Een aantal tips voor degenen die de Polestar 2 afhalen.
- De QR-code om je telefoon te koppelen werkt niet bij Android. Geen idee waarom, wel vervelend. Zorg ervoor dat je je Google wachtwoord kent
- De automatische ruitenwisser stond bij mij niet aan. De ruitenwisserhendel blijkt een knop te hebben op de hendel, waarmee je dit activeert. Niet op het uiteinde, maar op het lange deel dat naar je toe gericht is. Klik je er op dan zie je bovenin in centrale console een wit icoontje verschijnen met een ruitenwisser en een A.
- De airco en verwarming staan aan als de icoontjes oranje zijn. Wit is uit.
- Als de verwarming 1 getal voor de temperatuur heeft dan betekent het dat de individuele verwarming niet geactiveerd is. Dat activeer je door op het temperatuur getal te klikken. Er komt een lijst met temperaturen en daarboven een icoon van een ketting. Klik op de ketting om die te breken. Nu hebben bestuurder en passagier elk controle over hun deel van de verwarming (en indien van toepassing; blijft er vrede in de door jullie gekozen relatievorm)

- Easypark app die de Polestar laadt is een andere dan de Parkmobile app. De native app stop de parkeeractie zodra je weg rijdt. Dat kan geld schelen
- Er is een verborgen setting waarbij Volvo/Polestar je kan waarschuwen voor ellende, zoals onverwachte gladheid, wanneer andere volvo's dit gedetecteerd hebben. Dat moet je expliciet activeren.
- Daar onder zit een setting waarbij de auto in geval van ongeluk een hele bak data bewaard. Of je dit wil activeren is afhankelijk van je vertrouwen in je rijkunsten, je leasemaatschappij en het rechtssysteem. Ik ben er nog niet uit.
- De laadkabel onder de motorkap laten liggen is onhandig.. Ik gooi het in de achterbak onder de plank. Kan ik sneller bij dan de motorkap open en dicht doen.
- Bluetooth tethering is handig als je unlimited data hebt, maar moet je op je telefoon activeren. Dan is je telefoon de bron voor mobiele data
- draadloos laden werkt wel, maar niet heel snel
- Alarm knop zit hopeloos in de weg als je dingen op center console doet. Ik activeerde het een paar keer per ongeluk.
- Automagische verlichting met automatic highbeam en bochtverlichting moest ik even uitzoeken. Stond niet aan bij mij. Wanneer het aan staat, staat er een icoontje naast waar de automatische ruitenwisser staat.
- Flitserwaarschuwingen in Google Maps zijn niet zo goed als Waze.
- Je passagiers kunnen ook goed zien waar je geweest bent. Mocht je dat niet willen, geen idee nog hoe je dat oplost, anders dan geen passagiers meenemen of alleen maar woon werkverkeer ;-)
en mogelijk kun je leren van mijn onbekendheid met laadpalen
- Heb twee keer ruzie gehad met Total laadpaal. 1x was de app van mening dat de Polestar niet laadde. Blijkt dat het beter is om op het console te kijken door de deur open te doen. En lichtje op de laatdpaal moet blauw zijn. Tweede keer had ik op knop gedrukt om kabel lost te maken. Kabel uit auto getrokken en toen sprong total paal op rood. Heb alles aangesloten, met pas over rfid lezer. Toen kwam de auto vrij.
dit zijn zo wat van de kleine dingen waar ik tot nu toe tegen aan liep.