@Gs320 Nooit geweest.
Dat geeft dus ook een indicatie dat bij de auto's die nu worden uitgeleverd, de problemen zijn opgelost
Dat geeft dus ook een indicatie dat bij de auto's die nu worden uitgeleverd, de problemen zijn opgelost
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ik heb alleen privacy glass en een camera, verder zit die al aardig in de spullen.Mga1600 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:00:
Mooi hoor! Rijdt goed he? Wat voor toeters en bellen had je meebesteld.? En heb jij er wel al een laadpas van Plugsurfing bij geleverd gekregen?
XC40 P8
Fijn dat je 'm op mag halen, aftellen maarfyr0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:30:
@Gs320 Nooit geweest.
Van Harte! Strakke auto zo.
P6 19" | EVBox Elvi
Ziet er goed uit. Vooral de matte knoppen op het stuur. Ik heb mijn P2 nog niet, maar meen me te herinneren (en zo te zien) dat die knoppen daar glimmend zwart zijn, net als in mijn huidige V90. Altijd al afgevraagd waarom je iets waar je zo veel op drukt glimmend zwart maakt
Met schuurpapier haal je dat 'premium' er zo van afdnns85 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:20:
[...]
Ziet er goed uit. Vooral de matte knoppen op het stuur. Ik heb mijn P2 nog niet, maar meen me te herinneren (en zo te zien) dat die knoppen daar glimmend zwart zijn, net als in mijn huidige V90. Altijd al afgevraagd waarom je iets waar je zo veel op drukt glimmend zwart maakt
Mijn VIN komt uit: ML012XX en sinds vandaag op kentekendnns85 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:13:
[...]
Fijn dat je 'm op mag halen, aftellen maar![]()
Uit welke reeks is jouw VIN? Die van mij zit in de 125XX en heeft sinds een week een kenteken. Hij heeft wel één terug/blijf-roep staan bij de RDW voor uitsluitend de software.
Ik belde vorige week de dealer en hij gaf aan dat alle modellen die dit jaar nog in NL aankomen mogelijk de defecte hardware hebben, dus hij niet met zekerheid kon zeggen dat ze wel uitgeleverd mochten worden. Ook gaf hij aan dat de terugroep nog zo recent is dat deze mogelijk nog niet bij de RDW vermeld is, al lees ik hier andere dingen (en de software recall staat wel vermeld, wat ik logisch vind gezien de tijd op de boot).
Ik moest er maar niet vanuit gaan dat ik 'm snel mag ontvangen en afwachten, helaas niet heel behulpzaam. Heb met m'n eigen vertrouwde Volvo dealer een betere verstandhouding, maar die zijn helaas geen HOS. Dus afwachten maar weer
Mooi, geeft de mens weer een beetje hoopfyr0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:27:
[...]
Mijn VIN komt uit: ML012XX en sinds vandaag op kenteken
Mevrouw wist over de terugroepactie en beweerde dat er geen signalen waren dat hij terugmoest.
Dus voor nu is het inderdaad aftellen
XPENG G9 Performance 2024
Blijft grappig hoe verschillend de communicatie is. Mijn afleverlocatie is ineens ook gewijzigd naar de dealer, tot grote verbazing van de Polestar support medewerker die mij wist te vertellen dat er alleen nog maar thuis of in Beesd wordt afgeleverd. Ze zijn nu aan het uitzoeken waarom de locatie nu ineens is veranderd. Het klinkt alsof ze bij jou minder verrast waren.kramon schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:54:
P2 PP
Vandaag even met Polestar gebeld over mijn order, die al kenteken heeft. Inmiddels bekend dat ie naar Broekhuis Assen gaat, of daar al staat, dat de inverters volgende week verwacht worden bij de Volvo dealers en dat ik mogelijk deze maand nog in de auto ga rijden. Garages hebben het er wel heel druk mee, dus ze hielden een slag om de arm ;-)
Verwachting is dat ik deze week door Broekhuis gebeld wordt.
Zou de centrale uitlevering via Beesd dan helemaal van de baan zijn vanwege de recall? Of kunnen ze dat ook in Beesd doen?wijmabrouwer23 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:10:
[...]
Blijft grappig hoe verschillend de communicatie is. Mijn afleverlocatie is ineens ook gewijzigd naar de dealer, tot grote verbazing van de Polestar support medewerker die mij wist te vertellen dat er alleen nog maar thuis of in Beesd wordt afgeleverd. Ze zijn nu aan het uitzoeken waarom de locatie nu ineens is veranderd. Het klinkt alsof ze bij jou minder verrast waren.
Sprak net de dealer nog even, die wist nog van niets. Begreep dat ze Polestars daar redelijk onaangekondigd op de stoep verschijnen. Begreep ook van de dealer dat ze in week 47 de onderdelen voor de recall verwachten en dat er de komende twee weken niets uitgeleverd mag worden. Blijft afwachten.
Vandaag ook polestar support gesproken en mij werd verteld dat de dealers nu helpen om die onderdelen voor de recall te kunnen vervangen.JoeMusashi schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:13:
[...]
Zou de centrale uitlevering via Beesd dan helemaal van de baan zijn vanwege de recall? Of kunnen ze dat ook in Beesd doen?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
JoeMusashi schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:13:
[...]
Zou de centrale uitlevering via Beesd dan helemaal van de baan zijn vanwege de recall? Of kunnen ze dat ook in Beesd doen?
Dat klinkt inderdaad logisch, maar het is wel bijzonder dat zowel Polestar support als de lokale dealer daar dan niet echt van op de hoogte zijn. Polestar support medewerker die ik sprak was oprecht verrast door uitlevering via dealer, en de dealer wist ook niet echt veel details. Hij vertelde wel dat het erop leek dat er ineens veel auto's hun kant op kwamen en dacht dat dit misschien met de recall temaken zou hebben.sanderb schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:17:
[...]
Vandaag ook polestar support gesproken en mij werd verteld dat de dealers nu helpen om die onderdelen voor de recall te kunnen vervangen.
Daarna zal echter weer uitlevering in Beesd zijn.
Kan me ook wel voorstellen dat het bij zoveel auto’s handiger is om toch nog even op het Volvo netwerk te kunnen leunen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik t niet gehad heb over home delivery of dealer-ophalen. Hij staat in de portal nog op home delivery.wijmabrouwer23 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:10:
[...]
Blijft grappig hoe verschillend de communicatie is. Mijn afleverlocatie is ineens ook gewijzigd naar de dealer, tot grote verbazing van de Polestar support medewerker die mij wist te vertellen dat er alleen nog maar thuis of in Beesd wordt afgeleverd. Ze zijn nu aan het uitzoeken waarom de locatie nu ineens is veranderd. Het klinkt alsof ze bij jou minder verrast waren.
Sprak net de dealer nog even, die wist nog van niets. Begreep dat ze Polestars daar redelijk onaangekondigd op de stoep verschijnen. Begreep ook van de dealer dat ze in week 47 de onderdelen voor de recall verwachten en dat er de komende twee weken niets uitgeleverd mag worden. Blijft afwachten.
Gefeliciteerd! Is dat de solid lak of de metallic?
Solid! Metallic had ik achteraf wel mooier gevondenRuben E schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:20:
[...]
Gefeliciteerd! Is dat de solid lak of de metallic?
XC40 P8
Ik vind hem vooral op de eerste foto wel heel mooi shiny, heb zelf ook ook solid besteld, dus vandaarSebas84! schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:40:
[...]
Solid! Metallic had ik achteraf wel mooier gevonden
Gefeliciteerd, veel veilige kilometers! Valt het mensen op dat het een bijzondere XC40 is?Sebas84! schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:40:
[...]
Heb ook solid op mijn P8. Ik vind het er netjes uitzien. Na jaren metallic op verschillende auto's weet ik 1 ding: na een tijdje is iedere lak voor mij hetzelfde, want je bent eraan gewend. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de kwaliteit van die lak. Die P2 appelhuid void krijg ik de kriebels vanSebas84! schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:40:
[...]
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
Voor zover ik dat kan bepalen na één dag, niet! zelf kijk ik bij elke XC40 of hij een dichte grill heeft maar ik heb niet het idee dat iedereen naar mijn auto kijkt. Behalve dan bij de snellader, een meneer in een Tesla dacht volgens mij dat ik gek was geworden toen ik die kabel in de auto plugde, vooral ook omdat de plek van de aansluiting daar zit waar je normaal tankt!JohnDoe77 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:18:
[...]
Gefeliciteerd, veel veilige kilometers! Valt het mensen op dat het een bijzondere XC40 is?
XC40 P8
Ik had hiervoor metallic grijs, dus ik denk dat ik sowieso even aan zwart moet wennen. Het is mooi maar je ziet echt alles hahahboldg1974 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:24:
[...]
Heb ook solid op mijn P8. Ik vind het er netjes uitzien. Na jaren metallic op verschillende auto's weet ik 1 ding: na een tijdje is iedere lak voor mij hetzelfde, want je bent eraan gewend. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de kwaliteit van die lak. Die P2 appelhuid void krijg ik de kriebels van
XC40 P8
Ooit had ik een solid black V50 omdat ik vond dat het model daar optimaal in uit kwam en dat is ook het geval met de XC40 (het wordt meer een eenheid omdat de zwarte kunststof delen optisch wegvallen).Sebas84! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:27:
[...]
Ik had hiervoor metallic grijs, dus ik denk dat ik sowieso even aan zwart moet wennen. Het is mooi maar je ziet echt alles hahah
Ja vind ik ook leuker dan thuisbrengen, kan ik mijn huidige auto meteen laten staan bij de dealer.dnns85 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:29:
[...]
Mooi, geeft de mens weer een beetje hoop![]()
Wel fijn dat je 'm mag ophalen. Dat verzoek had ik ook, maar de dealer staat erop dat ie gebracht wordt...
Nice! Wij lijken dicht bij elkaar te zitten qua order bestelproces. Ik heb sinds vandaag een kenteken zichbaar op de Polestar website. Mijn VIN komt uit ML014XXX. Heel benieuwd of ik ook snel gebeld ga worden. Ik moet de auto ophalen bij de Volvo Dealer in Haarlem. Is voor mij redelijk in de buurt.fyr0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:27:
[...]
Mijn VIN komt uit: ML012XX en sinds vandaag op kenteken
Mevrouw wist over de terugroepactie en beweerde dat er geen signalen waren dat hij terugmoest.
Dus voor nu is het inderdaad aftellen
Hier sinds vandaag ook een kenteken in de portal! VIN uit de range ML013XXX. Volgens site van RDW zijn er voor mijn kenteken geen terugroepacties geregistreerd:dôh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:43:
[...]
Nice! Wij lijken dicht bij elkaar te zitten qua order bestelproces. Ik heb sinds vandaag een kenteken zichbaar op de Polestar website. Mijn VIN komt uit ML014XXX. Heel benieuwd of ik ook snel gebeld ga worden. Ik moet de auto ophalen bij de Volvo Dealer in Haarlem. Is voor mij redelijk in de buurt.Spannend!
P8
Interessant! Ik heb een kenteken in J-7**-ZB en die heeft één terugroepactie (alleen software R10053). VIN in de 12XXX. Zo te zien is dat dus geen belemmering om uit te leveren. Of misschien is de update wel gedaan en teruggemeld bij de RDW maar duurt de verwerking even.Gs320 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:25:
Na al het recall nieuws van de afgelopen weken was ik erg benieuwd hoe de uitlevering zou hervatten na het weekend. Volgens de tool van Sander zijn er gisteren 6 auto's uitgeleverd. Weet niet of het exact klopt, maar het zijn er toch weer minimaal 6.
[Afbeelding]
Wanneer je de kentekens checkt valt me wel op dat er oude en nieuwe tussen zitten. Van J-132 tot J-714.
[Afbeelding]
Kijk je echter in OVI RDW naar de terugroepacties blijkt dat 3 van deze 6 auto's nog terugroepacties open hebben staan. Waaronder 2x de omvormers...
Vond dit zelf wel opvallend, wilde het even delen![]()
![]()
De nummers zeggen weinig over oud of nieuw. Eerste letter en de ena-laatste letter zeggen het meest over deze kentekens.Gs320 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:25:
Wanneer je de kentekens checkt valt me wel op dat er oude en nieuwe tussen zitten. Van J-132 tot J-714.
P8
Ik J-6**-ZB en 3 stuks die nog moeten voor ik 'm krijg...dnns85 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:57:
[...]
Interessant! Ik heb een kenteken in J-7**-ZB en die heeft één terugroepactie (alleen software R10053). VIN in de 12XXX. Zo te zien is dat dus geen belemmering om uit te leveren. Of misschien is de update wel gedaan en teruggemeld bij de RDW maar duurt de verwerking even.
Wel apart dat er ook nieuw uitgeleverde auto's zijn met alle drie de terugroepacties open. Lijkt me sterk dat ze de hardware al vervangen hebben als ik de berichten hier zo lees (afspraken in december). Weer wat hoop dat er in elk geval wel wat op naam worden gezet.
[ Voor 4% gewijzigd door JoeMusashi op 10-11-2020 20:01 ]
Die van mijn compagnon zou vandaag of morgen binnen moeten komen.. nog steeds afwachten maar afleverdatum staat nu vast op vrijdag de 20ste in de ochtend. Grill zou dan gespoten moeten zijn plus winterbanden leggen ze erop. Spannend!Montalbano schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:32:
[P8] Net belletje gehad dat de auto is gearriveerd en ik hem volgende week woensdag mag komen halen
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
[ Voor 42% gewijzigd door Fladder80 op 11-11-2020 10:39 ]
Mooi zo, het komt dichtbij nu :-)mvrooij schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:45:
[...]
Die van mijn compagnon zou vandaag of morgen binnen moeten komen.. nog steeds afwachten maar afleverdatum staat nu vast op vrijdag de 20ste in de ochtend. Grill zou dan gespoten moeten zijn plus winterbanden leggen ze erop. Spannend!
P8
Volvo XC40 P8 >> XC30
Vervelend voor de vertraging, maar dit klopt helemaal met het eerdere bericht dat de auto’s uit een 2-tal productieweken in Gent vastgehouden zouden worden voor het aldaar verkrijgen van verse software.FBMG schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:47:
[p8]
Bericht van de dealer ...
De auto staat voor morgen om de update te krijgen en komt dan met de vrachtwagen deze kant op, ik denk dat ik hem komende dinsdag of woensdag aan je kan leveren.
Laten we het hopen. Auto is 13 oktober gebouwd en staat sindsdien in Gent!
Heel gaaf! Ik wacht nog ongeduldig op een uitnodiging. Maar jij hebt dus niet 2 weken vantevoren deze uitnodiging gehad maar 2 dagen?Kallie123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:19:
[P2]
[Afbeelding]
Vanmorgen te horen gekregen dat ik vrijdag de 13emijn P2 kan halen in Beesd
Zijn er al meer die levering via Beesd hebben gehad/ingepland hebben staan?
Wow, dat gaat lekker snel! Wat stond er vorige week nog als uitlevermaand? Ook november?Kallie123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:19:
[P2]
[Afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door Wesnam op 11-11-2020 15:55 ]
Klopt, vanmorgen gebeld. Laatste communicatie was ruim 3 weken geleden. Ik ben blij verrastJoeMusashi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:51:
[...]
Heel gaaf! Ik wacht nog ongeduldig op een uitnodiging. Maar jij hebt dus niet 2 weken vantevoren deze uitnodiging gehad maar 2 dagen?
Interessant! Ik weet niet hoeveel boten per week er met Polestars binnenkomen in de EU, maar de mijne stond gepland voor aflevering eerste week December. Het lijkt me dat er batches niet zó dicht op elkaar afgehandeld worden. Misschien dat het ijdele hoop ispertinent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:29:
[P2]
Ik ben net gebeld door Polestar, uitlevering gepland voor 23 november voor de deur vanuit Beesd. Is via Athlon als LM.
Alle updates en terugroepacties zouden uitgevoerd moeten worden.
We gaan het zien!
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Met of zonder uitgevoerde recall?Kallie123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:19:
[P2]
[Afbeelding]
Veel plezier!tmhe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:41:
Gaat hard nu
Hier namelijk ook net gebeld met de fijne verrassing dat de Polestar klaar staat in Beesd!!!! Jeeeuuuh!
Ga hem zaterdag ophalen👌
Wow! Dat is een mooie ontwikkeling en beter dan verwacht vanwege de recall.tmhe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:25:
Stuk eerder 👍
Alphabet gaf aan 9 december en polestar portal eerst november en later december.
Wellicht geluk dat mijne geen terugroepacties had (stond in ieder geval niks in rdw portal)
Kan niet wachten en zin in!
[ Voor 9% gewijzigd door JoeMusashi op 12-11-2020 07:01 ]
Misschien zitten er nog wel veel in de pipeline, o.a. de achtergehouden productie van 2 weken i.v.m software updates.RHF schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:44:
300 per week lijkt best veel. Mijn P8 wordt 17-12 bij dealer verwacht, ophalen staat gepland voor 30-12. Kan me voorstellen dat er nu vooral P8-ten gemaakt worden op de XC40 lijn in Gent.
Ik had begrepen dat er in 2020 2000 P8'en geproduceerd zouden worden voor NL. Dat is nog wat anders dan aflevering. Mijn leasecontract van mijn Model S loopt nog tot half februari, voor mij is het prima dat de aflevering wat later is. Het gaat er voor mij vooral om dat ie wel in 2020 op kenteken staat.Mga1600 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:28:
Toch zal de hele logistiek ook rondom de P8 nog flink aangeslingerd moeten worden. Aan het eind van het jaar moeten er in NL
2000 zijn afgeleverd schreef Volvo in een persbericht.
Tot vandaag staat de score op 128. Met nog maar een week of 6 te gaan moet het aantal dus naar 300 per week, dat is vele maken sneller dan het nu gaat ....!
Vanwege de fiscale situatie in NL is de verkoop in andere landen even opgeschort om hier dit jaar 2000 exemplaren te kunnen leven leveren.jswinkels schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:38:
[...]
Ik had begrepen dat er in 2020 2000 P8'en geproduceerd zouden worden voor NL. Dat is nog wat anders dan aflevering. Mijn leasecontract van mijn Model S loopt nog tot half februari, voor mij is het prima dat de aflevering wat later is. Het gaat er voor mij vooral om dat ie wel in 2020 op kenteken staat.
Goed nieuws! Ik heb een soortgelijke update gekregen. Vandaag met de uitleverende dealer gebeld op aanraden van de Lease Maatschappij. Het kenteken hadden ze net binnengekregen bij de dealer (is vanaf dinsdag bekend op de RDW-site). De auto was nog niet aangekomen, maar wel onderweg naar hen. Verwachting is dat mijn PS2 ook geen recall nodig had, omdat dit niet bij RDW stond + het chassisnr. hoog is. Zodra de auto bij hen aankomt, gaan ze dat dubbel checken en nemen ze contact op voor het maken van een afleverafspraak.dnns85 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:22:
Zojuist nog even gebeld met Polestar en daarna de HOS. Polestar gaf aan dat alle recalls bij de RDW bekend zijn (dus als daar geen hardware recall staat dan hoeft dat ook niet). In mijn geval (VIN 0125XX) is dat alleen de software, auto kan gewoon uitgeleverd worden. Kenteken heb ik iets langer dan een week nu.
Daarna de HOS nog even gebeld en die bevestigde dat er geen recall is. Ook dat de auto daar inmiddels staat en dat ie vandaag over 2 weken aan de beurt is in de werkplaats. Ze komen 'm die avond thuis brengen 😄
Het was nogal een uitdaging in de planning met alle auto's die ze nog moeten afleveren (P2 en P8) gaven ze aan. Maar er zit schot in! Nu hopen dat er niks tegen zit en aftellen maar 😉
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Moet goed gaan zou je zeggen. Bij mij was het iets meer dan een week dat de auto bij de dealer binnen was. Polestar zei dat als de terugroep niet bij de RDW staat dat deze dan niet nodig is. Dat is informatie afkomstig van de verkoopdirecteur, aldus de medewerker. Zij gaan zelf ook uit van die data. Bij mij stond ook alleen de software-update.dôh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:10:
[...]
Goed nieuws! Ik heb een soortgelijke update gekregen. Vandaag met de uitleverende dealer gebeld op aanraden van de Lease Maatschappij. Het kenteken hadden ze net binnengekregen bij de dealer (is vanaf dinsdag bekend op de RDW-site). De auto was nog niet aangekomen, maar wel onderweg naar hen. Verwachting is dat mijn PS2 ook geen recall nodig had, omdat dit niet bij RDW stond + het chassisnr. hoog is. Zodra de auto bij hen aankomt, gaan ze dat dubbel checken en nemen ze contact op voor het maken van een afleverafspraak.
Zo net eindelijk bevestiging gehad dat die van mijn compagnon ook binnen is. Volgende week worden de grillen gespoten, winterbanden erop gelegd, volledig klaar gemaakt en dan vrijdag de 20ste de aflevering om 14:00. Eindelijk!mvrooij schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:45:
[...]
Die van mijn compagnon zou vandaag of morgen binnen moeten komen.. nog steeds afwachten maar afleverdatum staat nu vast op vrijdag de 20ste in de ochtend. Grill zou dan gespoten moeten zijn plus winterbanden leggen ze erop. Spannend!
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Leuk! Ik ben heel benieuwd naar de gril. Ik krijg mijn P8 morgen, moet zeggen dat ik tot nu toe in de kleur die gril wel gaaf vind!mvrooij schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:22:
[...]
Zo net eindelijk bevestiging gehad dat die van mijn compagnon ook binnen is. Volgende week worden de grillen gespoten, winterbanden erop gelegd, volledig klaar gemaakt en dan vrijdag de 20ste de aflevering om 14:00. Eindelijk!
Ik heb het gewoon zelf gedaan met een föhn. Eerst de sticker met de föhn verwarmen en dan trek je hem er zo vanaf zonder lijmresten.Kallie123 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:34:
[P2]
tipje: ik wilde stickers aan de zijkant er af hebben maar was ik vergeten te vragen bij het maken van de hand over afspraak. Je kan Polestar Beesd (nog) niet rechtstreeks bellen. Wel nog via Polestar support geprobeerd maar die gaven aan dat het ter plekke wel zou kunnen. Niet dus, dat konden (wilden) ze niet te plekke even doen.
Moet ik dus nog geen keer bij de Volvo dealer laten doen. Waarschijnlijk doe ik dat pas als hij begin volgend jaar terug moet om een update te krijgen. Dus vraag daar naar op het moment dat je de afspraak maakt als je ze er af wilt hebben.
Ik moet nog een maand of 2 geduld hebben voor ik mijn auto krijg, maar die gril is wel iets wat ik nog steeds heftig overweeg.JohnDoe77 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:47:
[...]
Leuk! Ik ben heel benieuwd naar de gril. Ik krijg mijn P8 morgen, moet zeggen dat ik tot nu toe in de kleur die gril wel gaaf vind!
Ze doen de grill plus de rand eromheen in dezelfde kleur als het dak en spiegels. Kosten 350 euro. Niet goedkoop maar wil wel dat t goed gebeurt. Heb gevraagd of ze eventueel de onderdelen van een zwarte variant konden bestellen maar dat ging helaas niet.Mga1600 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:40:
[...]
Ik moet nog een maand of 2 geduld hebben voor ik mijn auto krijg, maar die gril is wel iets wat ik nog steeds heftig overweeg.
Wat kost het bij jouw/jullie dealer en wat doen ze voor dat geld? Overspuiten van de bestaande gril en zijn. surround in glanzend zwart neem ik aan of gebruiken ze daar nieuwe onderdelen voor?
Dank voor de informatie....ben erg benieuwd hoe dat staat op de auto...vast en zeker heel mooi.mvrooij schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:45:
[...]
Ze doen de grill plus de rand eromheen in dezelfde kleur als het dak en spiegels. Kosten 350 euro. Niet goedkoop maar wil wel dat t goed gebeurt. Heb gevraagd of ze eventueel de onderdelen van een zwarte variant konden bestellen maar dat ging helaas niet.
Ik moest er even aan wennen maar vind de dichte eigenlijk wel passen bij deze auto. Zelf heb ik helemaal zwart omdat ik two tone niet zo mooi vind én het maakt de auto lekker anoniem.Mga1600 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:54:
[...]
Dank voor de informatie....ben erg benieuwd hoe dat staat op de auto...vast en zeker heel mooi.
XC40 P8
P2 Thunderstrucked Den Bosch
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Klinkt heel prettig! Dat is nogal wat zeg om 25 auto’s in een week af te gaan leveren, het klinkt alsof ze de organisatie daarvan goed hebben opgetuigd! Welke dealer is dat?Rianata schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:28:
Nou, kreeg zojuist telefoontje van de Volvo dealer; of ik donderdagavond tijd heb om mijn P8 op te komen halen? Ja natuurlijk!!!
Sneller dan gepland (stond voor eerste week december). Mijn contactpersoon gaf aan dat ze deze week 25 P8's willen uitleveren en dus ook 's avonds doorwerken. Donderdagavond bijvoorbeeld zijn ze met 3 collega's om P8's uit te leveren. Bevestiging dat ik nog een keer moet terugkomen voor update van software voor OTA, maar verder moet hij helemaal compleet zijn.
Ik kan mijn huidige BMW bij de Volvo dealer achterlaten, dat is dan weer netjes van Alphabet Lease. Geen gehannes wat dat betreft.
Nog 3 nachtjes slapen! Alleen dan nog geen oplaadpunt thuis :-\ die komt begin december pas, maar goed dat overleven we wel en meer excuses om even om / extra te rijden om de auto op te laden :-D
Nieuwenhuijse ZwolleMga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
[...]
Klinkt heel prettig! Dat is nogal wat zeg om 25 auto’s in een week af te gaan leveren, het klinkt alsof ze de organisatie daarvan goed hebben opgetuigd! Welke dealer is dat?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik heb ook nog geen laadpaal ivm een nieuwe woning. Maar even naar de snellader en een bakkie koffie halen is echt leuk, althans vind ik hahaRianata schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:28:
Nou, kreeg zojuist telefoontje van de Volvo dealer; of ik donderdagavond tijd heb om mijn P8 op te komen halen? Ja natuurlijk!!!
Sneller dan gepland (stond voor eerste week december). Mijn contactpersoon gaf aan dat ze deze week 25 P8's willen uitleveren en dus ook 's avonds doorwerken. Donderdagavond bijvoorbeeld zijn ze met 3 collega's om P8's uit te leveren. Bevestiging dat ik nog een keer moet terugkomen voor update van software voor OTA, maar verder moet hij helemaal compleet zijn.
Ik kan mijn huidige BMW bij de Volvo dealer achterlaten, dat is dan weer netjes van Alphabet Lease. Geen gehannes wat dat betreft.
Nog 3 nachtjes slapen! Alleen dan nog geen oplaadpunt thuis :-\ die komt begin december pas, maar goed dat overleven we wel en meer excuses om even om / extra te rijden om de auto op te laden :-D
XC40 P8
Jeej, dat is heel fijn! Wat was de planning voor aflevering? lig je voor op schema?JoeMusashi schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:48:
Hier idem! Ik mocht ook gelijk een afspraak bevestigen. Op 4 december ben ik 's middags aan de beurt! Dat wordt de nachtjes aftellen zoals vroeger met Sinterklaas
Zeker fijn!Wesnam schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:53:
[...]
Jeej, dat is heel fijn! Wat was de planning voor aflevering? lig je voor op schema?
Ik ben al blij als ik 'm voor de kerst heb. Alles eerder is mooi meegenomen!
[ Voor 34% gewijzigd door wiljums op 16-11-2020 20:32 ]
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Wat heb je precies opgehaald en zijn daar foto’s van?tmhe schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:50:
Jaaaaa hier vandaag opgehaald!!!
Als een kind zo blij👍
Mijn dealer deed het heel pragmatisch; hij vroeg of ik al het nodige gelezen had? Ja... en dus deed hij met een kopje koffie erbij de nodige papieren aan zijn desk, doek van de auto eraf en naar buiten. Daar een klein rondje gedaan, korte uitleg (10min) en hij schatte in dat ik wel graag wilde rijden en gewoon maar lekker moest gaan proberen. Alles in een half uurtje, dus dan lukt 25 in een week wel toch?Mga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
[...]
Klinkt heel prettig! Dat is nogal wat zeg om 25 auto’s in een week af te gaan leveren, het klinkt alsof ze de organisatie daarvan goed hebben opgetuigd! Welke dealer is dat?
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hier zegt......wiljums schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:20:
Is de software update voor terugroepactie R10053 'In de software van de Battery Energy Control Module (BCEM) zit een fout.' al beschikbaar voor de dealers om toe te passen op de P2's?
[p2]Wesnam schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:53:
[...]
Jeej, dat is heel fijn! Wat was de planning voor aflevering? lig je voor op schema?
Ik ben al blij als ik 'm voor de kerst heb. Alles eerder is mooi meegenomen!
Hi, wat ik merk is dat m’n iphone app portal ook nog steeds achterloopt maar als ik de portal open via de iphone browser ik meer zie. Dacht zelfs via de desktop browser zelfs nog meer info bijgewerktGJBoes schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:35:
[P2]
Zojuist een mail ontvangen van Polestar om een aflevermoment te kiezen. Na het inloggen op de portal met mijn Polestar-ID (juiste e-mailadres) zie ik nog steeds de melding; Het lijkt erop dat je nog niet besteld hebt.
Iemand anders hier ook last van gehad na het ontvangen van deze mail? Heb al contact gehad met Polestar Support en die gaan kijken waar het misgaat.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Die mail kreeg ik vandaag ook ... ben benieuwd hoe die Polestar nu echt rijdt, want ik ben er nog niet achter sinds ik de mijne 1/9 ontvangen heb 🤣.guido66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:00:
Eindelijk ook een datum: 1 dec komt mijn P2 voor de deur. Deze ochtend werd ik nog geplaagd door Polestar met een uitnodiging voor een proefrit, maar zojuist kwam dan het lang verwachte mailtje. Hij is wel te groot voor in mijn schoen...
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq