Toon posts:

Het grote 'welk insect/beest(je) is dit?!' topic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 16:20
Dit vonden we in een vijvertje in Duitsland. In een rietvijver vol kikkervisjes, salamanders, watervlooien en ander leven. Is het een bloedzuiger?

Het was in ierder geval niet geintereseerd in mensenbloed.

Het is ongeveer 12 mm lang, op z'n langst. Het kan zich ook 'indikken' en dan is het kort en bol.

[Voor 0% gewijzigd door PomPomPom op 06-05-2023 23:08. Reden: typefout]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dat lijkt zeker op een bloedzuiger. Misschien had ie geen interesse omdat ie al vol zat.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 08:50
die kwam ik vroeger vaak tegen in de sloot waar we speelden

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 16:39
Er lopen bij soms wat kleine beestjes over het scherm heen.
Ook zijn ze soms te vinden op het papier wat op het buro licht.

Ik heb geprobeerd een foto te nemen maar dichter bij en ook nog scherper dan dit kom ik helaas niet.

Heb geprobeerd om het Google picture te zoeken alleen die komt niet heel ver. Denk omdat het te klein is.
Als ik zelf ga zoeken op afbeeldingen heb ik het idee dat het een soort mijt is.
Maar welke is het en hoe kom ik er van af?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

taptijtkever?

Wise enough to play the fool

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
probeer eens met de app "Seek"

• Nelisj
Tapijtkever kan vliegen en zijn 4a5 mm groot lees ik net. Heb deze nog nooit zien vliegen en deze zijn kleiner.

Dat is wel een mooie app! Kan er ook foto's in laden en dan met de bovenstaande foto weet hij alleen te vertellen dat het een geleedpotigen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Is het mogelijk om een iets betere foto te maken?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:58

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:18
Toevallig zaten er gisteravond tientallen van zulke beestjes in de zolderkamer van zoon. Uit het niets trokken ze al een leger over plafond en muur. Bleken babyspinnen te zijn die blijkbaar ergens daar in de buurt uit een ei waren gekropen.
Remedie: opzuigen in stofzuiger, stofzuigerzak geopend buiten zetten.
Ik moet zeggen dat ‘jouw’ veel gelijkenis vertoont, maar ik kreeg het gisteren ook niet scherp, dus vergelijken is wat lastig. Maar ik meen hier ook 8 pootjes te tellen en dat gaf gisteren wel de doorslag. Vandaag overdag niks te zien, nu net gekeken en zag er een paar op het plafond van dakkapel. Beestje zijn heel licht van kleur.
Herkenbaar?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nelisj schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:11:
...Maar welke is het en hoe kom ik er van af?
Met een schoen?

• Nelisj
Dinictus208 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:43:
Is het mogelijk om een iets betere foto te maken?
Dat lukt helaas niet daar zijn ze net te klein voor. Dit is wel een beetje de max die ik kon halen met de telefoon.
Toke_gt schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:47:
Toevallig zaten er gisteravond tientallen van zulke beestjes in de zolderkamer van zoon. Uit het niets trokken ze al een leger over plafond en muur. Bleken babyspinnen te zijn die blijkbaar ergens daar in de buurt uit een ei waren gekropen.
Remedie: opzuigen in stofzuiger, stofzuigerzak geopend buiten zetten.
Ik moet zeggen dat ‘jouw’ veel gelijkenis vertoont, maar ik kreeg het gisteren ook niet scherp, dus vergelijken is wat lastig. Maar ik meen hier ook 8 pootjes te tellen en dat gaf gisteren wel de doorslag. Vandaag overdag niks te zien, nu net gekeken en zag er een paar op het plafond van dakkapel. Beestje zijn heel licht van kleur.
Herkenbaar?
Nou een heel leger wat in een keer voor bij trekt is het niet. Het worden er langzaam wel steeds meer. Dus lijkt wel een nestje wat uitgekomen is. Al denk ik niet dat het spinnen zijn. Ik tel 6 poten en 2 lang voel sprieten.

In mijn kantoor hangt een ledpaneel opbouw en het viel me plots op dat ze daar ook op zitten. En aan de boven kant van de lamp zaten er nog meer. Dus lamp er af gehaald om te kijken of ze uit de centraal doos komen. En daar zag ik er niet zo veel.

Nu van morgen liepen er weer een aantal op mn buro maar de centraal doos zag ik niks. Nu komt er in de hoek van het kantoor nog een wandgoot uit het plafond. En nu zaten er daar best wel wat. Lijkt er op dat ze uit het plafond komen.
Daar zijn ze te klein voor. En om dat de doen op een monitor lijkt mij ook geen goed idee ;)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Er moet natuurlijk wel een antwoord komen he...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Nelisj , ik heb je topic gemerged met Het grote 'welk insect/beest(je) is dit?!' topic. Zoals @LuisjeNL al aangeeft is dit de beste plek voor een antwoord :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee