Pixeltje schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:51:
Ik meld me hier ook maar even.. heb een P2 long range dual motor besteld (via leasemaatschappij) waarvan de levering nu op 'december' staat (dat is al alles tussen juli en januari geweest). Sinds eind augustus staat er een VIN bij de auto in het polestar portal.
In dit topic lees ik verschillende berichten over een mail dat je auto op de boot staat en mensen die een productiedatum kunnen terugzien ergens, beiden ontbreken mij nog, met name die productiedatum lijkt me wel geinig, hoe komen jullie daar aan? Ik verwacht dat het mailtje dat de auto op de boot staat naar de leasemij gaat?
Hi Pixeltje,
Wanneer je VIN verschijnt gaat de auto in productie. Het VIN nummer slaan ze namelijk in het chassis. Het is een kwestie van het toevallig door hebben dat je VIN is verschenen voor zover ik weet, zo van 'gisteren stond hij er niet en nu wel'. Mannen die op hun auto wachten zijn nog betere rechercheurs dan jaloerse vrouwen, zo blijkt. Ik kan niet ontkennen mij hiermee te identificeren, want:
Omdat het een Chinese fabriek is met Scandinavische efficiëntie, duurt de productie maar een dag of 2 a 3.
Vanaf de fabriek naar de haven waarvan andere nerds op zowel dit als andere fora weten dat de schepen vertrekken die Polestar gebruikt, is het 3 dagen reizen per trein. De trein vertrekt zodra hij vol met auto's staat, geen idee hoeveel dat er zijn maar er worden er best wat gemaakt (+-4.500 per maand gemiddeld in 2022, waarvan de laatste maanden de 8.000 bijna wordt gehaald. Dit verklaart de inhaalslag.)
Vervolgens gaan ze van trein op boot. Op deze boten (van rederij Wilhemus Wallenius of iets dergelijks) staan niet alleen maar Polestars maar ook andere merken, doch vertelde PS support mij dat er tot wel 2.000 polestars mee gaan met 1 lading, zeker tegen het einde van het jaar. Men weet in China namelijk ook wel dat wij Europeanen bijtellingsregels hebben die veranderen en dus onze auto graag in 2022 op kenteken willen hebben.
Anyway, de boot doet er 31 a 36 dagen over om in Zeebrugge (België) aan te komen. Als jouw VIN dus bijvoorbeeld op 1 september verscheen, kun je er van uit gaan dat je auto ergens tussen 8 en 22 september op de boot ging en ergens medio tot eind oktober in België aankomt.
Vroeger vertelde Polestar jou of je LM dit proactief met mailtjes, maar dit is denk ik in de massa gesneuveld. Polestar Support is echt fantastisch, maar ook zij weten niet alles meer. Zoals gezegd weten ongeduldige mannen met een bovengemiddeld groot ego - geef toe lezende mannen, als je dit niet had had je geen Polestar gekozen - echter al gauw veel als ze communiceren.
In mijn geval duurt het volgens mijn LM ongeveer 2 tot 3 weken voordat de auto rijklaar in Beesd staat. Als je niet voor Beesd maar voor homedelivery kiest ben je afhankelijker van kleiner transport naar een dealer (dus niet via beesd, maar vanaf de haven naar de LM oid) en afhankelijk van wanneer ze tijd en transport hebben om hem langs te brengen. Ik weet niet waar je woont, maar naar Beesd rijden klinkt hoe dan ook beter dan 2 weken extra wachten. Je kunt tot enkele weken voor levering met PS support chatten om je levering naar Beesd te wijzigen
[
Voor 23% gewijzigd door
Lucbemoeitzich op 28-09-2022 08:48
]