Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-11-2022
nils123 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:59:
Mijn PS2 LRDM is zojuist helaas ook verzet naar november ...
Wanneer heb je hem besteld?

Mijn LRSM staat nog steeds op (10) oktober.
customerEarliestPossibleHandoverDate: "2022-08-25"
estimatedDeliveryDate: "2022-10-10"

24-03 was voor mij officiële bestelling van leasemaatschappij bij polestar (thnx @nils123, zie nu dat kenmerk ook in de orderpagina :D )

[ Voor 7% gewijzigd door Thunder1984 op 04-07-2022 19:47 . Reden: Aanpassing besteldatum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 17:22
Thunder1984 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?

Mijn LRSM staat nog steeds op (10) oktober.
estimatedDeliveryDate: "2022-10-10"

26-03 was voor mij officiële bestelling van leasemaatschappij bij polestar.
22 maart volgens inspect element op de polestar order pagina

`orderConfirmedAt: "2022-03-22T11:08:59.317+00:00"`

Ik zie nu trouwens dat die velden bij mij ook een eerdere datum aangeven.

estimatedDeliveryDate: "2022-10-17"

[ Voor 14% gewijzigd door nils123 op 04-07-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28
Net proefgereden in de XC40. Dealer dacht nog een plekje te hebben voor aflevering dit jaar maar dat kon alleen met de plug in. Kreeg te horen dat het op zijn vroegst mei ging worden. Toen hoorde ik via Alphabet dat Polestar mogelijk nog dit jaar kon leveren. Nagevraagd bij Polestar en die geven inderdaad november dit jaar aan. Kan dat wel kloppen of is er een grote kans dat dit niet gaat lukken en het alsnog volgend jaar wordt? Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen of moet ik het er gewoon op gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 14:59
ArjenIsM3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:52:
Net proefgereden in de XC40. Dealer dacht nog een plekje te hebben voor aflevering dit jaar maar dat kon alleen met de plug in. Kreeg te horen dat het op zijn vroegst mei ging worden. Toen hoorde ik via Alphabet dat Polestar mogelijk nog dit jaar kon leveren. Nagevraagd bij Polestar en die geven inderdaad november dit jaar aan. Kan dat wel kloppen of is er een grote kans dat dit niet gaat lukken en het alsnog volgend jaar wordt? Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen of moet ik het er gewoon op gokken?
Mijn ervaring (wel in 2021) was dat Polestar toen een paar grote leveringen (boten met auto's) had voorbesteld in verschillende configuraties/kleuren. Wanneer je dan een bestelling plaatst wordt deze automatisch gekoppeld aan zo'n voorbestelde auto, mits deze nog voorradig is op de boot.

Heb zo toen ook in de loop van september een bestelling geplaatst en halverwege december geleverd gekregen. Wel van kleur moeten veranderen trouwens om nog zo'n bootauto te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
3clectic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:23:
Ik heb nu ook bericht gekregen dat de C40 hoogstwaarschijnlijk niet meer dit jaar wordt geleverd. Op 19 april bij de leasemaatschappij ingediend en eerste week van mei besteld.

Ben er toch aan het denken maar te annuleren aangezien de auto 1000 euro duurder wordt en de bijtelling weer iets omhoog gaat.
Na het eerdere bericht van de LM, rond half zes vandaag toch maar even met de dealer gebeld ter bevestiging. Wat blijkt? De auto heeft een productieplek in de eerste week van december. Ben wel benieuwd of ik 'm dan alsnog in december rij. Ik zou het vrij shit vinden als ik tot januari moet wachten met een prijsverhoging van 1500 euro en iets meer bijtelling als gevolg.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Ik zie dat de levertijd voor de xc40 volgens de website weer een maandje ingekort is. Nu 9-10 maanden, was 10-11. Loopt er inderdaad wat meer productie inmiddels?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils123
nils123 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:59:
Mijn PS2 LRDM is zojuist helaas ook verzet naar november ...
Deze ochtend heb ik dan toch een bevestigingsmail gekregen over een gereserveerde auto. Er zit dus toch schot in de zaak! Helaas staat de leverdatum wel nog steeds op november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Nog even bij de dealer geweest vandaag. Nog geen productiedatum, maar geven ze blijkbaar ook pas als hij daadwerkelijk gepland is. Bestelling tot eind februari zijn nu gepland, dus nog wat weekjes wachten tot onze begin april hopelijk gepland wordt.

Onze bestelde uitvoering stond er toevallig wel (als recharge dan), met de goede kleur, stoelen en velgen. Goede combinatie in het echt. Meteen even navraag over de Pixel led lampen gedaan of dat zeker geen vertraagde levering meer is, anders wil ik die er alsnog bij hebben :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Vanmiddag gebeld door de dealer. Auto heeft nog geen productie plek. Maar alles wat nu nog geen productie plek heeft werd sowieso 2023. 2022 was volledig vol qua productie plaatsen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

ArjenIsM3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:52:
Mwha, mijn P2 is met 2 maanden vertraagd naar december. Eind vorige week klacht ingediend dat als ik de auto zoals hij besteld is, in de configurator samenstel deze nog wel november aangeeft.

Toen heeft Polestar beantwoord dat ze garanderen dat mijn P2 voor nog te bestellen P2 zal komen. Waarom mijne dan in december stond en in de config op november hadden ze geen antwoord op.

Zou dus wel erg oppassen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28
Freakie1NL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:13:
[...]

Mwha, mijn P2 is met 2 maanden vertraagd naar december. Eind vorige week klacht ingediend dat als ik de auto zoals hij besteld is, in de configurator samenstel deze nog wel november aangeeft.

Toen heeft Polestar beantwoord dat ze garanderen dat mijn P2 voor nog te bestellen P2 zal komen. Waarom mijne dan in december stond en in de config op november hadden ze geen antwoord op.

Zou dus wel erg oppassen.
Heb je toevallig de standaard 19 inch wielen eronder? Lees op de site dat orders daarmee mogelijk vertraging oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:09:
[...]

Heb je toevallig de standaard 19 inch wielen eronder? Lees op de site dat orders daarmee mogelijk vertraging oplopen.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jelzie01 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:29:
Vanmiddag gebeld door de dealer. Auto heeft nog geen productie plek. Maar alles wat nu nog geen productie plek heeft werd sowieso 2023. 2022 was volledig vol qua productie plaatsen. :(
Wanneer heb je besteld? welk model? standaard uitrusting of bijv extra's als trekhaak, getint glas, 20 inch wielen etc etc?

Ik probeer een beetje beeld te krijgen waarom er zover verschil is in levertijden van de diverse bestellingen.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils123
ron65 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Wanneer heb je besteld? welk model? standaard uitrusting of bijv extra's als trekhaak, getint glas, 20 inch wielen etc etc?

Ik probeer een beetje beeld te krijgen waarom er zover verschil is in levertijden van de diverse bestellingen.
Ik had een volledig standaard long range dual motor besteld, welke eigenlijk in juli geleverd zou worden, maar hij was inmiddels al uitgesteld naar november. De leverdatum wordt met een dobbelsteen voorspeld door polestar.

Kijk eens naar de snel leverbare modellen. Ik heb gisteren mijn order geannuleerd omdat precies dezelfde auto toevallig bij snel leverbaar stond, en nu wordt de leverdatum augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nils123 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Ik had een volledig standaard long range dual motor besteld, welke eigenlijk in juli geleverd zou worden, maar hij was inmiddels al uitgesteld naar november. De leverdatum wordt met een dobbelsteen voorspeld door polestar.

Kijk eens naar de snel leverbare modellen. Ik heb gisteren mijn order geannuleerd omdat precies dezelfde auto toevallig bij snel leverbaar stond, en nu wordt de leverdatum augustus
Dat laatste gaat mij niet lukken, ik ben afhankelijk van de LM, en die vinden de huidige situatie met lange wachttijd prima. Ik mag de huidige wagen (nu 61 maanden oud) tot die tijd doorrijden van ze, dus ze hebben geen reden om de aflevering op welke manier dan ook geforceerd te vervroegen.

Ik heb overigens een XC40 Recharche Pure Electric Plus besteld met onyx black lak, getint glas en trekhaak, verder standaard. Besteld begin Januari, leverweek voorlopig nog 48/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

ron65 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb overigens een XC40 Recharche Pure Electric Plus besteld met onyx black lak, getint glas en trekhaak, verder standaard. Besteld begin Januari, leverweek voorlopig nog 48/2022
wanneer heb je die XC40 besteld? Wij hebben een identieke configuratiebesteld in Maart en verwachten deze in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
AGdesigns schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:46:
[...]

wanneer heb je die XC40 besteld? Wij hebben een identieke configuratiebesteld in Maart en verwachten deze in December.
Mijn XC40 Recharche Pure Electric Core (standaard Blackstone/getinte ramen achter) is besteld eind januari.
Zou eerst oktober geleverd worden, maar de verwachting is nu 14 december.
Ik heb 'm particulier gekocht, dus als het zo blijft wil ik de auto begin januari' 23 op naam hebben.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

Vulcan750 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:17:
[...]

Mijn XC40 Recharche Pure Electric Core (standaard Blackstone/getinte ramen achter) is besteld eind januari.
Zou eerst oktober geleverd worden, maar de verwachting is nu 14 december.
Ik heb 'm particulier gekocht, dus als het zo blijft wil ik de auto begin januari' 23 op naam hebben.
Dat is lang met ongeveer 11-12 maanden... Hopelijk zitten ze er ver naast bij jouw anders beloofd het voor ons niet veel goeds :) Hoe ben jij geinformeerd over de vertraging? Ik heb een paar weken terug de dealer gebeld of er een update was en toen was die van Oct naar Dec gegaan. Hier ook particulier gekocht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
AGdesigns schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:41:
[...]
Dat is lang met ongeveer 11-12 maanden... Hopelijk zitten ze er ver naast bij jouw anders beloofd het voor ons niet veel goeds :) Hoe ben jij geinformeerd over de vertraging? Ik heb een paar weken terug de dealer gebeld of er een update was en toen was die van Oct naar Dec gegaan. Hier ook particulier gekocht overigens.
Dat is zeker lang! Ik heb een paar weken terug zelf de dealer een mailtje gestuurd, omdat ik gehoord had dat sommige leveringen vervroegd waren.
De dealer belde me even later terug en vertelde dat de verwachting 14-12 was geworden. Niks aan te doen, maar wel gek dat een enkeling meldt wel de auto eerder te krijgen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

AGdesigns schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Mijne is besteld in Januari.
Er zit wel een leasemaatschappij tussen, hoe snel die de bestelling naar volvo hebben doorgezet heb ik geen kennis van, ik vermoed twee weken later (dus begin februari).

Ik hoop beslist dat ik hem voor de jaarwisseling op kenteken heb, want na de jaarwisseling gaat de 16% voet omlaag van 35K naar 30K.

De wagen is fiscaal bepaald op 49000, dus ik betaal als hij nog dit jaar op kenteken gaat 16% over 35000 = 5600 plus 22% over de rest (14000) en dat is 3080, totaal bruto 8680 bijtelling per jaar
Als hij na 1-1- op kenteken wordt gezet is dat respectievelijk 4800 en 4180, totaal 8980 bruto.
Dat is 300 bruto meer, netto dus ongeveer 140 euro en dat is toch weer 12 euro per maand netto die ik dan méér betaal. Los van eventuele andere bedragen die dan aanpassen als loonheffing en loonheffingskortingen. Het kan dus nog wel eens oplopen naar werkelijk 20 a 25 euro per maand die ik meer ga betalen als de wagen over de jaarwisseling heen gaat.

Ik hoor ook al mensen roepen dat leasemaatschappijen soms de gewoonte hebben om leveringen na 15-11 altijd door te schuiven naar Januari, omdat dan de restwaarde aan het eind hoger is (de auto lijkt een jaar jonger door hem 6 weken uit te stellen), dat gaat dan wel ten koste van mijn portemonnee op die manier.

Vooralsnog zie ik al sinds 23 mei in de lease app dat de verwachte leverweek 48/2022 is, daarvoor was het kort 49/2022 en eerder 43/2022, de melding van omzetting van week 43 naar week 49 kwam op 6 mei en daarbij meldden ze me dat dit door vertraging in de fabriek kwam.

[ Voor 62% gewijzigd door ron65 op 06-07-2022 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Eerste week jan 2022 besteld (particulier, Core uitvoering + clima pakket) levering staat nu rond 18 augustus :). Is al 4x gewijzigd van juni tot oktober dus eerst zien dan geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
Mijn XC40 is via de LM op 19 Jan definitief besteld. Het gaat hier om een XC40 Recharge Single Plus MY 2023, kleur Crystal White met after market Privacy Glass en trekhaak. In eerste instantie was de leverdatum wk 43. Twee maanden geleden was het wk 24, twee weken geleden kreeg ik te horen dat de auto in wk 33 bij de dealer wordt verwacht. Zou natuurlijk mooi zijn, maar we wachten het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:30
Het chassisnummer is vandaag tevoorschijn gekomen op de order pagina van m'n Polestar.
Alles wijst er op dat het toch nog MY22 zal zijn. Besteld in begin maart, levering oktober.

[ Voor 5% gewijzigd door Li1quid op 06-07-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
Li1quid schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:28:
Het chassisnummer is vandaag tevoorschijn gekomen op de order pagina van m'n Polestar.
Alles wijst er op dat het toch nog MY22 zal zijn. Besteld in begin maart, levering oktober.
Dan ben ik toch nieuwsgierig, wat was "begin maart" voor je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Thunder1984 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:02:
[...]

Dan ben ik toch nieuwsgierig, wat was "begin maart" voor je? ;)
Order was bevestigd op 17 maart.
Ik ga er vanuit dat er sommige van jullie ook de VIN kunnen zien en we samen de boot op gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Li1quid op 07-07-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Nu online
ron65 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Xc40 single motor core met climate pakket. Black Stone solid. Verder standaard. Besteld 18 maart geloof ik.

Trekhaak en vol leder als accessoire achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jelzie01 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:34:
[...]

Xc40 single motor core met climate pakket. Black Stone solid. Verder standaard. Besteld 18 maart geloof ik.

Er zit echt veel verschil in dat niet uit model en uitrusting te verklaren is.
Ik las ook ergens iemand die in April een Core bestelde met climate pakket, en die krijgt al in oktober geleverd.
Ik bestelde in Januari een Plus met getint glas en trekhaak (inderdaad achteraf inbouw) in kleur Black Onyx, en die staat nu op leverweek 48 (week van 28 nov - 5 dec).
Jij dan besteld in Maart, levering naar 2023 al.

Wat ik wel positief vind, is dat de leverweek na een periode een soort van flipperkast te zijn egweest tussen week 43 en 49, nu al zeker 2 maanden steady op 48 staat. Duurt lang, maar lijkt wel op dat hij toch echt ergens is ingepland. Jammer dat ik daar zelf geen communicatie vanuit Volvo over krijg, de lease maatschappij wel, maar die geven alleen aan wanneer de verwachte leverweek wijzigt. Verder hoor je niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Goed dat ze de volle accu niet benoemen :-D

misschien wat offtopic, maar wel opmerkelijk, en een reden om alsnog electrisch te gaan rijden temeer.

Misschien heb ik geluk en wordt mijn XC40 niet over de jaarwisseling heen getold qua aflevering :-D

https://topgear.nl/autoni...dienst-telt-als-vermogen/

p.s. vergeet ook niet de reacties onder het artikel te lezen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 08-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Nu online
jelzie01 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:34:
[...]

Nou nu werd ik gister ineens gebeld dat hij toch nog is ingepland voor week 51. Nog net op de valreep. Registratie voor 2023 moest dat nog lukken zei de dealer, dus geen hogere bijtelling en geen tariefsverhoging. Als ze het allemaal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Nu online
Pet66 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:48:
[...]

[...]

[...]

Zo best vind ik dit niet hoor. Ik houd van mijn job en heb die lay-off dagen liever niet. Maar goed, zoals ik al herhaaldelijk zei: het is wat het is en we moeten het maar gelaten ondergaan.
Ik hoop voor ons en voor de klanten die wachten op hun auto dat we deze rare tijden snel achter ons kunnen laten.
@Pet66 hoe staat het er nu voor in de fabriek? Gaat het de goede kant op? Ik hoor van de dealer dat nu juist vooral de personeelstekorten het grootste probleem is, herken jij dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvo Penta
  • Laatst online: 02-10-2023
Vandaag hebben wij onze huidige auto alvast ingeleverd bij de dealer. Deze gaf aan dat onze xc40 al bij de importeur staat en waarschijnlijk 12 juli bij hun afgeleverd gaat worden. Wij gaan nu 6 weken op vakantie en zullen hem daarom pas 19 augustus op gaan halen.

Deze hebben wij vandaag gespot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWUUzWgG3tfHEgTswUlvXVmGZu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBvSoBflDzRku1mhkllWCpS1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 21:46
jelzie01 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Nou nu werd ik gister ineens gebeld dat hij toch nog is ingepland voor week 51. Nog net op de valreep. Registratie voor 2023 moest dat nog lukken zei de dealer, dus geen hogere bijtelling en geen tariefsverhoging. Als ze het allemaal halen.
Dat is goed om te lezen, mijn bestelling was van 2 dagen eerder op 16 maart. Ik wacht nog op een nieuwe datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Nu online
NielsHarley schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:48:
[...]

Dat is goed om te lezen, mijn bestelling was van 2 dagen eerder op 16 maart. Ik wacht nog op een nieuwe datum
Wat ik mij wel afvraag, ik lees vaak dat mensen vaak snel en datum hebben gekregen en dat deze geregeld schuift. Is dat dan natte vingerwerk van de dealer en niet een bevestigde productieplek? Ik heb namelijk nog nooit een datum gekregen in de afgelopen bijna 4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
jelzie01 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:18:
[...]

Wat ik mij wel afvraag, ik lees vaak dat mensen vaak snel en datum hebben gekregen en dat deze geregeld schuift. Is dat dan natte vingerwerk van de dealer en niet een bevestigde productieplek? Ik heb namelijk nog nooit een datum gekregen in de afgelopen bijna 4 maand.
Hier hetzelfde, nog geen datum gehad van de dealer. Ze zeggen nog niet gepland voor productie. Misschien iets tussen voorlopig en definitief? Of een geschatte datum en later pas datum als productie daadwerkelijk gepland wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:55
Ophidian schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:15:
[...]

Hier hetzelfde, nog geen datum gehad van de dealer. Ze zeggen nog niet gepland voor productie. Misschien iets tussen voorlopig en definitief? Of een geschatte datum en later pas datum als productie daadwerkelijk gepland wordt?
Via Arval besteld eind Maart en in april reeds datum van 21 november gekregen, tot nu toe onveranderd gebleven en na telefonisch contact met dealer ook bevestiging dat productieslot gereserveerd is op eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Oliverson12 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:23:
[...]

Via Arval besteld eind Maart en in april reeds datum van 21 november gekregen, tot nu toe onveranderd gebleven en na telefonisch contact met dealer ook bevestiging dat productieslot gereserveerd is op eind november.
Snap het dan toch niet. Hier begin april besteld, maar vooralsnog niks bekend. Naja we wachten het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Nou, inmiddels weer contact gehad met de dealer. Productiedatum is bekend voor de XC40 en dat is 27 september. Ik heb 19 januari besteld.

Ik verbaas me over de fluctuatie in leverdata, op chronologische volgorde, na contact met dealer;
  1. Oktober
  2. Augustus
  3. November
  4. September, met levering begin okt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ocirina op 11-07-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Laatst online: 11-09 16:31
Ocirina schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:09:
Nou, inmiddels weer contact gehad met de dealer. Productiedatum is bekend voor de XC40 en dat is 27 september. Ik heb 19 januari besteld.

Ik verbaas me over de fluctuatie in leverdata, op chronologische volgorde, na contact met dealer;
  1. Oktober
  2. Augustus
  3. November
  4. September, met levering begin okt.
Mijne is op 11 februari besteld, in mei werd december aangegeven. Nu maar weer een vraag uitgezet bij lm en leverende dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
16 maart besteld en werd door de dealer aangegeven dat de levering kan plaatsvinden vanaf november.

1 April bericht van Athlon: Levering kan plaatsvinden vanaf week 44 (eerste week November)
"De leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 44 2022. Met uw werkgever hebben we
afgesproken dat de aflevering niet eerder is dan week 37 2022."

Kort na 1 april had ik een brief gehad van Athlon met een levering vanaf week 47 (eind november)

20 april bericht gehad van de dealer en Athlon over de prijsverhoging en dat het onduidelijk is of de auto nog in 2021 geleverd kan worden. "hier zullen wij nog op terug komen"

Na 20 april geen nieuwe indicatie meer gekregen of opgevraagd maar wel een flesje wijn ontvangen van mijn Dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

NielsHarley schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:11:
16 maart besteld en werd door de dealer aangegeven dat de levering kan plaatsvinden vanaf november.

1 April bericht van Athlon: Levering kan plaatsvinden vanaf week 44 (eerste week November)
"De leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 44 2022. Met uw werkgever hebben we

Kort na 1 april had ik een brief gehad van Athlon met een levering vanaf week 47 (eind november)

20 april bericht gehad van de dealer en Athlon over de prijsverhoging en dat het onduidelijk is of de auto nog in 2021 geleverd kan worden. "hier zullen wij nog op terug komen"

Na 20 april geen nieuwe indicatie meer gekregen of opgevraagd maar wel een flesje wijn ontvangen van mijn Dealer :)
Athlon was sowieso al flink duurder dan een andere leaemaatschappij met deze wagen. Wij kunnen kiezen uit Athlon of een andere, bij Athlon was de wagen zelfs bij het eenvoudig toevoegen van getint glas al ruim buiten budget (al in Januari dit jaar), op hetzelfde moment bij die waar ik nu besteld heb kon ik binnen datzelfde budget er nog een trekhaak, Onyx Black, getint glas en een alarm 3 bijvoegen zonder over dat budget te gaan

Ik hoorde op 23 mei dat de wagen week 48 werd, besteld eind Januari (ik denk bij de dealer begin Februari door de LM) en aan die voorlopige levering is niets meer gewijzigd tot op heden. Ook de prijs staat in de lease voorwaarden pagina in de leaseomgeving nog op het oude niveau, waarbij gezegd is dat de op het moment van bevestiging bestaande prijs niet meer zomaar wordt aangepast. Die bevestiging was in Februari en daarna nogmaals in April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Besteld November 22 (net toen de MY23 live was)
Eerste leverdatum: Juni
Nu: september

XC40 single motor, Ultimate, 19” (.be), private lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:08
Hier eentje besteld (via KBC Autolease Belgium) eind januari. Bevestiging van bestelling pas midden februari gekregen. Heb regelmatig contact met de dealer.

Eerste leverdatum: oktober/november
Nu: 14/01/23 - 21/01/23

XC40 Single Motor, Ultimate (incl. Pixel), 19" + trekhaak en getinte ruiten

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
Li1quid schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:28:
Bij mij sinds vandaag ook, looking good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag voor het eerst een productietermijn gehoord. Besteld begin april. Productieweek 6 2023. Pixel LED toe laten voegen, dat deed inderdaad niks meer op de levering. :D

We gaan het wel zien, het is nog steeds voor onze eigen vervangingsplanning van de ICE in april 23 :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nils123
Ik heb hem vandaag dan eindelijk op mogen halen, het is het wachten waard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqwX7FbqYZmQpWfpQVn3Ux3H4q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L5Ni82KpRaUEooteZiQcdINv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Li1quid schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:27:
[...]

Order was bevestigd op 17 maart.
Ik ga er vanuit dat er sommige van jullie ook de VIN kunnen zien en we samen de boot op gaan.
Delivery date is nu naar voor geschoven van ergens in okt naar 2022-09-19.
Looking good :*)

Edit: nu veranderd naar 2022-09-16

[ Voor 5% gewijzigd door Li1quid op 14-07-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

nils123 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:31:
Ik heb hem vandaag dan eindelijk op mogen halen, het is het wachten waard!

[Afbeelding]
Nice 8) . Ik zit te wachten op een SRSM met dezelfde velgen en kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:18
Ik kan hier na lang wachten ook eindelijk iets posten! Vandaag via mijn werkgever (die kopen hem in, geen leasing) een XC40 Single Motor besteld in Fjord Blue. De laatste reeks preorders die tegen februari klaar gaan zijn waren jammer genoeg net weg, dus ik zit nu in de batch die normaal tegen midden mei 2023 klaar zouden zijn.

Dat wordt dus nog even wachten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
Volgens de dealer wordt het afleveren eind oktober (XC40 P6/Recharge Plus) met getint glas en trekhaak. Besteldatum midden december 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsHarley
NielsHarley schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:11:

Vorige week een update van de dealer gehad, de verwachting is dat hij in december geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Laatst online: 24-06-2024
Net een update gehad. 18 maart besteld. C40 ultimate twin zonder pixel led. De levering is 1 maand doorgeschoven naar 2e week van oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

Vooral wezen lurken hier, inmiddels heb ik ook een Polestar besteld:
  • Standaard uitvoering
  • Plus pakket
  • Pilot lite
  • Slate Weave Tech, Black Ash Deco
  • 20" velgen
  • Magnesium kleur
Besteld op 9 Juli:
Verwachtte leverdatum op dat moment Januari 2023,
Oplevering is vandaag vervroegd naar December dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08 14:27
Ik heb ineens een VIN in mijn account staan. Is de auto dan klaar voor vertrek of is er een VIN toegewezen en is het productieslot bekend? Levering staat nog op november, dus ik zou concluderen dat ie nog geproduceerd moet worden.

Iemand die het weet?

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
Gnoesify schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:19:
Ik heb ineens een VIN in mijn account staan. Is de auto dan klaar voor vertrek of is er een VIN toegewezen en is het productieslot bekend? Levering staat nog op november, dus ik zou concluderen dat ie nog geproduceerd moet worden.

Iemand die het weet?
Volgens klantenservice van Polestar zelf, als je een VIN hebt is de auto geproduceerd.
Deze is dus klaar voor verschepen.
Mijn SMLR had een VIN op 12 juli en zal tussen nu en 1 week verscheept worden (volgens klantenservice).
Ik denk dat de jouwe op dezelfde boot komt te staan.

Je moet doorgaans rekenen op ongeveer 2 maanden van verschepen tot levering meen ik.
Ongeveer 6 weken transport + voorbereiden op afleveren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
Thunder1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Volgens klantenservice van Polestar zelf, als je een VIN hebt is de auto geproduceerd.
Deze is dus klaar voor verschepen.
Mijn SMLR had een VIN op 12 juli en zal tussen nu en 1 week verscheept worden (volgens klantenservice).
Ik denk dat de jouwe op dezelfde boot komt te staan.

Je moet doorgaans rekenen op ongeveer 2 maanden van verschepen tot levering meen ik.
Ongeveer 6 weken transport + voorbereiden op afleveren etc.
Dat is toffe info, thnx!
En vanaf nu een maand of 2 is perfect, dan kan ik ‘m ophalen na mijn vakantie!

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:43
Gnoesify schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:19:

Iemand die het weet?
Waar zag je dat? In de app status van bevestigd naar VIN nr? Hier besteld half Mei. Verwachtte datum is van oktober naar november en sinds deze ochtend december. Heb het idee dat dit gewoon een ‘ placeholder’ is totdat de auto geproduceerd is.

[ Voor 17% gewijzigd door BlowFish op 20-07-2022 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunder1984
BlowFish schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Waar zag je dat? In de app status van bevestigd naar VIN nr? Hier besteld half Mei. Verwachtte datum is van oktober naar november en sinds deze ochtend december. Heb het idee dat dit gewoon een ‘ placeholder’ is totdat de auto geproduceerd is.
Als je met je Polestar ID inlogt op de site kan je de status van je bestelling vinden.
Je krijgt dan zoiets als onderstaande.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MFL1lWQHlqrD-RRYrbFM-KSaq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BM6FIzwWtRiLv39XOk7JXjy1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
Thunder1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:46:
[...]

Als je met je Polestar ID inlogt op de site kan je de status van je bestelling vinden.
[Afbeelding]
Bij jou staat er oktober, bij mij staat de leverdatum nog op november. Geen peil op te trekken dus. Ongeduldig afwachten dan maar :)

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinwo
  • Laatst online: 17-11-2022
Oké, die van mij is begin deze week (mid-Juli) besteld. Polestar LRSM Pilot, Plus, Snow met 19’ velg.

Op de website staat dat uitvoeringen met 19’ velg mogelijk pas begin 2023 uitgeleverd worden (maar wel leverindicatie november). In de app zie ik ook als verwachte levering november.

Hoe realistisch is dit? Levering binnen 3/4 maanden? Hoop het wel voor 2022 bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Is de polestar die je nu besteld - en het einde of begin volgend jaar wordt geleverd - een MY22 of een MY23 versie ?

Gezien de MY23 een verbeterde pollenfilter en warmtepomp heeft vroeg ik me dat af.

Wat bepaalt welk model je krijgt; het moment van bestellen of de dag van levering/in productie gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

robinwo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:39:
Oké, die van mij is begin deze week (mid-Juli) besteld. Polestar LRSM Pilot, Plus, Snow met 19’ velg.

Op de website staat dat uitvoeringen met 19’ velg mogelijk pas begin 2023 uitgeleverd worden (maar wel leverindicatie november). In de app zie ik ook als verwachte levering november.

Hoe realistisch is dit? Levering binnen 3/4 maanden? Hoop het wel voor 2022 bijtelling.
Niet realistisch, mijn in mei bestelde Polestar 2 had toen verwachte levertijd oktober. Inmiddels verhuisd naar december. Via de chat gevraagd waarom nieuw te bestellen auto's nog op november staan. Dat wisten ze niet, gaven wel aan wie eerst besteld ontvangt eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Redox schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:09:
Vooral wezen lurken hier, inmiddels heb ik ook een Polestar besteld:
  • Standaard uitvoering
  • Plus pakket
  • Pilot lite
  • Slate Weave Tech, Black Ash Deco
  • 20" velgen
  • Magnesium kleur
Besteld op 9 Juli:
Verwachtte leverdatum op dat moment Januari 2023,
Oplevering is vandaag vervroegd naar December dit jaar.
Vrijwillig voor de 20" gekozen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Redox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:13:
Is de polestar die je nu besteld - en het einde of begin volgend jaar wordt geleverd - een MY22 of een MY23 versie ?

Gezien de MY23 een verbeterde pollenfilter en warmtepomp heeft vroeg ik me dat af.

Wat bepaalt welk model je krijgt; het moment van bestellen of de dag van levering/in productie gaan ?
MY23. Mijn in mei samengesteld toen kwam net in de configurator het MY23 beschikbaar. Standaard magnesium = MY23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Freakie1NL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Vrijwillig voor de 20" gekozen?!
Vanwege de melding dat de 19” mogelijk kon vertragen zijn we voor 20” gegaan. Stiekem ging daar onze voorkeur ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-06 15:49
[...]

Niet realistisch, mijn in mei bestelde Polestar 2 had toen verwachte levertijd oktober. Inmiddels verhuisd naar december. Via de chat gevraagd waarom nieuw te bestellen auto's nog op november staan. Dat wisten ze niet, gaven wel aan wie eerst besteld ontvangt eerst.
Same here. Op 30 mei P2 smsr, pilot lite, plus besteld. Verwachte levertijd van oktober, naar november, naar december. Hoop dat het niet verder verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Abby67 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:07:
[...]

Same here. Op 30 mei P2 smsr, pilot lite, plus besteld. Verwachte levertijd van oktober, naar november, naar december. Hoop dat het niet verder verschuift.
Lijkt erop dat de leveringen graviteren naar December. Misschien staat het vrachtschip dan gepland ?
Ik heb geen verstand logistiek, dus dit is pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
Thunder1984 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]
@Thunder1984 Is bij jou de leverdatum (of beter gezegd: levermaand) ook gewijzigd?

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
Gnoesify schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:51:
[...]

@Thunder1984 Is bij jou de leverdatum (of beter gezegd: levermaand) ook gewijzigd?
Nope, maar ik had dus wel bevestiging dat ie deze week op de boot zou gaan.
Nu nog uitzoeken welke boot dat zou moeten zijn ;). Heb de komende weken ook geen laptop bij de hand (lekker op vakantie) dus kan geen inspect doen om de datum zelf te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
Thunder1984 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:24:
[...]

Nope, maar ik had dus wel bevestiging dat ie deze week op de boot zou gaan.
Nu nog uitzoeken welke boot dat zou moeten zijn ;). Heb de komende weken ook geen laptop bij de hand (lekker op vakantie) dus kan geen inspect doen om de datum zelf te bekijken.
Kijk aan! Informatie waar ik wat aan heb. Misschien kan ik jou een beetje op weg helepen: op 22 juli jl. is de Titus vertrokken, komt in Zeebrugge aan op 22 aug.
Op 30 juli vertrekt de Boheme en komt aan op 6 sept.
13 aug vertrekt de Thalatta en komt aan op 17 sept. Als laatste vertrekt de Thermopylae op 3 sept en komt aan op 5 okt.
De keuze is reuze!

Ik weet mijn weg inmiddels al aardig te vinden bij het ‘inpecteren’, maar ik begrijp dat ook info omtrent te boot/datum daar te vinden is?

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
Gnoesify schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Kijk aan! Informatie waar ik wat aan heb. Misschien kan ik jou een beetje op weg helepen: op 22 juli jl. is de Titus vertrokken, komt in Zeebrugge aan op 22 aug.
Op 30 juli vertrekt de Boheme en komt aan op 6 sept.
13 aug vertrekt de Thalatta en komt aan op 17 sept. Als laatste vertrekt de Thermopylae op 3 sept en komt aan op 5 okt.
De keuze is reuze!

Ik weet mijn weg inmiddels al aardig te vinden bij het ‘inpecteren’, maar ik begrijp dat ook info omtrent te boot/datum daar te vinden is?
Kijk thnx voor die info die had ik dan weer niet ;).
De boot staat afaik niet in de inspect, maar de “echte” datum dus geen maand.
En ik denk dat er afrondingen staan, zo was 25-08 ook “september”, net als 09-09 dat was.
Overigens stond vrijdag de “earliestHandoverDate” nog steeds op 25-08 en de expectedDeliveryDate op 10-10.
Dus mogelijk staat ie op de Titus (woensdag was het “binnen een week staat ie op de boot”) dus dan komt ie 22 aug aan en hebben ze 3 dagen om em te preppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
Thunder1984 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Kijk thnx voor die info die had ik dan weer niet ;).
De boot staat afaik niet in de inspect, maar de “echte” datum dus geen maand.
En ik denk dat er afrondingen staan, zo was 25-08 ook “september”, net als 09-09 dat was.
Overigens stond vrijdag de “earliestHandoverDate” nog steeds op 25-08 en de expectedDeliveryDate op 10-10.
Dus mogelijk staat ie op de Titus (woensdag was het “binnen een week staat ie op de boot”) dus dan komt ie 22 aug aan en hebben ze 3 dagen om em te preppen ;)
Deliverydate staat bij mij nu op 03-10. Geen peil op te trekken…
#schuifeltweernaarhetwachtendenbankje

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abby67
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-06 15:49
Redox schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Lijkt erop dat de leveringen graviteren naar December. Misschien staat het vrachtschip dan gepland ?
Ik heb geen verstand logistiek, dus dit is pure speculatie.
Daar lijkt het wel op ja, maar ook ik word niet gehinderd door enige kennis van logistiek. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
Gnoesify schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Deliverydate staat bij mij nu op 03-10. Geen peil op te trekken…
#schuifeltweernaarhetwachtendenbankje
Bij mij nu ook naar 3 okt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinwo
  • Laatst online: 17-11-2022
[...]

Oke, update! In mijn Polestar ID zie ik verwachtte levering op ‘Januari’ staan. In code zie ik ‘expectedDeliveryData’ op 28/12/22 staan. Hoop dat dit laatste lukt voor de bijtelling op ‘22, zou een close call zijn! Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
robinwo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:00:
[...]

Oke, update! In mijn Polestar ID zie ik verwachtte levering op ‘Januari’ staan. In code zie ik ‘expectedDeliveryData’ op 28/12/22 staan. Hoop dat dit laatste lukt voor de bijtelling op ‘22, zou een close call zijn! Haha.
Ik hoop voor je dat ie nog wat naar voren schuift. Bij de delivery date moet je nog een week of 2 optellen. Die tijd schijnen ze nodig te hebben om ‘m gereed te maken.

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoesify
Samen op de boot *O* *O*

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunder1984
Gnoesify schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:22:
[...]

Ik hoop voor je dat ie nog wat naar voren schuift. Bij de delivery date moet je nog een week of 2 optellen. Die tijd schijnen ze nodig te hebben om ‘m gereed te maken.
Het gaat niet om de dag dat je em krijgt, maar wanneer die op naam staat.
Dus 29 dec op naam en 03-01 krijgen is niet rampzalig qua bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvo Penta
Vanmorgen een foto van onze auto van de dealer gekregen. Nu wachten tot 19 augustus..

We zitten er aan te denken om een keramische of glascoating aan te laten brengen. Heeft iemand hier ervaring met een bedrijf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYd9k8aFkuoGxunzEFKRL9-vNI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SimCygq15OO1OwE1Q6UsodZF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

Puur uit interesse. Maar van waar dat je die coating wil? Volgens onze dealer was dat alleen aan te raden bij de standaard lak en dus niet bij Onyx black aangezien die minder krasgevoelig zou zijn.

Ben nogal jaloers :) Op onze XC40 plus MY23 Onyx black moeten we nog tot december wachten volgens de dealer. Groot nadeel vind ik dat je bij een koop niet de status kan controleren en bij CBV en lease wel.
Laatste update die ik van de dealer heb ontvangen is alweer van 19 Mei toen was de levering 7 weken opgeschoven naar 1e week December.

Is jouw al bekend of je het originele bedrag moet betalen of de huidige prijs (dus na alle verhogingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Als dit maar niet bij Polestar is, dan duurt het allemaal nog langer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pov0Ky0nw6ImOpOW41C4sWJM74=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BHBmTpVPVaujKgTOsXkdaH8S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvo Penta
Ook bij onyx black en alle andere kleuren zijn swirls bijna niet te vermijden, vandaar dat wij graag een lakbeschermende coating willen.

Voor de liefhebber vandaag toevallig gezien, een core uitvoering (komt in aanmerking voor subsidie) in de kleur silver dawn op voorraad en leverbaar over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
AGdesigns schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:47:
Puur uit interesse. Maar van waar dat je die coating wil? Volgens onze dealer was dat alleen aan te raden bij de standaard lak en dus niet bij Onyx black aangezien die minder krasgevoelig zou zijn.
Dat was vroeger zo... over standaard uni-lak zit tegenwoordig dezelfde transparante beschermingslaag als bij metallic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelzie01
  • Nu online
Volvo Penta schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:03:
Ook bij onyx black en alle andere kleuren zijn swirls bijna niet te vermijden, vandaar dat wij graag een lakbeschermende coating willen.

Voor de liefhebber vandaag toevallig gezien, een core uitvoering (komt in aanmerking voor subsidie) in de kleur silver dawn op voorraad en leverbaar over 2 weken.
Welke dealer en plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Zijn er al mensen die een MY23 in geplande levering hebben staan? Zou vanaf augustus moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder1984
Freakie1NL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:45:
Als dit maar niet bij Polestar is, dan duurt het allemaal nog langer. [Afbeelding]
Ze hebben het over een brand veroorzaakt door een ontploffende ketel door drugs, dus ik mag hopen van niet ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
Er zijn al XC40 my23 uitgeleverd laatste weken, de onze komt eind augustus 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
Heb sinds begin deze week een kenteken toegekend in mijn Polestar account. Grappig om te zien dat de auto nog niet is toegelaten en dat er dus verder nog niets bekend is.

Had ook verwacht dat de auto op kenteken meer vermogen zou hebben - echter staat er op het kenteken een netto max vermogen van 150kW Wanneer je echter op de autoweek site kijkt, mapt hij hem wel aan de bestelde LRDM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnpnerfhos5m5H5PFwQ38u7tW4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVN6rSLXrX0JQzxr94QobnJa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door ThAZiP op 02-08-2022 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:18

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ThAZiP schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:56:
Heb sinds begin deze week een kenteken toegekend in mijn Polestar account. Grappig om te zien dat de auto nog niet is toegelaten en dat er dus verder nog niets bekend is.

Had ook verwacht dat de auto op kenteken meer vermogen zou hebben - echter staat er op het kenteken een netto max vermogen van 150kW Wanneer je echter op de autoweek site kijkt, mapt hij hem wel aan de bestelde LRDM.

[Afbeelding]
Heb ik ook op de site van RDW, toch heb ik echt 300kW onder mijn kont :+

Controleer maar eens een willekeurige LRDM uit een review bijv.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

Heb ik ook op de site van RDW, toch heb ik echt 300kW onder mijn kont :+

Controleer maar eens een willekeurige LRDM uit een review bijv.
Ja had ik al gedaan - het zal vast wel met iets te maken hebben, geen idee wat. Maar zag inderdaad dat het bij alle PS2LRDM's zo is. Fieew ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36
Wij overwegen een C40 (Pure Plus) via Care by Volvo.

Mei volgend jaar zou ik hem uiterlijk moeten rijden, eerder mag ook. Op de site staat 3-7 maanden levertijd. Weten jullie of dat ongeveer klopt? Proefrit is aangevraagd, alleen nog niet met de dealer gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

ThAZiP schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Ja had ik al gedaan - het zal vast wel met iets te maken hebben, geen idee wat. Maar zag inderdaad dat het bij alle PS2LRDM's zo is. Fieew ;)
Weet niet hoe dit bij Tesla's of andere dual motors zit, maar kan mij voorstellen dat het systeem van de RDW hier het vermogen van motor A weergeeft en niet die van B. Maar dan zou dit bij andere dual motors ook zo moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper333
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 14:24
Freakie1NL schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:55:
Zijn er al mensen die een MY23 in geplande levering hebben staan? Zou vanaf augustus moeten kunnen toch?
mijn XC40 recharge P6 2023 staat voor geplande levering 5 sept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gnoesify
Ik zag een paar weken geleden ineens een VIN staan in mijn account. Vervolgens contact gezocht met support. Auto staat op de boot, verwachte handover ergens half oktober. Dat het na aankomst in Zeebrugge nog even duurt schijnt te komen door transportproblemen naar Beesd… Positief bekijken: nog maar even wachten!

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdpeijl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 14:11
Afgelopen week is C40 (Plus met getint glas) besteld.
Importeur geeft nu mid-maart 2023 aan als leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel850
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
Gnoesify schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:25:
Ik zag een paar weken geleden ineens een VIN staan in mijn account. Vervolgens contact gezocht met support. Auto staat op de boot, verwachte handover ergens half oktober. Dat het na aankomst in Zeebrugge nog even duurt schijnt te komen door transportproblemen naar Beesd… Positief bekijken: nog maar even wachten!
ik hoop zo snel mogelijk voor je!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 19:48
Jan Hoogland schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:30:
Er zijn al XC40 my23 uitgeleverd laatste weken, de onze komt eind augustus 👍
De onze ook eind aug (productie dag 24 aug meen ik), besteld half dec 2021 (particuliere aanschaf)

| Woning: vrijstaand 1965, gasloos sinds Feb 25, 3x25A aansluiting, Tibber | WP: Panasonic Aquarea L, 9kW | PV: 13,5kWp, L1/L2: Enphase, L3: SolarEdge | Volvo XC40 Recharge | Lader: Easee Home / Easee Equalizer | TODO: SigenStor 27kWh/12kW, Gateway |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lig55fietser
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-09 10:35
Mijn XC40 staat voor eind november gepland. 10 februari privé besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvo Penta
Onze XC40 staat nu bij de detailer voor een ppf folie en een keramische coating. Volgende week vrijdag is de aflevering 🤗

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrPbGwwn4iAX9prSkoiOOBEYK2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uaiiC9NtZlTmgaQTQwmvf7O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Volvo Penta schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:40:
Onze XC40 staat nu bij de detailer voor een ppf folie en een keramische coating. Volgende week vrijdag is de aflevering 🤗

[Afbeelding]
De MY23 is echt geslaagd. De vernieuwde neus geeft ‘m wat meer eigenheid en de 19” velgen zijn ook knap.
Nog even wachten voor ons! (08/09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 14:59
k-jah schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

De MY23 is echt geslaagd. De vernieuwde neus geeft ‘m wat meer eigenheid en de 19” velgen zijn ook knap.
Nog even wachten voor ons! (08/09)
Die velgen heb ik wel voorbij zien komen, maar wat is er aan de neus veranderd?
Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste