Het grote 'welk insect/beest(je) is dit?!' topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• kevineke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Gisteren is onze nieuwe keuken geleverd en op het laatste stuk dat werd uitgeladen zaten een aantal insecten. Het zullen er in totaal toch een 25-tal geweest zijn.

Mijn vrouw dacht onmiddellijk aan zilver- / papiervisjes, maar ik zag niet onmiddellijk sprieten achteraan. Ze kropen, maar toen ik er tegen kwam met een stukje papier sprongen ze ook een aantal centimeter verder.

Iemand die weet wat dit kan zijn en of we ons ongerust moeten maken? Vanmorgen nog eens nagekeken en op het eerste zicht zag ik er geen meer.

Foto's (1ste en laatste zijn wel ingezoomd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt3O6l_wkQZGcXzjD25e9gZHIdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK7rThzMZkJLUplhqqmHCSOU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnWJ3eTi3XwtukQannytGSuSDi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hv10dwUcZTuxajcP9d82OyvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEwkrm88ij6wxoEfgK-8XTKBBJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyfvfNqO39VnoxDacvaSudRv.jpg?f=fotoalbum_large

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:20

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Springstaarten. Ook geen reden tot zorg.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:39
Oeps, verkeerd topic!

[ Voor 90% gewijzigd door nodri2000 op 27-09-2023 13:57 ]

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• kevineke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Bedankt voor de snelle reactie Snoeikoei!

Deze zorgen dan niet voor last?

Aangezien ze morgen de keuken beginnen plaatsen maakten we ons toch wat zorgen als er ergens onder of achter de kast zouden zitten (en dan uitbreiden).

Ik heb er sinds gisterenavond tot nu geen meer gezien in de garage waar alles gestockeerd staat.

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-06 06:26
SmurfLink schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:23:
Mogelijke larven en nest van de Hommelnestmot?
SnoeiKoei schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:44:
Lijkt me ook ja. Leeft van de was van (vaak al onbewoonde) hommel- en wespennesten, kan volgens mij niet veel kwaad. Wij hadden ze in onze vorige woning af en toe ineens in de berging. Daar zat een hommelnest in de spouw.
Bijde hartstikke bedankt 99% dat dat het is idd
Toch een hele geruststelling !
Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

kevineke schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:47:
Bedankt voor de snelle reactie Snoeikoei!

Deze zorgen dan niet voor last?

Aangezien ze morgen de keuken beginnen plaatsen maakten we ons toch wat zorgen als er ergens onder of achter de kast zouden zitten (en dan uitbreiden).

Ik heb er sinds gisterenavond tot nu geen meer gezien in de garage waar alles gestockeerd staat.
Die zorgen niet voor overlast, het zijn opruimers van organisch materiaal. Waarschijnlijk hebben je kasten ergens in opslag gestaan waar bladafval of zaagsel oid lag. 's nachts komen ze te voorschijn en overdag verstoppen ze zich op een donkere locatie. Je tuin zit er sowieso al vol mee dus een paar extra kan echt geen kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

SnoeiKoei schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:02:
[...]

Die zorgen niet voor overlast, het zijn opruimers van organisch materiaal. Waarschijnlijk hebben je kasten ergens in opslag gestaan waar bladafval of zaagsel oid lag. 's nachts komen ze te voorschijn en overdag verstoppen ze zich op een donkere locatie. Je tuin zit er sowieso al vol mee dus een paar extra kan echt geen kwaad. :)
Mag ik vragen waar je interesse in determineren vandaan komt? Gewoon nieuwschierig. Je lijkt er veel van af te weten :P kwam via je profile ook op je website terecht waar voornamelijk libellen staan, coole hobby/studie!

Ben zelf 30 jaar woonachtig in Harlingen geweest, maar daar zie je toch weinig libellen :'( zal in Oosterbierum net zo zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door souljah1h op 29-09-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:59

Tijntje

Hello?!

We worden hier thuis helemaal gek, we blijven last houden van vliegen beneden, 2 verschillende types volgens mij.
De eerste is een heel klein vlieg, 2 mm ongeveer, ze rennen kriskras over het aanrecht blad.
Hoe komen we hier vanaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBdrz99l1bX2tv5xZaCGx-pBKR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WQCzPwxgtQg9kCa1rpLHYctg.png?f=fotoalbum_large

De tweede is wat groter en heeft een bruin lijfje maar heb ik nog geen foto van kunnen maken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:01
Tijntje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:53:
We worden hier thuis helemaal gek, we blijven last houden van vliegen beneden, 2 verschillende types volgens mij.
De eerste is een heel klein vlieg, 2 mm ongeveer, ze rennen kriskras over het aanrecht blad.
Hoe komen we hier vanaf.
[Afbeelding]

De tweede is wat groter en heeft een bruin lijfje maar heb ik nog geen foto van kunnen maken.
Bij vliegen is het altijd belangrijk om na te gaan waar ze vandaan komen. Meestal heb je voor de vliegenplaag maden. Heb je die ergens gezien, zoals in en rondom een prullenbak bijvoorbeeld?
Zo niet heb je een ademend plafond in een uitbouw of een verlaagd plafond met spotjes? Kan zijn dat er een muisje dood is gegaan, er een vlieg bij is gekomen en eitjes heeft gelegd. Daar komen dan maden uit en uiteindelijk heb je een attack van vliegen :-)
Nog een optie is iets in de tuin waar bovenstaande op heeft plaatsgevonden. Met vliegen is er meestal wel een duidelijke aanleiding.

edit: ik dacht nog even aan fruitvliegen, gezien de 2mm. Maar kijkend naar de soort op de foto lijkt me dat sterk.

[ Voor 4% gewijzigd door sahinasappelsap op 29-09-2023 20:19 ]

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 20:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWD1qNkvLAIvd-c-ETM5HF4yGG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRWs2QegZp5UcSvJPCuFGeMR.jpg?f=fotoalbum_large

In grote aantallen rondom ons bed op behang en plint. Afmeting is max 2 mm. Veel ook wat kleiner. Lijkt redelijk doorzichtig te zijn.

Ik heb 3 jeuk bultjes en weet niet of dit er mee te maken heeft...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgbwAwbpyV1BP638AZYc5wsY4xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSMFW7U6oqo80UKKEEeCeTCg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seD5l2sL4ooIZZEnr_N52zZIdfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GM4rPEoMCGGBY0rUChGbfP9r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ruderodeo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]

In grote aantallen rondom ons bed op behang en plint. Afmeting is max 2 mm. Veel ook wat kleiner. Lijkt redelijk doorzichtig te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat lijkt mij een bedwants

Op de pagina staat ook een link naar de rode bultjes die je kan krijgen.

Tweakers Discord

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
ruderodeo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijken mij stofluizen

• ruderodeo
Ik denk zelf ook eerder aan stofluizen dan bedwantsen. Bedwantsen zijn veel groter volgens google.

Maar stofluizen bijten niet toch?

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

sahinasappelsap schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:18:
[...]

Bij vliegen is het altijd belangrijk om na te gaan waar ze vandaan komen. Meestal heb je voor de vliegenplaag maden. Heb je die ergens gezien, zoals in en rondom een prullenbak bijvoorbeeld?
Zo niet heb je een ademend plafond in een uitbouw of een verlaagd plafond met spotjes? Kan zijn dat er een muisje dood is gegaan, er een vlieg bij is gekomen en eitjes heeft gelegd. Daar komen dan maden uit en uiteindelijk heb je een attack van vliegen :-)
Nog een optie is iets in de tuin waar bovenstaande op heeft plaatsgevonden. Met vliegen is er meestal wel een duidelijke aanleiding.

edit: ik dacht nog even aan fruitvliegen, gezien de 2mm. Maar kijkend naar de soort op de foto lijkt me dat sterk.
We hebben ze wel ook in de kliko zitten buiten maar is een nieuwbouw huis wat luchtdicht gebouwd is.
Wel een verlaagd plafond beneden met spotjes. Kan alleen niet voorstellen dat daar veel te eten te vinden is voor die maden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44
Tijntje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:34:
[...]

We hebben ze wel ook in de kliko zitten buiten maar is een nieuwbouw huis wat luchtdicht gebouwd is.
Wel een verlaagd plafond beneden met spotjes. Kan alleen niet voorstellen dat daar veel te eten te vinden is voor die maden.
Wij hebben het ook gehad. Was toch echt opgelost met een mooie plisehor, kwamen gewoon graag van buiten binnen vliegen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Snowhite0901 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:10:
[...]

Wij hebben het ook gehad. Was toch echt opgelost met een mooie plisehor, kwamen gewoon graag van buiten binnen vliegen.
Al zou ik dan niet weten waar ik die moet voorhangen, we hebben altijd dicht :)

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44
Tijntje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:39:
[...]

Al zou ik dan niet weten waar ik die moet voorhangen, we hebben altijd dicht :)
Heb je roosters boven je ramen? Ik kwam erachter dat die bij ons ook geen gaas hadden. Openmaken is niet moeilijk, en gaas erin doen ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowhite0901 op 30-09-2023 14:45 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:41:
[...]

Heb je roosters boven je ramen? Ik kwam erachter dat die bij ons ook geen gaas hadden. Openmaken is niet moeilijk, en gaas erin doen ook niet.
Dit was bij mij ook het probleem, al was er bij mij alleen grof gaas in. Ik heb er ventilatiematten ingedaan, isoleert 's winters nog een beetje, en de vliegen konden er niet meer doorheen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Snowhite0901 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:41:
[...]

Nee geen roosters boven de ramen, we hebben een wtw unit voor aan en afvoer en die is gefilterd met een pollen filter.

• ruderodeo
Afzuigkap van de kookplaat

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:00
Openstaande brievenbus, dakdoorvoer die niet 100% passend is,
Zet maar eens een 'rookbom' in huis en zet de boel eens onder druk, dan kun je zien hoe 'luchtdicht' je woning is. Zitten overigens ook grote verschillen in, onderverdeeld in 3 klassen, van 'gewoon' luchtdicht (Klasse 1) tot passief bouwen (Klasse 3).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Is een Bora recirculatie, en hij is schoon. Heb hem net gecontroleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

souljah1h schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:31:
[...]

Mag ik vragen waar je interesse in determineren vandaan komt? Gewoon nieuwschierig. Je lijkt er veel van af te weten :P kwam via je profile ook op je website terecht waar voornamelijk libellen staan, coole hobby/studie!

Ben zelf 30 jaar woonachtig in Harlingen geweest, maar daar zie je toch weinig libellen :'( zal in Oosterbierum net zo zijn.
Dat mag! :) Interesse voor de natuur is me met de paplepel ingegoten maar kwam helemaal tot bloei toen ik lid werd van de Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie. Daar liep toen een meerjarig libellenproject (een atlasproject: welke libellensoorten zitten waar in Nederland) en met dat onderwerp ben ik helemaal los gegaan :D Via excursies en kampen leerde ik de soorten kennen en een boel gelijkgestemden. Uit het atlasproject kwam uiteindelijk de Nederlandse Vereniging voor Libellenstudie voort, een vereniging met inmiddels zo'n 450 leden, en daar ben ik sinds een aantal jaar voorzitter van. Op waarneming.nl ben ik 1 van de adminnen voor de soortgroep libellen dus ik check waarnemingen met foto op correctheid van de soort. Ik help er mensen met determineren op het forum, dat doe ik ook op facebook in diverse groepen. Verder geef ik lezingen en excursies dus mijn hobby is behoorlijk uit de hand gelopen :D En daarnaast blijft natuur in het algemeen mijn interesse hebben, of het nou over wantsen, vliegen, vogels, planten of complete ecosystemen gaat. Ik heb me nog geen seconde in mijn leven verveeld.

Ik zal mijn woonplaats nog even aanpassen want ik woon sinds mei niet meer in Oosterbierum. Waadhoeke is inderdaad niet de meest soortenrijke gemeente van Nederland maar desondanks kom je er af en toe nog leuke zwervers tegen (die volgen vaak de kust). En de zoutflora en -fauna van het wad is erg interessant en uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Iemand een idee wat voor beestje dit zou kunnen zijn? Ik kreeg het niet heel goed op foto.
Maar er zit op de kop een klein wormpje wat er uit komt als ie vooruit gaat, op zijn rug allemaal zwarte bolletjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eF5n9PH5hz38k1qa7pEhvkV-Sew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPw7DZuEG0Ms0bhmDf13s1BO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06 22:18
Vraagje. Wij zijn net een weekendje in de eifel geweest. En ik las dus net het verhaal over toename van bedwantsen. Alles vanuit het hotel koffers enzovoort ligt nu in de tuin voor grondige inspectie. Vervolgens komt et dus daadwerkelijk een beestje uit een kartonnen doosje lopen. Maar is dit nu een bedwants of niet. (Foto is flink ingezoomd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEZyN_OwpNz5koF9V1VH-OhenZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iC7Nab0zGiF3eqlO2C9od9BT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBrAY-1FrscaPyPiGoMLl2Ew_74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUvXrqYeXjZ6rmFpjBONdHIq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJtOv_M7KLKxC2caMXUrYy3MoWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aE6eLWf0p2DaGRId7H5U7JZc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@vangoghnl hoeveel mm is dit beestje ongeveer?

Ik denk eerder dat het een teek is trouwens, ik tel 8 poten verdeeld over het lichaam.

[ Voor 48% gewijzigd door Frieda op 02-10-2023 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wel een mijt, geen teek zo te zien. Maar iig geen (bed)wants dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Crowns schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:48:
Iemand een idee wat voor beestje dit zou kunnen zijn? Ik kreeg het niet heel goed op foto.
Maar er zit op de kop een klein wormpje wat er uit komt als ie vooruit gaat, op zijn rug allemaal zwarte bolletjes.

[Afbeelding]
Dat ziet eruit als een zakdrager (huisjesbouwende rupsjes van bepaalde nachtvlinders, https://www.microvlinders...ilie=Psychidae&type=lijst) maar welke soort kun je zo niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06 22:18
Goede vraag zie foto niet erg groot. Het rende alle kanten op. Mijn vrouw heeft de foto's genomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXaolFRfL-qgk5O5V5rcJxdY0Tw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rzl4fChToU1fWAfeAd1VtQ7B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
SnoeiKoei schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Dat ziet eruit als een zakdrager (huisjesbouwende rupsjes van bepaalde nachtvlinders, https://www.microvlinders...ilie=Psychidae&type=lijst) maar welke soort kun je zo niet zien.
Tnx, dan hoef ik me geen zorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecstatic Guide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05 01:58
Kan iemand mij vertellen om welke vermoedelijk mot deze pop is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNBhct56-4F2wYFzoaNClguch_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYrrd3IirDCoXnhauC1M8r1I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Ecstatic Guide op 06-10-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maajkie007
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-01-2024
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ben er jammer genoeg al veel van tegengekomen in huis. Amper 1mmAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF7Jm0tcxzGL5HXvMQOO6BqbMhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBB8b603JcDIhfo8Mv1YCQOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4c8JoTNFJyqFuN0ccEn0pPRZJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWrOi59dX8iQdmTr32q69ZBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Ik heb er ook nog een (of eigenlijk mijn vrouw). Dit mooie exemplaar van anderhalf cm in het lijfje was de dode opgehangen bloemen bij onze voordeur aan het versieren. Nu vraag ik me wel af wat voor soort spin dit nu weer is, want zo 1 ben ik zelf binnen nog nooit tegengekomen (en buiten let ik niet zo heel goed op).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_ULGG-6rfcRX68Mr9lwJdxB73s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVFy2Vd39ojDe4lj8xo0nfRG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Caelorum schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:36:
Ik heb er ook nog een (of eigenlijk mijn vrouw). Dit mooie exemplaar van anderhalf cm in het lijfje was de dode opgehangen bloemen bij onze voordeur aan het versieren. Nu vraag ik me wel af wat voor soort spin dit nu weer is, want zo 1 ben ik zelf binnen nog nooit tegengekomen (en buiten let ik niet zo heel goed op).

[Afbeelding]
Ik zou zeggen een kruisspin... Hoe ziet de tekening op z'n rug eruit?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@CodeCaster een lange streep over het midden van voor naar achteren en dan een aantal die er schuin vanaf takken, maar niet helemaal aansluiten. En dan die tekening die je nog kan zien. Als ons geheugen goed genoeg is :)
Ik heb er helaas geen foto van gemaakt, want ik ben niet held genoeg om eronder te gaan hangen. Was al blij dat ik het heb kunnen transporteren naar buiten en weg lanceren.

Bij de vorige spin van deze grote was ik hem halverwege de deur kwijt...

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 12-10-2023 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-06 11:06
Hallo, welk beestje zou dit zijn? Binnenshuis gevonden boven, vooral in de badkamer.

Volgens Obsidentify een rouwvlieg maar dat zou vreemd zijn want we hebben boven geen planten staan.. kan dat van buiten via de Velux komen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qRnjU9zObuKdfTQ69XcHfKJVo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFvwIbPwGJBW2nkC2uaISRWt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBCV-oJRECd54399hgTWojLzpls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7Xn1t4vGVirYj9kiS34O8RR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnlMaE2-vuUeukD0nKIzuyxqGFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1wYyxNtBje7scMrC08d3HFg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
@Pickey Nee is geen rouwvlieg. Die zijn niet zo langwerpig. Ik weet niet precies hoe deze heet, maar ik herken hem omdat ik ooit een kerstboom online bestelde uit Duitsland en na een week kwam er een hele zwerm van deze beestjes uit :X ze leven niet lang in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:26

3_s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVOhfmSFL4hVEbZVy5t9kscMEsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o99R3OKPQJ0FYkzhLrTFwJWa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam tijdens het wandelen deze egel tegen. Ik weet het, dat is geen insect. Maar weet iemand wat er tussen zijn stekels zit? Ik hoorde van iemand dat het vliegeneieren kunnen zijn, wat niet zo positief zou zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
3_s schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]

Ik kwam tijdens het wandelen deze egel tegen. Ik weet het, dat is geen insect. Maar weet iemand wat er tussen zijn stekels zit? Ik hoorde van iemand dat het vliegeneieren kunnen zijn, wat niet zo positief zou zijn.
Dat zijn teken.

Als de egel er verder ok uitziet mag hij best een paar teken hebben. Ziet de egel er niet ok uit (overdag op pad, niet oprollen bij erg dicht in de buurt komen, heel erg veel teken, teken dichtbij ogen, vliegeneitjes of maden zichtbaar, wonden, erg stinken, oid), dan graag de egel in een doos of carrier doen met een handdoek eroverheen, doos dicht (ze kunnen een beetje klimmen) en de dichtstbijzijnde egel opvang of dierenambulance bellen.

Je mag niet aan een egel zitten indien hij niet direct in nood is, ze zijn beschermd. Ga dus ook niet zelf proberen de teken te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:26

3_s

Echt oprollen deed hij niet, maar zag er wel ok uit.
De hond reageert daar altijd heel fel op, als hij er eentje ruikt. Eenmaal gevonden is eens snuffelen voldoende, dan is hij het beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twix121
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-05 08:20
Maajkie007 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:09:
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ben er jammer genoeg al veel van tegengekomen in huis. Amper 1mm[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop dat het geen bedwants is of je kan gelijk nieuw matras/kussen kopen. Geraak je moeilijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twix121
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-05 08:20
Ecstatic Guide schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:31:
Kan iemand mij vertellen om welke vermoedelijk mot deze pop is?
[Afbeelding]
Ik vermoed een web met miljoenen spinneneieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:07
Op onze kruipzolder heb in volgende cocon gevonden. Van welk insect/dier zou dit zijn?
5 tal cm in hoogte.
Veilig te verwijderen met handschoenen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSgWLJcgybKEqSmaN9g9NUV5YzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxF5adAVo2xe0xMHonvTBMft.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Lijkt me beginnend wespennest maar niet afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:07
Zou dit dan een oude “niet actieve” nest zijn gezien wespen toch in het voorjaar nest maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

mysticwizard schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:16:
Zou dit dan een oude “niet actieve” nest zijn gezien wespen toch in het voorjaar nest maken?
Ja inactief als het een wespennest is, maar wacht ff andere reacties af of google voor de zekerheid.
De koningin gaat na het seizoen ergens op een beschutte plek zitten (ze komen in de winter regelmatig bij me mee naar binnen tussen het haardhout). In het voorjaar maken ze dan zo'n nest als bij jou, maar dit is niet uitgegroeid. Kun je dan zo weghalen en dit soort beginnende nesten zie je vaak zo onder daken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 10:32
Iemand enig idee wat dit zijn? Zaten aan het matras van mijn vader, maar lijken mij geen bedwantsen.

Ze zijn ongeveer 3, 6 en 8mm volgens hem.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH-9hLq-Pjy0nDHIBdIKoIKxjtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEMc9I9UPuUaYZxAxEVwvjDz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door skip-5 op 15-01-2024 14:18 ]

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
skip-5 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:18:
Iemand enig idee wat dit zijn? Zaten aan het matras van mijn vader, maar lijken mij geen bedwantsen.

Ze zijn ongeveer 3, 6 en 8mm volgens hem.[Afbeelding]
zijn dat niet gewoon de vellen van bedwantsen?

Afbeeldingslocatie: https://bedwantsenbestrijden.com/storage/media/images/BK%20NL/Ongedierte/Bedwantsen/bedwantsen-levencyclus.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Ik heb datzelfde plaatje ook gezien, maar vond het daar niet echt op lijken. Kan het uiteraard mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikitje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAtpcVBV3h8MVKv0lJaibtOPUTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueU6qiXzBwRj5qwK2K3crMzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Wie kan me helpen met uitleg over dit beestje. Vind het altijd terug in wc gedeelte en is gekomen na verbouwingen. Vind er er geregeld 1 of 2.
Het springt ook

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mikitje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 02:07:
[Afbeelding]

Wie kan me helpen met uitleg over dit beestje. Vind het altijd terug in wc gedeelte en is gekomen na verbouwingen. Vind er er geregeld 1 of 2.
Het springt ook

Alvast bedankt
Lastig om zoiets kleins scherp op de foto te krijgen maar zo te zien betreft het een stofluis. Die zitten in elk huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhpmd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 08:27
Dag allemaal,

De laatste dagen komen we steeds vaker kleine zwarte beestjes tegen. Zojuist ging het van een paar naar een groot aantal (op de pantoffels van de vrouw).
Wanneer ik ze op wil pakken lijken ze weg te springen/vliegen.
De laatste tijd hebben we beide ook allemaal jeukende bultjes (geen idee of dat samenhangt).

Iemand een idee om welk insect het gaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bibpSUI6ByDr2tzH2WKbpRzb1QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTJW8YBqKGcroprcTZWHz2nT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRB6IU-c-npnpq0lG9uzTE3iUVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGskCH2GohcHhC5L6NiWn46X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiaW_Azk7DaKGH9DMyzacR616CM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDfGTbxruf1jvWGa8XVUbjnH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64HzAczSQc5HXV3pPyOh2YyvejY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0o1RVgxqdXX0ACdEJ3imFNw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
rhpmd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:04:
Dag allemaal,

De laatste dagen komen we steeds vaker kleine zwarte beestjes tegen. Zojuist ging het van een paar naar een groot aantal (op de pantoffels van de vrouw).
Wanneer ik ze op wil pakken lijken ze weg te springen/vliegen.
De laatste tijd hebben we beide ook allemaal jeukende bultjes (geen idee of dat samenhangt).

Iemand een idee om welk insect het gaat?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pantoffeldiertje >:)

Even zonder dollen , als je op de eerste foto inzoomt dan lijkt het qua poten en vorm erg op een vlo zoals onderstaande link
https://www.licg.nl/vlooienbestrijding-bij-huisdieren/

Hebben jullie honden of katten?
Verklaart ook de jeukende bultjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Oh ja dat lijkt mij een vlooienplaag. Die hebben wij ook een keer gehad, wordt je niet vrolijk van.

Doordat wij een houten vloer hebben konden wij geen gebruik maken van een externe partij die alles in 1 keer kapot maakt. Wij hebben 2 weken lang 2 keer alles in moeten spuiten en elke dag 2 keer stofzuigen, zak weggooien etc.

Ik hoop dat het wat anders is voor jullie, maar ik neig naar vlooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja, de bom van vroeger mag je inderdaad niet.meer gebruiken. Ramen en deuren naar buiten dicht, allea binnen open en dan dat ding in de kamer zetten en afsteken. Hele huis vol chemische troep, maar alles is dood.
Ongetwijfeld enorm slecht voor de gezondheid :) maar werkte wel met houten vloeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 17-03-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Lijkt idd op vlooien. Als je geen huisdieren hebt ben je redelijk snel klaar met deze plaag, aangezien vlooien van een kat of hond niet kunnen voortplanten van mensenbloed. Anders je huisdier 3x per dag kammen en de vlooien verzuipen in een bakje water, met de spray aan de gang en 10x per dag stofzuigen en de zak meteen weggooien. Kleine dingen als die sloffen kun je een paar nachten in de vriezer gooien, dan gaan de eitjes dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhpmd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 08:27
Bedankt voor jullie reacties.
De bron lijkt gevonden, buiten onder een rubberen mat voor de deur. Daar stonden de pantoffels ook in de buurt toevallig.
Geen honden of katten hierbinnen, dus hopen dat het binnenshuis beperkt blijft tot de paar die we per ongeluk mee naar binnen hebben gedragen.
Voor nu veel zuigen in huis voor de zekerheid en morgen buiten kijken hoe we daar mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vlooien idd. Goeie omgevingsspray kopen en volgens instructies alles bespuiten. Dan na een week of 2 (meen ik, staat wel op de spuitbus) herhalen want de eitjes gaan er niet van dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Frieda schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:54:
[...] Anders je huisdier 3x per dag kammen en de vlooien verzuipen in een bakje water, met de spray aan de gang en 10x per dag stofzuigen en de zak meteen weggooien. Kleine dingen als die sloffen kun je een paar nachten in de vriezer gooien, dan gaan de eitjes dood.
Voor huisdier ook even de lokale dierenarts vragen welk middel nog werkt in de regio en dan aanbrengen bij het huisdier. Dan zijn die vlooien vaak ook vrij snel dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Vlooien kunnen hardnekkig zijn idd, en het lijkt altijd een ander spul te zijn wat effectief is vanwege resistentie. Die krijgen zijn soms echt hardnekkig. Qua vlooienpipetjes schijnt Stronghold wel goed te werken, maar ik heb ooit eens opgepikt dat dit niet overal te krijgen is.

Als je ze eenmaal hebt, dan zeggen ze dat als je er een paar ziet dat er in werkelijkheid veel meer zijn vanwege de eitjes idd. Stofzuigen alleen zal niet altijd werken. Én vlooienpipetje/halsbandje, én kammen en vlooien verzuipen in een kommetje water met afwasmiddel, én stofzuigen, én je huis sprayen met anti-vlooienspul.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:00
rhpmd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:17:
Bedankt voor jullie reacties.
De bron lijkt gevonden, buiten onder een rubberen mat voor de deur. Daar stonden de pantoffels ook in de buurt toevallig.
Geen honden of katten hierbinnen, dus hopen dat het binnenshuis beperkt blijft tot de paar die we per ongeluk mee naar binnen hebben gedragen.
Voor nu veel zuigen in huis voor de zekerheid en morgen buiten kijken hoe we daar mee omgaan.
Toch is het raar dat er vlooien zijn zonder dat er huisdieren zijn. Wellicht even kijken of de bron in de nabijheid van jullie huis kan worden geïdentificeerd. Wellicht buren met huisdieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Ja precies, misschien ligt de kat van de buren elke dag lekker op die mat te zonnen ofzo. Als je hem sprayt even wegleggen, die spray is ook voor grotere dieren (en mensen) niet gezond. Veel sprayen, stofzuigen en volhouden! Dan is het met een maandje wel bekeken verwacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWVD
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Goededag, ik zie steeds vaker deze beestjes op mijn raam buiten zitten. Weet iemand wat voor soort beestjes dit zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3OCp9JlteXayMv5av8EaOhUoIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COZZuMtFvPdDFsagDMhxFVK5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Een of andere snuitkeversoort. Heb je toevallig pas nieuwe planten gehaald voor buiten? Dan zou het een taxuskever kunnen zijn, die vreten de wortels van planten op. Ik kan het niet heel goed zien op de foto door de schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Google Lens komt met Gegroefde lapsnuitkever

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Ik kwam dit spinnetje tegen in de tuin.. deed mij meteen aan een beruchte spin denken.. wat is het?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uigpf8ceTFdjSoFb14Iv6Zb_ZPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbxklxrspFcLmhb1wMky6kVt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Koptelefoontje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:50:
Ik kwam dit spinnetje tegen in de tuin.. deed mij meteen aan een beruchte spin denken.. wat is het?[Afbeelding]
Dat is een vrouwtje Grote steatoda (Steatoda grossa), volkomen ongevaarlijk. Tenzij er een rood zandloperfiguur op de buik zit, dan is het een Zwarte weduwe >:) Maar die kans acht ik nihil. Dat ze op elkaar lijken is geen toeval, het zijn beide kogelspinnen en die hebben allemaal die bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat fijn trouwens dat je alleen het verschil kan zien door naar de buik te kijken. Dat is niet echt de normale positie van een spin. Heeft de natuur toch maar weer mooi gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:14:
[...]

Dat is een vrouwtje Grote steatoda (Steatoda grossa), volkomen ongevaarlijk. Tenzij er een rood zandloperfiguur op de buik zit, dan is het een Zwarte weduwe >:) Maar die kans acht ik nihil. Dat ze op elkaar lijken is geen toeval, het zijn beide kogelspinnen en die hebben allemaal die bouw.
Nou volkomen ongevaarlijk mwah. Het is een best agressieve soort, vooral een vervelende spin om in je terrarium te hebben (komt soms mee met krekels, kan kleine terrarium dieren doden), en ze bijten ook mensen. Je gaat er niet dood aan natuurlijk, maar je kunt er wel een paar dagen wat beroerd van zijn (koorts, pijn, malaise, blaren).
Ik heb er een paar van binnen zitten helaas, lastig te vangen ze zien je aankomen en verstoppen zich snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

dragon2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:45:
[...]

Nou volkomen ongevaarlijk mwah. Het is een best agressieve soort, vooral een vervelende spin om in je terrarium te hebben (komt soms mee met krekels, kan kleine terrarium dieren doden), en ze bijten ook mensen. Je gaat er niet dood aan natuurlijk, maar je kunt er wel een paar dagen wat beroerd van zijn (koorts, pijn, malaise, blaren).
Ik heb er een paar van binnen zitten helaas, lastig te vangen ze zien je aankomen en verstoppen zich snel...
Voor mensen net zo gevaarlijk als een mug of bedwants dus. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:06:
[...]

Voor mensen net zo gevaarlijk als een mug of bedwants dus. :O
Jij krijgt een paar dagen koorts van een muggenbeet? Dan zou ik toch eens naar de dokter gaan als ik jou was 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

dragon2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:53:
[...]

Jij krijgt een paar dagen koorts van een muggenbeet? Dan zou ik toch eens naar de dokter gaan als ik jou was 👀
Ik niet, sommige mensen in mijn omgeving wel (je kunt verrassend allergisch zijn voor zoiets). Hoe dan ook, om dat nou gevaarlijk te noemen gaat me veel te ver. Allergie voor wespengif kan bijvoorbeeld levensbedreigend zijn, dat is andere koek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:15
Ik heb een paar uur geleden wat 'ophooggrond' van de welkoop gebruikt en wat rodondendron voeding.

Paar uur later zijn er tientallen vliegende beestjes van 1 cm groot.

Iemand een verklaring? En wat zijn t?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg7SuMBMYOUDU-cMOjNWucYVBk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3b8f3U2Ykvf10QArSopGGwQo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNUlHCCMdSqGafKNGXbZDnnI10Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxiFBy6ZoX1MK1zFfpg6Cqsc.jpg?f=fotoalbum_large

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Obsidentify herkent het (met 75% zekerheidscore) als een Wikipedia: Strontvlieg

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:15
Hahahaha ,mooi. Duidelijk!
Die komt op de voeding af.

Ik heb ze nog nooit zo gezien. Een beetje geel groenig

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:19:
Obsidentify herkent het (met 75% zekerheidscore) als een Wikipedia: Strontvlieg
obsidentify zit er 100% naast >:), dit is een goudoogvliegsoort, weet niet precies welke soort vanaf de foto.

https://waarneming.nl/taxa/11157/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Frieda schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:35:
[...]

obsidentify zit er 100% naast >:), dit is een goudoogvliegsoort, weet niet precies welke soort vanaf de foto.

https://waarneming.nl/taxa/11157/
Goudoogvliegen zijn niet harig. Strontvlieg klopt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik zie toch echt haren op die foto's anders :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Frieda schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:58:
ik zie toch echt haren op die foto's anders :?
Geen dikke gele vacht zoals bij Strontvlieg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:32:
[...]

Geen dikke gele vacht zoals bij Strontvlieg.
bedankt, weer wat geleerd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

Gisteren eindelijk wat analoge foto's opgehaald die ik al tijden had liggen.
Deze, of die eerste in ieder geval, is niet gelukt door een mechanische storing.. Maar ik was wel benieuwd wat voor spin dit was. Ik had 'm nog nooit gezien, en daarom wilde ik 'm op de foto zetten, wat behoorlijk lastig was. Nu ik de foto's bekijk, denk ik dat het een gewone blinker is.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/analoog008/analoog_008_02.png

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/analoog008/analoog_008_01.png

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Sméagol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:26:
Gisteren eindelijk wat analoge foto's opgehaald die ik al tijden had liggen.
Deze, of die eerste in ieder geval, is niet gelukt door een mechanische storing.. Maar ik was wel benieuwd wat voor spin dit was. Ik had 'm nog nooit gezien, en daarom wilde ik 'm op de foto zetten, wat behoorlijk lastig was. Nu ik de foto's bekijk, denk ik dat het een gewone blinker is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heliophanus, maar de soort is volgens mij niet 123 te bepalen. Ik zou het op Heliophanus spp. houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:37
Ok, dit vloog net in de woonkamer. Wat is het? Ongeveer 5 cm lijf en 6 cm spanweidteAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OhOCuKrQxlfXtUppWQ1fK0unqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2zPvPmpmdni1D3t8exzir3j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iSx0hp01RP9oIRE30eSvBBdk8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCvzoF7JSvZBYxBhonMahhDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IX3Tzi_nTiz58ktLvOfWBWYuFJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cb0LCdiO1brE793WKUthwaA8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

nachtnet schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:39:
Ok, dit vloog net in de woonkamer. Wat is het? Ongeveer 5 cm lijf en 6 cm spanweidte[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat Google Lens me vertelt:

Wikipedia: Ptychoptera albimana

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zou wel eens kunnen, heb deze gevangen en de deur gewezen. (Vrouw vond het niet zo’n gezellige bezoeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
nachtnet schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:39:
Ok, dit vloog net in de woonkamer. Wat is het? Ongeveer 5 cm lijf en 6 cm spanweidte[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet eruit als een gepimpte lanngpootmug. Heb ze ook wel eens gezien, maar doen volgens mij geen vlieg kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:46
sahinasappelsap schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:43:
[...]

Ziet eruit als een gepimpte lanngpootmug. Heb ze ook wel eens gezien, maar doen volgens mij geen vlieg kwaad.
Nee, zullen ook vast de confrontatie niet zoeken, maar die angel ziet eruit alsof die dwars door je arm gaat :+

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Inmiddels hangt de straat voor de 2e opeenvolgende dag (avond schemer) vol met deze jongens. Hoefde niet heel lang te zoeken, maar het zijn Meikevers. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpxdeNfY4zdmWjyqt1Uf85SRec8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ha0mgdvgWqJ0B9pgYJ35AcIT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcJlqG8c7Dsd0oqRdeJkhLSnjgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPAG2XwDY1vvYS3TFS4LfgN2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04 15:30
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke beestjes dit zijn. Ze zitten op de muren binnen en komen vooral uit kieren. Ze zijn erg klein.

Google Lens komt uit op springstaartjes.

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmdHuLOc8ShLjVViar9jxs-EtXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUcJCKfbKzxaPcLuPTf7qAU6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxhvrFPT2EoiRH9JA346tHafY6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxSbU2w6VzEmaXBJtNB9EwN4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:07
sigon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:36:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke beestjes dit zijn. Ze zitten op de muren binnen en komen vooral uit kieren. Ze zijn erg klein.

Google Lens komt uit op springstaartjes.

Alvast bedankt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alhoewel je foto’s niet bijzonder scherp zijn, lijken mij dat zilvervisjes. Zo’n beetje de grootste plaag in Nederlandse huizen. Er is zelfs een apart topic voor op Tweakers als ik me niet vergis.
Edit: zie dit topic: Zilvervisjes en papiervisjes: ervaringen en bestrijding

[ Voor 5% gewijzigd door Maurice079 op 18-05-2024 08:30 ]

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Bedankt voor de reactie. Ik ben bekend met zilvervisjes.

Ik dacht te zien, dat op de onderstaande foto, het juist geen zilvervisje was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FDuoHcPMmnVrZDXAm_dRGt8Z8Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HGqvHqM4absb7uQqyLwlfg8Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

sigon schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:53:
Bedankt voor de reactie. Ik ben bekend met zilvervisjes.

Ik dacht te zien, dat op de onderstaande foto, het juist geen zilvervisje was.

[Afbeelding]
Dit is al een duidelijkere foto.

Ik kwam op Springtails uit (telefoon staat in het Engels, sorry), oftewel springstaartjes.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigon
Bedankt voor de reactie. Daar kwam mijn Google Lens inderdaad ook op uit. Had hier nog nooit eerder van gehoord.

Iemand bekend met het bestrijden van deze beesten?

[ Voor 19% gewijzigd door sigon op 18-05-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-06 18:38
Goedendag,

Wij hebben afgelopen week last van deze vliegjes zie foto.

We hebben raamhorren, alleen ze kruipen er toch doorheen. Ze zitten voornamelijk op de kozijnen en ook binnen waar de raamopening zit. Wij doen nu ook de ramen niet meer open door deze overlast. Ik heb gister de kozijnen helemaal schoongemaakt van binnen en buiten maar buiten zitten ze dus nu overal. Ze zaten laatst in onze baby droogrek onhygiënisch voor ons kleine dus. Wie weet wat voor vliegjes dit zijn en hoe wij dit kunnen bestrijden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAW4hvybvOvuoxzCGVRj0P2KvYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRJ4xjkWs6rUGBvq75WvzMCG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4IWms13kbLaJuwuwZckT6EujZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNJzMWFUY23G4VgoDfpyHvyM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:55
Dat lijkt op muggen of knutjes (kleine mug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 23:58
Kent iemand deze spinsoort ?

We komen er niet uit of het nu een muursluiper is of een koffieboon spin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUEZalXfJWuzqyDKiGUF05TrPrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6tKgxtJRH0ksbORHQmUAo5N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B2feaGg7IkAnuprfe1gq3yluuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITL6xg8lmeKaTNT8NxHW2N03.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JustC schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een van de Muursluipers. Koffieboonspin is warmer bruin en glimt meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 18:25
JustC schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leeft dit smerig schepsel in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:46
Gadgeteer schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Ik verbaas mij ook steeds meer en meer over de spinnen soorten welke blijkbaar leven in Nederland.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gadgeteer schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Zal 'ie ook van jou denken. :X Beetje rare reactie op een normaal dier. Maar ja: dit soort spinnen zit vrijwel in en om ieder huis in NL.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste