Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
@Gs320 Nooit geweest.
Dat geeft dus ook een indicatie dat bij de auto's die nu worden uitgeleverd, de problemen zijn opgelost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag contact gezocht met Polestar over mijn bestelling. Ik deel deels de mening dat de communicatie niet je-van-het is :) Maar dat ligt in ieder geval niet aan de welwillendheid van het personeel bij LM of PS. Integendeel zelfs!

Ik ben namelijk wel een paar stappen verder. Polestar wist te zien dat er een order was (ik noteerde het ordernummer dat zij hadden voor future reference), maar er was geen verdere informatie. Er zou nog op informatie vanuit de LP gewacht worden, en dat ik dat bij hen kon checken.

Daarna met de LM gebeld om dat te overleggen. Die hadden allemaal vraagtekens omdat ze het een raar praatje vonden en zich niet bewust waren van het feit dat zij iets moesten doen. Ik heb met hen het ordernummer gedeeld, waarna de vraagtekens nog groter waren. Zij hadden namelijk een compleet ánder nummer staan :) Wel wisten ze te noemen dat vooralsnog de datum van levering 2 december zou zijn (in de bevestigingsbrief stond week 49, dus ik vind 2 dec al een stuk specifieker).

Vervolgens weer contact met Polestar gehad, ik had nu iemand anders aan de telefoon die inderdaad een stukje verder kon kijken. Hij kon ook de issues met het nummer meteen tackelen. Vanuit de LM had ik het factory-nummer te horen gekregen, niet het PS ordernummer.

De bottom line was dat het ordernummer en de factory-nummer van de auto niet aan elkaar gekoppeld waren. Dat komt voor als een LM een hele batch auto's bestelt, maar nog geen klant er voor heeft. Het koppelen kost enige tijd en heeft als nadeel dat zolang die koppeling er niet is, aanvullende informatie mbt de auto geen toegevoegde waarde geeft. Het enig wat ze nu weten is iets als "Auto staat op de boot" of "Auto is in de EU". En bij twijfel zeg je dan natuurlijk "Hij staat op de boot!" (minst gunstige situate) want dan kan het altijd meevallen!

Saillant detail is dat die situatie er juist voor zorgt dat het systeem DENKT dat er geen auto is, alleen een bestelling. En in dat geval wordt de aanname dus gedaan dat de auto 'nog gemaakt moet worden' en als een auto 'nog gemaakt moet worden' betekent het dat die pas in februari 2021 klaar zal zijn, want dat is de actuele levertijd voor een nieuwe auto. DUS is de conclusie dat de levertijd pas in 2021 zal zijn.

Dat verklaart dus waarom voor sommigen hier de auto ziet ping-pong-en tussen binnenkort en volgend jaar. En dat je dus niet moet panieken als je dat ziet gebeuren. Ook de koppeling met je Polestar-ID kent wat 'rariteiten', ik proefde tussen de regels door dat ik dáár eigenlijk gewoon géén waarde aan moest hechten.

Ander saillant detail was dat de LM mij groot gelijk gaf in het 'er achteraan bellen'. En dat de situatie heel erg herkenbaar was met Tesla in voorgaande jaar (of jaren).

Ik vond het een uitermate interessant en openhartig gesprek! Juist vanuit IT-oogpunt snap ik namelijk maar al te goed waarom die ogenschijnlijk bizarre situaties optreden. Sommige interessante/grappige informatie heb ik achterwegen gelaten (heeft niets van doen op het topic, al was het wel leuk om te horen).

Mijn conclusie: Het zijn net mensen! :) En ze hebben het beste met je voor!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXlQVqs2d4Yrw9H4HLmgb9ZUuug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMc4EEzBD1QhPRjVBDESr9Gn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxvEE2kXrCY-cLeCKBxDLhlw4HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7zzEggnP9wz5XJPY0mP7rVU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogIoOTG71KUk8u7D-aQ6cD-LV_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mz2PTmlIEUOHK2NY3hWgZuBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itNT4qYvyfRGrUXuyIamx6IW5_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcMKFQtCZIHIe2B7I3qesNbC.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is die dan

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 09:02
Mooi hoor! Rijdt goed he? Wat voor toeters en bellen had je meebesteld.? En heb jij er wel al een laadpas van Plugsurfing bij geleverd gekregen?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:00:
Mooi hoor! Rijdt goed he? Wat voor toeters en bellen had je meebesteld.? En heb jij er wel al een laadpas van Plugsurfing bij geleverd gekregen?
Ik heb alleen privacy glass en een camera, verder zit die al aardig in de spullen.

Maar wat een wolf in schaapskleren is dit. Fantastisch!!!

Ik had al een hybride hiervoor en wij hebben ee shuttle pas met verrekening op de zaak, dus heb geen laadvoorziening nodig.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:33
fyr0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:30:
@Gs320 Nooit geweest.
Dat geeft dus ook een indicatie dat bij de auto's die nu worden uitgeleverd, de problemen zijn opgelost
Fijn dat je 'm op mag halen, aftellen maar 8)

Uit welke reeks is jouw VIN? Die van mij zit in de 125XX en heeft sinds een week een kenteken. Hij heeft wel één terug/blijf-roep staan bij de RDW voor uitsluitend de software.

Ik belde vorige week de dealer en hij gaf aan dat alle modellen die dit jaar nog in NL aankomen mogelijk de defecte hardware hebben, dus hij niet met zekerheid kon zeggen dat ze wel uitgeleverd mochten worden. Ook gaf hij aan dat de terugroep nog zo recent is dat deze mogelijk nog niet bij de RDW vermeld is, al lees ik hier andere dingen (en de software recall staat wel vermeld, wat ik logisch vind gezien de tijd op de boot).

Ik moest er maar niet vanuit gaan dat ik 'm snel mag ontvangen en afwachten, helaas niet heel behulpzaam. Heb met m'n eigen vertrouwde Volvo dealer een betere verstandhouding, maar die zijn helaas geen HOS. Dus afwachten maar weer :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Van Harte! Strakke auto zo.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Ziet er goed uit. Vooral de matte knoppen op het stuur. Ik heb mijn P2 nog niet, maar meen me te herinneren (en zo te zien) dat die knoppen daar glimmend zwart zijn, net als in mijn huidige V90. Altijd al afgevraagd waarom je iets waar je zo veel op drukt glimmend zwart maakt :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnikkerBak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 22:34
dnns85 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:20:
[...]

Ziet er goed uit. Vooral de matte knoppen op het stuur. Ik heb mijn P2 nog niet, maar meen me te herinneren (en zo te zien) dat die knoppen daar glimmend zwart zijn, net als in mijn huidige V90. Altijd al afgevraagd waarom je iets waar je zo veel op drukt glimmend zwart maakt :'(
Met schuurpapier haal je dat 'premium' er zo van af >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
dnns85 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:13:
[...]

Fijn dat je 'm op mag halen, aftellen maar 8)

Uit welke reeks is jouw VIN? Die van mij zit in de 125XX en heeft sinds een week een kenteken. Hij heeft wel één terug/blijf-roep staan bij de RDW voor uitsluitend de software.

Ik belde vorige week de dealer en hij gaf aan dat alle modellen die dit jaar nog in NL aankomen mogelijk de defecte hardware hebben, dus hij niet met zekerheid kon zeggen dat ze wel uitgeleverd mochten worden. Ook gaf hij aan dat de terugroep nog zo recent is dat deze mogelijk nog niet bij de RDW vermeld is, al lees ik hier andere dingen (en de software recall staat wel vermeld, wat ik logisch vind gezien de tijd op de boot).

Ik moest er maar niet vanuit gaan dat ik 'm snel mag ontvangen en afwachten, helaas niet heel behulpzaam. Heb met m'n eigen vertrouwde Volvo dealer een betere verstandhouding, maar die zijn helaas geen HOS. Dus afwachten maar weer :O
Mijn VIN komt uit: ML012XX en sinds vandaag op kenteken
Mevrouw wist over de terugroepactie en beweerde dat er geen signalen waren dat hij terugmoest.

Dus voor nu is het inderdaad aftellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
fyr0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:27:
[...]

Mevrouw wist over de terugroepactie en beweerde dat er geen signalen waren dat hij terugmoest.

Mooi, geeft de mens weer een beetje hoop ;)

Wel fijn dat je 'm mag ophalen. Dat verzoek had ik ook, maar de dealer staat erop dat ie gebracht wordt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:53
P2 PP

Vandaag even met Polestar gebeld over mijn order, die al kenteken heeft. Inmiddels bekend dat ie naar Broekhuis Assen gaat, of daar al staat, dat de inverters volgende week verwacht worden bij de Volvo dealers en dat ik mogelijk deze maand nog in de auto ga rijden. Garages hebben het er wel heel druk mee, dus ze hielden een slag om de arm ;-)

Verwachting is dat ik deze week door Broekhuis gebeld wordt.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Weet iemand het volgende: als over 'enige tijd' de keyless app actief wordt, is die dan op meerdere telefoons te zetten? Of kan dat maar op 1 enkel toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
kramon schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:54:
P2 PP

Vandaag even met Polestar gebeld over mijn order, die al kenteken heeft. Inmiddels bekend dat ie naar Broekhuis Assen gaat, of daar al staat, dat de inverters volgende week verwacht worden bij de Volvo dealers en dat ik mogelijk deze maand nog in de auto ga rijden. Garages hebben het er wel heel druk mee, dus ze hielden een slag om de arm ;-)

Verwachting is dat ik deze week door Broekhuis gebeld wordt.
Blijft grappig hoe verschillend de communicatie is. Mijn afleverlocatie is ineens ook gewijzigd naar de dealer, tot grote verbazing van de Polestar support medewerker die mij wist te vertellen dat er alleen nog maar thuis of in Beesd wordt afgeleverd. Ze zijn nu aan het uitzoeken waarom de locatie nu ineens is veranderd. Het klinkt alsof ze bij jou minder verrast waren.

Sprak net de dealer nog even, die wist nog van niets. Begreep dat ze Polestars daar redelijk onaangekondigd op de stoep verschijnen. Begreep ook van de dealer dat ze in week 47 de onderdelen voor de recall verwachten en dat er de komende twee weken niets uitgeleverd mag worden. Blijft afwachten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
wijmabrouwer23 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:10:
[...]

Blijft grappig hoe verschillend de communicatie is. Mijn afleverlocatie is ineens ook gewijzigd naar de dealer, tot grote verbazing van de Polestar support medewerker die mij wist te vertellen dat er alleen nog maar thuis of in Beesd wordt afgeleverd. Ze zijn nu aan het uitzoeken waarom de locatie nu ineens is veranderd. Het klinkt alsof ze bij jou minder verrast waren.

Sprak net de dealer nog even, die wist nog van niets. Begreep dat ze Polestars daar redelijk onaangekondigd op de stoep verschijnen. Begreep ook van de dealer dat ze in week 47 de onderdelen voor de recall verwachten en dat er de komende twee weken niets uitgeleverd mag worden. Blijft afwachten. :O
Zou de centrale uitlevering via Beesd dan helemaal van de baan zijn vanwege de recall? Of kunnen ze dat ook in Beesd doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
JoeMusashi schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:13:
[...]

Zou de centrale uitlevering via Beesd dan helemaal van de baan zijn vanwege de recall? Of kunnen ze dat ook in Beesd doen?
Vandaag ook polestar support gesproken en mij werd verteld dat de dealers nu helpen om die onderdelen voor de recall te kunnen vervangen.
Daarna zal echter weer uitlevering in Beesd zijn.

Kan me ook wel voorstellen dat het bij zoveel auto’s handiger is om toch nog even op het Volvo netwerk te kunnen leunen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
JoeMusashi schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:13:
[...]

sanderb schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:17:
[...]

Vandaag ook polestar support gesproken en mij werd verteld dat de dealers nu helpen om die onderdelen voor de recall te kunnen vervangen.
Daarna zal echter weer uitlevering in Beesd zijn.

Kan me ook wel voorstellen dat het bij zoveel auto’s handiger is om toch nog even op het Volvo netwerk te kunnen leunen.
Dat klinkt inderdaad logisch, maar het is wel bijzonder dat zowel Polestar support als de lokale dealer daar dan niet echt van op de hoogte zijn. Polestar support medewerker die ik sprak was oprecht verrast door uitlevering via dealer, en de dealer wist ook niet echt veel details. Hij vertelde wel dat het erop leek dat er ineens veel auto's hun kant op kwamen en dacht dat dit misschien met de recall temaken zou hebben.

Snap dat het zeker zo richting einde fiscaal jaar echt wel beroerde timing is voor Polestar en heb echt wel het idee dat ze er alles aan doen om het zo goed mogelijk te organiseren, maar ze zouden zichzelf een groot plezier doen als ze voor een iets gestroomlijndere communicatie zouden zorgen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
wijmabrouwer23 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:10:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik t niet gehad heb over home delivery of dealer-ophalen. Hij staat in de portal nog op home delivery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Gefeliciteerd! Is dat de solid lak of de metallic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Ruben E schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:20:
[...]

Gefeliciteerd! Is dat de solid lak of de metallic?
Solid! Metallic had ik achteraf wel mooier gevonden

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Sebas84! schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:40:
[...]

Ik vind hem vooral op de eerste foto wel heel mooi shiny, heb zelf ook ook solid besteld, dus vandaar ;)
Heb je ook een metallic gezien in het echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
[...]

Gefeliciteerd, veel veilige kilometers! Valt het mensen op dat het een bijzondere XC40 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 13:05
[...]

Heb ook solid op mijn P8. Ik vind het er netjes uitzien. Na jaren metallic op verschillende auto's weet ik 1 ding: na een tijdje is iedere lak voor mij hetzelfde, want je bent eraan gewend. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de kwaliteit van die lak. Die P2 appelhuid void krijg ik de kriebels van :P

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
JohnDoe77 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:18:
[...]

Gefeliciteerd, veel veilige kilometers! Valt het mensen op dat het een bijzondere XC40 is?
Voor zover ik dat kan bepalen na één dag, niet! zelf kijk ik bij elke XC40 of hij een dichte grill heeft maar ik heb niet het idee dat iedereen naar mijn auto kijkt. Behalve dan bij de snellader, een meneer in een Tesla dacht volgens mij dat ik gek was geworden toen ik die kabel in de auto plugde, vooral ook omdat de plek van de aansluiting daar zit waar je normaal tankt!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
boldg1974 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:24:
[...]

Heb ook solid op mijn P8. Ik vind het er netjes uitzien. Na jaren metallic op verschillende auto's weet ik 1 ding: na een tijdje is iedere lak voor mij hetzelfde, want je bent eraan gewend. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de kwaliteit van die lak. Die P2 appelhuid void krijg ik de kriebels van :P
Ik had hiervoor metallic grijs, dus ik denk dat ik sowieso even aan zwart moet wennen. Het is mooi maar je ziet echt alles hahah

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:27:
[...]

Ik had hiervoor metallic grijs, dus ik denk dat ik sowieso even aan zwart moet wennen. Het is mooi maar je ziet echt alles hahah
Ooit had ik een solid black V50 omdat ik vond dat het model daar optimaal in uit kwam en dat is ook het geval met de XC40 (het wordt meer een eenheid omdat de zwarte kunststof delen optisch wegvallen).
.
Maar omdat in de XC40 de binnenkant ook volledig zwart is werd ons dat wat teveel van het goede. Als er meer keuze voor het interieur zouden zijn geweest (bijvoorbeeld cognac kleurig leer) hadden wij zeker ook voor zwart gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
dnns85 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:29:
[...]

Mooi, geeft de mens weer een beetje hoop ;)

Wel fijn dat je 'm mag ophalen. Dat verzoek had ik ook, maar de dealer staat erop dat ie gebracht wordt...
Ja vind ik ook leuker dan thuisbrengen, kan ik mijn huidige auto meteen laten staan bij de dealer.
En op de terugweg meteen langs het gemeenteloket voor de parkeervergunning.

Anders heb ik de kans dat ik dubbel parkeergeld mag betalen en dat is hier toch wat minder leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
fyr0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:27:
[...]

Nice! Wij lijken dicht bij elkaar te zitten qua order bestelproces. Ik heb sinds vandaag een kenteken zichbaar op de Polestar website. Mijn VIN komt uit ML014XXX. Heel benieuwd of ik ook snel gebeld ga worden. Ik moet de auto ophalen bij de Volvo Dealer in Haarlem. Is voor mij redelijk in de buurt. :) Spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
dôh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:43:
[...]

Nice! Wij lijken dicht bij elkaar te zitten qua order bestelproces. Ik heb sinds vandaag een kenteken zichbaar op de Polestar website. Mijn VIN komt uit ML014XXX. Heel benieuwd of ik ook snel gebeld ga worden. Ik moet de auto ophalen bij de Volvo Dealer in Haarlem. Is voor mij redelijk in de buurt. :) Spannend!
Hier sinds vandaag ook een kenteken in de portal! VIN uit de range ML013XXX. Volgens site van RDW zijn er voor mijn kenteken geen terugroepacties geregistreerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6biXeeErS_zDJNqCjdlQg13gkmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YZQmOiDv6nrADSF07spxtFBS.png?f=fotoalbum_large

Kan dit nog later verschijnen of betekent dit dat deze er per definitie niet zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[P8] Net belletje gehad dat de auto is gearriveerd en ik hem volgende week woensdag mag komen halen *O*

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 14:44
Na al het recall nieuws van de afgelopen weken was ik erg benieuwd hoe de uitlevering zou hervatten na het weekend. Volgens de tool van Sander zijn er gisteren 6 auto's uitgeleverd. Weet niet of het exact klopt, maar het zijn er toch weer minimaal 6.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNw9vhpXeUnNpKbKqYd52DObfb4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3T3Dj5YfPBB04BhbxqiElXPC.png?f=user_large

Wanneer je de kentekens checkt valt me wel op dat er oude en nieuwe tussen zitten. Van J-132 tot J-714.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTwSiOq6klxP0uHbHvFhDiwdGDs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/faztno7rvTpF0G1pkfNY0Xgd.png?f=user_large

Kijk je echter in OVI RDW naar de terugroepacties blijkt dat 3 van deze 6 auto's nog terugroepacties open hebben staan. Waaronder 2x de omvormers...

Vond dit zelf wel opvallend, wilde het even delen ;) ;) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Gs320 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:25:
Na al het recall nieuws van de afgelopen weken was ik erg benieuwd hoe de uitlevering zou hervatten na het weekend. Volgens de tool van Sander zijn er gisteren 6 auto's uitgeleverd. Weet niet of het exact klopt, maar het zijn er toch weer minimaal 6.

[Afbeelding]

Wanneer je de kentekens checkt valt me wel op dat er oude en nieuwe tussen zitten. Van J-132 tot J-714.

[Afbeelding]

Kijk je echter in OVI RDW naar de terugroepacties blijkt dat 3 van deze 6 auto's nog terugroepacties open hebben staan. Waaronder 2x de omvormers...

Vond dit zelf wel opvallend, wilde het even delen ;) ;) ;)
Interessant! Ik heb een kenteken in J-7**-ZB en die heeft één terugroepactie (alleen software R10053). VIN in de 12XXX. Zo te zien is dat dus geen belemmering om uit te leveren. Of misschien is de update wel gedaan en teruggemeld bij de RDW maar duurt de verwerking even.

Wel apart dat er ook nieuw uitgeleverde auto's zijn met alle drie de terugroepacties open. Lijkt me sterk dat ze de hardware al vervangen hebben als ik de berichten hier zo lees (afspraken in december). Weer wat hoop dat er in elk geval wel wat op naam worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Gs320 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:25:

De nummers zeggen weinig over oud of nieuw. Eerste letter en de ena-laatste letter zeggen het meest over deze kentekens.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
dnns85 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:57:
[...]

Interessant! Ik heb een kenteken in J-7**-ZB en die heeft één terugroepactie (alleen software R10053). VIN in de 12XXX. Zo te zien is dat dus geen belemmering om uit te leveren. Of misschien is de update wel gedaan en teruggemeld bij de RDW maar duurt de verwerking even.

Wel apart dat er ook nieuw uitgeleverde auto's zijn met alle drie de terugroepacties open. Lijkt me sterk dat ze de hardware al vervangen hebben als ik de berichten hier zo lees (afspraken in december). Weer wat hoop dat er in elk geval wel wat op naam worden gezet.
Ik J-6**-ZB en 3 stuks die nog moeten voor ik 'm krijg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
P2

De spanning loopt bij mij ook op... :-)

Laadpaal is er inmiddels. Ik heb vorige week te horen gekregen dat de auto op 26-11 geleverd zou worden via Beesd. Toen was het onduidelijk of er verder impact van de recall is of niet. Levering was 2 dagen opgeschoven.

In het portaal heb ik alleen nog geen kenteken. En ik begreep van de Polestar mailtjes dat je 2 weken voor uitlevering een bericht ontvangt. Zou betekenen dat ik donderdag dat bericht zou moeten krijgen. Een kenteken moet dan toch wel al bekend zijn of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door JoeMusashi op 10-11-2020 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
Montalbano schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:32:
[P8] Net belletje gehad dat de auto is gearriveerd en ik hem volgende week woensdag mag komen halen *O*
Die van mijn compagnon zou vandaag of morgen binnen moeten komen.. nog steeds afwachten maar afleverdatum staat nu vast op vrijdag de 20ste in de ochtend. Grill zou dan gespoten moeten zijn plus winterbanden leggen ze erop. Spannend!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mijn P8 is nogmaals bevestigd begin december. Hij rolt eind november van de band in Gent. Nog maar een paar weekjes :)

Wel lekker om iets te hebben om naar uit te kijken in die klote lockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Prachtig, heb al weken terug een afspraak met Koopman gemaakt voor aflevering op 18-11 (datum/tijd en locatie staan bevestigd in mijn polestar account). Krijg ik gisteren om 17:00 uur een mailtje van polestar dat ik een afspraak kan maken om 'm in Beesd op te halen. 8)7

Ah, belletje van Polestar gehad, auto valt ook onder de recall (dus hvac, inverters + software, waaronder de OTA update) krijgt ie deze week, en omdat ie al voor thuisaflevering stond, komen ze 'm nu de 27ste brengen _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Fladder80 op 11-11-2020 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:45:
[...]

Die van mijn compagnon zou vandaag of morgen binnen moeten komen.. nog steeds afwachten maar afleverdatum staat nu vast op vrijdag de 20ste in de ochtend. Grill zou dan gespoten moeten zijn plus winterbanden leggen ze erop. Spannend!
Mooi zo, het komt dichtbij nu :-)

Mijne wordt ook meteen afgeleverd op winterbanden en als het goed is ook met de trekhaak (daar schijnt een tekort aan te zijn).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
[p8]
Bericht van de dealer ...
De auto staat voor morgen om de update te krijgen en komt dan met de vrachtwagen deze kant op, ik denk dat ik hem komende dinsdag of woensdag aan je kan leveren.
Laten we het hopen. Auto is 13 oktober gebouwd en staat sindsdien in Gent!

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
FBMG schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:47:
[p8]
Bericht van de dealer ...
De auto staat voor morgen om de update te krijgen en komt dan met de vrachtwagen deze kant op, ik denk dat ik hem komende dinsdag of woensdag aan je kan leveren.
Laten we het hopen. Auto is 13 oktober gebouwd en staat sindsdien in Gent!
Vervelend voor de vertraging, maar dit klopt helemaal met het eerdere bericht dat de auto’s uit een 2-tal productieweken in Gent vastgehouden zouden worden voor het aldaar verkrijgen van verse software.
Auto’s van voor die tijd zijn voor aflevering door de dealer ge-update (wat de dealer volgens de berichten teveel tijd kostte), auto’s van na die tijd worden direct in de fabriek al van de juiste software voorzien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 22:09
[P2]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_u0ztC3oLpgSKL-Cb66KaC-RD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gnW7bWnldWt6SovgQllbBb9x.png?f=user_large

Vanmorgen te horen gekregen dat ik vrijdag de 13e >:) mijn P2 kan halen in Beesd oOo

Zijn er al meer die levering via Beesd hebben gehad/ingepland hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
Kallie123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:19:
[P2]

[Afbeelding]

Vanmorgen te horen gekregen dat ik vrijdag de 13e >:) mijn P2 kan halen in Beesd oOo

Heel gaaf! Ik wacht nog ongeduldig op een uitnodiging. Maar jij hebt dus niet 2 weken vantevoren deze uitnodiging gehad maar 2 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
[P2]
[Afbeelding]

Wow, dat gaat lekker snel! Wat stond er vorige week nog als uitlevermaand? Ook november?

[ Voor 29% gewijzigd door Wesnam op 11-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kallie123
[P2]
JoeMusashi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:51:
[...]

Heel gaaf! Ik wacht nog ongeduldig op een uitnodiging. Maar jij hebt dus niet 2 weken vantevoren deze uitnodiging gehad maar 2 dagen?
Klopt, vanmorgen gebeld. Laatste communicatie was ruim 3 weken geleden. Ik ben blij verrast :)F dat ik op zo'n korte termijn de P2 al kan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:02
[P2]

Ik ben net gebeld door Polestar, uitlevering gepland voor 23 november voor de deur vanuit Beesd. Is via Athlon als LM.

Alle updates en terugroepacties zouden uitgevoerd moeten worden.

We gaan het zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Volgens RDW zijn de eerste kentekens met K uitgegeven! Hoopvol voor de P8 leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

pertinent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:29:
[P2]

Ik ben net gebeld door Polestar, uitlevering gepland voor 23 november voor de deur vanuit Beesd. Is via Athlon als LM.

Alle updates en terugroepacties zouden uitgevoerd moeten worden.

We gaan het zien!
Interessant! Ik weet niet hoeveel boten per week er met Polestars binnenkomen in de EU, maar de mijne stond gepland voor aflevering eerste week December. Het lijkt me dat er batches niet zó dicht op elkaar afgehandeld worden. Misschien dat het ijdele hoop is ;) maar ik zou het niet erg vinden als de auto een weekje eerder af te halen is :*)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 14:44
[P2]

[Afbeelding]

Met of zonder uitgevoerde recall?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tmhe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 13:50
Gaat hard nu
Hier namelijk ook net gebeld met de fijne verrassing dat de Polestar klaar staat in Beesd!!!! Jeeeuuuh!
Ga hem zaterdag ophalen👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
tmhe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:41:
Gaat hard nu
Hier namelijk ook net gebeld met de fijne verrassing dat de Polestar klaar staat in Beesd!!!! Jeeeuuuh!
Ga hem zaterdag ophalen👌
Veel plezier!

Zit dit dichtbij de verwachte leverdatum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tmhe
Stuk eerder 👍
Alphabet gaf aan 9 december en polestar portal eerst november en later december.
Wellicht geluk dat mijne geen terugroepacties had (stond in ieder geval niks in rdw portal)
Kan niet wachten en zin in!

• JoeMusashi
tmhe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:25:
Stuk eerder 👍
Alphabet gaf aan 9 december en polestar portal eerst november en later december.
Wellicht geluk dat mijne geen terugroepacties had (stond in ieder geval niks in rdw portal)
Kan niet wachten en zin in!
Wow! Dat is een mooie ontwikkeling en beter dan verwacht vanwege de recall.

Had je al eerder een kenteken gekregen?

[ Voor 9% gewijzigd door JoeMusashi op 12-11-2020 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Zojuist nog even gebeld met Polestar en daarna de HOS. Polestar gaf aan dat alle recalls bij de RDW bekend zijn (dus als daar geen hardware recall staat dan hoeft dat ook niet). In mijn geval (VIN 0125XX) is dat alleen de software, auto kan gewoon uitgeleverd worden. Kenteken heb ik iets langer dan een week nu.

Daarna de HOS nog even gebeld en die bevestigde dat er geen recall is. Ook dat de auto daar inmiddels staat en dat ie vandaag over 2 weken aan de beurt is in de werkplaats. Ze komen 'm die avond thuis brengen 😄

Het was nogal een uitdaging in de planning met alle auto's die ze nog moeten afleveren (P2 en P8) gaven ze aan. Maar er zit schot in! Nu hopen dat er niks tegen zit en aftellen maar 😉

• Mga1600
Toch zal de hele logistiek ook rondom de P8 nog flink aangeslingerd moeten worden. Aan het eind van het jaar moeten er in NL
2000 zijn afgeleverd schreef Volvo in een persbericht.
Tot vandaag staat de score op 128. Met nog maar een week of 6 te gaan moet het aantal dus naar 300 per week, dat is vele maken sneller dan het nu gaat ....!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

300 per week lijkt best veel. Mijn P8 wordt 17-12 bij dealer verwacht, ophalen staat gepland voor 30-12. Kan me voorstellen dat er nu vooral P8-ten gemaakt worden op de XC40 lijn in Gent.

• Mga1600
RHF schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:44:
300 per week lijkt best veel. Mijn P8 wordt 17-12 bij dealer verwacht, ophalen staat gepland voor 30-12. Kan me voorstellen dat er nu vooral P8-ten gemaakt worden op de XC40 lijn in Gent.
Misschien zitten er nog wel veel in de pipeline, o.a. de achtergehouden productie van 2 weken i.v.m software updates.
Maar toch: het betekent to ik drukte bij de dealers.....,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:25
Mga1600 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:28:
Toch zal de hele logistiek ook rondom de P8 nog flink aangeslingerd moeten worden. Aan het eind van het jaar moeten er in NL
2000 zijn afgeleverd schreef Volvo in een persbericht.
Tot vandaag staat de score op 128. Met nog maar een week of 6 te gaan moet het aantal dus naar 300 per week, dat is vele maken sneller dan het nu gaat ....!
Ik had begrepen dat er in 2020 2000 P8'en geproduceerd zouden worden voor NL. Dat is nog wat anders dan aflevering. Mijn leasecontract van mijn Model S loopt nog tot half februari, voor mij is het prima dat de aflevering wat later is. Het gaat er voor mij vooral om dat ie wel in 2020 op kenteken staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
jswinkels schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:38:
[...]

Ik had begrepen dat er in 2020 2000 P8'en geproduceerd zouden worden voor NL. Dat is nog wat anders dan aflevering. Mijn leasecontract van mijn Model S loopt nog tot half februari, voor mij is het prima dat de aflevering wat later is. Het gaat er voor mij vooral om dat ie wel in 2020 op kenteken staat.
Vanwege de fiscale situatie in NL is de verkoop in andere landen even opgeschort om hier dit jaar 2000 exemplaren te kunnen leven leveren.
Omdat ik privé rij en bijtelling problematiek dus niet geldt is mijn order in overleg net na die reeks van 2000 gegaan en staat de productie op wk2/2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
dnns85 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:22:
Zojuist nog even gebeld met Polestar en daarna de HOS. Polestar gaf aan dat alle recalls bij de RDW bekend zijn (dus als daar geen hardware recall staat dan hoeft dat ook niet). In mijn geval (VIN 0125XX) is dat alleen de software, auto kan gewoon uitgeleverd worden. Kenteken heb ik iets langer dan een week nu.

Daarna de HOS nog even gebeld en die bevestigde dat er geen recall is. Ook dat de auto daar inmiddels staat en dat ie vandaag over 2 weken aan de beurt is in de werkplaats. Ze komen 'm die avond thuis brengen 😄

Het was nogal een uitdaging in de planning met alle auto's die ze nog moeten afleveren (P2 en P8) gaven ze aan. Maar er zit schot in! Nu hopen dat er niks tegen zit en aftellen maar 😉
Goed nieuws! Ik heb een soortgelijke update gekregen. Vandaag met de uitleverende dealer gebeld op aanraden van de Lease Maatschappij. Het kenteken hadden ze net binnengekregen bij de dealer (is vanaf dinsdag bekend op de RDW-site). De auto was nog niet aangekomen, maar wel onderweg naar hen. Verwachting is dat mijn PS2 ook geen recall nodig had, omdat dit niet bij RDW stond + het chassisnr. hoog is. Zodra de auto bij hen aankomt, gaan ze dat dubbel checken en nemen ze contact op voor het maken van een afleverafspraak. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Er wodt gewerkt aan mijn nog niet geleverde P2: van de 2 terugroepacties is er 1 verdwenen bij de RDW. De software update is uitgevoerd, het vervangen van de omvormers nog niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Ratselop
  • Laatst online: 21:24
Iemand interesse in een P2?

Ter overname: P2 thunder met PP levering dec. 2020. Lease via ALD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
dôh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:10:
[...]

Goed nieuws! Ik heb een soortgelijke update gekregen. Vandaag met de uitleverende dealer gebeld op aanraden van de Lease Maatschappij. Het kenteken hadden ze net binnengekregen bij de dealer (is vanaf dinsdag bekend op de RDW-site). De auto was nog niet aangekomen, maar wel onderweg naar hen. Verwachting is dat mijn PS2 ook geen recall nodig had, omdat dit niet bij RDW stond + het chassisnr. hoog is. Zodra de auto bij hen aankomt, gaan ze dat dubbel checken en nemen ze contact op voor het maken van een afleverafspraak. :)
Moet goed gaan zou je zeggen. Bij mij was het iets meer dan een week dat de auto bij de dealer binnen was. Polestar zei dat als de terugroep niet bij de RDW staat dat deze dan niet nodig is. Dat is informatie afkomstig van de verkoopdirecteur, aldus de medewerker. Zij gaan zelf ook uit van die data. Bij mij stond ook alleen de software-update.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kallie123
[P2]

Vanmorgen levering via Beesd.

Kunnen 6 Polestars tegelijk uitgeleverd worden met COVID-19 regels in acht nemend. Maar ik was de enige op dat tijdstip. Prima toelichting door Polestar gegeven. Niet heel veel nieuws gehoord door alle info op tweakers en bekeken youtube reviews die in overvloed te vinden zijn onder tussen.

3 sleutels waaronder een mooie kleine die handig kan zijn om bij het sporten mee te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obbSGxcGSUPZ7bbl2CUzU47si4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCF4s7lE4wVkv1R5UswgkWXS.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna was het genieten oOo , wat een fantastisch wagen!!!

Laadstation thuis en extern getest, werkt allemaal prima tot nu toe. Nog geen foutmeldingen langs zien komen en dat houden we hopelijk zo :Y

Alleen de granny die er ook bij zit nog niet getest maar die gaat ook niet of hoogst zelden gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tg0sTkoz0wdZXL2cgE-9w_kLz1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2BInOMklr2SDh8Ju9kmC2Ty.jpg?f=fotoalbum_large

tipje: ik wilde stickers aan de zijkant er af hebben maar was ik vergeten te vragen bij het maken van de hand over afspraak. Je kan Polestar Beesd (nog) niet rechtstreeks bellen. Wel nog via Polestar support geprobeerd maar die gaven aan dat het ter plekke wel zou kunnen. Niet dus |:( , dat konden (wilden) ze niet te plekke even doen.

Moet ik dus nog geen keer bij de Volvo dealer laten doen. Waarschijnlijk doe ik dat pas als hij begin volgend jaar terug moet om een update te krijgen. Dus vraag daar naar op het moment dat je de afspraak maakt als je ze er af wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik kreeg vandaag een mailtje met bevestiging van Polestar. Niet geheel tegen de verwachting in stond daar "levering in januari 2021". Dus geheel volgens verwachting raakte ik niet in paniek, maar heb ik wel eventjes gebeld met hoe het zat.

Conclusie was gelijk aan eerder. Er gaat eea mis in communicatie. Dat wordt vanuit centraal gedaan en daar gaat nog wel eens wat fout (en/of daar wordt niet juist met uitzonderingssituaties rekening gehouden, zoals een door een LM georderde batch met auto's).

Wel is bevestigd dat het koppelen van het order-id aan het factory-number nu correct inderdaad is gedaan. En dat zij nu ook zien dat begin december de aflevering gepland staat (of stond). Gelijk aan wat de LM zei.

Daarnaast is bevestigd dat er 'binnenkort' contact vanuit het hand-over-center in Beesd contact opgenomen zal worden. Hij kon niet zien wanneer. Dat zou zomaar eerder kunnen zijn dan 'begin december' maar ook later. Dat komt omdat hij niet kon zien of het een auto betrof die direct uitgeleverd kan worden.

Ook is aangegeven dat ik binnenkort de kentekengegevens zal ontvangen. Normaliter wordt dat gedaan vanuit de LM. Maar hij raadde me met klem aan om als ik eind november niets had gehoord nog even contact met PS op te nemen.

Als laatste noemde hij nog dat (en dat lees je hier ook tussen de regels al door) Polestar de auto's 'zsm' uitlevert zodat voldaan kan worden aan de "in 2020 leveren" eis voor de bijtelling. Dat betekent dus dat auto's uitgeleverd worden waarbij de terugroepacties nog niet op zijn toegepast. Dat is een bewuste keus geweest en zorgt er voor dat je dus inderdaad in 2020 je auto hebt.

Het werd niet genoemd, maar ik maak er uit op dat alleen 'het hoogst noodzakelijke' wordt gedaan om te kunnen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
mvrooij schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:45:
[...]

Zo net eindelijk bevestiging gehad dat die van mijn compagnon ook binnen is. Volgende week worden de grillen gespoten, winterbanden erop gelegd, volledig klaar gemaakt en dan vrijdag de 20ste de aflevering om 14:00. Eindelijk!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
mvrooij schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:22:
[...]

Zo net eindelijk bevestiging gehad dat die van mijn compagnon ook binnen is. Volgende week worden de grillen gespoten, winterbanden erop gelegd, volledig klaar gemaakt en dan vrijdag de 20ste de aflevering om 14:00. Eindelijk!
Leuk! Ik ben heel benieuwd naar de gril. Ik krijg mijn P8 morgen, moet zeggen dat ik tot nu toe in de kleur die gril wel gaaf vind!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 16:05
Kallie123 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:34:
[P2]

tipje: ik wilde stickers aan de zijkant er af hebben maar was ik vergeten te vragen bij het maken van de hand over afspraak. Je kan Polestar Beesd (nog) niet rechtstreeks bellen. Wel nog via Polestar support geprobeerd maar die gaven aan dat het ter plekke wel zou kunnen. Niet dus |:( , dat konden (wilden) ze niet te plekke even doen.

Moet ik dus nog geen keer bij de Volvo dealer laten doen. Waarschijnlijk doe ik dat pas als hij begin volgend jaar terug moet om een update te krijgen. Dus vraag daar naar op het moment dat je de afspraak maakt als je ze er af wilt hebben.
Ik heb het gewoon zelf gedaan met een föhn. Eerst de sticker met de föhn verwarmen en dan trek je hem er zo vanaf zonder lijmresten.
Mocht je toch lijmresten hebben, dan gewoon weer even met de föhn erover en na-vegen met een katoenen doek. Die neemt de lijm zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:47:
[...]

Leuk! Ik ben heel benieuwd naar de gril. Ik krijg mijn P8 morgen, moet zeggen dat ik tot nu toe in de kleur die gril wel gaaf vind!
Ik moet nog een maand of 2 geduld hebben voor ik mijn auto krijg, maar die gril is wel iets wat ik nog steeds heftig overweeg.
Wat kost het bij jouw/jullie dealer en wat doen ze voor dat geld? Overspuiten van de bestaande gril en zijn. surround in glanzend zwart neem ik aan of gebruiken ze daar nieuwe onderdelen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:40:
[...]

Ik moet nog een maand of 2 geduld hebben voor ik mijn auto krijg, maar die gril is wel iets wat ik nog steeds heftig overweeg.
Wat kost het bij jouw/jullie dealer en wat doen ze voor dat geld? Overspuiten van de bestaande gril en zijn. surround in glanzend zwart neem ik aan of gebruiken ze daar nieuwe onderdelen voor?
Ze doen de grill plus de rand eromheen in dezelfde kleur als het dak en spiegels. Kosten 350 euro. Niet goedkoop maar wil wel dat t goed gebeurt. Heb gevraagd of ze eventueel de onderdelen van een zwarte variant konden bestellen maar dat ging helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:45:
[...]

Ze doen de grill plus de rand eromheen in dezelfde kleur als het dak en spiegels. Kosten 350 euro. Niet goedkoop maar wil wel dat t goed gebeurt. Heb gevraagd of ze eventueel de onderdelen van een zwarte variant konden bestellen maar dat ging helaas niet.
Dank voor de informatie....ben erg benieuwd hoe dat staat op de auto...vast en zeker heel mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:54:
[...]

Dank voor de informatie....ben erg benieuwd hoe dat staat op de auto...vast en zeker heel mooi.
Ik moest er even aan wennen maar vind de dichte eigenlijk wel passen bij deze auto. Zelf heb ik helemaal zwart omdat ik two tone niet zo mooi vind én het maakt de auto lekker anoniem.

Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
P2

De levering van mijn Polestar 2 is met een week naar achter verschoven. Reden: de herstelacties van de recall. Eerste week december kreeg ik nu te horen. Overigens nog steeds geen kenteken hoewel de auto al een tijd in NL in Beesd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzjunkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-08-2021
Gister Polestar gesproken op de chat, verbinding viel wel en tot mij verbazing belde ze netjes op.
Oorspronkelijk zou de mijne in de levering batch van 24/11 zitten. Hij bevestigden nu Thuis levering 2/12 door lokale HOS / Volvo dealer. Nog geen kenteken. Wel in NL. Trekhaak voorraad en montage geen vertraging, klusje van 1 uur door Volvo. Recall kon hij nog niet via het systeem inzien op VIN. Wel gaf hij aan dat de onderdelen er sowieso laatste week november voldoende op voorraad zijn in NL. Mocht door recall werk toch vertraging zijn, dan was deze max 1 week.

Toch fijn duidelijkheid in contact met Polestar

P2 Thunderstrucked Den Bosch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
Jazeker. Communicatie en klantgerichtheid is nu veel beter. Werd gisteren zelfs proactief gebeld door Polestar Support of het portaal nog steeds goed werkt. Heel netjes!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tmhe
Jaaaaa hier vandaag opgehaald!!!
Als een kind zo blij👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010

Rianata

Have you played Atari today?

Nou, kreeg zojuist telefoontje van de Volvo dealer; of ik donderdagavond tijd heb om mijn P8 op te komen halen? Ja natuurlijk!!!

Sneller dan gepland (stond voor eerste week december). Mijn contactpersoon gaf aan dat ze deze week 25 P8's willen uitleveren en dus ook 's avonds doorwerken. Donderdagavond bijvoorbeeld zijn ze met 3 collega's om P8's uit te leveren. Bevestiging dat ik nog een keer moet terugkomen voor update van software voor OTA, maar verder moet hij helemaal compleet zijn.

Ik kan mijn huidige BMW bij de Volvo dealer achterlaten, dat is dan weer netjes van Alphabet Lease. Geen gehannes wat dat betreft.

Nog 3 nachtjes slapen! Alleen dan nog geen oplaadpunt thuis :-\ die komt begin december pas, maar goed dat overleven we wel en meer excuses om even om / extra te rijden om de auto op te laden :-D

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rianata schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:28:
Nou, kreeg zojuist telefoontje van de Volvo dealer; of ik donderdagavond tijd heb om mijn P8 op te komen halen? Ja natuurlijk!!!

Sneller dan gepland (stond voor eerste week december). Mijn contactpersoon gaf aan dat ze deze week 25 P8's willen uitleveren en dus ook 's avonds doorwerken. Donderdagavond bijvoorbeeld zijn ze met 3 collega's om P8's uit te leveren. Bevestiging dat ik nog een keer moet terugkomen voor update van software voor OTA, maar verder moet hij helemaal compleet zijn.

Ik kan mijn huidige BMW bij de Volvo dealer achterlaten, dat is dan weer netjes van Alphabet Lease. Geen gehannes wat dat betreft.

Nog 3 nachtjes slapen! Alleen dan nog geen oplaadpunt thuis :-\ die komt begin december pas, maar goed dat overleven we wel en meer excuses om even om / extra te rijden om de auto op te laden :-D
Klinkt heel prettig! Dat is nogal wat zeg om 25 auto’s in een week af te gaan leveren, het klinkt alsof ze de organisatie daarvan goed hebben opgetuigd! Welke dealer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
[...]

Klinkt heel prettig! Dat is nogal wat zeg om 25 auto’s in een week af te gaan leveren, het klinkt alsof ze de organisatie daarvan goed hebben opgetuigd! Welke dealer is dat?
Nieuwenhuijse Zwolle

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Rianata schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:28:

Ik heb ook nog geen laadpaal ivm een nieuwe woning. Maar even naar de snellader en een bakkie koffie halen is echt leuk, althans vind ik haha

XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wesnam
jeej, ik heb een kenteken gekregen in de portal. En jawel, begint met een K.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoeMusashi
Hier idem! Ik mocht ook gelijk een afspraak bevestigen. Op 4 december ben ik 's middags aan de beurt! Dat wordt de nachtjes aftellen zoals vroeger met Sinterklaas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
JoeMusashi schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:48:
Hier idem! Ik mocht ook gelijk een afspraak bevestigen. Op 4 december ben ik 's middags aan de beurt! Dat wordt de nachtjes aftellen zoals vroeger met Sinterklaas :+
Jeej, dat is heel fijn! Wat was de planning voor aflevering? lig je voor op schema?
Ik ben al blij als ik 'm voor de kerst heb. Alles eerder is mooi meegenomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
Wesnam schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:53:
[...]

Jeej, dat is heel fijn! Wat was de planning voor aflevering? lig je voor op schema?
Zeker fijn!

Oorspronkelijk was de leverdatum 24-11. Kleine vertraging dus, maar zeker te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzjunkie
Hier ook kenteken binnen! Weer een stap dichterbij... Ik wil na levering direct even een mooie 360 video maken op de bosroute tussen Den Bosch en Eindhoven. Mocht iemand het leuk vinden om mee te rijden in beeld, stuur even een berichtje 👌🏻 Zelf ontvang ik dus een Thunder met slate interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
Ik zag in het overzicht dat er ook gisteren (zondag) een paar auto’s zijn afgeleverd. Bijzonder.... maar weer een aantal blije mensen erbij (denk/hoop ik)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Hebben de Volvo dealers de software update al ter beschikking om defect R10053 'In de software van de Battery Energy Control Module (BCEM) zit een fout.' op te lossen? Of is dit defect al bij iemand anders z'n P2 opgelost?

[ Voor 34% gewijzigd door wiljums op 16-11-2020 20:32 ]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik kreeg de mail dat ik een afspraak kon maken. Linkje werkte niet... Na inloggen ook géén order.

Gebeld met PS en had iemand aan de lijn die (terecht) al vrij geirriteerd was over het systeem (niet naar mij toe! Naar mij toe was hij super vriendelijk).

Heb wel m'n kenteken ook (ook beginnend met een K). Hij zei mij echter dat ik nog nagebeld zou worden door het HOS (hij vermoedde tussen 24 en 28 november). Ik kan er dan voor kan kiezen hem op te halen of evt thuis af te laten leveren. Hij zou al in Beesd staan. En volgens zijn planning zou het dan om begin december gaan. Volgens het RDW zouden er geen terugroepacties meer op staan.

Ik baal er een beetje van dat het linkje gewoon niet werkt, iets in mij zegt dat als die wel zou werken ik misschien een eerdere afspraak zou kunnen maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
tmhe schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:50:
Jaaaaa hier vandaag opgehaald!!!
Als een kind zo blij👍
Wat heb je precies opgehaald en zijn daar foto’s van? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
[...]

Mijn dealer deed het heel pragmatisch; hij vroeg of ik al het nodige gelezen had? Ja... en dus deed hij met een kopje koffie erbij de nodige papieren aan zijn desk, doek van de auto eraf en naar buiten. Daar een klein rondje gedaan, korte uitleg (10min) en hij schatte in dat ik wel graag wilde rijden en gewoon maar lekker moest gaan proberen. Alles in een half uurtje, dus dan lukt 25 in een week wel toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
wiljums schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:20:
Is de software update voor terugroepactie R10053 'In de software van de Battery Energy Control Module (BCEM) zit een fout.' al beschikbaar voor de dealers om toe te passen op de P2's?
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hier zegt......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesnam
Wesnam schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:53:
[...]

[p2]

Opeens kreeg ik de optie om 3 december thuis af te laten leveren. Meteen maar vastgezet natuurlijk. Dat is dus een aangename verrassing. 8 oktober besteld, onder voorbehoud nu dus 3 december geleverd. LM=leaseplan

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JNetze
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxsPiixhOCPkyXQLyWZRvVY9274=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCmt9IKW02A4LltozQYlMC2Q.jpg?f=fotoalbum_large
Net binnen bij de dealer, volgende week voor de deur! Ruim een week eerder dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJBoes
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
[P2]

Zojuist een mail ontvangen van Polestar om een aflevermoment te kiezen. Na het inloggen op de portal met mijn Polestar-ID (juiste e-mailadres) zie ik nog steeds de melding; Het lijkt erop dat je nog niet besteld hebt.

Iemand anders hier ook last van gehad na het ontvangen van deze mail? Heb al contact gehad met Polestar Support en die gaan kijken waar het misgaat :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzjunkie
GJBoes schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:35:
[P2]

Zojuist een mail ontvangen van Polestar om een aflevermoment te kiezen. Na het inloggen op de portal met mijn Polestar-ID (juiste e-mailadres) zie ik nog steeds de melding; Het lijkt erop dat je nog niet besteld hebt.

Iemand anders hier ook last van gehad na het ontvangen van deze mail? Heb al contact gehad met Polestar Support en die gaan kijken waar het misgaat :).
Hi, wat ik merk is dat m’n iphone app portal ook nog steeds achterloopt maar als ik de portal open via de iphone browser ik meer zie. Dacht zelfs via de desktop browser zelfs nog meer info bijgewerkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@GJBoes Ja, zie mijn post van gisteren: MaxxMark in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic"

Support zei tegen mij dat HOS uiteindelijk gaat bellen. Mochten ze bij jou een andere conclusie trekken (met name een die sneller tot oplevering van de auto leidt), laat het me weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Eindelijk ook een datum: 1 dec komt mijn P2 voor de deur. Deze ochtend werd ik nog geplaagd door Polestar met een uitnodiging voor een proefrit, maar zojuist kwam dan het lang verwachte mailtje. Hij is wel te groot voor in mijn schoen...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
guido66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:00:
Eindelijk ook een datum: 1 dec komt mijn P2 voor de deur. Deze ochtend werd ik nog geplaagd door Polestar met een uitnodiging voor een proefrit, maar zojuist kwam dan het lang verwachte mailtje. Hij is wel te groot voor in mijn schoen...
Die mail kreeg ik vandaag ook ... ben benieuwd hoe die Polestar nu echt rijdt, want ik ben er nog niet achter sinds ik de mijne 1/9 ontvangen heb 🤣.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om e-mail adressen met een gekoppeld VIN niet uit te nodigen voor een proefrit. Maar als ze bij Polestar hun moeite nu stoppen in het oplossen van problemen bij de support desk, dan wil ik dit wel door de vingers zien 👍🤪.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golow
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-11-2020
Auto is vandaag afgeleverd, ik denk met een vd laatste J nummerborden.
Verder geen uitleg dus dat wordt nog even uitvogelen hoe en wat kwa setup vd auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Het kenteken voor mijn P8 die ik morgen mag afhalen is K-467-BL.

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste