Het grote 'welk insect/beest(je) is dit?!' topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 09:59
Dit vonden we in een vijvertje in Duitsland. In een rietvijver vol kikkervisjes, salamanders, watervlooien en ander leven. Is het een bloedzuiger?

Het was in ierder geval niet geintereseerd in mensenbloed.

Het is ongeveer 12 mm lang, op z'n langst. Het kan zich ook 'indikken' en dan is het kort en bol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uG0xV7j-YKDJzjMoNU36BiVIFhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5SYDKGweOlzSc1TMu02Iavl3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAjUuU7kTkXwd8_dgXX69EjIwMA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YaKQlOByvqgjn1doBzi0wiV1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrRFL7Wm9_nwt0dJZiV6_Zgl_rQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U6Evwom4GNBxNjfgZlSMR7Ke.png?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door PomPomPom op 06-05-2023 23:08 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dat lijkt zeker op een bloedzuiger. Misschien had ie geen interesse omdat ie al vol zat.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
die kwam ik vroeger vaak tegen in de sloot waar we speelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:11
Er lopen bij soms wat kleine beestjes over het scherm heen.
Ook zijn ze soms te vinden op het papier wat op het buro licht.

Ik heb geprobeerd een foto te nemen maar dichter bij en ook nog scherper dan dit kom ik helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hu5k0YlWKrsy8c6gb8i-Ps88eE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsQi37vAFEwiOrCdrYPNM00H.jpg?f=fotoalbum_large

Heb geprobeerd om het Google picture te zoeken alleen die komt niet heel ver. Denk omdat het te klein is.
Als ik zelf ga zoeken op afbeeldingen heb ik het idee dat het een soort mijt is.
Maar welke is het en hoe kom ik er van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

taptijtkever?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
probeer eens met de app "Seek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
Tapijtkever kan vliegen en zijn 4a5 mm groot lees ik net. Heb deze nog nooit zien vliegen en deze zijn kleiner.

Dat is wel een mooie app! Kan er ook foto's in laden en dan met de bovenstaande foto weet hij alleen te vertellen dat het een geleedpotigen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Is het mogelijk om een iets betere foto te maken?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:56

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:30
Toevallig zaten er gisteravond tientallen van zulke beestjes in de zolderkamer van zoon. Uit het niets trokken ze al een leger over plafond en muur. Bleken babyspinnen te zijn die blijkbaar ergens daar in de buurt uit een ei waren gekropen.
Remedie: opzuigen in stofzuiger, stofzuigerzak geopend buiten zetten.
Ik moet zeggen dat ‘jouw’ veel gelijkenis vertoont, maar ik kreeg het gisteren ook niet scherp, dus vergelijken is wat lastig. Maar ik meen hier ook 8 pootjes te tellen en dat gaf gisteren wel de doorslag. Vandaag overdag niks te zien, nu net gekeken en zag er een paar op het plafond van dakkapel. Beestje zijn heel licht van kleur.
Herkenbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nelisj schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:11:
...Maar welke is het en hoe kom ik er van af?
Met een schoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
Dinictus208 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:43:
Is het mogelijk om een iets betere foto te maken?
Dat lukt helaas niet daar zijn ze net te klein voor. Dit is wel een beetje de max die ik kon halen met de telefoon.
Toke_gt schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:47:
Toevallig zaten er gisteravond tientallen van zulke beestjes in de zolderkamer van zoon. Uit het niets trokken ze al een leger over plafond en muur. Bleken babyspinnen te zijn die blijkbaar ergens daar in de buurt uit een ei waren gekropen.
Remedie: opzuigen in stofzuiger, stofzuigerzak geopend buiten zetten.
Ik moet zeggen dat ‘jouw’ veel gelijkenis vertoont, maar ik kreeg het gisteren ook niet scherp, dus vergelijken is wat lastig. Maar ik meen hier ook 8 pootjes te tellen en dat gaf gisteren wel de doorslag. Vandaag overdag niks te zien, nu net gekeken en zag er een paar op het plafond van dakkapel. Beestje zijn heel licht van kleur.
Herkenbaar?
Nou een heel leger wat in een keer voor bij trekt is het niet. Het worden er langzaam wel steeds meer. Dus lijkt wel een nestje wat uitgekomen is. Al denk ik niet dat het spinnen zijn. Ik tel 6 poten en 2 lang voel sprieten.

In mijn kantoor hangt een ledpaneel opbouw en het viel me plots op dat ze daar ook op zitten. En aan de boven kant van de lamp zaten er nog meer. Dus lamp er af gehaald om te kijken of ze uit de centraal doos komen. En daar zag ik er niet zo veel.

Nu van morgen liepen er weer een aantal op mn buro maar de centraal doos zag ik niks. Nu komt er in de hoek van het kantoor nog een wandgoot uit het plafond. En nu zaten er daar best wel wat. Lijkt er op dat ze uit het plafond komen.
Daar zijn ze te klein voor. En om dat de doen op een monitor lijkt mij ook geen goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Er moet natuurlijk wel een antwoord komen he...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Nelisj , ik heb je topic gemerged met Het grote 'welk insect/beest(je) is dit?!' topic. Zoals @LuisjeNL al aangeeft is dit de beste plek voor een antwoord :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hi,

ik heb ook een vraag. Wij hebben een sloot achter waar de kids in spelen. Ze kwamen zojuist uit de sloot en toen kwamen we dit beestje tegen op de benen van de kids. hij had zich vastgebeten aan de kids en ze beschrijven het als een splintertje toen we hem eraf trokken. +/- 1,5-2 cm groot en hij heeft aan 1 zijde een mondje en hij kan rechtop staan.

Is dit een bloedzuiger en zo ja, kan dat kwaad? Ik ben er benieuwd naar jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMKiZK5tKhL-rdlpl-wqgiPSAi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAIOtLdsfhe6wcpSs7XaGDHG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D9pRDD6tQqU-UuTmhpHv53i_iI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsVE769E3K2O3E0gIOsAheGk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wOmZnRWljTh4GnMBo-jQbriYvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rfa2mnvlNr5crnxvFahshJiO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWcaQsj1QCdLbZZj_UNJlHb0ki0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utq9O9ieJCgBF0qUbMZeNiRI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-06-2023 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ja en nee.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
Kort maar krachtig :-D, Deze dingen komen dus in nederlandse wateren voor, dat had ik niet verwacht

[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-06-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En hier nog wat weetjes en feitjes over de in Nederland voorkomende bloedzuigers:

Wikipedia: Bloedzuigers

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 16:37

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja, bloedzuiger, nee, op de tegenwoordig zéér zeldzame Medicinale bloedzuiger na komt geen enkele Nederlandse soort door de menselijke huid heen. En zelfs bij Medicinale bloedzuiger kan het geen kwaad; als je het tenminste niet erg vindt een paar uur met een bloedend wondje rond te lopen (been there, done that.)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sahinasappelsap schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Kort maar krachtig :-D, Deze dingen komen dus in nederlandse wateren voor, dat had ik niet verwacht
Ja ik kwam ze hier in de vijver tegen die ik overgenomen heb van de vorige bewoner. Met vissen erin, dus ik was best verbaasd dat die overleefden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
SmurfLink schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Ja ik kwam ze hier in de vijver tegen die ik overgenomen heb van de vorige bewoner. Met vissen erin, dus ik was best verbaasd dat die overleefden... :+
Het zijn inderdaad visbloedzuigertjes na wat speurwerk. Als het een vijver in de tuin was, zaten de vissen niet onder de zuigertjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sahinasappelsap schreef op maandag 19 juni 2023 @ 06:49:
[...]

Het zijn inderdaad visbloedzuigertjes na wat speurwerk. Als het een vijver in de tuin was, zaten de vissen niet onder de zuigertjes?
Nee die lieten ze totaal met rust. Zullen wel niet door de schubben heen komen. Maar ik had eerder verwacht dat de vissen ze op zouden eten. :+ Goudvissen vreten alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 10:05

World Citizen

FreeReef.nl

Met een scherpe prik in de arm werd ik net uit mijn mamibo getrokken.

Geen jeuk, geen rood vlekje of puntje maar hij beet of prikte wel degelijk in mijn arm.

Het diertje is ongeveer 3 tot 4 mm lang.

Iemand enig idee?
(Ik ben bang dat ik hem ontpoot heb.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LaApEs6hfkotpa93MBNxQKTvm8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZbFxRM2TojpLxrogHCmw1MxM.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 10:05

World Citizen

FreeReef.nl

Dat is hem. Dankjewel.

Kennelijk zou hij niet bijten of prikken.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
World Citizen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Dat is hem. Dankjewel.

Kennelijk zou hij niet bijten of prikken.
Dan zul je 'm wel kwaad hebben gemaakt :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Of je arm lijkt op de rups van een spinselmot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04
Onze Catalpa zit vol met deze beestjes...
Weet iemand hoe deze heten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmCczxhpxarTCrjDjT6SF8JeZP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKQ4CcH3OHLEKqYVoxRllSpp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Artwido schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:29:
Onze Catalpa zit vol met deze beestjes...
Weet iemand hoe deze heten?

[Afbeelding]
Sowieso een wantsennimf. Lijkt me een Bruingemarmerde schildwants: https://www.flickr.com/photos/52450054@N04/41284442390
https://waarneming.nl/species/197583/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:28
Grijs gebied voor dit topic allicht, maar ik vond vandaag een vers poepje op de grond van m'n schuur. De deur stond met de haak op een kier van zo'n 2cm, heb alles doorzicht maar ik kan niet ontdekken wat er binnen geweest is... Iemand een idee :+)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jdNimiMcXlVYdnIrVm0aN9Tnt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qH6Z8XlfjlYdwP86lUMJjVMC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 17:51
Spherix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:52:
Grijs gebied voor dit topic allicht, maar ik vond vandaag een vers poepje op de grond van m'n schuur. De deur stond met de haak op een kier van zo'n 2cm, heb alles doorzicht maar ik kan niet ontdekken wat er binnen geweest is... Iemand een idee :+)?

[Afbeelding]
Eekhoorn, egel, ratje, muis, klein ongedierte lijkt mij.
hebben niet zoveel ruimte nodig.
En wie zegt dat het beestje door de deur is gekomen ;)

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
Ik heb al aardig wat google images gehad, maar de meeste lijken toch wat meer vezels te eten dan wat ik aantrof haha. De deur is de grootste opening in ieder geval, eekhoorns zie je hier niet en een egel had ik in de tuin wel tegen gekomen, beide kanten zitten de schuttingen aardig op slot ivm huisdieren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Spherix schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:09:
Ik heb al aardig wat google images gehad, maar de meeste lijken toch wat meer vezels te eten dan wat ik aantrof haha. De deur is de grootste opening in ieder geval, eekhoorns zie je hier niet en een egel had ik in de tuin wel tegen gekomen, beide kanten zitten de schuttingen aardig op slot ivm huisdieren :-)
Check hier eens: https://www.abeepestpro.c...f-pest-droppings-poop.htm

Een vleermuis komt er ook aardig bij in de buurt volgens de chart.

Vleermuisjes zijn ook niet zo groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenzer op 03-07-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
Jeroenzer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:13:
[...]

Check hier eens: https://www.abeepestpro.c...f-pest-droppings-poop.htm

Een vleermuis komt er ook aardig bij in de buurt volgens de chart.

Vleermuisjes zijn ook niet zo groot.
Hehe ook die site al gehad. Hoewel het plaatje er wel op lijkt, klopt het niet met de beschrijving dat het de grootte van rijstkorrels zou hebben, vandaar de lineaal. Naast de lineaal was ook nog een klein 'sleepspoor' te zien, ondanks dat niemand er in gestaan heeft. Ik denk toch aan iets groters als een vogel, maar lijkt me sterk dat die door de opening zou vliegen, laat staan lopen. Verder nog geen nieuwe poepjes kunnen vinden, dus de schuldige vinden wordt lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Spherix schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:19:
[...]

Hehe ook die site al gehad. Hoewel het plaatje er wel op lijkt, klopt het niet met de beschrijving dat het de grootte van rijstkorrels zou hebben, vandaar de lineaal. Naast de lineaal was ook nog een klein 'sleepspoor' te zien, ondanks dat niemand er in gestaan heeft. Ik denk toch aan iets groters als een vogel, maar lijkt me sterk dat die door de opening zou vliegen, laat staan lopen. Verder nog geen nieuwe poepjes kunnen vinden, dus de schuldige vinden wordt lastig denk ik.
aaah ja, sleep spoor was me nog niet eens opgevallen.
Jaa, of toch ergens een katje, misschien even gescholen, poepje gedaan, duidelijk last van een dunne poep.

Die beestjes kunnen ook echt door smalle openingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:52
Is dit nou een aziatische hoornaar?

De grotere/zwartere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EONfIgm-woqGi4LwQoH0QfLNWZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrPwrRcfC1uGHc9N4h2W5P7R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FRANQ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:39:
Is dit nou een aziatische hoornaar?

De grotere/zwartere.

[Afbeelding]
Nee, dat is een Middelste Wesp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:52
SnoeiKoei schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:54:
[...]

Nee, dat is een Middelste Wesp
Thanks

Vond hem al niet zo imposant, maar wel duidelijk donkerder dan de rest.

Google lens gaf hornaar aan, maar vond hem niet op de plaatjes kijken :D

De pruimenboom zit (alweer) vol luizen waardoor de bladeren en de tegels kleven, en de wespen zijn nu alle bladeren en tegels aan het aflikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-03 11:02
Heeft iemand een ID op deze beestjes die op mijn planten zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3NIlxaSoVj_Uy1WrKZTxVQmUPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYZlsEI6Bkj3IA1Yvuj7EINI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Chief_GG schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:57:
Heeft iemand een ID op deze beestjes die op mijn planten zitten?

[Afbeelding]
Trips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-03 11:02
Zijn trips niet wit/gelig en een stuk kleiner? Deze zijn misschien 1mm lang; de trips die ik ken/eerder heb gehad zijn eerder .1mm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHLkiDD655lSBDlhny7HxfUR4TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pr3L5BVH6MQQd7G2CywJDmfw.jpg?f=fotoalbum_large
Dit beestje zat vanmiddag op onze phlox/vlambloem. Vloog en at als een colibri, had vleugels als een mot en een achterlijfje wat leek op dat van een hommel. Althans: zo leek het, maar bewoog wat snel.

Wat zou dit geweest kunnen zijn?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:31
Kolibrivlinder
Edit: mooie foto trouwens

[ Voor 49% gewijzigd door Snowhite0901 op 15-07-2023 17:55 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Snowhite0901 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:55:
Kolibrivlinder
Edit: mooie foto trouwens
Cool! Thanks. Wist niet dat dat bestond. Hopelijk komt ie snel terug. Was leuk om te zien.

En de foto viel me zelf ook alleszins mee. Moest even snel met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 17:07
Chief_GG schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:57:
[...]

Zijn trips niet wit/gelig en een stuk kleiner? Deze zijn misschien 1mm lang; de trips die ik ken/eerder heb gehad zijn eerder .1mm
zijn echt duizenden soorten trips.

In Nederland zijn een aantal vaak wel in overvloed,

Californische trips, Echino Trips, Pepertrips. Echino trips zijn vaak heel wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0LwfQ2WW8pIpxhMdnxXGGkwDwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwCHkObKs3ppqpQjZ7S3NzzP.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt een beetje op het tweede plaatje hier: https://beestjeskwijt.nl/...rijden#hoornaar-herkennen

Maar als ik dan verder zoek op Aziatische hoornaar dan zie ik meer wespachtige beesten.

Anyone?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twix121
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16-08-2024
Glashelder schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:33:
[Afbeelding]

Lijkt een beetje op het tweede plaatje hier: https://beestjeskwijt.nl/...rijden#hoornaar-herkennen

Maar als ik dan verder zoek op Aziatische hoornaar dan zie ik meer wespachtige beesten.

Anyone?
Zeker geen hoornaar, haha! Het is gewoon een grote soort zweef vlieg. Ik zag het meteen.

-edit- net gevonden, het is een Stadsreus.

[ Voor 3% gewijzigd door twix121 op 23-07-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

twix121 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Zeker geen hoornaar, haha! Het is gewoon een grote soort zweef vlieg. Ik zag het meteen.
Lol okay :p Wel echt een mega unit. Ben wel benieuwd wat voor soort het precies is :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twix121
Glashelder schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:40:
[...]

Lol okay :p Wel echt een mega unit. Ben wel benieuwd wat voor soort het precies is :p
Stadsreus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Had hem inderdaad gevonden.

Ook wel bekend als de Hoornaarzweefvlieg :P De verwarring was niet heel gek dus :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twix121
Glashelder schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:44:
[...]

Had hem inderdaad gevonden.

Ook wel bekend als de Hoornaarzweefvlieg :P De verwarring was niet heel gek dus :p
OOOHh nu ik weer iets bijgeleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-04 23:38
Iemand een idee wat dit is? Krijg het op geen manier scherper en Lens snapt het niet.
Tussen de 0.4 en 0.8mm, af en toe op de muur te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jey63aLby4pxEfukE5lOHtBMnGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr65JAmqeJHHqntAdvzORJ9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUSYhhuz3yJpgN2zMZrTtUBj2Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGyOXpRioG54ITaYQSVbIiPI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door DietColo op 29-07-2023 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
DietColo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:35:
Iemand een idee wat dit is? Krijg het op geen manier scherper en Lens snapt het niet.
Tussen de 0.4 en 0.8mm, af en toe op de muur te zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stofluizen?

https://www.ferokill.be/n...n-herkennen-en-voorkomen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-04 23:38
Bijna zeker ja, de zeldzame keren dat ik iets duidelijker beeld had zag ik dat op 8x zoom.
Gelukkig niets ernstigs dus... Ook een tijdje terug lekkage gehad dus vocht kan ook kloppen.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stofluis ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 22:26
Koningin? Of iets anders? Hij/zij is vrij groot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G30khQ_0sxqtsbZ_nAlHYJY_Ra0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omanK7a1SWvlZAJZideuLIsZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYWXPVHCIacwZSTJxBHPVJZ96zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whHmx3BN31tHQI7c2ifrHtJs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Draakje5 op 30-07-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
Draakje5 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:51:
Koningin? Of iets anders? Hij/zij is vrij groot. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Europese hoornaar

Edit: we hebben er een nest van. Die hoor je goed vliegen, flink formaat beesten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tonkey op 30-07-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:07
Iemand enig idee welk dier deze uitwerpselen produceert?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Njas1Cs73GiEBhfHKrGKiQkDWt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzVXSsTbBoxolqxLzJTckt40.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Nu online
Ziet er een beetje uit als ratten keutels.

• Cass Casey
_sepulnation_ schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:35:
Iemand enig idee welk dier deze uitwerpselen produceert?

[Afbeelding]
Egelpoep?

Edit: hmm. nee. Die zijn groter volgens de foto's op google.

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 10-08-2023 13:08 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-04 20:18
Padden?

My favorite programming language is solder.

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:07
sahinasappelsap schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:36:
Ziet er een beetje uit als ratten keutels.
Daar was ik zelf ook al bang voor. Veel ratten bij ons in de wijk (dicht bij het bos). Helaas doet de gemeente er niets meer aan en wordt het dus vallen zetten.

• sahinasappelsap
  • Nu online
Je kan voor de zekerheid nog even googlen op rattenkeutels. Vanaf een foto is het altijd moeilijk te bepalen. Maar ze zien er ongeveer zo uit:
https://rattenbestrijders.nl/over-ratten-jagen-rattenjager/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30
We horen op de zolder van ons klushuis piepende geluiden van dieren, en ook veel geritsel. Het geluid klinkt alsof er iets kruipt tussen de pannen en het dakbeschot. We vinden daarnaast ook kleine keutels, ik vermoed van een rat of vleermuis. Kan iemand het herkennen aan dit geluidsbestand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-04 11:38

Kenackwurst

LiquorSnurf

KoenVW76 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:53:
We horen op de zolder van ons klushuis piepende geluiden van dieren, en ook veel geritsel. Het geluid klinkt alsof er iets kruipt tussen de pannen en het dakbeschot. We vinden daarnaast ook kleine keutels, ik vermoed van een rat of vleermuis. Kan iemand het herkennen aan dit geluidsbestand?
Vleermuizen, bijna zeker.
Ivm de korte piepjes.

En omdat ik er laatst zelf eentje moest vangen, was gegrepen door de kat…

Vleermuisje maakte dezelfde ‘piepjes’.

Kwaed weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 18:03
Zeg wat is dit voor een spin? 😱

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/an1T1FtWuyCFoAuXuH_IKRB1Jww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VATMoi1sfIRiGU28s1Z3nLO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Muursluiper aldus Obsidentify
https://waarneming.nl/species/81185/photos/?

Edit: ik zou maar oppassen als ik jou was >:)
“In juni 2019 werd in Friesland een man door deze spin - een vrouwtje - in zijn eikel gebeten.”
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stalmuursluiper

Verder een nuttig beestje.

[ Voor 20% gewijzigd door Boeryepes op 25-08-2023 04:03 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 18:03
Boeryepes schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 03:52:
[...]

Muursluiper aldus Obsidentify
https://waarneming.nl/species/81185/photos/?

Edit: ik zou maar oppassen als ik jou was >:)
“In juni 2019 werd in Friesland een man door deze spin - een vrouwtje - in zijn eikel gebeten.”
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stalmuursluiper

Verder een nuttig beestje.
Nuttig, dat zal best. Liever niet in de slaapkamer 😅
Ik vermoed dat deze soort ook andere spinnen op het menu heeft staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:16
Het type huis-in-de-fik-en-nooit-meer-terugkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-04 17:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zG45C10UkJBPnFv3brkmRFwHrFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AW8s12DoI7EUroDkxAOOFiex.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet er wat voor beestje dit is?

Lengte = 2mm
Loopt vrij rap door.

Gevonden in dekbed wat op de grond onder bed lag.

[ Voor 9% gewijzigd door ruderodeo op 27-08-2023 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ruderodeo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:11:
[Afbeelding]

Lengte = 2mm
Loopt vrij rap door.

Geen erg duidelijke foto, maarreh, bedwants? 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:16
dragon2 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:32:
[...]

Geen erg duidelijke foto, maarreh, bedwants? 👀
Ik quote mijn reactie hierboven even:
vickypollard schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Het type huis-in-de-fik-en-nooit-meer-terugkomen :+
Ik zie overigens niet direct een bedwants als ik kijk naar de foto's op die site en de foto die hier staat. Maar ik weet er ook niks van :*)

[ Voor 13% gewijzigd door vickypollard op 28-08-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
vickypollard schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Ik quote mijn reactie hierboven even:

[...]

Ik zie overigens niet direct een bedwants als ik kijk naar de foto's op die site en de foto die hier staat. Maar ik weet er ook niks van :*)
Ik vind de foto wel wat weghebben van zo'n nimf, maar hoop het niet want brrrrr
Afbeeldingslocatie: https://bedwantsenbestrijden.com/storage/media/images/BBCOM/bedwantsen/bedwants-nimfen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 12:59
ruderodeo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:11:
[Afbeelding]

Lengte = 2mm
Loopt vrij rap door.

Lijkt meer op een hoofdluis. Heb je schoolgaande kinderen?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-04 17:26
Ja, dochter is 6 jaar.

Heeft voor 3e keer in maand onverklaarde bulten op haar lichaam. Ik kan geen muggen in huis vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ruderodeo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:11:
Ja, dochter is 6 jaar.

Heeft voor 3e keer in maand onverklaarde bulten op haar lichaam. Ik kan geen muggen in huis vinden
https://www.thuisarts.nl/bedwantsen/ik-heb-beet-van-bedwants

https://www.thuisarts.nl/netelroos/ik-heb-netelroos

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 28-08-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Kan iemand mij vertellen welk beestje dit is ?
Nog nooit tegen gekomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0usdik-WzXMAeZ-ap6CYPKMBNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nldzz2F6lvlREbA9xXbZT9Xb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jeroenzer schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:21:
Nog nooit tegen gekomen
[Afbeelding]
Wikipedia: Schildwantsen

• Cass Casey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrLsTnuyK6duAi_dmrMvGEDZ8R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12Mqt4EkCvaBJqGVbkGXpwAZ.jpg?f=fotoalbum_large
Bij Collioure, in de hoek van de Middellandse zee en de Pyreneeën, dreef deze vis in zee. Lijkt me dat de kop eraf is? Wat is dit voor vis? Soort murene?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jeroenzer schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:21:
Nog nooit tegen gekomen
[Afbeelding]
Bladpootrandwants. Toevallig grove dennen in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
SnoeiKoei schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:00:
[...]

Nee, helemaal niet, het is een nieuwbouw gebied, er was wel natuurlijk en is er nog wel maar niet dichtbij mijn woning ofzo.

Denk verdwaald :)

• SmurfLink
  • Niet online
Cass Casey schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:19:
[Afbeelding]
Bij Collioure, in de hoek van de Middellandse zee en de Pyreneeën, dreef deze vis in zee. Lijkt me dat de kop eraf is? Wat is dit voor vis? Soort murene?
Kan een grote Pieterman zijn. Ik zou er niet op gaan staan. :+

Anders kan het qua staart inderdaad een murene of konger aal zijn, in ieder geval een aal achtige. Kan alleen de kop niet goed zien dus dat maakt het lastig.

[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 21-09-2023 09:16 ]

• Cass Casey
SmurfLink schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:15:
[...]

Kan een grote Pieterman zijn. Ik zou er niet op gaan staan. :+

Anders kan het qua staart inderdaad een murene of konger aal zijn, in ieder geval een aal achtige. Kan alleen de kop niet goed zien dus dat maakt het lastig.
Dit was al zeker een meter lang, dus een pieterman verwacht ik niet. Had ook geen vinnen of stekels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Cass Casey schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:17:
[...]

Dit was al zeker een meter lang, dus een pieterman verwacht ik niet. Had ook geen vinnen of stekels.
Het patroon lijkt niet echt op de Gevlekte Murene dus dan heb ik geen idee welke soort het precies is. Maar het lijf en vooral de staart lijken er wel weer op.

Edit: ah er is een Mediterraanse Murene :+ Die heeft wel het goeie patroon.

Dan ben ik wel benieuwd waar z'n kop gebleven is. :X

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 21-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 12:54
SnoeiKoei schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:00:
[...]

Dennen, maar nog liever "coniferen"
a.k.a. kerstkrans hagen :)

Gewoon terug buiten zetten, best wel voorzichtig want hun binnenkant stinkt nogal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik ben er (denk ik) inmiddels al achter welk beestje het is maar wou hem toch even delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usiTNX1x1RjGL8mQ8JHZpLniVFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAO2w6fF2UBRRHrN8XUIsNp6.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een mega ding, had hem anders nooit gezien maar de kat zag wat bewegen. Volgens mij is het de ligusterpijlstaart.

[ Voor 16% gewijzigd door souljah1h op 21-09-2023 14:29 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

souljah1h schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:25:
Volgens mij is het de ligusterpijlstaart.
Correct d:)b

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ben benieuwd of ik de vlinder ooit ga tegenkomen. Lijkt me prachtig :)

Deze kwamen wij ook nog tegen op de slaapkamer. Is dit nou een tijgermug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cchW3WYmtCRmc26YF6uD4X59fn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUbl3gCbv1SQS5qMOm9Pemnc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door souljah1h op 21-09-2023 14:42 ]

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik zie deze ook best vaak. Vraag mij ook altijd af of dit nou de tijgermug is. Voor zover ik kon concluderen is een tijgermug zwarter en zijn z'n strepen witter. (en is bovenstaande dus geen tijgermug)

https://www.in60seconds.n...e-tijgermug-in-nederland/

"afstekende witte strepen"

[ Voor 19% gewijzigd door Dinictus208 op 21-09-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

souljah1h schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:40:
[...]

Ben benieuwd of ik de vlinder ooit ga tegenkomen. Lijkt me prachtig :)

Deze kwamen wij ook nog tegen op de slaapkamer. Is dit nou een tijgermug?

[Afbeelding]
Nee da's de Grote steekmug https://waarneming.nl/species/19334/ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Weer wat geleerd :) Thanks!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ten noorden van San Fransisco USA vloog dit beest op ons. Heeft iemand een idee wat het is? Het is circa 3 a 4 cm groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7mEnoey5k7_1hMFzBTcvW2_DW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87bMSVOVIZZ4tKBYJV1k4SgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
jhead22 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:31:
Ten noorden van San Fransisco USA vloog dit beest op ons. Heeft iemand een idee wat het is? Het is circa 3 a 4 cm groot.

[Afbeelding]
Wikipedia: Monochamus scutellatus volgens Google Lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 10:58
Een goedenavond allen

Er zijn nu 2dagen bezig op het gemak om links en recht (65cm) naast de dakkapel open te breken en te isoleren
Nu kwamen er al snel zie foto van dit soort pluizige cocons naar voren.
Nu kan ik er op Google en Google llens niks mee vinden

Deze zijn wel allemaal leeg en weggeschrapt ondertussen
Maar tussen het dakbeschot (houtvezelplaat) en de gording kwamen er toch 3/4 gifgroene larven tevoorschijn..
Hier word niemand blij van natuurlijk en hoop stilletjes dat het een verdwaalde motten familie is.

Het waren geen rupsen maar echt larve met een harde kop

Er word zoizo een ongedierte verdelger ingeschakeld om alles in te spuiten mar vor mijn gemoedsrust hoop ik dat hier iemand al kan vertellen wat het zou kunnen zijn
Bvd
Mvg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8ec8bgoaRZmAjGbH1M3eokzwe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIyYvU8UAHH9BPuNA0Sfgthf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK_-WXZjsKguc1H3FbL10F12Xbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywJ5v3sBK7JEarfRbc139OpH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J05DpNVxq02gh52odtzm-hWRZ7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WNRFoKWDg9ILIS0CS62oCyc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cacUKxHh_RiKZey72f_Qi4jvIV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKnlpQnnDEqklDEMpPhkRFNg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Je kunt je vraag ook hier stellen, daar zitten wat meer experts op beesje gebied:

https://gathering.tweaker...ist_messages/1997740/last

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
nodri2000 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:17:
Je kunt je vraag ook hier stellen, daar zitten wat meer experts op beesje gebied:

https://gathering.tweaker...ist_messages/1997740/last
Ohw kijk dankjewel daar wist ik het bestaan niet van af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
Een goedenavond allen

We zijn nu 2dagen bezig op het gemak om links en recht (65cm) naast de dakkapel open te breken en te isoleren
Nu kwamen er al snel zie foto van dit soort pluizige cocons naar voren.
Nu kan ik er op Google en Google llens niks mee vinden

Deze zijn wel allemaal leeg en weggeschrapt ondertussen
Maar tussen het dakbeschot (houtvezelplaat) en de gording kwamen er toch 3/4 gifgroene larven tevoorschijn..
Hier word niemand blij van natuurlijk en hoop stilletjes dat het een verdwaalde motten familie is.

Het waren geen rupsen maar echt larve met een harde kop

Er word zoizo een ongedierte verdelger ingeschakeld om alles in te spuiten mar vor mijn gemoedsrust hoop ik dat hier iemand al kan vertellen wat het zou kunnen zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cacUKxHh_RiKZey72f_Qi4jvIV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKnlpQnnDEqklDEMpPhkRFNg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8ec8bgoaRZmAjGbH1M3eokzwe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIyYvU8UAHH9BPuNA0Sfgthf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK_-WXZjsKguc1H3FbL10F12Xbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywJ5v3sBK7JEarfRbc139OpH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J05DpNVxq02gh52odtzm-hWRZ7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WNRFoKWDg9ILIS0CS62oCyc.jpg?f=fotoalbum_large
Bvd
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Mogelijke larven en nest van de Hommelnestmot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lijkt me ook ja. Leeft van de was van (vaak al onbewoonde) hommel- en wespennesten, kan volgens mij niet veel kwaad. Wij hadden ze in onze vorige woning af en toe ineens in de berging. Daar zat een hommelnest in de spouw.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste