een week (25/08) voor het ophalen van de wagen *O* Had nog een dag of 2 eerder gekund, maar ik ben vrijdag in Brussel, ging niet speciaal enkele uren op/af rijden om te wagen nét iets sneller te hebben

Uiteindelijk dag op dag 10 maanden tussen bestelling en levering.

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 18-08-2023 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
timhtc schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:53:
[...]

Wat maakt de datum van tennaamstelling uit? Fiscale regels zijn 2024 gelijk aan 2023 toch?
Je hebt gelijk.. ik dacht dat het in 2024 de drempel naar 30.000 ging. 🙈.

Niks aan de hand dan 😊

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Herah
Vandaag heb ik mijn auto opgehaald in Beesd. Leuk om hem zo uit de garage te mogen rijden 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdiqWTpB2Ia71Ma7eO6p58c1_HM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ogAm1CNioBpqIiQHtAHpvBd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Herah op 19-08-2023 09:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BartMe
Na 15 maanden wachten staat mijn XC40 eindelijk ook voor de deur en kan ik hier eindelijk afscheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
  • Laatst online: 07-04-2024
Vraagje waar ik via google en chatgpt niet uitkom, ik heb een Polestar 2 my2024 besteld via werkgever (MKB lease). Daar staat dat de gratis kleur Magnesium 'unilak' betreft en niet metallic. De verschillen zijn minimaal of nihil, ik weet het, maar ik twijfel of deze info wel klopt? Aangezien Magnesium ook een metallic kleur was voor My2022 en my2023.

Weet iemand hier een betrouwbaar antwoord op?

EDIT: antwoord in andere topic, alle kleuren in metallic voor MY24

[ Voor 8% gewijzigd door Rsbih op 20-08-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
MaJoBe schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:59:
Auto eind januari besteld, vandaag van een Core single engine naar een Plus single engine extended range gegaan met de connect charcoal bekleding.
Prijsverschil van 8000 euro incl. btw maar het lease bedrag was omhoog gegaan dus kon er nog wat extra af :)
Levering oktober- november.
Krijg vandaag een update Levertermijn Februari 2024...

HUNK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
MaJoBe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Krijg vandaag een update Levertermijn Februari 2024...

HUNK.
Pfew... Dat is dus 3 maanden later... Hebben ze ook een reden gegeven? 😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaJoBe
Neen, heb onmiddellijk een mailtje naar de dealer gestuurd... vind dit raar wijzigen kon volgens volvo fabriek zonder vertraging tot 15 september, daarna was dit niet meer mogelijk. De bestelling is maandag bij de garage toegekomen en vandaag krijg ik deze update...zuur.
Even wachten wat de dealer zegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nautaonline
Vanmiddag bij de dealer geweest.. XC40 is ingepland voor productie en zou 19 september van de band moeten rollen.

1-2 weken later dan bij de dealer, en weekje later zou ik hem moeten kunnen halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsbih
Rakthi schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Ik heb hem op dezelfde dag besteld via MKB lease, 27-07, levering staat gepland voorlopig op 15-11-2023. SMSR zonder enige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
Rsbih schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 01:01:
[...]

Ik heb hem op dezelfde dag besteld via MKB lease, 27-07, levering staat gepland voorlopig op 15-11-2023. SMSR zonder enige opties.
Ik had gezien dat ze bij snel leverbare wagens er een hadden die identiek was aan mijn bestelling en leverbaar in september. Heb dan mijn originele bestelling geanuleerd en een bestelling geplaatst voor die snel leverbare versie.

De wagen is verleden week toegekomen in Zeebrugge. Met wat geluk kan ik hem voor eind september afhalen in Gent.

Komt beter uit daar ik een koper heb voor mijn huidige wagen als ik die voor eind september kan overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
Rakthi schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:08:
[...]

Ik had gezien dat ze bij snel leverbare wagens er een hadden die identiek was aan mijn bestelling en leverbaar in september. Heb dan mijn originele bestelling geanuleerd en een bestelling geplaatst voor die snel leverbare versie.

De wagen is verleden week toegekomen in Zeebrugge. Met wat geluk kan ik hem voor eind september afhalen in Gent.

Komt beter uit daar ik een koper heb voor mijn huidige wagen als ik die voor eind september kan overlaten.
Dat is bijzonder snel, bijna Tesla-levertijden.
Met snel leverbaar bedoel je dan MY2023 met oude grill?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakthi
Rsbih schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Dat is bijzonder snel, bijna Tesla-levertijden.
Met snel leverbaar bedoel je dan MY2023 met oude grill?
Geluk gehad en net op tijd gemerkt dat er een bende model 2024 "snel leverbare" wagens opdoken in de Polestar website van België.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmaaa
  • Laatst online: 02-11-2023
Vandaag een mailtje gekregen dat mijn Polestar in productie ging, bij levertijd staat er nog steed december. Iemand enig idee hoe lang het duurt om de auto te verschepen? Of mag ik niet hopen dat hij er vroeger zal zijn dan december :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_R
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 08:45
Vandaag gebeld door de dealer dat mijn auto er is, volgende week ophalen💪. C40 my24 Core ER

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rakthi
Voor wie privé aankoopt (geen lease dus) op de Belgische site van Polestar gratis Pilot Pack twv €2.500 voor de snel leverbare 2024 in stock.

Actie loopt van vandaag 30/08 tot eind oktober.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 19:48
Niet heel boeiend dit, maar aangezien momenteel in deze thread vooral updates rond het 2024 long range model besproken worden. Ik heb vandaag een VIN gekregen voor mijn standard range 2024-model. Ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren voordat ik hem heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsbih
Emmaaa schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:57:
Vandaag een mailtje gekregen dat mijn Polestar in productie ging, bij levertijd staat er nog steed december. Iemand enig idee hoe lang het duurt om de auto te verschepen? Of mag ik niet hopen dat hij er vroeger zal zijn dan december :p
Wat was de besteldatum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Ook hier even vermelden, XC40 Recharge Single Motor Plus (standaard opties, inclusief semi-elektrische trekhaak) op 31 augustus via ALD bij de dealer besteld.

Momenteel staat de verwachtte levertijd op week 13 2024

[ Voor 4% gewijzigd door exepti0n op 06-09-2023 22:00 ]

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Leveringsupdate: Volvo XC40 SMER Ultimate MY24 besteld 25-11-2022, levering bij de dealer 13-09-2023 🤩

Pagina: 1 ... 47 ... 49 Laatste