Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:04
Moon 2020 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:23:
[...]
Ik realiseer me dat deze post ws niets verandert aan de situatie. Het is en blijft bizar dat klanten die een auto van €60k+ bestellen zo gegijzeld kunnen worden (€6k betalen voor annuleren ga ik echt niet op de toonbank leggen).
Ik wist nog niet van die 6k. Mij hebben ze bij verkoop aangegeven dat ik zelfs een week nadat ik het product heb ontvangen nog mag annuleren. Wat mij betreft is dat in nl juridisch ook zo. Wet kopen op afstand.

Buiten dat heeft men mij beloofd mij op de hoogte te houden. Nog nooit een mailtje ontvangen en telefonisch en per mail nooit wijzer geworden. Er is vanuit Polestar nog nooit contact geweest op enige wijze.

Men komt betreft het product niet na wat men beloofd heeft te zullen leveren. Phone as key, de app / etc. Komt in 2021 is niet de afspraak. Op zijn minst had het netjes geweest als ik daar over was geïnformeerd maar dat ter zijde.

Met alles volgens mij voldoende juridische grond om de order te annuleren. Ik zie ze graag voor de rechter. Eerst eens kijken hoe ze met mij gaan communiceren als ik dezelfde houding aanneem, ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moon 2020
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-12-2020
Arie van Dijk schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Ik wist nog niet van die 6k. Mij hebben ze bij verkoop aangegeven dat ik zelfs een week nadat ik het product heb ontvangen nog mag annuleren. Wat mij betreft is dat in nl juridisch ook zo. Wet kopen op afstand.

Buiten dat heeft men mij beloofd mij op de hoogte te houden. Nog nooit een mailtje ontvangen en telefonisch en per mail nooit wijzer geworden. Er is vanuit Polestar nog nooit contact geweest op enige wijze.

Men komt betreft het product niet na wat men beloofd heeft te zullen leveren. Phone as key, de app / etc. Komt in 2021 is niet de afspraak. Op zijn minst had het netjes geweest als ik daar over was geïnformeerd maar dat ter zijde.

Met alles volgens mij voldoende juridische grond om de order te annuleren. Ik zie ze graag voor de rechter. Eerst eens kijken hoe ze met mij gaan communiceren als ik dezelfde houding aanneem, ik kan niet wachten.
Ik lease de Polestar. Formeel ben ik dus niet de klant maar de leasemaatschappij. Leasemij is alleen doorgeefluik en heeft geen zin in gedoe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
P2Void schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Mag je in je handjes knijpen met die HOS.. De ene HOS is de andere niet blijkbaar.

Wordt echt ... ziek van dit hele proces.. Enkel kastjes en muren... "Volgende week", "Over twee weken" "Is onderweg" om er vervolgens zelf er achter te moeten komen dat er in al die weken 0 activiteit is geweest... Hoe vaak ik al heb moeten horen "ik begrijp uw situatie", "Knap dat u zo rustig blijft" allemaal met 0 actie om IETS aan de situatie te doen. Iedereen wijst naar de ander.. Niemand lijkt ook maar iets van verantwoordelijkheid te voelen of te nemen... Na 2,5 maand in Oosterhout stof te hebben staan vangen staat hij nu al 2 weken onaangeroerd bij de HOS.. 0 actie, 0 informatie, Polestar escalatie 0 actie, 3 "we bellen je terug" zonder terug bellen.. (Zelfs escalatie belt niet terug?! willen ze klanten kwijt of hebben ze gewoon ... aan ze?!)
Standaard verhaal "je hoeft zelf niets te doen", "hassle free". Toch maar weer zelf achteraan, blijkt de auto al een week lang alle lichten op groen te staan, maar de HOS wacht op Polestar en die zijn god weet wat aan het doen... Communicatie van lik me vestje... Nu zou hij op 2 november komen... 0 beweging, 0 contact, 0 actie... Eigen actie kwam weer te laat, want nu moet het weer op die recall wachten..(Daarvoor kwam er ook nog een "Misschien hebben we eind volgende week ruimte om een afleverdatum te gaan bepalen" langs)
Voorspelling komende week..: 0 actie van Polestar, 0 actie door HOS (Wij wachten op Polestar, doen echt NIETS als ze niet aan de gang worden gezet door Polestar en die voert ogenschijnlijk NIETS proactiefs uit, wachten op actie van Polestar... zou er niet op wachten...) Maandag krijgen ze te horen dat er wat vervangen moet worden, zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor die onderdelen er zijn... Hebben ze vast niet op het schap ligen voor paar duizend P2's.. Van de HOS hoef je ook niet te verwachten dat ze ook maar een beetje moeite gaan doen om aan de onderdelen te komen. Daarna zal het excuus COVID nog wel een paar keer langs komen, werd nu al gebruikt terwijl in rechtstreeks gesprek het eigen straatje schoon wordt geveegd met de melding "als we signaal krijgen van Polestar gaan we meteen over tot levering"... (Zijn daar nu ook een stuk of 10 P8's binnen gekomen dus al het Polestar werk zal wel weer naar achter worden geschoven... eerst eigen werk en dan kijken of er nog tijd is voor de concurent)
Iedereen spreekt elkaar tegen en iedereen verschuilt zich achter elkaar...
Polestar Support kan alleen in het systeem kijken maar ziet enkel wat statussen en gokken wat er aan de hand is. Escalatie kan ook enkel een mailtje sturen en hopen dat er een antwoord komt. HOS verschuilt zich volledig achter "wij moeten iets van Polestar horen" en voeren 0 initiatief... Als klant sta je machteloos aan de kant te kijken hoe de zooi in het honderd loopt... Hoe zorg je er voor dat al het enthousiasme voor een nieuwe auto de grond in wordt geboord.. Ongelofelijk... Kan straks alternatief vervoer gaan regelen omdat het blijkbaar te moeilijk is om een auto bij de klant te krijgen die half Juli al per boot is aangekomen..
Als dit het nieuwe normaal zou moeten zijn mag het heel snel weer af worden geschaft... What a joke...
Heb lang geduld gehad maar mijn klomp is gebroken.. Evenals het laastste restje vertrouwen in de Polestar organisatie..
Wat een bizar verhaal! Je leest hier heel veel problemen van andere tweakers over de communicatie en aflevering, maar als je het zo even recht uit het hart leest... geen goede reclame! :(

Ik ga eens kijken of ik wat voor je in beweging kan zetten. Kan niets beloven, maar net even wat mensen gemaild. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Void
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 11:34
Moon 2020 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:08:
[...]Ik lease de Polestar. Formeel ben ik dus niet de klant maar de leasemaatschappij. Leasemij is alleen doorgeefluik en heeft geen zin in gedoe.
De leasemaatschappij is inderdaad de partij waar Polestar zich weer achter probeert te verschuilen, maar ook die lopen tegen dezelfde muren. Zal niet de eerste keer zijn dat ze een week lang niet terug gebeld worden en krijgen dezelfde "over twee weken" als antwoord... Uiteindelijk zijn zij ook overgeleverd aan Polestar..

P2Avoid gaat het hopelijk niet worden... De auto schijnt veel goed te maken, maar zonde dat de organisatie er zo'n uitdaging van maakt...

Dank voor de steun... Volgende week maar in dagelijkse stalk modus gaan ofzo.. Kijken of het dan aandacht krijgt die daadwerkelijk resulteert in actie i.p.v. "loze woorden" en zoethoudertjes..

Hopelijk is de kern van de Polestar organisatie gewoon een groep techneuten met 2 rechterhanden en beperkte communicatieve vaardigheden en zit alle kennis en kunde in de auto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:24
Polestar is een commercieel gedreven (sub)automerk, niet (alleen) een groepje techneuten lijkt me. Er moet gewoon geld verdient worden. En al deze negatieve exposure is niet goed voor het merk/de stakeholders.

Waar ik wel achter gekomen ben in het leverproces van mijn lease P2, is dat de LM ook niet transparant was over het feit dat er lange tijd contractissues waren met Polestar. Ondertussen stond mijn auto al 5 weken bij de lokale Volvodealer te wachten op aflevering.

Enfin, hopelijk worden de beloofde P2’s snel uitgeleverd en hebben we straks na de updates allemaal een betrouwbare auto. Anders krijgt Polestar het niet alleen zwaar in Frankrijk..,.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
Oh btw, net even een plezierritje gedaan en de 3000km aangetikt. Tot nu toe alleen een paar keer gehad dat de navi-weeegave in het dashboard op zwart ging. Na reset opgelost. Verder geen issues. Als ik 110 km/u rijd kom ik op ca 20KW/u volgens de tripcomputer (beste score was 19,7KW/u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Johnbeer schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:29:
Oh btw, net even een plezierritje gedaan en de 3000km aangetikt. Tot nu toe alleen een paar keer gehad dat de navi-weeegave in het dashboard op zwart ging. Na reset opgelost. Verder geen issues. Als ik 110 km/u rijd kom ik op ca 20KW/u volgens de tripcomputer (beste score was 19,7KW/u)
En die reset voer je uit door tien seconden de knop onder het Home Screen ingedrukt te houden? Goed dat je er al zoveel mee gereden hebt ondanks Corona!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Eenheden, eenheden! KW/u is aan je fantasie ontsproten?

kWh/100km bedoel je?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
guido66 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:58:
Eenheden, eenheden! KW/u is aan je fantasie ontsproten?

kWh/100km bedoel je?
Precies, dat bedoelde ik👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
JohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:42:
[...]

En die reset voer je uit door tien seconden de knop onder het Home Screen ingedrukt te houden? Goed dat je er al zoveel mee gereden hebt ondanks Corona!
Klopt, de eerste keer deed ik een reset via de home-button onderaan. De tweede keer heb ik het genegeerd, even boodschappen gedaan en bij vertrekt functioneerde het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RADW
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-07 11:06
P2Void schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Mag je in je handjes knijpen met die HOS.. De ene HOS is de andere niet blijkbaar.

Wordt echt ... ziek van dit hele proces.. Enkel kastjes en muren... "Volgende week", "Over twee weken" "Is onderweg" om er vervolgens zelf er achter te moeten komen dat er in al die weken 0 activiteit is geweest... Hoe vaak ik al heb moeten horen "ik begrijp uw situatie", "Knap dat u zo rustig blijft" allemaal met 0 actie om IETS aan de situatie te doen. Iedereen wijst naar de ander.. Niemand lijkt ook maar iets van verantwoordelijkheid te voelen of te nemen... Na 2,5 maand in Oosterhout stof te hebben staan vangen staat hij nu al 2 weken onaangeroerd bij de HOS.. 0 actie, 0 informatie, Polestar escalatie 0 actie, 3 "we bellen je terug" zonder terug bellen.. (Zelfs escalatie belt niet terug?! willen ze klanten kwijt of hebben ze gewoon ... aan ze?!)
Standaard verhaal "je hoeft zelf niets te doen", "hassle free". Toch maar weer zelf achteraan, blijkt de auto al een week lang alle lichten op groen te staan, maar de HOS wacht op Polestar en die zijn god weet wat aan het doen... Communicatie van lik me vestje... Nu zou hij op 2 november komen... 0 beweging, 0 contact, 0 actie... Eigen actie kwam weer te laat, want nu moet het weer op die recall wachten..(Daarvoor kwam er ook nog een "Misschien hebben we eind volgende week ruimte om een afleverdatum te gaan bepalen" langs)
Voorspelling komende week..: 0 actie van Polestar, 0 actie door HOS (Wij wachten op Polestar, doen echt NIETS als ze niet aan de gang worden gezet door Polestar en die voert ogenschijnlijk NIETS proactiefs uit, wachten op actie van Polestar... zou er niet op wachten...) Maandag krijgen ze te horen dat er wat vervangen moet worden, zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor die onderdelen er zijn... Hebben ze vast niet op het schap ligen voor paar duizend P2's.. Van de HOS hoef je ook niet te verwachten dat ze ook maar een beetje moeite gaan doen om aan de onderdelen te komen. Daarna zal het excuus COVID nog wel een paar keer langs komen, werd nu al gebruikt terwijl in rechtstreeks gesprek het eigen straatje schoon wordt geveegd met de melding "als we signaal krijgen van Polestar gaan we meteen over tot levering"... (Zijn daar nu ook een stuk of 10 P8's binnen gekomen dus al het Polestar werk zal wel weer naar achter worden geschoven... eerst eigen werk en dan kijken of er nog tijd is voor de concurent)
Iedereen spreekt elkaar tegen en iedereen verschuilt zich achter elkaar...
Polestar Support kan alleen in het systeem kijken maar ziet enkel wat statussen en gokken wat er aan de hand is. Escalatie kan ook enkel een mailtje sturen en hopen dat er een antwoord komt. HOS verschuilt zich volledig achter "wij moeten iets van Polestar horen" en voeren 0 initiatief... Als klant sta je machteloos aan de kant te kijken hoe de zooi in het honderd loopt... Hoe zorg je er voor dat al het enthousiasme voor een nieuwe auto de grond in wordt geboord.. Ongelofelijk... Kan straks alternatief vervoer gaan regelen omdat het blijkbaar te moeilijk is om een auto bij de klant te krijgen die half Juli al per boot is aangekomen..
Als dit het nieuwe normaal zou moeten zijn mag het heel snel weer af worden geschaft... What a joke...
Heb lang geduld gehad maar mijn klomp is gebroken.. Evenals het laastste restje vertrouwen in de Polestar organisatie..
Herkenbaar. Mijn klomp is ook gebroken. Als je daarmee bedoeld dat je er helemaal klaar mee bent.... Het liefst ren ik nu naar de andere dealer om een auto te halen. Maar daarvoor wil ik graag de bevestiging dat mijn huidige order ontbonden is om te voorkomen dat ik 2 auto's moet betalen... Maar jah dan verwacht ik iets van Polestar dat ze tot nu toe niet is gelukt (communicatie). Gelukkig heb ik nog niet betaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Vorige week nog allerlei mailtjes dat de auto in NL is en klaargemaakt wordt voor uitlevering, in de portal stond altijd: December, vandaag in de portal:

Afleverdatum (maand)
Januari

Toch maar weer even bellen voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
Wesnam schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:53:
Vorige week nog allerlei mailtjes dat de auto in NL is en klaargemaakt wordt voor uitlevering, in de portal stond altijd: December, vandaag in de portal:

Afleverdatum (maand)
Januari

Hier hetzelfde verhaal. Net toch maar weer ervaren dat het nogal een verschil maakt wie je aan de telefoon krijgt... Kreeg nu weer iemand die mij alleen maar wilde doorverwijzen naar de leasemaatschappij.... :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wesnam
wijmabrouwer23 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:03:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Net toch maar weer ervaren dat het nogal een verschil maakt wie je aan de telefoon krijgt... Kreeg nu weer iemand die mij alleen maar wilde doorverwijzen naar de leasemaatschappij.... :|
Net maar even gebeld. Vroegste uitleverdatum staat op 25! december. Nu ga ik liever de Polestar op 1e kerstdag ophalen dan bij de schoonfamilie langs maar dit wordt wel erg krap. Aan de telefoon verwijzen ze me door naar LP.

Ik krijg direct een mail van LP met het volgende:

Onze Deal bestellingen worden allemaal in 2020 geregistreerd, daar waar Polestar in de knel komt met levering worden de voertuigen in 2020 geregistreerd en in jan 2021 uitgeleverd

Het kan dus zijn dat de door jou bestelde Polestar geleverd zal worden in januari 2021.
Echter de auto zal geregistreerd worden in 2020 zodat je gebruik maakt van de 8% bijtelling tot €45.000,-.

Dat lijkt me dus een garantie en goed nieuw voor vele LP rijders hier! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Wesnam schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:08:
[...]

Net maar even gebeld. Vroegste uitleverdatum staat op 25! december. Nu ga ik liever de Polestar op 1e kerstdag ophalen dan bij de schoonfamilie langs maar dit wordt wel erg krap. Aan de telefoon verwijzen ze me door naar LP.

Ik krijg direct een mail van LP met het volgende:

Onze Deal bestellingen worden allemaal in 2020 geregistreerd, daar waar Polestar in de knel komt met levering worden de voertuigen in 2020 geregistreerd en in jan 2021 uitgeleverd

Het kan dus zijn dat de door jou bestelde Polestar geleverd zal worden in januari 2021.
Echter de auto zal geregistreerd worden in 2020 zodat je gebruik maakt van de 8% bijtelling tot €45.000,-.

Dat lijkt me dus een garantie en goed nieuw voor vele LP rijders hier! :)
Heb jij al eens eerder een inschatting gehad? Ik heb vorige week nog te horen gekregen dat de auto op 10 nov bij dealer aan zou komen en dan binnen twee weken geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
wijmabrouwer23 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:10:
[...]

Heb jij al eens eerder een inschatting gehad? Ik heb vorige week nog te horen gekregen dat de auto op 10 nov bij dealer aan zou komen en dan binnen twee weken geleverd.
Eind november, begin december was de eerdere inschatting.

Vorige week donderdag kreeg ik nog deze mail van PS:

Uw auto is nu aangekomen in Nederland. U kunt nu inloggen en de orderdetails bekijken. U hoeft niets te doen.

Ten eerste ziet u op welke locatie uw auto wordt klaargemaakt voor de aflevering en waar de overdracht plaatsvindt. Verder kunt u uw orderinformatie bekijken. U ziet ook wanneer uw auto naar verwachting wordt afgeleverd.

Daar stond toen nog December als aflevermaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Wesnam schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:17:
[...]

Eind november, begin december was de eerdere inschatting.

Vorige week donderdag kreeg ik nog deze mail van PS:

Uw auto is nu aangekomen in Nederland. U kunt nu inloggen en de orderdetails bekijken. U hoeft niets te doen.

Ten eerste ziet u op welke locatie uw auto wordt klaargemaakt voor de aflevering en waar de overdracht plaatsvindt. Verder kunt u uw orderinformatie bekijken. U ziet ook wanneer uw auto naar verwachting wordt afgeleverd.

Daar stond toen nog December als aflevermaand.
Wel bijzonder... konden ze je uitleggen waarom het nu ineens een maand opschuift? Had iets met de recall te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
wijmabrouwer23 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:18:
[...]

Wel bijzonder... konden ze je uitleggen waarom het nu ineens een maand opschuift? Had iets met de recall te maken?
Ze gingen niet in op de vraag maar verwezen door naar LP die 'beter toegang heeft tot het interne proces??"Ik heb wel het idee dat LP er kracht bij zet om de auto's in 2020 op kenteken te krijgen. Heb jij ook besteld via Leaseplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Wesnam schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:24:
[...]

Ze gingen niet in op de vraag maar verwezen door naar LP die 'beter toegang heeft tot het interne proces??"Ik heb wel het idee dat LP er kracht bij zet om de auto's in 2020 op kenteken te krijgen. Heb jij ook besteld via Leaseplan?
Nee, via Athlon, en die kunnen mij steeds echt helemaal niets vertellen. Ik merk dat het enorm verschilt wie je bij Polestar support spreek. Ik sprak vanochtend A, en die verwijst mij altijd door naar Athlon en kan heel weinig zien. Vorige week sprak ik één van zijn collega's die ook onderschreef dat LMs vaak vrij weinig weten, en hij dook in allerlei systemen en kon mij heel veel vertellen. Vanmiddag dus nog maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Net zelf ook nog even contact gehad met support, niet helemaal duidelijk wat er nu precies aan de hand is. De hele boot lijkt een maand opgeschoven in de planning, ze kunnen niet vertellen waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Wesnam schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:53:

Afleverdatum (maand)
Januari

Nou breekt m'n klomp. Hij staat weer op december. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Laatst online: 16-09 23:33
Wesnam schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:24:
[...]

Dit klopt, bij mij ging er zo veel fout bij LP dat ik het heb laten escaleren (ik zal je het verhaal besparen) en nu direct met de account manager praat. Er zijn ongeveer 40 actie auto's van de grotere batch besteld door LP waarbij een hele hoop fout gaat, en de berijders maar niks horen. Ik was daar 1 van. Ik ben letterlijk 2 maanden bezig geweest om een bestelnr/factory nummer te bemachtigen. Deze waren niet bekend omdat er iets gigantisch fout gaat bij Polestar zelf. Er zijn meetings geweest tussen LP en Polestar op hoger niveau om dit recht te laten trekken.

Inmiddels heb ik een factory nummer maar nog geen bestelnr en niks in mijn Polestar account staan.

Nu heb ik wekelijks contact met de account manager van LP om er druk op te houden. In mijn geval hebben zowel Leaseplan als Polestar grote fouten gemaakt waardoor ik pas sinds vorige week de zekerheid heb gekregen dat mijn auto in ieder geval in 2020 op kenteken gezet wordt.

Ik heb ook vernomen van de account manager dat inderdaad alle actie auto's dit jaar door Polestar nog op kenteken wordt gezet.

Eerst zien dan geloven... Op dit moment geloof ik even helemaal niks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Wesnam schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:47:
[...]

Nou breekt m'n klomp. Hij staat weer op december. 8)7
Haha, bij mij ook. Het was denk ik te rustig op de servicedesk vanochtend en ze wilden wat extra calls genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Net nog even met support gesproken, er bleek een kleine administratieve fout te zijn gemaakt (iets met datumnotaties ;) ). Conclusie: storm in een glas water, en mijn levering lijkt alsnog in nov te gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADW
  • Laatst online: 12-07 11:06
Mga1600 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Lastig en vervelend!
En dan? Is er een andere auto die je interesse heeft die wel dit jaar gegarandeerd l leverbaar is?
Optie is natuurlijk om nu nog naar de Tesla dealer te rennen. Maar dat zal niet lang meer duren voordat er niks meer is dit jaar. Alleen ik wil in ieder geval niet het risico lopen om aan het van het jaar 2 auto's te hebben..

Ik kan natuurlijk ook mijn huidige auto aanhouden. Die is nu bijna 5 jaar oud (maar nog maar 80k op de teller en zal dan ook naar een hogere bijtelling gaan waardoor alle financiële voordelen voor een zakelijke auto weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:02
Voor de leaserijders die de afgelopen week hun Polestar hebben ontvangen: ging de aflevering via de Volvo dealer of via PS in Beesd?

Dat is me niet duidelijk namelijk.. Ben benieuwd wat de laatste stand van zaken is, kan iemand dat delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 14:44
pertinent schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:24:
Voor de leaserijders die de afgelopen week hun Polestar hebben ontvangen: ging de aflevering via de Volvo dealer of via PS in Beesd?

Dat is me niet duidelijk namelijk.. Ben benieuwd wat de laatste stand van zaken is, kan iemand dat delen?
Mijn auto komt via LP, ik was in de veronderstelling dat dit via Beesd liep. Maar de auto schijnt naar de dealer te gaan en dan thuis uitgeleverd te worden. Althans dit was me 2 weken geleden verteld.
Vanochtend had ik PS aan de lijn voor een update, maar die kunnen me geen informatie geven. Ik moet gewoon nog even wachten geven ze dan aan.
De auto staat al op kenteken, maar waar deze momenteel is, is een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:14
Gs320 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:29:
[...]

Mijn auto komt via LP, ik was in de veronderstelling dat dit via Beesd liep. Maar de auto schijnt naar de dealer te gaan en dan thuis uitgeleverd te worden. Althans dit was me 2 weken geleden verteld.
Vanochtend had ik PS aan de lijn voor een update, maar die kunnen me geen informatie geven. Ik moet gewoon nog even wachten geven ze dan aan.
De auto staat al op kenteken, maar waar deze momenteel is, is een raadsel.
Hetzelfde hier enkel via Athlon

Iedereen weet het beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:02
Ok, bedankt voor de terugkoppeling. Ik ook via Athlon, kenteken bekend, verder eigenlijk nog niets.. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
pertinent schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:24:

Ik heb hem vrijdag opgehaald bij Volvo dealer Broekhuis. Prima aflevering overigens, ze namen er rustig de tijd voor.
Alleen stond er een fles wijn die ik niet kreeg en mijn auto stond niet ' ingepakt'. terwijl ze dat bij de volgende persoon wel deden (doek erover en dan mag je hem zelf onthullen).
Dus diegene na mij (moon, met nappa leer zag ik, prachtige combi) had het nog beter voor mekaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
JohnDoe77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:06:
P8

Iemand al iets gehoord of de bestelde P8 bij de dealer is aangekomen? Even benieuwd, die van mij staat nog voor week twee van november...
Krijg net van mijn dealer te horen dat hij binnen 5 dagen binnen komt. 8)
Wel de eerste, die van mijn compagnon komt over 12 dagen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Hi,

ik lees ook al een tijdje mee. in januari een p8 besteld. veel moeite moeten doen om er tussen te komen maar gelukt. de auto is vorige week al binnengekomen en kenteken al aangevraagd! vandaag (3-11) kon ik de auto ophalen maar gister werd ik gebeld dat dat feest niet doorgaat want ze krijgen de software niet aan de praat! waar gaat dit over.

zijn er meer mensen met dit probleem?

XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010

Rianata

Have you played Atari today?

Goedendag allemaal.

Recent dit draadje ontdekt als toekomstig P8 berijder. Inmiddels de Google sheet ingevuld met mijn bestelling en via mijn Volvo dealer in Zwolle inmiddels doorgekregen dat de P8 in de laatste week van november geleverd zal moeten worden en dan de week erop (1e week december) aan mij uitgeleverd kan worden. Het beloofd een mooie Sinterklaas te worden! :-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 12-08 15:25
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:55:
Hi,

ik lees ook al een tijdje mee. in januari een p8 besteld. veel moeite moeten doen om er tussen te komen maar gelukt. de auto is vorige week al binnengekomen en kenteken al aangevraagd! vandaag (3-11) kon ik de auto ophalen maar gister werd ik gebeld dat dat feest niet doorgaat want ze krijgen de software niet aan de praat! waar gaat dit over.

Schrik. Omdat jij echt een van de eersten bent, zal je ook een van de weinigen zijn die deze ervaring nu heeft. Ben erg benieuwd naar het vervolg. En met mij velen schat ik in. Wellicht nog gebrek aan ervaring met de P8 bij de Volvo dealer?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 09:02
Hi,

Dat kan gewoon een tijdelijk internet probleem zijn. Ik ben met mijn T8 ook wel eens bij de dealer geweest voor een update maar de auto kon geen contact kon maken met de server in Zweden. Een paar uur later lukte het wel. Geen paniek zou ik zeggen tot het tegendeel bewezen wordt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hi,

Klopt met mijn huidige XC40 2x gehad.. de hele week lag het systeem in Zweden (vraag me af of het ook echt daar draait, dat terzijde) eruit waardoor updates gewoonweg niet mogelijk waren. Lijkt me niet met de P8 te maken te hebben.

Wel erg leuk om te lezen dat het kenteken bij jou al is aangevraagd! Ben erg benieuwd.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Wel leuk om actief mee te doen in dit forum.

ik heb de dealer vandaag nogmaals gesproken, het gaat inderdaad om het laden van de software in/op de auto van de server in "Sweden". de dealer wist mij te vertellen dat de server nog niet vrijgegeven is en dat ze geen verbinding krijgen. lijkt dus inderdaad geen P8 gerelateerd probleem. desondanks vind ik het niet echt probleem wat zou mogen bestaan :|

Nu moet ik een andere auto regelen omdat ik mijn passat GTE al ingeleverd heb, hahah!

ach ja, genieten we extra van de volvo straks! hij heeft alwel een kenteken....

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:21:
Wel leuk om actief mee te doen in dit forum.

ik heb de dealer vandaag nogmaals gesproken, het gaat inderdaad om het laden van de software in/op de auto van de server in "Sweden". de dealer wist mij te vertellen dat de server nog niet vrijgegeven is en dat ze geen verbinding krijgen. lijkt dus inderdaad geen P8 gerelateerd probleem. desondanks vind ik het niet echt probleem wat zou mogen bestaan :|

Nu moet ik een andere auto regelen omdat ik mijn passat GTE al ingeleverd heb, hahah!

ach ja, genieten we extra van de volvo straks! hij heeft alwel een kenteken....
Dus de datum waarop je hem mag afhalen is nog een beetje afhankelijk van de Zweedse servers? Al wel even wezen kijken? Van harte! :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Ik heb me in kunnen houden maar dat wordt natuurlijk steeds lastiger, hahah!

de dealer belde me vorige week ook razend enthousiast op, nu is wat minder blij. maar goed!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:40:
Ik heb me in kunnen houden maar dat wordt natuurlijk steeds lastiger, hahah!

de dealer belde me vorige week ook razend enthousiast op, nu is wat minder blij. maar goed!
Ja dat viel mij ook al op dat ze bij de dealers zelf ook wel echt enthousiast zijn over de eerste volledig elektrische auto! Ik hoop ook snel iets te horen, als het goed is volgende week ophalen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebas84!
Net wederom gebeld door de dealer! ze hebben de "AAN" knop waarschijnlijk gevonden want ik kan hem morgen halen!. kan bij interesse wel even een foto posten.... :)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:33:
Net wederom gebeld door de dealer! ze hebben de "AAN" knop waarschijnlijk gevonden want ik kan hem morgen halen!. kan bij interesse wel even een foto posten.... :)
Als je de eerste bent, ben je zelfs verplicht om foto's te posten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
fyr0 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:34:
[...]

Dan zal ik dat zeker doen _/-\o_

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
fyr0 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:34:
[...]

Niet alleen dat, maar ook een meer dan uitgebreid verslag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:35:
[...]

Niet alleen dat, maar ook een meer dan uitgebreid verslag.....
Vraag wel of de google assistent dat doet, haha!

Ga ik doen. Morgen zien jullie het verschijnen

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:37:
[...]

Vraag wel of de google assistent dat doet, haha!

Ga ik doen. Morgen zien jullie het verschijnen
Als toekomstig P8 rijder (leverdatum 14 dec) kijk ik nu al uit naar je foto's / verslag!

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mooi man! uit alle hoeken en gaten komt reactie! ik ben ook echt heel erg benieuwd.....

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:41:
Mooi man! uit alle hoeken en gaten komt reactie! ik ben ook echt heel erg benieuwd.....
Wow, tof man, je bent echt een van de allereersten, of misschien wel de eerste.

code:
1
2
3
4
5
J247VZ   GRIJS   61374
J327VZ   GRIJS   61680
J693XK   WIT     67369
J599XF   GROEN   68289
J653XK   WIT     67339

Deze staan er op kenteken, welke is de jouwe? :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Montalbano schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:45:
[...]

Wow, tof man, je bent echt een van de allereersten, of misschien wel de eerste.

code:
1
2
3
4
5
J247VZ   GRIJS   61374
J327VZ   GRIJS   61680
J693XK   WIT     67369
J599XF   GROEN   68289
J653XK   WIT     67339

Deze staan er op kenteken, welke is de jouwe? :)
J-664-XK

Die staat er niet tussen zie ik! hij is vorige week al op kenteken gezet

waar check je deze informatie als ik zo vrij mag zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Sebas84! op 03-11-2020 17:05 ]

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
De eerste uitlevering P8 binnen dit topic! Ook ik ben zwaar benieuwd.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:03:
[...]

J-664-XK

Ik vermoed nu dat de gepubliceerde kentekens degene zijn die daadwerkelijk op naam gesteld zijn (meestal op dag van aflevering volgens mij).

Een van de forumleden heeft een linkje naar de RDW in het andere P2/P8 topic geplaats: https://opendata.rdw.nl/r...stelling%20%3E%2020201021

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:03:
[...]

J-664-XK

Er zijn al een heleboel kentekens toegekend, maar pas bij de tenaamstellingen komt een auto in het RDW register te staan. En de tenaamstelling gebeurt bij de dealer eigenlijk altijd op de dag van aflevering want op dat moment is een verzekering nodig en (m.u.v. EV’s) is de eigenaar belastingplichtig, daarom wordt dat zo laat mogelijk gedaan.

Dus die anders 6 rijden waarschijnlijk al in de rondte maar doen dat zonder zich hier netjes verantwoord te hebben.....foei! Of het zijn demo’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
L

[ Voor 100% gewijzigd door Mga1600 op 03-11-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Ik denk dat het dealer auto’s zijn en @Sebas84! gewoon de eerste hier is die daadwerkelijk gaat rijden! Gaat het te ver je te vragen even bij alle andere P8 tweakers door de straat te rijden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:41:
[...]

Er zijn al een heleboel kentekens toegekend, maar pas bij de tenaamstellingen komt een auto in het RDW register te staan. En de tenaamstelling gebeurt bij de dealer eigenlijk altijd op de dag van aflevering want op dat moment is een verzekering nodig en (m.u.v. EV’s) is de eigenaar belastingplichtig, daarom wordt dat zo laat mogelijk gedaan.

Dus die anders 6 rijden waarschijnlijk al in de rondte maar doen dat zonder zich hier netjes verantwoord te hebben.....foei! Of het zijn demo’s.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1fuTYs0MHgdt3Vil0pqLS8PjYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BsnwUal0D296Zj9hXVjnR54o.png?f=fotoalbum_large

Gister zijn er vijf daadwerkelijk de weg op gegaan en voor het weekend de andere. ik lijk dus nummer 7 te worden aangezien ik hem morgen om 11.00 ophaal

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Naar verwachting gaan we de 15e over naar “K”...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
Pick’s or it didn’t happen })

Top dat het nu eindelijk gaat gebeuren (de uitleveringen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
Mr_Music schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:48:
[...]

Dit klopt, bij mij ging er zo veel fout bij LP dat ik het heb laten escaleren (ik zal je het verhaal besparen) en nu direct met de account manager praat. Er zijn ongeveer 40 actie auto's van de grotere batch besteld door LP waarbij een hele hoop fout gaat, en de berijders maar niks horen. Ik was daar 1 van. Ik ben letterlijk 2 maanden bezig geweest om een bestelnr/factory nummer te bemachtigen. Deze waren niet bekend omdat er iets gigantisch fout gaat bij Polestar zelf. Er zijn meetings geweest tussen LP en Polestar op hoger niveau om dit recht te laten trekken.

Inmiddels heb ik een factory nummer maar nog geen bestelnr en niks in mijn Polestar account staan.

Nu heb ik wekelijks contact met de account manager van LP om er druk op te houden. In mijn geval hebben zowel Leaseplan als Polestar grote fouten gemaakt waardoor ik pas sinds vorige week de zekerheid heb gekregen dat mijn auto in ieder geval in 2020 op kenteken gezet wordt.

Ik heb ook vernomen van de account manager dat inderdaad alle actie auto's dit jaar door Polestar nog op kenteken wordt gezet.

Eerst zien dan geloven... Op dit moment geloof ik even helemaal niks :)
Heb je misschien ondertussen al iets meer informatie ontvangen? Ik wacht op een Polestar 2 die waarschijnlijk uit dezelfde batch 'actie auto's' van LeasePlan moet komen.

Ben ook al maanden bezig om een fatsoenlijke leverdatum te krijgen. Ik heb ondertussen wel een Polestar order nr, maar die is volgens Polestar gelinked aan een auto die nog gebouwd moeten worden met leverdatum eind januari 2021. LeasePlan geeft aan dat dit een fout is en dat de auto zeker nog in 2020 geleverd gaat worden. Ondertussen alweer 2 weken verder en niks meer gehoord..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Sinds gisteren kan ik eindelijk in het Polestar portaal. Status "planning aflevering" en de detailsknop werkt. Aflevermaand is december. Eerder werd 24-11 als aflevering gemeld. Net gebeld en de medewerker gaf nu 26-11 aan. De auto wordt inclusief de recall updates geleverd. Uitlevering vindt plaats via Beesd zoals eerder gemeld.

Via de detailsknop kan ik nog geen kenteken zien en ik kan ook nog geen tijdstip selecteren. Wanneer komt dit doorgaans beschikbaar in het proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJBoes
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Tommees schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:16:
[...]

Heb je misschien ondertussen al iets meer informatie ontvangen? Ik wacht op een Polestar 2 die waarschijnlijk uit dezelfde batch 'actie auto's' van LeasePlan moet komen.

Ben ook al maanden bezig om een fatsoenlijke leverdatum te krijgen. Ik heb ondertussen wel een Polestar order nr, maar die is volgens Polestar gelinked aan een auto die nog gebouwd moeten worden met leverdatum eind januari 2021. LeasePlan geeft aan dat dit een fout is en dat de auto zeker nog in 2020 geleverd gaat worden. Ondertussen alweer 2 weken verder en niks meer gehoord..
Same here. Hoe heb jij het ordernummer ontvangen? Zelf een Polestar-ID aangemaakt waar het in verscheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
GJBoes schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:08:
[...]

Same here. Hoe heb jij het ordernummer ontvangen? Zelf een Polestar-ID aangemaakt waar het in verscheen?
Polestar ID aangemaakt in de app, maar daar staat al maanden: 'Het lijkt erop dat je nog niet besteld hebt'. Komt vast doordat de auto waar het ordernr nu aan is gelinked volgens Polestar nog moet worden gebouwd.

Ordernr komt van LeasePlan, maar het probleem schijnt te zijn dat dit ordernr door Polestar niet is gelinked aan de eerder bestelde LP actie auto's. Dit zou 2 weken geleden al opgelost worden door Polestar, maar dus nog steeds niets gehoord.

LeasePlan heeft mij wel iedere keer verzekerd dat de auto in 2020 wordt geleverd. Je zou verwachten dat je op de hoogte wordt gehouden door LP dan wel Polestar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
Zojuist ben ik gebeld door de volvo dealer, Niam uit Den Haag. De eerste verwachting was dat de auto halverwege december geleverd ging worden volgens de LM. De auto wordt echter aankomende vrijdag afgeleverd in Den Haag. Het op kenteken zetten duurt wel even, maar de aflever afspraak staat nu voor woensdag18-11.

Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebas84!
TheRebell schreef op woensdag 4 november 2020 @ 01:33:
[...]

Pick’s or it didn’t happen })

Top dat het nu eindelijk gaat gebeuren (de uitleveringen)
Kom net bij de dealer vandaan en ik moet zeggen dat ze me fantastisch helpen. De auto staat in de werkplaats en ze waren nu bezig met een andere storing, namelijk die van de 12v batterij. Daar heeft de polestar 2 ook last van heb ik me laten vertellen.

ze willen de auto een paar dagen goed hebben voordat ze hem uitleveren. Gok dat dat op zijn vroegst ergens volgende week wordt. Tot die tijd mag ik een XC40 T4 momentum rijden. Dat vind ik heel schappelijk van ze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjt-JXls2eCb8D3vchIvdrbbnZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bL80Z5AQpvl65CPev5mwPQeL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I0c_VlY6I1ZPs1OAH9o4K5FN2k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGcgRz0GVXWldNEciXnpt6N3.jpg?f=fotoalbum_tile

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Sebas84! schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:04:
[...]

Kom net bij de dealer vandaan en ik moet zeggen dat ze me fantastisch helpen. De auto staat in de werkplaats en ze waren nu bezig met een andere storing, namelijk die van de 12v batterij. Daar heeft de polestar 2 ook last van heb ik me laten vertellen.

ze willen de auto een paar dagen goed hebben voordat ze hem uitleveren. Gok dat dat op zijn vroegst ergens volgende week wordt. Tot die tijd mag ik een XC40 T4 momentum rijden. Dat vind ik heel schappelijk van ze.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is nou jammer. Vooral voor jou, maar ook voor ons als hunkerende aspirant P8 bezitters. We hadden je eerste ervaringen graag gehoord. Nog een paar dagen geduld dus.
Zal dit inhouden dat in de eerste P8 serie de eerdere updates die we kennen van de P2 bezitters nog niet "af-fabriek" doorgevoerd zijn?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]

Eindelijk officieel bevestiging gekregen dat ik nog een Polestar 2 kon bemachtigen in 2020! Lease loopt via Athlon en de bevestigingsbrief schrijft dat "de verwachte levering kan plaatsvinden vanaf week 49".

Ik heb al een Polestar ID aangemaakt met hetzelfde mailadres als waarmee de leaseovereenkomst is opgemaakt. Hebben mensen hier specifiek ervaring met Athlon en het beschikbaar krijgen van de auto in het Polestar portaal? Of om überhaupt meer informatie te achterhalen?

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 04-11-2020 13:01 . Reden: spa tie ty po ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:53
Heb zojuist m'n kenteken gespot in 't portaal. Levering staat nog steeds op december. LM had gezegd dat ik 'm 30 november zou krijgen, de dag dat m'n huidige passat gte weggaat. Ik houd er rekening mee dat we thuis tijdelijk met m'n vrouw's auto moeten rijden. Allebei thuiswerkers, dus geen ramp.

Ik zie 3 terugroepacties bij de RDW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ev2L35bnKVF4ALZxD_boOLa1k8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sPsoGfTSsfm712dq0vuVEzVi.png?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
Als toekomstig P2 rijder kijk ik al een tijdje mee in dit topic.

Eerder al eens mijn bestelling in de sheet opgenomen, maar die is er zo te zien weer uit verdwenen.
Zojuist gezien dat er een kenteken is vermeld in de Polestart portal. Aflevering komt dus een stapje dichterbij, maar levering datum staat nog altijd gepland op december.

Mijn configuratie:
Void
Charcoal WeaveTech with Black Ash deco
Performance Pack
Trekhaak

Besteldatum 16-7
Order 110121xx
VIN LPSVSEDEEML0117xx

Zakelijk, koop.

Had eigenlijk nog naar de Midnight willen uitwijken, maar zakelijke aanschaf kon niet worden gewijzigd na plaatsen bestelling en ik wilde de leverdatum niet in gevaar brengen.

Nog geen bericht van Polestar, maar aangezien dit niet om lease gaat, hoop ik dat dit allemaal wel soepel gaat verlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
paar weken terug erachter gekomen dat polestar de verkeerde kleur heeft geleverd bij de HOS (void ipv Thunder) nu via de LM te horen gekregen dat ze een thunder kunnen leveren half december. dat is dus met een sisser afgelopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
gerkie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:59:
Zojuist ben ik gebeld door de volvo dealer, Niam uit Den Haag. De eerste verwachting was dat de auto halverwege december geleverd ging worden volgens de LM. De auto wordt echter aankomende vrijdag afgeleverd in Den Haag. Het op kenteken zetten duurt wel even, maar de aflever afspraak staat nu voor woensdag18-11.

Ik kijk er naar uit!
P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
kramon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:20:
Heb zojuist m'n kenteken gespot in 't portaal. Levering staat nog steeds op december. LM had gezegd dat ik 'm 30 november zou krijgen, de dag dat m'n huidige passat gte weggaat. Ik houd er rekening mee dat we thuis tijdelijk met m'n vrouw's auto moeten rijden. Allebei thuiswerkers, dus geen ramp.

Ik zie 3 terugroepacties bij de RDW:
[Afbeelding]
Ik heb maar 2 van de 3 terugroepacties: die van de koplampen staat er bij mij niet. Levering staat nog steeds op november (was ooit oktober). VIN 81xx

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gs320
guido66 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:59:
[...]

Ik heb maar 2 van de 3 terugroepacties: die van de koplampen staat er bij mij niet. Levering staat nog steeds op november (was ooit oktober). VIN 87xx
Hier ook 2 van de 3 terugroepacties.
Zojuist gesproken met PS, die zijn sinds maandag 4000 klanten aan het bellen i.v.m. de terugroepactie. Het kan daarom even duren voordat eenieder bericht heeft gekregen. Ik zelf was nog niet gebeld en heb PS support zelf benaderd. Wellicht bellen ze ook de LM i.p.v. berijder.
Voor de omvormers wachten ze nog op onderdelen, ze verwachten het daarna wel snel op orde te kunnen maken.
Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golow
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-11-2020
Zeker @JohnDoe77 ik kon inschrijven op een vd modellen die de LM eerder dit jaar heeft besteld bij Volvo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Petzun schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:55:
[...]

Dat is nou jammer. Vooral voor jou, maar ook voor ons als hunkerende aspirant P8 bezitters. We hadden je eerste ervaringen graag gehoord. Nog een paar dagen geduld dus.
Zal dit inhouden dat in de eerste P8 serie de eerdere updates die we kennen van de P2 bezitters nog niet "af-fabriek" doorgevoerd zijn?
De dealer zei dat ze door op hadden gehoopt! maar dat dat inderdaad niet het geval is

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Sebas84! schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:58:
[...]

De dealer zei dat ze door op hadden gehoopt! maar dat dat inderdaad niet het geval is
Op het andere P2/P8 forum heeft iemand zijn P8 vandaag mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Golow schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:51:
[...]

Zeker @JohnDoe77 ik kon inschrijven op een vd modellen die de LM eerder dit jaar heeft besteld bij Volvo
Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd hoe je het vrijdag gaat ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:53
Gs320 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:32:
[...]

Hier ook 2 van de 3 terugroepacties.
Zojuist gesproken met PS, die zijn sinds maandag 4000 klanten aan het bellen i.v.m. de terugroepactie. Het kan daarom even duren voordat eenieder bericht heeft gekregen. Ik zelf was nog niet gebeld en heb PS support zelf benaderd. Wellicht bellen ze ook de LM i.p.v. berijder.
Voor de omvormers wachten ze nog op onderdelen, ze verwachten het daarna wel snel op orde te kunnen maken.
Nog even wachten dus.
guido66 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:59:
[...]

Ik heb maar 2 van de 3 terugroepacties: die van de koplampen staat er bij mij niet. Levering staat nog steeds op november (was ooit oktober). VIN 81xx
Mogelijk heb ik een eerder geproduceerde auto?

Ordernr: 11012xxx
VIN eindigt met 0040xx

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:58:
[...]

Toch snapte dat niet: normaal gesproken (bij de andere Volvo’s) kunnen ze de auto aan ‘de kast’
hangen en dan zien ze onmiddellijker er specifiek updates voor die auto zijn.
Werkt dat systeem niet of heeft de dealer geen check uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:00:
[...]

Toch snapte dat niet: normaal gesproken (bij de andere Volvo’s) kunnen ze de auto aan ‘de kast’
hangen en dan zien ze onmiddellijker er specifiek updates voor die auto zijn.
Werkt dat systeem niet of heeft de dealer geen check uitgevoerd?
Ze kregen geen verbinding. en nu is het het 12v systeem. terugroepacties van de P2 dus even wachten op onderdelen

XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
Krijg nu net mail van mijn dealer dat hij binnen is, misschien morgen maar eens gaan kijken. Ben vooral meest benieuwd naar de kleur en de zwarte grill. Deze gaan ze begin volgende week spuiten, fotos volgen dan snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:19:
Krijg nu net mail van mijn dealer dat hij binnen is, misschien morgen maar eens gaan kijken. Ben vooral meest benieuwd naar de kleur en de zwarte grill. Deze gaan ze begin volgende week spuiten, fotos volgen dan snel.
Dat is serieus veel eerder dan verwacht toch? Ik had namelijk de indruk dat die van jou ongeveer op hetzelfde schema zat als de mijne (11/11 of 13/11 bij dealer).
Ik ga vrijdag naar de dealer voor aflevering V40 (2e auto ook maar Volvo gemaakt), ik krijg bijna hoop dat de P8 er dan ook al is 😀

We zien de foto’s morgen graag verschijnen 😉

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:27:
[...]

Dat is serieus veel eerder dan verwacht toch? Ik had namelijk de indruk dat die van jou ongeveer op hetzelfde schema zat als de mijne (11/11 of 13/11 bij dealer).
Ik ga vrijdag naar de dealer voor aflevering V40 (2e auto ook maar Volvo gemaakt), ik krijg bijna hoop dat de P8 er dan ook al is 😀

We zien de foto’s morgen graag verschijnen 😉
Klopt de eerste zou 11-11 komen en de 2de 17-11 (van mijn compagnon) deze staat nog steeds gepland op de 17de maar de mijne staat ook nog steeds op 11-11😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Laatst online: 16-09 23:33
Tommees schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:16:
[...]

Ik heb verder nog geen nieuwe informatie anders dan dat er een belofte is voor levering in 2020 en aan de hand van het factorynummer ik weet dat de auto al in Zeebrugge is. Elke week heb ik een contact moment met de account manager van Leaseplan om de zaken te bespreken.

Het lijkt bij jou ook zo te zijn dat ze een auto besteld hebben buiten de actie auto's om. Die worden allemaal later geproduceerd. Dit was bij mij ook het geval. Hierop heeft Leaseplan een voorraad auto uit de actie batch geassigned aan mij. Het eerste ordernr (de eerste en foutieve bestelling) dat ik heb gehad is inmiddels geannuleerd.

Ik zou toch even contact opnemen met Leaseplan om te vragen of ze een factory nummer hebben van de Polestar die jij besteld hebt. Er zitten medewerkers bij Polestar tussen die toegang hebben tot het systeem om factory informatie op te vragen. Ze konden mij precies vertellen welke datum de productie begon, geëindigd is, op de boot gezet is en wanneer deze aangekomen is in Zeebrugge, het VINnummer achterhalen en nog wat andere info. Als je auto dus daadwerkelijk nog niet geproduceerd is of op de boot staat lijkt het mij niet reëel dat deze nog in 2020 op kenteken gezet wordt. Dan kun je tenminste nog aan de bel trekken bij Leaseplan en vragen en kijken wat ze kunnen doen. Ik heb er bij Leaseplan echt ongelofelijk hard op moeten drukken en pas toen mijn fleetmanager van het werk zich op mijn verzoek er mee ging bemoeien gingen er acties lopen en kwam ik in contact met de account manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Mijn afleverlocatie is ineens gewijzigd van Beesd naar een lokale Volvo dealer, meer mensen bij wie dit is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
wijmabrouwer23 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:01:
Mijn afleverlocatie is ineens gewijzigd van Beesd naar een lokale Volvo dealer, meer mensen bij wie dit is gebeurd?
Dat is bij mij ook het geval. Ik lease via mijn werkgever, dus misschien daarom? Ik vind het overigens prima, want de dealer is een stuk dichterbij dan Beesd. ;) Wacht vrolijk af. Rijden doe ik op dit moment toch minimaal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:07:
[...]

[Afbeelding]

Gister zijn er vijf daadwerkelijk de weg op gegaan en voor het weekend de andere. ik lijk dus nummer 7 te worden aangezien ik hem morgen om 11.00 ophaal
[P8]
Inmiddels zijn het er 21, maar om het even in het juiste perspectief te plaatsen; alleen al in oktober zijn er 700 ‘gewone’ XC40’s in NL op kenteken gekomen (over het jaar tot dusverre >5000) ...de ‘flow’ daarvan loopt natuurlijk ook gewoon door en voor het eind van het jaar zouden daar dus nog eens 1979 P8’s bij moeten komen als COVID niet de boel dwarsboomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 05-11-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmhe
  • Laatst online: 17-09 13:50
Hier lijkt aflevering ook dichtbij te komen.
In portal zie ik dat de P2 (via LM alphabet) vandaag een kenteken heeft gekregen👍.

Iemand een idee hoe lang daadwerkelijke aflevering zou kunnen duren ongeveer? (Kan natuurlijk niet wachten😉)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:33
Ik heb sinds gister ook een kenteken voor de P2! Ordernummer 110099XX, VIN 0125XX.

De HOS zei vorige week dat de auto onderweg was, maar niet kon zien wanneer ze 'm binnen kregen. Benieuwd waar in het proces hij het kenteken krijgt, pas bij de dealer of als ie op op transport gaat vanuit de haven? Zag ook verschillende verhalen dat een kenteken nog niet heel veel zegt en het dan nog best lang kan duren, dus ik probeer niet al te enthousiast te worden, al kriebelt het wel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Laatst online: 20-05 13:38
Ik ben net bij de Volvo dealer geweest aangezien de bouwdatum van mijn P8 13 oktober zou zijn en hij uiterlijk de 27ste bij de dealer zou zijn maar kreeg nu doodleuk te horen dat hij nog niet eens gebouwd is en de bouw vertraagd is met 3-4 weken.
Reden onbekend ...

Vind het maar een wazig verhaal maar als de P2 storingen ook invloed hebben op de bouw/levering van de P8 zie ik het somber in. Bij de dealer (Den Bosch) staan zeker 10-15 P8 te wachten op aflevering allemaal zonder kenteken. Je zou zeggen hup de weg op ...

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
dnns85 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:22:
Benieuwd waar in het proces hij het kenteken krijgt, pas bij de dealer of als ie op op transport gaat vanuit de haven? Zag ook verschillende verhalen dat een kenteken nog niet heel veel zegt en het dan nog best lang kan duren, dus ik probeer niet al te enthousiast te worden, al kriebelt het wel 😉
Support liet in een gesprek een keer vallen dat het aanwezig zijn van een kenteken voor hun een teken was dat de auto bij de dealer was.. (Waarschijnlijk is de afwezigheid voor hun het signaal dat hij daar naar onderweg is.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:25:
Ik ben net bij de Volvo dealer geweest aangezien de bouwdatum van mijn P8 13 oktober zou zijn en hij uiterlijk de 27ste bij de dealer zou zijn maar kreeg nu doodleuk te horen dat hij nog niet eens gebouwd is en de bouw vertraagd is met 3-4 weken.
Reden onbekend ...

Vind het maar een wazig verhaal maar als de P2 storingen ook invloed hebben op de bouw/levering van de P8 zie ik het somber in. Bij de dealer (Den Bosch) staan zeker 10-15 P8 te wachten op aflevering allemaal zonder kenteken. Je zou zeggen hup de weg op ...
Misschien een optie niet goed of niet leverbaar? Heb dat 2,5 jaar geleden bij mijn huidige XC40 ook gehad, was ook uitgesteld omdat er sommige onderdelen van bepaalde opties niet op voorraad waren. Maar volgens mij is er bij de P8 niks qua opties wat de meeste niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
mvrooij schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:30:
[...]

Misschien een optie niet goed of niet leverbaar? Heb dat 2,5 jaar geleden bij mijn huidige XC40 ook gehad, was ook uitgesteld omdat er sommige onderdelen van bepaalde opties niet op voorraad waren. Maar volgens mij is er bij de P8 niks qua opties wat de meeste niet hebben?
Nee niks bijzonders
Thunder Grey
19 inch
Warmte pomp
Driver assist
Climate
Park assist + Visual Park (fisheye)

En een trekhaak ...

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:25:
Reden onbekend ...

Dit antwoord verbaast mij. Ik heb de dealer afgelopen zaterdag bezocht. Deze gaf aan dat mijn bestelling conform de eerder afgegeven planning medio november wordt gebouwd en in de laatste week van november bij hem binnenkomt. Niets van vertraging gehoord.
Hij gaf wel aan dat het een uitdaging wordt alles snel uit te leveren, zeker als er nog door de dealer inbouw dient plaats te vinden. Maar dat ze wel zorgen dat de geleverde auto's voor 01-01-2021 op kenteken gezet worden i.v.m. de wijziging van de bijtelling regels. Hou ik nu maar even aan vast.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:37:
[...]

Nee niks bijzonders
Thunder Grey
19 inch
Warmte pomp
Driver assist
Climate

En een trekhaak ...
Ik en mijn collega hebben eigenlijk precies hetzelfde en nog wat extra opties zelfs, enkel 20" en geen trekhaak. Is de trekhaak misschien het probleem niet? Lijkt me sterk maar zou zo niks anders kunnen verzinnen.

[ Voor 3% gewijzigd door mvrooij op 05-11-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:37:
[...]

Nee niks bijzonders
Thunder Grey
19 inch
Warmte pomp
Driver assist
Climate

En een trekhaak ...
Oeps, ik heb ongeveer dezelfde opties gekozen + power seats.
Dit zullen inderdaad geen bijzondere opties zijn.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:43:
[...]

Ik en mijn collega hebben eigenlijk precies hetzelfde, enkel 20" en geen trekhaak. Is de trekhaak misschien het probleem niet? Lijkt me sterk maar zou zo niks anders kunnen verzinnen.
Trekhaak lijkt me i.d.d. niet. Wordt in mijn geval achteraf door de dealer ingebouwd en zou voor iedereen dan op deze wijze opgelost kunnen worden. Zullen er trekhaken af-fabriek ingebouwd worden? Ik meen eerder gelezen te hebben dat dit niet het geval is, maar kan me vergissen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Petzun schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:40:
[...]

Dit antwoord verbaast mij. Ik heb de dealer afgelopen zaterdag bezocht. Deze gaf aan dat mijn bestelling conform de eerder afgegeven planning medio november wordt gebouwd en in de laatste week van november bij hem binnenkomt. Niets van vertraging gehoord.
Hij gaf wel aan dat het een uitdaging wordt alles snel uit te leveren, zeker als er nog door de dealer inbouw dient plaats te vinden. Maar dat ze wel zorgen dat de geleverde auto's voor 01-01-2021 op kenteken gezet worden i.v.m. de wijziging van de bijtelling regels. Hou ik nu maar even aan vast.
Nou sterker nog afgelopen vrijdag was ik daar ook, niet dat ik nu de deur platloop :-), en toen werd er nog verteld dat hij deze week gepland stond en met een beetje mazzel eind vd week rijden. Daarom vandaag nog maar eens op mijn fietsje erlangs gereden en stond levering in dikke rode letters met extra aandacht ...wat dat dan ook betekenen mag.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
P2Void schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:30:
[...]

Support liet in een gesprek een keer vallen dat het aanwezig zijn van een kenteken voor hun een teken was dat de auto bij de dealer was.. (Waarschijnlijk is de afwezigheid voor hun het signaal dat hij daar naar onderweg is.. ;) )
Bij mij was dit ook het geval inderdaad. Auto zou uiterlijk 23 oktober bij de dealer staan.
De week erop werd al snel het kenteken zichtbaar. Maar helaas nog wachten op de laatste stand van zaken i.v.m. de recall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
FBMG schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:51:
[...]

Nou sterker nog afgelopen vrijdag was ik daar ook, niet dat ik nu de deur platloop :-), en toen werd er nog verteld dat hij deze week gepland stond en met een beetje mazzel eind vd week rijden. Daarom vandaag nog maar eens op mijn fietsje erlangs gereden en stond levering in dikke rode letters met extra aandacht ...wat dat dan ook betekenen mag.
[P8] (ik ga dit er maar weer bij noteren omdat de P8en en P2s nu echt door elkaar gaan lopen.
Zou het zo kunnen zijn dat er met jouw individuele bestelling iets verkeerd is gegaan?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Petzun schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:01:
[...]

[P8] (ik ga dit er maar weer bij noteren omdat de P8en en P2s nu echt door elkaar gaan lopen.
Zou het zo kunnen zijn dat er met jouw individuele bestelling iets verkeerd is gegaan?
Zou kunnen maar tot afgelopen vrijdag was er nog niks aan de hand en ging ik er nog vanuit de hij de 13de gebouwd is en ergens tussen Gent - Oosterhout- Den Bosch stond.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:33
Gs320 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:56:
[...]

Bij mij was dit ook het geval inderdaad. Auto zou uiterlijk 23 oktober bij de dealer staan.
De week erop werd al snel het kenteken zichtbaar. Maar helaas nog wachten op de laatste stand van zaken i.v.m. de recall.
[P2]

Thx, klinkt toch nog hoopvol O-)

De dealer had ik vorige week aan de lijn (toen nog geen kenteken) en hij kon al wel zien dat de auto niet geblokkeerd was voor een terugroep. Als ik het kenteken bij de RDW invoer zie ik alleen de terugroep voor de software staan. Dus dat lijkt dan nog mee te vallen.
Pagina: 1 ... 22 ... 49 Laatste