SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik gok een oorwurmAardappel schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:57:
Ongeveer 10 mm groot, zat opeens binnen bij de voordeur met 15 maatjes.
[Afbeelding]
If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer
Ik heb geen huisdieren. En de hond die hier maanden geleden keer op bezoek was, was voor zover ik weet vlooienvrij. Behoudens dat ik nogal rommelig ben is mijn huis gewoon schoon.
Ik kom online niet helemaal uit of het nou katten/hondenvlo is of mensenvlo...
Kenners hier die bij zien van foto's meteen zeggen Oh da's een kattenvlo?
:strip_exif()/f/image/1yNRyHllWLKfYPbzyIV5tKcc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee dit is zeker geen teek. Doe herken ik wel. En die zijn niet zo snel als dit kutbeest...jeroen3 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:29:
Zou het ook een Teek kunnen zijn.
het is een vlo. teken hebben een iets andere vormjeroen3 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:29:
Zou het ook een Teek kunnen zijn.
Edit
Deze?
Wikipedia: Zwarte netelblindwants en dan het mannetje
[ Voor 66% gewijzigd door EWK op 09-07-2026 12:32 ]
Hoi!
Heb je ook al jeukende bulten?
Zo ja, dan is het in ieder geval een bloed zuigend insect.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Het kreng vanmorgen beet dus ik mijn voet...Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:32:
Kan van alles zijn, is zo niet te herkennen.
Heb je ook al jeukende bulten?
Zo ja, dan is het in ieder geval een bloed zuigend insect.
Ondanks dat je zelf geen huisdieren hebt lopen er waarschijnlijk wel katten door je tuin.
Daar valt wel 'ns een vlo uit en met deze temperaturen blijven ze lekker actief.
Ze hebben wel bloed nodig om te overleven en de mens is een prima vervanger voor de Felis catus. Aangezien er nogal wat mensen zijn die menen dat het normaal is dat hun dieren gewoon op andermans terrein rondlopen kom je er, zolang de temperatuur zo hoog blijft, ook niet makkelijk van af.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Zo'n vermoeden heb ik ook. Er loopt hier steeds een rode kut kat door de buurt. Had onder mijn zitplek/afdak een pis/poepplek bedacht en sinds 2 maanden geen enkele vogel meer in mijn achtertuin... En als ik dan met blote benen relaxed in het half hoge gras zit... Dan springen die krengen wel over.Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:39:
Vermoedelijk katten vlo.
Ondanks dat je zelf geen huisdieren hebt lopen er waarschijnlijk wel katten door je tuin.
Daar valt wel 'ns een vlo uit en met deze temperaturen blijven ze lekker actief.
Ze hebben wel bloed nodig om te overleven en de mens is een prima vervanger voor de Felis catus. Aangezien er nogal wat mensen zijn die menen dat het normaal is dat hun dieren gewoon op andermans terrein rondlopen kom je er, zolang de temperatuur zo hoog blijft, ook niet makkelijk van af.
Is je tuin een hangplek voor de buurtkatten? Je tuin is een hangplek voor tenminste één buurtkat. Wat in ieder geval handig is, is het kortwieken van het gras. Daarna zou je aaltjes kunnen gebruiken om de vlooien uit te roeien. Wat minstens zo effectief is, is het asfalteren van je tuin.
[ Voor 6% gewijzigd door Bernard0343 op 09-07-2026 12:50 ]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Je kunt nog proberen om citroenschillen of koffiedik op de perceelgrens te leggen.ManiacsHouse schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:42:[...]Zo'n vermoeden heb ik ook. Er loopt hier steeds een rode kut kat door de buurt. Had onder mijn zitplek/afdak een pis/poepplek bedacht en sinds 2 maanden geen enkele vogel meer in mijn achtertuin... En als ik dan met blote benen relaxed in het half hoge gras zit... Dan springen die krengen wel over.
Katten hebben daar een hekel aan.
Koffiedik trekken ze zich weing van aan. Citroenschillen werkt misschien tijdelijk wel.Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:52:
[...]
Je kunt nog proberen om citroenschillen of koffiedik op de perceelgrens te leggen.
Katten hebben daar een hekel aan.
Een tip die ik van een kattenliefhebber kreeg: gebruik een supersoaker en meng een geurtje door het water. Katten schijnen het heel erg te vinden als ze zelf opeens naar parfum ruiken.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
[ Voor 52% gewijzigd door pagani op 09-07-2026 13:08 ]
Ik heb een groene tuin met heel veel insecten.pagani schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:04:
Of je tuin aantrekkelijker maken voor de vijand van de vlo (een hele reeks aan insecten)
Met als nadeel dat een kat dat blijkbaar wel kan waarderen... Elk plekje waar toch nog wat zand zichtbaar is, is blijkbaar perfect om te gaan pissen/kakken. Heb er al paar keer de tuinslang opgezette en roets weg. Maar beest is erg hardleers
@ManiacsHouse Lees je hier overheen?EWK schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:30:
Volgens Google lens is het een wants
Edit
Deze?
Wikipedia: Zwarte netelblindwants en dan het mannetje
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nee nee zeker niet. Maar het lijkt totaal niet daar op.
Ik zal even een wat duidelijkere foto posten zo.
:strip_exif()/f/image/txa81VkoDvfiEBW4oWtqbHAG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-07-2026 13:25 ]
Ik heb al heel lang katten en die pikken wel eens een vlo op buiten.
Deze vlo heeft recent nog bloed gegeten, gezien het donkere achterlijf.
Vangen en tussen je vingers proberen dood te drukken gaat niet werken, een vlo heeft
een erg hard pantser. Ik gebruik een stukje schilders of duct-tape om hem aan te plakken en
dan is ie snel uitgesprongen.
[ Voor 9% gewijzigd door peterpv op 09-07-2026 13:30 ]
Overigens kan je in Algemene Zaken een topic vinden met de toepasselijke titel 'Katten verjagen'. Daar staan vast wel handige tips in.Allard schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:00:
[...]
Koffiedik trekken ze zich weing van aan. Citroenschillen werkt misschien tijdelijk wel.
Een tip die ik van een kattenliefhebber kreeg: gebruik een supersoaker en meng een geurtje door het water. Katten schijnen het heel erg te vinden als ze zelf opeens naar parfum ruiken.
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Top. Thanks!Bernard0343 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:35:
[...]
Overigens kan je in Algemene Zaken een topic vinden met de toepasselijke titel 'Katten verjagen'. Daar staan vast wel handige tips in.
Ik wil weer vogels in mijn tuin. Normaal elke jaar mussennesten en pimpelmees. Dit jaar helemaal niks. Struik waar ze altijd verzamelen ook leeg.
Hoekhuis. Met schutting waar ze simpel overheen klimmen. Wil er ook geen vesting van maken, als dat al mogelijk is. Maar verjagen ga ik zeker doen. Eens even dat topic door neuzen.Zenomyscus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:52:
Kattenvlo als ik kijk naar de kleur van het lichaam, de kop en met name de ogen. Dooddrukken kan overigens wel, als je dat met je nagel doet. Het is overigens maar de vraag of die vlo uit je eigen tuin is gekomen. Wanneer je een collega met katten hebt, naast iemand in de bus zit of recent bezoek hebt gehad kunnen ze vrolijk meekomen. Succes met de kat uit je tuin houden. De enige tip die ik je kan geven is dat je kunt kijken naar plekken waar een kat je tuin in kan springen. Soms helpt het al om de afvalbak te verplaatsen bijvoorbeeld. Hier heb ik een stapel extra dakpannen onder de vloer gelegd. Scheelt ruimte, maar ook katten die het gebruiken als springplank naar andere locaties.
een vlooienbandje en spray is ook erg schadelijk voor alle andere insecten helaas. door een bandje neer te leggen hou je hopelijk wel die plek vlovrij.
kattenvlooien doen het gelukkig niet goed bij mensen dus het zal geen echte invasie worden.
geen luchtjes of essentiële olie op katten of hun ligplek spuiten aub, daar kan de lever van katten niet tegen. je wil de kat verjagen, niet doodmaken neem ik aan.
hen zelf ook wel eens een invasie gehad na terugkomst van vakantie, kan erg hard gaan met dit warme weer!
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Wat bij mij goed werkte, is een hond kopenManiacsHouse schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:02:
[...]
Hoekhuis. Met schutting waar ze simpel overheen klimmen. Wil er ook geen vesting van maken, als dat al mogelijk is. Maar verjagen ga ik zeker doen. Eens even dat topic door neuzen.
Lang geleden had ik een hond. Geweldig beest. Mis hem soms best. Maar begin er niet meer aan.
De kutbeesten/vlooien zitten dus zeker weten in de tuin. Vandaag bezig geweest bij deur in de achtertuin een kleine airco ophangen. En jawel kriebel op been. En ja hoor een vlo. Net even de trap in de schuur zetten. Stukje door tuin banjeren. Voel een kriebel en zie in licht van keukenlamp we weer 1 over mijn kuit lopen.
Morgen maar eens droge lange gras maaien hier. Wat een krengen.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
sebastiaan89 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:31:
Idd solitaire bij of wesp waarschijnlijk, niet genoeg details op de foto om tot soortniveau te komen. Prachtige beestjes
:strip_exif()/f/image/VvCgoapAZkJKNNxAAaNpbQoC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BlU84k46fDJ2BeydcYOUtuia.jpg?f=fotoalbum_large)
Eentje in volle vlucht ('hoverend' als een sluipwesp) en eentje zittend op de grond. Er zitten echt 5-6 openingen vlak bij elkaar hier, geen idee of het allemaal einzelgängers zijn, of dat het bij (haha) elkaar hoort. Ze verplaatsen wel echt enorme hoeveelheden zand.
Zo scherp als een voetbal!
Intressant beest wel:
Wikipedia: Bijenwolf (wesp)
https://www.aculea.be/bijenwolfgraafwesp.html
:strip_exif()/f/image/0zIu3wG4vNwGMAMa3weicw8W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FoFewoFXi2hMTGFrhx9dpDrG.jpg?f=fotoalbum_large)