Heb helaas nog niks gehoord, jij wel?PinnaclePeer schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:45:
[...]
Ik had het schema van de Wallenius Wilhelmsen bekeken. Grote kans dat de auto op de Carmen vehicle carrier stond. Is 1 mei aangekomen in Zeebrugge, en vandaag weer vertrokken richting Göteborg. Wie weet ontvangen we volgende week een email dat die is aangekomen
Nee, helaas ook niet. Wachten duurt zo lang
Ik kijk net even op mijn profiel bij Polestar en ik zie dat mijn PS2 een Chassisnummer heeft gekregen! Betekent dit een beetje dat de wagen daadwerkelijk nu in elkaar gezet wordt?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ja zeker, vaak volgt later nog wel een update in de app dat de auto in productie is.Juancho schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:07:
Ik kijk net even op mijn profiel bij Polestar en ik zie dat mijn PS2 een Chassisnummer heeft gekregen! Betekent dit een beetje dat de wagen daadwerkelijk nu in elkaar gezet wordt?
Er was toch ook een linkje waarbij je met je VIN nummer je auto kon tracken als deze onderweg naar NL/BE is? Weet iemand die link nog? Als het goed is staat of gaat mijn auto op de boot namelijk
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik zag net in de app dat de status is veranderd van "Verzending" naar "Transport". Ik ga er vanuit dat de auto dus onderweg is naar de dealer.
Dat is helaas dichtgezet mocht je auto onderweg zijn met een van de boten van Wallenius Wilhelmsen. Je zou het eventueel hier kunnen checken: https://www.molace.com/TRK/Search.Juancho schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:59:
Er was toch ook een linkje waarbij je met je VIN nummer je auto kon tracken als deze onderweg naar NL/BE is? Weet iemand die link nog? Als het goed is staat of gaat mijn auto op de boot namelijk
Fijn man! Bij mij staat die nog steeds op eind juni en 19 maart kreeg ik berichtje dat die op de boot stondPinnaclePeer schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:12:
[...]
Ik zag net in de app dat de status is veranderd van "Verzending" naar "Transport". Ik ga er vanuit dat de auto dus onderweg is naar de dealer.
Jeetje dat is lang zeg. De boottocht duurt toch ongeveer 6 weken?r6aw schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:59:
[...]
Fijn man! Bij mij staat die nog steeds op eind juni en 19 maart kreeg ik berichtje dat die op de boot stond
Ik kreeg overigens op 14 mei een mail dat mn PS2 geassembleerd was en klaar gemaakt werd voor transport. Sindsdien radiostilte. Levering staat nog wel op augustus.
[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 21-05-2025 21:03 ]
Ik durf het echt niet te zeggen man..Ik dacht in Maart nou begin mei zal ik die auto wel hebben..Juancho schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:00:
[...]
Jeetje dat is lang zeg. De boottocht duurt toch ongeveer 6 weken?
Ik kreeg overigens op 14 mei een mail dat mn PS2 geassembleerd was en klaar gemaakt werd voor transport. Sindsdien radiostilte. Levering staat nog wel op augustus.
Die levering is bij mij al vaak gewijzigd 🙈
05-03-2025 was mijn auto geassembleerd en de 19-03-2025 haven verlaten en nu nog steeds niks gehoord
r6aw schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:17:
[...]
Ik durf het echt niet te zeggen man..Ik dacht in Maart nou begin mei zal ik die auto wel hebben..
Die levering is bij mij al vaak gewijzigd 🙈
05-03-2025 was mijn auto geassembleerd en de 19-03-2025 haven verlaten en nu nog steeds niks gehoord
:strip_exif()/f/image/FAUv7M5ANzrZbBaNEvN8zjUV.png?f=user_large)
Ik heb toevallig vandaag een e-mail gekregen vanuit Polestar dat de auto in Nederland is. Wellicht komt er nog een e-mail jouw kant op. Levering staat ook op eind juni.
[ Voor 16% gewijzigd door PinnaclePeer op 21-05-2025 21:37 ]
Gefelciteerd!! 🥳PinnaclePeer schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:34:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb toevallig vandaag een e-mail gekregen vanuit Polestar dat de auto in Nederland is. Wellicht komt er nog een e-mail jouw kant op. Levering staat ook op eind juni.
Denk dat die gewoon staat te wachten in zeebrugge, aan het wachten tot hij naar de dealer mag.. hoelang zal rij klaar maken nog duren denkje?
Zover ik weet duurt dit nog wel een aantal weken, we gaan het zien.r6aw schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 05:50:
[...]
Gefelciteerd!! 🥳
Denk dat die gewoon staat te wachten in zeebrugge, aan het wachten tot hij naar de dealer mag.. hoelang zal rij klaar maken nog duren denkje?
Ik snap dat nooit zo goed eigenlijk. Als de auto dan eindelijk van de boot af is...dan kan de wagen toch in praktijk gewoon de volgende dag naar de betreffende dealer gaan die hem dan rijklaar maakt? Waarom zit daar zoveel tijd tussen?PinnaclePeer schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:28:
[...]
Zover ik weet duurt dit nog wel een aantal weken, we gaan het zien.
Mijne staat nu ook op transport, ze hebben toch samen op de boot gestaan hahar6aw schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 05:50:
[...]
Gefelciteerd!! 🥳
En net ook het zelde mailtje als jou gehad 😎
[ Voor 6% gewijzigd door r6aw op 22-05-2025 18:29 ]
Hier ook update sinds vanmorgen:
Afleverdatum: Begin augustus
Bestelstatus: Verzending
Dan zal mijn Polestar 2 wel op de boot staan die vandaag vertrokken is. Heel fijn, dan kunnen we onze roadtrip naar Spanje dus vrijwel zeker met de Polestar 2 maken!
Afleverdatum: Begin augustus
Bestelstatus: Verzending
Dan zal mijn Polestar 2 wel op de boot staan die vandaag vertrokken is. Heel fijn, dan kunnen we onze roadtrip naar Spanje dus vrijwel zeker met de Polestar 2 maken!
Hier ook een update gehad 30 mei dat de wagen is verzonden. Levering staat echter eind augustus.
Ik heb de indruk dat de VIN tracking via molace ook niet meer werkt. Het wachten duurt lang 😭
Ik heb de indruk dat de VIN tracking via molace ook niet meer werkt. Het wachten duurt lang 😭
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Grote kans dat je Polestar dan ook op deze boot staat: https://www.marinetraffic...9122655/vessel:DON_CARLOSIbex schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:20:
Hier ook een update gehad 30 mei dat de wagen is verzonden. Levering staat echter eind augustus.
Bij mij staat nu in de app voorbereiding voor levering inplaats van transportPinnaclePeer schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:28:
[...]
Zover ik weet duurt dit nog wel een aantal weken, we gaan het zien.
Spannend!r6aw schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Bij mij staat nu in de app voorbereiding voor levering inplaats van transport
Gisteren contact gehad met de dealer, aflevering vindt eind volgende week plaats. Nog eventjes wachten
Uiteraard kijk ik elke dag waar de boot al is (Juancho schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:31:
[...]
Grote kans dat je Polestar dan ook op deze boot staat: https://www.marinetraffic...9122655/vessel:DON_CARLOS

Haha ik kijk ook elke dag hoor, ondanks dat op dag basis het schip nog geen centimeter verder lijkt te zijnIbex schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:05:
[...]
Uiteraard kijk ik elke dag waar de boot al is (![]()
). Tot mijn grote verbazing lijkt hij een andere route te nemen dan ik initieel zou denken (door het suez kanaal). Gaan die schepen rond Afrika om de toegangsfee door het suez kanaal uit te sparen?
Hij vaart door vanaf Southampton naar Zeebrugge (en daarna nog Bremerhaven en Gotenburg)Juancho schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:19:
[...]
Haha ik kijk ook elke dag hoor, ondanks dat op dag basis het schip nog geen centimeter verder lijkt te zijn. Maargoed, de boot komt ook pas 7 juli aan in Southampton zag ik. Dus niet Zeebrugge als eindbestemming. Ik weet echter niet of Zeebrugge daarna komt met evt. een kleinere boot? of juist voor Southampton als tussenstop? Of dat de boot sowieso wel langs Zeebrugge gaat. Geen idee eigenlijk.
Ja dat vernam ik idd al. Duurt dan nog 2 dagen ongeveer van Southampton naar Zeebrugge. Aankomst in Southampton staat nu gepland op 7 juli om 21:00 uur. Dan ga ik er maar vanuit dat mijn PS2 rond 10 juli in Zeebrugge komt en halverwege juli klaar staat om naar de dealer te gaan. Daar misschien nog 1-2 weken en dan zoals nu ook gepland begin augustus klaar voor aflevering.Martin90 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:07:
[...]
Hij vaart door vanaf Southampton naar Zeebrugge (en daarna nog Bremerhaven en Gotenburg)
Vreemd, de boot lijkt niet door het Suez kanaal te gaan. Dat is toch een mega omweg nu?
[
[
:strip_exif()/f/image/9XZCumuChsHRrSEJjIWOykfi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 15-06-2025 11:54 ]
Wellicht is de route door het suez kanaal te riskant gegeven de geopolitieke situatie met Israel en Yemen. Het suez kanaal is ook prijzig, dus misschien is het ook een afweging tussen kost en snelheid.Juancho schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:52:
Vreemd, de boot lijkt niet door het Suez kanaal te gaan. Dat is toch een mega omweg nu?
[[Afbeelding]
Heb je hem al?PinnaclePeer schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:57:
[...]
Spannend!
Gisteren contact gehad met de dealer, aflevering vindt eind volgende week plaats. Nog eventjes wachten
Ik heb nog niks gehoord helaas 🙈
Ja zeker! Afgelopen vrijdag was eindelijk het moment daar: ik mocht de auto ophalen. Helaas constateerden we bij de aflevering samen met de dealer krassen op plekken waar de folie heeft gezeten. De beschermfolie was er bovendien erg slordig afgehaald. Best vreemd dat ze dat zelf niet eerder hadden opgemerkt. Maar goed, ze hebben toegezegd dat dit wordt opgelost. Inmiddels heb ik dit weekend al flink wat kilometers gereden!
:strip_exif()/f/image/V39FCKoNZQXuBjGUnonYZ6h3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ThaXBZCvjnUcAyBaImf85Xik.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door PinnaclePeer op 15-06-2025 21:24 ]
Ziet er goed uit,PinnaclePeer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:14:
[...]
Ja zeker! Afgelopen vrijdag was eindelijk het moment daar: ik mocht de auto ophalen. Helaas constateerden we bij de aflevering samen met de dealer krassen op plekken waar de folie heeft gezeten. De beschermfolie was er bovendien erg slordig afgehaald. Best vreemd dat ze dat zelf niet eerder hadden opgemerkt. Maar goed, ze hebben toegezegd dat dit wordt opgelost. Inmiddels heb ik dit weekend al flink wat kilometers gereden!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben ook net gebeld door de dealer! 🥳
Jullie hebben toch nog het 2025 model year denk ik?
Yess denk het wel, heb hem in december besteldJuancho schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:45:
Jullie hebben toch nog het 2025 model year denk ik?
Hoeveel en welke sleutels heb je erbij gekregen?
Je hebt volgens mij:
- 1 of 2 normale sleutels die je aan een profiel kan koppelen
- digital key wat via de app zou moeten werken als sleutel
- Activity key die kleiner/compacter is en handig is als je gaat sporten etc. Deze zat alleen bij het plus pakker
Heb nog geen idee, haal hem einde week op met plus pakketJuancho schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:37:
[...]
Hoeveel en welke sleutels heb je erbij gekregen?
Je hebt volgens mij:
- 1 of 2 normale sleutels die je aan een profiel kan koppelen
- digital key wat via de app zou moeten werken als sleutel
- Activity key die kleiner/compacter is en handig is als je gaat sporten etc. Deze zat alleen bij het plus pakker
Hoorde vanuit een FB Polestar groep al van iemand die net zijn auto ook heeft dat je 2 sleutels krijgt en dus digital key via de app. Die specifieke activity key lijkt er niet meer te zijn. Zie het ook niet meer op de website. Misschien is juist de digital key daar meer voor bedoelt want tja, iedereen neemt toch altijd wel zijn telefoon mee tegenwoordig.r6aw schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:55:
[...]
Heb nog geen idee, haal hem einde week op met plus pakket
Al zie ik zeker de meerwaarde van een aparte activity key hoor, die had Polestar op zijn minst als losse accessoire kunnen aanbieden...
Edit: volgens mij heet dat nu een key tagg en kan je nog wel los kopen: https://www.vstore.nl/key-tag-polestar
[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 17-06-2025 12:05 ]
Ik heb 2 sleutels gekregen en een digital key.Juancho schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:03:
[...]
Hoorde vanuit een FB Polestar groep al van iemand die net zijn auto ook heeft dat je 2 sleutels krijgt en dus digital key via de app. Die specifieke activity key lijkt er niet meer te zijn. Zie het ook niet meer op de website. Misschien is juist de digital key daar meer voor bedoelt want tja, iedereen neemt toch altijd wel zijn telefoon mee tegenwoordig.
Al zie ik zeker de meerwaarde van een aparte activity key hoor, die had Polestar op zijn minst als losse accessoire kunnen aanbieden...
Edit: volgens mij heet dat nu een key tagg en kan je nog wel los kopen: https://www.vstore.nl/key-tag-polestar
Je krijgt toch geen digital key? Die mort je tich gewoon activeren op je telefoon of doet de dealer dat bij de aflevering auto?PinnaclePeer schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:42:
[...]
Ik heb 2 sleutels gekregen en een digital key.
Ja klopt die moet je activeren op de telefoon. Kan je samen doen met de dealer bij aflevering van de auto.Juancho schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:49:
[...]
Je krijgt toch geen digital key? Die mort je tich gewoon activeren op je telefoon of doet de dealer dat bij de aflevering auto?
Ben stiekem toch echt blij met de kleur vapour. De kleur lijkt elke keer net weer beetje anders door de zon 😎
Ja dit viel ons ook al op! In het licht bij de dealer in de showroom, buiten op de parkeerplaats, buiten in de zon, elke keer lijkt het iets anders. ALs de auto een beton achtige kleur heeft vind ik het op zn mooist. prachtig! en dat voor de standaardkleur zonder meerprijsr6aw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 05:45:
Ben stiekem toch echt blij met de kleur vapour. De kleur lijkt elke keer net weer beetje anders door de zon 😎
Gister al heerlijk wat km’s meegemaakt, heerlijke auto😎Juancho schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:17:
[...]
Ja dit viel ons ook al op! In het licht bij de dealer in de showroom, buiten op de parkeerplaats, buiten in de zon, elke keer lijkt het iets anders. ALs de auto een beton achtige kleur heeft vind ik het op zn mooist. prachtig! en dat voor de standaardkleur zonder meerprijs
Vind alleen de 360 camera van bovenaf erg tegen vallen
Afgelopen vrijdag heb ik bericht gekregen dat m'n Polestar 2 op transport is en de haven heeft verlaten. Verwachte aflevering is begin september.
Zijn er meer hier die bericht hebben gekregen?
Ook maar even proberen uit te zoeken op welk schip hij staat.
Grote kans dat die op één van de Wallenius Wilhelsum schepen staat.Pavare schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:51:
Afgelopen vrijdag heb ik bericht gekregen dat m'n Polestar 2 op transport is en de haven heeft verlaten. Verwachte aflevering is begin september.
Edit: als ik even kijk vertrekt de eerst volgende boot op 1 juli vanuit Shanghai naar Zeebrugge... Alternatief is op de boot die 20 juni vertrokken is richting Zeebrugge.
https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 23-06-2025 23:12 ]
Bedankt voor de info! Ik kreeg vrijdag het bericht. Dat was 20 juni, dus vermoedelijk staat hij op het schip wat die dag vertrokken is. Dat zou dan de Boheme zijn die op 26 juli in Zeebrugge arriveert. Leuk om zo bij te houden!
Ja wel leuk om af en toe eens te kijken waar het schip nu is. Want die maakt nogal een reis zeg, zeker omdat de boot waar onze nieuwe PS2 op staat niet het Suez kanaal pakt. Ondertussen is het schip bijna op 3/4 van de reis (naar Southampton dan, vandaar uit nog 2 dagen naar Zeebrugge) en vaart momenteel tussen Namibië en Senegal en dan zo door naar Portugal.Pavare schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:32:
Bedankt voor de info! Ik kreeg vrijdag het bericht. Dat was 20 juni, dus vermoedelijk staat hij op het schip wat die dag vertrokken is. Dat zou dan de Boheme zijn die op 26 juli in Zeebrugge arriveert. Leuk om zo bij te houden!
Heb alweer 700km gemaakt met de polestar, maar zelfs met 100% laden is de rijafstand maar 440km..dit zal toch echt 100 km meer horen te zijn. Meer mensen dit?
Je kunt instellen of de standaard range wordt aangehouden in de GOM (=440) of de dynamische range op basis van recente historie. Kan een verschil maken als je zuinig rijdt. 70 kWh of 82?
Een boot met Polestars in Zeebrugge, ik vermoed dat een aantal mensen hier helemaal blij van worden
. De mijne staat op de volgende boot helaas
.

De boot waarop mijn P2 vermoedelijk staat is aangekomen in Southhampton, en is net zichtbaar op een of andere live webcam: YouTube: Itchen Cam - By Southampton Sailing Club Shipspotting on the Itchen ...
Grappig, dan staan onze Polestar 2 wagens op dezelfde boot, de don carlos. Morgen naar Zeebrugge begreep ik. Benieuwd hoeveel tijd het duurt voor de wagen bij de dealer staatIbex schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:10:
De boot waarop mijn P2 vermoedelijk staat is aangekomen in Southhampton, en is net zichtbaar op een of andere live webcam: YouTube: Itchen Cam - By Southampton Sailing Club Shipspotting on the Itchen ...
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 07-07-2025 10:26 ]
Mijne staat voor levering eind augustus, maar ik heb ook een trekhaak die voor zover ik begrijp er pas bij de dealer op gaat. Ik vermoed dat ze dus de dealers een grote ruimte geven om de nodige werken in de plannen. We hebben een reis gepland midden eind augustus, en ik hoop stiekem dat ik 'm nog ervoor heb.Juancho schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:25:
[...]
Grappig, dan staan onze Polestar 2 wagens op dezelfde boot, de don carlos. Morgen naar Zeebrugge begreep ik. Benieuwd hoeveel tijd het duurt voor de wagen bij de dealer staat. Zal wel zeker 2 weken duren?
Ah ook toevallig, wij krijgen ook een trekhaak en gaan 24 augustus onze roadtrip vakantie maken. Dus idd, ook graag met de PS2 vanwege de veel betere range dan onze huidige XC40. Levering staat bij mij trouwens al een tijdje op begin augustus, dus dat komt dan wel aardig overeen met de locatie van de auto. Morgen in Zeebrugge, zal daar vast een paar dagen moeten staan, dan vervoer naar de dealer, trekhaak zet de Polestar/Volvo dealer er zelf onder? Dan moet week 2 van augustus toch wel makkelijk lukken zou ik denken.Ibex schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:29:
[...]
Mijne staat voor levering eind augustus, maar ik heb ook een trekhaak die voor zover ik begrijp er pas bij de dealer op gaat. Ik vermoed dat ze dus de dealers een grote ruimte geven om de nodige werken in de plannen. We hebben een reis gepland midden eind augustus, en ik hoop stiekem dat ik 'm nog ervoor heb.
Liefst heb ik de wagen bijv. 1 a 2 weken voor vakantie om alles alvast goed te testen, in te stellen, laden checken etc etc zodat je niet direct verrassingen etc hebt op je roadtrip. Nu ken ik natuurlijk AAOS al en de PS2 is feitelijk in de basis exact dezelfde wagen als die we nu hebben, maar toch fijn om even 1 a 2 weken de auto goed te kunnen testen.
Als morgen de PS2 in Zeebrugge staat zal ik mijn contactpersoon van Polestar wel even vragen wat zijn inschatting is.
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 07-07-2025 12:17 ]
Ofwel zit mijn auto in de volgende boot
.
Blijkbaar stond hij erop

Top! De mijne is als het goed is nu bij de douane of er al door heen en wordt deze week als het goed is op transport gezet richting mijn Volvo dealer (daar moeten ze nog de trekhaak monteren). Benieuwd naar de volgende update! Begin augustus is nog steeds de planning.
Is dit ondertussen verbeterd? Je mag idd toch wel een km of 550 verwachten...r6aw schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:31:
Heb alweer 700km gemaakt met de polestar, maar zelfs met 100% laden is de rijafstand maar 440km..dit zal toch echt 100 km meer horen te zijn. Meer mensen dit?
Helaas is mijn status sinds vandaag aangepast van begin augustus naar eind augustus 🤔
Edit: en vanavond is leverdatum weer begin augustus maar ook een nieuwe status: transport! Dat betekent dat de wagen op de vrachtwagen staat richting de dealer. Zal ie nog wel voor het weekend staan dan 🙌🏽
Nu te hopen dat de werkplaats niet 3 weken collectief gesloten is voor de zomervakantie
.

Nou ik moest lachen om je opmerking want er zat nog aardig wat speling tussen. Kreeg ik net ene mailtje voor de handover... 22 augustus 😲😬. Dat is 2 dagen voor onze roadtrip naar noord/Oost Spanje. Baal daar wel een beetje van, liefst had ik een week van te voren de auto even goed getest met alles. Maargoed, scheelt dat het vrijwel een kopie is van onze XC40 maar toch.Ibex schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:39:
Nu te hopen dat de werkplaats niet 3 weken collectief gesloten is voor de zomervakantie.
Da's een late "begin" augustusJuancho schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:25:
[...]
Nou ik moest lachen om je opmerking want er zat nog aardig wat speling tussen. Kreeg ik net ene mailtje voor de handover... 22 augustus 😲😬. Dat is 2 dagen voor onze roadtrip naar noord/Oost Spanje. Baal daar wel een beetje van, liefst had ik een week van te voren de auto even goed getest met alles. Maargoed, scheelt dat het vrijwel een kopie is van onze XC40 maar toch.
Hier kreeg ik net de papieren doorgestuurd voor de verzekering, hopelijk volgt er rap een voorstel voor de handover datum, en hopelijk effectief begin augustus.
Nee mijn Actieradius moet¹:554 km (WLTP zijn.Juancho schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:03:
[...]
Is dit ondertussen verbeterd? Je mag idd toch wel een km of 550 verwachten...
Maar de werkelijkheid is 90% opladen is het 400km
En met 100% 440km
Voor de rest ook niet meer inverdiept 😜
[ Voor 4% gewijzigd door r6aw op 17-07-2025 19:08 ]
:strip_exif()/f/image/mGFu2wfSWgqjF5cfN93tRU9G.png?f=user_large)

Mijn Polestar 2 is aangekomen in Nederland! 🎉
Tijdlijn:
Besteld 09-04-2025
Bevestigd 24-04-2025
Pre-productie 29-4-2025
Fabriek verlaten 30-05-2025
Op de boot 10-06-2025
Aangekomen in Zeebrugge (BE) 18–7-2025
Transport naar dealer 25-7-2025
Besteld: Polestar 2 LRSM Prime met wit nappaleer in Vapour met trekhaak.
Tijdlijn:
Besteld 09-04-2025
Bevestigd 24-04-2025
Pre-productie 29-4-2025
Op de boot 10-06-2025
Na het lange wachten staat de Polestar 2 voor de deur naast het huis
.

[ Voor 7% gewijzigd door Ibex op 30-07-2025 14:48 ]
Gefeliciteerd! Bijna dezelfde als die van ons. Wij hebben alleen geen pixel lampen maar wel het nieuwe B&W audio systeem. Nog 3 weken! Benieuwd naar de binnenkant!Ibex schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:48:
Na het lange wachten staat de Polestar 2 voor de deur naast het huis.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 30-07-2025 15:00 ]
Voorbereiden van levering 30-07-2025Shrek schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:54:
Mijn Polestar 2 is aangekomen in Nederland! 🎉
Tijdlijn:
Besteld 09-04-2025
Bevestigd 24-04-2025
Pre-productie 29-4-2025
Op de boot 10-06-2025
Gebeld voor hand-over moment door de lokale Volvo dealer 05-08
Ophalen op 14-08

[ Voor 3% gewijzigd door Shrek op 06-08-2025 15:26 . Reden: status wijziging toegevoegd ]
Net even gekeken in mijn Polestar account en ik zie dat het kenteken bekend is! Dan zijn ze dus bij Volvo bezig de auto aflever klaar te maken. Nog even wachten tot 20 augustus, dan is het afhaalmoment gepland.
Nog een weekje, dan ontvang ik rond deze tijd onze nieuw Polestar 2! Ben benieuwd! Al voelt het ergens ook nog gek om onze hele fijne XC40P8 na bijna 5 jaar te moeten inleveren. Nog altijd een geweldige wagen.
Hoe snel zijn die schepen trouwens? Die van mij verliet 29 juli de haven. 8 augustus is die aangekomen in Nederland. Pas eind augustus ophalen trouwens.
Dat lijkt mij sterk. Volgens mij duurt het ongeveer 6 weken voordat de boot in Zeebrugge aankomt.valpa schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:47:
Hoe snel zijn die schepen trouwens? Die van mij verliet 29 juli de haven. 8 augustus is die aangekomen in Nederland. Pas eind augustus ophalen trouwens.
Dat verschepen duurt idd wel een week of 5 a 6.
Leek mij ook al. Dan zijn de mails met updates over levering dus pure onzin. Of die auto stond in een ander Europees land?indravd schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:33:
[...]
Dat lijkt mij sterk. Volgens mij duurt het ongeveer 6 weken voordat de boot in Zeebrugge aankomt.
het gaat inderdaad erg snel momenteel, ik had opgegeven levering Okt/Nov. ivm met contract tot 28 dec.
26 juni - Bestelling
12 Juli - Vertrokken
18 aug - in NL
26 juni - Bestelling
12 Juli - Vertrokken
18 aug - in NL
Bij mij lijkt het wel redelijk te kloppen, heb tot nu toe de volgende mailtjes ontvangen:
10 Juni - Er is een Polestar voor je gereserveerd
15 July - Heeft de fabriek verlaten
28 July - Jouw Polestar is vertrokken
In de app/website staat de geplande leverdatum nu op begin Oktober.
Je moet ff je boot zoeken waar die op staat. Staat wel uitgelegd in dit topic volgens mij. Dan zie je ook de datum wanneer de boot aankomt in eerst Southampton en dan nog +2 a 3 dagen naar Zeebrugge.indravd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:51:
Bij mij lijkt het wel redelijk te kloppen, heb tot nu toe de volgende mailtjes ontvangen:
De boot waarop mijn P2 stond is op 20 juni vertrokken, kwam op 26 juli in Zeebrugge aan (zonder tussenstop in Southampton overigens) en was 6 augustus in NL. Ik kan hem nu 9 september ophalen, helaas vertraging door vakanties van mezelf en de Polestar man bij de Volvo dealer.
Als ik op https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules kijk zie ik dat er een schip vertrokken is vanuit Shanghai op 25 July dus grote kans dat die daar opstaat. Aankomst in Zeebrugge is volgens de schedule 2 September.Juancho schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:40:
[...]
Je moet ff je boot zoeken waar die op staat. Staat wel uitgelegd in dit topic volgens mij. Dan zie je ook de datum wanneer de boot aankomt in eerst Southampton en dan nog +2 a 3 dagen naar Zeebrugge.
Kan je iets zeggen over jouw P2 met B&W, @Juancho ? Via mijn werkgever heb ik een P2 met Prime en B&W besteld en ben eigenlijk wel héél nieuwsgierig naar die B&W upgrade.Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:58:
[...]
Gefeliciteerd! Bijna dezelfde als die van ons. Wij hebben alleen geen pixel lampen maar wel het nieuwe B&W audio systeem. Nog 3 weken! Benieuwd naar de binnenkant!
Mijn P2 staat op de Theben en is als het goed is morgenochtend ein-de-lijk in Southampthon en dan 31 augustus in Zeebrugge (aldus het schema). Heeft ergens tussen Singapore en Zuid-Afrika iets van 5 dagen vertraging opgelopen, want er stond 37 dagen voor de reis, dat zijn er nu 42
Hoop hem ergens halverwege september in ontvangst te mogen nemen (ondanks dat de portal nu zegt levering begin oktober)
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Kom ik later even op terug, ben nu op vakantie 🙂. Maar 1e indruk is top! 🙏Vickiieee schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:22:
[...]
Kan je iets zeggen over jouw P2 met B&W, @Juancho ? Via mijn werkgever heb ik een P2 met Prime en B&W besteld en ben eigenlijk wel héél nieuwsgierig naar die B&W upgrade.
Mijn P2 staat op de Theben en is als het goed is morgenochtend ein-de-lijk in Southampthon en dan 31 augustus in Zeebrugge (aldus het schema). Heeft ergens tussen Singapore en Zuid-Afrika iets van 5 dagen vertraging opgelopen, want er stond 37 dagen voor de reis, dat zijn er nu 42![]()
Hoop hem ergens halverwege september in ontvangst te mogen nemen (ondanks dat de portal nu zegt levering begin oktober)
Nog een nachtje en ik kan mijn P2 morgenmiddag ophalen. SRSM, midnight met Prime en pro pakket. Ik ben wel heel benieuwd naar de combinatie van Midnight met de antraciete 20" pro-wielen. Die combinatie heb ik nog nergens kunnen zien (buiten de configurator). Wilde eigenlijk de oude (zilveren) uitvoering, maar bij de switch naar MY26 was dat niet meer mogelijk. Ik zal de foto's posten!
Ik heb die wel bij de dealer zien staan bij de 2de proefrit. Ziet er heel dik uit! Midnight is een prachtige kleur, was mijn 2de optie maar Polestar zelf gaf nog aan bij twijfel, vond de standaard Vapour kleur nog iets mooier, nirt voor Midnight te kiezen vanwege de lak en het zeer gevoelig zijn voor (zichtbare) krassen.Pavare schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:30:
Nog een nachtje en ik kan mijn P2 morgenmiddag ophalen. SRSM, midnight met Prime en pro pakket. Ik ben wel heel benieuwd naar de combinatie van Midnight met de antraciete 20" pro-wielen. Die combinatie heb ik nog nergens kunnen zien (buiten de configurator). Wilde eigenlijk de oude (zilveren) uitvoering, maar bij de switch naar MY26 was dat niet meer mogelijk. Ik zal de foto's posten!
Ben erg benieuwd hoe dat in praktijk gaat zijn. Veel plezier morgen en we zien de foto's graag (in het Polestar?) topic! 🙏
Kwamen net onderweg bij Gent een vrachtwagen vol nieuwe Polestars 2 tegen 🤗
Mijn handover datum is ondertussen ook bekend! Kreeg gisteren bericht dat er een voorstel klaar staat en dat was vrijdag 26 september om 9:00 uur. Op zich prima, maar ik ga die zaterdagochtend vroeg weg voor een weekend met vrienden in Limburg, komende vanuit Utrecht. Leek me daardoor fijn om de auto net iets langer te hebben voor die lange rit en de handover kon ook op de donderdag om 9:00 uur. Dus nog twee weken en anderhalve dag wachten en dan mag ook ik mijn P2 SRSM in Storm met Prime en B&W in ontvangst nemen! 
EDIT: oh en ik heb tijdens m'n belletje met de Handover locatie in Beesd gevraagd of ze de stickers er af konden halen. Dat gaat als het goed is gebeuren in de werkplaats tijdens het klaarmaken. Ziet hij er net wat strakker uit
EDIT: oh en ik heb tijdens m'n belletje met de Handover locatie in Beesd gevraagd of ze de stickers er af konden halen. Dat gaat als het goed is gebeuren in de werkplaats tijdens het klaarmaken. Ziet hij er net wat strakker uit
Heel veel plezier met je P2 @Pavare !Pavare schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:30:
[ Voor 9% gewijzigd door Vickiieee op 09-09-2025 22:38 ]
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Gisteren mijn P2 opgehaald, helmaal heppy de peppie! Over een paar dagen zal ik m'n eerste ervaringen wel delen in de Polestar 2 topic, maar hierbij alvast de plaatjes. Ik was erg bang dat de combinatie midnight met de huidige pro 20" wielen erg somber zou zijn (ik had eigenlijk de zilveren versies gewild) maar ik vind het fantastisch!:strip_exif()/f/image/dM8xJq8hvYwqD3G6GylcysZi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dM8xJq8hvYwqD3G6GylcysZi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nzwNdPFRjPkHJXiDRup0xnBk.jpg?f=fotoalbum_large)
zei ik toch! Ziet er dik uit hoor! Nice! Veel rijplezier en ik lees je reviews straks ook graag terug! Geniet ervan!Pavare schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:16:
Gisteren mijn P2 opgehaald, helmaal heppy de peppie! Over een paar dagen zal ik m'n eerste ervaringen wel delen in de Polestar 2 topic, maar hierbij alvast de plaatjes. Ik was erg bang dat de combinatie midnight met de huidige pro 20" wielen erg somber zou zijn (ik had eigenlijk de zilveren versies gewild) maar ik vind het fantastisch![Afbeelding]
[Afbeelding]