Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
lubbertkramer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Had je nog iets vernomen over de levering van je Polestar? In het Polestar topic is er nu ook een discussie over de levering van de actie modellen en daar werd nu gezegd dat ze mogelijk op een truck thuis afgeleverd gaan worden -> MrLink in "Het grote Polestar 2 Topic"
Gisteren gebeld door de LM; zouden er werk van gaan maken. Vandaag uit het niets (misschien oud terugbelverzoek?) een oproep van Polestar: auto is nog niet in Beesd en berijder gegevens ontbreken nog steeds. Contact opgenomen met de LM; ik zou onrealistisch zijn en moest niet zoveel zeuren (daar kwam het op neer), ze konden niks versnellen en moet maar geduldig wachten 8)7

Zie inmiddels wel de auto in de Polestar app (na contact met Polestar Support), na ontvangst van berijder gegevens duurt het volgens Polestar nog drie weken, zitten nu dus met een verwachte levering in maart ;w

[ Voor 11% gewijzigd door TweakedTea op 01-02-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
TweakedTea schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Gisteren gebeld door de LM; zouden er werk van gaan maken. Vandaag uit het niets (misschien oud terugbelverzoek?) een oproep van Polestar: auto is nog niet in Beesd en berijder gegevens ontbreken nog steeds. Contact opgenomen met de LM; ik zou onrealistisch zijn en moest niet zoveel zeuren (daar kwam het op neer), ze konden niks versnellen en moet maar geduldig wachten 8)7

Zie inmiddels wel de auto in de Polestar app (na contact met Polestar Support), na ontvangst van berijder gegevens duurt het volgens Polestar nog drie weken, zitten nu dus met een verwachte levering in maart ;w
Klink ook geweldig.
Zit in een soort zelfde schuitje. Deze morgen gebeld met Leaseplan en daar kwam dus het verhaal naar voren dat ze nu het idee hebben om de auto's thuis te gaan afleveren.
Blijkbaar is er een enorme admin klus om 400+ actie auto's (welke in NL zijn nu en een kenteken hebben) uit te leveren. Polestar weet niet aan wie, Leaseplan heeft die info nog niet gedeeld met hen.
Het lukt mij niet om iets in de app te krijgen ondanks dat ik een kenteken noem aan Polestar support. Ze willen niks doen zo lang Leaseplan geen info deelt.
Gaat dit echt leveren worden in maart? Terwijl de auto's in de markt gezet zijn met leveren in januari...
Sterker nog, vorige week nog reclame mail van Leaseplan met "direct leverbaar de Polestar, staat te wachten bij de dealer voor u, bijtelling van 2021".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
TweakedTea schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Als je de Polestar in de app hebt gekregen ben je dus bij Polestar wel bekend als bijrijder, dat spreekt dan de rest wel redelijk tegen vanuit Polestar / Leaseplan
MrLink schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Klintk ook geweldig.
Zit in een soort zelfde schuitje. Deze morgen gebeld met Leaseplan en daar kwam dus het verhaal naar voren dat ze nu het idee hebben om de auto's thuis te gaan afleveren.
Blijkbaar is er een ernorme admin klus om 400+ actie auto's (welke in NL zijn nu en een kenteken hebben) uit te leveren. Polestar weet niet aan wie, Leaseplan heeft die info nog niet gedeeld met hen.
Het lukt mij niet om iets in de app te krijgen ondanks dat ik een kenteken noem aan Polestar support. Ze willen niks doen zo lang Leaseplan geen info deelt.
Gaat dit echt leveren worden in maart? Terwijk de auto's in de markt gezet zijn met leveren in januari...
Sterker nog, vorige week nog reclame mail van Leaseplan met "direct leverbaar Polestar, staat te wachten bij de dealer voor u, bijtelling van 2021".
Ik ga morgen Beesd nog eens bellen, mede door het bericht van @TheMok3r hierboven met de last minute afzegging. Eens horen of mijn Polestar nu in Beesd staat voor de week voorbereiding voor het ophalen van mijn actie Polestar op 15-2-22. Ik zal gelijk eens horen over het leveren per truck en wat de status is van de rest van de auto's (en dat dat een belletje van mijn collega's gaat besparen :P )

Ik heb bij LM ook al paar keer laten weten dat ik het raar vind dat de auto nog niet opgehaald kon worden. Vandaag nog contact gehad dat ik nog geen laadpas ontvangen heb terwijl ik nu al ruim een week een afspraak heb staan voor 15-2-22.

Al wel een afspraak met LM gemaakt dat ze mijn huidige leaseauto de superb 15-2-22 in Beesd komen ophalen ;w

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 01-02-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
lubbertkramer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Als je de Polestar in de app hebt gekregen ben je dus bij Polestar wel bekend als bijrijder, dat spreekt dan de rest wel redelijk tegen vanuit Polestar / Leaseplan

[...]

Ik ga morgen Beesd nog eens bellen, mede door het bericht van @TheMok3r hierboven met de last minute afzegging. Eens horen of mijn Polestar nu in Beesd staat voor de week voorbereiding voor het ophalen van mijn actie Polestar op 15-2-22. Ik zal gelijk eens horen over het leveren per truck en wat de status is van de rest van de auto's (en dat dat een belletje van mijn collega's gaat besparen :P )

Ik heb bij LM ook al paar keer laten weten dat ik het raar vind dat de auto nog niet opgehaald kon worden. Vandaag nog contact gehad dat ik nog geen laadpas ontvangen heb terwijl ik nu al ruim een week een afspraak heb staan voor 15-2-22.

Al wel een afspraak met LM gemaakt dat ze mijn huidige leaseauto de superb 15-2-22 in Beesd komen ophalen ;w
Dat dacht ik dus ook al, denk dat ik geluk heb gehad dat een medewerker van de Polestar Support wel de auto aan mijn Polestar ID heeft gekoppeld ondanks dat het technisch “niet” mag. :X

De medewerker in Beesd wist wel precies om “wie” het ging aan de hand van mijn telefoonnummer, misschien sta ik wel op de lijst van “vervelende” berijders ;)

Denk overigens dat het een administratieve ramp is doordat de auto’s nog in 2021 op kenteken gezet moesten worden i.v.m. 12% bijtelling. LeasePlan heeft wel aangegeven dat ze nu alles handmatig moeten verwerken en dat dit de reden is waarom alles zo lang duurt.

Gaan het uiteindelijk zien, om eerlijk te zijn wel een beetje lomp om een paar weken geleden te adverteren met “binnen drie weken geleverd”. De laadpas kwam hier 30 december al binnen, dacht dat het snel zou gaan na ontvangst van de laadpas -O-

@MrLink Wanneer is jou bestelling geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
TweakedTea schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:00:
[...]

@TweakedTea
Order doorgezet op 12 december.
Toen was er voor Single Motor Standard Range zonder enige packs alleen nog keuze in Magnesium en Void. Voorkeur was Midnight maar Magnesium goede tweede (kies nooit zwart, en zou ook niet mogen vanuit werkgever is geen metallic lak)
Ik begrijp dat er wel een trekhaak op zit.

Overigens heb ik de tijdelijke laadpas ontvangen 30 december. "Binnenkort is het zo ver" schreven ze erbij. Dat binnenkort is nu al meer dan een maand en zoals ik lees wordt dat wel anderhalve maand wellicht twee maanden?

Aan de andere kant gezien de levertijden binnen automotive land mogen we denk ik niet klagen, maar schep dan geen verwachtingen met roepen leveren in januari, en sterker nog, stuur vorige week dan geen reclame mails uit met 'er staan Polestars voor u te wachten bij de dealer met 2021 kenteken' om nieuwe klanten te benaderen. Voelt nogal knullig momenteel. De auto's zijn er, maar het lukt niet om een en ander administratief af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
[...]

Dat dacht ik dus ook al, denk dat ik geluk heb gehad dat een medewerker van de Polestar Support wel de auto aan mijn Polestar ID heeft gekoppeld ondanks dat het technisch “niet” mag. :X

De medewerker in Beesd wist wel precies om “wie” het ging aan de hand van mijn telefoonnummer, misschien sta ik wel op de lijst van “vervelende” berijders ;)

Denk overigens dat het een administratieve ramp is doordat de auto’s nog in 2021 op kenteken gezet moesten worden i.v.m. 12% bijtelling. LeasePlan heeft wel aangegeven dat ze nu alles handmatig moeten verwerken en dat dit de reden is waarom alles zo lang duurt.

Gaan het uiteindelijk zien, om eerlijk te zijn wel een beetje lomp om een paar weken geleden te adverteren met “binnen drie weken geleverd”. De laadpas kwam hier 30 december al binnen, dacht dat het snel zou gaan na ontvangst van de laadpas -O-

MrLink schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:21:
[...]

@TweakedTea
Order doorgezet op 12 december.
Toen was er voor Single Motor Standard Range zonder enige packs alleen nog keuze in Magnesium en Void. Voorkeur was Midnight maar Magnesium goede tweede (kies nooit zwart, en zou ook niet mogen vanuit werkgever is geen metallic lak)
Ik begrijp dat er wel een trekhaak op zit.

Overigens heb ik de tijdelijke laadpas ontvangen 30 december. "Binnenkort is het zo ver" schreven ze erbij. Dat binnenkort is nu al meer dan een maand en zoals ik lees wordt dat wel anderhalve maand wellicht twee maanden?

Aan de andere kant gezien de levertijden binnen automotive land mogen we denk ik niet klagen, maar schep dan geen verwachtingen met roepen leveren in januari, en sterker nog, stuur vorige week dan geen reclame mails uit met 'er staan Polestars voor u te wachten bij de dealer mer 2021 kenteken' om nieuwe klanten te benaderen. Voelt nogal knullig momenteel. De auto's zijn er, maar het lukt niet om een en ander administratief af te handelen.
Ramp of niet, dit maken ze ieder jaar mee rond de jaarwisseling met de hamsterbestellingen sinds de bijtelling voor elektrische auto's is gaan klimmen.

Het rare is dat ik dus nog geen tijdelijke/definitieve elektrische laadpas heb (behalve mijn tankpas voor diesel van huidige leaseauto) en jullie wel maar dat mijn auto helemaal afgehandeld is door de LM. Toen ik 21-1-22 contact had met Beesd waren ze bijrijders aan het bellen voor een afspraak en was ik de 24e beller op de lijst volgens de medewerkers daar. Mijn akkoordverklaring is van 21-12-21 oftewel veel later dan die van jullie. Na mijn tekenen moest mijn werkgever nog tekenen en de hele order nog bij LM doorlopen. Ik zat aan het eind van december omdat ik 17-12-21 te horen had gekregen dat mijn bestelde Enyaq actie model met kenteken 2021niet meer geleverd zou worden.

Edit:
Alle bestelde Polestars komen inderdaad standaard met trekhaak ook al staat deze niet op je akkoordverklaring. Zo heeft LM de auto's afgenomen bij Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
lubbertkramer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:42:
[...]

[...]

Ramp of niet, dit maken ze ieder jaar mee rond de jaarwisseling met de hamsterbestellingen sinds de bijtelling voor elektrische auto's is gaan klimmen.

Het rare is dat ik dus nog geen tijdelijke/definitieve elektrische laadpas heb (behalve mijn tankpas voor diesel van huidige leaseauto) en jullie wel maar dat mijn auto helemaal afgehandeld is door de LM. Toen ik 21-1-22 contact had met Beesd waren ze bijrijders aan het bellen voor een afspraak en was ik de 24e beller op de lijst volgens de medewerkers daar. Mijn akkoordverklaring is van 21-12-21 oftewel veel later dan die van jullie. Na mijn tekenen moest mijn werkgever nog tekenen en de hele order nog bij LM doorlopen. Ik zat aan het eind van december omdat ik 17-12-21 te horen had gekregen dat mijn bestelde Enyaq actie model met kenteken 2021niet meer geleverd zou worden.

Edit:
Alle bestelde Polestars komen inderdaad standaard met trekhaak ook al staat deze niet op je akkoordverklaring. Zo heeft LM de auto's afgenomen bij Polestar.
Dat is vreemd, je zou zeggen dat de laadpas als eerste verstuurd wordt zodat je die al hebt, anders gaat het lastig worden bij een openbare laadpaal :?

Benieuwd welk verhaal ze jou gaan vertellen vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
TweakedTea schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Dat is vreemd, je zou zeggen dat de laadpas als eerste verstuurd wordt zodat je die al hebt, anders gaat het lastig worden bij een openbare laadpaal :?

Benieuwd welk verhaal ze jou gaan vertellen vandaag :P
Beesd bevestigde vandaag nogmaals telefonisch dat 15-2-22 definitief is zoals we twee weken geleden gepland hadden. Gelijk gevraagd of ze de stickers tijdens het klaarmaken willen verwijderen en dat was geen enkel probleem _/-\o_ Zojuist dan ook met Leaseplan de afspraak definitief gemaakt voor het laten ophalen van mijn superb

Zij hadden geen verdere informatie over het leveren via een truck, volgens de medewerker plannen ze nog steeds afspraken in Beesd

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 02-02-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
lubbertkramer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Beesd bevestigde vandaag nogmaals telefonisch dat 15-2-22 definitief is zoals we twee weken geleden gepland hadden. Gelijk gevraagd of ze de stickers tijdens het klaarmaken willen verwijderen en dat was geen enkel probleem _/-\o_ Zojuist dan ook met Leaseplan de afspraak definitief gemaakt voor het laten ophalen van mijn superb

Zij hadden geen verdere informatie over het leveren via een truck, volgens de medewerker plannen ze nog steeds afspraken in Beesd
Kijk eens aan! *O* Vanochtend even gebeld met Polestar; mijn berijder gegevens zijn bekend, echter is de aangeleverde lijst van de LM nog niet compleet. Medewerkster gaf aan dat ze de contactgegevens van 64 berijders ontvangen hebben. Zou gaan om een lijst van 300 auto’s. Mijn gegevens stonden nog niet in die specifieke lijst. Als je in die lijst staat dan gaan ze een aflevering plannen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
TweakedTea schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Kijk eens aan! *O* Vanochtend even gebeld met Polestar; mijn berijder gegevens zijn bekend, echter is de aangeleverde lijst van de LM nog niet compleet. Medewerkster gaf aan dat ze de contactgegevens van 64 berijders ontvangen hebben. Zou gaan om een lijst van 300 auto’s. Mijn gegevens stonden nog niet in die specifieke lijst. Als je in die lijst staat dan gaan ze een aflevering plannen. :F
Dan is dat de lijst waar ik de 24e was die ze gingen bellen. Nog steeds raar gezien mijn datum van bestellen en die van jullie. Best balen dat het zo door elkaar loopt, wellicht staat jouw auto en die van anderen nu al in Beesd klaar want daar stonden al actie auto's maar moet je wachten tot LM je op de lijst gezet hebt. Als ze nu 64 ontvangen hebben moeten ze er nog 300+ dus contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
lubbertkramer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Dan is dat de lijst waar ik de 24e was die ze gingen bellen. Nog steeds raar gezien mijn datum van bestellen en die van jullie. Best balen dat het zo door elkaar loopt, wellicht staat jouw auto en die van anderen nu al in Beesd klaar want daar stonden al actie auto's maar moet je wachten tot LM je op de lijst gezet hebt. Als ze nu 64 ontvangen hebben moeten ze er nog 300+ dus contacteren.
In de app van de LM is de status van de order nu aangepast naar “Geannuleerd” :S

@MrLink Kun jij jou order wel nog zien in de LM app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
TweakedTea schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:39:
[...]

In de app van de LM is de status van de order nu aangepast naar “Geannuleerd” :S

Hier ook even een controle gedaan maar staat er nog steeds in (zowel app als website). LM al gecontacteerd hierover, geannuleerd klinkt niet goed…

Wel grappig dat het een geautomatiseerd proces lijkt maar ze handmatig de status moeten aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGOFZ2EI02nAn4c3pw8THVMp7SI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/egoRciR5C6NO2I3U05B5wsN8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Zie de eerdere berichten van mij in dit topic: Leaseplan faalt behoorlijk met de service die ze behoren te leveren. Gelukkig kon ik via via nog wat regelen waardoor ik mn auto uiteindelijk 30 december thuisbezorgd kreeg. Ook in mijn geval was het een kwestie van gegevens uitwisseling die totaal niet soepel liep.

Enige tip die ik kan geven is om hun continu lastig te vallen. Polestar kan hierin echt niets betekenen omdat die van LP afhankelijk zijn met doorgeven van gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
lubbertkramer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Hier ook even een controle gedaan maar staat er nog steeds in (zowel app als website). LM al gecontacteerd hierover, geannuleerd klinkt niet goed…

Wel grappig dat het een geautomatiseerd proces lijkt maar ze handmatig de status moeten aanpassen.
[Afbeelding]
Ze zeggen dat het een “bug” is, denk eerder dat ze handmatig orders aan het omzetten zijn i.v.m. de voorraad/actie modellen die in bulk op naam zijn gezet i.v.m. 12% bijtelling. Zover ik weet zijn de auto’s op een ander bedrijf (binnen de LM) geregistreerd om de tenaamstellingen nog te kunnen regelen in 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
TweakedTea schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Hier ook naar status geannuleerd. Begreep inderdaad tijdens mijn gesprek met Leaseplan dat dit uiteraard niet klopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEJ53D9KHugmMr1k3iWRfTjQrXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lhDNJjCfvQrySmwm0Q9nVIoD.png?f=fotoalbum_large

Verder via Leaseplan whatsapp nog het VIN ontvangen, maar nog altijd wil Polestar geen auto koppelen aan mijn account.
Verder zou Leaseplan me gister terug bellen. Niets gehoord, ook vandaag niet.

[ Voor 22% gewijzigd door MrLink op 02-02-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakedTea
MrLink schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Hier ook naar status geannuleerd. Begreep inderdaad tijdens mijn gesprek met Leaseplan dat dit uiteraard niet klopt.
[Afbeelding]

Verder via Leaseplan whatsapp nog het VIN ontvangen, maar nog altijd wil Polestar geen auto koppelen aan mijn account.
Verder zou Leaseplan me gister terug bellen. Niets gehoord, ook vandaag niet.
Zojuist met onze wagenparkbeheerder gesproken. De geannuleerd order klopt, ze gaan nu administratief alles omzetten, verwachting is dat dit dinsdag rond is. :)

Hierna zal Polestar contact opnemen om een aflevering in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
TweakedTea schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:31:
[...]

Zojuist met onze wagenparkbeheerder gesproken. De geannuleerd order klopt, ze gaan nu administratief alles omzetten, verwachting is dat dit dinsdag rond is. :)

Hierna zal Polestar contact opnemen om een aflevering in te plannen.
Er is in ieder geval licht aan het einde van de tunnel (lijkt het). Mocht je 15-2 nog niets weten en mocht mijn afspraak voor het ophalen van mijn actiemodel gewoon doorgaan kan ik wel even kijken of je kenteken op het terrein in Beesd staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Sjiefke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:22:
Aflevering stond gepland voor komende dinsdag. Gisteren Polestar aan de lijn, ze gaan dinsdag niet halen, maar het zou wel donderdag kunnen (wat mij betreft ook prima).

Echter ... helaas staat de auto 2022 op kenteken.

Gaat om een SRSM met Pilot Pack en trekhaak in de kleur Void.
Was de aflevering gelukt gisteren of toch verdere uitstel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
lubbertkramer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Was de aflevering gelukt gisteren of toch verdere uitstel?
Net niet. Uiteindelijk heeft de LM een leuk voorstel gedaan: kan alsnog een 2021 kenteken krijgen. Is wel iets duurder (want met Plus package), waardoor ik wat meer moet bijlappen. Maar de “korting” op de bijtelling compenseert dat goed.

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Sjiefke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Net niet. Uiteindelijk heeft de LM een leuk voorstel gedaan: kan alsnog een 2021 kenteken krijgen. Is wel iets duurder (want met Plus package), waardoor ik wat meer moet bijlappen. Maar de “korting” op de bijtelling compenseert dat goed.
Leuk voorstel, dat terwijl het ophalen ook uitgesteld kon worden door ze. Al een nieuwe datum of lig je nu onderaan de stapel? Altijd leuk het plus pakket er extra bij hebben :)

Ik had helaas geen keuze, plus (vanwege stuurverwarming, geluid, panoradak en achterbank verwarming) en 20inch upgrade waren een must vanuit de wederhelft en kids omdat we niet voor minder konden gaan dan we al hadden met de superb😂 Pilot was mijn must have vanwege de adaptieve cruise control, ik zou niet meer zonder kunnen rijden. Liefst had ik een long range gehad maar die was toen helaas niet meer beschikbaar met minimaal pilot&plus en kenteken 2021, ik zie dat nu maar als voordeel op de bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
lubbertkramer schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Leuk voorstel, dat terwijl het ophalen ook uitgesteld kon worden door ze. Al een nieuwe datum of lig je nu onderaan de stapel? Altijd leuk het plus pakket er extra bij hebben :)

Ik had helaas geen keuze, plus (vanwege stuurverwarming, geluid, panoradak en achterbank verwarming) en 20inch upgrade waren een must vanuit de wederhelft en kids omdat we niet voor minder konden gaan dan we al hadden met de superb😂 Pilot was mijn must have vanwege de adaptieve cruise control, ik zou niet meer zonder kunnen rijden. Liefst had ik een long range gehad maar die was toen helaas niet meer beschikbaar met minimaal pilot&plus en kenteken 2021, ik zie dat nu maar als voordeel op de bijtelling :)
Inderdaad onder op de stapel. Zou Max 3 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
Sjiefke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Inderdaad onder op de stapel. Zou Max 3 weken duren.
Ik ben benieuwd. Ik lig ook ergens op die stapel (besteling mid dec) maar tot op heden geen afspraak voor levering. Auto staat op kenteken, heb een VIN. Maar geen afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
MrLink schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:02:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik lig ook ergens op die stapel (besteling mid dec) maar tot op heden geen afspraak voor levering. Auto staat op kenteken, heb een VIN. Maar geen afspraak.
Ik heb augustus besteld. Van beide auto's heb ik kentekens ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

Dit soort verhalen waren er ook eind 2020 toen ik mijn Polestar 2 had besteld. Was een Actie auto die al in bestelling stond. Omdat toen de support afdeling nog (veel) te klein was zaten er ook support en TD medewerkers uit andere landen (belgië, duitsland) in de telefonisten-pool. Het kon daardoor heel goed gebeuren dat je iemand aan de telefoon kreeg die daadwerkelijk wist waar hij mee bezig was en de systemen kent en dus weet waar hij moet kijken.

Ik heb meedere situaties gehad:
- een normale supportmedewerker, dan kon die je niets vertellen en geeft ie aan dat er 'niets nieuws is'.
- een dag later iemand die zegt dat de ander niet wist waar hij moet zoeken, ze zagen dat hij op de boot stond en dat de LM een actie moest ondernemen
- weer mensen die niets wisten en ook niets wisten van een afspraak die ik per mail moest invullen maar niet kon
- uiteindelijk een uit de duitse pool gekregen die zag dat VIN, kenteken, e-mail en Polestar ID allemaal verkeerd stonden, maar een verzoek in zweden kon indienen om het te corrigeren. Daarbij wist die persoon ook dat er al een afspraak ingepland stond voor de week er op en dat die nog niet bevestigd was.

Op basis van jouw verhaal dénk ik dat dergelijke mensen nog steeds in de pool van telefonisten zit en je dus met een beetje geluk iemand hebt die wél iets kan.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
lubbertkramer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Bummer, net gebeld door Polestar om de afspraak van 15-2 af te zeggen en is nu verplaatst naar 4-3-22. Echte verklaring was er niet behalve dat er iets mis is met de transporteur en de levering van auto's naar Beesd

Toen ik vroeg hoe zeker dan 4-3 zou zijn zeiden ze heel zeker maar goed dat zeiden ze ook over 15-2. Straks is het 2023 en hebben we eindelijk onze auto 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door lubbertkramer op 09-02-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
@lubbertkramer Begin maart? En dat is een LeasePlan 'actie' auto met 2021 kenteken?

Ik hou m'n hart vast. Vandaag viel er opnieuw een tijdelijk laadpas in de bus van LeasePlan. Heb er nu 2, eentje eind dec ontvangen en vandaag eentje. "Binnenkort is het zo ver" schrijven ze...

Gebeld met LeasePlan en met Polestar. Ik ben nog niets wijzer.
Polestar heeft nog altijd niet de info van LeasePlan gehad, kunnen niets zeggen. Vriendelijke medewerker aan de lijn hoor, vertelde inderdaad dat de systemen van LeasePlan en Polestar totaal niet op elkaar afgestemd zijn. Hij adviseerde wekelijks te bellen om te checken of 'mijn' auto op de lijst staat. Hij kan niet zien waar de auto nu is, in de basis zegt systeem van Polestar auto is afgeleverd (auto heeft immers ook een kenteken).

LeasePlan was totaal niet behulpzaam. Wilde of kon echt helemaal niets zeggen.
Blijft wijzen dat Polestar de afleveringen doet en benoemd inderdaad dat de administratie nog niet op orde is. Maar wat dat precies is en hoe lang dat kan nog duren kon niet aangegeven worden (of wilde men niet).

Kortom, niks wijzer. Auto heeft een kenteken, is aangeboden vorig jaar met 'leveren in januari'. Ik begrijp dat dingen vertraging kunnen oplopen maar dit begint wel een beetje een trieste zaak te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
MrLink schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:07:
@lubbertkramer Begin maart? En dat is een LeasePlan 'actie' auto met 2021 kenteken?

Ik hou m'n hart vast. Vandaag viel er opnieuw een tijdelijk laadpas in de bus van LeasePlan. Heb er nu 2, eentje eind dec ontvangen en vandaag eentje. "Binnenkort is het zo ver" schrijven ze...

Gebeld met LeasePlan en met Polestar. Ik ben nog niets wijzer.
Polestar heeft nog altijd niet de info van LeasePlan gehad, kunnen niets zeggen. Vriendelijke medewerker aan de lijn hoor, vertelde inderdaad dat de systemen van LeasePlan en Polestar totaal niet op elkaar afgestemd zijn. Hij adviseerde wekelijks te bellen om te checken of 'mijn' auto op de lijst staat. Hij kan niet zien waar de auto nu is, in de basis zegt systeem van Polestar auto is afgeleverd (auto heeft immers ook een kenteken).

LeasePlan was totaal niet behulpzaam. Wilde of kon echt helemaal niets zeggen.
Blijft wijzen dat Polestar de afleveringen doet en benoemd inderdaad dat de administratie nog niet op orde is. Maar wat dat precies is en hoe lang dat kan nog duren kon niet aangegeven worden (of wilde men niet).

Kortom, niks wijzer. Auto heeft een kenteken, is aangeboden vorig jaar met 'leveren in januari'. Ik begrijp dat dingen vertraging kunnen oplopen maar dit begint wel een beetje een trieste zaak te worden.
Yes ook een actie auto, zie mijn post hier. Ik had al een afleverdatum sinds 21-1-22 en vorige week nog gebeld en het was 100% zeker dat hij afgeleverd zou worden. LP heeft hierop dant ook een ophaalafspraak met Dekra gemaakt voor 15-2 @ Beesd om mijn superb op te halen. Ik begrijp ook niets van het verhaal over transporteur, technisch probleem, auto niet naar Beesd.Toen ik vorige week woensdag Polestar belde zeiden hij komt voor vrijdag want we hebben een week nodig om hem (rij)klaar te maken :? Ik snap er echt niets meer van dat ze nu op woensdag afbellen? Bij mij was alles 21-1-22 al gekoppeld, naam e.d. was gekoppeld @ Polestar en dan nog geen aflevering.... |:(

En het gekke is, jullie hebben al een tijdelijke laadpas en die heb ik dan weer niet. Had erom gevraagd @ LP en ze zeiden die is onderweg want je definitieve krijg je pas als de auto op kenteken staat. Toen ik snugger opmerkte dat dit toch al het geval was en dat deze al sinds december bekend is was het ja maar je krijgt hem pas na het ophalen vandaar je tijdelijke pas :X

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 09-02-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
lubbertkramer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Yes ook een actie auto, zie mijn post hier. Ik had al een afleverdatum sinds 21-1-22 en vorige week nog gebeld en het was 100% zeker dat hij afgeleverd zou worden. LP heeft hierop dant ook een ophaalafspraak met Dekra gemaakt voor 15-2 @ Beesd om mijn superb op te halen. Ik begrijp ook niets van het verhaal over transporteur, technisch probleem, auto niet naar Beesd.Toen ik vorige week woensdag Polestar belde zeiden hij komt voor vrijdag want we hebben een week nodig om hem (rij)klaar te maken :? Ik snap er echt niets meer van dat ze nu op woensdag afbellen? Bij mij was alles 21-1-22 al gekoppeld, naam e.d. was gekoppeld @ Polestar en dan nog geen aflevering.... |:(

En het gekke is, jullie hebben al een tijdelijke laadpas en die heb ik dan weer niet. Had erom gevraagd @ LP en ze zeiden die is onderweg want je definitieve krijg je pas als de auto op kenteken staat. Toen ik snugger opmerkte dat dit toch al het geval was en dat deze al sinds december bekend is was het ja maar je krijgt hem pas na het ophalen vandaar je tijdelijke pas :X
Weet je wel je kenteken al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Sjiefke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Weet je wel je kenteken al?
Zeker, kenteken, ordernummer van LP en Polestar en VIN. Die weet ik al sinds begin januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Het valt hier aardig stil, ik ben wel benieuwd @Sjiefke / @MrLink / @TweakedTea of jullie inmiddels al meer weten? Mijn collega's hebben nog steeds geen afleverdatum gekregen.

Hier is na het last minute annuleren mijn afspraak gewijzigd naar 3-3-21 om 15:45. Vanmorgen nog met Polestar Beesd gebeld maar mijn auto was nog niet op het terrein, dit terwijl ik hem vandaag eigenlijk op had moeten halen. De afspraak om mijn superb op te halen is nu verzet naar 3-3-21 om 15:00.

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 15-02-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
@lubbertkramer Het is vanuit LeasePlan / Polestar ook stil. Ik hoor niets. Vorige week verder intern aangekaart bij de wagenpark beheerder (komt er eerst een standaard antwoord over chip te korten lange levertijden). Aangegeven dat dat hier niet meer het probleem is. Onze LP account manager staat op cc net als LP rijdersdesk. Tot op heden niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
MrLink schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:43:
@lubbertkramer Het is vanuit LeasePlan / Polestar ook stil. Ik hoor niets. Vorige week verder intern aangekaart bij de wagenpark beheerder (komt er eerst een standaard antwoord over chip te korten lange levertijden). Aangegeven dat dat hier niet meer het probleem is. Onze LP account manager staat op cc net als LP rijdersdesk. Tot op heden niks gehoord.
Dat zou toch opmerkelijk zijn als onze auto's nu nog last hebben van de chiptekorten als ze met kenteken in Nederland staan 8)7 Het enige wat (mogelijk) ontbreekt is de sensor om de kofferbak met je voet te openen welke ze later alsnog plaatsen (aldus Polestar)

Ik heb ons wagenpark ook al even aangehaakt m.b.t. het uitstel. Het is raar dat die er weer tussen moeten terwijl tussen Leaseplan en ons wagenpark (bedrijf) alles geregeld en getekend is. Het is nu een kwestie van onze auto's op de vrachtwagen te plaatsen en naar Beesd of bij ons thuis te brengen.

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 15-02-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:26:
Het valt hier aardig stil, ik ben wel benieuwd @Sjiefke / @MrLink / @TweakedTea of jullie inmiddels al meer weten? Mijn collega's hebben nog steeds geen afleverdatum gekregen.

Hier is na het last minute annuleren mijn afspraak gewijzigd naar 3-3-21 om 15:45. Vanmorgen nog met Polestar Beesd gebeld maar mijn auto was nog niet op het terrein, dit terwijl ik hem vandaag eigenlijk op had moeten halen. De afspraak om mijn superb op te halen is nu verzet naar 3-3-21 om 15:00.
Ik werd gisteren door Polestar gebeld. Ze hadden de annulering van de 2022 auto nog steeds niet van de leasemaatschappij binnen (is 2 weken geleden) en ook nog niets gehoord van een andere auto.

Dus in 2 weken tijd heeft de leasemaatschappij gewoon niets gedaan?

Wagenparkbeheerder heeft meteen gebeld en het antwoord is: we pakken het meteen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
Net gebeld met Polestar.
Nog geen verandering, op mijn auto is nog geen bericht vanuit LeasePlan. Medewerker gaf aan dat per week van zo'n 40 auto's de admin details binnenkomen en dat ze daarmee verder kunnen.
Vanaf dat moment rekent Polestar zo'n twee weken. Dus stel volgende week zit mijn auto er tussen, dan wordt het dus rijden in maart. Voor een auto die in voorraad is, in dec op kenteken gezet en 'verkocht' is met indicatie snel rijden in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent_under_fir
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-03-2024
Hier ook een decemberactie P2 besteld.
Inmiddels aantal keer gebeld met LP zonder echte antwoorden.
Levering van eind januari, naar eind februari naar ergens maart.

Gisteren gebeld en niemand kon iets zinnigs zeggen over de order.
Ik zou worden teruggebeld maar dat is nog niet gebeurd.

In maart zou ik op vakantie gaan met de auto, maar zonder is dat toch wel lastig :)
Jammer dat het allemaal zo onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
agent_under_fir schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:16:

In maart zou ik op vakantie gaan met de auto, maar zonder is dat toch wel lastig :)
Welkom in hetzelfde schuitje als ons, hier hebben bovenstaanden allemaal een P2 actiemodel in bestelling staan.

Nu met je huidige leaseauto dus op vakantie, is dat een straf of ?
MrLink schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:37:
Net gebeld met Polestar.
Nog geen verandering, op mijn auto is nog geen bericht vanuit LeasePlan. Medewerker gaf aan dat per week van zo'n 40 auto's de admin details binnenkomen en dat ze daarmee verder kunnen.
Vanaf dat moment rekent Polestar zo'n twee weken. Dus stel volgende week zit mijn auto er tussen, dan wordt het dus rijden in maart. Voor een auto die in voorraad is, in dec op kenteken gezet en 'verkocht' is met indicatie snel rijden in januari.
Laten we het hopen, bij mij belde Polestar zelf nadat Leaseplan de gegevens had overgedragen op 21-1 en die twee weken daarna zijn al ruim overschreden. Ik was toen de 24e leaseplanrijder die ze belden om een afspraak te maken. Met honderden Polestar actieauto's geeft 40 auto's per week een lange wachttijd....
Sjiefke schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:26:
[...]

Ik werd gisteren door Polestar gebeld. Ze hadden de annulering van de 2022 auto nog steeds niet van de leasemaatschappij binnen (is 2 weken geleden) en ook nog niets gehoord van een andere auto.

Dus in 2 weken tijd heeft de leasemaatschappij gewoon niets gedaan?

Wagenparkbeheerder heeft meteen gebeld en het antwoord is: we pakken het meteen op...
Dat schiet dus voor geen meter op 8)7 Maar werd je nou gebeld door Polestar om je daadwerkelijke order nog te krijgen die ze last minute afgezegd hadden of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent_under_fir
lubbertkramer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Welkom in hetzelfde schuitje als ons, hier hebben bovenstaanden allemaal een P2 actiemodel in bestelling staan.

Nu met je huidige leaseauto dus op vakantie, is dat een straf of ?
Dankjewel haha. :) Volg dit topic al tijdje, maar had me nog niet gemeld hier.

v.w.b. huidige auto: Helaas heb ik die in oktober moeten inleveren i.v.m einde leasecontract.
Toen zou er nog een Q4 Etron verwacht worden. Toen deze Deze afbesteld en voor de actie P2 gegaan.
Tot op heden zelfde resultaat, geen auto.

Het LP alternatieven gevraagd voor de vakantie als de P2 er nog niet is, maar viel van mn stoel van de tarieven. Hierin komen ze je dus ook niet echt in tegemoet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
lubbertkramer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:48:
[...]
Maar werd je nou gebeld door Polestar om je daadwerkelijke order nog te krijgen die ze last minute afgezegd hadden of?
Nee hoor. De man van Polestar wilde gewoon even checken wat er mis ging, omdat hij niets meer van LP had gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
agent_under_fir schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:16:

Ze kunnen / willen niks zeggen bij LeasePlan. Mij zouden ze twee weken geleden ook terug bellen, hebben ze nooit gedaan.
Je zou bijna gaan denken dat ze geen geld hebben ofzo om al die 400 Polestars af te rekenen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:26:

Inmiddels na veel bellen en moeilijk doen zijn de gegevens aangekomen bij Polestar. Woensdag 2 maart om 09:00 is het zover *O*

Weet niet hoe de communicatie verloopt tussen jullie wagenparkbeheerder en de LM. Enige optie is actief blijven informeren naar de status bij zowel de LM en Polestar en hopen dat ze aan de kant van de LM de gegevens bij een eerdere “batch” kunnen zetten zodat het iets sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
TweakedTea schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Inmiddels na veel bellen en moeilijk doen zijn de gegevens aangekomen bij Polestar. Woensdag 2 maart om 09:00 is het zover *O*

Weet niet hoe de communicatie verloopt tussen jullie wagenparkbeheerder en de LM. Enige optie is actief blijven informeren naar de status bij zowel de LM en Polestar en hopen dat ze aan de kant van de LM de gegevens bij een eerdere “batch” kunnen zetten zodat het iets sneller gaat.
En van wanneer was je order, voor of na 12 dec? Geeft misschien enig beeld in hoe ver ze nu zijn (als ze principe first come first serve aanhouden althans)
En wat heb je precies gedaan/benoemd? Veel bellen/vragen met zowel LP als Polestar + wagenparkbeerder inschakelen heeft tot nu toe 0 effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik lees dit topic ook al even mee en onderstaand mijn bevindingen. Mijn order is op 31-12 definitief ingevoerd bij LP. Auto zou met 3 weken geleverd worden. Half januari bevestiging gekregen van wagenparkbeheerder dat hij voor eind januari uitgeleverd zou worden. Ook bevestiging dat Polestar op kenteken 2021 staat. Na aantal keer contact met LP (via email) onderstaande mail gekregen. Polestar gebeld en gechat maar die kunnen niet verder helpen.
Hoe kan een organisatie zo groot als LP dit niet onder controle hebben/krijgen is mij een raadsel.

Reactie van LP:
Al onze ActieAuto's die op kenteken staan moeten opnieuw worden gekoppeld aan alle mensen voor wie deze auto's zijn besteld.
Dit is een hele klus om dat voor alle elektrische voertuigen te moten doen gezien deze allemaal eind 2021 op kenteken zijn geregistreerd voor LeasePlan.
Maar daarom staan deze auto;s in ons systeem op naam van LeasePlan geregistreerd.
Omdat het om een groot aantal voertuigen gaat, en omdat er een lichte achterstand in de verwerking is ontstaan bij onze afdeling ordering, worden alle voertuigen deze maand gekoppeld aan een ActieAuto.
Als dit is gebeurd, zal dit terecht komen bij Polestar. Zij zullen dan contact opnemen met u om een aflevermoment met u af te stemmen.

Polestar 2, LRDM, thunder, pilot, plus, 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
agent_under_fir schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Dankjewel haha. :) Volg dit topic al tijdje, maar had me nog niet gemeld hier.

v.w.b. huidige auto: Helaas heb ik die in oktober moeten inleveren i.v.m einde leasecontract.
Toen zou er nog een Q4 Etron verwacht worden. Toen deze Deze afbesteld en voor de actie P2 gegaan.
Tot op heden zelfde resultaat, geen auto.

Het LP alternatieven gevraagd voor de vakantie als de P2 er nog niet is, maar viel van mn stoel van de tarieven. Hierin komen ze je dus ook niet echt in tegemoet helaas
Dat is wel zuur, ze kunnen dan toch op zijn minst een vervangend iets regelen als jij al sinds okt je oude auto moest inleveren. Ik mocht nu gelukkig gewoon doorrijden in mijn superb, moet er niet aan denken dat ze een tijdelijke auto geven zonder alle luxe
TweakedTea schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Actief blijven informeren, zoals je kon lezen had ik ook een afspraak 15-2 die last minute afgebeld werd terwijl die al sinds 21-1 stond en toen al mijn gegevens daar bekend waren... Ik mag als alles goed gaat een dagje later 3-3 langskomen. Ik bel volgende week nogmaals om te vragen of mijn auto al op het terrein is.
MrLink schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:31:
[...]

Ze kunnen / willen niks zeggen bij LeasePlan. Mij zouden ze twee weken geleden ook terug bellen, hebben ze nooit gedaan.
Je zou bijna gaan denken dat ze geen geld hebben ofzo om al die 400 Polestars af te rekenen. :?
Dat terwijl de Polestars nu al geld kosten sinds ze op kenteken staan...
Polare schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:51:
Ik lees dit topic ook al even mee en onderstaand mijn bevindingen. Mijn order is op 31-12 definitief ingevoerd bij LP. Auto zou met 3 weken geleverd worden. Half januari bevestiging gekregen van wagenparkbeheerder dat hij voor eind januari uitgeleverd zou worden. Ook bevestiging dat Polestar op kenteken 2021 staat. Na aantal keer contact met LP (via email) onderstaande mail gekregen. Polestar gebeld en gechat maar die kunnen niet verder helpen.
Hoe kan een organisatie zo groot als LP dit niet onder controle hebben/krijgen is mij een raadsel.

Reactie van LP:
Al onze ActieAuto's die op kenteken staan moeten opnieuw worden gekoppeld aan alle mensen voor wie deze auto's zijn besteld.
Dit is een hele klus om dat voor alle elektrische voertuigen te moten doen gezien deze allemaal eind 2021 op kenteken zijn geregistreerd voor LeasePlan.
Maar daarom staan deze auto;s in ons systeem op naam van LeasePlan geregistreerd.
Omdat het om een groot aantal voertuigen gaat, en omdat er een lichte achterstand in de verwerking is ontstaan bij onze afdeling ordering, worden alle voertuigen deze maand gekoppeld aan een ActieAuto.
Als dit is gebeurd, zal dit terecht komen bij Polestar. Zij zullen dan contact opnemen met u om een aflevermoment met u af te stemmen.
Ook welkom bij de club, zoals je al hebt kunnen lezen krijg je geen afspraak of je afspraak gaat last minute niet door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
Tja, en dan op 20 januari onderstaande mail uitsturen, terwijl eerdere orders niet eens afgeleverd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xkvE_dbPVMoDL526NWb_Y1fEGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g2iaOLtLkwtmONXyIUnH1R9l.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
MrLink schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:37:
[...]

En van wanneer was je order, voor of na 12 dec? Geeft misschien enig beeld in hoe ver ze nu zijn (als ze principe first come first serve aanhouden althans)
En wat heb je precies gedaan/benoemd? Veel bellen/vragen met zowel LP als Polestar + wagenparkbeerder inschakelen heeft tot nu toe 0 effect.
Mijn order is geplaatst op 13 december. Vaak gebeld en naar de status gevraagd van de order bij de LM. Onze wagenparkbeheerder meerdere keren gesproken en gevraagd om de LM lastig te vallen tot dat zij met een oplossing komen ;) Denk dat het daarnaast ook een kwestie van geluk is, vermoed dat het per “batch” wordt aangeboden bij Polestar; mogelijk op volgorde van ordernummer of kenteken.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakedTea op 16-02-2022 22:40 ]

• lubbertkramer
  • Nu online
Een van mijn collega's is vanmorgen gebeld en kan volgende week woensdag zijn actie Polestar ophalen. Bij hem was het probleem dat zijn auto er al stond maar zijn papierwerk nog niet rond was...(ook net als mij besteld in december) Hierop heb ik zelf ook nog even met Polestar gebeld maar hij had het voordeel dat zijn auto al op het terrein in Beesd stond vanuit de eerste gebrachte actie auto's wat dus los gebeurd ten aanzien van de gebelde lijst/papierwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 17-02-2022 11:40 ]

• mozziej
  • Laatst online: 11-09 16:31
Mijn bestelde xc40 p6 recharge Ultimate die twee weken geleden is besteld door lease maatschappij had eerder een verwachte uitlevertijd in week 44.

Vanmiddag het bericht van de dealer dat ze inlopen en het september wordt. 🎉😃

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
mozziej schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:56:
Mijn bestelde xc40 p6 recharge Ultimate die twee weken geleden is besteld door lease maatschappij had eerder een verwachte uitlevertijd in week 44.

Vanmiddag het bericht van de dealer dat ze inlopen en het september wordt. 🎉😃
NL of BE ?

Ik heb via BE lease besteld eind vorig jaar maar de MY22 slots waren op en wacht nu op inplanningsdatum voor MY23. Ze vertelden mij dat ze ten vroegste vanaf maart de fabriekstool voor planning open zetten?

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
willemvh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:05:
[...]

NL of BE ?

Ik heb via BE lease besteld eind vorig jaar maar de MY22 slots waren op en wacht nu op inplanningsdatum voor MY23. Ze vertelden mij dat ze ten vroegste vanaf maart de fabriekstool voor planning open zetten?
M’n vriendin heeft de hare begin december besteld, als 1 van de eerste MY23, leverdatum eind Juni. BE trouwens.

• mozziej
willemvh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:05:
[...]

NL of BE ?

Nederland 👍 afwachten maar hoe het verloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
Update, LeasePlan zou afgelopen donderdag mijn gegevens doorgezet hebben naar Polestar.
Maandag eens bellen met ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
MrLink schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:32:
Update, LeasePlan zou afgelopen donderdag mijn gegevens doorgezet hebben naar Polestar.
Volgens mij zijn ze op maandag gesloten, Polestar Beesd dan.

Update vanaf mijn kant. Ik moest vanmorgen in mijn leaseplan zijn en ineens stond de Polestar niet onder bestelling maar onder mijn leaseauto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0REfY_wYukcJCG_9yJdLeGssrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEF5gjGiYoG9KvRgfbzbERuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpO3zASU02GWOSn0POWv7AyPDc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GME7C6ROZEWeH69Twmx0l0N5.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk ik bij contract is deze 15-2 ingegaan oftewel de datum dat ik mijn (actie) Polestar zou ophalen welke last minute uitgesteld was

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paN2wpwQlGchA1GqMzGhGRnOsbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbo3WjLOPXIHpq1BMNfdJnF7.jpg?f=fotoalbum_large

Nu de Polestar nog mogen rijden, hopen dat mijn nieuwe afspraak van 3-3 doorgaat

Edit:
Controleerde mijn werkmail en zag nu dat ze ook de definitieve laadpas verwerkt hebben die je pas na aflevering van je auto krijgt. LP denkt dat ik de Polestar al heb, nu nog even realiteit. Voordeel is straks dus geen gedoe met de tijdelijke laadpas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB4uaO3bhIli19dlHmIQ5eHt-kY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trgFweHBZoDQX23BRJORD0N7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door lubbertkramer op 20-02-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Mooi te horen dat er wat beweging in zit!
Mijn PS2 is hopelijk aan de laatste km’s bezig op de boot.
Vroegst mogelijke handover 23/3 (nog niet gepland), dus zou naar mijn vermoeden op de Nabucco moeten staan (komt donderdag aan in Zeebrugge). Hoezo hete kolen? :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ypma
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 10:34
Mijn handover is ook 24/3 op z'n vroegst maar bij mij gaven ze aan dat hij op de TRAVIATA staat... Die lijkt alleen geen stopje gemaakt te hebben in Shanghai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
ypma schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:00:
Mijn handover is ook 24/3 op z'n vroegst maar bij mij gaven ze aan dat hij op de TRAVIATA staat... Die lijkt alleen geen stopje gemaakt te hebben in Shanghai
Bij mij is het schip maar een gokje, heb geprobeerd bij support om deze info los te krijgen maar is me niet gelukt.
23/3 handover > dealer arrival 9/3 > dus lijkt me dat m’n ps deze week aankomt > Nabucco (ik zit in BE btw, iets dichterbij Zeebrugge).
Heb de info vanuit de inspect element methode zoals eerder gepost hier door mij.
Kan ook volledig fout zijn natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
MrLink schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:32:
Polestar heeft vorige week geen gegevens ontvangen van LP. Gister opnieuw gebeld met LP, en werd mij verzekerd dat de info deze week (do) naar Polestar gaat. Medewerker zou er vandaag persoonlijk nog op toezien...
Vrijdag bellen dus met Polestar ter check. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjiefke
MrLink schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Polestar heeft vorige week geen gegevens ontvangen van LP. Gister opnieuw gebeld met LP, en werd mij verzekerd dat de info deze week (do) naar Polestar gaat. Medewerker zou er vandaag persoonlijk nog op toezien...
Dat klinkt zeer bekend.

Polestar heeft nog steeds niets van LP gehoord. Vandaag ook zelf nog eens met LP gebeld: "wij gaan u terugbellen meneer", bericht via de Wagenparkbeheerder gekregen (die heeft wekelijks op maandag een meeting met LP): levering (van de auto die dus al sinds december op kenteken staat) waarschijnlijk half maart.

Maar nog steeds geen belletje van LP dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent_under_fir
Belletje gehad van Polestar dat ik de auto a.s. vrijdag (25-2) kan afhalen.

Leaseplan weet helaas verder weer van niks... konden geen kenteken voor aanvraag parkeervergunning vertellen.. ook mijn LP is nog leeg.

Met voorgaande verhalen in mn hoofd (laatste avond afzeggen enzo), maar hopen op het beste voor vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Op 22/2 de bevestiging ontvangen van de leasemaatschappij (geen Leaseplan!) dat mijn Polestar 2 in bestelling is. Verwachte leverdatum 30 mei 2022. Ik mag dan hopen dat alle actiemodellen van Leaseplan zijn uitgeleverd, anders zal mijn aflevering natuurlijk ook vertraging oplopen ;)

Zijn er nog specifieke aandachtspunten die ik moet meenemen bij aflevering? Ik las al iets over stickers verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
dakathefox schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:44:
Op 22/2 de bevestiging ontvangen van de leasemaatschappij (geen Leaseplan!) dat mijn Polestar 2 in bestelling is. Verwachte leverdatum 30 mei 2022. Ik mag dan hopen dat alle actiemodellen van Leaseplan zijn uitgeleverd, anders zal mijn aflevering natuurlijk ook vertraging oplopen ;)

Zijn er nog specifieke aandachtspunten die ik moet meenemen bij aflevering? Ik las al iets over stickers verwijderen?
Stickers is net wat je mooier vindt.
Mocht je voor het pilot pack gekozen hebben zal je waarschijnlijk niet de pixel koplampen, mistlichten en geanimeerde achterlichten bij lock/unlock meer hebben. Deze staan niet meer in de configurator (chip shortage), prijs van het pakket is wel ongewijzigd gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
agent_under_fir schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:28:
Belletje gehad van Polestar dat ik de auto a.s. vrijdag (25-2) kan afhalen.

Leaseplan weet helaas verder weer van niks... konden geen kenteken voor aanvraag parkeervergunning vertellen.. ook mijn LP is nog leeg.

Met voorgaande verhalen in mn hoofd (laatste avond afzeggen enzo), maar hopen op het beste voor vrijdag.
Lekker! Je had ook een Polestar actie auto van Leaseplan?
dakathefox schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:44:

Ik heb bij Polestar het verzoek gedaan de stickers te verwijderen, dit doen ze dan tijdens het rijklaar maken.

Update over mijn eigen Polestar 2 (actie) SM met 20", trekhaak en Pilot+Plus pack in Midnight blue dat hij op het terrein staat in Beesd en rijklaar gemaakt gaat worden voor mijn afspraak donderdag 3-3. Lijkt er dus op dat het deze keer wel doorgaat _/-\o_

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Ik heb net bericht gehad dat mijn, gedacht geclaimd, niet leverbaar is, derhalve een nieuwe bestelling.
Pilot pakket wordt fors uitgekleed, pakket wordt dan 2500 euro ipv 3500 euro.

In het gesprek met Polestar werd oa onderstaand genoemd, voor alle auto's na week 12 productie:
- pixel LED
- DAB
- Bochtenverlichting mistlampen
- ACC
- welkoms verlichting

En nog wat zaken, kon niet zo snel meeschrijven ;)

Genoemde levering: juni - ik ga nog even met leasemij en eigen bedrijf spreken.
De ACC, in welke mate veranderd dit?
Pixel LED, dat schijnt het standaard LED te worden, zonder het vernuft, geen automatisch groot licht hulp, etc.

• k-jah
blue eyes schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:11:
Ik heb net bericht gehad dat mijn, gedacht geclaimd, niet leverbaar is, derhalve een nieuwe bestelling.

In het gesprek met Polestar werd oa onderstaand genoemd, voor alle auto's na week 12 productie:
- pixel LED
- DAB
- ACC
- welkoms verlichting

Pixel LED, dat schijnt het standaard LED te worden, zonder het vernuft, geen automatisch groot licht hulp, etc.
Klopt, had ik hierboven al vernoemd en in het P2 topic.
Vooralsnog lijken alleen de pixel lichten, welkomstverlichting en mistlichten met bochtverlichting te ontbreken. Dat is althans wat ik als verschil zie in de configurator. ACC zou niet gewijzigd mogen zijn?

• blue eyes
Als het alleen de Pixel led is (wel jammer - heb een vergelijkbaar systeem op mijn huidige BMW, erg gaaf!).
ACC is echt wel een dingetje, maar wisselende berichten dus?

Overige zaken, jammer, maar niet het eind van de wereld imo.

Wel erg slechte communicatie hierover.

• lubbertkramer
  • Nu online
blue eyes schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:11:

- pixel LED
- DAB
- ACC
- welkoms verlichting

Is een andere auto op voorraad bij Polestar geen optie voor je-> https://www.polestar.com/nl/preconfigured-cars/

Staan zowel pilot/plus opties of zoals deze LRDM inclusief pilot/plus en 20” https://www.polestar.com/...inancialtype=subscription
blue eyes schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:26:
Als het alleen de Pixel led is (wel jammer - heb een vergelijkbaar systeem op mijn huidige BMW, erg gaaf!).
ACC is echt wel een dingetje, maar wisselende berichten dus?

Overige zaken, jammer, maar niet het eind van de wereld imo.

Wel erg slechte communicatie hierover.
Hoe kun je dit dan beter communiceren met nog niet bestaande klanten die nog geen Polestar besteld hebben? Polestar doet het met nieuwe bestellingen, de enkele die geraakt is met bestaande bestelling zou gecontacteerd worden.

[ Voor 48% gewijzigd door lubbertkramer op 24-02-2022 16:35 ]

• Sjiefke
Pilot Pack zonder Active Cruise Control? Dan heb je toch geen Pilot Pack meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Ik kan alleen maar voor mijzelf oordelen.

Ze weten het, voor mijn bestelling is dit opportuun. Na doorvragen, etc. kwam het hoge woord er idd uit.... Dat het idd waar was. Hij pakte een formulier erbij met instructies, kenmerken, etc.
(wel gewoon goed en vriendelijk geholpen :) )

Ik vind dat je dit gewoon op je site hoort te zetten, of moet laten zien, actief, op het moment dat je het pilot pakket aanklikt.
Als je via bijv. Leaseplan besteld, config invoert, zie je dit ook niet. Wie gaat wie het wanneer vertellen?

Is mijn berekende bijdrage, waarvoor ik getekend heb, op basis van compleetheid, nog wel valide?
Bijtelling gaat anders zijn, etc.
Sjiefke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:34:
Daarom twijfel ik ook dit statement van de betreffende medewerker.

Ik ben benieuwd wat het feitelijk is, up to Polestar!

[ Voor 22% gewijzigd door blue eyes op 24-02-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Sjiefke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:34:
blue eyes schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:35:
Daarom twijfel ik ook dit statement van de betreffende medewerker.

Ik ben benieuwd wat het feitelijk is, up to Polestar!
Zit volgens de Polestar website nog gewoon in het Pilot pack? Ik neem aan dat Polestar levert wat ze zeggen als je besteld en als er problemen zijn met chips dat ze dit communiceren. Vanwege mijn bestelling bij Leaseplan die ik voor de Polestar 2 had (de Enyaq) lees ik daar nog mee en zie ik veel berichten dat auto's op banking gezet worden omdat camera / sensoren e.d. ontbreken of krijgen ze een mail dat ze x bedrag in mindering krijgen vanwege niet meer kunnen leveren

Las vanmorgen onderstaande bericht vanuit Polestar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Us_ymofdBKoDXwpiLRb-sMpCu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y42GT40VdXmtXY6vboHjXdup.png?f=fotoalbum_large

• blue eyes
Ipv van deze 1000 euro vind ik het extra stukje software ook wel OK :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49
Licht aan het einde van de tunnel, waarschijnlijk op 18-3 m’n auto ophalen. Hij komt Vrijdag al, maar er komt eerst nog een coating op en iets van een GPS tracker denk ik vanuit de leasemaatschappij.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
k-jah schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:36:
Mooi te horen dat er wat beweging in zit!
Mijn PS2 is hopelijk aan de laatste km’s bezig op de boot.
Vroegst mogelijke handover 23/3 (nog niet gepland), dus zou naar mijn vermoeden op de Nabucco moeten staan (komt donderdag aan in Zeebrugge). Hoezo hete kolen? :X :+
Ik was ook even nieuwsgierig, maar volgens mij ligt de boot nu in Zeebrugge aangemeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjiefke
Ik had vandaag een vriendelijke meneer van Polestar aan de lijn. Levering 16 Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
blue eyes schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Ik was ook even nieuwsgierig, maar volgens mij ligt de boot nu in Zeebrugge aangemeerd?
Al sinds zondag geloof ik, had wat vertraging. Deze was eerst naar Southampton gevaren voor UK P2’s te lossen, geen idee of er dan een deel voor Zeebrugge op blijft staan…
Of m’n auto zat op de Morning Lisa, die lag er al sinds vorige week donderdag, rechtstreeks vanuit Shanghai (zonder Southampton tussenstop).
Had je al het trucje met inspect elements geprobeerd op je bestelpagina (staat beetje terug door mij gepost)? Daar kan je namelijk deliver date (aankomst bij dealer) en earliest handover date zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
MrLink schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Gisteren met Polestar gebeld. Medewerker kon het nog niet zien (ik bel tegenwoordigs steeds met dezelfde). Mogelijk ligt ie nog op de stapel om daar te verwerken.
Ook weer met LP gebeld, werd een onprettig gesprek. Ze beweren bij hoog en laag alles doorgezet te hebben (al voor de derde keer inmiddels). Gaf aan er er weinig vertrouwen in te hebben. Eindpunt is dat ik eigenlijk niet meer mag bellen en moet wachten tot Polestar mij gaat contacten.
Geen enkele uitleg over wat er nu allemaal mis gelopen is afgelopen twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
k-jah schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Al sinds zondag geloof ik, had wat vertraging. Deze was eerst naar Southampton gevaren voor UK P2’s te lossen, geen idee of er dan een deel voor Zeebrugge op blijft staan…
Of m’n auto zat op de Morning Lisa, die lag er al sinds vorige week donderdag, rechtstreeks vanuit Shanghai (zonder Southampton tussenstop).
Had je al het trucje met inspect elements geprobeerd op je bestelpagina (staat beetje terug door mij gepost)? Daar kan je namelijk deliver date (aankomst bij dealer) en earliest handover date zien.
Heb net toch nog even via support nagevraagd en bevestigend antwoord gekregen; mijn PS2 staat idd op de Nabucco.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Vandaag was het dan eindelijk zover, ik mocht de verrassing achter deur 1 ontdekken @ Polestar Beesd. Iets meer dan twee maanden na mijn akkoordverklaring de auto in ontvangst mogen nemen. Hieronder nog even mijn tijdspad voor ik verhuis naar Het grote Polestar 2 Topic :)

Tijdspad actie Polestar 2 SM + Pilot pack + Plus pack + trekhaak + 20" velgen in midnight blue
  • 17-12-21 : Ik kreeg te horen dat mijn bestelde actie Enyaq niet meer geleverd zou worden met kenteken 2021
  • 21-12-21 : Polestar 2 actie besteld met garantie kenteken 2021
  • 29-12-21 : Polestar op kenteken
  • 10-01-22 : Begin januari wist ik mijn kenteken, VIN e.d.
  • 21-01-22 : Beesd heeft een afspraak ingepland op 15-02-22
  • 09-02-22 : Beesd laat weten dat de auto niet is meegekomen en vertraagd is lubbertkramer in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic" -> nieuwe afspraak 03-03-22
  • 03-03-22 : En ja hoor, achter deur nummer 1 stond vandaag mijn Polestar te shinen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfbwUwUyJPIUrFjLVXCHuUdo46E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zryXQOS1Kzz7mD6GkjTCScB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPTOX1qohq0si19jObsyoGrk3o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK2AE4VD3nDslPLvJIcc3EKq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1bIV_hMoWN9HCnd4xzpRk1ODe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnBquf9Z11sQVRiLKbMBoatT.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdelijk aan de openbare laadpaal naast ons huis/oprit vanwege dat we binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning. Ik zou dan extra verhuiskosten moeten betalen voor de laadpaal naast de kosten van de laadpaal. Aangezien we dat zonde vonden wordt de laadpaal pas gerealiseerd bij de nieuwe woning :) Voordeel van openbare laadpaal met twee aansluitingen naast het huis die vrijwel altijd leeg staat dat het daardoor mocht van ons wagenpark.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
Mooi! Veel plezier er mee!
Ik ben in blijde afwachting van een seintje voor de handover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Is er bij iemand al meer bekend over de my23 - XC40 Recharge (twin) pure electric leveringen? Ik heb gehoord dat rond maart de eerst 'factoryslots' bekend zouden geraken. Ik heb zelf nog niets vernomen.

Mijn bestelling is op 24 januari gedaan bij Volvo. Indicatie van levering was rond augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:19
k-jah schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Heb het ook eens geprobeerd en idd, je ziet de data staan (stond op 24/03). Maar... na enkele dagen nog eens opnieuw te kijken, zijn de data mee opgeschoven (nu 28/03). :'(

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Cpt. Peacock schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:42:
[...]

Heb het ook eens geprobeerd en idd, je ziet de data staan (stond op 24/03). Maar... na enkele dagen nog eens opnieuw te kijken, zijn de data mee opgeschoven (nu 28/03). :'(
Lijkt dat de jouwe samen met de mijne op de Nabucco stond. Deze heeft een vertraging gekend van een paar dagen in Southampton. Zouden ondertussen wel in Zeebrugge zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polare
Eindelijk licht aan het einde van de tunnel.

Gisteren via LP dan eindelijk wat meer info gekregen, namelijk mijn kenteken. Nu weet ik zeker dat mijn LRDM in 2021 op kenteken is gezet.

Binnen twee weken zou de overdracht moeten plaatsvinden, aldus de support afdeling van LP. *O*

We wachten geduldig af…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
Ocirina schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:54:
Is er bij iemand al meer bekend over de my23 - XC40 Recharge (twin) pure electric leveringen? Ik heb gehoord dat rond maart de eerst 'factoryslots' bekend zouden geraken. Ik heb zelf nog niets vernomen.

Mijn bestelling is op 24 januari gedaan bij Volvo. Indicatie van levering was rond augustus.
Volgens mij zou pas in juni de nieuwe versie in productie gaan. Mijn Volvo is midden februari besteld en zou volgens de laatste berichten vanuit de dealer (3 weken geleden) in september geleverd gaan worden want men 'liep in'. Geen idee of dat nu echt zo is of dat het toch weer anders wordt vanwege de oorlog in het oosten van Europa en mogelijk dat bepaalde onderdelen niet leverbaar zijn (daar heeft oa Volkswagen ook last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polare
Blijkbaar communiceert LP elke donderdag de berijdersgegevens met Polestar. Beide partijen hebben aangegeven dat dit morgen gaat gebeuren. Vandaag contact gehad met het handover centre. De auto staat klaar kon hij zien, nu alleen de gegevens nog. Kon helaas nog geen afspraak inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Mijn polestar portal en app zeggen plotseling: geschatte leveringsdatum Oktober (was voorheen April) 8)7
Zal wel een foutje zijn. :+

Edit: terug gewijzigd naar april. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door k-jah op 09-03-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
k-jah schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:10:
Mijn polestar portal en app zeggen plotseling: geschatte leveringsdatum Oktober (was voorheen April) 8)7
Zal wel een foutje zijn. :+

Edit: terug gewijzigd naar april. :Y)
Bij mij ook veranderd naar oktober, maar helaas niet terug gewijzigd...
Deze namiddag direct naar Polestar gebeld en daar vielen ze ook uit de lucht. Ze gingen het nazien en me terug contacteren. Nog niemand gehoord sindsdien. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
Polare schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:08:
Blijkbaar communiceert LP elke donderdag de berijdersgegevens met Polestar. Beide partijen hebben aangegeven dat dit morgen gaat gebeuren. Vandaag contact gehad met het handover centre. De auto staat klaar kon hij zien, nu alleen de gegevens nog. Kon helaas nog geen afspraak inplannen.
Ik zou hier actief achteraan gaan, ook al wordt het toegezegd, ik weet uit ervaring dat het wel eens anders kan lopen.
Ik heb nu ook eindelijk een afspraak staan, 15 maart.
Maar niet nadat ik zelf afgelopen zaterdag (5mrt) naar Beesd ben gereden om navraag te doen. Later die middag een afspraak kunnen maken voor aflevering.
Wat bleek, LP had idd gegevens doorgezet op do 24feb (actie auto kenteken 21, besteld 12 dec) Maar er gaan enkele dagen overheen binnen Polestar voor verweken daarvan, an sich begrijpelijk. Maar LP deelt maar 1 telefoonummer met Polestar van de berijders en dat bleek nog een oud (niet meer in gebruik) nummer te zijn. Mobiel nummer wat ook bekend is bij LP (staat in mijn LP omgeving)wordt niet doorgezet. Ofwel het was weer angstvallig stil na 24feb, vandaar op zaterdag 5 maart zelf er heen gereden omdat ik het gebel wel beu was. Berijder info was dus ontvangen, Polestar had geprobeerd te bellen naar het nummer wat niet meer in gebruik was en zou ook gemaild hebben (echter niks ontvangen).

Al met vriendelijk geholen en uiteindelijk ook daadkrachtig door de Polestar medewerker, maar het kan geen kwaad om het zelf vrij actief te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Cpt. Peacock schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Bij mij ook veranderd naar oktober, maar helaas niet terug gewijzigd...
Deze namiddag direct naar Polestar gebeld en daar vielen ze ook uit de lucht. Ze gingen het nazien en me terug contacteren. Nog niemand gehoord sindsdien. :|
Bummer, maar zal hopelijk snel terug recht gezet zijn.
Kon support je nog iets nuttig vertellen over waar je wagen zich bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polare
MrLink schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Ik zou hier actief achteraan gaan, ook al wordt het toegezegd, ik weet uit ervaring dat het wel eens anders kan lopen.
Ik heb nu ook eindelijk een afspraak staan, 15 maart.
Maar niet nadat ik zelf afgelopen zaterdag (5mrt) naar Beesd ben gereden om navraag te doen. Later die middag een afspraak kunnen maken voor aflevering.
Wat bleek, LP had idd gegevens doorgezet op do 24feb (actie auto kenteken 21, besteld 12 dec) Maar er gaan enkele dagen overheen binnen Polestar voor verweken daarvan, an sich begrijpelijk. Maar LP deelt maar 1 telefoonummer met Polestar van de berijders en dat bleek nog een oud (niet meer in gebruik) nummer te zijn. Mobiel nummer wat ook bekend is bij LP (staat in mijn LP omgeving)wordt niet doorgezet. Ofwel het was weer angstvallig stil na 24feb, vandaar op zaterdag 5 maart zelf er heen gereden omdat ik het gebel wel beu was. Berijder info was dus ontvangen, Polestar had geprobeerd te bellen naar het nummer wat niet meer in gebruik was en zou ook gemaild hebben (echter niks ontvangen).

Al met vriendelijk geholen en uiteindelijk ook daadkrachtig door de Polestar medewerker, maar het kan geen kwaad om het zelf vrij actief te monitoren.
Fijn dat je nu wel een afspraak hebt! Ga er vanmiddag direct achteraan bellen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
k-jah schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:47:
[...]

Bummer, maar zal hopelijk snel terug recht gezet zijn.
Kon support je nog iets nuttig vertellen over waar je wagen zich bevindt?
Nee, ze wisten precies van niets...
Wat vreemd is: als je bij de snel leverbare Polestars kijkt, zie je de wagen staan die ik besteld heb en die is leverbaar eind april...

Edit: net support terug aan de lijn gehad en het is een bug in het systeem. Levering nog altijd voorzien voor begin april. Wagen was blijkbaar al in België. oOo

[ Voor 16% gewijzigd door Cpt. Peacock op 10-03-2022 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Cpt. Peacock schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Nee, ze wisten precies van niets...
Wat vreemd is: als je bij de snel leverbare Polestars kijkt, zie je de wagen staan die ik besteld heb en die is leverbaar eind april...

Edit: net support terug aan de lijn gehad en het is een bug in het systeem. Levering nog altijd voorzien voor begin april. Wagen was blijkbaar al in België. oOo
Al een week gok ik (als ze op de Nabucco stonden).
Heb net nog even de order pagina met inspect elements bekeken en alles is weer een dag opgeschoven. Ik ga gewoon stoppen met kijken en de verlossende mail voor het inboeken van de handover afwachten. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blue eyes
Even een update, van de grootste mazzelaar van deze maand :)

Op 1 maart de bestelling geplaatst, op een voorraad auto (LRDM, pilot / plus, 20"). Helaas door miscommunicatie ging deze aan mijn neus voorbij, en andere voorraadwagens met mijn gewenste config waren niet meer beschikbaar.
De voorraadwagen die ik wilde had wel een andere kleur dan ik wilde, maar dat was een prima compromis.
Derhalve de order laten staan, in die "mindere" kleur, en dan maar wachten tot eind '22.

En letterlijk, een half uur na de handtekening van de directeur, de order was net naar Leaseplan doorgezet. Een telefoontje.
Leaseplan, er is een annulering - een identieke wagen, alleen in een andere kleur, of ik belang had? De auto staat op de boot, ligt al in Zeebrugge.
De kleur, Thunder, is ook nog de kleur die ik wil!

Kortom, direct opnieuw alle handtekeningen opgehaald, order omgewisseld (directeur: hoezo krijg jij 2 auto's??? :D)

Levering eind maart!
GEZWIJND met hoofdletters! De juiste kleur, met het complete Pilot pakket en in 4 weken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door blue eyes op 12-03-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Update: medio februari een Polestar 2 besteld. Midnight Blue, 19" velgen en gewoon de Standard Range. Levertijd volgens de Polestar website: mei. Levertijd volgens de leasemaatschappij: eind mei. Levertijd volgens Polestar: JULI.

Gaat lekker daar met die levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polare
Helaas zijn er afgelopen week geen berijdersgegevens gedeeld vanuit LP met Polestar. Ik kwam hierachter door gister ook maar eens op bonnefooi naar handover centre te rijden. Geholpen door twee aardige medewerkers. Ze deelden hun contact bij LP welke verantwoordelijk is voor “de lijst”. Dus die gaan we morgen maar eens bellen.
Er staan momenteel nog ca 50 polestars vanuit LP op kenteken 2021 waar geen berijders aan zijn gekoppeld. Polestar hoort veel klachten aangaande LP en begrijpt er ook niets van wat er gebeurd. Heel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Polare schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:14:
Er staan momenteel nog ca 50 polestars vanuit LP op kenteken 2021 waar geen berijders aan zijn gekoppeld. Polestar hoort veel klachten aangaande LP en begrijpt er ook niets van wat er gebeurd. Heel frustrerend.
Weg is pech zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
dakathefox schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:04:
Update: medio februari een Polestar 2 besteld. Midnight Blue, 19" velgen en gewoon de Standard Range. Levertijd volgens de Polestar website: mei. Levertijd volgens de leasemaatschappij: eind mei. Levertijd volgens Polestar: JULI.

Gaat lekker daar met die levertijden.
Een paar pagina’s terug heb ik een trucje gepost met inspect elements op de order pagina. Daar kan je bijvoorbeeld “earliest possible handover date” zien. Zal niet zaligmakend zijn, maar in mijn geval is het wel redelijk accuraat gebleken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
k-jah schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Een paar pagina’s terug heb ik een trucje gepost met inspect elements op de order pagina. Daar kan je bijvoorbeeld “earliest possible handover date” zien. Zal niet zaligmakend zijn, maar in mijn geval is het wel redelijk accuraat gebleken!
Volgens mij moet ik dan toegang hebben tot de orderpagina. Op dit moment heb ik die niet (auto besteld door LM). Ik heb ook in de app nog geen inzage in de bestelstatus. Het enige wat ik heb is een ordernummer, maar daar kom ik vooralsnog niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Hier heb ik nu alle bevestigingen binnen, incluis de bevestiging van Polestar contact center.

Het enige wat ik nu nog moet krijgen is het ID, die wordt begin volgende week verstuurd.
De mailtjes vanuit Polestar, het welkom, de bevestigingen, etc. zijn allemaal vrijdagavond verstuurd, en zojuist kreeg ik er weer een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
dakathefox schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:02:
[...]

Volgens mij moet ik dan toegang hebben tot de orderpagina. Op dit moment heb ik die niet (auto besteld door LM). Ik heb ook in de app nog geen inzage in de bestelstatus. Het enige wat ik heb is een ordernummer, maar daar kom ik vooralsnog niet verder mee.
Morgen even bij CS vragen of ze jouw e-mail/account aan de bestelling willen koppelen, bij mij ook gedaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polare
Vanmorgen zowel LP als Polestar gesproken en de afspraak staat dan eindelijk gepland voor zaterdag 26-3 *O*

Polestar ID is aangemaakt. Kom maar op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik heb nog geen ID, daar was iets mee mis gegaan. Maar ook dat wordt nu, as we speak, opgelost.
Sowieso heb ik niets te klagen over de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van zowel Polestar als Leaseplan.

Ik heb het telefoonnummer van Beesd gekregen, gebeld: de afspraak is gemaakt voor zaterdag 16 april!

Algemeen vraagje, hoe lang duurt de overdracht?

Dit ivm dat mijn zoontje graag mee wil, maar ook moet voetballen direct na de middag ;)

[ Voor 18% gewijzigd door blue eyes op 14-03-2022 16:18 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 49 Laatste