• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:22
BlowFish schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:17:
@Abby67 is het gelukt om je polestar op te halen vanmorgen?
Of de auto bevalt enorm, of hij is de boel kort en klein aan het slaan en is nu opgepakt. ;)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02 09:31
BlowFish schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:17:
@Abby67 is het gelukt om je polestar op te halen vanmorgen?
Freakie1NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:54:
[...]

Of de auto bevalt enorm, of hij is de boel kort en klein aan het slaan en is nu opgepakt. ;)
Ja heren, het is gelukt. En de auto bevalt enorm. Zo blij als een kind in een snoepwinkel. Vorige leaseauto ook nog even weggebracht. Daar bleken een paar krasjes op te zitten en een scheurtje in de bumper die mij nooit waren opgevallen, maar dat mag de pret niet drukken. Helemaal happy. Het enige wat de glans een beetje er af haalt is de pech van @vistu. Hoop dat hij rap aan de beurt is en ik kan hem verzekeren dat dit het leed van het lange wachten en de pech doet verbleken.

• Freakie1NL
Gefeliciteerd. Moet zeggen nu ik nog niet gebeld ben, sta ik te trappelen als een klein kind. Ga nu de huidige leaseauto maar even schoonmaken.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 11:43
Freakie1NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:07:
Gefeliciteerd. Moet zeggen nu ik nog niet gebeld ben, sta ik te trappelen als een klein kind. Ga nu de huidige leaseauto maar even schoonmaken.
Haha erg he. Waar gaat het eigenlijk om een Auto die je van A naar B brengt .. na een maand is het allemaal weer gewoon maar toch >:)

• BlowFish
Abby67 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:57:
[...]

[...]

Ja heren, het is gelukt. En de auto bevalt enorm. Zo blij als een kind in een snoepwinkel. Vorige leaseauto ook nog even weggebracht. Daar bleken een paar krasjes op te zitten en een scheurtje in de bumper die mij nooit waren opgevallen, maar dat mag de pret niet drukken. Helemaal happy. Het enige wat de glans een beetje er af haalt is de pech van @vistu. Hoop dat hij rap aan de beurt is en ik kan hem verzekeren dat dit het leed van het lange wachten en de pech doet verbleken.
Foto’s?

• Hoffe
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:20
Voor mij helaas ook de pech & een afmelding. Wat een gezeik…

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 09:29
Hoffe schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:40:
Ai, shit man. Het is een chaos daar, heb ze vandaag meermaals gesproken (oa. om te voorkomen dat mijn private lease vandaag start..). Waren er vandaag een hoop alsnog binnengekomen, maar de mijne zit er nog niet tussen, en ze hebben ook geen idee wanneer wel. Sterkte!

• vistu
Abby67 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:57:
[...]

[...]

Ha, fijn om te horen zeg. Dat jij (en de rest) er maar een hoop veilige kilometers mee mogen maken. Dan zijn wij hopelijk snel aan de beurt.

• Hoffe
vistu schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:46:
[...]

Ai, shit man. Het is een chaos daar, heb ze vandaag meermaals gesproken (oa. om te voorkomen dat mijn private lease vandaag start..). Waren er vandaag een hoop alsnog binnengekomen, maar de mijne zit er nog niet tussen, en ze hebben ook geen idee wanneer wel. Sterkte!
Ja shit, voelde hem al wel een beetje aankomen nav jouw bericht. Mij geven ze aan dit weekend of loop van volgende week.

Oja, nu snel tijdelijk vervoer regelen.

[Voor 4% gewijzigd door Hoffe op 29-12-2022 16:49]

• vistu
Hoffe schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:48:
[...]

Ja shit, voelde hem al wel een beetje aankomen nav jouw bericht. Mij geven ze aan dit weekend of loop van volgende week.

Oja, nu snel tijdelijk vervoer regelen.
Ja, die hoorde ik ook, vrijdag of zaterdag, anders volgende week. Na doorvragen konden ze me eigenlijk verder niets beloven, alleen dat ze het asap doen wanneer ie binnenkomt.

Goede test is misschien wel kijken of degenen die 'm morgen mogen ophalen hun kenteken op rdw.nl invullen en zien of de auto's zijn geregistreerd. Bij mij in elk geval nog niet (en bij jou ook niet gok ik).

• Freakie1NL
vistu schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:01:
[...]

Goede test is misschien wel kijken of degenen die 'm morgen mogen ophalen hun kenteken op rdw.nl invullen en zien of de auto's zijn geregistreerd. Bij mij in elk geval nog niet (en bij jou ook niet gok ik).
Denk dat dit inderdaad doorslaggevend is. Sinds vorige week is het kenteken bekend, nu staat hij hier (heb om 1530 nog gekeken toen nog niet) zojuist (dus na 1600) geregistreerd. Zakelijke gebruiker 1

• Hoffe
vistu schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:01:
[...]

Ja, die hoorde ik ook, vrijdag of zaterdag, anders volgende week. Na doorvragen konden ze me eigenlijk verder niets beloven, alleen dat ze het asap doen wanneer ie binnenkomt.

Ja.. Ongekend dat dit zo kan lopen eigenlijk. Hopelijk krijgen we hem in ieder geval komende week uitgeleverd.
Heb even op rdw gekeken, auto is inderdaad nog niet geregistreerd, kenteken stond ook nog niet zo lang op mn polestar site.

• Freakie1NL
Hoffe schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:40:
Wanneer ben je gebeld trouwens?

• Hoffe
Freakie1NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:05:
[...]

Denk dat dit inderdaad doorslaggevend is. Sinds vorige week is het kenteken bekend, nu staat hij hier (heb om 1530 nog gekeken toen nog niet) zojuist (dus na 1600) geregistreerd. Zakelijke gebruiker 1
Denk het ook dan! Dan ben ik in ieder geval benieuwd naar je foto, haha.

• Hoffe
Freakie1NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:17:
[...]

Wanneer ben je gebeld trouwens?
Vanmiddag om 14.00 kreeg ik een mail dat zij mij geprobeerd hebben te bellen (maar dat is het nummer van onze tussenpersoon die de lease regelt).

In de mail stond dat de auto 'simpelweg nog niet binnen is' :?

[Voor 33% gewijzigd door Hoffe op 29-12-2022 17:24]

• Freakie1NL
BlowFish schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:32:
[...]

Haha erg he. Waar gaat het eigenlijk om een Auto die je van A naar B brengt .. na een maand is het allemaal weer gewoon maar toch >:)
Mwha bewust voor een Polestar gekozen. Ik vind autorijden simpelweg leuk, maar de auto waarin ik dit doe bepaald ook wel flink hoe leuk.

Normaal ook erg zuinig op mijn (lease)auto; goed warm rijden etc. Alleen huidige Skoda Superb vind ik echt helemaal niets. Al geen VW fan maar als je dan ook nog de ziel uit een auto haalt.... Als voorloop auto gehad, gaat nu gelukkig door naar een andere collega.

Dus even netjes gewassen en schoon gemaakt. Realiseerde mij ik dat dit voor het eerst is dat ik dat bij deze wagen heb gedaan (7 maanden als voorloop gehad nu). Terwijl normaal doe ik dit zeker om de 3 maanden.

Kom ik er vandaag achter dat die auto blauw is in plaats van zwart O-) _O-

Enfin, veel plezier morgen. Jij had hem ook om 11 toch?

• Freakie1NL
Hoffe schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:20:
[...]

Vanmiddag om 14.00 kreeg ik een mail dat zij mij geprobeerd hebben te bellen (maar dat is het nummer van onze tussenpersoon die de lease regelt).

In de mail stond dat de auto 'simpelweg nog niet binnen is' :?[Afbeelding]
Wel fijn dat in elk geval de bijtelling voor 2022 zal gaan gelden. Hopelijk ontvang je hem snel en ben je dit na enkele ritten weer totaal vergeten.

• Hoffe
Freakie1NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:26:
[...]

Wel fijn dat in elk geval de bijtelling voor 2022 zal gaan gelden. Hopelijk ontvang je hem snel en ben je dit na enkele ritten weer totaal vergeten.
Zo is het ook! Komt goed. Veel plezier morgen!! 👍

• Abby67
@Hoffe Bah, ook gij........Wat een gedoe. Hoop dat jij en @vistu snel goed bericht mogen ontvangen.
@Freakie1NL Vandaag de grote dag. Veel plezier.

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:24
Mijn xc40 is iig op kenteken gezet vandaag. Nu wachten op de afleverdatum vanuit de dealer. Kenteken is iig zichtbaar bij lm dus mooi voor de bijtelling 💪💪

• Abby67
Zeg @Freakie1NL, hoe is het nu?

• mozziej
mozziej schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:21:
Mijn xc40 is iig op kenteken gezet vandaag. Nu wachten op de afleverdatum vanuit de dealer. Kenteken is iig zichtbaar bij lm dus mooi voor de bijtelling 💪💪
Ook nu bevestiging vanuit dealer. Auto is nu in Oosterhout en moet nog naar hun toe komen. Belangrijkste is dat hij lekker op kenteken 2022
staat 🙏

• Freakie1NL
Fantastisch! Vanochtend mooi weer, dus in goed licht de kleur kunnen aanschouwen. Mooier dan ik had verwacht.

Rit naar huis was geweldig, veel van de auto staat al hoe ik het wil. Wel one pedal op wat lichter gezet, sturen op zwaar dat soort voorkeurs dingen. Maar wat stuurt hij geweldig.

Wel helaas nog weinig tijd voor de auto gehad, omdat ook de oude leaseauto afgehaald is. Daarnaast nog even langs de Profile gemoeten voor opnemen banden wissel.

Dus vooral even stationair van de auto genoten; rubberen OEM matten geplaatst (netjes dat alle originele matten een geel hesje er onder hebben), FitcamX geplaatst. Helaas begon het flink te regenen dus geen verdere foto's.

Maar smaakt naar meer. *O*

• Abby67
Geweldig man. Heb zelf nog geen foto's gemaakt, maar ik vind dat magnesium echt mooi. Ben voor de standaard kleur gegaan, maar het is echt een kleur die ik ook zou kiezen.
Enjoy!

Ik denk dat ik er vanavond in ga slapen. 8)7
Ik moest wel even wennen aan de draaicirkel. Die is vrij ruim als je uit een i3 komt, die praktisch om zijn as kan draaien. Hoop niet dat ik mezelf terug zie op Youtube met mijn parkeerkunsten :+

• BlowFish
Vandaag ook de auto mogen ophalen! Erg prettige auto. Wat vooral opvalt is hoe stil de cabine is. Het geluid systeem is dikke prima (plus) en de “auto pilot” (pilot lite) valt niet tegen dit werkt erg goed op de snelweg. Ook de range is goed vandaag 200km gereden had nog 150km over bij thuiskomst en dat na paar keer stroompedaal flink in te hebben getrapt (SRSM).

Tot slot ben erg blij met de kleur. Ik schijn een van de weinigen zijn die voor ‘Jupiter’ gekozen heeft. Erg mooi i.c.m zwarte accenten van donker getinte achteruit, panoramadak en zwarte sier elementen. :D

• Freakie1NL
Abby67 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:23:
Geweldig man. Heb zelf nog geen foto's gemaakt, maar ik vind dat magnesium echt mooi. Ben voor de standaard kleur gegaan, maar het is echt een kleur die ik ook zou kiezen.
Enjoy!

Ik denk dat ik er vanavond in ga slapen. 8)7
Ik moest wel even wennen aan de draaicirkel. Die is vrij ruim als je uit een i3 komt, die praktisch om zijn as kan draaien. Hoop niet dat ik mezelf terug zie op Youtube met mijn parkeerkunsten :+
Haha herkenbaar kwam van een ID.3. Nou een van de weinige voordelen daarvan was de absurd goede draaicirkel.

Afgelopen tijd een Skoda Superb, dat voelde weer als een vrachtwagen qua draaicirkel.

Dus nu de Polestar, heeft wel een flinke maar in vergelijking met de Superb al kleiner.

• Freakie1NL
Trouwens uitgeleverd met software versie 2.5

• Abby67
BlowFish schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:46:
Vandaag ook de auto mogen ophalen! Erg prettige auto. Wat vooral opvalt is hoe stil de cabine is. Het geluid systeem is dikke prima (plus) en de “auto pilot” (pilot lite) valt niet tegen dit werkt erg goed op de snelweg. Ook de range is goed vandaag 200km gereden had nog 150km over bij thuiskomst en dat na paar keer stroompedaal flink in te hebben getrapt (SRSM).

Tot slot ben erg blij met de kleur. Ik schijn een van de weinigen zijn die voor ‘Jupiter’ gekozen heeft. Erg mooi i.c.m zwarte accenten van donker getinte achteruit, panoramadak en zwarte sier elementen. :D

[Afbeelding]
Inderdaad! Ook jij was aan de beurt vandaag. Wij hebben dezelfde uitvoering. Ik ben ook super tevreden met pilot lite en plus pack. Range is genoeg en Jupiter is een toffe kleur waar ik ook voor zou kunnen gaan, maar ik vond hem wel duur genoeg zo in de bijtelling. Geniet er van!

• Freakie1NL
BlowFish schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:46:

[Afbeelding]
Mooie range 350 dus. In de winter. Mijne was 92% opgeladen bij Polestar en gaf ook rond deze range aan. Alleen staat er bij mij nu nog minder dan 50 km op de teller dus fijn om deze ervaring te lezen.

• Hoffe
Mooie foto's & wagens! Heb zelf de kleur Thunder, maar vind zowel magnesium als jupiter ook wel erg gaaf..
Hoffe schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:16:
[...]

Ja.. Ongekend dat dit zo kan lopen eigenlijk. Hopelijk krijgen we hem in ieder geval komende week uitgeleverd.
Heb even op rdw gekeken, auto is inderdaad nog niet geregistreerd, kenteken stond ook nog niet zo lang op mn polestar site.
Nu staat hij wel geregistreerd & op 30-12 op naam gezet. Dat is stap 1 :)

• vistu
Hoffe schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:20:
Mooie foto's & wagens! Heb zelf de kleur Thunder, maar vind zowel magnesium als jupiter ook wel erg gaaf..

[...]

Nu staat hij wel geregistreerd & op 30-12 op naam gezet. Dat is stap 1 :)
Precies, ik heb vanmorgen mijn kentekenbewijs ontvangen 8)7 , nu de auto nog.

• mozziej
vistu schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:04:
[...]

Me too!

• Hoffe
vistu schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:04:
[...]

Dan ben je verder dan ik.. Alleen vandaag mn laadpas :P

• Abby67
Ik kan toch niet achterblijven:

• Freakie1NL
Nice. Dus toch nog vandaag kunnen ophalen. Mooie kleur. Hoe zijn de eerste km's bevallen?

• Hoffe
@vistu Toch even benieuwd, jij ook (nog) geen update over de levering? Hopelijk horen we vandaag iets..

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:57
Ik vind op het polestar-forum onderstaande codes.
Iemand een idee waar je dit terug vindt?

Known(ish) vista_status_point values:
112 - ready to ship(?)
140 - in transit
155 - arrived, post-shipping work being done(?)
160 - post-shipping work/processing done(?)
165 - Finalize Order option available

• Brandje2K
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-02 13:29
Big_Sander schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:56:

112 - ready to ship(?)
140 - in transit
Ik kijk even mee. Vermoedelijk staat mijn PS2 nu klaar in Shanghai om op de boot te gaan. Vertrek 20 januari met de Don Pasquale richting Zeebrugge. Als de bovenstaande codes ergens terug te vinden zijn, kan ik mijn vermoeden bevestigen ;)

• Big_Sander
Brandje2K schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Ik kijk even mee. Vermoedelijk staat mijn PS2 nu klaar in Shanghai om op de boot te gaan. Vertrek 20 januari met de Don Pasquale richting Zeebrugge. Als de bovenstaande codes ergens terug te vinden zijn, kan ik mijn vermoeden bevestigen ;)
Sinds wanneer heb jij een VIN?
Mijne kwam 19-12 naar tevoorschijn, met een estimated delivery date van 27-2-23.

• Brandje2K
Big_Sander schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Sinds wanneer heb jij een VIN?
Mijne kwam 19-12 naar tevoorschijn, met een estimated delivery date van 27-2-23.
Bij mij 15 december. Levering is volgens LM van week 12 -> 8 -> 10 -> 11 gegaan. Hoop natuurlijk eerder, maar de boot die de 20ste vertrekt vanuit Shanghai komt 23 februari aan (week 8 ). Daarna nog richting NL en rijklaar gemaakt worden.

Medio december stond er ook nog een boot met vertrek 1 of 2 januari gepland, maar die kan ik niet meer terugvinden. Denk dat daarom levering week 8 -> 11 is gegaan!

Waar haal jij de exacte leveringsdatum vandaan? Zowel de PS app als site LM praten in maanden/weken.

• Veriteas
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:33
Big_Sander schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:56:

112 - ready to ship(?)
140 - in transit
Ik heb ooit gelezen dat dit voornamelijk is voor de bestelde auto's in Noord Amerika. Ik kon dit zo snel niet terug vinden maar heb hier in het verleden ook naar gekeken en kon de informatie niet vinden.

• vistu
Hoffe schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:22:
@vistu Toch even benieuwd, jij ook (nog) geen update over de levering? Hopelijk horen we vandaag iets..
Eigenlijk niet nee, anders dan dat ze hopen dat het deze week nog gaat gebeuren. Jij dus ook nog niet? Begreep wel dat het om zo’n 10 auto’s ging waarvan er al 3 alsnog waren geleverd. Uiterlijk volgende week alles.

• Hoffe
vistu schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Eigenlijk niet nee, anders dan dat ze hopen dat het deze week nog gaat gebeuren. Jij dus ook nog niet? Begreep wel dat het om zo’n 10 auto’s ging waarvan er al 3 alsnog waren geleverd. Uiterlijk volgende week alles.
Bij mij ook nog niet nee. Wacht vandaag nog even af dacht ik, morgen toch wel van plan te gaan bellen.. ;).
Bedoel je met uiterlijk volgende week, deze week?

Inmiddels zouden ze toch wel beeld moeten hebben van hoe & wat..

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:56
Het eind van het lange wachten is in zicht. Het chassisnummer van mijn XC40 Single Core is bekend en wordt nu dus eindelijk gebouwd! De Volvodealer verwacht aflevering ergens de 2de helft januari. 🤞

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23

• vistu
Hoffe schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:00:
[...]

Bij mij ook nog niet nee. Wacht vandaag nog even af dacht ik, morgen toch wel van plan te gaan bellen.. ;).

Nee ik bedoel echt dat ze het over eind volgende week in t uiterste geval, dus zeg 12/13 januari. Maar ze hoopten deze week.

• Hoffe
vistu schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Nee ik bedoel echt dat ze het over eind volgende week in t uiterste geval, dus zeg 12/13 januari. Maar ze hoopten deze week.
Pff. Shit.. Ik had al mijn hoop op deze week, maar dan stel ik dat vast iets bij... :+ Thanks!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
De levering van "mijn" P2 is inmiddels opgeschoven naar Mei..: :X

• Unknownzs94
  • Laatst online: 06-02 14:50
Rickkie600 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:02:
De levering van "mijn" P2 is inmiddels opgeschoven naar Mei..: :X
Wat is je expected delivery date in de json? Bij mij staat mei in de app, april op de website en in de json staat 4 april.

(21 oktober is hij officieel besteld)

• Rickkie600
orderConfirmedAt : "2022-08-30"
expectedDeliveryDate: "januari 2023"

In de App: Mei
Op de site: Mei

[Voor 12% gewijzigd door Rickkie600 op 03-01-2023 15:41]

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
XC40 Single Engine Plus 16 maart besteld
8 December geproduceerd en klaar voor transport
23 december geleverd en gelijk op vakantie gedaan naar Texel :)

Excel sheet bijgewerkt:
https://docs.google.com/s...bF2nAaEha7ogdc/edit#gid=0

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:49
Vandaag was het dan eindelijk zover… ophalen van de volvo C40!

Tot nu toe alles tevreden, geen trillingen oid. Top!

• mozziej
ferrie99 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:53:
Vandaag was het dan eindelijk zover… ophalen van de volvo C40!

Tot nu toe alles tevreden, geen trillingen oid. Top! [Afbeelding]
Nice! Gefeliciteerd!

Mijn auto is op 29 december op kenteken gezet en was toen nog in Oosterhout. Hoelang duurt het voordat hij bij jou afgeleverd werd? Er is helaas nog geen aflever afspraak gemaakt door de dealer was even benieuwd hoe lang zoiets bij de anderen is gegaan

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:49
mozziej schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Nice! Gefeliciteerd!

Mijn auto is op 29 december op kenteken gezet en was toen nog in Oosterhout. Hoelang duurt het voordat hij bij jou afgeleverd werd? Er is helaas nog geen aflever afspraak gemaakt door de dealer was even benieuwd hoe lang zoiets bij de anderen is gegaan
Dankje!

Bij mij zit het even wat ingewikkelder, auto is 20 december aangemeld bij rdw. Toen zelf telkens contact onderhouden met de dealer, tenaamstelling is gedaan op 29ste. En uitlevering was pas 3 januari ivm eerst afloop oude lease auto contract die tot 1 jan. Liep. Vandaar dus.

Als ik jou was zou ik gewoon de dealer bellen en vragen wanneer je hem kan ophalen. Ik gok dat dat gewoon deze of volgende week kan? Zie geen problemen.

• mozziej
ferrie99 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:35:
[...]

Dankje!

Bij mij zit het even wat ingewikkelder, auto is 20 december aangemeld bij rdw. Toen zelf telkens contact onderhouden met de dealer, tenaamstelling is gedaan op 29ste. En uitlevering was pas 3 januari ivm eerst afloop oude lease auto contract die tot 1 jan. Liep. Vandaar dus.

Als ik jou was zou ik gewoon de dealer bellen en vragen wanneer je hem kan ophalen. Ik gok dat dat gewoon deze of volgende week kan? Zie geen problemen.
Ik ga ze even contacten. Dank! Veel plezier met de c40!

• Big_Sander
Brandje2K schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Bij mij 15 december. Levering is volgens LM van week 12 -> 8 -> 10 -> 11 gegaan. Hoop natuurlijk eerder, maar de boot die de 20ste vertrekt vanuit Shanghai komt 23 februari aan (week 8 ). Daarna nog richting NL en rijklaar gemaakt worden.

Medio december stond er ook nog een boot met vertrek 1 of 2 januari gepland, maar die kan ik niet meer terugvinden. Denk dat daarom levering week 8 -> 11 is gegaan!

Waar haal jij de exacte leveringsdatum vandaan? Zowel de PS app als site LM praten in maanden/weken.
https://www.polestar-foru...fo-about-your-order.5247/

Met deze uitleg kom je tot een datum.
Deze blijft overigens ook verschuiven.

Ik kan me niet voorstellen dat als die boot 23 februari aankomt ik hem de 27e al zou kunnen ophalen.
Dus hij staat of op een boot eerder, of de handover wordt later :'(

• Brandje2K
Big_Sander schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:50:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat als die boot 23 februari aankomt ik hem de 27e al zou kunnen ophalen.
Kijk! Bij mij staat hij ook op 27 februari. Vermoedelijk staan ze naast elkaar op de boot dus. Alleen bij mij meldt de LM levering in maart.

Gewoon afwachten maar dus !

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:12
nujtrug schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:43:
Gisteren nogmaals bevestiging gehad van dealer dat geplande leverdatum van de XC40 tussen 28 december en 4 januari zal zijn (half februari besteld). Zou vanaf dan nog 7 tot 10 dagen duren voordat leasemaatschappij alles in orde heeft.
Mijn vorige wagens heb ik altijd paar dagen voor mijn verjaardag gehad eind januari, zou mooi zijn moest dat nu weer opnieuw het geval zijn :D
Daarnet bevestiging gehad dat de XC40 bij de dealer staat sinds vanmorgen dus hun verwachte levertijd zijn ze nagekomen. Nu is het aan de leasemaatschappij om alles in orde te brengen en omdat de wagen een trekhaak heeft moet die nog gekeurd worden ook (België).
Ik zal de excel sheet updaten wanneer ik de wagen zelf in bezit heb!

• mozziej
Net gebeld door dealer. Hij is binnen, woensdag ophalen. Morgen ff alvast even kijken

• vistu
Hoffe schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:00:
[...]

Heb jij ondertussen al iets gehoord? Ik niets anders dan dat ze komende week een afspraak verwachten te maken..

• Abby67
vistu schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:27:
[...]

Heb jij ondertussen al iets gehoord? Ik niets anders dan dat ze komende week een afspraak verwachten te maken..
Gadverdamme, dat duurt allemaal wel lang zeg.

• Hoffe
vistu schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:27:
[...]

Ik heb helaas ook nog niets gehoord.. Wel van plan vandaag/morgen zelf even te bellen. Blijf het bijzonder vinden dat we zo slecht op de hoogte worden gehouden…

• vistu
Hoffe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:23:
[...]

Ik heb helaas ook nog niets gehoord.. Wel van plan vandaag/morgen zelf even te bellen. Blijf het bijzonder vinden dat we zo slecht op de hoogte worden gehouden…
Absoluut eens. Ik ga het vandaag ook even proberen, meen dat ze op maandag geen handovers doen, maar misschien is er wel iemand die iets weet te vertellen.

• Big_Sander
Er staat weer een hele zwik aan PS2 op snel leverbaar. Ook SMSR varianten die niet bestelbaar zijn via de configurator.

• tragejapie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:32
Big_Sander schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:16:
Er staat weer een hele zwik aan PS2 op snel leverbaar. Ook SMSR varianten die niet bestelbaar zijn via de configurator.
Kijk jij niet per ongeluk bij "Pre-owned"? Ik zie bij Snel leverbaar niets staan atm.

• Big_Sander
tragejapie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:12:
[...]

Kijk jij niet per ongeluk bij "Pre-owned"? Ik zie bij Snel leverbaar niets staan atm.
Nee, https://www.polestar.com/nl/preconfigured-cars/

Bijvoorbeeld:

• tragejapie
Hmm, dat is vreemd. Via de browser zie ik er geen staan bij mij, maar via de app zie ik ze inderdaad ook wel staan..

Polestar he... 8)7

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:23
tragejapie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:17:
[...]

Hmm, dat is vreemd. Via de browser zie ik er geen staan bij mij, maar via de app zie ik ze inderdaad ook wel staan..
[Afbeelding]

Polestar he... 8)7
Op de Belgische site zijn er geen snel leverbaar, op de Nederlandse site wel ;)

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• Big_Sander
Cpt. Peacock schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Op de Belgische site zijn er geen snel leverbaar, op de Nederlandse site wel ;)
_/-\o_

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 17:01
kijk, gerechtigheid.... nederlanders voorrang!! (geintje natuurlijk) zullen al wel toegekend zijn aan de nederlandse markt. wellicht dat er intern nog wat te regellen zou zijn mocht het exact het model zijn die je zoekt....

• tragejapie
Veriteas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:53:
Top! Ik ben 7 februari aan de beurt. Succes met het aftellen!

[...]
Net gebeld door Polestar dat de handover een week uitgesteld wordt... :F
Boot heeft vertraging volgens hen, maar als m'n auto zoals verwacht op de Morning Lady staat, moet hij al aangekomen zijn in Zeebrugge..

Jij nog niets gehoord over vertraging?

• Hoffe
@vistu Zojuist even gebeld. Begrepen dat de auto momenteel nog in Gent(?) staat en nog door de douane moet. Wat ik heb begrepen is dit bij een aantal het geval & is vanmorgen contact gelegd met het hoofdkantoor wat de indicatie wordt van levertijd. Uitspraken durven ze niet echt te doen, hoorde eerst dat ze hopen dat ie eind volgende week binnen is. Anderzijds hopen ze in januari te leveren. Dat is nog wel een verschil…

• Abby67
Hoffe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:46:
@vistu Zojuist even gebeld. Begrepen dat de auto momenteel nog in Gent(?) staat en nog door de douane moet. Wat ik heb begrepen is dit bij een aantal het geval & is vanmorgen contact gelegd met het hoofdkantoor wat de indicatie wordt van levertijd. Uitspraken durven ze niet echt te doen, hoorde eerst dat ze hopen dat ie eind volgende week binnen is. Anderzijds hopen ze in januari te leveren. Dat is nog wel een verschil…
Maar heeft dat dan consequenties voor de bijtelling?

• vistu
Hoffe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:46:
Wat een bizar verhaal. Ze zouden me vandaag nog terugbellen met meer info, bovenstaande heb ik tot nu toe nog niet gehoord. Eind januari ga ik naar de alpen, en dat zou gegarandeerd met een polestar gebeuren wisten ze me te vertellen. Benieuwd of het dan de mijne is..

• Brandje2K
Big_Sander schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:50:
[...]

Ik begrijp dat de boot niet vertrekt van Shanghai, maar vanuit Lianyungang :). De Tulane vertrekt morgen richting Zeebrugge en komt op 11 februari aan. Dan hebben ze nog twee weken voor de geplande handover :*).

Dat klinkt beter toch?

• Veriteas
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:33
tragejapie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Net gebeld door Polestar dat de handover een week uitgesteld wordt... :F
Boot heeft vertraging volgens hen, maar als m'n auto zoals verwacht op de Morning Lady staat, moet hij al aangekomen zijn in Zeebrugge..

Jij nog niets gehoord over vertraging?
Balen, ik zag inderdaad ook dat de Morning Lady gister is aangekomen. Mijn deadline for registration is in de API data wel aangepast naar de 23 Jan, dit was voorheen 18 Jan. Ik moest zelf de aflever dag verplaatsen aangezien ik voor werk in het buitenland ben dus deze staat nu voor 9 feb.

• Hoffe
Abby67 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Maar heeft dat dan consequenties voor de bijtelling?
Nou nee dat niet, hij staat al wel op naam etc.. Vandaar mijn twijfel ook bij Gent ...

• vistu
Hoffe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Nou nee dat niet, hij staat al wel op naam etc.. Vandaar mijn twijfel ook bij Gent ...
Hm ja, dat zou niet mogen toch? Een auto op naam zetten die niet in Nederland is..

• tragejapie
Veriteas schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Balen, ik zag inderdaad ook dat de Morning Lady gister is aangekomen. Mijn deadline for registration is in de API data wel aangepast naar de 23 Jan, dit was voorheen 18 Jan. Ik moest zelf de aflever dag verplaatsen aangezien ik voor werk in het buitenland ben dus deze staat nu voor 9 feb.
Mijn deadline for registration is inderdaad ook verzet naar 23 jan.
Nog maar even geduld dan.. ;(

• Hoffe
vistu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Hm ja, dat zou niet mogen toch? Een auto op naam zetten die niet in Nederland is..
Ja geen idee.. , terwijl ik eerder ook heb gehoord dat hij al wel in Nederland in een opslag staat. Vreemd!

Edit..: Sterker nog, de laatste chat met CS heb ik meegekregen dat hij in een opslagdepot staat waar de auto's heen gaan vanuit de haven. Dat klinkt veeel logischer i.v.m. op naam stelling etc...

[Voor 24% gewijzigd door Hoffe op 09-01-2023 15:53]

• Hoffe
vistu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Wat een bizar verhaal. Ze zouden me vandaag nog terugbellen met meer info, bovenstaande heb ik tot nu toe nog niet gehoord. Eind januari ga ik naar de alpen, en dat zou gegarandeerd met een polestar gebeuren wisten ze me te vertellen. Benieuwd of het dan de mijne is..
Erg benieuwd wat jij hiervan hoort! Laten we hopen dat het meevalt.

• vistu
Hoffe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Erg benieuwd wat jij hiervan hoort! Laten we hopen dat het meevalt.
Ha, ik hoor hetzelfde. Ze weten niet waar de auto zich precies bevindt, en hebben nu iemand ingeschakeld om te gaan zoeken. Kan op depot zijn, kan in de haven zijn, kan elders zijn. Volgens het systeem komt ie woensdag bij hun in Beesd, maar dat stond vorige week ook in het systeem. We gaan het meemaken..

• Big_Sander
Brandje2K schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:42:
[...]

Ik begrijp dat de boot niet vertrekt van Shanghai, maar vanuit Lianyungang :). De Tulane vertrekt morgen richting Zeebrugge en komt op 11 februari aan. Dan hebben ze nog twee weken voor de geplande handover :*).

Dat klinkt beter toch?
Dat klinkt uitstekend!

• Hoffe
vistu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Ha, ik hoor hetzelfde. Ze weten niet waar de auto zich precies bevindt, en hebben nu iemand ingeschakeld om te gaan zoeken. Kan op depot zijn, kan in de haven zijn, kan elders zijn. Volgens het systeem komt ie woensdag bij hun in Beesd, maar dat stond vorige week ook in het systeem. We gaan het meemaken..
Dit klinkt inderdaad veel logsicher, dat er iemand is ingeschakeld/dat ''gezocht'' wordt heb ik ook meegekregen. Als dit helder was, zou ik gebeld worden en hier zou zij redelijk snel antwoord op verwachten. Ben benieuwd.. Anders bel ik eind van de week wel weer... Heb alleen het idee dat we bijna bellen met en soort ''klantenservice'' die geen idee heeft wat de precieze situatie is..

• Unknownzs94
Als er een VIN nummer en chassis nummer beschikbaar is op de Polestar website, hoelang hebben de meeste mensen dan nog moeten wachten op kenteken/handover?

[Voor 6% gewijzigd door Unknownzs94 op 10-01-2023 08:58]

• Brandje2K
Unknownzs94 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:53:
Als er een VIN nummer en chassis nummer beschikbaar is op de Polestar website, hoelang hebben de meeste mensen dan nog moeten wachten op kenteken/handover?
VIN nummer op 15 december gekregen en handover staat (voorlopig) op begin maart. Dus reken op een kleine drie maanden...

• StevenWijns
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-02 08:22
Is er hier ergens een overzicht te vinden van de levertermijnen van 2022?
Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen bestelling en levering?

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 17:01
StevenWijns schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:50:
Is er hier ergens een overzicht te vinden van de levertermijnen van 2022?
Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen bestelling en levering?
in het excel bestandje kun je dat allemaal herleiden

• Rickkie600
Tvdl2000 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:57:
[...]

in het excel bestandje kun je dat allemaal herleiden
bestandje

• Hoffe
@vistu Kleine update en bevestiging dat ze het nog niet helemaal scherp hebben.. Vanuit de lease meegekregen dat 16 januari is ingepland als handover, deze datum bij polestar genoemd, maar is niet bekend. zij geven nog aan begin februari uiterlijk, dus dat ik ook maar niet van 16e uit moet gaan. Enige hoopgevende is dat hij net zoals bij jou, ook aangaf dat de auto deze week binnen wordt verwacht..

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:04
Vandaag belletje van de dealer gehad dat mijn XC40 MY24 Single Motor Extended Range Core ook besteld is. Enige naast de standaard uitvoering extra is de warmtepomp en de trekhaak achteraf.

Levering zou eind juli/begin augustus moeten zijn.. ben benieuwd of dat gehaald wordt.

• mozziej
Na 334 dagen wachten is het dan over een kleine 1,5 uur zover! Ik mag mijn XC40 Ultimate Sage Green (Single engine) ophalen. Afgelopen weekend al even wezen kijken bij de dealer. #feest #eindelijk :-)

• mozziej
mozziej schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:04:
Na 334 dagen wachten is het dan over een kleine 1,5 uur zover! Ik mag mijn XC40 Ultimate Sage Green (Single engine) ophalen. Afgelopen weekend al even wezen kijken bij de dealer. #feest #eindelijk :-)
En het is eindelijk zover! Helemaal blij met de XC40. Nog maar 10 km gereden want ze namen ruim te tijd om alles uit te leggen. Jammer van de trekhaak, die doet het nog niet omdat de trekhaak aansturing unit niet leverbaar is, dus die bouwt men in zodra hij leverbaar is (dealer verwachtte deze week nog zeker 10 kastjes). Dus als je een afneembare trekhaak hebt, leuk maar mogelijk heb je dus geen trekhaak als je hem krijgt afgeleverd omdat de aansturing er nog niet op zit. Dus de trekhaak is al gemonteerd alleen het knopje in de kofferbak doet niets :-)

Ze gaven trouwens aan dat einde van de maand de rittenregistratie actief wordt. Over Youtube durfde de beste man niets te zeggen toen hij youtube music installeerde als 'handige app'.. Toen ik riep binnenkort komt Youtube toch? Althans, dat riep Volvo in 2022.. Toen zei de beste man : waarom zou je Youtube willen kijken want dat blokkeert Volvo echt wel tijdens het rijden.. Ik zei : ja maar tijdens het laden zou dat dan wel kunnen toch? Bleef het even stil..

En men 'schrok' dat ik opeens een 'mannen stem' van Google had, eerder was het een vrouwenstem, men kon ook niet vinden waar dat ingesteld kon worden. Geen belangrijk ding natuurlijk maar wel lachen dat sommige dingen ook gewoon voor hen nog zo nieuw zijn elke keer weer..

• vistu
Hoffe schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:26:
@vistu Kleine update en bevestiging dat ze het nog niet helemaal scherp hebben.. Vanuit de lease meegekregen dat 16 januari is ingepland als handover, deze datum bij polestar genoemd, maar is niet bekend. zij geven nog aan begin februari uiterlijk, dus dat ik ook maar niet van 16e uit moet gaan. Enige hoopgevende is dat hij net zoals bij jou, ook aangaf dat de auto deze week binnen wordt verwacht..
Hier blijft het vooralsnog opvallend stil, daaruit concludeer ik dus maar dat de auto ook gisteren niet is binnengekomen. Vind het toch idioot dat we na 2 weken feitelijk geen steek zijn opgeschoten.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:56
Vanmorgen bericht gehad van mijn Volvodealer. Mijn XC40 Single Core wordt volgende week bij de garage verwacht, en 24 januari de aflevering aan mij.Yes! *O*

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23

• Rickkie600
VIN is bekend! :) staat (voorlopig) voor april op levering.

• Hoffe
vistu schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Hier blijft het vooralsnog opvallend stil, daaruit concludeer ik dus maar dat de auto ook gisteren niet is binnengekomen. Vind het toch idioot dat we na 2 weken feitelijk geen steek zijn opgeschoten.
Het is niet te geloven… Klantenservice ho maar! Inmiddels wel een beetje klaar mee, ondanks dat je er weinig mee opschiet.. Blijft gek dat je zelf actie moet blijven ondernemen. Ga maandag wel weer een poging doen!

• wjhuberts
  • Laatst online: 06-02 14:31
Rickkie600 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:45:
VIN is bekend! :) staat (voorlopig) voor april op levering.
Die van mij net zo. Deze week is de VIN verschenen en leverdatum staat op begin april. Van Polestar begrepen dat de auto 2e week januari gebouwd zou worden (deze week dus) en verwacht wordt voor levering zo'n 10 - 12 weken later.
Ben benieuwd.......

• Unknownzs94
wjhuberts schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:32:
[...]

Die van mij net zo. Deze week is de VIN verschenen en leverdatum staat op begin april. Van Polestar begrepen dat de auto 2e week januari gebouwd zou worden (deze week dus) en verwacht wordt voor levering zo'n 10 - 12 weken later.
Ben benieuwd.......
Nice, via support te horen gekregen? voor mij zal het hetzelfde zijn dan. 6 januari stond vin en chassis nummer op de website. :)

• Freakie1NL
Hi @Hoffe en @vistu heb jullie zojuist beide even een DM gestuurt.

• Big_Sander
Hoe lang zit er ongeveer tussen de estimated delivery en de handover afspraak (uitnodiging)? Mijne staat vooralsnog op 23-2, en wacht met smart op de concrete uitnodiging voor handover!
Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee