Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Koekhapperrr schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Die velgen heb ik wel voorbij zien komen, maar wat is er aan de neus veranderd?
De lichten zijn nieuw en de “grill” is ook lichtjes gewijzigd, laatste is wel subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 14:59
k-jah schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

De lichten zijn nieuw en de “grill” is ook lichtjes gewijzigd, laatste is wel subtiel.
Ik kan hier echt geen verschil in vinden :+ in de press release hebben ze het qua exterieur ook enkel over 2 nieuwe kleuren en gewijzigde velgen:
https://media.polestar.co...icing-for-2023-polestar-2

Ben nu toch wel benieuwd, heb je ergens een foto waar de wijzigingen op te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Koekhapperrr schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Ik kan hier echt geen verschil in vinden :+ in de press release hebben ze het qua exterieur ook enkel over 2 nieuwe kleuren en gewijzigde velgen:

Ben nu toch wel benieuwd, heb je ergens een foto waar de wijzigingen op te zien zijn?
https://www.autoweek.nl/a...%3A%2F%2Fwww.google.be%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Koekhapperrr schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Psssst, op de foto hierboven staat een XC40 eh :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
MisteRMeesteR schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Psssst, op de foto hierboven staat een XC40 eh :>
Mijn fout :+

De lijnen in de neus en de mistlampen van de nieuwe XC40 zijn wel nog sterker op de voorkant van de P2 gaan lijken zo te zien. Blijf het een mooie design-taal vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoffe
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-06-2023
Hi allen, ik volg dit topic al een tijdje. Eind mei een Polestar 2 SRSM met plus pakket besteld, voorlopige levering staat al een aantal weken op 30-11. Fingers crossed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Vandaag melding gekregen van de leasemij dat de op 21 juli bestelde XC40 verwacht geleverd gaat worden op 23 april 2023 🤞

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Mijn in maart bestelde XC40 zou half oktober geleverd kunnen worden. Het is een single engine Utimate waar de Pixel Led lampen vanaf gingen met de prijsverhoging. Na hier gelezen te hebben dat die weer konden zonder vertraging heb ik de dealer gevraagd of dit inderdaad kon. Nu zijn ze weer toegevoegd en de leverdatum is niet versprongen! Ben benieuwd!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:06
YvoK schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:17:
Mijn in maart bestelde XC40 zou half oktober geleverd kunnen worden. Het is een single engine Utimate waar de Pixel Led lampen vanaf gingen met de prijsverhoging. Na hier gelezen te hebben dat die weer konden zonder vertraging heb ik de dealer gevraagd of dit inderdaad kon. Nu zijn ze weer toegevoegd en de leverdatum is niet versprongen! Ben benieuwd!
Heel raar dit na gister gebeld te hebben, over mijn XC40, ook (besteld door leasemaatschappij) in maart (bevestiging bestelling 31 maart 2022), kreeg ik te horen dat de productie datum in februari 2023 ligt van de dealer. Tevens ook een single engine ultimate zonder pixel led lampen. Heel apart dit.

Daarbij staat de verwachte leverdatum in de ALD app nog steeds op 24 sepetember 2022. En als ik die dan bel met het nieuws dat het niet klopt, verkondigen zij dat ze die informatie rechtstreeks van de dealer krijgen. |:( |:( |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeywezep
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2024
Sinds gisteren ook een VIN-nummer zichtbaar in mijn profiel. Verwachte leverdatum staat op 9-11-2022.. Besteld op 16-5-2022.. Fingers Crossed! Op dit moment staat hij op home delivery.. zou het ophalen in bijv. beesd nog veel schelen? Iemand hier ervaring mee?

In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08 14:27
joeywezep schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:58:
Sinds gisteren ook een VIN-nummer zichtbaar in mijn profiel. Verwachte leverdatum staat op 9-11-2022.. Besteld op 16-5-2022.. Fingers Crossed! Op dit moment staat hij op home delivery.. zou het ophalen in bijv. beesd nog veel schelen? Iemand hier ervaring mee?
Goed nieuws dus!
Ik heb ‘m staan voor Beesd, geen idee of dat verschil maakt.

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 16:31
Sokoo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Heel raar dit na gister gebeld te hebben, over mijn XC40, ook (besteld door leasemaatschappij) in maart (bevestiging bestelling 31 maart 2022), kreeg ik te horen dat de productie datum in februari 2023 ligt van de dealer. Tevens ook een single engine ultimate zonder pixel led lampen. Heel apart dit.

Daarbij staat de verwachte leverdatum in de ALD app nog steeds op 24 sepetember 2022. En als ik die dan bel met het nieuws dat het niet klopt, verkondigen zij dat ze die informatie rechtstreeks van de dealer krijgen. |:( |:( |:(
Toch bijzonder, mijn bestelling in februari (XC40 ultimate) gedaan en dealer gaf vandaag nog steeds 'december 2022' aan te houden.. Ach we gaan het zien, hopelijk is de uitlevering van de XC40's dan op 'stoom'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 16:16
(jarig!)
Vandaag bij de dealer geweest i.v.m. proefrit.

Indicatie huidige levertijden wanneer er vandaag een bestelling de deur uitgaat (Single engine, Plus)
C40: maart 23
XC40: mei 23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
mozziej schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Toch bijzonder, mijn bestelling in februari (XC40 ultimate) gedaan en dealer gaf vandaag nog steeds 'december 2022' aan te houden.. Ach we gaan het zien, hopelijk is de uitlevering van de XC40's dan op 'stoom'.
Ok, heb het even nagekeken en mijn XC40 Ultimate is 14 februari bevestigd als BESTELD door de leasemaatschappij (Leaseplan). Leverweek staat op 43 en gisteren ook van de dealer bevestigd gekregen dat dit de echte planning is. "Mijn" auto heeft voor de zomervakantie al een productie-slot gekregen in de planning die nu niet veranderd is met de toevoeging van Pixel-Led. Ik heb nog steeds goede hoop dat ik over 2 maanden rijd.

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

YvoK schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Ok, heb het even nagekeken en mijn XC40 Ultimate is 14 februari bevestigd als BESTELD door de leasemaatschappij (Leaseplan). Leverweek staat op 43 en gisteren ook van de dealer bevestigd gekregen dat dit de echte planning is. "Mijn" auto heeft voor de zomervakantie al een productie-slot gekregen in de planning die nu niet veranderd is met de toevoeging van Pixel-Led. Ik heb nog steeds goede hoop dat ik over 2 maanden rijd.
Grappig, Leaseplan bevestigde mijn wagen ook als besteld op 10 februari, leverweek 42, is nu 48. Wel was er tussen 15 feb en 30 maart niets van een bestelling te zien in de mijn leaseplan omgeving, die heeft 6 weken storing gehad.
Ik vrees dat die 6 weken net die 6 weken zijn die mijn wagen later gaat komen, oftewel er is wat fout gegaan destijds met de bestelling.
Grappige is dat ik werd gefeliciteerd met mijn nieuwe Astra begin April, die ik al sinds 2017 rijd.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• mozziej
  • Laatst online: 11-09 16:31
We gaan het zien, mijn bestelling is op 11 februari bevestigd.. naja we gaan het zien!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:10
Mijn collega heeft zijn XC40 Single Motor Plus besteld midden maart via onze werkgever. Die kopen hem in ipv te leasen. Toen was de verwachtte levertijd 6 maand, het ging om een pre-order die al voordien in bestelling stond en waarvan het kleur en evt extra opties nog aangepas konden worden. Vandaag kreeg hij echter te horen van de leverancier (in België) dat het dan toch 10-11 maand gaat worden.

Hiermee zal ik mijn verwachtingen dan ook maar bijstellen. Mijn in juli bestelde xc40 zal wellicht niet in mei geleverd worden zoals toen aangegeven door de dealer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Werd vandaag gebeld door mijn Volvo dealer dat hij in week 34 mijn auto opnieuw wilt gaan configureren en indienen zonder langere levertijd (hij is vorige maand besteld en staat op levering van 23-04-2023) zodat ik een M24 krijg ipv een M23 waarbij het uitgerust is met een range extender van 100km, en dat zonder meerprijs... Hij zou nog gaan uitzoeken of pixel LED nu ook besteld kan worden zonder langere levertijd (zou bij bestelling vorige maand de levertijd met 6 maanden verlengen)... Heel erg blij met mijn dealer! _/-\o_

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Is dit de bestaande range extender (warmtepomp)? Of komt Volvo met andere opties in MY24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Nee de warmtepomp zat er al op, ze hebben de motor/accupakket onder handen genomen heb ik begrepen van de dealer, zou vanaf week 34 te configureren zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 13-08-2022 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel850
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
joeywezep schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:58:
ik had de pech dat door transport problemen tussen zeebrugge en Niham Den haag en daaruit de homedelivery (2 maanden) denk serieus dat zelf ophalen in beesd veel scheelt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQFZ2SOE9lp-cPhj7mBiUFUhwuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEh14IfP0Jm9kXJMEgB7eFcw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:55:
Werd vandaag gebeld door mijn Volvo dealer dat hij in week 34 mijn auto opnieuw wilt gaan configureren en indienen zonder langere levertijd (hij is vorige maand besteld en staat op levering van 23-04-2023) zodat ik een M24 krijg ipv een M23 waarbij het uitgerust is met een range extender van 100km, en dat zonder meerprijs... Hij zou nog gaan uitzoeken of pixel LED nu ook besteld kan worden zonder langere levertijd (zou bij bestelling vorige maand de levertijd met 6 maanden verlengen)... Heel erg blij met mijn dealer! _/-\o_
100km? :? Als in +1/4 range?
Heeft de dealer dat ook op papier gezet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-11-2022
daniel850 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:10:
[...] denk serieus dat zelf ophalen in beesd veel scheelt
Had “toevallig” vandaag contact met Polestar Support.
Ze zeggen dat het ongeveer 1 week scheelt (1 week eerder in Beesd vs thuis bezorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel850
  • Laatst online: 31-05-2024
Thunder1984 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Had “toevallig” vandaag contact met Polestar Support.
Ze zeggen dat het ongeveer 1 week scheelt (1 week eerder in Beesd vs thuis bezorgen).
thrust me....bij polestar support roepen ze van alles maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 09:30
Had een PS2 besteld op 15 juli, maar 2 weken geleden kwam dezelfde configuratie voorbij bij de snel leverbare modellen. Order omgezet & handover staat nu gepland op 26-8.

Benieuwd of ik wel DAB+ erop heb zitten, want is een 22 model ipv 23 model, gezien de velgen. Is dat ergens te achterhalen op basis van VIN of kenteken?

[ Voor 11% gewijzigd door JPM85 op 14-08-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoffe
@joeywezep De support van Polestar geeft aan dat het gemiddeld 2 weken kan schelen.. (ophalen in Beesd t.o.v. thuisaflevering). Zelf heb ik het via hen als het goed is omgezet naar ophalen in Beesd. Elke dag eerder is mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50

Ad Hox

N/A

Mijn PS2 LR met 19” wielen is op 17 mei bevestigd, en heb sinds dit weekend een VIN-nummer. Aflevering staat op “november”, via inspect element is de datum 3-11-2022.

Ben benieuwd! Zou mij niet tegenvallen als november lukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thunder1984
Hoffe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:00:
@joeywezep De support van Polestar geeft aan dat het gemiddeld 2 weken kan schelen.. (ophalen in Beesd t.o.v. thuisaflevering). Zelf heb ik het via hen als het goed is omgezet naar ophalen in Beesd. Elke dag eerder is mooi meegenomen ;)
Bij mij was het 1 week, dus ja geen idee wat ze precies waarom zeggen ;)
Maar ik heb wel de bevestiging binnen dat de aflevering is omgezet van thuis naar Beesd (04-10 is huidige schatting), dus fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoffe
Dat is inderdaad wel bijzonder. De conclusie is in ieder geval dat Beesd hoogstwaarschijnlijk sneller gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeywezep
@Hoffe @Thunder1984 Super, ook maar omzetten dus! Zoals jullie al zeiden elke dag eerder is mooi mee genomen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Afgelopen vrijdag opgehaald in Beesd, super blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHYPBuEQ8j5iunEAlAPa4U7N8L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJKDmtgkm49Y4PfwlHlUgwyj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVVBhGBaSStdUHyjpPOzZKBnFVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IBPvgwLABgIvwaFMcxT22bu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y230yNFJKAhfmS-iE8nj3_7sHjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4Jv4OX8zmbildhnRarUesfx.jpg?f=fotoalbum_large

Pro-tip voor wie de afleverexperience niet wil verpesten: neem de deur links en loop niet zomaar via de garagedeur naar binnen mocht hij open staan ;) . Ik stond er al via de orderpagina te checken welke auto de mijne was. De correcte volgorde is dat je eerst een marketingfilmpje te zien krijgt en dan een unveil :P .

De afleverdude wist me te vertellen dat er op dit moment erg weinig afleveringen (enkele tientallen per week inclusief thuisbezorging) zijn, vrijdag zelfs maar twee. Ik kon meteen beginnen ondanks het feit dat ik een half uur te vroeg was in verband met dienstregeling van de trein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Volvo Penta
  • Laatst online: 02-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7BrOEBsNT7lBohqR2NmYC8X_Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hG27ic0Y3zmJvIWLF7ihPjI2.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijdag opgehaald 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Gefeliciteerd! Is dit een nieuwe bestelde xc40? Mag ik vragen hoelang de levertijd was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvo Penta
ferrie99 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Gefeliciteerd! Is dit een nieuwe bestelde xc40? Mag ik vragen hoelang de levertijd was?
30 november hebben we een MY22 besteld en deze is eind december door Volvo geannuleerd. 5 januari hebben we MY23 besteld. Deze is de 6 juli uit de fabriek gekomen en omdat wij 6 weken op vakantie waren is hij pas 19 augustus afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

Worden de Volvo en de Polestar trouwens in dezelfde fabriek in elkaar gezet?

Hier een P2 SRSM begin mei besteld door leasemaatschapij, maar nog steeds geen VIN zichtbaar. Zie een aantal Tweakers die aangegeven al een VIN te hebben, die net even iets later hebben besteld. Vreemd.

Krijg je trouwens een melding van het VIN, of is het een kwestie van periodiek zelf kijken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 00:41
JPM85 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:16:
Had een PS2 besteld op 15 juli, maar 2 weken geleden kwam dezelfde configuratie voorbij bij de snel leverbare modellen. Order omgezet & handover staat nu gepland op 26-8.

Benieuwd of ik wel DAB+ erop heb zitten, want is een 22 model ipv 23 model, gezien de velgen. Is dat ergens te achterhalen op basis van VIN of kenteken?
Dan was jij me dus voor! Eind mei besteld en ook daarover contact opgenomen. Was net weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Freakie1NL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:18:

Hier een P2 SRSM begin mei besteld door leasemaatschapij, maar nog steeds geen VIN zichtbaar. Zie een aantal Tweakers die aangegeven al een VIN te hebben, die net even iets later hebben besteld. Vreemd.

Krijg je trouwens een melding van het VIN, of is het een kwestie van periodiek zelf kijken.
Bij mij is de bestelling op 19 mei bevestigd (week eerder via de LM besteld). Sinds een week of twee een VIN toegewezen, dat zag ik omdat ik zelf keek in de portal op de website. Geen notificatie van gehad. Verwachte leverdatum is steeds eind oktober/begin november..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ad Hox schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Bij mij is de bestelling op 19 mei bevestigd (week eerder via de LM besteld). Sinds een week of twee een VIN toegewezen, dat zag ik omdat ik zelf keek in de portal op de website. Geen notificatie van gehad. Verwachte leverdatum is steeds eind oktober/begin november..
Die van mij is 18 mei besteld (aldus LM, inderdaad ook een week eerder daar besteld). Gezien tussen jou en mij dus maar 1 week zit, had ik dat nu wel verwacht. Maar nog steeds geen VIN. Mijn leverdatum was al uitgesteld van eind oktober/begin november naar december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Freakie1NL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:27:
[...]

Die van mij is 18 mei besteld (aldus LM, inderdaad ook een week eerder daar besteld). Gezien tussen jou en mij dus maar 1 week zit, had ik dat nu wel verwacht. Maar nog steeds geen VIN. Mijn leverdatum was al uitgesteld van eind oktober/begin november naar december.
Misschien nog te maken met de uitvoering?
Ik heb een SM LR met plus pakket, 19” velgen, Midnight en als (enige) optie de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ad Hox schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Misschien nog te maken met de uitvoering?
Ik heb een SM LR met plus pakket, 19” velgen, Midnight en als (enige) optie de trekhaak.
Hier een SM SR met pilot lite. Verder geen opties gedaan (bijtelling, trekhaak doe ik wel achteraf ;) ) .

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door Freakie1NL op 22-08-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Zo te zien toch nog wel wat verschillen. Maar geen idee wat nu doorslaggevend is. Motor? Bekleding? Packs?

Trouwens, de trekhaak was een accesoire en die zit, voor zover ik weet, niet in de bijtelling.. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Anders is het inderdaad wel een beetje zonde, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ad Hox schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:56:
Zo te zien toch nog wel wat verschillen. Maar geen idee wat nu doorslaggevend is. Motor? Bekleding? Packs?

Trouwens, de trekhaak was een accesoire en die zit, voor zover ik weet, niet in de bijtelling.. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Anders is het inderdaad wel een beetje zonde, ja :)
Bij veel leasemaatschappijen kun je de trekhaak als optie en als accessoire kiezen.
Verschil in prijs is er niet, wel in bijtelling, de optie wordt meeberekend.

Het grote verschil is het moment van onderbouw ervan, als dit fabriek af gebeurt is het een optie, gebeurt het pas bij de dealer, dan is dat na vaststelling van de fiscale waarde van de wagen en wordt de trekhaak als accessoire geteld en telt niet meer in de bijtelling mee.
Nadeel is dat de auto tussen afleveren bij de dealer en overhandiging aan de berijder een week langer bij de dealer blijft voor de onderbouw van de haak, ze vragen dan ook je kenteken iets later aan (minder haast). Als dat net rond de jaarwisseling is kan het je zomaar een stropje opleveren doordat de bijtelling dan net omhoog gaat oid. Ik zit in die situatie, en hoop dat ze echt week 48 als aflevering aan de berijder bedoelen en niet aflevering bij de dealer waarna nog twee weken eroverheen gaat en de wagen mogelijk in 2023 terecht gaat komen (kerstreces en mogelijk rekken om het kenteken in 2023 te boeken = meer restwaarde over 5 jaar voor de LM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

FYI.

Ik heb zonet een mailtje gekregen van Volvo scancar (Belgische Polestar Handover Center), iets met GDPR en het feit dat ze mijn gegevens hebben ontvangen.

Naar aanleiding hiervan heb ik de P* bestelpagina bekeken, en het blijkt dat er een chassisnummer en proforma factuur is toegevoegd. Levertijd staat onveranderd op December 2022 (Besteld op 9 Juli).

