Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:22
Golow schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:16:
Auto is vandaag afgeleverd, ik denk met een vd laatste J nummerborden.
Verder geen uitleg dus dat wordt nog even uitvogelen hoe en wat kwa setup vd auto.
Nee hoor, ik krijg mijn J-9**-VN pas op 1 december.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWULP
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-04 15:15
guido66 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:39:
[...]

Nee hoor, ik krijg mijn J-9**-VN pas op 1 december.
En ik heb voor mijn J-9**-VN zelfs nog geen datum van levering. Zit te wachten totdat de HOS contact opneemt voor een afspraak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:58
Rianata schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:28:
Het kenteken voor mijn P8 die ik morgen mag afhalen is K-467-BL.
Je zit bij ons in de buurt, mijne en die van mijn collega is ook K-4**-BL Wij mogen hem helaas vrijdag 14:00 pas ophalen. Doordat de grill er nog vanaf ligt bij mijn compagnon moeten we helaas tot vrijdag wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door mvrooij op 18-11-2020 14:04 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADW
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-07 11:06
JWULP schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:49:
[...]

En ik heb voor mijn J-9**-VN zelfs nog geen datum van levering. Zit te wachten totdat de HOS contact opneemt voor een afspraak :/
En ik wacht nog op mijn J-***-ZB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeJ
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08-2024
RADW schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:56:
[...]

Hier sinds begin oktober kenteken J-***-SP en het bericht dat de auto op korte termijn geleverd zal worden. Vervolgens geen enkele vorm van concrete communicatie vanuit leasemaatschappij of Polestar.

LM geeft aan "je staat op de lijst, komt ooit goed". Polestar geeft aan dat het oude ordernummer is gecanceled en dat de auto nog niet is gekoppeld aan het nieuwe ordernummer. Geen idee of dit ooit nog gaat gebeuren. Zowel LM als Polestar kan niets zeggen over wanneer de levering gaat plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
RADW schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:56:
[...]

Zelfde hier, J-7**-ZB. P2. Gisteren contact opgenomen met Polestar support, levering zou gepland zijn voor eind november. RDW geeft nog steeds de software update aan als enige recall. HOS zou Van Roosmalen in Veldhoven zijn, maar zij gaven telefonisch geen duidelijkheid. Klonk aan de telefoon zelfs wat geirriteerd, zal niet de eerste geweest zijn waarschijnlijk.

Toch nog maar wat geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 09:34
Heb gisteren ook contact gehad met Broekhuis (waar hij staat), Polestar en m'n LM (Frl):
1. Broekhuis zegt nog geen onderdelen te hebben (heb 3 recalls, waaronder converter) en dat ik maar worst-case er vanuit moet gaan dat het eind-december wordt qua levering, dan valt het altijd mee.
2. Polestar zegt dat de onderdelen deze of volgende week komen
3. Met LM overlegd dat ik m'n huidige auto tot levering P2 mag blijven rijden.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-05 13:36
Kreeg vandaag een email met "Goed nieuws! Je kan nu inloggen om de datum en het tijdstip te zien waarop jouw Polestar wordt afgeleverd. Bevestig deze binnen 2 dagen, anders heeft dat mogelijk gevolgen voor het afleverschema.". Vervolgens ingelogd op het Polestar account wat gekoppeld is aan de order, maar in mijn accounts is nog steeds geen order bekend.

Toen maar weer eens contact gezocht met Polestar via de 'chat' optie. Kreeg 'Ayhan' als agent die vrij kortaf was met als bericht 'het is een bekend probleem' en ik zou in december wel een keer gebeld worden...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38

Rianata

Have you played Atari today?

Mijn dealer stuurde net wat voorinformatie voor de aflevering morgen en daarbij hebben ze een duidelijke instructievideo gemaakt. Meer info dan in eerdere videos, die ik hier heb langs zien komen.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-07 19:46
vandaag te horen gekregen dat ik voortijdig van auto mag wisselen _/-\o_ en volgende week mag de P2 al worden opgehaald.

via de kenteken check bij RDW wordt er 1 recall aagegeveven, kenteken J-8**-ZB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 11:21
7sem10 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:19:
Kreeg vandaag een email met "Goed nieuws! Je kan nu inloggen om de datum en het tijdstip te zien waarop jouw Polestar wordt afgeleverd. Bevestig deze binnen 2 dagen, anders heeft dat mogelijk gevolgen voor het afleverschema.". Vervolgens ingelogd op het Polestar account wat gekoppeld is aan de order, maar in mijn accounts is nog steeds geen order bekend.

Toen maar weer eens contact gezocht met Polestar via de 'chat' optie. Kreeg 'Ayhan' als agent die vrij kortaf was met als bericht 'het is een bekend probleem' en ik zou in december wel een keer gebeld worden...?
Deze kreeg ik ook terwijl ik gisteren mijn P2 heb opgehaald. :9
Dus zal wel fout aan hun kant zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

Zijn er hier al mensen die hun P2 uitgeleverd hebben gekregen en in de K-xxx-xx reeks zitten?

[ Voor 2% gewijzigd door MaxxMark op 18-11-2020 17:04 . Reden: vergat een woordje :P ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:53
SuperGroover2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:04:
[...]

Zelfde hier, J-7**-ZB. P2. Gisteren contact opgenomen met Polestar support, levering zou gepland zijn voor eind november. RDW geeft nog steeds de software update aan als enige recall. HOS zou Van Roosmalen in Veldhoven zijn, maar zij gaven telefonisch geen duidelijkheid. Klonk aan de telefoon zelfs wat geirriteerd, zal niet de eerste geweest zijn waarschijnlijk.

Klinkt bekend. Ik heb ook J-7**-ZB. Ruim twee weken geleden gebeld met HOS, die vrij geïrriteerd deed en zei dat ik af moest wachten. Toen had ik al 2 weken het kenteken. Vorige week donderdag gebeld naar Polestar, auto had inmiddels wel bij HOS moeten staan, gaven zij aan. Op aanraden van vriendelijke meneer bij Polestar nogmaals gebeld en (toevallig) was de auto net binnen. Toen meteen een afspraak gemaakt voor over 2 weken.

Kwam op mij over alsof ze het heel druk hebben, de P2's niet weg krijgen en dat een beetje als last zien, ook gezien de vele Volvo's die nog afgeleverd moeten worden.

Die van mij heeft ook alleen de recall voor software die ze met een update op de dag van uitlevering gaan verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-07 00:24
SuperGroover2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:04:
[...]

Haha, zelfde hier met Van Roosmalen en J-9**-ZL. Maar dan laten ze laadpaaldirect wel reclame mailen voor aanschaf van een laadpaal... Dat ze die auto maar uitleveren.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7sem10
fyr0 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:36:
[...]

Deze kreeg ik ook terwijl ik gisteren mijn P2 heb opgehaald. :9
Dus zal wel fout aan hun kant zijn..
Tjah.. ik hoopte eindelijk wat nieuws te krijgen over de levering. Die stond gepland Week 2 van December. Vier tot zes weken van tevoren zou ik informatie krijgen over de datum en het fixen van de orderinfo in mijn account. Vooralsnog weer totaal geen informatie :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 13-07 11:18
7sem10 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:40:
[...]

Tjah.. ik hoopte eindelijk wat nieuws te krijgen over de levering. Die stond gepland Week 2 van December. Vier tot zes weken van tevoren zou ik informatie krijgen over de datum en het fixen van de orderinfo in mijn account. Vooralsnog weer totaal geen informatie :/
In de mail die ik heb ontvangen van polestar staat dat ze het slot pas 2 weken van te voren doorgeven? (wel aflevering Beesd)

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Long shot, maar toch proberen waard:
Wil er iemand een dit jaar nog te leveren P8 Sage Green kwijt?
😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
Ovinomis schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:52:
[...]

In de mail die ik heb ontvangen van polestar staat dat ze het slot pas 2 weken van te voren doorgeven? (wel aflevering Beesd)
Ik heb een tijd geleden een mail gehad waarin stond dat mijn levering in principe in Beesd zou plaatsvinden, en als ik de auto afgeleverd wilde hebben ik contact op moest nemen. Dat heb ik niet gedaan, want ik woon vlak bij Beesd (hoop dus dat het daar gewoon gaat zijn en de LM geen snode plannen heeft). Verder geen informatie/bevestiging meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
7sem10 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:58:
[...]

Ik heb een tijd geleden een mail gehad waarin stond dat mijn levering in principe in Beesd zou plaatsvinden, en als ik de auto afgeleverd wilde hebben ik contact op moest nemen. Dat heb ik niet gedaan, want ik woon vlak bij Beesd (hoop dus dat het daar gewoon gaat zijn en de LM geen snode plannen heeft). Verder geen informatie/bevestiging meer.
Dan heb ik het vermoeden dat je pas eind november/begin december een aflever tijdstip gaat krijgen gezien je levering 2e week van december.. Die van mij staat ook rond die periode gepland en hoop dan ook ergens de mail te krijgen :) misschien zien we elkaar wel in Beesd dan ;)

P2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
P2
Hier stond de levering op januari, december, november en december. Eerst thuis afgeleverd, toen Beesd en daarna weer thuis. Gisteren belde de HoS: auto wordt morgen geleverd bij de dealer. Het kan verkeren. Kenteken J-***-ZL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 09:24
MaxxMark schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:03:
Zijn er hier al mensen die hun P2 uitgeleverd hebben gekregen en in de K-xxx-xx reeks zitten?
Zo te zien gisteren de eerste. https://sanderpotjer.nl/polestar2/

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 20:49

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Whoop Whoop! Het VIN-nummer is bekend van mijn Polestar 2 (019***). Het komt nu steeds dichterbij.
Betekend dit dat de auto al gemaakt is? Of zou dit puur een administratie ding zijn op dit moment.

De verwachting is dat de levering in Feb2021 plaats gaat vinden.

Nu eens kijken of we hem op de boot kunnen zien gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Laatst online: 09-07 17:48
MaxxMark schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:03:
Ik weet dat mijn kenteken K-5**-BL is maar deze is nog niet tenaamgesteld. Uitlevering pas eind december of eerste week januari vanwege einddatum huidig leasecontract.

Ik neem aan dat dit 8% bijtelling zal zijn aangezien de auto al een kenteken heeft.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lexieee68
Lexieee68 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:29:
P2
Hier stond de levering op januari, december, november en december. Eerst thuis afgeleverd, toen Beesd en daarna weer thuis. Gisteren belde de HoS: auto wordt morgen geleverd bij de dealer. Het kan verkeren. Kenteken J-***-ZL.
Vandaag volgens plan afgeleverd bij de dealer. Een uurtje de tijd genomen voor de aflevering. Alles geactiveerd en belangrijkste zaken rustig doorgenomen. Prima _/-\o_ verder flesje wijn kado voor onderweg :9. Nog wel een keer terug naar de garage voor de OTA update.
Net ook mail ontvangen voor het Plugsurfing tegoed van €500. Als moeite voor het wachten (drie lange maanden vanaf augustus :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lexieee68
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j3EeWsFEDjNo6RSiMHVchH3W3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8srRoryTjfF4bvTdPxSTWXjp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 19:28
Mr_Music schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:25:
[...]

Ik weet dat mijn kenteken K-5**-BL is maar deze is nog niet tenaamgesteld. Uitlevering pas eind december of eerste week januari vanwege einddatum huidig leasecontract.

Ik neem aan dat dit 8% bijtelling zal zijn aangezien de auto al een kenteken heeft.
Nu een kenteken hebben zegt niets over bijtelling. De datum eerste tenaamstelling is hier leidend en die datum ligt op, of 1 of 2 dagen voor de aflevering. Kortom, kan zomaar een 2021 kenteken worden met bijbehorende bijtelling!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 21:38

Rianata

Have you played Atari today?

Wij mochten vandaag onze P8 ophalen om 19.00u. Volvo garage te Zwolle, prima geregeld de gehele aflevering. We waren 5 minuten te vroeg, maar we konden moeilijk wachten :-)

Allereerst even in een kantoortje papierwerk afgewikkeld en overdracht vorige lease-auto. Vervolgens werden tenaamstellingspapieren en sleutels overhandigd. Beetje verrast dat je in totaal 3 sleutels krijgt, waarvan 1 speciale oranje sleutel, die je niet aan een profiel kunt koppelen, maar als speciale functie een snelheidslimiet heeft, die (uiteraard) lager is dan de P8 normaliter kan behalen. Voor de duidelijkheid; dit is onze eerste Volvo, misschien voor de vaste klanten een bekend pakket?

Op naar de auto. Het was 1 van de 3 auto's, die als verrassing nog onder een doek stonden. Toen het doek eraf was blij verrast met onze keuze. Volledig zwart, misschien een beetje saai en wellicht in grote overtal in het totaal van geleverde en bestelde aantal P8's, maar 'I am just a sucker for black cars'...

Na een kort rondje langs de auto met uitleg over kofferbak, uitklapbare trekhaak, laadpunt/-klep, frunk (met eenvoudig te bereiken ruitenwisservloeistofreservoir!), etc. plaatsgenomen op de bestuurderspositie en alles ingesteld; Google account, Spotify. Allemaal zonder problemen!

Echter zoals hier ook al eerder vermeld, helaas zijn er problemen met Tele2 abonnement voor de auto-SIM. Deze is op dit moment niet te activeren en de dealer kan hier niets aan veranderen. Het alternatief van het gebruik van een telefoon als hotspot is echter prima en werkt zonder beperkingen. Mij is belooft dat zodra de dealer signaal heeft gekregen dat het probleem is opgelost contact opgenomen zal worden. De activatie kun je vervolgens zelf eenvoudig vanuit het instellingenmenu uitvoeren en is ook al even getoond.

En dan is het moment aangebroken om deze mooie bolide de weg op te sturen, maar niet voordat nog een prachtig boeket bloemen is overhandigd en we ook de Harman Kardon bluetooth speaker kregen. Perfecte service.

De eerste meters met een dikke grijns op mijn gezicht stapvoets tussen de andere af te leveren P8's door en ook nog even zwaaiend naar de BMW 216d, die ons 5 jaar lang trouwe dienst heeft geleverd en ook een hele fijne auto was. Toch heb ik het idee dat een Volvo P8 weer een stapje hoger is in comfort, maar dat mag ook wel gezien de hogere catalogusprijs en de vooruitgang die in 5 jaar in de autoindustrie geboekt zal zijn.

Op weg naar huis, zoals iedereen kort na aflevering wel even geprobeerd zal hebben, ook even het gaspedaal flink naar beneden getrapt op de snelweg en dan ben je wel verbaasd over hoe iedereen even hard zijn/haar stoel ingedrukt wordt. Maar meer nog was de verbazing over de wegligging, rijcomfort en de stilte in de auto. Heerlijk!

Foto's moet ik jullie even schuldig blijven, in het donker valt er niet veel aan een volledig zwarte P8 te fotograferen ;-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Mr_Music schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:25:
[...]

Nee, kenteken en tenaamstelling zijn twee verschillende dingen. De dealer zet de auto op naam op de dag voor of van aflevering. is dat 1-1-2021 dat val je onder de nieuwe bijtellingsregels ondanks dat je auto nu al een kenteken heeft.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:16:
[...]

Nee, kenteken en tenaamstelling zijn twee verschillende dingen. De dealer zet de auto op naam op de dag voor of van aflevering. is dat 1-1-2021 dat val je onder de nieuwe bijtellingsregels ondanks dat je auto nu al een kenteken heeft.
Dank voor de uitleg! Ik zal hier nog eens op letten. LP en Polestar hebben wel toegezegd dit in 2020 te doen.
Weer even vinger aan de pols houden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Rianata schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:25:
Wij mochten vandaag onze P8 ophalen om 19.00u. Volvo garage te Zwolle, prima geregeld de gehele aflevering. We waren 5 minuten te vroeg, maar we konden moeilijk wachten :-)

Allereerst even in een kantoortje papierwerk afgewikkeld en overdracht vorige lease-auto. Vervolgens werden tenaamstellingspapieren en sleutels overhandigd. Beetje verrast dat je in totaal 3 sleutels krijgt, waarvan 1 speciale oranje sleutel, die je niet aan een profiel kunt koppelen, maar als speciale functie een snelheidslimiet heeft, die (uiteraard) lager is dan de P8 normaliter kan behalen. Voor de duidelijkheid; dit is onze eerste Volvo, misschien voor de vaste klanten een bekend pakket?

Op naar de auto. Het was 1 van de 3 auto's, die als verrassing nog onder een doek stonden. Toen het doek eraf was blij verrast met onze keuze. Volledig zwart, misschien een beetje saai en wellicht in grote overtal in het totaal van geleverde en bestelde aantal P8's, maar 'I am just a sucker for black cars'...

Na een kort rondje langs de auto met uitleg over kofferbak, uitklapbare trekhaak, laadpunt/-klep, frunk (met eenvoudig te bereiken ruitenwisservloeistofreservoir!), etc. plaatsgenomen op de bestuurderspositie en alles ingesteld; Google account, Spotify. Allemaal zonder problemen!

Echter zoals hier ook al eerder vermeld, helaas zijn er problemen met Tele2 abonnement voor de auto-SIM. Deze is op dit moment niet te activeren en de dealer kan hier niets aan veranderen. Het alternatief van het gebruik van een telefoon als hotspot is echter prima en werkt zonder beperkingen. Mij is belooft dat zodra de dealer signaal heeft gekregen dat het probleem is opgelost contact opgenomen zal worden. De activatie kun je vervolgens zelf eenvoudig vanuit het instellingenmenu uitvoeren en is ook al even getoond.

En dan is het moment aangebroken om deze mooie bolide de weg op te sturen, maar niet voordat nog een prachtig boeket bloemen is overhandigd en we ook de Harman Kardon bluetooth speaker kregen. Perfecte service.

De eerste meters met een dikke grijns op mijn gezicht stapvoets tussen de andere af te leveren P8's door en ook nog even zwaaiend naar de BMW 216d, die ons 5 jaar lang trouwe dienst heeft geleverd en ook een hele fijne auto was. Toch heb ik het idee dat een Volvo P8 weer een stapje hoger is in comfort, maar dat mag ook wel gezien de hogere catalogusprijs en de vooruitgang die in 5 jaar in de autoindustrie geboekt zal zijn.

Op weg naar huis, zoals iedereen kort na aflevering wel even geprobeerd zal hebben, ook even het gaspedaal flink naar beneden getrapt op de snelweg en dan ben je wel verbaasd over hoe iedereen even hard zijn/haar stoel ingedrukt wordt. Maar meer nog was de verbazing over de wegligging, rijcomfort en de stilte in de auto. Heerlijk!

Foto's moet ik jullie even schuldig blijven, in het donker valt er niet veel aan een volledig zwarte P8 te fotograferen ;-)
Leuk verhaal en ik ben benieuwd naar de auto. Nog niet veel P8 in zwart gezien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Mr_Music schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:27:
[...]

Dank voor de uitleg! Ik zal hier nog eens op letten. LP en Polestar hebben wel toegezegd dit in 2020 te doen.
Weer even vinger aan de pols houden dus!
Ja moet je zeker doen. De LM wil een zo'n jong mogelijke auto en jij wilt een "oude"/2020 auto. jullie hebben daarin niet persé hetzelfde belang. dus inderdaad "eisen" dat hij in 2020 op kenteken komt. Ik heb het destijds in mijn leasecontract laten zetten als ontbindende voorwaarde, dat geheel terzijde...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:00:
[...]

Ja moet je zeker doen. De LM wil een zo'n jong mogelijke auto en jij wilt een "oude"/2020 auto. jullie hebben daarin niet persé hetzelfde belang. dus inderdaad "eisen" dat hij in 2020 op kenteken komt. Ik heb het destijds in mijn leasecontract laten zetten als ontbindende voorwaarde, dat geheel terzijde...
Bedankt voor je uitleg. Ik heb het inmiddels er ook in staan. Als het 12% wordt mag ik de auto weigeren. Mijn bestelling was dermate een probleem geval sinds eind juli dat LP dit geregeld heeft. Ik zie wel dat er allerlei acties worden uitgezet om dit alsnog tot een goed einde te brengen. Hierbij was kennelijk contact nodig vanuit account manager LP naar commercieel directeur Polestar NL. Ik heb begrepen dat er bij LP zo een 40 bestellingen heel erg problematisch waren tot een week of 2 geleden. Hiervan is nu bevestigd dat ze in 2020 op naam gezet worden.

Gezien mijn probleemtraject met LP wil ik toch eerst zien dan geloven. Positief is dat ik wel elke keer toch zie dat ze een stapje vooruit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mr_Music schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:23:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Ik heb het inmiddels er ook in staan. Als het 12% wordt mag ik de auto weigeren. Mijn bestelling was dermate een probleem geval sinds eind juli dat LP dit geregeld heeft. Ik zie wel dat er allerlei acties worden uitgezet om dit alsnog tot een goed einde te brengen. Hierbij was kennelijk contact nodig vanuit account manager LP naar commercieel directeur Polestar NL. Ik heb begrepen dat er bij LP zo een 40 bestellingen heel erg problematisch waren tot een week of 2 geleden. Hiervan is nu bevestigd dat ze in 2020 op naam gezet worden.

Gezien mijn probleemtraject met LP wil ik toch eerst zien dan geloven. Positief is dat ik wel elke keer toch zie dat ze een stapje vooruit doen :)
Fijn, klinkt alsof je het onder controle hebt voor zover dat mogelijk is in een geval als deze!

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:28:
[...]

Fijn, klinkt alsof je het onder controle hebt voor zover dat mogelijk is in een geval als deze!
Inderdaad maar dit heeft me echt heel veel moeite gekost. Vanaf augustus meerdere keren per week moeten pushen en pushen bij LP en Polestar. Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt.

Toch even goed dat jullie hier mij er even op attendeerde dat een kenteken niet perse betekent dat de bijtelling in dit jaar valt! Dat was mij nog niet bekend.

De komende weken nog even lichtelijk de druk opvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 19:30
JohnDoe77 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:35:
[...]

Leuk verhaal en ik ben benieuwd naar de auto. Nog niet veel P8 in zwart gezien!
Eens, erg leuk verhaal!
Ik zelf heb überhaupt nog geen enkele P8 in het wild zien rijden (wel bij de dealer gezien natuurlijk en zelfs proefgereden) maar volgens de statistiek moet globaal de helft van alle 320 P8’s in het zwart zijn afgeleverd..... staat ‘m ook goed die kleur.....!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-07 14:00
[P2/P8]

In Naarden werden er weer een paar afgeleverd vanmorgen :)

Mijn P2 krijgt winterslofjes bij de buren (Euromaster), laat de kou maar komen d:)b

Stuurverwarming toch wel lekker zolang je niet met de app je auto kan voorverwarmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98MR2w7BRFz40IYgcK1PP5Tn_qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p61sItfx2Zij7GCOzaqMXZ00.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:36:
[...]

Eens, erg leuk verhaal!
Ik zelf heb überhaupt nog geen enkele P8 in het wild zien rijden (wel bij de dealer gezien natuurlijk en zelfs proefgereden) maar volgens de statistiek moet globaal de helft van alle 320 P8’s in het zwart zijn afgeleverd..... staat ‘m ook goed die kleur.....!
Zwart valt ook echt niet op! althans, niemand kijkt echt naar mijn auto. Tot ik aan de horizon verdwijn, dan wel!

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7sem10
7sem10 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:19:

Nu breekt m'n klomp. Na het rare (bovenstaande) chat gesprek met Polestar van gisteren, kreeg ik zojuist een telefoontje van Polestar dat ze een mail hadden gestuurd voor de aflevering van de auto maar dat ik nog niks bevestigd had. Dus uitgelegd (zoals in de chat) dat er nog steeds niks zichtbaar is in mijn account, waarop de persoon aan de telefoon aangaf dat ze dit probleem inderdaad vaker zagen. Hij zou kijken of hij het kon fixen.

Daarna ging hij verder om dan toch maar een datum te confirmeren. En....! Ik kan de auto ineens volgende week al ophalen in Beesd :9 8)7 Onverwachte verrassing, nadat de levering mid/eind december geplanned stond en gisteren me nog werd verteld dat ik ergens in december gebeld zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJBoes
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
GJBoes schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:35:
[P2]

Zojuist een mail ontvangen van Polestar om een aflevermoment te kiezen. Na het inloggen op de portal met mijn Polestar-ID (juiste e-mailadres) zie ik nog steeds de melding; Het lijkt erop dat je nog niet besteld hebt.

Iemand anders hier ook last van gehad na het ontvangen van deze mail? Heb al contact gehad met Polestar Support en die gaan kijken waar het misgaat :).
Vandaag weer gebeld met Polestar Support en inmiddels ook een aflevermoment >:)

[ Voor 3% gewijzigd door GJBoes op 20-11-2020 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
Ook een update van mijn kant, helaas nog geen aflevermoment maar wel is ineens de afleverlokatie gewijzigd van Beesd terug naar bij me thuis.. Nu maar hopen dat er snel ook contact wordt opgenomen om ook de datum vast te zetten oOo

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 19:28
Mr_Music schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:23:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Ik heb het inmiddels er ook in staan. Als het 12% wordt mag ik de auto weigeren. Mijn bestelling was dermate een probleem geval sinds eind juli dat LP dit geregeld heeft.
En wat ga je dan doen als het toch januari wordt?!
Een voorraad model van een ander merk (als dat er is) of tegen 22% naar een ICE? En dan een heel veel minder luxe model bij gelijke bijtelling van nu.

Ik vermoed dat de gemiddelde leasemaatschappij zich daar niet heel druk over maakt omdat de meeste rijders toch wel zullen kiezen voor de 12%. En anders raken ze die auto wel kwijt aan een andere gegadigde die pas in januari of februari een nieuwe auto kan rijden.

Dus wat doe jij als puntje bij paaltje komt?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-01 17:06
Morgen krijg ik mijn P2 als alles goed gaat. Kentekencheck laat zien dat er geen recalls meer uit staan, dus dat ziet er goed uit.

Wordt morgenmiddag bezorgd, ik ben erg benieuwd!

Ik rij daarna gelijk (hopelijk) naar Alphen om leer/alcantara uit te zoeken om te laten inbouwen en de ramen van de achterportieren te laten tinten.

Dat zou het interieur moeten opwaarderen hoop ik. Anders is het een hoop geld voor niks! hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
P2Hattem schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:35:
[...]

En wat ga je dan doen als het toch januari wordt?!
Een voorraad model van een ander merk (als dat er is) of tegen 22% naar een ICE? En dan een heel veel minder luxe model bij gelijke bijtelling van nu.

Ik vermoed dat de gemiddelde leasemaatschappij zich daar niet heel druk over maakt omdat de meeste rijders toch wel zullen kiezen voor de 12%. En anders raken ze die auto wel kwijt aan een andere gegadigde die pas in januari of februari een nieuwe auto kan rijden.

Dus wat doe jij als puntje bij paaltje komt?
Gezien de historie van dit geval en dat de LM hier een hele pijnlijke fout heeft gemaakt, waar ze niet achter gekomen waren als ik niet volhardend was geweest, is de account manager op dit moment heel erg meegaand. Zelfs als de auto op tijd wordt geleverd zit er nog een onderhandelingen mogelijkheid in op het uiteindelijke leasebedrag. Met een mogelijk kenteken in 2021 blijft die er ook. Echter denk ik niet dat er zoveel water bij de wijn gedaan wordt dat ik op een gelijk netto bedrag uitkom, of althans in de buurt.

In dat geval zeg ik de auto toch af.

Op dit moment kunnen wij alleen via de zaak leasen maar daar komt begin 2021 verandering in. Ik beschik dan over een mobiliteitsbudget en kan ik dus private leasen. Dan heb ik het hele bijtellingsprobleem niet. Daar komen dan natuurlijk weer andere kosten voor in de plaats en het vergt wat uitzoek werk waar ik dan eventueel terecht kan en wat voor auto het dan moet worden. Er zitten nadelen aan maar ook voordelen. Ook al ben ik iets meer kwijt aan een partij die zijn zaken wel op orde heeft. In ieder geval heb ik dan wel de vrijheid om te shoppen waar ik wil.

Een ding weet ik zeker, als het mobiliteitsbudget er is weet ik dat onze LM veel zakelijke rijders vanuit onze toko zal gaan missen. Zeker nu met corona en het thuiswerk gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Contact gehad met Polestar om toch nog een keertje de status te achterhalen.

Het blijkt hij naar "earliest delivery date 16 december" is gegaan, waar dat eerst 2 december was :(

Daarnaast werd aangegeven dat er vandaag besloten zou zijn om ivm Corona geen uitleveringen meer te doen vanuit Beesd. Tegelijkertijd stond er wel dat mijn auto in Beesd was, maar dat hij er vrij zeker van was dat uitlevering vanaf dáár niet zou gaan gebeuren. Op de vraag waar of hij dan wordt uitgeleverd naar een dealer bij mij in de buurt zocht hij nog even wat verder, en stond daar het adres van de Leasemaatschappij.

Hij raadde evt aan om evt contact op te nemen met de LM om te zorgen dat hij thuis zou worden afgeleverd. Ook zou het nog steeds mogelijk zijn om aan te geven dat de sticker wordt verwijderd bij oplevering.

Als laatste werd nog verteld dat alle terugroepacties wél uitgevoerd zouden gaan zijn op de auto en dat ze geen auto's uitleveren waar nog een terugroepactie op open staat.

Het was verder een beetje een warrig verhaal, omdat ik nou nog steeds niet weet wat er gaat gebeuren :) dus ik weet sowieso niet zo goed wat ik er mee aanmoet :?

Het enige dat ik wel weet is dat ik uiterlijk 7 december contact moet opnemen als ik dan nog niets heb gehoord...

Ik vind het wel een beetje frustrerend omdat dus al bekend is dat hij dus gewoon al ruim een week in Beesd staat :X Iemand nog tips? :+

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
MaxxMark schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:56:

Het blijkt hij naar "earliest delivery date 16 december" is gegaan, waar dat eerst 2 december was :(

Daarnaast werd aangegeven dat er vandaag besloten zou zijn om ivm Corona geen uitleveringen meer te doen vanuit Beesd. Tegelijkertijd stond er wel dat mijn auto in Beesd was, maar dat hij er vrij zeker van was dat uitlevering vanaf dáár niet zou gaan gebeuren. Op de vraag waar of hij dan wordt uitgeleverd naar een dealer bij mij in de buurt zocht hij nog even wat verder, en stond daar het adres van de Leasemaatschappij.

Hij raadde evt aan om evt contact op te nemen met de LM om te zorgen dat hij thuis zou worden afgeleverd. Ook zou het nog steeds mogelijk zijn om aan te geven dat de sticker wordt verwijderd bij oplevering.

Als laatste werd nog verteld dat alle terugroepacties wél uitgevoerd zouden gaan zijn op de auto en dat ze geen auto's uitleveren waar nog een terugroepactie op open staat.

Het was verder een beetje een warrig verhaal, omdat ik nou nog steeds niet weet wat er gaat gebeuren :) dus ik weet sowieso niet zo goed wat ik er mee aanmoet :?

Het enige dat ik wel weet is dat ik uiterlijk 7 december contact moet opnemen als ik dan nog niets heb gehoord...

Ik vind het wel een beetje frustrerend omdat dus al bekend is dat hij dus gewoon al ruim een week in Beesd staat :X Iemand nog tips? :+
Dat is wel bijzonder. Zie je deze update ook in je portaal van Polestar?

Mijn uitlevering is via Beesd op 4 december. Heb hier verder geen updates over ontvangen. Kentekencheck via RDW zegt dat er geen terugroepacties zijn.

Waarom zou uitlevering vanwege Corona niet in Beesd kunnen? Als ze netjes tijdblokken hebben, kunnen ze de toestroom van mensen managen. Dan zou er geen probleem moeten zijn.

Update: kijk net in het portaal. Ik zie bij mij dat datum en tijdstip nog hetzelfde zijn. Afleverlocatie is nu mijn huisadres. Bijzonder dat ik daar geen update van krijg dan.

[ Voor 4% gewijzigd door JoeMusashi op 23-11-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik zie sowieso nog niets in mn portal. Ps zei zelf ook dat daar een en ander verkeerd ging en het achter kon lopen. Vooral als het ging om batches die door leasemaatschappijen opgekocht waren.

Ik vond het ook een moeilijk verhaal. Ik denk dat ik vandaag of morgen nog een keertje bel en even vraag naar de persoon die ik laatst een keer sprak en die wel heldere antwoorden gaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJBoes
  • Laatst online: 17-12-2020
[P2]

Zijn er ook mensen die de Polestar als leaseauto rijden en de stickers hebben laten verwijderen? Hebben jullie dit besproken met de LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Void
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 11:34
GJBoes schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:05:
[P2] Zijn er ook mensen die de Polestar als leaseauto rijden en de stickers hebben laten verwijderen? Hebben jullie dit besproken met de LM?
Besproken is een groot woord.
Heb ze gevraagd of ze door wilde geven dat de HOS die sticker er af kan halen. :)
(Was goed, zouden ze doorgeven. Moet nog geleverd worden, maar t.z.t. even een reminder naar de HOS om zeker te zijn dat het is doorgekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16
[P2]

Zijn er ook mensen die de Polestar als leaseauto rijden en de stickers hebben laten verwijderen? Hebben jullie dit besproken met de LM?
ja hoor. Opdracht gegeven aan dealer om de stickers eraf te halen. Maar dat had hij zelf ook al bedacht ;)

LM staat daar buiten lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik leen de föhn van de vrouw wel even om de stickers er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Overigens krijg ik mijn P8 geleverd met 7m laadkabel, dealer is snel en erg netjes in de informatievoorziening en ze gaan proberen een zonnebrilhouder te monteren als dat mogelijk is (wie heeft er nou geen zonnebril nodig voor de pak in zijn auto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

In de call met Polestar Support gister zeiden ze dat als er contact met me opgenomen word ik dat kan aangeven en dat het stickers verwijderen gewoon opgegeven kan worden.

Ik maakte er uit op dat er niet heel veel verschil zou zitten tussen LM of non-LM. Maar wat ik er wel duidelijk uit opmaakte is dat als je er 100% zeker van wilt zijn je er zelf achteraan moet gaan. En dat zowel bij Polestar als bij je Leasemaatschappij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-07 10:18
[P2]

Ik heb de föhn van mijn vrouw geleend en het zelf gedaan. Geen overleg met de LM gehad.
Als ik mijn auto weer inlever hoor ik graag van LeasePlan hoeveel de auto minder waard is zonder de stickers...... Zal niet al te diep in mijn buidel tasten worden, neem ik aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-05 21:32
[P2]
Het heeft even mogen duren, maar ook de levering van mijn P2 is bevestigd.
Plots was gisteren de optie beschikbaar voor inplannen, wel bijzonder overigens, ik had slechts 2 keuzes op dezelfde dag, 02 dec 15:00 of 16:00. Maar ik gooi er graag mijn planning voor om.
Het blijft wel raar dat je zelf dagelijks moet inloggen om te controleren of er updates zijn. Of volgt de email wellicht een dag later?
Nou heb ik gisteren het moment bevestigd. Wat kan ik verder verwachten? Neemt de HOS nog contact op om e.e.a. af te stemmen? Of moet ik zelf maar contact opnemen voor bijvoorbeeld de stickers, zonnebrilhouder e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:56:

Ik vond het toch wat warrig allemaal dus heb ik vandaag nog een keertje gebeld. En ik ben blij dat ik 15 minuten in de wacht heb gestaan! Want ik had blijkbaar iemand die wat meer/beter informatie kon verschaffen.

Hij kon namelijk zien dat ik 2 december 14:30 ingepland stond (raar, want ik heb niets bevestigd, maar ik klaag niet!). Dat is wel wat anders dan 16 december (gecombineerd met dat ik 7 december contact moest opnemen als ik niets hoorde).

Daarnaast ging hij er achteraan om te regelen dat mijn portal account en de order daadwerkelijk goed gekoppeld zouden worden. Daarvoor was intern contact verder uitgezet en ik zou teruggebeld worden in de loop van de dag. Als dat geregeld is kan ik in de portal de hand-over datum + tijd bevestigen.

Het is wel echt een rollercoaster-ride van emoties allemaal 8)7 |:( *O* -O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07 17:12
[P2]
Nadat ik in september door mijn leasemaatschappij (alphabet) werd terug gefloten en niet naar het event mocht in Halfweg, staat nu poging 2 gepland voor 30 november om mijn P2 in ontvangst te nemen. Firma Koopman is de HOS en levert hem thuis.
In mijn account op polestar.com staat de afspraak bevestigd.
Ik zie nog wel 2 terugroepacties open staan op https://ovi.rdw.nl dus ik ben benieuwd of dat op tijd nog opgelost wordt.
Spannend!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]

Zojuist zie ik dat mn auto gekoppeld was in de portal, zag nog één tijdslot beschikbaar voor 2 december (14:30).

En dat ik eigenlijk vóór 18 december had moeten bevestigen :)

Tijdens het tikken werd ik terug gebeld door de beste man (die overigens vanuit Duitsland belde begreep ik). Hij melde dat zweden super snel had gereageerd om eea te verwerken.

Daarnaast nog interessant. Hij wist mij te melden dat op dit moment het plan is dat ze ze half december Polestar Connect gaan uitrollen. Dat zou eerst begin december zijn, maar dat was met 2weken uitgesteld. Dat was blijkbaar vorige week intern gecommuniceerd. Uiteraard kon hij daar geen belofte op doen (en ik mag er dan uiteraard ook géén rechten aan ontlenen).

Overigens bemerkte ik tussen de regels door dat er erg veel gebeld wordt met ze, en dat er veelal veel minder enthousiaste en vrolijke mensen bellen. Iedereen is non-stop boos omdat ze niets horen, of omdat er wat verkeerd gaat terwijl dat niet bij hen ligt. Hij bedankte er voor dat ik netjes en vrolijk bleef.

Simpele pleasantries helpen dus weldegelijk! Netjes blijven, aardig blijven, en realiseren dat zo'n supportmedewerker ook niets kan doen aan de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens... Ik vroeg nog naar het verwijderen van de stickers op de deur. Het zij hem eigenlijk niets en hij was er van overtuigd dat de stickers op dit moment niet meer op de auto's aanwezig zouden zijn. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat ze inderdaad zonder stickers worden geleverd (of dat ze nog steeds mét stickers worden geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Gs320 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:11:
[P2]
Het heeft even mogen duren, maar ook de levering van mijn P2 is bevestigd.
Plots was gisteren de optie beschikbaar voor inplannen, wel bijzonder overigens, ik had slechts 2 keuzes op dezelfde dag, 02 dec 15:00 of 16:00. Maar ik gooi er graag mijn planning voor om.
Het blijft wel raar dat je zelf dagelijks moet inloggen om te controleren of er updates zijn. Of volgt de email wellicht een dag later?
Nou heb ik gisteren het moment bevestigd. Wat kan ik verder verwachten? Neemt de HOS nog contact op om e.e.a. af te stemmen? Of moet ik zelf maar contact opnemen voor bijvoorbeeld de stickers, zonnebrilhouder e.d.
Gewoon zelf bellen naar de HOS. Was bij mij geen probleem (Bluekens).

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lexieee68
MaxxMark schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:23:
Overigens... Ik vroeg nog naar het verwijderen van de stickers op de deur. Het zij hem eigenlijk niets en hij was er van overtuigd dat de stickers op dit moment niet meer op de auto's aanwezig zouden zijn. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat ze inderdaad zonder stickers worden geleverd (of dat ze nog steeds mét stickers worden geleverd)
Vorige week is mijn P2 nog geleverd met stickers. Ik had er niet aan gedacht om te vragen om ze te verwijderen en laat ze voorlopig zitten totdat ze mij gaan vervelen. Kunnen de medeweggebruikers ook nog even zien dat stoplichtsprintjes aangaan echt zinloos is :Y

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
[p2] Gisteren was het dan eindelijk tijd voor de handover bij de dealer (Verkerk, leidscherijn). Een uurtje voor de afspraak werd ik nog gebeld met de mededeling dat ze nog geen tijd hadden gehad voor de laatste updates en dus geen internet had en de vraag of ik hem nu geleverd wilde hebben of de afspraak wilde verzetten. Leveren natuurlijk :-) Ik kreeg de indruk dat de updates elkaar momenteel snel opvolgen (om de dag) en dat er niet tegen aan te werken is.Overigens stonden er 4 p2's in de werkplaats voor de recall. Ze hadden het er druk mee.
Na een korte uitleg op pad en meteen bekijks, flinke aandacht trekker...
Dit weekeinde maar eens goed aan de tand voelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa8mk_R83V6yh0T0WNXkOrNu2Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsbhI5dypyvJ19tBmFvjibS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Mooi pepijn!

Mijn order staat nu op 'Gepland', na een aantal weken op volgens mij iets anders gestaan te hebben. Heb al vin/kenteken/etc. Hopelijk snel een telefoontje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
kramon schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:27:
Mooi pepijn!

Mijn order staat nu op 'Gepland', na een aantal weken op volgens mij iets anders gestaan te hebben. Heb al vin/kenteken/etc. Hopelijk snel een telefoontje...
Hier hetzelfde, ook status gepland. (i.p.v. Levering plannen) geen afspraak, geen kenteken, wel vin.

@pepijnkummel nice! mooie kleur ook dat Moon! (die van mij is ook onderweg in moon dus niet helemaal objectief ;))

P2

• Spanky79
Ik krijg mijn P8 aanstaande donderdag. Auto staat al bij de dealer. Alles lijkt goed geregeld - 7m kabel en nog wat dingetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 13:49
Ovinomis schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:38:
[...]

Hier hetzelfde, ook status gepland. (i.p.v. Levering plannen) geen afspraak, geen kenteken, wel vin.

@pepijnkummel nice! mooie kleur ook dat Moon! (die van mij is ook onderweg in moon dus niet helemaal objectief ;))
En nog 1 die op gepland staat. Nu sprak ik de dealer begin van de week, wie aangaf dat de handover afspraak gepland zou worden. Dus ook ik hoop dat ik snel gebeld ga worden! :)

• Mr_Music
[p2]

Eindelijk heb ik dan een order in mijn portal staan met de status gepland. Als ik echter op de knop "Volgende" klik krijg ik een melding "Pagina niet gevonden".

Is dit een bekend probleem? Weet iemand dit? Dank.

• kramon
[P2] kan m vanaf volgende week donderdag ophalen bij Broekhuis. Dat wordt waarschijnlijk vrijdag ivm m’n werk. Zin in!

Hij zou overigens thuis worden bezorgd, maar met Broekhuis overeengekomen het bij hun in de showroom te doen. Is toch net even wat leuker/feestelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16
kramon schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:26:
[P2] kan m vanaf volgende week donderdag ophalen bij Broekhuis. Dat wordt waarschijnlijk vrijdag ivm m’n werk. Zin in!

Hij zou overigens thuis worden bezorgd, maar met Broekhuis overeengekomen het bij hun in de showroom te doen. Is toch net even wat leuker/feestelijker.
Ik heb hem 4 weken geleden ook bij Broekhuis (Groningen) opgehaald: prima aflevering en communicatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Ovinomis schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:38:
[...]

Bij mij staat ie ook op gepland sinds vandaag. nog geen kenteken gehad. Die komt nadat die bij de dealer aan is gekomen gaf polestar support aan.

@pepijnkummel heel Nice die Moon. ik heb toevallig ook moon. Heb m nog niet in het echt gezien. Daarom was ik ff bij de dealer langs gereden maar stond ook niks in moon kleur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Ik krijg de P2 vanavond als alles goed gaat, maar mocht 'm niet ophalen helaas, geen idee waarom niet.

Benieuwd of ze 'm dan met z'n 2-en of oplegger komen brengen. Niet heel veel zin in om een vreemd iemand 20 min in de auto te hebben en terug te moeten brengen (zoals ik in het begin hier nog wel eens las). Dat wilde ik juist voorkomen door hem op te halen.

Maargoed, wel heel veel zin in! En dan morgenochtend nog een keer een "onthulling" als het licht wordt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
Bij mij ook sinds vandaag op gepland. En hopelijk is dat dan 1 van de vier die bij verkerk staat in Leidsche rijn.

Ik heb na contact met Polestar Support begrepen dat ik deze week gebeld zou worden voor een afspraak.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
Vanmiddag de auto ingeleverd en een belletje van Polestar gehad (voor de zoveelste keer om te HO te bevestigen) dat ik morgen de 2 kan verwachten ergens tussen 10 en 12 bij mij thuis. oOo
Maak me niet druk over de persoon die 'm af komt leveren, ik zit op 100 meter van een trein stationnetje. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzjunkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-08-2021
Graag reageren als je een P2 uitlevering gepland hebt met een kenteken beginnend met K ipv J of weet dat je auto volgens RDW/LM/Hos/Polestar geen terugroepacties heeft.

De aflevering van de mijne met K-kenteken (dus al sinds 15/11 in NL, geen terugroepacties) is doorgeschoven van 24/11 naar 2/12, naar 18/12 naar 21/12. Status portal vandaag gewijzigd van ‘levering plannen’ naar ‘gepland’. Van de week stond bij de Volvo dealer in hun portal de status op: geblokkeerd

Ik hoor nu namelijk dat Polestar de productie serie die fabriek af al de nieuwe recall onderdelen bevatten de komende 2/3 weken onhold wil houden en pas wil afleveren vanaf 18 december zodat ze weten dat deze P2’s recall storing vrij zijn.

Ik hoor graag van jullie, bedankt!

P2 Thunderstrucked Den Bosch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Jazzjunkie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:49:
Graag reageren als je een P2 uitlevering gepland hebt met een kenteken beginnend met K ipv J of weet dat je auto volgens RDW/LM/Hos/Polestar geen terugroepacties heeft.

De aflevering van de mijne met K-kenteken (dus al sinds 15/11 in NL, geen terugroepacties) is doorgeschoven van 24/11 naar 2/12, naar 18/12 naar 21/12. Status portal vandaag gewijzigd van ‘levering plannen’ naar ‘gepland’. Van de week stond bij de Volvo dealer in hun portal de status op: geblokkeerd

Ik hoor nu namelijk dat Polestar de productie serie die fabriek af al de nieuwe recall onderdelen bevatten de komende 2/3 weken onhold wil houden en pas wil afleveren vanaf 18 december zodat ze weten dat deze P2’s recall storing vrij zijn.

Ze houden het bij Polestar wel spannend zo... :/ Bijzonder verhaal, want gaan ze dan met enkele auto's testen?

Ik heb ook een K-kenteken, geen terugroepacties volgens RDW en mijn levering schoof van 24-11 naar 27-11, naar 2-12 en sinds maandag 16-11 kon ik de aflevering op vrijdag 4-12 bevestigen. Dat heb ik dan ook snel in het portaal gedaan. Afgelopen week heb ik n.a.v. het bericht hier over het Handover Center Beesd en coronamaatregelen het portaal gecheckt. Daar bleek tot mijn verrassing dat de afleverlocatie gewijzigd was van Beesd naar aflevering thuis. Hierover trouwens geen mail ontvangen. Daarom gisteren bij Support gevraagd om een check en bevestiging van deze wijziging. Dat klopte. Reden was dat er geen capaciteit meer in Beesd was op dat tijdstip. Vreemde gang van zaken maar verder geen probleem.

N.a.v. jouw bericht net nogmaals in het portaal gekeken. Wat valt op? Er is weer wat gewijzigd. Status is sinds vandaag 'Gepland' en was 'Planning aflevering'. Verder valt op dat onder het kopje 'Ordergegevens' de afleverdatum (maand) nu december aangeeft. Dit was eerst 4 dec. Tijdstip is onveranderd. Onder het kopje 'Aflevering' staat 4 dec nog wel... :? Ik hoop maar dat 4-12 blijft staan, maar gezien jouw bericht vrees ik ook het ergste... Staat 21-12 wel hard genoteerd in je Portaal overzicht? En heb je dit dus ook bevestigd?

Ik ga het portaal maar even goed in de gaten houden de komende dagen... Morgen anders Support maar benaderen. Ik zou wel flink balen als er toch weer vertraging is. Mijn huidige leaseauto heb ik na veel gedoe tot 4-12 kunnen aanhouden, maar moet dan toch echt ingeleverd worden. Geen groot probleem in deze tijd, maar toch...

[ Voor 5% gewijzigd door JoeMusashi op 26-11-2020 17:38 ]

• kramon
[P2] Vwb die kentekens en 'met onderdelen uit de fabriek komen', ik geloof 't niet. Misschien sommige... Maar zeker niet alle.

Mijn kenteken is J-6..-ZB (edit, thanks guido). Order uit juli. Vandaag naar status 'Gepland' gegaan en ik mag 'm volgende week halen in Assen bij Broekhuis. Kreeg uitnodiging per mail van Broekhuis.

Ik had vorige week ook contact met Polestar en Broekhuis. De onderdelen van de terugroepactie (ik heb er 3 op staan) waren onderweg en zouden deze week aankomen. Deze afspraak bevestigd dat ze er zijn ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door kramon op 26-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
De cijfers in je kenteken zeggen weinig tot niets, eerst worden de letters gevuld. De mijne is bv. J-9**-VN. Deze serie loopt door tot 999, daarna kwam J-0**-VP

• Fladder80
Mijn kenteken begint met J, uitlevering heeft wat langer geduurd omdat ze eerst de terugroepacties toe wilden passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 09:24
JoeMusashi schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:32:
[...]

Ze houden het bij Polestar wel spannend zo... :/

......

N.a.v. jouw bericht net nogmaals in het portaal gekeken. Wat valt op? Er is weer wat gewijzigd. Status is sinds vandaag 'Gepland' en was 'Planning aflevering'. Verder valt op dat onder het kopje 'Ordergegevens' de afleverdatum (maand) nu december aangeeft. Dit was eerst 4 dec. Tijdstip is onveranderd. Onder het kopje 'Aflevering' staat 4 dec nog wel... :? Ik hoop maar dat 4-12 blijft staan, maar gezien jouw bericht vrees ik ook het ergste....
Ik denk dat ze wat logica in de portal aangebracht hebben. Ik dacht hetzelfde gezien te hebben in mijn portal (afl. 3 dec) Ik zou me niet al teveel zorgen maken.

"Men lijdt het meest, door het lijden dat men vreest."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

K-5**-** hier. Gister nog contact gehad met support. Daar zeiden ze ook nog dat het gewoon in Beesd gepland stond. Heb het in de portal bevestigd en het staat daar nog steeds op 2 dec 14:30 (net nog gecheckt). Overigens was dat de datum die de LM al had genoemd sinds 4 november.

Geen terugroepacties volgens het RDW op mijn kenteken. Zag ook mn VIN staan (kan ik daar nog wat mee opzoeken wat ik niet kan met mn kenteken?).

[ Voor 8% gewijzigd door MaxxMark op 26-11-2020 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Vanavond m'n P2 (Void 19") thuis in ontvangst mogen nemen... Duurde 5 minuten en daarna zelf alles ingesteld en alvast gaan rijden 😎 wat een heerlijke auto!

Ondanks dat de auto vanmiddag z'n update heeft gehad nog de versie van 1 oktober erop, dus dat wordt nog even voorverwarmen zonder timer.

Verder werkt alles naar behoren. Geen gekke dingen meegemaakt, instellen ging prima. Inloggen met zakelijk Google account nog niet mogelijk, wellicht komt dat nog, maar was al bekend.

Morgen bij daglicht en als het hopelijk droog is nog wat verder ontdekken allemaal en meteen woon/werk (65 km enkele reis). Nu hangt ie thuis aan de lader.

Maandag ruiten achter tinten en chroom zwart laten maken. En pianoblack in middenconsole laten wrappen. Daarna volgen foto's 😉

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Spanky79 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:47:
Ik krijg mijn P8 aanstaande donderdag. Auto staat al bij de dealer. Alles lijkt goed geregeld - 7m kabel en nog wat dingetjes.
Hoe heb je de 7m geregeld? Deden ze moeilijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
Jazzjunkie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:49:

De mijne, die ik gisteren in ontvangst heb genomen, had de recall onderdelen er ook al af fabriek opzitten volgens de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacPro
  • Laatst online: 27-11-2020
pepijnkummel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:03:
[p2] Gisteren was het dan eindelijk tijd voor de handover bij de dealer (Verkerk, leidscherijn). Een uurtje voor de afspraak werd ik nog gebeld met de mededeling dat ze nog geen tijd hadden gehad voor de laatste updates en dus geen internet had en de vraag of ik hem nu geleverd wilde hebben of de afspraak wilde verzetten. Leveren natuurlijk :-) Ik kreeg de indruk dat de updates elkaar momenteel snel opvolgen (om de dag) en dat er niet tegen aan te werken is.Overigens stonden er 4 p2's in de werkplaats voor de recall. Ze hadden het er druk mee.
Na een korte uitleg op pad en meteen bekijks, flinke aandacht trekker...
Dit weekeinde maar eens goed aan de tand voelen.

[Afbeelding]
Ik heb sinds 26/10 dezelfde configuratie. Beste auto ever auto, maar omdat ik de PS2 zelf heb besteld en daarna overgedragen aan de LM heb ik nu via Polestar.com een 2e PS2 met kenteken en al onderweg. Foutje bedankt. Mijn vrouw is superblij want een Fiat 500c of een PS2 hoef ik toch niet uit te leggen toch? Ben van de week nog gebeld door Polestar waarom ik de verkoopovereenkomst niet had ondertekend? "ik zit nu in een PS2, wat moet ik met twee PS2's". Stilte alom. Lijkt me heerlijk als ik morgen 2 dezelfde PS2 op de dam heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:46:
[...]

Volgens hun was het standaard, dus helemaal niet moeilijk. Dus toen ik het vroeg: geen probleem en ze vonden zelf 4,5m te kort dus zelf bedacht dat ze 7m gingen leveren.

Sowieso word ik uitstekend geholpen, goed geinformeerd over data en inhoud, levering wat vervroegd omdat oude auto uit de bijtelling loopt, extra's worden direct geinstalleerd geleverd etc. Dus echt wel ontzorgd en ik heb op geen enkele manier het gevoel dat ik hier zie bij veel P2 bestellers.

[ Voor 46% gewijzigd door Spanky79 op 27-11-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Spanky79 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:00:
[...]

Volgens hun was het standaard, dus helemaal niet moeilijk. Dus toen ik het vroeg: geen probleem en ze vonden zelf 4,5m te kort dus zelf bedacht dat ze 7m gingen leveren.

Sowieso word ik uitstekend geholpen, goed geinformeerd over data en inhoud, levering wat vervroegd omdat oude auto uit de bijtelling loopt, extra's worden direct geinstalleerd geleverd etc. Dus echt wel ontzorgd en ik heb op geen enkele manier het gevoel dat ik hier zie bij veel P2 bestellers.
Bij mij deden ze wel iets moeilijker, de 4,5M zit standaard bij iedere (elektrische) auto dus deze terug nemen zoude ze niet veel aan hebben dus moeilijk te verkopen. Hij rade mij aan zelf de 7 meter online te kopen omdat dit goedkoper is dan via Volvo.. helaas in dit geval niet zo meegaand geweest maar wij mogen niet klagen want heb andere zaken bij mijn auto geregeld dus zelf maar gewoon de 7,5m kabel besteld!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:46:
[...]

Ik heb op die moment mijn auto noch de kabel al maar het was op voorhand helemaal niet moeilijk om de dealer te overtuigen om er 7 meter van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Het gaat trouwens vlot met de aflevering van de P8, volgens de statistiek van Sander Potjer zitten we inmiddels op 639 exemplaren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:21:
Het gaat trouwens vlot met de aflevering van de P8, volgens de statistiek van Sander Potjer zitten we inmiddels op 639 exemplaren......
Nog 1261 te gaan dan toch dit jaar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
Mr_Music schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:58:
[p2]

Eindelijk heb ik dan een order in mijn portal staan met de status gepland. Als ik echter op de knop "Volgende" klik krijg ik een melding "Pagina niet gevonden".

Is dit een bekend probleem? Weet iemand dit? Dank.
Volgens mij kom ik uit dezelfde LeasePlan batch als jij; ik heb nu ook een order met status 'gepland'. Probleem is alleen dat als levermaand januari staat; dat is zeker niet afgesproken aangezien mij vele keren is bevestigd dat levering zeker 2020 zou zijn ivm bijtelling.

Wat is bij jou de levermaand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:00
mvrooij schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:24:
[...]

Nog 1261 te gaan dan toch dit jaar? :9
Ik heb van mijn dealer begrepen dat er bovenop die 2000 beloofde auto's nog een batch aan Nederland is toegewezen. Waardoor ik nu ook mijn p8 dit jaar op kenteken krijg.

Ik ben dus benieuwd hoeveel het er uiteindelijk gaan worden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 23:13
[P8] (maar zou ook voor P2 kunnen gelden)

Weet iemand wat ze precies doen qua aflevering bij de dealer nadat ze hem zelf binnen hebben gekregen? Lopen ze nog iets na of moeten ze nog dingen instellen? Ik ga er toch vanuit dat hij door Volvo gewoon schoon afgeleverd wordt bij de dealer. Ik hoor termijnen afgegeven worden van 2 weken tussen de tijd van aflevering bij de dealer tot aan aflevering aan de klant.. dat lijkt best lang voor een beetje oppoetsen, update aanzetten en de beschermingsvellen eraf halen? Ze zullen dus vast meer doen dus ben wel benieuwd, wellicht weet iemand daar meer over? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaqer op 27-11-2020 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
Tweaqer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:02:

Weet iemand wat ze precies doen qua aflevering bij de dealer nadat ze hem zelf binnen hebben gekregen? Lopen ze nog iets na of moeten ze nog dingen instellen? Ik ga er toch vanuit dat hij door Volvo gewoon schoon afgeleverd wordt bij de dealer. Ik hoor termijnen afgegeven worden van 2 weken tussen de tijd van aflevering bij de dealer tot aan aflevering aan de klant.. dat lijkt best lang voor een beetje oppoetsen, update aanzetten en de beschermingsvellen eraf halen? Ze zullen dus vast meer doen dus ben wel benieuwd, wellicht weet iemand daar meer over? :)
Die van mij (P2) heeft idd 2 weken bij de dealer gestaan. Niet zozeer omdat het veel werk is maar drukte in werkplaats, ze hadden pas tijd op de middag van de aflevering. De software-update duurt nog geen half uurtje blijkbaar, folie eraf, beetje schoonmaken en meer zal het niet zijn denk ik. Althans, dat zie ik er niet vanaf 🤭 de software blijkt ook nog eens niet de laatste versie te zijn.

De recall met hardware vervangen zal wellicht langer duren, maar was bij mij niet nodig. Vond het best frustrerend dat je weet dat de auto daar staat te niksen, terwijl je 'm graag wilt hebben (en m'n huidige auto gewoon doortikt in kosten).

Maar eenmaal ontvangen ben je dat allemaal vrij snel vergeten en rij je met de hier wel bekende grijns op je gezicht rond. Het is het wachten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Tommees schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:14:
[...]

Volgens mij kom ik uit dezelfde LeasePlan batch als jij; ik heb nu ook een order met status 'gepland'. Probleem is alleen dat als levermaand januari staat; dat is zeker niet afgesproken aangezien mij vele keren is bevestigd dat levering zeker 2020 zou zijn ivm bijtelling.

Wat is bij jou de levermaand?
Het zou goed kunnen dat we in dezelfde batch zitten. Ik heb via Polestar support vernomen dat mijn leverdatum 22 december is. Voor jou is het belangrijk dat in ieder geval de tenaamstelling van het kenteken in 2020 plaatsvind. Als de levering in januari is heb je dan nog steeds de 8% bijtelling. Heb je LP al gebeld hierover?

Kun jij wel doorklikken op "volgende"? Wat zie je dan staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
Misschien is het handig om wat standaard dingen in de OP neer te zetten omtrent de Polestar portal?
- als je een order hebt staan en na klikken op 'volgende' de foutmelding 'order niet gevonden' krijgt wordt je order geüpdate.
- de uitleverperiode vermeld in het portaal hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. Het portaal bepaald deze namelijk op basis van de orderdatum en haalt dit dus niet uit het systeem zelf.

Dat soort dingen....

En voor leaserijders het volgende, ik heb gisteren (vrijdag) mijn 2 geleverd gekregen bij mij thuis. *O*
Echter niet binnen het afgesproken tijd slot van 10-12.
Toen hij er om 13 uur nog niet was heb ik eens met polestar gebeld. Het blijkt dat niet alleen de interne systemen nog wat integratie issues hebben, maar het systeem tussen polestar en Koopmans (de uitleverende partij) ook. Bij Koopmans stond ik voor het tijdslot 13-16 uur ingepland. Dit ondanks dat ik de afgelopen weken, en zelfs afgelopen donderdag meerdere keren de datum/tijdslot bevestigd had gekregen en ook zelf bevestigd had. En ik was niet de enige bij wie dat voorkwam begreep ik van de Polestar medewerker. 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Fladder80 op 28-11-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
Mr_Music schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 07:47:
[...]

Het zou goed kunnen dat we in dezelfde batch zitten. Ik heb via Polestar support vernomen dat mijn leverdatum 22 december is. Voor jou is het belangrijk dat in ieder geval de tenaamstelling van het kenteken in 2020 plaatsvind. Als de levering in januari is heb je dan nog steeds de 8% bijtelling. Heb je LP al gebeld hierover?

Kun jij wel doorklikken op "volgende"? Wat zie je dan staan?
Je krijgt als je doorklikt de afleverlocatie, ordergegevens en 'Kies een tijdslot' maar dat kan nog niet. Bij ordergegevens staat het VIN nr / order nr / aflevermaand januari.

LP verwijst naar het VIN nr en zeggen verder zelf ook niks te weten; ik ben al maanden bezig om duidelijkheid te krijgen. Ze hebben wel meerdere keren aangegeven dat er een fout is gemaakt waarbij de ordernrs aan de verkeerde autos hangen. De mijne zou een actieauto moeten zijn die al lang en breed ergens op het vasteland staat en in 2020 zou moeten worden geleverd. Ik vertrouw het alleen voor geen meter; zeer frustrerend allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@Tommees: Lastig.. Misschien nog een keer Polestar Support proberen en wat verder doorvragen. Ik heb veelvuldig gemerkt dat de ene supportmedewerker de ander niet is. Tot nu toe heb ik 3 type medewerkers gehad:

de "standaard" medewerker die in het systeem bepaalde zaken ziet staan en die niet verder kijkt (of kan kijken) dan wat hij daar ziet. Dat zijn meestal gegevens die "op safe" zijn. Zaken als "niet eerder uitleveren dan datum X" (die in mijn geval op 16 december stond terwijl mijn afspraak al voor 2 december in Beeds ingepland stond).

afwijkend medewerker 1 (gebaseerd in NL): die kon meer zien dan de standaard medewerker. Die kon obv het factory-nummer zien dat mn auto "op de boot" of "in de eu" was. En omdat het factory ID niet aan een order was gekoppeld waren de updates minimaal.

afwijkend medewerker 2 (gebaseerd in DE): die kon daadwerkelijk mijn afspraak inzien en zag dat het polestar-id gekoppeld aan mijn portal account niet gekoppeld was aan mijn order. Ondanks dat zowel de order als mijn polestar-account aan hetzelfde email adres hingen bleek dat de koppeling tussen polestar-id en portal niet goed was. Hij had in gang gezet dat beiden werden gekoppeld (dat liep overigens via Zweden waarna alles in mijn geval goed kwam (alles kwam daarna in mn portal te staan en kon alles afronden, nu hopen dat inderdaad mijn auto 2 december klaar staat. Ik bel voor ze zekerheid 1 december even of het inderdaad klopt).

Mijn advies zou zijn om support nog even te bellen en iets verder door te vragen. Als ze een factory ID kunnen zien, ook even vragen of ze daarop door kunnen zoeken. MEdewerker 1 uit bovenstaand scenario vertelde dat dat vaak over het hoofd wordt gezien en dat daardoor een datum te ver in de toekomst wordt getoond. Daar speelt ook mee dat LM bestellingen niet op 'order' staan en je dus een rondzwevende factorynummer hebt zonder order. Veel support medewerkers weten dat niet en zien daardoor niet alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Tweaqer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:02:

Bescherming eraf, wassen/poetsen, mattensetje er in. Opladen, software updaten, trekhaak monteren en andere dealer opties. Eventueel banden wisselen. Nummerplaten erop. Weet niet of ze ook nog een check doen op kwaliteit/ schade. Eventueel wat vloeistoffen vullen als
Ze dat niet in de
Fabriek doen.

Levering is natuurlijk afhankelijk van drukte bij de dealer en hoeveelheid dealer opties. Heel veel stelt het niet voor. Maar het moet wel
In het schema passen. Ze hebben nogal wat p2 en p8 te leveren komende weken.

Ik heb bijvoorbeeld gevraagd om een zonnebrilhouder die officieel niet gemonteerd kan worden met een glazen dak. Ze gaan dat voor mij toch even bekijken/proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 23:13
Spanky79 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:43:
[...]
Bescherming eraf, wassen/poetsen, mattensetje er in. Opladen, software updaten, trekhaak monteren en andere dealer opties. Eventueel banden wisselen. Nummerplaten erop. Weet niet of ze ook nog een check doen op kwaliteit/ schade. Eventueel wat vloeistoffen vullen als
Ze dat niet in de
Fabriek doen.

Levering is natuurlijk afhankelijk van drukte bij de dealer en hoeveelheid dealer opties. Heel veel stelt het niet voor. Maar het moet wel

Ik heb bijvoorbeeld gevraagd om een zonnebrilhouder die officieel niet gemonteerd kan worden met een glazen dak. Ze gaan dat voor mij toch even bekijken/proberen.
Je precies, het is nogal druk begreep ik ook al. En daar heb ik alle begrip voor overigens. Dat van dat glazendak en zonnebrilhouder vind ik wel interessant omdat ik met eenzelfde uitdaging zit. Mochten ze eruit zijn dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ze dat niet in de
Fabriek doen.

Laat svp even weten hoe het met die zonnebrilhouder afloopt.....die wilde ik ook maar het werd mij ook ontraden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ze dat niet in de
Fabriek doen.

Mijn volvo dealer vertelde dat ze maar 30 euro voor de basis-aflevering van een P2 krijgen, wat natuurlijk niet echt kan. Poetsen doen ze dan ook niet, alleen wassen.

Pagina: 1 ... 25 ... 49 Laatste