Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnikkerBak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 22:34
[P8] *O*

De mijne is gearriveerd bij de dealer, trekhaak staat in backorder

Nu nog mijn werkgever overtuigen om em uitgeleverd te krijgen, want eigenlijk zou ie eind december pas mogen rijden -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:25:
Ik ben net bij de Volvo dealer geweest aangezien de bouwdatum van mijn P8 13 oktober zou zijn en hij uiterlijk de 27ste bij de dealer zou zijn maar kreeg nu doodleuk te horen dat hij nog niet eens gebouwd is en de bouw vertraagd is met 3-4 weken.
Reden onbekend ...

Vind het maar een wazig verhaal maar als de P2 storingen ook invloed hebben op de bouw/levering van de P8 zie ik het somber in. Bij de dealer (Den Bosch) staan zeker 10-15 P8 te wachten op aflevering allemaal zonder kenteken. Je zou zeggen hup de weg op ...
Dat is wel heel apart. En meer konden ze er ook niet over zeggen dan? Of er ook andere P8's (door hen besteld) zijn vertraagd?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnikkerBak
Bij mij is tie dus vervroegd.... zou eigenlijk pas eind november gebouwd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24

Rianata

Have you played Atari today?

KnikkerBak schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:38:
[P8] *O*

Nu nog mijn werkgever overtuigen om em uitgeleverd te krijgen, want eigenlijk zou ie eind december pas mogen rijden -O-
Heb jij het dan over de trekhaak af fabriek? Die heb ik namelijk zo besteld maar geen signaal gekregen dat deze bij aflevering (gepland laatste week november) er nog niet op zou zitten.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnikkerBak
Rianata schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:18:
[...]

Heb jij het dan over de trekhaak af fabriek? Die heb ik namelijk zo besteld maar geen signaal gekregen dat deze bij aflevering (gepland laatste week november) er nog niet op zou zitten.
Ik heb mijn trekhaak als accessoire besteld bij de dealer zelf, en kreeg het idee dat hij de snelheid van levering ook even niet had verwacht
Maakt ook verder niet uit, de levering zou pas 29-12 plaats vinden, maar wie weet, net mn werkgever gesproken, die gaat kijken wat hij kan doen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 22:09
dnns85 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:22:
Ik heb sinds gister ook een kenteken voor de P2! Ordernummer 110099XX, VIN 0125XX.

De HOS zei vorige week dat de auto onderweg was, maar niet kon zien wanneer ze 'm binnen kregen. Benieuwd waar in het proces hij het kenteken krijgt, pas bij de dealer of als ie op op transport gaat vanuit de haven? Zag ook verschillende verhalen dat een kenteken nog niet heel veel zegt en het dan nog best lang kan duren, dus ik probeer niet al te enthousiast te worden, al kriebelt het wel 😉
Zegt niet heel veel, heb nu ruim 3 weken een kenteken. Maar ook 3 weken niets vernomen van Polestar (van LP sowieso nog nooit een communicatie bericht ontvangen).

Auto staat in Beesd volgens Polestar, is wachten op de omvormer onderdelen, wanneer die binnen komen doen ze geen uitspraak over. Hij hoopte volgende week en dat er dan ook communicatie zou volgen.

Met een kenteken zou daarna de uitlevering niet lang op zich laten wachten :*) .

Als die onderdelen uit China moeten komen kan het nog wel even duren vrees ik... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmhe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 13:50
Kon ook niet laten om toch even te bellen met Polestar support vandaag.
Persoon gaf aan dat mijne in Beesd staat en gisteren op kenteken is gezet. Hij gaf aan dat het zo’n 3 weken zou moeten duren om gereed te maken voor uitlevering. 🤞
Mocht ik na deze periode nog geen update hebben gehad via de portal, moest ik nogmaals bellen.

Komt steeds dichterbij en kan niet wachten 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Montalbano schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:39:
[...]

Dat is wel heel apart. En meer konden ze er ook niet over zeggen dan? Of er ook andere P8's (door hen besteld) zijn vertraagd?
Meer duidelijkheid gekregen over de vertraging. Auto is wel gebouwd in week 42. Maar alle P8's in die week en de week erna (43) staan nog in Gent wachtend op jawel een noodzakelijke software update! Eerder mogen ze niet op transport.
Auto's die ervoor zijn gebouwd en nu bij de dealer staan/komen krijgen daar de update.

De auto's die nu van de band rollen hebben de laatste update al.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Kallie123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:41:
[...]

Zegt niet heel veel, heb nu ruim 3 weken een kenteken. Maar ook 3 weken niets vernomen van Polestar (van LP sowieso nog nooit een communicatie bericht ontvangen).

Auto staat in Beesd volgens Polestar, is wachten op de omvormer onderdelen, wanneer die binnen komen doen ze geen uitspraak over. Hij hoopte volgende week en dat er dan ook communicatie zou volgen.

Met een kenteken zou daarna de uitlevering niet lang op zich laten wachten :*) .

Als die onderdelen uit China moeten komen kan het nog wel even duren vrees ik... :-(
Waar in de range zit jouw VIN dan? Nog een van de eerdere? Mijn VIN zit in de 12k. En bij RDW alleen de recall voor software zo te zien (R10053).

Mijn bestelling is in het begin enorm vertraagd door problemen in bestelproces. Misschien door de wat latere productie nu geluk dat alleen de software een update moet krijgen. Hij kon iig niet meer naar Beesd op transport dus dan hopen dat ie bij de dealer is.

Hopen dat ze die omvormer op jouw auto in Beesd snel kunnen vervangen. Je zit daar wel dicht op het vuur lijkt me. En die onderdelen uit China zullen ze toch wel invliegen lijkt me. Anders redden ze dit jaar niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Voor de kenteken fetisjisten (zoals ik 😀), de K serie lijkt nu vanaf 13-11 te starten.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
[P8]
Gisteren de dealer maar eens gebeld of er een update was. Mij de LM stond nog 22-12 als verwachte datum, waarbij de dealer al had aangegeven dat het waarschijnlijk zo rond eind November zou worden. Ivm plaatsen van een laadpaal (max 4 weken van tevoren) dus maar eens gebeld.

De dealer gaf aan dat ze de P8 binnen verwachten eind volgende week/begin de week erop. Dan ongeveer 1 week voor klaar maken (accessoires, poetsen, plastic eraf, etc).
Toen ik vroeg of hij toevallig kon zien wanneer hij gemaakt zou worden (enkelen hier hadden zo'n mooi overzicht) gaf hij aan dat de P8 al gemaakt is *O* , alleen in Gent staat te wachten tot de auto vrachtwagen vol is -O- .

Ik kreeg vanmorgen opeens een mail van de dealer met het bericht dat ze de P8 volgende week donderdag kunnen uitleveren _/-\o_ . Ik kan die zag zelf niet, maar 13-11 ga ik hem halen (16:00 - en nee, ik geloof niet in vrijdag de 13e). Nog 8 nachtjes wachten. Volgens @Montalbano is het wss nog een J.

De dealer had trouwens van Volvo begrepen dat er 2 kabels meegeleverd worden dit jaar. Vanaf volgend jaar is het maar 1 kabel. Ik heb niks gehoord over updates die nog geinstalleerd moesten worden of vervanging van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
KnikkerBak schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:43:
Bij mij is tie dus vervroegd.... zou eigenlijk pas eind november gebouwd worden
Balen, hopelijk mag ie wel eerder worden uitgeleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
Montalbano schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:39:
[...]

Niks van de dealer over gehoord dat er nog wat moet worden aangepast. Software kunnen ze natuurlijk zelf wel. Ze hadden deze week ook al een P8 uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:37:
[...]

Nee niks bijzonders
Thunder Grey
19 inch
Warmte pomp
Driver assist
Climate
Park assist + Visual Park (fisheye)

En een trekhaak ...
Die van mij is ook conform afgesproken bouw datum gemaakt, zal de trekhaak zijn gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 09:02
TheRebell schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:23:
[...]

Niks van de dealer over gehoord dat er nog wat moet worden aangepast. Software kunnen ze natuurlijk zelf wel. Ze hadden deze week ook al een P8 uitgeleverd.
Dat de P8 een update moest hebben voordat hij afgeleverd mocht worden was al bekend. Waarschijnlijk kost dat best een lange verbindingstijd per auto en de dealers hebben diezelfde computerkasten ook nodig voor hun normale onderhoudswerkzaamheden aan hun klanten-auto’s. De dealers zullen misschien wel geroepen hebben dat dat niet te combineren is. Daarom zal er wel besloten zijn dat het efficiënter is om die update voor vertrek uit Gent te doen. Niks geheimzinnigs aan lijkt me, gewoon handiger.
Zoiets zal er achter zitten.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Mga1600 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:57:
[...]

Dat de P8 een update moest hebben voordat hij afgeleverd mocht worden was al bekend. Waarschijnlijk kost dat best een lange verbindingstijd per auto en de dealers hebben diezelfde computerkasten ook nodig voor hun normale onderhoudswerkzaamheden aan hun klanten-auto’s. De dealers zullen misschien wel geroepen hebben dat dat niet te combineren is. Daarom zal er wel besloten zijn dat het efficiënter is om die update voor vertrek uit Gent te doen. Niks geheimzinnigs aan lijkt me, gewoon handiger.
Zoiets zal er achter zitten.
Enige wat ik hoorde is dat de P8 al gemaakt was en stond te wachten op transport. Als dat 'wachten op SW update' was dan had de dealer het vast ook wel eerlijk gezegd. Of hij up-to-date in Gent weg ging of dat ze dat in Rdaal doen, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
KnikkerBak schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:38:
[P8] *O*

Welke datum is hij gebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kallie123
dnns85 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:57:
[...]

Waar in de range zit jouw VIN dan? Nog een van de eerdere? Mijn VIN zit in de 12k. En bij RDW alleen de recall voor software zo te zien (R10053).

Mijn bestelling is in het begin enorm vertraagd door problemen in bestelproces. Misschien door de wat latere productie nu geluk dat alleen de software een update moet krijgen. Hij kon iig niet meer naar Beesd op transport dus dan hopen dat ie bij de dealer is.

Hopen dat ze die omvormer op jouw auto in Beesd snel kunnen vervangen. Je zit daar wel dicht op het vuur lijkt me. En die onderdelen uit China zullen ze toch wel invliegen lijkt me. Anders redden ze dit jaar niet meer.
VIN zit nog in de 10k, op kenteken geen terugroep acties te zien bij RDW. Laat besteld maar komt uit de grote pre-order batch van LP. Hope so dat het een beetje vlot gaat.

Maar ja, je doet er weinig aan. Nog even geduld hebben.

Als er door iemand nieuws te melden is omdat er beweging in zit lezen we het hier in ieder geval wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Void
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 11:34
VIN in de 3k. Initiele leverdatum 28 augustus. Vertrek uit Zeebrugge eind Juli...

Laatste bericht.. In week 47 (!) zouden de onderdelen moeten komen... Zonder vervangen van onderdelen wordt hij NIET uitgeleverd.. We worden nog maar 3 maanden aan het "nog twee weken lijntje gehouden".. Dat is nog niet genoeg. Ga nog maar een maandje extra wachten... Uiteraard zullen we je niet lastig vallen met updates, terugkoppeling of andere communicatie.. Lekker rustig... Benieuwd of hij dit jaar nog op naam komt te staan... Had ik ook maar niet op het laatste moment moeten bestellen, dat is vragen om moeilijkheden.. (April)

Goodbye Normal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnikkerBak
JohnDoe77 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:12:
[...]

Welke datum is hij gebouwd?
Heb ik geen idee van, zaterdag ga ik naar de dealer om em te bekijken, als ik het niet vergeet door de enthousiasme dan zal ik wat meer info vragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:47:
[...]
Meer duidelijkheid gekregen over de vertraging. Auto is wel gebouwd in week 42. Maar alle P8's in die week en de week erna (43) staan nog in Gent wachtend op jawel een noodzakelijke software update! Eerder mogen ze niet op transport.
Auto's die ervoor zijn gebouwd en nu bij de dealer staan/komen krijgen daar de update.

De auto's die nu van de band rollen hebben de laatste update al.
Ik heb er nog eens over nagedacht maar vind het toch een raar verhaal. Je gaat auto's niet 3-4 weken later uitleveren ivm software update. Want die moeten ze volgens mij voor het uitleveren sowieso nog krijgen bij de dealer om ze helemaal up to date uit te leveren. En 3-4 weken vertraging voor een update klinkt sowieso een beetje gek.
Wat mij logischer lijkt, is dat er ook bij de P8 een hardware issue is wat anders moet (die inverters van de P2 misschien?) en dat ze de reeds uitgeleverde gaan terugroepen, degene van week 44 en verder af fabriek al van de juiste voorzien hebben en degene van 42/43 alsnog in Gent gaan aanpassen.

Maar, dit is zo maar een gedachtenspinsel van mij, dus vooralsnog FAKE NEWS tot het tegendeel bewezen is :-)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:16:
[...]

Ik heb er nog eens over nagedacht maar vind het toch een raar verhaal. Je gaat auto's niet 3-4 weken later uitleveren ivm software update. Want die moeten ze volgens mij voor het uitleveren sowieso nog krijgen bij de dealer om ze helemaal up to date uit te leveren. En 3-4 weken vertraging voor een update klinkt sowieso een beetje gek.
Wat mij logischer lijkt, is dat er ook bij de P8 een hardware issue is wat anders moet (die inverters van de P2 misschien?) en dat ze de reeds uitgeleverde gaan terugroepen, degene van week 44 en verder af fabriek al van de juiste voorzien hebben en degene van 42/43 alsnog in Gent gaan aanpassen.

Maar, dit is zo maar een gedachtenspinsel van mij, dus vooralsnog FAKE NEWS tot het tegendeel bewezen is :-)
Ik heb mijn dealer nagevraagd, hopelijk laat hij mij vandaag wat meer weten hij heeft altijd goede connecties met Volvo zelf.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 12-08 15:25
mvrooij schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb mijn dealer nagevraagd, hopelijk laat hij mij vandaag wat meer weten hij heeft altijd goede connecties met Volvo zelf.
(y)
Goed initiatief, wat meer duidelijkheid zal voor velen prettig zijn schat ik in.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJBoes
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Zojuist met Polestar contact gehad. Ze konden mij niets meer vertellen dan dat de auto inmiddels "arrived by importer" is. Ik heb verder nog geen mail/info gehad vanuit Polestar en de LM weet mij ook niets te vertellen.

Meer mensen hiermee te maken? En iemand een idee wat de status "arrived by importer" zegt qua tijd tot levering en op kenteken zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
[...]

[...]

ik denk dat je gelijk hebt ! die van mij hangt al een week aan de stekker. zowel data als stroom.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
YouTube: The logistics complexity of launching XC40 Recharge EV production at...

Vanaf 3:20 heeft deze logistieke baas van Volvo het over learnings in het proces bij het maken van de P2. Wellicht refereert hij aan de hardware dingen.. (Pure speculatie, maar dat mag hier toch? ;-))

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
Net bij de dealer voor een apkaatje op de v60 en even gepolst naar de p8. Daar wordt vandaag de eerste P8 uitgeleverd. "Mijn" auto is inmiddels geproduceerd en word de 20e verwacht bij de dealer, 27e uitlevering incl. trekhaak en winterbanden reeds gemonteerd. Dealer had al voldoende wielen en trekhaken op voorraad besteld dus geen vertraging op dat vlak te verwachten. Dat het drie weken duurt voordat ie vanuit Gent naar Nederland komt zal ook met de update te maken hebben.
Kon een 2020 p8 "bemachtigen" vanwege een Covid gerelateerde annulering. Spijtig voor degene die om deze reden moest annuleren, meevaller voor mij. Bestelbon begin Oktober getekend en zeer waarschijnlijk eind November geleverd, niet slecht!

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jck82 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:35:
YouTube: The logistics complexity of launching XC40 Recharge EV production at...

Vanaf 3:20 heeft deze logistieke baas van Volvo het over learnings in het proces bij het maken van de P2. Wellicht refereert hij aan de hardware dingen.. (Pure speculatie, maar dat mag hier toch? ;-))
Dat lijkt me echt een broodje aap: deze opnames zijn half september online gekomen lang voordat er issues op grote schaal bekend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Mga1600 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:53:
[...]

Dat lijkt me echt een broodje aap: deze opnames zijn half september online gekomen lang voordat er issues op grote schaal bekend waren.
haha je hebt helemaal gelijk!

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:53:
[...]

Wellicht al wel bekend bij Volvo zelf?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
[p2]

Mail van LP:
Goed nieuws! We hebben van Polestar bericht ontvangen dat uw auto is aangekomen. Deze wordt klaargemaakt. Polestar neemt spoedig contact met u op om de afleverdatum te plannen.
De vraag is natuurlijk, wáár is de auto aangekomen? In NL, in Beesd, dealer? vragen, vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 14:44
Wesnam schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
[p2]

Mail van LP:

[...]

De vraag is natuurlijk, wáár is de auto aangekomen? In NL, in Beesd, dealer? vragen, vragen...
Ik ben benieuwd welk vervolg dit mailtje heeft, beter gezegd hoe snel we nu wel duidelijkheid krijgen.
Zojuist ontvang ik dezelfde mail, maar mijn auto staat al sinds 23 oktober bij de lokale dealer. Staat ook al op kenteken, weet niet of dat bij jou ook zo is? De vertraging is natuurlijk het gevolg van de recall.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
Ik mag me ook hier melden :)

Op de valreep via LP een P2 kunnen bestellen. In eerste instantie verschillende geluiden: wel mogelijk, toch niet..nu toch wel.
Lijkt erop dat ik uiteindelijk een auto krijg die gecancelled was bij Polestar. (Ik kon ook maar uit 2 vaste configuraties kiezen)

Ik heb de app (aangemeld met email van werk), maar daar staat uiteraard/helaas geen auto gekoppeld.
Voor mij is de voornaamste vraag of de auto idd nog dit jaar op kenteken staat en uiteraard wanneer de levering zou zijn. Weet ik ook wanneer ik mijn Volvo kan verkopen/inruilen :p

Iemand toevallig ervaring met een soortgelijke situatie? Het enige wat ik nu heb is een bevestiging van de bestelling en een factory nummer (geen order nummer).
Heb Polestar gebeld en de collega die iets met factory nummer zou kunnen was er niet.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
Gs320 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:49:
[...]

Ik ben benieuwd welk vervolg dit mailtje heeft, beter gezegd hoe snel we nu wel duidelijkheid krijgen.
Zojuist ontvang ik dezelfde mail, maar mijn auto staat al sinds 23 oktober bij de lokale dealer. Staat ook al op kenteken, weet niet of dat bij jou ook zo is? De vertraging is natuurlijk het gevolg van de recall.
Nee, staat nog niet op kenteken en uitleverlocatie staat vooralsnog in Beesd. Ik zie overigens de inleverpagina van LP dat als ik kies voor 'op locatie laten ophalen' de inleverlocatie automatisch bij Polestart Beesd staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWPr-NbIbSW83Y8x5qKdyAqUBNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HIhXwmcfzT2DNk285ZLSBW1p.jpg?f=user_large

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:26:
[...]

Wellicht al wel bekend bij Volvo zelf?

Gr.
Dit klinkt als complot denken. Volvo heeft al eerder per memo aan de dealers aangegeven dat er een update in week 49 volgt voor alle auto’s en dat er geen klantenautos zullen worden afgeleverd voor week 44 vanwege een noodzakelijke tussen-update. Niets geheimzinnigs.
Nu is er voor al geproduceerde, maar nog niet geleverde auto’s kennelijk besloten om die update in Gent te dienen niet bij de dealers. Ik denk vanwege de druk op de dealer-capaciteit.
Niet gek toch? Denk echt niet dat je er meer achter moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
Pr8chtig schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:36:
Net bij de dealer voor een apkaatje op de v60 en even gepolst naar de p8. Daar wordt vandaag de eerste P8 uitgeleverd. "Mijn" auto is inmiddels geproduceerd en word de 20e verwacht bij de dealer, 27e uitlevering incl. trekhaak en winterbanden reeds gemonteerd. Dealer had al voldoende wielen en trekhaken op voorraad besteld dus geen vertraging op dat vlak te verwachten. Dat het drie weken duurt voordat ie vanuit Gent naar Nederland komt zal ook met de update te maken hebben.
Kon een 2020 p8 "bemachtigen" vanwege een Covid gerelateerde annulering. Spijtig voor degene die om deze reden moest annuleren, meevaller voor mij. Bestelbon begin Oktober getekend en zeer waarschijnlijk eind November geleverd, niet slecht!
Dat zijn de betere berichten. Ik ben nieuw op dit forum, maar volg de berichten al een poosje met belangstelling. Heb mijn P8 reeds eind oktober vorig jaar besteld. Hij zou op 29-10 bij de dealer worden geleverd. Dat bleek niet het geval te zijn. Bij navraag werd mij gezegd dat hij afgelopen dinsdag geleverd zou worden. Tot op heden niets gehoord. Communiceren id niet het sterkste punt bij Volvo. Na 10 eerdere prima Volvo ervaringen valt het deze keer erg tegen. Je moet overal zelf achteraan. Laat Volvo open en eerlijk communiceren dan is het allemaal voor iedereen begrijpelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Wesnam schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
[p2]

Mail van LP:

[...]

Ik heb dezelfde mail binnengekregen vandaag.
Vorige week toen ik polestar aan de lijn had, zeiden zij dat mijn auto in het begin van nov bij de dealer/HOS zou aankomen en daarna nog 1,5 week zou duren.

Maar weet niet of er enige vertragingen zijn door de recalls.

Overigens vroeg ik mij af hoe het moet met winterbanden, op de site van Polestar staat dat die meegeleverd worden in de auto. Maar ik weet niet of mijn winterbanden via LP lopen of Polestar. En of ik dus de banden in mijn auto meegeleverd krijg of dat ze meteen naar het bandencentrum gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:02
fyr0 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:26:
[...]

Ik heb dezelfde mail binnengekregen vandaag.
Vorige week toen ik polestar aan de lijn had, zeiden zij dat mijn auto in het begin van nov bij de dealer/HOS zou aankomen en daarna nog 1,5 week zou duren.

Maar weet niet of er enige vertragingen zijn door de recalls.

Overigens vroeg ik mij af hoe het moet met winterbanden, op de site van Polestar staat dat die meegeleverd worden in de auto. Maar ik weet niet of mijn winterbanden via LP lopen of Polestar. En of ik dus de banden in mijn auto meegeleverd krijg of dat ze meteen naar het bandencentrum gaan..
Nee, Polestar heeft het over winterWIELEN, niet winterBANDEN, die gaat de LM natuurlijk voor je regelen.. :-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
pertinent schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:35:
[...]

Nee, Polestar heeft het over winterWIELEN, niet winterBANDEN, die gaat de LM natuurlijk voor je regelen.. :-]
Kijk, daar kan ik wat mee. Ik had al zo'n vermoeden, bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
Petzun schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:06:
[...]

(y)
Goed initiatief, wat meer duidelijkheid zal voor velen prettig zijn schat ik in.
Oké net bij de dealer geweest en mijn auto gezien, foto's post ik later!

Goede nieuws is dat ze er gisteren nog 1 opgeleverd hebben!
Als ze aankomen maken ze hem gebruiksklaar door alle plastic eraf te halen, 100% te laden en installeren alle updates die op moment klaarstaan. Hij gaf aan om vast te zorgen voor een Google account dit maakt het een stuk makkelijker met afleveren.

Momenteel is er bij hun niks bekend waardoor P8's niet uitgeleverd kunnen worden. Die van mijn collega is ook zelfs al onderweg (Chassisnummer bekend plus vertrek vanuit de haven sinds enkele dagen) en binnen 5 dagen binnen bij de dealer! Blijkbaar hebben ze erg goed de snelheid erin op moment.

Hij gaf wel aan dat in week 49/50 de P8 terug moet voor "de grote update". Dan gaat de app werken en de overige functies die hier al zijn aangegeven. Auto werkt verder naar behoren en er zijn verder geen problemen bekend.

Van onze P8's worden volgende week direct de grillen in het zwart gespoten en zoals het er nu naar uitziet zal de aflevering plaats vinden op 16 of 17 November. Al bij al dus erg positief!

Ook heel erg blij met de 20" velgen, vind ze in werkelijkheid nog veel mooier dan op de foto!

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1xEBOVVn8578I6ibfsgX1UlSug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2J23u2loVfqJ5h6Tk9ZjdBV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHN2XE9AoSCF4cCESE6s4Bkf9eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9jk0JIfaV40xavearpxiXlb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN-qHiEesF61c4riWYrKwIo1brw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJyaBsqxnK0akyotlkaRbttp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door mvrooij op 06-11-2020 15:36 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:12:
[...]

Als ze aankomen maken ze hem gebruiksklaar door alle plastic eraf te halen, 100% te laden en installeren alle updates die op moment klaarstaan. Hij gaf aan om vast te zorgen voor een Google account dit maakt het een stuk makkelijker met afleveren.

Momenteel is er bij hun niks bekend waardoor P8's niet uitgeleverd kunnen worden. Die van mijn collega is ook zelfs al onderweg (Chassisnummer bekend plus vertrek vanuit de haven sinds enkele dagen) en binnen 5 dagen binnen bij de dealer! Blijkbaar hebben ze erg goed de snelheid erin op moment.

Hij gaf wel aan dat in week 49/50 de P8 terug moet voor "de grote update". Dan gaat de app werken en de overige functies die hier al zijn aangegeven. Auto werkt verder naar behoren en er zijn verder geen problemen bekend.

Van onze P8's worden volgende week direct de grillen in het zwart gespoten en zoals het er nu naar uitziet zal de aflevering plaats vinden op 16 of 17 November. Al bij al dus erg positief!
Dat geeft wat prettige duidelijkheid. Mooi dat je dit bent nagegaan. En erg leuk dat jouw P8 al binnen was!
De extra aandacht/vertraging in Gent zal dus inderdaad om de auto's gaan die voor week 44 van de band zijn gerold.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:12:
[...]

Ook heel erg blij met de 20" velgen, vind ze in werkelijkheid nog veel mooier dan op de foto!

Foto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig inderdaad.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gs320
Onder andere aan @fyr0 & @Wesnam.
Zojuist nog eens contact gehad met Polestar. Ditmaal een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen. Hij wist mij te vertellen dat mijn auto momenteel in Beesd stond samen met nog 200 andere Polestars. Dit zijn de polestars die nog uitgeleverd moeten worden. Mijn auto hebben ze teruggehaald bij de lokale dealer omdat de recall dus in Beesd wordt verholpen. De recall gaat ca. 2-3 weken in beslag nemen voor deze 200 auto's, daar is deze week (45) al bij ingerekend. Uiterlijk week 47 zijn deze 200 auto's dus gereed voor uitlevering. Dit gebeurd vervolgens via de lokale dealer of vanuit Beesd.
Daarnaast moeten er nog 1000 al rijdende polestars terug, dit gebeurd aansluitend en zal dus nog wat langer in beslag nemen.

Of het verhaal helemaal klopt laat ik in het midden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kallie123
P2
Gs320 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:27:
Zojuist nog eens contact gehad met Polestar. Ditmaal een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen. Hij wist mij te vertellen dat mijn auto momenteel in Beesd stond samen met nog 200 andere Polestars. Dit zijn de polestars die nog uitgeleverd moeten worden. Mijn auto hebben ze teruggehaald bij de lokale dealer omdat de recall dus in Beesd wordt verholpen. De recall gaat ca. 2-3 weken in beslag nemen voor deze 200 auto's, daar is deze week (45) al bij ingerekend. Uiterlijk week 47 zijn deze 200 auto's dus gereed voor uitlevering. Dit gebeurd vervolgens via de lokale dealer of vanuit Beesd.
Daarnaast moeten er nog 1000 al rijdende polestars terug, dit gebeurd aansluitend en zal dus nog wat langer in beslag nemen.

Klinkt heel plausibel. Die van mij staat ook in Beesd. Ben benieuwd of ze die 2 a 3 weken gaan halen. Gisteren zei Polestar dat het wachten is op de onderdelen voordat ze daar mee aan de slag kunnen. 200 auto's aanpassen is een aardig klusje 8)7

We gaan het zien of over 2 weken de eerste uitleveringen via Beesd gaan plaats vinden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
Kallie123 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:37:
P2

[...]

Klinkt heel plausibel. Die van mij staat ook in Beesd. Ben benieuwd of ze die 2 a 3 weken gaan halen. Gisteren zei Polestar dat het wachten is op de onderdelen voordat ze daar mee aan de slag kunnen. 200 auto's aanpassen is een aardig klusje 8)7

We gaan het zien of over 2 weken de eerste uitleveringen via Beesd gaan plaats vinden :Y
Hij vertelde inderdaad 2-3 weken vanaf deze week gerekend.
Maar daarna vertelde hij dat het zomaar kan zijn dat de dealer me begin volgende week al belt om iets in te plannen. Maar daar ga ik nog maar even niet van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Gs320 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:40:
[...]

Hij vertelde inderdaad 2-3 weken vanaf deze week gerekend.
Maar daarna vertelde hij dat het zomaar kan zijn dat de dealer me begin volgende week al belt om iets in te plannen. Maar daar ga ik nog maar even niet van uit.
Gezellige boel daar! :)

Mijn Polestar staat daar ook. Gisteren kreeg ik te horen dat deze 26-11 geleverd wordt. De medewerker dacht dat de update daarbij zat, maar was niet helemaal zeker. Sowieso dit jaar was zijn reactie.

Vanmiddag kreeg ik 2 mails: "Tijd om de checklist door te nemen" en "Binnenkort wordt uw Polestar afgeleverd". Zeggen die mails verder nog iets? Ik zie namelijk in het portaal geen verandering (wel VIN, geen kenteken en kan nog geen levertijd kiezen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Vandaag ook maat even nagevraagd bij Volvo. Mijn P8 stond op leverweek 53....blijkbaar houden ze ruime marges aan want de pruductie vind al week 47 plaats. Voor als nog zijn er verder geen vertragingen werd er gemeld.

Er stonden er vandaag al een aantal voor aflevering klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taJXPEbreRylKoQd6AXrGzCXA4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E7cXrvp9Okxess7pKAXCqHC0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U8DmEZYcf-BcV-X_kh9wT0tivU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s4E7VMCPKmurrLElR5zwZhDz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avWTbdFTMzxX_2CTbwnl6D0zp8g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k2NHOLzCnJ8SZM02th56yccL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJFwwMPz_0YUMKOEW54CYrk4-LY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tTvGelK6eLzMFO2POL3CGzs3.jpg?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door JP8 op 06-11-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Ik vroeg het eerder een keertje en volgens mij nooit reactie op gekregen (kan ook zijn dat ik over de reactie heen heb gelezen 8)7 ). Als ik contact opneem met ze, wat heb ik aan informatie nodig? Vanuit Athlon heb ik zover ik weet alleen maar interne referenties gekregen over de auto. Geen VIN, Factorynumber, of wat dan ook... Alleen dat Polestar in Beeds de "leverancier" is. Ik denk dat ik "iets meer" nodig heb toch :?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
MaxxMark schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:45:
[...]

Ik vroeg het eerder een keertje en volgens mij nooit reactie op gekregen (kan ook zijn dat ik over de reactie heen heb gelezen 8)7 ). Als ik contact opneem met ze, wat heb ik aan informatie nodig? Vanuit Athlon heb ik zover ik weet alleen maar interne referenties gekregen over de auto. Geen VIN, Factorynumber, of wat dan ook... Alleen dat Polestar in Beeds de "leverancier" is. Ik denk dat ik "iets meer" nodig heb toch :?
Je hebt inderdaad een ordernummer of factory nummer nodig (zijn gelijk aan elkaar). Ik heb die van mij van de leasemij ontvangen na enig aandringen. Op basis daarvan kan je informatie opvragen bij Polestar Support.
Daarnaast kan je ook obv het mailadres dat de leasemij heeft doorgegeven aan Polestar een Polestar ID aanmaken. Als het goed werkt (dat deed het bij mij na bijna 4 maanden), kan je inloggen en daar je order(status) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb inderdaad met hetzelfde mailadres bij Polestar geregistreerd (voordat de definitieve leaseorder door was). Daar zie ik nog altijd niets staan. Ik kan eens contact zoeken met Polestar Support en kijken of ze op basis van die informatie al wat kunnen zien. Anders wordt het toch schakelen met de LM en dáár meer info los proberen te krijgen. Thanks iig!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0

Dank je voor de update!
Vraag me af of het gaat lukken, maar we houden de hoop erin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesnam
JoeMusashi schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:03:
[...]

Gezellige boel daar! :)

Mijn Polestar staat daar ook. Gisteren kreeg ik te horen dat deze 26-11 geleverd wordt. De medewerker dacht dat de update daarbij zat, maar was niet helemaal zeker. Sowieso dit jaar was zijn reactie.

Vanmiddag kreeg ik 2 mails: "Tijd om de checklist door te nemen" en "Binnenkort wordt uw Polestar afgeleverd". Zeggen die mails verder nog iets? Ik zie namelijk in het portaal geen verandering (wel VIN, geen kenteken en kan nog geen levertijd kiezen).
Die 2 mails kreeg ik 29-10, terwijl ik te horen kreeg via support dat 25 december op z'n vroegst ik de levering kan verwachten. Ben zeer benieuwd of ik 'm dit jaar nog kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Vanmiddag bij de dealer geweest om V40 op te halen maar uiteraard ook over de P8 gehad. Hij staat op status transport en moet komende woensdag 11/11 bij hen arriveren. Ze leveren alle P8’s binnen 2 weken na aflevering uit, liefst nog sneller ivm komende drukte.
Er stonden er al een flink aantal op de parking, net als P2’s overigens.

Aangaande het week 42/43 issue gaf hij aan meegekregen te hebben dat er een batch was met een vreemde bug in de software waardoor de auto’s niet willen starten en dat ze dat daarom daar op moeten lossen. Zij hadden er zelf geen uit die batch.
Zei er overigens ook bij dat dat zijn interpretatie was van de info die hij vluchtig doorgenomen had.

Ik heb nog wat foto’s gemaakt maar die zal ik in het andere topic plaatsen.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:17:
Vanmiddag bij de dealer geweest om V40 op te halen maar uiteraard ook over de P8 gehad. Hij staat op status transport en moet komende woensdag 11/11 bij hen arriveren. Ze leveren alle P8’s binnen 2 weken na aflevering uit, liefst nog sneller ivm komende drukte.

Aangaande het week 42/43 issue gaf hij aan meegekregen te hebben dat er een batch was met een vreemde bug in de software waardoor de auto’s niet willen starten en dat ze dat daarom daar op moeten lossen. Zij hadden er zelf geen uit die batch.
Zei er overigens ook bij dat dat zijn interpretatie was van de info die hij vluchtig doorgenomen had.

Mijn dealer bevestigde juist vanmiddag dat het updaten gewoon teveel tijd kost voor de dealers. Kost meerdere uren per auto. Daarom is er afgesproken dat ze die software alsnog eerst in Gent bijwerken dan pas afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:25:
[...]

Mijn dealer bevestigde juist vanmiddag dat het updaten gewoon teveel tijd kost voor de dealers. Kost meerdere uren per auto. Daarom is er afgesproken dat ze die software alsnog eerst in Gent bijwerken dan pas afleveren.
Dat klinkt ook plausibel. En ik geloof toch al niet alles wat ze zeggen. Hoe dan ook wel een tikje zuur voor de mensen uit die batch.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:25:
[...]

Klopt mijn dealer zei precies hetzelfde, eerst volledig opladen en daarna enkele uren updaten hoorde bij de aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
JP8 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:26:
Vandaag ook maat even nagevraagd bij Volvo. Mijn P8 stond op leverweek 53....blijkbaar houden ze ruime marges aan want de pruductie vind al week 47 plaats. Voor als nog zijn er verder geen vertragingen werd er gemeld.

Er stonden er vandaag al een aantal voor aflevering klaar!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is deze niet gewoon van @mvrooij ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Haha ik dacht even hetzelfde maar deze zwarte P8 die er naast staat heeft de 19” velgen en bij mij waren het de 20”!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
[p2] Deze week veranderde mijn afleverlocatie van Beesd terug naar Dealer (Verkerk, Leidscherijn) en werd het kenteken zichtbaar in de Portal. RDW geeft geen terugroepactie op het kenteken. Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
pepijnkummel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:40:
[p2] Deze week veranderde mijn afleverlocatie van Beesd terug naar Dealer (Verkerk, Leidscherijn) en werd het kenteken zichtbaar in de Portal. RDW geeft geen terugroepactie op het kenteken. Ben benieuwd...
Wat is jouw verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De afgelopen vier weken heb ik nog steeds maar 1 andere P2 gezien in de stad waar ik woon. Hoe lang zal dat nog duren? Ook nu de goedkopere variant is aangekondigd voor 2021 verwacht ik dat het aantal wel toe zal nemen. Ik ben heel benieuwd waar het gaat eindigen. Komen er net zoveel P2s als er M3s rond rijden? Of blijft het een toch wat meer bijzondere auto zoals bijvoorbeeld een Audi TT?

Overigens liet ik me gisteren voor het eerst rijden. Toen merkte ik op dat de P2 voor mij als passagier totaal niet comfortabel voelde. De stoelen zijn hard/stevig en de harde vering is merkbaar meer aanwezig dan wanneer ik zelf tijd. Ik ben benieuwd of jullie ook die ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Aghanim schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:20:
De afgelopen vier weken heb ik nog steeds maar 1 andere P2 gezien in de stad waar ik woon. Hoe lang zal dat nog duren? Ook nu de goedkopere variant is aangekondigd voor 2021 verwacht ik dat het aantal wel toe zal nemen. Ik ben heel benieuwd waar het gaat eindigen. Komen er net zoveel P2s als er M3s rond rijden? Of blijft het een toch wat meer bijzondere auto zoals bijvoorbeeld een Audi TT?

Overigens liet ik me gisteren voor het eerst rijden. Toen merkte ik op dat de P2 voor mij als passagier totaal niet comfortabel voelde. De stoelen zijn hard/stevig en de harde vering is merkbaar meer aanwezig dan wanneer ik zelf tijd. Ik ben benieuwd of jullie ook die ervaring hebben?
Ik denk dat we vooral veel EV’s van VAG zullen gaan zien in het wat goedkopere segment gedurende de komende jaren, zoals ID3 en 4 en de Skoda varianten daarop. Van de ID3 rijden er inmiddels al 2800 rond in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Aghanim schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:20:

Viel mij bij de proefrit ook al op toen mijn echtgenote reed. Keurige rijstijl zonder al te gekke acceleraties en toch stapte ik uit met een licht gevoel van wagenziekte. In onze V70 kan ik er uren naast zitten zonder deze ervaring maar in de P2 waren 30 minuten genoeg. P2 maar besteld zonder PP en 19inch wielen in de hoop dat dit iets helpt. Over een paar weken weten we het <+:) ?. Auto staat inmiddels op kenteken en is dus in NL :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had daarom al bewust de non-PP genomen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lexieee68 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:50:
[...]

Viel mij bij de proefrit ook al op toen mijn echtgenote reed. Keurige rijstijl zonder al te gekke acceleraties en toch stapte ik uit met een licht gevoel van wagenziekte. In onze V70 kan ik er uren naast zitten zonder deze ervaring maar in de P2 waren 30 minuten genoeg. P2 maar besteld zonder PP en 19inch wielen in de hoop dat dit iets helpt. Over een paar weken weten we het <+:) ?. Auto staat inmiddels op kenteken en is dus in NL :)F
Kan het zijn dat die lichte wagenziekte het gevolg was van rijden in one-pedal mode?
Daarin bemerk je een fractioneel maar constant accelereren en vertragen a.g.v. een lichte voetbeweging waarop de auto onmiddellijk reageert. Voor de bestuurder went dat waarschijnlijk wel omdat die ‘in controle’ is, de passagier moet het lijdzaam ondergaan.
Dat was onze ervaring gisteren met proefrijden (P8) in ieder geval. Toen OPD uitgezet was was het prima. Later weer even aangezet en ik kreeg meteen weer ‘klachten’ van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:13:
[...]

Kan het zijn dat die lichte wagenziekte het gevolg was van rijden in one-pedal mode?
Daarin bemerk je een fractioneel maar constant accelereren en vertragen a.g.v. een lichte voetbeweging waarop de auto onmiddellijk reageert. Voor de bestuurder went dat waarschijnlijk wel omdat die ‘in controle’ is, de passagier moet het lijdzaam ondergaan.
Dat was onze ervaring gisteren met proefrijden (P8) in ieder geval. Toen OPD uitgezet was was het prima. Later weer even aangezet en ik kreeg meteen weer ‘klachten’ van mijn vrouw.
Nu je dat zegt zou dat zo kunnen zijn geweest inderdaad. OPD was wel even wennen. Misschien keek ik ook wel wat minder naar buiten dan normaal omdat ik het mooie interieur aan het bewonderen was en uiteraard ook het display grote aantrekkingskracht heeft. We gaan het zien. OPD op standje uit dan straks en lekker cruisen oOo Het wachten is bijna afgelopen :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
Teller staat nu op 54 afgeleverde P8-en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
JoeMusashi schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:35:
[...]

Wat is jouw verwachte leverdatum?
Laatste keer dat ik belde gaven ze de week van 16/11 aan terwijl er in de portal december stond, en dat staat er nog steeds, ga van de week weer eens bellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
Montalbano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:17:

[P8] Dit was dan waarschijnlijk bij die van mij het geval. inmiddels is de auto storingsvrij en kan ik hem dinsdag ophalen. kan niet wachten in ieder geval

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V4Qs3E9YDk9qNvb37McoDyey5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlkJH4Y41sfvTVWWPDSIbNR9.jpg?f=fotoalbum_large
Ik moest vanochtend wat ophalen in Oosterhout en kwam daar deze vrachtwagen uit Litouwen tegen. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze hier gebracht worden.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:16:
[...]

[P8] Dit was dan waarschijnlijk bij die van mij het geval. inmiddels is de auto storingsvrij en kan ik hem dinsdag ophalen. kan niet wachten in ieder geval
Mooi - alvast veel plezierige en veilige kilometers gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:19:
[...]

Mooi - alvast veel plezierige en veilige kilometers gewenst
Thanks! wanneer komt die van jou? ik rijd nu een leen XC40. het hoog rijden bevalt me echt super en de auto is verassend wendbaar. kom uit een passat GTE, die geen enkele sportieve aspiratie had

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:29:
[...]

Thanks! wanneer komt die van jou? ik rijd nu een leen XC40. het hoog rijden bevalt me echt super en de auto is verassend wendbaar. kom uit een passat GTE, die geen enkele sportieve aspiratie
Januari pas.
Het is een privé auto dus bijtelling speelt bij mij niet. Ik kon iemand anders blij maken met een productieplaats dit jaar terwijl ik zelf zoiets had van ‘als ik een paar weken langer wacht heb ik een auto uit 2021’. Die brengt misschien t.z.t. een beetje betere inruilprijs op dan een auto uit 2020.

We hebben nog een auto (VW Campertje) waar we ons voorlopig prima mee redden.

Maar gisteren wel proefgereden in de P8 en nu kriebelt het want dat was een uiterst prettige ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Misschien heeft het antwoord hier al gestaan, maar hoe zit dat nu met kentekens? Mijn P8 is gister bij de dealer aangekomen en zaterdag kan ik hem halen. Wanneer vragen zij een kenteken aan? :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
Ze vragen het kenteken pas aan als de auto binnen is. Dat hele proces duurt ongeveer 4 werkdagen. Dan nog even aan de computer en poetsen. Vandaar

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:13:
Misschien heeft het antwoord hier al gestaan, maar hoe zit dat nu met kentekens? Mijn P8 is gister bij de dealer aangekomen en zaterdag kan ik hem halen. Wanneer vragen zij een kenteken aan? :F
Kenteken is dan al bekend, dat is aangevraagd toen de auto in NL kwam.
De dealer doet de tenaamstelling op de dag van aflevering en die datum komt dan op het kentekenbewijs te staan als ‘eerste toelating’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:29:
[...]

Kenteken is dan al bekend, dat is aangevraagd toen de auto in NL kwam.
De dealer doet de tenaamstelling op de dag van aflevering en die datum komt dan op het kentekenbewijs te staan als ‘eerste toelating’
Dan kunnen we de K-serie wel vergeten.
Hè wat balen nou, dat die auto’s zo snel geleverd worden 😀

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Hahaha, precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Heeft iemand hier de auto direct goed schoongemaakt (kleien etc?) en hoe is de ervaring hoe de lal van de P8 is? Ik overweeg dat wel te gaan doen en dan een coating erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Montalbano schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:30:
[...]

Dan kunnen we de K-serie wel vergeten.
Hè wat balen nou, dat die auto’s zo snel geleverd worden 😀
? Of wilde je eigenlijk graag een K hebben? Die heb ik nu dus een andere letter is weer eens wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
JohnDoe77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:40:
Heeft iemand hier de auto direct goed schoongemaakt (kleien etc?) en hoe is de ervaring hoe de lal van de P8 is? Ik overweeg dat wel te gaan doen en dan een coating erop.
Ga er iig niks mee doen (niet coaten etc). Is een leasebak en wil hem wel netjes houden maar niet meer dan rondje wasstraat en stofzuiger op z’n tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
TheRebell schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:49:
[...]

? Of wilde je eigenlijk graag een K hebben? Die heb ik nu dus een andere letter is weer eens wat anders ;)
Ach, was leuk geweest, maar ik zou hem er geen dag later voor geleverd willen hebben hoor

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik neem me dat bij iedere nieuwe auto weer voor, om hem met de hand te gaan wassen en coaten etc maar na 2 maanden is het dan toch weer gewoon een auto. Ben wel altijd zuinig en netjes met mijn (en andermans) spullen, maar wordt wel een abonnementje wasstraat.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
Montalbano schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:56:
[...]

Ik neem me dat bij iedere nieuwe auto weer voor, om hem met de hand te gaan wassen en coaten etc maar na 2 maanden is het dan toch weer gewoon een auto. Ben wel altijd zuinig en netjes met mijn (en andermans) spullen, maar wordt wel een abonnementje wasstraat.
Haha hoe herkenbaar :) . Ik neem me ook altijd voor om de auto dan wat vaker te wassen (wel wasstraat) maar uiteindelijk gebeurt het toch minder vaak en pas als hij er Toch wat vies uit begint te zien (of na een periode van sneeuw met strooien ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
De lak van de P8 is natuurlijk nog kakelvers bij aflevering en ik heb me wel eens laten vertellen dat je die eerst een paar maanden moet laten uitharden voordat je wilde dingen mee gaat doen.
De P2’s zijn al een tijdje onderweg geweest en wellicht zou je dat polijsten dan wel meteen kunnen doen.

Ik ben zelf geen poetser, vind de lak mooi genoeg zoals die geleverd wordten was ‘m af en toe met de hand. De binnenkant hou ik wel altijd netjes bij.....

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 08-11-2020 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:20:
[...]

De lak van de P8 is natuurlijk nog kakelvers bij aflevering en ik heb me wel eens laten vertellen dat je die eerst een paar maanden moet laten uitharden voordat je wilde dingen mee gaat doen.
De P2’s zijn al een tijdje onderweg geweest en wellicht zou je dat polijsten dan wel meteen kunnen doen.

Ik ben zelf geen poetser, vind de lak mooi genoeg zoals die geleverd wordten was ‘m af en toe met de hand. De binnenkant hou ik wel altijd netjes bij.....
Ik heb afgelopen week mijn oude leaseauto ingeleverd nadat ik hem vanbinnen heb schoongemaakt. Voelde wel heel erg lekker, zo'n schone auto. Dus bij deze leaseauto ga ik alles anders doen ;)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:44:
[...]

Januari pas.
Het is een privé auto dus bijtelling speelt bij mij niet. Ik kon iemand anders blij maken met een productieplaats dit jaar terwijl ik zelf zoiets had van ‘als ik een paar weken langer wacht heb ik een auto uit 2021’. Die brengt misschien t.z.t. een beetje betere inruilprijs op dan een auto uit 2020.

We hebben nog een auto (VW Campertje) waar we ons voorlopig prima mee redden.

Maar gisteren wel proefgereden in de P8 en nu kriebelt het want dat was een uiterst prettige ervaring!
Dat is wel erg attent van je! inderdaad een auto 2021 is privé beter. Ik heb vorige week een leenauto gekregen van de dealer omdat ze me twee keer af hebben moeten bellen omdat de auto wat nukken vertoonde. Daar ben ik wel superblij mee.

Dat weekend daarvoor moesten we ons redden met de Yaris van mijn vrouw. Dat is wel even goed voor de nederigheid en waardeer ik nog meer wat voor mazzel ik heb dat ik zo'n mooie auto mag rijden.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Sebas84! schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb afgelopen week mijn oude leaseauto ingeleverd nadat ik hem vanbinnen heb schoongemaakt. Voelde wel heel erg lekker, zo'n schone auto. Dus bij deze leaseauto ga ik alles anders doen ;)
Ik ga je over 3 maanden hieraan herinneren :)
Mooi dat je P8 nu snel wordt geleverd.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:29
Sebas84! schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:37:
[...]

Ja dat! Ik heb mijn Passat GTE vrijdag laten reinigen bij zo’n cleaning service die dat normaliter voor de dealer doet. Eind van de maand moet ik hem ook inleveren. Maar damn! Dit had ik veel eerder moeten doen. Voor 120 ga ik lekker elk jaar langs: je auto is weer helemaal schoon en ruikt ook weer als nieuw :-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb deze week ook nog gesproken met mijn volvo dealer maar zij hebben nog geen P8 om proef mee te rijden helaas. Mijn eigen P8 komt eind nov/begin dec.

Waar rijden jullie proef met een P8, wellicht dat ik dan daar gewoon ook maar even ga kijken dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Blankinho schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:17:
Ik heb deze week ook nog gesproken met mijn volvo dealer maar zij hebben nog geen P8 om proef mee te rijden helaas. Mijn eigen P8 komt eind nov/begin dec.

Waar rijden jullie proef met een P8, wellicht dat ik dan daar gewoon ook maar even ga kijken dan.
Ze zijn nog erg schaars, maar ik reed vrijdag proef bij TVK in Alkmaar in een (Thunder Grey) exemplaar met 20” wielen.

Omdat ik nog moest vastleggen of het in mijn bestelling 20” of 19” zou moeten worden, kreeg ik die middag een uitnodiging om een oaar uur te rijden toen de auto net klaar was en voordat hij officieel voor proefritten vrijgegeven zou gaan worden.
De verkoper had er zelf nog niet eens in gereden.... zo vers was die auto.....

Vanaf zaterdag (gisteren) is de auto als demo beschikbaar begreep ik, maar er is veel belangstelling, dus het gaat volgens een afspraken lijst.

Je gaat trouwens qua rijden vast en zeker geen spijt krijgen van deze keuze! Hoewel ik al best wat gewend was van grotere Volvo’s. (o.m, diverse V70’s, XC60’s en een XC90T8) moet ik zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was door de combinatie van vermogen, stilte, gemak waarmee alles gaat, het weggedrag (de constante 4WD speelt daar een grote rol in denk ik), de handelbaarheid en het ‘bouwgevoel’ wat de auto je geeft (hij voelt rock-solid aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:47:
[P8]
Teller staat nu op 54 afgeleverde P8-en
Nu 72 als ik goed geteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Mga1600 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:20:
[...]

Nu 72 als ik goed geteld heb.
Heb je een link van deze lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Weet niet of Mga1600 deze bedoelt maar hier staat het ook https://opendata.rdw.nl/r...stelling%20%3E%2020201021

Of deze van -Sander : https://sanderpotjer.nl/volvoxc40p8/

[ Voor 13% gewijzigd door TheRebell op 08-11-2020 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Zie nu ook het overzicht door Sander gemaakt. Zie het "grote p2/p8 topic".

Dubbel gemeld zie ik nu.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
dirkkk! schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:15:
[...]

Heb je een link van deze lijst?
Ik heb de ‘link voor luie mensen’ (query) die eerder gegeven was in mijn favorieten geplakt en kan daarmee op ieder moment de ruwe data bekijken die de RDW dagelijks bijwerkt,
Maar de informatie die Sander nu op het andere kanaal publiceert is veel mooier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
[P8]

Net bericht van de Volvo dealer. Mijn P8 is afgelopen vrijdag 'geboren' en nu onderweg naar Nederland.

Afspraak voor volgende week dinsdag gepland voor aflevering! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Nu ook image toegevoegd aan de OP van dit leveringstopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fyr0

Kleine update, ik ben net gebeld dat ik mijn auto volgende week kan ophalen bij Bangarage in Amsterdam.
Alle updates zijn uitgevoerd en hij is niet onderdeel van een terugroep actie 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gs320
fyr0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:12:
[...]

Kleine update, ik ben net gebeld dat ik mijn auto volgende week kan ophalen bij Bangarage in Amsterdam.
Alle updates zijn uitgevoerd en hij is niet onderdeel van een terugroep actie 8)
Niet meer of nooit geweest? Letterlijk is het natuurlijk ook geen terugroepen als hij nooit is uitgeleverd ;)
Veel succes in ieder geval.
Pagina: 1 ... 23 ... 49 Laatste