Ik was na 25 min weer weg, gok erg afhankelijk hoe voorbereid je bent. Ik had de Polestar app/ID al klaar, Google account etc en wist al veel van de auto. Het was dus samen de auto nalopen, inloggen, tekenen en rijden maar! Volgens mij trekken ze 45-60 minuten per auto uitblue eyes schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:07:
Ik heb nog geen ID, daar was iets mee mis gegaan. Maar ook dat wordt nu, as we speak, opgelost.
Sowieso heb ik niets te klagen over de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van zowel Polestar als Leaseplan.
Ik heb het telefoonnummer van Beesd gekregen, gebeld: de afspraak is gemaakt voor zaterdag 16 april!
Algemeen vraagje, hoe lang duurt de overdracht?
Dit ivm dat mijn zoontje graag mee wil, maar ook moet voetballen direct na de middag
Dat is prima, ik heb om 9 uur de afspraak, om 10 uur weg geeft voldoende ruimte!
Gister was het dan zo ver, aflevering van de auto.
Doen ze erg leuk met inderdaad een soort reveal van de auto met voorafgaand een korte teaser/presentatie video. Zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen en uitgebreid de auto besproken en enkele tips and tricks.
Uiteindenlijk iets van een uurtje bezig geweest en toen de auto naar buiten gereden.
Had gevraagd de stickers eraf te halen bij het maken van de afspraak maar dat is niet gedaan. Denk dat ik er later nog even over bel, denk dat het zonder mooier is.
Nog niet heel veel gereden maar voelt echt lekker aan hoor, is een SMSR zonder packs (alleen trekhaak en kleur Magnesium als optie).
Blij verrast, er zit dus wel groot licht assistent op en ook verlichte portier grepen. Ook de kofferklep sensor is aanwezig. Geen DAB inderdaad. Heb TuneIn erop gezet (gebruiken jullie dat ook of een andere?). Maar FM klinkt niet onaardig.
Helaas gisteravond ook een tijdje geen verbinding (LTE/4g) en geen GPS. Dan werken er wel vele zaken niet en is echt een groot gemis.
Deze ochtend is alles weer live, hoop dat het niet vaker terug komt.
een quick pic
Doen ze erg leuk met inderdaad een soort reveal van de auto met voorafgaand een korte teaser/presentatie video. Zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen en uitgebreid de auto besproken en enkele tips and tricks.
Uiteindenlijk iets van een uurtje bezig geweest en toen de auto naar buiten gereden.
Had gevraagd de stickers eraf te halen bij het maken van de afspraak maar dat is niet gedaan. Denk dat ik er later nog even over bel, denk dat het zonder mooier is.
Nog niet heel veel gereden maar voelt echt lekker aan hoor, is een SMSR zonder packs (alleen trekhaak en kleur Magnesium als optie).
Blij verrast, er zit dus wel groot licht assistent op en ook verlichte portier grepen. Ook de kofferklep sensor is aanwezig. Geen DAB inderdaad. Heb TuneIn erop gezet (gebruiken jullie dat ook of een andere?). Maar FM klinkt niet onaardig.
Helaas gisteravond ook een tijdje geen verbinding (LTE/4g) en geen GPS. Dan werken er wel vele zaken niet en is echt een groot gemis.
Deze ochtend is alles weer live, hoop dat het niet vaker terug komt.
een quick pic
/f/image/iYoNNPODviPoiZBiSoD81ctf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door MrLink op 16-03-2022 13:36 ]
Ik heb de mijne, een SRSM met Plus- en Pilot Pack en trekhaak in de kleur Void vanochtend opgehaald.MrLink schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:29:
Gister was het dan zo ver, aflevering van de auto.
...
Geen DAB inderdaad.
Ook bij mij de stickers er nog op, dus die moet ik er nog ff afhalen.
Ik heb overigens wel DAB+.
Het gaat hier om een zogenaamde voorraadauto van Leaseplan, is in december op kenteken gezet (en was in augustus besteld). Eerst dik 100km zitten er op, tot nu toe nog geen klachten
Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus
De mijne is ook een 2021 auto van LeasePlan.Sjiefke schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:22:
[...]
Ik heb de mijne, een SRSM met Plus- en Pilot Pack en trekhaak in de kleur Void vanochtend opgehaald.
Ook bij mij de stickers er nog op, dus die moet ik er nog ff afhalen.
Ik heb overigens wel DAB+.
Het gaat hier om een zogenaamde voorraadauto van Leaseplan, is in december op kenteken gezet (en was in augustus besteld). Eerst dik 100km zitten er op, tot nu toe nog geen klachten
Misschien heb ik niet goed gekeken naar DAB. Waar zit dat precies onder de radio opties? Zag het iig niet meteen duidelijk staan.
Had je gevraagd de stickers eraf te halen?
Als je een radio zender wilt selecteren zie je de DAB+ zenders.MrLink schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:23:
[...]
De mijne is ook een 2021 auto van LeasePlan.
Misschien heb ik niet goed gekeken naar DAB. Waar zit dat precies onder de radio opties? Zag het iig niet meteen duidelijk staan.
Had je gevraagd de stickers eraf te halen?
Ik had inderdaad gevraagd de stickers eraf te halen.
Mooi! Veel plezier er mee!
Zitten bij jullie de kick sensor voor de kofferbak er ook nog op of ontbreken deze?
Zitten bij jullie de kick sensor voor de kofferbak er ook nog op of ontbreken deze?
[ Voor 9% gewijzigd door k-jah op 16-03-2022 20:38 ]
Merci! Over die kofferbak kick sensor. Niet geprobeerd (ook helemaal niet meer aan gedacht). Zal het straks ff proberen.k-jah schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:27:
Mooi! Veel plezier er mee!
De kofferbak "kick sensor" zit er ook op.Sjiefke schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:21:
[...]
Merci! Over die kofferbak kick sensor. Niet geprobeerd (ook helemaal niet meer aan gedacht). Zal het straks ff proberen.
Dus zowel DAB+ als de "Kick sensor". Zijn er nog zaken die eventueel zouden kunnen missen?
Kon het toch niet nalaten om de order page nog eens te bekijken met inspect elements en zag dat m’n earliest possible handover opgeschoven is van 25/3 naar 8 april.
geen idee wat de reden hiervoor is.
Had gehoopt dat ik met de P2 richting de Vogezen zou kunnen gaan (vertrek 7/4), maar dit lijkt nu niet echt te lukken zo. Jammer maar helaas!

Had gehoopt dat ik met de P2 richting de Vogezen zou kunnen gaan (vertrek 7/4), maar dit lijkt nu niet echt te lukken zo. Jammer maar helaas!
Bij mij staat het nu al 2 dagen op 11/04. Eerste keer dat het niet opschuift. Hoop doet leven.k-jah schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:52:
Kon het toch niet nalaten om de order page nog eens te bekijken met inspect elements en zag dat m’n earliest possible handover opgeschoven is van 25/3 naar 8 april.geen idee wat de reden hiervoor is.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Hi all! Nieuw hier in het Polestar forum.
Heb een LRSM Midnight / Pilot / 19" via leasing op bestelling sinds midden Januari. Website zegt levering in Mei, maar inspect elements geeft me hoop met een earliest possible handover van 28 April.
Weet iemand of je aan de hand van je chassisnummer kan achterhalen op welke boot onze P* naar hier komt?
En naar wat verwijst de plannedDeliveryDate juist? Deze staat bij mij 2 weken vroeger op midden April.
Heb een LRSM Midnight / Pilot / 19" via leasing op bestelling sinds midden Januari. Website zegt levering in Mei, maar inspect elements geeft me hoop met een earliest possible handover van 28 April.
Weet iemand of je aan de hand van je chassisnummer kan achterhalen op welke boot onze P* naar hier komt?
En naar wat verwijst de plannedDeliveryDate juist? Deze staat bij mij 2 weken vroeger op midden April.
Polestar LRSM, 19", Midnight, Pilot - Besteld Jan. 2022, Earliest handover 04/05/2022
Welkom, weer iemand om het leed mee te delen.bananensap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:41:
Hi all! Nieuw hier in het Polestar forum.![]()
De boot kan je niet (meer) achterhalen via chassisnummer. Beste gok zal je via CS krijgen (afhankelijk wie je te pakken krijgt). En dan nog is het geen garantie; in mijn geval zou m’n P2 al eind februari in Zeebrugge gelost zijn, maar nog geen handover date gekregen.
Planneddeliverydate is volgens mij de dag dat die bij de dealer/handover center aankomt. 2 weken voor final checks, inschrijving (be hier) etc te doen. Denk ik toch.
Verkeerde topic!
Inhoud verwijderd - double post!
Inhoud verwijderd - double post!
[ Voor 88% gewijzigd door blue eyes op 23-03-2022 21:01 ]
Mijn “HasCarArrivedAtDealer” staat op true! We komen dichter! 
Edit: handover geboekt! Eerste week van april.

[ Voor 29% gewijzigd door k-jah op 25-03-2022 15:18 ]
Ik ben ook in blijde verwachting. Wagen zou maandag bij de dealer moeten aankomen. Datum staat nu al een week ongewijzigd op 28/03.k-jah schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:37:
Mijn “HasCarArrivedAtDealer” staat op true! We komen dichter!
Op 28 maart jl. kreeg ik de bestelbevestiging van Polestar, levering half juni. Gelet op levertijden van andere merken is dit echt meer dan prima. Maar nu komt het… Afgelopen nacht ontving ik een mail van LM (Athlon), zie schermprint. Uiteraard in alle staten (jubelstemming) dus vanochtend even gebeld met Polestar. Zij wisten van niks, kon het beste LM even bellen.
LM gebeld, vonden het uiterst vreemd dat ze bij Polestar van niks wisten aangezien de info wel bij hen vandaan komt. Het is wrs een bug of andere fout. Althans, laat ik mijzelf niet blij maken met een dooie mus…
Mail doorgestuurd naar contactpersoon en nu afwachten of ik gewoon geduld moet hebben tot juni of dat ik de grootste bofbips ever ben.
Mocht iemand iets soortgelijks hebben meegemaakt, ik hoor het graag!
Wordt vervolgd.
LM gebeld, vonden het uiterst vreemd dat ze bij Polestar van niks wisten aangezien de info wel bij hen vandaan komt. Het is wrs een bug of andere fout. Althans, laat ik mijzelf niet blij maken met een dooie mus…
Mail doorgestuurd naar contactpersoon en nu afwachten of ik gewoon geduld moet hebben tot juni of dat ik de grootste bofbips ever ben.
Mocht iemand iets soortgelijks hebben meegemaakt, ik hoor het graag!
Wordt vervolgd.
:strip_exif()/f/image/bK4qYjnFdO3DSpmegTwq1aB6.jpg?f=fotoalbum_large)
SMLR | Midnight | Plus
Misschien een preconfigured kunnen matchen of iemand afgezien van zijn/haar bestelling? Maar dan zou je wel verwachten dat Polestar er van op de hoogte zou zijn natuurlijk.
Zojuist ook definitieve bevestiging gekregen van de leasemaatschappij voor het bestellen van de PS2 SMLR in de kleur Void. Verwachte leverdatum week van 30 juli.
In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”
Wagen mag aanstaande donderdag afgehaald worden.
De "inspect elements" truc zat er dus inderdaad kort bij (11 april).
Tip: bij "inspect elements" kan het zijn dat de afleveringsdatum iedere dag verspringt. Op het moment dat de afleveringsdatum enkele dagen vast blijft staan, kan je daarop voortgaan.
Nog een vraagje over de Telekom Hotspot: aangezien we al een XC40 P8 hebben, hebben we dus ook al een account bij Telekom Hotspot. Polestar raadt aan om een nieuw account voor de Polestar 2 te maken, Telekom Hotspot zelf zegt dat 2 wagens op 1 account geen probleem is.
Iemand al ervaring hiermee?
De "inspect elements" truc zat er dus inderdaad kort bij (11 april).
Tip: bij "inspect elements" kan het zijn dat de afleveringsdatum iedere dag verspringt. Op het moment dat de afleveringsdatum enkele dagen vast blijft staan, kan je daarop voortgaan.
Nog een vraagje over de Telekom Hotspot: aangezien we al een XC40 P8 hebben, hebben we dus ook al een account bij Telekom Hotspot. Polestar raadt aan om een nieuw account voor de Polestar 2 te maken, Telekom Hotspot zelf zegt dat 2 wagens op 1 account geen probleem is.
Iemand al ervaring hiermee?
Hier was toch nog even spannend, dealer had vorige wel al afspraak gepland (voor komende maandag), maar had nog geen kenteken ontvangen (be, hangt dus aan bestuurder/lease en niet aan wagen zoals nl).
Net telefoon gekregen dat het kenteken vandaag binnen gekomen is en maandag dus zeker kan doorgaan.
Net telefoon gekregen dat het kenteken vandaag binnen gekomen is en maandag dus zeker kan doorgaan.

Ik heb 31-12-21 een polestar besteld en op home delivery gekozen....tot op heden geen mail van (hij is aan land gekomen) alleen verwachte levering mei
dat is toch wel aardig lang wachten toch?
sinds 23 maart van de traviata af in zeebrugge
waarom duurt het allemaal zo lang?
waarom duurt het allemaal zo lang?
Hi Daniel! Ik denk dat het minimum 2 weken duurt tussen het aankomen in Zeebrugge en de feitelijke handover. Heb je nog steeds geen handover kunnen boeken? Dan zou ik best eens bellen met CS of de Space/Garage waar je hebt besteld.
Edit - als ik Marine Traffic website mag geloven, is de Traviata slechts gisteren toegekomen in Zeebrugge. Misschien is dit een verklaring?
Mijn wagen komt als alles goed gaat begin Mei toe, terwijl ik een kleine maand na jou besteld heb...
Geduld is een mooie deugd.
Edit - als ik Marine Traffic website mag geloven, is de Traviata slechts gisteren toegekomen in Zeebrugge. Misschien is dit een verklaring?
Mijn wagen komt als alles goed gaat begin Mei toe, terwijl ik een kleine maand na jou besteld heb...
Geduld is een mooie deugd.
[ Voor 26% gewijzigd door bananensap op 06-04-2022 11:36 ]
Polestar LRSM, 19", Midnight, Pilot - Besteld Jan. 2022, Earliest handover 04/05/2022
ik heb ook zoiets....31-12-21 ps2 gekocht met pilot,plus longe range single motor de Traviata kwam 23 mei aan in zeebrugge want hij ging alweer 2 dagen verder naar bremerhaven...maar geen mailtje van hij is aan land gekomen...
staat bij mij nog steeds 'Geschatte levering Mei'
wat wel heel snel gaat is het maken vd auto
31-12-21 besteld
2 weken bedenktijd
21-1-22 auto is gemaakt en rolt van de band af
19-2-22 op een schip gezet richting zeebrugge
23-3-22 aangekomen in zeebrugge (marine traffic app) en nu wachten......
31-12-21 besteld
2 weken bedenktijd
21-1-22 auto is gemaakt en rolt van de band af
19-2-22 op een schip gezet richting zeebrugge
23-3-22 aangekomen in zeebrugge (marine traffic app) en nu wachten......
Hi,
Gisteren 06/04/2022 werd mijn PS2 besteld bij de leasing in België. (LRDM, Pilot lite, plus, Midnight, 19")
Hiervoor werd mij steeds aangegeven dat de gebruikelijke wachttijd ongeveer 20 weken is. Wat dus zou betekenen eind augustus. Fingers crossed.
Nu zie ik wel dat er sinds kort geen polestars meer besteld kunnen worden, vermoedelijk door de grote bestelling van Hertz.
Iemand enig idee of ik op augustus mag blijven hopen?
Gisteren 06/04/2022 werd mijn PS2 besteld bij de leasing in België. (LRDM, Pilot lite, plus, Midnight, 19")
Hiervoor werd mij steeds aangegeven dat de gebruikelijke wachttijd ongeveer 20 weken is. Wat dus zou betekenen eind augustus. Fingers crossed.
Nu zie ik wel dat er sinds kort geen polestars meer besteld kunnen worden, vermoedelijk door de grote bestelling van Hertz.
Iemand enig idee of ik op augustus mag blijven hopen?
Hoi Timon,ik hoop echt dat je eind Augustus hem snel binnen krijgt!
ja ik zag het bij de Configuratie staan,dat je later in april weer kan kiezen
ja ik zag het bij de Configuratie staan,dat je later in april weer kan kiezen
ze hebben het wel bijgesteld van 3 tot 4 maanden naar 3 tot 5 maanden....moet zeggen dat de app ook niet goed bijwerkt van verwachte leverdatum, Eerst eind Februari naar eind Maart naar Mei toen April en toen weer Mei.
denk zelf dat mensen nu het besef hebben van de voordelen van elektrisch rijden...vanaf 2025 75% korting en 2026 weer het volle bedrag betalen
denk zelf dat mensen nu het besef hebben van de voordelen van elektrisch rijden...vanaf 2025 75% korting en 2026 weer het volle bedrag betalen
* Ophidian meldt zich hier.
Gisteren besteld:
XC40 Single Motor Ultimate MY 23
19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
R980 Connect Microtech bekleding
179 Extra getint glas achter
734 Fjord Blue
Type aanduiding en motorisering verwijderd
Blanco kentekenplaat houders
Volvo letters achterkant en logo voorzijde worden zwart gespoten.
Pixel LED is zoals bekend niet leverbaar. Met dealer afgesproken dat zodra de productie gepland wordt we contact hebben hoe levertijd van Pixel LED dan is. Dan evt beslissen of we dat er nog bijnemen. Huidige verwachte leverdatum is 9 maanden, dus nog een hoop geduld nodig helaas en ga er maar vanuit dat het iets langer wordt.
Bij online aankoop krijg je er tevens All-risk verzekering bij voor 3 jaar. Deze ook nu erbij gekregen bij dealer aankoop
Erg tevreden over het proces en bejegening bij de Volvo dealer. Tegelijkertijd ook met Skoda dealer in onderhandeling geweest, maar dat was toch typisch verkopersgedrag en erg opdringerig.
Gisteren besteld:
XC40 Single Motor Ultimate MY 23
19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut
R980 Connect Microtech bekleding
179 Extra getint glas achter
734 Fjord Blue
Type aanduiding en motorisering verwijderd
Blanco kentekenplaat houders
Volvo letters achterkant en logo voorzijde worden zwart gespoten.
Pixel LED is zoals bekend niet leverbaar. Met dealer afgesproken dat zodra de productie gepland wordt we contact hebben hoe levertijd van Pixel LED dan is. Dan evt beslissen of we dat er nog bijnemen. Huidige verwachte leverdatum is 9 maanden, dus nog een hoop geduld nodig helaas en ga er maar vanuit dat het iets langer wordt.
Bij online aankoop krijg je er tevens All-risk verzekering bij voor 3 jaar. Deze ook nu erbij gekregen bij dealer aankoop
Erg tevreden over het proces en bejegening bij de Volvo dealer. Tegelijkertijd ook met Skoda dealer in onderhandeling geweest, maar dat was toch typisch verkopersgedrag en erg opdringerig.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Gisteren met mijn pa een p8 my22 opgehaald. Hij wilde eigenlijk een my23 bestellen maar de levertijd was zo hoog dat we rondkeken of er niet ergens een 2e hands te koop zou staan. Aangezien de apk van de vorige auto zou verlopen en er dikke kans niet doorkwam zou hij moeten overbruggen.
Uiteindelijk een nette P8 met 0km op de teller weten te vinden voor een prima prijs. Gisteren opgehaald! Dus nu hebben we en een p2 en een p8 in de familie kan ik in twee forums zeuren
Uiteindelijk een nette P8 met 0km op de teller weten te vinden voor een prima prijs. Gisteren opgehaald! Dus nu hebben we en een p2 en een p8 in de familie kan ik in twee forums zeuren
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Wij hebben in februari een Polestar 2 SMSR besteld met Pilot-pakket. Gisteren helaas de te verwachten bevestiging gekregen dat de Pixel LED-koplampen niet geleverd worden vanwege verschraling van het Pilot-pakket door chiptekorten. We krijgen er wel een grotere accu met een maximaal DC-laadvermogen van 130 ipv 116 kW voor terug.
Ik had wel graag de Pixel LEDs gehad maar een grotere accu is ook leuk en we geen FOMO te hebben over het missen van range ten opzichte van de long range. Zo groot is het verschil niet meer.
Ik had wel graag de Pixel LEDs gehad maar een grotere accu is ook leuk en we geen FOMO te hebben over het missen van range ten opzichte van de long range. Zo groot is het verschil niet meer.
Graag informeren wij je over een wijziging van jouw bestelling. Als gevolg van de halfgeleidertekorten zijn wij genoodzaakt om de volgende opties uit het Pilot Pack aan te passen:Vanwege bovenstaande wijzigingen is in het Pilot Pack een prijsverlaging van €1000,- toegepast op jouw bestelling. Je betaalt daarmee niet €3500,- voor het Pilot Pack, maar €2500,-.
- Pixel LED-koplampen met bochtenfunctie en adaptief grootlicht zijn vervangen door standaard LED-koplampen met actief grootlicht.
- Welkom- en afscheidslichtsequenties zijn vervangen door fade-in/out-animatie. De achterlichtanimatie kan in een later stadium alsnog toegevoegd worden middels een software-update.
Daarnaast was de Standard range Polestar 2 voorzien van een 64 kWh accu. Deze is nu echter vervangen door een 69 kWh accu waardoor jouw Polestar 2 wordt geleverd met deze doorontwikkelde accu.
De 64 kWh- en 69 kWh-accu’s verschillen alleen in capaciteit en DC-laadsnelheid. De verhoogde capaciteit is te danken aan verbeterde cel chemie. De DC-laadsnelheid is verhoogd van 116 kW naar 130 kW, met een vlakkere curve om hogere laadsnelheden langer vast te houden. Bovendien neemt de actieradius volgens de WLPT-testmethode met 30 km toe.
Hoewel de Polestar 2 met hogere accucapaciteit €1000,- hoger geprijsd wordt, blijft de aanschafwaarde voor jouw reeds aangeschafte Polestar 2 gelijk. Je hebt daarmee een hogere actieradius en laadsnelheid, zonder meerkosten.
Ook ik heb de 'inspect elements' gevonden en uitgebreid bestudeerd, uitermate interessant om door te harken!
Mijn vroegste 'handover' is verschoven van 14 juli naar 11 augustus. Ben er totaal niet van onder de indruk gezien de levertijden van andere EV's. Mijn man moet bijvoorbeeld nog minimaal tot eind oktober wachten op zijn Ioniq 5 en hij heeft hem eerder besteld dan ik.
Ondanks dat ik niet onder de indruk ben, sta ik wel te trappelen van ongeduld. We gaan ook nog eens in september op vakantie en ik vermoed dat waarschijnlijk geen geduld heb om mij fatsoenlijk onder een palmboom te installeren (ik ben overigens ook geen vakantiemateriaal, maar dat terzijde
).
Dus ik neem gewoon plaats op het bankje voor de wachtenden, misschien kunnen we elkaar een beetje door de komende maanden heen loodsen!
Mijn vroegste 'handover' is verschoven van 14 juli naar 11 augustus. Ben er totaal niet van onder de indruk gezien de levertijden van andere EV's. Mijn man moet bijvoorbeeld nog minimaal tot eind oktober wachten op zijn Ioniq 5 en hij heeft hem eerder besteld dan ik.
Ondanks dat ik niet onder de indruk ben, sta ik wel te trappelen van ongeduld. We gaan ook nog eens in september op vakantie en ik vermoed dat waarschijnlijk geen geduld heb om mij fatsoenlijk onder een palmboom te installeren (ik ben overigens ook geen vakantiemateriaal, maar dat terzijde
Dus ik neem gewoon plaats op het bankje voor de wachtenden, misschien kunnen we elkaar een beetje door de komende maanden heen loodsen!
SMLR | Midnight | Plus
Expected delivery date staat nu op 20-04. Earliest handover op 04-05. Vermoed dat mijn wagen dus op Titus of Morning Pride zat en nu op een kaai in Zeebrugge ligt te wachten om vervoerd te worden naar de dealer in Antwerpen...
Oooh wat duurt het wachten lang.
Mijn sleutel-case is vandaag toegekomen vanuit China - nu de auto nog!
Oooh wat duurt het wachten lang.
zeker lang duurt het allemaal ....31-12-21 order geplaatst en 23 maart stond hij in zeebrugge via fe traviata!
waarschijnlijk 25-4-22 handover
waarschijnlijk 25-4-22 handover
MY23 Volvo XC40 Pure Plus (P6) leverdatum week 37 (begin september). Is particuliere auto dus info dealer en niet leasemaatschappij
[ Voor 32% gewijzigd door Volvar op 20-04-2022 12:18 ]
Hoi, zit al even mee te lezen en zal me hierbij ook maar eens melden.
Als particulier eind feb een XC40 Recharge Single motor, Core uitvoering met alleen Climate pakket besteld, kleur Black stone.
Aanvankelijk getriggerd door SEPP naar EV6, Born en Megane gekeken maar was verrast toen ik erachter kwam dat de XC40 ook in aanmerking kwam. Imho toch wat meer auto en na een proefrit (okay, met een P8...) en de actie van gratis laadpunt besloten tot bestelling over te gaan.
Vooralsnog staat de levering op wk 44. Als het later wordt laat ik de levering doorschuiven naar 2023. Maar met alle onzekerheden wordt dat misschien sowieso al het geval...
Overigens zat ik vanochtend op de Volvo site te kijken en zag dat de auto 2000 (!) duurder is geworden, dus geen SEPP meer...
Als particulier eind feb een XC40 Recharge Single motor, Core uitvoering met alleen Climate pakket besteld, kleur Black stone.
Aanvankelijk getriggerd door SEPP naar EV6, Born en Megane gekeken maar was verrast toen ik erachter kwam dat de XC40 ook in aanmerking kwam. Imho toch wat meer auto en na een proefrit (okay, met een P8...) en de actie van gratis laadpunt besloten tot bestelling over te gaan.
Vooralsnog staat de levering op wk 44. Als het later wordt laat ik de levering doorschuiven naar 2023. Maar met alle onzekerheden wordt dat misschien sowieso al het geval...
Overigens zat ik vanochtend op de Volvo site te kijken en zag dat de auto 2000 (!) duurder is geworden, dus geen SEPP meer...
C40 Single Motor Extended Range Plus MY24
Je hebt de auto toch gewoon gekocht voor een bedrag dat onder SEPP valt. Koopcontract is leidend (qua datum) en prijs. Ook de catalogusprijs op moment van aanschaffen klopt, dus wat is het issue?headinclouds schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:39:
Neem aan dat je SEPP direct aangevraagd hebt?
Goedemiddag, Ik heb zojuist een update ontvangen van de Volvo dealer vwb de levering van mijn auto. Op 19 jan heeft de leasemaatschappij mijn auto ( XC40 Single motor Plus ) besteld. In eerste instantie was de geschatte levering eind oktober. Nu is de voorlopige productieweek van mijn auto week 24, levering zou dan ergens in Juli kunnen plaatsvinden. In mijn geval lijkt de levering dus flink naar voren geschoven te zijn.
Overigens heb ik ook last van de prijsverhoging ivm Plus uitvoering en trekhaak ( 1045 EUR ) . We gaan het zien.
Overigens heb ik ook last van de prijsverhoging ivm Plus uitvoering en trekhaak ( 1045 EUR ) . We gaan het zien.
Ik zie heel veel leveringsdingen voorbijkomen hier, daar is toch een apart topic voor? Ik ben bang dat we het komende jaar steeds terug gaan zien dat de leveringen een drama zijn/ opties niet komen, etc...Mardijk schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:33:
Goedemiddag, Ik heb zojuist een update ontvangen van de Volvo dealer vwb de levering van mijn auto. Op 19 jan heeft de leasemaatschappij mijn auto ( XC40 Single motor Plus ) besteld. In eerste instantie was de geschatte levering eind oktober. Nu is de voorlopige productieweek van mijn auto week 24, levering zou dan ergens in Juli kunnen plaatsvinden. In mijn geval lijkt de levering dus flink naar voren geschoven te zijn.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1998764
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Met de specificaties welke jij aangeeft (Single Core, Climate, Black Stone) voldoet de auto nog steeds aan de SEPP eisen!headinclouds schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:39:
De prijslijst per 22 mei geeft nog steeds recht op subsidie.
De prijzen per 01.01.2023!!! niet meer!
[ Voor 4% gewijzigd door Sollo op 25-04-2022 14:56 ]
Ik heb zojuist ook de dealer gesproken, 24 januari is de order geplaatst. Verwachte productieweek is 33. De afleverdatum zal dus eind augustus zijn. Verder schuiven de meeste data idd naar voren. Dus opzich goed nieuws. Er zijn ook geen missende opties, aldus de dealer.Mardijk schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:33:
Ik heb niets gehoord over de prijswijziging. Zal wel alleen wijziging in de bijtelling zijn.Mardijk schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:33:
Knap, want mijne is 31 jan besteld en werd onlangs van week 44 naar week 47 verschoven. Ook bestelling via leasemaatschappij. Helemaal niet naar voren maar juist naar achteren dus.Ocirina schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:03:
[...]
Ik heb zojuist ook de dealer gesproken, 24 januari is de order geplaatst. Verwachte productieweek is 33. De afleverdatum zal dus eind augustus zijn. Verder schuiven de meeste data idd naar voren. Dus opzich goed nieuws. Er zijn ook geen missende opties, aldus de dealer.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Dat is goed nieuws! Mijn XC40 Single motor Core (black Stone + donkere ramen achter) heb ik besteld 25/1 (particulier) en zou ergens in oktober geleverd worden. Van de dealer tot nu toe geen enkele update gehad. Hopelijk komt mijn XC40 ook wat eerder en worden de leasemaatschappijen hierin niet voorgetrokken.Mardijk schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:33:
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Bericht van de dealer, besteld 4-1 Core + Klimaatpakket (dus onder sepp grens ivm particuliere aanschaf) levering 8-18 juni 👍.
Laadpaal plaatsten maar naar voren gehaald (actie Volvo gratis laadpaal).
Laadpaal plaatsten maar naar voren gehaald (actie Volvo gratis laadpaal).
Handover gepland volgende week maandag 02/05
Heb gesproken met de dealer. De prijsverhoging per 1 januari zou voor nieuwe bestellingen zijn en niet voor gedane bestellingen. Ben benieuwd, en anders een mooie stok om mee te slaanheadinclouds schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:39:
Wat was de levertijd ten tijden van bestelling? Levertijden nu zeggen helaas niet zo heel erg veel, dus gewoon blijven afwachten. Hier ook nog geen productie datum bekend.jelzie01 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:41:
Leuk man, krijg net te horen dat mijn auto (besteld 15 maart) nog geen productie tijdvak heeft gekregen en dat alle auto's die dat nu nog niet hebben sowieso na wk45 geproduceerd worden.
Terwijl gezegd werd toen, eind september en dat ze verwachten dat die tijden korter zouden worden. Als ik dit had geweten had ik dit nooit gedaan.
Zo'n spijt dat ik mijn xc40 t5 heb geruild met een collega nu. Rij ik voorlopig in een afgetrapte handgeschakelde poolauto....😓
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Er is geen enkel peil op te trekken.Ophidian schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:15:
[...]
Wat was de levertijd ten tijden van bestelling? Levertijden nu zeggen helaas niet zo heel erg veel, dus gewoon blijven afwachten. Hier ook nog geen productie datum bekend.
Volvo heeft voor diverse mensen een zwak en anderen worden tegengewerkt.
Ik zie mensen die hun p6 (ik weet het is Pure electric single, maar p6 tikt makkelijker) in maart of eind februari hebben besteld die een leverweek van Juli - september hebben opgekregen, en mensen in April bestel hebben het vaak al over week 3 (augustus) tot september. Maar ik heb JANUARI een p6 Plus besteld, stond eerst op oktober en is nu week 47 (eind november) geworden.
En er zit geen herkenbaar patroon in van mensen die particulier kopen of via een leasemaatschappij, het is echt volstrekte willekeur.
Er klopt he-le-maal niets van die levertijden!
Sprak met mijn dealer van een ander merk en die gaf aan het zelf niet meer te begrijpen. Een klant had 2 identieke wagens besteld. De ene kwam 3 maand vroeger aan dan verwacht en de andere 3 maand later. Voor hun was dat ook een verrassing zonder verklaring.ron65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:43:
[...]
Er is geen enkel peil op te trekken.
Vraagje ik heb een offerte ontvangen waarbij het basis model €826 ex btw duurder is als op de website. Mijn idee was dat dit verschil de "Voorbereidings- en transportkosten" waren. Maar iets lager op de offerte zie je ook nog eens leveringskosten van €826. Volgens de vertegenwoordiger is dit zo correct, wat dus zou duiden op een extra leveringskost die niet op de website vermeld wordt?
Mijn vraag is, hebben jullie dit ook allemaal extra moeten betalen?
Offerte:
Offerte:
/f/image/MmokFMS8JVO0ijbM7bsWTWjN.png?f=fotoalbum_large)
Zo te zien betaal je voor de kleur Thunder 826,45 euro. Dat klopt wel. Dat de afleveringskosten ook hetzelfde bedrag zijn maakt het wat verwarrend denk ik.lancekapers schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:44:
Vraagje ik heb een offerte ontvangen waarbij het basis model €826 ex btw duurder is als op de website. Mijn idee was dat dit verschil de "Voorbereidings- en transportkosten" waren. Maar iets lager op de offerte zie je ook nog eens leveringskosten van €826. Volgens de vertegenwoordiger is dit zo correct, wat dus zou duiden op een extra leveringskost die niet op de website vermeld wordt?
Offerte: [Afbeelding]
Nee klopt dat maakt het verwarrend maar daar gaat het niet om. De basisprijs van €38.760,33 is al €826 hoger als de prijs die op de website staat.ron65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:18:
[...]
Zo te zien betaal je voor de kleur Thunder 826,45 euro. Dat klopt wel. Dat de afleveringskosten ook hetzelfde bedrag zijn maakt het wat verwarrend denk ik.
[ Voor 46% gewijzigd door lancekapers op 26-04-2022 18:32 ]
Ja dat is dan wel weer vreemd. Maar geen idee verder, ik bestel via een leasemaatschappij en ik zie de hele rekening niet. Wel weet ik dat voor mijn bestelde p6 PLUS basis € 39.198,35 wordt berekend als catalogusprijs. Ik denk dat dit excl BTW is, na alle optellingen met accessoires etc kom ik op een fiscale waarde van 48850 uit, waarover ik bijtelling moet gaan betalen zodra de wagen wordt afgeleverd... ergens eind dit jaar.
De metallic lak (net als Thunder, maar dan nu Onyx Black) kost dan weer 995 euro. Het is gewoon een wazig geheel.
De metallic lak (net als Thunder, maar dan nu Onyx Black) kost dan weer 995 euro. Het is gewoon een wazig geheel.
Zolang de auto niet geproduceerd is, kan je van geen datum uitgaan. Zelfs al heb je een leverdatum kan die nog gewoon opschuiven. Dus ik wacht het gewoon af. We wilden de ICE maart 23 vervangen, dus daarom al vroeg besteld. Als ie dan geleverd wordt komt het prima uit.ron65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:43:
[...]
Er is geen enkel peil op te trekken.
Ik zie mensen die hun p6 (ik weet het is Pure electric single, maar p6 tikt makkelijker) in maart of eind februari hebben besteld die een leverweek van Juli - september hebben opgekregen, en mensen in April bestel hebben het vaak al over week 3 (augustus) tot september. Maar ik heb JANUARI een p6 Plus besteld, stond eerst op oktober en is nu week 47 (eind november) geworden.
En er zit geen herkenbaar patroon in van mensen die particulier kopen of via een leasemaatschappij, het is echt volstrekte willekeur.
Ik voorzag zelf ook al zoiets dus ik wilde vorig jaar september al gaan bestellen, maar dat mocht niet. men vond 6 maanden voor afloop van het huidige leasewagen contract ruimschoots op tijd, en dat blijkt nu gek genoeg niet zo te zijn, wat is dát toch raar zeg....Ophidian schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:55:
[...]
Zolang de auto niet geproduceerd is, kan je van geen datum uitgaan. Zelfs al heb je een leverdatum kan die nog gewoon opschuiven. Dus ik wacht het gewoon af. We wilden de ICE maart 23 vervangen, dus daarom al vroeg besteld. Als ie dan geleverd wordt komt het prima uit.

Probleem ligt bij hen nu, ik lever de huidige wagen niet in voor ik de nieuwe heb. Ze konden mij namelijk geen wagen met trekhaak als voorloop-wagen garanderen, terwijl net in die periode de vakantie met caravan valt.
Ik heb toestemming, maar noet dan wel vanaf Juni met 25% bijtelling akkoord gaan, dan is de wagen 60 maanden oud en wordt dat wettelijk 25%. Kost me twee tientjes per maand meer dan, minder dan wat de XC40 me uiteindelijk gaat kosten nog. Het is dan maar zo.
Bekend verhaal. Hier weigert de lease maatschappij ook op tijd te bestellen. Heb hen gemeld wat de wachttijden zijn, maar 6 maand op voorhand bestellen is voldoende...ron65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:02:
[...]
Ik voorzag zelf ook al zoiets dus ik wilde vorig jaar september al gaan bestellen, maar dat mocht niet. men vond 6 maanden voor afloop van het huidige leasewagen contract ruimschoots op tijd, en dat blijkt nu gek genoeg niet zo te zijn, wat is dát toch raar zeg....![]()
Probleem ligt bij hen nu, ik lever de huidige wagen niet in voor ik de nieuwe heb. Ze konden mij namelijk geen wagen met trekhaak als voorloop-wagen garanderen, terwijl net in die periode de vakantie met caravan valt.
Ik heb toestemming, maar noet dan wel vanaf Juni met 25% bijtelling akkoord gaan, dan is de wagen 60 maanden oud en wordt dat wettelijk 25%. Kost me twee tientjes per maand meer dan, minder dan wat de XC40 me uiteindelijk gaat kosten nog. Het is dan maar zo.

Ja je hebt gelijk inderdaad, had toch moeten luisteren. Maar hoop doet leven zullen we maar zeggen. Ik las dat steeds meer mensen en productiedatum hadden gekregen die naar voren was gehaald dus ik was toch teleurgesteld.Pet66 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:41:
[...]
Heb vorige week toch geschreven dat de productie van de e-volvo’s stil ligt voor onbepaalde tijd.
Dit is nog steeds niet anders. Huidige prognose is nog steeds minstens t/m W22.
Af en toe werkt er 1 ploeg en dat is dan enkel voor de ICE XC40 en V60.
Als ik jou begrijp is het leuk dat mensen en datum hebben gekregen maar nog niks staat vast. Waar zit het nu precies op vast eigenlijk dat ze niet kunnen bouwen?
Mijn dealer blijft erbij dat mijn auto over een week of 4 geleverd wordt
Een combinatie van drie zaken: het wereldwijde gebrek aan onderdelen, de Covid-toestand in Shanghai, alles ligt daar stil wegens een algehele lock-down en de oorlog in Oekraïne waardoor de treinen met batterijcellen niet kunnen rijden.jelzie01 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:47:
[...]
…. Waar zit het nu precies op vast eigenlijk dat ze niet kunnen bouwen?
Is goed mogelijk. Wanneer deze in Esdiq staat is hij reeds gebouwd.Rude-Dog schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:51:
Mijn dealer blijft erbij dat mijn auto over een week of 4 geleverd wordt
Voor de geïnteresseerden: de auto’s die nog niet onmiddellijk kunnen geleverd worden omdat er nog iets aan moet gebeuren ( een bijzonderheid die moet aangepast worden, een reparatie bij schade, enz…) worden daar eerst aangepakt/hersteld. Kijk maar eens op Maps, Skaldenstraat in Gent.
Ik hoop voor jou dat je hem binnen 4 weken hebt. Veel rijgenot gewenst in ieder geval.
P8-19”-WP
Mijn volvo is in feb door de leasemaatschappij besteld, nu belde ik vandaag op naar de desbetreffende Volvo dealer en werd er aangegeven dat er nog geen productieplek gereserveerd is voor mijn XC40. Dealer geeft aan dat dit doorgaans binnen 1 maand bekend zou moeten zijn en weet ook niet wanneer er meer bekend is. Ik moet maar afwachten. Zijn er meer mensen die al geruime tijd geleden hebben besteld en nog geen productieplek hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door tukkerfan op 04-01-2023 15:42 ]
Zie paar posts terug - fabriek ligt stil.tukkerfan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:21:
Mijn volvo is op 22 feb door de leasemaatschappij besteld, nu belde ik vandaag op naar de desbetreffende Volvo dealer en werd er aangegeven dat er nog geen productieplek gereserveerd is voor mijn XC40. Dealer geeft aan dat dit doorgaans binnen 1 maand bekend zou moeten zijn en weet ook niet wanneer er meer bekend is. Ik moet maar afwachten. Zijn er meer mensen die al geruime tijd geleden hebben besteld en nog geen productieplek hebben?
Lol de megane heeft het bij lancering.. ga mij niet vertellen dat het iets tussen google en apple is.hwschuur schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:01:
Zojuist mijn Volvo dealer aan de lijn in het kader van een onderhoudsafspraak. De monteur in kwestie had even navraag gedaan bij afdeling verkoop, en die bleken eergisteren contact gehad te hebben met Volvo over Apple CarPlay.
Voor wat het waard is: de monteur wist me te vertellen dat CarPlay nu (eindelijk) met voldoende zekerheid in de roadmap staat zo, en wel voor (eind) Q3 2022…
Was een marketing meneer van Volvo Amerika op het xc40 Forum die wist te vertellen dat hij definitief wired in week 20 komt..
Edit: die zelfde meneer zegt nu…https://www.xc40forum.com...0-carplay.4357/post-43674

Edit: full screen carplay for the win!!
Ik ben bang dat we in een development platform van een halve ton voor volvo aan het rondrijden zijn. Ik bedoel als je ziet hoe feature rich andere AAOS bij start al zijn vraag ik me echt af wat volvo de afgelopen twee jaar aan het doen is met xc40 en ps2.
Huh waarom is deze post naar leveringen topic verkast door mod? Heeft toch niets met levering te maken????
[ Voor 13% gewijzigd door over9000 op 03-05-2022 16:30 ]
besteld 31 jan, bevestiging voorlopige leverweek in de app van de leasemij kwam 18 april (yep, 2e paasdag, kennelijk is dat geen belemmering om gegevens in de app te updaten)tukkerfan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:21:
Mijn volvo is op 22 feb door de leasemaatschappij besteld, nu belde ik vandaag op naar de desbetreffende Volvo dealer en werd er aangegeven dat er nog geen productieplek gereserveerd is voor mijn XC40. Dealer geeft aan dat dit doorgaans binnen 1 maand bekend zou moeten zijn en weet ook niet wanneer er meer bekend is. Ik moet maar afwachten. Zijn er meer mensen die al geruime tijd geleden hebben besteld en nog geen productieplek hebben?
Ik ga ervan uit dat dan de productieplek bekend is. Heeft dan dus 11 weken geduurd na bestelling. Leverweek 47.
Ik heb 2 weken terug bevestiging gehad dat verwachte oplevering begin Juli zou zijn (besteld december 2022).tukkerfan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:21:
Ik verwacht wel in de praktijk minstens paar weken langer. (fabriek verlof periode + band die stil ligt)
Levering Polestar is gisteren 2 weekjes achteruit geschoven van Aug naar Sept. Besteld in Maart.
Achja
Achja
Even los van al dan niet stil liggende fabrieken, ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe lang het duurt vanaf het moment dat het eerste stukje van de auto in elkaar gezet wordt (de productiestart) tot deze klaar is voor transport naar de dealer. Ik zie wel eens van die constructiefilmpjes van verschillende merken en krijg de indruk dat het een kwestie van een weekje, misschien 2 weken is. Maar dat kan ik wel helemaal mis hebben.
Weet iemand dit? (gewoon even iets leuks tussendoor ;-) )
Weet iemand dit? (gewoon even iets leuks tussendoor ;-) )
(Ik was op vakantie vandaar deze late reactie)Sollo schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:52:
[...]
Met de specificaties welke jij aangeeft (Single Core, Climate, Black Stone) voldoet de auto nog steeds aan de SEPP eisen!
De prijslijst per 22 mei geeft nog steeds recht op subsidie.
De prijzen per 01.01.2023!!! niet meer!
Klopt dat mijn bestelde auto nog steeds voldoet, en ik ging er ook vanuit dat wij gelukkig tijdig hadden besteld. Toch even nagekeken en op het koopcontract staat wel degelijk "onder voorbehoud van prijswijzigingen" dus heb toch bij de dealer nagevraagd.
Het klopt inderdaad dat er geen prijswijziging is bij levering dit jaar en gezien de aangewezen productieplek moet dat normaliter geen probleem opleveren. Maar 100% garantie op levering dit jaar kunnen ze niet geven, maar dat kan op dit moment waarschijnlijk geen enkel merk.
C40 Single Motor Extended Range Plus MY24
Mijn XC40 P6 Ultimate Sage green leverdatum is gewijzigd inmiddels. Besteld midden februari 2022
Eerder riep lease maatschappij eerste week oktober, daarna gaf dealer aan eind augustus wel te kunnen halen. Inmiddels heeft lease maatschappij 30 oktober aangegeven (laatste bericht was maandag 2 mei). Enfin, ik hoop dat hij eind van het jaar iig geleverd wordt vanwege de bijtelling die volgend jaar weer gaat stijgen.
Eerder riep lease maatschappij eerste week oktober, daarna gaf dealer aan eind augustus wel te kunnen halen. Inmiddels heeft lease maatschappij 30 oktober aangegeven (laatste bericht was maandag 2 mei). Enfin, ik hoop dat hij eind van het jaar iig geleverd wordt vanwege de bijtelling die volgend jaar weer gaat stijgen.
Wij hebben nog geen nieuws van wijziging ontvangen voor onze MY23 XC40 (single motor, ultimate). Paar weken geleden nog nagevraagd en was nog on-track: eind juni ‘22.
Bestelling geplaatst toen net de 23 configurator live was.
Bestelling geplaatst toen net de 23 configurator live was.
De levering van onze Polestar is ook verschoven, was augustus en nu september. In de data uit de order2delivery API call staat de customerEarliestPossibleHandoverDate overigens op 25 augustus en voorheen 4 augustus ofzo.
Same here, onze wagens zullen beiden op de zelfde boot naar Europa varenFemme schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:27:
De levering van onze Polestar is ook verschoven, was augustus en nu september. In de data uit de order2delivery API call staat de customerEarliestPossibleHandoverDate overigens op 25 augustus en voorheen 4 augustus ofzo.
Waarschijnlijk de laatste batch MY2022 modellen. (als ze onze bestelling niet aanpassen naar MY2023)
[ Voor 11% gewijzigd door Li1quid op 05-05-2022 11:09 ]
Check! Hier idem. Gezellig met elkaar op de bootLi1quid schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:08:
[...]
Same here, onze wagens zullen beiden op de zelfde boot naar Europa varen
Waarschijnlijk de laatste batch MY2022 modellen. (als ze onze bestelling niet aanpassen naar MY2023)

Maar i.v.m. vakantie begin sept mag ie ook wel worden verschoven naar eind september. Of nee… Doe maar niet, ben te ongeduldig!
#boektweereenproefrit

SMLR | Midnight | Plus
waar wordt de PS2 eigenlijk gebouwd?Li1quid schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:08:
[...]
Same here, onze wagens zullen beiden op de zelfde boot naar Europa varen
Hier in de buurt: (google maps is niet accuraat in china)
https://www.google.com/ma...2!3d28.568389!4d121.33443
Hier om exact te zijn, bron; eigen onderzoek.Li1quid schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:33:
[...]
Hier in de buurt: (google maps is niet accuraat in china)
https://www.google.com/ma...2!3d28.568389!4d121.33443
https://goo.gl/maps/ZtYa8R4Nvbg5ajwW8
www.google.nl
Vorige week een XC40 Twin Ultimate besteld (België), volgens de verkoper nog dit jaar leverbaar in december.
Nu melding gekregen dat de bestelling goed ontvangen is en de levering verwacht is voor maart 2023.
Nu melding gekregen dat de bestelling goed ontvangen is en de levering verwacht is voor maart 2023.
Even een update van mijn kant - ik had een MY22 besteld op 1 November. Ik had eerder al eens geklaagd dat ik weinig van de dealer hoorde, elke keer als ik belde kwam er wel wat nieuws naar voren, maar ben nooit proactief benaderd door ze. Letterlijk nog nooit gebeld.
Eerst was levering eind Februari, maar toen ik belde werd het April, en toen ik nog eens belde Mei.
De levering stond nu al een paar weken op eind Mei, twee weken terug nog bevestigd.
Zou zo snel mogelijk worden gecontacteerd voor de exacte dag.
Nu bel ik vandaag - blijkt dat:
A ) De productie nog niet eens is ingepland volgens het fabriekssysteem
B ) De dealer zelf MY22 naar MY23 heeft omgezet, zonder mij te informeren
Kan dus nog maanden duren, en ik krijg ineens een compleet andere spec dan waar ik voor getekend heb.
Ben zwaar ontevreden over het gebrek aan service en contact. Het wordt immers nu ineens een behoorlijk andere auto. Ik heb een nieuwe specificatie gevraagd van de MY23 opties want ik vertrouw nu niks meer eerlijk gezegd. Ga de werkgever/leasemaatschappij maar eens bellen.
Slecht begin Volvo!
Eerst was levering eind Februari, maar toen ik belde werd het April, en toen ik nog eens belde Mei.
De levering stond nu al een paar weken op eind Mei, twee weken terug nog bevestigd.
Kan dus nog maanden duren, en ik krijg ineens een compleet andere spec dan waar ik voor getekend heb.
Ben zwaar ontevreden over het gebrek aan service en contact. Het wordt immers nu ineens een behoorlijk andere auto. Ik heb een nieuwe specificatie gevraagd van de MY23 opties want ik vertrouw nu niks meer eerlijk gezegd. Ga de werkgever/leasemaatschappij maar eens bellen.
Slecht begin Volvo!
Ik zal het nog maar eens herhalen want bij sommigen dringt het dan blijkbaar toch niet door:Rude-Dog schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:45:
Even een update van mijn kant - ik had een MY22 besteld op 1 November. Ik had eerder al eens geklaagd dat ik weinig van de dealer hoorde, elke keer als ik belde kwam er wel wat nieuws naar voren, maar ben nooit proactief benaderd door ze. Letterlijk nog nooit gebeld.
Slecht begin Volvo!
de fabriek ligt stil! Er wordt in de hele maand mei maar zes dagen gewerkt en dat is dan enkel maar voor de ICE-wagens. De productie van de elektrische wagens ligt volledig stil voor onbepaalde tijd en zeker tot 31 mei.
Er is ook nog geen zicht dat er productie zal zijn in juni. Dus diegene die wachten op een Recharge (XC/C) zullen veel geduld moeten uitoefenen. Ja, ik kan het ook niet mooier maken dan het is.
P8-19”-WP
Jouw verhaal klopt, maar het is volgens mij niet het punt waar het om gaat. De klacht is dat de datum steeds verschuift en dat de specificatie is gewijzigd, en dat de dealer daar niet over communiceert.Pet66 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:02:
[...]
Ik zal het nog maar eens herhalen want bij sommigen dringt het dan blijkbaar toch niet door:
de fabriek ligt stil! Er wordt in de hele maand mei maar zes dagen gewerkt en dat is dan enkel maar voor de ICE-wagens. De productie van de elektrische wagens ligt volledig stil voor onbepaalde tijd en zeker tot 31 mei.
Er is ook nog geen zicht dat er productie zal zijn in juni. Dus diegene die wachten op een Recharge (XC/C) zullen veel geduld moeten uitoefenen. Ja, ik kan het ook niet mooier maken dan het is.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik heb alle begrip voor chiptekorten en dergelijke - maar het gaat 100% om de communicatie.Pet66 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:02:
[...]
Ik zal het nog maar eens herhalen want bij sommigen dringt het dan blijkbaar toch niet door:
Zelfs als de datum 3-4 keer verschuift buiten toedoen van de dealer om, is het nog steeds aan de dealer om dat direct te communiceren.
Als hier online al geschreven kon worden dat de productie stil ligt, waarom geeft een dealer +- 2 weken geleden nog door dat aflevering deze maand is? Dan ben je of als dealer slecht geinformeerd, of je hebt niet de moeite genomen om even uit te zoeken hoe het zit, in beide gevallen een kwalijke zaak. Je kan toch prima zien of een wagen een productieplaats toegewezen heeft gekregen, en dus ook als die productieplaats komt te vervallen? Communiceer dat dan!
En dan heb ik het nog niet eens over het eenzijdig wijzigen van de spec. Vergeet niet dat dit niet alleen gevolgen voor de ervaring heeft (andere velgen, andere bekledingopties etc) maar de bijtelling verandert gewoon ook!
Daarbij heeft het impact op het huidige leasecontract. Mijn wagen is al uit contract, en met het zicht op de nieuwe wagen was er voor gekozen bepaald onderhoud af te bouwen. Dat moet dus nu alsnog worden ingehaald.
Goed, dan had ik dát verkeerd geïnterpreteerd. Ikzelf heb ook geen positieve ervaring betreffende de communicatie door Volvo. Je zit eindeloos te wachten op nieuws en wanneer je zelf niet belt dan komt er dikwijls geen.Rude-Dog schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:02:
[...]
Ik heb alle begrip voor chiptekorten en dergelijke - maar het gaat 100% om de communicatie.
Zelfs als de datum 3-4 keer verschuift buiten toedoen van de dealer om, is het nog steeds aan de dealer om dat direct te communiceren.
Als hier online al geschreven kon worden dat de productie stil ligt, waarom geeft een dealer +- 2 weken geleden nog door dat aflevering deze maand is? Dan ben je of als dealer slecht geinformeerd, of je hebt niet de moeite genomen om even uit te zoeken hoe het zit, in beide gevallen een kwalijke zaak. Je kan toch prima zien of een wagen een productieplaats toegewezen heeft gekregen, en dus ook als die productieplaats komt te vervallen? Communiceer dat dan!
En dan heb ik het nog niet eens over het eenzijdig wijzigen van de spec. Vergeet niet dat dit niet alleen gevolgen voor de ervaring heeft (andere velgen, andere bekledingopties etc) maar de bijtelling verandert gewoon ook!
Daarbij heeft het impact op het huidige leasecontract. Mijn wagen is al uit contract, en met het zicht op de nieuwe wagen was er voor gekozen bepaald onderhoud af te bouwen. Dat moet dus nu alsnog worden ingehaald.
P8-19”-WP
Ik begrijp dat echt niet. Je hebt toch X aantal open orders. Hoe moeilijk is het om daar 1 keer per week even doorheen te lopen om te zien of er nieuws is...
Hier dezelfde ervaring vandaag.. 2 weken geleden contact opgenomen met de Polestar en de leasemaatschappij omdat ik mijn polestar ID nog steeds niet had ontvangen. (Auto 30 maart besteld). Doordat de configurator een maand plat gelegen had, was mijn order nog niet verwerkt. Vandaag nogmaals gebeld. Waarbij ik te horen kreeg dat er door een bepaalde afdeling niet door was gegeven dat het model MY22 niet meer leverbaar was en ik een MY23 zou krijgen en of ik dan een nieuwe kleur wou kiezen (had Void besteld). De levertijd gaat hierdoor van eind juli naar september... Blij dat ik hier zelf achter kwam, maar jammer dat het niet door de LM zelf gecommuniceerd is.Rude-Dog schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:45:
Slecht begin Volvo!
In bestelling: Polestar 2, LRSM, Magnesium, 19”
Ik heb ook een Polestar 2 (via werkgever) mogen bestellen 
Het is de SR + pilot + plus geworden in kleur Jupiter MY23 (schijnt eenzelfde kleur te zijn als “Bright Dusk” bij Volvo. Het lijkt een chique kleur
De kleur niet in het echt gezien maar we wilden een keer wat anders dan zwart. Ben erg benieuwd!
Hopelijk oktober gereleveerd zoals de site aangeeft..
Het is de SR + pilot + plus geworden in kleur Jupiter MY23 (schijnt eenzelfde kleur te zijn als “Bright Dusk” bij Volvo. Het lijkt een chique kleur
Hopelijk oktober gereleveerd zoals de site aangeeft..
:strip_exif()/f/image/HsKvu2TDTXTFz8Q3CtfbWYBj.jpg?f=fotoalbum_large)
31-12-21 bestelling geplaatst bij polestar.....nog steeds aan het wachten op een handover
Da’s echt bizar!daniel850 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:46:
31-12-21 bestelling geplaatst bij polestar.....nog steeds aan het wachten op een handover
Heb je wel al bevestiging van je order per mail ontvangen?
jazeker alles ging voorspoedig...alleen het probleem zit denk tussen het transport (vertraging)
ik krijg de melding vertraging transportproces..hij moet van beesd naar den haag om vervolgens bij te worden afgeleverd
ik krijg de melding vertraging transportproces..hij moet van beesd naar den haag om vervolgens bij te worden afgeleverd
Ik heb mijn Polestar in januari dit jaar besteld en de mijne is volgens mij nog niet eens in productie.daniel850 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:46:
Verwachte leverdatum is inmiddels meerdere keren naar achter verschoven en staat nu op 15 augustus

grappige is dat de productie 1 dag kost (21-1-22)
en hij ging op de boot op 19-2-22 en hij kwam aan op 23-3-22.......en nu rustig wachten
en hij ging op de boot op 19-2-22 en hij kwam aan op 23-3-22.......en nu rustig wachten
Hmm, is de prijs van de XC40 weer hoger geworden? Ik zie dat als ik hem nu configureer, kom ik duurder uit dan voorheen. Heeft dat gevolgen voor de fiscale waarde? Mijn besteldatum was eind januari.
Yep, ik werd ook al gebeld door de dealer dat mijn reeds bestelde XC40 Pure Electric Ultimate €1500 duurder zou worden... Achjaa, ik hoop dat de leverdatum gewoon nog klopt zoals aangegeven in de app van de lease maatschappijOcirina schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:44:
Hmm, is de prijs van de XC40 weer hoger geworden? Ik zie dat als ik hem nu configureer, kom ik duurder uit dan voorheen. Heeft dat gevolgen voor de fiscale waarde? Mijn besteldatum was eind januari.
Wanneer heb jij besteld dan? Ik 24 januari. Verwachte levering bij dealer is 25 augustus. Dus hoop begin september de auto voor het eerst te 'starten'.Sokoo schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:07:
[...]
Yep, ik werd ook al gebeld door de dealer dat mijn reeds bestelde XC40 Pure Electric Ultimate €1500 duurder zou worden... Achjaa, ik hoop dat de leverdatum gewoon nog klopt zoals aangegeven in de app van de lease maatschappij. 24 Septemeber 2022 zou dit moeten zijn, maar ben bang dat dat hem niet gaat worden.
Ik heb de auto op 22 februari besteld, vandaag wederom naar de dealer gebeld. Te horen gekregen dat het productienummer nog steeds niet bekend is vanwege het 'herindelen van de fabriek', meer wist de dealer ook niet. Er werd aangegeven dat ik over 2 weken weer terug moet bellen omdat het productienummer dan wel 'waarschijnlijk', maar ook niet zeker, bekend zou zijn, maar dat hoor ik nu al bijna 2 maanden. Ofwel de fabriek is dicht, er is niet bekend wanneer de productie weer start, er worden geen productienummers vanuit volvo afgegeven, en qua verwachte leverdatum schatten ze nu begin volgend jaar, waar oktober beoogd was. Bij andere merken zal het wel niet beter zijn, maar qua communicatie valt het tot nu toe allemaal wel een beetje tegen.
:strip_exif()/f/image/FidN6NEZALb12qCW33ifkiT2.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig is het weer ouderwets vaag...
Na de bestelling stond de levering op eerste helft juni, dat werd juli, daarna augustus en de laatste info gaf september aan. Op zich prima, kan ik mee leven.
Nu staat er in de app 'levering eerste helft juni' en als ik inlog op mijn account dan staat er dus: Je order is onderweg. Ik kan echter niet meer doorklikken naar de details van de order en daarmee dus ook niet naar 'inspect elements'.
Ik ga er van uit dat het een foutje is van Polestar en dat het gewoon september wordt... Alhoewel ik de banner (order onderweg) nog niet eerder heb gezien.
Iemand hier iets zinnigs over te melden? Kan ik misschien toch voorzichtig hoopvol zijn?
SMLR | Midnight | Plus
misschien kan ik wat zinnigs melden: mijn po lestar 2 verschoof van Feb naar Maart naar Mei toen april en nu Juni (31-12-21 besteld)
19 februari onderweg van china naar zeebrugge
25 maart aangekomen en nu staat hij nog in een depot,niet echt hoopvol....
19 februari onderweg van china naar zeebrugge
25 maart aangekomen en nu staat hij nog in een depot,niet echt hoopvol....