Waarschijnlijk niet heel spannend, maar toch fijn dat er weer beweging in gekomen is.

Net even het factuur bekeken, waarin staat vermeld:
Verwachte afeveringsdatum 04.11.2022
Nummerplaat -
Datum eerste inschrijving -
Verwachte productiedatum 20.08.2022

[ Voor 17% gewijzigd door Redox op 22-08-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Freakie1NL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:18:

Nee, Volvo (xc40) is België, polestar China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Lucky0wn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Dan was jij me dus voor! Eind mei besteld en ook daarover contact opgenomen. Was net weg :(
Balen voor je!
Eerst kreeg ik hetzelfde te horen, maar dag later werd ik gebeld dat een collega van mijn contactpersoon de auto snel besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Volvo Penta schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

30 november hebben we een MY22 besteld en deze is eind december door Volvo geannuleerd. 5 januari hebben we MY23 besteld. Deze is de 6 juli uit de fabriek gekomen en omdat wij 6 weken op vakantie waren is hij pas 19 augustus afgeleverd.
Hartstikke mooi Volvo Penta, gefeliciteerd ermee!
Aan de andere kant snap er geen jota van. Mijn XC40 MY23 (Single motor, Core) is op 25 januari besteld en ik weet niet beter dan dat de auto in december geleverd gaat worden. Dit betreft een particuliere aankoop, geen lease dus.
Voor mij persoonlijk is het een enigszins bittere pil dat het soms blijkbaar wel sneller kan...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmer72
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:24
Femme schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Je gaat naar de orderstatuspagina op de website van Polestar, opent de inspector van je browser en dan kijk je bij Network > XHR/Fetch naar een request met de naam order2delivery. Er zijn er meerdere. Je moet even de juiste vinden en zoeken naar 'earliestPossibleHandover'. Als je geen requests ziet moet je wellicht je pagina reloaden. Ik gebruik Safari. In Chrome of Firefox werkt het misschien weer net iets anders.

[Afbeelding]
Voor een ieder die Polestar heeft besteld is bovenstaand bericht handig. Ik kan hierin ook zien dat de datum weer iets naar voren is gehaald. Overigens werkt deze werkwijze ook voor Windows (op de betreffende website op rechtermuisknop klikken en dan "inspectie" kiezen, hierna kiezen voor "netwerk", XHR/Fetch en de juiste regel met "order2delivery"). Succes.
Om het plaatje te zien, even in de zoekfunctie XHR invoeren.

[ Voor 0% gewijzigd door Remmer72 op 22-08-2022 20:33 . Reden: Haakje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoffe
Vandaag in de app melding gehad dat de levering is gewijzigd naar januari.
Gaat om PS2 SMSRM met Plus pakket. Besteld op 19 mei, de estimated date heeft een tijd gestaan op eind november en nu helaas 4 januari.. Van de leasemaatschappij nog niets vernomen (destijds 1e week nov meegekregen vanuit hen en in principe zouden zij mij moeten updaten bij vertraging...(?).

Iemand ervaring mee dat de datum ook weer naar voren schuift, om mij een beetje hoop te geven ;)
Overigens ook nog geen VIN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvo Penta
Wij zijn ook particulier en hadden ook eerst MY22 core met klimaat paket besteld.
Echter nadat het MY23 moest worden kwamen wij er achter dat op de core MY23 het een en ander miste t.o.v. MY22 daarom hebben wij besloten van de subsidie af te zien en de auto naar eigen wens aan te kleden.
We hebben nu een plus met metallic lak, getinte ramen en andere bekleding. Wat wij wel van onze dealer hebben begrepen is dat onze productie plaats naar voren is geschoven door een annulering van een andere klant en wij op die plek zijn gezet. Als er niet geannuleerd was dan was onze auto er waarschijnllijk ook nog niet geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
Hoffe schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:52:
Gaat om PS2 SMSRM met Plus pakket. Besteld op 19 mei, de estimated date heeft een tijd gestaan op eind november en nu helaas 4 januari.. Van de leasemaatschappij nog niets vernomen (destijds 1e week nov meegekregen vanuit hen en in principe zouden zij mij moeten updaten bij vertraging...(?).

Iemand ervaring mee dat de datum ook weer naar voren schuift, om mij een beetje hoop te geven ;)
Check even de snel leverbaar pagina, daar staat er eentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Verhip bij mij nu ook. (zie boven welke ik besteld heb). Ik ga hier wel contact over opnemen met de LM want hier ga ik niet meer akkoord. Heb zwart op wit bevestigd gekregen dat het in 2022 geleverd zou worden.

Hoewel ik begrip voor wat er wereldwijd speelt en hierdoor er vertraging kan ontstaan, is dit natuurlijk onacceptabel als een merk aangeeft 'nee hoor, ondanks alles is onze levertijd maar 4 maanden dat garanderen wij' en vervolgens dit merk bijna het dubbele nodig heeft.

Dan had ik net zo goed voor een Ford Mustang kunnen gaan.

Overigens opmerkelijk dat Polestar nu op de site nog steeds aangeeft nu bestellen is leveren in januari. Ben nu al 2x vertraagd maar vertraag nu steeds met de indicatie voor nieuwe bestellingen mee. Ergo Polestar heeft de afgelopen 3 maanden stil gezeten?

[ Voor 10% gewijzigd door Freakie1NL op 22-08-2022 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boon
  • Laatst online: 30-12-2024
Hier een SMLR met 19 inch, Pilot Lite in Magnesium bestelling bevestigd op 31/5/22 en vooralsnog staat hij op December. Volgens de customer service zou hij laatste week Augustus gebouwd worden en Half November geleverd (Computer systeem rond af naar boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deen
  • Laatst online: 14-09 11:39
Hier een PS2 SMSRM met 19 inch, Plus pakket en magnesium besteld door LM op 24-05. Gister de bevestiging ontvangen voor handover op 20-09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelstroop
  • Laatst online: 09-07-2023
Zit toch wel behoorlijke variatie in.
Hier PS2 SMSR, 19 inch, plus pakket en thunder besteld door LM op 16-02, handover op 15-09.

ETA ging van juli naar juni naar mei naar juli naar augustus en nu dus uiteindelijk september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
  • Laatst online: 11-07-2024
Vulcan750 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Hartstikke mooi Volvo Penta, gefeliciteerd ermee!
Aan de andere kant snap er geen jota van. Mijn XC40 MY23 (Single motor, Core) is op 25 januari besteld en ik weet niet beter dan dat de auto in december geleverd gaat worden. Dit betreft een particuliere aankoop, geen lease dus.
Voor mij persoonlijk is het een enigszins bittere pil dat het soms blijkbaar wel sneller kan...
Zou dan zo maar kunnen kloppen, ik zit er met besteldatum tussenin! Mijn auto ( XC40 Single motor Plus ) is besteld op 19 jan, verwachte levering volgens dealer tweede helft september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Mardijk schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Zou dan zo maar kunnen kloppen, ik zit er met besteldatum tussenin! Mijn auto ( XC40 Single motor Plus ) is besteld op 19 jan, verwachte levering volgens dealer tweede helft september.
Mijne is 24 januari besteld met als productie eind september. Levering zal rond begin oktober zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ocirina schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Mijne is 24 januari besteld met als productie eind september. Levering zal rond begin oktober zijn.
Vreemde verschillen, mijne is 31 januari besteld, levering begin december.. tussen bestelling zit bij ons 1 week, tussen de leveringen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Kleine update hier. Productieslot voor de C40 op 1 december. Echter door de situatie in China (laag water, fabrieken dicht) begreep ik van de dealer gisteren dat ze hoogstwaarschijnlijk weer gaan uitlopen.

Op zich geen groot probleem, maar feit is wel dat de auto's per januari 2023 weer duurder worden plus de lichte stijging in bijtelling.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
ron65 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Vreemde verschillen, mijne is 31 januari besteld, levering begin december.. tussen bestelling zit bij ons 1 week, tussen de leveringen 2 maanden.
We moeten eerst nog maar eens zien wat er klopt van de voorspellingen van onze dealers. Heb wel eens het idee dat zij het ook niet weten en daarom maar telkens wat opschuiven. In juli was voor mij ook nog de verwachtte levering dealer half augustus. Werd twee weken geleden ineens tweede helft september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 16:16
(jarig!)
3clectic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:47:
Op zich geen groot probleem, maar feit is wel dat de auto's per januari 2023 weer duurder worden plus de lichte stijging in bijtelling.
O? Wat is hiervan je bron?

Twee weken terug bij de Volvo dealer geweest voor een XC40. Er werd mij bij een vraag over prijsstijgingen geantwoord dat dit voorlopig niet aan de orde is.

Wel werd me vermeld dat de XC40 gemiddeld genomen ~7500 euro in prijs is gestegen t.o.v. een jaar eerder.

Bijtelling klopt idd. 16% tot 30k.

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 23-08-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Dix0r schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

O? Wat is hiervan je bron?

Twee weken terug bij de Volvo dealer geweest voor een XC40. Er werd mij bij een vraag over prijsstijgingen geantwoord dat dit voorlopig niet aan de orde is.

Wel werd me vermeld dat de XC40 gemiddeld genomen ~7500 euro in prijs is gestegen t.o.v. een jaar eerder.

Bijtelling klopt idd. 16% tot 30k.
'

Bron is dealer en folder met prijzen vanaf 1 januari 2023 ( https://www.volvocars.com...af-en-lease/prijslijsten/) . Ik spreek in dit geval specifiek over de C40. Huidige fiscale waarde auto: 56.989,79. Vanaf 2023: 57.830 waarbij het enige verschil de velgen zijn dus het prijsverschil is iets boven de 1000 euro afhankelijk van de opties.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43

Hier helaas hetzelfde. Mei besteld. Toen werd aangegeven levering oktober. Ondertussen oktober —> november —> december —> vandaag januari. Contact opgenomen met chat en die gaven 3 weken geleden aan dat de auto die week geproduceerd zou worden.. Vandaag vertellen ze dat ze het niet weten maar er alles aan doen dat de auto in 2022 op kenteken staat (hoe dan.. ) Jammer dit 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Zojuist mijn bestelling van eind juni om kunnen zetten naar een 2022 model DMLR met Pilot en Plus pakket!
Helemaal happy omdat ie nu eind september ipv januari komt!

Verschillen tussen 2022 en 2023 model neem ik voor lief!

[ Voor 15% gewijzigd door Lucky0wn op 23-08-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Lucky0wn schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:16:
Zojuist mijn bestelling van eind juni om kunnen zetten naar een 2022 model DMLR met Pilot en Plus pakket!
Helemaal happy omdat ie nu eind september ipv januari komt!

Verschillen tussen 2022 en 2023 model neem ik voor lief!
Via LM of direct met P* ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
BlowFish schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Hier helaas hetzelfde. Mei besteld. Toen werd aangegeven levering oktober. Ondertussen oktober —> november —> december —> vandaag januari. Contact opgenomen met chat en die gaven 3 weken geleden aan dat de auto die week geproduceerd zou worden.. Vandaag vertellen ze dat ze het niet weten maar er alles aan doen dat de auto in 2022 op kenteken staat (hoe dan.. ) Jammer dit 🥲
Het is inderdaad een grote grabbelton… Ik heb eind maart bevestiging bestelling ontvangen, leveringsdatum veranderde wekelijks. Inmiddels wel een VIN en staat ie op de boot! Handover begin okt.
Overigens wel netjes dat ik een MY23 krijg zonder prijsverhoging!

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Via de LM (A-point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Vandaag reed ik een vrachtwagen voorbij met 6 Polestars erop op de route richting Beesd (A59 bij Hooipolder).
Wel allemaal MY22 velgen, kleur etc kon ik niet zien omdat ze volledig ingepakt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
ron65 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Inderdaad, niks nuttigs over te zeggen. Ik denk dat de meeste dealers ook maar wat roepen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ocirina schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Inderdaad, niks nuttigs over te zeggen. Ik denk dat de meeste dealers ook maar wat roepen. 8)7
Nou, zojuist bericht van de LM dat de dealer heeft laten weten dat "helaas de leverweek gewijzigd is".
Week 48/22 wordt nu 42/22, reden: "auto eerder dan verwacht"!

Tombola ten top, maar voor mij is deze fijn, 6 weken eerder dan sinds mei in de planning stond (in mei werd de leverweek van 43 naar 48 verschoven).
Enfin, het aftellen gaat ineens snel zo, nog een kleine 8 weken maar van de bijna 10 maanden totaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goorstef
  • Laatst online: 14-03-2023
Volg al een tijdje dit topic. Ben zelf ook in afwachten van de levering van mijn Polestar. _/-\o_

Specs:
  • SRSM
  • Midnight
  • Geen packs
  • Standaard 19" velgen
Bestelling:
  • Bestelling bevestigd door Polestar op 21/06/2022
  • Verwachte leverdatum: Januari
  • estimatedDeliveryDate (via inspect): 19/12/2022
  • Vooralsnog geen VIN zichtbaar
  • Support vertelde me dat productie gepland stond voor 2de helft van september
  • Bestelling via LM
  • Markt: Belgïe
Ben benieuwd wanneer bij mij de VIN zichtbaar gaat worden. Als ik hier zo lees kunnen de wachttijden nogal verschillen per bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-06 15:49
Ik ben ook not amused.
PS2 besteld via LM op 18 mei, bevestig op 30 mei. Meerdere contacten met Beesd (paar keer proefrit en via chat). Levertijd oktober. Misschien november, maar zeker dit jaar. Via orderpagina levertijd: Oktober-december-sinds 3 augustus november en nu par dagen geleden januari!!! ETD via inspect 4 januari 2023. *grom*
Grappig dat de LM nog steeds uitgaat van November.

Besteld:
- SMSR 19 inch velgen standaard kleur (Magnesium)
- plus en pilot lite pakket

Ik vind dit eigenlijk te gek voor woorden. Dit heeft gevolgen voor de bijtelling als het idd. januari wordt. Dit terwijl ik hier lees dat diverse mensen die rond dezelfde tijd hebben besteld al een VIN-nummer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Abby67 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:10:
Ik ben ook not amused.
PS2 besteld via LM op 18 mei, bevestig op 30 mei. Meerdere contacten met Beesd (paar keer proefrit en via chat). Levertijd oktober. Misschien november, maar zeker dit jaar. Via orderpagina levertijd: Oktober-december-sinds 3 augustus november en nu par dagen geleden januari!!! ETD via inspect 4 januari 2023. *grom*

Besteld:

Ik vind dit eigenlijk te gek voor woorden. Dit heeft gevolgen voor de bijtelling als het idd. januari wordt. Dit terwijl ik hier lees dat diverse mensen die rond dezelfde tijd hebben besteld al een VIN-nummer hebben.
Zou PS support eens bellen. Soms kun je door een kleine wijziging (bv. kleur) de auto ineens maanden eerder ontvangen. Vooral vanwege de lagere bijtelling is het dat soms wel waard.

• Abby67
Koekhapperrr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Zou PS support eens bellen. Soms kun je door een kleine wijziging (bv. kleur) de auto ineens maanden eerder ontvangen. Vooral vanwege de lagere bijtelling is het dat soms wel waard.
Heb inmiddels contact gehad via de chat. Men wist mij te melden dat de auto in december zal aankomen in Nederland en ook dan meteen op kenteken wordt geschreven. We wachten maar af.

Bijzonder is ook dat als je nu dezelfde configuratie bestelt, de levertijd ook januari 2023 is.

[ Voor 9% gewijzigd door Abby67 op 25-08-2022 11:11 ]

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
De volvo C40 in mei 2022 besteld. En in juni gevraagd bij de dealer naar de verwachte levering. Die stond toen op 24-11-2022.

In augustus een brief ontvangen van volvo nederland dat de levering vertraagd is… zonder concrete datum te noemen.
Nu weer contact opgenomen met de dealer en dit is nu de stand van zaken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Po5VD-6Esp7rZtn108cDWZR6EHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eKHEFEzwyR4cN9gFhb67LoQ2.png?f=user_large

Nu is de afleverdatum tussen 19-11-2022 en 29-11-2022? Of zie ik iets over het hoofd.

Voor nu wel erg blij dat de (versnelling?!) of de vertraging meevalt. We gaan het zien.

• Boon
  • Laatst online: 30-12-2024
Abby67 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Heb inmiddels contact gehad via de chat. Men wist mij te melden dat de auto in december zal aankomen in Nederland en ook dan meteen op kenteken wordt geschreven. We wachten maar af.

Bijzonder is ook dat als je nu dezelfde configuratie bestelt, de levertijd ook januari 2023 is.
Het is idd bijzonder en lijkt af en toe wel een soort lotto.
Mijn aflevering stond thuis in Amsterdam maar heb toen gevraagd of het ook in Beesd kon in de hoop dat dat ook iets sneller is. Nu is hij gewijzigd naar een Volvo dealer in Amsterdam dus ben benieuwd.

Mijn via inspect op 6/12/22 leverdatum en volgens CS zou hij deze of volgende week gebouwd moeten worden.

• Thunder1984
Vandaag net mijn handover ingepland in Beesd.

In begin maart besteld bij LM, P* heeft de order bevestigd op 2022-03-24.
PS2 SMLR Midnight met Pilot Lite & Plus pakket.

Handover date 2022-09-30, terwijl eerder vandaag nog 2022-10-05 in de inspect stond ;).

• Gnoesify
Thunder1984 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:23:
Vandaag net mijn handover ingepland in Beesd.

In begin maart besteld bij LM, P* heeft de order bevestigd op 2022-03-24.
PS2 SMLR Midnight met Pilot Lite & Plus pakket.

Handover date 2022-09-30, terwijl eerder vandaag nog 2022-10-05 in de inspect stond ;).
Hier idem! Er stond bij mij ook 5 oktober, maar zojuist de handover bevestigd op 29 september! Ik ben een blij mens oOo

SMLR | Midnight | Plus

• GerardBr
  • Laatst online: 10-02-2024
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.

Op 18 januari een XC40, P6, Plus in Sage Green (leaseauto) besteld. Verwachte leverdatum was toen 26 oktober. in het voorjaar een update gekregen dat de auto rond 24 juni kon worden geleverd. In juni een update gekregen dat de auto tussen 20 en 30 augustus bij de dealer wordt geleverd. De auto is eergisteren bij de dealer geleverd en de aflevering vindt plaats half september ivm afloopdatum van huidige auto (Renault Talisman - diesel). ik ben benieuwd naar mijn ervaringen met electrisch rijden!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

BlowFish schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Vreemd, net nog even contact gezocht met support. En die geven aan alle MY23 me 19 inch vertraagd. Wel vreemd dat er hier mensen zijn die hem later hebben besteld maar wel al een VIN hebben. Hebben die dan toevallig voor de 20 inch gekozen?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Abby67 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:10:
Ik ben ook not amused.

Besteld:

Hier via inspect op 3 januari. Gebeld met Polestar die geven aan vooralsnog in december hem te verwachten en dan te kentekenen.

• Mardijk
GerardBr schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:43:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.

Op 18 januari een XC40, P6, Plus in Sage Green (leaseauto) besteld. Verwachte leverdatum was toen 26 oktober. in het voorjaar een update gekregen dat de auto rond 24 juni kon worden geleverd. In juni een update gekregen dat de auto tussen 20 en 30 augustus bij de dealer wordt geleverd. De auto is eergisteren bij de dealer geleverd en de aflevering vindt plaats half september ivm afloopdatum van huidige auto (Renault Talisman - diesel). ik ben benieuwd naar mijn ervaringen met electrisch rijden!
Hoi GerardBr, mag ik vragen waar je de auto besteld hebt? Mijn auto in zelfde configuratie alleen andere kleur is op 19 jan besteld, verwachte levering tweede helft september... :( Morgen maar weer even contact opnemen met mijn dealer ;)

• joeywezep
Freakie1NL schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:15:
[...]

Vreemd, net nog even contact gezocht met support. En die geven aan alle MY23 me 19 inch vertraagd. Wel vreemd dat er hier mensen zijn die hem later hebben besteld maar wel al een VIN hebben. Hebben die dan toevallig voor de 20 inch gekozen?
De mijne is 16 mei bevestigd.. MY23 met 19 inch wielen. De auto staat al te wachten in de haven. Gok dat er 2 weken geleden een VIN nummer verschenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardBr
Mardijk schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Hoi GerardBr, mag ik vragen waar je de auto besteld hebt? Mijn auto in zelfde configuratie alleen andere kleur is op 19 jan besteld, verwachte levering tweede helft september... :( Morgen maar weer even contact opnemen met mijn dealer ;)
Goedemorgen Mardijk, bij Ton van Kuijk in Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
GerardBr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:51:
[...]

Goedemorgen Mardijk, bij Ton van Kuijk in Alkmaar
Dat is lekker, ik ook ! Gaan even bellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mardijk
Vanmorgen contact gehad van Ton van Kuijk in Alkmaar, blijkt dat onze auto's samen op de vrachtwagen hebben gestaan ! ;) Kan auto met beetje geluk half september ophalen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mardijk schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:15:
Vanmorgen contact gehad van Ton van Kuijk in Alkmaar, blijkt dat onze auto's samen op de vrachtwagen hebben gestaan ! ;) Kan auto met beetje geluk half september ophalen !
Ben ik even nieuwschierig: dat is een week of drie, is dat de standaard tijd dat een auto bij een dealer staat voor deze werkelijk bij de gebruiker wordt afgeleverd?
Of is dit vanwege bijvoorbeeld een aflopend leasecontract waarbij ze niet eerder dan die datum mogen afleveren met de nieuwe wagen?

Mijn bestelling wordt nu half oktober verwacht bij de dealer, moet ik dan daar drie weken bijtellen en op november rekenen voor aflevering? of verschilt dat per dealer en situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abby67
Freakie1NL schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:15:
[...]

Hier via inspect op 3 januari. Gebeld met Polestar die geven aan vooralsnog in december hem te verwachten en dan te kentekenen.
Ja, ik heb inmiddels contact gehad met support. Zij zegt dat de wagen in de eerste helft van december in Beesd zal aankomen en dan direct op kenteken wordt gezet.
Ze hadden mij ook nog even voorgerekend dat in januari op kenteken slechts €15 per maand aan netto bijtelling meer zou gaan kosten. Los van het feit dat dit in de kroeg toch al snel 4 biertjes zijn, gaat het daar natuurlijk niet om. Waarom zou ik als klant meer moeten gaan betalen, omdat de producent zijn afspraken niet nakomt. Let wel levering oktober, maar i.i.g. nog dit jaar werd mondeling gegarandeerd en was voor mij niet het belangrijkste argument, maar wel 1 van de argumenten om voor Polestar te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardBr
ron65 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Ben ik even nieuwschierig: dat is een week of drie, is dat de standaard tijd dat een auto bij een dealer staat voor deze werkelijk bij de gebruiker wordt afgeleverd?
Of is dit vanwege bijvoorbeeld een aflopend leasecontract waarbij ze niet eerder dan die datum mogen afleveren met de nieuwe wagen?

Mijn bestelling wordt nu half oktober verwacht bij de dealer, moet ik dan daar drie weken bijtellen en op november rekenen voor aflevering? of verschilt dat per dealer en situatie?
Ik heb een trekhaak als accessoire besteld die er bij de dealer nog op moet worden gezet. Dealer zou dan op 16-9 kunnen afleveren. Echter vanwege mijn huidige leasecontract (liep tot maart 2022 en is obv verwachte afleverdatum medio Q4 verlengd met een half jaar tot 22-9) is de aflevering op 22-9 gepland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mardijk
ron65 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

In mijn geval is de auto door de werkplaats gepland voor afleverklaarmaken op 16-09. Dan zal ook de trekhaak gemonteerd worden en de achterramen donker gemaakt worden. Trekhaak en ramen zijn hetzelfde als fabriek af, maar nu zonder bijtelling ;) Aflevering kan dan zijn op 21 sep. Dit nog even even onder voorbehoud van mijn werkgever/leasemaatschappij omdat het contract van mijn huidige auto afloopt op 11-10. Heb nu vraag uitstaan of 21 sep in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

GerardBr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Ik heb een trekhaak als accessoire besteld die er bij de dealer nog op moet worden gezet. Dealer zou dan op 16-9 kunnen afleveren. Echter vanwege mijn huidige leasecontract (liep tot maart 2022 en is obv verwachte afleverdatum medio Q4 verlengd met een half jaar tot 22-9) is de aflevering op 22-9 gepland
juist,

Dan weet ik dat ik ook met November rekening moet houden, ook bij mij trekhaak en getint glas al is de laatste af fabriek (achteraf was geen keuzeoptie i.t.t. de trekhaak)
De trekhaak zit daarmee buiten de bijtelling.
Maar dan weet ik dat leverweek 42 kan resulteren in aflevering aan mij in week 45 ongeveer.
Zou tijd worden, ook mijn huidige wagen is verlengd tot 1 december (was 1 juni origineel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Abby67 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Ja, ik heb inmiddels contact gehad met support. Zij zegt dat de wagen in de eerste helft van december in Beesd zal aankomen en dan direct op kenteken wordt gezet.
Ze hadden mij ook nog even voorgerekend dat in januari op kenteken slechts €15 per maand aan netto bijtelling meer zou gaan kosten. Los van het feit dat dit in de kroeg toch al snel 4 biertjes zijn, gaat het daar natuurlijk niet om. Waarom zou ik als klant meer moeten gaan betalen, omdat de producent zijn afspraken niet nakomt. Let wel levering oktober, maar i.i.g. nog dit jaar werd mondeling gegarandeerd en was voor mij niet het belangrijkste argument, maar wel 1 van de argumenten om voor Polestar te kiezen.
100% met je eens. Hier ook bewust voor een P2 niet met bepaalde concurrenten vergeleken i.v.m van deze concurrenten. Tijdens proefrit bevestigd gekregen "100%, nog dit jaar", bij bestellen (weleenswaar via LM) "100% dit jaar, binnen 4 maanden. Polestar komt altijd zijn afspraken na. Omdat ze alleen die auto maken is dat voor hun makkelijk", na bestelling nog een keer "100%, dit jaar nog". Oftewel 3x te horen gekregen.

Ook toen nog verschillende Tweakers in dit topic (of P2 topic) die een proefrit hebben gemaakt in juni waarbij aan hun verteld is dat dit jaar leveren gegarandeerd is.

Als je daar zo stellig in bent moet je dat gewoon nakomen, of als producent op de (financiële) blaren zitten.

Helemaal als je excuus voor vertragingen is, de 19 inch velgen. Temeer er Tweakers zijn die later besteld hebben maar wel al een VIN hebben met ook 19 inch. En er wereldwijd verschillende auto's bankable staan wachtende op specifieke onderdelen. Hadden ze jou en mij auto alvast kunnen maken, lijkt mij dat velgen er echt pas op het allerlaatste opgaan.

Hoewel ik nog steeds achter mijn P2 keuze sta, is de vergelijking daarmee niet helemaal eerlijk meer. En slechts 15 per maand is toch al snel 900 euro over de gehele looptijd (als 5 jaar lease). Geen monsterlijk bedrag, maar dat geef ik toch echt liever ergens anders uit

[ Voor 28% gewijzigd door Freakie1NL op 26-08-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
Freakie1NL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:32:
[...]
Helemaal als je excuus voor vertragingen is, de 19 inch velgen. Temeer er Tweakers zijn die later besteld hebben maar wel al een VIN hebben met ook 19 inch. En er wereldwijd verschillende auto's bankable staan wachtende op specifieke onderdelen. Hadden ze jou en mij auto alvast kunnen maken, lijkt mij dat velgen er echt pas op het allerlaatste opgaan.

Hoewel ik nog steeds achter mijn P2 keuze sta, is de vergelijking daarmee niet helemaal eerlijk meer. En slechts 15 per maand is toch al snel 900 euro over de gehele looptijd (als 5 jaar lease). Geen monsterlijk bedrag, maar dat geef ik toch echt liever ergens anders uit
Exact, met 900€ kun je leukere dingen doen dan afdragen aan de fiscus. V.w.b. 19 inch velgen, die werden pas later een issue. Volgens mij is dit inmiddels ook weer opgelost, althans er wordt niet meer voor gewaarschuwd op de website. Maar ja, in the end heb ik wel begrepen dat de auto, zoals het er nu naar uitziet, nog dit jaar op kenteken komt. Daar gaan we dan maar vanuit.
En ja, ik sta ook zeker nog steeds achter mijn keuze. Het is een hele mooie en comfortabele auto, met ondanks de single motor nog steeds voldoende vermogen en voldoende actie radius. Ik ben erg ongeduldig :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

joeywezep schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

De mijne is 16 mei bevestigd.. MY23 met 19 inch wielen. De auto staat al te wachten in de haven. Gok dat er 2 weken geleden een VIN nummer verschenen is.
Zit 2 dagen tussen onze bevestiging. Maar net nog gekeken en nog geen VIN. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoffe
Freakie1NL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

Zit 2 dagen tussen onze bevestiging. Maar net nog gekeken en nog geen VIN. :?
Bij mij hetzelfde... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Verwachtte afleverdatum is t.o.v. vorige week vervroegd naar: 14.10.2022 (was voorheen 14.11.2022).
Productiedatum is gelijk gebleven (20.08.2022).

Gaat dus om de SMSR met 20", Pilot en Plus.

Kan natuurlijk nog alle kanten op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwachte leverdatum op de Volvo website is voor de XC-40 opeens 5-10 maanden en voor de C40 3-7 maanden. Toch wat hoopvolle berichten? :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:59:
Verwachte leverdatum op de Volvo website is voor de XC-40 opeens 5-10 maanden en voor de C40 3-7 maanden. Toch wat hoopvolle berichten? :+
mijn bestelling is vorige week met 6 weken naar voren gehaald, ipv begin december nu half oktober. Eerst zien dan geloven, maar dan nog is het 9 maanden geworden uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Redox schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:02:
Verwachtte afleverdatum is t.o.v. vorige week vervroegd naar: 14.10.2022 (was voorheen 14.11.2022).
Productiedatum is gelijk gebleven (20.08.2022).

Gaat dus om de SMSR met 20", Pilot en Plus.

Kan natuurlijk nog alle kanten op gaan.
Wanneer besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

• 9-7: Besteld.
  • 16-7: Bevestiging. In app staat verwachtte datum, Januari 2023.
  • 20-7: In de app is de verwachtte datum van Januari 2023 naar December 2022 aangepast.
  • 22-8: VIN/Chassisnummer en proforma factuur verschenen, in dat laatste staat specifiekere data vermeld: opleverdatum van 14.11.2022 en een productiedatum van 20.08.2022.
  • 29-08: Opleverdatum vervroegd van 04.11.2022 naar 14.10.2022. Productie datum onveranderd.
  • 30-08: Vandaag in de app van December naar November gesprongen, afronding naar boven waarschijnlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Redox op 30-08-2022 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

@Redox hartstikke fijn dat hij zo soepel gaat. Het is je gegund.

Ben des temeer wel nog meer verbaasd dat er Tweakers zijn (waaronder mijzelf) die in mei hebben besteld en nog niet eens een VIN nummer hebben.

Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste