• Veriteas
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:33
De wondere wereld van de planning blijft mij telkens verbazen. Nadat de uitlevering van de PS2 plotseling naar Maart was verplaatst is deze nu voor eind Jan/ begin Feb gepland en blijkt de auto op de morning lady te staan :)

• Unknownzs94
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-02 14:50
Oktober mijn PS2 besteld deze staat nu op de planning voor April nadat hij eerst voor Februari stond. Duurt nog wel even dus we gaan het zien.

Bijzonder om te lezen dat er zo veel wordt geschoven met die planningen.

• tragejapie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-02 17:32
Black Hawk NL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:58:
Eindelijk ook een afspraak ingepland met de dealer om de xc40 op te halen. Hij komt eind volgende week binnen bij hun, ga hem de 23ste ophalen.
Heeft even geduurd sinds 31januari maar een mooi kerstcadeau lijkt me zo.
Hoe ben je erachter gekomen dat hij op de Morning Lady staat? Mijn verwachte leverdatum staat nu op 1 februari, dus zou kunnen dat onze auto’s op dezelfde boot staan.

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Unknownzs94 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:03:
Oktober mijn PS2 besteld deze staat nu op de planning voor April nadat hij eerst voor Februari stond. Duurt nog wel even dus we gaan het zien.

Bijzonder om te lezen dat er zo veel wordt geschoven met die planningen.
Hier precies hetzelfde, Oktober besteld, eerst levering januari toen verschoven naar April.
Gewoon wachten :)

• Veriteas
tragejapie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:20:
[...]

Hoe ben je erachter gekomen dat hij op de Morning Lady staat? Mijn verwachte leverdatum staat nu op 1 februari, dus zou kunnen dat onze auto’s op dezelfde boot staan.
Via de chat, blijkbaar kan niet iedereen bij support dit zien. Eerder deze week contact toen is er gemeld dat hij onderweg is maar was niet zichtbaar voor de medewerker via welk schip, gister contact omdat mijn laadpaal installatie aan de gang was en ik controleerde aan welke kant het oplaadpunt zit, deze medewerker kon mij wel vertellen op welk schip hij staat. Als er bij jou een JSON van 1 feb is denk ik dat de kans groot is dat je ook aan boord staat van de Morning Lady.
Wellicht hebben wij wat geluk als dit schema klopt:

[Voor 20% gewijzigd door Veriteas op 08-12-2022 12:39. Reden: Afbeelding]

• Black Hawk NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 15:32
tragejapie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:20:
[...]

De xc40 wordt in Ghent gemaakt (als ik me niet vergis) komt dus niet per boot. Daarbij heeft de dealer me gewoon gebeld met deze info.

• tragejapie
Black Hawk NL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:13:
[...]

De xc40 wordt in Ghent gemaakt (als ik me niet vergis) komt dus niet per boot. Daarbij heeft de dealer me gewoon gebeld met deze info.
Oeps, ik zie dat ik de verkeerde comment heb gequote. Was eigenlijk bedoeld voor Veriteas, die dat gelukkig al begrepen had ;)

• Lucbemoeitzich
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-01 06:54
Heren (en wellicht ook een dame),

Ik heb: Eind juni besteld -> september VIN -> medio november op de boot ("Theben") -> handover gepland voor 17 dec (ergens begin november kon ik dit inplannen) -> aankomst boot in zeebrugge +- 27 november -> sinds gisteren is er een kenteken bekend/zichtbaar en derhalve is de auto dus in Nederland, met bijtelling en importwaarde van 2022!
Ik krijg zelfs een MY23 terwijl er ten tijde van bestellen nog over 22 werd gesproken; door de lockdowns en vertraging aldaar is deze productielijn echter geschrapt en heb ik kosteloos de upgrade gehad :).

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02 09:31
vistu schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:25:
[...]

En hier ook, 29 december om 9 uur!
Ha, 9.00 uur zeg je?! Dan gaan wij elkaar tegenkomen. Ik sta ook gepland voor 9.00 uur.

Ik zag overigens dat de Titus, waarop de auto van enkelen van ons vermoedelijk staat, niet (meer) naar Zeebrugge, maar naar Vlissingen vaart, waar hij ook op 12 december aankomt. Gebeurt dat vaker?
https://www.marinetraffic...me/shipid:4830578/zoom:10

En verder nog een vraagje over het pluspakket. Ik kan het nergens meer terugvinden, maar toen ik bestelde stond op de website dat een getinte achterruit bij dit pakket hoorde. Nu lees ik dat een getinte achterruit wordt geleverd met het pluspakket in combinatie met het performancepack. Is er een wijziging, of ben ik gek.

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:05

AGdesigns

7680wp

Ik zie op de sheet dat er best wel wat bestellingen zijn met een "laatst bekende leverdatum" in het verleden maar nog niet op status geleverd staan.

Zojuist ook de sheet een beetje geupdate (Oa: Gebruikersnaam groen is geupdate. Datum groen is in het verleden)

https://docs.google.com/s...Eha7ogdc/edit?usp=sharing

[Voor 18% gewijzigd door AGdesigns op 12-12-2022 11:14]

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
Mijn XC40 Single Engine Plus (16 maart) staat nog op 29 December.
Bericht gehad dat hij donderdag 8 December geproduceerd was en nu klaar staat voor transport.
Ik hoop dat ze snel een vrachtwagen vol hebben:)

Als hij snel op transport kan doet de dealer zijn best dat ik hem nog voor de kerst op kan halen
Dat zou dan 2 weken zijn tussen productiedatum en dat ik hem op kan halen.

• Rickkie600
AGdesigns schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:13:
Zojuist ook de sheet een beetje geupdate (Oa: Gebruikersnaam groen is geupdate. Datum groen is in het verleden)

Heb de sheet ook aangevuld.

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

NielsHarley schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
Bericht gehad dat hij donderdag 8 December geproduceerd was en nu klaar staat voor transport.
Dan zouden de onze zomaar bij elkaar op transport kunnen zitten :)

[Voor 26% gewijzigd door AGdesigns op 12-12-2022 12:52]

• Hoffe
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:20
Abby67 schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:24:
[...]

Ha, 9.00 uur zeg je?! Dan gaan wij elkaar tegenkomen. Ik sta ook gepland voor 9.00 uur.

Ik zag overigens dat de Titus, waarop de auto van enkelen van ons vermoedelijk staat, niet (meer) naar Zeebrugge, maar naar Vlissingen vaart, waar hij ook op 12 december aankomt. Gebeurt dat vaker?

En verder nog een vraagje over het pluspakket. Ik kan het nergens meer terugvinden, maar toen ik bestelde stond op de website dat een getinte achterruit bij dit pakket hoorde. Nu lees ik dat een getinte achterruit wordt geleverd met het pluspakket in combinatie met het performancepack. Is er een wijziging, of ben ik gek.
Volgens mij zit de getinte achterruit bij. Ook als je op de site de 'standaard' uitvoering vergelijkt met het plus pakket.. En als je hem configureert volgens mij ook.

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:24
NielsHarley schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
Mijn XC40 Single Engine Plus (16 maart) staat nog op 29 December.

Als hij snel op transport kan doet de dealer zijn best dat ik hem nog voor de kerst op kan halen
Dat zou dan 2 weken zijn tussen productiedatum en dat ik hem op kan halen.
Spannend! Ik heb nog niets gehoord van mijn dealer maar ook nog niet van lease maatschappij . Officieel 22 december nog steeds als datum.. ik hoop dat hij dit jaar nog op kenteken gaat! Besteld op 12 februari dit jaar mijn xc40 single (p6) ultimate

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:22
[...]

Hij staat nu in ene op 15 december op Vlissingen. Terwijl hij al de hele dag voor NL in de buurt is. Geen idee wat dit is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 11:43
[...]

Plus heeft een getint achteruit daar is performancepack niet voor nodig.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bij het Performance Pack zijn ook de achterste zijruiten getint, bij de Plus Pack enkel de achterruit.

www.google.nl

• Abby67
Thx. @Hoffe en @BlowFish. Dan heb ik het toch goed gezien.
MisteRMeesteR schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:29:
Bij het Performance Pack zijn ook de achterste zijruiten getint, bij de Plus Pack enkel de achterruit.
Ah, helder. Thx. Blij dat ik nog niet gek bent, al denkt mijn vrouw daar anders over.
Freakie1NL schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:54:
[...]

Hij staat nu in ene op 15 december op Vlissingen. Terwijl hij al de hele dag voor NL in de buurt is. Geen idee wat dit is.
Ja, 15 i.p.v. 12 december ziet ik nu ook. Lijkt op zo'n hangplek voor schepen, die daar liggen in afwachting tot ze een haven mogen binnenlopen.
Dan is er nog steeds 2 weken tijd. Fingers crossed!

[Voor 29% gewijzigd door Abby67 op 12-12-2022 20:51]

• Freakie1NL
Abby67 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:47:
Thx. @Hoffe en @BlowFish. Dan heb ik het toch goed gezien.

[...]

Ah, helder. Thx. Blij dat ik nog niet gek bent, al denkt mijn vrouw daar anders over.

[...]

Ja, 15 i.p.v. 12 december ziet ik nu ook. Lijkt op zo'n hangplek voor schepen, die daar liggen in afwachting tot ze een haven mogen binnenlopen.
Dan is er nog steeds 2 weken tijd. Fingers crossed!
Ja alleen hij stond dus eerst inderdaad voor 12 december op Zeebrugge en daarna op 12 december Vlissingen. Nu dus 3 dagen later en niet de geplande haven....

• Hoffe
Freakie1NL schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:34:
[...]

Ja alleen hij stond dus eerst inderdaad voor 12 december op Zeebrugge en daarna op 12 december Vlissingen. Nu dus 3 dagen later en niet de geplande haven....
Hm! Ik kan me wel voorstellen dat Vlissingen wellicht gunstiger is dan Zeebrugge (qua vervolgtransport etc..) ik ga er maar gewoon van uit dat het ze lukt😉

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 10:30
Ik begin inmiddels wel wat ongeduldig te worden. Heb een XC40 single plus besteld, status van de bestelling is nu al een week “gereed voor aflevering” maar de dealer wil nog steeds geen datum geven dat ik hem daadwerkelijk kan afhalen. Als je nog een onbekende tijd moet wachten nadat de status “gereed voor aflevering” is, vind ik de benaming van die status niet super handig gekozen. APK van m’n huidige auto verloopt bijna, dus hoop dat ze hem nog zo vlot afleveren dat ik niet eerst nog kosten krijg aan m’n huidige auto.

• Hoffe
Zijn er hier toevallig mensen met geplande leverdatum (Polestar) die wél bij de ''Extra's webshop'' kunnen?
Ik weet niet of er veel bijzonders tussenstaat, maar toch wel nieuwsgierig...

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 17:01
Hoffe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:12:
Zijn er hier toevallig mensen met geplande leverdatum (Polestar) die wél bij de ''Extra's webshop'' kunnen?
21ste is overdracht datum, en dit is wat ik in de webshop kan zien. Ik zit met smacht te wachten tot ik de performance upgrade kan doen via de webshop. maar heb het idee dat dat pas kan nadat de auto op account is gezet/gekoppeld als het ware.

• Hoffe
Tvdl2000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:38:
[...]

21ste is overdracht datum, en dit is wat ik in de webshop kan zien. Ik zit met smacht te wachten tot ik de performance upgrade kan doen via de webshop. maar heb het idee dat dat pas kan nadat de auto op account is gezet/gekoppeld als het ware.

[Afbeelding]
Hey Thanks, hier was ik benieuwd naar. Niet zoveel spannends zie ik! Wat betreft Performance geen idee helaas..

• Freakie1NL
Hoffe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:12:
30ste de leverdatum staan. Geen toegang. Komt volgens omdat het een leaseauto betreft.

• Tvdl2000
Freakie1NL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:18:
[...]

30ste de leverdatum staan. Geen toegang. Komt volgens omdat het een leaseauto betreft.
Mijne is ook via leasing,... alleen dan wel Polestar leasing.

• goorstef
  • Laatst online: 06-02 10:33
Net gemerkt dat de bestelpagina verandert is, ziet er wel goed uit vind ik persoonlijk.

• Bartelomeus
  • Laatst online: 23:02
Vrijdag wordt mijn C40 Ultimate (p6) om half 5 bij mij thuis afgeleverd. Levertijd komt hiermee op bijna 8 maanden. Spreadsheet is bijgewerkt. Voor iedereen die zijn of haar polestar/(x)c40 nog krijgt, aan al het wachten komt een einde!!

*edit: 16 december definitief geleverd!

[Voor 22% gewijzigd door Bartelomeus op 18-12-2022 20:45]

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

Zojuist gebeld door de dealer. De 23e halen we onze in Maart bestelde XC40 Single Plus op. Kan toch niet wachtten tot Januari aangezien we met de kerst en oud/nieuw veel KM maken.
Garantie konden ze niet meer erbij doen volgens de dealer. Wat ik eigelijk best vreemd vind aangezien bij nog niet op kenteken staat of dergelijke.

• Abby67
Blijft een bijzonder uitstapje. Titus vannacht aangekomen in Vlissingen. Vertrekt vandaag naar Zeebrugge, om daar vanavond aan te komen.
Speculeren maarrrrrrrrr??

• Freakie1NL
Abby67 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:52:
Blijft een bijzonder uitstapje. Titus vannacht aangekomen in Vlissingen. Vertrekt vandaag naar Zeebrugge, om daar vanavond aan te komen.
Speculeren maarrrrrrrrr??
Zou dus eigenlijk de 12de in de nacht aankomen (dus 12de beschikbaar om uit te laden). Nu komt hij dan vanavond aan. Dus kunnen pas de 16de gaan uitladen.

Vermoed dat hierdoor binnenkort wel de meeste van ons gebeld gaan worden met uitstel.

Heb even aan een maritieme expert gevraagd hoe / wat dit is. Die gaf aan dat het met rechten te maken heeft en hoeveel men daarvoor wil betalen bij piek. Zelfde dus als een luchthaven.

Ergo iemand heeft voor een goedkope oplossing gekozen. Als hierdoor de bijtelling gaat veranderen moeten we dat maar niet accepteren.

• Abby67
Freakie1NL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:01:
[...]

Zou dus eigenlijk de 12de in de nacht aankomen (dus 12de beschikbaar om uit te laden). Nu komt hij dan vanavond aan. Dus kunnen pas de 16de gaan uitladen.

Vermoed dat hierdoor binnenkort wel de meeste van ons gebeld gaan worden met uitstel.

Heb even aan een maritieme expert gevraagd hoe / wat dit is. Die gaf aan dat het met rechten te maken heeft en hoeveel men daarvoor wil betalen bij piek. Zelfde dus als een luchthaven.

Ergo iemand heeft voor een goedkope oplossing gekozen. Als hierdoor de bijtelling gaat veranderen moeten we dat maar niet accepteren.
Bijzonder. Maar waarom aanmeren in Vlissingen dan? Zou daar niets zijn ontscheept?
Maar idd. Bij uitstel niet zonder meer toename bijtelling accepteren.

• mozziej
Bartelomeus schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:49:
Vrijdag wordt mijn C40 Ultimate (p6) om half 5 bij mij thuis afgeleverd. Levertijd komt hiermee op bijna 8 maanden. Spreadsheet is bijgewerkt. Voor iedereen die zijn of haar polestar/(x)c40 nog krijgt, aan al het wachten komt een einde!!

Veel plezier vanmiddag ik hoop mijn xc40 ook deze maand te ontvangen maar helaas nog geen bericht van dealer..

• Freakie1NL
Abby67 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:23:
[...]

Bijzonder. Maar waarom aanmeren in Vlissingen dan? Zou daar niets zijn ontscheept?
Maar idd. Bij uitstel niet zonder meer toename bijtelling accepteren.
Geen idee, het lijkt ook alsof WW in Zeebrugge hun eigen haven gedeelte heeft?

Misschien vol, als je de eerdere berichten in dit topic ziet.

https://www.walleniuswilh...ry-at-new-marine-terminal

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
mozziej schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:27:
[...]

Spannend! Ik heb nog niets gehoord van mijn dealer maar ook nog niet van lease maatschappij . Officieel 22 december nog steeds als datum.. ik hoop dat hij dit jaar nog op kenteken gaat! Besteld op 12 februari dit jaar mijn xc40 single (p6) ultimate
Definitieve bevestiging gekregen voor vrijdag 23 December

Tussen de bevestiging dat mijn auto klaar is in de fabriek en aflevering bij de dealer 2 weken, dat is netjes

Datum aangepast in de sheet:
https://docs.google.com/s...bF2nAaEha7ogdc/edit#gid=0

• Abby67
Hè, hè, The eagle has landed! :o :+
Freakie1NL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:59:
[...]

Geen idee, het lijkt ook alsof WW in Zeebrugge hun eigen haven gedeelte heeft?
Daar lijkt het wel op: https://www.google.com/ma....96h,44.56t/data=!3m1!1e3

• Freakie1NL
Dus nu nog 12 a 13 dagen voor de meeste om hem te leveren. Ben benieuwd. Klinkt uitdagend, maarja aan de andere kant als goed geregeld is van Zeebrugge naar Beesd natuurlijk binnen 1 dag te doen.

Per vrachtwagen of trein....?

• Bartelomeus
  • Laatst online: 23:02
mozziej schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 07:01:
[...]

Veel plezier vanmiddag ik hoop mijn xc40 ook deze maand te ontvangen maar helaas nog geen bericht van dealer..
Geleverd, het is het wachten waard! Voor jou is het nu ook aftellen geblazen! Ik zie je tzt wel op het ander Volvo topic verschijnen ;)

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:24
Afgelopen week gebeld dat de C40 Twin geproduceerd is en aanstaande woensdag binnen is. Vanwege het lange wachten krijgen we gratis het blinderen van de ramen erbij waardoor we hem pas vrijdag kunnen gaan ophalen. Mooi kerstcadeautje.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• mozziej
Bartelomeus schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:47:
[...]

Geleverd, het is het wachten waard! Voor jou is het nu ook aftellen geblazen! Ik zie je tzt wel op het ander Volvo topic verschijnen ;)
Thanks ik wacht in spanning af op het moment dat de dealer belt met het goede nieuws 😊

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:57
Yes! Een Vin sinds deze ochtend en de estimated delivery is naar voren op 12-3-23 gezet.

[Voor 40% gewijzigd door Big_Sander op 19-12-2022 20:04]

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:11
Hoe kan je de sheet aanvullen? Ik kan in het document niets invullen? Open het in Chrome...
Laat maar, op de iPad werkt het niet, op de iMac wel gewoon :|

[Voor 11% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 19-12-2022 22:35]

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER MY24 Ultimate Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:11
AGdesigns schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:38:
Zojuist gebeld door de dealer. De 23e halen we onze in Maart bestelde XC40 Single Plus op. Kan toch niet wachtten tot Januari aangezien we met de kerst en oud/nieuw veel KM maken.
Garantie konden ze niet meer erbij doen volgens de dealer. Wat ik eigelijk best vreemd vind aangezien bij nog niet op kenteken staat of dergelijke.
Klopt niet, je kan nog steeds garantie krijgen als het nog niet op kenteken staat, kijk hier maar eens: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73828134

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER MY24 Ultimate Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

• goorstef
  • Laatst online: 06-02 10:33
De P2 SRSM Midnight gisteren mogen ophalen in Zellik. Wat een topwagen!

Aan alle wachtenden, het wachten gaat traag, maar het is de moeite waard!

• wjhuberts
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-02 14:31
Eind juli is mijn PS2 besteld en in eerste instantie op leverdatum Januari gezet. Begin vorige maand is die verplaatst naar April volgens de polestar site en via de lease maatschappij kreeg ik door in de week van 12 april.
Sinds vorige week is de leverdatum volgens de polestar site ineens weer januari, de lease maatschappij heeft nog geen nieuwe update gegeven.
Ben erg benieuwd…….

• Rickkie600
"Mijn" P2 heeft op de website December als leverdatum, maar in de app nog steeds April..
Had support gevraagd hoe dit kan.. maar die hadden daar geen antwoord op.

• Tvdl2000
goorstef schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:55:
De P2 SRSM Midnight gisteren mogen ophalen in Zellik. Wat een topwagen!

Aan alle wachtenden, het wachten gaat traag, maar het is de moeite waard!
33 dagen geleden mijn LRDM besteld... vandaag ophalen.

• Abby67
Tvdl2000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:24:
[...]

33 dagen geleden mijn LRDM besteld... vandaag ophalen.
Lekker snel

• Big_Sander
Rickkie600 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:22:
"Mijn" P2 heeft op de website December als leverdatum, maar in de app nog steeds April..
Had support gevraagd hoe dit kan.. maar die hadden daar geen antwoord op.
Hier idem een verschil, weliswaar kleiner met maart en april.

• Tvdl2000
helaas waren ze bij het afhalen in eerste instantie vergeten mijn winterwielenset er onder te gooien. en toen ze daar mee klaar waren kwamen ze er achter dat ze de trekhaak vergeten waren er onder te zetten. Wielen wilde ik nog wel op wachten, die trekhaak niet. Dus hebben ze me naar huis gestuurd in een witte Performance met grijs leer... ook geen straf.. en komen ze zo mijn auto brengen en hun eigen auto weer mee nemen.

had met de proefrit in een non performance LRDM gereden en die reed toch echt wel een stuk comfortabeler dan de performance. maar die acceleratie boost bovenop de " gewone" LRDM acceleratie is toch echt wel bizar.....

toch maar de performance software er op knallen z.s.m. denk

• jhoekwat
  • Laatst online: 03-02 08:39
Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben of hebben gehad.
Op de website van Polestar kan je binnen de order een "afleverdatum" zien. Bij mij werkt dit iedere keer maar kortstondig. Dan is dit veld een paar dagen gevuld om vervolgens weer een aantal weken compleet leeg te zijn met enkel " - " als waarde.

Ervaren meer mensen dit punt?

Lastig in de gaten houden wat de vordering is qua leveren is. Al duurt dit in mijn geval sowieso nog wel even.

• Big_Sander
jhoekwat schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:28:
Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben of hebben gehad.
Op de website van Polestar kan je binnen de order een "afleverdatum" zien. Bij mij werkt dit iedere keer maar kortstondig. Dan is dit veld een paar dagen gevuld om vervolgens weer een aantal weken compleet leeg te zijn met enkel " - " als waarde.

Ervaren meer mensen dit punt?

Lastig in de gaten houden wat de vordering is qua leveren is. Al duurt dit in mijn geval sowieso nog wel even.
In dit veld staat bij mij een maand genoemd. Dit lijkt een afgeleide van de estimated delivery date.
Zoek even in dit topic op inspect elements dan vind je een uitleg hoe je meer info kan vinden.

• jhoekwat
  • Laatst online: 03-02 08:39
Big_Sander schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:47:
[...]

In dit veld staat bij mij een maand genoemd. Dit lijkt een afgeleide van de estimated delivery date.
Zoek even in dit topic op inspect elements dan vind je een uitleg hoe je meer info kan vinden.
Als ik dit doe staat er ook geen waarde in. Althans op de momenten dat het niet werkt niet.
Enkel als er iets zichtbaar is in de UI staat er ook iets in het Network tab.

• Veriteas
Toevallig een handover voorstel ontvangen? Ik kreeg deze vandaag via de mail binnen.
tragejapie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:09:
[...]

Oeps, ik zie dat ik de verkeerde comment heb gequote. Was eigenlijk bedoeld voor Veriteas, die dat gelukkig al begrepen had ;)

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 09:29
Volgende week de 29e mag ik mijn SRSM PP ophalen, en ik krijg net ons kenteken binnen. Zo te zien een van de allereerste kentekens met een S. Leuk meegenomen dus :)

• Freakie1NL
vistu schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:18:
Volgende week de 27e mag ik mijn SRSM PP ophalen, en ik krijg net ons kenteken binnen. Zo te zien een van de allereerste kentekens met een S. Leuk meegenomen dus :)
Hier ook, vanochtend nog geen kenteken. Zojuist zie ik hem in de order wel staan. Vind het een leuk kenteken :). Ook met een S-XXX-BD. Maar voor bijtelling helemaal blij, want 2022.

• Tvdl2000
das grappig ik heb nog een R kenteken

p.s. check GOED of je laadkabels bij de auto zitten bij levering....

zowel de granny als de gewone laadkabel.... AFK

• Abby67
vistu schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:18:
Volgende week de 27e mag ik mijn SRSM PP ophalen, en ik krijg net ons kenteken binnen. Zo te zien een van de allereerste kentekens met een S. Leuk meegenomen dus :)
Freakie1NL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:33:
[...]

Hier ook, vanochtend nog geen kenteken. Zojuist zie ik hem in de order wel staan. Vind het een leuk kenteken :). Ook met een S-XXX-BD. Maar voor bijtelling helemaal blij, want 2022.
Yes, ook hier nu een kenteken beginnend met een S en eindigend op BD. *O* *O*

• BlowFish
Abby67 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:13:
[...]

[...]

Yes, ook hier nu een kenteken beginnend met een S en eindigend op BD. *O* *O*
Hier ook _/-\o_ .. We zijn er bijna!! :o

• Freakie1NL
Is er iemand die trouwens wat meer kennis heeft hoe überhaupt het kenteken werkt? Is dit bijvoorbeeld het bewijs dat de auto al in Beesd staat. Of kan een kenteken worden aangevraagd als de auto nog onderweg is, of sterker nog zich in België bevindt?

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:24
Freakie1NL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:11:
Is er iemand die trouwens wat meer kennis heeft hoe überhaupt het kenteken werkt? Is dit bijvoorbeeld het bewijs dat de auto al in Beesd staat. Of kan een kenteken worden aangevraagd als de auto nog onderweg is, of sterker nog zich in België bevindt?
Kenteken kan pas worden aangevraagd als de auto in NL is. Is volgens mij om te voorkomen dat importeurs in december nog een hele lading aan VIN's naar de RDW sturen terwijl die auto's nog in in China staan, of zelfs nog geproduceerd moeten worden.

• Hoffe
Bij mij nog geen kenteken.... Denk nog even geduld.. De 30e in de middag handover :-)

• Freakie1NL
Hoffe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:49:
Bij mij nog geen kenteken.... Denk nog even geduld.. De 30e in de middag handover :-)
Moet wel goed komen, hier 30ste in de ochtend. Geloof gelijktijdig met @BlowFish

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-02 17:49
3 januari is het dan eindelijk zover, de volvo C40 handover!

Nog wel lichtelijke paniek om het kenteken, lease maatschappij gaf nu pas akkoord aan volvo om kenteken aan te vragen. Hopelijk is dit nog op tijd voor 3 jan. Geen idee hoelang dit proces normaal duurt?

• Freakie1NL
ferrie99 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:57:
3 januari is het dan eindelijk zover, de volvo C40 handover!

Nog wel lichtelijke paniek om het kenteken, lease maatschappij gaf nu pas akkoord aan volvo om kenteken aan te vragen. Hopelijk is dit nog op tijd voor 3 jan. Geen idee hoelang dit proces normaal duurt?
Tijd zat, dat kan allemaal binnen 1 dag.

• tragejapie
Veriteas schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:09:
Toevallig een handover voorstel ontvangen? Ik kreeg deze vandaag via de mail binnen.

[...]
Ik heb dezelfde mail gisteren ontvangen inderdaad. Vrijdag 27 januari mag ik hem ophalen!
En jij? :) :)

• Veriteas
Top! Ik ben 7 februari aan de beurt. Succes met het aftellen!
tragejapie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:50:
[...]

Ik heb dezelfde mail gisteren ontvangen inderdaad. Vrijdag 27 januari mag ik hem ophalen!
En jij? :) :)

• tragejapie
Veriteas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:53:
Top! Ik ben 7 februari aan de beurt. Succes met het aftellen!

[...]
Kijk, licht aan het einde van de tunnel. Jij ook succes met aftellen! :)

• Freakie1NL
Polestar timmert voor december wel even lekker aan de weg. 21ste (gisteren is nog niet opgenomen) alleen al 70 op kenteken gezet:

https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/EV-s-deze-maand/xyhb-9vqd

• Black Hawk NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 15:32
Gisteren mijn xc40 p8 in ontvangst mogen nemen, na een kleine 11 maanden wachten. Maar wat een machine, kan hem gelijk lekker een kleine 1000km inrijden:D

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:24
Afgelopen vrijdag eindelijk de C40 kunnen ophalen en ik moet zeggen dat het heerlijk rijdt. Enige jammere is dat er toch iets niet goed zit in de balans want rond de 108 km/h trilt de auto enorm. Gezien de verhalen die de ronde doen over trillende auto’s niet erg fijn, maar ik hoop dat het met opnieuw balanceren opgelost is.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-02 17:49
3clectic schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:32:
Afgelopen vrijdag eindelijk de C40 kunnen ophalen en ik moet zeggen dat het heerlijk rijdt. Enige jammere is dat er toch iets niet goed zit in de balans want rond de 108 km/h trilt de auto enorm. Gezien de verhalen die de ronde doen over trillende auto’s niet erg fijn, maar ik hoop dat het met opnieuw balanceren opgelost is.[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Dat is inderdaad wel een ding die trillingen… ik mag die van mij 3 januari ophalen. Hoop dat dat bij mij niet is.

Hoe bevalt het standaard geluid? Of heb je het ultimate pakket?

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

Vrijdag onze xc40 single plus opgehaald bij de dealer. Groot verschil met onze vorige V70, deze is ook comfortabel maar de 70 veerde wat lekkerder op de snelweg. Verder rijdt hij zalig en hebben we gelukkig geen trillingen tussen de 100-130. Verbruik momenteel op 22kwh maar dat zal nog een stuk beter worden vermoed ik aangezien we nog wel wat moeten wennen.
Vraage... zijn er laadpassen die geen credit card nodig hebben ?? De Plugsurfing via de volvo app wil dat nmk.
Overigens viel me op de de verzekering via volvo insurance voor ons de voordeligste keus was. Betalen vrijwel zelfde dan onze vorige V70 van inmiddels 10 jaar oud met nog betere voorwaarden.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:56
AGdesigns schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:32:
Vrijdag onze xc40 single plus opgehaald bij de dealer. Groot verschil met onze vorige V70, deze is ook comfortabel maar de 70 veerde wat lekkerder op de snelweg. Verder rijdt hij zalig en hebben we gelukkig geen trillingen tussen de 100-130. Verbruik momenteel op 22kwh maar dat zal nog een stuk beter worden vermoed ik aangezien we nog wel wat moeten wennen.
Vraage... zijn er laadpassen die geen credit card nodig hebben ?? De Plugsurfing via de volvo app wil dat nmk.
Overigens viel me op de de verzekering via volvo insurance voor ons de voordeligste keus was. Betalen vrijwel zelfde dan onze vorige V70 van inmiddels 10 jaar oud met nog betere voorwaarden.
Gefeliciteerd met je XC40.(en fijne kerst!) Mijn XC40 komt volgens de laatste info eindelijk tussen 5 en 15 januari. Ik hoop ook geen last van trillen in het stuur te hebben.
Ik heb nu nog mijn Outlander phev en gebruik zonodig gratis laadpassen van Chargepoint, Ecotap en Shell Recharge. De kosten worden gewoon maandelijks van mijn rekening gehaald. Ik heb geeneens een creditcard, heb ik ook niet nodig.
Plugsurfing werkt enkel via creditcard?

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23

• mozziej
Spannende dagen.. helaas blijft het stil vanuit de dealer of de bestelde XC40 nu wel of niet al geleverd is bij hen.. Ook leasemaatschappij weet het niet :'( . Ik hoop dat hij dit jaar nog wel op kenteken gaat!

• vistu
Gadverdamme. Ik ben net gebeld met de mededeling dat de auto in Beesd ophalen morgenochtend niet doorgaat. Zou voor een heel setje mensen gelden. De auto’s zijn ondanks belofte van de transporteur nog niet in Beesd aangekomen. Een nieuwe datum konden ze niet geven, “zo snel mogelijk”. Vind het een waardeloos begin, en idioot dat ik het minder dan een dag van tevoren hoor.

• Freakie1NL
vistu schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:59:
Gadverdamme. Ik ben net gebeld met de mededeling dat de auto in Beesd ophalen morgenochtend niet doorgaat. Zou voor een heel setje mensen gelden. De auto’s zijn ondanks belofte van de transporteur nog niet in Beesd aangekomen. Een nieuwe datum konden ze niet geven, “zo snel mogelijk”. Vind het een waardeloos begin, en idioot dat ik het minder dan een dag van tevoren hoor.
Jemig wat zuur voor je!

Hoe kan het toch dat Polestar hier mee weg komt c.q. dit mag. Zie bericht al maanden geleden van @Gnoesify dat dit niet de eerste keer is.

Mijn Polestar handover staat op vrijdag, direct 2 uur later zal mijn huidige leaseauto opgehaald worden. Heb nog aan de accountmanager gevraagd of dit voor kan komen, de situatie die @Gnoesify heeft meegemaakt, maar dat kwam nooit voor volgens hem.

Toch raar dat dit dan al de tweede keer is dat ik dit in het topic lees.

Weet je toevallig op welke boot je Polestar stond?

En andere Tweakers al iets vernomen, want er staan er redelijk wat op de lijst voor ophalen morgen.

[Voor 5% gewijzigd door Freakie1NL op 28-12-2022 15:37]

• Freakie1NL
.

[Voor 99% gewijzigd door Freakie1NL op 28-12-2022 15:32. Reden: Verkeerde aanpassing van quote.]

• Hoffe
Ik sta ook op vrijdag en houd mn hart vast… mijn huidige auto wordt morgen al opgehaald😉. Hopelijk hebben we nog net geluk. Wel ontzettend zuur!

• BlowFish
Dat is wel heel zuur zo een dag van te voren |:( … Kan het zijn dat de transport echt uiterlijk vandaag binnen had moeten komen zodat ze de auto morgen nog voor je konden klaarmaken / opladen en dat ze daarom nog even gewacht hebben met bellen?

Net als @Freakie1NL en @Hoffe hoop ik de auto vrijdag te kunnen halen. Mijn tijdelijke auto is ook al afgemeld. :X .. Hopelijk is die extra dag voldoende en komt het transport vanavond/ morgen ochtend aan..

[Voor 5% gewijzigd door BlowFish op 28-12-2022 15:38]

• vistu
Tja, ik heb ze net langdurig gesproken, het zou om een flinke lading gaan, die ze deels morgen verwachten (/hopen) te krijgen. In dat geval zou ik vrijdag of zaterdag alsnog levering krijgen, anders uiterlijk eind volgende week..
Ik hoop oprecht voor jullie dat het doorgaat.

• Freakie1NL
@Abby67 gaf ook aan 29 december, dus morgen. Heb jij nog iets vernomen?

• Abby67
@vistu @Freakie1NL @Hoffe en @BlowFish

Tsjeesus, dat is wel balen @vistu, als je er zo naar hebt uitgekeken. Echt zuur. En ik ben dan kennelijk een lucky bastard. Ik kreeg gister om 18.33 een bevestigingsmail, met in het onderwerp "Je handover is bevestigd" en dat de handover staat gepland, morgenochtend om 9.00 uur. Vandaag geen telefoontjes gehad, of gemist.
Je handover

Klaar voor de grote dag?

Hallo A.M.,

Het is bijna zover. Binnenkort kun je je nieuwe Polestar 2 ophalen.

Je handover staat gepland voor 29-12-2022 09:00
Ik mag niet hopen dat ik ook alsnog een afmelding krijg.

• vistu
Abby67 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:14:
[...]

@vistu @Freakie1NL @Hoffe en @BlowFish

Tsjeesus, dat is wel balen @vistu, als je er zo naar hebt uitgekeken. Echt zuur. En ik ben dan kennelijk een lucky bastard. Ik kreeg gister om 18.33 een bevestigingsmail, met in het onderwerp "Je handover is bevestigd" en dat de handover staat gepland, morgenochtend om 9.00 uur. Vandaag geen telefoontjes gehad, of gemist.

[...]

Ik mag niet hopen dat ik ook alsnog een afmelding krijg.
Die mail heb ik ook gehad ja gisteravond. Ik hoop dat ik de enige ben hier, veel plezier morgen!

• Abby67
vistu schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:20:
[...]

Die mail heb ik ook gehad ja gisteravond. Ik hoop dat ik de enige ben hier, veel plezier morgen!
Nou, dan houd ik nog maar even mijn fingers crossed. Ik ben nog nooit gebeld door polestar. Straks doen ze weer om half zeven een mailtje uit...... :X :X

• Freakie1NL
Abby67 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:54:
[...]

Nou, dan houd ik nog maar even mijn fingers crossed. Ik ben nog nooit gebeld door polestar. Straks doen ze weer om half zeven een mailtje uit...... :X :X
Zou toch wat zijn als het echt niet door gaat maar men dat nu, na sluitingstijd reguliere werkdagen, pas laat weten. Dan zit je morgen helemaal klem en kan je gezien het tijdstip van ophalen, 0900, niets meer regelen.

• vistu
Freakie1NL schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:02:
[...]

Zou toch wat zijn als het echt niet door gaat maar men dat nu, na sluitingstijd reguliere werkdagen, pas laat weten. Dan zit je morgen helemaal klem en kan je gezien het tijdstip van ophalen, 0900, niets meer regelen.
Dat kan ik me niet voorstellen eerlijk gezegd. Geen bericht betekent gewoon auto ophalen lijkt me.

• mozziej
mozziej schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:54:
Spannende dagen.. helaas blijft het stil vanuit de dealer of de bestelde XC40 nu wel of niet al geleverd is bij hen.. Ook leasemaatschappij weet het niet :'( . Ik hoop dat hij dit jaar nog wel op kenteken gaat!
Vanmiddag gelukkig bericht gehad van leasemaatschappij, auto gaat dit jaar nog op
kenteken en afleveren dan in januari 🙏

• Freakie1NL
Zojuist de mail gehad
Je handover
Klaar voor de grote dag?
Hallo Freakie1NL

Het is bijna zover. Binnenkort kun je je nieuwe Polestar 2 ophalen.

Je handover staat gepland voor 30-12-2022 11:00.

• Abby67
Dan moet het wel in orde zijn zou je zeggen! d:)b (y) *O*

• BlowFish
Die heb ik ook gehad. Maar had @vistu die ook niet een dag eerder ?

• Abby67
BlowFish schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:36:
[...]

Dat klopt, maar het zou toch gek zijn als jullie auto's nog niet binnen zijn nu toch deze mails te versturen?!
Ik heb overigens ook niets meer gehoord van Polestar. Niet per mail en niet telefonisch, dus ik ga morgenochtend gewoon op pad in de verwachting dat de handover, zoals besproken, zal plaatsvinden.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:55

Jebus4life

BE User

3clectic schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:32:
Afgelopen vrijdag eindelijk de C40 kunnen ophalen en ik moet zeggen dat het heerlijk rijdt. Enige jammere is dat er toch iets niet goed zit in de balans want rond de 108 km/h trilt de auto enorm. Gezien de verhalen die de ronde doen over trillende auto’s niet erg fijn, maar ik hoop dat het met opnieuw balanceren opgelost is.[Afbeelding]
Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• BlowFish
Abby67 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:40:
[...]

Dat klopt, maar het zou toch gek zijn als jullie auto's nog niet binnen zijn nu toch deze mails te versturen?!
Ik heb overigens ook niets meer gehoord van Polestar. Niet per mail en niet telefonisch, dus ik ga morgenochtend gewoon op pad in de verwachting dat de handover, zoals besproken, zal plaatsvinden.
Als je nog niet gebeld bent moest het goed komen! :D
Misschien worden we wel keihard ge-pranked door Vistu >:)

Ps. Zie dat je gisteren die email had gekregen om 18:33. Ik vandaag om 18:32 (en ik verwacht @Freakie1NL ook ). Zal wel een geautomatiseerde email zijn 2 dagen voor handover als een reminder.

[Voor 15% gewijzigd door BlowFish op 28-12-2022 21:08]

• Freakie1NL
Inderdaad exact 18:32

• Hoffe
Yes, hier ook!

• vistu
BlowFish schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:36:
[...]

Ja, gisteravond om 18:32 exact. De waarde daarvan was in elk geval voor mij dus beperkt.

• Hoffe
vistu schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:25:
[...]

Ja, gisteravond om 18:32 exact. De waarde daarvan was in elk geval voor mij dus beperkt.
Tja, bizar… hopelijk kunnen ze hem nog snel afleveren voor je..

• BlowFish
@Abby67 is het gelukt om je polestar op te halen vanmorgen?
Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee