Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 21:57
Ik ben hier niet echt in thuis vandaar de vraag: veel mensen die besteld hebben spreken hier over de productie- en/of leverdatum van hun Volvo of Polestar en dat ze dat zien in "de app". Is dat dan de app van de leasing maatschappij? Of is er een andere app/website waar je dit kan opvolgen?

Ikzelf heb een Volvo XC40 P6 in bestelling staan via mijn werkgever, maar die koopt ze echter zelf aan ipv leasing te doen. Zijn er dan ook opties om dit wat op te volgen?

Sorry als de vraag al gesteld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Redox schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:51:
[...]
  • 9-7: Besteld.
  • 16-7: Bevestiging. In app staat verwachtte datum, Januari 2023.
  • 20-7: In de app is de verwachtte datum van Januari 2023 naar December 2022 aangepast.
  • 22-8: VIN/Chassisnummer en proforma factuur verschenen, in dat laatste staat specifiekere data vermeld: opleverdatum van 14.11.2022 en een productiedatum van 20.08.2022.
  • 29-08: Opleverdatum vervroegd van 04.11.2022 naar 14.10.2022. Productie datum onveranderd.
  • 30-08: Vandaag in de app van December naar November gesprongen, afronding naar boven waarschijnlijk.
Heb jij nog achteraf accessoires als bv een trekhaak besteld? die wordt dan na aflevering bij de dealer pas ondergebouwd zodat deze niet in de bijtelling meedoet. Gevolg is wel dat de wagen bijv in week 43 bij de dealer komt en pas week 45 aan jou wordt overhandigd.
Ik denk dat je laatste bullet daarmee te maken heeft?

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 21:19

Freakie1NL

Grote Baas

Centeiro schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:11:
Ik ben hier niet echt in thuis vandaag de vraag: veel mensen die besteld hebben spreken hier over de productie- en/of leverdatum van hun Volvo of Polestar en dat ze dat zien in "de app". Is dat dan de app van de leasing maatschappij? Of is er een andere app/website waar je dit kan opvolgen?

Ikzelf heb een Volvo XC40 P6 in bestelling staan via mijn werkgever, maar die koopt ze echter zelf aan ipv leasing te doen. Zijn er dan ook opties om dit wat op te volgen?

Sorry als de vraag al gesteld is!
Polestar kan je volgen via account dat je aanmaakt bij bestelling. Of je dit ontvangt hangt er af of de leasemaatschapij (of werkgever in jouw geval) jouw details bij Polestar als berijder achter laat.

Daarna kan je alles prima online en in de app volgen.

De bestelling volgen via de leasemaatschapij (bij jou dus anders), werkt niet betrouwbaar. Want volgens de LM kan ik komende maand al mijn Polestar rijden, terwijl ik nog niet eens een VIN heb.

[ Voor 40% gewijzigd door Freakie1NL op 30-08-2022 10:17 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 21:57
Ik zie in de FAQ van Volvo
U kunt uw bestelling het beste volgen via de Volvo Cars app. In deze app staan updates over het productietraject van de auto, vanaf de geschatte leveringsmaand tot aan het moment dat de auto voor u klaar staat.
Echter als ik me inlog in de app moet ik een wagen toevoegen adhv het VIN nummer, maar dat is er pas vanaf productie en kan ik wellicht enkel te weten komen bij de Volvo dealer? Of is er een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 15:23
[...]
  • 20-7: In de app is de verwachtte datum van Januari 2023 naar December 2022 aangepast.
  • 22-8: VIN/Chassisnummer en proforma factuur verschenen, in dat laatste staat specifiekere data vermeld: opleverdatum van 14.11.2022 en een productiedatum van 20.08.2022.
  • 29-08: Opleverdatum vervroegd van 04.11.2022 naar 14.10.2022. Productie datum onveranderd.
  • 30-08: Vandaag in de app van December naar November gesprongen, afronding naar boven waarschijnlijk.
Netjes en gefeliciteerd.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de 20 inch velgen, dat het allemaal zo lekker snel en soepel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-04 09:14

Redox

Motion Design / VFX

ron65 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Ben ik even nieuwschierig: dat is een week of drie, is dat de standaard tijd dat een auto bij een dealer staat voor deze werkelijk bij de gebruiker wordt afgeleverd?
Ik heb geen extra's besteld en helaas is er ook geen sprake van bijtelling in België.
Abby67 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Ik vermoed dat het te maken heeft met de 20 inch velgen, dat het allemaal zo lekker snel en soepel verloopt.
Denk het ook, er stond toen uitdrukkelijk vermeld (nog steeds?) dat de standaard velgen een vertraging zouden kunnen hebben. Onze voorkeur ging gelukkig uit naar de 20"
Freakie1NL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:42:
@Redox hartstikke fijn dat hij zo soepel gaat. Het is je gegund.

Ben des temeer wel nog meer verbaasd dat er Tweakers zijn (waaronder mijzelf) die in mei hebben besteld en nog niet eens een VIN nummer hebben.
Thanks. Ik denk dat jij hem ook gewoon op tijd krijgt hoor, als ik zo zie dat bij meerdere personen de oplevering vervroegd is. Al is een chassisnummer wel handig om alvast de verzekering op orde te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Redox op 30-08-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:30
[...]
27/06 hier LRDM besteld, welke niet eens VIN heeft. Wel productieslot. Gelukkig omgewisseld voor een snel leverbare. Deze is wordt eind september geleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nog steeds geen VIN. Wel raar dat de Tweaker die hem 2 dagen bevestigd hadden voordat de mijne is bevestigd al reeds 3 weken een VIN hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-05 12:18
Wij hebben telefoon gekregen van de dealer, de XC40 (single motor, ultimate, getinte ruiten) is aangekomen!
Volgende week ophalen. :)
Besteld november 21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

k-jah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:41:
Wij hebben telefoon gekregen van de dealer, de XC40 (single motor, ultimate, getinte ruiten) is aangekomen!
Volgende week ophalen. :)
Besteld november 21.
Wat voelt dat goed he... na al dat wachten :-)

Voor mij verwacht ik een dergelijk telefoontje over ongeveer 6 weken, besteld jan 2022, verschil is PLUS uitvoering en nog een trekhaak eronder, verder idem aan de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
ron65 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:08:
[...]

Wat voelt dat goed he... na al dat wachten :-)

Voor mij verwacht ik een dergelijk telefoontje over ongeveer 6 weken, besteld jan 2022, verschil is PLUS uitvoering en nog een trekhaak eronder, verder idem aan de jouwe
Zeker! En nog iets vroeger dan de voorziene datum (12/09), dus misschien voor jou ook.

Best goede levertijd eigenlijk, gezien alle omstandigheden en andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

k-jah schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:46:
[...]

Zeker! En nog iets vroeger dan de voorziene datum (12/09), dus misschien voor jou ook.

Best goede levertijd eigenlijk, gezien alle omstandigheden en andere merken.
Leverweek was eerst 43, toen 46, vervolgens 48 en afgelopen week een bericht "helaas is er een wijziging in de leverweek, nu week 42/2022. Reden vanuit fabrikant: auto eerder in productie dan verwacht".

Vooral dat "helaas" was lachwekkend, maar het is een standaard mail die doorgaans vertraging aangeeft, en die bij iedere wijziging in leverweek wordt verzonden.

Grote vraag (waarop ik geen antwoord krijg tot nu toe) is: is week 42 de week dat de dealer de wagen van de fabriek ontvangt? of is dat de week dat de dealer die aan mij oplevert?
In het eerste geval kan het voor mij nog week 44 worden, er moet nog een trekhaak onder na aflevering bij de dealer en de wagen moet op kenteken worden gezet.
Ik hou even rekening met een bericht rond week 42 en bijbehorend een aflever afspraak daarna, maar als ze week 42 willen opleveren.... mij hoor je niet klagen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 12:36
ron65 schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:04:
[...]

Leverweek was eerst 43, toen 46, vervolgens 48 en afgelopen week een bericht "helaas is er een wijziging in de leverweek, nu week 42/2022. Reden vanuit fabrikant: auto eerder in productie dan verwacht".

Vooral dat "helaas" was lachwekkend, maar het is een standaard mail die doorgaans vertraging aangeeft, en die bij iedere wijziging in leverweek wordt verzonden.

Grote vraag (waarop ik geen antwoord krijg tot nu toe) is: is week 42 de week dat de dealer de wagen van de fabriek ontvangt? of is dat de week dat de dealer die aan mij oplevert?
In het eerste geval kan het voor mij nog week 44 worden, er moet nog een trekhaak onder na aflevering bij de dealer en de wagen moet op kenteken worden gezet.
Ik hou even rekening met een bericht rond week 42 en bijbehorend een aflever afspraak daarna, maar als ze week 42 willen opleveren.... mij hoor je niet klagen ;-)
Lijkt mij dat laatste Ron. Dat is namelijk waar jij als klant wat aan hebt. Lijkt mij raar als ze de leverdatum aan de dealer gaan communiceren aan de leasemaatschappij. Dus hij zou dan nog eerder binnen moeten komen lijkt mij. :)
Wanneer had jij ook alweer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jelzie01 schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:26:
[...]

Lijkt mij dat laatste Ron. Dat is namelijk waar jij als klant wat aan hebt. Lijkt mij raar als ze de leverdatum aan de dealer gaan communiceren aan de leasemaatschappij. Dus hij zou dan nog eerder binnen moeten komen lijkt mij. :)
Wanneer had jij ook alweer besteld?
EInd Januari 2022.

Ik hoop overigens dat je gelijk hebt, aan de andere kant maken een week of 2 a 3 niet meer uit na zo lang wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Dag Ron,

Stiekem maakt die 2 a 3 weken jou wel uit volgens mij ;) . Gewoon rustig blijven, je hebt het niet in de hand tot dat het verlossende telefoontje komt. Het belangrijkste is dat hij dit jaar nog komt. Daar hoop ik immers ook op (C40, P6, Ultimate).

Succes met de laatste loodjes.

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Hier helaas nog steeds geen bevestiging productie / VIN. Wel 2 mooie foto’s online gevonden van de polestar in Jupiter en met de nieuwe 19” velgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmOZwD_CfExsSaMGtUjrO4tNDzM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eb5xF9tOo0uzUfxPt8SaJLH3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDIab1nZu6Nd8mnYY9LXx8lTv8A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67zIDeY2IHjO4q35odrdQwWU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 22:27
BlowFish schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:19:
Hier helaas nog steeds geen bevestiging productie / VIN. Wel 2 mooie foto’s online gevonden van de polestar in Jupiter en met de nieuwe 19” velgen:

[Afbeelding][Afbeelding]
Eerste keer dat ik een goede foto zie met de nieuwe 19-inch velgen van de MY23. Valt me zeker niet tegen, stuk beter dan het plaatje in de configurator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelstroop
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-07-2023
Thuislevering van P2 zou volgende week plaatsvinden
Nu werden we vandaag gebeld door een Volvo dealer uit de regio.
De auto is bij ze binnengekomen maar levering kan pas over 4(!) weken plaatsvinden.
De monteur heeft nog tijd nodig om de nieuwe auto 'klaar te maken' en het kan allemaal niet sneller.
Dat is altijd het geval bij nieuwe auto's aldus de Volvo dealer.
Eerder afhalen is ook niet mogelijk.

Nogal een tegenvaller na 7 maanden wachten.
Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Appelstroop schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:01:
De auto is bij ze binnengekomen maar levering kan pas over 4(!) weken plaatsvinden.
De monteur heeft nog tijd nodig om de nieuwe auto 'klaar te maken' en het kan allemaal niet sneller.

Welke dealer als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoffe
  • Laatst online: 19-06-2023
Gaaf! Daar heb ik lang naar zitten zoeken.. valt me inderdaad niet tegen, ziet er mooi uit!

[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelstroop
ron65 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:05:
[...]

Welke dealer als ik vragen mag?
Ton van Kuyk, maar dat lijkt me niet zo relevant.
Ik vraag me meer af of het gebruikelijk is dat er monteurs werk aan een nieuwe auto nodig is voordat hij afgeleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Appelstroop schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:53:
[...]

Ik vraag me meer af of het gebruikelijk is dat er monteurs werk aan een nieuwe auto nodig is voordat hij afgeleverd kan worden.
Thanx, ik zal mijne via Stern geleverd krijgen.

Ik heb overigens de trekhaak bijbesteld, maar als accessoire en niet als optie.
Verschil is dat deze nu pas bij de dealer wordt geplaatst, dus ná de vaststelling van de fiscale waarde.
Voor de bijtelling scheelt dat enkele euro's per maand.

In dat geval kan ik begrijpen dat ze hem een paar dagen extra houden voor dat werk, en dat moet worden ingepland. Echter weten ze best wanneer de wagen komt en kunnen dan direct al inplannen.
Kennelijk doet Kuyk dat pas als de wagen er is, en dan kun je als het druk is inderdaad langer moeten wachten.

Ook als er geen trekhaak achteraf onder komt, moet de wagen nog worden gereinigd, gecontroleerd op alle mogelijke punten (ook technisch) en op kenteken gesteld. Een monteur is daar enkele uren mee zoet. en aangezien deze dit niet tegelijk met werk aan andere autos kan doen, wordt je op de stapel gelegd tot je aan de beurt bent.

Ik vroeg naar de dealer, omdat ik van Stern deze indruk niet heb, het komt me over dat zij de wagen na ontvangst asap voor de gebruiker in orde willen hebben, anders neemt die toch alleen maar een parkeerplek in die ze schaars hebben ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
  • Laatst online: 24-06-2024
2 weken van afleveren tot rijklaar maken had ik gehoord tijdens het verkoop gesprek. Daar zal wel marge in zitten voor drukte etc. Maar ik vraag gewoon elke keer alleen naar de afleverdatum.

Vandaag een update gehad. 2e helft van oktober. Ongewijzigd tov vorige update. Dus dat is goed nieuws. 15 maart besteld. C40 p8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Appelstroop schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:01:

4 weken? :S
Bij mijn P2 zat er een week tussen telefoon van “hij’s binnen” en ophalen. De XC40 nu dus ook.
Dus wel zelf gaan halen.
Waarom kies je voor thuis leveren?

Als de wagen schade zou opgelopen hebben die nu hersteld moet worden zal de dealer dit zeggen waarschijnlijk? Niet om je para te maken, maar 4 weken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

XelleratioN schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:38:
[...]

Eerste keer dat ik een goede foto zie met de nieuwe 19-inch velgen van de MY23. Valt me zeker niet tegen, stuk beter dan het plaatje in de configurator!
100% mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[Afbeelding][Afbeelding]
Hier helaas ook nog niet.
De foto's maken mij wel blij, want vind ze stukken beter dan in de configurator.
Kan jij in je bron ook achterhalen welke kleur dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoffe
  • Laatst online: 19-06-2023
Freakie1NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:47:
[...]

De foto's maken mij wel blij, want vind ze stukken beter dan in de configurator.
Ik heb contact gehad met Support (ondanks dat hun berichtgeving discutabel is..;)) Zij hebben bij mij aangegeven dat de VIN in de 1e week van oktober wordt verwacht (besteld op 19 mei).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hoffe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:53:
[...]

Ik heb contact gehad met Support (ondanks dat hun berichtgeving discutabel is..;)) Zij hebben bij mij aangegeven dat de VIN in de 1e week van oktober wordt verwacht (besteld op 19 mei).
Zo wel gek dan, die van mij is ook besteld op 19 mei dus verwacht dan hetzelfde.
Maar zie bericht van @joeywezep , die slechts 3 dagen eerder was maar dan blijkbaar er 2 maanden! tussen het VIN komt te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeywezep
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2024
Freakie1NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:58:
[...]

Zo wel gek dan, die van mij is ook besteld op 19 mei dus verwacht dan hetzelfde.
Maar zie bericht van @joeywezep , die slechts 3 dagen eerder was maar dan blijkbaar er 2 maanden! tussen het VIN komt te zitten.
Mogelijk omdat ik mijn Polestar 2 zonder pakketten heb besteld? De mijne gaat de 15e de boot op en word rond 19 oktober in Zeebrugge verwacht. Aftellen...

In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

joeywezep schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:03:
[...]

Mogelijk omdat ik mijn Polestar 2 zonder pakketten heb besteld? De mijne gaat de 15e de boot op en word rond 19 oktober in Zeebrugge verwacht. Aftellen...
Zie nu in je sig dat je een LR hebt besteld. Misschien dat daar het verschil zit.
Voor de duidelijkheid; zelf besteld 19 inch SRSM met Pilot pakket in Magnesium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Freakie1NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:47:
[...]

Staat er toch bij. Kleur “Jupiter” 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

BlowFish schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:15:
[...]

Staat er toch bij. Kleur “Jupiter” 😄
8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boon
  • Laatst online: 30-12-2024
Vandaag weer een tegenvaller toen ik de app opende.
Leverdatum opgeschoven naar Januari :(
VIN is bekend en auto schijnt gebouwd te zijn volgens CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Vraagje, ik heb een lease auto besteld via Athlon. Nu neem ik telkens voor de status contact op met de plaatselijke volvo dealer voor de leveringsdatum etc. Maar ik lees vaker dat dit via een app kan? En hoe regel ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
ferrie99 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:38:
Vraagje, ik heb een lease auto besteld via Athlon. Nu neem ik telkens voor de status contact op met de plaatselijke volvo dealer voor de leveringsdatum etc. Maar ik lees vaker dat dit via een app kan? En hoe regel ik dit?
Dat geldt alleen voor polestar (is een gedeeld topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ferrie99 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:38:
Athlon heeft ook zelf een app dacht ik (van Leaseplan en Arval weet ik het zeker), als de dealer wijziging in de leveringsdatum heeft geven zij dit door aan Athlon, en die past dat dan in jouw persoonlijke app omgeving aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:15
ron65 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:11:
[...]

Athlon heeft ook zelf een app dacht ik (van Leaseplan en Arval weet ik het zeker), als de dealer wijziging in de leveringsdatum heeft geven zij dit door aan Athlon, en die past dat dan in jouw persoonlijke app omgeving aan.
Arval doet niet aan tussentijdse updates. Behalve als de auto bijvoorbeeld echt geleverd is bij de dealer. Ik denk dat er ook geen beginnen aan is, in de huidige toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Atlhon ook niet. Je kunt alleen je bestelling/(nieuw) contract bekijken. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-02-2023
Ocirina schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:53:
[...]

Arval doet niet aan tussentijdse updates. Behalve als de auto bijvoorbeeld echt geleverd is bij de dealer. Ik denk dat er ook geen beginnen aan is, in de huidige toestand.
[quote]Ocirina schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:53:
[...]

Bij mij werd/wordt de app van Arval wel geüpdatet. Kwam ook altijd overeen met info van dealer. Als info en levertermijn niet wijzigt zou ik er van uitgaan dat het ook gewoon correct is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lig55fietser
  • Laatst online: 04-06 12:31
Vandaag een mail gehad van de dealer: verwachte levering is vervroegd van eind november naar medio oktober (P6, Black, Klimaatpakket en trekhaak; besteld begin feb 2022).

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:15
Oliverson12 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:10:
[...]

[quote]Ocirina schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:53:
[...]

Bij mij werd/wordt de app van Arval wel geüpdatet. Kwam ook altijd overeen met info van dealer. Als info en levertermijn niet wijzigt zou ik er van uitgaan dat het ook gewoon correct is?
Contact met de dealer verteld mij wat anders. Zij gaan de auto begin oktober leveren en Arval spreekt over december.. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Laatst online: 05-02-2023
Ocirina schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:35:
[...]

Contact met de dealer verteld mij wat anders. Zij gaan de auto begin oktober leveren en Arval spreekt over december.. ;-)
Dan valt het nog mee :)
Misschien hangt het af van communicatie van dealer naar Arval toe? Of is de app even random als de levertermijnen

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-05 15:34
Lig55fietser schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:29:
Vandaag een mail gehad van de dealer: verwachte levering is vervroegd van eind november naar medio oktober (P6, Black, Klimaatpakket en trekhaak; besteld begin feb 2022).
O yeahhh mijne is tweede week februari besteld, ik hoop dat die van mij ook eerder komt dan eerder is aangegeven (december 2022)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 13:59
Lig55fietser schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:29:
Dat is goed nieuws voor jou! 🤗
Mijn P6 (Core, black stone plus getinte ramen achter) is besteld 25/1(particuliere aankoop) en tot nu toe wordt mijn auto 10/12 verwacht. Heb maar weer eens en mailtje naar mijn Volvodealer gestuurd hoe dit kan.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mozziej schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:24:
[...]

O yeahhh mijne is tweede week februari besteld, ik hoop dat die van mij ook eerder komt dan eerder is aangegeven (december 2022)
Mijne is eind januari besteld en wordt nu week 42 verwacht (half oktober), en ik zie er nu dus meer met ongeveer die zelfde levertijd, dat geeft hoop. Duimen draaien met zijn allen maar....

[ Voor 14% gewijzigd door ron65 op 08-09-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Mijn P2 SRSM, 19" & trekhaak is op 25 augustus besteld, verwachte levering 26 januari 2023...
Zou heel mooi zijn als het naar voren gehaald zou kunnen worden ivm de bijtelling :) Blijf toch een hollander hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:47

Ad Hox

N/A

Netjes! Dat is vrij vlot, neem aan besteld op 25 augustus 2022? Is dit een pre-configured auto?

[ Voor 29% gewijzigd door Ad Hox op 09-09-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
Ad Hox schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:11:
Netjes! Dat is vrij vlot, neem aan besteld op 25 augustus 2022? Is dit een pre-configured auto?
Klopt, afgelopen augustus besteld. Nee, geen pre-configured, maar nieuw besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Rickkie600 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:24:
[...]

Klopt, afgelopen augustus besteld. Nee, geen pre-configured, maar nieuw besteld.
Hoe kom je aan zo'n specifieke datum 26 januari ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
BlowFish schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:44:
[...]

Hoe kom je aan zo'n specifieke datum 26 januari ?
Dat is wat de LM heeft medegedeeld, maar dat kreeg ik ook vanuit Polestar Support, die de order had bekeken. Echter betreft het enkel een verwachting, dus de datum staat eigenlijk nog niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15
Vandaag nog eens dealer gevraagd, nog steeds week 6 productie. Besteld begin april.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Update hier: XC40 ultimate. Besteld eind november 2021 ergens en volgende week levering!

• Ophidian
Zijn er al eens auto’s met pixel LED afgeleverd? Hebben de mensen die van december naar okt verschoven zijn die lampen besteld? Benieuwd of daar verschil in zit. Zou volgens de dealer niet uitmaken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lucbemoeitzich
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-01-2023
Hallo allen!
Na enige tijd stilletjes meelezen heb ik besloten toch maar te pogen iets van alle informatie die ik op dit forum en in mijn sociale/zakelijke kringen mee krijg te maken en iets nuttigs te roepen.

Ik heb een Polestar 2, SRSM, 19" velgen met pilot pack besteld via de leasemaatschappij. Op 19-06 en deze is op 26-06 bevestigd door Polestar.
Toen ik me begin juni aan het oriënteren was stond er op de website nog 'verwachtte levering oktober', al zeiden ze bij de Polestar space wel dat november realistischer was. Op het moment van bestellen stond er dan ook november op de website bij de configurator.

2 weken later bleek er een probleem met de 19"" te zijn en werd mijn verwachtte levering opeens januari. Dagenlang intensief gehuild natuurlijk, maargoed.

Het schijnt zo te zijn dat - door de lockdowns in china (die per regio zijn) in combinatie met de oorlog in oekraine en de levering van materialen - de 19"" velgen stil lag. Die geraakten dus op, terwijl de productie met 20"" auto's nog wel door kon gaan. Er was ook kortstondig een probleem met bepaalde lampen of sensoren die alleen de pilotpack gebruikt. Kleur lak speelt geen enkele rol in levertijd.

Afijn, positieve afsluiter: de 19" velgen zijn er weer, de lockdowns vooralsnog weg. Bovendien zijn er uitbreidingen bij de fabriek gerealiseerd (tevens vertraagd door lockdowns) waardoor ze nu meer auto's per week produceren. Hierdoor is de levertijd voor iemand die in augustus besteld heeft korter dan iemand die dit in mei oid deed.
Mijn auto heeft nog geen VIN, maar wordt begin december in Nederland verwacht. Tussen VIN en op kenteken in NL zit zo'n 10 weken. Men probeert tussen kerst en oud en nieuw nog een hele bootlading vol op kenteken te krijgen!

Tot slot een tip van de support die ik al 3x heb gehad: ophalen in Beesd is 2 a 3 weken sneller dan home delivery!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fonsje
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-04 16:06
Mijn Volvo XC40 P6 verhaal:

Bestelling geplaatst op 4 december 2021 bij de dealer
- Sage green P6 Ultimate MY23 (met Pixel LED)
- 19 inch velgen
- Kunstnubuck interieur
- Donkergetinte achterruiten
- Trekhaak

Telefoon gekregen dat hij bij de dealer was toegekomen op 23 augustus.

Toen ik enkele dagen later bij de dealer wou wegrijden, startte de wagen echter niet en bleek de batterij kapot te zijn gegaan. |:(
Ik heb een vervangwagen gekregen en er is ondertussen een nieuwe batterij besteld maar duurt zo'n 3 weken dus heb de nieuwe wagen nog altijd niet in ontvangst kunnen nemen.
Hopelijk hebben jullie meer geluk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelstroop
Appelstroop schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:53:
[...]

Kleine update.
Ze hebben iets kunnen regelen in de planning en de auto is uiteindelijk toch op de afgesproken datum geleverd. Grote klasse van de mensen van Ton van Kuyk.
SMSR my2022 in feb besteld, sep geleverd komt dus met 69kw accu maar ook 170kw vermogen en DAB+.
En wat een beest zeg, hele gave auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Kleine update; vandaag een mail ontvangen dat de P* op de boot is gezet!. Vlak hiervoor kreeg ik ook een mailtje om het contract definitief te ondertekenen + verzekeraar door te geven voor de inschrijving.

Dit gaat opeens heel snel.
  • 13:09: De auto is op de boot gezet richting België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeywezep
Redox schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:19:
Kleine update; vandaag een mail ontvangen dat de P* op de boot is gezet!. Vlak hiervoor kreeg ik ook een mailtje om het contract definitief te ondertekenen + verzekeraar door te geven voor de inschrijving.

Goede berichten! De mijne staat ook al 2 weken in de haven te wachten. Ik zie dat de Oberon op dit moment van 13-15 september in de haven ligt. Hopelijk gaat de mijne op dezelfde boot mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Redox schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:19:

Welke configuratie / uitvoering? Hier besteld in Mei. nog geen VIN. (kleur Jupiter, SRSM, pilot, plus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

BlowFish schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:39:
[...]

Welke configuratie / uitvoering? Hier besteld in Mei. nog geen VIN. (kleur Jupiter, SRSM, pilot, plus)
Magnesium, SRSM, plus, pilot en 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 18:03
joeywezep schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:08:
[...]

Goede berichten! De mijne staat ook al 2 weken in de haven te wachten. Ik zie dat de Oberon op dit moment van 13-15 september in de haven ligt. Hopelijk gaat de mijne op dezelfde boot mee!
Staat ‘ie nog steeds in de haven? Balen…

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekerwauz_NL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 10:30

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

Hallo,

'mijn' XC40 P8 Plus, begin januari besteld via LM. Stond voor uitlevering begin oktober tijdens de bestelling. In juli geïnformeerd naar de levertijd, deze was doorgeschoven naar medio oktober. Vorige week kreeg ik bericht dat de levering nog verder is doorgeschoven naar eind november, begin december. Behoorlijk balen hier, maar daarnaast zou er toch een VIN nummer bekend moeten zijn? Anders kun je een uitlevering toch niet naar achter plaatsen of zie ik iets over het hoofd. In mijn beleving is het toch zo dat als je een VIN nummer hebt je toch ook weet wanneer die uitgeleverd gaat worden (productieslot).

Hoe ging en zit dat bij jullie?

Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Vulcan750 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:42:
[...]

Dat is goed nieuws voor jou! 🤗
Mijn P6 (Core, black stone plus getinte ramen achter) is besteld 25/1(particuliere aankoop) en tot nu toe wordt mijn auto 10/12 verwacht. Heb maar weer eens en mailtje naar mijn Volvodealer gestuurd hoe dit kan.
7-1 besteld, ook P6 Core met warmtepomp, 7-9 afgeleverd 👍
Helaas wel de vaker voorkomende trilling bij 100-103 km/h, hopen dat de dealer dit opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 13:59
Jan Hoogland schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:14:
[...]

7-1 besteld, ook P6 Core met warmtepomp, 7-9 afgeleverd 👍
Helaas wel de vaker voorkomende trilling bij 100-103 km/h, hopen dat de dealer dit opgelost krijgt.
Ja, die 3 weken later dat de mijne besteld is heeft blijkbaar grote invloed op de leverdatum. Geniet ervan en hopelijk komt voor dat trillen een goede oplossing!🤞

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
Vulcan750 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:36:
[...]

Ja, die 3 weken later dat de mijne besteld is heeft blijkbaar grote invloed op de leverdatum. Geniet ervan en hopelijk komt voor dat trillen een goede oplossing!🤞
Paar dagen / weken (houd het niet wekelijks bij) stond de levertijd op de volvo site weer op 5-6 maanden bij bestelling. Op dit moment is het weer 9-10 maanden dus ik ben bang dat er weer ergens een opstopping is in de keten.

Ik verwacht mijn auto (besteld 12-3) ergens tussen nov 2022 en feb 2023, we wachten maar gewoon geduldig af }:O .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Sinds vandaag is de status in de Polestar-app gewijzigd naar “Onbekend”.

Ik had al een VIN-nummer en de levering stond gepland op eind oktober.

Uit navraag via de klantenservice (chat) blijkt dat de auto al op de boot naar Zeebrugge staat, en begin oktober aankomt. Ze zijn dan nog een paar weken bezig met gereedmaken, en de verwachting is nog steeds eind oktober afleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Ad Hox op 14-09-2022 10:35 ]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Goederentrein met autos in brand

OEPS
gelukkig geen persoonlijke letsels of erger.
Maar het zal je nieuwe wagen maar zijn... na maaaaaanden wachten...

hopelijk staat er geen wagen op die trein die voor een van de mensen hier bedoeld is......
Het lijken FORD autos te zijn, maar dat is niet helemaal duidelijk

[ Voor 28% gewijzigd door ron65 op 14-09-2022 16:50 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ron65 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:36:

OEPS

hopelijk staat er geen wagen op die trein die voor een van de mensen hier bedoeld is......
Ford vervoert zijn auto's richting de UK per trein richting de Sloehaven/Vlissingen Oost alwaar ze op de boot gaan, zie Google Maps/Streetview:

https://www.google.nl/map...80613,1052m/data=!3m1!1e3

Ik vemoed dat de geraakte klanten zich dus vooral in het Verenigd Koninkrijk bevinden :+

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 14-09-2022 17:17 ]

www.google.nl

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

MisteRMeesteR schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:15:
[...]

Ford vervoert zijn auto's richting de UK per trein richting de Sloehaven/Vlissingen Oost alwaar ze op de boot gaan, zie Google Maps/Streetview:

https://www.google.nl/map...80613,1052m/data=!3m1!1e3

Ik vemoed dat de geraakte klanten zich dus vooral in het Verenigd Koninkrijk bevinden :+
wat een inmens parkeerterrein :-) dat moeten ze midden in Amsterdam neerleggen, parkeerprobleem opgelosst 8)7

Idd klanten in UK, wel balen zoiets. Mijn levering is met 5 weken ongeveer, en komt uit Gent, dus wel deze route ongeveer. Zag al mijn eeuwige "geluk" weer in actie in gedachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
ron65 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:36:

OEPS

Kan erger: https://www.vrt.be/vrtnws...-5-dagen-aan-het-branden/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Redox schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:55:
[...]

Magnesium, SRSM, plus, pilot en 20"
Hiermee dus het 'bewijs' dat de vertraging dus puur door de 19" velgen komt.
Want @BlowFish heeft behalve kleur en velgen dezelfde config, ik zelf heb ook nog geen VIN (begin mei besteld) maar heb dezelfde kleur als jij alleen dus 19" inch.

Wel erg jammer had van Polestar wel hogere verwachtingen als premium merk. Vertraging kan en is begrijpelijk in de huidige wereldsituatie. Maar niet vanwege velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelleratioN
Freakie1NL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:24:
[...]

Hiermee dus het 'bewijs' dat de vertraging dus puur door de 19" velgen komt.
Want @BlowFish heeft behalve kleur en velgen dezelfde config, ik zelf heb ook nog geen VIN (begin mei besteld) maar heb dezelfde kleur als jij alleen dus 19" inch.

Wel erg jammer had van Polestar wel hogere verwachtingen als premium merk. Vertraging kan en is begrijpelijk in de huidige wereldsituatie. Maar niet vanwege velgen.
Je conclusie dat het alleen door de 19" velgen wordt veroorzaakt is iets te voorbarig;

Bestelde uitvoering: SRSM, Space, 19"
Bestelbevestiging ontvangen op 17-06-2022 en VIN beschikbaar op 09-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

XelleratioN schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:37:
[...]

Je conclusie dat het alleen door de 19" velgen wordt veroorzaakt is iets te voorbarig;

Bestelde uitvoering: SRSM, Space, 19"
Bestelbevestiging ontvangen op 17-06-2022 en VIN beschikbaar op 09-09-2022
Toevallig Belgie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelleratioN
Nopes NL, er valt iig geen pijl op te trekken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeywezep
Mijn verwachte levertijd is zojuist van 14-11 naar 29-10 versprongen. Gok dat hij dan nu eindelijk op de boot staat. Midden Mei besteld, 3 weken geleden VIN verschenen. LRSM 19 inch zonder packs (Magnesium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvdo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-02 14:36
Mijn leveringsdatum op pro forma factuur is 14/10 geworden maar nog geen mail van het verschepen ontvangen.
Productiedatum was 16/08. LRSM 19 inch Pilot en Plus pack in Midnight kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
Vandaag een reactie van dealer gekregen na alle positieve berichten. Dealer zegt dat auto pas met de kerst verwacht wordt, besteld 11-2-22 xc40 single pure electric Ultimate sage green.. zij zeggen dat eerdere leveringen niet kloppen 😂.. kortom geen peil aan vast te knopen, we wachten maar…

Dealer zegt wel ; nog dit jaar rijden. We wachten helaas maar nog steeds af

[ Voor 22% gewijzigd door mozziej op 16-09-2022 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mozziej schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:06:
Vandaag een reactie van dealer gekregen na alle positieve berichten. Dealer zegt dat auto pas met de kerst verwacht wordt, besteld 11-2-22 xc40 single pure electric Ultimate sage green.. zij zeggen dat eerdere leveringen niet kloppen 😂.. kortom geen peil aan vast te knopen, we wachten maar…

Dealer zegt wel ; nog dit jaar rijden. We wachten helaas maar nog steeds af
Ik heb een collega die ook in Februari bestelde, ook Ultimate en ook Sage Green, die krijgt in de lease app te zien week 49, en de dealer zegt Februari 2023.

Zelf heb ik een PLUS besteld in Onyx Black, de app zei eerst week 48, sinds enkele weken is dat week 42 en ook de dealer zegt week 42. twee weken eerder besteld dan mijn collega.

Beide gevallen de single engine (de P6 zeg maar)

Inderdaad geen peil op te trekken.

Edit: kreeg de tijdelijke laadpas afgelopen week toegestuurd, vooruitlopend op de auto levering, lijkt erop dat er beweging in zit. LM zal vrijwel zeker meer weten dan ik, zij hebben het echte dealer contact. Ik ook wel, maar krijg daar minder te horen dan de LM, die betalen tenslotte de wagen, niet ik ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door ron65 op 18-09-2022 00:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-05-2024
Negen maanden geleden besteld, vrijdag opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjK-ViFT9v7FJVWQLW1GwiC9A8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLcpFACjGIF3LDhiWqIKqZeb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfDcNUKpmcsul33r_9oSR5rFjwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGuZHq37zQ6aTU6l6rt2Gkzo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkND0IST0iO-1SApTHCwMyftENM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2LT6hD4QDzAj0Ip57DLXWsI.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 Recharge Twin Ultimate, 20”, Sage green, pixel LED, getint glas achter, Nubuck interieur, RVS portier lijsten onder, type aanduiding zwart, trekhaak, klasse 3 alarm, MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
Wooaah :-) voor mij nog ongeveer 12 weken tot de levering (hopelijk ;-)), iets met kerst 2022 aldus de dealer.. Heb jij ook gewoon nog de pixel led koplampen omdat je toen nog in de ultimate dat standaard had zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertS68
mozziej schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:00:
[...]

Wooaah :-) voor mij nog ongeveer 12 weken tot de levering (hopelijk ;-)), iets met kerst 2022 aldus de dealer.. Heb jij ook gewoon nog de pixel led koplampen omdat je toen nog in de ultimate dat standaard had zitten?
Ja, klopt, en het werkt erg mooi moet ik zeggen 👍

XC40 Recharge Twin Ultimate, 20”, Sage green, pixel LED, getint glas achter, Nubuck interieur, RVS portier lijsten onder, type aanduiding zwart, trekhaak, klasse 3 alarm, MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Laatst online: 24-02 13:52
Mooie bak geniet er van, hoe ben je aan die zwarte letters gekomen?

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-05 19:15
Vandaag besteld een Volvo C40 Single motor

Kleur: Silver Dawn metallic
Fabrieksoptie: Extra getint glas achterportieren en achterruit
Accessoire(s): Lease afleverset en Trekhaak met semi elektrisch inklapbare kogel, 13 polig
Verwachte leverdatum: Week 17 2023
Velgen: 19"

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Babtvt schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:07:
Vandaag besteld een Volvo C40 Single motor

Kleur: Silver Dawn metallic
Fabrieksoptie: Extra getint glas achterportieren en achterruit
Accessoire(s): Lease afleverset en Trekhaak met semi elektrisch inklapbare kogel, 13 polig
Verwachte leverdatum: Week 17 2023
Velgen: 19"
Bijzonder dat volgens de Volvo website levertijd twee maanden is. Wat een verschil in data krijgt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:17:
[...]

Bijzonder dat volgens de Volvo website levertijd twee maanden is. Wat een verschil in data krijgt iedereen.
op de xc40 pure electric is het 9-11 maanden, geen 2. Maar de C40 daartegen inderdaad maar 2 maanden. blijft ondoorzichtig, onbegrijpelijk en vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Laatst online: 24-06-2024
C40 is minder populair. Maar wel z'n eigen onderdelen pool lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucbemoeitzich
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-01-2023
joeywezep schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:11:
Mijn verwachte levertijd is zojuist van 14-11 naar 29-10 versprongen. Gok dat hij dan nu eindelijk op de boot staat. Midden Mei besteld, 3 weken geleden VIN verschenen. LRSM 19 inch zonder packs (Magnesium)
Aangezien ik (tevens single motor met 19 inch) hem 4 weken later heb besteld dan jij, hoop ik dat ik hem ook 4 weken later geleverd krijg (=week 48 ongeveer).
Heb jij voor home delivery gekozen of voor ophalen in Beesd? Dat schijnt dus 2 a 3 weken te kunnen schelen!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 10:47
ron65 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:54:
[...]

Ik heb een collega die ook in Februari bestelde, ook Ultimate en ook Sage Green, die krijgt in de lease app te zien week 49, en de dealer zegt Februari 2023.

Zelf heb ik een PLUS besteld in Onyx Black, de app zei eerst week 48, sinds enkele weken is dat week 42 en ook de dealer zegt week 42. twee weken eerder besteld dan mijn collega.

Beide gevallen de single engine (de P6 zeg maar)

Inderdaad geen peil op te trekken.

Edit: kreeg de tijdelijke laadpas afgelopen week toegestuurd, vooruitlopend op de auto levering, lijkt erop dat er beweging in zit. LM zal vrijwel zeker meer weten dan ik, zij hebben het echte dealer contact. Ik ook wel, maar krijg daar minder te horen dan de LM, die betalen tenslotte de wagen, niet ik ;-)
Ik heb deze week ook de tijdelijke laadpas gekregen van Leaseplan. Toen dacht ik: kennelijk is er nieuws. Omdat ik wel zelf dealercontact heb (besteld bij lokale dealer) heb ik die gebeld. Die wist niets meer dan eerst, levering staat (nog steeds) op 2e helft oktober. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

YvoK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:49:
[...]

Ik heb deze week ook de tijdelijke laadpas gekregen van Leaseplan. Toen dacht ik: kennelijk is er nieuws. Omdat ik wel zelf dealercontact heb (besteld bij lokale dealer) heb ik die gebeld. Die wist niets meer dan eerst, levering staat (nog steeds) op 2e helft oktober. Ik ben benieuwd.
Idem hier, ik heb de dealer ook gecontacteerd, en zij hebben navraag gedaan bij hoofd-administratiekantoor van Volvo in utrecht (computerweg aldaar), maar levering staat gewoon op week 42. Vier weekjes nog dus... wachten kan lang duren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertS68
Bartelomeus schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:24:
[...]

Mooie bak geniet er van, hoe ben je aan die zwarte letters gekomen?
Dit heb ik door de dealer laten doen voor aflevering. Wat ze dan doen, ze bestellen nieuwe letters die ze zwart spuiten, koste 250 euro extra. De originele letters kreeg ik in een zakje mee 😉

• joeywezep
Lucbemoeitzich schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:10:
[...]

Aangezien ik (tevens single motor met 19 inch) hem 4 weken later heb besteld dan jij, hoop ik dat ik hem ook 4 weken later geleverd krijg (=week 48 ongeveer).
Heb jij voor home delivery gekozen of voor ophalen in Beesd? Dat schijnt dus 2 a 3 weken te kunnen schelen!
Ik had in eerste instantie home delivery maar heb bij het vernemen van soortgelijke berichten het laten aanpassen naar ophalen in Beesd.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

joeywezep schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:02:
[...]

Ik had in eerste instantie home delivery maar heb bij het vernemen van soortgelijke berichten het laten aanpassen naar ophalen in Beesd.
Ik neem aan Polestar?

De Volvo XC40 kon ik alleen maar via de dealer laten gaan, geen thuisbezorging. Dat wordt een lokale dealer, dus ongeveer 12 km van huis.

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

joeywezep schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:02:
[...]

Ik heb ooit home delivery aangeklikt, en heb het daarna helaas nooit meer naar Beesd kunnen aanpassen.. ach ja, paar weken kunnen er nog wel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeywezep
Ad Hox schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:51:
[...]

Ik heb ooit home delivery aangeklikt, en heb het daarna helaas nooit meer naar Beesd kunnen aanpassen.. ach ja, paar weken kunnen er nog wel bij.
Even support een berichtje doen! Tot 6 weken voor levering moet het te wijzigen zijn gaven ze aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunder1984
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-11-2022
Ad Hox schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:51:
[...]

Ik had (ivm leasemaatschappij) ook hard home delivery erin staan.
Even chatten met support, je VIN/ordernr doorgeven en hop het staat op Beesd.

Nog 1 weekje en dan heb ik em :D
PS2 SMLR Midnight met Plus & Pilot(light)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nog steeds geen VIN. Ondertussen verneem ik al uit eerst hand dat mensen die hem later hebben besteld hem al binnen een paar weken (lees midden oktober) kunnen ophalen.

Heb nu maar een klacht ingediend bij de leasemaatschappij, benieuwd wat die kunnen doen. Die stonden er op zich ook wel van te kijken dat de auto nog niet eens geproduceerd was, gezien de doorgegeven verwachte datum door Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Freakie1NL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:06:
Nog steeds geen VIN. Ondertussen verneem ik al uit eerst hand dat mensen die hem later hebben besteld hem al binnen een paar weken (lees midden oktober) kunnen ophalen.

Heb nu maar een klacht ingediend bij de leasemaatschappij, benieuwd wat die kunnen doen. Die stonden er op zich ook wel van te kijken dat de auto nog niet eens geproduceerd was, gezien de doorgegeven verwachte datum door Polestar.
Heel vreemd inderdaad. Heb je tussentijds ook steeds contact gehad met ze? Hopelijk komt je auto toch nog snel, desnoods pre-configered in een soortgelijke samenstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 15:23
Freakie1NL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:06:

Same here. Begint zachtjes aan best wel irritant te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Abby67 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:46:
[...]

Same here. Begint zachtjes aan best wel irritant te worden.
Hier ook hoor.. ook om de dag kijken of er al een VIN is . Voor mijn vakantie werd gezegd hij wordt deze week geproduceerd (begin augustus) het is nu eind September en nog niks. Begin het ook aardig irritant te vinden dat de leverdatum blijft schuiven en eigenlijk geen idee heb of December op kenteken wel gaat lukken. Enkel loze beloftes als ik de chat raadpleeg ... SMSR, 19” , Jupiter, pilot , plus . Half mei besteld. Ben ongeduldig I know :*)
Pagina: 1 ... 36 ... 49 Laatste