Petzun schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:20:
[...]
Gefeliciteerd! Heerlijke auto inderdaad.
En jij hebt dus de bevestiging gekregen dat OTA erop zit met de laatste update?
Foto's plaatsen is wel verplicht na ontvangst overigens, maar die zien we nog wel.
Geniet ervan.
Bedankt, ik was even een stukje aan het rijden

. Foto's later. Kleur is top. Ik zie wel een tikje sinaasappelhuid trouwens, maar niets storends.
Er is me verteld dat OTA erop zit en een fix voor het menu-issue. Alleen volvo on call werkt nog niet, verder vrijwel alles.
Ik heb een zonnebrilhouder trouwens. Maar helaas geen 7m driefase kabel. Salesman had me dat wel beloofd, dus afleverdame was boos op hem. Want zij wil natuurlijk de afspraken netjes nakomen. Terecht.
Eerste indruk:
1. Razendsnel, inderdaad een soort raket op wielen, geeft als je even het pedaal intrapt het gevoel dat je opstijgt
2. Stoelen zitten heerlijk
3. Geluid is uitstekend
4. Ruime zit, het voelt als een heel ruime auto, maar hij rijdt als een kart
5. One pedal driving ben je zo aan gewend
6. Rijhulpsystemen ben je zo aan gewend, het feit dat het stuur meebeweegt met de ingrepen geeft je een goede manier om zelf controle te houden.
7. De autpilot mekkert wel erg snel dat je je hand aan het stuur moet houden (heb ik dan ook, maar te lichtjes vast)
8. menustructuur en dingen aanpassen tijden shet rijden werkt intuitief
9. Scherm is van goede kwaliteit en systeem reageert snel
10. Stuurverwarming is net zo lekker als ik het ooit in een huurauto vond
11. Heerlijk stil, maar daardoor verraderlijk, je hebt echt niet door als je 160 rijdt...
12. Range is lastig te bepalen tot nu toe. ritje van 22 km was 10% lading, rit van 45 zojuist (zonder preheating, 6 graden in de regen en wat wind) deed 16%, je ziet het verbruik teruglopen als je even onderweg bent. dus ik denk dat ik met dit weer zeker 300km zal halen als ik 105km/u op pilot assist instel (wel voorverwarm en niet te veel ga zitten klooien met stevig optrekken en veel accelereren en afremmen), verwarming niet te hoog zetten zal zeker helpen, de warmte die beschikbaar is gaat dan naar het accupack.
Kortom - voorlopig dik tevreden. Ik moet nog wel winterbanden organiseren want de LM wil dit niet bij volvo laten doen. Volgende week regelen denk ik.
P.S. Ook de 19 inch velgen zijn icm de banden aardige sloffen.